Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eindhovens Dagblad onthult negatief gedrag Ihattaren bij PSV

Laatste update:

Niet alleen zijn onaangekondigde trip naar Zuid-Frankrijk maar ook zijn negatieve invloed op de sfeer binnen de selectie van PSV hebben ervoor gezorgd dat Mohamed Ihattaren vanaf vandaag apart van de spelersgroep moet trainen. PSV-watcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad verzekert maandag dat de negentienjarige middenvelder ‘geen prettige invloed op de sfeer had’ door voortdurend aan te geven dat hij de club wil en gaat verlaten.

PSV wil volgens Elfrink niet alle details over de verstoorde relatie tussen Ihattaren en de club vertellen om de middenvelder niet te beschadigen en zijn transferwaarde niet nog verder te laten zakken. Eerder opperde hij al dat de marktwaarde van de tiener 'van twintig miljoen euro naar een miljoen of vijf, zes' was gezakt. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen leek Ihattaren goede wil te tonen, maar hij heeft trainer Roger Schmidt en de rest van de technische staf daarna niet kunnen overtuigen. De rest van de club zou zich achter de Duitser scharen.

Ihattaren meldde zich vorige week, in aanloop naar het weerzien met Galatasaray in de Champions League, ziek, voor alweer de vijfde keer in acht maanden tijd. Binnen de spelersgroep ging rond dat Ihattaren oorpijn had. Een paar dagen later was de middenvelder echter wel in staat om naar Nice te vliegen en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola te ontmoeten. Dat was volgens Elfrink ‘tot hevige ergernis van PSV’, zeker omdat de club intern soms al twijfels had over het fysiek malheur van het talent.

Na dit incident, en de manier waarop Ihattaren zich met het voortdurend uitspreken van zijn transferwens buiten de groep plaatste, vonden Schmidt en technisch manager John de Jong het tijd om maatregelen te nemen. De middenvelder volgt vanaf vandaag een individueel trainingsprogramma op de PSV Campus, zo werd afgelopen week bekendgemaakt. Dat betekent dat hij voorlopig niet meer zal meetrainen met het hoogste keurkorps van PSV en ook niet zal worden geselecteerd voor de Champions League-duels met FC Midtjylland en de wedstrijd tegen Ajax om de Johan Cruijff Schaal.

Elfrink schrijft dat PSV en Raiola hebben afgesproken dat de Italiaanse Nederlander gaat proberen om een nieuwe club voor de middenvelder te vinden. Het ontbreekt voorlopig aan serieuze biedingen. Alleen bekend is dat het Italiaanse Napoli interesse heeft getoond. Ihattaren heeft in Eindhoven nog een contract tot medio 2022 en zijn toekomst is al langer onzeker, daar gesprekken tussen Raiola en PSV over een langere verbintenis eerder op niets uitliepen.

Volgens Elfrink lijkt Schmidt de hele opwinding over Ihattaren in Nederland niet helemaal te begrijpen, hoofdzakelijk omdat de tiener in zijn laatste (ruim) 2.300 wedstrijdminuten maar tot drie treffers en twee assists kwam. PSV gaf Ihattaren na het overlijden van zijn vader de tijd en ruimte om samen met zijn familie alles te verwerken. In november vorig jaar vloog hij Schmidt in de armen om een doelpunt te vieren en leek het ergste leed geleden. Tot de dag van vandaag is consistente verbetering echter uitgebleven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van Ihhataran. Psv is erg aan het gooien met modder wat zijn transfer waarde natuurlijk niet ten goede komt. Begin dit seizoen had deze jongen zich van zijn beste kant laten zien en wordt hij weer volledig links gelaten door zijn coach. Als je dan ziet dat Thomas wel mag invallen snap ik zijn frustratie echt wel. Ik zie hem wel bij een club als Ajax of Feyenoord slagen.

2 augustus 2021 om 07:36

Alleen snap jij niet wat er achter de schermen afspeelt. Als zelfs een integer man als Mart vd Heuvel zegt dat ie vanaf de jeugd vervelend was maar gepamperd werd omdat ze prijzen pakte waar hij een groot aandeel in had. Tis klaar nu. Waarom zou PSV bewust iemand met zoveel basistalent gaan dwarszitten? Kansen genoeg gehad, zie zn speelminuten. 3 goals ,2 assist. Spelers die beter zijn op zijn posities.

2 augustus 2021 om 07:45

Snap jij dat dan wel? En als PSV hem vanaf de jeugd alleen maar heeft gepamperd, dan kan het de hand volledig in eigen boezem steken. Beetje raar dat PSV dan alleen maar de schuld bij de speler neerlegt nu.

2 augustus 2021 om 07:54

Maar wat speelt er dan achter de schermen? Ik hoor hier alleen het eenzijdig verhaal van PSV, vanuit Mo hoor ik helemaal niets richting PSV. Hij heeft vorig jaar een enorm lastig jaar gehad, mede door zijn eigen schuld. Komt dit jaar gewoon goed terug. Strak afgetraind om vervolgens nog niet eens 5 minuten te krijgen van onze Duitse vriend. Een beetje perspectief voor Mo had toch wel zo eerlijk geweest. Als dat er niet is dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij een transfer wil maken. Maar ondertussen hoor ik nog steeds vanuit Mo niets negatiefs richting Schmidt en PSV, andersom hoor ik best wel veel narigheid en verwijten.

2 augustus 2021 om 07:55

Dus omdat je iemand gepamperd hebt heeft die persoon geen eigen verantwoordelijkheid meer? Dat is de omgekeerde wereld lijkt mij.

2 augustus 2021 om 07:58

Paul,ongetwijfeld heeft PSV hier ook een kwalijk aandeel in. Ze wilden m kosten wat het kost behouden. Zijn daar te ver in doorgeschoten In de jeugd werd al aan m getrokken door clubs als Manchester City. Leermoment voor beide partijen. Verlies pakken en door.

2 augustus 2021 om 08:02

Ik heb Mo niet gehoord maar gezien in Frankrijk, jij niet? Als jij je ziek meldt bij je baas en hij ziet foto's van jou in Frankrijk, sta jij op straat. PSV zegt hier niets. Dit zijn de verhalen die de clubwatcher naar buiten brengt. Kan zijn dat dit het verhaal vanuit PSV is die er achter zit maar niets is officeel bevestigd. En mocht het waar zijn, wil je toch niet zo'n iemand erbij hebben? Hoe lang roept ie al dat ie weg wil? Is dat vanaf het begin of vanaf dat hij er niet in kwam tegen Gala? Dat weet je niet. Het investeren in die jongen houdt een keer op. Als die jongen het op een rit krijgt zal die echt wel in de top belanden maar dat is nu aan hem.

2 augustus 2021 om 08:05

Je mag van iemand van zijn leeftijd ondertussen meer verwachten qua gedrag.

2 augustus 2021 om 08:11

Mensen kunnen gigantisch overdrijven hoor. Hij krijgt één (!) wedstrijd niet de kans en plots is er geen enkel perspectief meer? Wat ben ik blij dat jullie geen voetballers geworden zijn.

2 augustus 2021 om 08:23

Sterker nog, tijdens de voorbereiding speelde hij evenveel als ieder ander. En tijdens die wedstrijden liet hij dus net nauwelijks iets zien. Vervolgens speelt PSV tegen Galatasaray 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen en dan zou Ihattaren opeens recht hebben op speeltijd? Terwijl hij dus achter de schermen de boel loopt te verzieken en op te stoken? Kom nou.

2 augustus 2021 om 08:31

Klopt maar vanuit Schmidt hoor je op zich niet veel negatiefs toch? Hij geeft alleen steeds aan dat Ihattaren het wel moet laten zien. Dat geldt natuurlijk ook op de trainingen en ik vraag me af of hij dat doet. Hij heeft idd een heel moeilijk jaar achter de rug, jonge jongen, vader overleden, net daarvoor eigenlijk voor het eerst geselecteerd voor Oranje, Marokko dat bleef trekken aan hem etctetc. Ik ken zijn situatie niet maar als zijn vader hem vooral “ stuurde” zeg maar dan is het logisch dat hij “ het” even kwijt is. Hij moet nu wel een knop omzetten en duidelijk aangeven wat hij wil: verder bij PSV of echt weg, laat hem dat uitspreken en ga verder.

2 augustus 2021 om 08:38

Het zijn allemaal van die container begrippen. Is lastig, impact op de sfeer. Niks is concreet. Ik heb er nog geen enkele speler over gehoord. Het lijkt gewoon niet te klikken tussen trainer en speler. Het is zelden dat wanneer er onenigheid is de schuld helemaal bij 1 partij ligt. Dat geloof ik nu ook niet. Schmidt heeft ook de taak het kapitaal op het veld te brengen en in dit geval is hem dat niet gelukt. In het jaar onder van Bommel hoorde je niks over zijn gedrag. De vraag die je over psv stelt kun je ook over andersom zien; waarom zou een speler zijn eigen carrière in de weg zitten? Het is gewoon hartstikke zonde want het is in potentie een geweldig talent!

2 augustus 2021 om 08:58

@ajaxglobal, niks concreet? Heb je de waslijst aan incidenten gelezen die VI vorig jaar publiceerde? Of wat Mart vd Heuvel over hem zei in een podcast? Onder van Bommel vertoonde hij overigens achter de schermen hetzelfde gedrag en was die irritatie er ook al. Sterker nog, zijn hele periode in de jeugdopleiding heeft hij dit gedaan.

2 augustus 2021 om 09:02

@lierse1997, Overdrijven? Dat is wat jij, zoals zo vaak, doet. Als je een wedstrijd speelt en je staat behoorlijk voor, ook al is het de belangrijkste wedstrijd van het jaar, en zelfs Thomas mag invallen en jij niet dan is dat gebrek aan perspectief. Dat is de menselijke maat. Als jij dat niet kunt inzien dan zegt dat iets over jouw gebrek empathisch vermogen. Die jongen doet zijn stinkende best, en in plaats van een aai over zijn bol (een inval beurtje van 5-10 minuten) krijgt ie een schop onder zijn hol. Mo heeft fouten gemaakt, maar waar er twee ruzie hebben zijn er altijd twee schuld. Dat ze in Eindhoven vooral achter Schmidt blijven staan, dat is hun goed recht. Maar gun Mo dat zijn transfer en hou op om, ook vanuit de supporters, hem kapot te maken. Die jongen wordt weggezet als paria en dat verdient hij absoluut niet. Nogmaals hij heeft zich nooit negatief uitgelaten richting PSV en dat laat zien dat een 19 jarige volwassener is dan een heel stel wijze heren bij PSV.

2 augustus 2021 om 09:08

@rochus want Thomas is een nobody? Die gozer heeft een zware blessure gehad, heeft zich als een prof opgesteld, kneiterhard gewerkt om terug te komen. Dan verdien je het ook gewoon meer dan een speler die alleen maar laat merken dat hij het niet naar zijn zin heeft en weg wil bij de club. Ik kan het wat dat betreft niet meer eens zijn dan dit met Lierse over dit onderwerp.

2 augustus 2021 om 09:09

@Rochus precies! Elfrink gooit nu allerlei ononderbouwde verwijten de lucht in zonder concreet voorbeeld te noemen want zogenaamd wil hij hem niet beschadigen. Lekker makkelijk

2 augustus 2021 om 09:14

Hij veroorzaakte al heel zijn carrière problemen bij de jeugd, doe niet alsof Ihattaren een heilige is. En hij mag een wedstrijd niet invallen, wat een drama.

2 augustus 2021 om 09:14

Wellicht hoor je Mo niet omdat hij zich misdraagt en geen recht van spreken heeft.

2 augustus 2021 om 09:17

@Rochus, jij vindt dus dat Mo naar zich jarenlang te hebben misdragen, een aai over zijn bol nodig heeft? Kom nou. Die heeft hij in het begin genoeg gehad. Niet alleen accepteert hij die aai niet, hij slaat zelf de hand weg. En ja Thomad werd ingebracht ipv hem, bij 3-1 in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Maar als je had opgelet die wedstrijd had je kunnen zien dat ál het gevaar tijdens die periode van de wedstrijd van hun linksback kwam. Dus heb je daar een speler tegenover nodig die bereid is om die back af te stoppen. Nou als er íets is wat Mo niet heeft, is het wel bereidheid om zijn verdedigende werk te doen en constant met zo'n back mee te lopen. Als je als speler niet de tactische keuze daarin ziet heb je een plaat voor je hoofd. Een 'menselijke maat' willen zien in een wissel getuigt niet echt van kennis van topsport. Of zou jij bij Ajax graag zien dat Ten Hag elke wedstrijd maar spelers een halfuur laat meedoen die overduidelijk het niveau niet hebben, omdat hij daarmee zijn 'menselijke maat' zou laten zien. Wat een geforceerd gelul zeg. En hij verdient het niet om 'weggezet te worden als paria'? Pardon? Dus een speler die achter de schermen weigert mee te doen in het groepsproces (geen ijsbad nemen, geen shakes willen drinken) de clubleiding compleet voor lul zet (maandenlang liegen over werken met fitnesscoach), de trainer niet serieus neemt (bellen tijdens besprekingen, op telefoon in de kleedkamer) en dan intern loopt te stoken (sarren dat hij weggaat tegen andere spelers) mag volgens jou niet worden weggezet als paria? LOL.

2 augustus 2021 om 09:20

@AmazingNinja de tijd zal het uitwijzen. Beleefd Schmidt een goed seizoen deze keer heeft de winnende coach gelijk, maar als Schmidt nu weer een kansloos seizoen beleefd kunnen we toch wel concluderen dat hij ook uit andere spelers niet het maximale heeft gehaald en dat zijn aanpak blijkbaar niet de juiste is geweest bij PSV

2 augustus 2021 om 09:28

Wat een aanvallen van met name de PSV supporters hier. Kijk mij maakt het niets uit, ik signaleer maar van een afstand. Ik vindt het alleen een beetje eng hoe iedereen die PSV een warm hart toedraagt zo gewillig achter onze Duitse vriend aanloopt. Ook al stigmatiseert hij een talent enorm. Maar het is niet alleen dit incident, zo zijn er veel meer incidenten geweest. De stempel die hij drukt op zijn selectie, het incident met de onterechte beschuldiging naar Nijhuis, het sportief falen. Alles wordt vanuit PSV goedgepraat, de supporters lopen met hem weg. Er is geen enkel kritisch tegengeluid vanuit PSV mogelijk en supporters van andere clubs die dat veel objectiever kunnen beoordelen worden massaal aangevallen. Ik vindt dat een enge ontwikkeling.

2 augustus 2021 om 09:29

@Sir Paul lekker integer die vd Heuvel. Op het moment dat Van Bommel er zit zijn mond dichthouden en op het moment dat Van Bommel is vertrokken opeens met modder gaan gooien. Dat vind ik altijd nare persoonlijkheden. Trek dan ook je bek open als zo iemand er zit IPV goedkoop na te trappen

2 augustus 2021 om 09:30

@japie voor Schmidt zal het dit seizoen inderdaad erop of eronder zijn, dat betekend overigens niet dat hij verplicht de titel moet winnen. Op dit moment laten hij en de ploeg zien dat er enorm veel progressie in zit en heb ik als Psv fan vol vertrouwen dat we een ontzettend leuk seizoen tegemoet gaan. Schmidt is imo de juiste man voor Psv op de juist plaats en ook hij maakt progressie, komt veel relaxter over in interviews ook en is op deze manier een prima uithangbord voor Psv en het nederlandse voetbal.

2 augustus 2021 om 09:32

@Rochus ik vind die Schmidt ook een engnek eerste klas. Dat bleek idd al uit zijn mediaoptredens en Calimero gedrag vorig seizoen. Zo een trainertje die enorm graag zijn gezag laat gelden en op het moment dat hij niks presteert alles en iedereen de schuld geeft behalve hen zelf. Maar owee, als een speler die hij niet mag wat minder presteert. Dan is het gelijk afgelopen met die speler

2 augustus 2021 om 09:34

@remko15 verplicht de titel winnen niet nee, maar hij moet nu toch minimaal wel tot het eind meestrijden om de titel en niet in maart of april alweer afhaken. Ik ben nog niet overtuigd van Schmidt. Hij moet meer doen om mij te overtuigen dan van een belabberd Galatasaray winnen na die 16 punten achterstand op Ajax vorig seizoen

2 augustus 2021 om 09:34

Rochus, ze zijn het niet met je eens. Dat betekent niet dat de supporters klakkeloos achter de trainer aanlopen. Niet alles wat niet jouw mening is hoeft eng te zijn.

Daarnaast heeft de spelersgroep zich ook over Ihattaren uitgesproken. Die jongen heeft zich gewoon onmogelijk gemaakt.

2 augustus 2021 om 09:35

Hoezo geen concrete voorbeelden? Je ziek melden en naar Frankrijk reizen. Constant tegen je medespelers vertellen dat je weg wil. Niet luisteren naar de trainers en trainingsopdrachten weigeren. Beloven om met een individuele trainer te werken om fit te raken, en dat vervolgens niet doen. Opvallend vaak ziek melden. Er zijn genoeg concrete voorbeelden en ik ben er vast een paar vergeten.

2 augustus 2021 om 09:42

En dat concludeer jij allemaal na 1 wedstrijd? Als dat niet meer overdrijven is dan bestaat dat niet.

2 augustus 2021 om 09:50

Japie er werd tijdens een podcast over gevraagd. Vd Heuvel gaf onafhankelijk antwoord. Het lijkt bij jou wel dat iedereen fout zit behalve Ihataren. De jongeman die zich herhaaldelijk onprofessioneel en disharmonisch opstelde,niet al te beste statistieken overlegd, tactisch zwak is waardoor ie anderen in de problemen brengt en toch een basisplaats eist tov spelers die wél renderen,wél in teamverband denken en hun werk zonder bal wél bereid zijn te volbrengen. Snap niet dat dat kwartje nog niet bij je geland is Jaap. Hij s 19. Heeft ie mentaliteit, tekent die bij en gaat ie Gotze opvolgen. De wereldkampioen die 12 km per wedstrijd aflegd. Mo heeft evenveel kansen in de voorbereiding gehad als iedereen. Helaas te licht bevonden voorlopig.

2 augustus 2021 om 09:51

@Sta plaats wie uit de spelersgroep hebben allemaal wat gezegd over Ihattaren in de media dan? Ik wil die artikelen wel lezen dan

2 augustus 2021 om 09:53

@Sir Paul als Gotze weg gaat wordt er weer een ander gehaald. Iedereen ziet dat Schmidt Ihattaren niet moet. Die jongen loopt sinds zijn komst met zijn ziel onder zijn arm en Schmidt zijn uitspraken over Ihattaren in de media dragen er eigenlijk niks aan bij om dat beeld over de onderlinge verstandhouding te veranderen

2 augustus 2021 om 09:56

Mart Vd heuvel kijkt ook met een psv bril op en gaat heus niet kritisch zijn tegen over psv of de trainer want dan krijgt hij geen interviews meer is allemaal eigen belang

2 augustus 2021 om 10:02

Japie het valt me op dat je toch wel erg vaak uit emotie spreekt, je objectiviteit is iig ver te zoeken. Het is inmiddels wel duidelijk dat je geen fan van Schmidt bent. Ik vindt de 16 punten een vertekend beeld geven van de verschillen, zoals ook te zien was in de onderlinge ontmoetingen. Vooral tegen de mindere goden werden onnodig vaak punten verspeeld. In de winter was het verschil dusdanig klein dat Ajax het nodig achtte om met miljoenen te smijten en Haller aan te trekken. De verschillen zijn heus niet zo groot, en de media moet eens ophouden om alle goede dingen in Eindhoven zo te bagetaliseren. Schmidt
s woorden worden vaak enorm verdraaid en uitgelicht, hij lijkt echt een zondebok en mikpunt in de media te zijn, en daar hobbelen helaas veel te veel mensen blindelings achteraan. Ik heb helemaal niets met PSV, maar vindt het er heel goed uit zien. Daar komt bij dat je een hele andere stijl niet in 1 seizoen krijgt ingeslepen in een ploeg. Ook moet je wat geluk hebben met blessures, wat geen excuus is, maar in Eindhoven zat het nou ook niet bepaald mee.
Ik heb iig zin in het nieuwe seizoen, en denk dat onze Duitse zondebok wel eens wat monden kan gaan snoeren.

2 augustus 2021 om 10:02

Precies maar net werd hij integer genoemd en dat vind ik dan geen juiste term om hem te omschrijven na zo een goedkope natrao naar de vorige coach op het moment dat hij al weg is

2 augustus 2021 om 10:07

@AidenMcGeady zoals jij vind dat de 16 punten achterstand op Ajax een vertekend beeld geven van de kwaliteiten van Schmidt, zo vind ik dat de omgang van Schmidt emet Ihattaren een vertekend beeld heeft gegeven van de kwaliteiten en mentaliteit van Ihattaren. Voor mijn gevoel wordt die jongen al een seizoen lang weggepest door Schmidt en omdat hij een keer overgewicht had was dat voor Schmidt meteen de perfecte aanleiding om hen het stempel te kunnen geven van onprofessioneel. Die jongen is tot wanhoop gedreven en gaat dan vervolgens domme dingen doen maar die deed ik zelf ook vaak genoeg op mijn 19e. Ik vind juist dat Ihattaren de zondebok is en Schmidt heilig is verklaard in Eindhoven. Dit seizoen zal moeten uitwijzen of de heiligverklaring van Schmidt terecht is of dat PSV op het verkeerde paard heeft gewed. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken

2 augustus 2021 om 10:10

Japie, je hebt de podcast niet gehoord, want alles wat Mart daarin over Van Bommel zegt, had hij ook al direct tegen Van Bommel gezegd. Dus je praat weer onzin om je eigen argument kracht bij te zetten, zonder dat je enig idee hebt waar je het over hebt. Bovenstaande heb ik je bij een eerder artikel ook al gemeld, maar dit bevestigd alleen maar mijn vermoeden. Als een argument je niet uitkomt, lees je het niet of slaat je brein het niet op.

2 augustus 2021 om 10:12

@kenada
In hetzelfde artikel staat dat Raiola een nieuwe club aan het zoeken is met toestemming van Psv.
Vergelijken met normale banen heeft geen zin, een club opntslaat een speler niet want die vertegenwoordigd een waarde op de balans. PSV hoopt nog miljoenen te verdien aan Ihattaren. Alleen geven ze hem geen speeltijd en nu mag hij ook niet meer meetrainen. Dat maakt het allemaal niet makkelijer.

2 augustus 2021 om 10:19

Je hebt alles gelezen rondom Mart Vd Heuvel? Dan weet je dat Mart ook van Bommel aangesproken heeft toen hij trainer was. Sterker nog, hij heeft hem toen gezegd dat hij hem niet meer hoefde te zien, omdat Mark zich ridicuul gedroeg tov de rest van de staff (vooral medische staf). Mark trok alle besluiten van de medische staf in twijfel, zonder iets te onderbouwen en dat ging niet op een nette correcte manier. Als je denk alles zo goed te weten; ik zou de podcast met Mart maar eens terugluisteren.

Als je je eens zou beroepen op feiten ipv aannames (die ENORM gekleurd zijn) dan zou je dit nooit geschreven hebben.

2 augustus 2021 om 10:19

Je vergeet even dat bijna alle trainers uit z'n opleidingstijd hetzelfde over 'm zeggen. Hij was bij heel veel andere clubs al lang persona non grata geweest. PSV heeft er enorm veel tijd in gestoken, is er voor hem geweest toen het prive zwaar voor 'm was en heeft hem sportief afgelopen jaren al 40 "2e kansen" gegeven. De momenten waarin hij uitblonk zijn ook op 1 hand te tellen, en er staan nu gewoon jongens op zijn posities die zich het snot voor de ogen lopen, en wel vaker dan eens per 4 maanden het verschil maken. Er is maar 1 verantwoordelijk voor de huidige situatie van Mo Ihattaren, en dat is Mo Ihattaren zelf.

2 augustus 2021 om 10:24

@Japie, dat was rond januari, toen PSV een statement naar buitenbracht. Onder meer de aanvoerder Dumfries was klaar met zijn instelling.

2 augustus 2021 om 10:25

Vriendelijke vriend, zijn bezoek aan Frankrijk was gecommuniceerd met de club. Dus deze comment van jou is tekenend voor jouw drang om te oordelen zonder je feiten eerst te checken. Dit is dan ook meteen het probleem van deze enge media cultuur.

Vanuit managers perspectief is het heel knullig hoe Schmidt omgegaan is met hem. Hij komt afgetraind terug, wat een signaal is van ik heb hard gewerkt in de zomer... En dan krijgt hij nog geen 5 min speeltijd. Van een ervaren trainer verwacht je dat hij gevoel voor dynamiek, energie en mensenkennis heeft. Verwachting en beloning. Nieuwe seizoen, nieuwe kansen. Deze trainer gaat gewoon door met het treiteren van een TIENER en dan zijn wij verbaasd over zijn gedrag. Kijk naar je gemiddelde neefje of nichtje tussen de 15 en 20 en je zal erachter komen dat gevoel / emoties op die leeftijd het allerbelangrijkste zijn waar naar geluisterd wordt. Niet of iets klopt in de ogen van de buitenwereld. Als er geen verhaal is van beide kanten, Kun je niet oordelen.

Jouw collega, vriend, buurman, weet toch ook niet wat jij afspreekt met je werkgever m.b.t. jouw ontwikkelplan... en als die dan niet wordt nagekomen van welke kant dan ook. Kan de buitenwacht alles vinden maar die meningen zijn alleen gebaseerd op aannames.

2 augustus 2021 om 10:27

@Boris19 die vorige reactie heb ik dan gemist maar als dat zo is neem ik mijn woorden terug over Vd Heuvel, al vind ik het nog steeds onnodig een oud collega's publiekelijk zwart te maken wat ook mijn probleem was met dat boek van Chiellini, maar dat is weer een ander verhaak

2 augustus 2021 om 10:28

@Sta plaats precies PSV heeft het naar buiten gebracht ja maar de spelers heb ik het dus nooit daadwerkelijk horen uitspreken en toen de spelers er naar werd gevraagd zeiden ze juist totaal geen problemen te hebben met Ihattaren. Hoe betrouwbaar dit statement is daar kan je dus je vraagtekens bij zetten

2 augustus 2021 om 10:35

@sta plaats, ik heb wel reacties van PSV gelezen hoe de spelers denken maar niet echt een standpunt van de spelers zelf.

2 augustus 2021 om 10:38

@Rochus, het valt mij ook op hoe zeer de PSV-supporters achter Schmidt staan. Zelfs toen hij Nijhuis vals beschuldigde bleven ze hem verdedigen. Iets negatiefs over Schmidt zeggen hier, is not done... Ik ben geen PSV-supporter dus mij maakt het niet uit wat Schmidt al dan niet doet. Maar stellen dat op 16 punten achterstand eindigen op Ajax goed is, vind ik bijzonder.

2 augustus 2021 om 10:49

@AidebMcGeady toch had Van Bommel weinig problemen met hem. Van Persie ging ook niet samen met Van Marwijk, dat soort dingen gebeuren

2 augustus 2021 om 10:51

@Kyle66 Schmidt is heilig verklaard in Eindhoven. Als hij dit seizoen 32 punten achter Ajax eindigt zal dat niet aan hem liggen maar aan de stand van de maan, de grasmat, de onkunde van scheidsrechters en de corruptie bij de KNVB

2 augustus 2021 om 11:00

Waar al die analisten die Schmidt op het schavot willen hijsen totaal aan voorbij gaan is de kwaliteit van de selectie en het hoogwaardiger tactisch plan waar PSV onder Schmidt mee speelt in vergelijking met het PSV van Van Bommel. Tijdens het laatste jaar van laatstgenoemde was het zes, zeven man achter de bal houden en met de voorste drie God zegen de greep op de counter. Dat vergt niet al te veel opdrachten en het mag geen wonder heten dat iemand als Ihattaren daar gemakkelijk een rol in krijgt, ook omdat zijn toenmalige concurrenten het steevast lieten afweten.

Intussen is de wereld veranderd. Onder Schmidt wil PSV naar een voetbal toe dat veel meer afhankelijk is van de teamprestatie en de bijbehorende teamdiscipline. Niet alleen lijkt dat laatste element iets te zijn waar Ihattaren niet in mee wil, maar ik vraag me af wie Ihattaren er momenteel uit wil spelen en op basis waarvan? Mario Gotze? Je zou gek zijn als je die eraf haalt om Ihattaren maar voor de lieve vrede in te passen en dan in balverlies een mannetje minder te hebben omdat het joch niet meeverdedigt.

2 augustus 2021 om 11:05

Naja ik las hier een reactie van iemand die zei misschien testte Roger Schmidt hem wel. Geen gekke gedachte lijkt me. Leuk dat Mo fit uit de zomerstop is gekomen maar als er geen mentaliteitsswitch heeft plaats gevonden heb je er alsnog vrij weinig aan lijkt me. Overigens valt het wel op dat Gakpo, Madueke en Teze deze problemen niet hebben. Schmidt zou vast zijn aandeel erin hebben maarja blijft een lastig verhaal.

2 augustus 2021 om 11:10

Japie ik denk dat je het te subjectief ziet. Je mag Schmidt een engnek vinden,99 procent vd mensen werkt graag met m. Dat blijkt uit verhalen vd Hertgangh, maar ook aanzienlijk veel spelers die ooit onder hem gespeeld hebben doen dat graag nog een keer. Teze,Boscagli, Madueke breken onder hem door. In de voorbereiding hebben veel jeugdspelers een kans gehad zoals Oppengard en Fofana. Gotze lijkt eindelijk fit en een structurele vorm te krijgen na een a typisch seizoen. Mo heeft evenveel helfden mogen spelen dan Mario en Noni. En is te licht bevonden voorlopig. Kunnen er maar 11 opstellen. Tis eigenlijk kraakhelder maar ergens doet me vermoeden dat je Mo een beetje zielig vind en uit sociaal oogpunt hem speelminuten gunt. Puur op emotie, want een rationele argumenten heb je niet.

2 augustus 2021 om 11:23

@Japie geen idee op wie je antwoordt met je reactie. Denk niet op mij in ieder geval, want min reactie gaat over het gedrag van een speler, niet over de prestaties.

2 augustus 2021 om 11:23

wat een onzin dit zeg. ten eerste; PSV heeft zich niet negatief over hem uitgelaten. Die jongen wordt helemaal niet weggezet als paria, sterker nog, deze gozer heeft meer kansen gehad dan wie dan ook. Dat hij vind dat hij er al helemaal is en altijd in de basis hoort is zijn verkeerde zelfbeeld, daar kan PSV niet zoveel aan doen. Hij heeft al 1,5 jaar niets laten zien op het veld. Heeft echt wel zijn kansen gehad. De statistieken zijn bekend. De gemiddelde back heeft tegenwoordig meer rendement. Waar haal jij vandaan dat hij zijn stinkende best doet? je hebt 1 foto gezien waar hij er afgetraind uit ziet. Super, dan mag mijn buurman ook wel in de basis...
Iedereen heeft het er maar over dat Schmidt deze jongen af valt en kapot aan het maken is. Schmidt geeft duidelijk aan wat er nodig is en dat komt er in principe op neer dat Mo eens een keer volwassen moet worden en ervoor moet werken.
Schmidt is trainer van een topclub, geen leider op de jamboree van de padvinders..

2 augustus 2021 om 11:26

Het is gewoon een lastige kwestie denk ik vooral omdat wij het verhaal van één kant horen. Mo houd zijn mijn dicht en geeft verder niks prijs over de verhoudingen of wat er aan de hand is.

Waarheid ligt meestal redelijk in het midden als je beiden kanten van een verhaal kent.

Je kan het gepamper de afgelopen jaren vanuit psv ze wel kwalijk nemen. Het is toch onderdeel van een soort stukje “Voetbalopvoeding”

2 augustus 2021 om 11:53

@japie: lekkere integere reactie van jezelf anders. Je bent ook maar half geinformeerd of niet? Op basis van een spraakmakende Skiete Willy-podcastaflevering de conclusie trekken dat Van den Heuvel geen bek heeft opengetrokken toen Bommel er nog zat? Ik wed dat je die hele podcast niet geluisterd hebt. En als je gewoon eens wat verder kijkt dan de berichtgeving van de gangbare, nationale media had je al lang kunnen weten hoezeer Van den Heuvel en Van Bommel knalden bij PSV. Nota bene wilde Van Bommel, die nog leerde schrijven toen Van den Heuvel al bij de club werkte, daarom het clubicoon eruit werken. Luister (tussen de regels door) ook eens naar de geluiden van ex-medespelers van Van Bommel - Bjorn van den Doelen, Ronald Waterreus en Arnold Bruggink (kan allemaal in dezelfde podcast) en je weet wat voor achterbakse engnek de Limburger is.

2 augustus 2021 om 12:02

Grappig dat jij dat zegt Japie want elke keer als PSV het goed heeft gedaan ben je nergens te bekennen in de comments maar gaat het over ihattaren of Schmidt dan minstens 30 keer. Ihattaren is gewoon een vervelend mannetje met maniertjes die heel goed kan voetballen.heb je niks aan zolang hij zich niet kan gedragen.ook teze zat 90 mij op de bank tegen gala die stond elke wedstrijd basis vorig seizoen die had het veel meer verdiend dan ihattaren maar daar hoor ik je niet over.altijd zo selectief Japie de droeftoeter.

2 augustus 2021 om 12:06

Zestien (!) punten geen groot verschil? Misschien moet je even die Psv bril af doen, en op YouTube terug kijken naar de alles bepalende maand december van vorig jaar! In het seizoen toen wij geen kampioen werden met Depay, De Jong en Wijnaldum oa. Toen waren wij ook 2e met heel veel achterstand, geen een Ajacied heb ik die afstand zien bagatelliseren. Net hoe wij toen kansloos waren, was, Psv dat het afgelopen seizoen. En nee Haller werd gehaald, omdat Brobbey niet verlengde en je niet op een talent van 18 kan rekenen in een titelstrijd. De meeste Psvers hebben wel realiteitszin, maar goed! Ik zie je al als jaren als een Psv supporter reageren, maar goed dan heb je alleen een dikke voorkeur voor die club. 😅

2 augustus 2021 om 13:38

@Aiden, Haller werd niet gehaald vanwege het minieme verschil. Hij werd gehaald omdat Brobbey niet bijtekende en omdat alle spitsen, met uitzondering van Tadic, geblesseerd waren danwel niet in staat waren om een hele wedstrijd te spelen. Hoe kan je met het budget van PSV 16 punten acceptabel vinden?

2 augustus 2021 om 13:41

@Sulejmanii, juist! Ik kan me herinneren dat alle Ajax-supporters baalden van het verschil in punten. Niemand die het bagatelliseerde. Ik begrijp oprecht niet hoe PSV-supporters dit goed vinden.

2 augustus 2021 om 14:14

@Kyle66, met uitzondering van een enkeling is er echt niemand tevreden met die 16 punten achterstand hoor. Maar dat weet jij ook wel volgens mij. Dus snap niet zo goed waarom je nu doet alsof alle PSV supporters hier er tevreden mee zijn.

2 augustus 2021 om 15:27

@Sir Paul er zijn ook nog niet echt rationele argumenten om vertrouwen te hebben in een coach die op 16 punten achterstand van Ajax is geeindigd. ik twijfel dan aan zo een man zijn kwaliteiten om spelers te motiveren en het maximale eruit te halen

2 augustus 2021 om 07:38

Veel gespeculeer ook in dit artikel van het ED. Ben inderdaad benieuwd naar de kant van Ihatarren, die heeft zich eigenlijk vanaf het begin stil gehouden terwijl alles en iedereen -met Schmidt vooraan tijdens interviews- zich wel openlijk negatief over Ihatarren uitten.

2 augustus 2021 om 07:46

Schmidt en consorten worden bestookt met vragen over Ihattaren. Zij geven antwoord op die vragen, geen uiterst negatieve antwoorden overigens.
Wat heeft psv er aan om ‘modder te gooien’ als dat enkel alles negatief beïnvloedt??
De lijn die ze nu trekken, had een jaar of 5 geleden getrokken moeten worden.

2 augustus 2021 om 12:05

Schmidt gaf in zijn eerste seizoen publiekelijk aan dat hij Ihatarren 'op alle fronten tekort vindt komen'. Dat noem ik niet per sé positief. Zelfs niet incidenteel te noemen, de algehele negatieve manier van uitten van Schmidt -ook los van het 'thema' Ihaterren, getuige de vele conflicten met o.a. journalisten en scheidsrechters vorig seizoen. Het valt me op dat veel PSV supporters vooraan staan om Schmidt en consorten te verdedigen bij elke vorm van externe kritiek. Terwijl de prestaties, en mijn inziens ook het voetbal -gelukkig eindelijk wel een keer goed tegen Galatasaray- dat eigenlijk niet verdienen. Maar goed, dat is in deze misschien bijzaak.

2 augustus 2021 om 12:10

Mij ook Klysma een hele aparte gewaarwording, die Schmidt lijkt wel echt heilig. Er is altijd een excuus klaar voor die man, wat er ook gebeurd. Jammer voor Ihattaran.

2 augustus 2021 om 13:04

dat was niet zijn eerste seizoen. Dat was een paar weken geleden en Schmidt heeft groot gelijk. Op alle vlakken moet Ihatarren verbeteren. Een fantastisch talent die 2 man uitspeelt en bij de 3e de bal kwijt raakt. Iedereen kan zien dat die gozer fantastisch kan voetballen. Maar zoals hij de laaste 1,5 jaar voetbalt is het vooral pleintjes voetbal. Beetje dribbelen vanuit stilstand en dan proberen 2 a 3 man te passeren. Helaas wordt er in het hedendaagse voetbal meer gevraagd.
En ja, dat is in deze inderdaad bijzaak. het voetbal was zeker niet beter met Mo in de gelederen. Dat is duidelijk genoeg geweest vorig seizoen. Jammer, want ook ik had er veel meer van gehoopt.

2 augustus 2021 om 15:31

@sjaper1 ja maar je hebt wel echt lef als coach als je gaat zeggen dat Ihatteren tactisch veel te leren heeft terwijl je met een geweldige selectie op 16 punten achterstand van Ajax bent geeindigd. dan kan je moeilijk gaan beweren dat je zelf tactisch wel veel verstand van zaken hebt

4 augustus 2021 om 22:47

Slechte trainer dan,zo'n groot talent niet kunnen verbeteren. Er zijn veel moeilijker spelers en toch heeft een bepaalde trainer het beste uitgehaald.

2 augustus 2021 om 07:39

Vind je echt dat PSV met modder aan het gooien is? Ik vind het extreem meevallen namelijk. Het blijft juist opvallend rustig rondom hem vanuit PSV. Ik vind dit ook een prima zet na een hele lange tijd van geduld waarin Mo zich had kunnen herpakken.

2 augustus 2021 om 08:07

Haha, ik vind ook dat PSV zich enorm rustig houdt en dit vooral intern wil oplossen. Wel denk ik dat Ihattaren zich niet had kunnen herpakken onder Schmidt. Die twee liggen elkaar gewoon echt niet en Ihattaren is alles wat Schmidt niet zoekt in een speler. Kan natuurlijk, maar dan is het zaak om gewoon een passende oplossing te vinden en ik heb het idee dat PSV daar gewoon goed mee bezig is.

2 augustus 2021 om 08:49

Daar heb je gelijk in. Dat is ook een keuze die PSV gemaakt heeft met het aanstellen van Schmidt, je kiest daarvoor voor het nastreven van een bepaalde stijl voetbal en het was vanaf het begin al duidelijk dat we bijna geen spelers hadden die daarvoor geschikt waren. Onder van Bommel was het gewoon dichthouden achterin en alle hoop vestigen op Luuk de Jong en ingevingen van creatievelingen voorin, waaronder Ihattaren. Ik denk dat Schmidt's aanpak op de lange termijn duurzamer is aangezien je dan minder afhankelijk bent van een paar getalenteerde individuen voorin. Dit kan wel breken met onze traditie, al hebben we op dit moment met Madueke en Gakpo natuurlijk wel 2 diamantjes voorin rondlopen die blijkbaar wel passen in deze speelstijl. Stiekem had ik gedacht en gehoopt dat Mo zich wel zou kunnen aanpassen, ik had écht een hoge pet van hem op. Maar zijn mentaliteit valt me nu toch wel vies tegen.

2 augustus 2021 om 09:11

Ihattaren houdt zich juist rustig imo. PSV spuugt steeds gal over hem in de media en maakt hem constant zwart, maar hij houdt het gewoon intern en hen hoor je niet in de media met zijn vingertje wijzen. Daar kan ik meer respect voor hebben

2 augustus 2021 om 09:14

Echt respect voor Schmidt in dit verhaal. Iedereen was tegen hem vorig jaar omdat hij Ihattaren geen kans gaf. Andere trainers zouden onder deze druk sowieso Ihattaren meer laten spelen dan dat hij echt verdiende. Schmidt is gewoon onverstoorbaar doorgegaan met spelers die wel willen en nu blijkt toch dat Ihattaren een heel naar ventje is en dat het probleem weldegelijk bij hem ligt. + Gakpo, Gotze en Madueke zijn veel beter.

2 augustus 2021 om 09:26

Ik heb juist totaal geen respect voor trainers die iedereen die zogenaamd "lastig" is meteen laten vallen. Elke boerenlul kan een opstelling op een bord schrijven. De echte grote coaches krijgen dit soort grote talenten wel aan de praat en snappen dat iedere individu weer een eigen aanpak nodig heeft. Ik heb meer met coaches als Hiddink en Cocu die zichzelf niet belangrijker maken dat dat ze zijn en er alleen boven gaan staan wanneer nodig en dan snappen op wat voor een manier je dat niet doen. Een coach die op 16 punten afstand van Ajax eindigt heeft imo sowieso geen recht van spreken want die presteerde zelf net zo dramatisch als Ihattaren

2 augustus 2021 om 09:34

De grote coaches hadden zo’n zogenaamd groot talent al veel eerder laten vallen als die zich zo misdroeg en al 5 keer ziek gemeld heeft. Schmidt heeft geen recht van spreken maar jij wel? Jij bent al vanaf dag 1 bezig met een hetze tegen Schmidt en beschermt Ihattaren altijd al op basis van een paar potjes 2 jaar geleden.

2 augustus 2021 om 09:53

Maar wat vindt jij als voorzitter van de Ihattaren fanclub dat hij zich ziek meldt maar wel naar Frankrijk kan?

2 augustus 2021 om 09:57

@Kohaku bij VI werd gezegd dat Ihattaren videobeelden wilde om zichzelf te verbeteren aan het begin van het seizoen maar dat Schmidt zei dat het al over en uit voor hen was bij PSV dus dat hij hem die videobeelden niet ging geven omdat dat verder onnodig was. Als dat verhaal klopt kan ik Ihattaren weinig kwalijk nemen wat betreft dat incident. Is het niet waar dan is het idd een domme en onprofessionele actie van Ihattaren naar ook alles wat die jongen doet wordt onder een vergrootglas gelegd. Dit kan idd niet maar niet in een ijsbad willen springen of een bidon weggooien brengen als wereldschokkend nieuws gaat me wel weer erg ver

2 augustus 2021 om 09:59

Japie ihattaran was een jaar lang te dik dat is een feit. Verder wat er gebeurd weten wij niet. 1 ding weten wij dat ihattaran een aantal keer ziek is gemeld. Wel heel vaak. Psv zet hem uit de selectie. En zegt alleem dat hij de afspraken niet is nagekomen. Ze moeten iets communiceren. Dat er verder wat naar buiten komt door journalisten is onvermijdelijk

2 augustus 2021 om 10:15

We weten ook dat Ihattaren dit jaar afgetraind zonder overgewicht zich meldde voor het nieuwe seizoen, dat is een feit. We weten ook dat een speler als Thomas eerder speeltijd krijgt dan Ihattaran, dat is ook een feit.
De stelling dat afspraken niet nagekomen zijn en dat hij daarom niet meer mee mag trianen is geen feit. Sterker nog, in het artikel wordt gesproken over negatief gedrag van Ihattaren als hoofdoorzaak.

2 augustus 2021 om 10:16

Psv spuugt STEEDS gal en maakt hem CONSTANT zwart. Japie, kun je voorbeelden geven?

En dan bedoel ik niet het voorbeeld van Schmidt die Rosario prijst en zegt dat Ihattaren geen Messi is. En niet het voorbeeld waarin Schmidt zegt dat Ihattaren (mentaal) op alle vlakken moet verbeteren. Ow en ook niet de berichten van het ED, want dat zijn geruchten die niet van PSV zelf komen.

Ik kom niet verder dan 2 voorbeelden in ruim 1,5 jaar. Dus het steeds en constant zit volgens mij vooral in je hoofd..als we het gaan vergelijken met de misdragingen van meneer Ihattaren in de laatste 1,5 jaar, dat zijn er een stuk meer.. en dan weten we niet eens alles.

Het feit dat het bestuur zich schaart achter de trainer, zegt veel. Omdat zij het geld zien verdampen. Dat spelers niets zeggen is respectvol, net zoals ik vind dat de staff respectvol is naar Ihattaren. Maar ze moeten wel een grens trekken en die is al een tijdje bereikt. Gebrek aan concrete interesse zegt ook genoeg toch?

De echter verhalen (ook van spelers) komen nog wel op het moment dat Ihattaren weg is, denk ik.

2 augustus 2021 om 10:32

Dat persbericht van PSV bv vorig seizoen waarin alle vermeende vuile was van Ihattaren weer buiten gehangen. Net als dat verhaal van PSV dat de spelers klaar waren met Ihattaren terwijl ze daarna hebben aangegeven helemaal geen problemen te hebben met Ihattaren vorig seizoen

2 augustus 2021 om 10:37

@speedyafc Iedereen bij PSV melde zich afgetraind, waarom zou dat van Mo zo speciaal zijn? Daarnaast is Thomas een veel betere speler dan Mo, vooral mentaal is het verschil dag en nacht. Mo is helemaal niet zijn afspraken nagekomen, zo vloog hij naar Nice terwijl hij ziek was. Loog hij vorig jaar over zijn persoonlijke trainer. Ook was hij op social media verkeerd bezig en was een duidelijke stoorzender binnen de selectie. Ik ben enorm blij dat hij eruit gedonderd is, misselijk makend ventje met de slechtste mentaliteit die ik ooit gezien heb.

2 augustus 2021 om 10:38

Thomas een betere speler dan Ihattaren? en Van Peppen is zeker een betere back dan Tagliafico?

2 augustus 2021 om 11:44

@Japie, typisch dat je dan alleen reageert op dat tussenzinnetje, maar de rest van zijn reactie niet.

2 augustus 2021 om 11:57

@JapieKrekel, dat verhaal over die videobeelden zuig je uit je duim man. Dat werd helemaal niet gezegd dus dit bevestigt maar weer dat jij met een hetze bezig bent en niet objectief de feiten kunt beoordelen. Niet voor het eerst overigens.

2 augustus 2021 om 12:13

Misschien moeten we beseffen dat Ihatarren geen groot talent is. Voetbal is meer dan goed met een bal aan je voet zijn.

2 augustus 2021 om 12:37

wat een hoop onzin zeg. Meteen laten vallen? De echte grote coaches ook. Tuurlijk... En dan de vergelijking trekken met Hiddink en Cocu. Echt populistisch geneuzel dit. Schmidt maakt zich ook helemaal niet belangrijker. Schmidt heeft zich ook helemaal niet negatief uitgelaten over hem. Die heeft alleen gezegd waar hij aan moet werken. En dat maakt iemand van talent naar een topvoetballer.
Die jongen heeft alle kansen gehad die er mogelijk zijn binnen een topsport klimaat. Er is welgeteld 1 trainer die het met Mo goed kon vinden en dat is Van Bommel. Omdat die vanuit de jeugd met hem heeft kunnen werken waar de druk veel lager is en zo een band heeft kunnen opbouwen. Hij kan toch niet zijn hele carriere achter een trainer aanhuppelen omdat die wel die aai over zijn bol geeft? welcome to the big league zou ik willen zeggen tegen Mo.

2 augustus 2021 om 15:33

@fossen hoezo zou ik het uit mijn duim zuigen en vervolgens zeggen dat dat filmpje gewoon op youtube staat. mocht je het gezien hebben zou ik het nog maar een keer terug kijken want dat werd wel degelijk nadrukkelijk benoemd

2 augustus 2021 om 16:19

Dat is een derde voorbeeld. Maar van dat ene voorbeeld maak je er twee.
Dumfries heeft later aangegeven niet achter het statement te staan, maar ook aangegeven dat Ihattaren het zichzelf erg moeilijk aan het maken was. Daaruit blijkt dat er binnen de spelersgroep wel degelijk het besef is dat hij niet goed bezig is t.o.v. PSV. Dat hij verder goed in de groep ligt, staat daar los van.

2 augustus 2021 om 07:41

'eindhovens dagblad onthult....'
Ik zie niet staan; PSV komt met statement.

Of ik benieuwd ben naar het verhaal van Ihattaren? Nee niet echt. Zijn acties de afgelopen maanden spreken voor zich. Het is een zoveelste case, hoop dat psv hier nu echt van leert en bij dit soort jongens niet meer het hand boven het hoofd haalt.

2 augustus 2021 om 07:49

Tuurlijk komt PSV niet met dat statement. Wat verkoopt beter: het benoemen van talent of het benoemen van lastig gedrag?

2 augustus 2021 om 08:11

@jansen Joenite,

Reageer hiermee op 076ray, die beweerde dat PSV aan het modder gooien is.

En op jouw reactie, geef ik je gelijk in. Psv heeft nu wel een probleem, geen goed gedrag en de statistieken die niet mee werken

2 augustus 2021 om 07:41

Wat een onzin. Hij heeft in de voorbereiding net zoveel minuten gemaakt als de rest. Namelijk 45min per oefenwedstrijd. Hij staat niet in de basis, omdat Gotze en Madueke beter zijn. Hij valt niet in, omdat Schmidt verdedigend wisselt. Daarna maakt ie zichzelf blijkbaar weer belangrijker dan het team. Net zoals vorig jaar tijdens 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Hij kan blijkbaar moeilijk op de bank zitten en wil weg. Inmiddels heeft ie het zo bont gemaakt en zo weinig gepresteerd dat de supporters hem ook liever zien gaan. Ik wel iig. Het gaat alleen nog maar over Mo, terwijl zijn prestaties dat niet verdienen. Als ie na 1 september nog niet is verkocht, niet meer bij de groep halen. Geen kans meer geven, want het komt je team en club nietn ten goede.

2 augustus 2021 om 07:42

Als je niet snapt waarom hij Thomas in die wedstrijd erin bracht bij een 3-1 stand dan snap je er weinig van. Gala bracht een opkomende back die niet worden afgestopt. Dat zie ik mo niet doen. Thomas daarentegen wel.

2 augustus 2021 om 07:43

Dan moeten ‘clubs als ajax of Feyenoord’ hem maar overnemen dan hè. Al heb ik liever dat hij ergens in het buitenland slaagt, zie ik hem überhaupt niet 1-2-3 slagen. Iemand die zich steevast zo onmogelijk maakt, heeft in de basis een probleem om zich te kunnen schikken in een bepaalde rol, vrij essentieel voor een teamsport.

4 augustus 2021 om 22:49

Wacht maar af. Mo gaat een grote worden.

2 augustus 2021 om 07:44

Waar het precies mis gaat is voor een buitenstaander niet te beoordelen. Maar het leek er wel op dat Ihatarren met de goede intenties aan de voorbereiding is begonnen door een stuk fitter te zijn dan vorig jaar. Maar als de trainer je wederom niet laat invallen in de thuiswedstrijd tegen Galatasaray terwijl je met 5-1 voorstaat... Tja dan kan ik me voorstellen dat je het ook wel gehad hebt met Schmidt.
Voor Feyenoord zou Ihatarren de ideale speler zijn. Echter denk ik niet dat Feyenoord het geld heeft om zijn salaris en zijn transfersom te betalen. Bij Ajax is er momenteel geen plek voor hem. Normaal speelt hij hangend op rechtsbuiten maar daar heeft Ajax momenteel eigenlijk al 1 speler te veel voor (neres, Antony en Berghuis). Ze zijn nog wel op zoek naar een speler die zowel in de spits als op de linkerflank kan spelen met diepgang.
Het is een lastig verhaal voor hem om in Nederland een goede club te vinden. In het buitenland zal het eveneens een lastig verhaal worden vrees ik.

2 augustus 2021 om 07:49

Ihatteran was blijkbaar fit omdat hij een transfer wou maken.

2 augustus 2021 om 08:02

Los van wat de werkelijke reden is waarom Mo nu zo fit is, irriteer ik me aan ieder die zich verbaasd uitlaat en soms bijna een invalbeurt eist voor Mo tijdens Psv - Gala. Hou toch op. PSV heeft meer bankspelers die allen recht hebben om te spelen. De keuze hiervoor kan tactisch zijn of op basis van prestaties of wat dan ook, het maakt niet uit, wij zullen het vaak niet eens weten. Dit is aan de coach, de winnende coach in dit geval. Steeds weer die aandacht voor Mo die het grootste talent is, nou mentaal alles behalve! Nu is er dit seizoen 1, ja ik herhaal 1!!! Wedstrijd gespeeld en meneer mocht niet invallen. Psv wint met 5-1 en het gaat over meneertje Mo die niet in mocht vallen. Wat een schande!! In plaats daarvan stuurde de coach gewoon een andere speler het veld op, onbegrijpelijk!! Hou toch op. De week erop is de grote talentvolle Mo weer ziek. Wat het Eindhovens dagblad nu zegt dat zag ik 2 weken geleden al, puur door naar de energie van Mo en de overige spelers van Psv te kijken. Mo deed niet mee, de rest had er zin in. Mo heeft al afscheid genomen en is een frustrerende factor. Dit is het beste wat Psv kan doen, uit de selectie. Weg weg weg, nooit meer terug laten komen. Iedereen die Psv hierin wat verwijt weet er echt maar weinig van. Natuurlijk Psv heeft fouten gemaakt. Ze hadden deze kleuter al eerder goed aan moeten pakken. Nu is het te laat. Schmidt doet vooral wat anderen hebben nagelaten en daarom ben ik deze trainer zo dankbaar. Hij brengt de juiste energie en sfeer terug bij Psv en daar is Mo een slachtoffer van maar dit doet hij zichzelf aan, dit komt door zijn persoonlijkheid.

2 augustus 2021 om 08:02

Ik denk dat hij in eerste instantie fit is omdat hij wil voetballen. Als hij ontevreden is en weg wil dan is het wel handig als je fit bent want anders wil niemand je nog hebben.

2 augustus 2021 om 08:13

Het stond 3-1. De trainer wisselt en het wordt nog 5-1. Heeft de trainer dan slecht gewisseld?

2 augustus 2021 om 08:17

Is dat niet sowieso een basisvoorwaarde, dat je fit bent. Gaan we nondeju iemand complimenteren dat hij het seizoen eens niet 15 kg te zwaar begint? En als niet jij maar Thomas dan mag invallen...Dan ga je je ziek melden maar wel naar Frankrijk...ja daaaaagggg

2 augustus 2021 om 08:24

Het kan natuurlijk allemaal zo zijn dat Schmidt het beste heeft gewisseld en voor de korte termijn het beste resultaat heeft gehaald maar er is ook nog een lange termijn. Als hij Ihatarren niet aan het voetballen krijgt dan is dat pure kapitaalsvernietiging voor PSV. Er verdampt nu zo 10 tot 15 miljoen als hij voor een habbekrats vertrekt.

2 augustus 2021 om 08:34

Als je als speler je niet kunt inleven in het team dan is het gedaan. Als je na een 5-1 winst in de Champions league kwalificatie meer inzit met jezelf dan met die overwinning dan ben je geen teamspeler. Een trainer moet beslissingen maken. Schmidt maakte een beslissing en die resulteerde in een 5-1 overwinning. Dan kun je daarna echt niet mopperen over die beslissing en moet je erkennen dat de coach de juiste keuze heeft gemaakt. En het lijkt me dat in de champions league er weldegelijk alleen aan de korte termijn gedacht moet worden. In de competitie denk je maar aan de lange termijn. En misschien ging Schmidt dat wel doen, maar daar werd de kans niet eens voor gegeven.

2 augustus 2021 om 08:39

Dus iedereen die psv verwijt weet er maar weinig van? En jij weet precies wat er gebeurd?

Hij is zijn vader verloren op 18-jarige leeftijd. Zoiets kan een flinke impact op iemand hebben. Dat heeft het bij het ook gehad. Hij is terug gekomen met een slechte instelling en natuurlijk een maatje teveel. Dit heeft hij met hard werken weer recht getrokken. En natuurlijk moet je dan een paar wedstrijden krijgen om weer op niveau te komen. Dat hadden ze in de voorbereiding moeten doen. Ik lees hierboven dat Madueke gewoon beter is. Maar als Mo in vorm is, is dat zeker niet het geval. Dan hoort Mo gewoon bij de beste 5 van de ED. Daar hoort Madueke absoluut nog niet bij.

2 augustus 2021 om 08:57

Mo in vorm? Mo heeft werkelijk waar nog nooit laten zien waarom hij bij de beste 5 zou horen. Kan leuk voetballen die jongen als die er zin in heeft maar meestal zonder rendement. Zijn rendement is ongeveer gelijk aan Bruma. Ik heb het idee dat veel mensen hem overschatten op basis van een paar wedstrijden 1.5-2 jaar geleden.

2 augustus 2021 om 08:58

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als de trainer je er niet inzet bij 3-1 , jij het dan meteen gehad hebt met die trainer.

2 augustus 2021 om 09:06

Klopt, dus er zal ongetwijfeld meer hebben gespeeld. Dat zagen we vorig seizoen ook al. Ihattaren heeft genoeg fout gedaan maar de coach moet hen ook gewoon niet en dat was al zo vanaf het begin

2 augustus 2021 om 09:59

Waar baseer die die onzin allemaal op, buiten dat jij Schmidt niet mag? De trainer/coach bepaalt wat hij van zijn team wilt zien en kun je leveren dan speel je en anders niet.

2 augustus 2021 om 10:09

Dat kan maar als je op 16 punten achterstand eindigt van Ajax mag ik toch mijn twijfels hebben of Schmidt iemand is die het maximale uit zijn spelers haalt en of hij spelers wel weet te raken?

2 augustus 2021 om 10:50

Het was een overgang jaar Japie, jij gaat dit jaar nog een pijnlijk seizoen beleven met de overgang bij Feyenoord. Die gaan op heel wat meer punten achterstand eindigen. Waar maak je je trouwens druk om? Dat PSV te positief aan het veranderen is? 16 punten achterstand is inderdaad ondermaats, dat word dit seizoen niet meer getolereerd. Maar een dip in een overgangsjaar is heel normaal, dat gaat Slot ook nog meemaken en dat hoort erbij.

2 augustus 2021 om 10:55

Bij Schmidt worden er dus weer wel excuses gezocht? Weet ik veel hoeveel geld in versterkingen stoppen en het een overgangsjaar noemen. Dat is onvergelijkbaar met Slot die helemaal niet kan halen wie hij wil. Als een speler als Ihattaren een minder seizoen draait hoor ik niemand praten over een overgangsjaar. Dan is het einde verhaal maar als Schmidt belabberd presteert ligt het aan de stand van de zon, de windrichting, de grasmat en weer ik veel wat voor meer excuses er dan allemaal gezicht worden om hem in bescherming te nemen

2 augustus 2021 om 11:26

Japie hou nou maar een keer op joh. We zijn inmiddels 1800 topics en 31.600 discussies verder. Jij hebt er echt de ballen verstand van ziet inmiddels iedereen behalve jijzelf. Ik snap ergens wel hou jij tot je simpele conclusies komt mbt Schmidt.Vraag nou maar aan inside psv'ers: Schmidt is een verademing en maakt juiste keuzes in het belang van Psv. Ihatarran doet dat niet.Neem dit nou aan ipv achter mediamagnaten zoals Derksen etc. Aan te lopen en na te praten of weet je het zelf allemaal zoveel beter want jij bent een echte psv'er?

2 augustus 2021 om 11:47

@Japie, "weet ik veel hoeveel geld in versterkingen stoppen". Jij weet heel goed hoeveel geld er in versterkingen is gestopt voor Schmidt zijn eerste seizoen want dat is je al 20x gezegd. En elke keer zeg je dan: "oke dat is dan minder dan ik dacht, maaaaaarr......" om vervolgens in een volgend topic doodleuk weer over dat geld te beginnen. Ik zal het nog maar eens herhalen en dan moet dat non argument ook klaar zijn: vorig jaar zomer werd er minder geïnvesteerd dan in 3 zomers daarvoor, . Sterker nog: sinds 2010/2011 zijn er maar 4 transferzomers waarin er minder dan vorig jaar uitgegeven werd.

2 augustus 2021 om 12:14

Er verdampt helemaal niets want er is nooit een officieel bod van zo'n hoogte geweest bij PSV.en de meerwaarde die madueke nu creëert streept zich tegen elkaar af.

2 augustus 2021 om 13:45

@Ryan, dat is natuurlijk een drogreden. Voor Onana is er ook geen concreet aanbod geweest maar iedereen is het erover eens dat zijn waarde is verdampt.

2 augustus 2021 om 13:48

@toss, iedereen? Ik ben het zelden met Japie eens maar in dit geval wel. Ik vind het opmerkelijk dat elke actie van Schmidt wordt verdedigd door de supporters.

2 augustus 2021 om 15:35

@toss wat voor juiste keuzes maak je als je op 16 punten achterstand van Ajax eindigt dan? volgens mij maak je dan juist enorm veel verkeerde keuzes. blijkbaar is bij PSV een kinderhand wel erg snel gevuld

2 augustus 2021 om 15:36

@fossen het is heel simpel. alleen Sangare en Max hebben bij elkaar al meer gekost als heel de basis 11 van AZ en die club wist PSV maar ternauwernood achter zich te houden, om het over het belachelijke aantal van 16 punten achterstand op Ajax het maar niet eens te hebben

2 augustus 2021 om 16:21

Hoeveel hebben Max en Sangare gekost Japie?

2 augustus 2021 om 18:42

Ja blijf jezelf vooral herhalen simpele Japie. 16 punten who cares, ja jij. Alle doelstellingen behaald qua resultaat en verder gebeurd er ook nog heel veel goeds in en rondom de club. Het gaat niet alleen om resultaten he.Ach je zal de volgende x wel weer hetzelfde roepen.

4 augustus 2021 om 22:52

Tot ze de top clubs tegen komen

2 augustus 2021 om 07:47

Dit klinkt meer als opzettelijk een breuk forceren en de transfersom zo laag mogelijk houden voor eigen belang van mo

2 augustus 2021 om 07:55

Het lijkt me vrij normaal dat je gewoon fit na de zomervakantie op de training verschijnt. Als je je dan zo gaat gedragen nadat je de eerste wedstrijd geen minuten krijgt, ben je compleet ongeschikt voor profvoetbal.

2 augustus 2021 om 08:16

Het is toch te bizar voor woorden dat mensen nu opeeens daadwerkelijk vinden dat Ihattaren 'recht heeft' op speeltijd omdat hij fit op de club verschijnt? Wat is dit voor onzin? Fit zijn is het absolute minimum wat je mag verwachten. Ryan Thomas heeft zich na zware blessures ook weer fit gemeld, wat voor privileges moet hij dan wel niet krijgen? Sommige mensen willen gewoon niet toegeven dat Ihattaren fout zit en niet PSV/Schmidt. Van de Telegraaf tot het ED, van VI tot Mart vd Heuvel (!), állemaal geven ze aan dat Ihattaren helemaal zelf zijn glazen aan het ingooien is. Maar op VZ wil men het maar niet toegeven en moet Schmidt en/of PSV de schuldige zijn. Lachwekkend.

2 augustus 2021 om 08:57

Precies, die Elfrink wil Ihattaren zogenaamd niet beschadigen, maar slingert vervolgens wel allerlei nieuwe ononderbouwde verwijten zonder concrete voorbeelden de wereld in en noemt verder alleen maar dingen die we al wisten. Hoe bedoel je iemand even een stempel geven? Dat argument over die statistieken van Schmidt. Lekker makkelijk als je die jongen nul vertrouwen geeft. Zo een Mauro mocht vorig jaar 5 zaadwedstrijden op rij spelen en werd daarna gewoon weer opgesteld en dat was niet de enige. Ihattaren mocht komen opdraven in een veredeld B-elftal als drie kwart van de selectie geblesseerd was en mocht na iedere mindere wedstrijd meteen weer op de bank plaats nemen, tenzij er echt helemaal niks anders voor handen was. Speelde hij dan wel een keer goed was Schmidt er als de kippen bij omdat in de media de kop in te drukken en te zeggen dat we het niet moesten overdrijven en dat het geen Messi is. Lekker voor het vertrouwen van zo een jongen. Daar ga je echt beter van spelen

2 augustus 2021 om 09:04

Als hij zo’n slechte relatie had met Schmidt waarom ging hij bij zijn doelpunt dan meteen in de armen van Schmidt rennen? Schmidt heeft hem vorig seizoen heel veel kansen gegeven, meer dan hij verdiende maar hij bakte er gewoon niks van. Zit meer dan terecht op het bankje. Stop dan ook is met je hetze tegen Schmidt en geef gewoon toe dat Ihattaren het zelf vergooit heeft.

2 augustus 2021 om 09:13

Misschien om een wit voetje te halen in de hoop dat de trainer hem dan wel gelijk zou behandelen als andere spelers binnen de selectie die ook vaak genoeg slecht speelde maar wel een eindeloos krediet kregen

2 augustus 2021 om 09:15

Wie maakt uiteindelijk nou wie zwart? PSV kraakt die jongen constant af in de media waar ik Ihattaren nog niks negatiefs over Schmidt of PSV heb horen zeggen in de media terwijl hij natuurlijke jk niet blij is met deze situatie. Wat dat betreft pakt Ihattaren het in de media iig een stuk professioneler en beschaafder aan

2 augustus 2021 om 09:28

Als je de echte psv kenners zou volgen weet je dat psv alles voor die jongen gedaan heeft maar hij zelf er niks voor doet. In welk opzicht laat psv zich negatief uit? Ze zijn juist altijd netjes gebleven over hem. Wanneer hebben ze zich negatief uitgelaten over hem?

2 augustus 2021 om 09:37

Dat persbericht vorig jaar bv toen ze al Ihattaren zijn vermeende vuile was in de media middels een persbericht naar buiten brachten. Waar is dat voor nodig?

2 augustus 2021 om 09:59

Was dat vanuit psv zelf of iemand anders? Nu brengt het algemeen dagblad ook het gedrag van Mo naar voren. Dat is psv zelf ook niet. Schmidt heeft altijd netjes gepraat over Mo terwijl jij doet alsof hij gepest wordt.

2 augustus 2021 om 10:07

"wat dat betreft pakt Ihattaren het in de media iig een stuk professioneler en beschaafder aan". Wordt tijdens ziekteverlof in Frankrijk gefotografeerd. Lekker professioneel en vooral beschaafd jegens zijn werkgever.

2 augustus 2021 om 10:11

@japie: Helemaal terecht dat PSV het naar buiten bracht. Iedere week ging het in de media om Ihattaren. Iedere week kreeg Schmidt het voor zijn kiezen waarom Ihattaren weer ziek was of waarom hij geen basisplaats had. Gewoon even helemaal openheid van zaken geven. Eerst werd het binnenskamers gehouden. Had geen enkel effect op Ihattarens gedrag. Waarom zou je hem nog moeten beschermen als het allemaal door zijn eigen gedrag komt?

2 augustus 2021 om 10:11

@arsenal890 ik heb het gemerkt ja. Ihattaren krijgt complimenten van analytici en Schmidt zegt het is geen Messi. Vorig seizoen was Ihattaren lastig volgens Schmidt benadrukte hij onlangs weer in een interview. Mooie teksten allemaal van hem over Ihattaren in de media

2 augustus 2021 om 10:13

@Regulator Schmidt werd ook in bescherming genomen door PSV na wangedrag in de media en een amateuristische achterstand van 16 punten op Ajax dus met Ihattaren hadden ze dat ook kunnen doen

2 augustus 2021 om 10:25

Leuk dat jij het hebt over ononderbouwde verwijten. Moet vast en zeker herkenbaar overkomen voor je. Het is je eigen dagelijkse bezigheid inzake Schmidt en PSV.

2 augustus 2021 om 10:35

En jij doet exact hetzelfde maar dan over Ihattaren

2 augustus 2021 om 10:50

Japie jij bent wel heel triest bezig om een punt te maken voor Mo. Je begint constant over 16 punten achterstand wat totaal niet van toepassing is als je het over Mo hebt. Maar we zijn niets anders van je gewent.

2 augustus 2021 om 10:54

Schmidt wil tenminste bij PSV werkzaam zijn. Veel plezier met iemand beschermen die zich al 4/5 ziek heeft gemeld.

2 augustus 2021 om 11:00

Is Ihattaren wel Messi dan? De media was Mo (onterecht) aan het hypen, Schmidt zag dat niet zo en plaatste de hype in perspectief omdat hij het (terecht) zwaar overdreven vond en misschien zag hij ook wat het met Mo zelf deed en hij naast zijn schoenen ging lopen. Maar hij was/is toch ook lastig? Dat word nu keer op keer bewezen maar jij hebt een bord voor je hoofd ter grootte van het Ijsselmeer.

2 augustus 2021 om 11:01

@arsenal890 ik vind dat wel degelijk een relevant punt. Als je op 16 punten eindigt van Ajax dan haak je imo sowieso niet het maximale uit je spelers. Eigenlijk niet eens het minimale

2 augustus 2021 om 11:02

@Baabman Nee, Vertessen is Messi en Schmidt is Guardiola. Ik vind de hype rondom Schmidt overdreven. Imo gewoon een matige coach met een magere CV die lastig is qua gedrag in de media en die graag anderen de schuld geeft voor eigen falen

2 augustus 2021 om 11:02

Daar is weer het 16 punten verhaal, word je nooit moe van jezelf? PSG is ook geen kampioen geworden met veel meer budget. We zaten in een overgang en nu kunnen de vruchten geplukt word.

2 augustus 2021 om 11:09

Dan verschillen we inderdaad van mening. Vertessen kan zich tenminste wel professioneel gedragen en verdient zijn salaris ook echt. Mo is een dief aan het worden met zijn lakse instelling bij een club die hem alles gegeven heeft. Zo blij dat hij weg is uit de selectie, nu kunnen we door en kan Schmidt zonder domme vragen de pers te woord staan.

2 augustus 2021 om 16:25

Niemand hyped Vertessen of Schmidt. Sterker nog, we zijn als supporters niet blij met 16 punten achterstand op Ajax. Wel zijn we blij dat er iets van consistentie in de speelwijze komt en dat we Europees overwinterd hebben.

Het is een beetje het kip en het ei verhaal. Wij verdedigen Schmidt omdat hij voor iedere scheet aangevallen wordt, wat niet altijd terecht is (soms ook zeker wel). Verdedigen wij hem te veel of wordt hij teveel gezocht?

Inzake Ihattaren zijn er inmiddels misschien wel 10 voorbeelden van aanwijsbaar gedrag wat niet bij een prof hoort. Dat kun je niet wegmoffelen met: hij is nu afgetraind, psv staat 16 punten achter ajax of Schmidt is een engnek.

2 augustus 2021 om 09:51

Ik denk dat PSV helemaal niet met modder gooit. Ihattaren heeft het zelf verpest en PSV doet er alles aan de schade beperkt te houden (lees transferwaarde zo hoog mogelijk houden)

2 augustus 2021 om 10:16

Modder gooien? Op welke planeet heb jij het afgelopen jaar het nieuws gevolgd?

2 augustus 2021 om 11:15

Waar zie jij PSv met modder gooien? Volgens mij houden zij het heel netjes, wordt er een uitleg gegeven waarom hij geen deel meer uit kan maken van het groepsproces en bovenal komt deze informatie van Rick Elfrink, journalist... Begin van het seizoen had hij de kans, trainen ze dagelijks met deze jongen maar laat het maar niet zien. Leuk om te zien al die mooie bewegingen vanaf de zijlijn maar 9 van de 10x komt de eindpass niet aan, komt er geen goal of assist uit die jongen en gebeurd bijna alles vanuit stilstand. Dat hij talent heeft en ziek veel techniek is duidelijk. Alleen is dat bij lange na niet genoeg om het te maken.

2 augustus 2021 om 11:53

Huh? PSV houdt juist grotendeels zijn kaken op elkaar om die transferwaarde niet nog verder te laten zakken. Vandaar dat er ook maar erg weinig uitleg komt bij een verbanning uit de A-selectie. Ihatarren gaat overigens never nooit bij een Ajax of Feyenoord slagen met deze instelling. Hij denkt nog steeds dat hij de beste speler van de selectie is, maar zijn statistieken spreken hem tegen. Erg zonde, ik hoop dat hij zich ergens gaat herpakken en dat hij over 5 jaar gewoon belangrijk is voor Oranje, maar dan moet er wel een en ander veranderen.

Niemand belangrijker dan de club. Helaas gebrek aan harmonie en teamgevoel bij Mo. Had graag gezien dat ie bij zou tekenen ,leren van Gotze en zn kans zou afwachten. Is 19. Ondanks zn summiere statistieken heeft ie veel talent aan de bal. Hoofdstuk Ihataren is bij PSV een gesloten boek.

2 augustus 2021 om 10:41

Zoveel laat die Gotze nou ook weer niet zien alleen het is een lievelingetje van Schmidt

2 augustus 2021 om 11:10

Götze is veel beter dan Ihatarren schei toch uit Japie. Jij snapt er echt helemaal niks van. Liefde maakt blind. Oh, haat blijkbaar ook (Schmidt).

2 augustus 2021 om 11:11

In 1 wedstrijd tegen Gala heeft Götze meer laten zien dan Mo in heel het vorig seizoen.

2 augustus 2021 om 12:14

Wat een onzin. Je bent alle objectiviteit wel totaal verloren als het Ihattaren en PSV betreft. Gotze speelt gewoon goed en Ihattaren misdraagt zich structureel. Dat je dat nog weer kunt draaien naar Schmidt zegt wel hoe gekleurd jij erin staat.

2 augustus 2021 om 15:40

Gotze krijgt ook al vanaf het begin een eindeloos vertrouwen waar Ihatteren nooit een procentje vertrouwen heeft gekregen van Schmidt. ik ben er van overtuigd dat Ihattaren dit ook had kunnen brengen als hij hetzelfde vertrouwen had gekregen

3 augustus 2021 om 12:10

Laat die eerste zin even goed doordringen. Je hebt het enerzijds over Gotze (een speler die z'n strepen allang verdiend heeft) en Ihattaren die net komt kijken. Elke trainer zou een Gotze bij PSV eindeloos vertrouwen geven, want die jongen is gewoon sterkhouder.

Ik lees in de media en de reacties vaak dat hij naar een andere topclub moet (Ajax, Napoli), maar is het niet logischer om eerst gewoon een stap terug te zetten naar de subtop in Nederland? Ik snap dat PSV wil cashen maar dat kan uiteindelijk ook met een hoog doorverkooppercentage. Als hij het twee jaar laat zien bij een Heerenveen, Utrecht, Groningen, Vitesse of eventueel nog een klein stapje lager bij een Twente of Heracles.

2 augustus 2021 om 07:40

En hoe zouden die clubs zijn salaris kunnen opbrengen? Ventje heeft het al aardig hoog in z’n bol wat dus ook gepaard gaat met een (buitensporig) hoog salaris.

2 augustus 2021 om 07:46

Raiola is slim genoeg om zijn inkomsten via andere manieren (deels) in te dekken. Tekengeld en/of deel toekomstige transfergelden. Daarnaast zal Mo echt in zichzelf moeten gaan investeren, anders is zijn volgende club sowieso de laatste voor hij een duikelvlucht moet nemen naar een club op een veel lager niveau.

2 augustus 2021 om 07:41

Reds idd. Mo moet een stapje terug doen,wil hij zich doorontwikkelen.

2 augustus 2021 om 07:50

Ik heb al eerder geschreven dat Ajax hem moet proberen los te weken en dan direct moet verhuren aan FC Twente. Daar zit Ron Jans en dat is toch wel een fijne trainer om mee te werken. Ik denk dat Ihattaren daar kan opbloeien en dan kan Ajax het jaar erop kijken of ze hem erbij nemen of niet. Als hij een topseizoen draait bij Twente kan je hem misschien voor het dubbele weer verkopen aan een dan geïnteresseerde club.

Vooralsnog zou ik willen zien of hij bij Twente zijn normale niveau terugkomt.

2 augustus 2021 om 09:10

Mo gaat echt niet bij Twente voetballen, die ziet zichzelf naar Real Madrid of Manchester United gaan.

2 augustus 2021 om 11:46

Het is maar net hoe je hem dit kan brengen. Speel.wekelijks bij Twente, speel volgende 2 seizoenen top bij Ajax en maak je dtoomtransfer.

2 augustus 2021 om 08:09

Laagvlieger in Italië, en net als ozbilliz en die groep bij Ajax in de kelders een paar jaar rekken op z'n PSV CV. Bah. En clubs als Ajax en Napoli is natuurlijk onzin. In plaats van wie? Neres? Mertens? Lol wat een weggegooid talent

2 augustus 2021 om 08:41

vtotheb,

Mo kan gewoon prima uit de voeten als CAM hoor. Daarbij weet je bijvoorbeeld bij Ajax dat als je goed genoeg bent, je altijd je minuten wel maakt. ETH wisselt aardig veel door in wedstrijden.

2 augustus 2021 om 08:42

Maar daar heeft Ajax Klaassen en kudus al. En we hebben gezien hoe hij zich gedraagt als hij ernaast komt te staan

2 augustus 2021 om 08:48

Meer dan 300 minuten nodig om betrokken te zijn bij een goal. Die staat bij Ajax gewoon wissel hoor...

2 augustus 2021 om 10:16

Daarbij ook nog eens Raiola als zaakwaarnemer. Investeer je veel geld en tijd in zo'n speler, komt Raiola vervolgens langs met zijn salariseisen.

Ihattaren heeft het allemaal in eigen hand. Als het kwartje een keer valt, zal die jongen oprecht goed terechtkomen. Zolang hij zich zoals in de tekst staat blijft presteren, kan hij nu beter alvast Russische of Mandarijnse lessen nemen.

2 augustus 2021 om 10:43

Niet bij PSV iig. Als een heilig verklaarde coach je niet moet moet je je biezen pakken. Ik snap sowieso niet dat Ihattaren niet ja vorig seizoen al is vertrokken bij PSV. Je weet dat je vecht tegen de bierkaai en dan ga je hopen op een eerlijke kans tegen beter weten in

2 augustus 2021 om 11:04

Iedereen bij PSV krijgt een kans, behalve Ihattaren. Aan wie zou dat liggen?

2 augustus 2021 om 11:46

@Regulator, inderdaad. Vertessen, Malen, Madueke, Teze en Boscagli hebben zich ook allemaal ontwikkeld onder Schmidt. Maar dat zal wel een blauwe druif zijn zeker...

2 augustus 2021 om 15:42

@regulator voor mijn gevoel van alles wat ik heb gezien van Schmidt in interviews en handelingen rondom Ihatteren mag hij hem gewoon niet en gebruikt hij hem als zwarte schaap om de rest van de selectie te laten zien wat gebeurd als je geen ja knikker bent en niet meteen meegaat in de ijzeren Duitse discipline van Schmidt

2 augustus 2021 om 15:43

@lierse1997 die hebben zich idd zo geweldig ontwikkeld dat PSV op 16 punten achterstand van Ajax is geeindigd en het veel minder vermogende AZ ternauwernood achter zich wist te laten. Chapeau!

2 augustus 2021 om 22:15

en waar eindigde psv het jaar daarvoor dan japie? altijd dat slappe gezwets van je.
psv komt uit een paar financieel mindere jaren en zou dan meteen kort aansluiting moeten vinden met het momenteel rijke en oppermachtige ajax?ik vind dat psv best een sprong heeft gemaakt sindsdien en vorig jaar heeft psv ook enorm veel pech gehad met de blessures van enkele sleutelspelers en corona.maar veel wedstrijden speelde ze vorig jaar ook al heel goed alleen waren ze helemaal kapot rond de 65ste minuut.nu ze die conditie wel hebben kunnen opbouwen afgelopen maanden en met een grotere kern van potentiele basisspelers word gewerkt is het niveau gewoon omhoog gegaan en ook de professionaliteit.ihattaren kon geweldig voetballen voor zijn leeftijd maar ook niet meer dan dat nog en heeft nog alles te bewijzen.dat hij dan zon waardeloze mentaliteit op nahoud helpt hem voor geen meter.je kan hem wel altijd de hand boven de hoofd houden maar dan weet je zeker dat het niks met hem gaat worden.hij had en kan nog steeds zijn belofte inlossen ook bij psv maar dan moet hij wel bijtekenen en vooral keihard strijden en aan zijn mentaliteit werken want op topniveau draait het om meer dan alleen ik,ik,ik maar dat zul jij nooit snappen japie bij jou is alles zwart of wit want de capaciteit om verder na te denken heb je niet,dat bewijs je altijd in je 50 posts onder elke topic met ihattaren of schmidt in de titel. en stop aub dagelijks de boel opruien met je waardeloze comments die echt nog geen enkele keer iets hebben toegevoegd van substantie.je lijkt wel een kleuter.

2 augustus 2021 om 08:41

AZ zou imo de meeste logische optie zijn. In tegenstelling tot bv Feyenoord, hebben zij een flinke lading geld gekregen deze zomer en kunnen ze makkelijker 7 miljoen aftikken. Ik zie hem daar wel weer het mannetje worden, in een team dat leuk voetbalt. Het salaris is wellicht een probleem, maar daar kan je een mouw aan vastknopen door een percentage van de toekomstige transfersom te bieden. Dan heeft hij ook gelijk een goed excuus om te proberen heel veel waard te worden

2 augustus 2021 om 12:18

Maar 7 miljoen euro is voor AZ nog steeds veel geld en je hebt totaal geen zekerheid met Ihattaren. Op dit moment haal je voor dat geld een veel betere speler. Potentie is leuk, maar dat gaat zich niet vertalen in kwaliteit als Ihattaren zo door blijft gaan.

2 augustus 2021 om 14:06

Voor 7 miljoen heb je nooit garantie. Maar laten we eerlijk zijn, 7 miljoen is voor zijn potentie een schijntje. De vraag die overblijft is: geloof je dat je het eruit kan halen? Ik geloof er wel in dat hij daar kan opbloeien. En AZ heeft met de verkoop van boadu en stengs 30(!) miljoen binnengeharkt, dus ze kunnen wel wat besteden. Als je ziet dat Veerman al 10 miljoen moet kosten, zou ik eerder 7 voor ihattaran neerleggen.

2 augustus 2021 om 12:16

Maarja met alle commotie om hem en het publiekelijk afschrijven ga je natuurlijk nooit meer cashen. Die gaat 1000% niet verlengen en amper spelen. Dan kan je een beter een seizoen wachten indien psv echt gekke bedragen wil.

2 augustus 2021 om 12:16

Het is inderdaad verstandig, maar niet reeel. Ik denk namelijk dat hij in het buitenland al heel snel naar het tweede elftal overgeheveld word. Hij staat volledig stil en was vorig seizoen verre van goed. Hij zal sowieso op mentaal vlak snel iets moeten veranderen, want anders gaat hij het ook in de subtop van Nederland niet redden.

Zouden er clubs zijn die miljoenen op tafel leggen om een miskend talent en een garantie op een heleboel ongenoegen in huis te halen?

Galatasaray en dat soort clubs misschien, maar hier brandt toch geen serieuze club zijn vingers aan?

2 augustus 2021 om 08:14

Het ding is natuurlijk dat het een risico is met wel een grote winstmarge. Krijg je hem aan de praat dan kan je er makkelijk 30 miljoen voor pakken als hij zijn potentie waar maakt. Dan durven veel clubs nog wel een gokje te wagen voor een miljoen of 4-5 lijkt me.

2 augustus 2021 om 10:03

Voorlopig valt het nog mee met die clubs die een gokje willen wagen. Clubs zijn blijkbaar niet overtuigd van zijn talent of mentaliteit.

2 augustus 2021 om 08:43

Didagirl,
Natuurlijk gaan ze hem wel kopen, mega groot talent. Dat psv niet kan omgaan met zijn gedrag wil niet zeggen dat niemand dat kan. Hij moet gewoon vanaf moment 1 bij de club aangepakt worden. Laten zien dat hij niet het haantje is. Ik denk dat bij Ajax een Klaassen en Tadic prima figuren zijn die daarvoor zorgen. Die twee trekken hun mond wel open.

2 augustus 2021 om 09:48

Grote kans dat er bij Ajax hetzelfde gebeurt. Wil je dat risico dan nemen gezien er nu gewoon een goede selectie staat zonder onrust erin? Doe nu niet op ajax opeens superieur is en het dat wel even oplost, en dat er bij PSV alleen vrijwilligers rondlopen ofzo?

2 augustus 2021 om 10:18

@kevin1989,

Waarop baseer je dat dit bij Ajax hetzelfde gebeurd? Ik zeg niet dat Ajax dat risico moet nemen, ik noem alleen Ajax als voorbeeld. Ajax is in Nederland zeker superieur. Iedereen weet dat psv een provincie club is, en alles net iets gemoedelijker. Bij Ajax moet en zal er gepresteerd worden. Bij psv is dat ook zo, alleen wat ik al zeg, allemaal iets gemoedelijker.

4 augustus 2021 om 22:56

Nou joh, PSV gaat spijt van krijgen, mo wordt een topper wacht maar af

Guus Hiddink heeft het al eerder aangegeven binnen PSV. Handen af van deze jongen want die mist mentaal te veel om het te maken. Mart van de Heuvel heeft het ook aangegeven tijdens een podcast. Ihattaren is een goede voetballer maar gaat het niet redden. Zijn gedrag is lastig en mentaal te zwak.
Als ik PSV was geweest dan had ie niet eens een individueel programma hoeven afwerken. Dan had ie thuis lekker in zijn bed mogen blijven liggen.

Zouden er clubs zijn die miljoenen op tafel leggen om een miskend talent en een garantie op een heleboel ongenoegen in huis te halen?

Galatasaray en dat soort clubs misschien, maar hier brandt toch geen serieuze club zijn vingers aan?

2 augustus 2021 om 09:18

Nee natuurlijk niet. Duidelijk is dat deze jongen niet de juiste kwaliteiten heeft om profvoetballer te zijn. Een andere topclub gaat daar zijn vingers niet aan branden. Beste voor hem is verhuur aan een eerste diviisieclub. Kan hij lekker in de luwte voetballen en op adem / orde komen. Maar dat zal kamp Mo niet willen dus dan stevenen ze af op een jaar met conflicten en een aflopend contract. Ik wordt er een beetje moe van hoeveel aandacht hij krijgt.

Next! Gewoon een waardeloze gozer gebleken. Dat sommigen hem hier nog verdedigen is echt stuitend. Meermaals geen professional gebleken. Had ook graag gezien dat hij was geslaagd, want voetballen kan hij echt wel. Maar zeggen dat hij geen kansen heeft gehad is echt onzin. PSV is juist de club waar je in mijn ogen altijd (teveel) kansen krijgt

Vreemd dat Raiola hem naar Frankrijk heeft laten komen. Als zaakwaarnemer moet je gewoon aangeven dat je niet ziek kan zijn en vervolgens naar Frankrijk vliegt.

2 augustus 2021 om 10:14

Dat hoort allemaal bij het spel. Hoe lager de transferwaarde hoe hoger het bedrag dat ihataren en raiola krijgen...en ook een manier om een transfer te forceren.

2 augustus 2021 om 11:18

Krijgen ze niet een bepaald percentage van de verkoopsom?

2 augustus 2021 om 12:22

Dat is niet de taak van de zaakwaarnemer en ik denk dat Raiola hem juist elders wil zien zodat 't geld oplevert.

2 augustus 2021 om 20:45

@Sirius, Als een zaakwaarnemer niet aan begeleiding zou doen kan het voor hem moeilijk worden een speler bij een andere club onder te brengen.
Als een club dit van Mo weet, kan ik mij best wel voorstellen dat zij zich even achter de oren zullen krabben.
Neemt natuurlijk niet weg dat een speler zijn eigen verantwoordelijkheden moet kennen en nemen.

De relatie tussen Ihattaren en Schmidt is do verstoord, dat dat niet meer goed komt. Beide partijen zijn op ramkoers. Nu wachten op een club die bij 'm past en die 2 miljoen voor het aflopende contract wil neerleggen.

2 augustus 2021 om 09:50

Voor twee miljoen zou ik hem liever gratis uit de deur laten lopen volgend jaar. Ik zou nog 5-7 miljoen vragen en zo niet dan lekker naar jong PSV om als voorbeeld te dienen.

2 augustus 2021 om 10:03

vragen staat vrij natuurlijk. Maar wie gaat er 5-7 miljoen betalen voor een speler met een aflopend contract die ook nog eens buiten de selectie gezet is ? verder wordt Ihattaren gezien als iemand die aan het muiten is, dus die zal wel niet als voorbeeld voor jong gaan gelden...

Natuurlijk gaat Mo nergens slagen, heeft gewoon de mentaliteit niet..
Ook bij ajax/feyenoord zal het niet lang duren voor die fratsen weer opspelen!
Lekker laten gaan, heb je helemaal niks aan

2 augustus 2021 om 08:45

Bullshit, grootste talent samen met Gravenberch.
psv kan niet met hem omgaan. Er zijn clubs die dit wel kunnen, en dan gaat zijn talent er echt wel weer uitkomen.

2 augustus 2021 om 09:54

Niks te bullshit en ook al is het geen bullshit zegt het igg helemaal niks. Bakkali was ook het grootste talent van Nederland (enkel voor een paar wedstrijden). En welke clubs kunnen daar wel mee omgaan ben ik dan benieuwd naar? En zou je dat kunnen beargumenteren? Wat die clubs wel hebben en PSV niet. En kom niet met onderbuikgevoelens maar met aantoonbare feiten.

2 augustus 2021 om 10:14

@kevin1989,

Waarom kom je zelf met onderbuikgevoelens en ga je mij vragen om feiten?
Ik kan geen feiten benoemen als hij nog nergens anders heeft gespeeld in het eerste elftal.

Maar wat andere clubs wel hebben? Het meer proffesionele, hardere aanpak en geen verleden met hem.
Bij andere clubs zal hij gewoon 1 van de 11 zijn. bij psv was hij jarenlang "het grootste talent" is altijd op handen gedragen, dan krijg je al snel het gevoel dat je de man bent en ga je arrogant worden.

Daarbij denk ik ook dat hij en Schmidt gewoon een slechte combinatie is.

2 augustus 2021 om 11:23

@j3ro3ntj33__

Zoals Bazoer zeker? Hahaha je mag Mo hebben van me, succes met die tumor in de spelersgroep. En hij is zeker niet het grootste talent, als je daar nog niet achter gekomen bent het laatste jaar heb ik met je te doen..

2 augustus 2021 om 11:43

Baabman,

Niet elke speler is hetzelfde, Ajax heeft moeilijke gevallen gehad waar ze niks mee konden(bazoer,el Ghazi, Kluivert, El Hamdaoui), maar ook gevallen waar ze wel het beste van hebben gemaakt (ibrahimovic, Suarez, Ziyech).

Als jij denkt dat hij 2 jaar lang op 1 na beste talent van Nederland was, en nu hij moeilijk doet bij psv en ineens zijn talent weg is, heb ik met je te doen.....

Hij is en blijft "het grote talent van psv". Dat zijn gedrag niet past, heeft niets met zijn kunde op gebied van voetbal te maken.

2 augustus 2021 om 11:44

Inderdaad. Bakkali, Bazoer, Labyad en Aisatti. Allemaal spelers die net zo'n groot talent als Ihattaren waren. Die waren ook zo succesvol bij andere clubs.Die gevallen die jij noemt zijn succesvol geworden omdat ze een sterke mentaliteit hebben en er niet met de pet naar gooien. Dat heeft weinig met de club te maken maar meer met de speler zelf.Bij PSV kun je Depay als voorbeeld nemen. Ook een lastige jongen, maar door een ijzersterke mentaliteit komt hij er toch. Dat is het verschil tussen moeilijke jongens met en zonder mentaliteit.

2 augustus 2021 om 11:55

@benzema,
Die mentaliteit is er bij Ihhataren ook wel, daar ben ik niet zo bang voor. Kijk hoe fit hij weer terug is gekomen, dat lukt je niet als je geen mentaliteit hebt.

Maar een speler moet er ook zin in hebben bij de club. En als je dan met een trainer werkt die je vanaf het begin al afgeschreven heeft, dan zal ik er ook met de pet naar gooien en opzoek gaan naar een nieuw avontuur.

Hij had in zijn goede tijd bij psv (1,5/2 jaar geleden) gewoon de beste mentaliteit van iedereen. Wilde altijd winnen, ging altijd voor de volle 100% en voetbalde altijd minimaal 6,5.

2 augustus 2021 om 12:26

Het grote verschil is dat Gravenberch de mentaliteit heeft om z'n potentie te vertalen in kwaliteit. Vooralsnog blijft het bij Ihattaren vooral bij potentie, want z'n kwaliteit ontstijgt momenteel de subtop niet eens, als hij daar uberhaupt aan komt. Geen enkele club kan omgaan met een speler die zich 5 keer ziek meldt in 8 maanden, driekwart seizoen nodig heeft om wedstrijdfit te geraken, afspraken continu niet nakomt, niet wil bijtekenen, de sfeer binnen de groep omlaag haalt en zo'n houding aanneemt. Bij de meeste clubs was hij allang naar de tribune verwezen. Dat mensen dat gedrag nog kunnen verdedigen na de zoveelste miskleun, laat echt zien hoe gekleurd sommigen in de discussie staan. Overduidelijker kan 't niet.

De grootste fout ligt bij psv. Zij pamperen de grootste talenten al jaren met dit als gevolg bij jongens die daar niet goed mee om kunnen gaan.

2 augustus 2021 om 09:14

Eens, doen ze bijna niets tegen. Ajax had dat probleem destijds ook met Bazoer etc. Nu is dat aardig opgelost, ook door leider types zoals Tadic in je team te hebben. Maar dit is nu wel sneu. Zulke berichten worden wellicht gewoon bewust gelekt zodat Psv de schuld niet krijgt. Zo van ja, ligt compleet aan Ihattaren. Tsja, hij moet zeker in de spiegel kijken maar Psv heeft ook zijn aandeel gehad!

2 augustus 2021 om 11:59

@sociofan1, duimpje omhoog.

Zoals jij zegt is het. Ajax heeft ook in die tijd gezeten, maar die hebben daar nu echt leiders staan.
En inderdaad, psv mag hier ook wel de hand in eigen boezem steken. Dat is wat zij, en vooral de supporters niet willen doen.
Alles ligt aan Mo.

Dump die gast toch, tis klaar. Elke keer gaat het weer over deze jongen, als psv wint, als psv verliest. Als PSV niks doet, altijd gaat het over deze jongen en het is alijd negatief. Werk met dat negatieve af, strik er om en klaar. Met deze mentaliteit zit je zo in de groep spelers die na een paar jaar voetballen bij clubs in vergeten competities. De één na de ander, want er is geen club die zo lang met zo'n draak rond blijft zeulen als PSV.

Toch denk ik dat Ten Hag hem wel weer aan het voetballen zou krijgen, kijk naar Ziyech die alles voor Ten Hag deed. Ajax zou het gewoon moeten wagen .

2 augustus 2021 om 10:14

Ziyech was voor Ajax ook al heel goed voor Eredivisie begrippen. Hij liet het al jaren zien, dat is bij Ihataren natuurlijk totaal anders. Volgens mij moet Ajax dit niet willen.

2 augustus 2021 om 10:28

En Ziyech werkte wel. Kwam afgetraind op training en liep er niet de kantjes vanaf (zover ik het heb kunnen teruglezen)

Voetballen kun je leren. Karakter is aangeboren

2 augustus 2021 om 12:29

Karakter is maar voor een klein gedeelte aangeboren. Voor een groot gedeelte word je gevormd door de omgeving.

2 augustus 2021 om 10:56

Met zon stelling kun je een hele rits aan psychologen en zelfbenoemde (life style) coaches op straat zetten onder het nom van 'persoonlijke groei bestaat niet'... Ook karakter wordt gevormd en is te vormen. Sommige moeten alleen eerst goed op hun bek gaan willen ze realiseren dat wat ze doen, niet werkt. Lijkt me voor Mo ook gewoon het beste om ergens met een schone lei te beginnen. Ik had hem graag onder Slot gezien bij Feyenoord. Maar Vitesse (gewoon een club met iets minder druk) lijkt me ook wel een uitkomst. Hoop voor die jongen gewoon niet dat hij het te hoog in zn bol gepraat heeft gekregen en denkt dat hij bij een stap hogerop de meneer kan zijn. Want feit blijft ook dat hij momenteel ook geen aandeel heeft in het goeie spel van PSV. Als je geen basisspeler bent bij PSV, dan kom je bij een grotere club natuurlijk ook al helemaal als nobody binnen.

Ja hij heeft talent maar laten we niet vergeten dat hij ook maar een half seizoen goed gespeeld heeft voor PSV. Ik ken wel meer spelers die als een raket begonnen na hun debuut maar uiteindelijk ver wegzakte de rest van hun carriere. Dus dit nare gedrag van hem zou ik als PSV nooit pikken. Lekker verder gaan met de spelers die wel in teambelang denken. En voor de mensen die hem graag bij Feyenoord zien, asjeblieft niet zeg. Ja hij heeft meer creativiteit dan de rest van de selectie bij elkaar maar ik zou geen euro aan dit ventje willen uitgeven.

Het echte verhaal zullen we nooit horen gok ik, jammer voor psv want hadden een talent in handen en sneu voor iltharen want ik heb hetzelfde mee gemaakt en de ene doet er een maand over en een andere jaren maar ik denk dat het verlies van zijn vader dat dit er nog steeds in hakt bij hem en hij gewoon hulp nodig heeft om te rouwen.

2 augustus 2021 om 10:11

Hij vertoonde al verkeerd gedrag voor zijn vader overleed.

2 augustus 2021 om 10:21

Oke misschien was het overlijden van zijn vader het moment dat hij het niet meer zag zitten, wie zal het zeggen, uiteindelijk hakt dat er wel in vooral op zo'n jonge leeftijd

Dit wordt een gevalletje Bakkali, dat was precies zo’n situatie. Via de achterdeur vertrekken met een hoop bombarie om vervolgens bij clubs met niveau Sporting Portugal wederom te mislukken en steeds verder af te glijden om uiteindelijk te eindigen bij clubs van niveau Mechelen. Wat mij betreft strik erom en heel snel weg ermee.

Inderdaad een waardeloze gozer
Geen team speler
Ruk mentaliteit
Met Mo'tje win je de oorlog niet
Ga maar ergens anders de boel verkloten

Ik zou zeggen Ajax pik hem op voor 3 a 4 mio en verhuur hem een jaartje aan Utrecht/Twente. Kan die jongen lekker veel minuten maken en plezier weer terug vinden om vervolgens voor z’n kans te gaan bij Ajax?! Daarbij zijn de bedragen die worden genoemd ook wellicht haalbaar voor Feyenoord dat zou denk ik voor Mo de beste keuze zijn!

Zo merkwaardig dat iedereen hier oordeelt zonder te weten wat er achter de schermen afspeelt.
Wat mij zo opvalt is dat hij zelf met niets naar buiten komt. Het kan toch niet alleen aan hem liggen ?!

2 augustus 2021 om 10:53

Ben jij nieuw in deze hele discussie? Er komt al meer dan een jaar informatie omtrent deze situatie naar buiten. Zo hebben VI en het ED een opsomming gemaakt.
Ga daar maar eens een verhaal van maken als Ihattaren zijnde. Wil je strijden voor je gelijk, had hij er al op moeten reageren.

Zullen we eens kijken naar het laatste incident? Ihattaren meldde zich ziek en werd een dag later op het vliegveld gespot. Naar wat schijnt last van zijn oren. Dan ga je niet vliegen lijkt mij. Zal er een speciale oor dokter in Nice zitten? Vuur met vuur bestrijden? Verzin daar maar eens iets op als speler.

2 augustus 2021 om 11:51

@woenselaer,

Ja dat is inderdaad wat het nieuws brengt.
Maar geloof jij zelf niet dat psv hier ook iets mee te maken heeft?
Je zal wel heel naïef zijn als je als prof voetballer je ziek meld, ergens naartoe gaat en vervolgens denkt dat niemand er ooit achter zal komen.
Jij weet niet, ik weet niet en niemand weet of er iets met hem is afgesproken, dingen die ze liever niet naar buiten brengen.

2 augustus 2021 om 12:35

Eigenlijk is het heel simpel. PSV heeft er geen enkele baat bij als er zoveel negativiteit rondom Ihattaren is. Niet vanwege z'n talent en niet vanwege z'n waarde. Er is maar 1 partij die profiteert van deze negativiteit. Mensen maken deze discussie ingewikkeld omdat ze iets anders willen zien dan de informatie rondom hem naartoe wijst, namelijk dat er flinke mentaliteitsproblemen zijn. PSV maakt ongetwijfeld fouten, Schmidt maakt ongetwijfeld fouten, maar Ihattaren maakt structureel fouten en die opsomming liegt er niet om.

Heeft een trainer nodig die in hem gelooft. Ik vergelijk het met van Persie en van Marwijk in begin van deze eeuw bij Feyenoord. van Persie had ook continu conflicten met de spelergroep en van Marwijk. Wenger geloofde in hem en gaf hem de tijd en las hem ook vaak de les. Maar het respect tussen van Persie en Wenger was wederzijds. Dat had van Persie niet voor van Marwijk in die fase van zijn carriere. Vind ook niet dat Schmidt en Ihattaren op dit moment respect voor elkaar hebben.

ik hoop voor hem dat van Bommel hem kan oppikken want die zag het wel in hem zitten (en hopelijk blijft van Bommel dan een paar seizoenen bij Wolfsburg) of Een trainer die meer geduld heeft met de jeugdige fratsen van een talent. Als zijn volgende club er een wordt waar hij veel meer kan verdienen maar er verder geen plan voor hem is dan wordt hij helaas wel de nieuwe Bakkali zoals hierboven wordt aangegeven

Ihattaran vertoond gewoon raar gedrag een jaar lang te dik elke keer ziek melden. Schmidt is een trainer die verwacht dat iedereen altijd 110 procent geeft en geen uitzonderingen. Vorig jaar was dit moeilijk omdat de selectie dit niet aankon en hier lagen ook de slechte resultaten van het seizoen ervoor onder van bommel ten grondslag. Het is ook naar buiten gekomen dat iedereen maar wat deed en er nul discipline. De werkwijze van schmidt lijkt nu zijn vruchten af te gaan werpen. Niet door het resultaat van tegen galatasaray maar wel het vertoonde spel. Psv hield het nu 90 minuten vol om gas te geven dit wat je vorig jaar sporadisch 20 minuten zag. Wie meekan gaat mee wie afhaakt haakt af. Ihattaran. Waarom kunnen ook top talenten madueke en gakpo het wel brengen. Ook madueke had het er even moeilijk mee maar heeft wel de knop om gezet met als gevolg dat hij harder is gaan werken en dit ook uiteraard resulteert in een betere ontwikkeling. Alle vertrouwen in dit psv

Duitse trainers zijn gewend dat spelers hun autoriteit erkennen want zo is de mentaliteit nu eenmaal daar onder duitse spelers. In nederland is de volksaard nu eenmaal wat anders en daar ligt ook een probleem als een trainer niet met wat moeilijker spelers kan omgaan. Die smidt heeft itharen al lang en breed in zijn hoofd afgeschreven en roept voor de buhne die jongen het zelf af moet zien te dwingen. Itharen heeft geen schijn van kans gehad. Smidt speelt het spelletje heel slim met een hoop kapitaal verlies voor de club tot gevolg.

2 augustus 2021 om 12:38

Geen schijn van kans gehad? Die jongen mocht zelfs minuten maken toen hij bij lange na niet fit was en bleef kansen krijgen, terwijl hij op het veld ook nauwelijks relevant was. De opsomming aan misdragingen liegt er niet om en dan houden excuses een keer op. Die jongen kampt op dit moment gewoon met een flink mentaliteitsprobleem en als hij die knop niet snel omzet, speelt hij over 5 jaar wellicht in de bodem van de Eredivisie.

Wat wordt hiermee nu eigenlijk onthuld dan? Toch niets dat we niet al lang weten? Typisch voor de berichten van Elfrink. Van Mike Verweij kun je zeggen dat het een ijdele blaaskaak is die er ook wel eens naast zit, maar hij komt toch ook geregeld met écht nieuws. En zowel Mikos Gouka van AD als Martijn Krabbendam van VI schromen niet man en paard te noemen bij hun analyse van het reilen en zeilen bij Feyenoord; bij het uitvoerig onderzoek van AD over het sentiment en de ontwikkelingen binnen de jeugdopleiding van die club werd nieuws gebracht dat echt het lezen waard was. Hoewel hij zonder meer betrouwbaar is met wat die wel brengt en ook niet op sensatie uit is, vind ik Rik Elfrink wel een van de grootste middle-of-the-road clubwatchers in de Nederlandse media.

Onlangs ontkrachtte hij op Twitter nog een gerucht dat PSV César Montes op het oog heeft. Gewoon omdat hij het zelf niet had gehoord. Terwijl een aanzienlijke Mexicaanse journalist van Marca Claro er zelfs een video aan wijdde om mee te delen dat de clubs al in onderhandeling waren; ik twijfel sterk of Elfrink zo'n bron zelf ook checkt om te weten wat daar achter zit. Elfrink zit al meer dan tien jaar in de boezem van de club en schrijft wat hij ziet ook met name uit het clubperspectief. Dat zie je hier ook. 'ihattaren irriteert PSV met zijn houding.' Wie is PSV? Is dat Schmidt? En/of de clubleiding? Of zijn dat ook spelers? Is het merendeel van de selectie hem ook liever kwijt? Heeft Elfrink Raiola ook gebeld voor een reactie?

Verwacht ook niet te zeer een mening of al te kritische blik. Ook bij de vragen in podcasts of bij VI hoef je weinig inhoudelijks te verwachten. Dan klinkt het schouderschokkend 'tja... tja...' en volgt een relaas vol algemeenheden en nuanceringen dat niet zelden afsluit met 'dus we gaan het zien...' Ik begrijp dat je soms je battles moet picken om op goede voet te blijven met de club die je volgt - een Pownews aanpak is ook niet de oplossing - maar de meeste nieuwsvoorziening van Elfrink en het ED ontstijgt het niveau van Psv's clubkanaal nauwelijks.

Bijna 200 reacties waarvan de helft van Japie hahaha. Een VZ icoon imo. Neemt voor iedereen de tijd. Ga zo door !!

Speelt over een paar jaar bij Vitesse. Eerst zullen er nog wel redelijk grote clubs hem willen hebben maar daar zal hij ook door de mand gaan vallen.

Volgens mij is het redelijk simpel. Om een of andere reden, ongeacht welke, heeft Ihattaren zich in een kwaad daglicht gezet bij de trainer. Het is niet relevant of dit terecht is of niet. Het is niet zo dat een speler zich daar niet uit zou kunnen redden. Ihattaren had één taak en dat is om zijn voeten te laten spreken. Tijdens de training en oefenpotjes had hij zichzelf onomstreden moeten maken zodat de trainer niet om hem heen kan.

Hij had de tegenslagen moeten omzetten in motivatie in plaats van bij de pakken neer te zitten. Ik geloof ook echt niet dat er niemand was binnen PSV die hem hiermee heeft willen helpen. Ik denk dat Ihattaren gewoon de mentale veerkracht mist om zich hieruit te knokken. En of dat is om persoonlijke redenen m.b.t. wat er een paar jaar terug is gebeurd of dat er wat anders speelt is mij onduidelijk. Het is zo ongelofelijk zonde want talent heeft hij zeker.

Ben Ihataren moe. Strik er om en weg er mee. Liefst naar het buitenland. Aisatti was ook zo'n talent. Laat Mo nou eindelijk maar eens laten zien dat hij daadwerkelijk zo goed is.

Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die deze over het paard getilde , nietspresterende snotaap nog verdedigen. Ja hij kwam een keertje niet vetgemest van vakantie. Mag het als je zoveel geld krijgt? Hebben jullie de beelden gezien van die thuiswedstrijd tegen Galatasaray. Hoe hij warmliep, en hoe iedereen bij doelpunten juigde behalve hij. Hoe iedereen behalve hij na de wedstrijd bij elkaar was. Bij elk bedrijf was deze idioot allang op stande voet ontslagen. We horen zijn verhaal niet, omdat hij geen verhaal heeft. Vanaf Psv horen we ook niet alles wat hij flokt omdat ze nog hopen iets van geld voor hem te vangen en omdat Psv van nature en nette club is. Maar deze jingen zal nooit hoger dan Utrecht slagen als hij niet heeeeeeeel gauw zijn hele mentaliteit verandert. Ik ben al heel lang klaar met deze jongen die totaal niet past bij hoe ik Psv zie en waarom ik al ruim 35 jaar Psv fan ben. Ik hoop dat hij heeeeeeeeel gauw opzout. Bah

Ondertussen kan hij zich bijna inschrijven bij het UWV, want geen club heeft nog interesse in hem. Of misschien kan hij zijn zakken nog vullen in China of een Arabische zandbak.

Lekker naar Frankrijk, betere en sterker competitie en prachtig land. Weg uit kille kikkerlandje. En lekker ballen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren