Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen waarschuwt ‘hooghartige’ Slot: ‘Allemaal erg boeiend... op het terras'

Laatste update:

Johan Derksen is van mening dat Arne Slot er geen goed aan doet vast te houden aan de aanvallende speelwijze bij Feyenoord. De analyticus waarschuwde de oefenmeester zondagavond tijdens het programma De Oranjezomer voor een ‘Jaap Stam-scenario’ en hij verwacht dat Slot nog voor de kerst kan vertrekken uit De Kuip als hij blijft vasthouden aan de offensieve mentaliteit. “Daar hebben ze gewoon de spelers niet voor”, aldus Derksen.

De tactische keuzes van Slot kwamen ter sprake naar aanleiding van het 1-1 gelijkspel in het oefenduel met ADO Den Haag. “Ik krijg de indruk uit de voorbereiding dat Feyenoord er echt heel slecht voor staat”, steekt Derksen van wal. “Kijk, die trainer heeft goede ideeën en hij heeft het zowel bij SC Cambuur als bij AZ heel goed gedaan. Maar het is hooghartig om te zeggen dat hij het bij Feyenoord eens even helemaal anders gaat doen. Er zat een hele geroutineerde trainer voor hem (Dick Advocaat, red.) en die heeft ‘het anders doen’ meteen teruggedraaid, omdat Feyenoord helemaal de spelers niet heeft voor aanvallend voetbal. Als hij niet uitkijkt, loopt het avontuur voor hem op dezelfde manier af als voor Jaap Stam.”

Stam maakte per 1 juli 2019 zijn entree als trainer bij Feyenoord, waar hij nog geen vier maanden later alweer vertrok. “Stam ging het ook anders doen, en hij kreeg toen links en rechts nederlagen om de oren”, vervolgde Derksen. “Dan komt ook nog Het Legioen in opstand, waarna je voor de kerst weer thuis zit. Slot moet echt oppassen, want zijn carrière kan op die manier een echte knauw krijgen. Je moet je niet verkijken op Feyenoord: het is gewoon een middelmatig clubje dat vergelijkbaar is met sc Heerenveen of FC Twente. Maar de verwachting is daar altijd dat ze misschien wel kampioen worden”, aldus de analist, die vindt dat Slot de tactische koers moet wijzigen maar niet verwacht dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen.

“Of hij zijn aanvallende plannen alsnog moet wijzigen? Nou, ik denk dat hij zo eigenwijs is dat hij deze tactiek doorzet. In de interviews zegt hij dat hij het wel even helemaal anders gaat doen en dan zit hij een beetje mysterieus te doen. Dat is allemaal wel erg boeiend . . . op het terras, wanneer de competitie stil ligt. Maar nu gaat het om de punten. Als hij dadelijk door schade en schande wijs is geworden, dan gaat hij het vanzelf anders doen”, besloot Derksen.

Eerder deze week liet ook Rinus Israël zich al kritisch uit over de offensieve speelwijze die Slot met Feyenoord wil hanteren. Het clubicoon van de Rotterdammers voorziet een moeilijk seizoen als Slot met het huidige spelersmateriaal blijft hameren op pressing en uitgaan van balbezit. “Als Feyenoord in de competitie zo speelt als nu, ga je met name tegen de kleinere, afwachtende Eredivisie-clubs in de problemen komen”, benadrukte Israël in het Algemeen Dagblad. Voormalig Feyenoorder Jan Everse waarschuwde Slot ook al tegenover RTV Rijnmond. “Arne is best eigenwijs, ik ken hem goed en heb nog contact met hem. Maar hij moet niet vergeten: als je aanvallend voetbal wil spelen moet je eerst goed verdedigen”, concludeerde Everse.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

we gaan het zien. het lijkt mij ook onmogelijk met het huidige materiaal maar als Slot denkt dat het wel kan moet hij dat doen. Ik hoop niet dat het dan net zoals bij Stam uitpakt en dat de resultaten door de speelwijze zo slecht worden dat hij eruit vliegt binnen een paar maanden maar de tijd zal het uitwijzen

1 augustus 2021 om 22:40

Ben jij niet stiekem Derksen? Of broers? tweeling?

1 augustus 2021 om 22:46

ik was Derksen ruimschoots voor. ik zeg namelijk al drie seizoenen dat er behoudend wordt gespeeld bij Feyenoord met de reden dat er geen creativiteit en scorend vermogen is binnen de selectie (berghuis voorheen uitgezonderd)

2 augustus 2021 om 02:51

Als je creativiteit mist zou je toch juist meer aanvallend moeten gaan spelen? De reden was altijd omdat de defensie zo slecht was met ruimte in de rug....

2 augustus 2021 om 03:43

Aanvallend spelen wordt erg moeilijk zonder creativiteit want niemand ziet de oplossing naar voren. Dan wordt je uiterst voorspelbaar en makkelijk te verdedigen voor de tegenstander. Al helemaal als je de tegenstander terug dringt op de eigen helft want dan moet je nog meer man voorbij en opereren in de kleine ruimte en dat wordt dan helemaal lastig

2 augustus 2021 om 07:16

Helemaal mee eens japie het spel is niet zo moeilijk.

2 augustus 2021 om 09:47

Amen to that. Johan heeft gewoon gelijk. Roep het nu al een paar weken en krijg telkens, vooral van Feyenoorders te horen, wat weet ik er nou van en laten we het tijd geven. Prima we gaan het wel zien en dan straks is het leedvermaak weer dubbel zo groot. Rotterdam staat weer op zijn kop en het is de schuld van iedereen behalve hunzelf

2 augustus 2021 om 10:32

Triest eigenlijk dat je je punt wil maken zodat je je straks wellicht kunt vermaken met leedvermaak.

2 augustus 2021 om 10:47

Totaal oneens!!! Als je creativiteit mist, waar ik het overigens ineens mee ben. Dan moet je hoger druk zetten zodat je minder “oplossingen” moet zoeken. Probeer is dat je met Fer en hiervoor Botteghin verdedigers hebt die niet met ruimte in hun rug kunnen verdedigen.
Ik denk met Kokcu controlerend(die dan van daaruit vooruit moet gaan voetballen) en met die Oosternrijker en snelle backs als Geertruida en Malacia je prima hoog kunt gaan spelen als iedereen goed weet wat die moet doen! Zeker in Nederland moeten we daarmee prima 3/4e kunnen worden(dat is dan beter dan het behoudende resultaat van Advocaat). En dan heb je door je aanvallende intenties meer kansen op goals en assists van jongeren aanvallende spelers waardoor je waarde van je elftal omhoog zal gaan!!!

2 augustus 2021 om 11:01

Met hoge druk dwing je de tegenstander teruggetrokken en compact te spelen. Dan heb je juist creativiteit nodig om de verdediging van de tegenstander open te spelen en zo je kansen te creeeren. Als je die creativiteit niet hebt, dan zouden veel coaches je aanraden om wat terug te zakken zodat er voorin ruimte komt waardoor minder creatieve spelers toch gevaarlijk kunnen worden. Geertruida kan je niet mee tellen op dit moment, hij dreigt verbannen te worden uit de selectie als die niet bijtekent. Een ander zal dus als rechtsback moeten gaan spelen.

2 augustus 2021 om 11:24

@speedy: verdedigend voetbal onder advocaat leverde afgelopen seizoen ook niets op. Degradatiekandidaten konden zich er makkelijk tegen weren door zich zelf in te graven. Feyenoord beschikte niet over het vermogen daar doorheen te voetballen. Het hielp niet dat er geen creativiteit was... maar het hielp ook niet dat het team met de snelheid van dikke stront door een trechter opbouwde. Gevolg: als de bal al eens bij een aanvaller kwam stond die tegenover een massa aan verdedigers.
Structureel countervoetbal als Feyenoord zijnde gaat in de eredivisie gewoon niet werken. Je moet initiatief nemen. Als je de creativiteit niet hebt om een gesloten verdediging open te breken dan zul je de bal verder op hun helft (het liefst dichtbij hun doel) moeten veroveren want dan is de afstand naar het doel nog kort. En ja... dat levert risico's op.
Creativiteit op het middenveld helpt zeker bij het systeem, maar er zijn ook voorbeelden van teams die prima druk kunnen zetten zonder creativiteit.

2 augustus 2021 om 12:31

@ijsmuts
We zullen het gaan zien. Als je er de spelers niet voor hebt, kan het dramatisch uitpakken.
Onder Stam waren de prestaties mede daardoor dramatisch, onder Advocaat werd er bijna een KNVB beker gewonnen en werd Europees voetbal in ieder geval bereikt.

2 augustus 2021 om 15:10

@dirkiekuyt als dit Feyenoord een verdediging naar achter dringt welke spelers gaan die verdediging dan uit elkaar spelen met steekpasses?

2 augustus 2021 om 15:13

@ijsmuts triest dat jij vind dat iemand perse moet geloven dat het wel kan terwijl ik al twee jaar of drie jaar nul creativiteit in dit Feyenoord zie. geef mij dan eens aan hoe het zou moeten gebeuren en welke spelers straks de verdediging van de tegenstander helemaal uit elkaar gaan spelen met steekpasses. welke speler gaat wie bedienen? welke spelers zijn heel goed in de kleine ruimte? en wat er nog meer komt kijken bij het spelen van hoog pressie voetbal. ik ben daar nu wel heel erg benieuwd naar dan

2 augustus 2021 om 15:32

@speedy: Misschien is het voor de club juist wel gezond om die lat lager te leggen. Als de club met hangen en wurgen europees voetbal moet halen dan blijft het korte termijn denken in leven gehouden.

2 augustus 2021 om 15:33

@japie: mijn reactie was op okydoky die niet kan wachten tot hij zijn leedvermaak kan uiten... niet alles draait om jou

2 augustus 2021 om 17:08

Met hoge pressie spelen zorgt ervoor dat je fouten afdwingt bij de tegenstander. Je hebt fouten nodig als je zelf niet creatief bent!! Ik vind het juist een heel goed idee, daarnaast hoef ik niet nog een seizoen naar dat gebrei te kijken. Ik verlies liever een keertje extra dan 100x op de 0-0 probeer te blijven spelen en hopen dat er misschien een 1-0 valt door een penalty van Berghuis.

2 augustus 2021 om 21:29

@japie_krekel Je kan het ook zo bekijken: met de aanvallende tactiek van Slot kon ADO na 120 minuten een gelijkmaker erin prikken tegen de jonkies. De terughoudende tactiek van de Almachtige Advocaat eindigde de laatste keer na 90 minuten in een 3-2 verlies. Dan zou ik dit statistisch toch een vooruitgang noemen.

1 augustus 2021 om 22:55

Ik sluit niet uit dat de resultaten net zo slecht worden, maar denk niet dat hij er uit gaat. Er is heel bewust gekozen voor dit pad en het is een meerjarenplan. Feyenoord en Arnesen maken zich belachelijk als ze er vanaf stappen.

1 augustus 2021 om 23:09

ik hoor vaker dat trainers de tijd krijgen maar als de druk van de supporters en media te groot wordt dan zie je toch vaak dat een trainer er toch uit wordt gegooid. de resultaten tellen natuurlijk wel het zwaarst mee

1 augustus 2021 om 23:23

Ik moet het ook nog zien als Feyenoord straks met de kerst 9 staat. Kijken of het legioen Slot dan nog steeds de tijd geeft en het te vroeg vindt te oordelen

1 augustus 2021 om 23:37

Volgens mij valt het wel mee hoevaak het legioen vraagt om het ontslag van de trainer. Lijkt altijd meer de onvrede bij de spelers of club te leggen maar puur op de trainer volgens mij niet vaak. Ook nu verwacht ik bij slechte resultaten dat supporters dat eerder bij het bestuur leggen dan bij Slot.

1 augustus 2021 om 23:39

Zo slecht als de laatste jaren heb ik het al tijden niet gezien, leek vooral vorig jaar soms wel sabotage zo slecht.
Ik denk dat heel veel al blij zijn als er goed gevoetbald wordt, en letterlijk tot de laatste sec geknokt wordt, zou in mijn ogen heel gek zijn om dan als 6e of 7e te eindigen, zo slecht is die selectie ook weer niet.
Ben er zelf helemaal niet rauwig om als die Conference League niet gehaald wordt. het is geen vetpot, en al die uitwedstrijden kosten ook geld, dat gaat ook nog van het prijzengeld af, beter met een toch al smalle selectie proberen elk weekend zo fris mogelijk aan de start staan, Europees voetbal kost elke club punten.

1 augustus 2021 om 23:42

De vraag is natuurlijk of er goed gevoetbald gaat worden met deze selectie waar weinig creativiteit in zit en waarbij de verdediging niet heel hoog kan staan vanwege gebrek aan snelheid. Als dan de resultaten achterwege blijven en de angst in de ploeg sluipt, is het met goed voetbal natuurlijk ook snel gedaan

2 augustus 2021 om 08:53

Totdat de supporters iedereen weer opgaat wachten bij slechte resultaten. Nee ook al kozen ze voor dit pad bij slechte resultaten vliegt de trainer er gewoon uit ook bij Feyenoord. Ben benieuwd naar donderdag stel dat gaat al mis dan heb je de eerste klap al gehad. Weet niet het schema van Feyenoord in de competitie maar het zou voor het zelfvertrouwen wel lekker zijn als je even begint tegen de wat kleinere tegenstanders om een goed gevoel te krijgen.

2 augustus 2021 om 09:47

Op zich een kern van waarheid @fanaticus Maar Nederland en Feyenoord hebben punten op de coëfficiënten lijst nodig. Stel Feyenoord wordt dit jaar 2e maakt je positie uit tegen wie je speelt. Dus nu even de punten wegsmijten kan je later opbreken.

2 augustus 2021 om 10:51

Nee, natuurlijk moet je wel punten halen. Voornamelijk voor Nederland, daardoor blijven we 7e en wellicht ooit weer 6e. Dan krijg je daar uiteindelijk zelf ook weer voordelen uit, doordat je misschien een keer CL kan spelen of anders iig EL!! Plus als je spelers het Europees goed doen dan worden ze ook meer waard. Daarnaast moeten we ons schamen voor onze resultaten de afgelopen jaren, dus laten we in godsnaam de Conference L gaan halen.. dat levert uiteindelijk geld op , indirect of direct!!!

2 augustus 2021 om 20:44

Volgens mij hebben de buitenspelers genoeg creativiteit

2 augustus 2021 om 00:05

Zowel Japie als Derksen doen er alles aan om Dicky gelijk te laten krijgen dit seizoen. Wat doorzichtig zeg...en de competitie is nog niet eens begonnen.

2 augustus 2021 om 00:25

kijk nou eens even realistisch naar het materiaal voordat je mensen allemaal verwijten maakt. niemand heeft iets tegen Slot, maar mensen hebben grote twijfels of deze speelwijze goed gaat uitpakken met een selectie zonder scorend vermogen en creativiteit. wat is daar mis mee? moeten we dan echt een half jaar wachten voordat je je twijfels mag uitspreken? wat is dat voor onzin? natuurlijk zijn er twijfels of het verstandig is als het zijn drie voorgangers ook niet lukte met dit materiaal of soortgelijk materiaal. die trainers waren echt niet allemaal koekenbakkers die niks van voetbal snappen

2 augustus 2021 om 00:47

Welke mensen zijn dit dan? De seniele ouwe garde die elkaar de hele dag napraat, verdwaalde fans van andere clubs die met een schuin oog en veel rancune Feyenoord 'volgen' en onze VZ troll Japie_Krekel? Dit is gewoon een ware hetze tegenover Slot en elke vorm van verandering en bijbehorende vooruitgang bij Feyenoord.

2 augustus 2021 om 00:53

De meerderheid zal het idd weer eens mis hebben. Iedereen gunt Slot juist het beste en hopen dat hij niet in dezelfde valkuil trapt als FdB bij Crystal Palace, Stam bij Feyenoord en Peter Bosz bij Dortmund die ook dachten een speelwijze te kunnen hanteren waar de spelers helemaal niet geschikt voor zijn om het uit te zien lopen op een totaal fiasco en binnen no time weer op straat te staan

2 augustus 2021 om 01:06

Welke 'meerderheid'? Een hele grote groep gunt Slot helemaal niet het beste, weet niet waar je deze naïviteit vandaan haalt? Het is duidelijk als je de reacties zo voorbij ziet komen dat de messen al geslepen zijn door leden van de fanclub van Advocaat en supporters van o.a. AZ/Ajax (met uitzonderingen daargelaten, ofwel: if the shoe fits). Stam is nergens geslaagd, Bosz hanteert niet dezelfde speelstijl als Slot en FdB al helemaal niet en bovendien is de positie van Crystal Palace in de PL totaal niet vergelijkbaar met die van Feyenoord in de ED.

Waarom speel je al jaren dit typetje van Feyenoord supporter? Het is iedereen die twee berichten van je heeft gelezen al lang duidelijk dat je (nogmaals) een troll bent die iedereen behalve Feyenoord een warm hart toedraagt.

2 augustus 2021 om 02:04

precies! je draagt Feyenoord pas een warm hard toe als je onrealistische dingen gaat eisen van coaches en spelers

2 augustus 2021 om 07:28

@japie, Stam en de Boer zijn wel degelijk koekenbakkers...en die haal je de hele tijd aan. Daarnaast heb je de hele selectie nog niet eens in beeld en Slot is nog aan het puzzelen. Een Hartjes had jij 6 weken geleden ook nog niet zien spelen. Je weet nog niet wat er bij komt. Je conclusies zijn veel te voorbarig en dus totaal niet realistisch. Jarenlang wordt er gezegd dat Feyenoord jeugd in moet passen en vsn de verdedigende speelstijl moet afstappen....is er iemand 6 weken bezig met deze omzetting...begint iedereen te zeiken en de mensen die Dicky vorig jaar beschermd hebben voorop. Dat is niet realistisch, het is gewoon ongelofelijk triest om al in voorbereiding zo te gaan janken om deze transitie tegen te gaan.
En zijn 3 voorgangers hebben het niet op dezelfde manier geprobeerd, dus dat stokpaardje kan je terug in de kast stoppen. Gio speelde veel behoudender, Dick heeft nooit van aanvallend voetbal gehoord (los van het materiaal kiest hij altijd voor zekerheid) en Stam had geen gerichte aankopen gedaan voor de speelstijl en wilde dat doen met Botteghin en vd Heijden. Stop die vergelijking dus maar gewoon en geef Slot een faire kans. Dit is overigens de laatste keer dat ik de discussie met je aan ga, ik heb toch door dat je enkel je gelijk probeert te halen over afgelopen seizoen. Nooit is een coach zo aangepakt in de voorbereiding.

2 augustus 2021 om 08:27

ik ben het met je eens Molsson.
Die Japie zegt wel eens iets positiefs, maar het merendeel is dat niet.
Spelers, trainers of meningen van anderen onderuit halen lijkt het doel te zijn.

2 augustus 2021 om 09:42

@FR010FRDAM dan moet hij die Hartjes opstellen als hij wel geschikt is voor dat spel maar niet spelers opstellen die daar ongeschikt voor zijn. Waarschijnlijk hebben zijn voorgangers het niet geprobeerd omdat ze al meteen zagen dat dat niet kan met dit materiaal. Niemand heeft Slot aangepakt. Lees dit artikel terug en hij geeft hen louter complimenten en geeft aan dat hij het een goede coach vind. Hij snapt alleen niet waarom dat spel er niet geleidelijk wordt in gebracht omdat er op dit moment te weinig spelers zijn die het kunnen uitvoeren

2 augustus 2021 om 10:35

Het is nu al een hetze? Wat een overdreven gedoe zeg, met dit voetbal zorg je er zelf voor dat er grote twijfels ontstaan. Vooruitgang is echt heel lastig met de selectie die Feyenoord op dit moment heeft. Ze moeten hopen dat ze nog wat versterkingen kunnen halen, anders wordt het weer strijden om plek 5.

2 augustus 2021 om 10:38

@japie: Derksen geeft Slot niet louter complimenten: Nou, ik denk dat hij zo eigenwijs is dat hij deze tactiek doorzet. In de interviews zegt hij dat hij het wel even helemaal anders gaat doen en dan zit hij een beetje mysterieus te doen. Dat is allemaal wel erg boeiend . . . op het terras, wanneer de competitie stil ligt. Maar nu gaat het om de punten. Als hij dadelijk door schade en schande wijs is geworden, dan gaat hij het vanzelf anders doenã¢â‚¬â Ik vind deze tekst vrij neerbuigend. Slot zegt niet dat hij het 'even' anders gaat doen. De woorden 'boeiend' en 'mysterieus' in deze context is neerbuigend bedoeld en met de laatste zin impliceert Derksen het beter te weten dan Slot (wiens hoofd op het hakblok ligt en niet dat van Derksen... dus Slot moet het zelf ervaren en zn eigen keuzes maken).

2 augustus 2021 om 10:42

@fr010frdam,

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit voorbereiding is. Maar Kwalificatie voor Europees voetbal is geen voorbereiding. Op dit moment moet je er al staan, en niet nu gaan beginnen aan....

2 augustus 2021 om 10:50

@fr010frdam
En toch heeft koekenbakker Frank de Boer vier maal de eredivisie gewonnen zonder dat er geld was voor aankopen. We zullen zien of Slot dat ook gaat doen in zijn carriere.

2 augustus 2021 om 10:53

Nogmaals Japie, als je geen scorend vermogen hebt of creativiteit .. dan MOET je hoogdrukzetten. Want hoe ga je anders scoren?

2 augustus 2021 om 10:54

Nee hoor, alleen altijd alleen maar negatief zijn dat helpt nooit. Als wij als supporters de spelers het vertrouwen en geloof geven dat ze dit kunnen dan kan dat zeker 10% extra opleveren. Wanneer we alleen maar negatief zijn kan dan ook -10% opleveren. Ik ga dan liever voor die 20%.. plus als je het niet probeert gaat het nooit lukken!!!!

Ik hoop nog steeds op Ihattaren en Sporar. Dat zal een stuk schelen! Echter ook met deze ploeg kan het gewoon.

2 augustus 2021 om 12:08

@speedyafc, zonder dat er geld was voor aankopen, maar nog wel altijd de hoogste begroting van de eredivisie. Totaal niet te vergelijken.

@jeroentjee, tsja, dat is het nadeel van zo'n vroege voorrondes. We zitten wel degelijk nog in de voorbereiding. Je kunt niet verwachten dat iemand het team binnen 6 weken volledig klaarstoomt. Dat is pas onrealistsch

2 augustus 2021 om 12:59

En japie we weten allemaal dat het materiaal nog niet goed genoeg is maar ik zie liever dat feyenoord even wat lager staat en door de gehele club een aanvallend speelstijl wordt geïmplementeerd dan het beton voetbal. Geef slot lekker 2 jaar, dat zijn 4 transfer periodes waar de juiste spelers gekocht of verlengd kunnen worden. Feyenoord gaat geen kampioen worden maar ook met deze selectie en speelstijl zie ik feyenoord gewoon in de top 5 komen. Zo niet dan ook goed dan zien we dat als een tussen jaar.

2 augustus 2021 om 15:17

@samhan maar je gaat geen leuk voetbal zien als je een speelstijl hanteert waar spelers niet voor geschikt zijn. dan wordt het straks nog slechter dan onder Advocaat. je moet wachten tot je wel de spelers daarvoor hebt en tot die tijd een systeem spelen waar je materiaal in uit de voeten kan. anders wort je proces straks na 4 maanden weer doorbroken en lig je eruit omdat je teveel punten verspeeld. ik zou dat enorm zonde vinden

2 augustus 2021 om 20:51

Japie. We hebben het over de fokkin eredivisie!!! Tuurlijk kan Feyenoord met hoog druk zetten van de meeste winnen buiten top 5 teams. Voldoende creativiteit, zoals de buitenspelers en hopen dat de jeugd een kans krijgt. Daar loopt ook best wat rond! De beste doelman van de ED staat in de goal. Het is hopen dat Geertruida snel inzetbaar is, dan heb je een prima verdediging! Tuurlijk is een spits wat Feyenoord mist. Tuurlijk missen ze goals van Berghuis. Maar wanneer je aanvallend speelt, geef je niet alleen meer ruimte weg maar kun je ook meer scoren.

2 augustus 2021 om 05:46

Het kan ook zo zijn dat het de visie van Feijenoord is om aanvallender te willen spelen. Ik denk namelijk dat ze daarom het eerst met Stam probeerde. Toen dat geen succes werd kwamen ze bij Advocaat uit, die zijn mond open deed en meer realistischer voetbalde. Met Slot denkt Feijenoord een betere trainer te hebben , dan des tijds Stam. En wil Feijenoord weer aanvallend voetbal spelen

2 augustus 2021 om 07:14

Hij heeft gewoon gelijk met deze spelers is het vragen om ontslagen teworden voor de kerst.

2 augustus 2021 om 09:39

Welke systeem moeten ze dan spelen? Counter voetbal? Hebben ze ook geen spelers vóór. Derksen zit er soms naast en soms goed.

Probleem zit veel groter bij Feyenoord, verdediging is niet heel slecht (mits iedereen fit is), middenveld is het meest onstabiel linie en aanval tja daar zeg ik maar nog weinig over.

Ze hebben gewoon 2 a 3 nog goede versterking nodig om redelijk leuk mee te kunnen doen anders wordt het verloren seizoen.

Advocaat deed het redelijk goed in het begin, maar iedereen kan wel zeggen de laatste halfjaar duurde het maar te lang voor ons! Advocaat is ook een korte termijn coach en met slot heb je wel iemand met lange termijn visie.

Wat een gejank allemaal in de voorbereiding. Laten we eerst wat wedstrijden in de Eredivisie spelen en dan een oordeel vellen. Slot krijgt de tijd van Feyenoord dan moeten we hem die tijd geven.

1 augustus 2021 om 22:48

Drita was geen voorbereiding.. En slot moet idd de tijd krijgen, maar je kan niet ontkennen dat er nog totaal geen vooruitgang in lijkt te zitten. Sterker nog, laatste twee weken zijn mogelijk nog slechter dan begin oefencampagne. Dit moet jou toch ook zorgen baren?

2 augustus 2021 om 00:52

Krijg toch vooral de indruk dat fans van voornamelijk AZ en Ajax zich er pas echt 'zorgen' over maken.

2 augustus 2021 om 01:03

Ik denk niet zozeer dat ze er zich zorgen over maken, want er is geen leuker vermaak dan leedvermaak. Ik denk wel dat ik als Ajax supporter kan zeggen dat een goede Nederlandse competitie gebaat is bij een sterk Feyenoord en dat zien we al jaren niet terug in het beleid van die club (uitschieter kampioenschap uitgezonderd)

2 augustus 2021 om 06:03

Fans die niet voor Feyenoord zijn maken zich meer druk dan wij hoor. Snap niet waarom jullie zo druk bezig zijn met ons? Is je eigen club niet interessant genoeg meer etc? We weten dat het een lastig seizoen gaat worden, dat er genoeg wedstrijden zijn die je net wint of verliest. We gaan het allemaal wel zien.

1 augustus 2021 om 22:53

Normaliter met je eens, maar Stam probeerde ongeveer eenzelfde visie te implementeren en is daarbij best wel door de mand gevallen. Ik zie bij Feyenoord niet de spelers die nodig zijn om hoog druk te zetten en de middelen om die aan te trekken zijn er niet.

Ik zie Slot er graag iets van maken, maar dan zou hij toch consessies moeten gaan doen.

1 augustus 2021 om 22:56

Alleen is Stam overal gefaald. En Senesi, Trauner zijn idd slom maar geen Van der Heijden, Botteghin. Laten we ff afwachten hoe het gaat als de competitie zometeen is begonnen.

2 augustus 2021 om 00:02

Van Stam is inmiddels alweer twee jaar geleden, totaal andere selectie

2 augustus 2021 om 09:20

@ajaxxxlove: Probleem van Stam was ook simpelweg dat het een enorme hork was. Voor de camera was hij niet te genieten en Henk Spaan had helemaal gelijk toen hij Stam een wegloper noemde (al voordat Stam bij Feyenoord tekende). Toen vgeel noodgedwongen vertrok kon je al op je vingers natellen dat Stam niet lang zou blijven zitten. Met zijn gedrag heeft hij zijn eigen ruiten ingegooid. De enige pech die ik hem toe wil schrijven is dat zijn selectie destijds helemaal nog niet op orde en fit was toen hij begon... hetzelfde scenario als nu met Slot.
Wat dat betreft is Slot (vooralsnog) een hele andere persoonlijkheid en heeft hij het voordeel dat Advocaat 2 jaar lang verdedigend heeft gespeeld zonder succes. Stam moest de succesvolle Gio opvolgen. Ik denk dat het Legioen inmiddels wel door heeft dat er werk aan de winkel is.

1 augustus 2021 om 23:32

Als Feyenoord geen Europees voetbal gaat spelen, dan hebben ze het gewoon slecht gedaan. In de Conference League verdien je weliswaar minder dan in de EL, maar het verschil valt reuze mee. De kritiek is dus meer dan terecht.

2-2 tegen Ado. Volgens mij was het 1-1. 1 doelpunt weggegeven in 120 minuten lijkt me overigens prima.... Juist aanvallend komen ze te kort.

1 augustus 2021 om 23:02

Je geeft het doelpunt weg tegen Ado.
Daarnaast geeft je er ook 2 weg tegen Drita.
Als je dat prima vindt, dan hoop ik dat je klaar bent voor een plaats in het rechterrijtje.

1 augustus 2021 om 23:43

Optimisme is nooit verkeerd, maar in dit geval misschien een beetje misplaatst. Ik hou mn hart vast tegen Luzern

Wat een onzin van Derksen. Hij is júist vanwege zijn speelwijze aangetrokken toch? En er worden nu spelers gehaald die passen bij die speelwijze volgens mij. Het zal tijd nodig hebben, maar Slot gaat precies doen waarvoor hij gehaald is. En mislukt het, dan ligt het niet aan Slot. Je kunt hem niet halen vanwege zijn spelopvatting en dan van hem verwachten dat hij zijn eigen principes opzij zet omdat je hem niet de juiste spelers kunt geven.

1 augustus 2021 om 22:49

dan krijg je straks een gevalletje De Boer bij Crystal Palace. die wilden ook per direct zijn nieuwe speelwijze doordrukken met spelers die daar helemaal niet geschikt voor waren. Bosz bij Dortmund of Stam bij Feyenoord die hetzelfde deden

2 augustus 2021 om 00:08

Nee Japie, jij wil dat het een gevalletje De Boer bij Crystal Palace wordt, maar zelfs die werd amper op zijn voorbereiding bekritiseerd. En Stam is ook een totaal ander verhaal, die deed dat met Botteghin en vd Heijden. Als je het vaker herhaalt wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren hoor.

2 augustus 2021 om 00:11

Als jij vaker herhaalt dat je met dit materiaal wel pressie voetbal kan spelen wil het ook niet zeggen dat het gaat gebeuren. waarom zou ik willen dat Slot mislukt? Ik vind het een uitstekende coach verder. Ik wil juist dat hij niet mislukt daarom hoop ik dat hij de juiste aanpak kiest. ik noem gewoon een aantal vergelijkbare situaties van coaches die te snel een nieuwe speelwijze wilden implementeren met niet passend materiaal waar het totaal verkeerd uitpakte en ik hoop daarom dat Slot het slimmer doet en het rustiger opbouwt

2 augustus 2021 om 07:15

Er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen waar een dergelijke transitie wel direct is ingezet en wel gelukt is. En dat de betreffende coaches het niet lukte wil niet zeggen dat het bij Slot ook niet lukt. Ik begrijp dus niet waarom dat we deze discussie 6 weken na de start van Slot al hebben.

2 augustus 2021 om 09:45

Noem die voorbeelden eens van trainers die van ongeschikt materiaal opeens geschikt materiaal maakte voor een bepaalde speelwijze dan. Ik ben nu wel heel benieuwd wie dat zijn dan

2 augustus 2021 om 10:20

Nee, jij verdraait de woorden weer. Ik zeg niet dat ze van ongeschikt materiaal geschikt materiaal maken. Ik zeg dat men direct is gestart met het invoeren van hun visie en dat dit uiteindelijk gelukt is. Dus doormiddel van puzzelen, coachen, trainen en doorselecteren.
Klopp bijvoorbeeld bij Liverpool. Duurde ook even voordat het lukte, maar heeft vanaf dag 1 zijn visie doorgevoerd. Is gaan puzzelen en gaan doorselecteren. Bosz bij Ajax, Wenger bij Arsenal.
En bij Feyenoord zal dat wat langer duren, omdat ze niet zo makkelijk een geschikte speler aankopen, maar dat betekent nog steeds niet dat je je visie niet moet doorvoeren. Juist wel, iemand moet de omslag maken en dat doet Slot.

2 augustus 2021 om 15:20

Klopp heeft dat heel geleidelijk gedaan en eerst doorgeselecteerd voordat hij dat voetbal ging spelen wat Liverpool nu speelt. zoiets kost tijd en moet je niet binnen twee weken volledig proberen door te voeren. kleine stapjes maken om uiteindelijk daar te komen, zodat je de tijd hebt om alles naar je hand te zetten. het zou enorm zonde zijn als Slot straks eruit ligt na een paar maanden omdat er geen resultaten worden geboekt en je afglijd op de ranglijst. bij Bosz begon het spel ook pas te lukken nadat de creatieve Ziyech werd gehaald. die dacht hij eerst niet nodig te hebben totdat hij zag dat zijn systeem voor geen meter werkte zonder zo een type speler

1 augustus 2021 om 22:49

Welke spelers zijn er gehaald voor deze speelwijze dan?

1 augustus 2021 om 22:57

@woezel Til, Trauner, Pedersen

1 augustus 2021 om 22:59

Pedersen en Trauner bv. Beide zijn puur gescout op het offensieve spel.

2 augustus 2021 om 01:05

Ik vind Pedersen wel echt slecht!

2 augustus 2021 om 01:22

Gaaf!

"Een middelmatige club die vergelijkbaar is met Heerenveen of Twente", volgens mij is Johan zijn pilletjes weer vergeten.

1 augustus 2021 om 22:50

Op dit moment stelt het voetbal ook niet heel veel meer voor dan bij deze 2e clubs. Normaal zijn ze natuurlijk wel wat verder dan deze clubs. Feyenoord doet het zichzelf dit aan door zo ongelofelijk slecht te voetballen tegen Drita en nu Ado.

1 augustus 2021 om 22:50

Eens, hij had erbij moeten vermelden dat Feyenoord wel een betere/grotere achterban heeft.

1 augustus 2021 om 22:53

Volgens mij ben jij te veel Feyenoord fan om in te willen zien dat Feyenoord inderdaad gewoon niveau Heerenveen/Twente is

2 augustus 2021 om 00:29

Ja want FC Twente haalt ook spelers binnen zoals Trauner, Pedersen en Jahanbaksh? Wat een gigantische hetze begint dit te worden tegen Slot en Feyenoord in zijn algemeen.

1 augustus 2021 om 23:16

Harde realiteit op dit moment.

2 augustus 2021 om 00:37

Wellicht voor de persoon met een uitzonderlijk vertekend beeld van de realiteit, maar de wens is natuurlijk de vader van de gedachte.

2 augustus 2021 om 01:06

Of ben jij degene met een vertekend beeld van de realiteit, want als je denkt dat deze selectie wat in huis heeft dan kom je van een koude kermis thuis

2 augustus 2021 om 01:16

Want buiten PSV en Ajax zijn er zulke geweldige selecties in de ED? Dit Feyenoord heeft meer dan genoeg kwaliteit om in ieder geval vierde te worden, want buiten PSV, Ajax en mogelijk AZ (afhankelijk van hoe ze hun selectie gaan versterken) is er duidelijk geen andere ploeg met een sterkere selectie

2 augustus 2021 om 06:59

Wat een onzin weer. Twente in beste doen zou misschien net kunnen aanhaken bij Fey is slechtste doen. Fey is geen NL-se top momenteel maar om ze te gaan vergelijken met middenmoters als twente en heerenveen ist andere uiterste. Lang leve het opportunisme in voetballand!

2 augustus 2021 om 13:51

Prachtig die hetze tegen Feyenoord, en dan clubs als herenveen en twente vergelijken met Feyenoord, los van historie, stadion, achterban en spelerskwaliteit (Die matig is maar niet niveau twente of Hereveen) heeft Feyenoord een begroting van 3x zo hoog als deze ploegen.

Slot zal blijven aangepakt worden door hun omdat ze Advocaat willen verdedigen. Derksen doet net alsof Slot respectloos is tegenover Advocaat door alles anders te willen doen. Slot zegt juist in intervieuws dat er niet veel veranderd en het druk zetten ook sommige wedstrijden onder Advocaat al zag. Waar ze vorig jaar elke week zeiden dat Advocaat het fantastisch doet met het dramatische team, gaat Slot het hele jaar horen, zie je wel, deze wonderdokter haalt er ook niet meer uit.

1 augustus 2021 om 23:00

Klopt als Slot 5de wordt doet hij het slecht, terwijl dat van Advocaat een wereldpresatie was is toch raar?

1 augustus 2021 om 23:09

Ja en dan zeggen ze dat supporters onrealistisch zijn. De resetknop is ingedrukt waardoor Slot veel met jonge spelers aan de slag gaat. Die moet iets op gaan bouwen terwijl Advocaat alleen probeerde te overleven. Nu zal het team een stap achteruit doen om er hopelijk straks weer 2 vooruit te kunnen zetten.

2 augustus 2021 om 00:56

Een vijfde plek met dit Feyenoord materiaal zou gewoon een prima prestatie zijn. Een derde of vierde plek een uitmuntende prestatie

2 augustus 2021 om 09:24

@japie: dat hangt er puur vanaf wat az, vitesse en utrecht dit jaar gaan brengen.

2 augustus 2021 om 09:48

Dat zeker maar ook van wat Feyenoord gaat brengen. Onze voorheen enige bepaalde speler Berghuis is weg dus ik ben benieuwd wie er nu gaan opstaan en of de speelwijze een succes wordt of de verkeerde aanpak is geweest. Over een maand of twee hebben we meer antwoorden op die vragen. Ik hoop dat er wat talenten doorbreken voor het middenveld want wat daar nu loopt daar zit veel te weinig in imo. Hopelijk kan zo een Hartjes verrassen bv

1 augustus 2021 om 23:33

Maar het is toch niet alleen Derksen die kritisch is? Israël en Everse maken zich ook zorgen.

1 augustus 2021 om 23:45

Kritisch zijn mag. Maar hun pakken Slot aan omdat hij het anders doet dan Advocaat en zien dat als een sneer naar Advocaat toe. Dat gaat nergens over. Vorig jaar bleven ze herhalen dat Advocaat het fantastisch deed met een drama team. En nu komt er iemand die iets helemaal moet gaan opbouwen met een nog slechter team en dan zijn ze na 2 maanden al kritisch.

2 augustus 2021 om 01:07

Ik vond de vergelijking met Stam niet zo gek

2 augustus 2021 om 01:19

Advocaat is helemaal door het slijk gehaald door deze tafel omdat hij op onbegrijpelijke wijze voor Irak heeft gekozen. Gaat er nu even meer om dat Feyenoord een te zwak elftal heeft voor dit offensieve spel.

Beste stuurlui zitten aan de kant, slot speelt veel meer met jeugd dus die kan je nog kneden, geef de trainer is 2 jaar de tijd om iets neer te zetten.

1 augustus 2021 om 23:21

De vraag is natuurlijk wel of je bij Feyenoord wel de tijd krijgt om twee jaar te bouwen. Als ze straks met de kerst 9 staat denk ik dat Slot er gewoon uit gaat. Het is en blijft een club met Europese ambities, waar de druk simpel weg te hoog wordt als dit in het gevaar komt

2 augustus 2021 om 00:14

Die vraag is er inderdaad. Wordt al jaren gezegd dat Feyenoord de omslag moet maken en Feyenoorders dan even met minder genoegen moet nemen, dan zijn ze 6 weken bezig met die omslag beginnen de media en juist de supporters van andere clubs al te zeiken. De Feyenoord supporters lijken juist realistisch.

2 augustus 2021 om 00:28

@FR010, het gaat niet om de realistische supporters maar om diegenen die het Maasgebouw bestormden, of spelers bedreigen. Die supporters kunnen moeilijk gaan doen als Feyenoord een keertje 9e wordt.

Flauw om dat weer gelijk als hooghartig te framen. Maar zo gaat het kennelijk, of je nu Ten Hag, Schmidt of Slot heet: wanneer je met vernieuwing komt en in een eigen visie gelooft wordt je vroeger dan later als verontrustende nieuwlichter het schavot op getrokken. Feyenoord moet blij zijn met deze coach. Slot is het enige bij Feyenoord dat momenteel middelmaat ontstijgt. Derksen kan wel steeds Slots voorganger Advocaat heilig verklaren. Maar voor de lange termijn is Feyenoord niets met die man opgeschoten. Met zijn aanpak zou de wereld nog eerder vergaan dat dat er ook maar een tiener vanuit de beloften door zou stromen. Van Slot verwacht ik niet alleen dat hij vroeger of later van de 6 die Kokcu is op zijn minst een 7 te maken, maar ook dat hij jongens zoals Antonucci, Hendriks en El Bouchataoui kan laten verrassen.

1 augustus 2021 om 23:12

ik vind Slot een goede coach maar hij heeft natuurlijk ook kunnen profiteren van een geweldige selectie bij AZ en het topbeleid dat daar gevoerd wordt. hij heeft nu die luxe niet dus we moeten afwachten hoe hij het ervan afbrengt. uiteindelijk valt of staat toch alles met de resultaten

1 augustus 2021 om 23:50

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Iedereen denkt vooral aan de blikvanger bij AZ, maar daar zitten ook een hoop (basis)spelers die je niet bij PSV of Ajax zou neerzetten. Daar heeft Slot het maximale uitgehaald naar mijn idee. Bovendien werd onder Van den Brom al duidelijk dat het tactische vernuft sterk bij assistent Slot vandaan kwam.

1 augustus 2021 om 23:56

ik vind zeker dat hij het geweldig heeft gedaan bij AZ en ik zie een potentiele topcoach in hem, maar dat elftal was veel completer dan het elftal van Feyenoord. daar zat veel meer voetballend vermogen en creativiteit in

Hey gaat Derksen nu wat roepen over die franse finale in apartheid staat israel of houdt hij nu braafjes net als een hond zijn mondje dicht. Agh. Ja Slot, veel succes bij Feyenoord. Mooie stap he. Voor ie het weet mag ie weer foetsie. Wat een drama team hebben ze daar zeg. En berghuis lacht zich ook te pletter nu.

1 augustus 2021 om 23:30

Er was wel een gast aanwezigig die wat nuance kon aanbrengen in de kritiek op het bondscoachschap van Dick in Irak. Dat is iets waar in de meeste andere programma's geen plaats voor is. Daar mag de ferm linkse doctrine niet meer voorzien worden van weerwoord.

2 augustus 2021 om 00:35

'Wat een drama team'. Hoe weet je dat nou? We hebben er pas twee officiële wedstrijden op zitten met een selectie die pas net bij elkaar is met een volledig nieuwe speelstijl. Ik kan mij voorstellen dat het feit dat Slot van AZ naar Feyenoord is gegaan nog steeds pijn doet bij fans zoals jij, maar Feyenoord is nou eenmaal in alles groter.

We gaan toch niet serieus alles baseren op een oefenwedstrijdje tegen ADO, waarbij je na het eerste half uur 90 minuten lang met een jeugdelftal speelt? En oké, tegen Drita was het niet goed. Laten we slot in ieder geval nog even de tijd geven, voor we hem alweer compleet afbranden. Tot nu toe door in Europa, en nog geen competitiewedstrijd verloren. Best knap

Voorbereiding zegt niks.Feyenoorder heeft de beste keeper van de eredivisie. Het centrale duo achterin is goed. Kokcu en Fer zijn niet mijn spelers. Die spelen ruim 80% van hun wedstrijden een onvoldoende. Misschien nog een leuke creatieve middenvelder erbij.
Slot speelt een andere speelstijl. Ik kan hier alleen maar blij om zijn. Het voetbal onder Dick was niet om aan te gleuren. Zelden zo slecht voetbal gezien de afgelopen 30 jaar.
Natuurlijk gaan we geen prijzen pakken maar ik wil wel vermaakt worden als consument. Onder Koeman haalde we geen prijzen maar het was zeer leuk om naar Feyenoord te kijken. Gio pakte we wel veel prijzen maar het voetbal onder Koeman was gewoon beter. Slot gewoon de tijd geven.

Slot zou er goed aan doen om met een 2 verdedigende middenvelders achter Til te gaan spelen. Koqkcu komt gewoon tekort.
Daarnaast moet er heel snel een spits komen.

Zou wat zijn hè met deze selectie na een paar wedstrijdjes voorbereiding alles nu op de rit hebben haha
Feyenoord moet op 0 beginnen, en dat is alleen maar goed voor Slot, zoals iedereen weet heeft en krijgt hij hier de tijd voor, wat Derksen vind is niet echt relevant lijkt me, ook al is hij vrij om zoals ook ik zijn mening te geven.
En de ene speler zal het wel oppakken en de ander valt onderweg af, ook al train je 10 jaar met dezelfde spelers, dat wil nog niet zeggen dat het dan vanzelf komt, maar ben het er wel mee eens dat er wel zo nu en dan een stijgende lijn in moet zitten, is echt te karig nog, laten we hopen donderdag met een tegenstander die meer ruimte geeft.

Gewoon blijven volhouden, afgelopen jaren is wel gebleken dat als we echt mee willen doen de voetbalwijze veranderd moet worden. Gewoon aanvallend voetbal met constante druk op de tegenstander. Dat mouwen opstropen en hard werken heb ik persoonlijk wel een beetje gehad. Dan liever aanvallend voetbal en af en toe een keer op je plaat gaan dan weer terug naar het harde werken. Geef Slot gewoon de tijd om het te veranderen, deze speelwijze gaat echt niet vlekkeloos na een paar oefenpotjes.

Precies. Ik vind n offensieve opvatting juist heel verfrissend. Doorgaan zo

Waarom zou Slot iets moeten aanpassen? Feyenoord heeft hem gehaald omdat ze aanvallender willen voetballen en wat Slot goed kan is een team aanvallend neerzetten. Het gaat waarschijnlijk even duren om van dit Feyenoord een aanvallend team te maken maar dat is de keuze die Feyenoord gemaakt heeft. Zou pas wanbeleid zijn als ze daar nu alweer vanaf stappen.

2 augustus 2021 om 10:45

Precies en dat snappen velen niet. Het is nu niet om aan te zien en ja er zal wel wat bij moeten maar ze gaan een hele andere manier van voetbal erin slijpen. Dat heeft tijd nodig en ja dat ziet er in het begin niet uit.

Enne, die 1-1 tegen ADO is best verdienstelijk. Ik meen me te herinneren, dat Feyenoord onder Advocaat nog thuis tegen ADO Den Haag onderuitging. Toch al de hand van Slot zichtbaar?

Ik zal wel weer voor trol uitgemaakt worden, maar op dit moment zijn Heerenveen, Twente en Groningen ook beter. Dit Feyenoord, zonder versterkingen, heeft een rechterrijtje selectie en als het echt tegenzit een degradatiekandidaat. Want voorin scoort niemand, er is een zeer zwak onsamenhangend middenveld dat niet creatief is en een verdediging die zo makkelijk uitgecounterd wordt. Alleen de keeper is echt goed, maar die kan niet alles alleen. Dringende versterkingen zijn absolute noodzaak.

2 augustus 2021 om 10:43

Btje trollen is het natuurlijk wel. Bijlow, Malacia, Senesi, Toornstra, Kokcu, Til, Alireza, Linssen, Sinisterra... allen zouden ze (vrijwel) direct basis zijn bij een club als Groningen. Andersom is dat niet het geval. Dus rechterrijtjemateriaal kun je het moeilijk noemen.
Een scorende spits daarentegen is wel zeer welkom.

2 augustus 2021 om 13:00

En een creatieve middenvelder en nog een centrale verdediger ook. Maar waarom ik dit Feyenoord rechterrijtjemateriaal vindt, is dat zij tegen een club als Drita eigenlijk de mindere waren en geen potten kunnen breken tegen KKD-club ADO. Bij de gratie van Berghuis (ondanks z'n vele domme momenten) en het behoudende spel van Advocaat werd Feyenoord 5e. Het is dan ook voor Feyenoord te hopen dat Jahanbaksh het op z'n minst net zo goed doet als Berghuis.

2 augustus 2021 om 13:35

@henk; maar op basis van 1 officiele wedstrijd en een oefenpotje zet je ze dus diep in het rechterrijtje terwijl het seizoen een marathon is en geen sprint? Alle bovengenoemde spelers hebben voldoende kwaliteiten voor de subtop. Dat kunnen we van middenmoters niet zeggen.

Feyenoord heeft hier bewust voor gekozen dus dan moeten ze Slot ook de tijd geven. Ook de supporters. Bij Ajax weten we er alles van hoe een bepaalde speelstijl erin geslepen moet worden en dat dat een aantal maanden of iets langer kan kosten. Bosz en Ten Hag hebben beide ongeduldige mensen op hun rug gehad maar dan moet je als club gewoon vasthouden aan waarvoor je hebt gekozen. Geduld is een schone zaak. Hoop dat Slot dat krijgt en dan gaat het met Feyenoord vanzelf weer de goede kant op.

Waarom praten zoveel mensen hier over een voorbereiding?
De voorbereiding van Feyenoord was 1,5 maand geleden. Ze zitten nu in een kwalificatie voor Europees voetbal. Mensen, dat valt niet onder voorbereiding. Dat valt onder het punt waarop je er moet staan.

Als Derksen dit benoemt begin ik er toch langzaam weer vertrouwen in te krijgen, want deze mag zit overal naast op voetbal gebied. CV positie is nu afgedekt met Trauner, men is nog met CM bezig en als ze dan ook nog kunnen verrassen met een spits al dan niet gehuurd staat er gewoon een prima elftal... Zo slecht is het nou ook weer niet.

Feijenoord zou er beter aan doen om weer terug te gaan naar hun roots, de mouwen opstropen en er 100 % inklappen. Feijenoord is groot geworden met werkvoetbal. Veel spelers die het moeten hebben van hun mentaliteit en inzit aangevuld met een paar raspaardjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren