Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Icoon van Feyenoord slaat alarm in Algemeen Dagblad: ‘Gewoon treurig’

Laatste update:

Rinus Israël heeft na de wedstrijden van Feyenoord tegen FC Drita in de Conference League stevige conclusies getrokken. Het clubicoon van de Rotterdammers voorziet een moeilijk seizoen als Arne Slot met het huidige spelersmateriaal blijft hameren op pressing en uitgaan van balbezit. “Als Feyenoord in de competitie zo speelt als nu, ga je met name tegen de kleinere, afwachtende Eredivisie-clubs in de problemen komen”, benadrukt de oud-speler en -trainer van Feyenoord zaterdag in het Algemeen Dagblad.

“Leuk, de aanval zoeken. Maar als bijna elke tegenaanval fataal is, dupeer je jezelf gewoon. Als ik trainer van Feyenoord was, zou ik echt met meer mensen achter de bal gaan spelen. Want uiteindelijk gaat het er toch om dat je wint. En ik geef je op een briefje dat dit met de huidige manier van spelen weinig gaat lukken”, is Israël kritisch in aanloop naar de Europese duels met FC Luzern en de start van de Eredivisie.

Slot kon in het weerzien met FC Drita nog niet beschikken over aanwinst Gerno Trauner, waardoor hij noodgedwongen Leroy Fer centraal achterin moest opstellen. Dat was geen onverdeeld succes en Slot zal de inmiddels speelgerechtigde Oostenrijker in de komende wedstrijden ongetwijfeld naast Marcos Senesi posteren. Dat is in de optiek van Israël echter niet voldoende. “Als je ziet hoe weinig Orkun Kökçü brengt, hoe matig Marcus Pedersen speelde tegen Drita en dat op de spitspositie geen pure spits speelt in de persoon van Bryan Linssen, is dat heel zorgwekkend.”

“Ik werd er gewoon treurig van. Er moeten snel twee, drie directe versterkingen bij.” Feyenoord is achter de schermen bezig met het creëren van ruimte in de salarishuishouding. Dylan Vente, Mark Diemers, João Teixeira en Ridgeciano Haps staan op de nominatie om te vertrekken. Een vertrek van minstens enkele van deze spelers zou Feyenoord in elk geval wat meer financiële armslag geven.

“Doe je niets, dan speel je dit seizoen helemaal nergens voor", vermoedt Israël. “Het is namelijk niet eens onwil van dit elftal. Integendeel. Ze speelden voor hun leven tegen Drita. Het probleem is gewoon een gebrek aan kwaliteit.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie heeft Kökçu ooit wijs gemaakt dat hij een fantastische voetballer is ? Ik begrijp daar helemaal niets van. De meeste analisten doen daar ook aan mee, die roepen al 3 jaar :” Ja van iemand als Kökçu , mag je toch meer creativiteit verwachten”. Die jongen is simpelweg niet zo goed, maar heeft prima geprofiteerd van de hype en verdiend uitstekend bij Feyenoord , op basis van helemaal niets.

31 juli 2021 om 08:17

Exact mijn gedachten.

Op een moment opgehemeld toen Feyenoord in een flow kwam, waar hij zelf niet de veroorzaker van was, begon dat riedeltje met als gevolg dat die er nu altijd in staat. Ik denk dat teixeira het beter zou doen, maar ja Feyenoord heeft nog de (ijdele) hoop dat kokcu 8 miljoen gaat opleveren…

31 juli 2021 om 08:21

Ach, zo gaat het met heel veel "talenten" tegenwoordig. En je mag er niks van zeggen want dan zie je het weer verkeerd. T is alleen maar mee lullen met de gene met het grootste woord.

31 juli 2021 om 09:26

Iedereen mag z'n mening hebben, maar ik ben benieuwd of jullie je ongelijk durven aan te geven als Kokcu straks weer helemaal opbloeit onder Slot en een mooie stap maakt. Ik vind het een technisch supergoede speler, met overzicht en slimmigheid in z'n spel. Ook een behoorlijk schot in beide benen, hoewel dat nog wel beter kan/moet. Mocht het er op lange termijn allemaal niet uitkomen en hij zich niet verder ontwikkelt dan Feyenoord, dan heb ik het uiteraard bij het verkeerde eind en heb ik hem te hoog ingeschat.

31 juli 2021 om 12:05

@Aad, Kokcu ontwikkelt zich al 3 jaar niet, eigenlijk is hij alleen maar minder geworden sinds zijn debuutjaar, het heeft volgens mij weinig met de positie te maken dat hij grossiert in simpel balverlies.. Ik hoop dat het er nog uit komt maar verwacht er weinig van

31 juli 2021 om 13:59

Eens. Ik meen dat ook te zien. Als hij wat kan sleutelen aan zijn mentaliteit, zie ik het wel goedkomen!

31 juli 2021 om 08:18

Kokcu is een hele matige voetballer. Gewoon een dertien in dozijn speler, zonder specifieke kwaliteiten.

31 juli 2021 om 08:20

Geweldige player is Kökçu ,die dit seizoen hopelijk grote stappen kan maken.

31 juli 2021 om 08:57

@Baradona, 1,5 jaar betonvoetbsl in het janksydteem van Advocaat krijg je er niet in 5 weken uit. Kokcu is nog altijd maar 20 jaar en krijgt nu bakken met kritiek omdat hij de eerste 2 wedsrijden in een totaal nieuwe rol niet lekker speelt. Waar het vandaan komt dat hij als talent gezien wordt is het feit dat hij zijn eerste seizoen op 10 en in de jeugd en bij oranje onder de 19 wel degelijk uitblonk en de creatieve speler was. Afgelopen seizoen was hij de laatste wedstrijden de uitblinker, juist toen hij verder naar voren speelde. Het was nu niet best en ondanks dat hij om nummer 10 vroeg (waar iedereen ook ineens over valt omdat de marketing afdeling een filmpje maakt), staat hij weer niet op 10 en heeft Slot juist gevraagd om snel de oplossing naar voren te zoeken. En nee, dat gaat niet meteen goed. Iedereen hier doet net of ze zelf alles binnen een paar weken aangeleerd krijgen. Bekijk het positief . Ondanks het vele balverlies is hij ook bij veel gevaar betrokken met goede steekpasses
Ik ben benieuwd naar zijn groei dit seizoen. Houd je kritiek in het nieuwe seizoen even voor je of kijk even naar de ervaren spelers en hoe zij het doen in dit systeem: Toorndra Fer en Linssen waren minstens zo slecht. Maar toch krijgt Kokcu het meeste kritiek.

31 juli 2021 om 09:06

@gr10frdam voor Baradona is er maar 1 echte talent en dat is Lang. Rest bakt er niets van. Maar frappant dat juist zo een fan-boy niet verder denkt. Ook Lang kwam pas los toen hij bevrijd was bij Ajax. Bij Feyenoord door omstandigheden komt het talent er niet uit. Zoals je zegt eerst verdedigend onder Advocaat en nu met alle respect gebrek aan kwaliteit om zich heen. Afgelopen donderdag zag je wel paar keer zijn klasse met mooie steekballen. Hij moet nu leren niet alle verantwoordelijkheid te nemen en team te willen dragen. Zet hem in een beter team en hij trekt zich ook op aan het niveau

31 juli 2021 om 09:12

Maar welke kwaliteiten heeft Kokcu nou echt? Ik heb die jongen inmiddels vrij veel wedstrijden zien spelen maar ik zie het echt niet. Tegen Drita had hij af en toe een leuke steekbal maar ook in beide wedstrijden voortdurend balverlies. We kunnen constant naar zijn leeftijd blijven wijzen maar ik zie toch echt niet in hoe hij veel beter wordt zonder echt veel aanwijsbare bijzonderheden. Kan het niet gewoon zijn dat Kokcu niet zo goed is? Ik heb bij Kokcu idee dat veel Feyenoorders graag eens een aanvallende topspeler voortbrengen en zich daardoor redelijk doodstaren op Kokcu omdat hij het echt moest worden.

31 juli 2021 om 09:25

@dr. Mario, hij heeft een prima trap, ziet het spelletje en heet daar de techniek voor (in de wedsrijden dat hij vorig jaar dichter bij Berghuis stond was het duidelijk dat zij elkaar in de combinatie begrepen). Je ziet hem nu al vaker de mooie steekballen geven. En zoals ik al zei is hij nog maar 20, maar inmiddels heeft hij ook meer body en inhoud. Hij zoekt te veel naar de moeilijke oplossing, maar als Slot daar met hem aan gaat werken zal je zien dat hij beter en beter wordt. Waar jij aangeeft dat Feyenoorders hem zien slagen (niet mee eens overigens, Kokcu wordt door weinig supporters op waarde geschat), heb ik juist het idee dat mensen hem graag zien falen en vooral zijn negatieve punten willen benadrukken. Ja, zijn corners zijn nog niet best, maar de winnende komt er wel uit. Ja, zijn passing is slordig, maar wel vrijwel alles naar voren, een goede spits kan wel meer aannemen. Etc etc. En waarom krijgt hij na 3 weken (hij was er later) in het nieuwe systeem de kritiek en niet de oudere spelers? Ik geef hem dit seizoen gewoon een kans.

31 juli 2021 om 09:29

@krillin Lang een talent? Als we Baradona moeten geloven is het een gearriveerde wereldster die elk moment voor 150 miljoen naar Madrid of manchester kan vertrekken en Nederland eigenhandig de wk titel gaat bezorgen

31 juli 2021 om 10:06

@FR010, je bent het spel van Feyenoord al weken aan het verdedigen, steeds met de opmerking: geef ze de tijd. Advocaat heeft alles verpest en geef Slot de tijd. Mag niemand de komende tijd dus iets zeggen over het spel van Feyenoord? Vanaf wanneer mag dat dan wel? Daarnaast: als jij zegt dat Fer minder kritiek heeft gekregen, stel ik voor dat je de reacties op de wedstrijd nog eens leest. Want dit is je reinste onzin.

31 juli 2021 om 10:08

@FR,Ik waag mij vooral te betwijfelen of hij de handelingssnelheid heeft om dat ook op hoger niveau te kunnen. Al die dingen die jij noemt zie ik ook wel, ook al mislukt dat nu nog vaak, maar hij doet het allemaal op zo'n slakkentempo dat ik mij echt waag te betwijfelen of hij nog kan aanhaken wanneer het allemaal sneller moet. Maar goed, dat zal dit seizoen inderdaad moeten uitwijzen. Ik heb het nog niet gezien, maar dat gezegdhebbende ik heb veel vertrouwen in Slot dus wellicht dat hij het er wel uitkrijgt.

31 juli 2021 om 10:16

@kyle, je bewijst mijn gelijk.Tuutlijk mag je gefundeerde kritiek hebben, maar als ik ze al weken moet verdedigen zeg je eigenlijk dat er al weken kritiek is en dat terwijl Slot pas enkele weken bezig is. Zelfs het aanpassen van persoonlijke gewoonten kost 3 maanden.

31 juli 2021 om 10:26

Kyle: je mag absoluut kritiek blijven geven. Maar het wordt, net als het veldspel van Feyenoord, voorspelbaar. Slot is pas een paar weken bezig en het zal nog met vallen en opstaan gaan. Blijf vooral kritiek leveren en blijf ook allen lekker in de veronderstelling dat het ook maar iets veranderd aan de situatie bij de club haha.

31 juli 2021 om 11:30

Hij heeft een prima techniek. Het zal nooit een wereldtopper worden, maar hij kan best bij clubs als Leverkusen, Valencia, Roma enz terechtkomen. Hij speelt veel te moeilijk. Hij moet het spel gaan versnellen. 1x raken, simpele passjes en af en toe een keer een steekbal, maar niet alle ballen hoog willen geven of door 3 man heen. Hij is op dit moment te veel gaan geloven in dat hij alle creativiteit moet gaan verzorgen. Als hij simpel gaat spelen en daarmee een beetje in de flow komt, dan gaat alles veel makkelijker.

31 juli 2021 om 14:05

Ik ben grotendeels met je eens wat je zegt over kokcu. Het is wel gewoon een jonkie die het gevoel heeft dat hij nu feyenoord moet dragen. Het is alleen maar goed dat hij die verantwoordelijkheid wil nemen. Hij moet alleen soms iets makkelijker spelen en niet elke bal de beslissende willen zijn. Je ziet hem inderdaad bij veel gevaar betrokken zijn. Met bouchataoui achter zich kon hij zich echt heerlijk onderscheiden omdat het beiden zeer technische voetballers zijn en elkaar aanvoelen.

31 juli 2021 om 09:25

Daar zitten ze hoor de echte kenners. Hou toch op! Die jongen is gewoon goed en heeft slechte wedstrijd gespeeld. Hoe kan je nou gelijk hem met de grond gelijk maken?
Dit is pas het begin van de competitie, beoordeel hem einde van het seizoen.

31 juli 2021 om 09:37

Mee eens en wie heeft Slot wijs gemaakt dat je hoge pressing kan spelen met dit materiaal? Ik zeg al 2 jaar dat dat niet gaat werken en dat de spelers dat helemaal niet kunnen. Nu heb ik afgelopen week gezien dat een Boskamp en Israël er ook zo over denken en dat zal niet zomaar zijn. Een ervaren coach als Advocaat komt ook niet uit een ei. Die kijkt naar het materiaal wat hij heeft en verzint daar een passende speelwijze bij. Bij Zenith bv was dat aanvallend en met dit Feyenoord materiaal behoudend. Logisch ook want je hebt geen creativiteit en amper scorend vermogen. Als je hoge druk gaat spelen komen je spelers in de kleine ruimte te spelen wat ze helemaal niet kunnen en dat betekend dan veel verkeerde keuzes waardoor je balverlies gaat lijden en een tegenstander die vanuit de counter kan toeslaan. Aangezien je al moeilijk scoort is bijna elke tegengoal funest. Daarom verwacht ik dat deze speelwijze Feyenoord enorm veel punten gaat kosten

31 juli 2021 om 09:45

Nogmaals Japie, 5 weken!!! Zo lang is Slot bezig. Onzinnig om nu al kritiek te leveren. Als het zo'n matige selectie is dan moet je hem helemaal de tijd geven. . Advocaat heeft in anderhalf jaar tijd nog minder kritiek gekregen van je. Je probeert weer geforceerd je gelijk te halen.

31 juli 2021 om 09:53

Je moet pas pressing gaan spelen als de boel is doorgeselecteerd en je de spelers daarvoor hebt. Net de huidige spelersgroep gaat dat niet werken en er moeten ook gewoon resultaten geboekt worden. Waarom ga je het je spelers zo moeilijk maken door ze dingen te laten doen wat ze helemaal niet kunnen? Ik snap dat niet. Dit gaat Slot straks zijn kop kosten

31 juli 2021 om 09:58

Grappig ook dat Japie in de 30-jarige carriere van Advocaat alleen Zenith naar voren haalt als aanvallend team. Los van die ene uitzondering was het niet eens een team dat aanvallend dacht, maar juist heel degelijk en solide verdedigde en uitging van enkele aanvallende uitspattingen van de spitsen.

31 juli 2021 om 10:02

Onjuist Japie, je moet direct pressie gaan spelen zodat spelers zich kunnen ontwikkelen. Iedere speler gaat hier beter van worden, maar je moet inderdaad niet direct Ajax taferelen verwachten. Maar wanneer je de term "oefening baart kunst" niet snapt, dan moet je inderdaad weer met je kontje de 16 in. Prima waar Slot en Arnesen mee bezig zijn, dan maar een keer 8e worden en eindelijk eens progressie qua speelstijl, dan zijn veruit de meeste supporters al tevreden

31 juli 2021 om 10:04

Toen de oefenwedstrijden redelijk goed gingen was de hand van Slot goed te zien. Nu het om het echie gaat is het nog steeds Advocaat zijn schuld.

31 juli 2021 om 10:39

Het is de speelstijl van Slot, daar kun je m moeilijk op afrekenen. Pressing en aanvallend voetbal. Als je als Feijenoord zijnde daar niet naartoe wil, dan moet je slot niet halen. Haal je hem wel met aanvallend voetbal in gedachten, moet je niet meteen aankomen met; dat kan met dit materiaal niet. Dat weten we. Maar als het je visie is voor de komende jaren dan moet je stappen maken, kleintjes in het begin en ja dan ga je vaker op je bek dan je lief hebt. Als je daar niet mee kan en wil leven, dan stel je een wat korter termijn visie op en dan zeg je "nou, met dit materiaal en de mogelijkheden gaan we komende jaren gewoon behoudend spelen". Maar dan kies je een andere trainer dan Slot. Dus zeg t maar, wie is er gek? Slot of de beleidsbepalers van Feijenoord.

31 juli 2021 om 10:50

Keurig verwoord yoda! Met betonvoetbal ga je als feyenoord zijnde de kleintjes de komende jaren niet ondersteboven spelen. Dus dan zal je initiatief moeten nemen. Daarin gedijen creatieve spelers het beste en die worden het meeste waard. Feyenoord kan weer kiezen voor een ‘realistische’ coach en 4e worden met korte termijnpolitiek maar dan ga je helemaal niets bereiken de komende jaren.
Slot moet de tijd krijgen dit systeem in te slijpen en het bestuur moet hem daarvoor zoveel mogelijk de middelen geven. 5e worden met aantrekkelijk voetbal is ook al vooruitgang.

31 juli 2021 om 11:10

Maar Feyenoord kan toch niet eeuwig negatief angsthazen voetbal spelen. Ze hebben door advocaat juist 1.5 verloren. Ja het zal niet makkelijk worden en waarschijnlijk wordt dit een tussenjaar. Maar de trein moet van een doodlopend spoor worden afgekoppeld en het zal nu tijd kosten een nieuwe richting te gaan.

31 juli 2021 om 11:35

@Goalski mooi verhaal! Als oefening kunst baart kan je van Bijlow de nieuwe Ziyech maken. Creativiteit is niet aan te leren. Dat heb je of dat heb je niet

31 juli 2021 om 11:38

@PieterPrins773 als je de juiste spelers koopt voor het uitoefenen van pressing voetbal hoef je niet eeuwig angsthazen voetbal te spelen idd maar met het huidige materiaal pressie voetbal willen spelen gaat helemaal nergens over imo. Dan krijg je straks Frank De Boer bij Crystal Palace taferelen. Zelfs een Peter Bosz kreeg er bij Ajax geen pressie voetbal in totdat de creatieve Ziyech werd gehaald

31 juli 2021 om 12:38

Was Ziyech de missing link in pressing? Nee toch? Ik heb juist de indruk dat, ondanks zijn geweldige kwaliteiten juist Ziyech moest leren dat er ook nog zoiets is als het spel zonder de bal. Juist daarin heeft Ziyech zich geweldig ontwikkeld imo. Voetballen kon hij al, meeverdedigen en druk zetten heeft hij oa onder ten Hag geleerd. Of heb ik dat verkeerd gezien?

31 juli 2021 om 13:59

@Japie; creativiteit is wel degelijk aan te leren, dat is wetenschappelijk bewezen. Jij trekt het alleen het belachelijke in. Bovendien moet je niet verwachten dat iemand van 20 jaar opeens heel creatief wordt terwijl die dat nooit was. Het werkt beter dat op jonge leeftijd te stimuleren.

31 juli 2021 om 14:03

@Japie; ben je nu serieus dat bosz pas pressie kon spelen na de komst van ziyech? Hij had er in de eredivisie welgeteld 4 (!!!) wedstrijden op zitten voordat overmars besloot tot de aankoop. 4 eredivisiewedstrijden is bij lange na niet genoeg om het systeem erin te slijpen. Pas na de winterstop begon het echt lekker te lopen

31 juli 2021 om 14:07

Helemaal mee eens, extreem dom gelul van Rinus. En ook van Japie hieronder. We zijn 1x kampioen geworden en hebben een paar lullige bekertjes gepakt met dat resultaat voetbal.
Het is naar mijn mening zaak om dit soort tegengeluiden af te doen als BS en het vertrouwen in Slot te houden. Als directie moet je nu vasthouden aan de ingeslagen weg en de visie op de toekomst houden.

Talenten moeten zich in een systeem gaan ontwikkelen waarin ze waardevoller worden. Waarin ze leren om dominanter en agressiever dan de tegenstander te zijn.

Dat resultaatvoetbal leidt er gewoon toe dat je regelmatig amper van de zwakste ploegen kan winnen. Omdat ze de bus parkeren en je niet gewend bent om het spel te maken.
Die creativiteit kun je wel degelijk ontwikkelen itt wat Japie beweerd. Iedere profvoetballer heeft natuurlijk een bepaalde mate van creativiteit. Nee misschien niet zoals Ronaldinho. Maar functionele techniek is goed genoeg, vaak zelfs beter dan al die fratsen.

Hoe dan ook hopelijk behoudt Slot het vertrouwen. In tijden van resultaatvoetbal gingen we overigens ook pijnlijk ten onder tegen bout ploegen Europees gezien.

31 juli 2021 om 15:06

@gertjaen, en...niet onbelangrijk, het moet leuk zijn om bij Feijenoord te komen voetballen. In de jaren dat AZ nog niet zo 'bedreigend' was voor Feijenoord, had het al de uitstraling van een club die leuk voetbal speelde en waar je als talent jezelf kon ontwikkelen. Dat kon worden afgedaan als "leuk, maar wat heb je er aan", maar elk jaar plukken ze daar de vruchten van omdat jonge spelers graag naar AZ gaan EN omdat AZ ook elk jaar weer een paar leuke verkopen kan doen. Met eenzelfde filosofie in Rotterdam, die er eentje is van de lange adem, wordt Feijenoord aantrekkelijker en wordt dat dus automatisch ook weer een probleem voor AZ. Nu is AZ, veel meer dan Feijenoord, een springplank naar een leuke volgende stap. (al moet ik toegeven dat het laatste mijn indruk is, niet echt onderbouwd).

31 juli 2021 om 15:34

@yoad; wel om je voetbaltechnisch verder te ontwikkelen en jezelf in de etalage te zetten inderdaad. Ben je op zoek naar meer druk en het spelen in een mooie ambiance voor meer salaris dan moet je in de Kuip zijn.
Feyenoord moet veel meer een handelshuis worden waarbinnen spelers zich doorontwikkelen en op het juiste moment vertrekken. Ongeacht de potentie van een speler, doorgroeien gebeurt toch nauwelijks momenteel. Daar moeten we vanaf

31 juli 2021 om 16:56

@Ijsmuts voordat Ziyech kwam speelde Ajax betonvoetbal onder Bosz door dat middenveld Gudelj, Klaassen, Bazoer. Ziyech bracht destijds het voetbal en de creativiteit in de ploeg. Voor zijn komst draaide het voor geen meter

31 juli 2021 om 17:28

@Japie; wil je echt beweren dat Ajax onder Bosz hard en verdedigend voetbal speelde voordat Ziyech kwam? Want dat is de definitie van betonvoetbal namelijk

Laten we zeggen dat Feyenoord vorig jaar zonder bal, 10 meter van de eigen 16 af speelde. Waarom bouw je dat nu niet rustig op en maak je er eerst een 25/30 van ipv meteen 50/55. Dit is vrij kamikaze en doet me een beetje denken aan de tijd van Stam. Krijg het idee dat het nu meteen vol gas gaat zonder dat de selectie het onder de knie heeft. Stapje voor stapje lijkt me beter, beetje de beginnersfout van een jonge onervaren trainer. Voor het verkeerd overkomt, ik vind Slot een uitstekende trainer en vind absoluut dat hij de tijd moet krijgen. Maar ik zou rustiger aan beginnen als ik hem was.

31 juli 2021 om 08:26

Helemaal mee eens. De meeste nieuwe trainers, of eigenlijk trainers over het algemeen, willen alleen hun eigen tactieken gebruiken. Ze kijken bijna niet meer naar het materiaal dat ze tot hun beschikking hebben, en gaan zeuren dat de selectie nog niet compleet is.

31 juli 2021 om 08:45

Ik begrijp niet waarom iedereen nu al conclusies trekt. Er heeft geen trainer de eerste 5 weken zoveel commentaar gehad als Slot, terwijl iedereen vooraf zei: laat hem maar bouwen. Dan moet hij juist zijn ideeën direct doorvoeren. Dan gaat hij maar een keer op zijn bek. Nederlandse ploegen hebben het altijd moeilijk in de kwalificatie vroeg in het seizoen. Het mooie is....hij heeft "gewoon" gewonnen. We zijn door en hij heeft ook echt wel gezien waar het mis ging. Het valt me op dat de oude vriendjes van Advocaat nu allemaal het meeste kritiek hebben, terwijl ze vorig seizoen hun mond hielden toen het spel ook pijn deed aan de ogen. Lekker makkelijk om dan nu na 5 weken al te gaan zagen aan de stoelpoten van Slot. Dat hij nog zoekende is lijkt me duidelijk, dat de selectie moet wennen aan het initiatief nemen in de wedsrijd lijkt me ook duidelijk, maar geef ze gewoon de tijd.

31 juli 2021 om 08:55

Geen trainer zoveel kritiek als Slot? Ken jij ene Frank de Boer niet dan😜. Maar tuurlijk heb je een beetje gelijk. Maar in alle eerlijkheid, met deze selectie is het toch gewoon héél lastig om 50 meter van je eigen 16 te voetballen. Je kan toch ook leuk aanvallend voetbal spelen op een wat realistischere manier. Verder valt het mij dan weer op dat jij als oude zuurpruim over Advocaat (niet altijd dus 😉), hem nog steeds kritiek geeft. Köcku werd in jou ogen misbruikt, nu speelt hij 30 meter verder vooruit en dan bakt hij er nog niks van. Wij verschillen enorm van mening over Advocaat, ik vind dat hij het vrij maximale er uit heeft gehaald qua eindpositie. Het spel was om te janken inderdaad, maar de selectie ook. Jij roept nu constant dat het wél kan, maar wat nou als het Slot niet lukt, dan zou het je ook sieren om later je eventuele fout toe te geven over Advocaat. Voor mij uiteraard hetzelfde als het Slot wel gaat lukken haha. Wanneer verwacht je dat Slot het een beetje op de rit heeft? Bij Bosz duurde het 3/4 maanden ofzo?

31 juli 2021 om 09:02

Ja, oke bondscoaches krijgen al kritiek bij de selectie...en terecht Dat het lastig is om verder van de goal te voetballen komt ook omdat ze het niet gewend zijn. De pijnpunten zijn bij Slot ook echt wel duidelijk. Hij zal Fer daar niet meer neerzetten. En ik ben gewoon blij dat Slot zijn visie direct doordrukt. Kijken welke spelers meekunnen in dit systeem en welke de komende weken afvallen. Nu kritiek hebben gaat gewoon nergens over. Hij is aan het bouwen en dat gaat met vallen en opstaan. Maar hjj is in ieder geval aan het bouwen, Advocaat zakte na 1,5 jaar nog in tegen Emmen en op dode spelmomenten werd niet getraind. ls Feyenoord over een half jaar / jaar nog zo zwak mag de kritiek wel wat aanwakkeren, maar na 5 weken slaat nergens op. Edit: hahah ik ben idd zuur op Dick, omdat ik 1,5 jaar vreselijk voetbal heb moeten zien (en als Feyenoorder word je al niet vaak verwend). Ik zal eerlijk toegeven als ik "ongelijk" krijg, al is het niet 1 op 1 te zeggen. De selecties zijn niet volledig gelijk. Verder doelde ik bij Kokcu vooral dat hij op 10 moest spelen, nu staat hij weer op 8, maar ben benieuwd. Ik geef hem ook de tijd om te ontwikkelen. Laten we samen over 4 maanden de balans opmaken (al had Bosz natuurlijk een andere mogelijkheid om te versterken, dus wellicht heeft Slot wat langer nodig) we zullen zien

31 juli 2021 om 08:30

Slot moet vooral doen wat hij nodig acht. Als hij meent zijn beoogde spel niet uit te kunnen voeren op 25 meter van de 16 heeft dat ook geen nut. Ik heb Bosz bij zijn clubs ook geen subtiele stapjes naar voren zien zetten. Het is tenslotte zijn eigen hoofd die op het hakblok ligt.

31 juli 2021 om 08:35

Dat ben ik met je eens, hij heeft de overtuiging dat het kan met deze selectie, dus daarom doet hij het waarschijnlijk. Bosz vind ik geen goed voorbeeld, laat overal leuk voetbal zien maar pakt nooit en te nimmer een prijs. Die speelt altijd kamikaze en is net als een Gertjan Verbeek te eigenwijs om zijn eigen fouten te veranderen. Ik hoop voor Slot dat hij iets realistischer is dan de 2 die ik net noem.

31 juli 2021 om 09:34

@messibazoer; kijkend naar waar Feyenoord vandaan komt zou aantrekkelijk kamikazevoetbal zonder prijs al een vooruitgang zijn. Goed voor de waarde van de spelers, het publiek geniet en aantrekkelijk voor (externe) spelers. Tel daarbij op de behoorlijke salarissen en de mooie Kuip en je bent zo weer de vaste nr 3 van Nederland… van daaruit kijk je verder

31 juli 2021 om 08:33

Slot kan je rustig 5 jaar laten zitten. Goede coach met een goed stel hersenen. Eentje die het maximale uit deze groep weet te halen. Als Feyenoord hem snel zou ontslaan,dan is dat de uiterste bevestiging dat de directie angsthazen zijn die er alleen zitten uit eigenbelang. Feyenoord moet echt eens breken met dat old boys cultuurtje. Laat de AZ of Vitesse directie daar maar de boel overnemen. Dat zijn tenminste echte professionals die de club vooruit helpen.

31 juli 2021 om 09:16

En als hij 5 jaar zit dan komt er wel kwaliteit? Volgens mij geeft Rinus duidelijk aan dat het aan gebrek aan kwaliteit is en niet een trainer die lekker 5 jaar kan blijven zitten.

Enige waarom Slot er is, is omdat Feyenoord trainen op dit moment een flinke uitdaging is. Met Veerman erbij en een spits, zal het denk wel beter moeten gaan.

Elke club heeft er mee te maken, dat jonge talenten steeds vaker niet verlengen ook omdat ze Raiola als zaakwaarnemer hebben, die verlengen niet interessant vind en meer geld pakt bij een transfer.

Sommige clubs kunnen een vertrek van een groot talent nog opvangen en andere clubs weer niet, omdat het talent voor geld kan zorgen bij een transfer meteen lange contract. Maar ja eerst het sportieve en daarna de verkoop.

31 juli 2021 om 09:39

Veerman bij de selectie zou idd een hoop schelen. Komt echt wel goed dit seizoen. Slot is geen koekenbakker.

Iedereen valt weer over elkaar heen om dezelfde clichés van stal te halen. We zijn pas net begonnen, maar moeten alweer terug naar een speelstijl die een heel seizoen niet werkte tegen kleinere tegenstanders. Je zou bijna denken dat bovenstaande teksten afkomstig zijn van De Speld. De mensen die Feyenoord kwalijk nemen dat er nooit iets verandert zijn de eerste die bij elke vorm van verandering kritisch zijn en stellen dat we terug moeten naar het vertrouwde.

Volkomen eens met Rinus, iedereen ziet het ook behalve de mensen uit Rotterdam blijkbaar. Al een paar discussies gehad, dat we het tijd moeten geven etc. Nou ok, dan doen we dat toch, staat Feyenoord ergens 10de met de winterstop, nog meer paniek in de kuip, trainer ontslagen, paniek aankopen met nog meer geleend geld en de neerwaartse spiraal continues.

31 juli 2021 om 08:31

Bedankt weer voor je negatieve insteek vol aannames. Genoeg Feyenoorders die Slot de tijd willen geven, maar deze Israel denkt daar blijkbaar anders over en jij bent het met hem eens? Wie is er dan paniekvoetbal aan het spelen?

31 juli 2021 om 08:46

Het is prima dat jullie Slot de tijd willen geven, niks mis mee. Maar je moet wel je team zo optimaal mogelijk neerzetten en niet eigenwijs een speelstijl willen hanteren waar je geen spelers voor hebt. En als je een elftal wil renoveren, moet je geld creëren om dat te kunnen doen. Dat is er niet. En dan moet je ook nog creatief op zoek gaan naar de (goedkope) pareltjes op de markt, maar het enigste wat ik Feyenoord al jaren zie doen, is iedereen die er net iets boven uitsteekt bij andere Nederlandse clubs opkopen voor veel te veel geld.

Volgens mij zit je dan op ram(p)koers en ben je allang topclub af, kan gebeuren, maar probeer dan het tij met zijn allen te keren en blijf niet ongeloofwaardig overal vertellen dat jullie het zo goed doen etc. En dat jullie tijd nodig hebben…

Ben een Twente fan, wij hebben het ook meegemaakt, niks mis mee, doet zeer en weer door. Succes

31 juli 2021 om 08:48

Twente is toch eerder het tegenovergestelde. Provincieclubje dat zich door een creatieve boekhouder een paar jaar topclub waande. Sowieso speelt dat hele topclub gezeik veel meer buiten Feyenoord. Hoe kom je erbij dat Feyenoorders denken dat we met een club als Ajax kunnen of moeten concurreren. Die zijn 30x zo goed en rijk. Wij moeten spelen voor top 5 op het moment.

31 juli 2021 om 09:48

@okydoko mee eens. Een systeem moet gebaseerd zijn op het aanwezige materiaal en iedereen die deze spelersgroep een beetje kent ziet dat hoge pressing er totaal niet in zit. Daarvoor met je je creativiteit hebben en snel de oplossing naar voren zien en die spelers hebben we helemaal niet. Dan ga je het je spelers dus onnodig moeilijk maken en dingen van ze verwachten die ze helemaal niet kunnen. Dat hoge pressing komt wel als de boel is doorgeselecteerd maar dat gaat nu gewoon niet werken

31 juli 2021 om 08:46

En wat kan jou dat schelen als Twente supporter? Op VZ is het hip om elke keuze die Feyenoord maakt die mogelijk leidt tot groei af te kraken tot in het oneindige en vind je vaker supporters van andere clubs in de Reacties dan Feyenoorders. Al jaren ziet zelfs Stevie Wonder dat er wat moet veranderen en dat je met de laffe speelstijlen ontiegelijk veel punten verspeelt tegen allerlei mindere goden uit de ED, maar één wedstrijd waarin je teveel kansen weggeeft en die speelstijl is ineens weer heilig.

Rinus zegt het prima. Ik had het idee dat Slot de boel op de rit kreeg, maar om het echie tegen Drita was gewoon dramatisch om te zien. Wie weet als er een andere cm had gestaan ipv Fer dat die achterstand er niet gekomen was, maar het spel an sich was zeer bedroevend. Ook zo’n Kokcu die de 10 opeist raakt werkelijk geen pepernoot ( ze liggen weer in de supermarkt) en elke bal is balverlies. Ik ben toch echt bang dat d3ze jongen toch tekort komt. Maar de hele wedstrijd zag ik dat kleine dingen, met name een pass in de voeten of in de loop, bijna allemaal mislukt. Positiespel is ver beneden de maat, positie kiezen schijnen ze nooit van gehoord te hebben en op afmaken op de goal moet nog heel wat uurtjes besteed worden.

Nee, zonder echte versterkingen wordt het een rampenseizoen. Ik ben Feyenoord supporter en zal dat altijd blijven, maar mijn betrokkenheid wordt steeds minder. Helaas.

31 juli 2021 om 08:59

Dus als er geen echte versterkingen komen ,voldoet Feyenoord niet aan ons hoge verwachtingspatroon.dus is er een rampseizoen in de maak ?

31 juli 2021 om 09:48

Het gaat niet om het hoge verwachtingspatroon, het gaat om het verschrikkelijk slechte spelniveau dat men laat zien. Ik ben al 52 jaar fan van Feyenoord, heb hoge toppen en nog veel meer diepe dalen meegemaakt, maar zoals de laatste 2 seizoenen en ik verwacht ook komend seizoen ook hoe onvoorstelbaar slecht het voetbal is gaat de lol om elke wedstrijd te kijken gewoon weg. Ik ga, denk ik, lekker op de zondagen met de racefiets ontspannen in plaats van me lopen ergeren aan spelers die geen bal goed kunnen raken.

31 juli 2021 om 09:06

Wauw als je het na 5 weken zo voelt dat het minder wordt, moet je het denk ik vooral bij jezelf zoeken? We zullen zwaaien als we dit seizoen een wat lastigere pot moeten doorzitten maar hij het uiteindelijk wel op dit rit gaat krijgen. Ikzelf merk dat mijn verwachting nog steeds hooggespannen is. Niet voor een eindklassering ofzo, maarvoor breken met een cultuir die ons al decenia vanuit de media wordt aangeschreven en waarvan een groot deel van de eigensupporters het is gaan toe-eigenen. We moeten juist terug naar de jaren 60/70 waarbij er niet hard werd gewerkt maar inzet werd getoond om goed voetbal te spelen. Met een elftal dat op mentaliteit niet was te kloppen. Ik zie nu een beleid waarin men dit wil terugbrengen. Daar heb ik alle geduld voor.

31 juli 2021 om 10:00

@frdirk: weet je, dat dwepen met die cultuur van Feyenoord, dat heb ik al jaren geleden doorheen geprikt. Ik ben supporter omdat de club in 1969 van AC Milan won, wat heel veel indruk op dit jongetje van 7 jaar oud maakte. Vanaf dat moment ben ik supporter. Ik heb zoveel dieptepunten meegemaakt maar altijd achter deze club gestaan. Jaren een seizoenkaart gehad,, uitwedstrijden bezocht in heel Nederland en soms in Europa. Daarmee gestopt omdat ik net een keer teveel door zowel eigen supporters en als van politie klappen kreeg omdat men weer eens zonodig koest knokken bij een wedstrijd en ik door de chaos er tussenin belandde. Maar de club is in mijn ogen nog steeds slecht bezig met haar beleid, koopt met weinig geld nog minder kwaliteit dat ik bang ben dat de lol van het kijken naar wedstrijden gewoon kwijt raakt. De afgelopen seizoenen heb ik al gewoon wedstrijden gemist omdat ik vind dat ik wat anders wil doen dan weer een waardeloze pot te kijken en hartverzakkingen te krijgen.

Ook het gedoe rond Berghuis, en de walgelijke reacties vanuit een ( mij veel te groot deel van de supporters op bijv. Fr12) word ik die mythes dat zogenaamde fantastische legioen ook zat. Het gedrag daarvan stoort mij heel erg, en ik word het zat om mij te moeten verontschuldigen voor de vele tokkies die er rond lopen. Zie de achtergrond eens bij de doelpunten van Drita, die schuimbekkende massa die scheld en middelvingers etc opsteekt naar die spelers. Een groot deel van het legioen gelooft diep in die mythes maar gedraagt zich alleen maar asociaal.

Geef en lekker een seizoen om het erin te slijpen. Worden we lekker een keer 8e. Maar na 1 wedstrijd teruggrijpen op dat hersendodende kudt voetbal van Advocaat, nee bedankt.

En dan zeggen ze dat supporters onrealistische verwachtingen hebben. In maart kregen we nog het bericht om geen vergoedingen terug te vragen voor seizoenkaart omdat dat geld er niet is. Slot moet het met een minder team doen maar hopelijk wel met meer potentie. Je moet gewoon een stap terug doen om er straks hopelijk 2 vooruit te zetten. Er word nu alles aan gedaan om afscheid te nemen van spelers die niks toevoegen en dat zal opgevangen worden door jonge spelers die het niveau nu nog niet hebben. De resetknop had jaren geleden al ingedrukt moeten worden maar nu is het dan eindelijk zo ver. Het zal een heel zwaar jaar worden, net zoals we met de Vrij, Wijnaldum,Fer,Castaignos ook 10e werden, maar hopelijk wel weer het begin om iets op te bouwen.

Jezus Christus, het is dat gezeik scoort in de media maar mijn god zeg.. We zijn nog geen 2 maanden bezig.. Wat verwacht men dan???? Het was al vermoeiend om keer op keer vanuit de media en andere supporters te horen dat we een te hoog verwachtingspatroon hebben, maar als clubiconen nu ook nog met de meute mee gaan lullen... Het enige wat een heel groot deel van de Feyenoordsupporters heeft is de verwachting om te breken met clubcultuur voor wat betreft voetbal. Men wil dolgraag goed voetbal zien, wij zijn fan van personen als Lex Immers maar NIET de voetballer. Ja, we vinden dat je een wedstrijd over de streep moet kunnen trekken op karakter en met strijd, maar dat mag GEEN uitgangspunt zijn. We verliezen er veel te vaak punten op. De Feyenoordsupporter wil juist zien dat de verdediging wordt overlopen en de tegenstander voetballend bij de strot wordt gepakt. Niet afhankelijk is van een bevlieging maar een idee zit. Waarbij jonge spelers worden ingepast die het later goed gaan doen in grote competities zodat de club weer een goede naam krijgt. Dat is wat de mensen willen. En dat kost tijd. Maar ik heb sterk het gevoel dat je met Slot en Arnesen mensen hebt die daarvoor willen gaan. Als je ook kijkt welke spelers Slot meeneemt in de voorbereiding kan er ook zomaar ineens een verrassende naam gaan doorbreken vanuit de jeugd. Geweldig! Dat is wat we willen. En voorbeelden te over waarin een trainer tijd nodig had. Klopp bijvoorbeeld. Bosz bij Ajax dat ene jaar ging ook heel stroef van start en uiteindelijk was aan het einde speelde hij een paar puike wedstrijden (hadden er meer geweest als hij was doorgegaan). Bij Vitesse begon hij ook slecht voordat hij zijn ploeg echt goed liet spelen. Het vereist geduld en daar kunnen we in eigen gelederen even geen mensen als Israel bij gebruiken. Want dat het beter moet ziet iedereen.

31 juli 2021 om 09:50

Bosz ging pas met Ajax draaien toen de creatieve Ziyech werd aangetrokken. Daarvoor lukte dat spel ook niet en wij hebben die creativiteit niet en ook geen geld om een type Ziyech aan te trekken

31 juli 2021 om 16:43

Bosz had met de creatieve Ziyech ook nog 4 a 5 maanden nodig voor het lekker begon te draaien. Kwam dat door het inbrengen van Ziyech of had het hele team bijna een half jaar nodig echt zijn draai te vinden in de nieuwe tactische wensen van Bosz?

31 juli 2021 om 16:58

Ziyech was de missing link. Dat middenveld met Bazoer, Gudelj, Klaassen draaide echt voor geen meter. Toen Ziyech kwam kwam er steeds meer voetbal in. Voor zijn komst zag niemand de oplossing naar voren

Er is maar een volk nog voorspelbaarder dan Voetbalzone reaguurders, en dat zijn voetbalanalisten. Vooral als het op Feyenoord aankomt. Jarenlang zitten ze (terecht) te zeveren dat er een nieuwe visie moet komen, klaar met het mouwen opstropen verleden en een eigen voetbalvisie durven neerzetten. Dan zal je wellicht een uitdagend seizoen tegemoet gaan het eerste jaar maar dan kan je gaan bouwen. En nu heb je na minder dan twee (!) maanden al een coryfee die loopt te zaniken dat het toch echt allemaal wel onrealistisch is. Echt, veeg me op. Geef Slot eens wat tijd, je gaat toch niet de balans opmaken in juli na de eerste officiele wedstrijd. Waar slaat dit op?

Vond Pedersen toch echt niet slecht spelen en heeft een prima voorzet, maar goed als je geen goede spits hebt om ze in te koppen...Fer en Kokcu zijn dramatisch en die moet je idd vervangen.

Jappie Krekel en jij maar zeiken hier over de selectie van Feynoord elk jaar. ik mocht jou wel het word kwa gevoel heel veel minder voor je. er worden inversteerders genoemd die er wel 80 miljoen willen in pompen bij ons cluppie. maar er moet eerst een grote schoonmaak gehouden worden. en daar zijn ze goed mee bezig dacht ik zo? voor mij mag Fer daar ook wel onder vallen. dan mag jij van die f 80.000.000 een elftal samen stellen kerel. worden 2021- 2022 - 2023 alzo kampioen toch? jij bent de kenner hier Japie . ben benieuwd naar jou verlanglijst nu. wat jij hier voor wild halen nu/? we lezen het wel van je s6 kerel.

Eerlijk gezegd nooit iets extra’s gezien van die jongen … vertraagd het spel en totaal niet bepalend ,, geen scorend vermogen ,,, kan wat mij betreft best gemist wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren