Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag spreekt transferwens uit: ‘Dan zal de selectie vele malen sterker zijn’

Laatste update:

Erik ten Hag wil nog een snelle aanvaller die uit de voeten kan in de spits aan zijn selectie toevoegen. Dat Ajax door Stade Rennes werd afgetroefd in de strijd om Kamaldeen Sulemana beschouwt de oefenmeester van de Amsterdammers als een domper. “We zijn met een speler bezig geweest die bepaalde kwaliteiten had en ik vind echt wel dat die er bij moet komen”, zegt Ten Hag in gesprek met het Algemeen Dagblad.

“Een speler met snelheid, die het vermogen heeft om vanuit de spits, misschien van de linkerkant komend, die snelheid heeft, in de bal kan spelen, maar vooral ook van de bal weggaat de ruimtes in. Met name in de Champions League is dat voor ons van belang”, geeft de oefenmeester te kennen. Ten Hag benadrukt dat er soms geduld moet worden betracht als het aankomt op de transfermarkt. “Net als vorig jaar toen we Sébastien Haller haalden. Dat vond ik elementair. De speler moet wel volledig in het profiel passen.”

“Het is ontzettend lastig. Het aantal opties dat ervoor in aanmerking komt, is beperkt. En economisch hangen er ook nog eens prijskaartjes aan, die lang niet altijd haalbaar zijn voor ons. En anders doen we het met de mensen die we hebben en proberen we daar het maximale uit te halen”, gaat Ten Hag verder. “Wat ik wel zeker weet, is dat als wij zo’n speler toevoegen, de selectie vele malen sterker zal zijn. Dan creëer je meer kans op succes.”

Ten Hag haalt de ‘sterke wens’ van Ajax aan om te overwinteren in de Champions League. “Dat is geen doelstelling maar we willen graag de volgende stap zetten. Dan moet zo’n speler erbij”, stelt Ten Hag. Steven Bergwijn werd de afgelopen tijd geregeld gelinkt aan Ajax, maar Ten Hag weigert in gesprek met Voetbal International in te gaan op namen. “Ik ga nooit op namen in. Maar het is een abc'tje dat als ik het profiel hier uiteenzet, dat Bergwijn daarin past. Maar of het ook mogelijk is, daar ga ik niet op in.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ga nou alsjeblieft geen 20-25 miljoen betalen voor Bergwijn

30 juli 2021 om 16:31

Eens! Doe dat alsjeblieft niet! Ajax zal toch wel een mooi schaduwlijstje hebben met wat goede spelers?

30 juli 2021 om 16:33

Vorige week las ik hier al dat Bergwijn niet te koop was.denk dat ie zelf ook niet wilt. hij zit goed in Londen. Ik verwacht dat Ajax snel doorschakelt,en ons blij verrast met een absolute topper. Onbekend bij ons,maar een toptalent van de buitencategorie.

30 juli 2021 om 16:34

20-25 miljoen zou inderdaad belachelijk zijn. Voor max 15 zou je erover na kunnen denken. Persoonlijk hoef ik hem ook niet te zien nadat hij zo belachelijk deed nadat Spurs toen Ajax uitschakelde. Wat een zielig gedrag was dat zeg en als die bij Ajax kan tekenen komt hij op de fiets vanuit Londen.

30 juli 2021 om 16:54

Wat is een mensengeheugen toch een raar iets… Bergwijn is voor de Nederlandse eredivisie een speler uit de buitencategorie. Zijn heel veel Ajacieden de kampioenswedstrijd uit 2018 vergeten? Zeg ik als Ajacied…. Hij was toen écht goed dat jaar. Ik zeg: laat maar komen die Bergwijn!

30 juli 2021 om 17:27

Ook voor 20-25 miljoen? Dan haak ik af hoor. Enorm bedrag voor een speler die je geen basisplaats kan garanderen. Je hebt Antony, Berghuis, Tadic, Haller en Neres nog. Danilo als 2e spits, maar als 2e spits is er wel iets goedkoper te halen.

30 juli 2021 om 17:30

Dan moet Bergwijn ook willen hè? Vorstelijk salaris, geweldige stad, ik wist het wel..

30 juli 2021 om 17:34

@thucan ik ook! Wie wil geen miljoenen verdienen en wonen in Amsterdam!! Geweldig.

30 juli 2021 om 19:48

@mrboity dat zal toch ook vooral afhangen van het prijskaartje. Ik denk dat hij voor 10 miljoen van bijna alle Ajacieden wel mag komen, maar voor 25 miljoen moet je toch meer kunnen halen dan een speler die het in de subtop van de PL tot nu toe niet echt waar kan maken.

30 juli 2021 om 20:33

wat kan ons dat geld nou schelen? als hij de selectie kan versterken; gewoon neergooien die centen. uiteraard kan het je duur komen te staan maar dat compenseren we wel weer. de afgelopen jaren met Haller, Antonetny, Die Roemeen en eigenlijk toch ook wel Neres heeft Ajax toch ook eigenlijk wel de plank misgeslagen. Het is echter niet gelijk het einde van de wereld

30 juli 2021 om 21:02

Haller, Antony en Neres plank misgeslagen? Ben je wel helemaal lekker?

30 juli 2021 om 22:50

Amsterdam kan je niet verkopen als een geweldige stad. Mooie mensen, mooie gebouwen, leuke grachtjes, goede musea (ook hele slechte, maar Nederland heeft eigenlijk enkel het Stedelijk Museum en dat staat in Amsterdam), leuke feestjes, maar overal die stinkende coffeeshops vol met Spanjaarden met dreadlocks en van die vieze zweterige zestienjarige Britse pubers. Nee, wonen voor je plezier in Amsterdam, ik kan het niet geloven.

31 juli 2021 om 10:50

Je bedoelt dat je nog nooit verder dan de Dam en Leidseplein bent gekomen ?

30 juli 2021 om 19:48

Hij beschrijft eigenlijk meer een Groeneveld of Gakpo.

31 juli 2021 om 10:54

Als we Gakpo zouden kunnen halen dan leg ik zelf nog bij, wat n coup zou dat zijn !

Het lijkt me idd dat het over Danjuma gaat. Ik zie m graag komen.

Bergwijn is toch een hele andere speler dan Sulemana? Sulemana voldoet aan het profiel dat Ten Hag schetst, Bergwijn niet. Ook niet echt de speler die absolute snelheid en diepgang toe gaat voegen....

30 juli 2021 om 17:06

Heb Sulemana nooit zien spelen. Maar Bergwijn is toch wel een snelle buitenspeler die goede acties kan maken en eventueel ook in de spits kan spelen. Heeft hij wel ervaring mee. Het enige wat ik me dan afvraag is diepgang, omdat hij toch wel zelf graag de actie maakt.

31 juli 2021 om 12:44

Misschien is Machis van Granada wat. Hij heeft snelheid, diepgang, is sterk en heeft een goed schot. Zal daarnaast ook zeker niet teveel moeten kosten.

Ten Hag heeft hierin volledig gelijk, Haller is een prima spits en aanspeelpunt maar soms moet je ook op een andere manier kunnen voetballen. Daarbij hoort dan een snelle spits met een passeerbeweging en die het liefst links en rechts kan schieten. Dat had die Sulumana kunnen zijn, maar ik denk dat er meer talentvolle spelers te vinden zijn. Als Onana en Ekkelenkamp zijn verkocht, dan verwacht ik nog een mooie inkomende transfer van Marc zodat ook die positie is ingevuld.

30 juli 2021 om 17:36

@Spterson Hoop naast Onana en Ekkelenkamp dat ook Neres, Danilo en Labyad nog verkocht worden. Dan 2 inkomende transfers (hoop op ondanks alles nog Ihattaren als 1 vd 2) en wij zijn klaar. Mocht Nico ook weggaan, dan natuurlijk ook in actie komen.

Ik ga niet in op namen. Ik schets wel een profiel dat hij daarin past. Maar ik noem geen namen. Ik noemde wel die van sulemana, maar dat doe ik normaal gesproken nooit. Maar die had ook wel precies in het profiel gepast van een speler die ons zou kunnen helpen om de groepsronde van de CL te overleven. Dat is geen doelstelling hoor. Maar wat zou het toch mooi zijn als die lat omhoog ging, wanneer we zo’n speler, zoals eentje met de kwaliteiten van Bergwijn erbij hadden. Maar goed, anders doen we t met wat we nu hebben. Haha. Briljant toch van ten Hag. Zet achter elke zin “marc” en je weet waar ten Hag overwintering in de CL vanaf laat hangen.

30 juli 2021 om 16:39

Overwintering in de CL heeft niks te maken met onze spelers; wel met de loting. Loot je uit pot 1 & 2 toppers ga je in de CL niet verder komen. Loot je een wat mindere ploeg uit pot 1, wat zeker kan dit jaar, zijn er mogelijkheden.

30 juli 2021 om 22:19

De loting, daar moet je inderdaad geluk mee hebben. Maar daar is toch het aankopen niet op afgestemd. Daar gaan ze niet op wachten op die loting.

30 juli 2021 om 22:22

Ajaxf1, Dat lijkt me een realistische kijk op de zaak, maar dat is niet wat ten Hag zegt in dit stuk; “Ten Hag haalt de ‘sterke wens’ van Ajax aan om te overwinteren in de Champions League. “Dat is geen doelstelling maar we willen graag de volgende stap zetten. Dan moet zo’n speler erbij”, stelt Ten Hag”

Hebben we niet aanvallers genoegen, ik zou meer gaan voor een verdediger.
Labyad, Onana en Ekkelenkamp verkopen want dat vindt ik geen ajax materiaal op Onana na dan

30 juli 2021 om 16:35

En toch scoort Labyad zowat elke wedstrijd waarin hij speelt. Kan je van Haller niet zeggen

30 juli 2021 om 16:40

Haller scoort regelmatig dus geen idee waar je dat vandaan haalt. Dubbelslag nog tegen Anderlecht. Leuk dat Labyad scoort, echt prima, maar is vaak in potten die nergens om gaan. Zie liever Regeer of Taylor minuten maken dan Labyad.

30 juli 2021 om 16:41

Ik vindt Haller erg statisch over komen maar als hij speelt zijn ze statistieken gewoon goed daar ontkom je gewoon niet aan.

30 juli 2021 om 16:47

Probleem is dat mensen bij een Ajax spits denken aan een speler die 30 goals maakt, 35 assists geeft en daarnaast een ware aanvoerder is die ook het team beter laat spelen en eventueel het team coacht. Ajax spits zijn is zo vreselijk ondankbaar. Haller functioneert voldoende, niet zo soepel als Tadic maar scoort gewoon zijn goals; wat ik wil zien van een spits. Als hij er 25 inlegt in de ED ben ik tevreden.

30 juli 2021 om 16:49

Idd het ziet er niet altijd super uit bij Haller, maar maakt belangrijke doelpunten en assists. Labyad is geen Ajax speler in mijn ogen. Mss nog een goede nummer 10 halen die ook als spits uit de voeten kan voor in de breedte.

30 juli 2021 om 17:35

Je weet dat Haller in 19 wedstrijden bij 16 goals betrokken is ? Waarvan hij er 11 scoorde. ?

Als je die statistieken aanhoud gaat hij er volgend jaar rond de 25-30 maken..

En dan komt er nog bij dat hij nu tijd heeft gehad om te wennen aan zijn team, tegen Anderlecht was hij ook al super scherp.

30 juli 2021 om 16:44

Labyad en Ekkelenkamp zijn Europees gewoon te licht bevonden. Totaal onzichtbaar. Haller is nog afwachten. De eredivisie is geen maatstaf meer. We willen aanhaken bij de Europese top.

30 juli 2021 om 17:02

Dan moet er nog wel wat bij komen om aan te haken bij de Europese top.
Eerst maar eens kijken of ze wat regelmatiger kunnen overwinteren in de CL, anders hoef je niet over Europese top te spreken.

30 juli 2021 om 16:56

Je hebt in principe ook 8 verdedigers (zelfs 10 als je Alvarez en Magallan mee telt) en een aantal jeugdspelers die in de voorbereiding hun minuten maken (o.a. Baas en Salah-Eddine) en daarbij ook nog eens als voordeel dat een aantal op meerdere posities uit de voeten kunnen.
Dit statement lijkt me eerder slecht nieuws voor Danilo dat ze hem niet zien als plan B of de stand-in voor Haler.

Sinds wanneer is Ajax afgetroefd door Stade Rennes? Ajax heeft zelf de stekker eruit getrokken.

Maar geen Bergwijn aub.

30 juli 2021 om 16:44

Ja, zo hebben ze (of beter gezegd: De Telegraaf) het gebracht. In werkelijkheid heeft Sulemana voor Rennes gekozen omdat hij daar meer uitzicht had op een basisplaats (wat bij Ajax ook een eis van hem was). En waarschijnlijk speelt geld ook een rol, maar dat wordt er nooit bij gezegd natuurlijk.

Vind eerlijk gezegd de opstelling van Ten Hag een beetje verwend. Je hebt de vleugels gewoon dubbelbezet met - zeker voor Nederlandse begrippen - vier topspelers. Tadic, Neres, Anthony en Berghuis zijn uitstekende spelers waar je het echt wel een seizoen mee overleefd.

30 juli 2021 om 16:53

Maar de spitspositie is niet dubbel bezet met 2 ajaxwaardige spitsen, daarom ook een speler die ook in de spits kan

30 juli 2021 om 17:51

Eigenlijk hebben ze met Haller en Tadic wel 2 Ajax waardige spitsen. (dan laat ik Danilo even weg) Labyad kan dan op links, samen met Neres. Houd je nog Berghuis en Antony voor de flanken. Mocht Labyad het zo waanzinnig slecht doen (cl bijvoorbeeld), kan je nog altijd Antony op links zetten. Bovendien wordt het tijd om Taylor, Hansen en Unavar aan het werk te zien. Ik denk dat Overmars beter rond kan kijken voor een ouderwetse nummer 10 en een linksback. (vooral nu Klaiber weg is gevallen)

30 juli 2021 om 16:59

Toen bleek dat ze kansloos waren, kwam Overmars met dit verhaal.

30 juli 2021 om 23:10

Njfromvol, het doet pijn ofniet? Om je grote concurrent, historisch gezien, zulke dingen te zien doen? Je ziet je eigen ploeg afglijden naar een bedenkelijk niveau voor een topclub en de grootste concurrent doet het prima. Kan kijken naar spelers van bedragen waar je eigen cluppie alleen maar van kan dromen. Wat zeg ik; de waarde van de selektie is nog niet eens zo groot dat je aan zulke bedragen kunt denken. En dan wil ook nog eens een geprezen talent niet bijtekenen. Wat een misere zeg! Kan mij voorstellen dat je even moet afgeven op de grote concurrent, historisch gezien dan. Ik heb het met je te doen.

30 juli 2021 om 23:22

Ik hou het graag bij de waarheid.
Ajax doet het -met een prima beleid- heel erg goed. Chappeau
Daarom vind ik dergelijke spins potsierlijk als niet alles lukt wat men wil.

Ik zei het vorige week al tijdens de wedstrijd van Ajax tegen Bayern, wat me toen overigens niet echt in dank werd afgenomen maar Ajax neemt dit keer wel heel erg veel de tijd nu de Champions League miljoenen al binnen zijn. De soap met Sulemana hebben ze veel te lang laten doorslepen en daardoor heb je nog altijd geen fatsoenlijke stand in voor Haller terwijl Brobbey en Traore toch al een flink tijdje weg zijn. Je bent gewoon 2 centrum spitsen kwijt geraakt en ik vindt de pogingen tot een opvolger wel erg matigjes tot nu toe. En laten we niet aankomen met Danilo, die heeft na de winterstop bij Twente laten zien dat hij absoluut niet van Ajax niveau is. Ik zal nog maar een keer zeggen, tijd om van die waterscooter af te komen Marc en eens een kwaliteitsimpuls toe te voegen aan de selectie.

30 juli 2021 om 16:44

We hebben ook tijd genoeg. Eredivisie redden we ook wel met het huidige materiaal. Een extra spits gaat wel komen maar dat heeft tijd nodig. Wellicht een talent dat kan gaan groeien nog.

31 juli 2021 om 07:46

Kijk jij naar jong ajax ? Daar zat afgelopen jaar zeker aanvallend hem weinig perspectief in.

30 juli 2021 om 17:19

Ik heb toch liever dat Overmars wat meer tijd neemt dan dat hij op aanraden van Ten Hag Kerk gaat proberen te halen bijvoorbeeld. Dan maar een talent van rond de 10m die zich kan ontwikkelen achter Tadic/haller.

31 juli 2021 om 07:44

Je beseft dat Ajax zowel CL miljoenen nodig heeft om de kosten te betalen. Het is dus niet zo dat de CL miljoenen als extra gezien kan worden. Mocht PSV ook nog CL halen dan moeten ze sommige opbrengsten ook nog delen. Veel mensen blijven vergeten dat ajax hem veel geld uit geeft en zowel CL als verkopen nodig heeft.

Tover maar wat uit de hoge hoed want als ik namen als Bergwijn voorbij zie komen dan word ik al niet vrolijk. Misschien loopt er in Zuid-Amerika nog iemand rond die in het profiel past, in ieder geval iemand die Haller het vuur aan de schenen legt en niet komt om lekker op de bank te zitten. Danilo oogt overigens wel scherp in de voorbereiding en in de trainingen, hem helemaal afschrijven is misschien niet eerlijk tenzij er al een club zich gemeld heeft.

Ik begrijp de onrust bij ten hag wel!
Er moet worden door geselecteerd want voordat je het weet is de verrassing uit de ploeg en weet iedereen hoe ajax te bespelen.
Ze hebben zoals altijd wat jeugd een kans gegeven afgelopen oefen wedstrijden en we weten hoe we daarin zitten nu en dat is nog niet voldoende voor dit jaar en dan moet je verder kijken.
Er moet een linksbuiten bij want Tadic zal ook niet meer alles kunnen spelen,er moet een spits bij want Haller heeft ook zn rust nodig en voor extreme situaties heb je alleen nog Danillo er moet achterin centraal misschien nog iets gebeuren en een keeper (met pasveer en steek kan je niet aankomen wanneer je jezelf als subtopper in europa wil laten zien.

Ik ben wel benieuwd waarmee ze aankomen zal vast verrassend en goed zijn .

Hij omschrijft toch gewoon ongeveer Neres? Iemand met snelheid en diepgang die van links kan komen...

31 juli 2021 om 07:47

Neres vanaf links is tot op heden geen succes !!

1 augustus 2021 om 03:18

Neres speelde in het super CL seizoen (tegen real madrid 4-1 etc) bijna altijd vanaf links... dat was toch vrij succesvol

Wat zou zo Danjuma kosten? Vind dat eigenlijk geen gekke. Mits het bedrag dat wel zou zijn..In ieder geval geen Berwijn wat mij betreft. Vind ik niet heel geweldig. Al helemaal niet voor dat geld.

30 juli 2021 om 17:27

Aangezien Bournemouth ook al 16,5 miljoen heeft betaald denk ik dat hij toch ook wel minstens 15-25 miljoen zou moeten kosten. Dat maakt hem dan waarschijnlijk niet eens heel veel goedkoper dan Bergwijn. Ik zou persoonlijk niet inzien waarom Danjuma beter zou zijn dan Bergwijn.

30 juli 2021 om 18:18

Dat vroeg ik me dus af. Bedragen die jij noemt zou ik niet uitgeven aan die jongen. Niet per se beter. Had gehoopt minder duur.

30 juli 2021 om 23:35

30+ schijnt. Absoluut geen optie.

Wat een zieke koop club is dat toch geworden hè. Totaal de identiteit verloren de laatste jaren. Eeuwig zonde. Hoop dat zo n bergwijn daar weg blijft. Ze hebben genoeg spelers voor in de aanval.

30 juli 2021 om 18:01

Benieuwd voor welke club jij bent dan? Wie is er nou gekocht deze zomer? Paar keepers en Berghuis, nou nou wat een koopclub zeg. PSV haalt toch ook spelers, Feyenoord is ook bezig met nieuwe spelers. Tja zo kan je elke club bijlangs gaan. Genoeg jeugd die de laatste jaren doorgebroken zijn.

30 juli 2021 om 20:14

Hoezo zouden ze hun identiteit verloren zijn?
Er breken nog net zo veel spelers door als vroeger. Ten Hag laat tot nu toe gemiddeld jaarlijks zelfs meer spelers debutren dan de Boer.

Deze zomer hebben ze vooralsnog alleen Berghuis gehaald en twee goedkope-transfervrije keepers.
Terwijl ze bijvoorbeeld wel gewoon hun bijde reserve spitsen kwijt zijn (samen goed voor bijna 40 wedstrijden) en een reserve buitenspeler en je mag er van uitgaan dat Onana ook weg gaat.
Nou kunnen we allemaal leuk gaan roepen dat je dan maar jeugdspelers op de bank moet zetten en dat kan ongetwijfeld in de eredivisie maar in europa niet.

Ook onder de Boer of zijn voorgangers werden er jaarlijks een paar spelers gekocht of transfervrij aan de selectie toegevoegd. Het enige verschil met toen is dat veel van de aankopen die Ajax nu doet in een duurder segment zitten waardoor je ook meer van ze mag verwachten. Het kan ook niet anders.

Er zijn tot nu toe van de A selectie 5 spelers vertrokken (als je Idrissi mee telt). Zelfs als er daar in de vorm van Onana, Ekkelenkamp of Neres nog 2 of 3 bij komen is dat het laagste aantal deze eeuw, meestal zijn er een stuk of 10 spelers die vertrekken van de A selectie (niet van de eerste 11, wel van de eerste 23-25).

Ik ben heel benieuwd welke namen uit de scouting komen rollen. Is Julian Alvarez zo'n type bijvoorbeeld? Hou altijd wel van die Zuid-Amerikaanse wingers. Veel lef hebben ze vaak.

De allergrootste probleem bij Ajax zit al jarenlang op het middenveld. Sinds Galasek geen goeie stofzuiger meer gezien. Eindelijk hadden ze met Bazoer, iemand van topniveau en die vertrok vanuit de achterdeur. Vooral met zulke jonge talenten en aanvallend voetbal is het essentieel om een leider te hebben die de foutjes kan corrigeren en vooral spelers te zoeken die uitblinken in spelhervattingen. Waardoor ze niet kunnen overrompelt worden want Ajax speelt altijd dominerend voetbal maar verliest de wedstrijden altijd door deze simpele dingen. Het is toch niet moeilijk om een Godin of Pepe of een goeie stofzuiger aan te trekken, stofzuigers zijn meestal toch de meest ondergewaardeerde spelers die ken je wel meestal voor een aardig bedrag oppikken. In plaats daarvan 20 of 25 miljoen aan een aanvaller gaat uitgeven terwijl er in je eigen jeugd de beste talenten van de wereld rondlopen.
Natuurlijk een blundervrije (stabiele)keeper aantrekken ook heel belangrijk.

Ehm, Sontje Hansen?
Als ze ervaring willen: Josef Martinez
Als ze willen cashen: Nketiah (presterende Engelsman is goud waard)
Als ze meer LB dan spits willen: Solomon
NL: Danjuma

30 juli 2021 om 21:43

Wat denken mensen hier van Jeremy Doku van Stade rennes en het belgische nationale elftal? Zal niet goedkoop zijn denk ik.

30 juli 2021 om 23:38

Hansen speelt nooit van links en heeft vrij weinig diepgang. Speelt zelfs liefste als soort 10 of valse spits rondom een fysiek sterke spits. Die past niet in dat profiel. Dan zou je voor Braaf moeten gaan als je jonge Nederlandse optie wilt. Alleen die is geblesseerd. Danjuma is duurder dan Haller, dat gaat hem zeker niet worden. Geen idee wat Nketiah moet maar dat is wel interessante naam.

Ten Hag: "Dan zal de selectie vele malen sterker zijn." Hoeveel Malen's zijn er? Is hij niet naar BVB?

Volgens mij is door ajax uitgesproken dat vorig jaar een overbruggingsjaar was, dan vind ik dat nu overwinteren in de CL een doel moet zijn en geen wens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren