Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje Leeuwinnen na thriller en strafschoppen uitgeschakeld

Laatste update:

De Oranje Leeuwinnen zijn vrijdagmiddag uitgeschakeld in de kwartfinale van de Olympische Spelen. Het team van bondscoach Sarina Wiegman, die afscheid neemt van het Nederlands vrouwenteam, ging na een 2-2 eindstand na strafschoppen onderuit tegen de Verenigde Staten. Vivianne Miedema toonde nog wel haar grootse vorm en nam twee treffers voor haar rekening. Het waren voor de spits doelpunt negen en tien van deze Olympische Spelen. Lieke Martens miste vlak voor het verstrijken van de reguliere speeltijd een strafschop. Amerika treft in de halve finale Canada, dat eerder op de dag na strafschoppen te sterk was voor Brazilië.

Het treffen met Team USA was een herhaling van de WK-finale in 2019, toen de Amerikanen uiteindelijk met 2-0 te sterk bleken. Bondscoach Vlatko Andonovski hield ditmaal met Megan Rapinoe, Alex Morgan, Christen Press en Rose Lavelle een aantal vaste krachten aan de kant na de enigszins teleurstellend verlopen groepsfase. Desondanks begon de ploeg van Andonovski beter aan het duel. In de zevende minuut leken de Amerikaanse vrouwen zelfs op voorsprong te komen na een knappe treffer van Tobin Heath, maar de aanvaller deed dat in buitenspelpositie en zag haar treffer worden afgekeurd.

Oranje kwam er in de beginfase amper aan te pas en ontsnapte na een kwartier spelen wederom aan een treffer. Dit keer dook Lindsey Horan gevaarlijk op voor het doel van Sari van Veenendaal, maar de keepster van Nederland wist de kopbal van de Amerikaanse met enige moeite tegen de paal te tikken. Aan de andere kant was het niet veel later wel raak. Miedema kreeg een gekraakt schot met enig fortuin voor de voeten, verschafte zich wat ruimte en schoot uit de draai knap raak in de linkerhoek: 1-0. Het was de eerste keer dat Nederland gevaarlijk opdook voor het doel van Alyssa Naeher.

Amerika leek amper van slag door de tegentreffer en trok het initiatief na een kwart wedstrijd weer naar zich toe, met de gelijkmaker als beloning. Lynn Williams bracht de bal vanaf de rechterkant van het veld voor het doel en zag hoe Samantha Mewis opdook in de zestien om raak te koppen: 1-1. Tot overmaat van ramp kantelde de wedstrijd drie minuten later helemaal, toen Williams de bal na slecht uitverdedigen voor de voeten kreeg en niet aarzelde: 1-2. Oranje deelde in het restant van de eerste helft nog wel enkele speldenprikjes uit, maar moest vooral toezien hoe op het middenveld de slag verloren ging.

In de tweede helft was het opnieuw Miedema die haar klasse toonde. De aanvalsleider kreeg de bal op ruim twintig meter van het doel aangespeeld, koos voor de individuele actie en haalde doeltreffend uit in de linkerhoek: 2-2. En hoewel de meeste druk in het tweede bedrijf van Team USA kwam, was het Oranje dat de wedstrijd tien minuten voor tijd in het slot kon gooien na een overtreding in het zestienmetergebied van Kelley O'Hara op de ingevallen Lineth Beerensteyn. Martens nam plaats achter de bal, maar faalde na een slappe inzet. Ook een kopbal van Daniëlle van de Donk trof geen doel en ging voorlangs.

In de verlenging golfde het spel op en neer en maakten beide ploegen kans om het duel alsnog te beslissen. Scheidsrechter Kate Jacewicz keurde echter tot drie keer toe een treffer af. Aan de kant van Nederland werd Martens teruggefloten, waarna ook Amerika twee treffers geannuleerd zag worden. Doordat er niet werd gescoord moesten strafschoppen de beslissing brengen. Daarin bleek Amerika te sterk door missers van Miedema en Aniek Nouwen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 juli 2021 om 15:49

Wel echt sneu voor Miedema trouwens. De enige die echt een heel hoog niveau aantikte dit toernooi.

30 juli 2021 om 15:54

Wat een penalty’s… leken wel een stel wijven hoe ze ze inschoten

Wat een verschil in de penalty serie zeg.. serieus 1 penalty die goed in geschoten werd door Nederland..
Keepster van Nederland was echt de hele wedstrijd verschrikkelijk slecht.

30 juli 2021 om 16:06

We doen wel denigrerend, maar ik weet zeker dat die keeper van de USA (die trouwens wel echt een keepershoofd had) ook mijn penalty gepakt zou hebben als ik deze zou gaan trappen. Ohja en die van 70% van alle mensen die mijn comment nu lezen.

Door die penaltyserie wel lekker 45 minuten eerder richting het weekend gekropen hé.

30 juli 2021 om 18:22

Dus volgens jou pakt de keeper van het beste vrouwelijke team zo'n 70% van de schoten van een stel voetbal liefhebbers? Want amateurs ga ik niet zeggen want wij weten hoe dit US vrouwen team geslacht werd door een lokaal amerikaans onder 15 jongens team. Dus met die wetenschap en jouw logica zou dat lokale onder 15 team VELE malen beter zijn dan 70% van de voetbal liefhebbbers hier. Oftewel een stel brugklassers uit de VS zouden vele malen beter zijn dan de voetbal liefhebbers hier. Ik denk dat je nu ondertussen ook wel door hebt dat je er naast zit.

30 juli 2021 om 16:12

Dit was de beste wedstrijd van Nederlandse dame s. Maar Martens had nooit de schafschop moeten nemen. Maar helaas goed verweerder. Deze wedstrijd.

Wat een zwakke traptechniek hebben de Nederlanders. Je wist van te voren al dat ze met name daarom die penaltyreeks nooit zou winnen

30 juli 2021 om 15:50

Om nog maar te zwijgen over die matige keeper.

30 juli 2021 om 15:52

Als een rol behang de hoeken in. Wat een gezicht. Die houd nog geen penalty tegen die genomen is met een skippybal.

30 juli 2021 om 15:53

Ik wou net zeggen: met Van Veenendaal op goal kon je meteen al 5 rake penalty's voor de VS noteren. Ik zei het vooraf al in de live topic: als na vandaag iemand nog zegt dat penalty's een loterij zijn, dan kun je als tegenargument altijd terug verwijzen naar deze penaltyserie. Kans vooraf 99% vs 1% in het voordeel van de VS.

30 juli 2021 om 16:01

Als een F-je achter de bal zou staan had ze ze nog niet gehad

30 juli 2021 om 16:13

Waarom altijd dat hakken op die Sari van Veemendaal? Volkomen misplaatst.
Sarina Wiegman gaat m.i.de fout in door Lieke Martens de strafschop te laten nemen. Die zat niet in de wedstrijd. De Leeuwinnen waren zeker niet beter, maar konden het daar beslissen. Gemiste kans.

30 juli 2021 om 16:23

Omdat het gewoon een waardeloze keeper is? Ze duikt niet, ze valt om. Ik heb haar op geen goede redding kunnen betrappen.

30 juli 2021 om 17:53

Omdat ze er nu eenmaal geen zak van kan, maar dat vind ik van alle vrouwelijke keepers. Die goals kunnen wel een slag kleiner voor die dames, want die keepers staan er echt voor spek en bonen.

30 juli 2021 om 21:37

Heb je de penalty van Martens gemist?

30 juli 2021 om 15:51

Vrouwelijke variant van Jasper Cillessen op doel in een penaltyserie helpt ook niet echt.

30 juli 2021 om 15:55

Dan doe je Cillessen echt tekort, wat Van Veenendaal daar op goal doet als er een penalty genomen wordt, doet de gemiddelde keeper in de E3 nog beter. Ze duikt niet maar rolt omver alsof ze dronken is ofzo? Onbeschrijfelijk beschamend. Kies eens een hoek en duik.

30 juli 2021 om 16:05

Het is ook wel lekker allemaal met ´we hebben data verzameld over de penaltynemers´, en als je dat als Amerika zijnde weet, schiet je ´m dus gewoon in de tegenovergestelde hoek.

30 juli 2021 om 17:41

Dat mentale spel is er altijd. De Oranje vrouwen zijn echt niet de enige die data verzamelen joh. Je kunt er vanuit gaan dat een keeper altijd je favoriete hoek weet. Gaat er alleen om of je daar dan ook naartoe gaat. En of de keeper dat ook denkt.

30 juli 2021 om 15:54

Die keepster is zo slecht dat is echt niet normaal. Krijgt geen bal over de midden lijn met een doeltrap. Dit is echt niet om aan te zien wat een niveau. Wel jammer dat die Rapinoe de beslissende maakt, die vrouw kan ik echt niet uitstaan.

30 juli 2021 om 15:58

Nou is hoe ver je met je uittrappen komt niet echt het nummer 1 criterium voor een goede keeper (vrouwen hebben ook minder kracht, dus zo gek is dat niet). Bepalender zijn de reflexen, positionering op goal en overtuigend uitkomen. Op alle vlakken een diepe, diepe onvoldoende voor Van Veenendaal, dit hele toernooi al. Waarom werd de tweede keepster (Geurts toch?) niet gewoon opgesteld?

30 juli 2021 om 18:22

Ze hoeft de bal ook echt niet in de 16 van de tegenstander te trappen maar ik denk dat iedereen hier wel ervaring heeft met hoe verschrikkelijk irritant het spelen is als je keeper geen bal kan trappen. Menig knollenvelden spits zal hier toch met PTSD naar gekeken hebben.

30 juli 2021 om 15:56

De keeper gaat 10 sec te vroeg de hoek in, en met een tempo alsof ze een kwartje van de grond op wilt rapen.. wat een drama.

Martens die een penalty inschiet waarvan je je af kan vragen of die bal überhaupt de lijn gehaald zou hebben.. man man man

Super zonde want als het kon dan was het vandaag.

30 juli 2021 om 16:38

Penalties is natuurlijk een soort loterij, maar het lijkt me toch niet heel moeilijk om een penalty te scoren bij een keeper die niet eens in de hoek kan komen als je de bal gewoon een beetje strak richting de hoek schiet is de keeper altijd te laat.

Eeuwig zonde zeg, hadden dit echt kunnen winnen. Natuurlijk een gouden kans voor Martens. Echt balen damn

Het blijft toch een dingetje.. Nederland en penalty's, zowel bij de mannen als vrouwen....

30 juli 2021 om 15:49

Had meteen 50 op usa gezet. Nederland is er mentaal gewoon niet voor gemaakt

30 juli 2021 om 15:50

Niet alleen mentaal. Zat ook geen fatsoenlijke techniek in die trappen.

30 juli 2021 om 15:56

Die van Martens in de reguliere speeltijd. Wat een belachelijke penalty was dat. Maar wel praatjes voor de wedstrijd hebben.

Tsja, probeer maar eens buitenspel uit te leggen aan een vrouw. Echt ongekend hoeveel er zijn afgekeurd.

30 juli 2021 om 15:51

Ik wilde het net zeggen. Het is on-ge-lofelijk. Fysiek zijn ze niet zo goed als de mannen maar buitenspel snappen ze toch wel? Of andere tactische onderdelen (ruimtes vinden bv). Ongekend, echt geschokt dat er 5 buitenspelgoals vallen.

30 juli 2021 om 15:52

Het waren allemaal situaties die ook bij de mannen voor komen. Morgan liep te rustig terug, Press liep net te snel aan. Het is niet zo dat vijf buitenspelgoals de norm is, het is een uitzondering. Edit: Heb even statistieken erbij gepakt, in totaal waren er zes butienspelsituaties. Ik heb even de wedstrijd Spanje - Italiã£â« erbij gezocht, omdat ik me die buitenspelgoal herinnerde. In die wedstrijd is in totaal, in even veel minuten, negen keer buitenspel gefloten. Bron: Livescore

30 juli 2021 om 15:53

Heb je het gezien? Het waren 5 goals die ook zo in een mannenwedstrijd konden vallen. Nipt buitenspel. Beetje zwak om te verkondigen dat vrouwen buitenspel niet snappen.

30 juli 2021 om 15:53

Heb je op onder andere het EK wel eens opgelet bij Morata? sommige mannen hebben er ook nog verdomd veel moeite mee hoor.

30 juli 2021 om 15:54

@yamiown.. Het was in de meeste gevallen idd gewoon centimeterwerk. Ik zei het als grap, maar alle individuele gevallen waren allemaal wel kiele kiele

30 juli 2021 om 15:54

Ah kom nou toch. Het waren geen Wamberto'tjes, maar het was keer op keer milimeterwerk. Dat kan gebeuren als je scherp staat.

Heel snel Van Veenendaal laten stoppen met keepen, 0x in de goede hoek wat een trieste keepster is dat zeg ongeloofelijk.

30 juli 2021 om 15:50

1ste pingel niet gezien?

30 juli 2021 om 15:56

Poh scherp man

30 juli 2021 om 15:50

Wat mij voornamelijk stoorde, was het feit dat ze al in een hoek lag, voordat de bal überhaupt genomen was.

30 juli 2021 om 15:51

Die van Veenendaal houd nog geen skippybal tegen. Snap echt niet dat ze speelt kan toch niet dat de reserves nog slechter zijn.

30 juli 2021 om 15:56

Lize Kop acht ik van hetzelfde niveau ( het goede niveau wat v Veenendaal in 2017 en 2019 had) maar Wiegman zou aan de vaste elf vast willen houden.

30 juli 2021 om 15:52

Inderdaad, en van duiken kan je niet eens spreken. Ze valt gewoon om, zo snel als de zwaartekracht werkt

Nou ze wisten heel goed hoe ze ze moesten bestrijden. Wat een niveau werd er vandaag behaald zeg, willen ze aub nooit meer roepen dat ze netals de mannen behandeld willen worden. Want dit een mannenpot was geweest waren ze met de grond gelijkgemaakt, maar dat mag bij hun niet want dat is niet eerlijk. Alleen wanneer het ze uitkomt willen ze gelijk worden behandeld.
Uitgerekend degene die vond dat ze wel wisten hoe ze ze moesten aanpakken en dit “zelfvertrouwen” uitsprak heeft gefaald. Waarom niet je beste speler die ze vanuit alle hoeken en standen erin schiet die pingel laten nemen en die op dat moment goed in de wedstrijd zat.
Dat ze daarna in de serie mist is jammer, maar wel een hele andere druk je zit het aan de rest.
Maarja ze zijn Europees Kampioen geworden en verliezend WK finalist dat is hoe goed ze zijn. Ze zouden dit varkentje wel even wassen, varken spartelde alleen iets te veel voor ze.

Dit was echt 120 minuten lang fc bal op het dak 7.. wat slecht wat slecht

30 juli 2021 om 15:53

En toch 120 minuten kijken.. Stop met vergelijken met heren, dat is met elke sport zo.

30 juli 2021 om 15:59

Dan moeten die vrouwen zich ook niet gaan vergelijken met de heren qua loon. Iedereen kan zien dat dit niveau gewoon belabberd is.

30 juli 2021 om 16:01

Is dat zo? Ik kan met groot plezier naar talloze sporten kijken als het de vrouwen betreft, maar dat mag je toch niet over voetbal zeggen? Hebben echt nog lichtjaren te verleggen voordat ze een acceptabel niveau gaan halen

30 juli 2021 om 16:06

Qua kracht klopt het wat je zegt. In sporten waar dat belangrijk is, maken zaken als spierkracht, lengte, vetpercentage etc natuurlijk een groot verschil. Maar dat is niet waar het hier over gaat. Het gaat met name over een enorm gebrek aan technische vaardigheden en in het verlengde daarvan tactische discipline (wat natuurlijk moeilijker is als je het technisch niet kunt uitvoeren). Er zijn heel veel balsporten, waarbij de basistechniek ook bij de vrouwen uitstekend is.

30 juli 2021 om 16:10

Inderdaad Marcoes. Kijk naar handbal of hockey. Daar is het niveau gewoon prima en zou je gewoon voor de tv zitten zonder je te ergeren aan de kwaliteit. Bij het vrouwenvoetbal lijkt het soms gewoon nergens op.

30 juli 2021 om 16:13

Spijkers met koppen jongens. En dan de arrogantie die sommige mensen hebben om te pretenderen dat het allemaal een serieuze zaak is. Het is gewoon een belediging voor de tennissters, hockeysters, roeisters etc. van deze wereld. Kunnen de dames zelf uiteraard niks aan doen, maar ze worden gewoon echt voor de gek gehouden

30 juli 2021 om 16:13

Bij talloze sporten zijn de omstandigheden aangepast, minder minuten, kleinere goals, kleiner veld oid zou misschien al helpen het wat sneller te maken. Wel vind ik het vrouwenvoetbal lekker open.

30 juli 2021 om 16:16

Dat overleeft het vrouwenvoetbal niet. Daar zijn de financiën namelijk niet haalbaar voor.

30 juli 2021 om 17:00

Er zijn maar weinig sporten zo dynamisch als voetbal. Daarnaast zijn wij ‘verwend’ met enkel heren voetbal op het hoogste niveau. Er zijn bijvoorbeeld ontzettend veel Amerikanen die het onderscheid veel
minder zien tussen de mannen en vrouwen. Beetje vergelijkbaar met als ik American Football kijk met een gemiddelde Nederlander. Die ziet het verschil niet tussen college teams en de NFL. Er zijn ontzettend veel mensen die genieten van damesvoetbal, vind je het niks, kijk je niet, simpel toch? De dames willen niet hetzelfde loon, ze willen de kloof kleiner maken, ook om het uiteindelijke niveau hoger te laten zijn. Als je een elftal met dames als Miedema hebt, kun je technisch en tactischer veel meer creëren. Dat mag het streven zijn.

30 juli 2021 om 17:14

Ik ben zelf ook thuis in de Amerikaanse sporten en snap wel waar je vandaan komt. Maar het geldt bijvoorbeeld toch ook voor de NBA en WNBA? Is hetzelfde verhaal als met voetbal. Je kunt tot op zekere hoogte gewoon niet meer verwachten helaas. Heb er deze wedstrijd ook op gelet en ik vind Miedema eigenlijk alleen goed als ze de bal heeft. Qua snelheid, inzicht en positioneren buiten de 16 is dat ook gewoon van een laag niveau. En je kunt stellen dat het een manier is om het vrouwenvoetbal opkrikken een streven mag zijn en daar ben ik het ook zeker mee eens, maar laten we dan beginnen met eerlijk tegen ze te zijn zodat ze écht beter worden ipv ze in de waan te laten dat het nu al serieus te nemen is. Alleen op die manier kan je een kloof dichten, mensen zijn namelijk niet blind

30 juli 2021 om 17:28

Basketbal heb ik bv nul verstand van en ik zie eerlijk gezegd echt niet die enorme kloof tussen mannen en vrouwen in die sport. Dat ligt geheel aan mijn kennis van het spelletje, laat dat helder zijn. Ik vind het leuk om te kijken, inclusief de vele ergernissen af en toe. Gisteren zie ik Feyenoord klunen, meerdermalen heb ik PSV zien klunen en kutten tegen tegenstanders van beduidend minder allooi. Ik neem het denk ik op de koop toe en vind het gewoon geinig.

Het is ook niet slecht dat die bondscoach weggaat bij Nederland. Ze heeft natuurlijk in het verleden goed werk geleverd maar heeft het hele toernooi niet de beste keeper en rechtsbuiten opgesteld.

30 juli 2021 om 15:49

Ach joh, als Martens die penalty erin schiet is er niks aan de hand.

30 juli 2021 om 15:57

Jep en als Robben een-op-een had gescoord tegen Spanje dan hadden we nu een wereldbeker gehad.
Dit soort dingen gebeuren in voetbal en dat maakt voetbal ook leuk.
Je kan wel benadrukken dat ze een penalty heeft gemist, maar je kan ook gaan kijken wat ze wel niet toevoegt aan dit Nederland.

30 juli 2021 om 16:02

Er is niks mis met een penalty missen, maar dit was echt heel belabberd ingeschoten. Had dan Miedema laten schieten die het hele toernooi de ster van het elftal is.

30 juli 2021 om 16:44

Helemaal mee eens, echter heeft ze dit tournooi bijzonder weinig toegevoegd. Ik zeg hiermee niet dat ze niet kan voetballen, maar het zat er het hele tournooi gewoon niet in

Sneu voor Miedema, die had ik echt veel meer gegund. Daarbij mag er wel even op de penalty's getraind worden. Allemachtig.

Ik weet niet wat ik erger vind: dat we zijn uitgeschakeld of dat Rapinoe de winnende penalty maakt. Nou ja, eigenlijk weet ik het wel...

30 juli 2021 om 15:57

De mooiste pingel van vandaag die van Rapinoe. Met zoveel overtuiging schieten maar weinigen hem erin

Die Rapinoe trapt em er verdorie lekker in. Ook wel leuk dat die paar leden hier die die dame nogal haten dat even moeten aankijken.

30 juli 2021 om 15:50

Shoutout naar JK-Ajax. Je "engnek" heeft de VS mooi de overwinning geknald. Snap sowieso die haat tegen haar niet echt. Mentaliteit van Dumfries op en buiten het veld. Geeft altijd alles.

30 juli 2021 om 16:02

Dumfries strijd niet echt voor gelijke rechten voor de Lgbtq gemeenschap, daarnaast is hij verder ook niet echt politiek actief volgens mij.. Misschien dat hij haar daarom een wat vreemde vrouw vind?

30 juli 2021 om 16:11

Als Dumfries dat wel deed zou ie meteen in aanzien stijgen.

30 juli 2021 om 16:21

Ik had het ook niet zo letterlijk bedoeld. Ik bedoelde meer dat ze allebei een hele sterke drive hebben om te winnen en altijd alle energie te geven. Ik ben persoonlijk geen fan maar ik respecteer haar inzet.

30 juli 2021 om 15:51

Ik neem aan dat niemand haar 'haat' om haar voetbalkwaliteiten. Dus dan heeft die penal terugkijken weinig zin..

30 juli 2021 om 15:53

Als je wilt dat ze er uit ligt en je gunt haar niks dan doet het geen deugd als iemand een beslissende penalty scoort, lijkt me.

30 juli 2021 om 15:54

Sinds die ene overwinning tegen ik geloof de vrouwen van Thailand vind ik deze dames de minst sympathieke sportploeg ooit. 0-13 ofzo werd het en ze vierden de 0-10 dacht ik zo enorm uitgebreid dat er echt een gebrek aan respect vanaf straalde. Zie je Ajax al vieren dat ze de 0-10 maken tegen VVV toen? Nee natuurlijk niet, doe gewoon normaal. Daarnaast maakt Rapinoe zich natuurlijk niet geliefd met al haar, in mijn ogen, vreemde uitspraken. Desondanks; hele goede penalty.

30 juli 2021 om 16:01

Sympathiek was dat inderdaad niet. Maar om dan echt mensen praktisch te haten, vind ik ook maar overdreven.

30 juli 2021 om 16:27

Bij Rapinoe zijn er dan ook ontzettend veel andere redenen om een afkeer van haar te hebben. En dat heeft niets te maken met voetbal. Wat gek is; ze is immers een voetbalster.

30 juli 2021 om 16:36

Haat heb ik niet, maar ik vind ze bijzonder weerzinwekkend om naar te kijken. Op het niveau dat ze spelen zijn ze erg goed (naar vrouwenvoetbal maatstaf) maar ik vind ze geen leuk team. Überhaupt vind ik Amerikanen altijd een beetje meh. Niet allemaal hoor, maar vaak heb ik niks met ze.

30 juli 2021 om 15:57

Qua niveau aan reacties in dat live meepraten topic was sowieso behoorlijk beschamend...

Ontopic:

Afijn net niet gewonnen van Amerika, jammer er zat zeker meer in. Maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Heb voor de overige nog wel een toevoeging als het niveau je niet aan staat, kijk dan gewoon niet. Het scheelt je ergernis en het bespaart je minimaal 10 zure reacties.

30 juli 2021 om 16:13

De echte reden is volgens mij gewoon omdat de vrouw een echte feminist is. Dan zie je mannen vaak opzoek gaan naar voorbeelden waarin ze minder goed voor de dag kwam. Is altijd makkelijker...

Oranje heeft vandaag grotendeels van zichzelf verloren. Zo slordig in de afronding en chaos in de verdediging. Heel zuur dit verlies, maar volledig onnodig.

Nooit zo'n kansloze penaltyreeks gezien. Die Van Veenendaal duikt niet eens. Ook al scoorden we er 5. Winnen deden we toch nooit want die had er geen 1 gepakt Martens ook zonde om die penalty te missen in de reguliere speeltijd. Verdedigend was het echt slecht. De buitenspelval doen ze maar wat. Van de Sanden hoef je geen woorden aan vuil te maken. Is letterlijk rennen. Miedema was de enige met een prima niveau vandaag.

Martens iets te grote mond en bij de knaken daarna verstek laten gaan, bondscoach is ook een drama

Martens bedankt. Speelt hele toernooi als een krant. Neemt op belangrijkste moment van het toernooi een penalty die mijn dochter van 7 nog beter zou nemen.

Niveau leek compleet nergens op. Tijd om naar huis te gaan dames

Nederland en strafschoppen...... het blijft DRAMA.

Ik heb me kapot gelachen hoe die keeper met haar handen stond te zwaaien tijdens de penaltyserie om vervolgens als een zak hooi de hoek in te duiken.

30 juli 2021 om 15:51

Ze is clown he dus moest even gek doen om zo haar gebrek aan keepen te verbloemen.
Chick heeft niets goed gedaan deze pot... uuhhh wedstrijd

30 juli 2021 om 15:52

Hahaha je weet het op de juiste manier te verwoorden. Wat een drama die meid.

30 juli 2021 om 15:58

Oh je vond het nog wel duiken. Zelfs dat is teveel in mijn ogen...wat een drama

Ik vond die keepster en de defensie weer bizar slecht. En als je dan de wedstrijd in het slot kunt gooien, dan schiet je een penalty zo slap binnen? En al die zogenaamde data, ze hebben geen enkele strafschop gestopt en volgens mij hooguit 1x de goede hoek gekozen. Die buitenspelval was volgens mij meer geluk dan wijsheid hoor, ze werden steeds in de luren gelegd en de VAR redt ze dan 3x.

Wat een enorme domper zeg. In 90 minuten al de kansen gehad om het af te maken, in de verlenging de betere, maar wat werden die pingels slecht ingeschoten zeg. De USA had er duidelijk wél op geoefend. Miedema absoluut de allerbeste van het veld.

30 juli 2021 om 15:52

Dat is nog het grappigste. Als we die commentator mogen geloven hadden ze zich heel hard voorbereid op penalty’s.

30 juli 2021 om 15:53

Inderdaad, daar zag ik he-le-maal niets van terug. Wellicht dat het de spanning was, maar alleen vd Gracht schoot hem enigszins oké in. En dat was via de binnenkant van de paal.

Kijk even hoe Amerika de penalty's neemt en hoe ze dat bij Nederland doen. Het verschil in uitstraling tussen de keepster van Amerika en dat Van Veenendaal figuur wat er bij Nederland staat. Ik denk dat je meer kans had dat 1 van Amerika zou missen als je het doel had leeg gelaten. Zoals Nederland betaamt, falen op het moment dat je er moet staan. Niks nieuws.

Nederland heeft nog nooit een topland uitgeschakeld op penalties, zowel bij de mannen als vrouwen niet. Moet je het dus niet op laten aankomen.

Nou, zijn we er ook weer van af. Wat een clownsact zeg. Ontzettend vervelend voor onze leeuwinnen, maar gelukkig hebben we nu geen reden meer om naar deze belediging voor de sport te kijken

de reactie van die rapinoe toen ze die penalty maakte... echt walgelijk. Verschikkelijk persoon

30 juli 2021 om 15:51

Nee man lekker ingetrapt goeie mentaliteit. Beter dan die meisjes van Nederland

30 juli 2021 om 15:53

Je zal maar blij zijn als je je team naar de overwinning schiet. Wat een niveau weer hier. Laat haar toch lekker. Schoot die penal heerlijk binnen.

30 juli 2021 om 16:07

Ben ook geen fan van Rapinoe, maar die schiet tenminste vol zelfvertrouwen de bal in de hoek. De Oranje Leeuwinnen leken eerder Oranje kittens. Allemaal belachelijk slecht ingeschoten.

Verschrikkelijk penals, incl onze keepster. Mijn ogen uitgekeken. Aan bijna iedere penalty kon je van ver al zien welke hoek er gekozen wordt, en dan nog de andere kant op 'duiken', of kan ik beter vallen/in elkaar storten zeggen.

Heb jezoveel kansen om de VS uit te schakelen. verpruts je het. een penalty missen in de extra tijd. en in de Serie ook nog eens 2 penals missen.
wel jammer. dit had een mooie bekroning kunnen zijn op het werk van Sarina Wiegmann. Eerst EK winnaar. daarna 2e op het WK.
Wat is Miedema toch een geweldige spits. vergelijkbaar met de beste NL's spitsen van de mannen hoor. inzicht, kracht, techniek en koelbloedigheid. ze heeft het allemaal!

is er in heel nederland nou geen betere keepster te vinden? ze duikt niet eens, ze valt gewoon op de lijn om. Miedema veeeel te goed voor dit elftal. scoort er 10 en nog halen ze de laatste rondes niet eens.

Jammer maar wat waren die twee gemiste pingels dramatisch ingeschoten, net als die pingel van Martens. En wat doet die van Veenendaal ook? Ze duikt niet eens. Schrale troost dat Alex Morgan wel voor het toernooi behouden blijft😏

Kansloos zeg, je mist enorm veel kwaliteit in de achterhoede met als kers op de taart de keepster die bij iedere penalty als een zak aardappelen in de hoek ploft. Zoveel praatjes vooraf maar geen seconde waargemaakt. Heb te doen met Miedema want dat is veruit de beste speelster, wellicht zelfs van de wereld. De manier waarop die penalties ook zijn ingeschoten, tenenkrommend. De coach maakt ook een enorme fout door weer te beginnen met v/d Sanden en niet met Beerenstein.

Keihard afgestraft vandaag. Al heel lang de mentaliteit in Nederland over het vrouwenelftal dat meedoen belangrijker is dan winnen. Na verloren of slecht gespeelde wedstrijden is het commentaar altijd ''jammer dames, goed gespeeld, volgende keer beter,, Mogen nu wel gewoon een keer kritiek hebben op Wiegman en co. Van de Sanden op blijven stellen, Van Veenendaal die haar beste tijd al een paar jaar geleden heeft afgesloten. In voorbereiding naar deze wedstrijd blijkbaar ook niet gekeken naar bv. Zweden. Die legden de VS over de knie met hoog druk zetten. Wat doet Nederland? Inzakken, de VS laten komen en via de counter je geluk zoeken. Ben benieuwd wat Parsons gaat maken van dit elftal. Wiegman heeft haar beste tijd zeker gehad.

Tijd om Freek de Jonge weer uit de kast te halen en in een modern jasje te steken:

Wat kon Miedema nou gebeuren toen ze van elf meter schoot....er is leven, er is leven na de dood.

Of binnen de reguliere speeltijd
Wat kon Martens nou gebeuren toen ze van elf meter schoot....er is leven, er is leven na de dood.

Tjaa.. Teleurstellend. Het had erin gezeten, maar het mocht niet zo zijn. Na de eerste penalty van Miedema in de serie, zag je het al aankomen. Dit gaat hem niet worden, als je beste speler en doelpuntenmaker de bal er niet in schiet. Daarnaast Van Veenendaal die bij geen enkele pingel constant in de verkeerde hoek zat, ik dacht dat Oranje de pingels van de Amerikanen goed hadden bestudeerd, maar niet dus. Verder Martens die het in de reguliere speeltijd verzuimt af te maken. Over het niveau ga ik maar niet beginnen, iedereen die heeft gekeken kon zien dat daar weinig goeds over te zeggen valt. Jammer er had meer ingezeten. But it is, what it is

30 juli 2021 om 15:52

Ik snap dat Mertens er vrouwelijk uit ziet maar die is op dit moment niet in Japan.

30 juli 2021 om 15:55

Martens natuurlijk haha. Lol my bad.

30 juli 2021 om 15:58

Die penaltyreeks hadden we toch nooit gewonnen. Van Veenendaal had er geen 1 kunnen pakken. Die keeper van Amerika had er vast wel meerdere gestopt als ze doorgingen. Dit was zo'n kansloze penaltyreeks.

Jammer maar terecht. Als Martens..... Kan me niet voorstellen dat we met zoiets meeleven. Wat een treurnis zeg. Leuk voor de dames maar voor de kijkers is het echt verschrikkelijk. Sinds het EK van de dames weer eens damesvoetbal gekeken, tussendoor gekookt en stofzuigen gedaan.......

30 juli 2021 om 15:55

Ik heb ook de was gedaan en overhemden gestreken want mijn vriendin kon dat weer niet goed doen.. ok slechte grap maar dit was niet om aan te gluren. Vond het niveau van Feyenoord gisteren ineens behoorlijk. Ik snap dat je dit niet met mannen voetbal moet vergelijken maar ik kan voetbal niet anders zien dan voetbal en oh dan is dit niet door te komen. Ik laat dat dames voetbal voorlopig weer even liggen.

Ik hoor net bij de analyse dat de KNVB een complete database heeft met wat de favoriete hoeken zijn van spelers in andere landen. Van Veenendaal ligt constant andere hoek.

30 juli 2021 om 15:55

Netals Frank de Boer het verkeerde kolom erbij gepakt

30 juli 2021 om 15:59

Veenendaal: Wacht... was het nu mijn linkerhoek of hun linkerhoek?

Die Rapinoe... zij werkt me erg op de zenuwen maar hoe ze die pingel de kruising in jast... Aiaiai.

Doodzonde, dit was de gouden kans om eens van de gedoodverfde favoriet te winnen. Lieke Martens gaat slecht slapen vannacht.

Leonne Stentler vertelde in de rust dat de KNVB een database had met alle strafschoppen van de tegenstanders en dat ze dus precies zouden weten hoe de pingels getrapt zouden worden. Nou, we hebben het gezien. Keepster is niet 1 keer de goede hoek in gegaan. Het laat maar weer eens zien dat je niet blind kan varen op statistieken in het voetbal.

30 juli 2021 om 15:52

Ze hadden de verkeerde kolom gepakt

Die Nederlandse vrouwen namen die penalties alsof het F pupillen waren. Totaal geen kracht in de benen en ze schepten die ballen. Wat een pure armoede. Wat een contrast in hoe die Amerikanen ze namen.

30 juli 2021 om 16:00

Die pengels waren waardeloos, maar ook tijdens de wedstrijd stonden ze als Fjes te verdedigen. Miedema was legendarisch tijdens de wedstrijd, maar de rest van het elftal is het niet (meer) en dan is het maar beter dat ze nu al uitgeschakeld zijn.

30 juli 2021 om 16:25

Miedema is de enige goede speelster. Maar een penalty kun je toch wel met overtuiging schieten, dus hard? Ze schepten die ballen, schepten! What the hell, dat doen F-jes soms, maar toch geen professionals? Dat is hetzelfde als je als volleyballer niet kunt smashen.

Gaat bedankt Lieke Martens te ver?? We kunnen hier wel gaan zeuren over Rapinoe maar die meid knalt hem even lekker binnen zeg!

Ik vind dat Nederland heel erg slordig met hun aanvallen zijn omgegaan. Laatste pass niet goed, niet durven schieten zwakke voorzetten enzovoorts. Verder was ook vandaag de verdediging en keeper heel maar ook echt heel erg slecht en hebben ze geluk gehad dat die Amerikanen net een centimeter te gretig waren met al die buitenspelgoals. Verder zijn penalties geen loterij, als je die gefocuste Nayer (?) van de VS ziet en dan kijkt naar de treurige uitstraling van Veenendaal weet je al dat je kansloos de penalties in gaat. De Nederlandse aanvallers verdienen beter, maar verder ben ik bang dat hier terecht verloren is.

Heel jammer ze hadden vandaag echt niet uitgeschakeld hoeven worden.
Maar ze roepen het over hun zelf af

Er zat geen vertrouwen in die pingels. Zelfs de raakgeschoten penalties waren schuivertjes laag in de hoek en eentje via binnenkant paal. Die van de Amerikanen zat meer zekerheid achter, die Rapinoe speelt niet eens een goed toernooi en is ook wissel maar knalt de beslissende penalty wel in de kruising. Die Sari had niet mogen keepen, die is ontiegelijk slecht.

elke keer opnieuw geef ik het een kans omdat het vrouwenvoetbal echt enorm wordt gepromoot in nederland ten opzichte van andere landen maar man man man wat is het enorm bagger. het is niet om aan te gluren, het perfecte voorbeeld is die afgekeurde goal bij 2-2. een ziekenhuisbal komt door de verdediging, die dan over de uitgekomen keeper wordt getikt door de eigen verdediger zodat de spits een open goal heeft.. ik ben pro pro pro emancipatie etc, maar waarom dat bijvoorbeeld het mannenhockey tegen duitsland achterstallig is voor dit zondagsniveau is mij een raadsel. ik bel morgen 10 vrienden met overgewicht die al 7 jaar niet meer competitief hebben gespeeld en er wordt 6-0 gewonnen. vrouwenvoetbal staat helaas niet even ver als bijvoorbeeld vrouwentennis en dat mag echt wel beseft worden door de betrokkenen, stop met amateurniveau zo te pushen aub!

30 juli 2021 om 15:56

Als er aandacht voor is, gaat het niveau ook meer omhoog hè.. Mijn dochtertje vind het prachtig en wil heel graag voetballen omdat ze deze meiden ziet ballen, vind ik leuk..

30 juli 2021 om 16:02

Er is al een aantal jaren aandacht en het niveau gaat niet omhoog.. Als het lager was dan wat ik vandaag heb gezien, snap ik al helemaal niet wat hier de bedoeling van is. Vrouwenhockey, tennis, badminton, zwemmen, etc. zijn allemaal leuke en competitieve sporten om naar te zien i.t.t. het voetbal waar de velden ongeveer 20 meter te groot aan elke kant zijn waardoor het echt tergend traag gaat/oogt..

Wat mij is opgevallen is het niveau, niet ten opzichte van het mannenvoetbal, maar van de andere vrouwensporten. Ik heb met zo veel plezier naar hockey, handbal, waterpolo, roeien en fietsen gekeken. Stuk voor stuk topatleten en topprestaties en een stuk minder geouwehoer.

30 juli 2021 om 16:00

Klopt. Dat Waterpolo ziet er verzorgd uit, net als het Handbal en Hockey. En het is niet dat Oranje voetbalsters voor spek en bonen meedoen, ze zijn Europees kampioen en WK finalist. Ook de VS was belachelijk slecht, en dat is dan de wereldkampioen. Misschien moet vrouwenvoetbal nog doorgroeien en professionaliseren. Het is een groter veld dan die andere sporten ook, je ziet vaak toch een gebrek aan snelheid waardoor het stroperig overkomt. Of dat te veranderen is weet ik niet, over het algemeen zijn mannen op langere afstanden wel veel sneller. Dat komt in een sport als voetbal meer naar voren.

30 juli 2021 om 17:15

Ik zat daar vandaag ook aan te denken. Het veld leek zo groot voor die vrouwen. Een eeuwigheid voor ze aan de overkant zijn. Het lijkt gewoon op pupillen voetbal. Denk dat zowel het nederlands elftal als de vrouwen van de VS in nederland met de onder 17 mee zouden doen in de 2de divisie. Maar niet meer dan dat.

Miedema zal zich wel vaker dan eens bedenken waar ze tussen loopt. Die is echt zoveel beter dan de rest (van de andere landen ook).
Bizar slechte pingels, sund..

Een vermakelijke wedstrijd maar het leek alsof ik naar een kopie van het Nederland onder de Boer zat te kijken. Niemand die leiding heeft in die laatste linie en een gebrek aan communicatie. Dan kun je zo goed mee voetballen... typisch Nederlands.

Hoe Nederland stond te verdedigen heeft niets te maken met het geslacht en de mindere fysieke mogelijkheden, ze kunnen er gewoon niets van. Simpel met een man (vrouw) meelopen, is gewoon trainbaar. Het is prima zo. Dankbaar voor Wiegman, die vrouw heeft toch wel het maximale uit dit elftal gehaald en heeft een eindtoernooi gewonnen. Ik vrees wel dat ze te makkelijk hebben gedacht over de VS vandaag.

Met hun database. Zeker wat verkeerde queries uitgevoerd of een where vergeten.

Hebben ze Cillessen een pruik opgedaan? Wat stond die belabberd haar doel te verdedigen tijdens de strafschoppen serie. Voordat de bal überhaupt geschoten werd, lag ze al lang en breed in een hoek. Verder niet meer dan verdiend dat de Amerikanen door zijn.

Kijk ook eens een keer wat een idioot niveau. Op ons 12e waren we vroeger al beter in alle facetten dan dit, niet normaal meer.

30 juli 2021 om 16:03

Ik weet zeker dat bijna niemand op z'n 12e die goal van Miedema had gemaakt.
Verder wel met je eens dat het niveau laag is, maar ik snap gewoon niet dat mensen het blijven vergelijken met het mannenvoetbal.

30 juli 2021 om 16:07

12 jarigen zijn geen mannen. Als je hier een professioneel mannenteam tegenover zet wordt het 50-0 op zijn minst.

30 juli 2021 om 16:12

Ik begrijp niet in welke zin dit een reactie is op mijn opmerking?
12 jarigen geen mannen, dat begrijp ik ook nog wel.
Verder met je eens dat een professioneel mannenteam over de Leeuwinnen zal heen zou walsen.

30 juli 2021 om 16:16

Ok, ik dacht even dat jou vergelijk opmerking op mij sloeg. Excuus.

30 juli 2021 om 16:54

Nou dat doen jongens van 15 jaar ook... volgens mij was het Brazilië dat met hele ruime cijfers verloor van Gremio onder de 16? Daarom is het ook nutteloos om dit voetbal te vergelijken met mannenvoetbal. Vergelijk het met andere dames elftallen. Dan doen ze het nog niet eens slecht.

Ik dacht dat die meid in de studio zei dat de KNVB zich alle penalty's can de vrouwenteam had aangekocht en dat ze op de bidon van de keepster stonden... weinig van gemerkt... zonde, hadden het in de normale speeltijd moeten afmaken.hele matige penal van Martens.. jammer jammer...

Thriller?? Wat een zaad pot ze kunnen achterin niet eens normaal rond spelen.
Als je had kunnen winnen dan was nu het moment geweest.

Tsja US zou een mindere periode hebben,dus we wassen dat varkentje ff🤪 ach Holland en penalty's ....⚽⚽

Dat gezeur van we presteren beter dan de mannen dus we willen meer verdienen kunnen we ook weer achterwege laten.

In zo een penaltiereeks komt het toch gewoon aan op stalen zenuwen. Dat zat bij de Amerikaanse vrouwen wel goed. Wat een koelbloedigheid.

Bizar dat veel speelsters moeite hebben om een bal over een paar meter goed van A naar B te spelen. En dat over de hele linie. Je hoopt als Nederlander dat Oranje toch wint, maar toen het pingelen werd, wist ik al bijna zeker de einduitslag. Vier onberispelijke pingels van de VS, eentje van Oranje prima, een gelukje en twee miserabel getelefoneerde. En daar was dus op geoefend. Ach, toen Martens de wedstrijd liet ontglippen, was dat al een slecht voorteken. Maar mijn vraag: is dit dezelfde Martens vandaag, dan die zo wordt bewierookt? Leek qua prestatie op die van Depay tegen Tsjechië. Beiden amper een bijdrage. En waarom die van de Sande altijd mag beginnen i.p.v. Beeresteyn, is me ook een raadsel. Maar goed, hoogmoed komt voor de val. Net als Oranje tijdens het afgelopen EK. De titel en de gouden medaille waren in beide gevallen al binnen... Niet dus....

Ach we zijn nog best wel ver gekomen. Met een keeper van het Nivo 6e klasse zaterdag/ zondag. Een blind renpaard op rechts ( van de sanden) alleen miedema kan echt wat. De rest hobbelt maar wat mee. Dit was de eerste tegenstander van Nivo. En het is gelijk over. De penalty’s. ? Ze hadden beter gelijk naar de kleedkamer kunnen gaan

Heb ook af een toe eens wat gekeken zodat ik er een eerlijke mening kan over geven, maar wat is dit voor een niveau joh. De kinderen tegenover het trapveldje kunnen nog beter passen, het spel is zo traag.. er is geen duel kracht en of inzicht in wanneer je moet lopen. Het is overspelen, inspelen, balverlies.. weer balverlies van de tegenstander. Dit voetbal is 100% gebaseerd op fouten van je tegenstander, anders gebeurt er werkelijk helemaal niks. Maar leuk voor die dames dat ze zo hun geld kunnen verdienen hoor, beetje balletje trappen. Maar moet dit nou op TV? Moeten ze net zoveel verdienen als de mannen? Ja, als het kwaliteit goed genoeg is, maar het is ongelofelijk slecht en niet om aan te gluren. Dus nee, op dit moment is het niet gelijk.. dus dan verdien je ook niet gelijk.

Penalty's blijft een nachtmerrie!

Kan iemand de microfoon van Leonne Stentler afpakken. Blahblahblah, het praat maar het zegt niks

Voortijdige uitschakeling met een selectie die voor de medailles horen te voetballen. Zeer teleurstellend. Het niveau van de damesdit toernooi was niet best. Dat konden ze met veel doelpunten tegen Zambia, China en Braziliënog worden verbloemd. Snel vergeten dit.

Van Veenendaal is net Cillessen. Kan geen penalty's stoppen. En als Lieke gewoon die penalty in reguliere tijd scoort.....

Vind het oprecht treurig om nog reacties te lezen als "en nu weer naar de keuken". Deze wedstrijd heeft mij heel de middag goed vermaakt en aan het einde vond ik het zelfs nog zuur om te zien hoe ze er uit vliegen.
Wat wel oprecht het bloed onder mijn nagels vandaan haalde was het juichen van Rapino... Wat een onterechte arrogantie na zo'n toernooi...

Wat een opmerkingen hier zeg, ze hebben gestreden en genoeg kansen gehad om te winnen. Nooit meer Shanice ipv Berensteyn, en Miedema is een hele goede spits, onbegrijpelijk dat zij de pingel niet neemt. Het was natuurlijk niet sprankelend, maar man man man wat een negativiteit zeg. Zetten jullie echt de tv aan met de verwachting dat je iets prachtigs ziet?

Nou dit waren dus 1 van de beste spelers in het vrouwen voetbal. Werkelijk waar het niveau is dramatisch. Heb letterlijk zitten kijken hoe meerdere malen een foute pass met nauwelijks snelheid door de verdediging heen rolt en niemand maar dan ook niemand die de bal pakt.. Amerikanen kijken toe en ook Nederlanders...

Ik snap dat fysiek er minder mogelijk is, maar tactisch kan het toch gewoon het zelfde niveau zijn. Het is niet om aan te zien. Je kijkt omdat het Nederlands is, maar niet omdat het voetbal is..

Ik vraag me af waarom al die zeikerds hier die het niets vonden dan wel allemaal de wedstrijd bekijken. Of roepen die minkukels alleen maar iets op basis van het verslag op teletekst of op vz

30 juli 2021 om 16:31

Je bent voetballiefhebber en je wilt dat NL wint.

Tja jammer dat ze er uit liggen, ik heb respect voor de mensen die hier 120 minuten naar kunnen kijken. Wat een dramatisch voetbal spelen de vrouwen zeg, misschien moet ik de vergelijking niet trekken met het mannenvoetbal.

Dit vrouwen voetbal team doet me denken aan het volleyball team wat goud won op de spelen. Die konden immers ook niet voetballen

De dames willen wel graag behandeld worden zoals de mannen. Dus dan mogen ze ook zo benaderd worden, dus ook kritisch. Vind dat de coach hier ook een groot aandeel in heeft. Iedereen ziet dat die vd Sanden er niks van bakt en dat Beerenstyn veel beter is. Ook bij de penalty had in moeten grijpen vind ik. maar ze houdt te veel vast aan haar vaste kliekje. Dat ze vervolgens er uit vliegen door strafschoppen zag je al van mijlenver aankomen. Die Rapinoe had nog wel ff de bal vol in haar snuffert mogen hebben (maar dat mag je niet zeggen)

Respect voor Miedema die in haar eentje het niveau van het vrouwenvoetbal omhoog houdt, wat dat betreft hoort zij het gezicht te zijn van het vrouwenvoetbal niet zo'n engnek als Rapinoe. Onbegrijpelijk dat Miedema de pingel niet nam, zal wel een ego kwestie zijn bij Martens om gezien te worden als de grote ster.

Heel jammer. Over het niveau: het is een beetje mannenvoetbal jaren '70. V d Sanden is ongeveer vergelijkbaar met Piet Keizer, van Veenendaal met Stuy en ik zie heel veel gelijkenissen tussen Neeskens en van der Donk.

Het verschil tussen beide landen perfect weergegeven in hoe men de penalties nam...het verschil tussen vrouwen en meisjes...en doorrrrrrr

Stop t damesvoetbal te vergelijken met herenvoetbal...die vergelijking gaat totaal mank. Volgens mij worden de dames hockeysters, volleybalsters, waterpolosters etc etc ook niet vergeleken met hun mannelijke sportgenoten.

Wat staat iedereen snel klaar om ze af te vallen zeg. En ik lees alleen maar opmerkingen over dat ze 'op hun plek' zijn gezet en dat ze maar emotionele wijven zijn etc. Logisch toch dat ze zich enorm verslagen voelen, want indien usa verslagen zou zijn, zou de gouden medaille heel realistisch zijn. Zeker gezien de winst zo dichtbij was.

Mensen doen net alsof ze persoonlijk beledigd zijn dat vrouwen in voetbal aandacht krijgen, wat een grap zeg. Die dames doen gewoon hun werk en leggen er meer passie in dan veel mannelijke spelers. Dat het niveau niet is om aan te gluren vind ik ook, ik kijk er dan ook zelden naar. Maar waarom mensen zich persoonlijk beledigd lijken te voelen dat vrouwen voetballen, zal ik nooit begrijpen.

Vrouwenvoetbal wordt hier in NL enorm gehyped. Vooral nadat de dames een nietszeggend EK hadden gewonnen. Maar het niveau is echt lachwekkend.

Het niveau is inderdaad lachwekkend. En dat heeft zeker niet alleen met fysiek te maken. Tactisch, technisch is het heel bedroevend. De simpelste ballen over 10 meter komen niet aan.

Van andere damessporten kan ik wel genieten. Femke Bol, Lieke Klaver en Sifan Hassan zijn echt topatleten. Net als Kromowidjojo en Heemskerk. Die lopen of zwemmen natuurlijk ook minder hard dan de mannen, maar het ziet er technisch en fysiek prima uit.

Zo jammer, net als op het EK bij de mannen moesten de twee beste ploegen al tegen mekaar spelen in Kwartfinale... België Italië moest de finale zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren