Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord meldt zich bij sc Heerenveen voor Joey Veerman

Laatste update:

Feyenoord heeft bij sc Heerenveen de belangstelling voor Joey Veerman kenbaar gemaakt, zo meldt Voetbal International vrijdagmorgen. De middenvelder wordt al geruime tijd met een eventuele overstap naar De Kuip in verband gebracht, maar het lijkt er nu op dat de Rotterdamse club zich formeel in het Abe Lenstra Stadion heeft gemeld. De vraagprijs van de noorderlingen blijft hoe dan ook voor vrijwel alle clubs een obstakel.

Heerenveen hanteert een vraagprijs van minimaal tien miljoen euro en Feyenoord kan een dergelijk bedrag niet ophoesten. De Rotterdammers zijn voor verdere acties op de transfermarkt dan ook hoofdzakelijk afhankelijk van externe financiers en het weekblad omschrijft een mogelijke transfer van Veerman, die nog een contract tot medio 2024 in Friesland heeft, naar De Kuip als ‘niet bepaald een abc-tje’.

Hellas Verona en Rangers brachten eerder formele biedingen op Veerman uit, maar de clubs zagen hun intenties van tafel geveegd worden. De Serie A-club had vijf miljoen euro over voor de middenvelder en de topclub uit Schotland zat daar een half miljoen euro onder. Veerman heeft zijn ongenoegen daarover al geuit. Hij vindt de vraagprijs te hoog. “Volgens mij hebben de Italianen een heel redelijk bod neergelegd, maar als ik dan hoor wat Heerenveen vraagt kan het weleens een heel moeilijk verhaal worden”, zei Veerman recent in gesprek met het weekblad.

“Tien tot twaalf miljoen euro, dat vind ik gekkigheid. Na een coronajaar met lege stadions is het geld overal wel zo'n beetje op. Dan vind ik dit eerlijk gezegd echt nergens op slaan.” Veerman maakte zijn ongenoegen ook intern kenbaar, maar hij werd meteen op zijn nog drie jaar doorlopende contract gewezen. “‘Als het dit jaar niet lukt, gaan we nog een jaar van je genieten en vragen we het volgend seizoen opnieuw’. Dat vind ik heel jammer, want ik ben aan iets anders toe”, benadrukte Veerman, die het ‘goed naar zijn zin’ heeft in Heerenveen. “Ik sta lekker te voetballen, maar ik ben gewoon toe aan een nieuwe uitdaging.”

Veerman maakte in de zomer van 2019 voor iets meer dan een half miljoen euro de overstap van FC Volendam naar Heerenveen. In zijn eerste seizoen kwam hij tot 5 doelpunten en 5 assists in 26 duels in alle competities. In de voorbije voetbaljaargang schroefde de technicus deze aantallen aardig op: 9 doelpunten en 11 assists in 35 duels.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, Feyenoord kan het altijd proberen, maar geef ze weinig kans met hun budget.

30 juli 2021 om 07:28

De paniek is uitgebroken hoor, we hebben geen geld, maar er moet toch iets gebeuren, want na gisteren…erg kortzichtig, je interesse kenbaar maken in een speler die meer dan 10miljoen moet kosten…had je dan tenminste gemeld bij Chelsea ofzo voor een Topper. Ik zag dit in een ander stadium toen ook bij ons gebeuren, geld lenen, met geleend geld om de aansluiting maar niet te verliezen…bij ons is dat toen niet zo goed afgelopen, maar misschien geld dat niet voor Feyenoord.

30 juli 2021 om 07:32

Precies dit. Veerman is veel te duur, en daarmee risicovol, voor Feyenoord. Als ze dit soort bedragen gaan uitgeven zouden ze echt bij grotere zekerheidjes uit moeten komen dan Veerman.

30 juli 2021 om 07:36

@okydoky, de cv is al gekocht en Geertruida komt ook terug van een blessure. Creativiteit op het middenveld is belangrijker.

30 juli 2021 om 07:43

Je denkt toch niet dat Feyenoord pas na gisteren avond zijn interesse kenbaar heeft gemaakt bij Heerenveen? Dat vind ik pas kortzichtig. Dat ze interesse hebben in een type Joey Veerman is wel logisch, Feyenoord mist gewoon een goede CVM met wat gogme. Die Fer is ver over datum, Jens is geen Cvm en Kokcu gaat het team ook niet dragen. Een centrale verdediger hebben ze met die Trauner binnen gehaald, er moet wellicht nog een CV bij voor op de bank. Maar prioriteit ligt toch voor de spits positie en inderdaad een goede centrale middenvelder.

30 juli 2021 om 07:43

Ja, maar Veerman is niet de speler die je nodig hebt. Meestal de eerste die zijn koppie laat hangen als het niet loopt en dan heb je er ook echt niks meer aan. Voor dat geld, zou ik lekker verder kijken.

30 juli 2021 om 08:00

Vreeman verzaakt als eerste en is echt niet wat Feyenoord voor zoveel geld zou moeten halen. Heeft ook echt geen loopvermogen..

30 juli 2021 om 08:11

Helemaal eens. Heeft laten zien op mentaal vlak zwak te zijn

30 juli 2021 om 08:11

Veerman is anders ook geen DM.

30 juli 2021 om 08:54

Zullen we dat eerst eens gaan bekijken. Lekker al die conclusies vooraf van die speler hebben ze niet nodig bla bla

30 juli 2021 om 09:33

@JK, het probleem is dat we al te veel loopvermogen en te weinig voetballend vermogen. Ik twijfel overigens sterk of Veerman de oplossing zou zijn.

30 juli 2021 om 10:31

@NJ, klopt hoor ik reageer alleen op degene hierboven die hem als CVM wil neerzetten. Ik denk alleen niet dat het de plek is voor Veerman omdat hij daar geen loopvermogen heeft. Voetballend vind ik dit ook niet de speler die Feyenoord mist.

30 juli 2021 om 11:21

Twee spelers in de ruil aanbieding?

30 juli 2021 om 08:01

Ik kan met zekerheid zeggen dat het bestuur van Feyenoord momenteel meer creativiteit bezit dan wat er op het veld staat. Er komt vast een knappe constructie op tafel die wij niet zien aankomen.

30 juli 2021 om 08:30

Ik denk dat het niet haalbaar is.
Feyenoord heeft geen 12 miljoen.
een bod van vier miljoen euro uitgebracht op Andraz Sporar.
Wat feyenoord zelf al gezegd heeft.
Dat niet te hebben.
Laat staan nu 12 miljoen.
En Heerenveen laat veerman.
Niet op huurbasis vertrekken.
Of voor minder geld.
Dus dat kunnen ze vergeten.



30 juli 2021 om 08:55

Mooi enjambement

30 juli 2021 om 09:35

Paarlen voor de zwijnen, 12 ....

30 juli 2021 om 09:54

@dilima1966

Hahah je stukken zijn net een gedicht

Hoe kom je aan 12 miljoen voor Veerman? Kan dat ik gemist heb, maar is dit door bestuur gezegd? Had zelf bedrag tussen de 6 en 8 miljoen verwacht.

30 juli 2021 om 08:35

Ik vind Veerman een goede speler maar ik zie dan toch liever Ihattaren komen. Die vind ik nog veel beter. Beide andere posities maar imo hebben we meer aan een aanvallende creatieve speler. Het ideale scenario zou zijn Veerman en Ihattaren maar daar zal geen geld voor zijn

30 juli 2021 om 08:37

Ihattaren ook niet haalbaar.
Die wil zelf niet naar feyenoord toe.
In Nederland alleen naar ajax.
Heeft die zelf aangegeven.

30 juli 2021 om 08:42

Dat heb ik dan gemist, maar je hebt al eerder je eigen nieuws gecreerd. Wat is je bron?

30 juli 2021 om 08:45

Programma
Andy in de auto
Heeft hij dat gezegd
Dan heb jij het mis

30 juli 2021 om 08:51

Ik heb hem niets horen zeggen over Feyenoord… alleen dat hij Ajax een mooie club vindt maar misschien vergis ik me

30 juli 2021 om 09:01

Ach ja, heeft Berghuis een tijdje terug ook niet iets soortgelijks gezegd? En die stapte ook over. Dus je weet het nooit........

30 juli 2021 om 09:25

@dilima:
haha hij zegt heel iets anders, en trekt zelf een conclusie.
En brengt het dan als een feit!

Heerlijk toch FB en Youtube.....

30 juli 2021 om 09:46

Stel dat Feye nou Ihattaren haalt. Waar wil je die jongen plaatsen? Op de 10 waar jullie net Til voor hebben gehuurd? RB, waar Jahanbakhsh voor is gehaald? LB, waar hij nooit eerder heeft gespeeld en Sinistera loopt? Of een positie dubbel bezet hebben omdat Feye toch lekker in het geld zwemt?

Laat Feye zich maar op 3 plekken focussen: Spits, verdediger en een controleur. Kocku en Toornstra werkt gewoon niet samen. Ik betwijfel of met de inbreng van Fer enig verschil zal worden gemaakt. Nieuwe spits lijkt mij een no-brainer. De verdediging wordt gelukkig al versterkt.

30 juli 2021 om 09:54

Misschien kunnen ze de spits Veerman halen. Een afmaker kunnen ze wel gebruiken. En voor Slot een verbod om Fer in de verdediging te zetten. En Til de beste man van het veld. Ik weet nog een Feyenoord periode waarbij een (bij PSV 13de man) Lucius de beste speler was. Wat een armoede was dat. Gaan we dat nu met Til krijgen?!

30 juli 2021 om 10:03

@Regulator Ihattaren is beter dan al die spelers imo dus mij maakt het niet uit. Dit Feyenoord heeft nul creativiteit dus als hij er maar in staat en dan denk ik zelf IPV Kokcu. Ihattaren heeft wel de pass en de oplossing naar voren in huis om diepgaande loper Til in stelling te brengen

30 juli 2021 om 10:11

Ja, Ihattaren. Een werkweigeraar die het niet eens op kan brengen om in vorm te zijn en zich om de haverklap ziek meldt. Die moet Feyenoord eigenhandig gaan redden natuurlijk.

30 juli 2021 om 10:21

@japie: Tot dusver heeft Ihattaren echt weinig laten zien hoor. Daarbij is hij totaal geen controleur. Daar is hij gewoon te lui voor en heeft hij PSV al laten zien niets op die positie te kunnen.

Overigens heeft Feye gewoon niet de financiele luxe om paar miljoen voor een speler neer te leggen en vervolgens een eigen speler met waarde op de bank te laten verpieteren.

30 juli 2021 om 10:55

@bananana gisteren bij VI hoorde ik toch een heel ander verhaal. dat Ihattaren had gevraagd om videobeelden om zichzelf te verbeteren aan het begin van het seizoen en dat Schmidt hem mededeelde dat dat niet nodig was omdat het eigenlijk over en uit voor hem was bij PSV en dat het verstandiger was om verder te gaan kijken voor een andere club. als dat verhaal klopt snap ik wel dat je je ziek meldt aangezien je toch weet dat je geen minuten meer gaat maken. dan zakt je motivatie weg tot het dieptepunt

30 juli 2021 om 10:56

@regulator welke spelers met waarde?

30 juli 2021 om 11:24

Kokcu vertegenwoordigt een redelijke waarde. Wat is de bron van VI dan?

30 juli 2021 om 11:56

@japie_krekel Ik volg VI niet, was dat vorig seizoen of dit seizoen? Als dat vorig seizoen was snap ik het ergens ook wel, als het dit seizoen was laat het wel een heel slap karakter zien.
Neemt niet weg dat ik het hoe dan ook raar vindt zo opzichtig je contract niet na te komen. In een meer standaard bedrijf dan het voetbal wordt je dan gewoon op straat gezet.

30 juli 2021 om 11:57

@regulator dat weet ik niet. Krabbendam, vertelde het. niet echt een PSV insider en wie dat verhaal heeft gelekt en of het verhaal klopt durf ik niet te zeggen, maar mocht het waar zijn plaatst het die ziekmelding wel weer in een ander perspectief. nog niet professioneel van Ihattaren in dat geval, maar zo een boodschap is nooit goed voor de motivatie. we zullen het binnenkort wel horen mocht het echt zo zijn. het fimpje staat op Youtube, de aflevering van gisteren

30 juli 2021 om 11:59

@bananana volgens hun begin dit seizoen. of het verhaal ook echt waar is dat weet ik niet maar het filmpje staat op Youtube, de aflevering van gisteren

30 juli 2021 om 12:31

Japie

Ihattaren ipv Veerman? Tja, als je tien miljoen hebt, dan is JdJ best te porren denk ik. Doorverkoop percentagetje erbij, en dan heb je een lekkere spelmaker in huis. Zorg wel dat je het team zo neerzet dat hij uit de wind wordt gehouden en de rest het vuile werk doet, maar dan heb je ook wat.

30 juli 2021 om 12:34

Japie

"dit Feyenoord heeft nul creativiteit dus als hij er maar in staat en dan denk ik zelf IPV Kokcu. "

Dit vind ik ook wel iets opmerkelijks hoor, zeker komende van jou. Dat je creativiteit wilt, dan snap ik best, maar jij wilt dus serieus net die enige speler binnen de Feyenoord selectie die nog tenminste enige creativiteit heeft naast het team zetten om plaats te maken voor Ihataren???? Waarom haal je dan geen waterdrager of loper eruit, daar staan er genog van binnen de lijnen toch? Jij wilt toch creativiteit, of niet dan?

30 juli 2021 om 12:42

@japie: Vind je nou oprecht dat het de situatie in een ander perspectief zet? Als dit waar is, dan zou je als (zaakwaarnemer van) Ihattaren toch gewoon een tijdelijke oplossing zoeken totdat hij verkocht is? Ziekmelden (en later in het buitenland gefotografeerd worden) is zo een enorm zwaktebod in zijn situatie. Als je als (kansarme) werknemer uitgebuit wordt, dan zou ik het nog begrijpen.

Overigens geloof ik hier niets van. Ik zie Psv eerder Ihattaren naar Jong Psv sturen ipv kinderachtig videobeelden weigeren. Dat is een beetje Jol/sulejmani gehalte.

30 juli 2021 om 13:47

@japie_krekel Sorry, maar als dat waar is (wat ik heel erg betwijfel) en dit seizoen was is mijn sympathie voor Mo ook wel ongeveer op. Je ziek melden en dan in het buitenland gefotografeerd worden... Dan gaat het niet eens meer over een "topsportersmentaliteit" maar dan heeft hij gewoon überhaupt geen werkmentaliteit.

30 juli 2021 om 13:59

@constant Kante ik ben niet zo onder de indruk van Kokcu en vind hem helemaal niet zo creatief. hij ziet de oplossing naar voren vaak niet. al krijgt hij 8 seconden de tijd om een keuze te maken dan geeft hij vaak nog een verkeerde pass. het ideale middenveld voor mij is een passer, een loper en een breker. Ihattaren zou dan de passer zijn, Til de loper en Fer zou eventueel als breker kunnen of anders een van onze jeugdspelers

30 juli 2021 om 14:00

@regulator maar als je weet dat je niet meer gaat spelen, wat is het nut dan nog van meetrainen bij PSV? nogmaals, alleen als het verhaal zou kloppen. dan was hij misschien met Raiola op pad naar een club om te onderhandelen. Schmidt klonk iig niet heel geirriteerd toen ze het over Ihattaren in Nice hadden en dat was zo ongeveer de enige keer dat hij niet geirriteerd raakte als de naam Ihattaren valt. Misschien waren PSV en Schmidt dus gewoon op de hoogte dat hij naar het buitenland ging

31 juli 2021 om 09:20

@ dilima1966: Berghuis, ging ook voor het geld en de uitdaging naar Ajax. Dus waarom zou Ihattaren niet naar Feyenoord willen voor een nieuwe start onder een trainer die wel met jongere spelers om kan gaan. Er moet toch brood op de plank komen en het zijn beroepsvoetballers.

Dan lijkt het erop dat er toch iemand klaar staat om die middenvelder en spits tehalen.want je weet wat heerenveen wilt.dus je meld je niet voor veerman als je niks kan.maar dan de vraag is veerman wat feyenoord nodig heeft ik ben niet 100 procent zeker daar van.

30 juli 2021 om 07:54

Heerenveen gaat zich niet vasthouden aan de vraagprijs van 10 miljoen. De speler wilt weg en heeft absoluut geen motivatie om nog een seizoen te spelen.

Uiteindelijk vertrekt hij ‘gewoon’ voor 5-6 miljoen.

30 juli 2021 om 08:07

Voor dat bedrag zou het de gok waard zijn.

30 juli 2021 om 08:10

Net zo als Berghuis zeker. Forget it. Heeft echt een langlopend contract, heeft geen vage clausules in zijn contract en buitenlandse interesse is al voor het blok gezet. Uiteindelijk gaat hij nog eerder naar Verona voor 8 mln + bonussen en doorberkooppercentage dan naar Feyenoord voor 5-6......

30 juli 2021 om 09:23

Hoezo zou Heerenveen zich daar niet aan vasthouden? Door de mega verkoop van Ejuke heeft Heerenveen het geld niet per se nodig. Een bod van 5 miljoen is al afgewezen, maar jij durft te beweren dat 5-6 miljoen wel genoeg is.

30 juli 2021 om 09:36

Of Heerenveen daar aan vast kan houden hangt een beetje van de houding van Veerman af. Als die ongemotiveerd gaat zitten kloten, zal Heerenveen vanzelf van hem af willen. En hij zit al te mokken in de media. Dat vind ik overigens zeer onprofessioneel. Hij heeft dat contract toch met zijn volle verstand getekend?

30 juli 2021 om 09:39

Je kan Veerman ondertussen in het rijtje Pelle, Guidetti zetten.

Leuke speler waar ik benieuwd van ben of hij op een hoger niveau kan aanhaken. Maar is dit wel wat Feyenoord nodig heeft? Ik ken het transferbudget niet maar een spits moet toch de topprioriteit zijn? Dan lijkt een dure Veerman me vrij overbodig. Er kwam toch ook wat jeugd kijken op het middenveld waar fans wel enthousiast over waren?

30 juli 2021 om 07:30

Creativiteit op het middenveld kan ook matige spitsen laten renderen. Michiel Kramer schoot er dankzij de goede aanvoer ook nog redelijk wat in. Ik denk dat Bozenik of Bannis wanneer de aanvoer goed is ook wel tot een goaltje of 15 kunnen komen. Tevens kunnen Sinisterra en Jahanbakhsh beter in de diepte worden weggestoken waardoor hun kwaliteiten beter tot hun recht komen..

30 juli 2021 om 07:50

En welke creatieve wonderen stonden er op het middenveld in het jaar dat kramer wat goals maakte? Vejinovic, el ahmadi, vilhena en toornstra. De enige aanvoer waar kramer iets aan had waren voorzetten vanaf de zijkant om eerlijk te zijn.
Als we sinisterra de diepte in sturen dan zal hij wel moeten gaan werken aan zijn linkerbeen want nu moest er bij elke actie naar rechts worden gekapt.

30 juli 2021 om 08:37

Ben ik het wel wat mee eens maar denk je echt dat die jongens zoveel goals kunnen maken? Ik vind het beide echt verschrikkelijk slechte spitsen. De buitenspelers zijn wel erg goed, indien ze in vorm zijn. Wat dat betreft mee eens dat er meer creativiteit gewenst is op het middenveld, ook omdat Til zijn doelpunten wel gaat maken.

30 juli 2021 om 09:19

Je kan wel een goede spits hebben maar elke spits die geen aanvoer krijgt zal het moeilijk krijgen

Compleet onrealistisch natuurlijk, of Feyenoord moet ineens een geldboom gepland hebben. Ik denk dat Feyenoord het maar weer bij een type Diemers moet proberen, dat past wat meer binnen het budget.

30 juli 2021 om 07:54

Lol maar dat wil je juist niet. Nog een gokje wagen. Ik denk wel dat hij dit niveau aankan maar is wel weer makkelijk scouten dit. Feyenoord zou gewoon een goeie spits moeten halen en verdediger. Want Fer in de verdediging moet je niet willen.

30 juli 2021 om 10:54

Als ik de verhalen moet geloven staat er geld klaar van investeerders om spelers te kopen, echter moet Feyenoord zelf wel de salarissen van deze spelers kunnen betalen. Met het vertrek van Jorgenson is er al een hoop ruimte ontstaan, en daarnaast hoopt Feyenoord Teixeira, Haps, en Diemers nog van de hand te doen.

Oeh, een deja vu naar van Geel…

Serieus? dit moet toch niet het niveau zijn dat Feyenoord nastreeft.
Hebben ze niets geleerd van het verleden dat je zeer huiverig moet zijn voor Eredivisie aankopen?
Als een Ajax en PSV zich er niet aan branden zegt dat genoeg over het niveau van deze jongen.
Hier moet je niet aan willen beginnen.

30 juli 2021 om 07:48

Dat Psv en Ajax geen uitbrengen is natuurlijk verre van alleszeggend. Die hebben Virgil ook laten lopen. Toch vind ik de prijs kwaliteit verhouding die deze transfer met zich mee brengt niet in orde. Voor 5 miljoen een prima versterking, maar voor dit soort bedragen moet je je vingers er niet aan willen branden.

30 juli 2021 om 08:35

Ik bedoel te zeggen dat men wel 3x nadenkt voor een speler uit de Eredivisie kopen daar vaak de stap naar de Nederlandse top te groot is.
Alleen spelers die er met kop en schouders bovenuit steken durven ze de gok mee aan zoals in het geval met Ziyech.
Veerman steekt er niet bepaald met kop en schouders bovenuit, het is een beperkte middelmatige voetballer die het niet gaat redden bij Feyenoord.

30 juli 2021 om 08:09

Haha, dit moet niet het niveau zijn wat Feyenoord nastreeft? Heb je ze gister wel zien voetballen? Veerman is gelijk één van de beste spelers.

Vergelijken met wat Ajax en PSV doen heeft al helemaal geen nut. Die liggen qua kwaliteit al mijlenver voor op Feyenoord.

30 juli 2021 om 08:55

Typisch Feyenoord : Studio Sport scouting! Op zoek naar parels moeten ze zoals Davidson Sanchez voor slechts 5 miljoen gehaald. Of scout in de top van de Braziliaanse Serie B of kijk in de Balkan ... Daar zitten goede spelers die voor redelijke prijzen te halen zijn. Maar goed, dit krijg.je als Feyenoord maar 1 scout in dienst heeft en verder alleen op Arnesen leunt

30 juli 2021 om 09:03

Voor 5 mln kan je ook een Klaiber aantrekken.

30 juli 2021 om 09:09

Feyenoord heeft allang geen 1 scout meer in dienst. En daarbij, als je op zoek wilt naar pareltjes in Zuid Amerika, dan zitten daar ook genoeg nadelen aan. Zoals het niet-EU salaris dat je zulke gasten minimaal moet betalen. Feyenoord moet zo min mogelijk gokken met het weinige geld dat er is, dus dat doe je door te kijken naar spelers die je hebt zien acteren op het Nederlandse niveau. Waarvan je weet hoe ze zich houden ten opzichte van de spelers waar je wekelijks tegen speelt. Kun je bord op schoot scouting noemen, maar dan kun je elke binnenlandse transfer wel zo noemen. Gewoon een hype-termpje.

30 juli 2021 om 09:23

"feyenoord heeft allang geen 1 scout meer in dienst".
Ik denk dat je iets gemist hebt.
Waarom roepen mensen zo maar wat terwijl ze geen idee hebben?

30 juli 2021 om 09:28

Wat een slap gezeur altijd!
Ajax en PSV halen ook binnen NL spelers..

En ook zat die niks hebben toegevoegd!
Senesi en Sinistera zijn toch ook goed gescout in het buiteland!

Altijd de zelfde niets zeggende studio sport scouting onin!

Klaiber, Pasveer, Labyad zijn lekker moeilijk en goed gescout!

30 juli 2021 om 10:12

Die Sinisterra gaat wel met de dag slechter spelen

Feijenoord heeft geen budget, bovendien lijkt het er niet op dat hij er op vooruit gaat als hij Heerenveen in wisselst voor Feijenoord

30 juli 2021 om 07:36

Iets met externe financiers over het hoofd gezien? En zolang heerenveen na een leuk jaar 8e wordt en feyenoord na een drama jaar 5e wordt is feyenoord wel een stapje hoger qua niveau

30 juli 2021 om 07:40

Helemaal mee eens kan niet anders dan dat er iemand klaar staat.anders meld je niet voor veerman.

30 juli 2021 om 07:41

Externe financiers willen ook hun geld terug hoor, anders heten het wel sponsoren…

En ik denk dat iedereen wel kan zien dat Feyenoord en Heerenveen geen wereld van verschil is, je moet nu echte toppers halen, of geloof jij dat Veerman over 2 jaar 20miljoen waard is?

30 juli 2021 om 07:58

Bij feyenoord groeien spelers inderdaad niet door tot grote financiele hoogte/waarde maar op de vraag waar feyenoord dit van moet betalen is het antwoord ‘externe financiers’ het enige juiste. Dat zij hun geld terug willen volgens jou is niet relevant voor het antwoord. Alleen voetballend is het momenteel geen groot verschil tussen heerenveen en feyenoord, daar geef ik je gelijk in. Als we de rest gaan vergelijken dan zie je dat dat verschil wel degelijk natuurlijk

30 juli 2021 om 08:52

Voetballend misschien niet maar Feyenoord eindigt elk jaar boven Heerenveen. Zelfs als het een dramatisch seizoen is

30 juli 2021 om 09:12

Dat ze hun geld terug willen is wel degelijk relevant. Zodra een speler doorbreekt en echt geld oplevert bij verkoop, dan gaat het geld naar de externe financiers. Feyenoord schiet er dan financieel niet zoveel mee op.
Ajax en inmiddels ook PSV halen juist veel geld uit de verkopen van doorgebroken spelers.

30 juli 2021 om 10:23

zullen we eerst is afwachten hoe alles gaat werken voordat we conclusies trekken hoe deze mensen geld willen verdienen?

30 juli 2021 om 12:46

speedy

"zodra een speler doorbreekt en echt geld oplevert bij verkoop, dan gaat het geld naar de externe financiers."

Dat hoeft helemala niet zo te zijn. Externe financiers hoeven niet standaard percentages van de winst te vangen, vaak zijn die externe financiers gewoon supporters die het geld aan Feyenoord lenen (en vaak ook de finainciering van het salaris doen) voor een gunstig rentepercentage (want banken lenen betaald voetbal organisaties in Nederland nog maar nauweljks geld uit en alleen voor hoge rentepercentages). Dus het is niet automatisch gezegd dat 'het geld naar de financiers' gaat.
Dit is wat anders dan die beruchte 'talentpools' van voorheen.

30 juli 2021 om 07:38

Hahahah Siemjo, kom op zeg. Je meent dit toch niet serieus? Geen stap vooruit...

30 juli 2021 om 07:45

Of ben je de wedstrijd van gisteren nu al weer vergeten, dat was geen eredivisie niveau hoor…en welke basisspeler op die Oostenrijker na dan, misten jullie dan? Ik zou mij echt zorgen maken, met dit elftal worden jullie echt geen 5de. Advocaat topprestatie vorig seizoen.

30 juli 2021 om 07:50

Dus na 4 weken een compleet nieuw systeem toepassen is volgens jou makkelijk? Mensen snappen niet dat dit voor voetballers heel lastig om zo veel aan te passen. Maar hey, hier op VZ houdt iedereen van Feyenoord bashen en Dickie. Ga lekker door in je fantasie.

30 juli 2021 om 08:03

Haha ik bash niemand, ben zeker geen fan van dit Feyenoord, maar hou het graag realistisch.

Dat nieuwe systeem gaat jullie de das om doen, dat was gisteren toch wel duidelijk, tegen een zeer zwakke tegenstander. Dickie heeft 1 ding goed gedaan en dat is zo optimaal mogelijk presteren met zijn materiaal. Als Slot dat nieuwe systeem wil hanteren moeten er misschien nog 4 nieuwe spelers bij, jullie verkopen veel te weinig en er zit bijna geen waarde in de selectie. Gaan jullie dan nog meer lenen bij externe financiers? kansloze missie dit.

Maar hey succes met veerman, dan alleen nog maar een spits van 10miljoen en jullie zijn er klaar voor, ik denk een Italiaan.

30 juli 2021 om 08:12

Ben ik niet met jou eens,als je een creative middenvelder haalt een spits plus die nieuwe verdediger kan spelen dan staat er op Papier gewoon een prima ploeg dat voor plek drie kan spelen.tuurlijk heeft een nieuw systeem tijd nodig.

30 juli 2021 om 08:17

Okydoky:

je doet veel te veel aan waan van de dag-reacties. We moeten een topper halen, maar er is geen geld. Een topper die over een paar jaar 20 miljoen waard is zelfs. Daar mag nu niets aan uitgegeven worden, dus die zouden aan moeten komen waaien/wandelen?! Tuurlijk was het gister en vorige week heel slecht, maar het waren ook gewoon weer de eerste officiele minuten in een nieuw systeem, nieuwe trainer. Daar wil ik nog aan toevoegen dat Slot zijn manier van voetballen mij aanstaat, echter is het ook precies de speelstijl waar Drita op hoopt. Na 2 potten tegen een team met een handbalformatie is nog lang niet alles zeggend in mijn optiek namelijk. Zullen we gewoon even een paar weken/maanden afwachten wat het daadwerkelijke niveau gaat worden alvorens al conclusies te trekken?

30 juli 2021 om 09:58

Waarom schieten alle Feye zo erg in de verdediging? De wedstrijd van gisteren en die in Kosovo kun je en mag je gewoon niet rechtvaardigen. Het niveau van Drita was erbarmelijk laag, maar konden gisteren alsnog 4/5 goals maken.

30 juli 2021 om 10:56

Wat is dit nu voor flauwekul. Ga je nu op basis van twee wedstrijden in de voorbereiding/voorrondes stellen dat van Heerenveen naar Feyenoord vertrekken geen stap vooruit is? Is een stap van Bayern naar Ajax dan een stap opzij? Is een stap van Quick naar Ajax een stap achteruit?

30 juli 2021 om 12:07

@gluubstertj - "een topper die over een paar jaar 20 miljoen waard is zelfs. Daar mag nu niets aan uitgegeven worden, dus die zouden aan moeten komen waaien/wandelen?!" - Tja, supporters hier schieten continu in de verdediging, maar de kritiek is gewoon terecht. Ajax en PSV leiden dergelijke jongens op of betalen minimale bedragen om ze later voor 20 miljoen euro en meer te verkopen. AZ vangt 15 miljoen euro voor Calvin Stengs zonder dat 'ie echt indruk gemaakt heeft en boeren doorgaans goed door jeugdtalenten en goedkope spelers duur te verkopen. Dus ja, het kan gewoon en het is echt geen hogeschool-wiskunde. Echter geeft Feyenoord al jaren liever geld uit aan spelers als Diemers, Basacikoglu, Teixeira, Pratto, Bozenik (en ach, zo kan ik ongetwijfeld nog heel wat namen schrijven als ik even 5 minuten op Transfermarkt kijk) dan aan een paar goede en capabele scouts om weer een scoutapparaat op touwen te zetten. Miljoenen euro's verdampt terwijl die jeugdopleiding allang weer opgevijzeld had kunnen zijn. De reden waarom mensen na een tweeluik al zoveel kritiek hebben is omdat het wel echt verschrikkelijk slecht was. Het zijn nog steeds profvoetballers bij een grote Nederlandse club. Dan is er geen scenario waarin je dit mag laten zien. Conclusies kun je natuurlijk nog niet trekken, maar Feyenoord heeft nog erg veel werk te verzetten! Het is te hopen dat Jahanbakhsh enigszins kan wat hij bij AZ deed, want anders gaat het vertrek van Berghuis het verschil zijn tussen plaats 3-4 of plaats 6-7. Als laatste kun je wel stellen dat deze manier van spelen ideaal is voor Drita, maar wat dacht je van het rechter rijtje van de Eredivisie? Die wachten namelijk ook op de fouten om vervolgens snel om te schakelen.

Typisch een Feyenoord aankoop, leuke speler die et leuk doet bij de subtop maar die gaat je toch niet verder helpen? Feyenoord beseft niet dat het zelf een subtopper wordt door constant dit soort spelers te halen? Ga nou is creatief scouten in plaats van dit soort spelers te halen. De prijs zal ook wel rond de 10/8 mil zitten.

30 juli 2021 om 07:58

En welke pareltjes op de markt zijn beschikbaar in het budget voor Feyenoord die een klasse hoger zijn dan subtop? Om dan vervolgens maar te hopen dat deze buitenkansjes al niet op de radar staan van absolute top opleidingsclubs in Portugal (sporting, Benfica) of Frankrijk (rennes, Lille)? Ik ben echt benieuwd wie wij als VZ-voetbalkenners kunnen aandragen tov het scoutingsapparaat van Feyenoord. Sorry, zonder 10 miljoen kom ik niet snel op zo'n speler.

30 juli 2021 om 08:03

Ihataren

30 juli 2021 om 08:39

Ik ben toch niet een scouting van Feyenoord. Maar als ik de scout was va. Feyenoord dan keek ik wel verder clubs als in de subtop van Nederland

30 juli 2021 om 10:41

want er zijn geen goede spelers in de subtop? hele rare opmerking

30 juli 2021 om 12:12

Het antwoord zou misschien niet zo zeer moeten zitten in het creatief scouten van dit geld (10miljoen). Maar meer waarom het niet op zak houden en de jeugd een kans geven ipv Veerman halen, waarbij er totaal geen garantie op succes is voor een hoog bedrag. Geef gewoon de jeugd de kans en hou die 10 miljoen op zak, geef het een keer uit wanneer er echt een buitenkansje voorbij komt en creëer in de tussentijd waarde door jeugd spelers de kans te geven. En dat de jeugd er wel moet zijn is zo'n drogreden. Slechter dan wat er gisteren op het veld stond is het heus niet

30 juli 2021 om 08:45

Mee eens, waarom koopt Feyenoord niet gewoon Modric of Veratti ofzo, die zijn veel beter. Kan Barcelona ons niet wat van die belastingontduikings- en corruptietrucjes leren dat wij ook geld uit kunnen geven dat we neit hebben??

30 juli 2021 om 10:25

Alvorens we die luxe krijgen, moeten we het corruptie niveau in Nederland ver naar boven schalen. Paar bestuurders uit Limburg naar landelijk promoveren en misschien komen we er wel snel.

30 juli 2021 om 11:58

Hij zegt toch in weze niets raars? Waarom meldt je je in hemelsnaam bij een club voor een speler als je 'm geenszins kan betalen? Laten we wel zijn; Feyenoord laat nog niet bepaald een schim van ontwikkeling zien. Besef wel dat Feyenoord inmiddels afhankelijk is geworden van investeerders. Het grote probleem bij Feyenoord is dat ze te snel te veel willen en daardoor word elke cent weer uitgegeven en vaak aan pure middelmaat.

30 juli 2021 om 08:57

Constant dit soort spelers? Liam Kelly, bozenik, Teixeira, Johnson, Pratto, llemaal heel creatief gescout. Nou... Dat hebben we gezien. Waardeloos niveau.

30 juli 2021 om 11:51

Het grote probleem bij Feyenoord is ongeduld. Ze willen te snel te veel en grijpen daardoor elke kans aan om maar weer wat geld uit te kunnen geven. Het valt van de ene wanhoopkeuze in de andere en bouwen is er niet bij. Ook onder Arnesen is dat bijna volledig afwezig en zo blijven ze doormodderen. De interne zaken en het beleid van de club druppelt continu door op het veld. Als ze daar bij Feyenoord niet snel zelf achterkomen, ben ik er persoonlijk van overtuigd dat het een kwestie van tijd is voor ze weer schulden maken. Ambitie is prima, maar blinde ambitie is gevaarlijk.

Veerman moet zelf lekker zijn bek houden en zich focussen op zijn spel. Met de instelling waarmee hij voetbalt.... Altijd grote bek maar als eerste je kop laten hangen. Ben blij als je bij ons weg bent

30 juli 2021 om 10:40

Blij als ie weg is? IK weet niet of je voor Heerenveen bent, maar als je afgelopen seizoen zonder Joey had gespeeld was het niet best.

Maar meneer laat zogenaamd zijn koppie als eerste zakken.. Hou toch op. Dat was JJ samen met spijkerman die altijd onderuit gezakt zaten in de dugout.

Door Joey deed Heerenveen in het begin nog leuk mee. Tot dat tegenstanders het allemaal wel door hadden hoe wij speelden, namelijk alles via Joey want de rest kan niks met een bal.
Woudenberg en vooruit voetballen?
Of floranus? Of kongolo?

Heel irritant van die nep supporters die hun beste spelers zo snel mogelijk weg jagen bij de club.
Werd vroeger ook al gedaan bij Ziyech.

Haal dan ook meteen de spits veerman is ook al een hele verbetering dan wat er nu loopt
Ben heel erg benieuwd wat Feyenoord dit geintje gaat kosten

Tuurlijk. Een speler zonder vecht mentaliteit naar Rotterdam willen halen. Veel te duur ook voor zijn kwaliteiten.

30 juli 2021 om 08:35

Waarom moet een Feyenoord speler een vecht mentaliteit hebben. We hebben goede voetballers nodig

30 juli 2021 om 09:25

Het zogenaamde werken en vechten is wat we meer dan genoeg hebben; we hebben voetbal nodig. Eerlijk gezegd heb ik min twijfels bij Veerman.

Voor een sticker en een appel koop je weinig. En Heerenveen gaat niet veel toegeven op veerman. Die ligt nog tot 2024 vast. Heeft vorig jaar zijn contract verlengd.

Ik vraag mij af of Veerman Feyenoord naar een hoger niveau kan gaan brengen.
Hij is ook regelmatig onzichtbaar in wedstrijden en lijkt ook een mentaliteitsprobleem te hebben.
Feyenoord kan zich beter focussen op hun verdediging en een goede spits aantrekken.

Zou echt een goede aankoop zijn. Ik vind dat PSV en Ajax echt een beetje liggen te slapen, al kan Feyenoord hem het beste gebruiken. Feyenoord mist iemand die stappen vooruit denkt zag ik gisteren. Ik zou deze transfer zeker toejuichen en ik denk dat mensen zich nog gaan verbazen wat Veerman aan Feyenoord toe kan voegen.

30 juli 2021 om 08:15

Hij kan toch daarna altijd nog naar ajax dat is heel normaal in deze tijd.😃

30 juli 2021 om 08:30

Inmiddels doet Sjaak Troost de contracten niet meer mag ik hopen ....

30 juli 2021 om 08:28

Als Heerenveen vasthoudt aan 10 miljoen dan moet ik het nog maar zien. Feyenoord moet er voor waken spelers te kopen waar na verloop van tijd geen restwaarde meer op zit. Als Veerman het niet laat zien in de Kuip is het pure kapitaalvernietiging. Het geld dat er is moet m.i. ingezet worden voor het halen van een spits.

Het is leuk aardig.
Maar Heerenveen laat de prijs niet zakken.
Waar wil feyenoord.
12 miljoen weg halen.
Feyenoord heeft een bod van vier miljoen euro uitgebracht op Andraz Sporar.
Waar ze ook het geld niet voor hebben.
Zegt feyenoord zelf al.
Dus dat lijkt me gewoon fabeltjes.

30 juli 2021 om 10:01

Ik vind je gedichten.
Niet zo goed.

Overigens lees ik net dat Geertruida niet wil verlengen.. Feye begint zich jammer genoeg nu echt in een lastig parket te zitten..

Feijenoord zou eens kunnen checken of Jorrit Hendrickx een jaartje kan worden gehuurd. Met Til en Toornstra heb je al wat loop-en beetje scorend vermogen. Jorrit kan het defensieve en opbouwende deel voor zijn rekening nemen. Zou ik eerder voor gaan in de huidige situatie, dan Veerman. En als je toch tegen de 10 miljoen wil uitgeven, boek die dan over naar Groningen voor Matusiwa.

30 juli 2021 om 08:30

Defensief prima, maar ik zou Hendrix niet laten opbouwen als ik Slot was. Daar is die echt niet goed genoeg voor. Is een verdedigende draver.

Die vraagprijs van Heerenveen zal wel iets zakken, 10 miljoen slaat nergens op. Zo’n groot talent is het niet, enige is dat Veerman nog een langlopend contract heeft. Heel benieuwd hoe het bij Feyenoord zou doen.Eergisteren gaf Arnesen aan dat Trauner de ‘laatste centen’ van Feyenoord heeft gekocht. Kan ik hieruit concluderen dat de investering bijna rond is?

Is gewoon een prima speler. Snap dat gezeik hier niet zo. Niet alle spelers hoeven uit verweggistan te komen.

Wat willen ze met Veerman dan? Hem een hand geven en even op de foto? Want met een lege knip neem je hem niet over…

Zag trouwens dat Jeffrey Bruma clubloos is. Is dat geen aardige tussenoplossing voor Feyenoords Fer-probleem?

30 juli 2021 om 08:39

Jij denkt dat Feyenoord zich gaat melden als ze van tevoren weten dat ze geen enkele kans maken...

Kom op nou

Als je geen geld heb kan je ook een keer huren. Is misschien niet ideaal. Maar je wilt toch een goede selectie voor het nieuwe seizoen. Als je de verdediging ziet is dat gewoon triest. Zo'n Rasmussen die bij Vitesse speelt en gehuurd is van Fiorentina is echt een geweldige verdediger. Die zou moeiteloos meekunnen bij Feijenoord. Of een Bazoer (contractspeler). Waar is het scoutingsnetwerk van Feijenoord. Hebben ze nou echt niets in de jeugd rondlopen. Wat een wanbeleid.

30 juli 2021 om 08:40

Is Heerenveens zo armlastig dan dat ze wel even hun beste speler een jaartje voor een huurprijsje afstaan? Als je €10-12 miljoen vraagt schrikt dat eerder af dan dat t lijkt of de Friezen van hem af willen vind je ook niet?

Die kunnen we niet betalen lijkt me. Zou hem graag zien komen. Zou zomaar iets beter kunnen zijn dan onze Diemers.

Is zeker een toevoeging voor het middenveld.
Overigens kan het hele middenveld op Til na wel weg. Ik bedoel hiermee kokcu, toornstra, fer , diemers, teixeira.
Dan zou je toch wel een klein potje moeten hebben om Veerman te halen. Verder zou ik nog kijken naar spelers als Harroui, Schouten, en misschien Vlap. Zijn jonge spelers waardoor je wellicht wat waarde neerzet en ik denk toch dat het zeker niet minder is dan wat het nu is. Te oud en statisch met toornstra en fer etc.

Wat mij betreft is hij meer dan welkom! Echter hoop ik nog steeds op een spits, want weer een seizoen met Linssen in de spits zie ik niet zitten. Hopelijk willen deze externe financiers ook wat geld vrijmaken voor een Sporar, Zirkzee of Ugbo! Anders wordt het een zwaar seizoen... Iemand moet de goaltjes maken

Fantastische speler. Zal bij Feyenoord ook snel de beste zijn. Zijn orientatie en oplossingen san de bal zijn van hoog niveau. Kan wegdraaien, openen, steekbal geven, kort combineren en scoren. Loopvermogen is zijn zwakke punt. Daarom moet je hem naast een echte 6 zetten als centrale middenvelder die de lijnen uitzet. Een 10 ervoor of hem als 10 met een dubbele 6 erachter. Hoop voor de Nederlandse competitie dat hij behouden blijft

Kan me toch niet voorstellen dat ze gaan voldoen aan de vraagprijs van Heerenveen en die laatste zie ik niet echt meewerken, met een contract voor 3 jaar.

Zou niet begrijpen als Veerman naar Feyenoord zou gaan, kom op zeg, Feyenoord.

Met moeite gisteren winnen van een totaal niks zeggende ploeg, een club die zijn beste speler voor hun aartsrivaal ajax ziet kiezen (rennend), een club die al jaren roept dat ze een stadion gaan bouwen etc. etc.

Daarbij, feyenoord weet dat de vraagprijs rond de 10mln ligt, een bedrag die ze niet eens hebben, hoezo serieus interesse hebben.

Als Veerman in Nederland blijft dan moet hij gewoon naar de top 2, de rest doet leuk mee voor plekken 3 en de rest, kan hij net zo goed bij Heerenveen blijven.

30 juli 2021 om 09:30

Sportief is het niet de beste stap die je kunt maken, maar er zit wel degelijk een behoorlijk verschil tussen Feyenoord en Heerenveen. Het blijft vreemd dat dit nog uitgelegd moet worden, maar als je dat niet inziet dan heeft het weinig zin om er verder op in te gaan.

30 juli 2021 om 09:42

Maar het gaat toch om het Sportief? Je gaat toch niet naar een club omdat ze meer supporters hebben of een groter stadion hebben?

Sorry hoor maar zelfs een AZ en Vitesse is/gaat Feyenoord voorbij. Telkens maar weer dat de Feyenoord supports roepen dat ze 'een slecht jaar hebben gehad' - hoeveel jaar houden ze dit vol.

30 juli 2021 om 10:03

AZ en Vitesse zijn Feyenoord zeker nog niet structureel voorbij.
Bij Vitesse zie ik dat ook niet gebeuren, AZ heeft wel veel potentie.
Echter straalt alles bij Feyenoord toch veel meer uit dan een subtopper?
Het stadion, de supporters, de aandacht, de historie, potentie ect.
Natuurlijk is het sportieve aspect belangrijk, maar zolang je nog trainers als Slot kun aanstellen en spelers als Til en Jahanbakhch kunt aantrekken is daar echt wel wat van te maken. Wanneer je bij Feyenoord de pannen van het dak speelt, zegt mij dat veel meer dan bij Heerenveen of Vitesse.

Van welk geld willen ze hem halen dan. Zelfs al zakt Heerenveen 3 of 4 miljoen is het niet te doen voor Feyenoord. Uiteindelijk zal er wel weer een clubloze speler uit de hoge hoed getoverd worden, of er wordt weer een wisselspeler van een Championship club gehuurd.

30 juli 2021 om 09:28

Er zijn investeerders ouwe reus

30 juli 2021 om 09:56

Ja, ik weet het, maar de club zelf kan hem niet betalen. Je kan niet altijd maar afhankelijk zijn van investeerders. Dan verdien je er in een later stadium ook geen drol aan. Maar ze gaan maar weer lekker hun handje ophouden dan. Het beleid lijkt nooit te veranderen daar.

Ten eerste is Veerman nog niet de hekft waard en ten tweede is Veerman geen versterking voor de selectie. Ze kunnen in mij ogen beter een spits halen,

Grappig dat dit nieuws steeds weer terug komt. Je weet dat feyenoord geen cent te makken heeft en dat biedingen van 5 mil voor veerman al zijn afgewezen. Kom met een reële bod van 8-10 of hou anders op met zeuren. Veerman de kop gek maken en een breuk forceren is ook niet netjes....

Feyenoord moet gaan voor Veerman en Ihattaren en men kan meedoen!

Dan zeg je op papier Jahanbaksh in de punt, maar spelend als 9,5 a la v.d. Vaart.

No op rechts, Sini links en dan Veerman 6, Kokcu 8 en Til 10.

Als ik gisteren Feyenoord heb zien voetballen hebben ze er nog wel 7 spelers nodig maar goed geld is momenteel het probleem en dan moet je keuzes maken of je koopt een sterke spits die goals maakt ( dat is echt prioriteit) of je gaat voor een middenvelder als Veerman die de spitsen nu moet gaan bedienen. Voor alle Feyenoord supporters het is te hopen dat de stadions open blijven jullie pakken ook punten voor de club 👌🏼

Veerman en ihataren en Feyenoord doet weer mee. Komop arnesen!

30 juli 2021 om 10:40

Waar doen ze dan precies weer voor mee als ze deze 2 spelers aantrekken?

Joey wordt straks de standby van Frenkie of wellicht gaan ze straks samen in het Nederlands elftal spelen. Joey heeft iets wat andere spelers niet hebben. Zijn inzicht is veel verder, zijn techniek is veel verder. Man speelt pas 2 jaar bij Heerenveen en dus pas 2 jaar eredivisie niveau op zitten en hij is nu al zo bepalend voor Heerenveen dat zegt veel hoor.
Bovendien noem mij eens een Nederlandse voetballer die op 6 speelt met dezelfde voetballende kwaliteiten? De meeste spelers die op 6 spelen zijn slopers.
Joey is iemand die de bal wil hebben die de opbouw verzorgt. Daar zijn er maar heel weinig van. Zelfs een Wijnaldum vind ik daar niet zo goed in. Wijnaldum is ook veel meer een loper zonder bal dan met bal.
Of een de Roon..

Maar goed, Joey speelt bij heerenveen dan word je nog niet serieus genomen door de mensen uit de randstad. Maar over 2 jaar zegt iedereen, zie je wel wat een talent.

Verder verwacht ik een soort ruil deal. Diemers naar Heerenveen, waarbij Feyenoord het salaris van Diemers blijft door betalen.

30 juli 2021 om 11:55

Mee eens, en dan te bedenken dat er hier zelfs een paar Feyenoorders zijn die zeggen dat hij geen directe versterking zal zijn bij hun club. In de 20 jaar dat ik Heerenveen volg heb ik weinig spelers van zijn kaliber gezien. Ik vind echter dat ze niet moeten meegaan in een ruildeal. Heerenveen heeft ten eerste cash nodig als buffer voor het begrotingstekort en daarnaast moeten er spelers worden aangekocht waar ze in de toekomst weer goed geld op kunnen verdienen. Er zijn de afgelopen 1.5 jaar te veel spelers voor 1 miljoen gekocht die meer gehaald zijn als directe versterking dan als investering voor doorverkoop zoals H. Veerman, Halilovic en Boschniewicz. Ik neem aan dat Heerenveen zijn lijstjes wel klaar heeft liggen.

30 juli 2021 om 12:17

Met je eens hoor dat Heerenveen moet cashen. Maar de tijd begint ook een beetje te dringen en de match Heerenveen met Joey is denk ik wel een beetje voorbij. Hij ligt ook niet zo op 1 lijn met JJ. Zodra we er 6 a 7 miljoen voor krijgen moeten we hem helaas weg doen.

En deel je mening ook. Heb in sinds lange tijd niet zo'n mooie sierlijke nummer 6 bij Heerenveen gezien. Hij doet mij heel wat aan Frenkie denken op een iets ander niveau natuurlijk. Maar wat loopt die man er soms makkelijk door heen. Heel simpel kap en draai techniek maar een hele goede timing. Uitstekende passing in zijn benen en bovendien ook nog wel scorend vermogen.
Het enige wat nog een zwakte is, zijn verdedigende kwaliteiten. Hij is wat dat betreft behoorlijk aanvallend ingesteld.
Maar goed als ik kijk hoe snel hij het niveau bij Heerenveen ontstegen is, hoe snel hij de status heeft gekregen binnen de selectie dat iedereen de bal bij hem inlevert, is wonderbaarlijk.
Hij speelt pas 2 jaar eredivisie dat lijkt men nog wel eens te vergeten en wij in Heerenveen hebben echt een matig elftal staan. Zonder Joey hadden wij zomaar in dezelfde positie als Willem2 kunnen komen te zitten.
Heerenveen heeft op Joey na, niemand die echt de opbouw kan doen, niemand die echt iets kan forceren. Ik zie het straks ook somber in als hij weg is.

Ok,
Je hebt dus een spits en een centrale verdediger nodig en je gaat voor een middenvelder....
Ik dacht dat Martin van Geel gestopt was daar en Feyenoord het over een andere boeg ging gooien.

Joey Veerman is een prima voetballer maar kan zn steekpass niet kwijt en past totaal niet bij dit feijenoord en dat wij dat als voetbalkijkers moeten constateren is triest en als dit met geld van investeerders wordt gedaan zullen die zich weer heel snel terugtrekken als ze straks de uitwerking van deze transfer gaan zien.

Ga nu eerst zorgen dat dat wat je nodig hebt dat je dat haalt dat is een fatsoenlijke spits en fatsoenlijke centrale verdediger anders verzuipt iedreeen tussen deze middelmaat kijk gisteren maar naar Ali Reza.

30 juli 2021 om 10:56

Wat een negatief verhaal. Er komen heus wel meer spelers bij

30 juli 2021 om 11:53

Maar begrijp jij de gedachte dan?

Je hebt heel de zomerstop om te schakelen en nu kom je er pas achter dat je niet genoeg kwaliteit hebt? dat kon iedere leek ze wel vertellen.

Wat je nu gaat krijgen zijn van die paniek aankopen en huur constructies net zoals Prato bijvoorbeeld vorig jaar en als dat gebeurt blijven ze weer het lachertje van de eredivisie en ik ben zeker geen feyenoorder maar het is wel doodzonde van die club.

30 juli 2021 om 12:11

Als je het verhaal een beetje hebt gevolgt zijn de investeerders nu pas bereid zo ongeveer om in te stappen dus waarschijnlijk hadden ze al lang deze plannen maar zonder geld is dat vrij lastig

Ik weet niet of ik hier nou zo blij van wordt. Hangt een fors prijskaartje aan en als er een positie is die echt versterkt moet worden is het niet het middenveld, maar de spits positie. Met Bannis, Bozenik, en Linssen in de spits ga je het niet redden. Er moet hoe dan ook een spits bij komen want Til gaat er niet elke wedstrijd een hattrick inleggen.

Tsja, nog wel jong en ook mogelijk heel wat doorverkoopwaarde, en een beetje type spelverdeler/regisseur met een goede pass, ook tussen de linies, wat nodig is met een diepe lopende 10 als Til, die pas in een late fase de bal wil hebben.

Zelf zou ik meer talentvolle jeugd inpassen. Voor Antonucci en zijn creativiteit moet je sowieso een plekje vrijmaken. Wil je per se met een lopende 10 spelen als Til, en dus niet zowel Kökcu als Antonucci dus op de 8, dan Antonucci op linksbuiten, die dan naar binnen kan trekken. Sinisterra is het niet, mist in- en overzicht, redelijk snel, maar weinig rendement en voetballend niet bepaald bijzonder.

Iemand als Til, die opbouwend en voetballend weinig toevoegt, vooral zonder bal speelt, heb je vele malen meer creativiteit om hem heen nodig om dat te compenseren en hem beter te bedienen.
Dus spelers die goed aan de bal zijn en wat balvast, en naast makkelijk open- en wegdraaien goede creatieve passing hebben.

Met Antonucci, Jahanbakhsh en Kökcu heb je daar al een behoorlijke mate van, maar de 6, dus van achteruit, moet idealiter ook goed tussen de linies kunnen passen. In die zin zou Veerman qua type niet verkeerd zijn, maar bij een oefenwedstrijd van Feijenoord viel middenvelder El Bouchataoui me erg op; handige, technische voetballer die toen volgens mij lager op het middenveld speelde. Vast te weinig van gezien, maar probeer het zoveel mogelijk intern op te lossen zou ik zeggen, en bespaar dat vele geld.

Speel je met Til, heb je ook een goed meevoetballende spits nodig die geregeld inzakt zodat Til erover heen kan.

Toch per se een aankoop voor op 6? Misschien dan de ongetwijfeld veel goedkopere Harroui van Sparta? Jeugdinternational, voetballend prima voor op 6 en een kuitenbijtertje. Door zijn leeftijd straks ook veel doorverkoopwaarde.

Ik hoop dat Feyenoord die transfer van Veerman financieel kan halen,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren