Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mario Been schrikt: ‘Elke bal wil hij moeilijk geven en nog moeilijker geven’

Laatste update:

Mario Been erkent dat Feyenoord door het oog van de naald is gekropen in de wedstrijd tegen FC Drita in de Conferende League. Door defensieve onoplettendheid van Feyenoord kreeg Drita meerdere gigantische kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar uiteindelijk won de ploeg van Arne Slot met 3-2. Tijdens de analyse op ESPN uitte Been kritiek op Orkun Kökçü, die in zijn ogen grossierde in balverlies.

"Ik heb naar Kökçü zitten kijken: nagenoeg elke bal van hem is balverlies. Elke bal wil hij moeilijk geven en nog moeilijker geven, en daar kom je op een gegeven moment niet meer uit. Dan mag je God op je blote knieën bedanken dat Guus Til er drie in schopt", concludeerde de voormalig trainer van Feyenoord. Kökçü leed 24 keer balverlies; van alle spelers op het veld raakte alleen Jens Toornstra (26 keer) de bal vaker kwijt. "Ik zie bij Kökçü niet die extra meerwaarde van een schot op doel of een assist. Het is te veel balverlies, waardoor je elke keer weer terug moet en achter de bal aan moet."

"Deze jongen speelt al twee of drie jaar in Feyenoord 1. Op een gegeven moment verwacht je dan toch meer. Het is een Turks international en een jongen die Feyenoord graag wil behouden. Ik kan nog steeds niet zien welk verschil hij kan maken op het veld en daar beoordeel ik hem op", aldus Been. "Hij blijft volharden in dezelfde fouten. Constant balverlies... Op die positie mag dat gewoon niet. Hij is de speler die de bal gaat halen en medespelers aan het werk moet zetten, maar dan is hij zo slordig in de passing. Scorend vermogen: nul, assists: nul. Dat is gewoon veel te weinig."

"Drita was vandaag minimaal gelijkwaardig en heeft de betere kansen gekregen. Maar het geluk was aan de kant van Feyenoord", vervolgde Been. "Het is een mooie binnenkomer voor Til. Hij speelde vorige week niet zijn beste wedstrijd, maar dat heeft hij bewaard voor vanavond." De analist is ook kritisch op Fer, die in de fout ging voorafgaand aan de 1-2. Hij raakte de bal niet goed, waardoor Astrit Fazliu de bal langs de uitgekomen Justin Bijlow kon tikken en kon afronden in een leeg doel. Een verkeerde trap van Fer leidde in de tweede minuut ook al tot een grote kans voor Drita, die er niet in ging.

"Leroy Fer speelde een heel slechte eerste helft en een iets betere tweede helft", aldus Been. "Ik denk vaak aan Dick Advocaat, die vrij realistisch is als trainer en het nodige heeft meegemaakt. Hij wilde dat Feyenoord een beetje inzakte en zo min mogelijk ruimte in de rug weggaf. Vandaag is toch weer gebleken dat Fer en Senesi niet de snelste spelers zijn. Met ballen in de rug zijn ze kwetsbaar. Het wordt absoluut nog een lange weg voor Arne Slot, maar dat wist hij al."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen ze hem en ziyech gingen vergelijken... doe je in mij ogen ziyech zwaar te kort mee

29 juli 2021 om 22:26

Kokcu is geen bijzondere voetballer. Heb hem in de afgelopen 2 a 3 jaar niks speciaals zien doen. Ziyech is een miljoen keer beter dan Kokcu.

29 juli 2021 om 22:27

Naja Ziyech leed ook veel balverlies. Hij had alleen wel bijna iedere wedstrijd een assist op zijn naam.

29 juli 2021 om 22:29

De vergelijking ging erom dat Ziyech ballen verliest terwijl hij spelers 1 op 1 met de keeper wilt krijgen terwijl Kokcu ze verliest terwijl hij een tikkie breed geeft. Prima vergelijking dus.

29 juli 2021 om 22:51

Sarcastisch?

Totaal niet te vergelijken met Ziyech. Ziyech heeft een crosspass, steekbal, kan iemand met een actie passeren, scoren. Pfff Kokçu is een werkertje. Is in de verste verte niet met Ziyech te vergelijken. Snap niet dat Feyenoord nooit een speler uit eigen jeugd klaar kan stomen. Zo een grote poel waar zij uit kunnen vissen. Til is overigens, buiten zijn goals, een zeer aangename versterking.

29 juli 2021 om 22:51

Had in de tweede helft een paar keer een hele goede steekpass in de zestien van de tegenstander waar die iemand vrij voor de keeper zette of in een hele gevaarlijke positie. Het is ook lastig voetballen in een elftal waar totaal geen voetballend vermogen, techniek en creativiteit in zit. Kockcu is type die volledig zal excelleren als die met Berghuis, Anthony, Neres, Tadic, Haller en Gravenberch zou voetballen.

29 juli 2021 om 23:08

DK77. En dat is precies het punt wat ze maakten op tv. Kokcu verliest de bal enorm vaak en daarom trokken ze de vergelijking met Ziyech die dat ook had en kwamen ze tot de conclusie dat Ziyech die ballen verloor terwijl hij vooruit speelde en openingen zocht terwijl dat bij Kokcu niet het geval was. Die verliest heel vaak erg simpele ballen.

Is gewoon een terechte constatering en heeft niets te maken met het enorme kwaliteitsverschil tussen beide spelers.

29 juli 2021 om 23:46

@el fenomeno
Denk dat je daar gelijk in hebt. Hij heeft de opdracht gekregen om de oplossing naar voren te zoeken, maar die is er vaak niet. Spelers reageren te traag en gaan pas lopen als Kokcu de bal speelt of zelfs later. Is ook lastig voor het team, vorig jaar moesten ze nog inzakken, nu wordt er iets anders gevraagd. Dat heeft ook even tijd nodig.

30 juli 2021 om 10:49

Ik denk dat hij zelfs met die spelers die elfenomeno opnoemt niet eens een heel bijzondere speler is. Waarschijnlijk wel iets beter dan maar nog steeds zie ik helemaal niets bijzonders in hem en ik kijk graag naar speciale voetballers met een bovengemiddelde techniek ongeacht de club (zie accountnaam). Maar ik wacht al 2 jaar op de grote ster kokcu die de Feyenoord aanhang aanhaalt. Noem 3 wedstrijden tegen een tegenstander van niveau die hij heeft gedomineerd en ik ben klaar in deze discussie.

29 juli 2021 om 22:50

Kokcu wordt opeens misbruikt als een of andere spelbepaler terwijl Kokcu helemaal niet zo creatief is en de oplossing naar voren vaak niet ziet. dan ga je idd dit soort rare ballen geven

29 juli 2021 om 23:43

En toch speelde hij hele goede wedstrijden op 10. Dichter bij de goal.

30 juli 2021 om 08:30

Dat is inmiddels al weer enorm lang terug en het is niet dat hij nooit het vertrouwen heeft gekregen. Hij heeft bijna altijd een basisplek gehad. Daar zal jij Advocaat, Gio en Stam wel weer de schuld van geven maar het kan toch niet zo zijn dat je ineens bijna nooit meer een goede pass kan geven of goal kan scoren in misschien 50 wedstrijden tijd omdat je een paar meter verder naar achteren staat

30 juli 2021 om 09:27

Lang terug? Laatste paar wedstrijden onder Dick nog hoor.

30 juli 2021 om 10:50

Tegen wie? Pec zwolle en vvv zeker?

30 juli 2021 om 10:58

twee, drie goede wedstrijden in weet ik veel hoeveel tijd. dat is niet echt hoopgevend

29 juli 2021 om 22:50

Er is echt niemand geweest die hem met Ziyech heeft vergeleken....

Ik denk eerlijk gezegd dat bijna iedere creatieve speler in dit Feyenoord zou verzuipen. Spelers lopen maar ergens. Zeker Toornstra (ook zijn kwaliteit maar niet handig als je de nr. 6 bent). Zo'n Kocku loopt ook maar van hop naar her, smijt met zn kracht en is dan niet scherp wanneer het er toe doet. Alles is zo gehaast.

29 juli 2021 om 22:38

Eindelijk iemand die het ziet. Meeste mensen hier kijken naar cijfers dat hij weer eens zoveel balverlies heeft geleden. Maar niemand ziet dat hij steeds vooruit probeert te voetballen en altijd voor een voetballende oplossing zoekt. Ja dan raakt je wel eens balverlies. Maar over een Linssen die op de assist na weer eens verstoppertje speelde, zeggen niemand wat over. Duidelijk een voorkeur tegen bepaalde spelers...

29 juli 2021 om 22:45

Precies, speelde niet best, maar is een te makkelijk slachtoffer. Die jongen is ook net 3 weken bezig in het seizoen en moet ook in een ander systeem spelen. Speelt misschien met te veel risico. En mensen vergeten de steekbal op Sinisterra, waar de grote kans op de gelijkmaker door kwam. Zo had hij er vorige week ook al een. u
Uiteindelijk moeten ze misschien Til maar in de spits zetten en Kokcu op 10. Dichter bij de 16. Dan zie ik hem de monden wel snoeren.

29 juli 2021 om 22:46

Dan moet hij zelf slimmer zijn en simpeler gaan spelen als het niet lukt. Naar voren spelen en alles inleveren heb je niets aan. Hij kan die positie helemaal niet aan.

29 juli 2021 om 22:49

Waarom een makkelijk slachtoffer? Eens dat de statistieken niet altijd het hele verhaal vertellen, maar het aantal keren balverlies van Kokcu was stuitend. Soms is een simpele afspeel pass beter dan een moeilijke oplossing naar voren zoeken, zeker als je weer dat Feyenoord in de omschakeling met ruimte achterin zoveel kansen weggeeft.

30 juli 2021 om 00:07

Als je opdracht is, de oplossing naar voren zoeken, dan is het logisch dat je redelijk wat balverlies kunt lijden. Jammer dat mensen dat niet zien. Enkel papegaaien wat de 'experts' te zeggen hebben.

30 juli 2021 om 00:29

Onzin, je geeft geen bal als er geen speler loopt. Je opdracht kan van alles zijn maar dat betekent nog steeds dat je ballen geeft op je team en niet in de lege ruimtes. Inschrijf hem niet af maar deze wedstrijd was bizar slecht en ook van hem.

30 juli 2021 om 09:16

Ik vind dan eerder Diemers ofzo een makkelijk slachtoffer. Kokcu wordt altijd in bescherming genomen terwijl hij ook veel te weinig laat zien

30 juli 2021 om 09:48

Een beetje voetballiefhebber weet dat Linssen een beperkte voetballer is en veel meer kan je niet verwachten dus heeft het geen zin om daar de nadruk op te leggen. Van Kökçün daartegen werd veel meer verwacht maar die zijn tot op heden teleurstellend. Wat er bij Feyenoord ontbreekt is een creatieve speler die het spel dicteerd en dat zal niet makkelijk zijn om zo'n speler te vinden.

29 juli 2021 om 22:45

En ondanks dit alles, schoot hij na 1 minuut op de lat wat met een beetje mazzel een goal is, had hij o.a. een briljante steekpass op Sinisterra vlak voor de wissel van Jahanbakhsh en had hij een briljante pass die met de teen werd onderschept. Ik blijf geloven dat het er in zit, maar moet iets meer gedoseerd

29 juli 2021 om 22:47

Ik vond die bal op de lat meer het missen van een intikkertje, dan een teken van kwaliteit.

30 juli 2021 om 06:52

Randje 16 is tegenwoordig een intikkertje?

30 juli 2021 om 10:56

Als je een groot talent bent volgens de club zijn aanhang mocht die best tussen de palen als je nog helemaal fris in beentjes bent lijkt me. Europees voetbal is het he geen zaterdag 1e klasse ofzo.

Mario Been, misschien wel de slechtste Feyenoord coach ooit. Waaarom blijft hij wedstrijden van Feyenoord analyseren? Trouwens zag Kocku ook wel paar mooie steekballen geven. Als aanval iets beter was, had hij 2 a 3 voorassists gehad. Ik ben juist geschrokken van Senesi. Dat was volgens velen beste verdediger in NL en Napoli zou wel even 25 mil neer leggen. Die man was ook slecht.

29 juli 2021 om 22:36

Wat is er mis met zijn analyses dan.. ik vind ze uitstekend. Kan prima uitleggen waar alles fout ging.

29 juli 2021 om 22:51

Eens met Johan166 - de analyse van Been kan ik goed hebben hoor, dat zegt niets over zijn tijd bij Feyenoord als coach.

29 juli 2021 om 22:54

Eens, kan goed naar Mario Been luisteren. Hier legt hij ook terecht de vinger op de zere plek. Kokcu is gewoon geen goede voetballer. HIj heeft zi de afgelopen 3 jaar nauwelijks ontwikkeld, het is echt niet goed met Feyenoord gesteld als dit de beste creatieve 10 is die ze op kunnen stellen. En dat baseer ik niet op de wedstrijd van vandaag, elke wedstrijd die i van hem zie is hetzelfde

30 juli 2021 om 10:07

Kökçü is wel een goede voetballer maar niet de juiste speler die Feyenoord bij de arm kan nemen en het spel dicteerd. Ik las dat er nu interesse is voor Veerman die deze eigenschappen wel heeft maar niet op korte termijn. Misschien Ihattaren erbij en je krijgt een best leuke selectie.

29 juli 2021 om 22:43

Ik vond Kokcu persoonlijk ook al een stuk beter dan vorige week, heel best was t niet maar er zaten wel een paar aardige balletjes tussen. Die kans van til waarbij sinisterra de bal terug legt wordt ook opgezet doordat Kokcu een man uitkapt en de bal meegeeft. Alleen moet hij dit soort acties en passes veel meer geven

29 juli 2021 om 22:51

Senesi slecht?! Ik vond 'm juist een van de beteren vandaag. Ik heb meer lopen janken om Kokcu, Sinisterra(eerste 75min), Fer en Toornstra. Pedersen maakte ook weinig indruk maar die kreeg ook vrij weinig ballen.

29 juli 2021 om 23:10

Hmm vond Senesi niet best, maar als je zelf gevoetbald hebt weet je dat een betrouwbare speler naast je enorm kan helpen. Hij moest het eerst doen met Botteghin en nu met Fer, daar word je niet vrolijk van. Hopelijk krijgt hij een klik met Trauner, dan kan hij zijn niveau weer halen.

30 juli 2021 om 00:31

Klopt dat je een goede speler naast je nodig hebt om een goed blok te zetten maar ook Senesi was vandaag erg slecht. Duels, passing het zag er niet best uit. Maar ik zou deze wedstrijd eigenlijk niemand eruit pikken want dit was een collectief falen maar je komt er nu nog mee weg. Slot heeft nog veel werk aan de winkel.

29 juli 2021 om 23:08

Eens met Krillin. Ik ben iet zo van de ad hominems, maar ik vind het altijd iets potsierlijks hebben dat Been vertet wat er mis is met Feyenoord. Bedacht dat bijdehante destijds in Eindhoven.

29 juli 2021 om 23:36

Vind Been een prima analist hoor. Hij weet wel waar die het over heeft. Heeft het bij Feyenoord natuurlijk dramatisch gedaan dus ik kan er in komen dat er wel gefronste wenkbrauwen zijn als hij zegt wat er allemaal verkeerd gaat. Maar beoordeel hem gewoon op wat ie nu zegt en dat klopt over het algemeen wel.

30 juli 2021 om 01:46

Wat is dat voor raars? Het is toch zijn werk om te analyseren? Een Kees Kwakman was ook een matige voetballer, maar daardoor mag hij toch wel betere clubs analyseren.

30 juli 2021 om 08:30

Uh Kokcu leidde met z'n domme balverlies meerdere grote kansen in. Was echt dramatisch en lijkt sinds Berghuis weg is de verantwoordelijkheid te willen pakken, maar daarin totaal te mislukken.

30 juli 2021 om 11:30

Ach Kökçü is geen slechte speler maar je kan van hem niet verwachten dat hij dit Feyenoord bij de arm kan nemen want daar komt meer bij kijken. Hij moet iemand naast zich hebben die dat wel kan maar zie die maar eens te vinden.

Nog twee rondes hoor ik net? Poeh, wie na Luzern mogelijk? Alle overgebleven teams?

Centraal totaal geen snelheid achterin. Backs te veel weg met zulke trage mensen. Er moet 1 blijven als 1 gaat. Nooit beide. Traumer lijkt me wel wat, maar hij schijnt bijna alles te hebben behalve snelheid. Ben benieuwd naar Luzern.

29 juli 2021 om 22:33

nog 2?? zo dus zelfs de 3e league halen is zowat onmogelijk voor NL subtop clubs. Las comments dat NL veel punten kan halen.

30 juli 2021 om 00:22

Copy paste:
De vlag hoeft nog niet uit, maar door de midweekse overwinningen van PSV en Feyenoord doet Nederland voorzichtig goede zaken op de coëfficiëntenranglijst van de Uefa. Plek zeven lijkt voorlopig wel zeker.

Voorafgaand aan het seizoen stond Nederland op een totaalscore van 30.900 om het Europese seizoen mee te beginnen. Daar was de bonus die Ajax al opeiste door de directe kwalificatie voor de Champions League al bij inbegrepen. Door twee PSV-overwinningen en een zege en gelijkspel van Feyenoord is dat getal ondertussen opgelopen naar 31.600.

30 juli 2021 om 02:50

7 - Nederland (31.600)
8 - Rusland (30.382)
9 - Schotland (29.700)
10 - Oostenrijk (28.750)
11 - Oekraïne (28.500)

Straks in de groepsfase gaat echt hard, dan is een overwinning gewoon 0.4 erbij. Die 1.3 voorsprong kan dan met een slechte Europese ronde vrijwel volledig verdampen. Zo comfortabel is de voorsprong niet, dus het is belangrijk dat alle Nederlandse clubs een van drie hoofdtoernooien weet te bereiken. Een gelukje voor Nederland : Oostenrijk en Oekraïne zijn al 1 van de 5 deelnemers kwijt.

30 juli 2021 om 09:29

@njfromvol dank! Maar we zouden wel binnenkort problemen hebben toch, want een succesolle jaar zou weg vallen dacht ik.

En dan te beseffen dat deze jongen aan m'n club Arsenal werd gelinkt. Echt onbegrijpelijk. Al zou het wel een typische Arsenal transfer geweest zijn.

Nou hoe meer ik Kokcu zie spelen, hoe meer ik juist denk dat hij de simpele ballen, moeilijk laat lijken. Kokcu is gewoon veels te overhyped. Feyenoord zou er eigenlijk goed aan doen het eerste de beste bod op Kokcu te accepteren. Ik heb niet het idee dat het beter gaat worden dan dat het nu is.

29 juli 2021 om 23:19

Dat denk ik ook. Als Besiktas komt met 10 mln, lekker weg doen en investeren in Ihattaren.

Kokcu is echt een waardeloze voetballer. Hij acteert een goede voetballer, maar voor de subtop in Europa komt hij te kort. Speler voor de tweede Bundesliga of Turkije. Meer is het niet.

Voor Kokcu is het wel klaar, dat is niets en zal nooit wat worden ook.
Die moet je zsm tegen ieder aannemelijk bod verkopen.
Mij een absolute raadsel hoe ze die een profcontract hebben kunnen geven.

Kokcu in 2 wedstrijden tegen het machtige fc drita 46 keer balverlies

Gewoon uit nieuwsgierigheid en niet vanwege m'n achtergrond 😜 Maar als Jens Toornstra de meeste balverlies heeft geleden, waarom gaat de artikel dan over Kökçü?

29 juli 2021 om 22:46

Toornstra was vandaag (net zoals vorige week) weer erg matig. Minder dan Kokcu als je t mij vraagt. Maar waarschijnlijk omdat hij zichzelf al vaak genoeg heeft bewezen gaat het nu minder over hem. Het zal in ieder geval veel beter moeten

29 juli 2021 om 22:48

Omdat Kokcu een makkelijk slachtoffer is. Die jongen speelt niet geweldig, maar nog steeds niet op zijn favoriete positie en net in een nieuw systeem. Toch had hjj beslissend kunnen zijn als de rest wat scherper was en hij werkt zich ook helemaal het snot voor zijn ogen. Zeg het hierboven ook, van mij mag hij naar 10.

30 juli 2021 om 06:22

En Til dan? Die scoort vandaag 3x, dat zie Kokcu nooit doen. Moeten hem ook niet beter maken dan hij is.

30 juli 2021 om 11:04

Toornstra kun je over zeggen wat je wilt maar in de echte grote wedstrijden staat hij er soms gewoon hoor! Kokcu heb ik nog nooit in een een wedstrijd tegen een tegenstander van niveau zien uitblinken.. sterker nog ik zie hem tegen kleine clubs als vvv venlo zo hard zijn best doen en dan lukken de dingen die hij wilt wel wat vaker maar ook niet opvallend.

Afgelopen 2 jaar zelden een pot goed zien spelen. Alles eraan doen om die zo snel mogelijk kwijt te raken. Dramatische speler

Stuitend dat Mario Been het sterke FC Drita niet benoemt als reden van het vele balverlies. Been benoemt de fouten van Feyenoord spelers alsof heel Drita niet speelde. Gelukkig won Feyenoord,dus uiteindelijk waren ze gewoon net effe beter. Maar zelfs daar hoor je Been amper over praten. Een bredere kijk op het geheel zou mooier zijn. Zo slecht was Drita niet.

Ik vond het wel tekenend voor Kokcu dat hij in de 93ste minuut probeerde te schieten, waardoor je nog een counter tegen krijgt. De hele tijd domme dingen doen. Hij kan die positie helemaal niet aan en moet verder naar achteren. Veel balverlies kan als je soms ook iets geniaals doet, zo niet, dan ben je gewoon een domme speler.

29 juli 2021 om 22:49

Hij kan die positie niet aan? Verder naar achteren? Juist verder naar voren.

29 juli 2021 om 22:55

Hoe verder je naar voren staat, hoe sneller je moet handelen. Hij ziet het nu al niet, want anders lever je niet alles in. Misschien kan hij omgeturnd worden tot voetballende controleur ala schone, anders zie ik hem uiteindelijk ook niet slagen bij Feyenoord.

29 juli 2021 om 23:03

Of meer naar de zijlijn, of nog beter aan de andere kant van de zijlijn

29 juli 2021 om 23:12

Speelde zijn beste wedstrijden op 10, onder Gio en de laatste wedstrijden onder Dick

Sinds zijn nieuwe contract doet die jongen niks goeds op het veld

Er zit echt 0 tempo in kokcu, alsof die een zak aardappels meedraagt. Aan de bal doet die wel eens leuke dingen maar nog lang niet voldoende om een stap hogerop te maken.

Kökçū hummm momenteel middelmaat,denk dat hij het ook wel weet wat beter kan is alleen een beetje geforceerd bezig..⚽⚽

Dit is het resultaat als de echte jeugd toptalenten overstappen naar Ajax of buitenlandse clubs. Dan stroomt dit door naar het eerste omdat je geen goed vergelijkingsmateriaal hebt en hij dan best goed lijkt.

heb nooit begrepen waarom mensen zo veel zien in deze jongen. Dat hij ooit eens vergeleken werd met Ziyech was ook lachwekkend. Heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld, maar is in potentie niet meer dan een speler voor middenmoot Eredivisie.

Kökçü is een parodie op een profvoetballer. Ik snap totaal niet wat men bij feijenoord in hem ziet. zo verschrikkelijk slecht en al jaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren