Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geen bod van Nice: Ihattaren meldt zich wanneer hij beter is weer bij PSV

Laatste update:

OGC Nice heeft geen bod uitgebracht op Mohamed Ihattaren, zo meldt Rik Elfrink woensdagavond op Twitter. De negentienjarige aanvallende middenvelder werd eerder deze week gespot bij het trainingscomplex van de Franse club, terwijl hij volgens de officiële lezing momenteel ziek is. Volgens de PSV-watcher van het Eindhovens Dagblad meldt Ihattaren zich weer op het trainingsveld van de Eindhovenaren zodra hij beter is.

Ihattaren ontbreekt al vanaf zondag bij PSV, toen hij zich ziek meldde voor de training. Hij is vervolgens een dag later ook niet met de selectie meegereisd naar Istanbul voor de return van de tweede voorronde van de Champions League tegen Galatasaray, die woensdagavond met 1-2 gewonnen werd. Tijdens de met 5-1 gewonnen heenwedstrijd in het Philips Stadion zat hij nog negentig minuten op de reservebank.

"Hij is nu niet hier. Ik denk dat hij ziek is. Dat hebben de artsen mij verteld. Maar ik heb nu geen ruimte om over spelers te praten die er niet zijn”, zei PSV-trainer Roger Schmidt voorafgaand aan het duel tussen Galatasaray en PSV voor de camera van RTL7. Ondanks dat Ihattaren volgens de officiële lezing ziek is, werd werd hij dinsdag wel met Myron Boadu en hun zaakwaarnemer Mino Raiola gefotografeerd bij het trainingscomplex van OGC Nice. Calvin Stengs, Pablo Rosario en Justin Kluivert - ook allen cliënten van Raiola - streken eerder al neer in Zuid-Frankrijk.

Inmiddels is Ihattaren weer terug in Nederland, zo meldt Elfrink. “Er is geen bod van OGC Nice op Mohamed Ihattaren. Hij is inmiddels terug in Nederland. Als hij beter is, meldt hij zich dus weer bij de training van PSV”, zo schrijft Elfrink op Twitter. Ihattaren begon ogenschijnlijk fit aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen, maar lijkt onder trainer Roger Schmidt voorlopig niet te hoeven rekenen op een basisplaats. Het Eindhovens Dagblad meldde eerder al dat PSV zich mede door zijn nog tot medio 2022 doorlopende contract flexibel zal opstellen als een geïnteresseerde club zich meldt.

Overigens zei AZ-trainer Pascal Jansen eerder op de dag tegenover Voetbal International al dat OGC Nice 'voor zover hij weet' geen bod op Boadu heeft uitgebracht. De oefenmeester hield de spits woensdag buiten de selectie voor het oefenduel met OFI Kreta. "Iedereen heeft foto’s voorbij zien komen van zijn trip naar Frankrijk. Hij heeft op dit moment wat andere dingen aan zijn hoofd. Dan neem ik zo’n jongen in bescherming en houd ik hem buiten het team vandaag."

Zie jij Mohamed Ihattaren naar OGC Nice vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vaag verhaal... Ziek maar met je "broer" mee naar Nice... Ik begrijp dat de psv fans hier een beetje gek van worden.

29 juli 2021 om 00:00

Ik word er niet gek van, maar snap die gozer echt totaal niet. Dan heb je weinig professionaliteit in je donder en dan gaat dat bij ieder denkbare club mis. Er zal grondig iets aan de houding moeten veranderen..
Aan de andere kant, er zal vast wel een club komen, meneer zal vast vorstelijk betaald worden, dus hij zal zich niet hard druk maken

29 juli 2021 om 00:05

Het was een van de grootste talenten en zou PSV mogelijk goud geld opbrengen ... Dat hele kaartenhuis valt in elkaar voor zowel hemzelf als PSV.

29 juli 2021 om 00:19

Ik ben zo klaar met die vent onderhand, laat hem alsjeblieft vertrekken. Kunnen we verder in plaats van dat PSV elke week moet verklaren waarom Ihattaren niet speelt. Alleen wil niemand horen dat het om onprofessionaliteit gaat.

Ik las deze week dat PSV 'groot verlies ziet en miljoenen ziet verdampen.' Dat is best bijzonder voor een speler die het structureel nog niet heeft weten waar te maken. Zeker als de reden daarvoor niet zijn voetbaltechnische kwaliteiten zijn, maar gewoon trainbare zaken als discipline, taak uitvoeren in balverlies en je tijdens trainingen gewoon houden aan herstelprotocollen. Ihattaren is nooit de veertig tot zestig miljoen euro waard geweest, die onze 'dollarogen' hem al toeschreven. Hij is het zoveelste voorbeeld dat onderstreept dat mentaliteit de helft van de winst is in de ontwikkeling van een jonge speler. Toen PSV in een tweeluik Zulte Waregem in 2013 eens opzij zette, was ik ervan overtuigd dat een vervroegde reincarnatie van Lionel Messi bij PSV was doorgebroken. Inmiddels maakt Zakaria Bakkali in alle anonimiteit en met een transferwaarde van vijf ton deel uit van de B-garnituur van Anderlecht. Zonder wezenlijk perspectief op speeltijd, halverwege van wat nog zijn carriere heet te zijn.

Zou me hoogst verbazen als van alle verwende trutten die PSV in het bijzonder en Nederland in het algemeen vroegtijdig verlieten omdat dit oord te min voor ze was, Ihattaren de ban breekt en elders zijn gelijk weet te bewijzen.

29 juli 2021 om 00:31

Heeft niks gekost, dus een ramp is het niet. Wel een gigantisch hoofdpijn dossier ;-)

29 juli 2021 om 00:34

Volledig met je eens, maar uiteindelijk is het natuurlijk ook PSV dat hem groter maakte dan hij kon gebruiken. Dat is allemaal prima te begrijpen hoor, maar misschien ligt daar ook een deel van de ‘oplossing’, laat die gasten lekker met beide poten op de grond nuchter blijven

29 juli 2021 om 00:39

Kieft heeft wel eens een boekje open gedaan over hoe Memphis begeleid is en dat deden ze toch een stuk beter toen. Die kreeg naast aaien over de bol ook echt wel schoppen onder de kont. Reality checks. Als ik dat verhaal van Aad de Mos over Ihattarens begeleiding hoor, denk ik dat hij alleen maar geaaid is. Teveel gepamperd.

29 juli 2021 om 00:54

Dat idee heb ik ook, ben er uiteraard nooit bij geweest, maar het komt op mij nu niet over alsof Mo zich koste wat kost wil terugknokken.
Zeker die opmerking vorig jaar in de camera (niemand krijgt mij kapot, niemand!) na een goal was wat mij betreft veelzeggend. Ik kan niemand bedenken die hem kapot wilde maken, dat bestond en bestaat met name in z’n eigen koppie.

29 juli 2021 om 00:58

Ik geloof je op je woord dat de begeleiding van Depay beter was. Aan de andere kant, Depay heeft ook een mentaliteit waar je u tegen mag zeggen. Waar hij zo hard gewerkt heeft om snel terug van zijn blessure te komen, kwam Ihattaren te dik terug van vakantie. Wat men van Depay mag vinden, maar die jongen ademt sport. Laat Ihattaren aub een maand met hem optrekken.

29 juli 2021 om 01:28

Nee, die instelling had de jonge Depay dus niet, volgens Kieft, die toen jeugdtrainer was. Memphis had het moeilijk in die tijd en was een beetje een losgeslagen projectiel. Is ook een paar keer bijna weggestuurd bij PSV toen. Alleen heeft Memphis die knop wel om kunnen zetten, en is nu het toonbeeld van discipline. Ik
vind zelfs dat hij in de jaren na PSV als persoon nog enorm gegroeid is. Nu lijkt hij pas echt gefocust en stabiel te zijn. Daarom haalde ik zijn groeiproces ook aan ter vergelijking. Het kan echt wel, ook al heb je veel tegenslagen. Memphis heeft zich gewoon de klere gewerkt en daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

29 juli 2021 om 09:05

@thucan Schmidt misschien voor Ihattaren zijn gevoel. We weten natuurlijk niet wat er allemaal speelt daar. Vorig jaar kreeg hij te horen na een goede wedstrijd hij is geen Messi waar Rosario een zaadpartij speelde en werd bestempeld als topplayer. Dan kan ik wel begrijpen dat je denkt dat de trainer je niet moet. Ook laatst weer vond Schmidt het nodig om te benadrukken dat Ihattaren vorig jaar een lastig ventje is geweest. Wat de meerwaarde van zo een uitspraak is snap ik niet want Ihattaren schiet er weinig mee op. Als er meer van dat soort dingen zijn gebeurd snap ik wel dat Ihattaren denkt die vent moet me niet en probeert me kapot te maken. Wat er daar allemaal speelt tussen die twee weet ik niet maar dat ze elkaar niet mogen lijkt me duidelijk en aangezien Schmidt heilig verklaard is in Eindhoven en Ihattaren het zwarte schaap is kan hij beter vertrekken. Veel minuten zal hij niet gaan krijgen van Schmidt, mits weer de halve selectie geblesseerd raakt zoals vorig seizoen maar daar kan je als speler niet vanuit gaan

29 juli 2021 om 09:16

Ik geloof wel dat hij dat zo voelt, maar dan heb je nog altijd de keuze of je gaat knokken, of opgeeft.
Die keuze lijkt het steeds weer te maken. Als je niet geprikkeld wilt worden, moet je niet in een prikkelende omgeving je knaken willen verdienen.
Schmidt is geen heilige, maar tot nu toe heeft alleen Ihattaren er dusdanig last van dat hij zich een slachtoffer voelt in elke situatie. Ik hoef gelukkig geen kant te kiezen, want ik kan geen beiden tot mijn kennissenkring rekenen. Hoop dat Mo ergens anders fijn ‘vrij’ gaat knallen, maar dat zou me wel echt verbazen als het er nog uit komt.

29 juli 2021 om 09:20

Natuurlijk moet je knokken maar ik denk dat hij het gevoel heeft dat hij vecht tegen de bierkaai en anders wordt beoordeeld dan andere spelers. Dan nog moet je je gewoon professioneel opstellen en je zaakwaarnemer aan het werk zetten om te kijken naar geïnteresseerde clubs dus Ihattaren maakt ook een verkeerde beslissing. Hou je gewoon rustig en zorg dat je weg komt maar niet op deze manier want nu gaan andere clubs ook denken dat je onhandelbaar bent of een zaadmentsliteit hebt. Ik snap dat hij een hekel heeft aan Schmidt en dat de teleurstellingen hard aankomen maar geduld is een schone zaak want gedraag je je normaal dan komt er heus wel snel een andere mooie club voor hem

29 juli 2021 om 09:26

@japie: Je klinkt nu wel oprecht als een vrouw die maar die ene opmerking van 3 jaar en 235 dagen geleden telkens weer oprakelt. Laat het eens rusten zeg.

Hij is inderdaad ook geen Messi of Ronaldo. Tevens is hij geen Tadic, Berghuis, Gakpo of Malen. Als Ihattaren dat wil zijn, dan moet hij veel meer laten zien dan wat hij vorig seizoen deed. Hij is/was ook een lastig ventje. Liegen tegen je club dat je thuis met een personal trainer werkt maakt je ook best lastig.

Waarom Schmidt de opmerking maakte, kan met alles te maken hebben. Misschien de duizenden vragen die er over Ihattaren gesteld worden? Misschien wil hij tijdens interviews minder praten over spelers die totaal niet presteren en zich meer focussen op degene die het wel doen?

Ihattaren moet speeltijd eens gaan verdienen. Topfit aan het begin van het seizoen verschijnen is wel het minimale wat hij zou moeten doen. Niet reizen als hij 'ziek' is overigens ook.

29 juli 2021 om 09:41

We hebben het over voor mij een van de meest indrukwekkende talenten van destijds 17/18 jaar die ik op de Nederlandse velden heb zien spelen de afgelopen 20 jaar. Ihattaren gaat geen speeltijd van Schmidt krijgen, al scoort hij nu drie hattricks op rij dan zit hij als de volgende wedstrijd daarna minder is gewoon weer op de bank. Ihattaren maakt de fout door mee te gaan in de prestigestrijdjes en pesterijtjes van Schmidt. Dat moet hij helemaal niet doen en dat neem ik hem kwalijk. Hij moet zich gewoon rustig houden, niet ingaan op dat gedrag en zijn zaakwaarnemer aan het werk zetten om als de wiedeweerga een club te vinden waar ze het wel in hem zien zitten. Nu gooit hij zijn eigen ruiten in want nu denken andere clubs straks deze speler is idd niet mentaal sterk of professioneel. Gewoon rustig op de bank gaan zitten en wachten tot je zaakwaarnemer een club heeft gevonden. Dat zou ik proberen te doen. Dat is misschien lastig, maar wel de enige manier om zo snel mogelijk van die Schmidt verlost te zijn en dan kan je hem bij je volgende club een poepie laten ruiken. Rancune is vaak een goede drijfveer

29 juli 2021 om 10:02

Japie: Als je wil gaan we nu een weddenschap aan. Ihattaren gaat het nergens redden.

Ziekmelden, maar wel een dagje Nice doen. Dat is een mentaal zwaktebod en verre van professioneel. Mensen die zich ziekmelden bij enige tegenslag die zij op werk voelen. 0 mentaliteit. 0 professionaliteit. Schmidt krijgt zijn gelijk. Aan een dood (en lui) paard valt gewoon niet te trekken.

29 juli 2021 om 10:23

De tijd zal het uitwijzen. Onder Van Bommel waren er geen problemen, onder Schmidt wel en Schmidt moet hem niet dus dan wordt het een lastig verhaal. Ihattaren doet ook genoeg verkeerd, daar niet van. Raiola vind heus wel een nieuwe club voor hem als hij zich gewoon professioneel opstelt maar hij maakt het moeilijk voor zichzelf door mee te gaan in de spelletjes van Schmidt. Hij moet dat gewoon met een korreltje zout nemen en zorgen dat hij zsm verlost is van die gozer

29 juli 2021 om 10:57

Toen brak hij net door en werd hij als nieuwe Messi bestempeld, iedereen wilde wat van hem.
Het seizoen erop komt hij als gearriveerde papzak terug op het nest. Prima, maar dat gedrag heeft consequenties.. Daar heeft hij wellicht wat moeite mee. Nieuwe club, nieuwe kansen, gun het m van harte en gun mij ook een wereldse middenvelder in oranje hoor..

29 juli 2021 om 11:17

@thucan

"zeker die opmerking vorig jaar in de camera (niemand krijgt mij kapot, niemand!) na een goal was wat mij betreft veelzeggend. Ik kan niemand bedenken die hem kapot wilde maken"

We weten niet aan wie het gericht is. Die jongen krijgt ook dagelijks (racistische) strontvloed aan negatieve reacties op social media van "fans".

Ik ga speculeren, maar kans is ook aanwezig is, dat het aan hen gericht was en niet aan de club/trainer.

29 juli 2021 om 11:23

@japie

'vorig jaar kreeg hij te horen na een goede wedstrijd hij is geen Messi waar Rosario een zaadpartij speelde en werd bestempeld als topplayer."

Mij lijkt het meest frusterende als ik in de schoenen zou staan van Ihattaren als je de trainer continue hoort te praten over wat jij als enige speler beter moet om te mogen spelen, maar de rest daar praat hij niet openlijk over.

Als je Vertessen los zag gaan tegen AZ uit, druk alle kanten oprennen en daardoor nergens te zijn, losgeslagen kip leek het wel en die krijgt alle vertrouwen.
Thomas, Mauro die amper kwaliteiten hebben die Ihattaren heeft, mogen spelen ondanks hun beperkingen.

En je hoort alleen de trainer zeggen, Ihattaren moet allemaal zaken verbeteren die hij sowieso veel minder heeft, tja dan zakt de moed wel in de schoenen.

@regulator

"waarom Schmidt de opmerking maakte, kan met alles te maken hebben. Misschien de duizenden vragen die er over Ihattaren gesteld worden?''

Juist daaorm moet Schmidt er geen antwoorden op geven, op politieke antwoorden. Hij weet het brengt onrust, het triggeren van de speler lukt niet op deze manier, dus laat op een andere manier proberen.

29 juli 2021 om 11:29

Helemaal mee eens. Deze jongen, en de omgeving rond deze jongen moeten wakker worden. Onproffessioneel gedrag, egocentrisch gedrag, arrogantie zullen elke andere (top-)club afschrikken. En nog een paar van dit soort fratsen als opduiken bij Nice als je je n.b. hebt ziek gemeld , en de paar trouwe supporters die hem gesteund hebben gaan echt inzien dat ze partij moeten trekken voor Schmidt.

29 juli 2021 om 11:43

@japie, je houdt niet echt van Schmidt hè?
Ik denk dat we als Nederlanders gewoon graag van technische voetballers houden, maar dat in het internationale topvoetbal daar weinig plaats voor is. Voor in onze ogen technisch gemiddelde voetballers met een groot hart is echter overal plaats en met succes: landenteams als Engeland en Italië, en bij verschillende topclubs zie je veel hardwerkende spelers. Behalve Messi en Ronaldo moet iedereen meeverdedigen. Ik ben fan van Mo maar ik vind dat hij zijn fans niet laat zien wat hij kan en wat clubliefde is. Op dit moment zie ik hem liever haan dan komen en ergens vind ik het jammer dat Raiola hem niet aan Nice kon slijten. Maar dat is aan de andere kant niet verwonderlijk als ze meer zien in een harde werker als Rosarion. Ik ben bang dat Mo niet meer te slijten is, aan geen enkele club. Tenzij hij zijn gedrag verandert. Maar dat zie ik niet zo maar gebeuren. En over Schmidt: het huidige team is misschien doorspekt met Schmidt-adepten maar: een coach die wint heeft gelijk!

29 juli 2021 om 12:44

Heeft niets gekost??? De jeugdafdeling is gratis? Spelers ontvangen geen salaris? PSV heeft gewoon geïnvesteerd in deze jongen en deze men verliest dus gewoon geld. Deze jongen had vorig jaar gewoon een moeilijk jaar met het verlies van zijn vader. Dit jaar stond hij er weer en dan laat de trainer even weten dat een speler die 20 klasses minder is wat hem betreft hoger in de ranking staat. Dan moet je verstandig zijn en je verlies nemen. Met andere woorden een andere club zoeken, want de trainer is voor god verklaart bij psv.

29 juli 2021 om 13:56

@ehvvoetbalstad klopt maar dan moet Schmidt wel gaan winnen want vorig jaar ging het niet best en Galatasaray is niet echt een graadmeter imo. In de Europese top zie je overigens nog steeds genoeg creatieve spelers dus die zijn zeker nog wel gewild

29 juli 2021 om 14:29

Niemand hoeft toch enig partij te trekken? Heb ook niet de illusie dat dat iets bijdraagt. Als hij speelt zal ik hartstochtelijk toejuichen, als hij die fratsen blijft vertonen, speelt hij niet.

29 juli 2021 om 00:13

Ik werd bij Bakkali wel gek. En bij Labyad vond ik het ook niet leuk hoe het ging. Maar bij Ihattaren heb ik nu meer zoiets van, "aan een dood paard kun je niet trekken." Je leert er mee omgaan als supporter, denk ik, als ik voor mezelf spreek. Ik zie het allemaal vrij gelaten aan.

29 juli 2021 om 00:18

Misschien ben je 'over het dode punt heen'; Ik heb weinig begrip voor het gebrek aan geduld bij Ihattaren . Hij komt goed afgetraind terug van vakantie, waar hij vorig jaar gewoon vadsig was. Op zich een goede mindset, maar als je niet meteen de eerste wedstrijd wordt beloond, moet je ook wat geduld kunnen opbrengen. Wat er binnenkamers is gebeurd bij psv, weet ik niet, maar Schmidt is ook maar een mens en heeft wellicht ook wat tijd nodig.

29 juli 2021 om 00:31

Nee, dat gebrek aan geduld snap ik ook niet. In principe is hij de tweede man achter nota bene Götze, die nog maar één jaar contract heeft en vrij blessuregevoelig is. Er zijn zoveel kansen. En wat is er op die leeftijd mis met je ontwikkelen in de luwte? Zeker bij een club als PSV waarbij er van een basisspeler gewoon meer wordt gevraagd dan dat hij brengt. Maar daarin ligt de hele crux denk ik. Mo denkt dat hij de eredivisie al lang ontgroeid is. Maar behalve zijn passing is hij in alles een vrijblijvende eredivisie subtopper. Een soort Stengs maar dan luier.

29 juli 2021 om 00:47

@mt87 Ik vond Bakkali destijds wel echt buitencategorie bij PSV hoor, man wat een speler was dat zeg, prachtige techniek en dribbel wat mensen al snel aan Messi deed denken. Echt zo kapot jammer dat zijn mentaliteit gewoon verrot was. Labyad had ik minder problemen mee, vond hem toch niet zo'n pareltje als Bakkali dat wel was en Mo nu ook is dus ook nu word ik er echt knettergek van. Zulke geweldige spelers wie gewoon hun gehele carriere kapot kunnen gooien, ik snap dat echt niet. Dat mentaliteit is zo verschrikkelijk belangrijk in het voetbal, misschien nog wel belangrijker dan echt voetballende kwaliteiten want zonder mentaliteit zit je op de bank bij Anderlecht, met mentaliteit sta je als basisspeler in de spits van VfL Wolfsburg en mag je mee naar het EK.

29 juli 2021 om 01:19

En dan was Mo toen hij doorbrak ook nog eens zo'n leuk, fris kereltje die vrolijk de pers te woord stond en gewoon lekker wilde voetballen. "Zit een goede kop op", dacht ik toen. Had echt nooit deze gedragsproblemen verwacht. Natuurlijk is daarna zijn vader overleden, en de coach die hem te allen tijde omarmde vervangen door een coach die hard voor hem is meer van hem verwacht; zijn positie opgeheven door 4222, en met Götze een superieure speler gekocht, dus dat is ook gewoon klote allemaal. Maar er stond ook een clubfamilie die hem steeds heeft willen helpen, alle tools aanreikte om over het grote verlies heen te komen. Begrip had voor de situatie. Maar hij wil gewoon niet. Hij liegt zelfs over zijn contact met zijn door PSV aangeleverde personal trainer. Meldt zich ziek en doet dan wat ie wil. Hij wil alleen de lusten; de grote auto, het geld, de status, maar niet de verantwoordelijkheid. Dan houdt het op. Ik kan daar niet boos om worden. Als hij het nou in zich had gehad om prof te zijn en bewust zijn kont tegen de krib gooide, misschien. Maar het zit er gewoon totaal niet in. Hij is qua karakter een soort Romario. En dan zonder de 30+ goals per seizoen die ervoor zorgen dat de trainer, en wij allemaal, een oogje toeknijpen wat betreft zijn instelling.

29 juli 2021 om 01:41

Diezelfde gedachte had ik toen ook, zat een prima kop op, die komt heel ver. En dan zoveel tegenslagen in een jaar en die jongen zakt volledig door de grond. Ik denk dan ook echt dat als zijn vader nog had geleeft, hij gewoon een nieuw contract had getekend en PSV trouw was gebleven op de bank of op het veld, nu moet hij zelf beslissingen maken zonder het advies wat iedere vader geweldig kan geven, en dat mislukt gewoon volledig en natuurlijk heeft hij meer dan genoeg toegereikt gekregen vanuit PSV maar het advies van een vader blijft toch altijd wat anders. Mo is helaas gewoon de verkeerde weg ingeslagen en had het support vanuit PSV aan moeten pakken en er gewoon vol voor moeten gaan, nu is het allemaal onprofessioneel gedrag met een mentaliteit waar je niks mee kunt. Waar ik in de voorbereiding nog echt kei veel vertrouwen had als ik naar z'n fysiek keek en z'n kop, werd dat vertrouwen afgelopen week ook al snel compleet kapot geslagen. Tja, ik kan er wel degelijk boos om worden, dat het zo moet aflopen met een 19 jarig jochie, dat hij dit zichzelf aandoet, ik snap het niet hoor. En gelijk heb je, met die Romario vergelijking.

29 juli 2021 om 08:26

Ik snap dat iedereen moeite heeft met het gebrek aan geduld. Echter weten wij niet hoe het gaat. De houding van de trainer kan hierin uiteraard ook bepalend zijn. Of hij laat weten dat de jongen goed bezig is, maar hij momenteel voor anderen kiest is anders dan hem bijvoorbeeld totaal te negeren. Ik denk dat zoals meestal hier 2 partijen schuld hebben

29 juli 2021 om 08:34

Mindset is inderdaad goed als je je meteen ziek meldt als je niet direct het vertrouwen van de trainer terug hebt.

29 juli 2021 om 09:09

@MT87 je wil toch niet twee jaar stagneren in je ontwikkeling als speler door twee jaar op de bank te gaan zitten? Als Gotze verlengd kan dat ook zomaar vier jaar worden want Gotze is het lievelingetje van Schmidt en Ihattaren het zwarte schaap bij Schmidt. Dan moet je gewoon naar een club waar je wel gaat spelen dus dan hoop ik voor hem dat op de een of andere manier Feyenoord hem kan halen via de geldschieters of anders AZ. Dat lijkt me het beste voor hem nu want daar heeft hij gegarandeerd een basisplaats

29 juli 2021 om 09:12

@Aguerooo vergeet niet dat er op een gegeven moment drie rechtsbuitens kwamen in de tijd van Bakkali en dat hij toen op de tribune kwam omdat huurling Bryan Ruiz moest worden klaargestoomd voor een WK. Hij mocht toen ook niet mee doen met Jong PSV door bepaalde regels van de KNVB. Er viel Bakkali genoeg te verwijten maar PSV heeft toen ook fouten gemaakt met als nu imo. Ihattaren heeft fouten gemaakt maar er valt ook wel wat op PSV aan te merken in deze situatie imo

29 juli 2021 om 09:28

@100% Meijer om te weten dat de coach hem niet moet hoef je idd geen Jomanda te zijn. Ihattaren moet zich alleen wel rustig houden want anders komen andere clubs ook niet. Als hij dat doet en zijn zaakwaarnemer aan het werk zet om een club te vinden die het wel in hem ziet zitten en waar hij wel gewaardeerd wordt kan hij Schmidt straks een poepie laten ruiken. Hopelijk doet hij dat en last hij zich niet steeds gek maken door de coach. Niet meegaan in de prestigestrijdjes en pesterijtjes van Schmidt, laten zien dat je daarboven staat en zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent. Dat had ik hem graag als advies mee gegeven

29 juli 2021 om 10:46

@japie, je moet toch ook met ONS eens zijn dat Mo het de trainer wel heel makkelijk maakt om kritisch te zijn. Ten eerste is Mo bijna nooit echt fit geweest, is hij geregeld ziek en komt hij vaker in het nieuws omdat hij wel tijd heeft om andere dingen te doen dan zicht te concentreren op het voetbal. Ik vind zijn zaakwaarnemer hier toch ook een (nog meer) verkeerde rol in speelt. Een zaakwaarnemer mag of misschien wel moet er toch ook op toe zien dat een speler er alles probeert uit te halen (en dat op voetbal gebied). En je kunt toch heel makkelijk zien dat dat bij Mo niet gebeurd. En dan kun jij wel alles op de trainer gooien, maar een speler (met zijn begeleiding) mag ook wel eens zelf in de spiegel kijken.

29 juli 2021 om 11:13

Dat is precies wat ik ook aangeef. Als een trainer je niet moet betekend het niet dat je je amateuristisch moet gaan gedragen. Juist dan gewoon professioneel blijven en zorgen dat je zsm een andere club vind. Dit gedrag van hem werkt averechts en schikt clubs af

29 juli 2021 om 11:30

@mt87 @aguero

"maar er stond ook een clubfamilie die hem steeds heeft willen helpen"

"zonder het advies wat iedere vader geweldig kan geven"

PSV komt helemaal niet over als een warme club. Er zijn meer moeilijke jongens in het voetbal, alleen lijkt erop dat nu bij PSV niemand is die hem kan raken.

Kijk bij Ajax had je eerst leo Beenhakker. Zonder hem, had Ibrahimovic het niet gered bij ons. Stond zelfs op het punt naar Schotland te gaan. Leo nam het voor hem op in het openbaar, aaide hem, gesprekken voeren.

Waar zijn Gerbrands de boekjes schrijver en John de Jong ik wil geen interviews geven?
Die zijn als dode musjes bang achter Schmidt en durven niet zo een jongen in bescherming te nemen.

Als een van de 2 de vader figuur opnamen, zoals Beenhakker, zou het nooit zo uit de hand lopen.

29 juli 2021 om 14:34

@mrkrillin Nouja we weten natuurlijk niet allemaal wat er achter de schermen gebeurt he. Heb van genoeg mensen gehoord, o.a Rik Elfrink wie er zelden naast zit, dat Mo echt wel support kreeg toegereikt, tuurlijk zit zo'n typje als Leo Beenhakker niet bij iedere club, en misschien had zo'n iemand het wel gered met Mo maar het is niet zo dat PSV hem gewoon heeft laten stikken, dat geloof ik absoluut niet. Ik denk dat het ook al wel iets zegt wanneer je van Afellay hoort dat Mo op het begin altijd met hem in de auto naar de training reed als kameraad maar dat hij hier later geen behoefte meer aan had en in z'n eentje naar de trainingen reed. Als je Afellay ook over Mo hoort praten dan is hij vaak ontzettend kritisch op z'n mentaliteit, hij zal echt zelf iets moeten veranderen nu, hij is nu 19 en moet niet gaan denken dat wanneer hij van club verandert, hij zomaar ineens het mannetje zal gaan worden.

29 juli 2021 om 16:29

Japie

"er viel Bakkali genoeg te verwijten maar PSV heeft toen ook fouten gemaakt met als nu imo. "

Ah, gelukkig maar dat je over Bakkali begint. En nog eventjes de geschiedenis aanpast door ook daar weer dat nonsens verhaal op te hangen over hoe PSV dat ook al zo slecht zou hebben gedaan met die jongen.

Eventjes alles op een rij zetten Japie:

die jongen kwam op zijn twaalfde. De rode loper lag nog net niet uit, maar het scheelde weinig. Bakkali werd met elke dag opgehaald en naar de training gereden, hoefde niet mee met de spelersbus maar mocht met eigen vervoer meerijden, kreeg alle privileges die maar verzonnen konden worden en had al zoveel veren in zijn reet dat hij op zijn 16 al nauwelijks nog normaal kon lopen. En al ruim voor zijn debuut was PSV al bezig om zijn contract te verlengen. Bakkali bereikte met twee verschillende zaakwaarnemers ook daadwerkelijk overeenstemming voor verlenging van zijn contract, maar Bakkali wisselde dan steeds van agent en eiste dan doodleuk een hele serie nieuwe voorwaarden. In totaal heeft hij vijf zaakwaarnemers gehad trouwens.

Toen die eindelijk zijn debuut maakte speelde hij drie wedstrijde gewedlig. NEC thuis en twee keer tegen Zulte Waregem. Dat waren direct de laatste keren dat hij fatsoenljik heeft gespeeld. Die maanden daarna heeft hij alleen maar zaadpotten gespeeld. En is hij uit de basis gevallen, want hij liet echt niets meer zien. En inderdaad, in die winter stond PSV voor de keuze, want Bakkali weigerde nog steeds zijn contract te verlengen. Toen heeft PSV de knoop doorgehakt en inderdaad Ruiz gehaald. Ja sorry hoor, maar wat had PSV moeten doen? Niet gaan voor kwaliteit en maar aanmodderen met een spelertje die al vijf maanden geen fatsoenlijke pot speelde en op de training als een zoutzak erbij liep? Onzin. En wat ook voor Ihattaren (en jou) geldt: als jij op de training elke dag laat zien dat jij beter bent, dan speel jij gewoon! Zó simpel is dat dus ook Japie.

PSV heeft het uiterste en nog een beetje meer gedaan voor die jongen. Maar eens hield het op. En ik kan je de druppel nog wel melden hoor, dat was toen Bakkali wederom in de zomer 2014 een mondeling akkoord had gegeven met een nieuwe zaakwaarnemer, om de dag erna doodleuk met weer een nieuwe agent (dat was nr. 5) op de proppen te komen. Toen is het hoofdstuk Bakkali gesloten. Een jaar later liep hij transfervrij weg naar Valencia.

En heeft PSV dit volgens jou allemaal niet zo goed gedaan? Waar speelt deze jongen nu eigenlijk? Bij Beerschot. Is PSV hier dom geweest om een speler van de Europese top te laten lopen? Denk het niet he.

Maar het dossier Ihattaren heeft duidelijke overeenkomsten. Ook Ihattaren is gepamperd, overladen met privileges en op een voetstuk geplaatst. maar intussen heeft hij in de mythe al meer goede wedstrijden gespeeld dan dat hij ooit heeft kunnen spelen. Ook hij presteerde al onder Van Bommel zeer wisselvallig, op zijn best, en slechts incidenteel goed. Het was aan hem om zich te laten zien, afgelopen seizoen en dit seizoen. Daarin heeft hij gefaald. Niet Schmidt. Die heeft alle recht van de wereld om van al zijn spelers te eisen dat ze op hun niveau presteren. Ihattaren heeft dat ontegenzeggelijk niet gedaan. En ik vraag me steeds meer af of Ihattaren wel ooit nog op niveau gaat presteren, constant. Anders is het nu het rijtje Aissati, Bakkali, Ihattaren.

29 juli 2021 om 16:34

"niet meegaan in de prestigestrijdjes en pesterijtjes van Schmidt, laten zien dat je daarboven staat en zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent. Dat had ik hem graag als advies mee gegeven"

Waarom dit advies van de mentaal zwakkeren? Waarom niet het enige logische advies dat je een echte topper in wording zou moeten geven: Joh, ophouden met janken, ben je een proffessional die het gaat maken of ben je een weglopende huiler? Joh, jij bent beter dan wie dan ook op die training, laat dat zien! Elke dag opnieuw. Zegt de trainer iets wat jou raakt? Laat het zien! Op de training, elke dag! En mag je een keer invallen, laat het weer zien! En laat het dan de dag daarna, op de training, nóg een keer zien! Want ik kan jou garanderen, als jij elke dag iedereen dolt op de training, sta je elke week basis! En bijkomend voordeel, je laat direct aan je club, die trainer én de wereld zien wie er mentaal heel sterk is en wie kennelijk minder geschikt is voor topvoetbal. En reken jij er maar op dat topclubs daar naar kijken. Want jij vergeet denk ik weleens wat voor een druk erbij komt kijken om in de top te spelen.

Maar waarom heb jij hem dit advies niet gegeven en geef je wel advies om hard weg te lopen? Slap advies, als je het mij zou vragen.

29 juli 2021 om 16:47

Japie

Voor ik het vergeet, het is wel heel frappant dat behalve de laatste vier PSV coaches (cocu, Bommel, Faber, Schmidt) én de scouts van OC NIce in Roasrio een top level player zien en zes miljoen op tafel leggen, terwijl ze voor Ihattaren geen cent over hebben. Maar dat zal er denk ik aan liggen dat ze bij NIce van werkpaarden en waterdragers houden en de trainer een enorme persoonlijke hekel heeft aan types als Ihattaren. Vandaar ook dat de waterdrager Stengs daarheen gaat, met renpaard Kluivert.



29 juli 2021 om 17:27

@constant Kante ik heb mijn twijfels of Schmidt Ihattaren minuten zou geven als hij iedereen op de training zou dollen. Mauro kon gewoon vier zaadpartijen op rij spelen en blijven staan waar Ihattaren gewoon voor hem op de bank bleef zitten. mocht Ihattaren dan een keer meedoen mocht hij na de eerste de beste mindere parij meteen weer op de bank plaats nemen, tenzij er door blessureleed echt helemaal niks anders voor handen was. zo komt een speler natuurlijk nooit in een ritme en dan speel je onder hoogspanning want bij het eerste de beste balverlies weet je dat het waarschijnlijk weer een plek op de bank betekend. daar gaat niemand beter van spelen. als iemand je niet moet iemand je niet. je kan door een portier ook geweigerd worden omdat je hoofd hem niet aanstaat. dan is de club zogenaamd al vol terwijl er vervolgens wel vier mensen na jou naar binnen mogen. zo werkt het vaak in de wereld en dat gevoel krijg ik enorm bij de situatie Schmidt-Ihattaren. vaak als de naam Ihattaren valt dan staan de stressvlekken al in zijn nek en raakt hij enorm geirriteerd

29 juli 2021 om 17:28

@constant Kante niet zo vreemd dat geen club met Ihattaren in zee wil als PSV middels een persbericht vorig jaar al zijn vermeende vuile was buiten hangt in de media en Schmidt meldt onlangs nog in een interview wat voor een lastig ventje Ihattaren vorig jaar wel niet was. die clubs denken dan die jongen is totaal onhandelbaar en kiezen eieren voor hun geld

29 juli 2021 om 11:15

@njfromvol

" Ziek maar met je "broer" mee naar Nice" Ziek betekent niet alleen, dat je met griep op bed moet liggen he. Het kan ook een mentale iets zijn, overspannen door de slechte relatie met de trainer etc..

En wie zegt dat hij met zijn broer naar Nice is? Zijn zaakwaarnemer woont er in de buurt. In deze tijd maken de spelers transfers, dus normaal dat hij met zijn zaakwaarnemer moet afspreken om de opties te bespreken. Raiola is zelf ook druk met o.a. transfers van Rosario en Boadu dan volkomen logisch dat zij daar gezamelijk afspreken.

29 juli 2021 om 11:24

Voor het eerste deel van je opmerking, verwijs ik naar mijn opmerking onder #12. Als je overspannen bent, ben je gewoon ziek. Dit soort uitstapjes kunnen dan best heilzaam zijn.

Eerder noemde Ihattaren Rosario zijn broer, vandaar dat ik broer tussen aanhalingstekens plaatste

29 juli 2021 om 11:31

@njform

excuses lees nu van boven naar beneden. Ben nog niet bij jouw opmerking #12.

29 juli 2021 om 16:50

Ja klopt helemaal. Ziek is niet alleen longontsteking, Corona, gebroken been of buikgriep, ook alles wat met de werksituatie of iets dergelijks te maken heeft, of depresssie is ziekte in de zin van de wet.

Dus dat iemand zich 'ziek' meldt betekent niet dat die persoon dus standaard thuis moet blijven, etc. Mensen met een depressie of met ruzie met de baas wordt ook aangeraden te gaan wandelen etc.

29 juli 2021 om 16:41

Als ik mij bij de baas ziek meld, dan moet ik de arbo dienst inlichten als ik met vakantie ga of het land uit wil en daar toestemming voor vragen. Zo staat het officieel in de wet. Maar blijkbaar geldt dat niet voor voetballers.

29 juli 2021 om 16:51

Blijkbaar kan Ihattaren toch ook gewoon toestemming gevraagd hebben? Of weet jij dat hij dat niet gedaan heeft?

Niet te snel denken dat iemand anders iets mag wat jij niet mag he. Soms slaan we iets te ver door in dat egalitarisme hier in Nederland.

29 juli 2021 om 16:57

Zou kunnen, maar dat gaat ook in samenspraak met je werkgever. Zij moeten ook ingelicht worden door de Arbodienst. Ik heb ooit een collega gehad die een zware operatie gehad had en slechts 2 uur per dag mocht werken van de arbo, en die wilde in de zomer met vakantie. Dat werd een rel omdat de baas vond dat als je niet 8 uur kan werken dat je dan ook niet 8 uur vakantie kan vieren. Ik was die man zijn chef en zat middenin dat gevecht. De regels zijn vaak krommer dan je denkt.

29 juli 2021 om 19:21

Hoe is dat afgelopen Ronnie?

30 juli 2021 om 13:38

Omdat iedereen het recht heeft op vakantie volgens de wet, met een periode van minimaal 2 aaneengesloten weken, mocht deze collega met vakantie gaan. Of de baas nu boos was of niet. Ik ben er uiteraard tussenuit gegaan en liet het over aan de baas, collega en de Arbodienst.

Gewoon lekker naar Nice gaan of desnoods naar een andere club. PSV heeft hem niet nodig en hij heeft PSV niet nodig. Zijn we direct van al dat gezeik af. Bij PSV is een gesloten boek lijkt mij, denk niet dat dat nog een succes wordt.

Als meneer daadwerkelijk ziekgemeld was én daadwerkelijk in Nice rondliep, mag PSV deze jongen lekker z’n training en minuten gaan maken bij Jong PSV. Dat heeft niks met professioneel gedrag te maken.

29 juli 2021 om 16:43

Je doet dan wel aan kapitaalvernietiging. Kijk, als Ihattaren moeilijk doet kan PSV de hoofdprijs vragen. ( of wat lager zitten) maar als PSV hem verbant naar het jong team, dan denkt een potentikoper ook dat jij van hem afwil en dat kost je veel meer. Edit = grote schrijffout

29 juli 2021 om 18:26

Dus maar lekker de sfeer laten verzieken op de bank? Een plekje bezet houden voor een gast die wél 100% wil geven? Meneer is qua transfersom nog geen 3 miljoen waard nu.. Als hij wél bereid is ‘gewoon professioneel’ mee te doen, geen probleem

Nou beterschap Mo. Word er onderhand zelf ziek van, deze soap. Diep van binnen wil ik hem nog steeds zien schitteren en Europees tegenstanders op een hoopje zien spelen, maar het kan helaas niet meer. Prima dat die onder Van Bommel beter was, maar de resultaten van Van Bommel zijn veel minder dan die van Schmidt. Onder Schmidt zit er nu een stijgende lijn in en onder Van Bommel andersom. Dan heeft de winnende trainer gelijk. Hopelijk levert die 10 miljoen op met een doorverkoop percentage (wat mij betreft nog belangrijker). Ben benieuwd naar zijn vervanger, aanvallend hebben we geen fatsoenlijke bankzitters nu.

29 juli 2021 om 09:15

Omdat je nu van een Galatasaray wint wat echt heel slecht was? Het voetbal ziet er goed uit maar Galatasaray maakte het ze ook wel erg makkelijk. Aan het eind van het seizoen kunnen we concluderen of PSV op het goede paard heeft gewed. Als Schmidt geweldig gaat presteren en Ihattaren raakt nooit meer een knikker heeft PSV het gelijk aan hun kant. Is het andersom is het de verkeerde beslissing geweest. De tijd zal het uitwijzen

29 juli 2021 om 10:48

Maar Japie, nogmaals, wat heeft Mo onder van Bommel nu werkelijk laten zien. Verder dan Circusvoetbal kan ik mij niets herinneren. Betaald voetbal gaat niet om kunstjes !!

29 juli 2021 om 11:15

Niet mee eens. Hij heeft een balaanname en techniek waar de meeste PSV spelers niet aan kunnen tippen. Daar moet hij meer mee doen en als dat niet bij PSV gaat lukken moet hij verder kijken naar een andere club

29 juli 2021 om 11:43

Het laatste seizoen van Van Bommel was echt dramatisch. Kansloze nederlagen tegen Sporting, LASK en en ook in de Eredivisie wonnen we niks meer. N.a.v. de wedstrijden tegen Galatasaray moeten we inderdaad een flinke slag onder de arm houden omdat de tegenstander niet goed is. Maar als supporter zie ik ook dingen die ik eerder niet zag. Het team zet druk op dezelfde manier, maar met meer overtuiging. De as is met Ramalho en Van Ginkel veel stabieler, als het even niet loopt stort het niet in. Sangare is verlost van Rosario en speelt plots de pannen van het dak. Götze als 10 zorgt ervoor dat hij op wedstrijdbeslissende plekken komt centraal op het veld, en dat resultaat in een vloeiender spel. Bij VI is daar een mooie analyse van online gekomen. Dat zijn dingen die beter gaan. Er lijkt een soort cultuurswitch van 11 BV’tjes vorig seizoen naar een team professionals die weet wat er moet gebeuren om te winnen, even heel overdreven gezegd.

Als Mo goed gaat voetballen, wat er natuurlijk dik inzit, vindt je dan dat PSV ‘verkeerd gewed’ heeft? Ze behandelen Mo op deze manier niet omdat die niet kan voetballen, dus dat heeft er niks mee te maken. Het gaat om zijn houding en lange reeks aan incidenten waardoor de situatie onwerkbaar is. En voetballend legt die het af tegen Götze. Dus zo gek is die keuze niet, daar hoef je niet dit seizoen voor af te wachten.

29 juli 2021 om 17:30

@justinmorris als hij bij een andere club wel weet te excelleren betekend dat wel dat hij niet zo onprofessioneel en onhandelbaar is als dat PSV meldt waarschijnlijk. dan is het toch een kwestie trainer en speler die niet met elkaar door 1 deur kunnen

Ligt er aan hoe hij zicht ziek gemeld heeft.Mentaal ziek.Overspannen ziekDan kan hij nog gewoon dingen doen.??? Ook als hij niet echt ziek is.

29 juli 2021 om 00:19

Als je mentaal of overspannen ziek bent, ben je gewoon echt ziek.

29 juli 2021 om 01:00

Daarbij heeft die jongen al paar weken vakantie achter de rug en zijn er maar 2 officiele wedstrijden gespeeld. Ik ben bang dat dit een truc is die ik het meest haat bij mensen.

29 juli 2021 om 09:44

Ik sluit zeker niet uit dat het een truc is, maar daar reageerde ik niet op.
Ik denk dat wij aan andere dingen bij mensen stiekem nog meer een hekel hebben

Ik geef Mo hierin gelijk, mensen doen alsof hij zichzelf onmogelijk maakt in Eindhoven, maar het is toch echt andersom. Schmidt geeft deze jongen geen enkele waardering en geen schijntje vertrouwen of in ieder geval hoop op wat speelminuten. Ik denk dat Ihattaren iets heel anders had voorgesteld toen hij compleet afgetraind terug kwam van vakantie, hij dacht nu krijg ik wel mijn kans, maar Schmidt heeft allang besloten om geen gebruik te maken van Mo, dus Mo denkt, rot dan maar lekker op.

29 juli 2021 om 00:21

En dat baseer je op de eerste officiële wedstrijd van het seizoen? Die dan ook nog eens met 5-1 gewonnen werd.

29 juli 2021 om 00:26

Ik had ook gehoopt dat hij zou invallen. Zeker vergeleken met een thomas. We doen alleen wel alsof hij een gigantisch talent is. Dan nog moet je ballen tonen toch. Je wint 5-1 en nog worden er zoveel vragen gesteld. Los van dat ik het mooi vind dat hij afgetraind is, hoort dat eigenlijk de standaard te zijn.

29 juli 2021 om 10:50

Dat is het wel he. Er wordt gezegd dat hij een beloning moet krijgen omdat hij nu eindelijk eens afgetraind lijkt te zijn. Dat is toch echt het minste dat je van een voetballer mag verwachten !!

29 juli 2021 om 08:30

Met deze zielige instelling ga je het nergens in de professionele wereld redden. Een jongetje van 19 die ook maar 1 seconden denk recht te hebben op iets, schei uit zeg.

Word hier wel echt moe van hoor. Tuurlijk is hij niet ziek geweest, dat is allemaal gelul en volgens mij denkt Schmidt nu ook een beetje van ja liever z.s.m vertrekken dan hier blijven want constant dit gezeik schiet je als club niet mee op en als supporter word je er ook krankjorum van. Hij had beter in Nice kunnen blijven en daar wel een contract kunnen tekenen, vraag me trouwens af of dit soort clubs ook de situatie rondom Mo weten, dat hij gewoon ontzettend onprofessioneel is, want dan zal de interesse wel beperkt blijven. Wie wilt er nou zulk soort spelers wie zich ziekmelden na de eerste officiele wedstrijd op te bank te hebben gezeten en vervolgens gespot worden in Frankrijk? Mo jongen, wat doe je jezelf aan man ..

Ihattaren is maar nog eens voorbeeld waarom vele goede top-jeugdvoetballers mislukken. Al sinds de middelbare school sta je bekend als ‘die voetballer’ en kom je met je PSV tas op school als toekomstig miljonair tussen de toekomstige, met alle respect, voetvolk. Breezersletjes willen je maar al te graag en de ja knikkende vrienden verzamelen zich om je heen. Want ja, je zou maar eens veel geld gaan verdienen.

Op deze manier verliezen dit soort spelers hun motivatie en denken ze dat ze er al zijn. Geen zelfkritiek, geen extra motivatie, helemaal niets. Er zijn er maar weinigen die dan nog doorbreken. Dan kan je beter de ‘mindere’ jeugdspeler zijn en alle aandacht laten trekken door betere jeugdspelers. Ben ervan overtuigd dat je dan verder komt. Kijk nu maar ook bij Ajax: Unuvar krijgt al jaren aandacht, en wie breekt er door? Timber en Rensch, waar de gemiddelde voetbalvolger nooit van had gehoord.

29 juli 2021 om 00:58

"dan kan je beter de ‘mindere’ jeugdspeler zijn en alle aandacht laten trekken door betere jeugdspelers. Ben ervan overtuigd dat je dan verder komt''

Natuurlijk niet altijd het geval maar wel erg vaak, de volle aandacht op een groot talent is nooit echt goed en zou je als talent ook helemaal niet willen. Mo en Obispo kregen alle aandacht in de media als grote talenten en wie breken er nou echt door? Teze en Madueke. Het kan raar lopen in het voetbal..

29 juli 2021 om 01:27

Ben benieuwd hoe dat met Teze gaat lopen want met hoe het er nu uitziet wordt hij geen basisspeler.

29 juli 2021 om 01:43

Ook wel beetje eigenschuld toch? Teze moet gewoon accepteren dat hij een RCV is en hij daarmee is doorgebroken. Als RB viel hij nooit echt op bij Jpsv. Hij moet zich volledig gaan focusen op de RCV positie want daarmee kan hij echt grote stappen maken, ik zie zelfs liever Ramalho - Teze staan dan Boscagli - Ramalho, vooral omdat ik naast Ramalho toch wel graag wat snelheid zie, Boscagli en Ramalho zijn beide niet echt de snelste.

29 juli 2021 om 07:03

Dit verhaal blijft echter vaag. Sinds wanneer bepaalt een speler op welke positie hij speelt? Daarnaast vind ik het moeilijk te geloven dat Teze niet liever basis staat als cv dan op de bank voor rb. Ik vermoed dat Schmidt gewoon nooit helemaal tevreden was over Teze om redenen die voor mij als supporter geheel onduidelijk zijn. Het enige wat hij imo mist is ervaring en leiderschap, maar daarnaast vond ik hem gewoon echt heel erg sterk afgelopen seizoen op 1 foutje na.

29 juli 2021 om 07:57

Mee eens hoor over Teze, maar toch was iedereen het vorig jaar over eens dat de verdediging niet top was. Met Ramalho is het nu volgens mij er iets beter op geworden en dan moet je iemand opofferen, zo werk het helaas. Ik had Teze prima op RB laten spelen want die Mwene is ook niet heel speciaal, balletje kaatsen en that’s it.

29 juli 2021 om 11:37

@aguero

"n wie breken er nou echt door? Teze en Madueke'

Ik volg het Engels jeugdvoetbal niet, maar volgens mij was Madueke een heel groot talent, waar veel clubs achter aan zaten. Het was juist een sensatie dat hij naar PSV gegaan is.

29 juli 2021 om 12:22

@MrKrillin Klopt zeker maar hier in Nederland werd hij niet zo in de media gebracht als absolute toptalent, hij kreeg zeg maar niet die aandacht wie Ihattaren wel kreeg, als je begrijpt wat ik bedoel.

29 juli 2021 om 09:52

Unavar is nog een heel stuk jonger en vooral fysiek nog niet klaar voor het grote werk. Ik vind dit geen goede vergelijking. Zeker, op het eerste oog, qua persoonlijkheid niet. Daarnaast ligt niet alle schuld bij Mo. Schmidt is een rare gozer. Mo vertegenwoordigd kapitaal voor PSV. Laat hem op z’n minst invallen gedurende het seizoen en geef hem perspectief, wat dan ook. Hier schieten PSV en Schmidt ook in tekort. Net zoals Mo tekort schiet.

29 juli 2021 om 10:53

Mo lijkt geestelijk niet rijp voor betaald voetbal op het hoogste niveua. Dat moet ook mee tellen. En of Mo echt in de toekomst geld op zou leveren is nog steeds maar de vraag, en kun je gewoon niet op gokken. Moet PSV dan CL mislopen door Mo maar een basisplek te geven ? Dit om de ontwikkeling van Mo niet in de weg te staan. Dus directe miljoenen weggooien voor misschien een klapper in de toekomst. Zou jij zo'n besluit willen nemen ? Ik denk het ook niet.

29 juli 2021 om 11:40

@janssen

"mo lijkt geestelijk niet rijp voor betaald voetbal op het hoogste niveua. Dat moet ook mee tellen.'

Stel dat het zo is, dan faalt PSV helemaaaaaal! Dan weet je zelfde aanpak werkt niet voor iedereen en moeten meer maatwerk leveren.
Dan falen Gerbrands en de Jong helemaal als directeuren. Dan hadden zij Schmidt op kantoor moeten roepen en zeggen deze jongen niet openbaar steeds afkraken. Hij kan het geestelijk niet aan.

Of wegsturen want hij kan het niet aan, dus contract ontbinden.

Want zo doorgaan slaat nergens op.

29 juli 2021 om 13:34

@nederturk, als Unuvar het fysiek van een Gravenberch had, zat hij al bij Ajax 1. Timber is sws 2 jaar ouder dan Unuvar, toen hij dezelfde leeftijd had, zat hij ook niet bij Ajax 1.

Alleen het feit dat dat hij zich alweer ziek meldt en naar Nice afreist nadat hij niet werd opgesteld bewijst het gelijk van de trainer. Lachwekkend zoals enkelen hier voortdurend de schuld bij PSV leggen maar deze jongen heeft vanuit de jonge jeugd al erg veel begeleiding gekregen van PSV. Voor deze mensen voortdurend weer een kans op PSV te kleineren. Deze speler mist simpelweg de topsport mentaliteit. Stop aub met de topics over hem.

29 juli 2021 om 09:55

Zouden de topics na verloop minder worden wanneer hij voor Marokko kiest en het op clubniveau niet zo ver weet te schoppen als dat men verwacht had? Rondom de keuze voor Marokko zal er veel berichtgeving zijn maar zal het daarna verstommen wanneer hij toch niet die topper blijkt te kunnen zijn waarop iedereen hoopte en wat iedereen op basis van z’n talent had verwacht? En nee, een keuze voor Marokko betekent niet dat hij niet bij een topclub terecht komt. Dat zeg en bedoel ik niet. Dat zal dan zo zijn vanwege z’n mentaliteit.

Ik snap dat je als PSV zijnde deze speler niet wil ontslaan aangezien het kapitaal vernietiging is.. Maar bij een normale werkgever was deze jongen al niet meer werkzaam geweest.

29 juli 2021 om 09:54

Bij een normale topclub was een coach die op 16 punten van de koploper eindigt ook al ontslagen maar Schmidt heeft Guardiolakrediet bij PSV. Ihattaren moet zich ook professioneler gaan opstellen binnen het team, zijn zaakwaarnemer in de tussentijd aan het werk zetten en zo snel mogelijk proberen weg te zijn bij PSV. Met dit gedrag wat hij nu toont komt hij nooit weg

29 juli 2021 om 11:03

Ja ja, Japie heeft het weer over de 16 punten. Dat PSV met corona en blessures heel veel personele pech heeft gehad vergeet hij te melden. En dat Ajax als nood een aankoop van 22 miljoen doet in de winterstop maakt ook niets uit. Iedereen binnen PSV zal beseffen dat 16 punten achterstand te veel was, maar dat gezien alle omstandigheden een 2de plek het hoogst haalbare was.
Als je dan toch naar slecht presteren als trainer bij PSV wil kijken, dan moet je naar het laatste jaar van Advocaat bij PSV kijken. Zijn selectie was toen zeker niets minder dan dat van Ajax, had weinig personele problemen, maar werd geen kampioen, ondanks dat Ajax met een minimaal aantal punten kampioen werd. Dat was pas falen van een coach !!

29 juli 2021 om 11:09

@janssen ik had hem van te voren al aan zien komen.. 16 punten en Schmidt, ik had alleen nog slechte begeleiding vanuit PSV erbij gegokt dus toch iets teleurgesteld.

Sommige jongens kan je met de hele wereld begeleiden en het zal nog niet genoeg zijn, ik hoop voor de speler dat als hij naar een andere club gaat hij het wel weer onder controle krijgt.. maar met de instelling zoals in dit verhaal ga je echt nergens slagen, zeker niet in het normale bedrijfsleven.

29 juli 2021 om 11:17

@Janssen ga je nou echt Haller erbij halen? Alleen Sangare en Max kostte meer dan heel de AZ basis 11 bij elkaar en PSV stond geen 16 punten voor op AZ maar kon die club maar ternauwernood achter zich laten. Verder vind ik dat als zelfs het overlijden van een ouder geen excuus mag zijn voor het mindere presteren van een speler, dat dan wat blessures ook geen excuus mogen zijn voor een straatlengte achterstand op de koploper voor een trainer

29 juli 2021 om 11:45

@janssen

"ja ja, Japie heeft het weer over de 16 punten. Dat PSV met corona en blessures heel veel personele pech heeft gehad vergeet hij te melden."

Hij benoemt toch feiten?

Waarom zoek jij excuses? Alle clubs hadden last van corona.

Toen AZ nog lang meedeed voordat de competitie stop gezet werd, hadden zij ook extreem veel blessures. Speelden zelfs met Claisi als Cv!!!

Waarom, altijd de trainer blind verdedigen en excuses zoeken?

Het is een feit, de trainer is op 16 punten achterstand geeindigd. Feit is door zijn starre en koppige houding door vasthouden aan 4222 had hij bijna de 2e plek verspeeld (geluk was dat AZ extreem slecht aan het seizoen was begonnen) en feit hij had alle toppers verloren.

Dit seizoen weer nieuwe ronde en nieuwe kansen. Hij is nu goed begonnen door Gala 2x te verslaan, speelt een logische opstelling, dus tot nu doet hij het goed.

29 juli 2021 om 16:39

"bij een normale topclub was een coach die op 16 punten van de koploper eindigt ook al ontslagen maar Schmidt heeft Guardiolakrediet bij Psv."

Schmidt heeft géén 'guadiola krediet' en ik weet niet wat jij een 'normale topclub' vindt, maar een topclub die constant bij elke keer dat je een minder seizoen hebt trainers ontslaat, dat vind ik dan weer topclubs die louter emotiebeleid en wanbeleid voeren. Dan ben ik er trots op dat ik supporter ben van een abnormale topclub waar gewoon verstandige mensen zitten die zich niet door goedkope emoties en simpele redenatietjes laten lijden. Heb me namelijk groen en geel geërgerd aan de ontslagen van zowel Van Bommel als van Fred Rutten. Prima dat ze dat soortfratsen bij Ajax en Feyenoord uithalen maar PSV is gewoon een hele nette club en daar hebben ze niet zo'n traditie van omgaan met trainers.

29 juli 2021 om 16:42

16 punten, 16 punten. Japie, is jou weleens uitgelegd dat uitschieters uitschieters zijn omdat zij niet de norm bepalen? Kijk, met dat eeuwige gedram over die zestien punten heb je al duidelijk gemaakt dat je het verschil tussen een correlatie en een causaal verband niet kent, maar misschien ook tijd om in te zien dat vergaande conclusies op basis van één seizoen nogal frivool zijn en eigenljik te flinterdun om als argument te gebruiken.

Maar goed, er zijn volgens mij pas een man of 25 hier op VZ die je hierop wijzen, dus wellicht kan het aan al die mensen, en mij, liggen en heb jij gelijk, maar de kans daarop is in het licht van mijn eerste alinea niet heel erg waarschijnlijk. Of dacht je echt van wél??


29 juli 2021 om 17:32

@constant Kante hoezo? we hebben het ook over een club die een speler die een minder seizoen beleefd totaal heeft opgegeven en neerzet als een enfant terrible en Van Bommel werd ook ontslagen na 1 slecht seizoen. 16 punten achterstand is natuurlijk meer als een uitschieter, dat is gewoon een totale wanprestatie. het is dat Schmidt heilig is verklaard in Eindhoven want elke andere coach had er gewoon uitgelegen

Bakkali II.
Goede voetballer, maar voor de rest niets, en dat is heel jammer. Als hij net zo hard zou werken als hij talent had dan was hij al bij een topclub terecht gekomen.
Nu wil zelfs Nice hem niet hebben. Zelfs nu hij op een presenteerblaadje wordt aangeboden(!)
Ja, en als Nice (die harde werker Pablo Rosario wél koopt) hem, met al zijn talent, niet wil hebben, zou dit hem toch aan het denken moeten zetten.
Ik hoop voor Mo dat hij een keer tot inkeer komt en hard gaat werken. Want anders wordt hij een regelrechte :
Bakkali II.

29 juli 2021 om 11:46

@ehvoet

"nu wil zelfs Nice hem niet hebben. Zelfs nu hij op een presenteerblaadje wordt aangeboden(!)"

Hahah wat een aanname zeg.... Laat mij raden, jij zat aan tafel of bent Raiola stiekem?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren