Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten loven ‘opgepimpt PSV’: ‘Eén man past hier voorlopig niet in’

Laatste update:

PSV staat met één been in de volgende voorronde van de Champions League. Mede dankzij een hattrick van Eran Zahavi won het team van trainer Roger Schmidt woensdagavond onder toeziend oog van 23.500 fans met liefst 5-1 van Galatasaray uit Turkije. Door de klinkende overwinning gaat PSV volgende week met een uitstekende uitgangspositie naar Istanbul, waar de return op het programma staat. De Nederlandse kranten zijn donderdag zeer enthousiast over de indruk die de Eindhovenaren achterlieten.

De Telegraaf looft het optreden van Zahavi in de eerste officiële wedstrijd van PSV van het seizoen. Voor de Israëliër was het overigens alweer zijn twintigste wedstrijd in de voorronde van het Europese miljoenenbal. “Zahavi kun je in de kwalificatie voor de Champions League wel om een boodschap sturen. Hij was het speerpunt van een PSV dat heel aardig opereerde. ( . . . ) Na de 2-1 leefde Galatasaray even op. Maar van bijvoorbeeld Ryan Babel, die voortdurend uitgefloten werd, had PSV niets te duchten. De Turken hadden dat van Zahavi des te meer”. wijst het dagblad met gevoel voor understatement naar de drie treffers en de prachtige assist van de PSV’er.

Ook in het wedstrijdverslag van het Algemeen Dagblad speelt Zahavi logischerwijs een hoofdrol. “Niet alleen vanwege zijn assist en drie goals werd Zahavi bij PSV de man van de wedstrijd, maar ook omdat hij voortdurend de defensie van Galatasaray afjoeg”, schrijft journalist Rik Elfrink. “Vorig jaar leek soms alles tegen te zitten voor de spits van PSV, maar de start van zijn nieuwe seizoen was gisteren prima. In zijn laatste drie Europese duels voor PSV heeft Zahavi zeven keer gescoord. Volgende week moet PSV voorkomen dat het opnieuw niet goed genoeg is om door te gaan.”

De Volkskrant staat daarentegen meer stil bij de start van ‘deel twee van Project-Schmidt’ in Eindhoven en schrijft over ‘een opgepimpt PSV’, dat van het veelbesproken 4-2-2-2-systeem is overgestapt naar een 4-2-3-1-formatie. Het dagblad doelt onder meer op de belangrijke rol die de 28-jarige Marco van Ginkel vervult naast Ibrahim Sangaré. maar ook op de verdedigers André Ramalho (29), Phillip Mwene (27) en de ingevallen middenvelder Davy Pröpper (29). “De nieuwelingen zijn het levende bewijs van hetgeen waaraan het PSV vorig seizoen ontbrak: ervaring en leiderschap”, zo valt er te lezen.

“Het moet de juiste mix vormen met het talent van Noni Madueke, Cody Gakpo, Yorbe Vertessen en Mohamed Ihattaren, al lijkt laatstgenoemde nog altijd niet in de plannen van Schmidt voor te komen.” Trouw heeft het over ‘een ouderwets feestelijk Europees cupsfeertje in het Philips Stadion’ en benadrukt dat ‘dit PSV veel meer dan vorig seizoen is gevormd naar de ideeën van Schmidt’. “Daar past één man voorlopig niet in, een speler die anderhalf jaar terug nog als een grote belofte gold”, verwijst men naar Ihattaren.

Schmidt hamert immers op discipline, werklust en denken in het collectief. “Hij beseft dat het na een seizoen zonder prijzen een cruciaal jaar wordt voor PSV. De afgelopen jaren groeide financieel en sportief een kloof met rivaal Ajax. Al enkele jaren werd de Champions League gemist waardoor het verschil in de jaarbegroting met de Amsterdammers nu 31,5 miljoen euro is. Om dat gat niet nog groter te laten worden, is deelname aan het Europese kampioenenbal nu een must. De startpremie is immers al 35 miljoen.”

35 miljoen euro
Ajax is als deelnemer aan de groepsfase van de Champions League alvast verzekerd van een startpremie van 15,64 miljoen euro, 390.000 euro meer dan de Amsterdammers vorig seizoen ontvingen. Nog voor er een bal getrapt is kan de regerend landskampioen van Nederland in totaal rekenen op minimaal 30 miljoen euro aan inkomsten.

Naast de startpremie die Ajax ontvangt zijn de Amsterdammers verzekerd van een bedrag uit de marketpool voor tv-rechten en een bedrag uitgekeerd op basis van de tienjarige clubcoëfficiënt. Dat laatste komt neer op ongeveer twintig miljoen euro voor Ajax. PSV staat een stuk lager op de tienjarige ranking en heeft bij plaatsing recht hebben op ongeveer 12,5 miljoen euro op basis van zijn coëfficiënt. Aan tv-rechten is in Nederland 'slechts' iets meer dan een miljoen euro beschikbaar. Als PSV de groepsfase van de Champions League bereikt, dan moet Ajax de tv-pot delen met de Eindhovenaren.

Met goede resultaten kunnen clubs de kassa in de Champions League opnieuw laten rinkelen. Een overwinning levert volgend seizoen 2,8 miljoen euro op (+100.000 euro ten opzichte van dit jaar), een gelijkspel brengt 930.000 euro op (+30.000 euro). Kwalificatie voor de achtste finale is 9,6 miljoen euro waard (+100.000 euro), de kwartfinale 10,6 miljoen euro (+100.000 euro), de halve finale 12,5 miljoen (+500.000 euro) en de finale 15,5 miljoen euro (+500.000 euro). Voor de winnaar van het toernooi ligt 20 miljoen euro klaar (+1 miljoen euro).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als PSV zo doorgaat plaatsen ze zich wel voor de Groepsfase. Dit zal ook goed zijn voor de Eredivisie. Anders loopt Ajax nog verder uit. Als PSV zich plaatst pakken ze ook gewoon geld en kunnen ze evt nog een mooie aankoop doen om het Ajax echt lastig te maken dit jaar.

22 juli 2021 om 07:11

Zou geweldig zijn als PSV de groepsfase weet te halen, belangrijk voor het Nederlands voetbal ook. Maar zo zeker als jij ben ik nog niet, de volgende ronde tegen Celtic of Midtjylland zie ik ze wel doorkomen, als ze zo spelen als gisteren zelfs vrij comfortabel. Maar daarna in de play-off kom je wel ploegen tegen van een iets hoger kaliber, ik meen dat o.a. Shakthar Donetsk en Benfica dan mogelijke tegenstanders zijn. Dat zijn vrij lastige hordes natuurlijk maar zeker niet onmogelijk. Laten we hopen dat PSV het haalt!

22 juli 2021 om 07:18

Sanderk91, idd, het hangt ook van zoveel dingen af. Het opportunisme viert weer hoogtij na welgeteld 1 wedstrijd. Ik las gister over een spannend seizoen, beste spelers vd eredivisie, kampioenschappen.... Mensen lijken echt te vergeten dat t maar 1 wedstrijd was tegen een echt dramatische tegenstander

22 juli 2021 om 07:21

Oh moeten ze nog een ronde na Celtic / Midtyland? Ik dacht dat ze er dan al waren haha. Nee dat is dan idd wel een lastige horde nog.

22 juli 2021 om 07:23

Schmidt en de directie lijken het in ieder geval iets beter voor elkaar te hebben,dit seizoen. Hoop dat de spelers blessurevrij blijven,en dat er een vibe ontstaat. Een overwinningsvibe.

22 juli 2021 om 07:38

Shakhtar en Benfica zijn natuurlijk zeer serieuze tegenstanders, maar een ploeg die op dese manier thuis wint van Galatasaray zou dan wat mij betreft gewoon favoriet zijn. En al haal je het niet tegen 1 van de 2 dan niet en heb je niks te zoeken in de CL. Versla je een Benfica wel dan zou het weleens een heel mooi seizoen kunnen worden.

Baal wel alleen van de situatie Ihattaren. Hopelijk wordt daar gauw een oplossing voor gevonden (hoop nog steeds dat hij zijn contract verlengd en zo niet dan maar een andere club).

22 juli 2021 om 07:53

Helemaal mee eens Formus. PSV speelt wel vaker een hele goede wedstrijd en zijn een week later compleet onherkenbaar. Wat doet deze ploeg bij tegenslag? Bij mindere vorm? En vooral...bij meer tegenstand. Ze moeten eerst nog getest worden voordat ik enthousiast wordt.

22 juli 2021 om 08:51

Bierpens, Ik gun het PSV van harte. De groepsfase CL, meedoen om de titel. Maakt het veel leuker dan met 16 punten voorsprong kampioen worden. Voor de eredivisie is het belangrijk dat het weer spannend wordt, dat willen de meeste volgers. Zolas vorig jaar is er weinig aan. De seizoenen met de spannende slotdag in 2007, 2011 en 2016 zijn de seizoenen die je wilt. Die onthoud je. Ondanks dat je club misschien er net naast grijpt, zijn dat memorabele seizoenen. En die van vorig jaar gaat de boeken in en kan niemand zich verder meer herinneren straks. Spannend moet het weer worden.

22 juli 2021 om 08:55

messibarca, het lijkt idd zo. Maar begin vorig seizoen werd dat ook gezegd. Schmidt, Mvogo, Max, Gotze, Zahavi, Fein, Van Ginkel.... nou, het was echt niet veel uiteindelijk. Hoop echt dat het dit jaar beter wordt, maar het hangt echt van zoveel factoren af.

22 juli 2021 om 09:03

Veel pech gehad aan het begin met coronagevallen en de situatie Ihattaren toen ook al. Hopelijk hebben we daar dit jaar minder last van en vallen de puzzelstukjes op hun plek. Sowieso is de selectie ook in de breedte sterker dan vorig jaar. Ik zie in ieder geval een mooie mix van talent, ervaring, clubliefde en culturen die er samen voor willen gaan dit seizoen.

22 juli 2021 om 09:26

Als Feyenoord gelijk kan spelen tegen shakthar en Ajax kan winnen van Benfica dan kan PSV zoiezo ook een keer stunten tegen die ploegen

22 juli 2021 om 09:54

Ik snap oprecht niet waarom de nadruk bij velen zo ligt op het ‘weer’ spannend worden van de Eredivisie alsof we spreken over de Franse/Duitse competitie. Het wordt na een jaar overduidelijk kampioen zo uitvergroot dat ik haast zou denken dat dit een trend is. Vind jezelf niet dat je dan een beetje doorslaat, door nu toe doen alsof het zo een onmogelijk opgave wordt om de eredivisie weer spannen de te maken na welgeteld 1 seizoen in zoveel jaar tijd met afstand kampioen te worden of?

22 juli 2021 om 12:49

Ben ik niet met je eens, dat die kampioenschappen spannend waren, ja. Maar legendarischer zijn de kamlioenschappen waar je met ren straatlengte wint. Daarnaast mag Ajax van mij altijd met een puntje of 15 voorsprong kampioen worden, is beter voor mijn hart.

22 juli 2021 om 09:40

Ik zal wel hoon over mij heen krijgen. Ja het resultaat was perfect en PSV speelde goed maar Galatasaray was enorm slecht. Nee ik wil het resultaat niet bagatelliseren maar probeer er realistisch naar te kijken. We gaan het zien in de volgende ronde. Deze zit wel in de tas.

22 juli 2021 om 11:57

Ik denk goed gezegd. We zijn er nog langer niet maar ik kan wel zeggen dat ik PSV in geen jaren meer zo een goede wedstrijd heb zien spelen en dat zegt wel iets over de ervaring die spelers als Van Ginkel, Propper en Ramalho bijvoorbeeld met zich mee nemen. Ik vondt dat je duidelijk kon zien dat er rust was bij de spelers, waar vorig seizoen echt alleen maar piep jonge spelers excl Gotze en Zahavi op het veld rond liepen, is dit wel echt een flinke verbetering!

22 juli 2021 om 12:13

Zeker daarom zeg ik ook dat ze deze wedstrijd goed speelde. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als ze toch wat meer weerstand zullen krijgen. Time will tell.

22 juli 2021 om 16:54

Je hebt gelijk Ajax33*. Galatasaray was ook erg slecht. Ze konden geen eens een bal ingooien en Muslera was matig. Je kan nu nog niet zeggen dat dit PSV beter is dan vorig seizoen

22 juli 2021 om 13:25

Ik zie het PSV Ajax sowieso wel lastig maken dit jaar als dat systeem van Schmidt of gaat werken of als hij gewoon een normale opstelling maakt (zoals gisteren).
Mits fit heb je met propper, van ginkel en gotze misschien wel het beste middenveld van de eredivisie , ik zou het zeker op voorhand niet minder inschatten dan klaassen, alvarez en Gravenberch en ook aanvallend steekt PSV er, zeker als malen blijft of wanneer er een goede vervanger komt, samen met Ajax een eind boven de rest uit.

Nou, als ik psv zo zag gister dan denk dat er gewoon een heel sterk team staat dat klaar is voor de strijd om het landskampioenschap. Zou wel goed zijn voor ons voetbal als er een 2e club bijkomt. Nog meer zin in het seizoen! Moet er wel bijzetten dat Gala echt zwak was, wat is die club ver afgegleden zeg.

22 juli 2021 om 08:18

Als dit team heel blijft, ja. En daar zit dan ook direct de uitdaging. Blijven Van Ginkel, Propper en Gotze bijvoorbeeld überhaupt een heel zwaar, slopend seizoen fit? Ik zou er eerder negatief dan positief op antwoorden. Dat gezegdhebbende blij met tegenstand in de competitie, alles beter dan vorig seizoen.

22 juli 2021 om 08:36

Het is 1 wedstrijd hè. Wie weet raakt Götze geblesseerd of Van Ginkel heeft daar ook een handje van. Gisteren was goed maar dit zegt echt nog niks over het kampioenschap. Selectie van Ajax is 2x zo breed waardoor zij uiteindelijk torenhoog favoriet zijn. Iets met één zwaluw…

22 juli 2021 om 08:46

Nee, oke. ik zou op dit moment ook Gotze, Van Ginkel en Propper niet op 30 wedstrijden zetten in een seizoen waardoor je alsnog bij Rosario enzo uitkomt. Maar goed, op dit moment ziet het er in ieder geval beter uit dan vorig seizoen.

22 juli 2021 om 12:01

Ik vind dit niet één zwaluw hoor. Het was al zichtbaar dat het elftal in ontwikkeling was, en dat de grote namen op hun plek konden vallen. Dat gebeurt nu. Dat is eerder een bevestiging. Je hebt ook weleens van die wedstrijden die je plotseling goed speelt, door de vorm van de dag. Maar zo vond ik dit er niet uitzien.

22 juli 2021 om 08:38

Met alle respect maar Gala was ook echt geen graadmeter. Ze konden amper 3 keer passen naar dezelfde kleur. Waren de hele tijd laat met instappen. Was geen tactiek, passie. Helemaal nada.
Laten we nog niet te hoog van de toren blazen.

22 juli 2021 om 09:50

Tweede club bijkomt? PSV is er altijd al, elk jaar is het of Ajax, of PSV. En PSV wint deze eeuw net zoveel titels als Ajax. Het is elke keer de media die doorslaat en net doet of Ajax al kampioen is.

22 juli 2021 om 11:52

Dat is wel een hele boude uitspraak. De selectie van Ajax is ten eerste nog redelijk intact vergeleken met die van vorig seizoen (waar ze vrij soeverein kampioen werden) én heeft al met Berghuis een goede versterking binnen.
Ten 2e heeft Ajax sowieso voor Nederlandse begrippen een sterke selectie met verschillende internationals.
Ten 3e, zoals hier ook is aangegeven, we hebben Ajax nog niet aan het werk gezien. We weten nog niet hoe klaar die zijn voor dit komend seizoen

PSV heeft absoluut uitstekend gespeeld gisteren. Het zag er allemaal behoorlijk overtuigend uit. Maar dit is pas 1 zwaluw.

PSV speelde fris en Gala was echt een drama, maar ik vond het vooral de verdienste van PSV die ze meteen bij de strot grepen. Hopen dat de volgende ronde net zo soepel gaat als deze wedstrijd, de return is een formaliteit waar aan het vertrouwen gewerkt kan worden. Dat Gala gewoon 2e is geworden zegt mij veel over de devaluatie van de Turkse competitie zeg, mijn hemel wat slecht.

Niet te hard van stapel lopen jongens. Het Turks voetbal is momenteel in een diepe dal met overbetaalde spelers en tactiekloze trainers. Dit Galatasaray heeft in de afgelopen 40 europese wedstrijden maar 4x gewonnen ofzo dus hiervan winnen betekent niet dat het al gebeurd is. Ik schat een Celtic of Midtjeland die vorig jaar nog cl speelde gewoon hoger in.

ik moet wel zeggen toen ik gisteren aan het kijken was dacht ik halverwege zo we hebben een echte titelstrijd dit jaar maar nu denk ik dat PSV gewoon met 2 vingers in de neus kampioen wordt, dit Ajax kan er echt niet tegenop, Misschien het Ajax van paar jaar terug, maar absoluut niet deze selectie van Ajax

22 juli 2021 om 07:46

Dat gaat wel weer heel ver wat je nu zegt. We hebben Ajax nog geen officiële wedstrijd zien spelen. Laten we daar maar eerst even op wachten.

22 juli 2021 om 07:55

Ze speelden tegen Galatasaray, dat was gisteren bal op het dak 13. Psv heeft t heel goed gedaan, maar nu sla je nog even door.

22 juli 2021 om 07:56

Misschien hap ik en is dit sarcasme. Maar wat een reactie. En ik dacht dat wij Ajacieden arrogant waren. PSV eindig vorig seizoen op zestien punten achtetstand en met twee versterkingen erbij worden ze nu met twee vingers in de neus kampioen?

22 juli 2021 om 08:17

Suarez, jullie zijn ook arrogant (joke), maar worden nu gewoon overklast door Meneerlike. Maar oké, alles voor de likes blijkbaar. On: ik heb een goed psv gezien, ook tegen paok al. Maar om nou te doen of psv Ajax even te kijk zet, nee hoor. Ik zou blij zijn als we na 30 duels nog gewoon meedoen om het kampioenschap en dat de wedstrijden wat eenvoudiger over de streep worden getrokken dan vorig jaar. Het team is in de breedte er wel wat op vooruit gegaan, maar op de bank zitten wel veel jongens die vorig seizoen moeite hadden om zich te onderscheiden van de Nederlandse middenmoot/subtop. En die moeten het wel gaan doen als basisspelers wegvallen. Ajax heeft meer kwaliteiten op de bank. Daarnaast kijk ik niet alleen naar dit seizoen, maar hoe ziet het er in de jaren hierna uit? Er stonden naar mijn idee behoorlijk wat spelers aan de aftrap zonder restwaarde. Het moet komen van Madueke, gakpo of het moet nog echt hard gaan met Sangare, boscali en max.

22 juli 2021 om 10:43

We worden verslagen in onze eigen specialiteit ;-) Misschien moet ik even roepen dat we de beste zijn van Rotterdam, Eindhoven, Alkmaar, Arnhem, Groningen ;-)

22 juli 2021 om 13:16

Dit is een herhaling van de woorden van egin van het seizoen van vorig jaar, we moeten het nog maar even zien.

22 juli 2021 om 07:57

Leuk dat er weer een keer een titelstrijd is, maar Ajax heeft met name in de breedte nog een veel betere selectie behalve wellicht op doel. PSV leunt aardig op twee zeer blessuregevoelige spelers in Van Ginkel en Gotze, die sowieso niet het hele jaar fit zullen blijven terwijl Ajax alleen al in de aanval 5 opties heeft van topniveau. Maar goed, Madueke/Zahavi/Gakpo wordt wel echt een aanval om je vingers bij af te likken

22 juli 2021 om 08:10

In de voorbereiding worden er altijd 3 clubs kampioen, 8 halen Europees en niemand degradeert.

22 juli 2021 om 08:10

Voor deze partij zei ik al dat de selecties van Ajax en PSV ongeveer gelijk zijn. Mijn voorkeur gaat zelfs iets naar PSV ook (wat betreft de spelers). Ik heb echter van Ten Hag weer een hogere pet op dan van Schmidt. Het zal dus vrij gelijk worden denk ik. Gisteren was wel echt prachtig voetbal. Onnederlands goed. Erg leuk om te zien. Feyenoord en AZ gaan in ieder geval niet bij die 2 in de buurt komen lijkt mij.

22 juli 2021 om 09:07

Ajax heeft wel een betere eerste elf en ook een bredere bank met spelers als Kudus, waarschijnlijk Berghuis, Schuurs, Neres enzovoort. Stekelenburg-Drommel 1-0. Mazraoui-Mwene 2-1 (ik denk eigenlijk dat Maz beter is, maar te weinig van gezien). Timber-Ramalho 3-1. Martinez-Boscagli 4-1. Rensch-Max 4-2. Blind-Sangare 5-2. Gravenberch-Van Ginkel 6-3. Klaassen-Gotze 6-4. Antony of Berghuis-Madueke 7-5. Haller-Zahavi 8-5. Tadic-Gakpo 9-5. En dan schat ik de bank van Ajax ook nog hoger in dan die van PSV. Of ben ik nu te biased?

22 juli 2021 om 09:21

Ik kon het niet meer met jou oneens zijn. Maar ik heb jou, met alle respect, zelden een objectieve reactie wat betreft Ajax zien geven, dus dit is niet een discussie die ik aan wil gaan met jou. Niet lullig bedoeld trouwens.

22 juli 2021 om 09:27

Dat kan, ik vind het alleen jammer dat je niet uiteenzet wat er zo vreemd is. Van Ginkel boven Gravenberch en Zahavi boven Haller zie ik bijvoorbeeld nog wel zitten, al heeft Haller zich in een topcompetitie bewezen en is Gravenberch een begenadigd talent.

22 juli 2021 om 09:40

Nee, dat ga ik dus niet doen. Ik ben het met meer dan dat niet eens. Het is allemaal lastig aan te duiden waarom iemand beter is. Ik snap niet dat Steek hoger staat. Dat Martinez hoger staat. Dat Gravenbergh hoger staat. Dan Blind als CVM hoger staat. Vind ik allemaal onverklaarbaar. En dan heb je slecht nog de individuele spelers te pakken. Dit ga jij dan weer allemaal weerleggen, want jij bij die-hard Ajacied. Niets mis mee natuurlijk, ik ben lastig objectief waar het sc Heerenveen betreft, maar dit wordt dan een kinderlijke "wellus-nietus-discussie".

22 juli 2021 om 09:50

We zitten op een discussieforum en ik vind het argument "jij bent Ajacied dus niet objectief" wel erg zwak. Ik ga er inderdaad op in, wat is er anders leuk aan een discussieforum ;-) Drommel is een talentvolle keeper, maar hij is verre van constant. Vorig jaar keepte hij enkele topwedstrijden, bijvoorbeeld tegen PSV, maar maakte hij ook een aantal flaters, vooral aan het einde van de competitie. De blunders tegen Den Haag springen er dan toch bovenuit, ik vind hem verre van constant. Martinez is mijns inziens defensief stabieler dan Boscagli en opbouwend ook erg onderschat, in zo een wedstrijd bij Argentinie zie je bijvoorbeeld hoe een goede opbouwer hij is en toen Blind geblesseerd raakte nam hij die rol ook op zich. Blind heeft als CVM erg goeie wedstrijden gespeeld: vorig jaar blonk hij in de beker uit tegen PSV, in de Europa League tegen Lille en Young Boys en het seizoen ervoor speelde hij fabeuleus daar tegen Bayern Munchen en in zijn eerste periode brak hij daar door met geweldige wedstrijden tegen Barcelona en Milan. Met een loper naast hem is hij in die rol echt compleet (in eerste periode was dat Serero, nu een Gravenberch). Gravenberch en Van Ginkel kan ik begrijpen, als je kijkt naar rendement is Van Ginkel veel beter, in de aanvallende opbouwzone acht ik Gravenberch met zijn dribbel en rust beter.

22 juli 2021 om 10:00

Ik wil best met enkele Ajacieden in discussie, maar niet met jou. Dat is mijn punt meer. Myvision, Thamike, Kyle of Zytro zou ik ook links laten liggen. Het is een discussieforum en het gros acht ik ook in staat om te discussiëren. Jou ook echt wel, alleen over een bepaalde club niet. Daarom heb ik ook niet de moeite genomen, om jouw eerste zin na, om de rest van jouw post te lezen. Hetzelfde heb ik bij anderen van andere clubs ook. Bij velen verdwijnt elke vorm van objectiviteit bij bepaalde clubs doodsimpel. En zoals gezegd ook bij mij. Niets geks aan

22 juli 2021 om 10:06

De waarheid ligt in het midden en ik ben geen voetbalorakel, maar als je Blind als CVM bijvoorbeeld vreemd vind, dan is het mijns inziens niet vreemd dat ik erop wijs dat dit bij Ajax altijd zijn beste positie is geweest. Goed om te weten dat ik partieel ontoerekeningsvatbaar wordt geacht ;-)

22 juli 2021 om 10:14

Voor anderen die dit lezen: *bijna altijd* zijn beste positie. Alleen in het jaar 2019 was centrumverdediger voor hem de beste positie, nadat het defensief kwetsbaarder werd bij Ajax en de ruimtes groter werden verdronk hij daar en in 20/21 en de seizoenen daarvoor speelde hij zijn beste wedstrijden als CVM. Kan geen correcties maken via app, niet dat iemand dit leest >.<

22 juli 2021 om 10:45

Haha dit is wel erg zwak Lanjouwer. Je gaat eerst een discussie aan en als je het niet meer jou kant op kunt praten zeg je niet meer in discussie te willen. Je kunt toch voor elke bezoeker van VZ en dus niet alleen Suarez 7 aangeven waarom je vindt dat hij geen gelijk heeft? In plaats daarvan zeg je gewoon “nee klopt niet” en laat je het daarbij. Ik ben namelijk ook wel benieuwd waarom je Boscagli beter vindt dan Martinez en Sangare dan Blind. Zelf denk ik dat je de vergelijking pas echt kunt trekken wanneer Boscagli en Sangare tegen de (sup) top van Europa hebben gespeeld. Hopelijk komt PSV de voorrondes door en gaan we het dan zien.

22 juli 2021 om 11:02

@soccerskins:
Ik vind Boscagli echt een geweldige CV. Zit overal tussen en heeft ook nog eens een heerlijke pass. Completer dan Martinez, die zijn lengte ook niet mee heeft. Blind vind ik op CV, met een sloper naast hem, wel heel sterk. Zijn pass is fantastisch. Alleen als CVM vind ik hem loopvermogen tekort komen. Het is ook geen eerlijke vergelijking met Sangaré. Hij is een A-merk stofzuiger. Blind is een geweldige spelverdeler. Samen zijn zij een erg compleet blok. Alleen zie ik Blind liever centraal achterin.

22 juli 2021 om 11:04

Uiteindelijk heb je over groot aantal spelers gelijk, maar denk voornamelijk dat je boscagli heel erg onderschat, die doet het uitstekend en opbouwend geweldig. Los van Haller ook ben ik het wel met je eens. Toch waren de wedstrijden tegen elkaar (Ajax & PSV) gelijkwaardig en hebben beide de beste selecties van de competitie. Het probleem zat het mijn inziens in de breedte, waar het bij Ajax niet ontbrak vorig jaar. Dat zou nog wel het verschil kunnen gaan maken.

22 juli 2021 om 11:12

@psvlld: misschien ligt het aan mijn perceptie van Boscagli. Ik vind dat een goeie verdediger, maar ik vind hem wel traag en soms felheid ontberen. Martinez is wel een gifkikker en is wat sneller, die wordt er niet uitgelopen door zo een Machis tegen Granada. Defensief vind ik hem sterker en opbouwend is Boscagli iets beter, zeker in de grondpases, waardoor ik Martinez overall hoger inschat. Haller-Zahavi kan ik begrijpen, Hallers rendement ligt alleen gewoon heel hoog en hij heeft het wel in een topcompetitie laten zien. Maar misschien schiet Zahavi de Eredivisie wel aan gort dit jaar. De competitieduels waren ook vrij gelijkwaardig, Ajax speelde thuis beter en PSV had thuis meer de controle. Het zit hem vooral in duels tegen anderen: dit PSV acht ik in staat om te domineren en als je je wedstrijden tegen de kleintjes wint dan is de titelstrijd altijd spannend. PSV moet in staat zijn 80 punten te halen en daar moet Ajax dan maar tegenaan boksen. De bank kan in een random midweeks duel uit bij Groningen dan een rol spelen als je snapt wat ik bedoel, sluit me aan bij jou

22 juli 2021 om 11:13

Ik denk dat sprongkracht en timing vele malen belangrijker zijn dan lengte voor een cv. Bij Ajax was (voor de komst van Haller) Tagliafico met zijn 1.72 de beste kopper uit de selectie. Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat Sangare en Blind 2 totaal verschillende types zijn. Waar ik het niet mee eens ben is dat Blind het beste tot zijn recht komt als cv. Op 6 heeft hij nog een man achter zich en komt hij minder vaak in zo’n situatie zoals tegen Gibraltar waar hij het sprint duel aan moet gaan. Naast Blind op het middenveld hoort wel iemand die positioneel net zo sterk is en een veel beter loopvermogen heeft. Als je dat bij elkaar kunt zetten is Blind in mijn ogen een veel betere middenvelder dan verdediger.

22 juli 2021 om 11:19

Ik ben vereerd dat je me noemt Lanjouwer, heb al een poosje namelijk niet (op jou) gereageerd. Het verschil tussen ons voetballiefhebbers met een gekleurde bril met jou is dat jij puur uit anti-Ajax altijd het negatieve aspect belicht van een club waar je met afgunst naar kijkt. Ik verheerlijk misschien een recordkampioen, maar zal altijd wel met meer respect reageren naar Feyenoord of PSV. Om over als volger en liefhebber van SC Heerenveen maar te zwijgen. En om nou te zeggen dat jij hier meneer objectief bent is echt de grootste grap van de dag. Ontopic: We weten pas welke selectie kwalitatief beter is aan het einde van het seizoen. Op basis van afgelopen seizoen was Ajax wel iets beter en je hebt in mijn ogen gelijk dat Schmidt een beetje de storende factor leek. Alleen als ik keek hoe goed PSV gisteren druk zetten en mooi voetbal op de mat legde, dan gaat PSV komend seizoen echt wel strijden om het kampioenschap ja.

22 juli 2021 om 12:31

Je vergelijkt boscagli en martinez en zegt dat martinez ze lengte niet mee heeft. Prima dat heeft die ook niet maar hoe groot is boscagli?

22 juli 2021 om 12:43

@kevin: Boscagli is 6cm groter dan Martinez. En is ook kopsterk. Boscagli vind ik in zijn algemeenheid completer ook. Lengte is natuurlijk wel een voordeel (alleen is hij ook geen reus), maar heeft hij ook een betere pass naar mijn mening. Martinez is weer sneller, voor zover ik kan inschatten. Ik ben erg fan van Boscagli en niet echt van Martinez, dus ik denk dat ik daar ook wel bevooroordeeld ben ;-)

22 juli 2021 om 12:49

Haha dat weten we nou wel dat je voorkeur niet bij Ajax ligt. Wel mooi dat je dat bijna dagelijks graag wil vermelden hier.

22 juli 2021 om 08:22

Haha, wat een nare reacties weer.. Nee PSV is zeker niet van het niveau van Ajax nog. Ajax heeft simpelweg betere spelers maar een titelstrijd kan het altijd worden. En de mensen die roepen dat het ‘eindelijk weer spannend wordt’ nadat Ajax na weet ik veel hoeveel jaar de titel met gemak heeft weten te pakken zijn net zo lachwekkend. Ik hoop iig dat PSV deze lijn doortrekt en onze beste spelers fit blijven.

22 juli 2021 om 08:23

@meneerLike. Helemaal gelijk. Ajax is kansloos. Die zijn er niet sterker op geworden en PSV heeft zich enorm versterkt. Ajax heeft dezelfde verdedigers als Gala, die van die mega fouten maken in de opbouw als je ze onder druk zet. Voorhoede is waardeloos en kan totaal geen vuist maken, ook super weinig opties en kwaliteit en het is allemaal niveau Babel en het middenveld is mogelijk nog slechter. Je zag het al tegen Anderlecht, van doffe ellende moest het maar eens geprobeerd worden met een veredelde jeugdploeg en mijn god zelfs dat viel enorm tegen. Wel enige houvast dat Anderlecht niet onderdoet voor gala. Ook in de breedte is PSV vele malen sterker. Bij Ajax komen ze na 5 blessures achterin aanzetten met Magallan, dat kan echt niet. Of een Kudus, pfft kun je veel beter Mo op de bank hebben zitten en voorin is het al helemaal pover. Berghuis pfft simpel speler the niveau Feyenoord. Vertessen is echt vele malen beter om op terug te vallen. Tadic over de hol en overschat. Antony ook niets en Neres is te vaak geblesseerd. Kun je beter Maxi hebben, die is betrouwbaar.

22 juli 2021 om 08:41

De selecties zijn natuurlijk wel gelijkwaardig. Het is niet zo dat de selectie van PSV echt minder is dan die van Ajax. Ik denk alleen wel dat het gat met de rest alleen maar blijft groeien. Ook als je de prijzen hoort van Alvarez, Dumfries en Malen bijvoorbeeld. Om over Gravenbergh, Gakpo, Madueke en Timber nog maar te zwijgen. Daar gaan me toch nog een bedragen voor vallen. We hebben twee clubs die zich, lijkt mij, gaan meten met de Europese subtop en de rest er een fiks stuk onder. Ik vind het als sc Heerenveenfan een ontwikkeling welke ik niet toejuich, maar het is nu eenmaal de realiteit

22 juli 2021 om 09:25

Ik heb het hierboven al uiteengezet, maar ik vind Ajax toch aantoonbaar een betere selectie hebben. Over spelers van het kaliber Blind en Tadic beschikt PSV bijvoorbeeld niet. Gakpo en Madueke zijn nu geweldige talenten, maar Berghuis en Tadic zijn op dit moment nog beter of halen in ieder geval een hoger rendement dan die twee. PSV kruipt wel dichter tegen Ajax aan, maar het gat was vorig seizoen maar liefst zestien punten. Ajax is nog geen speler kwijtgeraakt en heeft zich juist versterkt met een van de sterspelers van de competitie. Een goeie wedstrijd en twee versterkingen maken de conclusie dat de selecties gelijkwaardig zijn een erg gedurfde naar mijn bescheiden mening.

22 juli 2021 om 14:24

toevallig suarez dat jij ajax beter vind dat plaats je ook niet onder elk topic van psv daarom wilt hij ook niet met je in discussie eindeloze bedoeling. psv speelde een goede wedstrijd maar op de backs is het gewoon heel matig.ze moeten nog zeker 2 backs halen en een extra spits.ik zou graag jetro zien terugkomen om te concurreren met max weet zeker dat jetro zich in de basis speelt dan. het is jammer dat mo gister geen minuten maakte maar misschien heeft hij die ook niet verdiend.psv is belangrijker dan moh.de enigste speler die echt minuten verdiende is teze die was vorig jaar harstikke goed in het centrum.

22 juli 2021 om 08:34

Dat mensen hier nog serieus op reageren.. altijd die eeuwige happerts en pacmans die ook daadwerkelijk serieus op deze reactie ingaan haha. Gebruik jullie verstand mensen! Kijk alleen al naar zijn nickname.. beetje een opmerkelijke reactie neerzetten om zo goed mogelijk te scoren. Er valt natuurlijk nog helemaal niks te zeggen over de prestaties van Ajax en PSV in de aankomende competitie. We wachten het af.

22 juli 2021 om 08:48

Als PSV supporter kan ik jou niet serieus nemen. Ik heb in dit geval misschien wat meer een feyenoorders mentaliteit. Geen woorden maar daden. Ik heb gisteren echt genoten maar vind dat we respect moeten hebben voor Ajax die verdienen dat zeker. Dit soort voetbal is geen heel seizoen vol te houden denk ik.

22 juli 2021 om 12:30

Fijn te lezen dat men ook met respect kan reageren en zo hoort het

22 juli 2021 om 09:17

Voor een sarcastische reactie (neem ik aan) is het sarcasme ver te zoeken...ach ja. PSV zal zonder enig probleem weer tweede worden en wie weet stort Ajax ergens komend seizoen volledig in. Maar vooralsnog is Ajax op iedere positie beter dan PSV (gapko wellicht uitgezonderd).

22 juli 2021 om 09:32

Gakpo is jullie linksbuiten toch?
Dan is die positie juist de meeste duidelijke positie waarop Ajax beter is.
Daar hebben wij Tadic staan, met kop en schouder de beste speler in de Eredivisie.

22 juli 2021 om 10:46

Weet niet wie met 'jullie' bedoeld wordt, maar dat terzijde. In een 4-2-2-2 bestaat de rechts/linksbuiten niet, me dunkt.

22 juli 2021 om 10:51

PSV speelt nu in een 4-2-3-1 toch? Ik vind persoonlijk Gotze meer hebben dan Klaassen, Max beter dan Rensch en snap ook dat mensen Van Ginkel hoger aanslaan dan Gravenberch (ga er vanuit dat Tagliafico vertrekt)

22 juli 2021 om 11:14

Op zich zou je gelijk kunnen hebben, maar ik vrees met grote vrezen dat zowel Van Ginkel als Gotze aanzienlijk minder wedstrijden gaan spelen dan Gravenberch en Klaassen. Als Van Ginkel, Propper, Gotze een heel jaar fit blijven dan denk ik dat PSV dicht bij Ajax in de buurt moet kunnen blijven.
Max vond ik gisteren niet al te best (in het half uur dat ik heb gezien)

22 juli 2021 om 12:07

Nou, als één wedstrijd je zo overtuigt, dan zou ik zeggen: log in bij je favoriete wedkantoor en zet een fors bedrag in op de titel van psv.

Ik volg je voorbeeld niet. PSV was gisteren goed, en hebben een betere selectie dan vorig jaar. Maar Ajax stond vorig jaar een straatlengte voor en is geen dragende spelers kwijt. Die kunnen dus vrolijk doorgaan met winnen. Niemand in de eredivisie gaat makkelijk Ajax verslaan.

22 juli 2021 om 12:21

meneer like, 1ste wedstrijd en ze worden al met 2 vingers kampioen, kom op zeg. Ja, ze speelde gisteren er goed en de derde goal heb ik gezien, was een mooie. Maar het seizoen moet nog beginnen, dus laten we afwachten naar de 34ste wedstrijd, wie kampioen gaat worden

22 juli 2021 om 14:19

Hahahaha. Het opportunisme viert hoogtij. PSV speelde goed, maar wacht nou eerst even af hoe ze het zullen doen tegen een Celtic en daarna tegen een team van het kaliber Benfica.

Natuurlijk was dit pas 1 wedstrijd, en moeten we niet te hard van stapel lopen. Maar we mogen best positief zijn. Dit is de beste wedstrijd die ik onder Schmidt heb gezien. Ik ben met name blij dat hij van zijn 4222 formatie is afgestapt. Ook de meeste nieuwkomers kunnen mij wel bekoren.

Er wordt te hard van stapel gelopen. Op een gunstiger moment had je Galatasaray niet kunnen treffen. Onder normale omstandigheden zou deze monsterscore echt niet tot stand zijn gekomen. Het verschil kwam vooral door het feit dat PSV al cruciale transfers heeft gedaan en in alle opzichten verder in de voorbereiding is dan Galatasaray.

Ik was altijd een fan van Mo maar wat er nu gebeurt zou hem de ogen moeten openen. Het is volkomen normaal dat een trainer aan een getalenteerde speler vraagt om hard(er) en niet egoïstisch te werken. Ik ben het eens met de werkwijze vsn Schmidt om een harde (team)werker eerder op te stellen dan een getalenteerde individualist. Je ziet het aan o.a. Italië maar ook aan de PL. Natuurlijk heb je kwalitatief goede spelers nodig maar "hard work beats talent". Gisteren heb ik niemand gezien in de voorhoede of het middenveld die ik voor Mo had willen ruilen. Er stond echt een team. En nog iets: als Mo hard werken weet te combineren met zijn talent (wat Schmidt beoogt) wordt hij alleen maar beter.

22 juli 2021 om 08:43

Schmidt had Ihattaren op z'n minst een kwartier de kans kunnen geven om zich ook te laten zien. Misschien komt dat spoedig nog, maar als een van de, zoniet de meest getalenteerde speler van de selectie topfit is en een duidelijk verbetering laat zien wat fitheid betreft, dan geef je hem de kans dat tot uiting te brengen ipv dertien in een dozijn spelers als Thomas of Rosario nog te brengen. Die werken wellicht ook hard, maar die brengen niets extra's. Het is als een 4 (vorig seizoen) die met goede wil de rest van het seizoen een 8 speelt op de bank houdt bij eem grote voorsprong ten faveure van twee 5,5jes die nooit boven de 6 zullen komen.

22 juli 2021 om 10:28

Wat heeft Ihattaren laten zien om dat af te dwingen dan? Fit zijn? Dat zijn alle wisselspelers. Ik denk dat Schmidt geïrriteerd raakt van de media, die maar blijven terugvallen op een wisselspeler (mo). Ik hoop alleen dat dat niet zijn beoordeling over Mo beïnvloed.

22 juli 2021 om 12:11

Hij was niet fit, en nu wel. Bij zo’n jong talent is dat een belangrijke stap. Een goede people manager voedt zo’n ontwikkeling door dan ook speeltijd te geven. Als hij hem lang op de bank houdt knakt die ontwikkeling misschien weer, en dat is voor iedereen slecht.

22 juli 2021 om 14:27

hoezo had hij ihattaren een kwartiertje moeten gunnen? die jongen loopt uit zijn contract en heeft geen aanstalten gemaakt om dit te willen verlengen dan vergooi je gewoon je eigen kansen.thomas komt terug van een blessure en heeft nog een lang contract. enigste die gister echt tekort is gedaan is teze die heeft een goed jaar doorgemaakt en ook hiji moest 90 minuten banken.

Ik vond PSV erg zwak, komen Lucky op 1-0 en creã«eren dan de eerste helft bijna niets. De beste van hun zit op de bank (mo). Fijn dat Marco terug is.

22 juli 2021 om 08:43

Dit past voor mij in de categorie stemmingmakerij. Teze en Rosario hebben bijna hele seizoen gespeeld en deden nu niet mee. Gaan we het nu iedere keer over Mo hebben? Die heeft te weinig loopvermogen en een slechte mentaliteit. Hoop dat er nog iemand 5 miljoen voor wil geven. Opgeruimd staat netjes. Ik snap wel waarom geen enkele club interesse toont

22 juli 2021 om 08:46

@repelsteel76 ooit gehoord van sarcasme, niet te snel happen

22 juli 2021 om 12:14

Sarcasme is in geschreven teksten soms lastig hoor. Zeker op een site waar echt mensen zitten met een behoorlijke plaat voor hun kop. Ik denk, ook na herlezing, dat Rudolf niet sarcastisch was.

22 juli 2021 om 09:31

Erg zwak, nadat ze de Turken met 5-1 hebben weggezet. Dit is wel de meest typisch Nederlandse reactie die je kunt schrijven zeg. Altijd hetzelfde als een Nederlandse club goede prestaties neerzet.

22 juli 2021 om 13:35

Misschien doet hij het daarom ook wel. Vaak zie je andersom ook zulke reacties. Tja.... dat krijg je dan he

Het seizoen moet nog beginnen, maar het eerste gevoel bij dit PSV is wel positief.
Op deze manier missen ze Malen volgens mij niet hoor, heerlijke aanval met Zahavi, Gakpo en Madueke. Vooral de laatste ben ik echt fan van, dat is er echt eentje waar je voor naar het stadion komt.
Het probleem van PSV is vaak dat ze zo wisselvallig zijn, ik ben heel benieuwd of Schmidt er voor kan zorgen dat het dit seizoen minder wisselvallig is. PSV heeft nu eenmaal een minder brede selectie dan Ajax, dus wat dat betreft wordt het nog een uitdaging om hen te bestrijden. Als de trainer dan weer denkt dat spelers als Thomas en Rosario mee moeten rouleren, dan zie ik het weer lastig worden voor dit Psv.

22 juli 2021 om 14:29

malen missen we zeker wel is gewoon onze beste speler en moet gewoon een goede vervanger voor bij komen want als zahavi nu geblesseerd raakt ben je de sjaak met een nog niet fitte romero en fofana die nog bijna geen minuten heeft gemaakt in het eerste.

Er is veel gezegd, ook over Schmidt. Maar als hij het voor elkaar krijgt om dit Psv naar grote hoogtes te brengen zou dat erg netjes zijn. De Cl in en een waardige titelstrijd met Ajax. Het is een sterk elftal en het lijkt erop dat Schmidt zijn fundering erin heeft gekregen. Ben benieuwd of Ihattaren wel nog mee wil en anders wordt het uitkijken voor een nieuwe club. Ihattaren kan er van leren. Met alleen talent en niet hard willen werken (voor jezelf en het team) kom je er tegenwoordig gewoon niet.

22 juli 2021 om 09:11

Hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt Heb het beste voor met Ihattaren maar onder hard werken kan ook geduld hebben (hij is nog zo jong) en gaan voor je kansen wanneer je die krijgt. Ergens zou je ook denken dat Ihattaren toch ook niet dit seizoen zou willen missen met Psv? Als hij naar een Wolfsburg zou gaan voorzie ik hem een veel mindere carriere.

22 juli 2021 om 09:20

Uiteraard, en je ziet die verandering ook in het huidige voetbal tijdperk. Van die spelmakers, nr 10 spelers die alleen teren op hun talent die vallen weg. Neem VdV, Ozil, James. Dat zijn toppers. Nu heb je de moderne spelmakers die naast hun talent ook gewoon hard werken, neem Bruno of een KdB. En als een jonkie al snel gaat zweven en denken met alleen mijn talent kom ik er wel, dan wordt het gewoon lastig. Helemaal als je coach dan ook nog eens dat andere (hard werken) van het gehele team eist. En nja ik hoop dat dit het is, dan is het te begrijpen en 'anders' is die Schmidt gewoon een vreemde vogel. En tsja Ihattaren kan best blijven maar helemaal niet spelen is ook niet goed voor hem. Kan ie beter een transfer maken en daarnaast hij is nog jong ja en als het niet loopt dan maar in 2022 transfervrij vertrekken (naar Ajax hehe). Nee maar beste voor hem om gewoon nog in Nederland te blijven.

22 juli 2021 om 16:27

die kansen gaat hij toch niet krijgen van Schmidt. die zet hem na de eerste de beste mindere wedstrijd weer 5 wedstrijden op de bank. Ihattaren is erg dom als hij gaat bijtekenen. die moet gewoon ergens naartoe waar hij wel wordt gewaardeerd en op waarde wordt geschat

22 juli 2021 om 19:52

Hij wordt bij PSV heus wel gewaardeerd, maar hij moet genoegen nemen met een rol als stand-in voor Gotze en Madueke dit seizoen en dan volgend seizoen helemaal basis. Ben het wel met je eens dat Schmidt gister raar wisselde en hem had moeten brengen ipv Thomas.

Was psv nou zo goed of gala zo slecht we zullen het zien 1 zwaluw maakt nog geen zomer en ze moeten hierna nog twee rondes

Mooie resultaat,team staat beter lijkt het,Gala was wel zeer slecht maar je moet nog even doen natuurlijk...
Hoop op 2 Nederlandse teams in de CL.

Het is nog maar 1 wedstrijd maar er stond een team... als ze dit door ontwikkelen kunnen ze het Ajax lastig gaan maken in de competitie! Hopen dat ihattaren weer aan het spelen komt.. zonde voor dat talent zo..

Mooi dat PSV wint, hopelijk halen ze de groepsfase. Als enige minpuntje valt me op dat er best weinig Nederlanders spelen in dit team. Helemaal als je kijkt naar potentiele NL-elftal spelers. Zit er nog wat in de jeugd van PSV aan te komen met potentie?

22 juli 2021 om 10:34

Sambo, Oppergard en Fofona maken een goede indruk, alleen weet ik hun nationaliteit zo niet.

Benfica, Celtic, PSV en Galatasaray. Dat was een aantal jaar geleden nog een poule des doods geweest in de Champions League. Ze zijn er nog lang niet maar dit is een mooie stap in de goede richting.

22 juli 2021 om 10:54

Benfica, Celtic, Psv en Gala zijn misschien allen ooit onderdeel van de poule des doods geweest. Maar nooit dat die 4 gecombineerd de poule des doods zou zijn. Misschien voor de eeuwwisseling. Maar daarvoor zeker niet. Die 4 club die je noemt zijn samen goed voor ongeveer 6/8 Europese prijzen. Daarvan is de laatste Galatasaray geweest in 2000. De rest is allemaal rond de jaren 60/70 geweest. Waarom zouden deze teams dat ooit de poule des doods vormen ?

PSV heeft verdienstelijk gespeeld en 5-1 is altijd een mooie uitslag in een CL kwalificatie en levert broodnodige punten op voor de UEFA coefficient.

Echter kan je toch amper conclusies trekken uit deze wedstrijd? de 2-0 en 3-1 waren zeker mooie aanvallen en de 3-1 was wonderschoon maar PSV heeft ook gewoon 3 goals cadeau gekregen van Muslera. Die was net als de rest van Galatasaray gewoon van een niet representatief niveau.

De volgende ronde zullen we wat meer kunnen zeggen over de echte waarde van dit team!

En toch denk ik dat eerder Galatasaray die heel zwak is dan een PSV die sterk was, de euforie is groot maar zie nog steeds Ajax met gemak kampioen worden dit seizoen!

22 juli 2021 om 10:36

Wens is de vader van de gedachte.

O,o wat een hosanna ineens. Tegenstander bakte er niks van. We zullen zien wat PSV er van bakt bij een betere tegenstander. Maar ondanks alles een mooie prestatie.

Natuurlijk was Gala niet goed. Maar waar ik me zo aan irriteer, nu bij psv ook. Dit was bij Ajax ook toen ze de halve finale CL bereikten. De tegenstanders waren volgens iedereen allemaal slecht. Nadat je Juve & Real hebt uitgeschakeld, was het nog steeds niet dat Ajax goed was, maar de tegenstanders slecht.

Gewoon een heel matig galatasaray, om de johan cruijf schaal zullen we weer zien, hoe groot het gat met Ajax is.

Absoluut onder de indruk van dit Psv. Het wordt een mooie spannende titelstrijd en ik kijk uit naar de onderlinge ontmoetingen!!

Tja PSV speelde inderdaad heel erg goed ,maar sorry ik hoor niets over hoe ontstellend zwak
Galatasary was ,onsamenhangend en helemaal geen lef om naar voren te spelen

22 juli 2021 om 12:02

Als je niets hoort en ziet over hoe zwak galatasaray was ben je niet aan het opletten. De aandacht ligt zelfs meer op het slechte gala in plaats van het goede psv. Jij bent reactie 70 die dit zegt.

Ik kijk echt uit naar komend seizoen! Hopelijk kunnen ze nu wel hele wedstrijden in dit tempo spelen, dit lukte vorig jaar vaak maar 1 helft. Wel vind ik het echt jammer dat Schmidt geen vertrouwen in Ihattaren heeft. Die jongen is super fit en lijkt ook beter in zijn vel te zitten. Van Vertessen ben ik nog niet zo overtuigd, maar vooral onbegrijpelijk dat Thomas op rechtsbuiten mag invallen en Mo 90 minuten op de bank zit...

Gala is ook niet meer wat t geweest is, geen graadmeter deze wedstrijden!

Het is knap dat PSV dit in het begin van het seizoen al kan. Het was energiek, leuk om naar te kijken en bij vlagen zelfs erg goed.
Wel heb ik voor de iets langere termijn zorgen over PSV. Allereerst de breedte van de selectie. Het verschil tussen de 15 potentiële basisspelers en wat daarna komt is veel te groot. Blessures kunnen het hele seizoen breken.

Daarnaast zit er na het vertrek van Malen en Dumfries wel heel weinig restwaarde in de ploeg. Gakpo, Vertessen en Madueke, daarna houdt het snel op. De sterren van de ploeg (Zahavi en Gotze) gaan nooit meer vel opleveren en de overige basisspelers zijn allemaal eind 20. Die gaan zeker geen stap meer maken naar een grote club die bereid is om daar veel geld in te steken. Met andere woorden, als de prestaties niet top zijn, gaat PSV echt heel erg in de problemen komen.

Voetbal wereld in een notendop. PSV speelt een goede wedstrijd tegen een mak Galatasaray en nu zij ze de gedood verfde kampioen opeens hier volgens sommige. Ik juich een beter PSV toe en het was heel mooi gisteren en er staat een goed gebalanceerd team, maar er gaan ook gewoon 2 sterkhouders weg. We zien wel

22 juli 2021 om 16:13

Die 2 sterkhouders deden ook niet mee gisteren. Als Malen weggaat worden de keuzes voorin alleen maar overzichtelijker. Je kan bijna niet met zowel Zahavi als Malen spelen. Dumfries zal wel gemist worden, maar het middenveld is zoveel sterker dan vorig seizoen. En ook die Ramalho laat tot nu toe goede dingen zien, waardoor ik er verdedigend ook meer vertrouwen in heb.

22 juli 2021 om 17:52

Zeker de opvatting is belangrijk, maar je speelde tegen een erg slecht Gala. Als je bijvoorbeeld tegen Ajax speelt, zal het genoeg opvallen dat je Dumfries mist tegen Tadic. Die werd zelf al vaak genoeg zoek gespeeld, dus dat ga je wel voellen.

Ik was voor het eerst sinds een tijdje weer echt trots op de ploeg. Ze bleven maar gaan. En dat kwam ook mede door de ervaring van de ploeg. Vorig seizoen, maakten ze het zichzelf vaak lastig door te weinig te doen met de kansen. Dat was gisteren gelukkig helemaal anders. Ik heb Dumfries en Malen ook niet gemist gisteren.

Dat balletje van Zahavi was heel goed bedacht, maar als je goed kijkt raakt hij hem onbedoeld op een manier waardoor hij achter die donkere verdediger terecht komt. Hij wilde hem eigenlijk tussen die twee verdedigers in neer leggen. Gelukkig lukte dat niet, want zodoende kon Götze schitterend afronden! Vraag me verder wel af of PSV de groepsfase wel gaat bereiken. Dit Galatasaray was echt onthutsend zwak. Als je een Babel als centrumspits moet opstellen weet je het eigenlijk al wel.. Die gaan veel meer moeite krijgen met een stugge georganiseerde ploeg als Celtic.

1 Wedstrijd gespeeld en het is gelijk hosanna on Eindhoven met alle respect van dit Galatasaray had dd held Nederlandse top 5 van het afgelopen seizoen van gewonnen wat een slechte ploeg was dat. En bekijk het maar van ronde tot ronde in de playoffs kan je zo maar een tegenstander uit een van de grote landen loten. En iedereen weet hoe het de afgelopen jaren tegen mindere goden gegaan is. Kort om 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren