Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Stade Rennes brengt ‘enorm bod’ uit op Edson Álvarez

Laatste update:

Stade Rennes heeft zich in Amsterdam gemeld voor Edson Álvarez, zo meldt De Telegraaf. De hyperambitieuze Franse club heeft een bod van achttien miljoen euro uitgebracht op de 23-jarige Mexicaan. Voor Ajax is een transfer echter onbespreekbaar en het bod is dan ook van tafel geveegd, zo klinkt het.

Mike Verweij geeft in de podcast Kick-off toelichting op het nieuws rond Álvarez. "Het was een openingsbod van rond de achttien miljoen euro, een enorm bod waarvan je denkt: zou je dat niet moeten overwegen?", aldus de journalist. "Maar Edson Álvarez heeft zich knap in de basis van Ajax geknokt. Waar hij in het begin niet in de plannen van Erik ten Hag voorkwam, is hij nu kennelijk onmisbaar. Dus die verkoop was niet bespreekbaar."

Zelf betaalde Ajax twee jaar geleden vijftien miljoen euro aan Club América voor Álvarez. "Dit zou wel eens een 'Nicolai Jörgensentje' kunnen worden", aldus Verweij. Feyenoord sloeg in januari 2018 een enorm bod af op de Deense spits en kreeg daarna nooit meer een gelijkwaardige aanbieding. "Aan de andere kant: er was wel meer belangstelling voor Álvarez. Hij speelt nu op de Gold Cup en hij is gewoon een vaste kracht bij Mexico. Dat is natuurlijk geen misselijke nationale ploeg, een van de kanshebbers op de Gold Cup."

Volgens Verweij speelt er bij Ajax 'iets geks' rond Lisandro Martínez. "Hij bleek aan het eind van het seizoen heel belangrijk", zegt de journalist. "Er wordt met nieuwe contracten gestrooid: Steven Berghuis gaat heel veel verdienen bij Ajax en Dusan Tadic tekent een nieuw contract, maar bij Martínez zijn ze nog niet zo scheutig. Daar is wel verbazing over, omdat hij nog op zijn eerste contract zit. Die jongen is speler van het Argentijnse nationale elftal en ik denk dat hij ook wel een salarisverhoging verdient." Martínez ligt tot medio 2023 vast, waarbij Ajax de optie heeft voor nog een seizoen.

Overigens concurreerde Stade Rennes ook met Ajax om Kamaldeen Sulemana. De directie van Ajax heeft zelf de stekker getrokken uit de deal omtrent de negentienjarige Ghanees, schreef De Telegraaf donderdag. De linksbuiten van FC Nordsjaelland vroeg opnieuw om extra bedenktijd, waarna Ajax besloot om van zijn komst af te zien. Sulemana is nu op weg naar Stade Rennes, dat zich ook bij AZ heeft gemeld voor Teun Koopmeiners.

Had Ajax het bod van achttien miljoen euro op Edson Álvarez moeten accepteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien ruilen met Sulemana?

16 juli 2021 om 19:08

Sulemana naar Rennes is nog niet afgerond hè, schijnt nog een kleine 10 jaar bedenktijd te willen hebben.

16 juli 2021 om 19:34

Hij heeft gewoon de interesse van Ajax gebruikt om ergens een betere deal te krijgen. Just business.

16 juli 2021 om 20:43

Wie zegt dat dat ook gelijk waar is? Waarom zeggen mensen gewoon niet dat hij Ajax heeft gebruikt en meer kon verdienen bij Rennes? Je geeft eerst je ja woord tenminste dat wordt er gezegd waarom onderneem je dan geen actie??? Geloof er helemaal niks van

16 juli 2021 om 22:07

@MSN10 Het klopt ook niet, zoals ik gisteren ook al aan gaf : het lijkt me sterk dat Sulemana een basisplaats eist op voorhand komend vanuit een zwakkere club. Dit is een narratief vanuit Ajax meegegeven, iets met 'wij van WC eend' ... het is ongeloofwaardig. Ik denk dat Ajax een blauwtje gelopen heeft en het zo spint richting de fans maar goed time will tell.

Strik eromheen en op de fiets wegbrengen zou ik zeggen

16 juli 2021 om 19:08

Dat was ook mijn 1e gedachte. Aan de andere kant is het wel de enige echte verdedigende middenvelder die we hebben. Sinds hij ging spelen stond het elftal wel beter. Voetballend is hij te matig, maar brengt wel wat power.

16 juli 2021 om 19:14

Hij heeft zijn best gedaan en was nuttig in bepaalde wedstrijden maar voor een 6 miljoen haal je waarschijnlijk ook wel zo een speler en dan heb je nog dikke winst ook

16 juli 2021 om 19:21

Sinds hij op het middenveld kwam kreeg Ajax amper tegendoelpunten en verloor Ajax enkel nog een keertje onterecht van Roma. Die man is echt belachelijk onderschat. Geen wereldtopper maar voor Ajax is dit echt een prima speler voor die positie. laat ze terugkomen met 35 miljoen, dat betalen ze toch nooit, en anders opkrassen.

16 juli 2021 om 19:25

Idd. Ik zou er zelf niet eens 5 miljoen voor betalen. Dit moet je hopelijk zelf ook nog wel kunnen opleiden als club. Iemand met een beetje lengte die goed mensen voor de voeten kan lopen en die zich eigenlijk nergens in onderscheid

16 juli 2021 om 19:30

Gelukkig heeft Ajax Marc Overmars en geen Japie_Krekel 😂

16 juli 2021 om 19:33

Dit is zo'n typische speler die niet opvalt als hij speelt, maar je mist hem enorm als hij niet meedoet. Ik vergelijk hem met lijm. Hij houdt het middenveld bij en aan elkaar. Dit soort spelers worden in Nederland niet gewaardeerd omdat hij niet bijzonder veel met een bal kan, maar die man is van onschatbare waarde.

16 juli 2021 om 19:39

Japie heeft niet eens 5 Miljoen €.

16 juli 2021 om 19:45

Als ik een club zou besturen bedoel ik natuurlijk 😆

16 juli 2021 om 19:46

Dat kwam meer door Maarten Stekelenburg, die de defensie beter, en rustiger, organiseerde.

16 juli 2021 om 20:16

Als zo’n speler zo makkelijk op te leiden is, waarom heeft Ajax er dan 15 milj voor betaald en wil Stade Rennes er dan 18 milj voor betalen?
Jij doet het allemaal wel erg simpel voorkomen.

16 juli 2021 om 21:11

Als je dergelijke spelers zelf zou kunnen opleiden, had Feyenoord we een betere selectie gehad en hadden ze geen Prato of Guus hoeven te huren voor grote bedragen.

16 juli 2021 om 21:24

@tipptopp dat is mij dus ook een totaal raadsel, vandaar mijn reactie net

16 juli 2021 om 21:25

@fmkoning waarom Pratto en Til zijn gehaald snap ik ook niet want dat vind ik ook niks bijzonders, maar dat is de reden dat ik al jaren kritiek heb op het beleid van Feyenoord

16 juli 2021 om 19:12

in godsnaam waarom? is de enige middenvelder van wie we het vertrek niet makkelijk intern kunnen opvangen en is ontzettend belangrijk geweest in het laatste half jaar.

16 juli 2021 om 19:17

Voor 18 miljoen haal je daar echt wel een goede voor terug.

16 juli 2021 om 19:19

Vindt er maar eens 1 die er meteen staat

16 juli 2021 om 19:18

Haha Japie. Alvarez is een ondergewaardeerde kracht die vooral Europees echt belangrijk is voor Ajax, buiten dat is er 15 miljoen voor hem neergelegd dus voor 18 miljoen is het niet ‘strik eromheen en op de fiets wegbrengen’.

16 juli 2021 om 19:28

Ik zie het echt niet in Alvarez. Als Ajax hier ooit meer dan 7 miljoen voor gaat krijgen zou ik dat heel knap vinden. Hij kan goed mensen van or de voeten lopen maar spelers die dat kunnen kan je denk ik ook wel vinden in de bodem van de Eredivisie voor goedkopere bedragen

16 juli 2021 om 20:17

Japie zet jezelf nou niet zo voor schut kerel. Ajax wijst net (terecht overigens) een bod van 18 miljoen af en vervolgens claim jij doodleuk "ik zou het heel knap vinden als Ajax hier ooit meer dan 7 miljoen voor krijgt"... Vind je dit zelf nou ook niet een beetje dom klinken?

16 juli 2021 om 20:20

Ajax kan er nu al meer voor krijgen. Maar Japie weet het beter als de professionals van 2 clubs.

16 juli 2021 om 20:40

(Japie) Ik hoop dat je zelf de reacties eens terug leest over Alvarez en dan bij jezelf eens te rade gaat of dit wel allemaal serieus is wat is roep, ik ben wel afgehaakt jij bent totaal niet serieus te nemen met deze reacties als op de fiets wegbrengen man man pff

16 juli 2021 om 21:19

@sanderk91 ik denk dat geen enkele andere club behalve Stade Rennes er meer als 7 miljoen voor zou geven wat je heus wel begrijpt want ik had hierboven ook al een opmerking gemaakt over die 18 miljoen. omdat er 1 club gek genoeg is om er meer als 7 miljoen voor te geven wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. United betaalde ook 90 miljoen voor Maguire maar of andere clubs dat ook zouden doen daar heb ik mijn twijfels bij

16 juli 2021 om 21:21

@sloep01 ik mag het toch wel een enorm beperkte voetballer vinden? ik zie echt helemaal niks bijzonders in Alvarez. hij kan goed tegenstanders voor de voeten lopen maar dat kunnen zoveel waterdragers

16 juli 2021 om 21:33

Daarnaast ook heel sterk in de duels, kan goed koppen, is gevaarlijk bij standaardsituaties. Welke waterdragers vind jij bijvoorbeeld vergelijkbaar in de Eredivisie? Sangaré misschien? Maar dat is ook gewoon een goede in zijn rol.

16 juli 2021 om 23:55

Sangare idd maar dat vind ik ook drie keer niks. Dan vind ik Alvarez nog beter zelfs

17 juli 2021 om 08:30

Dan spreek je jezelf dus tegen. Sangare en Midtsjo zijn de enige defensieve middenvelders in de ED die in de buurt van het niveau Alvarez zitten. Een van die twee vind jij al minder, maar tegelijkertijd stel je wel "dat er in de bodem van de Eredivisie een hoop spelers lopen die kunnen wat hij kan". Dat is simpelweg niet zo.

17 juli 2021 om 10:18

Dan verschillen we daarover van mening. Imo zouden een Alvarez en Sangare bij pakweg een FC Emmen niet opvallen

17 juli 2021 om 11:08

Wat zeg jij nou? Dit zijn gewoon de beste spelers op hun positie in de gehele competitie, wat een gelul zeg. Opvallen hoeft een defensieve middenvelder sowieso niet te doen, liever niet zelfs. Gewoon veel ballen onderscheppen, veel duels winnen en de verdediging ondersteunen en de balans bewaren. Als je daarbij ook nog goed kunt voetballen ben je absolute wereldklasse op je positie (zoals Busquets, Kante, Casemiro, etc.). Voor een topclub in de Eredivisie zijn spelers als Alvarez of Sangare gewoon uitstekende defensieve middenvelders. Beiden zouden ook met twee vingers in hun neus bij de beste spelers van FC Emmen horen, maar dat snap jij zelf ook wel als je even nadenkt.

17 juli 2021 om 11:35

Alvarez verkopen en Midtsjo halen zou ik dan wel weer zien zitten...

17 juli 2021 om 14:52

Japie met 11 mooi weer voetballers red je het niet hoor, dat wil jij toch altijd zien? Het liefst stel jij 11 Ihatarrens op.

16 juli 2021 om 20:41

Was opzich een optie na het lezen van de titel. Belangrijke basisspeler, belangrijke international. Gekocht voor 15? Mln. Dus dan zal zo’n enorm bod 30+mln zijn. Dan is dat zeker te overwegen.

Een bod vergelijkbaar met de aankoopsom terwijl hij beter is geworden en inmiddels in een betere competitie en in de CL speelt is natuurlijk geen goed bod. Dat is een bod als hij wissel zou zijn en bij mexico ook (wissel).

16 juli 2021 om 22:05

Vanaf 25 mio moet je hierover nadenken, maar Ajax heeft verder geen type Alvarez in de gelederen dus hoop dat hij blijft! Heeft het goed gedaan vorig jaar en hij is nog jong. Nog een vol seizoen met Europees voetbal erbij en je verkoopt hem makkelijk voor 25+.

Is 18 miljoen nou echt zo’n enorm bod als hij voor 15 is binnengehaald?

16 juli 2021 om 19:10

Type als Alavarez had je voor minder dan 10 miljoen moeten kopen. Dan was 18 miljoen mooi bedrag. Nu moet je voor minimaal 25 miljoen gaan en wie gaat dat betalen?

16 juli 2021 om 19:45

Laten we hopen dat niemand dat gaat betalen. Alvarez heeft een prima seizoen gedraaid. Hopelijk kunnen we nog jaren van hem genieten.

16 juli 2021 om 19:11

Zou je 15 miljoen op Bruma ook niet een enorm bod vinden terwijl hij voor 15 is gekocht? 😉

16 juli 2021 om 19:15

Jawel, alleen heeft Alvarez iets meer bij Ajax laten zien dan Bruma bij PSV haha

16 juli 2021 om 19:40

Precies, 18 miljoen voor Alvarez is onbespreekbaar.. ontzettend belangrijke kracht in ons elftal.
Toen ik de titel las toen dacht ik aan minimaal 25 miljoen.

16 juli 2021 om 19:51

Wanneer je het zo bekijkt niet nee, maar voor een speler als Alvarez is het wel een enorm bod.

16 juli 2021 om 21:02

Dit jaar in de basis gevochten en volgend jaar basis CL met Ajax en ondertussen Mexicaans international en relatief jong en meerdere posities inzetbaar. Ik zou het zeker nog een jaartje aankijken of iemand moet 25+ miljoen bieden, dan natuurlijk weg ermee en de winst pakken.

18 miljoen euro een enorm bod voor een Mexiaanse interntional die bij Ajax is doorgebroken? Ik heb zeker iets gemist. Ajax betaalde notabene 15 miljoen euro voor Alvarez.

16 juli 2021 om 19:29

Precies dat, onder de 25 miljoen wordt er geeneens meer gepraat. Zeer belangrijke speler die zorgt voor defensieve balans en een van de weinige goede koppers in de selectie

Waaar komt al dat geldt van stade rennes opeens van daan, nieuwe investeerder??

16 juli 2021 om 19:09

Hebben al een tijdje een erg rijke eigenaar hoor.

16 juli 2021 om 19:17

Je kunt toch niet zomaar uit het niets veel geld beginnen uitgeven, daar moet toch altijd iets tegen overstaan aan de andere kant van de balans of ik snap niks meer van heel dat FFP gebeuren.

Uiteindelijk vind ik het niet erg, als het kan, dan sowieso.

16 juli 2021 om 19:20

Hij heeft ook zwaar geïnvesteerd in infrastructuur en dat hoort niet binnen de FFP, zo kan er al wat budget vrijgemaakt worden. Daarnaast wordt vaak vergeten dat de Ligue 1 een enorm tv-contract had (er was wat rond te doen, geen idee of het nog geldt).

16 juli 2021 om 19:10

Die waren al een tijdlang voorzitter van een van de rijkste Fransen. En die heeft op een bepaald moment ervoor gekozen zijn geld echt in de club te gaan stoppen. Want voordien werd daar wel eens over gemopperd bij de fans. Die ommekeer is er ergens in 2016/2017 gekomen denk ik me te herinneren.

16 juli 2021 om 19:17

Je ziet ook we duidelijk de focus op jonge spelers, koopmeiners, alvarez, Sulemana en Doku, zou best nog eens een grote speler in de ligue1 kunnen worden!!

16 juli 2021 om 19:33

Correct. En dan hebben ze nog iemand als Camavinga uit de eigen jeugd komen en voordien Ousmane dembele.

Dan lees je Mike Verweij, en dan weet je eigenlijk dat je het artikel weer dicht kan klappen. Hij en z'n kompaan van de Telegraaf hebben het zelden bij het juiste eind.

16 juli 2021 om 19:49

Al helemaal wanneer je leest dat 18miljoen van tafel is geveegd en een transfer onbespreekbaar is, maar iedereen weet dat je je handjes dicht kunt knijpen als Ajax zijnde wanneer je überhaupt winst maakt op deze speler.

18 nog wel, die mogen ze door hun .... Steken. Edson is zo belangrijk voor de balans. Hij blijft dit jaar nog om te knallen. Volgend jaar ergens naar spanje ofzo.

Tja Telegraaf, ik vertrouw ze minder dan L'equipe. Lekker even afwachten dus. Daarnaast zie ik ook geen duidelijke vervanger voor Alvarez mocht ie vertrekken. Hojbjerg was ideaal geweest maar die konden we net niet tekenen vorige zomer. En Rennes denkt ook dat ze een soort PSG zijn.. zijn ze vergeten dat Ajax hun kampioen heeft uitgeschakeld? Totaal niet hogerop voor Alvarez dit.

16 juli 2021 om 19:15

Rennes heeft meer geld dan PSG. 🤯

heeft zich waanzinnig knap teruggeknokt afgelopen seizoen, je kunt hem er dus prima bijhouden.

heeft het prima gedaan vorig seizoen gewoon er lekker bijhouden

18 miljoen is echt geen enorm bod. Ik had 30 verwacht bij de titel. Deze Mexicaanse international heeft een marktwaarde van ongeveer 15/20 miljoen.

Wat moet je in Godsnaam bij Stade Rennes doen. Ik kan me niet voorstellen dat Alvarez ooit van die club heeft gehoord en er oren naar heeft. Hoop dat hij lekker blijft

16 juli 2021 om 19:13

Ik vind de opmerkingen van sommige Ajacieden echt wel tenenkrommend hoor. Ajax is echt geen heilige club waar iedereen ter wereld absoluut voor wil spelen. En dan heeft Rennes meer geld, hebben ze een aantal geweldige talenten en spelen ze in een betere competitie.

16 juli 2021 om 19:17

Ik snap wat je bedoeld maar kom op zeg. Iedereen zou zeggen…. Van Ajax….spelend voor een kampioenschap en CL en aanzien in Europa naar een stadje Rennes waar amper iemand tegenop kijkt qua naam en in een competitie die heen Spanje of Engeland heet. Nee dit is geen stap omhoog en dat is geen arrogantie. Dat is gewoon een feit

16 juli 2021 om 19:20

Die geweldige talenten heeft Ajax ook, daarnaast denk ik (nog) niet dat Rennes strooit met salarissen tegen de 5 miljoen aan. Enkel de competitie is beter, maar wil je echt om Conference league spelen daar? En bij Ajax speel je lekker mooi aanvallend voetbal en is er veel gepresteerd in Europa de laatste jaren. Sulemana mag de keuze maken want die speelt slechts bij Nordsjelland, maar Alvarez is gewoon basisspeler bij Ajax. Echt geen stap hogerop voor hem.

16 juli 2021 om 19:22

Een stap omhoog kan het zijn op financieel gebied. En sportief is het altijd een afweging die gemaakt moet worden. Competitie of CL (wat zeker de doelstelling van Rennes zal zijn trouwens). Het is niet de meest logische stap maar je moet niet altijd andere clubs naar beneden praten, nergens voor nodig.

16 juli 2021 om 19:23

Ajax heeft in de afgelopen jaren spelers verkocht aan Chelsea, United, Barça en Juventus. Recent wou AC Milan Tadic ook oppikken en zaten er ook enkele topclubs achter Onana aan. Als Ajax-spelers naar dit soort clubs vertrekken of kunnen vertrekken dan stelt interesse van een Stadde Rennes weinig tot niets voor nee. En nee dat is niet neerbuigend of respectloos.

16 juli 2021 om 19:27

Leuk dat Frenkie naar Barcelona gaat maar wat heeft dat met Alvarez te maken? En leuk dat je Onana aanhaalt. Die gaat naar Lyon, ook allerminste een titelpretendent de laatste jaren.

16 juli 2021 om 19:39

Het gaat mij er dus ook om dat hij als extra verdediger / verdedigende middenvelder gewoon waardevol is.

16 juli 2021 om 19:43

@lierse1997, ach komop ik zie jou ook overal Rennes aan strepen als iets speciaals. Er zijn zoveel clubs die bezig zijn met projecten hoor, en ja ik begrijp dat Ineos de club heeft overgenomen en er geld in word gepompt, maar dan nog. Er zitten een paar prima spelers, waarvan ik verwacht dat de absolute spil, Camavinga, deze zomer zal vertrekken. Natuurlijk heb je ook Doku die erg snel is en zeker goed kan voetballen, maar zoveel stelt het niet voor. Het is ook niet als of ze in Europa spelen of het heel moeilijk was om boven Marseille te eindigen. Het is een prima project, maar Ajax speelt in de CL, heeft zeker wel meer aanzien en speel je mee voor het kampioenschap, de Ligue 1 is zeker beter, maar ja dit zou een vrij vreemde stap zijn als je het mij vraagt. Rennes zit gewoon onder het niveau van Ajax, dat weet jijzelf ook.

16 juli 2021 om 19:47

Kleine nuance, Onana gaat naar Lyon omdat ie een doping schorsing te pakken heeft.

16 juli 2021 om 19:56

@binny, dat geef ik dan ook aan. Het zou een opvallende transfer zijn, maar laten we niet doen alsof Rennes een clubje is dat niets voorstelt. Daarvoor lopen er de laatste jaren teveel grote talenten voor bij rond.

16 juli 2021 om 21:00

Kom op Lierse. Niet zo gekleurd kijken. Ajax is gewoon europees subtop tegenwoordig. Kan van elke club winnen en speelt mee met de ‘grotere’ clubs. Daarnaast legendarisch qua historie.

Daarnaast heeft Ajax (samen met rode ster) de beste opleiding ter wereld met veel grote talenten en betaald Ajax inmiddels hoge salarissen.
Ajax speelt mee voor alle prijzen en doet leuk mee in de CL.
Daarnaast is de Franse competitie, buiten psg om, gewoon gelijk aan de nederlandse competitie. Niet voor niets dat de franse kampioen door Ajax opzij werd gezet alsof het een nederlandse subtopper was.

Dus nee. Naar stade rennes (vast een leuke club hoor) is een paar stappen achteruit voor Alvarez.

16 juli 2021 om 21:21

Bij elke transfer van een transfertarget van Ajax naar een andere club krijg je zulke berichten. Sommigen schijnen niet te kunnen beseffen dat je niet naar Ajax moet om succesvol te zijn. Dat zie je bij sulemana nu ook weer. Verder zou het inderdaad een ietwat vreemde stap zijn.

16 juli 2021 om 22:54

Wel up to date blijven Lierse als je zo graag kritiek wil leveren. Ajax heeft zelf de stekker uit de onderhandelingen getrokken, oftewel Sulemana had niks meer te kiezen. Hij 'twijfelde' omdat hij ongepaste eisen had, waar Ajax logischerwijs niet in mee ging.

17 juli 2021 om 01:38

Ja natuurlijk man. Als hij doodgraag naar Ajax wilde dan had hij er al lang getekend. Ik zou ook kunnen stellen dat Ajax hem niet kon/wilde betalen en daardoor hem niet kon halen. Maar die roze bril is ook leuk natuurlijk.

17 juli 2021 om 10:30

misschien geen arrogantie, maar wel respect voor de club stade rennais.. dat het een feit is dat ajax een betere club is dan stade rennais, maakt niet dat het gepast is om zo respectloos te praten over een stadje 'waar niemand tegen op kijkt'. ook ik ben van mening dat ajax sportief gezien de betere is van de twee. maar de verschillen zijn naar mijn mening minder groot dan ik uit jouw reactie kan herleiden. 1. ajax speelt vaker cl 2. ajax heeft een betere selectie 3. stade rennais speelt in een sterkere competitie. 4. stage rennais betaald een beter salaris (ga ik gezien de rijke eigenaar even vanuit) denk dat er weinig verschil zit tussen beiden clubs. en ja, ook ik zie ajax als een grotere club. toch zou een overstap niet vreemd zijn, mocht het er uiteindelijk van komen. de keuze zal dan waarschijnlijk vooral gebaseerd zijn op wat de speler het meest belangrijk vindt.

Prima ontwikkelt, gezin in Nederland, hij kan alleen maar beter worden. 18 miljoen vind ik nou niet echt spectaculair.
Wat betreft Martinez is dit weer stoken door verweij, die verlenging komt echt wel maar hij heeft ook nog vakantie, alles op zijn tijd

het lijkt wel of deze zomer de Spelers uit de Eredivisie alleen naar Frankrijk vertrekken, Alvarez is een prima speler maar zeker niet onvervangbaar, 3 miljoen winst is niet veel maar als ze 22 miljoen vragen en Rennes dat bied dan zou ik hem laten gaan. daar kan je 2 leuke spelers voor terug halen of 1 hele goede vervanger

16 juli 2021 om 19:15

Lekker makkelijk praten. Hij is nu zo belangrijk dat je niet zomaar zo een terug kan krijgen. Is ook International dus voor Ajax meer waar dan 22 miljoen. En dan bedoel ik echt voor Ajax in dit team meer waard, niet wat de werkelijke waarde van hem zou zijn. De groeten. Niet laten gaan

16 juli 2021 om 19:19

je moet soms ook spelers verkopen en een mooie winst maken, je kan niet alleen blijven kopen. en er zijn toch zat spelers die beter zijn dan hem en minder kosten en waar je later weer een mooie winst op kan maken.

Als ze hem echt willen heb en dan voor minimaal 20 miljoen. Maar liever niet verkopen. Op hetmiddenveld is een stofzuiger als alvarez toch wel belangrijk

Lekker bezig Ajax. Wegwezen. Is heel belangrijk geworden voor dit Ajax en niet te koop. Heel fijn dat Ajax gewoon nee kan zeggen.

onder de 30 mln moet je er niet eens over nadenken. Is op dit moment de enige middenvelder wiens vertrek we niet makkelijk intern op kunnen pakken en ontzettend belangrijk voor de verdedigende balans binnen het team.

Deze jongen heeft echt wel de kwaliteiten om bij een verdedigend/op de counter spelende subtopper in Europa van waarde te zijn. Maar hij past niet in het Ajax Dna. Heel snel verkopen, want hij kan zomaar weer op de bank komen en krijg en er dan nog maar eens 18 mil voor.

Ik heb liever dat ze Alvarez houden. Heeft zich in de basis geknokt en vult zijn rol na mijn mening prima in. Ook heeft Ajax zelf 15 miljoen betaald dus zou ik als ik Ajax was dit bod ook niet accepteren. Het lijkt mij namelijk dat ze zoveel mogelijk winst eruit willen halen en dan is 18 miljoen ten opzichte van 15 miljoen niet super veel.

Niet doen man, het is geen wereldvoetballer, maar werkelijk een bijna onmisbare pion in ons elftal. Ik begrijp dat hij niet te vaak aan de bal moet komen, maar hij is echt de balans, daardoor is Ajax ook veel sterker in de as. Zolang er geen 25-30 word genoemd mag iedereen oprotten, is ook een Mexicaans international die elke wedstrijd bij hun speelt en hij is voor 15 miljoen binnen gehaald, dus nee ga maar weg.

16 juli 2021 om 20:38

@binny exact, liefst zelfs blijven. Mazzroui, Martinez en Alvarez vertegenwoordigen de middengroep. Als deze spelers weg vallen heb je in de basis alleen jonkies en ouderen. Liefst zie ik deze jongens jaren blijven.

Wat een onzin dat stukje over Martinez. Die jongen heeft dus nog een optie voor nog een jaar. Niet gek dat ze nog niet zo scheutig zijn. Dat heeft voor nu gewoon minder prioriteit. Als Ajax die optie licht komt er vast een mooi bedrag bij.

Dat accepteer je toch direct? Wat een bedrag zeg voor zo'n speler.

16 juli 2021 om 19:43

Ja en dan doen we gelijk Tadic en Timber erbij..

Dat accepteer je toch direct? Wat een bedrag zeg voor zo'n speler.

16 juli 2021 om 20:04

Wat moet je met geld voor een speler terwijl het om de spelers gaat. Alvarez is erg belangrijk geworden voor dit Ajax. Spelers die geen nu meer hebben mogen voor dit soort bedragen weg maar niet een basisspeler.

16 juli 2021 om 20:22

Waarom zou je een bod van 3 miljoen boven het aankoopbedrag accepteren op een basisspeler voorvoor je geen interne vervanging hebt. Bovendien vaste basisspeler (en 40-voudig international) bij Mexico, nog jong en duidelijk groeiende bij Ajax, belangrijke schakel in onze basisploeg tweede seizoenshelft vorig jaar. Typisch zo'n speler die je mist als hij niet speelt omdat ineens heel de middenveld omver gelopen wordt in topwedstrijden. Alvarez doet het uitstekend en zal echt niet wegmogen tenzij er iemand zo gek is om er 30 miljoen tegenaan te smijten ofzo.

16 juli 2021 om 20:48

@sander hij staat natuurlijk niet meer voor 15 miljoen op de balens he. Denk iets van 7.5 nog (4 jaar contract had hij toch?) dus dan is de winst wel wat hoger. Maar eens niet verkopen, we hebben de jongens uit de middengroep nodig zoals Alvarez, Mazzroui, Martinez en Haller. Dit seizoen moeten wij echt voor overwintering gaan in de CL en dus zulke spelers keihard nodig. Hopelijk leveren verkoop van spelers als Noa Lang, Maggalan, Onana, Labyad, Eifting, Danilo, kom ff niet op de naam van de Roemeense verhuurde speler van Luik en Neres genoeg geld op. Beetje doorselecteren, paar nieuwe verse aankopen en 2 a 3 talenten weer doorschuiven.

16 juli 2021 om 20:57

Nee dat klopt, daar heb gelijk in. Puur fiscaal gezien staat hij nog "maar" voor een miljoen of 7.5 op balans vilgens mij inderdaad. Neemt niet weg dat hij gewoon belangrijk is voor de ploeg en enkel verkocht zou moeten worden als er een absurd bedrag op tafel komt - 18 miljoen is dat niet. En eens met het laatste stuk van je reactie inderdaad, Marin is die speler waar je op doelt overigens

16 juli 2021 om 21:07

Dat zijn de boekhoudkundige trucjes maar slaan hier natuurlijk helemaal nergens op. Het afboeken is voor de balans. Dat die klopt en dan moet je aankopen afschrijven. Maar dit is niet een steeds slechter wordende auto. Dit is een jonge speler die beter ja geworden. Gekocht voor 15. Los van fiscaal afschrijven of andere kekke trucjes, is 18mln dan gewoon slechts 3 mln winst op de spéler. Dat is niet voldoende. Zeker 25 waard nu. Vanaf 30 mln mogen ze hem hebben.

Het is eigenlijk toch wel wat dat 18 miljoen niet genoeg is om een simpele voetballer als Alvarez aan te trekken. Helaas is de voetbalwereld helemaal kapot. Ajax heeft verder groot gelijk dat ze het afwijzen, want ik denk dat hij op deze leeftijd nog wel wat kan groeien bij Ajax.

16 juli 2021 om 19:50

Alvarez is niet zomaar een simpele voetballer, dan moet je toch meer Ajax kijken..
Zonder bal is hij mischien wel de beste speler van de Eredivisie, loopt gaten dicht, ijzersterke tackles en ook een behoorlijke lange bal in de benen.

Daarnaast is hij een gerespecteerde speler van het nationale elftal van Mexico.

16 juli 2021 om 19:56

Dat mag jij vinden, ik vind hem niet veel bijzonders hebben. Ik vind 18 miljoen gewoon heel veel geld voor Alvarez. Beste speler van de Eredivisie zonder bal zegt mij ook vrij weinig. Welke spelers spelen op zijn positie bij andere clubs? Rosario of Koopmeiners? Stelt Europees gezien allemaal erg weinig voor natuurlijk.

16 juli 2021 om 20:07

Zonder bal ben ik ook best een goede voetballer. Maar zou Alvarez ook lekker laten staan. Heeft het prima gedaan, na moeizame start.

Onder de 25 niet eens bespreken, duidelijk niet de beste voetballer die we hebben maar o wat is hij belangrijk en als hij zorgt dat Gravenberch een hoger niveau aan tikt is hij het geld al waard. Martinez toch wel de MVP van Ajax verdedigend gezien, geen enkele van onze verdedigers komt bij het niveau van hem dus graag verlengen!

Uit de meeste reacties spreekt nog een zekere frustratie over het feit, dat Stade Rennais net die Ghanees voor de neus van Ajax heeft weggekaapt. Als die 18 mijoen door pakweg Olympique Marseille waren geboden, hadden de meeste Ajax-fans er waarschijnlijk minder moeite mee gehad.

16 juli 2021 om 21:09

Hoe kom je daar nou bij? Als je de reacties leest zegt iedereen dat 3mln winst op een belangrijke basisspeler die bij Ajax beter is geworden, gewoon te weinig is.

16 juli 2021 om 22:57

Het maakt geen zak uit welke club het is. Heeft dus ook niks met frustraties te maken. Enkel met het feit dat de Ajacieden Alvarez wèl op waarde schatten en hem dus graag behouden. Zeker als je je bedenkt dat hij 15 miljoen heeft gekost en zich nu erg goed ontwikkeld heeft. Dan mag je op z'n minst wel een hoger bedrag verwachten en eisen als je er al over na wilt denken om hem te verkopen.

Dat Stade Rennes is wel aardig bezig volgens mij. Franse competitie wordt ook steeds leuker om te volgen.

Ik dacht meteen aan 30 miljoen, toen ik ernorm bod las..... is het 18 miljoen 🤡. Rennes weet niet zeker hoeveel er is betaald voor Alvarez?

En waarom in gods naam zou je naar Rennes gaan.....

16 juli 2021 om 20:38

Dat is een vraag die Kamaldeen Sulemana waarschijnlijk wel kan beantwoorden.

Ajax moet serieus waken dat de salarishuishouding een beetje op orde blijft, Stel dat ze zich een seizoen eens niet plaatsen voor CL dan is er gelijk een gotere operationeel verlies. Dat kun je geen paar jaar achter elkaar hebben want dan neemt de transferwaarde ook automatisch af.

16 juli 2021 om 20:50

@nuanceman eens, maar gelukkig genoeg spelers van waarde die dan verkocht kunnen worden. Na dit seizoen verwacht ik Anthony en Gravenberch die voor veel geld verkocht worden.

De tegenstanders zullen roepen accepteren dat bod maar niemand kent de markt beter dan Marc. De transfermarkt is net open en iedereen weet nu dat 18 miljoen maar een beginbod zijl zijn.

16 juli 2021 om 20:51

@janta Alvarez staat er heel goed voor in Spanje. Laat hem maar nog lekker 1 of 2 seizoenen bij ons ballen. Voor dat bedrag pikt tegen die tijd wel een leuke Spaanse club hem op.

18 miljoen is toch niet enorm veel als je zelf 15 betaald hebt? Dan zou het richting de 30 miljoen moeten gaan...

Nou 25 miljoen en we hebben een deal. Het is een aardige speler maar geen topper en beter dan dit wordt het ook niet volgens mij. Gewoon dan Blind op het middenveld zetten of anders een nieuwe man of doorschuiven vanuit de jeugd of weer ergens een talent scoren. Als het openingsbod 18 miljoen is dan moet er veel meer uit te halen zijn.

16 juli 2021 om 21:02

Ik denk juist wel dat het nog beter kan worden. Is pas 23 en heeft duidelijk een stijgende lijn in zijn spel laten zien. Heeft ook pas net een half jaar echt zijn draai gevonden bij Ajax. Het zal nooit een absolute geweldenaar aan de bal worden, maar dat hoeft dan ook niet op die positie. Van zijn 9 mede-veldspelers zijn er zeker 7 toch wel zeer aardig tot goed aan de bal - geef de bal dus maar aan hen

Geen een speler in de eredivisie is dat bedrag waard. Strik eropm en weg laten gaan. Zijn genoeg vergelijkbare spelers die minder kosten.

16 juli 2021 om 21:11

Gravenberch? Antony? Neres? Timber? Haller?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren