Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax bereikt akkoord met Feyenoord en heeft Berghuis binnen

Laatste update:

Ajax heeft akkoord bereikt met Feyenoord over de komst van Steven Berghuis, zo meldt de Amsterdamse club vrijdagmiddag in een persbericht. Het akkoord is 'onder voorbehoud van de vervulling van een aantal voorwaarden, waaronder de medische keuring'. Mocht de medische check-up geen problemen opleveren, dan tekent Berghuis bij Ajax een contract tot medio 2025.

"Steven is een belangrijke Nederlandse speler, hij heeft de afgelopen jaren stappen gezet en is als gevolg daarvan ook international geworden", verklaart directeur voetbalzaken Marc Overmars vrijdag. "De mogelijkheid diende zich aan om hem over te nemen en wij denken hem goed te kunnen gebruiken. De laatste seizoenen van Ajax laten zien dat we ontzettend veel wedstrijden spelen, dus het is belangrijk dat we alle posities goed bezet hebben. We halen met hem een creatieve aanvaller in huis met een hoog rendement, zijn cijfers spreken voor zich. Samen met de andere technische mensen bij Ajax denk ik dat er nog rek in zit, wij denken dat hij bij ons een nog betere speler kan worden. Dat mag hij vanaf deze zomer laten zien."

Steven Berghuis maakt historische overstap van Feyenoord naar Ajax

De overgang van de vleugelaanvaller naar Ajax hing al enige tijd in de lucht.Lees artikel

"Ik ben 29 jaar en het was bekend dat ik graag nog een stap wilde maken", legt Berghuis de overstap van Feyenoord naar Ajax uit. "Belangrijk daarbij is dat ik mezelf sportief verder wil ontwikkelen. Bij het maken van de keuze voor mijn nieuwe club was ik naast mijn ontwikkeling als voetballer erg op zoek naar de combinatie van spelen om prijzen, spelen in de Champions League en in beeld blijven bij Oranje. Bij Ajax denk ik dat dit allemaal samenvalt."

De Telegraaf wist dinsdag te melden dat Berghuis afziet van de tien procent van de transfersom die Ajax naar Feyenoord overmaakt. Volgens de ochtendkrant hebben de commissarissen van Feyenoord en Ajax ook een grote rol gespeeld om een arbitragezaak rond Berghuis te voorkomen. Beide partijen waren van mening dat een dergelijk scenario bij de fans olie op het vuur zou zijn, maar vooral omdat Ajax en Feyenoord ook de komende jaren in goede harmonie moeten kunnen samenwerken. Een mondeling akkoord tussen de aartsrivalen uit Amsterdam en Rotterdam was het resultaat. Feyenoord had gehoopt op een bedrag van acht tot tien miljoen euro, al was Ajax ervan overtuigd dat Berghuis een gelimiteerde transfersom van vier miljoen euro in zijn contract met de Rotterdamse club had.

Feyenoord-fans verbranden Berghuis-shirts: ‘Ze voelen zich verraden'

De transfer van Steven Berghuis naar Ajax zette kwaad bloed bij enkele Feyenoord-supporters.Lees artikel

De medische keuring bij Ajax zal binnenkort plaatsvinden, als Berghuis is teruggekeerd van vakantie. RTV Rijnmond wist maandag te melden dat Feyenoord in eerste instantie vier miljoen euro incasseert voor het vertrek van Berghuis. Daar komt in een later stadium een gegarandeerd bedrag van 1,5 miljoen euro bij. Door een zogeheten prestatiebonus in de Champions League kan het totaalbedrag voor de vleugelaanvaller oplopen tot 6,5 miljoen euro. Tevens is er door Feyenoord naar verluidt een doorverkooppercentage bedongen. Volgens Mike Verweij van De Telegraaf gaat Berghuis bij Ajax vier miljoen euro per jaar verdienen, waar hij bij Feyenoord jaarlijks twee miljoen euro opstreek.

Berghuis maakt een historische transfer: hij is pas de vierde speler die Feyenoord inruilt voor Ajax. Henk Groot (1965), Jan Everse (1977) en Arnold Scholten (1995) gingen hem voor; Groot en Scholten hadden al eens voor Ajax gespeeld en keerden in feite dus terug. Berghuis beloofde in januari 2020, toen hij in verband werd gebracht met PSV, nog dat hij niet binnen Nederland zou transfereren. "Ik ga geen binnenlandse transfer maken", sprak hij klare taal. Er was wel interesse vanuit het buitenland, weet Fabrizio Romano te melden. Volgens de transfermarktexpert had zowel OGC Nice als Torino de buitenspeler graag ingelijfd, maar Berghuis ging niet in op het aanbod van de clubs.

Berghuis speelde sinds 2016 voor Feyenoord. De linkspoot werd eerst een seizoen verhuurd door Watford. Met zeven goals en zes assists in de Eredivisie had hij een belangrijk aandeel in het behalen van de landstitel. Na het aflopen van de huurovereenkomst tekende hij permanent contract in De Kuip. Berghuis kwam voor circa 6,5 miljoen euro over. In totaal speelde hij 199 officiële wedstrijden voor Feyenoord, waarin hij 87 keer scoorde en 64 assists gaf.

Verstandige keuze van Steven Berghuis?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Succes Steve, hoop dat je mooie dingen kan gaan laten zien!

16 juli 2021 om 19:00

Ik ben Berghuis dankbaar voor wat hij voor Feyenoord heeft betekend. De afgelopen jaren imo het enige lichtpuntje tussen alle grauwe middelmaat op het veld waardoor het kijken naar het spel van Feyenoord nog enigszins dragelijk werd. Iedereen neemt hem nu deze stap kwalijk maar hij is de deur uitgejaagd door de slechte beleidsbepalers die ervoor hebben gezorgd dat Feyenoord er voor staat hoe we er nu voor staan. Dan zeg je niet snel nee tegen 4 miljoen per jaar, strijden om de titel en CL voetbal. Hoe vervelend ik het ook vind dat hij naar de rivaal vertrekt kan ik het hem niet kwalijk nemen op zijn leeftijd. Deze kans komt voor hem misschien nooit meer voorbij

16 juli 2021 om 18:06

Duidelijk dat berghuis een gevoelige stap maakt, snap het sentiment vd feyenoorders, maar wel stoer dat hij kiest voor de weg vd meeste weerstand. Want eerlijk, eagels,twente,vvv, az, is geen rasechte feyenoorder. Anders was het echt pijnlijker, dit is carrière technisch een begrijpelijke keuze. Maar als feyenoorder zou ik me eerder druk om beleid maken. Hoe kan het door eigen handelen zo zijn dat je beste speler voor iets meer dan een fooi naar Ajax gaat. Wat gaan ze structureel veranderen, dat deze kans zich überhaupt niet meer voordoet. Ok de verantwoordelijke voor dit contract is weg. Maar arnesen is ook geen ras feyenoorder. Nu komen er allemaal voormalig az Spelers omdat slot er zit. Hopelijk pakt het goed uit. Maar kan er op lange termijn geen lijn in ontdekken. Sinds een aantal jaar gelukkig wel bij ajax, en tuurlijk pakken ze berghuis omdat het kan. Maar persoonlijk als ajaxied vind ik het jammer, dat ik minder vrees heb voor een ajax-feyenoord. Is sowieso in belang van Nederlands voetbal dat verschillen kleiner worden.

16 juli 2021 om 18:57

Ik heb niks met Feyenoord en ook niks met Ajax, dus voor mij ligt dit niet gevoelig. Alleen snap de nieuwswaarde niet, was van de week al bekend naar mijn weten

16 juli 2021 om 20:21

Het nieuwe hieraan is in feite dat hier nu voor het eerst officieel over gecommuniceerd is vanuit Ajax. Daarmee gaat het nieuwsfeit qua status van "met zekerheid bevestigd door clubwatchers/journalisten" naar "officieel bevestigd door de club" (inclusief eerste reactie). Kortom: hiermee is deze transfer (onder voorbehoud van medische keuring) officieel geworden. Geen spannende nieuwe informatie inderdaad, maar toch, mocht iemand nog getwijfeld hebben of dit wel echt was: jawel.

Doei! Laat een emotioneel statement en persbericht maar achterwege. Had niet zo uitbundig ons logo gekust en vriendjes met het legioen gemaakt voordat je zo'n overstap ging maken. Niemand is groter dan de club en zeker Berghuis niet. Veel plezier in Amsterdam.

16 juli 2021 om 16:41

Amen. Het is niet voor niets dat een speler met zijn kwaliteiten nooit een publiekslieveling is geweest bij Feyenoord. Rare gozer die niet bij de Rotterdamse mentaliteit past. Wel blijft het erg pijnlijk dat hij voor zo’n matig bedrag weg gaat naar de aartsrivaal..

16 juli 2021 om 16:44

Volgens mij is hij de enigste die de Rotterdamse mentaliteit had. Los van een paar rare acties veruit de beste speler die Feyenoord had.

Neem niet weg dat dit een gevoelige stap is en het hem ook had gesierd als hij gewoon naar het buitenland was vertrokken, zoals hij zelf in 2020 aangaf.

16 juli 2021 om 16:47

Nah, rare gozer vind ik hem niet. Ik ben er heilig van overtuigd dat, als je hem over een jaar of tien vraagt waar zijn hart ligt, hij Feyenoord zou zeggen. Nou ja, misschien niet meer nu hij veel over zich heen gaat krijgen. Maar hij heeft wel alles gegeven voor Feyenoord, vijf seizoenen. Jammer van deze stap, maar dat moet ie zelf weten. Er is al een goede opvolger

16 juli 2021 om 16:47

Ik dacht dat ze met de komst van Slot juist van die 'hard werken en mouwen opstropen' mentaliteit af wilde? Of wat is precies de Rotterdamse mentaliteit?

16 juli 2021 om 16:51

Snap niet dat het zo pijnlijk is. Afgelopen weken las ik voornamelijk dat Berghuis spontaan een mentaliteit probleem heeft en dat Feyenoord als team er een stuk sterker op word zonder deze dictator. Tel erbij op dat je meer dan die oorspronkelijke vier miljoen verdient en dan lijkt het me toch dat dit even gevierd mag worden in Rotterdam.

Hopelijk gaat hij het goed doen bij ons. De prestaties die horen bij een contract van bijna vier miljoen per jaar zie ik hem niet zomaar leveren. Maar ik laat me graag verassen.

16 juli 2021 om 16:55

En zo kreeg Feyenoord legende Wim Jansen een sneeuwbal tegen zijn oog, nadat hij niet eens een directe transfer maakte naar de aartsrivaal...

Snap dat het een gevoelige transfer is, maar dat mensen zo over de rooie zijn. Voetbal is en blijft uiteindelijk 'maar' een spelletje.

16 juli 2021 om 17:01

Dus Feyenoord supporters die Berghuis niet bedanken voor zijn diensten bij Feyenoord, zijn net zo triest als Ajax supporters die Kenneth Vermeer met de dood bedreigen in de Arena? Bijzonder interessant.

16 juli 2021 om 17:02

Ik snap je helemaal, jij bent natuurlijk degene als werk aan je vraagt of jij ooit naar de concurrent zal overstappen volmondig "Ja" zegt! Knap van je hoor.

Wat zijn mensen toch allemaal hypocriet, logo kussen en een transfer maken staan los van elkaar, hij kan nog steeds van Feyenoord houden, niet iedereen hoeft de rivaliteit tussen beide clubs te voelen. Het is al jaren verschoven naar alleen de supporters die haat onderling hebben.


Tuurlijk het is een bittere pil en je hoeft niet van Berghuis te houden, net zoals bij Kenneth Vermeer die naar Feyenoord ging. Als hij dat wil moet hij het doen, ik verwacht tevens ook niet van Berghuis dat hij van Ajax gaat houden als hij maar presteert.

16 juli 2021 om 17:04

Vriendjes worden met legioen? Omdat hij een keer klapte naar de supporters? Als je bij Feyenoord speelt kun je ook maar beter aardig doen tegen de fans want ze staan zo bij je voor je deur. Dus wat dat betreft snap ik het wel. Soms zeg je iets en komt er toch iets anders op je pad. Blijkbaar was er geen interesse van een cl club.

16 juli 2021 om 17:14

''vrienden worden met het legioen je moet wel'' slaat nergens op. zelfs spelers als van beek en nieuwkoop waren favo bij t legioen. wees gewoon geen kwal en werk voor dat logo, doe je dat wordt je op handen gedragen hier.

16 juli 2021 om 17:15

Gelukkig stonden ze bij Ajax in de rij om Brobbey te bedanken. Bij Ajax gaan ze al uit hun plaat als een jeugdspeler van een jaar of 15/16 voor een andere club kiest. Of een Sulemana die niet naar Ajax gaat, die veranderd ineens ook van de nieuwe Ronaldinho naar een amateur op het moment dat hij iets doet wat de Ajax aanhang niet zint. Als je ziet dat daar al een ding van gemaakt wordt, begrijp je dan niet dat Feyenoorders hier moeite mee hebben? Zeker als de speler in kwestie rond bazuint dat hij geen binnenlandse transfer zal gaan maken? Hoe kortzichtig kun je zijn zeg, ga het lekker vieren dat je hem binnen hebt in plaats van dat je focus meteen op Feyenoord supporters ligt.

16 juli 2021 om 17:15

Als je dit echt meent snap je weinig van supporterssentimenten. Natuurlijk ga jeals supporter je aanvoerder die overstapt naar de aartsrivaal niet bedanken, kom nou toch.

16 juli 2021 om 17:29

Enige. Maar Rotterdamse mentaliteit is keihard knokken ipv keihard mopperen, zoals hij altijd deed...
Ik denk dat Feyenoord er goed aan doet om hem te verkopen. Zijn tijd is en was gewoon over.. Misschien dat er nu spelers als Sini en Kokcu beter voor de dag komen.. We gaan het zien...

16 juli 2021 om 17:41

Idd nu is het in één keer een naar mannetje die alleen maar penalty's maakte, en zijn ze blij dat hij weg is.

16 juli 2021 om 17:46

Zieligste is nog dat hij zoveel likes krijgt. Als het dan voor de club geen spierballenvertoon is Berghuis te halen is het dat voor de fans wel. Geen woord reppen over de komst van Berghuis, enkel over dat Feyenoorders het vervelend vinden. En ook nog eens het algemene sentiment volledig verdraaien. Er is hier echt niemand geweest die Berghuis uit sportief oogpunt niet begrijpt. Het is enkel bijzonder hypocriet kijkende naar zijn gedweep met Feyenoord. 'Ik ben voor jullie gebleven, ik maak nooit een binnenlandse transfer'. Daar zit het zeer.
Uit de hoogte, arrogant, noem het wat je wil. Het is in ieder geval typisch en bijzonder hypocriet kijkende naar bijvoorbeeld de gang van zaken rond Brobbey. Daar was de reactie van Ajacieden nog bijna heftiger op deze site. En dan is dit nog wel duizenden keren gevoeliger. Hypocriet als de pest en sneu to the max.

16 juli 2021 om 18:06

Haha omdat hij jullie laat was hij nu in ene geen publiekslieveling. Ik snap dat het pijnlijk is dat ie voor zo een bedrag naar de concurrent gaat, deze man was in alles te goed voor jullie in mentaliteit alles daarom raakte ie gefrustreerd haha bij Ajax heeft ie Tadic, Blind, Klaassen etc en Amsterdamse talenten als Ryan bij ons gaat ie indammen net als Labyad in ene ideale schoonzoon is! Zoals Ziyech mentaliteit is veranderd in amsterdam etc etc Ajax is gewoon een topclub!

16 juli 2021 om 18:33

Berghuis heeft toch keihard gewerkt? Heeft toch hele mooie statistieken qua goals en assists laten zien? Zorgt ook nog voor een mooie transfersom en hij ziet ook nog af van zijn eigen tien procent. Gunt ie aan Feyenoord.

16 juli 2021 om 19:20

Ik ben iig altijd blij geweest met Berghuis. Hij was de enige speler die het kijken naar Feyenoord nog enigszins dragelijk maakte met al die middelmaat op het veld. Ik ga hem zeker missen

16 juli 2021 om 16:46

Eens. Ben zeer benieuwd naar zijn eerste interview. Weet ook dat een flink gedeelte van de Ajax supporters het helemaal niet zien zitten. De enige reden dat de meeste hem willen hebben is dat hij om een schrijntje naar Ajax kan. Voor ons is het een zeer goede voetballer geweest. Denk dat het voor het groepsproces prima is dat hij weg is. Haalt Jankabaks zijn AZ niveau heb je gewoon een 1 op 1 vervanger. Kan Berghuis het logo van Ajax kaan kussen. Let op mijn woorden. HIj gaat zeggen eindelijk ben ik bij de mooiste club. Deze jongen moet zoveel in het straatje van het Ajax publiek praten om er goed op te komen.

16 juli 2021 om 16:52

Je hebt een deel hierover gesproken? Het is namelijk meer dan logisch dat er verdeeldheid is over deze transfer. Maar de enige reden dat de meeste hem wel willen zien bij Ajax is dat hij de afgelopen jaren bewezen heeft 1 van de smaakmakers te zijn in de Eredivisie. Dat hij van de rivaal komt dat zij zo. Wanneer Berghuis zich in de eerste wedstrijden laat zien wat hij kan, is men alles snel vergeten en zullen ook de pessimisten achter Berghuis scharen. Dat groepsproces dingetje wordt er ook maar steevast in gegooid. Ik weet wel zeker dat Erik ten Hag hiermee weet om te gaan. Afgelopen jaren wel bewezen dat het teamproces voorop staat en elk selectielid dient dat maar te accepteren. Overigens je laatste zinnen Bliek is wel heel typerend gedrag. Vooral zinloos natrappen.

16 juli 2021 om 16:54

Zou zonde zijn aangezien dat alleen maar olie op het vuur is voor de Neanderthalers aan beide kanten. Laat die broodvoetballer maar gewoon presteren. Daar zou bijna iedereen al meer dan tevreden mee zijn.

16 juli 2021 om 16:56

Klopt Dirk ik heb hier inderdaad een deel over gesproken.
Dat er een hoop blij zijn dat de beste speler voor zo weinig geld van de rivaal komt.
Het word als een vernedering te gezien.

Ten Hag zal zich weinig druk maken. Berghuis gaat gewoon prima spelen heeft klasse genoeg en speelt voorlopig basis boven Neres denk ik.

16 juli 2021 om 17:01

Hij mag ons logo kussen hoor al is het alleen maar om alle kleinzielige Feyenoordsupporters te tarten. De meeste Ajacieden kennen het verschil wel tussen clubvoetballers en broodvoetballers. Ik ben blij met Berghuis maakt ons in de breedte lekker sterk. Ik snap dat hele gezeur of logo kussen niet, wat verwacht je nou, die gasten voetballen geld en als ze ergens beter kunnen doen ze dat. Er zijn maar heel weinig voetballer geweest met echte clubliefde. Toti was er echt een bv. En Delpiero ook. .

16 juli 2021 om 17:04

Ach wij vervloekte Brobbey en Kluivert ook. Dat spelers vertrekken is normaal maar je verwacht van spelers die zeggen iets wel of niet te doen en het logo kussen toch dat ze hun woorden waarmaken. Dat maakt het gewoon net wat zuurder.

16 juli 2021 om 17:15

Ach, is toch ook leuk joh. Ajax heeft speciaal dat oude logo gekozen. Van mij mag Berghuis daar best een kusje op geven. Los daarvan, Boskamp en Van Hanegem stonden ooit ook op het punt om bij Ajax te tekenen, dat wilden ze maar al te graag. Zijn zij dan ook geen Feyenoorder? Natuurlijk, bij hen zit Feyenoord sowieso dieper, maar ik denk echt dat er bij Berghuis niets geveinsd was aan het kussen van het logo en wat hij allemaal nog meer deed

16 juli 2021 om 17:16

Precies origineel. Tuurlijk is deze transfer net wat gevoeliger dan die van Brobbey en Justin, maar vind het een beetje hypocriet dat mensen nu over Berghuis vallen over het logo kussen en de fans paaien met mooie woorden die hij uiteindelijk niet waar maakt. Toen Ajacieden daar overvielen bij Brobbey en Justin moesten we allemaal begrijpen dat de voetbalwereld zakelijk is en dat soort onzin.

16 juli 2021 om 17:29

Zo denk ik er ook over Bobiku29. En de grootste voetballer van Nederland heeft dezelfde gevoelige transfer gemaakt, alleen de andere kant op om een statement te maken richting het bestuur van Ajax. Uiteindelijk blijft hij de grootste Ajacied ooit. Spelers kunnen hart voor een club hebben, maar soms kiezen ze ook voor een stap in hun carrière die voor hun het best is. En deze kan helaas bij supporters gevoelig liggen. Mij maakt het vrij weinig uit wat een speler doet, zolang hij maar 100 procent geeft wanneer hij in het rood-wit van Ajax speelt.

16 juli 2021 om 17:36

Precies. Misschien baalt Berghuis zelf stiekem ook wel een beetje dat uitgerekend Ajax de perfecte stap voor hem is. CL voetbal, spelen voor de titel, als je afzakt naar de EL maak je kans om dat toernooi te winnen, hij past precies in het voetbal, hij heeft status in Nederland. Gewoon ideaal

16 juli 2021 om 17:43

Denk ook dat Berghuis het liefst een andere club had die hetzelfde kon bieden als Ajax, maar als die wegblijven dan valt er weinig te kiezen. Moeten gewoon begrijpen dat een speler zijn carrière 12-15 jaar duurt en daar wil je het meest uit kunnen halen. Ajax is ongeacht de sentimenten een stap omhoog, dus begrijp dat Berghuis de transfer aangaat als hij sportief wil bekijken waar zijn plafond ligt.

16 juli 2021 om 18:34

Nee hoor, Justin wordt niet vervloekt. Heeft een mooie transfersom opgebracht. Brobbey is een ander verhaal, die heeft Ajax heel lang aan het lijntje gehouden en ging gratis weg.

16 juli 2021 om 18:40

Sportief gezien maakt hij de juiste keuze.
Wij kunnen zeker teleurgesteld zijn in hem. Ik ben nog meer teleurgesteld in ons bestuur die er jaar in jaar uit een potje van maak.
Nee natuurlijk zie ik het liefst niet onze beste speler naar Ajax gaan. Maar nogmaals het was ook een speler die voor onrust zorgde. Heeft volgens mij een klappert op zijn neus gehad van kokcu.

Gaan wij er op vooruit dat weet ik niet misschien voor het team wel beter en zijn er spelers die erop gaan staan. Daarnaast als
Jankabaks zijn az niveau haalt hebben we een 1 op 1 vervanger in huis gehaald

16 juli 2021 om 17:29

Ik denk dat je je woede moet richten op de beleidsmakers bij die club van je. Zolang ze blijven aanklooien op de manier zoals ze nu doen, valt er geen prijs en eer voor jullie te behalen. Berghuis wil prijzen pakken en hij is op een leeftijd gekomen dat hij geen jaren meer wil wachten maar wat wel zeer waarschijnlijk is bij jullie. Ajax is in alle opzichten weer een stap omhoog. Accepteer dat nou maar want dat is de harde realiteit.

16 juli 2021 om 17:41

Ach die buhnepraat doen er zoveel. Zolang je geen Real Madrid bent loop je gewoon de kans dat je spelers na al die praatjes toch weg gaan. Zo werkt het in voetbal.

16 juli 2021 om 17:56

Als hij niet weg wilt uit Nederland en iets wilt winnen snap ik zijn stap van Feyenoord naar Ajax zeker wel!
Jullie waren toch ook zo hard aan het lachen toen Vermeer van Ajax naar Feyenoord ging? En nu zeuren haha.. ik kan hier echt wel van genieten.

16 juli 2021 om 18:06

Zo ziet een gekwetste man er dus uit;-) realiseer je je dat de club voor een speler minder betekent dan voor de gemiddelde supporter? Hij heeft alles gegeven in de periode dat hij daar werkte, nu gaat hij dat hier doen…

16 juli 2021 om 18:14

@wazza

Niet zo kleinzerig doen man, dat is top club onwaardig (want dat zijn jullie gewoon oprecht)

Ik ben wel erg blij met deze aanwinst , ik zal hem heel graag op 10 zien en dan klaassen naast gravenbergh erachter.

Kudus en blind als back up (blind moet altijd spelen maar dan achterin als het moet)

16 juli 2021 om 18:19

Maar dat kan hij toch gewoon gemeend hebben? Soms moet je sentiment aan de kant zetten om het beste te doen voor je carrière. Ajax is een flinke stap hoger, sportief en financieel gezien. Dan moet je sentimenten aan de kant kunnen zetten. Net zoals Foor dat toen deed toen ie de stap omhoog kon zetten van NEC naar Vitesse.

16 juli 2021 om 19:08

Nooit fan geweest van Berghuis. One trick pony met een aardige balbehandeling. Ik vind de periode waarin Berghuis de kar trok de minste sinds ik Feyenoord supporter ben, zowat me hele leven dus. Ik heb slechte tijden meegemaakt, slechter als de afgelopen jaren misschien, maar nooit qua gevoel nooit zo in een put gezeten als de afgelopen jaren. Na het kampioenschap hoopte ik dat we door zouden pakken, maar nee, we zijn te lang doorgegaan met gasten als vdH, Botteghin en Jorgensen. Te lang te afhankelijk geweest van een redelijk goede speler als Berghuis. Geen jongen die je door het vuur sleept of het elftal beter laat spelen. Alles draaide om Berghuis en dat heeft ons geen steek verder geholpen. Ik kijk uit naar volgend seizoen.

Welkom Berghuis, ben benieuwd wat wij van hem kunnen verwachten. Persoonlijk vind ik hem een echte kwal, maar ballen kan hij wel

Pirma aankoop, eindelijk is het rond.

Zal basisplek hebben in begin door Olympische spelen Antony. Ben daarna benieuwd wie de strijdt zal winnen.

16 juli 2021 om 16:48

Zal het niet hij en Antony worden op de flanken?

Denk dat of Neres al zal vertrekken of anders kunnen ze met zijn 3en mooi rouleren ook met al die wedstrijden.

16 juli 2021 om 16:52

Je moet Tadic ook nog ergens laten. En Haller ook (als je met tadic in de spits zou spelen). En Klaassen en Kudus ook als je hem ook als 10 zou overwegen. Volgens mij is dit juist waar ze naar op zoek waren, die extra concurentie en mogelijkheden om nog een stap te kunnen maken, maar er zullen sowieso 1 of 2 grote aankopen op de bank belanden.

Bedankt voor alles stevie, dat meen ik oprecht. succes ga ik je niet wensen maar ik zal je niet (heel hard) uitfluiten bij de volgende klassieker.

16 juli 2021 om 16:42

Gaat tegen ons toch niks klaar spelen want speelt tegen Malacia. En die weet wel hoe die moet om gaan met frustrerende gasten. Veel plezier in A'dam stevie en de groeten.

16 juli 2021 om 16:47

Het is niet alsof we het over Spinnazola of Shaw hebben? Malacia redelijke beperkte back die het sowieso erg lastig gaat krijgen met Berghuis, anders Antony die hij in de afgelopen klassieker ook niet kon houden.

16 juli 2021 om 16:49

Hij had juist Anthony in zijn zak zowaar! Dus dit slaat nergens op...
Verwacht ook niet dat dit de standaard zal zijn komend jaar, maar juist die wedstrijd waar jij naar verwijst wel!

16 juli 2021 om 16:50

@magistra

Met Spinazzola en Shaw noem je wel even de 2 slechtste vergelijkingen die je kon trekken: dat zijn namelijk allebei backs die uitblinken in het aanvallen, waar dat juist Malacia z'n grote verbeterpunt is. Malacia staat bekend als een 'bijtertje' die het van zijn verdedigende kwaliteiten moet hebben en juist daarom gaat Berghuis het moeilijk krijgen.

Daarnaast heb ik Antony niet gezien in de wedstrijd in de Arena, wat uiteraard de verdienste was van Malacia.

16 juli 2021 om 16:52

vind malacia ook geen grootheid, maar had anthony de gehele wedstrijd in t broekzakkie, weet niet wat jij hebt zitten kijken?

16 juli 2021 om 16:54

Haha! Waar heb jij het nou weer over? Antony zit nog steeds in de broekzak van Malacia

16 juli 2021 om 16:55

Behalve die keer toen ie hem volledig kwijt was en rood pakte...

16 juli 2021 om 16:56

Anthony die in de eerste 5 minuten 3 x gefrustreerd op de grond lag en daarna alleen een bal terug speelde? Kom zeg. Malacia is sterk in het vast bijten in een tegenstander. Anthony was nergens te bekennen meer.

16 juli 2021 om 17:35

Heren pakte Malacia geen rood in de Kuip, omdat hij Antony volledig kwijt was? Mede daardoor alsnog verloren tegen 10 man. Vind het een prima back, maar niet overdrijven aub. Goed weekend!

16 juli 2021 om 17:57

'Niet overdrijven' zegt de man die vlak daarvoor stelde dat hij 'Anthony niet kon houden'. Bijzonder. Rood of niet, Anthony werd vol-led-ig afgetroefd haha. Hij heeft letterlijk de hele wedstrijd niets gedaan.

16 juli 2021 om 18:37

Die rode kaart doet daar echt niets aan af. Schrijnend was Antony die constant op de grond lag te kermen

16 juli 2021 om 18:37

Dan dit jaar maar niet met Anthony spelen maar met Berghuis op de flank. Kijken of Malacia het dan nog zo makkelijk heeft. Heerlijk toch voor een trainer dat ie opties heeft en een top buitenspeler, voor eredivisie begrippen, kan brengen indien nodig.

16 juli 2021 om 16:44

Respectvol! Klasse

16 juli 2021 om 17:36

Dit vind ik nou een mooie reactie, tuurlijk ben je niet blij dat hij naar ajax gaat maar toch een waardige reacktie ðŸ‘ðŸ‘👊

Welkom bij de club Steven, was natuurlijk al lang in kannen en kruinen. Wens je het allerbeste toe komend seizoen.

Bedankt voor je diensten. Toch blij dat je weg bent.

Die had ik echt niet aan zien komen. Komt echt uit de lucht vallen! Haha, nee het werd natuurlijk tijd. Ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen bij Ajax. Ik blijf het nog een vreemde aankoop vinden. Maar op de flanken staat het op dit moment goed.

Mooizo! Ajax een hele goede speler erbij en wij kunnen ook weer verder.

Ene kant zeer jammer want het was 100% onze beste speler. Toch denk ik dat dit positief zal uitpakken op de sfeer binnen de spelersgroep van Feyenoord zelf.

Goed voor alle partijen behalve voor Stevens speelkansen. Ik vind alle ajaxspelers beter. Ook heb ik mijn bedenkingen bij de mentale, tactische en fysieke kracht van Berghuis. Komt gwn tekort bij internationale wedstrijden.

16 juli 2021 om 16:53

Ten eerste is dit geen goede deal voor alle partijen, namelijk niet voor Feyenoord en haar supporters. Ten tweede is Berghuis beter dan die Brazilianen en is een basisplek vrijwel een zekerheidje.

16 juli 2021 om 17:28

Dit is de beste deal die Feyenoord kon maken. Want als ze daar iets kunnen gebruiken, dan is het geld. En door deze stap krijgen ze meer geld als ze van welke andere club ook gekregen zouden hebben.

Pijnlijk maar de realiteit. Steven, bedankt voor je inzet maar succes wens ik je niet. Tijd voor sportieve revanche met onder andere Alireza!

Bedankt voor de mooie doelpunten, de technische hoogstandjes en vooral ook de reële interviews na de wedstrijden.

Nu gauw naar Amsterdam en laat het 'ik houd van Feyenoord' aub achterwege. We hoeven je niet meer te zien in Rotterdam!

Ik snap dat dit ‘pijn’ kan doen, maar uiteindelijk voetbalt hij voor zichzelf en maakt hij keuzes die voor hem het beste zijn. Don’t hate the player hate the game...Ik hoop dat dit een succes gaat worden.

Pijnlijk.. maar mooie transfer voor Ajax en Berghuis. Ik hoop in ieder geval dat wij als supporters het een beetje binnen de perken kunnen houden

Hoe overdreven kun je reageren op een transfer, zeg. Het tokkie-gehalte is weer alom aanwezig. Bij Feyenoord speel je geen CL, waarschijnlijk niet om de titel én minder aantrekkelijk voetbal. Voor een aanvaller is het dan lastig om je te onderscheiden. Bij Ajax zal hij beter worden én nog belangrijker kunnen zijn. Ook blijft hij dan in beeld bij Oranje. Ik snap dat het gevoelig ligt, maar zonder Berghuis was Feyenoord 7e of 8e geworden. Feyenoord moet niet boos zijn op Berghuis, maar op de beleidsbepalers die hem voor een prikkie laten gaan.

16 juli 2021 om 17:10

Er is geen enkele garantie dat een jongen die bijna 30 is beter gaat worden bij Ajax.
Tevens hoeft hij ook niet belangrijker te zijn bij Ajax, hij krijgt vermoedelijk ook minder ballen van zijn medespelers. Bij Feyenoord ging altijd alles naar Berghuis, dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.
Ik vraag mij sowieso af of hij wel een basisplaats weet te veroveren in Amsterdam.

16 juli 2021 om 17:43

Tadic ging er ook op achteruit tov Southampton. Het is net wat je wil als speler: in Nederland blijven ballen of het toch nog eens in het buitenland proberen. Bij Ajax speel je wel, laten we eerlijk zijn, zo goed als elk jaar Europees voetbal. Dat kunnen we van Feyenoord helaas niet meer zeggen. Het zal inderdaad wel even voor hem aanpassen zijn dat niet alles meer om hem draait, maar om het gehele team. Ik wens hem in ieder geval veel succes in Amsterdam. Ondanks het feit dat ik het onbeegrijpelijk van hem vindt om te zeggen dat je geen transfer zou maken naar een Nederlandse club en dat dan toch te doen. Dus in die zin snap ik Feyenoord supporters ook helemaal.

Bedankt wat je voor Feyenoord betekent hebt. Ik had je liever voor een andere club zien kiezen, maar desalniettemin veel succes.

Zo'n 6 miljoen aan transfersom en 4 jaar lang 4 miljoen per jaar. Dat is gewoon 22 miljoen dat Ajax uitgeeft aan deze speler. Berghuis is een uitstekende eredivisiespeler maar dit vind ik nogal wat.

Vooruit kijken Feyenoorders! Laten we eerst eens onze jeugd de kans geven. Aantrekkelijk spelen. Structuur neerzetten in de club. En dan de vruchten gaan plukken (ook al duurt het nog een paar jaartjes).

Als Ajacied heet ik berghuis van harte welkom bij ajax een mooie versterking waar we veel plezier aan gaan hebben. En laat de beide kampen alstublieft zijn en haar hoofd koel houden, en bedreigingen of in de tuin staan achterwegen laten.

Welkom en succes Steven! Steven was voor mij de enige reden dat ik af en toe een pot van Feyenoord keek. Ook bij zijn spaarzame optredens in Oranje voldeed hij prima.

Bedankt voor alles, het is een mooie stap, kan je niet ontkennen. Ook leuk voor Ajax dat ze nu iig 1 toffe speler hebben.

16 juli 2021 om 18:00

@Migi mooi gebaar en leuke humor. Ipv van die agressieve reacties

Voor 5 miljoen daar kan je geen buil op vallen als Ajax zijnde. Berghuis krijgt nu wel met zware concurrentie te maken maar gaat ook spelen met betere spelers om zich heen, Marc zou zomaar eens gelijk kunnen krijgen dat er nog voldoen rek in hem zit om beter te worden.

Mooie aanwinst! Wellicht speelt hij bij ons iets minder gefrustreerd. Of het wat gaat worden valt te bezien. Zeker gezien de emoties die er rond zijn transfer spelen, ook bij menig Ajacied. Ik zit voor de buis!

Bedankt Steven, ik wens je het beste 🤥

Eindelijk, was natuurlijk allang verwacht.

Zo klaar met die ajax supporters die allemaal even zeggen hoe Feyenoorders zich moeten gedragen bah. Als je er een spiegel voor houdt en een ajacied maakt een overstap, niet eens naar de rivaal, schreeuwen ze moord en brand. Hoezo is het kleinzerig om geen bedankt te zeggen en hem succes te wensen? Jullie zijn toch ook voetbal liefhebbers voor de emotie en niet dat rationele gedoe. Dan is het volkomen logisch dat je geen bedankt en succes wenst. Die man heeft op alle mogelijke manieren gezegd/laten zien dat die geen stap naar de concurrent maakt. Nou daar zijn we flink in bedrogen. Maarja het was nooit een publiekslieveling, en nee dat wordt niet nu gezegd, dat was die gewoon nooit. Hij heeft niet de mentaliteit van een Feyenoorder. Want als het niet lekker ging was het schoppen of andere de schuld geven iets waar elke Feyenoorder zich aan ergerde.

En over het beleid. Elke Feyenoorder heeft kritiek naar bestuur. Maar we kunnen er niks aan veranderen, want alles wordt gelijk de kop ingedrukt. Doe je een normale protestactie met lege dozen, dan komt gelijk ME erbij. Dus er is kritiek op het beleid, maar dat betekent niet dat je geen kritiek kan hebben op een speler.

Ik snap niet waarom mensen hem als bankzitter zien bij ajax .. ik vind hem beter dan anthony en neres hoor .. omdat hij van Feyenoord komt gaan Ajacieden doen alsof hij voor de bank komt maar er zijn maar weinig spelers met zijn rendement en techniek ...

16 juli 2021 om 18:47

Hij wordt ook geen bankzitter. Alleen wordt er bij Ajax meer gerouleerd door het grote aantal wedstrijden. Vooral Tadic speelt elk jaar echt teveel, die moet een beetje ontlast worden.

Gevoelige overstap ja, maar wel een stap vooruit. Champions League spelen, grote kans op kampioen worden en het dubbele salaris krijgen. Je bent gek als je het niet doet, tenzij je heel veel clubliefde hebt.

16 juli 2021 om 18:35

@rikkie7 Precies dat ja, en clubliefde en afgunst naar de rivaal vind ik ook altijd nog twee totaal verschillende dingen.

Dat stukje haat naar een concurrent of rivaal is daarnaast iets 'kinderachtigs' wat achterblijft bij veel mensen. Mensen vergeten soms dat er ook grijs gebied bestaat tussen bijv. fanatieke Ajax en fanatieke Feyenoord voorkeur. Voor veel mensen zijn het gewoon beide hele mooie clubs om voor uit te mogen komen en dan is de stap van Feyenoord naar Ajax momenteel gewoon een logische sportieve stap vooruit.

Ook Johan Cruyff heeft een seizoen bij Feyenoord gespeeld en werd kampioen.
De Telegraaf destijds plaatste een cartoon, waarop twee oudere heren tegen elkaar zeiden , ,,goed elftal hè dat Cruyff "
Ach dat Berghuis naar Ajax gaat, is voor hem een persoonlijk succes vind ik.
29 jaar nu , en best begrijpelijk dat deze jongen qua financieèn nog een slag wil slaan.
Feyenoord heeft in Jahanbaks een redelijk alternatief in huis gehaald lijkt mij.

Een paar ontwikkelingen maken di een logische zet van Marco Overmars. Duidelijk werd gisteren dat Sulemana, kennelijk een groot talent weer weigerde te tekenen bij Ajax omdat Rennes ook achter deze speler aan zit. De kans is redelijk groot dat Neres een transfer gaat maken en Anthony is straks actief op de Olympische spelen en dus in augustus niet bij Ajax in te zetten. Zet je dan de kwaliteiten en prijs van Berghuis neer dan is het simpel. Die haal je binnen voor dat geld. Dat men daar in Rotterdam van baalt is zo logisch als wat. Maar dat moet Feyenoord bij zichzelf zoeken. De keuze voor Ajax of nog vier jaar verder bij Feyenoord scheelt Berghuis 4 x 2 miljoen plus bonussen voor kampioenschap en bereiken CL voetbal. En huichelaar Dirk gaat dat verschil er ook niet bij leggen. Arnesen en Slot moeten samen gewoon opnieuw beginnen, Jahannbakhsh en Sinisterrra belangrijk maken en een nieuwe spits halen. En de verbouwing van de Kuip gaan aanpakken.

16 juli 2021 om 18:52

De Kuip zal niet verbouwd worden zolang de plannen van Feyenoord City niet definitief afgeblazen zijn. De beslissing zal nu pas rond kerst genomen worden.

4 miljoen per jaar! Dat betaalt Nice of Torino niet hoor. Wat een geld. Goed gedaan.

16 juli 2021 om 19:14

Nice betaald wel meer. Vijf jaar geleden verdiende Ballotelli er 450.000 euro bruto per week. Dante 250.000 euro bruto per week en Belhanda 200.000 euro per week. De voetbal salarissen liggen in Frankrijk een stuk hoger dan in Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren