Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

OGC Nice bevestigt overgang van Justin Kluivert

Laatste update:

Justin Kluivert maakt op huurbasis de overstap naar OGC Nice, zo bevestigt de Franse club. De 22-jarige vleugelspits is door Christophe Galtier, de nieuwe trainer van de Franse club, in een persoonlijk gesprek overgehaald om in de Ligue 1 te gaan spelen, zo meldde Fabrizio Romano eerder. Kluivert mocht vertrekken bij AS Roma, dat akkoord is gegaan met een huurdeal plus optie tot koop van tien miljoen euro.

Nice presenteert Kluivert op Twitter in een speciaal gemaakt filmpje. Daarin worden de Nederlandse spelers uit de geschiedenis van de club op een rijtje gezet. De namen van Dick van Dijk, Ruud Kaiser, Arjan Vermeulen, Erik Regtop, Luigi Bruins, Wesley Sneijder en natuurlijk zijn nieuwe ploeggenoot Calvin Stengs komen voorbij, voordat Kluivert verschijnt.

Kluivert kreeg een week geleden een signaal van José Mourinho dat hij mocht vertrekken bij Roma. De voormalig Ajacied werd door de Portugese trainer niet opgenomen in de 27-koppige selectie van AS Roma voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De aanvaller werd in het afgelopen seizoen verhuurd aan RB Leipzig, maar de Duitse club besloot de optie tot koop in de huurovereenkomst niet te lichten.

Kluivert wordt in Nice ploeggenoot van Calvin Stengs, die vorige week woensdag zijn transfer van AZ naar Nice afrondde. Het tweetal speelde in juni nog samen in Jong Oranje op het EK Onder-21. Als basisspelers wonnen Kluivert en Stengs de kwartfinale van Jong Frankrijk (2-1), maar in de halve finale ging het mis tegen Jong Duitsland (1-2 verlies). Kluivert komt bij Nice ook Kasper Dolberg tegen, met wie hij twee seizoenen samenspeelde bij Ajax.

RB Leipzig bracht aan het eind van het seizoen overigens een bod van twaalf miljoen euro uit op Kluivert, dat door Roma werd afgewezen. Zelf betaalden de Romeinen in de zomer van 2018 zeventien miljoen euro om de aanvaller over te nemen van Ajax. Kluivert werd de voorbije tijd Kluivert ook gelinkt aan Olympique Marseille. In de twee seizoenen die hij doorbracht in Rome wist hij nog niet uit te groeien tot onbetwiste basisspeler: hij heeft 68 wedstrijden achter zijn naam staan voor AS Roma, waarin hij goed was voor 9 doelpunten en 8 assists. Op huurbasis bij Leipzig kwam hij tot 4 goals en 1 assist in 29 officiële optredens.

Goede keuze van Justin Kluivert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kluivert - Dolberg - StengsLeuke aanval zo. Ik vind ze allemaal geen toppers, maar voor een team als Nice is dit wel prima.

15 juli 2021 om 12:01

De ene wedstrijd sterren van de hemel en dan 5 wedstrijden niks. Mooi weer voorhoede.

15 juli 2021 om 12:04

Gelukkig schijnt in Nice de zon veelvuldig Maar zijn wel allemaal spelers met potentie. Maar inderdaad nog grillig.

15 juli 2021 om 12:42

Exact dit. Het zijn allemaal jongens die over een seizoen genomen hooguit 1 op de 5 wedstrijden goed spelen. Ik betwijfel dan ook of Kluivert en Stengs uberhaupt een basisplaats weten te bemachtigen. Ik bedoel; Gouiri haalt cijfers in de Ligue 1 waar Stengs 2 seizoenen voor nodig heeft. Nu moet ik trouwens wel zeggen dat die aanval van Nice niet veel rendement waarborgt.

15 juli 2021 om 12:01

Door de jaren heen had dit een hele leuke Ajax voorhoede kunnen zijn.. tot dat ze allemaal saus gingen presteren

15 juli 2021 om 12:08

Niet allemaal, stengs zou nooit naar ajax gaan.

15 juli 2021 om 12:14

Denk je? Zeiden ze ook van berghuis.

15 juli 2021 om 13:16

Denk eerlijk gezegd dat Royschoen965 bedoelt dat hij absoluut niet het niveau heeft wat Ajax nastreeft.
Stengs is echt 1.5 jaar lang keihard aant stagneren in zijn ontwikkeling, daarom ben ik verrast dat Nice dit geld voor hem neerlegt.

15 juli 2021 om 12:05

Met Gouiri hebben die nog een Frans talent voorin lopen. Overigens is Kluivert dan niet de enige zoon van een voormalig topvoetballer bij Nice. Khéphren Thuram, de zoon van, staat daar ook onder contract en schijnen ze veel van te verwachten.

15 juli 2021 om 12:11

Dolberg is echt wel goed. Die andere 2 heb ik nooit wat gevonden.

15 juli 2021 om 12:16

Omdat Dolberg een paar goede EK-wedstrijden heeft gehad betekent niet dat ie zoveel beter is. Scoorde een goal of 9 in het gehele vorige seizoen. Ik zou ze op potentie gelijkwaardig inschatten allemaal.

15 juli 2021 om 12:26

6 goals en 2 assists in 2200 minuten (verspreid over 29 wedstrijden) voor Nice vorig seizoen. Komt ook omdat hij veel geblesseerd is geweest.

15 juli 2021 om 12:27

Speelt ook bij een grijze middenmoter, was geblesseerd, had covid.

Staar je niet zo blind op statistieken. Context speelt ook een rol.

15 juli 2021 om 22:28

Sterker nog. Context is alles.

15 juli 2021 om 12:35

Gouiri heeft daar altijd een basisplaats in de aanval, 1 iemand wordt sowieso geslachtofferd.

15 juli 2021 om 14:00

Hangt ervanaf toch. Vorig seizoen heeft Galtier bij Lille meestal 4-2-2-2/4-4-2 gespeeld, dus waarschijnlijk zal Gouiri dan samen met Dolberg in de spits spelen, en kunnen Stengs en Kluivert op de vleugels.

15 juli 2021 om 12:57

Vind Dolberg dan wel wat boven die andere twee uit steken. Blijf het zonde vinden dat het er bij Ajax opeens niet meer uit kwam. Maar goed. Op dat lijstje prijken wel meer namen. Dat Viktor Fischer z'n veelbelovende begin nooit heeft weten opvolgen bijvoorbeeld ook.

16 juli 2021 om 01:57

Zou Fischer zelfs wel terug willen zien bij ajax. Zou in d huidige selectie zomaar eens kunnen verrassen

16 juli 2021 om 22:18

Mwah, dat denk ik dan weer niet. Tadić speelt hij er niet uit.

16 juli 2021 om 02:18

Ik vind Dolberg echt wel een topper. Ajax heeft nu Haller als spits. Ik heb 10x liever Dolberg. Als Dolberg geen topper is in jouw ogen, wat moet Haller dan voorstellen aanstaandd CL seizoen?

16 juli 2021 om 09:56

Ik denk dat Dolberg beter pas bij het spel van Ajax met zijn techniek en snelheid. Tegelijkertijd heeft Dolberg genoeg kansen gekregen en na zijn blessure helaas niet meer zijn niveau gehaald. Voorlopig zal Haller blijven en hoop dat hij het verschil weet te maken. Zeker in de eredivisie voorzie ik voor Haller weinig problemen, maar internationaal wanneer je niet de bovenliggende partij bent wordt nog intressant om te zien hoe hij zich houd. Ik zou me niet verbazen als dan Tadic weer als valse spits wordt opgesteld en er snelheid op de flanken komt.

Betreft Kluivert lijkt me dit een goede stap! Hij heeft het niet slecht gedaan bij Roma en Leipzig en in Frankrijk waar het niveau buiten PSG iets lager ligt kan hij wellicht flinke stappen maken. Bij oranje zijn de buitenspelers niet van het hoogste niveau dus een Kluivert of Stengs met extra bagage kan zomaar een kandidaat worden voor de vleugels!

Leuk man samen met Stengs! Veel succes beide !!

Spelen ze niet beide aan de rechterkant?

15 juli 2021 om 12:01

Kluivert is beter vanaf links dus denk dat hij daar meer kans maakt.

15 juli 2021 om 12:06

Hij speelt vooral vanaf links, maar in zijn Ajax-tijd vond ik hem rechts beter. Op links kon hij naar binnenkomen en had hij daardoor een hoger rendement, maar op rechts ging hij echt vaak de individuele actie aan en leek het spelletje makkelijker voor hem, namelijk: gewoon de man opzoeken. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Kluivert op rechts. Mooie wedstrijden daar gespeeld tegen Nice, AZ en Schalke. Op links lag zijn rendement hoger, maar was zijn spel minder naar mijn mening.

15 juli 2021 om 12:22

Op links deed kluivert niks anders dan wat younes deed. Maar binnen komen en schieten of de bal verspelen.

15 juli 2021 om 12:02

Nee, Kluivert speelt de laatste jaren op links. Zowel bij Roma als bij Leipzig (en Jong Oranje). Stengs en Kluivert op de flanken dus.

Wordt snel tijd dat Ziggo Sport of ESPN de rechten van de Ligue 1 koopt met al die Nederlanders daar

15 juli 2021 om 12:16

Nou inderdaad. Je hebt Sergio Ramos, Neymar, Mbappé en een hele hoop Nederlanders bij mooie clubs als OGC Nice en Lille. Waarom koopt niemand de televisierechten? Echt saai is die competitie toch ook niet? Lille is kampioen geworden afgelopen jaar en de subtop is breed. Qua spanning gewoon vergelijkbaar met de Eredivisie op het moment.

15 juli 2021 om 12:46

Eurosport heeft die rechten toch?

20 juli 2021 om 23:26

Amazon heeft 2 maanden geleden de rechten van de Ligue 1 gekocht, dus ik hoop vanaf volgend seizoen gewoon te volgen via Amazon prime

Zo de nederlandse talenten hebben het gemunt op de ligue 1. Stengs, boadu en nu Kluivert. Wel een mooie competitie voor deze spelers.

15 juli 2021 om 12:05

haal het woord talent maar weg...

15 juli 2021 om 12:16

Ze zijn allemaal begin 20 jaar. Waarom zijn het dan geen talenten?

15 juli 2021 om 12:20

dat ligt aan je definitie van talent.

Voor mij is een talent iemand waar je nog veel van verwacht in de toekomst.
Stengs en Kluivert zijn beide 22 en ik heb geen hoge verwachtingen van ze en daarmee bedoel ik dat ik ze niet in de buurt van de top zie komen.

Maar dat ze nog redelijk jong zijn en vast nog een leuke carriere kunnen krijgen en jij ze daarom nog talent noemt, kan ook.

15 juli 2021 om 20:57

klopt. ik zie sowieso maar weinig van de Nederlande talenten van dit moment de Europese top halen. heel misschien Malen en Gravenberch maar dat wil voor mij persoonlijk idd niet zeggen dat de rest geen talenten zijn. de toptalenten zijn de talenten die de potentie hebben de Europese top te halen maar je hebt ook nog de normale talenten

15 juli 2021 om 12:16

Brobby. Sowieso lijkt de L1 optimaal te profiteren van de brexit. De grote Engelse clubs lijken dit soort middelmatige talenten vaker links te laten liggen door de aangescherpte registratieregels en enkel de uitzonderlijke jongens op jonge leeftijd te halen. Met Doku, stengs, boadu, kluivert etc haalt de L1 een boel jong aanvallend geweld binnen

15 juli 2021 om 12:17

Die eerste is natuurlijk naar Duitsland, foutje

15 juli 2021 om 12:31

Doku, middelmatig talent? EK niet gezien?

15 juli 2021 om 14:47

Hahahaha kalm man, ik ben zelf ook Belg. Mooi talent die Doku maar toch geen Sancho, Haaland, Mbappe, Fati, Pedri...

Prima club voor hem denk ik. Door zijn achternaam overrated. Veel acties, weinig rendement. Samen met Stengs (en Dolberg) lekker ballen in de Ligue 1.

15 juli 2021 om 12:20

Precies dit inderdaad. En met Stengs heb je in mijn ogen nog iemand met veel acties maar weinig rendement. Al kan die dan wel eerder iemand 1 op 1 met de keeper zetten. En Dolberg in topvorm is echt een killer, maar dat laat ie niet altijd zien.

15 juli 2021 om 12:44

Het grote probleem is eigenlijk dat dat ook wel meevalt bij Stengs. Zoveel assists geeft hij niet. Dolberg, Stengs en Kluivert hebben hetzelfde probleem, namelijk dat ze zo wisselvallig zijn als het weer.

Damn, hoop Nederlanders zo opeens in de Ligue 1 met Kluivert,Boadu en Stengs erbij

Dus of Calvin gaat (floppen) naar middenveld. Of één van de 2 gaat banken... Justin naar links lijkt me ook geen goede optie...

15 juli 2021 om 12:01

Volgens mij speelde Kluivert bij RB Leipzig juist wel op links

15 juli 2021 om 12:06

Kluivert speelt sinds hij weg is bij Ajax eigenlijk altijd op links.

15 juli 2021 om 12:23

Bij Ajax zelf ook

15 juli 2021 om 12:10

Kluivert speelt meestal links en ik heb ook nog eens niet het idee dat Kluivert beter is dan Stengs. Waar komt de conclusie vandaan dat Stengs dan de pineut is?

De Franse competitie wordt wel overspoeld met Nederlandse spelers. Wellicht gaan Ziggo of Espn deze dan ook uitzenden.

15 juli 2021 om 12:07

Zou heel mooi zijn, afgelopen seizoen was het vaak livestreams gebruiken (eurosport heeft ook seizoenen de rechten gehad) om te kijken. Is ook echt wel een interessante competitie, scheelt niet veel met de Bundesliga en Serie A. Talenten die daar rondlopen, is echt niet normaal. Niet dat het altijd hosanna is hoor, zijn genoeg draken van wedstrijden, maar ik kijk het echt graag. Edit: Lees net dat vorige maand Amazon de rechten van de league 1 grotendeels in handen heeft. Wellicht dat ze dan via Amazon prime de wedstrijden gaan uitzenden (zou mooi zijn). Weet natuurlijk niet of dat ook voor ons in Nederland geldt.

Gaan nu wel heel veel Nederlandse spelers naar Frankrijk! Wel een mooie club om samen met stengs te spelen.

Die fransen hebben lekker naar het EK onder 21 gekeken.

Stengs-Dolberg-Kluivert? ;-) Heeft Nice niet nog die Giouri onder contract staan? Het is in ieder geval wel een club waar je je als talent goed kan verder ontwikkelen. Boadu naar Monaco, Stengs en Kluivert naar Nice, Koopmeiners mogelijk naar Rennes: heeft een zender de Ligue 1-rechten al? Kunnen we ook het nieuwe droomelftal van Paris zien!

15 juli 2021 om 12:02

Wijndal naar PSG (bernat is toch niets) en het is helemaal compleet! Ik krijg langzaam echt zin om deze competitie te volgen. Dit zijn leuke berichten.

15 juli 2021 om 12:09

Onana naar Lyon, om maar een niet-Nederlander te noemen die wel bekendheid hier geniet. Wat de Franse competitie echt zou afmaken is een grote uitdager voor Paris met gerenommeerde topspelers. Dan heb je echt een topcompetitie.

15 juli 2021 om 12:14

Onana heb ik helemaal niets mee persoonlijk. Maar verder wel eens. Ik hoop zo dat Lyon of Lille het PSG structureel moeilijk kan maken.

15 juli 2021 om 13:18

Denk niet dat dat structureel gaat gebeuren. Rondom de spelers van Lille is het nog vrij stil voor zover ik meekrijg, maar kijk bijvoorbeeld naar Monaco. Laatste keer dat die een leuk team hadden, meteen leeggeroofd. Lyon heeft ook een goede jeugdopleiding, daar worden ook continu jongens weggekocht. En daar heeft PSG totaal niet mee te maken.

16 juli 2021 om 09:42

Wijndal beter dan bernat ? Bernat is op alle fronten beter dan wijndal .. of bedoel je dat bernat laatste tijd lang geblesseerd is?

Hopen dat die het daar wel redt. Denk eerlijk gezegd ook niet dat hij hoger kan halen. Heeft bij lange na niet zijn potentie waar gemaakt. Vond het veel te vroeg dat die wegging bij Ajax. Maar goed het is zo wat het is.

Stengs en Kluivert op de flanken. Leuk! Het wordt nog leuk om de Ligue 1 te volgen straks. Zeker als Koopmeiners ook nog eens hier naartoe gaat. Ze zoeken het wel in de Nederlanders de laatste tijd

Ziggo of Espn mag wel wat Ligue 1 wedstrijden uitzenden vind ik.

Nou, volgende stap leuk. Hopelijk gaat hij nu echt wat laten zien ipv alleen maar leuke praatjes hebben. Gewoon je rustig houden en presteren. Niet na een leuke pot weer gaan zitten zweven en denken ik ben nu wel even het mannetje! Agh, we gaan het zien, ben benieuwd. Leuke stap iig voor hem. Dat wordt dus een Kluivert, Dolberg, Stengs aanval lol, tsja ben benieuwd.

Grappig. Ik had al zo’n vermoeden nadat ik Kluivert dit zag reageren op de Instagram van Stengs: ‘⚫ï¸ðŸ”´ðŸ¤â€™ . Wel leuk zo’n Nederlands-sprekende aanval bij Nice met Kluivert, Dolberg en Stengs.

15 juli 2021 om 12:07

Ik had precies hetzelfde. Ik kreeg al een vermoeden, uur later melding van Voetbalzone.

Nederlands tintje daar. Had verwacht dat Kluivert zijn carriere na zijn vertrek bij Ajax zeker niets ging worden. Het was ook geen gegarandeerd succes als hij in NL was gebleven, maar denk dat hij dan niet op zijn 22e bij Nice zat.

Ligue 1 begint leuk te worden met leuke teams… Nice met een paar leuke versterkingen. Marseille met een paar hele goede aankopen, en misschien een paar dealtje of 2 met Barça. Lille met natuurlijk een kampioenenteam. Lyon met Bosz nu aan het hoofd, die Onana wellicht gaan strikken. En van PSG weten we het. Het wordt minder en minder een “farmersleagueâ€â€¦

15 juli 2021 om 12:20

Het was sowieso al geen farmers League. As Monaco, Lyon en PSG hebben vrij recentelijk nog halve finales en een finale CL gespeeld. Ze leveren daar zowat elk jaar spelers aan de Europese top. PSG wordt dan bijna altijd kampioen maar dan zijn de Bundesliga en de Serie A ook een farmers League als dat de reden is dat het zo wordt genoemd

15 juli 2021 om 13:09

Ach het is in de meeste competities toch zo dat een of meer ploegen de dienst uitmaken en dat de rest gewoon als tegenstander dient? Ja, ook in de zo geroemde BPL of BL.

De hele voorhoede van Jong Oranje dadelijk in de Ligue 1.
Stengs en Kluivert bij Nice en Boadu bij AS Monaco.

Nu weet ik niet wie het het beste voor elkaar heeft.

Opzich zijn beide teams wel leuke teams om te voetballen.
Spelen beiden best goed voetbal en zijn beiden ook financieel wel prima. Voordeel bij Monaco is dan weer de belasting volgensmij...

Verder speel je in een betere competitie dan de Eredivisie, wellicht Europees en ook nog eens gigantisch lekker weer normaliter! Zeker in Nice!

Ik vind dit momenteel, net als de transfer van Stengs, een verstandigere stap dan Malen naar Dortmund. Al is het bij Kluivert meer uit nood geboren en doet die een paar stappen terug. Nice is een ambitieuze club, maar als jonge speler sta je nog niet in de schijnwerpers van de top. Absoluut: ze moeten gaan presteren, maar er is wel iets meer ruimte voor ontwikkeling. Ik vergelijk het vaak met Van der Vaart die als toptalent tot ieders verrassing naar HSV ging. Dat vond ook iedereen een teken dat hij zijn belofte dus niet had waargemaakt. Dat pakte toch heel anders uit. Een dergelijke stap had ik voor Malen ook goed gevonden. Wijnaldum heeft natuurlijk ook gewoon baat gehad bij Newcastle. Van Dijk bij Celtic en Southampton. Etc. Ik was afgelopen jaar niet onder de indruk van Stengs, maar het zou voor ons allemaal toch mooi zijn als hij zich daar gewoon goed zou ontwikkelen tot een constante speler? Dan heb je gewoon een hele mooi technische en creatieve aanvaller in de gelederen. Daar hebben we er niet zo heel veel van.

Nou dat is heerlijk voor Justin!
Moet wel eerlijk toegeven dat die Franse wel weten hoe ze moeten opleiden, denk dat zij op dit moment nummer 1 zijn met talenten voortbrengen.
En dan wilt men de ligue 1 farmersleague noemen, maar wat is de eredivisie dan wel niet? Hahaha

Ik blijf OGC Nice echt zien als een club die perfect is voor talent om door te breken of alles weer te herpakken, valt me echt op dat veel jonge spelers hierheen gaan en er zoveel beter uitkomen.

Leuk dat Stengs en Kluivert gaan samenspelen. Zou mooi zijn als ze het daar goed gaan doen. Net als anderen hier lijkt het me nu ook steeds leuker om het Franse voetbal wat meer te gaan volgen!

Heerlijk hoor! Samen met Dolberg en Stengs in de voorhoede!
OGC Nice over het algemeen toch wel vaak een middenmoter/subtopper, dus lijkt me een prima stap om je als speler verder te ontwikkelen.

Wauw wat een leuke aanval heeft Nice straks! Hoop heel erg dat Kluivert en Stengs zich lekker kunnen doorontwikkelen bij Nice. De druk is daar toch iets minder en je staat minder in de picture waardoor je lekker kan focussen op je carrière.

Ik vraag me af wat de top van Kluivert gaat zijn. Met de retrospectoscoop is het altijd makkelijk zeggen dat hij langer bij Ajax had moeten blijven maar ik neig toch naar want het vervolg van zijn carriere vind ik weinig overtuigend om te komen tot de absolute top. Dit laatste hoeft natuurlijk ook niet want in de subtop van Europa kun je ook mooie avonturen beleven.

Kan de Bundesliga een voorbeeld nemen aan de Serie A en het tenue dat Kluivert draagt op de foto verbieden?

Nice schijnt spelers te kopen op basis van hun potentie ipv hun direct toegevoegde waarde. Kluivert vind ik op zich wel een prima speler. Die kan wel wat en is nog steeds onwijs jong. Maar waarom haal je dan ook Stengs? Voor de breedte? Met een voorhoede die bestaat uit Kluivert/Dolberg/Stengs ga je met moeite spelen voor EL. Voor Kluivert zelf wel een mooie stap. Een prachtige stad en omgeving en een prima club om door te groeien.

Kluivert is ook een net niet speler. Hij voelde zich te groot voor Ajax maar wordt nu weer verhuurd omdat Roma het niet ziet zitten in hem. Heeft veel te weinig rendement.

Benieuwd naar Kluivert. Zou leuk zijn als hij gaat schitteren daar. Domste keuze uit z'n leven om bij Ajax te vertrekken terwijl het volgende seizoen datzelfde Ajax 1 van hun beste seizoenen ooit behaalde. Dom dom dom. Luisteren naar papa Patrick ipv naar de geldwolf die je een transfer aansmeerde om zo geld te vangen. Had maar geluisterd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren