Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi levert helft van salaris in bij nieuw vijfjarig Barcelona-contract

Laatste update:

Lionel Messi gaat een nieuw vijfjarig contract bij Barcelona tekenen. Goal en Sport melden woensdagmiddag dat beide partijen tot een akkoord zijn gekomen over een nieuwe verbintenis. De 34-jarige Messi gaat er in financieel opzicht stevig op achteruit: volgens de berichtgeving levert hij vijftig procent van zijn jaarsalaris in. In zijn contract wordt een ontsnappingsclausule van 350 miljoen euro opgenomen.

Het vorige contract van Messi liep op 30 juni af, waardoor de Argentijn sinds twee weken officieel clubloos is. Voorzitter Joan Laporta liet in de media diverse keren optekenen dat hij rekenende op een langer verblijf van de aanvoerder. In de wandelgangen werd Messi gelinkt aan Paris Saint-Germain, maar tot een overstap zal het niet komen. Naar verwachting wordt de deal eind juli officieel bekrachtigd.

Messi is akkoord gegaan met een halvering van zijn salaris. Dit is noodzakelijk voor Barcelona, daar de club financiële problemen kent. Barça heeft zichzelf in de nesten gewerkt door het salarislimiet te overschrijden. In LaLiga geldt voor ieder seizoen per club een afzonderlijke squad cost limit. Hierin wordt voor iedere club bepaald wat de maximale uitgaven zijn aan transfers en salarissen, afhankelijk van onder meer de inkomsten, kosten en schulden. Twee seizoenen geleden mocht Barcelona 671 miljoen euro uitgeven, het hoogste bedrag van alle clubs in de Spaanse competitie.

De financiële gevolgen van de coronacrisis waren groot voor Barcelona. Vorig seizoen moest de club al flink snijden in de salariskosten, met een uitgavengrens van 382 miljoen euro. In maart van dit jaar werd dat bedrag met nog eens 35 miljoen euro naar beneden bijgesteld, omdat de financiële resultaten nog slechter waren dan verwacht. Voor komend seizoen wordt de broekriem nog strakker aangetrokken. De verwachting is dat de maximale uitgaven komen te liggen op ongeveer 160 miljoen euro.

Door de financiële situatie is het voor Barcelona noodzakelijk om te besparen. Zodoende is er afscheid genomen van Júnior Firpo (Leeds United), Jean Clair Todibo (OGC Nice), Carles Aleña (Getafe), Juan Miranda (Real Betis), Matheus Fernandes (Palmeiras) en Francisco Trincão (Wolverhampton Wanderers). Tegenover het vertrek van deze spelers staat de komst van Memphis Depay (Olympique Lyon), Sergio Agüero (Manchester City), Eric García (Manchester City) en Emerson Royal (Real Betis).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu maar wachten op al die praatjesmakers wie hier zo'n commentaar hadden op hem omdat ie teveel zou willen hebben en zich afvroegen waar de clubliefde was! 😝

14 juli 2021 om 15:02

Ach, die vinden wel weer wat anders om over te zeiken.

14 juli 2021 om 15:13

Bijna tot zijn 40ste krijgt de beste man 50 miljoen per jaar. In feite is dat dus gewoon 2.5 jaar verlenging met zijn huidige salaris... en dat dan clubliefde noemen... nou nou

14 juli 2021 om 15:20

De enige praatjesmaker die ik nu zie, ben jij gewoonjojo. Je doet alsof je Messi zo goed kent, dat je wist dat hij met 50% minder genoegen zou nemen. Don't be like that...

14 juli 2021 om 15:21

Bizar heeft nog 2 jaar te gaan, en dan zeggen dat hij clubliefde heeft om zoveel te gaan verdienen, gaat nergens over. Absurd veel geld voor iemand die nog 2 jaar te gaan heeft. Messi weet dat hij barca in zijn zak heeft en de club alles zou doen voor hem, niemand is groter dan de club, maar barca maakt messi wel groter dan de club dat mag niet. Dit was de juiste moment om afscheid van Messi te nemen om een nieuw Barca te bouwen zonder Messi, nou zal hij weer alles op eisen waardoor andere spelers niet uit de verf komen.

14 juli 2021 om 15:44

Messi levert de club ontzettend veel geld en aanzien op. Om die reden krijgt hij zoveel geld en kan hij zelfs aanspraak doen op meer. Het absurde wat ik hier lees is dat hij relatief gezien voor wat centjes moet gaan voetballen, omdat hij toch veel verdient. Zo werkt economie niet. De vaseline aangeven en je laten naaien door je favoriete club is geen clubliefde.

14 juli 2021 om 15:46

Hoe kom je er nou in godsnaam bij dat hij nog 2 jaar te gaan heeft? Hij heeft net een 5 jarig contact getekend dat betekent dus dat hij nog 5 jaar te gaan heeft. Messi heeft ook nog geen langdurige ernstige blessures gehad en goed voor zichzelf gezorgd dus die kan heus nog wel mee tot zijn 39e. De laatste jaren zal hij waarschijnlijk alleen wat verder terugzakken meer als spelverdeler spelen.

14 juli 2021 om 15:48

Met die absurde transfer bedragen van tegenwoordig zie ik PSG or Man City die afkoopsom van 350M nog wel betalen hahaha

14 juli 2021 om 15:50

Clubliefde zal hij zeker wel hebben maar eigenbelang gaat voor en daar heeft hij gelijk in met zoals Barca naar zichzelf kijkt (Suarez)
Totti toonde echte clubliefde doordat hij een hoger salaris en een grote kans op prijzen liet schieten.

14 juli 2021 om 16:29

@wichardkhoesia, zo gek zijn ze ook weer niet hoor. Ze gaan echt geen 350 miljoen uitgeven aan een 34 jarige speler of in de toekomst als die nog ouder is. En het is dan niet alsof hij gratis zal spelen want het kost ze ook nog aardig wat salaris.

14 juli 2021 om 17:21

bro serieus 2 jaar!?… hoe kom je erbij dat hij nog 2 jaar te gaan heeft Ff serieus kan je mij dat uitleggen??? Dit was de juiste moment om afscheid te nemen doe normaal man doe normaal aub. Laat die dingen …. Messi heb je het over de beste speler aller tijden. Ik snap dat je als Madrid fan wilt dat hij graag weg gaat bij Barcelona maar ik snap echt totaal niks van die 2 jaar. Pedri komt uit de verf, Frenkie komt uit de verf, Busquets komt uit de verf , Alba komt uit de verf, Ansu fati kwam komt uit de verf. Die praatjes hadden mensen ook toen neymar werd aangetrokken van nee dat gaat niet samen. Messi neymar Suarez dat gaat fout aflopen en ja hoor kers op de taart de treble. Ik snap wel wat je bedoelt met uit de verf komen maar dat ligt meer aan de spelers zelf die geen vertrouwen in hunzelf hebben. Ik ben het echt vaak met je eens maar soms dan weer helemaal niet en dat is niet erg alleen zie ik die logica niet van hij heeft nog maar twee jaar te gaan dan is hij 36. Als je Ziet hoe een beest als Ramos Pépé op de been blijven en nog maar 28 lijken dan zie ik messi zeker nog 4-5 jaar doorgaan en waarom zeg ik dit omdat hij zoveel rust pakt tijdens de wedstrijden terwijl een Pépé continu slijdings aan het maken is. Ik vergelijk de spelers niet met elkaar maar de leeftijd en de positie en het werk dat geleverd wordt.

14 juli 2021 om 17:27

@Zola
Wil jij zeggen dat PSG niet een hoger salaris heeft aangeboden? En wil jij zeggen dat Messi bij Barca een grotere kans heeft op het winnen van prijzen dan bij PSG? Gek hoe mensen de een romantiseren en de ander continu in een schimmige hoek plaatsen. Totti heeft nooit de marktwaarde gehad die Messi wel heeft. Als je persoonlijk 4 a 500 miljoen per jaar kunt opbrengen voor een club, dan is een salaris van 50 miljoen natuurlijk maar een miezerig bedrag. Met zijn marketingwaarde betaalt Barca bijna 3kwart van de selectie.

14 juli 2021 om 17:43

Messi goed voor zichzelf gezorgd? Staat veel wedstrijden kotsend op het veld en ook al die groeihormonen die zijn toegediend zullen ook wel niet heel goed voor hem zijn. Messi heeft max nog 2 jaar op niveau van grote club. Hij blijft natuurlijk niet nog 5 jaar aangezien hij in miami wil spelen en in Argentina. Zal wel een ilegale constructie zijn waarin hij 2/3 jaar voetbalt maar in 5 jaar betaald krijg

14 juli 2021 om 17:47

4 a 5 honderd miljoen ja? Geen club die hem het salaris betaald wat hij bij barca verdiend. Messi 4/5 jaar? Ik denk dat messi nog 2 jaar bij barca mee kan (zonder iets te winnen behalve copa misschien) maar daarna is hij toch uit gevoetbald en zal wel naar argentinie of miami gaan?

14 juli 2021 om 17:52

Is toch leuk voor hem? Wees blij dat je stiekem kan blijven genieten van m.

14 juli 2021 om 17:55

wat wanneer je dit afzet tegenover Ronaldo. Wat vind jij dan van Ronaldo als ik vragen mag?

14 juli 2021 om 18:35

Ik kan me niet voorstellen dat er Real Madrid fans zijn die het erg vinden dat Messi blijft. Dat gaat Barca eerder zwakker dan sterker maken aangezien hij enkel minder wordt maar enkel op zijn naam nog steeds opgesteld zal blijven worden.

14 juli 2021 om 19:59

@SosuhSZ nog nooit zoveel onzin in zo n klein bericht gelezen en dat krijgt 224 likes. Zegt bijna wat over de algehele tendens hier. Nog steeds de beste speler die er rondloopt, altijd barca trouw gebleven. Levert gewoon aanzienlijk in en zou ergens anders meer kunnen verdienen. Heeft veel problemen gekend en iedereen wist wel even dat hij zou vertrekken maar kiest voor een nieuw langdurig contract. Als jij durft te beweren dat hij geen club liefde kent is je pan niet helemaal in orde. Geen idee wat je motivatie is om dit niet te willen begrijpen.

15 juli 2021 om 00:52

Ronaldo wou meer verdienen en dat ging madrid niet doen. Heel shit want wou niet dat ronaldo weg ging maar ronaldo stopt met voetballen en madrid blijft doorgaan daarom liever een gezonde club dan dit soort idioten bedragen betalen. Verder is ronaldo iemand die fitter dan fit is. Helaas zijn beide nog steeds exceptioneel maar zijn ze beide in de nadagen van hun carrieres en denk ik dat het niet lang duurt voordat ze naar de vs gaan. Misschien wel samen bij miami?

15 juli 2021 om 10:26

Het aanzien van Barcelona is gekelderd, daar heeft Messi ook deel aan uiteraard. Barca is niet meer wat het was en moet uitkijken niet veel verde te gaan afglijden. Ik vind het totaal geen sympathieke club meer..

14 juli 2021 om 15:05

@gewoonjojo even voor de duidelijkheid, ik heb geen commentaar op hem, maar je weet wat hij vorig jaar verdiende bij Barca? Daar de helft van kan ie waarschijnlijk nog (bijna) nergens anders krijgen. En dan ook nog voor 5 jaar, ik denk niet dat hij nog zo lang bij Barca speelt, dus dan is zn salaris gewoon uitgesmeerd over meerdere jaren.

14 juli 2021 om 15:07

Als jij geen commentaar had, waarom voel je je aangesproken dan?

14 juli 2021 om 15:52

Het maakt mij niks uit wat hij vraagt en of hij "clubliefde" heeft. Moet hij lekker zelf weten en ik heb geen commentaar op wat hij ook maar vraagt.

Ik ontkracht hier alleen jouw statement dat die mensen dus onterecht commentaar hebben, omdat hij nog steeds een geweldig contract heeft gekregen bij barcelona.

14 juli 2021 om 16:13

@nedrland79

Sorry maar je hebt commentaar op hem, ik moet eigenlijk commentaar hebben op de mensen die zeiken over hoeveel hij verdiend over die 5 jaar en dat het uitgesmeerd is, feit is dat hij 50% inlevert om zijn club financieel toe te komen, die zeikerds die zeuren over dat et nog niet goed is wil ik graag vragen hoeveel % hun hebben ingeleverd om hun bedrijf te gemoet te komen?? Dat dacht ik al 0% en maar huilen op de aller rijkste die gewoon de helft inleveren terwijl al die hypocrieten zelf geen euro hebben ingeleverd tijdens de crisis.

14 juli 2021 om 16:37

@eric, wat een onzin argument "hoeveel % hebben ingeleverd".
Hij heeft namelijk niks ingeleverd. Want hij had geen contract meer!
Hij zit gewoon tegen voetbal pensioen aan en is even gaan rondneuzen en kijken waar hij nog meer veel salaris zou kunnen verdienen. En dat is zijn goed recht.
Dat zullen niet veel clubs zijn geweest ben ik bang. Het is niet dat hij 1 mio per jaar gaat verdienen he?! En dat de clubs in de rij stonden. Hij blijft nog steeds 1 van de best betaalde spelers ter wereld.

Hij heeft Barcelona veel gebracht, maar ook financieel een zware dilemma bezorgd. Vind het overigens nog steeds bizar dat Barca dit kan blijven uitgeven.

14 juli 2021 om 17:02

@boomers

Zeker heeft hij wat ingeleverd, lees jezelf eens in er stond al veel langer op papier dat er een contract getekend zou gaan worden voor meerderen jaren (5 jaar) (10jaar) maar jij beweert nu dat hij 0 euro inlevert omdat hij volgens jou normaal gesproken maar een contract zou tekenen voor 2 jaar, maar dat klopt niet wat jij zegt. Daarnaast beweer je met droge ogen dat Messi geen euro salaris inlevert om Barcelona uit te helpen, dat maakt jou hypocriet want hoeveel geld heb jij ingelevert voor jou bedrijf die hoogstwaarschijnlijk ook in de problemen is geweest door de pandemie?? Je snapt het echt neit volgens mij.

14 juli 2021 om 17:41

Het maakt toch wel een verschil uit of je nu 1500 euro per maand verdient of 100 miljoen euro per jaar.

Een timmerman met een vrouw en 2 kinderen die 50% inlevert komt gelijk in fnanciele problemen en kan zijn huur niet mee betalen of hypotheek.

Nu Messi 50% inleveert, komt hij in financiele problemen? Moet hij zijn huis verkopen? De man heeft een prive vermogen van 600 miljoen euro, als ik google mag geloven. Dus jij bent aan het zeuren.

Daarnaast krijgt Messi ook nog een miljoenen van zijn sponsors. Dus jouw betoog slaat echt nergens op

14 juli 2021 om 19:21

FietsNL

Waar zeg ik dat iedereen 50% moet inleveren? Helemaal nergens zeg ik dit, maar keihard roepen hij kan nog makkelijk rond komen en 50% is niet genoeg, blablabla, maar zelf levert niemand die kritiek heeft op Messi ook maar 1 euro in. Laat staan 2% van zijn salaris om hun bedrijf tegemoet te komen. Dat huil verhaal over dat ze anders de hypotheek niet kunnen betalen,wel begrijpend lezen de volgenden keer

15 juli 2021 om 10:30

Je zit er iets te ver in bij Messi. Het is ook zijn schuld niet, Barcelona is zo dom om dat kapitaal naar hem toe te schuiven. Het is voor hen te hopen dat er successen geboekt gaan worden, maar voorlopig zijn ze zwakker en zwakker geworden.

14 juli 2021 om 15:06

Is een goede geste, maar inderdaad de helft krijgt hij ook nog vrijwel nergens. City kon niet aan zijn salaris voldoen, dan houdt het wel op. Vergeet niet een 5 jarige verbintenis voor een speler op zijn leeftijd. Ook dat zie je nergens.

14 juli 2021 om 15:07

50% van een godsvermogen is nog steeds een godsvermogen. Als je het op clubliefde wil gooien, dan zou je moeten zeggen dat hij bij Barca blijft ondanks het feit dat het verre van relaxt is op die club momenteel.
Maar misschien was er geen andere club die bereid was een godsvermogen aan hem te betalen. Wat dat betreft is er geen zinnig woord over te zeggen.

14 juli 2021 om 15:09

Zelfs de helft van zijn salaris gaat geen enkele club betalen. Deze "geste" is natuurlijk zijn minst slechte optie op dit moment, hij heeft geen keus want onder zijn huidige salaris kan hij simpelweg niet blijven. Clubliefde is voor de beste speler bij jarenlang de beste club op aarde wat makkelijker te showrn dan een Propper die een paar ton verdiend bij een Heracles Almelo.

14 juli 2021 om 15:09

Is toch nog gewoon absurd wat die gaat verdienen. Al levert hij 90 procent van zijn salaris in, dan verdient hij nog steeds gigantisch. Daarnaast heeft hij al zo ongelooflijk veel ontvangen. Maar ik denk dat die clubliefde van hem er zeker wel is. Maar dat heeft niets met het bedrag te maken wat hij heeft verdient, en gaat verdienen. Als hij klaar was geweest bij Barcelona had hij genoeg mogelijkheden gehad om te gaan voetballen. Messi heeft Barca heel veel gegeven, maar andersom heeft Barca hem en zijn ouders natuurlijk ook gigantisch veel gegeven vanaf het moment dat hij als jkleine jongen bij Barca kwam.

14 juli 2021 om 15:11

Nou, een PSG of City gaan echt niet verder dan 2 of 3 jaar. Dit moet je ook nog eens maal 5 doen. Ik denk dat dit financieel zijn beste aanbod is om eerlijk te zijn.

14 juli 2021 om 15:10

Laat ik voorop stellen dat ik niet een van die praatjesmakers was.
Maar als je het relativeert...
Een tweejarig contract op die leeftijd is al heel wat, een 3 jarig contract uitzonderlijk. Laat staan 5.
Dit is gewoon een stukje kostenspreiding.

14 juli 2021 om 15:10

Clubliefde… Met 50% inleveren krijgt hij toch nog steeds iets van €50mln per jaar? En dat voor 5 jaar lang op 34-jarige leeftijd. Geen enkele andere club had dat nog voor hem neergelegd. Clubliefde had geweest als hij had gezegd, ik doe het voor €10-15mln pj

14 juli 2021 om 15:11

50% salaris eraf betekent alsnog 50 miljoen ofzo. Kan buiten een PSG en City niemand betalen. En ik denk ook niet dat ze dat wouden betalen voor iemand die al 34 is.

14 juli 2021 om 15:13

Afvroegen waar de clubliefde was? Deze man verdiende in 5 jaar tijd 500 miljoen euro. En toen barca het lastig kreeg ivm Corona en de salarissen omlaag wilde doen, was het alleen Frenkie en nog 3 a 4 anderen die er mee instemden. Messi was tegen, terwijl hij “zijn” club financieel naar de grond ziet gaan. Dat lijkt me nou niet echt clubliefde hoor. Als hij in al die jaren niet zoveel had kunnen verdienen, was hij allang weg geweest.

14 juli 2021 om 15:20

Kjhuntelaar09 misschien moet je niet halve verhalen gaan rond lullen hier. De reden waarom Messi en de andere grote spelers van Barca niet akkoord gingen met verlaging was omdat Barta wel salaris wilde verlagen maar ondertussen wel geld wilde uit geven aan nieuwe spelers. Ook wilde Bartomeu het salaris verlagen van elke werknemer van Barca. Dus ook de kantine vrouw en materiaalmensen en de kleine medewerkers. Hier gingen die spelers niet mee akkoord en het was ook gewoon soort protest tegen de clubleiding die de club kapot maakte.

14 juli 2021 om 15:14

Ben je nu echt geraakt omdat mensen zeggen op deze site zeggen dat messi geen clubliefde kent. Je kan het salarisprobleem gewoon makkelijk omzeilen. Een transfervrije speler is ook niet gratis. Waarschijnlijk zal hij een bonus krijgen voor het aantal doelpunten en het aantal gespeelde wedstrijden. Ik geloof niet dat hij 50% gaat inleveren. Aan variabele zal hij dus wel het een en ander krijgen. En vergeet niet de tekenbonus.

14 juli 2021 om 15:17

De helft is nog steeds 300 miljoen in 5 jaar die hij gaat krijgen, als hij clubliefde had had hij gratis gevoetbalt, maar nee hij moet weer keiveel salaris krijgen. Knijpt barca volledig af, gaat hem puur om geld. 5 jarige contract voor iemand van 34 is belachelijk, nog 2 jaar topniveau heb je niets aan hem en toch blijft daarna veel verdienen.

14 juli 2021 om 15:23

Wat zitten jullie met zn alle te janken over zijn leeftijd . Hij is 34 jaar en voetballend nog steeds de beste te wereld. Zijn stats zijn op zn 34 jaar beter dan 99% van de spelers in hun prima. Denk je dat hij opeens over 1 of 2 seizoenen niet meer kan voetballen? Als Ik Messi zo zie dan denk ik dat hij zelf op zn 37/38 barca verder kan helpen.

14 juli 2021 om 15:26

Ik weet dat je messi fan bent en niet objectief kan reageren, maar is echt absurd voor een 34 jarige die no 2 jaar te gaan heeft zulke zieke bedragen uit te keren.. op die leeftijd zal je niks aan Messi hebben, dan is ook zijn dagen geteld..

14 juli 2021 om 15:29

Je onderschat dat leeftijden richting de 40 het wel steeds zwaarder wordt hoor. Zeker met topsport. Je weet nooit hoe die gaat spelen als die straks 37 of 38 is. Vind zelf het wel een risico om hem een 5 jarig contract te geven. Ja een Ronaldo en Messi trainen en zorgen goed voor hun lichaam. Alleen ouderdom ontkomt niemand aan.

14 juli 2021 om 15:33

Zodra je nuchter bent raad ik je aan om eens je eigen tekst te lezen. Of hij nu 250 miljoen verdient in 2 jaar of hij pakt 50 miljoen per jaar over 5 seizoenen. Salaris blijft gewoon hetzelfde. Messi speelt echt niet meer over 4a5 jaar bij Barcelona. Gewoon een sluw trucje van Barca.

14 juli 2021 om 15:55

Onzin natuurlijk. Salaris blijft helemaal niet hetzelfde, Want na 2 jaar in de oude situatie zou hij gewoon een nieuw contract bij Barcelona of ergens anders tekenen.

14 juli 2021 om 18:43

Situatie voor Barca blijft hetzelfde want het kost hen 250 miljoen tijdens de contractperiode. En de kans dat Messi nog een lucratief contract kan tekenen op zijn 36ste is vrij klein.

14 juli 2021 om 15:36

Hij heeft zichzelf gewoon verzekerd van 5 jaar salaris. Hij gaat denk ik nog 2 jaar door, en krijgt dan de andere 3 jaar gewoon nog doorbetaald. Zal vast genoeg clubliefde zijn, maar ook gewoon nog grotere financiële onafhankelijkheid voor later na het voetballen.

14 juli 2021 om 15:39

70 miljoen salaris per jaar vragen en krijgen voor de komende 5 jaar is voor mij niet de grootste vorm van clubliefde die ik ooit gezien heb. Zeker niet wetende in wat voor financiele problemen de club verkeerd. Maar wie weet hebben wij anderen gedachtes bij clubliefde. Bij mij is clubliefde niet de club tot de laatste cent uitknijpen. Bij Messi en bij jou wel schijnbaar.

14 juli 2021 om 19:28

De overheid heeft ook echte liefde voor ondernemers, is wel gebleken in de pandemie

14 juli 2021 om 15:49

De helft verdienen, maar een dubbel zo lang contract geven dan wat hij effectief speelt. Dat heet niet inleveren maar uitgesteld betalen. Daarbij lever je in als je een doorlopend contract laat aanpassen (wat Pique, Alba, Busquets,...mogelijk gaan doen). Messi zat zonder contract, en de vraag is of er iemand hem uberhaupt kon bieden wat hij momenteel verdiende.

14 juli 2021 om 15:57

Is voor de club 3 jaar langer alle commerciele verdiensten tegenover hetzelfde salaris. Dat is voor de club natuurlijk een godsvermogen aan extra inkomsten. En Mesi zou anders na 2 jaar natuurlijk ook weer een nieuw contract tekenen. Is het niet bij Barcelona danwel erens anders.

14 juli 2021 om 16:34

Er wordt toch altijd beweerd dat hij binnen 2 seizoenen stopt op de Europese velden? Hij zou dan naar Miami gaan. Op kosten van Barcelona. Verder klopt het inderdaad dat Messi momenteel heel veel opbrengt voor Barcelona. Maar men gaat voor zomertoernooien echt niet meer hetzelfde betalen als Messi niet meer op het veld staat, ondanks dat hij wel nog onder contract staat bij Barcelona. De huidige verdiensten aan Messi gaan niet even stabiel blijven als de kosten. Merchandising kan zeker nog verkocht worden, maar ook daar betwijfel ik of supporters nog even massaal een nieuw truitje van hem kopen, als hij al twee seizoenen niet meer op het veld te vinden is. Denk dat supporters dan toch eerder een truitje kopen van bijvoorbeeld een Haaland of andere vedette (als die al zou komen). Je hoeft Messi trouwens niet 40 miljoen te betalen zodat supporters een bloesje met Messi kunnen laten opdrukken.

14 juli 2021 om 17:13

Als dat zo zou zijn zou dat toch wel vermeld worden lijkt me. Een cruciaal onderdeel van het contract zou dat zijn. Er wordt gewoon vermeld dat hij een 5 jarig contract bij Barcelona heeft getekend. Uit helemaal niets blijkt dat hij na 2 jaar naar Miami gaat. En als hij al gaat slaat het helemaal nergens op dat dat op kosten van Barcelona is natuurlijk.

14 juli 2021 om 18:45

Dat wordt niet vermeld want dan mag Barca hem niet inschrijven. Dat was Barca namelijk al eerder van plan, contract voor bv 2 jaar en salaris over meer jaren uitsmeren. Daar gaat La Liga niet mee akkoord.

14 juli 2021 om 15:54

Gewoonjojo, als iemand op 34 jarige leeftijd bij deze financiele situatie van barcelona een 5 jarig contract ondertekend, dan is het gewoon een manier om de jouw salaris over een langere periode uit te smeren. Noem het een pensioenpotje voor Messi

14 juli 2021 om 15:54

Hij houdt zoveel van barca dat hij de laatste 2-3 jaar van dit contract op de tribune door wilt brengen voor maar 50mil per jaar. Echt een fantastische opoffering van meneer Messi.

14 juli 2021 om 15:55

Maar gast ff serieus. Een 5 jarig contract op zn 34ste. Komt dan toch op het zelfde neer als het dubbele voor een 2 jarig contract (wat veel normaler is voor zijn leeftijd) ? Of verwacht je dat messi over 2 jaar zegt, laat het voor wat het is? In dat geval klopt het wat je zegt.

14 juli 2021 om 18:35

Messi had een ook weinig keuze. Hoeveel clubs kunnen momenteel zijn salaris ophoesten?

Was te verwachten. Ze hebben er een mooie drama soap van proberen te maken maar uiteindelijk was de uitkomst al lang duidelijk. 5 jaar is overigens wel erg lang, ik zie Messi niet tot die leeftijd doorgaan.

14 juli 2021 om 15:09

Geen drama. Messi focuste zich volledig op Copa America.

14 juli 2021 om 15:10

Ze betalen dus gewoon zijn gewone salaris voor 2,5 jaar over een periode van 5. Niks geen clubliefde van messi

Vijf jaar!? Dat zal dan inclusief een plek in de staf/management zijn, vergelijkbaar met Tadic. Ben benieuwd naar de constructie van dit contract.

14 juli 2021 om 15:10

Denk et niet, Messi lijkt me niet de type die in de staf of management door wil gaan. Denk dat Messi verdwijnt na zijn voetbal carrière. Zie hem ook niet aan tafel schuiven om over voetbal te lullen. Misschien een spitsen trainer ofso lekker uit de aandacht maar zelfs dat zie ik niet gebeuren. Laat me uiteraard graag verassen.

14 juli 2021 om 15:26

Messi gast echt wel ergens in een programma stilletjes voor zich uit staren als het juiste bedrag op tafel komt. Vind het ook geen persoon die geschikt is al analist, trainer of directeur, maar geld maakt veel goed.

14 juli 2021 om 15:34

Nee, lijkt mij inderdaad ook niet het type voor inderdaad. Zou mooi zijn als hij daadwerkelijk nog vijf jaar gaat ballen, maar ook dat betwijfel ik. Wellicht is het inderdaad een constructie om de regels te omzeilen, zoals @verbeteraar hieronder opmerkt.

14 juli 2021 om 15:35

haha geef hem ook ongelijk, als je aan het einde van de dag betaal krijgt zijn de meeste dingen leuk om te doen.

14 juli 2021 om 20:20

Ken jij hem als persoon dan 🙈

14 juli 2021 om 15:14

De 5 jaar is denk ik alleen maar om acute liquiditeitsproblemen op te lossen en fair play regels te omzeilen. Zo kunnen ze hem alsnog heel veel geld betalen, alleen verspreid over meer jaar. Slaat namelijk helemaal nergens op om een gozer van 34 een contract voor 5 jaar te geven.

14 juli 2021 om 15:34

Goed punt inderdaad, wellicht zit dat er achter. Het zou mooi zijn als Messi nog vijf jaar door gaat ballen, maar dat betwijfel ik. Waarschijnlijk horen we de komende weken meer over dit contract.

Dus is hij nog steeds de best betaalde speler te wereld en is dit nog steeds maar een halve oplossing voor Barcelona hun financiële problemen. Sportief gezien natuurlijk uitstekend dat hij blijft voor Barca want hij is gewoon een van de beste aller tijden.

14 juli 2021 om 15:09

Het inleveren van de helft van zijn salaris vind ik wel een mooie actie van Messi. De financiele problemen zitten hem, vermoed ik, meer in het geven van bizarre contracten aan spelers als Griezmann, Dembele en Coutinho. Om maar te zwijgen wat spelers als Umtiti, Sergi Roberto en Lenglet verdienen terwijl ze nauwelijks presteren. In de ideale wereld doet Barca Neto, Firpo, Lenglet, Umtiti, Pjanic, Sergi Roberto, Phillipe Coutinho, Dembele, Griezmann en Braithwaite weg.

14 juli 2021 om 16:06

Suarez 7

Nagel op de kop (zowel wel vaker in je reacties). Iedereen ziet dat dit contract een handigheidje is om toch te kunnen verdergaan met Messi. Maar hij kan dat wel verantwoorden met zijn status en aantrekkingskracht. Hij beheerst het voetbal al jaar en dag. Mensen komen naar het stadion voor hem, kopen zijn truitjes en willen Messi zien schitteren (want dat doet hij nog altijd). Een hele kudde b-spelers kunnen hun torenhoge salaris niet verantwoorden. Je haalt alle namen aan die ik ook in gedachten had. Enkel Griezmann geef ik wat meer krediet dan jij. De selectie moet dringend afslanken.

14 juli 2021 om 16:18

Je ziet toch iets van slijtage op Messi, en club zit in grote problemen als je van de club houd doe je het gratis... Dit is niet te rechtvaardigen mag je heten hoe je wilt...

14 juli 2021 om 17:49

@aqua1: sinds de blessure eind 2016 zie je al slijtage bij Messi. Maar dit seizoen muit hij de hele eerste seizoenshelft en eindigt hij toch op 30 goals en 9 assists. En dan heb ik de ontelbare preassists niet meegenomen. Alsof het niks is, is Messi al seizoenen op een rij de afgetekende topscorer van Spanje. Zijn bijdrage aan Barcelona is gigantisch en zoals hierboven ook wordt aangegeven: Messi is Barcelona qua merchandising! Als je van je club houd doe je het gratis... Wat een grappenmaker ben jij. Echt blinde clubliefde heeft niemand, maar dat Messi de helft van zijn salaris inlevert nadat de club hem zo slecht heeft behandeld zegt genoeg over de band die Messi met Barca heeft. Zou jij als je veel verdiende ook een jaar gratis werken voor je baas bijvoorbeeld?

14 juli 2021 om 19:20

Yep, respect voor Messi dat ie de helft van zijn salaris inlevert. Hij had al niet veel met 100 miljoen per jaar en daar levert hij dan ook nog de helft in waarna hij maar 50 miljoen per jaar overhoudt. Hopelijk mag hij nu en dan bij de buurvrouw mee eten de komende jaren.

Messi zit nog steeds bij de best verdienende voetballers wereldwijd met dit contract waar hij twee jaar van voetbalt en drie jaar wat anders gaat doen.

Ontsnappingsclausule van 350 mil, zelfs transfervrij neemt niemand hem over

14 juli 2021 om 15:08

Omdat Messi dat zelf niet wilt.. Daarnaast is het dan geen overnemen meer, wanneer hij transfervrij is.

14 juli 2021 om 15:52

Haha, ik denk inderdaad dat niemand hem wilde.
Ik ben er wel blij mee overigens. Mooi dat ik een speler als Messi heb mogen zien spelen en zo te lezen voorlopig mag blijven zien spelen. Bergkamp eerst, de Brazilianen Ronaldo en Ronaldinho. Daarna Messi. Ik heb nu toch wel wat legendes mogen aanschouwen. Maar Messi blijft voor mij toch wel de meest gedenkwaardige straks.

Levert hij 50% in per jaar of over de hele contractduur? Want anders geven ze een speler van 34 een 5-jarig contract ter waarde van 50-60 miljoen per seizoen wat ook van de gekke zou zijn.

14 juli 2021 om 15:18

Volgens mij is dat uiteindelijk hetzelfde of bedoel je het anders?

14 juli 2021 om 15:21

Ik bedoelde het ten opzichte van zijn eerdere contract bij Barcelona. Dat was volgens mij drie seizoenen. Als dat gehalveerd wordt over 5 jaar dan is het wel een groot verschil. Als het zijn eerdere jaarsalaris is dat 5 jaar lang gehalveerd wordt dan maakt het allemaal niet zoveel verschil.

14 juli 2021 om 15:56

Het maakt vooral verschil voor de boekhouding en het inschrijven in Laliga. Maar Barcelona als club is evenveel geld kwijt in totaal voor 2 seizoenen Messi, alleen betalen ze gespreid.

14 juli 2021 om 16:29

Het komt op hetzelfde neer

14 juli 2021 om 17:13

Stel even dat hij 300 miljoen op 3 jaar verdiende bij zijn vorige contract dan schelen beide manieren 100 miljoen euro (150 miljoen ten opzichte van 250 miljoen).

5 jaar? Zou de laatste 1 a 2 jaar voor de staf zijn? Aan de andere kant, hoe vet zou het zijn als hij kan blijven presteren tot z’n 40e net zoals Ibra, en waarom niet? Zorgt erg goed voor z’n lichaam,rookt niet,drinkt niet,rent alleen als het nodig/nut heeft. Ronaldo zou dit ook kunnen

14 juli 2021 om 15:25

Ibra lijkt mij sowieso wel een uitzondering. Ik geloof niet dat Messi nog 5 jaar zo kan blijven presteren. Als zijn versnelling eenmaal minder wordt dan zal zijn niveau ook af gaan nemen. Natuurlijk kan hij met zijn inzicht, traptechniek, techniek etc. alsnog wel van belang zijn maar niet meer zo als nu. Buiten dat is hij natuurlijk al wat minder geworden, hij heeft toch wel wat betere periodes gekend.

14 juli 2021 om 15:28

Messi wordt over 2 jaar gewoon "verhuurd" aan z'n Argentijnse liefde waarbij Barca het salaris blijft betalen.

14 juli 2021 om 15:34

Hadden ze het niet eens over een deal met inter miami ofzo waar die dan nog met suarez zou willen spelen. Als messi dan nog onder contract bij Barcelona staat neemt ie ook geen plek in van een designated player. Zou kunnen?

14 juli 2021 om 16:08

Hier zat ik ook aan te denken. Hebben er gewoon 2 jaar aan vast geplakt waarin het salarisoffer terug word betaald. 3 jaar Barca en dan nog 2 jaar Miami wellicht?

14 juli 2021 om 17:49

Miami zou kunnen, denk zelf eerder dat Messi naar Newells gaat.

Wat een gekte haha Messi die daijk gewoon 65 miljoen gaat pakken op 39 jarige leeftijd. Verbaas mij echt hoe mensen hier zeggen dat dit bewijst sathijveel clubliefde heeft.

14 juli 2021 om 15:11

Je hebt ook een bepaald uitgavenpatroon, zelfs als multimiljonair. Het halveren van het salaris is dan niet niks. Messi voegt ook zowel voetballend als financieel gigantisch veel toe aan Barcelona.

14 juli 2021 om 15:22

Ajb zet jezelf niet voor schut.. deze man heeft al bijna een miljard verdiend in zijn carriere... uitgavenpatroon kom op man

14 juli 2021 om 15:34

Mee eens, maar kom op. 75.000.000... Als je dat wil spenderen moet je 178000 per dag uitgeven. Dat is 7400 EUR per uur, ervan uitgaande dat je niet slaapt. 124 euro per minuut. Dat zijn een boel happymeals hoor. Dan mag je nog een gigantisch uitgavenpatroon hebben, ga er maar eens aan staan hoor. Elke dag een Bentley kopen en in de prak rijden dan maar? Elke maand een tier A+++ villa kopen en renoveren?

14 juli 2021 om 15:59

Dus Barcelona moet blijven betalen zodat Messi zijn levensstijl behoud? Doet jouw werkgever dat ook als je op pensioen bent?

14 juli 2021 om 16:35

@sosuhsz

Vraagje he, hoeveel geld heb jij al ingeleverd voor je bedrijf om ze tegemoet te zien?? Ik bedoel het gaat niet eens om het geld het gaat gewoon om het feit dat iedereen hier altijd wat te zeiken heeft op de man, het is nooit goed maar al die hypocrieten en daar behoor jij ook toe leveren zelf geen euro in!!!!!!!!!!!!!

14 juli 2021 om 16:45

Dat is niet de kwestie. De vraag is of je zou inleveren als je werkgever morgen zegt dat ze je gaan ontslaan (in het geval van Messi geen contract kunnen aanbieden), en jij dan zegt dat je er heel graag zit en wilt blijven aan andere voorwaarden (wetende dat de huidige markt je voorwaarden ook niet kan voldoen). Als ik ergens op mijn plek zit, zou ik dat zeker overwegen. Jij laat het klinken alsof Messi proactief is gaan inleveren omdat hij ziet hoe slecht het gaat. Of dat is wat jij verwacht van ons richting het bedrijf. Dat doet inderdaad niemand, ook Messi niet.

14 juli 2021 om 17:08

Sosuh beweert allicht ook niet van zijn werkgever te houden?

14 juli 2021 om 17:52

Aan iedereen hierboven: ik weet niet of jullie mijn reactie zo willen lezen of dat ik het beter had moeten formuleren. Ik ga niet de moeite nemen om hierop verder te reageren.

14 juli 2021 om 15:22

Nog zegt ten dat hij clubliefde heeft, het is hard gezegd maar hij doet het alleen om geld, meer niet. Weet dat hij dit bij andere clubs niet dit salaris krijgt.

14 juli 2021 om 20:23

Hij levert Barca in veelvoud die centen op.. Dus ja..

5 jaar?! Wauw dat is wel een erg lang contract voor een 34 jarige. Of zit er een andere functie aan vast zoals Tadic? Vindt het altijd wel een risico. Want je weet nooit hoe die op 37 of 38 jarige leeftijd nog gaat spelen. Maar goed op dit moment speelt die nog steeds heel erg goed.

14 juli 2021 om 16:32

Modricmagic

Als je een beetje het nieuws in de gaten hebt gehouden weet je dat er een plan is voor Messi om de komende 2 jaar nog bij Barcelona te spelen en dan te gaan afbouwen in Amerika, weet niet hoe dit precies eruit gaat zien maar daarom is de contractduur natuurlijk zolang, en waarschijnlijk om een functie te bekleden bij Barcelona want ondanks hij niet meer van waarde is op het veld hij is nog altijd van waarde voor het merk Barcelona, Messi brengt zoveel ogen op Barcelona dat alleen zijn naam al geld genereerd voor Barcelona.

14 juli 2021 om 16:37

Ja leuk man. Iemand geld geven omdat die in Amerika gaat voetballen en niet meer voor je club speelt. Dus je bevestigt alleen maar meer dat die 5 jaar gewoon een constructie is om het in meerdere jaren te verspreiden.

14 juli 2021 om 17:07

@modricmagic

Er zal vast wel een contructie zijn dat Inter Miami waarschijnlijk zijn volgende bestemming zijn salaris overneemt, zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?? Maar jij beweert met droge ogen dat Messi een geldwolf is en geen enkele euro heeft ingeleverd door dit contract te tekenen. Stop met liegen of beter gezegd stop met haten op deze man. Mensen zoals jou en veel andere leden moeten gewoon altijd iets te zeuren hebben, en roepen ook nog dat het feiten zijn dat hij niks inlevert doordat ze ondekt hebben dat het contract 5 jaar is. Zal vast wel een contractie zijn waarin andere plannen zijn verwerkt. daarnaast beweer jij ook dat Barcelona hem nooit een 5 jarig contract zou hebben aangeboden als de pandemie er niet zou zijn.

14 juli 2021 om 19:24

Is inderdaad een constructie. Barca wilde al zoiets maar dan zou Messi 2 jaar spelen maar zijn salaris uitgesmeerd krijgen. Dat mag niet dus nu doen Barca en Messi net alsof hij nog 5 jaar bij Barca blijft spelen.

Als hij toch 50% inlevert op zijn huidige jaarsalaris, is dat erg loyaal en knap van hem.
Veel kunnen wel zeggen: ja hij krijgt waarschijnlijk toch nog 20 miljoen.

Echter: doe het maar eens. Lever maar eens in.

Wellicht heeft hij het ook gedaan, omdat hij voor 5 jaar bij gaat tekenen...

En wellicht als het beter gaat, dat hij weer ''meer krijgt''.

Wel benieuwd of hij die 5 jaar ook vol gaat maken, kan ik mij bijna niet voorstellen.

14 juli 2021 om 15:10

Hij verdiend nu nog steeds meer dan 50 miljoen per jaar, een salaris dat geen enkele andere club op aarde gaat betalen voor een speler van 34, dus het is ook niet dta zijn loyaliteit niks met geld te maken heeft gehad. Als Barcalona hem 10 miljoen had geboden en PSG 40 dan denk ik dat het geen zekerheidje zou zijn voor Messi om te blijven.

14 juli 2021 om 15:37

Het is niet de keuze tussen inleveren en niet inleveren he. Het is de keuze tussen 50% inleveren en bij Barca blijven of meer inleveren om bij een City of PSG te gaan voetballen want die clubs gaan geen 60 miljoen betalen. Dit is uit alle mogelijke opties die Messi beschikbaar heeft nog steeds de financieel meest interessante hoor. Daarnaast vind ik inleveren een groot woord. Ik wil zijn prestaties op 36 of 37 nog wel eens zien, door de duur van het contract voelt dit eerder als kostenspreiding om aan de reglementen opgelegd door La Liga te voldoen.

14 juli 2021 om 16:01

Ja dit dus. Blijven of vertrekken, Messi had in beide gevallen moeten inleveren. Bij PSG mogelijk minder, de vraag is hoeveel. En of je dan je leven wilt overhoop gooien en dat van je gezin.

Denk dat hij nooit echt weg wilde. Misschien wel als Bartomeu was gebleven maar anders niet. Allicht was die fax een manier om druk op de directie uit te oefenen.

Dat 5 jaar houd het volgende in: hij verlengt zijn contract in voetballend opzicht met 2 jaar als ik het goed heb; de rest van de jaren blijft hij ambassadeur van de club. De verhouding qua jaren weet ik niet precies; maar dat ambassadeur gedoe is 100% zeker

Messi wil gewoon nooit meer weg uit Barcelona. Mooi hoor
Na zijn carrière een jaartje rusten en dan in de staf, maar niet op het veld

Ik denk dat het eerder zo is dat ze zijn salaris voor de komende 2 tot 3 seizoenen uitsmeren over 5 jaar, of hij nou nog 5 jaar voetbalt of niet.

Vergeet ook niet de immense marketing waarde die messi heeft.

14 juli 2021 om 15:16

Die hebben andere spelers ook voor hun clubs. Zelfs dan zitten/zaten de verhoudingen gewoon scheef.

14 juli 2021 om 15:38

Neymar, Pogba, Mbappe, Ronaldo en Griezmann zijn enkele van de spelers die meer opleveren op vlak van image rights op dit moment dus dat zou ik niet als argument gebruiken.

Ruwweg is dit een contract ter waarde van ca. 350 miljoen. Exclusief tekenbonus en alles. Dat is simpelweg meer dan dat een PSG of City wilden neerleggen voor een ongetwijfeld 2 jarig contract, in ieder geval niets in de buurt van 5. Van City weten we dat ze niet bereid waren zijn salaris over te nemen. PSG gaat denk ik ook niet heel ver over Neymar heen.

5 jaar voor een 34-jarige speler tsjaa.. Dan mag het wel Messi zijn maar toch best aardig royaal van Barcelona.

50% salaris inleveren is overigens enorm veel ik ben benieuwd hoe dit eventueel gecompenseerd zal worden.

14 juli 2021 om 19:27

De helft van belachelijk veel is nog steeds veel. En hij levert niet echt de helft in want hij is na twee jaar ver klaar maar krijgt nu nog drie bonusjaren zodat ie gewoon nog 250 miljoen krijgt en dat is dus nog steeds ruim 100 miljoen per actief jaar.

15 juli 2021 om 00:57

Haha nou oke zo dus, dankjewel voor de toelichting.

Het is geen salaris verlaging als Barcelona hem hetzelfde betaald maar alleen in meerdere termijnen.

14 juli 2021 om 15:24

Precies dat dus. Heeft die alsnog zijn salaris alleen dan over meerdere jaren verspreid. Want een 5 jarig contract geven is ook niet niks voor een 34 jarige speler.

14 juli 2021 om 15:32

Haha maar echt, het is alsof je gewoon zegt. Messi tekent bij voor 2,5 jaar voor hetzelfde lol. Agh ja, leuk en prima dat hij blijft. Ook mooi voor la liga. Barca heeft prima jonkies om rondom Messi te laten spelen met Frenkie, Fati en een Pedri. Wel vraag ik me af of Aguero en Messi gaat werken. Zelfs bij Argentinie zie je ze beide niet starten. Ze hebben meer nodig, en Griezzy zie ik ook niet werken, Dembele is finito, tsja. Misschien zou Fati, Memphis en Messi nog het beste gaan kunnen werken voor ze.

14 juli 2021 om 16:28

@blionk182

Vraagje Messi zou dus geen 5 jarig contract ondertekenen met het dubbele salaris mocht deze pandemie niet aan de orde zijn geweest??? Daarnaast is het al langer bekend dat Messi nog 1 of 2 jaar bij Barcelona blijft en dan in Amerika wilt gaan afbouwen bij Inter Miami, Dus jij denkt dat ze Messi dan helemaal geen contract hadden aangeboden van 5 jaar maar van 3 jaar en hem dan meer salaris hadden gegeven, Feit is gewoon dat hij 50% inlevert maar jij en veel andere leden zoeken altijd naar excuses waarom Messi eigenlijk niks inlevert en roepen dan het is zijn contractduur, maar hij zou sowieso na zijn Barcelona periode graag in Amerika willen spelen, alleen als de Pandemie er niet was geweest zou die gewoon het dubbele van zijn salaris krijgen dan dat die nu krijgt door de pandemie.

Daarnaast wil ik graag weten hoeveel jij hebt ingelevert?? Aangezien jij het allemaal zo goed weet hoe alles in elkaar steekt als het gaat om zijn salaris en het feit dat hij volgens jou geen rooie cent inlevert.

Jammer ik had hem graag een paar jaar willen zien schitteren in de premier league. Maar het zou ook raar zijn als hij vertrekt terwijl zijn beste vriend net is aangekomen.

50 procent van zijn salaris. Komt toch nog steeds neer op 25/30 miljoen per jaar? Voor 5 jaar? Voor een 34 jarige speler?

14 juli 2021 om 15:26

Voor de beste speler, die op zijn 34ste nog steeds top 3 speler is. Voor de speler die nog steeds ze van alle hoeken ze er in schiet, die nog steeds spelers voorbij komt alsof ze er niet staan en nog steeds ballen kan geven waar zelfs een Kevi nog jaloers op zou zijn. Messi is nu opeens maar een speler van 34..

14 juli 2021 om 15:39

eerder 50-65 miljoen. Bruto weliswaar

14 juli 2021 om 20:04

Ja ik dacht netto komt dat op 30 uit zo. Maar ongelofelijk nergens hebben ze het over 30/40 mil netto.

Nog 2 jaar voetballen en die andere jaren loon krijgen voor aanwezig te zijn ? Gewoon een truuk om hem weer te kunnen inschrijven.

Prachtig nieuws!!

Tot 2026 bij barcelona spelen om vervolgends zijn carriere afsluiten met een WK!😉

Dat is flink inleveren, maar gelukkig kun je bij de Aldi ook prima boodschappen doen Goed voor Barca want dit scheelt een plek of 3/4 al weet ik niet hoe explosief Messi over 3 jaar nog is, laat staan 5.

Het is alles wat je er van kon verwachten. Zogenaamd veel minder salaris gaan verdienen en daar dan een volstrekt onrealistische contractduur aan koppelen zodat Messi als de geldwolf die hij is verder kan gaan met poenscheppen en per saldo er niks op achteruit gaat. Zijn salaris wordt gewoon over meerdere jaren uiitgesmeerd, terwijl wij allemaal weten dat hij niet tot zijn 39e blijft spelen.

14 juli 2021 om 16:24

@master D

Hoeveel geld heb jij ingeleverd tijdens Covid om je bedrijf te ondersteuenen en maar hypocriet roepen dat Messi niks inlevert omdat hij een langere contractduur krijgt, het was al langer bekend dat Messi nog 2 jaar bij Barcelona zou blijven en vervolgens naar Amerika zou willen gaan om daar nog een paar jaar af te bouwen en daar te leven. Maar hier hoor ik je totaal niet over, ik hoor alleen hij is een geldwolf die zijn geld over een langere periode krijgt uitgesmeerd, maar we weten allemaal dat als Messi zijn contract zou hebben getekend als alles normaal zou zijn geweest hij het dubbele zou gaan verdienen dan wat hij nu doet over die zelfde periode, maar hier hoor ik je met geen enkel woord over, Ook wil ik graag weten hoeveel geld jij hebt ingeleverd tijdens deze pandemie???

14 juli 2021 om 16:33

@ericvanloo, en dan moet die zijn salaris alsnog betalen zeker als die weg is bij Barcelona. En waarom bescherm je Messi zo erg. Je gaat een normaal iemand niet vergelijken met een miljardair. Wij als normale mensen hebben al genoeg ingeleverd. Sommige kunnen zelfs niet aan het werk door deze pandemie. Echt dikke flauwekul weer.

14 juli 2021 om 16:34

Ja, het trucje om deze geldwolf nog meer poen te laten scheppen was al een tijdje bekend. Dat maakt de constructie waar bij geldwolfje Messi de club tot op de laatste cent uitknijpt niet minder walgelijk. Dat noemen sommigen dan clubliefde. Spelers als Memphis en Aguero die moeten inleveren omdat geitje Messi een beetje meh meh meh loopt te doen en niet voor 2 jaar een contract van 40 of 50 miljoen kan tekenen. Nee, bloeden moet alles en iedereen, want Messi moet gecompenseerd worden voor corona en mag er geen cent voor inleveren. Dan smeren we het desnoods maar uit over een paar jaar. Ik heb als ondernemer heel veel moeten inleveren als je het zo graag wilt weten. Ik heb immers maanden lang mijn tent moeten sluiten van de regering omdat zij er een puinzooi van maakten. Dus kom niet bij mij met hoeveel ik heb moeten doen, laten en heb moeten inleveren. Dat is percentueel veel meer dan geitje, geldwolf en rupsje nooit genoeg Messi. Misschien kan die veroordeelde crimineel nog een belastingconstructie voor mij bedenken.

14 juli 2021 om 17:10

@modric

Wat een onzin, je kunt niet aan het werk of je wilt niet aan het werk?? Dat is wel een groot verschil. als je wilt werken kun je werken, niet doen alsof mensen niet kunnen werken als ze dat echt zouden willen. Daarnaast zal er vast een contractie zijn waarin zijn volgende bestremming zijn salaris overneemt van Barcelona, zo raar is dit toch niet, ik denk alleen dat Barcelona en Messi altijd met elkaar in verband zullen staan. Maar we weten vast en zeker wel wat meer zodra er detais bekend worden over hoe het contract in elkaar steekt.

14 juli 2021 om 17:15

@master D JIj bent gewoon een zeur piet zodra het voer Messi gaat, je hebt altijd iets te zeuren op hem, je vind hem een geldwolf of hij speelt slecht is een wandelaar, je hebt altijd iets te zeuren, hij levert 50 in, jij hebt 0 ingelevert hij levert nog altijd meer geld in dan jou aan de pandemie, hou boeit het geen ene flikker of jou bedrijf omvalt of niet, jij doet ook alsof Barcelona Messi zonder deze pandemie hem alleen een contact had aangeboden van 2 jaar, wie weet was die contractie er al veel langer om hem ook na zijn carriere te binden aan Barcelona (vanwege sponsors enzo) maar dat komt allemaal niet op in jou. Enige wat in je op komt is die nep realiteit van jou dat hij een geldwolf is en Barcelona uitknijpt tot de laatste cent, ik durf te beweren dat Messi 50 inlevert omdat hij de club wilt ondersteuenn in deze pandemie zodat ze er weer sterker uitkomen, maar jij beweert dat Messi helemaal niks inlevert.

14 juli 2021 om 19:25

Ik heb Messi nooit een wandelaar genoemd, dus je weet totaal over wie je het hebt. Jij vraagt zelf naar mijn situatie en wat ik heb moeten inleveren. Dan moet je niet gaan zeuren dat je daar dan een antwoord op krijgt. Toen je niet wist dat het antwoord je niet zou uitkomen vond je mijn situatie boeiend genoeg om er naar te informeren. Ik loop er ook niet om te zeuren, om te jammeren of de zielepiet uit te hangen, ik geef antwoord op jouw vraag. Over wat Messi aangeboden zou zijn zonder corona valt niks te zeggen en is ook totaal niet relevant. Over mogelijke afspraken over contracten na zijn carriere is ook niks gebleken, dus die zuig je als gelegenheidsargument ook maar uit je duim. Alleen maar 'wat als' gezwets dat is je inbreng. Corona is er en daar gaan wij niks aan veranderen, dus alle vergezichten van 'wat als' gaan niet meer gebeuren en hebben niet plaatsgevonden. Als Messi de club had willen steunen was hij wel met minder akkoord gegaan. 40 of 50 miljoen voor 2 jaar. Of dan had hij er voor gezorgd dat hij niet uit zijn contract liep, waardoor er minder omzettingen nodig waren om hem in te schrijven. Met zo'n geste was de club pas geholpen. Maar dat wilde hij niet. Hij wilde alle poen hebben tot op de laatste cent. Want ja geen andere club zou hem een contract voor 5 jaar voorschotelen met 70 miljoen salaris. Hij levert uberhaubt geen cent in, want zijn contract was gewoon afgelopen, hij had geen arbeidsrelatie met Barcelona meer, dus per saldo heeft hij geen cent ingeleverd die hij ergens anders wel had kunnen krijgen. Dit was voor geldwolf Messi financieel het maximale wat hij op deze planeet kon krijgen en met minder nam hij voor zijn zogenaamde club geen genoegen.

15 juli 2021 om 01:35

@master D

Wat jij zegt is dat Messi tegen Barcelona had moeten zeggen ik speel gratis de komende seizoenen, dan pas zou jij hebben gezegd dat hij geld inlevert, feit is dat Messi vorig seizoen het dubbele verdienden dan dat hij nu doet, hij levert dus 50% in, maar het is goed om te weten dat als jou contact afloopt, en je een nieuwe contract aangeboden zou krijgen van je werkgever dan zou jij ook de helft inleveren??? Je snap geloof ik het hele punt niet, jij doet ook aannames door te zeggen dat hij net zoveel krijgt over 5 jaar, maar wie zegt dat hij niet meer zou krijgen mocht de pandemie er niet zijn geweest, daarom zeg ik ook dat hij veel geld inlevert om Barcelona te gemoet te komen,

Daarnaast heb ik je nog met geen woord gehoord over een Umtitti die nog 25 miljoen krijgt van Barcelona de komende 2 jaar, en die heeft helemaal 0 toegevoegde waarde aan het team of Barcelona, maar daar heb ik je nog helemaal niet over gehoord, ik hoor je alleen maar klagen over Messi en het feit dat hij geen euro inlevert omdat zijn contractduur 5 jaar is ipv 2 jaar. Ik hoor je totaal niet over het feit dat Messi misschien wel het dubbele van dat bedrag had kunnen en moeten krijgen mocht de situatie normaal zijn.

Hij levert 50% in maar blijkbaar is dat voor jou nog steeds een geldwolf zijn vanwege zijn contractduur ik vind je gewoon een rare snuitert die overal weer iets achter probeert te zoeken en jij bent een perfect voorbeeld van iemand die altijd iets te zeuren heeft op en over Messi.

Ben benieuwd waar mijn goat qua vermogen zit nu. Er worden op internet allerlei bedragen genoemd, maar die bleken er bij het uitlekken van zijn vorige contract flink naast te zitten.

Zo veel geld verdienen vindt ik moreel niet goed. Ze moeten voor alle voetballers een salarisplafond maken. Je kunt Max 5 miljoen per jaar verdienen. Wij simpele mensen werken ons ook de blubber en zullen nooit 2 of 3 miljoen verdienen. Ik gun het ze van harte ben niet jaloers maar…….. jullie snappen het wel.

14 juli 2021 om 15:46

Naar wie moet het geld dan?

14 juli 2021 om 15:51

Voor de selectie van Barca komt dat dus neer op maximaal 125 miljoen per jaar als elke speler het maximale krijgt van Messi tot de derde doelman. Mijn vraag: wat gebeurt er vervolgens met de andere 775 miljoen die Barca jaarlijks binnenharkt? De overige 300 miljoen die Barca nu aan salarissen spendeert?

14 juli 2021 om 17:05

Het zijn exceptionele mensen. Zij kunnen niet meer normaal over straat door simpele mensen als jijzelf die een gewoon baantje hebben waar ze hard werken. De simpele man is niet elke dag fit, onder een vergrootglas en verduurt ook niet publiekelijk kritiek. Er wordt ontzettend veel geld gegenereerd in het voetbal en dat moet gewoon naar prestatie worden beloond.

Lionel Messi, de onbaatzuchtigheid zelve.....over drie jaar voor een bescheiden onkostenvergoeding van 50 mln per jaar de ballen en de waterzak klaarzetten.

Zijn contract is dus financieel niks veranderd. Hij krijgt het gewoon verspreid over meer termijnen. En in zijn laatste 2 jaar zal die een soort ambassadeur zijn dus free money. Wat een clubliefde.

Mooi boekhoudkundig trucje. Uiteindelijk levert hij dus geen cent in. Ze versmeren het gewoon over meerdere jaren uit… dit krijg je als je de speler groter laat worden dan de club…

14 juli 2021 om 16:05

Precies wat ik ook zei, ze vinden wel manier om hem toch dat dikke contract te kunnen geven, misselijk hoe barca onder de wanbeleid ermee wegkomt...

Eigenlijk dus zijn salaris verspreid over meer jaren? En dat is er op achteruitgaan?
Barcelona werkt zichzelf dus opnieuw in de nesten. Alsof Messi op zijn 38e/39e nog steeds het niveau kan brengen tegenover een salaris wat geen enkele club kan ophoesten.

De vraag is, kan Barca zelf met het 50 van het salaris Messi inschrijven? Ramon Alvarez de Mon Montoliu heeft zelf naar La Liga gegaan en dit besproken met Tebas, president van La Liga. https://www.youtube.com/watch?v=e-i6ROg5yz8 https://www.youtube.com/watch?v=c54pl4v4z5aent=577... Interessante interview.

Wat een hoop hypocrieten mensen leven er toch op deze aardbol, de man levert 50% van zijn salaris in de komende 5 jaar, en dan hoor ik "dan verdiend die nog meer dan 95% van de voetballers" hij levert tenminste geld in, hoeveel leden die roepen hij krijgt nog te veel levert iets van zijn salaris in om zijn bedrijf tegemoet te komen??? Ik durf te wedden helemaal niemand, en maar hypocriet roepen dat Messi nog meer verdiend en dat dit helemaal niet bijzonder is.

Bah wat een raar volk zijn wij toch, al die hypocrieten zouden zelf geen euro inleveren om hun bedrijf waar ze werken te ondersteunen. Het is gewoon zoeken na excuses om Messi vrijgevigheid te ondermijnen. Hoor ook niemand over het feit wat Messi Barcelona oplevert, de man krijgt te weinig salaris voor datgene wat die binnen brengt.

14 juli 2021 om 16:35

Dat jij een normale burger vergelijkt met een miljardair zeg al alles over wat voor onzin je hier weer verteld. En waarom ga je roepen dat mensen hun salaris moeten inleveren? Sommige mensen kunnen niet eens aan het werk en jij loopt hier constant te roepen wat mensen hebben ingeleverd. Hier je antwoord: Sommige mensen hebben al 1,5 jaar alles moeten inleveren zoals in de evenementenbranche. Ene Messi heeft gewoon genoeg geld. En het klopt toch gewoon dat hij het geld gewoon over meerdere jaren krijgt. Waarom geven ze hem anders een 5 jarig contract voor iemand die 34 is. Geen enkele club doet dat en er is geen enkele reden waarom ze dat geven behalve dat hij het gewoon over meerdere jaren krijgt.

15 juli 2021 om 01:45

@modricmagic

Ja ik vind dat jij geld moet inleveren als je commentaar hebt op Messi die 50% inlevert ter compenasatie kun jij ook wel 50 euro inleveren om je bedrijf tegemoet te komen in de crisis, maar zodra iemand aan Jouw geld komt dan is het allemaal onzin, ik heb het hier natuurlijk over beroepen waarin je gewoon uitbetaald krijgt, ik heb ondernemers ook geholpen om een vast inkomen te bliojven houden, ik denk dat het meerendeel dit wel heeft gedaan bewust of onbewust, denk aan bijvoorbeeld een fitness abbo..

Ik denk dat je mijn punt mist, jij baseert je mening op het feit dat het contract dat hij aangaat 5 jaar duurt, ik zeg dat dit al veel langer op de planning stond al voor de crisis begon. Zodra de pandemie toesloeg heeft Messi al salaris ingeleverd om Barcelona tegemoet te komen, nu was die transfervrij en heeft die een contract ondertekend dat hem hoogstwaarschinlijk over 2 jaar de mogelijkheid geeft om naar Amerika te gaan of terug naar Argentinië en ik neem aan dat een groot deel van dat salaris dan betaald wordt door zijn nieuwe werkgever, die een groot gedeelte voor zijn rekening neemt. (soort huur overeenkomst). dacht dat je wel zo snugger was om die logica te ontdekken achter dit contract, zou me verbazen mocht die tot zijn 39 bij Barcelona blijven spelen.

15 juli 2021 om 11:23

Jij gelooft ook echt in die onzin he? Barcelona had echt geen 5 jarig contract gegeven als ze wel de middelen. Er is ook niet maar dan ook niets anders dan het geld verspreiden. Jij bent letterlijk de enige die in dit gelooft dus wie heeft er gelijk. Niemand gelooft jou onzin verhaal. Een 34 jarige een 5 jarig contract gegeven. Dit is volgens mij de eerste keer in voetbalhistorie dat dit wordt gegeven.

14 juli 2021 om 16:40

Hou eens op met roepen dat hij geld inlevert. Zijn contract was gewoon afgelopen. Echt niet dat hij nog ergens anders 100mio had kunnen krijgen.

Denk dat dit echt wel zo'n beetje het maximale is geweest wat een club wilt betalen ben ik bang. Of jij weet meer??

15 juli 2021 om 01:50

@boomers

Het gaat er niet om dat een andere club meer had kunnen betalen, hij heeft gezegd geld is niet de drijveer, maar volgens jou zou hij dus gratis moeten spelen omdat hij zegt dat geld niet zijn drijveer is of motivatie is om te blijven, hij wilt zien van Laporta dat er een winnend project is bij Barcelona, en Messi is vorig seizoen gaan inzien dat er potentie zit in deze selectie met een aantal wijzigingen die op dit moment zijn doorgevoerd (nog niet allemaal). Hij tekent een nieuw contract die een aantal jaar geleden al werd gesuggereerd,dat er een langere contractduur (dit was voor de pandemie tegen een veel hoger salaris) zou komen tegen een veel hoger salaris dan nu zo blijkt te kunnen door de pandemie, maar feit is dus dat jij vind dat 50% inleveren nog steeds niet genoeg is in jou ogen, terwijl ik vind dat jij niet zo moet zeiken en gaat zitten roepen hij krijgt al dat geld toch wel dat hij kon krijgen alleen over een langere periode,

kijk en dit is nu het verschil tussen Ronaldo en Messi. Miljadair Ronaldo wil altijd meer ondanks dat hij niet beter of waardevoller is dan Messi. Wat moet je met al dat geld? Messi gaat voor wat de vereniging altijd voor hem gegeven heeft en geeft ook signaal naar medespelers. Echt respect.

14 juli 2021 om 17:58

Verschil tussen Messi en Ronaldo? Ronaldo verdiende bij zijn club nooit meer dan 30 miljoen. Hij verdiende al de helft minder dan Messi die een contract had van 71 miljoen. Ronaldo heeft nooit zo’n contract überhaupt gehad.

14 juli 2021 om 18:18

Ronaldo wilde dat wel. Heeft steeds hoog spel gespeeld in Madrid totdat ze simpelweg niet meer aan zijn eisen wilden voldoen en afscheid hebben genomen.

14 juli 2021 om 18:15

Je bedoelt dat Ronaldo niet doet aan valse constituties? Messi levert namelijk nauwelijks geld in. Gaat de helft verdienen maar wel over 5 jaar uitgestreken terwijl hij over 2 jaar wel klaar is. Eigenlijk dus 3 jaar te lang. Ik zie dus weinig inleveren in.

Geweldig nieuws dit! Hij blij, wij blij. Kunnen we nog 4-5 jaar blijven genieten van m. Met dat zogenaamde concurrentje uit Turijn is het sowieso over. Mooi man.

Twee jaar geleden mocht Barcelona dus 671 miljoen euro uitgeven per jaar, komend jaar 160 miljoen euro. Hoe gaan ze dit doen als Messi alleen al 50 miljoen opstrijkt. Het lijkt me nog steeds niet mogelijk dat ze dit binnen de limiet kunnen houden. Hoeveel moeten ze er dan nog lozen zou ik wel eens willen weten?

Daarbij, een contract voor vijf jaar, hij gaat echt geen 5 jaar meer mee, dus dit is een trucje richting La Liga. Eigenlijk weer gewoon wanbeleid daar, of je nou Laporta heet of Bartomeu, Messi zuigt de boel leeg.

14 juli 2021 om 20:24

Hahaha Messi levert Barcelona veel meer op dan dat hij Barcelona kost..

15 juli 2021 om 02:36

Messi heeft Barca meer gekost dan ze winst hebben gemaakt, heeft Barca volledig uitgeknepen waardoor ze nou in grote problemen zijn, en toch bied Barca weer van die zieke bedragen voor ene 34 jarige speler..... Toch blijft Laporta waar zijn voorganger mee bezig was het wanbeleid voorzetten

Of dacht je dat ie het minder aan ging doen met zijn voetbalcarriere? Deze geweldenaar is nog lang niet klaar...

Is gewoon een contract van 3 jaar Barca + 2 jaar Miami. Barcelona betaald 350 miljoen salaris over 5 jaar en Miami huurt Messi voor 50 tot 100 miljoen voor die laatste 2 seizoenen waardoor Barcelona 250 tot 300 miljoen betaald voor 3 seizoenen wat neerkomt op 100 miljoen per seizoen. Messi verdiende bijna 140 miljoen dus levert hij iets van 30% in.

Het voordeel is dat Barcelona die 350 miljoen moet uitbetalen over 5 seizoenen waardoor het jaarlijks gemiddelde nog eens 30% lager ligt of 70 miljoen in plaats van 100 miljoen.

En indien Messi niet bij Miami voetbalt maar wel 2 jaar eerder stopt dan betaald Barca 210 miljoen in plaats van 350 miljoen, of 70 per jaar. Simpel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren