Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gullit: ‘Radiostilte in Nederland rond Van Dijk kun je uitleggen als arrogantie’

Laatste update:

Ruud Gullit vindt het apart dat voetbalminnend Nederland het tijdens het EK, en zeker na de uitschakeling in de achtste finales, niet had over de afwezigheid van Virgil van Dijk op het toernooi. Het EK kwam te vroeg voor de verdediger annex captain, die de voorbije jaren een belangrijke rol binnen Oranje vervulde. In de optiek van Gullit zit Van Dijk op het niveau van EK-winnaars als Giorgio Chiellini en Leonardo Bonucci.

Gullit benadrukt in zijn column in De Telegraaf dat het voor ieder willekeurig Nederlands team ‘moeilijk blijft om resultaat te boeken zonder goed te spelen’. “Italië lukt dat historisch gezien vaak wel, zoals op dit EK tegen Spanje. Opvallend dat Chiellini en Bonucci werden geroemd in Nederland, maar tegelijkertijd niemand sprak over de afwezigheid van Van Dijk bij Oranje. Hij is van hun niveau.”

De oud-voetballer van onder meer Sampdoria en AC Milan lijkt te suggereren dat de Nederlandse voetballiefhebbers van mening waren dat voormalig bondscoach Frank de Boer het ook wel af kon met een centrum met onder meer Stefan de Vrij en Matthijs de Ligt. “Die radiostilte omtrent Van Dijk kan je uitleggen als weigeren te denken in excuses, maar ook als arrogantie. Praat ik met voormalig topvoetballers uit andere landen, dan houden ze me vaak de spiegel voor dat wij arrogant zijn.”

“Wij leggen het allemaal nog eenmaal uit en denken overal boven te staan. Terwijl dat volgens diverse toppers nergens op is gebaseerd. Een beetje bluf is niet erg, maar graag in combinatie met wat nederigheid.” Dat laatste is volgens Gullit echter niet de sterkste eigenschap van Nederlanders en hij vindt dat we dat moeten aanleren. “Evenals winnen of de volgende ronde halen terwijl je minder in vorm bent of de tegenstander beter is."

“In dat geval kan Oranje op het WK 2022 in Qatar hoge ogen gooien, want er zit kwaliteit voldoende in het Nederlands elftal. Helemaal als de ploeg weer kan beschikken over Van Dijk”, benadrukt de Europees kampioen van 1988. De dertigjarige Van Dijk is op de weg terug van een zware kruisbandblessure en maakt op het trainingskamp in Oostenrijk een fitte indruk op Jürgen Klopp, de manager van Liverpool.

“Virgil draait nog niet twee sessies per dag met het team. Hij doet zijn tweede sessie met de revalidatie-afdeling. Maar het ziet er erg goed uit", aldus Klopp dinsdag. Ik weet niet precies wanneer hij de volgende stap kan zetten, maar dat gebeurt zeker in de komende vier weken. We zullen dan een grote stap zetten met Virgil.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het altijd wel apart hoe over VVD wordt gesproken in Nederland terwijl iedereen in Engeland laaiend enthousiast is. Het is bijna alsof de criticasters hem niet wekelijks zien spelen. Zijn afwezigheid bij Liverpool was ook drastisch opvallend. Het zegt genoeg wat hij brengt op het gebied van leiderschap en verdedigende organisatie. Bij Oranje leverde De Ligt ook altijd de bal in bij VVD om de opbouw te verzorgen. Valt me ook altijd op dat maar weinig mensen dat opmerken. In Nederland doen figuren zoals Johan Derksen alsof hij slechts een mooi loopje heeft en imposant overkomt. Zien hem slechts een handjevol keer per jaar voetballen in de CL en heel af en toe in grote wedstrijden hier en daar. Verder zien ze niet wat hij wekelijks brengt. Edit: het is een feit. Derksen kijkt amper PL voetbal. Jij denkt dat hij Liverpool - Brightton kijkt terwijl hij op maandag de linksback van VVV kapot moet praten? Dan kijkt hij natuurlijk gewoon naar de Eredivisie. Dat kan je simpel concluderen wanneer hij dat zelf ook altijd aangeeft mbt welke wedstrijd hij gezien heeft.

14 juli 2021 om 00:07

Het is inderdaad opvallend. Het is namelijk de aanvoerder en een echte leider. Ik zie niemand die dat kan vervangen in het NL elftal. Daarnaast brengt hij ook nog scorend vermogen met zich mee. Ik zou hem met stipt de beste speler kunnen noemen.

14 juli 2021 om 00:44

Oh nee want Derksen, VdG en alle andere types zoals jij ze noemt kijken geen geen PL voetbal. Nou geloof me die gasten vreten als ontbijt, lunch diner en avondsnack voetbal, dus die zien echt wel wat VvD wel/niet kan, alleen heeft het weinig zin dat als excuus te gebruiken omdat we al heel lang wisten dat de kans die ie t niet zou halen heel groot was en dat is dus ook gebleken. Wat moeten we dan dat elke wedstrijd maar weer oprakelen dat we zonder onze aanvoerder spelen, dan krijg je daar ook weer opmerkingen over.

14 juli 2021 om 12:03

Denk je echt dat Derksen en Gijp zoveel voetbal kijken? Ik ben elke keer toch weer verbaasd over het feit, dat ze heel veel feiten gewoon niet kennen.

Als je naar analyses van Derksen luistert bij CL wedstrijden, dan kun je toch niet anders concluderen, dan dat hij gewoon aanschuift en zijn mening geeft, maar ook daarvan heb ik niet altijd het idee dat hij echt naar de wedstrijd heeft gekeken.

Ik ben het wel eens met Porque. De impact van Virgil was zo immens bij Liverpool en zijn wegvallen en de slechte vervangers voor hem zijn wel echt cruciaal gebleken. Virgil in het topseizoen was echt weergaloos en zijn impact op andere spelers zag je afgelopen seizoen ook wel pijnlijk terug. Een verdediger die eigenlijk weinig hoeft te verdedigen, omdat hij het qua organisatie zo goed neerzette. Ik hoop dat hij dat niveau opnieuw kan halen, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

14 juli 2021 om 07:39

Sorry, maar het is imo gewoon niet waar wat je verkondigt. Die gasten zien vDijk wekelijks. Enige reden om wat negatiever over hem te zijn is de hele VI block die oranje heeft gedaan. Natuurlijk is de afwezigheid van hem vij liverpool opvallend, wat een open deur. De ligt leverde altijd de bal in bij van dink? Dan zou ik echt iets meer wedstrijden terug gaan kijken, want dat is onzin. In nederland spreekt iedereen hoog over zijn kwaliteiten, maar hij is al een mejezus lange tijd afwezig, wat heeft het voor nut om er over te gaan praten dat je hem mist?

14 juli 2021 om 12:58

van der Gijp kijkt af en toe Engels voetbal. Hij en een heleboel andere zien bijvoorbeeld niet dat Maguire de absolute leider bij United achterin is en ook weer dit EK. Maar het gros van VZ die lult gewoon lekker met van der Gijp en consorten mee.

Derksen die heeft al helemaal de ballen verstand van buitenlands voetbal die praat alleen maar onzin uit omdat hij het gewoonweg niet kijkt.

Het is best wel een leuk programma af en toe maar ze hebben echt een beperkt verstand van voetbal.

14 juli 2021 om 07:47

Ik hoor in Nederland nooit iets negatiefs over Van Dijk. Iedereen vond het jammer dat hij er niet bij was. Ik snap dus Gullit niet.
Iedereen in Nederland was alleen maar bezig met het afbranden van FdB.

14 juli 2021 om 17:27

Toch wel knap dat jij kan vertellen dat figuren als Johan Derksen niet veel van VVD zien. Dat is een aanname en op basis daarvan schrijf je nu een uitgebreid stuk over wat een ieder allemaal denkt en roept over Vvd, beetje makkelijk niet?

Of jij moet natuurlijk precies weten wie wat en wanneer kijkt. Ik ken jou verder niet, dit is niet persoonlijk. Misschien kijk je elke voetbalwedstrijd die er op TV te zien is of misschien roep je maar wat mee op basis van wat samenvattingen, maar ik durf mijn hand gerust in het vuur te steken als ik beweer dat figuren als Johan Derksen voldoende wedstrijden kijken om vervolgens een onderbouwde mening te geven. Of ik het met die mening eens ben is een ander verhaal, maar dit soort analytici kijken zoveel mogelijk wedstrijden. Wanneer ze een wedstrijd niet gezien hebben zijn analytici vaak nog zo eerlijk om dit toe te geven ook. Rene en Johan in ieder geval wel.

Niemand sprak over Van Dijk omdat het al heel lang duidelijk was dat hij het niet ging redden. Heeft 0,0 te maken met arrogantie. Wordt een beetje moe van Gullit, die gast ziet dingen die er niet zijn.

13 juli 2021 om 23:54

Ik snap zijn hele punt eigenlijk niet. Iedereen baalde toch gewoon dat Van Dijk niet mee kon doen? Ik herken me totaal niet in Gullit dat wij Nederlanders riepen dat het zonder Van Dijk net zo makkelijk zou zijn als met. Ik snap niet zo goed wie of wat hij hier nu in bescherming probeert te nemen.

13 juli 2021 om 23:55

Klopt, wat hadden we moeten zeggen over van Dijk dan? Neemt niet weg dat we week arrogant zijn en het voetbal denken te hebben uitgevonden terwijl we afgelopen drie toernooien niet meegedaan hebben en op het laatste toernooi dat we wel meededen behoorlijk matig hebben gepresenteerd (en 2012 was ook heel
pover). Terwijl er best veel talent in de selectie zit. Daarom snap ik ook niet dat we altijd aan die matige of bejaarde Nederlandse coaches blijven volhouden, het zou echt ontzettend verfrissend zijn om eens een nieuwe, frisse buitenlandse blik te laten kijken naar het voetbal van het Nederlands elftal.

14 juli 2021 om 00:22

Arrogant? Naast Wijnaldum, De Ligt, Van Dijk, Frenkie de Jong en misschien Depay, vind ik echt niet dat wij nou zo’n geweldig team hebben hoor. Bij eerdere toernooien riepen wij altijd al vooraf dat wij wel even kampioen gingen worden. Maar dit jaar heb ik vrijwel niemand dat zien roepen. Iedereen vond het op voorhand al een wonder als we de halve finale zouden halen.

14 juli 2021 om 07:51

Volgens mij roepen we al meer dan 10 jaar niet meer dat we ff kampioen worden. Selectie van 2010 vonden we slecht, 2014 ook, paar mislukte toernooien en afwezigheid.
Dit EK merkte je wel dat na de groepsfase het gevoel ontstond dat we makkelijk naar de halve finale zouden kunnen. Als je dan van Tsjechië verliest; dat was denk ik wel onderschatting en arrogantie

14 juli 2021 om 09:35

Ik snap ook Gullits punt over bluf waar de Nederlanders volgens hem nodig wat nederigheid bij moeten leren totaal niet. Alsof de Fransen, Spanjaarden, Italianen, Portugezen en Engelsen zo nederig zijn. Waar is die nederigheid in godsnaam goed voor als je het hebt over resultaten behalen? Volgens mij is het vooral belangrijk dat er een cultuuromslag komt waarmee we wanneer dat nodig is eens op zakelijke wijze een overwinning gaan afdwingen, inderdaad bijvoorbeeld met een buitenlandse coach. Gullit slaat hier in mijn ogen de plank echt gigantisch mis.

14 juli 2021 om 10:53

Het gaat niet om ff kampioen worden, het gaat om de houding van "wij weten hoe we moeten voetballen, we hoeven niet open te staan voor nieuwe ontwikkelingen of nieuwe taktieken, of voor een frisse blik. wij stellen gewoon FdB op als bondscoach ondanks dat hij overal geflopt is, of LvG van bijna 70, en dan gaan we lekker een toernooi spelen"

14 juli 2021 om 13:32

Maar op de mensen bij de Knvb die de aanstelling van De Boer een goed idee vonden na heeft er toch vrijwel niemand die houding? Ik snap daarom Gullits kritiek gewoon niet. We weten dat we een aantal uitstekende spelers hebben (en dat we Van Dijk echt wel missen, ondanks dat er ook zonder hem nog steeds wereldtop achterin staat bij ons met De Vrij en De Ligt), maar dat in de breedte het elftal echt niet goed genoeg is om kampioen te worden. Dus heb je een slim strijdplan nodig om de sterktes in het elftal goed te benutten en de zwaktes te verbloemen. Dat is iets waar De Boer totaal niet in uitblinkt, maar Van Gaal wel, al zou ik inderdaad ook liever een buitenlandse coach zien die eens echt komt vernieuwen. Gullit levert een brede kritiek op het sentiment in Nederland, maar volgens mij is die vrijwel alleen van toepassing op de dinosauriërs van de Knvb.

15 juli 2021 om 00:16

Grappig hoe je De Vrij niet zo geweldig vind terwijl hij toch wederom de beste verdediger van de serie A is (ook al een keer beste van het WK dus ook in oranje heeft hij het al laten zien). Daar spelen zowel de ligt als de 2 bazen waarover we het hierboven hebben. De ligt zat trouwens niet in de top 50 maar is natuurlijk wel een groot talent. Oranje mist natuurlijk wel het leiderschap van v Dijk, er is niemand opgestaan en dat was te merken

15 juli 2021 om 00:17

Grappig hoe je De Vrij niet zo geweldig vind terwijl hij toch wederom de beste verdediger van de serie A is (ook al een keer beste van het WK dus ook in oranje heeft hij het al laten zien). Daar spelen zowel de ligt als de 2 bazen waarover we het hierboven hebben. De ligt zat trouwens niet in de top 50 maar is natuurlijk wel een groot talent. Oranje mist natuurlijk wel het leiderschap van v Dijk, er is niemand opgestaan en dat was te merken

14 juli 2021 om 01:40

Natuurlijk Ajax33, een EK kampioen die in het legendarische Milan heeft gespeeld en alle prijzen won en tegenwoordig door de hele wereld reist om met mede top voetballers te praten over voetbal weet niet waar hij het over heeft. Maar jij op VZ weet het wel beter natuurlijk. Ironisch dat Gullit precies spreekt over jou types. Gullit zit haast wekelijks tegenover Shearer, Souness, Henry, Ferdinand en noem ze maar op dus ik kan me zeer zeker vinden in wat hij zegt, je moet het tussen de lijnen lezen. Na die eerste paar gewonnen wedstrijden dachten we in NL serieus een gooi te kunnen doen naar de finale terwijl men vergeten was dat dat team een leider miste (Van Dijk) en tegen Tsjechië kregen we het deksel op de neus.

14 juli 2021 om 01:51

Goede voetballer =/= slimme man. Goede voetballer =/= goede coach.Gullit is hiervan 100% het perfecte voorbeeld. Hetzelfde gaat op voor Mourinho maar dan de andere kant op.Gullit heeft bijna eigenhandig, bijna omdat het technische bestuur zijn wanen niet tegenhield, mijn club Feyenoord naar de afgrond geholpen. Goede voetballer? Ach maat, weinig beter! Dom? Vast niet. Slim? Handig? Adequaat op coachend gebied? Allemaal bewezen niet aanwezig. Jij weet net zo goed als ik dat analist zijn NIETS zegt. Net als goede voetballer zijn overigens; kent u enige... Frank de Boer?Gullit is de laatste jaren veel te veel bezig met oppervlakkige, niet relevante variabelen van mensen in de voetballerij. Ik durf te wedden dat, ook al noemt hij het niet, hij ervan overtuigd is dat 'het negeren van van Dijk' komt door deze 'variabelen'.En daarmee bedoel ik niet het al maanden vantevoren opgeraakte verdriet over onze beste speler en aanvoerder. Verzadiging is een ding. Ik mag de man maar JC ter paard, wat is hij de koning geworden van lullen zonder enige inhoud. Ik ken niemand die vDijk niet wilde zien op dit EK. Hij was nou eenmaal zwaar geblesseerd en we hebben meer dan adequate vervanging. Dit hele verhaal slaat als een lul op een slagroomtaart.

14 juli 2021 om 01:59

Waren er echt mensen die dachten dat we de finale konden halen , echt? Dan leven die mensen echt in een andere wereld.
Het was toch wel duidelijk dat Nederland geen team was , ondanks dat ze 3 keer gewonnen hadden?
Het is altijd lastig in te schatten wat Nederland had gedaan met van Dijk. Hij had in ieder geval zijn mede-verdedigers ondersteund in woord en daad. Want laten we eerlijk zijn wie organiseerde deze keer de verdediging. De Ligt en De Vrij zijn goede verdedigers, maar missen het organiserende talent van Van Dijk. Ik denk wel dat met Van Dijk er meer rust in het elftal zou zijn gekomen.

14 juli 2021 om 02:00

Powned je typt nu wel een lang verhaal maar je leest niet tussen de lijnen en je staat los van de realiteit door jou aversie tegen Gullit. Hij zegt alleen maar dat het gemis van Van Dijk groot was en we arrogant waren om te denken dat we het klusje zonder hem wel ff zouden klaren dus dat mag best aangekaart worden want zonder hem mist Nederland niet alleen een wereld verdediger maar ook een leider. Tsjechië was toch een en al drama, zodra De Ligt eruit was gingen de kopjes hangen en was het klaar.

14 juli 2021 om 02:17

Maar dat is het hele punt aycaramba, niemand dacht dat "we het klusje wel even zouden klaren". Iedereen ziet in dat het gemis van Van Dijk echt groot is. Je verhaal slaat dan ook helemaal nergens op.

14 juli 2021 om 02:32

Oké en dat mag je vinden. Ik kan me nog goed herinneren dat mensen vonden dat de rode loper was uitgelegd om de finale te halen, we hoefden enkel Tsjechië, Denemarken en Engeland te verslaan. Ik denk tevens dat dat met Van Gaal zomaar had kunnen lukken maar dat terzijde.

14 juli 2021 om 03:44

Ik ken echt helemaal niemand die dacht dat we VVD niet zouden missen. Hij is geblesseerd, daar kun je uren over lullen MaAr je kunt beter gaan kijken wat je dan wel hebt. Evenmin kan ik iemand die dacht dat we wel even de finale zouden halen. Ok Tsjechië had iedereen wel verwacht. Dan Denemarken 50/50 maar als we dat hadden overleefd zou het einde verhaal zijn.

14 juli 2021 om 07:27

Je verwisselt optimisme en hoop in voor arrogantie. Want dat was het toen we het speelschema zagen. Puur op basis van de tegenstanders zagen we een kansje. Dat is niet vreemd gezien de landen die er in stonden en wat hun gemiddeld niveau is. Puur omdat er (met alle respect) geen absolute top teams/landen in die speelhelft zaten kregen mensen hoop. Iedereen wist dat we het van de zwakte vd tegenstanders moesten hebben omdat we zelf ook niet bepaald goed waren. Als de tegenstander dan ook minder is kun je met wat geluk een of meerdere ronden verder komen. Dat heeft niets met arrogantie te maken.

14 juli 2021 om 11:19

@ Powned_nl 'ik durf te wedden dat, ook al noemt hij het niet, hij ervan overtuigd is dat 'het negeren van van Dijk' komt door deze 'variabelen' Je begint weer over zaken die niet worden benoemd en in dezen ook totaal geen rol spelen. En op basis waarvan durf je dit te wedden?

Het is toch logisch om een beetje kritisch te zijn op de groep die aanwezig was dan excuses te gaan zoeken, omdat een speler er niet bij was? Met of zonder Virgil moet je gewoon van Tsjechië winnen. Ook was zijn afwezigheid al ruim van te voren bekend.

Hij was toch bezig met zijn revalidatie? Dus eigenlijk geen nieuws. Buiten dat, ik hoor van o.a. van der Gijp dat Nederland de beste centrumverdedigers heeft van de hele wereld. Nou, niet van Europa, want Chiellini en Bonucci zijn toch echt de overtreffende trap. Ook voor van Dijk....

14 juli 2021 om 11:33

Ah, dus nu is Bonucci ineens weer fenomenaal? De man speelt al drie jaar als een natte krant en is nu weinig in gevaar geweest door weer eens een geweldige Chiellini en natuurlijk een mooi elftal. Als er 1 verdediger overschat is naar mijn mening, dan is het Bonucci wel. Zo zie je maar hoe snel meningen weer kantelen. Van Dijk heeft meer laten zien in een betere competitie, terwijl De Vrij ook zeker niet minder presteert.

14 juli 2021 om 11:40

Van Dijk, De Ligt en De Vrij heb ik ook meermaals steken zien laten vallen. Net als Bonucci. Maar als duo is de combinatie Chiellini/bonucci gewoon de top. .

14 juli 2021 om 17:31

Eens. Bonucci is misschien niet zo goed meer als hij ooit was, maar het duo Chiellini en Bonnuci is nog steeds wereldtop. Ze vullen elkaar aan en spelen ook met enorm veel passie. Van Dijk, De Ligt en De Vrij zijn naar mijn mening ook toppers, maar vormen geen duo/trio met elkaar wat net zo goed is als de Italiaanse collega's, al laat ik me graag verrassen. Van Dijk zelf hoort bij de wereldtop en is/was misschien wel de beste CV van de laatste tijd, voor zijn blessure. Heeft alles wat Maldini ook had, alleen dan ook nog extra lengte. Al mag ik een grootheid als Maldini met niemand vergelijken eigenlijk.

Het was al tijden duidelijk dat Van Dijk het niet zou redden, en ja, De Vrij en De Ligt zijn uitstekende vervangers. Tuurlijk was het een aderlating, maar die positie is juist prima bezet. En arrogant? Onderling met vrienden en wat ik online lees heeft juist helemaal niemand vertrouwen in het Nederlands elftal, vrijwel iedereen is het erover eens dat we misschien 3-4 spelers van wereldklasse hebben, maar dat is te weinig om écht mee te doen op de eindtoernooien. Zit weinig arrogantie tussen...

14 juli 2021 om 00:04

Dat is dus wat Gullit bedoelt. Er is geen vervanger voor VVD. Hij is de beste verdediger en aanvoerder en hij brengt ook nog eens scorend vermogen.

Ik vond De Vrij echt heel lekker spelen als rechter centrale verdediger. Hier op VZ wordt hij wel gewaardeerd, maar vanuit de media wordt hij haast nooit uitgelicht. Van Dijk is nog beter, maar tussen De Vrij en Van Dijk zit nmm op dit moment minder niveau verschil dan tussen De Vrij en De Ligt. Die laatste is degene die aan moet haken. Ik geloof wel dat hij hen beiden kan overstijgen, maar vond hem echt tegenvallen de laatste serie wedstrijden. Vanaf die eerste wedstrijd als linker centrale verdediger... hij leek gewoon niet in het ritme te komen. Zonde.

14 juli 2021 om 05:51

De Vrij is een goede verdediger , maar kan daarnaast geen leiding geven aan de verdediging. Dat zelfde is het met de Ligt het geval en Steek is nu ook niet een keeper die zijn verdedigers te recht wijst. Oranje miste een echte leider en dat is wat van Dijk wel is, zeker vergeleken met de andere spelers van Oranje

Wat is dit voor flutartikel? Of nouja, wat Gullit verteld is in ieder geval flut. Dus we hadden met zn allen moeten janken dat vDijk er niet bij was? Dat we hem gemist hebben? Dat we daardoor 3 redelijke wedstrijden en 1 slechte gespeeld hebben. Als vDijk erbij was, had deLigt ook gespeeld en een rode kaart gekregen. En de Vrij, als een van de beste verdedigers van Italië, is die dan niet van het niveau Chiellini/Bonucci? Als je gewoon als een team speelt, met zn allen druk zet etc, komt niet alles op de verdedigers aan lijkt me. En dat deed Italië goed. VDijk hebben we echt niet gemist, systeem was nog steeds 532 geweest en dus gewoon k**. Sterker nog, laten we maar meteen afscheid nemen v vDijk. Nee das wat te rigoureus, maar eerlijk, vDijk heeft ook niet bepaald een goed seizoen gedraaid met Liverpool.

14 juli 2021 om 08:01

@Marton
Dat ging ook nogal lastig, aangezien hij het grootste gedeelte van dit seizoen geblesseerd was... Daarvoor presteerde hij gewoon prima, naar mijn idee..

14 juli 2021 om 08:50

Het is nog erger dan een flutartikel. Het is het werk van een ander stelen. Dit is betaalde content van de Telegraaf die Voetbalzone hier gratis aanbiedt en er zelf geld aan verdiend.

Top journalisten zijn het.

Wat is dit voor flutartikel? Of nouja, wat Gullit verteld is in ieder geval flut. Dus we hadden met zn allen moeten janken dat vDijk er niet bij was? Dat we hem gemist hebben? Dat we daardoor 3 redelijke wedstrijden en 1 slechte gespeeld hebben. Als vDijk erbij was, had deLigt ook gespeeld en een rode kaart gekregen. En de Vrij, als een van de beste verdedigers van Italië, is die dan niet van het niveau Chiellini/Bonucci? Als je gewoon als een team speelt, met zn allen druk zet etc, komt niet alles op de verdedigers aan lijkt me. En dat deed Italië goed. VDijk hebben we echt niet gemist, systeem was nog steeds 532 geweest en dus gewoon k**. Sterker nog, laten we maar meteen afscheid nemen v vDijk. Nee das wat te rigoureus, maar eerlijk, vDijk heeft ook niet bepaald een goed seizoen gedraaid met Liverpool.

Wat is Dil toch een vermoeiende man. Hij drukt mensen in een positie die werkelijk waar niemand in neemt, om vervolgens het volk toe te spreken als verlichte ziener waar hij het klootjesvolk even uitlegt dat niemand behalve hij er iets van snapt. En dan begint hij in datzelfde kolompje ook nog eens over een vermeende arrogante houding.
Waarom krijgt die man in godesnaam een vaste kolom in een krant?

Ik volg dit niet helemaal... het volk is arrogant omdat we het niet over Van Dijk willen hebben? Dat we best arrogant zijn klopt wel, maar dit is dan wel een heel vaag voorbeeld daarvan. Dat gaan we overigens mooi niet veranderen! die arrogantie. We willen niet zoals de rest zijn.

Pickford had net zo lang geschorst moeten zijn als Van Dijk zijn blessure. Maar dan had Engeland misschien wel het EK gewonnen.

Maar wat zeg je nou eigenlijk Gullit? Virgil is niet benoemd omdat het totaal onnodig is om na ieder pot te roepen dat we geen Virgil hebben. Totaal niet vanuit arrogantie maar omdat het kansloos geroeptoeter is.

Als je al maanden weet dat Van Dijk niet mee kan doen dan stel je jezelf als Oranje supporters daarop in. En je verwacht van de bondscoach precies hetzelfde. We zijn ook zeker niet het enige land dat een sterkhouder moest missen. Waar het uiteindelijk vooral over gaat is de matige prestatie en de onmacht van Oranje tegen Tsjechië. Als we nou in de halve finale gesneuveld waren tegen Engeland omdat we defensief wankel waren, dan is het misschien interessant te denken aan “wat als Van Dijk …” Maar als je eruit vliegt in de achtste finales tegen respectievelijk Tsjechië omdat je een collectief door het ijs zakt dan hoef je niet eens te beginnen over afwezige spelers. Al was Van Dijk erbij geweest en speelde hij een wereldpartij : als zoveel spelers om je heen ondermaats spelen en je trainer tactisch ook faalt dan had het weinig veranderd aan de uitschakeling.

Volgens mij is het gewoon discriminatie en racisme dat er niet over VVD gesproken werd. Wat als het MDL geweest was waarvan we al maanden wisten dat ie er niet bij zou zijn? Nou, dan was dat elke avond in de voor- en nabeschouwing van niet alleen Oranje maar elke nationale ploeg onderwerp van discussie geweest! Dat weten we allemaal! Het is dus niet alleen arrogant maar ook nog eens racistisch om niet over VVD z’n afwezigheid en de impact daarvan te spreken.. (Zucht, cynisme en sarcasme off)

Volgens mij waren de verwachtingen nog nooit zo laag voor een EK/WK en dat had mede te maken met het ontbreken van VVD. Gullit lijkt af en toe iets teveel in z'n eigen coconnetje te zitten.

14 juli 2021 om 06:25

Nee dat had te maken met wie de bondscoach was

Waarom moesten mensen het over hem hebben dan?
Hij deed toch niet meteen er was toch al weken/maanden sprake van dat hij niet mee kon.

Het zijn de leidinggevende eigenschappen die Oranje gemist heeft. Er is niemand bij het huidige Oranje die de leiding neemt en de mensen terecht wijst. De Ligt en de Vrij zijn goede verdedigers , maar nemen niet de leiding over de verdediging.

14 juli 2021 om 11:30

De verdediging was ook niet zozeer het probleem. Het middenveld rendeerde totaal niet en voorin was alles ook helemaal verkeerd afgestemd. Dat gaat een centrale verdediger ook niet recht breien. Een coach die uit wanhoop twee weken voor het EK de formatie volledig omgooit en meerdere foute beslissingen maakt, richt gewoon veel schade aan. De technische staf heeft gewoon enorm staan schutteren. Memphis rendeerde niet zoals hij kan renderen en speelde ook niet goed, Wijnaldum speelde niet in zijn kracht, De Jong was in de helft van de wedstrijden onzichtbaar, Weghorst had nergens aanvoer en De Roon stond er voor spek en bonen. Als zoveel basisspelers niet renderen, kun je het niet afdoen als vorm of de afwezigheid van Van Dijk. Dan slaat de tactiek gewoon kant noch wal.

14 juli 2021 om 13:25

Er is veel misgegaan voor en tijdens het EK . Je kan denk ik ook niet ontkennen dat er geen leider in het team rond liep.
Verdedigend stond Oranje ook niet al te sterk vind ik . Dit zal denk ik ook met de tactiek te maken hebben gehad en het uitvoeren van de taken. Want verdedigen en aanvallen doe je met zijn alle. De aanval begint bij de verdediging en verdedigen begint bij de aanvallers.

Ja, eens! Zijn gemis was zeer voelbaar. De Vrij is prima, maar kon dat gat niet opvullen. Van dijk erbij scheelt 30%!

Natuurlijk ben je als Oranje verzwakt als je Virgil mist. Echter wist je dat al enkele maanden, dus om daar dan op terug te komen is inderdaad zoeken naar excuses. Zeker als je ziet wat er wel staat met De Vrij en de Ligt. Dat is op papier ook niet misselijk in het internationale voetbal. Het is niet dat je door de afwezigheid van Virgil moet terugvallen op pure middelmaat. We hadden grotere problemen op andere posities, dus daar gaat dan meer aandacht naar uit dan naar de centrale verdedigers die ook zonder Virgil op papier ons sterkste onderdeel zijn.

We hebben het altijd over De Ligt, onze wonderboy. Maar er is er maar een die allesbepalend is. Die onmisbaar is en een leider: Virgil!

14 juli 2021 om 11:26

De Ligt is op dit moment ook gewoon nog de mindere van de drie. Van Dijk en De Vrij zijn simpelweg verder en dat is ook geen schande gezien het verschil in leeftijd.

Wat is dit nou. Ik heb het het hele toernooi over van Dijk gehad, net als over het ontbreken van vd sar, van basten, rijkaard en uiteraard gullit zelf. Ik hoopte zo erg dat we ze alle 5 op tijd klaar konden stomen voor het ek, maar ik wist eigenlijk al dat het niet zou lukken

Waarom zouden wij het ook over hem moeten hebben?
Hij heeft tijdig aangegeven dat hij het risico niet gaat lopen en het niet gaat halen.

Er was toch ook geen reden tot paniek? De pot tegen Tsjechië had ook beslist moeten worden door Malen i.c.m. Depay (gewoon binnenkant voet die bal erin janken). Dan maakte De Ligt ook niet die domme overtreding en had je een hele andere pot. Als als als, ik weet het.

Van Dijk werd wellicht als leider gemist, maar je moet als team/land zijnde bezig zijn met de spelers die je wel hebt, niet met de spelers die je mist.

Vind het juist goed, dat het niet over Virgil is gegaan en dat er ''excuses'' zijn gezocht, want die waren er gewoon niet.

Enorm falen van Frank de Boer dit EK en daar heeft hij zijn ''beloning'' voor gekregen met het ontslag.

14 juli 2021 om 11:23

Ja dit gaat nergens over. Beetje zoeken naar zaken die er niet zijn. Alsof Spanje het constant had over Ramos ofso. van Dijk als leider was misschien nodig maar de Vrij en de Ligt zijn ook niet mis. En uiteindelijk is het gewoon idd een dikke faal geweest van met name Fdboer ja, tsja.

Deze discussie werd aan het begin van Euro 2020 ook gevoerd, na Nederland-Oekraine: dat Nederlanders een beetje minachtend deden over de voetbalaanpak van de tegenstander. Wat Gullit bedoeld is dat Nederland slecht presteerde omdat een sleutelspeler ontbrak, terwijl Nederland zijn gal uitspuwde over de bondscoach en getalletjes die een voetbalsysteem uitdrukken. Dan hebben we altijd onze mond vol over hoe het zou moeten en zijn we ook nog heel belerend over andere voetbalaanpakken, met name degene die te defensief of reactionair zijn, terwijl we zelf 1x een troffee omhoog hebben gehouden. Ja, Italie speelt inderdaad af en toe lelijk (en af en toe niet), maar ze hebben wel 2 Europese titels en 4 wereldtitels. Maar nee, de Nederlandse voetbalkenner, die vindt dat het altijd verzorgd en aanvallend moet, staat met het belerende vingertje en meent het beter te weten. Dat is wat Gullit bedoelde, wanneer hij stelt dat 'wij' arrogant overkomen naar de rest.

14 juli 2021 om 11:25

Ja, want de centrale verdediger was het probleem? Het was gewoon los zand. Geen enkele capabele coach gooit een volledige tactiek omver, twee wedstrijdjes vlak voor een EK. Er was totaal geen samenhang en we waren volledig afhankelijk van individuele kwaliteiten. Daar kan zelfs een Van Dijk helemaal niets tegen doen. Centraal was het niet eens zo slecht en De Vrij was 1 van de weinigen die zich aan de malaise onttrok. Natuurlijk mis je een speler als Van Dijk als hij geblesseerd raakt, maar dat was niet het grote zwakke punt van deze reeks.

14 juli 2021 om 11:36

Ja, maar dan haak je niet in op het onderwerp, maar op de bijzaak. Het onderwerp is de veronderstelde arrogantie van de Nederlandse voetbalkenner, niet de misrekeningen van onze laatste bondscoach, of een verkeerd gekozen tactiek in de aanloop van dat toernooi. Gullit daagt uit het breder te bekijken.

14 juli 2021 om 14:18

Ik zie geen arrogantie van de Nederlandse voetbalkenner in deze. We wisten allemaal dat Van Dijk niet inzetbaar zou zijn en we wisten ook allemaal dat je zo'n verdediger wel gaat missen. Dan heeft het geen enkele zin om te klagen over de afwezigheid van Van Dijk. Gullit slaat hier gewoon de plank mis omdat alle zwakke punten van het Oranje onder De Boer al door iedereen besproken waren. Wat Gullit hier doet is speculeren door op de stoel van anderen te gaan zitten, enkel om iets te willen vertellen wat de revue nog niet gepasseerd was.

Dit is werkelijk de grootste onzin dat in jaren uit zijn mond is gekomen. Niemand had het over Van Dijk, omdat iedereen wist dat er 0 procent kans was dat hij inzetbaar zou zijn. Waarom zou je dan gaan roepen over Van Dijk? Bovendien was het grootste probleem niet eens zozeer centraal achterin. Er zat gewoon totaal geen lijn in de ploeg. Het was gewoon afwachten en aan de bal hopen op een bevlieging van Memphis. Dat is een te grote verantwoordelijkheid om te leggen op 1 speler. Bovendien rendeerde het middenveld totaal niet in dat systeem.

centrum met De Vrij en De Ligt is ook gewoon wereldtop. Vooral De Vrij, die wordt zo enorm ondergewaardeerd heb ik het idee. Ik denk dat als je aan 100 Nederlanders vraagt hoe ziet jouw ideale centrum eruit dan zeggen er 80 De Ligt en Van Dijk. De Vrij hoort gewoon bij de beste cv's ter wereld.

14 juli 2021 om 12:04

Tsja wat je niet hebt heb je niet, andere landen missen ook wel eens wat, dat hoort erbij. En natuurlijk waren ze met van Dijk wel in de halve finale of nog verder gekomen, althans de van Dijk van voor zijn blessure. Laten we eerst maar even kijken hoe hij terugkomt.

Ik vind Gullit onnavolgbaar in zijn verhaal. Wat wil de beste man nou eigenlijk duidelijk maken? Lekker belangrijk hoe men in het buitenland denkt over Nederland. Virgil is een gerespecteerde voetballer, absolute top en niemand zal dat betwisten. Waarom dan dit als excuus opvoeren voor afgelopen EK? Gewoon tactisch en technisch minder dan veel landen. Benoemen zoals het is, daar hebben we meer aan Gullit.

Onvoorstelbaar Gullit.
1) "praat ik met voormalig topvoetballers uit andere landen, dan houden ze me vaak de spiegel voor dat wij arrogant zijn."
2) “In dat geval kan Oranje op het WK 2022 in Qatar hoge ogen gooien, want er zit kwaliteit voldoende in het Nederlands elftal."

Kun je nou geloven dat hij eerst verwijt dat wij Nederlanders arrogant zijn, om vervolgens zelf een arrogante opmerking te maken? Aanvallend komen we gewoon zwaar tekort.

Had Gullit dit ook gezegd als het een blanke aanvoerder had geweest,iedereen wordt er nu een beetje moe van overval maar weer een statement van maken,het lijkt Hamelton wel.

14 juli 2021 om 12:23

'had Gullit dit ook gezegd als het een blanke aanvoerder had geweest,'

Virgil van Dijk kon je oom of neef(je) zijn geweest...

We verwijten elkaar dat we zoveel zeuren binnen ons land en als we dat eens niet doen om het gemis van Van Dijk tijdens een EK wordt dat als arrogant gezien. Een lose-lose situatie.

Gullit heeft het over nederigheid en zelfreflectie...in 1990 was er voor en tijdens het WK weinig van te merken...jij had de boot voor de gracht ook al gereserveerd....achteraf heb je goed lullen...

Moet je dan de hele tijd roepen hoe erg het is dat ie er niet bij is? Lekker voor de jongens die er wel staan. En De Vrij, De Ligt, Ake en Blind zijn een prima vijver om 2 (of 3) cv's uit te vissen.

Wist niet dat Nederland ook Top voetballers had . Heb ze in ieder geval nog niet gezien . Wel zag / zie ik een zooitje Nederlandse arrogante voetballers . 😆😉😁

Als er iemand arrogant overkomt dan is dat Gullit zelf. Van Dijk is zoalng hij nog geen wedstrij heeft gespeeld niemand iet schulgi

Chiellini en bonucci zijn vele malen beter dan van dijk. Houden zich ook gewoon bezig met voetballen ipv statements houden en doen.

Ik riep bij de aanstelling van De Boer dat het al niks zou worden. Ook arrogant? Ga lekker in de kleedkamer staan filmen joh Gullit. Je lult in de ruimte. Nederlanders slaan vaak door naar hosannastemming, maar dat heeft niks met arrogantie te maken. Dat is gewoon de Oranjegekte. Je zag het laatst al bij de F1 race in Oostenrijk. Max is de wereld aan het veroveren en alles kleurde daar Oranje.

Gullit heeft gewoon gelijk. Iedereen dacht dat we met de Vrij en de Ligt niet veel minder zouden zijn. Maar het tegendeel is waar gebleken. Hoewel de Vrij verdedigend niet veel minder is dan VvD komt de Ligt nog niet eens in de buurt. En qua leiderschap kunnen beide niet in zijn schaduw staan. Dat zag je al in de poulefase tegen bijvoorbeel Oekraïne maar dat werd n og veel duidelijker tegen Tsjechië. Ik zeg niet dat we met VvD gewonnen hadden maar hij had zijn medespelers wél scherper gehouden dan nu gebeurde bij beide goals van de Tsjechen. Over het geheel genomen (zwakke coach, gemis aan V vD en gemis aan scherpte en felheid bij veel spelers) was het nog een wonder dat we de poulefase overleefden.

Van Dijk missen is echt doorslaggevend geweest in mijn optiek. Maar ben het ook eens dat Nederland vaak arrogant uit de hoek komt. Wij zijn zo goed vinden wij maar uiteindelijk niks presteren. Beetje meer respect voor een tegenstander zou wel een vooruitgang zijn. Vooral media roept altijd het hardst dat een ploeg een makkie is. Een minder grote bek zou op zijn plaats zijn. We zijn niet meer wereldtop!!

"een beetje bluf is niet erg, maar graag in combinatie met wat nederigheid.” om vervolgens te zeggen: "in dat geval kan Oranje op het WK 2022 in Qatar hoge ogen gooien, want er zit kwaliteit voldoende in het Nederlands elftal. Helemaal als de ploeg weer kan beschikken over Van Dijk”

Waar is je nederigheid?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren