Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dringend verzoek aan Ajax- en Feyenoord-fans na ‘act’ van Berghuis

Laatste update:

De supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord doen een dringend beroep op hun achterban nu de transfer van Steven Berghuis naar Amsterdam op het punt staat om afgerond te worden. Een filmpje van een Feyenoord-fan die twee wedstrijdshirts van Berghuis in rook op laat gaan, het thuis- en uittenue, is een onschuldig voorbeeld in vergelijking met de woedende reacties van zowel Ajax en Feyenoord-supporters op sociale media.

“De emoties schieten van links naar rechts”, vertelt Fabian Nagtzaam, directeur-bestuurder van de Supportersvereniging Ajax, dinsdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Een deel van onze supporters juicht het toe dat de club erin geslaagd is om de aanvoerder en beste speler van Feyenoord binnen te halen. Een ander deel ziet zijn komst totaal niet zitten. De gevoelens zijn echt heel ambivalent.”

In Rotterdam daarentegen is er vooral boosheid en ergernis omdat de fans van Feyenoord ‘zich verraden voelen’, zo reageert Remco Ravenhorst, voorzitter van supportersvereniging De Feijenoorder. Berghuis is pas de vierde speler ooit die van Feyenoord naar Ajax gaat. “Zo kun je het gevoel het beste omschrijven. Kijk, elke voetballer is er vrij in om een bepaalde keuze te maken. De frustratie in deze transfer zit 'm vooral in het feit dat Berghuis jarenlang een soort clubliefde geacteerd heeft.”

“Hij zou nooit een binnenlandse transfer maken, omdat hij zo gek was op Feyenoord. Nou, die clubliefde heeft hij blijkbaar niet. Anders zou hij deze gevoelige stap nooit maken. Dat wordt hem enorm kwalijk genomen door de Feyenoord-supporters.” Het feit dat de fans van Feyenoord zich in de maling genomen voelen, moet echter niet tot excessen leiden. “Teleurstelling mag natuurlijk nooit leiden tot vormen van intimidatie. Dat keuren we ten stelligste af”, benadrukt Ravenhorst.

Nagtzaam benadrukt dat de supportersvereniging van Ajax van mening is dat Berghuis het op het veld moet laten zien. “Daarop zullen we hem beoordelen, niet op waar hij vandaan komt. Ik hoop dat iedereen er toch enigszins op die genuanceerde manier tegenaan blijft kijken. Laat de reacties alsjeblieft binnen het betamelijke blijven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap niet dat er Ajax-supporters zijn die niet blij zijn met deze transfer. Berghuis is een topspeler. Ik ben blij dat hij er is!

13 juli 2021 om 08:02

Je hebt er altijd idioten bij die liever stoer doen dan nadenken. Ik snap het idiote gedoe ook niet.

13 juli 2021 om 10:43

Tuurlijk Hans, er zitten altijd idioten tussen die gekke dingen gaan doen. Maar het is toch helemaal niet gek dat je een speler liever niet ziet komen omdat je geen fan van hem bent en dat je daarom dus niet blij bent met zijn komst.

13 juli 2021 om 11:34

Totdat hij een wedstrijd beslist voor Ajax. Dan staat iedereen op de banken.

13 juli 2021 om 11:36

Natuurlijk hoef je er niet blij mee te zijn dat een bepaalde speler komt.
Maar dan is toch nog niet nodig om die speler te gaan bedreigen via social media.
Want daar gaat het over.

13 juli 2021 om 14:49

Dat zijn dus de idioten waarover ik het heb. Dat keurt niemand goed, behalve die idioten zelf.

Er zullen vast ook mensen zijn die deze transfer niks vinden maar wel voor hem gaan juichen. Dat is voor velen dan echter meer juichen voor de club, en ze hebben dan vaak liever dat iemand anders die beslissende had gemaakt.

13 juli 2021 om 18:09

@baloog
Tuurlijk, mee eens. Maar niet om de reden: "omdat die van Feyenoord komt". Dat is erg kortzichtig. En ik denk dat dat voor 95% van de critici geldt

13 juli 2021 om 08:04

Ik kan je het wel vertellen hoor. De man kust het Feyenoord logo. De man schopte een bal in het publiek. De man vierde feest met Feyenoord supporters of hij 1 van hun was. Dit zijn er zomaar een paar.

Qua voetbal zullen ze wel blij zijn als er een speler komt van dit niveau qua mens niet.
Iets met een vos verliest nooit zijn streken

13 juli 2021 om 08:35

Lekker belangrijk allemaal. In het heetst van de strijd ga je mee in de euforie. Je voetbalt met een beetje geluk 14 jaar op topniveau. Berghuis wil een keer een prijs pakken en in de championsleague spelen. Waar kan hij dat beter doen dan bij Ajax? In het buitenland komt hij nooit aan spelen toe bij clubs die in de championsleague spelen. Oftewel voor zijn sportieve ambities is dit de best denkbare stap. Als supporters het leuk vinden om het shirtje in de fik te steken moeten ze dat lekker zelf weten, misschien denken ze dat ze dan stijgen in de hiërarchie van het supporter zijn van Feyenoord en vinden ze zichzelf heel stoer. Lebron James zijn shirtjes werden ook verbrand toen hij naar Miami ging en die supporters die dat deden kochten 4 jaar later als eerste weer zijn shirtje toen hij terugkwam en hij de club kampioen maakte.

13 juli 2021 om 08:43

Nouja, lekker belangrijk allemaal? Dat is wel wat voetbal mooi maakt. Het idee dat spelers een bepaalde band voelen met je club. Het idee dat een speler die veel heeft betekend voor je club een bepaalde vorm van genegenheid koestert naar Feyenoord. Berghuis was de laatste jaren zelf erg uitdrukkelijk in z'n 'liefde' voor Feyenoord, dan snap ik wel dat je als supporter je in het ootje genomen voelt. Als Blind nu opeens naar Feyenoord zou gaan zouden hier er ook een hoop van balen.

13 juli 2021 om 08:44

Ach, een van de grootste recente helden van Feyenoord, Dirk Kuyt, deed dit zowel bij Quick Boys, FC Utrecht als Feyenoord. Overal waar hij kwam was dat zijn favoriete club en enige liefde. Zo werkt dat nu eenmaal in het voetbal. Berghuis kan zich zowel financieel als sportief verbeteren. Ik neem hem dat niet kwalijk. Ik heb ook liever niet dat de beste spelers van mijn club naar een betere club gaan. De enige remedie hiertegen is ervoor zorgen dat je zelf die betere club bent. Zolang dat niet gebeurt valt er zo'n speler weinig te verwijten.

13 juli 2021 om 08:45

Elke speler is overdreven in gedrag bij club waar men op dat moment speelt, zo gaat dat. Dat Kuyt zijn populaire uitspraken doet is bizar, de man die ooit zei dat Utrecht zijn club was en daar graag wilde terugkeren was ook vrij snel om toen hij bij Feyenoord terecht kon.

Utrecht en Ajax zijn ook water en vuur, vooral vanuit Utrecht kant. Echter, bijna geen enkele supporter neemt jongens als Labyad en Klaiber iets kwalijk dat men naar Ajax vertrekt, het is gewoon een stap hogerop. Feyenoord is niet meer de club van vroeger maar gewoon een subtopper dus voor Berghuis is dit in alles een grote stap vooruit.

Laat Ajax supporters blij zijn dat 1 van de beste spelers uit deze competitie de stap durft te maken en laat de Feyenoord supporters deze jongen de stap hogerop gunnen.

Jij en ik gaan ook voor de concurrent werken als we daar het dubbele kunnen verdienen, hoe erg we het ook naar ons zin hebben in onze huidige baan.

13 juli 2021 om 08:46

Nou Bliek, Dat zijn echt hele goede redenen zeg. Ik begrijp het nu volkomen. Gelukkig hebben alle ajax selecties uitgepuild van ideale schoonzonen en topniveau's qua mens. Wat een slap gelul.

13 juli 2021 om 08:50

Eeej het zijn niet mijn woorden maar van Ajacieden die het vertellen. Of het goede redenen zijn ach ik weet niet. De 1 zal er anders in staan dan de ander. Voor de 1 is het sentiment groter dan voor de ander.
De 1 zal zijn verstand beter gebruiken dan de ander.
Maar eeej val mij niet aan dit zijn de woorden van Ajacieden.

13 juli 2021 om 08:50

Wat een rare acties heeft Berghuis gedaan zeg als Feyenoord speler.. Pff feesten met feyenoord supporters als speler.. Logo kussen ook al zoiets...

Bal in tribune trappen is niet goed, maar komt voort uit frustratie.

Komop zeg dit is toch meer dan logisch dat je dit doet voor je achterban. Zo werkt het voetbal. Op het moment dat je voor een club speelt en je bent aanvoerder wordt er ook van je verwacht dat je dit doet.

Voetbal is emotie, het is juist goed dat hij alles geeft voor de club waar hij actief voor is!.

Als je beelden terugziet uit zijn jeugd dan zie je hem ook in een Ajax shirt. Na een aantal goede partijen of winnende goal in CL of belangrijke competitiewedstrijden ben je blij dat hij deze streken heeft.

Laten we nou niet overdrijven met zijn allen. Het gaat om de prestaties en de emoties die er nu zijn waaien wel weer over. Dit is voor hem een lange termijn beslissing, waar hij progressie boekt zowel sportief als financieel. Op korte termijn moet hij even op de blaren zitten, maar het zegt wel iets over zijn ambities.

Shirtjes verbranden waar ook het logo van je club op staat vind ik beetje triest.

13 juli 2021 om 09:10

Dat Blind naar Feyenoord zou gaan is geen vergelijking. Ten eerste is Blind een jeugdspeler van Ajax dus iemand vanuit de eigen opleiding en komt hij uit Amsterdam of iig uit de buurt van Amsterdam. Ten tweede wat nog veel belangrijker is: Blind is net als Berghuis de belangrijkste speler van zijn club en dus gaat hij niet naar Feyenoord want dat is een stap lager zetten ipv een stap omhoog.

13 juli 2021 om 09:26

Prima, vergelijk je 'm met Tadic wat mij betreft. Dat Ajax momenteel een stap hoger is is niet altijd een argument. Als er kernspelers van Ajax naar Feyenoord waren gegaan na het kampioenschap van Feyenoord doet dat ook pijn bij velen. Ik vind het altijd vreemd hoe badinerend er gedaan kan worden over supporters van andere clubs door (sommige, niet alle) Ajacieden, dat die maar even moeten accepteren dat hun beste speler weggaat. Daarvoor ben je supporter, een band met spelers. Dat Feyenoorders dat kut vinden is toch logisch?

13 juli 2021 om 09:46

ik vind dit zo'n slap argument. net alsof je ook in je leven maar van 1 vrouw kunt houden. liefde is plaats- en tijd- gebonden, Berghuis kan Feyenoord en Ajax mooie clubs vinden. Ik snap het gevoel van verraad wel, maar kom op mensen, word volwassen en besef dat echte clubliefde alleen bij supporters bestaat.

13 juli 2021 om 09:58

Clubliefde bestaat toch niet meer. Misschien nog bij van Hanegem en Swart, maar tegenwoordig zie ik het niet meer.

Zelfs bij Dirk Kuyt niet, die verontwaardigt aangeeft dat hij een dergelijke overstap nooit zou maken. Dirk kon op 32-jarige leeftijd, na zijn tijd bij Liverpool, terugkeren bij Feyenoord. In plaats van terugkeren bij zijn oude liefde koos hij voor een avontuur bij Fenerbahce om nog wat miljoentjes binnen te harken. Hij kwam pas terug op zijn 35e, toen hij eigenlijk al over the hill was en de Turken hem beu waren.

Waarom zou je van Berghuis deze loyaliteit verwachten? Hij voetbalt voor zijn eigen eer en glorie, zoals 99% van alle voetballers.

13 juli 2021 om 10:20

Gewoon een heel goede speler die het zeker goed gaat doen in de Champions League. Na 2 jaar verkopen voor 25 miljoen en dan is het een goede zet geweest van beide partijen.

13 juli 2021 om 10:36

@ Fregat,

De situatie van Dirk Kuyt lag natuurlijk wel iets anders he? Het is niet zo dat hij geen clubliefde heeft omdat hij op 32-jarige leeftijd niet terug bij Feyenoord kwam, maar toch voor een ander avontuur koos. Op 35-jarige leeftijd was hij een stuk minder idd, maar heeft hij Feyenoord toch nog kampioen gemaakt.

Clubliefde bestaat wel, het heeft alleen verschillende vormen. Het is niet zo dat omdat Kuyt voor Fenerbahce koos, hij geen clubliefde kent. Clufliefde betekent niet dat je verplicht bent om terug te keren, dat zijn alleen mooie dromen van de supporters.

Wij hadden Huntelaar, Sneijder, Van der Vaart en bijv nu De Ligt, die allen hebben geroepen dat ze terug zouden keren bij Ajax. Huntelaar kwam terug en presteerde, Sneijder kwam niet terug en heeft in plaats daarvan opeens meer met Utrecht dan Ajax (wat prima is), Van der Vaart zijn carriere ging helaas iets te snel naar het einde en De Ligt heeft nu geroepen dat hij op een dag terugkeert. Overigens keerde Huntelaar ook terug bij Schalke, ook uit clubliefde.

Het enige wat Berghuis geflikt heeft is hard roepen dat hij nooit een binnenlandse transfer zou maken, het logo kussen en nu opeens voor Ajax speelt. Notabene DE grote rivaal van Feyenoord. Als hij naar PSV gegaan was, waren de emoties niet zo hoog opgelopen als nu bij Ajax. Ik kan de supporters dus wel begrijpen.

13 juli 2021 om 11:20

@rutger

Je hebt gelijk dat de situatie met Dirk Kuyt anders was. Wat ik wil aangeven is dat elke voetballer in zijn carrière het optimale eruit wil halen (zowel qua financiën als niveau). Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

Een voetballer die een logo kust of beloftes doet, neem ik niet heel serieus. Dat kan de volgende maand weer anders zijn. Wijnaldum en Fer, twee jongens van Feyenoord, hebben ook hun carrière vervolg gegeven bij Psv, omdat de mogelijkheden bij Feyenoord beperkt waren.

Hetzelfde gebeurt nu bij Berghuis. Die jongen is 29 jaar en wil meer. Dat is geen Feyenoord-jongen en kiest dan zonder dat hij geremd wordt door clubgevoel voor Ajax.

13 juli 2021 om 14:13

Naja ben het niet helemaal met je eens. Elke voetballer waaronder Berghuis speelt voor zijn eigen carrière, als hij weet dat er meer interlands en prijzen te halen valt bij Ajax dan snap ik zijn keuze wel. Feynoord is momenteel niet meer wat het was en je bent als voetballer maar 1x prof.

13 juli 2021 om 08:07

Ik begrijp het wel. Het voelt bij mij een beetje dubbel. Bij mij is vooral zijn negatieve rol blijven hangen. De onnodige rode kaarten. Daarnaast ben ik er wel nieuwsgierig (en sceptisch) wie hij er dan uit moet gaan spelen bij Ajax. Aan de andere kant, als je de beste speler van je rivaal kunt kopen voor zo’n laag bedrag, waarom niet.

13 juli 2021 om 10:22

Je hebt juist een klootzak als hij nodig in je team. Kijk in nederland is dit niet gebruikelijk, daarom verliezen we altijd van de grote landen in europa. Gewoon omdat we die hardheid missen om ten koste van alles te willen winnen.

Berghuis heeft juist die winnaarsmentaliteit!

13 juli 2021 om 10:38

@citythebest

Fijn die winnaarsmentaliteit waarmee hij een rode kaart pakte tegen Vitesse, er vervolgens niet bij was tegen ADO waar kostbaar puntverlies werd geleden en waardoor je uiteindelijk in de play-offs terechtkwam in plaats van directe plaatsing voor de voorronde.

Fijn die winnaarsmentaliteit waardoor hij rood pakte tegen Heerenveen en je uit de beker vloog, waardoor je enige kans op een tastbare prijs werd weggenomen.

Fijn, die winnaarsmentaliteit!

13 juli 2021 om 10:46

Ach dit is makkelijk praten achteraf. Destijds hoorde je geen kritiek en noemde iedereen het inderdaad in de positieve zin van het woord: winnaarsmentaliteit. Het is heel zuur voor Feyenoord supporters om Berghuis wat de topspeler is te verliezen aan uitgerekend Ajax. Echter zat Berghuis bij Feyenoord toch wel een beetje op het einde van zijn latijn. Zolang de vervanging maar goed is is er niks aan de hand. Zonde van de Feyenoord shirtjes met Berghuis erop. Al zijn de naamstickers makkelijk te verwijderen en wellicht stelt Feyenoord zich hier wel schappelijk op en vervangen ze de letters.

13 juli 2021 om 11:15

@JJR12 Nou neem me niet kwalijk, maar als Feyenoord zonder Berghuis niet eens van ADO kan winnen begrijp ik zijn stap helemaal.

13 juli 2021 om 11:20

@ajaja

Nou neem me niet kwalijk, maar dan gaat die naar Ajax, dat met o.a. Tadic, Antony, Klaassen, Huntelaar en Gravenberch niet eens van Willem II kan winnen. Dan snap ik zijn stap totaal niet.

13 juli 2021 om 12:03

@jj: je pikt er nu 2 extreme zaken uit maar deze kwamen voort uit frustratie over het vertoonde spel van Feyenoord, de defensieve opstelling en de kwaliteit van zijn medespelers, die duidelijk ondermaats was. Bij Ajax zal hij hier minder last van hebben en komt zijn gedrevenheid juist beter tot uiting.

13 juli 2021 om 12:17

Dan snap je mijn punt niet. Jij verwijt Berghuis dat Feyenoord door hem niet won van ADO. Dat heeft weinig te maken met het feit dat Ajax niet van Willem II won.

13 juli 2021 om 13:14

@ajaja

Ik snap je punt volledig en maak een vergelijking die net zo scheef is als die jij gemaakt hebt. Berghuis heeft als aanvoerder en beste/belangrijkste speler een bepaalde verantwoordelijk en door die domme onbesuisde actie tegen Vitesse was hij er niet bij tegen Ado, waardoor Feyenoord een stuk zwakker was. Dát is hetgeen wat ik hem kwalijk neem.

Dat jij vervolgens snapt dat Berghuis een stap maakt omdat Feyenoord zonder hem niet van ADO kan winnen, impliceert dat je bedoeld dat Feyenoord zo slecht is dat ze niet van ADO kunnen winnen zonder hem. Dan is mijn vergelijking dat de stap naar Ajax niet zo groot is omdat zij niet van Willem II kunnen winnen toch hetzelfde?

13 juli 2021 om 13:33

Dus gelijk spelen in december tegen Willem II is hetzelfde als verliezen tegen het afgetekend gedegradeerde ADO in mei? Dus…..

13 juli 2021 om 08:10

Je mag inderdaad blij zijn met een speler als berghuis. Ook als hij van Twente zou komen, of van watford. Maar wat je nu ook ziet is dat men niet alleen blij is met de aangekochte kwaliteiten, maar dat de transfer wordt gezien als vernederend voor Feijenoord. Ik zie t zo niet. Feijenoord had er misschien meer geld uit moeten kunnen halen, maar ze hebben Ajax toch al meer laten betalen dan wanneer een buitenlandse club zou zijn langsgekomen, dus economisch gezien is t beter. En berghuis, goede voetballer, wilde toch al weg en vond zichzelf toch al boven de rest staan. Dat was in feite voetballend ook zo, ook qua salaris was dat zo, maar t zou m gesierd hebben als hij zich wat nederiger had opgesteld. Maar goed, ik zie afgezien van de move naar Ajax, wel als goede deal voor Feijenoord

13 juli 2021 om 10:36

Ik weet zeker dat Feyenoord Berghuis liever voor 4m had verkocht aan een buitenlandse club, dan voor 5,5m aan Ajax.

13 juli 2021 om 10:48

Tsja als dat zo makkelijk was hadden ze het wel gedaan. Gewoon een prima bedrag en hier moet Feyenoord wel een degelijke vervanger voor kunnen halen.

13 juli 2021 om 11:18

Dan hebben ze daar niet goed over nagedacht. kan me ook wel voorstellen, dat je bij het aantrekken van Berghuis niet meteen denkt dat hij over x jaar interessant zou kunnen worden voor een binnenlandse transfer. Die “fout” zal niet meer zo snel gemaakt worden denk ik. Kunnen psv Feijenoord en az gewoon standaard clausules in de contracten zetten dat een transfer naar Ajax niet aan de orde zal komen 😀 maar goed, dan wachten ze in Amsterdam wel tot ze in het buitenland uit de gratie raken en trekken ze dan wel aan. Zonder gekheid, Normaal gesproken zouden ze met deze 5.5, misschien wel 6.5 meer dan blij zijn, want waarom zet je anders 4 in dat contract.

13 juli 2021 om 08:20

Berghuis werd na een paar onbesuisde acties vorig jaar met de grond gelijk gemaakt. Sterker nog, de meesten gunden hem niet eens meer een plaats in het NL elftal. En nu opeens is het een goede aankoop, zo zie je maar, de bril die je ophebt bepaald de mening.

13 juli 2021 om 08:26

Nou, ik zit er ook dubbel in hoor. Qua voetballer vind ik hem zeker wat toevoegen maar ben absoluut niet blij met z’n gedrag/houding bij Feyenoord. Hoop dan ook dat, nu hij niet meer de beste speler is, hij z’n plaats weet en niet meer zo gek doet.

13 juli 2021 om 10:52

Helemaal met 4ever eens. Ik geloof best dat Berghuis voor wat opstootjes kan zorgen tijdens trainingen bij Ajax. Echter zolang het niet uit de hand loopt is er niks aan de hand. Ik denk dat Tadic alleen maar zn shirt uit hoeft te doen om Berghuis te laten zien wie de baas is. Wellicht is Berghuis ook achteraf mentaal te onstabiel om een aanvoerder te zijn.(driftig & kan zijn hoofd niet koel houden)

13 juli 2021 om 11:20

Ach dat zal toch wel loslopen? Tadic en Tagliafico zijn toch net zo? Die willen ook ten koste van alles winnen en zijn ook ratjes in het veld. Ik heb nog nooit ergens gelezen dat die twee met elkaar botsten!

13 juli 2021 om 08:21

Berghuis is een hele goede speler in de Eredivisie, maar daar houdt het ook op. Een topspeler zou ik hem dan ook zeker niet noemen.

13 juli 2021 om 08:25

hij is ook een egoïst
iemand die onnodige kaarten pakt .
zie hem niet als toegevoegde waarde .
wel heb ik zoiets van laat het maar zien misschien zit ik er naast . we gaan het zien

13 juli 2021 om 08:54

Het is zo'n egoïst dat hij meer dan 80 assists heeft geleverd... en ja hij heeft soms rare kaarten gepakt mja frustraties waren dat omdat hij vaak in zijn eentje Feyenoord droeg.

13 juli 2021 om 10:15

Iedere voetballer heeft regelmatig frustraties. Het gaat er om hoe je daar mee omgaat.

En aangezien ik Nico en Antony nog steeds regelmatig schoppende bewegingen zie maken in hun val verwacht ik niet dat ze bij Ajax al te veel moeite zullen doen om Berghuis te verbeteren op dat vlak.

13 juli 2021 om 08:35

@sanmarcos ik vind het een vreselijk naar mannetje, dus wat dat betreft hoeft ie er van mij niet bij. Hij zal niet snel de gunfactor krijgen bij mij. Maar goed, als ie ons naar de volgende ronde in de CL schiet en hij scoort 2x tegen psv, dan zie ik zn gedrag door de vingers :-) Een goede voetballer is het zeker en zijn feyenoord verleden maakt me echt niks uit.

13 juli 2021 om 08:38

Tja ik ben er ook gewoon blij mee. Clubliefde word door een gedeelte van de supporters verheven tot iets wat niet overeenkomt met de beleving van de voetballers zelf, andere fans of neutrale fans. Iedereen doet in het heetst van de strijd weleens dingen waarvan je later denkt; goh had ik dat nou zo moeten doen? Ik kus ook zelden het embleem van mijn werkgever ;-)

13 juli 2021 om 08:46

Goede instelling, itt Fabian Nagtzaam die weer denkt te spreken namens alle Ajax fans. Wie denkt die vent wel niet wie hij is?

13 juli 2021 om 08:54

Ben je nou echt zo onwetend of doe je alsof? Een deel van de supporters kent gewoon zo'n intense haat richting feyenoord, dat heeft niets met voetbalkwaliteiten te maken, maar met gebeurtenissen uit het verleden (en heden). Je kan er van alles van vinden, dat doe ik ook wel maar om nou net te doen alsof je écht niet kan begrijpen waarom mensen niet blij zijn met deze transfer...

13 juli 2021 om 08:56

Ik ben er niet echt blij mee. Ik vind hem niet echt het niveau hebben waar Ajax zich op moet richten. Maar ja, dat had ik ook met Schöne, dus die mening is niet zo veel waard. Ik kan me niet herinneren dat er ooit zo veel gedoe is geweest over een transfer tussen Ajax en Feyenoord. Hoe is dat geweest toen Cruijff naar Feyenoord ging?

13 juli 2021 om 09:03

Ben het met je eens dat Berghuis een goede voetballer is. Denk echter ook dat het geen slimme aankoop is. Waar moet hij gaan spelen? En wat ga je doen met Antony? Gaat Antony naar de bank met het risico dat je een potentiële wereldspeler gaat verliezen? Of zet je Berghuis op de bank die nog wel eens moeilijk kan gaan doen als hij niet speelt. Dat is beide niet goed voor het moraal van je team. En laten we eerlijk zijn dat Berghuis een koopje is voor dat geld, maar dan moet je wel een plan hebben, en volgens mij is dat er niet echt.

13 juli 2021 om 09:04

Iedereen is er blij mee,en sommige niet uit angst en plezier. De ene is bang dat hij scoort tegen Feyenoord.De ander is bang voor de rellen. En de ander doet of ie kwaad is,puur voor de plezier. Ze willen deze sfeer. de meesten zijn niet dom,ze vinden deze transfer prachtig om vele foute redenen. Ik noem ze pure egoistise verwende lafaards die alleen aan hunzelf denken. Hoe zielig is dat ?

13 juli 2021 om 09:06

Een topspeler voor de Nederlandse competitie helemaal eens. Op Europees niveau is het een dertien in dozijn speler vind ik.

13 juli 2021 om 09:32

Topspeler? Valt wel mee hoor , rasmussen komt er aan liever dat ze hem eens kans geven

13 juli 2021 om 09:33

Ik ben er atm oprecht niet blij mee. Niets tegen Berghuis, is voor ED begrippen een topspeler. We hebben echter al een Neres en Antony. Hier is ook ontzettend veel in geinvesteerd. Ik denk dat het nu exit Neres wordt en dat vind ik gewoon zonde.

Daarnaast heb je met Tadic, Haller en Berghuis 0 diepte en snelheid. Zal in de ED niet nodig zijn, maar in de CL zeker wel.

13 juli 2021 om 10:05

Ze zullen wel moeten en we zullen zien of Overmars dit geld goed heeft besteed. Ik heb niet het gevoel dat de koper er al is, en gezien zijn aankoopsom zal hij minimaal 30 miljoen moeten opleveren. Ik zie niet een twee drie wie dat gaat betalen. Napoli heeft nog wel een gekke bedragen uitgegeven en anders alleen in Engeland, maar voor die competitie is hij wel erg licht. Overmars had er goed aan gedaan hem toentertijd naar China te laten gaan voor 50. Dat was een beetje een Jorgensen verhaal die naar Newcastle kon en nu geen drol meer waard is.

13 juli 2021 om 10:15

Precies. Alhoewel ik blij ben dat hij niet naar China is gegaan omdat hij zich de tweede seizoenshelft heel goed had geprofileerd. Toen kwam de slepende blessure en nu staan we precies waar jij zegt.

13 juli 2021 om 09:38

Als je ziet hoe hij zich bij Feyenoord gedragen heeft en dan zonder pardon overstapt naar de aartsrivaal dan sta ik als Ajacied echt niet te juichen dat hij nu voor Ajax gaat spelen. Ja, hij is een goede speler, dat lijkt mij duidelijk. Iemand die zeker in de breedte iets aan Ajax kan toevoegen en die geldt als 1 van de beste aanvallers van de Eredivisie. Echter had deze transfer van mij niet gehoeven. Had dan liever al Sulemana gezien of dat ze dan Brobbey meer hadden geboden dan dat Berghuis nu 4 miljoen per jaar krijgt. Berghuis komt namelijk niet voor Ajax om de club verder te helpen en Ajax gaat in de toekomst helemaal niks voor hem betekenen. Dat hebben we gezien hoe hij nu bij Feyenoord vertrekt. Berghuis komt voor zichzelf, voor het geld en de omstandigheden van CL-voetbal. Zonder dat soort spelers kunnen we als Ajax prima.

13 juli 2021 om 10:02

Ach ja dat zijn die paar zogenaamde hardcore supporters die voetbal als oorlog zien, die willen strijden tegen de vijand uit Rotterdam. Waarschijnlijk hebben ze dat nodig om toch het gevoel te krijgen dat ze ergens toe dienen in het leven. Bij de meesten trekt dat wel weer bij als ze volwassener worden, bij een paar blijft het helaas altijd zo, daar doe je weinig aan dus gewoon niets van aantrekken.

13 juli 2021 om 10:43

Uberhaubt andersom ook. Ik zie ook artiesten filmpjes plaatsen met hun afkeer naar berghuis etc. Maar zelf zijn ze maar al te graag in amsterdam en treden ze hier graag op. Allemaal stoer doenerij

13 juli 2021 om 10:55

@Sanmarco voor Eredivisie begrippen is hij een top speler já ... Internationaal weinig meters gemaakt. Zit geen restwaarde op en bovendien zagen zij Sulemana als een betere optie dan dit. De instelling van Berghuis is vooral waardeloos: als het tegenzit is hij de eerste die opgeeft en er met de pet naar gooit of nare tackles uit woede maakt. Ik merk dat de Ajacieden dat te weinig benoemen en vooral zijn positieve bijdrage zien. Hij zal vast gaan piepen gezien hij hoogstwaarschijnlijk van aanvoerder in Rotterdam zal veranderen naar bankzitter in Amsterdam. Neres, Anthony, Tadic zijn er ook nog en die staan toch echt hoger in de pikorde. Als die Sulemana erbij komt, wordt het helemaal dringen geblazen. Time Will Tell!

13 juli 2021 om 14:21

@SanMarcos, je snapt het niet en Berghuis is een topspeler. Ja bij Feyenoord jah. Ajax had ook bazoer of tannane kunnen strikken. Was er dezelfde scepsis geweest. En ook nog eens voor meer dan de genoemde 4 mil. Is Ajax een liefdadigheidsinstelling die Feyenoord moet helpen. Deden ze ook bij vermeer toch.... Heeft versterking op die plek überhaupt wel prioriteit? Enz. Enz.

Het mooie is er zijn aan beide kanten supporters die het niet tof vinden.
Aan de kant van Feyenoord zal die groep groter zijn.
Zolang het bij shirtje verbranden blijft denk ik dat het allemaal wel mee val.
Iemand bedreigen en fysiek worden is buiten alle wetten. Hoe veel
Je iemand ook haat

13 juli 2021 om 08:03

Bliek, ik ben er klaar mee. Genoeg over gezegd de afgelopen dagen (weken?).
Bli(e)k vooruit en door !

13 juli 2021 om 08:16

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ben alleen bang dat vz er voorlopig niet klaar mee is.
Maar ja.
Jankabaks binnen halen nog 2 cv s en voetballen maar

13 juli 2021 om 08:35

Ik vrees nog wel wat berichten inderdaad... Zo ie zo als de clubs het officieel maken, wanneer hij door de keuring komt. Wanneer een "analist" weer vind dat hij 3 gram te zwaar is... Met andere woorden, we zullen nog veel lezen over deze transfer... ;-)

13 juli 2021 om 08:47

Er zal ongetwijfeld nog een hoopt topics komen; zo'n polemiek is natuurlijk altijd lekker voor zo'n platform. Er aan meedoen is een keuze. Lekker weer de focus op het eigen team en niet op weglopers.

Nou je speelt graag bij Feyenoord of niet dus hij mag het lekker zelf weten natuurlijk maar ik kijk echt uit naar de eerst komende klassieker in de Kuip

13 juli 2021 om 08:01

Ik ook, want die gaat Feyenoord winnen!

13 juli 2021 om 08:56

Haha, ieder jaar weer die hoop en uiteindelijk de teleurstelling.

13 juli 2021 om 09:07

Ok, zullen wij de klassieker anders schriftelijk af gaan doen anders? Jullie ajacieden mogen zeggen het word 4-0 voor ons maar als een feyenoorder het zegt leverd dat commentaar op hier.

13 juli 2021 om 09:55

Tja als je sinds 2012 maar 1 klassieker in de Eredivisie wint lijkt me dat toch terecht. Niet lullig bedoeld, maar jullie trackrecord tegen Ajax is heel slecht. Zelfs als Ajax verschrikkelijk slecht is zoals dit jaar in de Arena of als ze met 10 man komen te staan in de eerste helft zoals dit seizoen dan winnen ze hem nog. Niemand heeft het over 4-0, maar dat Ajax de afgelopen jaren 10 keer zo vaak wint is gewoon een feit.

13 juli 2021 om 10:07

Dat zou voor jullie wel een stuk gunstiger zijn, dus laat het maar gewoon zo Het is trouwens geen commentaar hoor, meer een constatering.

Leuk en aardig maar deze twee mensen vertegenwoordigen niet de twee harde kernen (idioten) van de beide clubs. Dan heb ik het over de F-side en vakkie S. Deze twee vertegenwoordigen de vader met zoon supporter. Het meerendeel zal zich houden bij grapjes alleen de 500 idioten die elke club heeft, die zullen de aandacht opeisen met dreigingen of in de tuin staan etc.

13 juli 2021 om 08:45

Bij de FSV zal je nog verbaasd zijn hoeveel leden van de harde kern daar in het bestuur zitten hoor. Dat is minder pet en sjaal dan je denkt (helaas wat mij betreft).

13 juli 2021 om 09:19

@632

Los van wie ze nou exact vertegenwoordigen, is dit toch een prima statement? Je kan als supportersvereniging ook niets van je laten horen en dan krijg je, mocht het mis gaan, achteraf weer te horen dat je er 'te weinig aan hebt gedaan'. Meer dan dit kunnen ze in mijn ogen ook niet doen.

Daarnaast zit de harde kern van Feyenoord, voor zover ze naar binnen mogen, allang niet meer (alleen) op Vak S en dragen ze die naam allang niet meer, maar dat terzijde.

13 juli 2021 om 23:34

@jjr12 Het is idd een goed statement alleen de idioten die bedreigen en in de tuin staan die ga je met zo'n oproep niet bereiken. Misschien wat onduidelijk naar voren gebracht in mijn reactie, maar dat bedoelde ik er een beetje mee.

Betwijfel of dit serieus genomen word. Maar goed, ik ben blij dat hij weg is. Met name om zijn persoonlijkheid hij was gewoon van negatieve invloed op de sfeer binnen feyenoord. Daarnaast heeft hij geen diepte in zijn spel dus is erg voorspelbaar in zijn acties. Hopelijk kiest feyenoord niet voor een type berghuis maar voor iemand die ook de achterlijn haalt zodat feyenoord voorin gevaarlijker word.

Wens hem veel succes bij ajax

13 juli 2021 om 08:08

Wat een onzin! Je doet nu net alsof Berghuis een slechte speler is en dat is natuurlijk niet waar. Meerdere malen mvp van de ED. Juist zijn kwaliteiten en zijn clubliefde geroep hebben er mede voor gezorgd dat hij geaccepteerd werd door de achterban.

13 juli 2021 om 08:34

Nee, dan lees je niet wat ik zeg. Hij heeft geen diepte in zijn spel. Ik vind berghuis een goede speler. Geen topspeler maar wel een goede speler. Ajax word gewoon voorspelbaarder wat ook een goed iets is voor andere clubs. Wil niet zeggen dat ik berghuis slecht vind

13 juli 2021 om 08:41

Als die voorspelbaarheid zo makkelijk te verdedigen is dan had berghuis niet zo veel goals gemaakt en kansen gecreeerd toch? Met diepgang erbij was hij onhoudbaar geweest, maar hij is geen wereldtop. Die diepgang kan ook prima worden verzorgd door een overlappende back. Die kan Ajax wel leveren lijkt mij

13 juli 2021 om 08:43

Ik denk dat hij juist beter wordt, omdat hij mee afspeelmogelijkheden zal krijgen bij Ajax.

13 juli 2021 om 12:39

@varenak

Bij Ajax zoekt de RB vaak de diepte, Mazraoui bijvoorbeeld en komt de buitenspeler vaker naar binnen of zwerft ergens, dat is eigenlijk helemaal niet voorspelbaar. Berghuis is daar wel het juiste type voor overigens.

Dom tribaal gedrag. Zien we meer in de wereld en dan kijken we verbijsterd naar het journaal en vragen ons af waarom dergelijke dingen gebeuren.
Niet veel voor nodig blijkt waar weer.
Hoop dat mensen nog eens zien wat echt van waarde is in hun leven en daar net zoveel aandacht aan schenken.

Dat je überhaupt mensen moet vragen op gepaste wijze om te gaan met deze situatie. Als een speler van mijn favoriete club naar de rivaal zou gaan, dan zou ik balen, enorm zelfs. En misschien boos zijn. Maar of dat echt boos is in mijn geval, of meer boos voor de bühne. Zo van, kijk eens hoe erg ik dit vind. Ik zou denk ik hopen dat ie enorm faalt. Maar meer dan dat zou ik hopen dat m’n eigen club het beter zou doen dan toen die speler er nog bij zat. Dat we m eigenlijk zo snel mogelijk vergeten zijn. O ja, en als ie op bezoek komt in het stadion gaan we natuurlijk fluiten 😃 maar houdt t daar dan niet gewoon op? Wat wil je nog meer doen. Busje opwachten, dreigbrief sturen, dreigen op social media, of nog erger? Come on zeg.

Voetbal supporters die hier dusdanig emotioneel van worden zijn misschien wel de domste soort op aarde. Helemaal wild worden van een transfer bij een spelletje voor vertier, dat je daar zo boos van kan worden en dan spullen verbrand, iemand de dood in wenst of gewelddadig van wordt. Dan ben je toch een enorme proleet? Dat je baalt kan ik begrijpen en ook wel even fluiten in het stadion maar alles buiten dat zoals hierboven beschreven vind ik je maar een simpel persoon.

13 juli 2021 om 08:37

nou he, Ajax is inmiddels al zn 5e of 6e club (werkgever), het is niet alsof hij al 25 jaar bij feyenoord zit en nu opeens naar Ajax gaat.

13 juli 2021 om 09:23

@JK-Ajax

Hoezo is het nou weer raar om wild te worden van zo'n transfer? Los van het feit dat ik zelf nooit mijn kop zal verliezen, kan ik me ergens voorstellen dat sommige mensen dat wel doen. Voor de één is het 'maar een spelletje voor vertier', voor de ander is een voetbalclub het allerbelangrijkste op aarde. De één gaat veel te ver zodra zijn familie wat wordt aangedaan, de ander gaat veel te ver zodra er dieren leed wordt aangedaan en een ander gaat wellicht te ver als zijn/haar favoriete voetbalclub wat wordt aangedaan.

Het is allang niet meer 'maar een spelletje voor vertier', maar het is veel meer dan dat.

13 juli 2021 om 09:39

Dat een voetbalclub het belangrijkste voor je is op aarde. Een club waarbij je alleen hoort als je een x bedrag van je inkomsten aan betaald. Daar gaat het mis. Het idee dat je dus je ratio verliest en je emoties niet kunt beheersen op het moment dat er iets in de voetbalwereld gebeurt wat jou niet zint. Hier hebben we dus tbs voor.

13 juli 2021 om 09:42

@jjr12. Als iemand met volle verstand (al kun je daar aan twijfelen) naar een stadion gaat op zondag om de moeder van de scheidsrechter uit te schelden voor hoer of de rechtsback van de tegenstander k*** toe te wensen, dan ben je een enorme proleet en het meest zielige wat op aarde rondloopt. Ik kan me totaal niet voorstellen dat mensen dat doen. Je bent compleet maf als je dat doet namelijk. Ik snap het totaal niet dat jij die mensen snapt.

Het feit dat dit soort gedrag goedgepraat wordt onder het mom 'clubliefde' of dat de club alles voor deze mensen betekent, is bizar. Je hoort je gewoon te gedragen. Dat jij dit schaart in het rijtje dat iemands familielig wat wordt aangedaan, zegt genoeg. Of ga jij mij nu vertellen dat Feyenoord iets ernstigs wordt aangedaan?

13 juli 2021 om 10:04

Het is een sport, een spelletje voor vermaak. Als je daar zo boos om kan worden zoals ik aanhaal dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer als volwassen kerel. Je hebt je emoties niet onder controle voor een spelletje haha, als je dat hardop uitspreekt kan je toch alleen maar lachen van hoe achterlijk dat is? Dat je intens kwaad wordt omdat hij een mooie transfer maakt naar een andere club, de rivaal weliswaar maar nog steeds gewoon onderdeel van de sport. Als daar je reactie op is om heel kwaad te worden en te schelden, bedreigen of wat dan ook dan vind ik je echt nog dommer dan dom.

13 juli 2021 om 10:14

@JK-Ajax

Nogmaals, voor veel mensen is het meer dan 'een spelletje': zo zijn er mensen die trouwen in het stadion van hun club, laten een erfenis na een een club en niet aan familie en zijn er mensen die vrienden voor het leven ontmoeten in een voetbalstadion.

Ik praat het gedrag dat jij aanhaalde nergens goed, maar zoals ik in m'n eerdere reactie ook al zei: zo zal een gemiddeld persoon een grens over gaan zodra ze verraden worden door een dierbare (vreemdgaan van partner bijvoorbeeld) en zijn er ook mensen die een grens overgaan zodra hun club onrecht aan wordt gedaan. Daar kan je van vinden wat je wilt en het (logischerwijs) afkeuren, maar ik kan me niet voorstellen dat je niet begrijpt waar dat vandaan komt. Mocht dat wel het geval zijn, zal dat een verschil in beleving zijn.,

Maar de uitspraak 'het is maar een spelletje' is echt een ontzettende dooddoener zeg.

13 juli 2021 om 10:21

@regulator

Zo heeft iedereen iets wat hem nauw aan het hart ligt waardoor hij een grens over zou gaan toch? Voor de één is dat familie, de ander is dat de kerk en voor een derde persoon is dat een voetbalclub. Het idee dat je je ratio verliest en emoties niet kunt beheersen op het moment dat je niet meer naar de kerk kan, vind ik persoonlijk ook onzin (echter snap ik hun wel), hebben we daar dan ook tbs voor?

13 juli 2021 om 10:31

@robinde Bruyn

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd interpreteert. Ik ga er namelijk vanuit dat niemand bewust naar een stadion gaat om 'even lekker de moeder van de scheidsrechter uit te schelden' en mocht dat wel het geval zijn, schaar ik dat zeker niet onder de noemer clubliefde.

Daarnaast is het snappen waar bepaald gedrag vandaan komt, toch niet raar? Ik vond het persoonlijk ook absurd dat er kerken waren die in tijden van de lockdown meer dan 100 man verwelkomden voor een dienst, maar snap wel dat als het geloof het belangrijkste is in je leven dat je dan naar die dienst gaat. Keur ik het dan goed? Nee. Zal ik hetzelfde doen in dat geval? Nee. Snap ik waarom andere mensen het wel doen? Ja.

Daarnaast wordt Feyenoord in zekere zin niets ernstigs aangedaan in deze kwestie nee, echter heeft Remco Ravenhorst het goed verwoord: "berghuis is een speler de de laatste jaren clubliefde heeft geacteerd. Als hij dan zo'n overstap maakt, voel je je als fan verraden". Ik kan me dus voorstellen dat mensen zich persoonlijk verraden voelen door deze stap. Mochten zij daarin te ver gaan zal ik dat ten alle tijden afkeuren. Maar dan snap ik alsnog wél waar dat gevoel vandaan is gekomen.

13 juli 2021 om 10:52

JJR, ik denk dat je het punt mist. Iedereen weet dat voetbal voor sommige mensen het belangrijkste uit hun leven is. Waar het om gaat is dat het nogal kinderlijk is om voetbal zo belangrijk te vinden dat je je emoties niet meer onder controle hebt en je als een debiel gedraagt. Als iemand je familie wat aan doet is dat van een compleet andere schaal.

13 juli 2021 om 10:56

@ajaxalmelo

Uit de reacties van een aantal leden blijkt dat niet. Maar goed, dit zal een eindeloze discussie worden omdat iedereen anders naar voetbal/het leven kijkt. Zo vind ik het bijvoorbeeld raar dat je je emoties niet meer onder controle hebt en je als een debiel gaat gedragen zodra er iets met een kerk gebeurd en zal een ander dat de normaalste zaak van de wereld vinden.

Ieder z'n eigen ding, zolang je maar niet je kop in het zand stopt en net doet alsof je niet weet waar de emotie vandaan komt.

13 juli 2021 om 10:35

Totdat een Tadic of Klaassen (oid) dan een keer naar Feyenoord gaat (ik hoop t niet), dan is t een ander verhaal zeker?

13 juli 2021 om 11:38

Je dacht echt dat je wat nuttigs zei of niet? Wat is dit voor ontzettende dooddoener zeg, ik vind het in alle gevallen achterlijk, ongeacht welke kant het op gaat. Ik geef aan dat ik de reactie in zijn algemeenheid totaal debiel vind en dan kom jij aan met "maar andersom dan blabla". Ongelooflijk.

13 juli 2021 om 12:00

Laat ik dan iets zeggen wat jij wellicht wel nuttig vindt. Ik vind de reactie namelijk niet totaal debiel. Tuurlijk ligt de grens bij geweld en doodsbedreigingen, maar die zal je mij dan ook nooit horen/zien maken. Feyenoorders hebben toch gewoon een recht om hun eigen shirtjes van Berghuis te verbranden of niet? Ik sleep er een aantal Ajacieden bij om een voorbeeld te stellen. Zo doe ik het ook in de klas; hoe zou je het vinden als ze zoiets bij jou doen? Werk altijd prima voor 8-jarigen. Hopelijk werkt het ook voor jou. En nu weer even ademen

13 juli 2021 om 12:42

"hoe zou je het vinden als ze zoiets bij jou doen?" is een hele andere vraag dan wat jij eerder zei, door toe te voegen "dan is het een ander verhaal zeker". Niet zo best voor een meester, ik denk dat vooral de proleten moeten ademen die om voetbal helemaal wild worden.

13 juli 2021 om 15:08

Je vergat enige nuance te lezen in mijn eerste comment, dus ik dacht het dan maar uit te leggen in groep 5 taal. Maar ook daar weet ik je niet mee te laten ademen blijkbaar. Jammer, je gaat namelijk aan mijn punt voorbij.

13 juli 2021 om 13:03

Ik zie het hoofdzakelijk net zo als jij, maar voor die supporters is het geen vertier maar een leven, alsof je wijf vreemd gaat met je grootste vijand en ja dan begrijp ik het toch wel.

Berghuis heeft met zijn eigen volle verstand hiervoor gekozen. Je weet wat voor sentimenten er zijn, hoe je voorgeschiedenis is en hoe gevoelig deze overstap zeker als aanvoerder is.We kunnen nu wel allemaal de moraalridder zijn, maar er zijn toch wel supporters die hem en zijn familie zullen bedreigen, spullen zullen gooien als hij een corner trapt of hem de huid voor schelden. Niet bepaald verbazingwekkend als je het mij vraagt en redelijk in de lijn der verwachtingen. Deze oproepen hebben dan ook geen enkel zin behalve even laten zien dat de gene die de oproep doet ‘een goede jongen is’.Persoonlijk boeit deze overstap me bar weinig, ben vooral boos om het bedrag. Voor een miljoen of 15/20 had Ajax hem met plezier mogen hebben, want dan hadden wij daar 2/3 talenten mee kunnen scouten of een betere speler kunnen aantrekken (Orsic?).

13 juli 2021 om 08:38

het probleem is niet de keuze van Berghuis, het probleem is die groep supporters die geen vol verstand heeft

Ach joh. Idioten genoeg bij de supporters. Kijk maar naar de Engelsen. Die verliezen zo hun sympathie. Het zou sieren als het Legioen bij de wedstrijd van Feyenoord tegen Ajax bloemen gooit op het veld (al is het cynisch bedoeld), dan een poppetje van Steven aan de galg.

Denk dat Ajax zich nog wel achter de oren zal krabben, Berghuis geen speler die op de bank gaat zitten zal ook minder de bal hebben als bij Feyenoord,gaat zitten mokken als een klein kind bij Ajax is hij niet de man maar een onderdeel,en zo goed is hij helemaal niet enige wat hij heeft is een goeie trap,geen passeer beweging of snelheid dus een beperkte speler, succes ermee Ajax....

Persoonlijk ben ik helemaal geen berghuis fan en snap ik deze transfer niet. Wat ik misschien wel wat gekker vind is dat berghuis waarschijn rond de 4 miljoen gaat verdienen, wat moet maz vragen als je hem wilt verlengen? Wat vraag je als gravenberch zijnde? Martinez? Mocht onana alsnog willen verlengen? Btje aparte transfer maar we zullen zien wat het brengt..

13 juli 2021 om 08:39

ja, de hoogte van het salaris heb ik ook mn vraagtekens bij. Dat gaat toch scheve gezichten opleveren in de groep?

Ach toen Vermeer naar Feyenoord ging en in de arena kwam met zijn nieuwe club staken een paar mafkezen van de f-side een zwarte pop in brand , dat vond ik weerzinwekkend die jongen had nota bene een groot aandeel in 3 kampioenschappen en was in zijn laatste seizoen zijn plaats kwijt geraakt aan Cillesen , ach je kunt het dit soort mensen waarvan de hersenen niet helemaal ontwikkeld niet eens kwalijk nemen .

13 juli 2021 om 08:31

Dat was ook verachtelijk gedrag inderdaad. Schreef gisteren ook dat als bijvoorbeeld Tadic naar Feyenoord zou gaan, we dezelfde primitieve reacties zouden krijgen uit “onze gelederen”. Vooral weinig aandacht geven en escaleert het, dan hopen dat de politie z’n taak oppakt.

13 juli 2021 om 10:40

Het is daarom juist goed dat enkele partijen (supportersverenigingen, clubs zelf, clubiconen) hier hun afkeer over uitspreken. Laten zien dat dergelijk gedrag niet getolereerd wordt, al kun je er bijna gif op innemen dat het wel weer zal escaleren.

PS: Dat zou inderdaad ook andersom gebeuren, geenszins een verwijt naar Feyenoord of Feyenoorders, waarvan 99 procent zich gewoon normaal zal gedragen. Het gaat echter om die 1 procent die zich helaas bij elke club lijkt te bevinden.

Nu moet er een oproep komen aan iederen om toch maar vooral zijn verstand te gebruiken. Dat is aan Ajax en Berghuis, die nemen de beslissing om dit te doen terwijl je weet dat het allemaal gezeik gaat geven. Je hoopt dat als er een nieuwe speler komt dat het over voetbal gaat en niet over andere zaken. Daarom begrijp ik deze transfer helemaal niet. Nou toch wel een beetje. Berghuis is geen slechte voetballer en je haalt hem op voor weinig. Dus toch geld. Al met al, ik begrijp er helemaal niets van dat je dit doet. Ben Ajax fan.

13 juli 2021 om 08:29

Dit is de wereld op zijn kop.

Jij adviseert ook aan homo's om maar niet uit de kast te komen, vanwege de mogeljke negatieve reacties?

13 juli 2021 om 08:35

Vind ik wel een overweging, dit heeft gevolgen voor mensen hun leven er lopen allerhande idioten rond dat voetbal rond. Vind het een slechte vergeljking. Gaat nu ook allemaal over voetbal maar over randzaken.

13 juli 2021 om 08:48

Ik snap je redenering wel. Zelf zou ik wsl ook die keuze niet maken ivm die idioten.

Maar voor de maatschappij is het juist erg goed dat er mensen zijn die zich daar niks van aantrekken. Al loopt dat soms slecht af, zie recent nog met Peter R de Vries.

13 juli 2021 om 11:55

Willempie, wanny heeft zo gelijk... je maakt je eigen keuze en andere dienen dat maar te respecteren. Tis echt van de zotte dat je je gedrag moet aanpassen voor een aantal tokkies. Als een vrouw met een kort rokje onheus bejegend wordt is het nog steeds niet de schuld van de vrouw, maar wel van diege die zijn mond niet kan houden, of erger nog zijn gulp niet dicht.

13 juli 2021 om 08:33

@willempiedebok: hahahaha, wat heb jij een kromme beredenering. Dus Ajax en Feyenoord mogen dus eigenlijk nooit een speler van elkaar overnemen zeg je? Omdat er genoeg leeghoofden zijn bij beide kanten en je daarvoor zwicht dus? Opmerking van Wanny hier is ook heel terecht, wereld op z’n kop.

13 juli 2021 om 08:44

Dat zegt hij niet. Wat hij bedoeld is dat ajax hem met haar volle verstand gekocht heeft wetende dat wellicht hij doodsbedreigingen krijgt, zijn familie bedreigd word. En dat ajax hem hoort te beschermen omdat ajax dit in gang heeft gezet. Ajax en berghuis hier verantwoordelijk voor zijn en dat feyenoord hier niets meer voor hoeft te doen

13 juli 2021 om 08:56

Nog steeds krom hoor, dus omdat er genoeg leeghoofden zijn, mag je niet doen wat je wil? Is dat wat je hier propagandeert?

13 juli 2021 om 09:02

Hoe,o Ajax en Berhuis verantwoordelijk. Ze hebben helemaal geen verantwoording af te leggen aan die randdebielen. Iedereen is vrij om te gaan en staan waar hij wil. Zou toch echt van de zotte zijn als dit eerst moet worden verantwoord bij zogenaamde supporters. Mensen het is voetbal, een spelletje waar toevallig geld in omgaat. Maar schijnbaar zijn er van die mafketels die dit als echt een heel groot iets zien. De wereld op zijn kop .

13 juli 2021 om 10:46

@varenak, dat slaat nog steeds helemaal nergens op. Ten eerste is het niet de taak van Ajax hem (fysiek dan toch) te beschermen, maar van de politie / overheid, mocht het daadwerkelijk escaleren.

Daarnaast kan Ajax dat wel weten, maar dat betekent alsnog dat de mensen die die doodsbedreigingen uiten fout zijn en dat je hen dus aan moet pakken. Deze zelfde redenering las ik van de week ook bij Peter R. de Vries, dat het zijn eigen schuld was, omdat hij wist dat zijn werk hem in gevaar zou brengen. Dat is ergens wel waar, maar de schuld ligt altijd nog bij de daders. Iedere andere vorm van redeneren leidt ertoe dat mensen hun beroep niet meer normaal uit kunnen voeren en dat zij moeten zwichten voor criminelen of in dit geval hooligans (ook criminelen), dat lijkt me toch niet de bedoeling.

snap de frustratie van ajacieden best? Is nou niet het toonbeeld van goed gedrag en kan dus de groepssfeer verzieken. Daarnaast houdt ie misschien een talent van zijn plek af. Maar goed, dat zij hem halen snap ik wel heel goed.

Van mij had berghuis niet hoeven komen. Vind hem maar een naar ventje met hele nare trekjes die ik liever niet in het Ajax shirt zie. Los van de kwaliteiten die hij heeft als voetballer, want die heeft hij natuurlijk wel. Of dat beter is dan we al hebben durf ik echter wel te betwijfelen.

Desondanks moeten beide supportersgroepen gewoon normaal doen. Dat het gevoelig ligt is duidelijk maar laten we hopen dat beide groepen niets fysieks gaan doen. Dat gaat altijd een stap te ver. Ik houd mn hart vast.

13 juli 2021 om 09:14

Ik kan wel meer Ajax spelers opnoemen die ‘nare’ gewoontes hebben. Dat soort spelers heb je er nou eenmaal bijlopen in de voetbalwereld.

Je heb een deel.
Feyenoord supporters en deel ajax supporters .
Die elke keer op sensatie uit is.
Kindergedracht.
Steun gewoon je club.
En hou op met die onzin iedere keer.
Kom jullie nou voor voetballen.
Of rotzooien trappen.

Hij moet alleen zijn gedrag aanpassen en ach als je ergens het 4 voudige meer kan verdienen en je bent ook nog is verzekerd om CL te kunnen spelen en je speelt om de prijzen dan zou iedereen toch gaan, dan ben je toch gek als je dit niet doet.

13 juli 2021 om 08:49

Ik had het niet gedaan. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan geld. Ik zou als ik nog 3 jaar te voetballen had voor pensioen ook aan de veiligheid van familie denken en je toekomst na het voetbal. Maar dat ben ik.

13 juli 2021 om 08:51

Ja en als je ergens anders veel meer kunt verdienen in die laatste 3 jaar zou jij ook gewoon blijven zitten.

13 juli 2021 om 09:10

Precies wij moeten werken tot ons 68ste, hij moet het geld binnen harken tot max 35

13 juli 2021 om 09:13

Ik vraag mij af dat als het over miljoenen gaat je dit ook zegt. Doet niemand namelijk.

Je heb een deel.
Feyenoord en ajax supporters
Die iedere keer de boel verzieken.
Kinderlijke gedracht.
Je bent in je hart je club supporter.
En hou op met rotzooien trappen.
Dan ben je in mijn ogen.
Een nep supporters.
Je staat altijd achter je club.

Wat een zielig gedrag weer van die zogenaamde supporters. Geen enkele speler is bezit van een club. Het zijn werknemers die vrij zijn, binnen de afgesloten contracten, om van werkgever naar werkgever te gaan. Lijkt soms net het gewone leven. Al die gasten die Berghuis wat misgunnen snappen dus niet hoe de maatschappij in elkaar zit. Ik zou zeggen get a life. Moedig je club aan in het stadion, maar bemoei je niet met de zaken. Laat spelers in hun waarde en als je dat niet kunt nooit meer naar een stadion komen, want dan zijn jullie geen haar beter dan de Engelse supporters.

Triest dat het nodig is. Maar vind wel dat zowel de supportersverenigingen als de RVC van beide clubs hier een positieve rol spelen. Niet onnodig stoken in iets dat toch al gevoelig ligt.

Ag storm in een glas water, Vermeer ging van Ajax naar Feyenoord, ff wat emotie en toen werd hij ook in de armen gesloten in Rotterdam, zelfde geld voor Peter bosz toen hij naar Ajax kwam, eerst moest de f- Side hem niet. Aan het einde van het zeizoen kon hij een contract voor het leven tekenen bij wijze van. Zolang je presteert heb je vrienden. En dan maakt het niet uit of je van de aartsrivaal komt

13 juli 2021 om 09:12

Jaa alleen je kan de status van Vermeer niet vergelijken met die van Berghuis. Scheelt een paar klasses.

13 juli 2021 om 09:24

@wac79

Vermeer is nooit in de armen gesloten in Rotterdam, door een groot gedeelte. Hij is min of meer geaccepteerd en het sentiment nam lichtelijk af, maar hij is nooit in de armen gesloten.

13 juli 2021 om 10:36

Inderdaad. Stond altijd 1-0 achter en dat is nooit verdwenen, zeker niet toen het minder ging en Jones onder de lat kwam te staan.

Wat een primitievelingen heb je toch op deze aarde. Mensen vergeten dat het maar een spelletje is en dat je elkaar nodig hebt. Wat boeit het nu of een speler van je rivaal of concurrent vandaan komt? Ik snap dat echt niet of hij nu van Az, Sparta of Feyenoord af komt boeien! Als het een toegevoegde waarde is dan moet je er toch blij mee zijn? Ik ben in ieder geval heel erg blij met zijn komst en zorgt voor veel meer opties voorin en het is gewoon een uitstekende speler en samen met Tadic een assist koning. Hiermee moet Haller toch topscorer worden in de Eredivisie met twee assist koningen op de vleugels die zelf ook veel scoren daarbij.

Het is allemaal Berghuis zijn eigen schuld. Hij had slimmer moeten zijn en gewoon naar het buitenland moeten gaan. Wie slecht doet slecht ontmoet...

13 juli 2021 om 11:37

Slimmer? Dan had ie ergens op de bank terecht gekomen. Nu speelt ie om het kampioenschap en speelt hij CL.

Mijn vader is in de jaren zeventig actief geweest als speler bij Feyenoord. Die vertelde dat die ‘haat’ tussen de spelers van Ajax en Feyenoord echt niet bestaat. Dit speelt alleen tussen de ‘fans’. Al moet ik zeggen dat de ‘fans’ die Berghuis bedreigen en uitschelden geen echte fans zijn. Zo ga je niet met een mens om. Er zijn echt ergere dingen in de wereld dan een speler die een transfer maakt naar de rivaliserende club.

13 juli 2021 om 10:34

Dat is toch algemeen bekend? Logisch ook. De jongens van de club kennen elkaar al vanaf jongs af aan. Zij het door onderlinge wedstrijden, zij het door het samen zijn met het Nederlands elftal, zij het door vriendschappen met teamgenoten.

14 juli 2021 om 15:10

Zeg dat maar tegen de zogenaamde fans.

Wat er rondom deze transfer gebeurt is eigenlijk in en in triest.

In een eerder topic gaf ik het ook al aan: het enige dat erg voor Feyenoord is, is het feit DAT Berghuis weggaat. Het team wordt hierdoor namelijk aanzienlijk minder.

Waar hij naar toe gaat, of dat nu Ajax, Wolfsburg of Galatasaray is, maakt verder niks uit. Met of zonder Berghuis doet Feyenoord toch niet mee om die eerste plek, die al voor 90% zeker naar Ajax gaat.

Ik denk dat sommige mensen zich echt een keer moeten realiseren dat zij eigenlijk helemaal geen invloed op het voetbal hebben, buiten het feit dat ze de spelers zouden kunnen supporten in het stadion, maar zelfs die invloed is gering. Dat in het achterhoofd houdend, kan je dus gewoon lekker voetbal gaan kijken en genieten, feestje vieren wanneer je club wint eventueel en als ze niet winnen gewoon naar huis gaan en verder gaan met de rest van je leven.

Als je er zo in staat, dan hoef je ook niet bang te zijn dat een supporter van de tegenpartij je de volgende ochtend bij de koffieautomaat gaat confronteren met de nederlaag. Die vindt het alleen maar leuk als je er fel op reageert.

Wat ik bedoel te zeggen: Berghuis gaat niet naar Ajax om JOU dwars te zitten of om jou als supporter te tarten. Die gaat gewoon ergens anders werken. Op een plek waar hij meer kan verdienen en meer uitdaging heeft. Dat is toch volstrekt logisch.

De haat en nijd jegens Ajax neemt de afgelopen dagen echt bizarre vormen aan en een deel van de Feyenoordaanhang laat zich van zijn slechtste kant zien. In Amsterdam denken ze alleen maar: wat zijn die mensen triest. Je doet precies wat ze willen, al denk ik dat ze nu bijna medelijden krijgen. Als supporter laat je je zo kennen en geef je eigenlijk toe dat je soort van jaloers op Ajax bent.

Doe gewoon normaal a.u.b. en zie Ajax als een van de 18 clubs, maak ze niet groter dan dat ze zijn. Misschien winnen we dan ook een keer van ze, want ook de druk die supporters op de wedstrijd Fey-Aja leggen, zorgt er volgens mij voor dat wij Echt bijna nooit winnen en clubs als Vitesse en Twente er af en toe nog met de punten vandoor gaan tegen Ajax.

Daarnaast: Berghuis is enorm belangrijk geweest voor het team, dat mag je ook best inzien.

13 juli 2021 om 11:02

@dennis1995

Het is jouw beleving dat je Ajax als een van de 18 clubs ziet en dat als je club niet wint je rustig verder gaat met je leven, maar dat is niet voor iedereen zo.

Zo zal jij misschien nooit je club achterna reizen door heel Nederland met een bus/treincombi op de meest verschrikkelijke tijden of zal jij (als je een Feyenoorder bent) de komende weken ook niet naar bijvoorbeeld Kosovo vliegen om je team te steunen. Het is helemaal niet erg als je dat niet doet, want iedereen heeft zijn eigen beleving. Maar zet degene die een andere beleving hebben en al die tijd, moeite en het geld wél in Feyenoord stoppen en daarmee ook de club helpen, niet zo in een hoekje aub.

en daar gooi je even 220eu in de oven haha. Man die Berghuis heeft je veel plezier gegeven toch, ik snap deze heisa echt niet.

Berghuis is voor eredivisie begrippen gewoon een topspeler, wat dat betreft ook van toegevoegde waarde voor Ajax. In Europa echter, heb je vrij weinig aan hem, zo blijkt ook uit zijn statistieken. Het is een speler die het niveau van de Eredivisie niet enorm kan ontstijgen en ik denk dat een Neres en Anthony die potentie wel hebben, al moet met name Anthony dat in de toekomst wel nog veel meer laten zien in met name de Europese wedstrijden.

13 juli 2021 om 09:43

In Europa kan ie nog weleens gaan verbazen. Scheelt nogal of je met Tadic samen speelt, of met Diemers.

13 juli 2021 om 15:25

Hoezo? Wat heeft Diemers daarmee te maken? Diemers was bij ons een uitstekende speler, maar voor het niveau dat Feyenoord na moet streven komt hij grandioos te kort! Diemers is bovendien niet de man die aan het eind van een aanval moet staan om de voorzet van Berghuis in te tikken. Dat is Tadic overigens ook niet. Nee, Berghuis is voor de eredivisie gewoon een meer dan uitstekende speler, maar in Europa kwam hij vaak (handelings)snelheid, kracht en effectiviteit te kort.

Iedereen wil graag zelf bepalen wat er in zijn of haar leven gebeurt. Dus ook voetballers.

Als Feyenoord supporter wens ik je veel geluk en speeltijd toe Steven. Jij stond er altijd als de andere er geen zin in hadden en snap volledig dat jij de laatste paar jaar nog wilt shinen in de Champions Leauge. Succes Steven jij blijft een topper voor mij.

Ik ben zelf een feyenoorder , maar om me shirt te gaan verbranden neeeeh. Snap al die reacties van die domme supporters niet. Nou doen we net alsof messi weg is wtf man. Hij heeft gedaan wat hij moest doen levert ons nog een beetje geld op anders was hij dit jaar al transfervrij geweest. Nu bouwen aan een team en zorgen dat de talenten behouden blijven.

13 juli 2021 om 11:36

Precies. En je krijgt zelfs nog meer dan die 4 miljoen. En mooi om te zien dat beide Feyenoord en Ajax er uit wilden komen zonder een arbitrage zaak. Dat zegt ook een hoop. Nu kan feyenoord dit geld weer investeren.
Ik ben blij dat hij naar Ajax komt en ik hoop dat ze bij Feyenoord een goede vervanger gaan halen. Dan is het win win.

Er waren toch verhalen dat Berghuis van alles bepaalde in de kleedkamer? Hoe gaat dat dan bij Ajax, volgens mij is Tadic daar de man die de lakens uitdeelt toch? Hij zal de 1e weken wel rustig binnen komen.. maar ik denk dat hij later een lastig mannetje gaat worden in de selectie. Maar succes bij Ajax! Ik vind het geen rare transfer, Ajax is op dit moment gewoon de enige echte top club in Nederland.. hoe irritant dat ook is.

13 juli 2021 om 11:33

Hij weet ook wel dat hij ff rustig aan moet doen en bij Oranje is hij ook geen "mannetje" gebleken. De situatie is heel anders en dat weet hij zelf ook.

Sorry hoor er wordt zo dramatisch over gedaan wat heeft hij voor feyenoord in Europa betekent? Niets en dat moet die voor Ajax in Europa wel gaan doen in Amsterdam wil men toch aan sluiten bij de Europese top dat gaat met dit soort spelers niet lukken

Laten we wel wezen, het gros van de randstad is fan van Feyenoord of Ajax, het zijn wat mij betreft de mooiste clubs van NL. In die zin is en de rivaliteit logisch tussen de supporters en de overstap tussen de spelers eigenlijk ook.
Ik vind het aan de ene kant heel tof dat Berghuis voor Ajax durft te kiezen en aan de andere kant jammer voor Feyenoord dat hij daar vertrekt. Laat ik maar zeggen dat ik hoop dat deze miljoenen door Feyenoord goed worden geïnvesteerd en dat zowel Ajax als Feyenoord er beter op worden.

Als Feyenoord supporter wens ik je veel geluk en speeltijd toe Steven. Jij stond er altijd als de andere er geen zin in hadden en snap volledig dat jij de laatste paar jaar nog wilt shinen in de Champions Leauge. Succes Steven jij blijft een topper voor mij.

13 juli 2021 om 10:32

Stond er altijd? Ik weet niet hoeveel wedstrijden jij hebt gemist maar hij heeft de ploeg toch regelmatig in de steek gelaten. Kan je Heerenveen uit nu al niet meer herinneren?

13 juli 2021 om 11:20

Zonder Berghuis was feyenoord afgelopen seizoen nooit 5de geworden

13 juli 2021 om 11:33

En zonder advocaat wellicht 3e. Wat is je punt? Wanneer Senesi meer broccoli had gegeven was hij misschien nog groter. We zullen het nooit weten.

13 juli 2021 om 12:20

Mijn punt is dat ik best wel het standpunt begrijp van de feyenoord aanhang maar zij moeten zich ook realiseren dat Berghuis hun beste speler was, al jaren met veel assist en goals en zonder hem zouden ze al die jaren niet op die plaatst zijn geëindigd waar ze nu zijn geëindigd.

13 juli 2021 om 13:49

Dat zullen we nooit weten. Met Kuyt was het een andere periode, we hebben het met Pelle gehad en een korte periode met Guidetti. Er staat altijd wel iemand anders op. Hij nam alle penalty’s, vrije trappen en corners. Dan krijg je al snel statistieken dat nu een ander zal krijgen. En nee ik zeg niet dat Berghuis niet goed was maar we moeten niet overdrijven en denken dat hij Feyenoord was en het nu klaar is.

Verbaasd toch niemand? Berghuis is zich er zelf ook wel van bewust dat hij gekke situaties gaat meemaken de aankomende weken? Je hebt er altijd wel een paar tussen zitten die anders reageert dan normaal zou zijn. Hopelijk gaat het voor hem mee vallen, draait Feyenoord een goede start en speelt hij zich onsterfelijk bij Ajax in de 1e wedstrijden. Dan zijn beide kanten het snel vergeten.

Ik heb zelf nog geen Ajax supporter gezien die kwaad was. Voornamelijk Feyenoord supporters. Hoop echt dat ze normaal blijven doen. Ja boe geroep en uit fluiten en waarschijnlijk uitschelden. Dat is dan maar zo maar hou het daar dan wel bij. Laat hem en zn gezin verder wel met rust.
En gelukkig zijn er ook Feyenoord supporters die hem wel al het goeds wensen.

Wtf , je had iemand blij kunnen maken met die shirtjes , wat een ego trippers , en ongelooflijk kinderachtig om die shirtjes te verbranden ,dammm this world is fucked up

'Clubliefde heeft geacteerd' - een club is een logo dat een marketeer ooit heeft gemaakt, een hoop schreeuwende mensen, en 11 spelers die elke 10 jaar totaal anders zijn. Elke speler die bij een club speelt zegt dingen die supporters willen horen, dat word je nou eenmaal aangeraden.Het is allemaal een leuk spelletje, maar laten we ook gewoon even zien hoe het echt in mekaar zit. Uiteindelijk is het allemaal een beetje onzin natuurlijk.

Als je alle haatberichten tegenwoordig op alles en iedereen op social media ziet is dit bij zo'n beladen onderwerp niet anders te verwachten.
Wel mooi van Soccerfan_1 : Geen enkele Ajacied reageert kwaad volgens hem?. Wel Feyenoorders,
Veel Feyenoordsupporters waren niet blij met Berghuis, kreeg veel gefluit over zich heen als hij zich weer eens minuten lang onttrok aan het spel en dan gedeprimeerd met z'n hoofd omlaag over het spel sukkelde. Volgens mij was hij niet gelukkig bij Feyenoord en het niveau van (enkele?) medespelers.
Het was voor mij even schrikken, maar dat is al over.
En als je zijn achtergrond bekijkt is het niet vreemd dat hij naar Amsterdam gaat. Met zo'n schoonvader heeft hij ook nog eens huizen voor het uitzoeken. Die bezit veel en veel meer onroerend goed in de hoofdstad dan Prins Bernard.
Ben wel benieuwd of er nu anders op hem gereageerd gaat worden in de media, arbitrage enz.
Tagiafico zou een fantastische speler zijn voor Feyenoord, maar ik ben ben dat hij daar geen wedstrijd uitspeelt. Een mooi voorbeeld vind ik de Ligt. Bij Ajax werd elke overtreding en handsbal in het strafschopgebied weggewoven. Vanaf de de eerste wedstrijden bij Juventus pakte hij de ene rode kaart en strafschop na de andere. Toeval???
Stefan alle geluk verder en van mij geen onvertogen woord. Maar dat Ajax hem heeft gehaald om de concurrentie te verminderen gaat er bij mij niet in. Feyenoord mag z'n handen dichtknijpen met een 5e plaats, hoezo concurrent?? Alleen klinkt het wel lekker.

Door te kiezen voor de kiezen voor de grootste rivaal is tonen van lef en heb je ballen. Alleen daarom al is Berghuis meer dan welkom bij Ajax.

Wanneer zou Berghuis worden gepresenteerd ? Kijk nu al uit naar het filmpje van de Ajax media.

Ik ben blij dat hij nu voor Ajax speelt,vind hem.veel.beter als Anthony

Dit is een begrijpelijke stap van hem met Ajax weet je tegenwoordig dat de kans heel groot is om CL te spelen en met Feyenoord is het niet altijd zeker. En een stap naar het buitenland is ook niet altijd de beste optie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren