Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Toornstra toont begrip voor eventuele Ajax-transfer Berghuis

Laatste update:

Jens Toornstra heeft gereageerd op de eventuele transfer van Feyenoord-aanvoerder Steven Berghuis naar Ajax. De middenvelder zou zelf de stap naar de aartsrivaal niet maken wanneer hij de kans zou krijgen, zo vertelt hij in een interview met ESPN. Desondanks kan hij er begrip voor opbrengen als Berghuis daadwerkelijk besluit om een contract in Amsterdam te tekenen.

“Als je puur naar de feiten gaat kijken en de sentimenten opzij zet, en je ziet dat Ajax altijd in de Champions League speelt, altijd de nummer één of twee van de competitie is... Als Feyenoorder is dat niet leuk om te zeggen, maar er zit wel een verschil in mogelijkheden daar bij Ajax”, aldus Toornstra. “Dus in die zin kan ik het ergens wel begrijpen, maar er zijn ook sentimenten die meespelen.”

“Maar voor mij zou het een makkelijke keuze zijn. Ik zou het niet doen, maar ik zit niet in zijn positie. Ik heb niet zoals hij gespeeld, zit in een andere fase van mijn carrière. Voor mij is dit heel makkelijk om te zeggen”, aldus Toornstra over Berghuis, wiens contract in De Kuip nog een jaar doorloopt. De buitenspeler heeft een clausule in zijn contract bij Feyenoord waarmee hij voor 'minimaal vier miljoen euro' kan vertrekken. De Rotterdammers willen ondanks die bepaling meer zien voor de 29-jarige aanvaller en steggelen met Ajax over de te betalen transfersom.

Feyenoord-trainer Arne Slot laat aan ESPN weten dat hij onlangs nog heeft gesproken met Berghuis. De trainer laat in het midden wat hij met de aanvoerder heeft besproken. "Ik denk dat Steven de persoon moet zijn om aan te geven waarom hij wellicht de keuze gaat maken waarvan we verwachten dat hij die gaat maken. Om die keuze te gaan maken zou hij eerst langs Feyenoord moeten omdat hij geen aflopend contract heeft. Zolang dat niet duidelijk is, zie ik hem nog altijd als een speler van Feyenoord", aldus Slot.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap het ook heel goed van hem. Beter team, kampioen worden (vermoedelijk), CL spelen en uiteraard meer geld. Buitenland hoeft volgens mij niet meer. Dit natuurlijk mede door zijn vrouw/vriendin en de mogelijkheden die ze in NL hebben.

8 juli 2021 om 16:42

Eens, bijna 9 van de 10 jaar achter elkaar kampioen en CL is gewoon heel aantrekkelijk. Het is gewoon ieder jaar gewoon 70% kans op een kampioenschap voor Ajax, de overige 30% die Feyenoord dan heeft is helaas niet veel. Dat weet Berghuis ook wel.

8 juli 2021 om 16:57

9 van de 10? Volgens mij is het 6 van de 10 en als je een ongunstig tijdbestek pakt dan zelfs 6 van de 15. Alsnog enorm veel natuurlijk, maar zeker geen 9 van de 10.

8 juli 2021 om 18:40

Bij bedoelt bijna 9. De Graafschap en seizoen van Feyenoord was echt net aan niet. Durf gewoon te zeggen dat als Ajax het minder had gedaan in Europa Ajax kampioen was geworden. Tevens is de KNVB pas later begonnen met rekening houden met speelschema qua europees voetbal. Ajax heeft dat seizoen veel punten verloren na een Europese wedstrijd. De negende is in het coronaseizoen, die mag je vind ik (misschien gekleurde bril) wel bijna een titel noemen. Ajax stond steeds voor en elke keer als de concurrentie dichterbij kwam en Ajax punten verspeelde verspeelde Ajax’ concurrentie de week daarop weer punten. Hij zegt ook BIJNA en dat klopt ook want van de 9 keer heeft ajax er 6 gehaald en 3x heel dichtbij.

8 juli 2021 om 20:20

Nou nou, wst een stelligheid tegenover een ploeg die het hele seizoen op kop stond en een doelsaldo van meer dan 15 doelpunten in haar voordeel had. Als Feyenoord had aan de andere kant ook met 4 punten verschil kampioen kunnen worden en Ajax moeten verslaan in De Kuip. Is ook niet gebeurd.. Als je zo beredeneerd is het met de puntenaantallen een godswonder (en een schande voor de rest) dat Ajax 4x op rij kampioen is geworden.... Kan je net zo makkelijk zeggen dat als PSV die goeie selectie had of Feyenoord, dan waren ze lachend kampioen geworden over Ajax heen. Maargoed, dat is ook niet gebeurd.

Nette reactie van Jens, ook erg reeel, vraag me af of de Feyenoord fans dat fijn vinden, maar het is wel logisch zo. Ik had trouwens wel al verwacht dat alles rond is, over die paar duizenden kan je toch best een overeenkomst komen.

8 juli 2021 om 16:28

Gaat om 2 miljoen toch? Feyenoord wil 6, Ajax wil de contractuele 4. Oftewel Feyenoord wil 50 procent meer van de huidige/contractuele transfersom. Dat is niet een paar duizenden.

8 juli 2021 om 16:31

Reële Feyenoord fans dus de meeste hier op VZ vinden gewoon dat Jens gelijk heeft. We kijken niet meer naar Ajax, ajax staat zo ver boven ons. Wij zijn met een nieuw proces bezig en dat heeft tijd nodig en in die tijd kom je ook lange na niet in de buurt bij Ajax.

8 juli 2021 om 16:35

@sander: we moeten ons inderdaad niet bezig houden met Ajax. Daarnaast was Berghuis weliswaar de beste speler en aanvoerder, maar clubicoon is hij nooit geworden. Waren denk ik net zoveel voorstanders als tegenstanders van zijn persoon. Als mannen als Gio, Kuijt, van Gastel etc naar Ajax waren gegaan dan had dat meer pijn gedaan denk ik.

8 juli 2021 om 16:38

@sander juist, het geld incasseren en gebruiken om verder te bouwen naar een mooie toekomst

8 juli 2021 om 16:46

@sander1410

Dat is ook exact de gedachte van veel Feyenoorders: vanuit sportief oogpunt snapt iedereen dat het op meerdere vlakken een stap vooruit is. Desondanks bekijk je het als supporter natuurlijk door een iets andere bril en komt daar ook het onbegrip vandaan. Echter betekend dat niet dat je de beweegredenen van een speler niet begrijpt.

Desondanks worden Feyenoorders hier vaak neergezet als 'domoren' die alleen door hun eigen bril kijken en de keuze van Berghuis 'niet zouden snappen'.

8 juli 2021 om 16:48

Precies, het zou me meer zeer doen als Bijlow, Malacia en al de jongens die uit de jeugd nu in het 1e spelen naar Ajax zouden gaan. Berghuis is een fantastische speler maar misschien voor de groep juist beter dat hij vertrekt.

8 juli 2021 om 16:51

Toch erg raar want een Tadic heeft in verhouding voor ons even veel betekent als Berghuis voor Feyenoord. Tadic is bij Ajax geliefd. Berghuis is aanvoerder, belangrijk aandeel in de titel paar jaar geleden en daarna elk jaar beste speler geweest. Dan ben je bij Feyenoord toch gewoon een clublegende of een icoon. Berghuis heeft in ieder geval meer betekend voor Feyenoord dan een Guidetti of Pelle in mijn optiek.

8 juli 2021 om 16:58

Kolbeinn_sigi ik snap jou redenering wel maar is ook beetje het gevoel wat je bij een speler heb denk ik. blind komt uit de jeugd opleiding van jongs af aan,veel prijzen gewonnen met ajax en in europa CL have finale gehaald. toch heb ik meer gevoel bij Jan vertongen die op zn 15de "pas" kwam en ook succesvol is geweest bij ajax maar toch(zo even ui me hoofd minder prijzen en minder dwingend zijn stempel op het elftal drukte.

8 juli 2021 om 16:59

@kolbeinn_sigi

Ik denk dat je hier precies het verschil tussen het Feyenoord-publiek en Ajax-publiek beschrijft: Tadic is geliefd in Amsterdam omdat hij 'de beste' is, dit uitdraagt en successen behaald, echter is dat in Rotterdam niet het belangrijkste.

Het feit dat Guidetti uitstraalde dat hij 'een echte Feyenoorder' is en regelmatig tussen de fanatieke supporters te vinden was (bijvoorbeeld op de schouders gegaan in het centrum van Rotterdam nadat voorronde Champions League werd behaald) hebben ervoor gezorgd dat hij een publiekslieveling werd, en niet zijn voetballende kwaliteiten. Zo zitten bijvoorbeeld Chris Gyan en Andre Bahia ook in de harten van Het Legioen, maar niet omdat het van die geweldige voetballers waren.

8 juli 2021 om 17:28

Maar JJR12, Berghuis heeft toch ook vaak dat soort acties gehad? Bedankte als enige de supporters na het seizoen en vaak begripvol tov de supporters. Een Guidetti vind ik juist zo krom aangezien hij ontzettend vaak de kans heeft gekregen om teruf te keren bij Feyenoord maar zich daarnooit hard voor heeft gemaakt. Als hij was teruggekeerd of was gebleven had hij ook meer uit zn carriere gehad.

8 juli 2021 om 17:31

Ik vond Vertonghen een echte leider en Tadic ook daarom zijn ze geliefder denk ik eerlijk gezegd naast dat ze beiden ook technische spelers zijn. Een Blind vind ook gewoon een held eerlijk gezegd maar waarom Vertonghen populairder heeft denk ik meer te maken met het feit dat Vertonghen wat meer een leidersfiguur is dan Blind en dat soort spelers vallen vaak meer in de smaak. Ik vind Blind in het veld echt een geweldenaar maar Vertonghen heeft door die aamvoerdersband die hij om heeft gehad een streepje voor bij elke supporter en de bekende foto na de 30e titel. Maar Berghuis is toch gewoon een icoon na alles wat hij heeft gedaan? Heeft ook altijd alles gedaan om populair te zijn bij het legioen.

8 juli 2021 om 17:35

Zo krom is een Guidetti niet hoor. Heb je dat elftal gezien toen? Wat een vreselijk elftal, stonden er enorm slecht voor en toen kwam Guidetti. Hattrick na de ene hattrick, topwedstrijd gespeeld. Ook zeker een domme tegen RKC maar goed voor mij blijft het een held. Had zeker graag Guidetti nog een keer in Feyenoord shirt gezien maar helaas.

8 juli 2021 om 17:37

Ook als Toornstra naar Ajax zou gaan, zou ik het pijnlijker vinden, of Bijlow, of Malacia. Als zoiets gebeurt, wordt het pas echt erg

8 juli 2021 om 17:53

@JJR12, kom op zeg. Tadic is geliefd omdat hij in alles, maar dan ook alles uitstraalt zich Ajacied te voelen. Hij houdt meer van Ajax dan sommige spelers die de volledige jeugd hebben doorlopen. Als het om soort gelijk gaat, zou je nog eerder Ziyech moeten benoemen, maar ook die werd in de armen gesloten nadat hij liet zien zich het snot uit de ogen te werken voor Ajax. Het is eerder vreemd dat Berghuis niet geliefd is, maar dat is misschien ook direct de reden dat hij zo makkelijk de overstap lijkt te willen maken.

8 juli 2021 om 18:42

sander1410, aan zn prestaties niks aan te merken dat seizoen, maar je geeft geen antwoord op het feit dat het voor zn carriere meermaals goed was geweest als hij wat salarsi had ingeleverd en naar feyenoord was teruggegaan. Dit wilde Feyenoord graag maar hier heeft hij zich nooit hard voor gemaakt.

8 juli 2021 om 16:37

Natuurlijk is het reëel. We moeten ook niet vergeten dat Berghuis geen Feyenoord supporters is. Het is zijn werkgever. En ja, objectief gezien is het zeker een stap vooruit. Als je dat ontkent lieg je. Persoonlijk zou ik het niet doen maarja ik ben dan ook WEL een supporter en nooit in de mogelijkheid geweest dus lekker makkelijk

8 juli 2021 om 17:17

Grotendeels met je eens. Het is een stap vooruit, dat ontkent niemand. Sportief gezien en financieel gezien een logische stap. Echter is het niet de enige mogelijkheid om een stap vooruit te zetten. En als iemand dan op het logo slaat en het logo kust om te laten zien wat de club voor hem betekent, dan verwacht je niet dat hij een dergelijke stap zal maken. Blijkbaar heeft hij seizoenen lang toneel gespeeld, want als je echt van Feyenoord houdt of echt veel met Feyenoord hebt dan maak je deze stap niet. Dan kies je voor een andere club die ook een stap vooruit is op financieel en sportief gebied. Zeker als je ook nog hebt aangegeven dat je geen binnenlandse transfer maakt. Dan had iedereen er volledig begrip voor gehad.

8 juli 2021 om 16:40

De meeste vinden het gewoon K.. en dat snap ik ook wel.
Hij gaat niet naar de concurrent maar voor de meeste wel de aardsvijand.
Wat de meeste ook pijn doet is dat hij vorige keer vertelde geen binnenlandse transfer te maken. Hij als eerste stond te klappen bij de actie in de kuip en altijd het logo kust. Daarnaast stond hij pas de supporters nog toe te zinnen.
Eigenlijk een beetje van dit is mijn club. Je kent het wel.
Laat staan dat Tadic nu naar Feyenoord zou gaan. Een beetje dat gevoel moet je aan denken.

Ik baal er ook van maar het is gewoon ons wanbeleid die dit mogelijk maakt. Tja dan moet je op de blaren zit. Dat Berghuis er Financieel en Sportief op vooruit ga dat zie ik ook wel. Ik heb me er voor het EK al bij neergelegd toen wist ik al dat het ging gebeuren.
Ik heb wel liever dat het vandaag gebeurd ipv morgen.

8 juli 2021 om 16:41

Natuurlijk vinden we dat als Feyenoord fans prettig. Het is alsof iedere Feyenoord fan als achterlijk wordt afgeschilderd..

Berghuis had ook gewoon open en eerlijk moeten zijn. Maar inplakte daarvan speelt hij smerige spelletjes achter de rug van Feyenoord. Wees eerlijk en open.

Berghuis is nu alles waar Feyenoord niet voor staat. Blij dat hij vertrekt. Het zegt genoeg over hem als persoon dat een speler met zijn kwaliteiten nooit een publiekslieveling is geweest. Verre van zelfs.

8 juli 2021 om 16:47

Wanneer had Berghuis hier open en eerlijk over moeten zijn? Tijdens het EK? In welk interview (als die er al ks geweest) er hem gevraagd naar de situatie? Geen, volgens mij. Wellicht had jij zelf met een bericht kunnen komen, maar hem betichten van dat hij niet eerlijk is geweest is onterecht. Waar is hij dan niet eerlijk over geweest?

8 juli 2021 om 16:50

Gewoon op tv gezegd dat hij geen binnenlandse transfer zou maken. Daar is hij niet eerlijk over geweest.

8 juli 2021 om 17:02

@jeroenb93 Zo heeft hij meerdere malen op TV gezegd dat hij geen binnenlandse transfer zou maken, heeft hij recent een foto geplaatst op Instagram waarbij hij het logo vasthoudt met de titel 'wij zijn Feyenoord' en daarnaast heeft hij na de laatste wedstrijd op 'het bordes' naar de toen nog aanwezige supporters geroepen dat "ik voor jullie ben gebleven!". Dit zijn genoeg redenen om als Feyenoorder aan zijn uitspraken te twijfelen toch?

8 juli 2021 om 17:16

Jeroen. Hij heeft letterlijk gezegd in een interview van Hans Kraay 'ik ga geen binnenlandse transfer maken'. Ik maak er verder geen punt van en hij moet het allemaal lekker zelf weten, maar ik snap dat sommige mensen daar over vallen.

8 juli 2021 om 17:16

Waarom zouden Feyenoordfans niet reeel kunnen zijn, Binny. Ik denk dat als je logisch nadenkt dat je dit best wel kan begrijpen, ook al ben je er niet gelukkig mee. Zoals ik al eerder aangaf, Berghuis is vrij te kiezen, maar of het een slimme keus is als je alles meeweegt is een tweede, maar dat is volledig aan hem.
Wat wel steekt is, dat hij eerder aangaf geen binnenlandse transfer te zullen maken. Zeg dan niets.

8 juli 2021 om 17:19

Dat laatste steekt, maar zegt misschien ook wel veel over de persoon Berghuis. 6 weken geleden zong hij samen met de harde kern over Rotterdam. Dat is dan verder ook alleen maar om de hk te pleasen geweest.

8 juli 2021 om 17:36

@njfromvol ik zeg niet dat ze niet reeel kunnen zijn, mensen als jij zijn altijd reeel, dat kan ik waarderen. Weet alleen dat het wel eens vaker een reeele opmerking niet in dank word afgenomen door want minder reeele mensen, daarom.
Ik begrijp je verder volkomen, het is niet netjes van hem om dat soort dingen te zeggen, daar ben ik ook niet van. Zeg dan gewoon niets of een media antwoord dat je nooit weet wat er kan gebeuren of zo, dus begrijp dat dat steekt. Heb ik ook bij Brobbey bijvoorbeeld. Ik zelf denk dat Steven gaat knallen in Amsterdam, alleen heb je wel het geval dat als het de eerste paar keren het niet goed gaat mensen toch sneller geneigd zullen zijn om op hem af te reageren. Ben hier toch wel heel blij mee, dit is toch 5 klasses beter dan Labyad bijvoorbeeld, vooral voor het bedrag.

8 juli 2021 om 18:08

Dank je, Binny !

8 juli 2021 om 17:17

De Feyenoord fan zal niet snel boos worden op Jens. Slimme, redelijke vent. Goed been en dito werkethiek. Ik vraag me af hoe de Ajaxkant Berghuis zal verwelkomen. Toen hij in het mooie shirt speelde waren er weinig positieve woorden voor hem over. We zullen t zien

8 juli 2021 om 17:31

Grappig, ik was zeker iemand die het gemene van Berghuis als het tegenzit bekritiseerde, maar heb wel altijd gezegd dat ik het een echte Ajax speler vind en sws een hele goede. Berghuis is ongeveer elk jaar bij Feyenoord de MVP geweest en heb ook altijd gesmeekt om hem bij Oranje. Berghuis heeft een goede pass en kan spelers goed voor het doel zetten, hij kan ook natuurlijk goed naar binnenkomen en in de verre of korte hoek knallen. Ook komt hij nu niet in een situatie waar hij DE man is, maar meer een van de vele goede spelers, denk dat hem dat ten goede zal komen.

8 juli 2021 om 17:49

Ik vraag me af waar jij op baseert dat het ten goede komt. Hij is niet de man die in de kleine ruimte mensen passeert of zichzelf vrij speelt. Hij moet ruimte hebben en gaan lopen. Of inderdaad naar binnentrekken. Maar juist bij Ajax is het daar al zo druk ook omdat de tegenstander zich vaak meer laat terugzakken. Je ziet het ook al bij Neres en Anthony. Die hebben het al lastig terwijl die in de kleine ruimte beter zijn. Ik moet het nog zien. Ben wel erg benieuwd

8 juli 2021 om 17:24

De meeste Feyenoord supporters haten Ajax echt niet. Dat is iets wat meer in de jaren 80 en 90 actueel was.

8 juli 2021 om 17:53

Toen waren het nog echte derby’s! Nu weet je al eigenlijk 7/8van de 10x dat ajax de klassieker wint. Wat toch wat van de charme weghaalt als je het mij vraagt

8 juli 2021 om 18:31

Denk dat je je hier in vergist asjemenou.

Erg veel feyenoord supporters kunnen ajax niet eens uitspreken en komen dan met een paar getallen.

9 juli 2021 om 09:14

@sc12

Lekker makkelijk om weer alleen naar Feyenoorders te wijzen. De '010's' vliegen je hier ook af en toe om de oren en dat is niet omdat wij het woord Feyenoord niet kunnen typen. Geef volgende keer gewoon aan dat het beide kanten opwerkt en veeg je eigen straatje (of die van je medesupporters) niet zo schoon.

"maar ik zit niet in zijn positie. Ik heb niet zoals hij gespeeld, zit in een andere fase van mijn carriere. Voor mij is dit heel makkelijk om te zeggen", dit is natuurlijk wel essentieel in het verhaal van Toornstra, die verder ook een heel reeel antwoord geeft. Ajax zou nooit bij hem uitkomen op dit moment dus dan is het inderdaad heel makkelijk zeggen.

8 juli 2021 om 16:31

Voor dit soort duiding kom je toch naar de Voetbalzone comments

8 juli 2021 om 16:36

Lijkt mij wel! en natuurlijk voor de goede toevoegingen daar vervolgens weer op zoals die van jou

8 juli 2021 om 16:40

Kunnen jullie niet in een chat gaan

8 juli 2021 om 16:33

Dat natrappen is niet nodig , hij (toornstra) geeft het zelf netjes aan toch?

8 juli 2021 om 16:33

Bij deze wil ik ook een statement maken dat ik niet naar Ajax wil deze zomer 😉.

8 juli 2021 om 16:53

FR-RKC
Jammer,proberen we het volgend jaar zomer nog een keer.

8 juli 2021 om 16:43

Fijn dat je het herhaalt. Verklaar me maar voor gek: tóch denk ik stiekem dat Toornstra waardevol kan zijn voor Ajax.

8 juli 2021 om 17:29

Je bent gek

8 juli 2021 om 17:55

Ik heb t altijd al gezegd. Sinds hij bij ado speelde een hele nuttige speler kan Toornstra zijn. Zijn basis en pass/traptechniek zijn gewoon Oké! Die had zich prima kunnen optrekken aan het niveau bij ajax als hij jonger was geweest.

8 juli 2021 om 19:22

Je doet net alsof iedere speler naar ajax zou willen die in de positie van berghuis zou zitten. Neem nou bijvoorbeeld Bijlow, zou prima aankoop voor ajax zijn toch? Zou alleen nooit zo'n stap maken. Berghuis is uiteindelijk toch maar een passant, een speler met goed jaren, maar niet iemand waar we het over 20 jaar nog hebben.

Mooie reactie van Toornstra, gunt z'n collega een volgende stap, zo kan het dus ook. Wie is er eigenlijk aanvoerder van Feyenoord wanneer Berghuis vertrekt? Toornstra zou wel ideaal zijn lijkt me. Goede speler die als een van de weinige middenvelders nog wel is boven zichzelf kan uitstijgen en ook niet uit de basis weg te denken is.

Ik denk ook niet dat de Feyenoord dit Berghuis kwalijk zullen nemen aangezien het sportief een stap hoger is. Vraag mij wel af hoe Ajax omgaat met de rechtsbuitenpositie nu ze (straks) Berghuis, Antony en Neres hebben.

8 juli 2021 om 16:44

Is nog maar de vraag of Neres blijft, en gezien het Europese afgelopen seizoen is het geen overbodige luxe als er concurrentie t.o.v. de Brazilianen is. Tegen Atalanta, en Roma was toch voornamelijk 1 van de problemen dat er vanaf de vleugels haast helemaal niks kwam omdat ze beiden niet thuis gaven.

8 juli 2021 om 16:44

Je weet niet wat er speelt verder toch? Wie zegt dat Neres blijft? Misschien gaat Antony ook wel weg na een goede Olympische Spelen... Buiten dat zijn Promes en Idrissi ook vertrokken

8 juli 2021 om 16:47

Neem aan dat er achter de schermen al voldoende speelt rondom Neres. Berghuis, Antony en Neres zijn allemaal het best op rechts dus het zou gigantisch wanbeleid zijn als er niemand vertrekt. Zeker als je bedenkt dat ze ook nog altijd op Sulemana hopen.

Neres, Danilo en Labyad verkopen lijkt me een goed plan.

Realistische reactie van Toornstra hij leeft duidelijk niet in zijn eigen wereldje. Zou ook krankzinnig zijn om te zeggen dat het geen stap hogerop is natuurlijk. Maar dat geldt ook voor AZ. En die denken daar anders over. Die leven pas in hun eigen wereldje. Wellicht kan Toornstra hun ogen openen.

Berghuis heeft nog een contract en blijft gewoon terwijl slot en de rest van Nederland weet dat ie weg wil! En blijft gewoon onderdeel van de ploeg?, jorgenson geeft eerlijk aan dat ie als er een mooie kans komt hij dat wel zou willen en mag meteen niet meer mee trainen?
Jorgenson is tenminste eerlijk!, en die laffe berghuis, die wss helaas naar mijn clubje komt, zegt niets, durft het niet aan en gaat lekker op vakantie.

Voor Steven an sich is het een begrijpelijke keus als al het gevoel en sentiment los zal worden gelaten. I.t.t. wat vele mensen denken die niet voor Feyenoord zijn, zal er geen Feyenoorder zijn die dat niet kan beredeneren. Het is het eergevoel dat meespeelt. De interesse van Ajax in eerste instantie werd ook gewoon als een steek gezien en dat geldt zeker als ze hem nu binnenhengelen. Sommige reacties logen er niet om. Alsof we vereerd moesten zijn dat Berghuis naar Ajax gaat. Dat ze uberhaubt bij ons aankloppen zou al voldoende moeten zijn om de rode loper uit te leggen. Ook hier op voetbalzone zijn bij tijd en wijle de stompzinnige reacties over Feyenoord niet op 4 handen te tellen. En zo gaat dat bijna altijd jaar in en uit. Zijn we als Feyenoorders aan gewend geraakt, we hebben een dikke huid maar de meeste zouden het graag anders zien. Het zou leuk zijn dat men niet continu het gevoel geeft alsof het een regelrechte schande is om Feyenoord te supporten. Maar Berghuis geeft een mes waarmee je ook even door die dikke huid heengaat en dat wordt gevoeld door mensen die veel geven om hun club. Zeker als aanvoerder en hij kwam altijd oprecht over in zijn uitspraken. Dat maakt hem zeker niet minder vrij om te gaan en staan waar hij wil. Bedreigingen zijn net zo kansloos. Maar meer dan een passant is het niet meer. Succes wens ik hem ook niet, anders was ik wel supporter van Ajax geworden. Scheurt hij beide kruisbanden af dan voel ik daar niks bij (zal niet juichen en zal niet treuren) en met mij vele. Wel zal er waarschijnlijk een verbale rekening worden vereffend tijdens de klassieker. En wat mij betreft blijft het daarbij.

Ik zou nu voor de lol 5 miljoen en 3 miljoen salaris neerleggen voor Toornstra, als Ajax zijnde.
Je loopt het risico dat hij ja zegt... en dat is dan wel jammer, maar gewoon om het te checken zou ik het alsnog doen.

Ik geloof hem overigens wel hoor, maar geloof ook dat iedereen zijn prijs heeft.

Ik snap Berghuis ook! Welkom in Amsterdam

Ik snap Berghuis ook. Wordt tijd dat Feyenoord de contracten eens nakomt. Net als bij Advocaat erg goedkoop dit gezeik

Berghuis had zijn populaire uitspraken niet moeten doen dan was het minder erg geweest, maar goed hoop dat hij keihard mislukt in Amsterdam dat is hem van harte gegund.

Toornstra is een verstandige jongen. Ook al toen hij zei dat artsen in een ideale wereld meer zouden verdienen dan voetballers. Ik snap de stap van Berghuis ook prima. Maakt het niet minder jammer, maar het is zijn carriere en Ajax is een flinke stap vooruit.

Volgens mij heeft Berghuis zelf nog nooit gezegd dat hij naar Ajax gaat of uberhaupt wil. Hij houdt zich op de vlakte en is op vakantie. Het op de vlakte houden is voor menigeen al genoeg om hem af te schrijven bij Feyenoord. Maar dit is het enige dat hij kan doen. Er is niks rond dus niks te melden en dus momenteel alleen achterklap van pundits en journos. Neem aan dat als ie alsnog naar Wolfsburg zou gaan bijvoorbeeld men hem ineens weer allerlei fijns toevertrouwd als Feyenoord supporter.

8 juli 2021 om 19:17

Uiteraard! Zo hypocriet zijn we . Nee, als dat nog zou spelen zou dat wel uitkomen. Als hij echt niet naar Ajax zou gaan is het eerste wat je doet als Feyenoord aanvoerder om dit gerucht de kop in te drukken. Dusja, kan mij niet voorstellen dat dit nirt gaat gebeuren.

9 juli 2021 om 09:17

@beastman

Er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat hij gaat: zo heeft Ajax de interesse publiekelijk kenbaar gemaakt, heeft Berghuis via zijn schoonvader al een huis gevonden in Amsterdam en verder is er geen interesse bekend gemaakt in hem waardoor Ajax de enige optie lijkt. Daarnaast was hij er het afgelopen jaar als de kippen bij om aan te geven dat hij niet weg zou gaan, terwijl hij nu zijn mond houdt. Juist omdat deze stap zo gevoelig ligt, zou hij toch allang hebben ontkend dat hij naar Ajax zou willen als dat het geval zou zijn?

Netjes Jens! Maar wat moet Ajax met Berghuis?? Ik snap echt niet waarom hij naar zou moeten komen.. Wat is de toegevoegde waarde van hem?.. Neres, Antony, Tadić, mogelijk spoedig die Sulemana.. Nou en dan Berghuis er nog bij.. Dat veroorzaakt problemen met een typetje als Berghuis.

8 juli 2021 om 20:14

Ik denk dat die problemen wel mee gaan vallen. Die zijn voornamelijk ontstaan omdat hij de grote man was binnen Feyenoord. Dat zal hij bij Ajax niet zijn, net als bij Oranje. En van wat te zien was heeft hij dat soort streken dus ook niet uitgehaald bij Oranje.
En voor Ajax snap ik het ook nog wel. Het is natuurlijk wel een koopje voor 4-6 miljoen, hoeveel het ook mag wezen. Al is het maar voor in de breedte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren