Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hooijdonk uit kritiek richting EK-finalist: ‘Verschrikkelijk laf voetbal’

Laatste update:

Engeland plaatste zich woensdagavond ten koste van Denemarken voor de finale van het EK. Het team van bondscoach Gareth Southgate had een strafschopmoment in de verlenging nodig om de eindstrijd te bereiken. Kasper Schmeichel keerde de sowieso al discutabele elfmetertrap van Harry Kane, waarna de aanvaller de rebound benutte: 2-1. Pierre van Hooijdonk was allesbehalve onder de indruk van the Three Lions.

“Engeland speelt verschrikkelijk laf voetbal”, vertelde de oud-aanvaller bij de NOS. “Als dit het is... Dan is het heel karig. Als ze de finale winnen zullen ze er lak aan hebben wat wij hier zeggen, dat is ook zo. Maar in de groepsfase was het al matig. Tegen Oekraïne scoorden ze veel, maar ik heb mijn favoriet al voor de finale”, doelde hij op Italië, dat dinsdag na strafschoppen te sterk was voor Spanje.

“Ik hoop dat Italië het wordt. Ik ben zo teleurgesteld in dat wat Engeland heeft laten zien. Met deze selectie moet je echt iets mooiers op de mat kunnen leggen.” Wesley Sneijder sloot zich in de tv-studio aan bij de woorden van Van Hooijdonk. “Italië krijgt het niet benauwd van Engeland op basis van hoe ze vanavond speelden. De rest van de wedstrijden waren niet veel beter. Italië is de favoriet.”

Volgens La Gazzetta dello Sport moest Engeland ‘zweten om de favorietenrol te bevestigen’. “Maar uiteindelijk was het een eerlijke uitslag. Na vier verloren halve finales, heeft deze ploeg een vloek doorbroken.” La Reppublica toonde historisch besef door te verwijzen naar het EK van 1968, toen Engeland in de halve finale strandde na een verrassende nederlaag tegen het voormalige Joegoslavië (1-0) en daarmee niet tegenover de Italianen in de eindstrijd kwam te staan. “Daarmee was een vloek geboren, want sindsdien wist Engeland nooit meer een finale te halen. Tot nu.”

“In de eerste EK-finale ooit treft Engeland een hongerig Italië. Het had in 1968 kunnen gebeuren, maar het is pas meer dan vijftig jaar later zo ver.” Oud-international Gary Lineker kon woensdagavond zijn ogen niet geloven. “Het zat er al zolang aan te komen en eindelijk is het gebeurd”, vertelde hij in de studio van de BBC. “Ik twijfelde of ik dit ooit nog zou meemaken in mijn leven. Ik heb toernooien gezien en toernooien gespeeld en er is zoveel fout gegaan.”

Lineker doelde onder meer op De Hand van God op het WK van 1986 en de spookgoal van Frank Lampard op het WK van 2010. “Het lijkt erop dat we voor de verandering eens wat geluk hebben. Dat heb je nodig om het toernooi te winnen”, blikte Lineker vooruit richting de finale tegen Italië. Ook bij de Daily Mail stond men stil bij de tragedies uit het verleden. “De hoodoo-brekers van Southgate slaan weer toe. Vier verloren halve finales met verlenging, de vijfde werd eindelijk gewonnen. De spelers en technische staf stonden arm in arm te zingen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben zo hard voor Italië zondag. Irriteer me mateloos aan dat 'football is coming home' gedoe van Engeland

8 juli 2021 om 09:27

Ik irriteer me vooral aan het feit dat ze 6 van hun 7 wedstrijden thuis spelen. Hoezo een EK over verschillende landen? De Engelsen hebben hun EK gewoon in eigen land gespeeld, voor een quasi vol Wembley. Tel daarbij de matige tegenstand ( in combi met het thuisvoordeel) en het onmiskenbare feit dat het allemaal wel heel erg mee zit ( gisteren door met een own goal en een spookpenalty). Dat maakt dat ze ook bij mij niet direct op de gun factor moeten rekenen. En het ergste is dat ik ze de finale nog zie winnen ook.

8 juli 2021 om 09:53

Plus het feit dat supporters van de tegenpartij uit de andere landen dus niet eens welkom zijn. Had het EK lekker puur en alleen in landen gehouden waar er wel gewoon een eerlijke verdeling mogelijk was.

8 juli 2021 om 10:55

Ik vind dat de haat richting Engeland een beetje ongezonde vormen aanneemt dus van mij mag Engeland winnen

8 juli 2021 om 11:03

Het is toch logisch? Het EK is niet georganiseerd door een land dit keer. Hoe kan je dan alles thuispelen? Plus het negatieve voetbal, arrogante supporters en het defensieve voetbal. Tuurlijk heeft Engeland de gunfactor dan niet bij de meeste.

8 juli 2021 om 11:09

Waarom “arrogante supporters”? Ik begrijp het probleem van de Nederlander niet met de zogenaamde arrogantie van de Engelsen.. Zijn wij de enige die intens slechte liedjes mogen schrijven over ons voetbalteam? “Nederland, o Nederland. Jij bent de kampioen”.. Is dat dan niet arrogant als een heel plein dat staat mee te lallen terwijl het in 90% van de toernooien niet waar is?

8 juli 2021 om 11:11

Dat hebben zij natuurlijk zelf verzonnen en aan zichzelf toegewezen. Moet ik jou schuld geven dat je geboren bent? Zou dat eerlijk zijn? En was vooraf al niet bekend wie waar zou spelen? Waarom wordt daar nu pas over geklaagd?

8 juli 2021 om 11:13

@YoeriCFC grappig toch hoe men zichzelf zo belachelijk kan maken door hypocriet te zijn XD Maar goed zo gaat dat, naar randzaken grijpen omdat er geen ander argument uit kan komen door emotie.

8 juli 2021 om 11:16

@japie hoe kom je nou weer bij haat. In principe is het mij een rotzorg wie er wint na de uitschakeling van Nederland, dus kijk ik naar entertainment. Ik word niet warm of koud van Engeland, dus doe maar Italië.

8 juli 2021 om 11:22

Oranje speelde ook alles thuis bijna. Daar hoorde ik niemand over

8 juli 2021 om 11:24

@nederland79 ik heb ook geen problemen met mensen die hopen dat Italië wint of die het Engeland niet gunnen. Meer over de mensen die helemaal door het lint gaan als Engeland weer een wedstrijdje wint en daar bijna overspannen van raken

8 juli 2021 om 11:30

Nou voor mij, als Belg, is het wel een valabel argument om te klagen over het thuisvoordeel want wij hebben enkel uitwedstrijden gespeeld ( omdat we als ‘ontwikkeld’ land niet in staat zijn om een deftige sportinfrastructuur te bouwen). Nee al gekheid op een stokje: ik heb van in het begin gezegd dat sommige landen teveel thuisvoordeel hadden ( NL, Engeland, Italië, Spanje, Denemarken) tov andere landen.

8 juli 2021 om 11:46

Hoezo ga je nou een vergelijking maken met Nederland? In Nederland zijn we ook arrogant 9 van de 10 keer. Persoonlijk gun ik het altijd een land die leuk voetbal speelt en waar bescheidenheid een grote rol speelt.

8 juli 2021 om 12:01

Ik snap de vergelijking met Oranje niet. Oranje mag zekers niet klagen. Maar gisteren was ik volle bak voor Denemarken. Ik denk haast de meeste mensen buiten Engelse en PL fanboys. Zondag ben ik ook voor Italie. Al heb ik ook niks met Italie, maar hoop dat de passie van Italie wint en heel Wembley stil kan krijgen.

8 juli 2021 om 12:19

@THenry_228 vanuit jouw perspectief snap ik je argument dan zeker maar Oranje heeft ook niks te klagen gehad dit EK wat betreft de loting en de speellocaties

8 juli 2021 om 12:20

@DerKaiser123 ik vond Engeland gisteren meer aanspraak maken op de winst dan Denemarken

8 juli 2021 om 12:24

Je kunt dit EK toch niet serieus nemen? Goedkope penalty tegen Denemarken, alle wedstrijden thuis spelen, tegen Duitsland had Philips rood moeten hebben. Tegen Oekraine, Denemarken, Kroatie, Tsjechie en Schotland gespeeld tot aan de finale. Buiten Duitsland allemaal middelmaat. Op het WK hadden ze ook al zoveel geluk en verloren ze zelfs 2x van Belgie. En dan denken ze ook nog dat ze goed zijn. Als Engeland straks Europees kampioen wordt is het de slechtste EK winst aller tijden. Zelfs Griekenland in 2004 verdiende het nog meer.

8 juli 2021 om 12:54

@youri Wat een vergelijking. NEC zingt ook “NEC wordt kampioen”, gebeurde ook nooit in de ED. Een kampioen zijn in het lied van Hazes is sowieso multi-interpretabel. Dus je vergelijking kan bijdeze de prullebak in.

8 juli 2021 om 12:55

Heb je 2004 uberhaupt wel meegemaakt, want je reactie is heel kinderachtig. Dan kunnen we naar elke eindstrijd winnaar gaan kijken en beoordelen op basis van de tegenstanders hoeveek zo een toernooi winst waard is. Landen die met het toernooi meedoen hebben ook gewoon een kwalificatie gedaan en hebben evenveel recht als andere om het ook te winnen. Je kan dat soort landen omlaag praten, maar we hebben net een Denemarken, Oostenrijk, Oekraine etc in de finales gezien, dat mag dan zeker ook niet?

8 juli 2021 om 13:35

Fr-manred, dan begrijp je de vergelijking dus duidelijk niet.. Want inderdaad alle supporters zingen woorden van die strekking. Om de Engelsen daar dan op af te rekenen is lachwekkend..

8 juli 2021 om 14:03

Als je het verschil niet kan inzien tussen “jij bent een kampioen” of iets in die trant en “its coming home”, dan heeft deze discussie geen zin.

8 juli 2021 om 14:13

Misschien even op mijn profiel kijken en mijn leeftijd checken? EK 2004 vond ik persoonlijk een van de leukste Ek's die ik meegemaakt hebt. Alleen al door het feit dat er gewoon 2 teams doorgingen i.p.v. 3. Nederland die toen in de poule des doods zat met Tsjechie en Duitsland. Die wedstrijd die we door die domme wissel nog weggaven tegen de Tsjechen, die ons vervolgens weer hielpen tegen de Duitsers, waardoor we als nog door gingen. Van der Sar die Robben aankeek en wist dat hij die penalty tegen Zweden zal benutten. Verder Zidane die weer als vanouds speelde, een jonge Ronaldo die geweldig speelde. Ik vond dat persoonlijk een van de mooiste Ek's die ik meegemaakt heb. Nu krijg je met 24 landen veel te veel middelmaat op het EK. Het niveau gaat achteruit en de lotingen zijn enorm vaag. Oekraine dat als nr 3 tegen een Zweden moet spelen. Een andere nr 3 die tegen een nr 2 mag spelen. Er zit 0,0 systeem in.

8 juli 2021 om 14:50

Hmmm @fr-manred

1988, Nederland wordt EK en Hazes komt met een liedje dat iedereen vervolgens nog jarenlang zingt (niks mis mee)

1996: EK wordt gehouden in Engeland, de geboorteplaats van het voetbal en Badiel & Skinner komen met een liedje "3 Lions (football's coming home)" dat vervolgens ook iedereen jarenlang zingt.

Het zijn gewoon twee liedjes meer niet, maar dat zie jij dan weer niet schijnbaar.

8 juli 2021 om 15:27

@danny In dat liedje word gerefereerd naar het toernooi dat weer in Engeland gehouden word. Niet over een eventuele beker die weer naar zijn “thuis” komt. Dat constant geschreeuw met “its coming home! its coming home!” maakt het nogal misplaatst. Deze analyse had jij ook kunnen maken.

8 juli 2021 om 16:00

Niet helemaal waar fr-manred.Maar dat wil je wellicht niet zien.

Toen het liedje uitkwam was dat inderdaad correct. Echter heeft het door de jaren heen een andere betekenis gekregen. Nu staat het voor een referentie naar hoop en verlangen dat Engeland de beker mee naar huis neemt. dat engeland slecht is maar dat de fans toch de hoop en vertrouwen hebben dat Engeland de beker wint.

Groeten van een Nederlander die alweer 20 jaar in Engeland woont (ik weet dus vrij goed waar ik het over heb)

8 juli 2021 om 16:36

Ik denk dat als je (half) Engels bent, je misschien vergeet hoe stom het eigenlijk klinkt.

8 juli 2021 om 17:53

Lol, nee hoor. Ben 100% Nederlands met alleen een Nederlands passpoort.

Zoals ik in mijn eerst reactie zei, het is slechts een liedje. Ik denk eerder dat jij de internatie van het liedje niet begrijpt (of de Engelse cultuur en/of nuance wat je het ook wilt noemen) en slechts vasthoudt aan die paar woordjes. Dan kan je het best irritant vinden dat ze de hele tijd "it's coming home" zingen in het station maar da's niet het hele liedje natuurlijk.

Het is slechts een liedje, meer niet. Of het stom is of niet doet er niet echt toe toch? Dat zijn namelijk wel meer liedjes in het voetbal, zo niet de meeste, terwijl ik 3 Lions (afgezien van de slechte zangkunsten) juist wel kan waarderen en dan doel ik op het hele liedje en niet slechts de woorden "it's coming home". Maar da's slechts mijn mening.

8 juli 2021 om 18:13

Bedoelde meer voor iedereen die een hechte band heeft met Engeland. En verder, ik snap je, maar het is niet voor niets dat alle sociale media over “its coming home” vallen. Alleen in Engeland smullen ze er van. Prima hoor, maar zo zal niemand hun ooit iets gunnen. Dit heeft er 100% mee te maken.

9 juli 2021 om 10:22

Hmmm, ik heb geen hechte band met dit land. Sterker nog, zou hier liever niet wonen maar het is helaas noodzakelijk. En alle social media? Ik volg alleen de Engelse en Nederlandse media maar zie niet echt dat iedereen hierover valt. Op de Nederlandse media zie je het wel natuurlijk maar dat is denk ik ook meer omdat de mensen die zich hieraan storen zich uiten terwijl de neutrale/positieve mensen zich stil houden (wat vaak zo is natuurlijk)

Er wordt gewoon veels te serieus naar gekeken. Een zin uit een liedje dat tegenwoordig over hoop en verlangen gaat, meer niet. Als mensen buiten Engeland zich daaraan storen is dat eigenlijk best jammer omdat het zo'n onschuldige tekst is.

Vond het gister eerlijk gezegd minder laf dan de afgelopen wedstrijden. Het begon natuurlijk al bij de formatie. Denk eerlijk gezegd dat de Engelsen het ook wel gaan redden, ook al ben ik voor Italie. Als spinazzola nog mee had gedaan dan had ik er anders over gedacht 😉

8 juli 2021 om 09:53

Ik weet echt niet iedereen in Italie ziet, tegen Belgie was het niet bijster veel, los van de momenten van de goals. En tegen Spanje waren ze gewoon de onderliggende ploeg, en speelde ze ook redelijk afwachtend. Waarom hoor je niemand daar over praten in de media, der is altijd een soort hetze tegen bepaalde teams, waar de hele media dan aan mee doet. Chelsea wint met afbraak voetbal de CL en het is geweldig. Engeland bereikt met het zelfde voetbal de finale van het EK en het is opeens verschrikkelijk en laf.

8 juli 2021 om 10:10

@CR7_Arsenal: heb je Italië wel zien spelen dit toernooi? Tegen Spanje en Oostenrijk was het inderdaad wat minder maar de andere wedstrijden waren ze gewoon heel erg goed, met attractief voetbal. Geen idee waar je het haalt dat Italië ‘matig’ is. Ze spelen meestal attractief voetbal met mooie combinaties. Maar goed, zoals zo vaak blijft alleen de laatste wedstrijd hangen ( tegen Spanje). Engeland vind ik veel minder aantrekkelijk voetballen hoor . En daarnaast heeft Italië als weerstand gehad met wedstrijden tegen België en Spanje.

8 juli 2021 om 11:19

Twee laffe ploegen in de finale! Laf voetbal wordt beloond, Italië is daar een mooi voorbeeld van! Zou me kapot schamen als ik Italiaan was met dat anti voetbal!

8 juli 2021 om 09:58

Je doet alsof spinazzola van het kaliber messi of ronaldo is. Hou op zeg. Ook zonder hem is italie gewoon favoriet. Denemarken hwd gisteren tot aan de verlenging het betere spel. Italie voetbalt nog beter als denemarken en kan beter verdedigen als die laffe engelsen.

8 juli 2021 om 14:54

Ik vond denemarken echt niet het betere van het spel hebben. Vond het juist vrij gelijk opgaan totaan minuut 70 (ongeveer) en daarna vond ik Engeland de betere.

Man man wat een frustraties daar, beetje overdreven allemaal. Ook al tegen de Duitsers, zelfde verhaal. Duidt toch op iets van minderwaardigheidscomplex en dat is meestal niet beste motivatie om finale in te gaan. Italië is meer een killer team wat dat betreft.
Toch grappig van zo’n groot voetballand dat ze zo enorm gefrustreerd zijn.
Plotseling hoor je ook niks meer van dubieuze penalty (hoewel je m kunt geven vind ik) noch over de VAR.. altijd toch weer iets van eigen voordeel dat oordeel beïnvloedt.

Zo zie je maar weer dat je zonder goed voetbal zomaar in de finale kunt belanden.
Hoop dat de Italianen het af kunnen maken.

Engeland heeft wat dat betreft precies hetzelfde als Frankrijk: een selectie waar echt wel genoeg voetbal in zit, maar een spelopvatting om daar hooguit het minimale mee te doen. Met je "football is coming home". Begin eindelijk eens met voetballen dan.

8 juli 2021 om 09:35

Ligt natuurlijk volledig aan de bondscoach. Valt me wel op dat er momenteel veel van die schijtenbroekentrainers zijn die kiezen voor een laffe tactiek. De aanvallende instelling van Italie zou moeten worden beloond en wij moeten hun als voorbeeld nemen, wij kunnen dat ook.

8 juli 2021 om 13:46

Ben het met je eens hoor, het is te hopen dat Italië wint, die hebben dit toernooi ten minste regelmatig echt goed voetbal laten zien. Ik ben het niet helemaal met je eens dat Nederland dit ook moet kunnen, maar dat maakt het niet minder strevenswaardig: met de kwaliteit in Oranje zou je altijd goed voetbal moeten laten zien, ook al verlies je er soms mee. Liever dat de hele wereld geniet van Oranje, dan dat we met schijtbakkenvoetbal de finale halen en alsnog verliezen (of per ongeluk eens winnen). Als het op z'n Engels moet, dan maar niet hoor.

9 juli 2021 om 08:56

Magnetics precies. We hadden een prachtig imago met onze aanvallende stijl van voetbal en dat zijn we nu naar de klote aan het helpen.

Laten we eerlijk zijn. Engels voetbal is zwaar overschat. Blijkbaar wordt daar het beste van het beste gespeeld, nou ik zie daar niks van terug op het veld. Het zegt ook genoeg dat de Engelsen bij hun eerste serieuze tegenstander het heel zwaar hebben en een schwalbe nodig hebben om de wedstrijd te winnen. Ik vrees dat ze ook op deze manier van de Italianen proberen te winnen.

8 juli 2021 om 09:28

Vergeet de own goal niet😉

8 juli 2021 om 09:31

Hoezo overschat? Het is de trainer die 6 of 7 verdedigende spelers opstelt. Zet hier een fatsoenlijke trainer neer en je hebt een geweldige ploeg die geweldig kan voetballen.

8 juli 2021 om 09:46

Als je naar die ploeg kijkt, dan lijkt het wel een rugbyteam. Stuk voor stuk rennende spierbonken. Die keeper gaat ze wel parten spelen op den duur. Die kan er echt he-le-maal niks van.

8 juli 2021 om 09:56

Engeland verdiende het ook om te winnen, maar op deze manier? Persoonlijk ben ik voor Italië. Maar als zij het EK zo winnen, dan heeft het voor mij een bittere nasmaak. Dan krijg ik een minder voldaan gevoel dan normaal.

8 juli 2021 om 09:56

@hangover: welke ploeg is tegenwoordig wel in staat op zn dooie gemakkie door een goed georganiseerde verdediging heen te spelen? Volgens mij is dat voor iedereen een probleem

8 juli 2021 om 11:03

Terwijl Brazilie amper nog echt samba voetbal speelt. Weet niet hoe ze nu spelen op de Copa, maar samba is het allang niet meer perse bij Brazilie.

8 juli 2021 om 10:26

Engeland zou sowieso van Denemarken winnen, ze namen gwn gas terug na die tweede doelpunt maar hadden hen net zo goed kunnen vernederen. We zijn het in Nederland niet gewend om wedstrijden zakelijk uit te spelen, dat is een kracht voor hun en een zwakte voor ons.

8 juli 2021 om 10:35

'namen gewoon gas terug na het tweede doelpunt'. Je doet nou net alsof zij de 1-2 maakte in de 50ste minuut en het wel mooi vonden. Zat niks zakelijks aan hoor.

8 juli 2021 om 10:41

Knap van Engeland om thuis te winnen van Denemarken, na verlengingen, door een own goal en een spookpenalty. Echt knap!

8 juli 2021 om 13:13

Aycaramba echt een schandalige opmerking. Denemarken speelde met 10 man, met je vernederen je doet alsof ze in 10 minuten 2 goals maakten en het daarna prima vonden en het rustig uittikten. Nee ze hadden veel moeite tot aan de verlenging en gingen het daarna saai uittikken tegen 10 man.

8 juli 2021 om 10:44

Want Duitsland is geen serieuze tegenstanders geweest? Man man man, de frustratie druipt ervan af.

8 juli 2021 om 10:49

Dit Duitsland toch niet echt nee? En daarenboven speelde Engeland gewoon thuis tegen Duitsland. Zelf de Duisters vinden hun nationale ploeg tegenwoordig van het B niveau. Heeft niets met frustratie te maken maar met realisme. Of gaan we het uitgebluste Kroatië ook nog als topland bestempelen? Straks ga je nog zeggen dat Engeland de moeilijkste route naar de finale had…🤷‍♂️

8 juli 2021 om 10:49

Dit Duitsland is vrij zwak, vergeleken met het Duitsland van 2014. Dus zeker, geen serieuze tegenstander gehad dit toernooi.

8 juli 2021 om 11:08

Spanje is wel zo sterk zeker? Of was Belgie zo bijzonder? Oostenrijk dan? Zo kan elke ploeg bagetalliseren, want Spanje heeft geen killer voorin, Belgie heeft geen killer achterin, Italie heeft ook geen killer voorin. Elk land heeft zijn gebreken, maar ook weer ze eigen manier om ver te komen op zo een toernooi. Duitsland is niet wat het was, maar vergis je niet, we vergelijken Duitsland met WK 2014 winnaar Duitsland. Onterecht, want dat doen we toch ook niet met Belgie, die zijn zwaar minder als de voorgaande toernooien.

8 juli 2021 om 11:14

Duitsland heeft nog genoeg kwaliteiten dus Duitsland als "geen serieuze tegenstander" bestempelen maar Denemarken wel als serieuze tegenstander is te zot voor woorden.

8 juli 2021 om 11:32

Euh nee want als Engeland zijnde is een thuiswedstrijd tegen Denemarken een eitje. En ik zeg nergens dat Duitsland geen serieuze tegenstander is, ik zeg dat Duitsland geen absoluut topland meer is. Nuance.

8 juli 2021 om 11:50

Leuk dat je steeds reageert, maar mijn reacties zijn richting Dysentery Gary gericht die blijkbaar Denemarken een serieuzere tegenstander vindt dan Duitsland.

8 juli 2021 om 11:57

Haha ok verkeerde interpretatie van mijn kant dan😀

8 juli 2021 om 12:18

In deze vorm is Denemarken wel beter dan Duitsland. Maar jij vindt Schotland, Kroatië en Tsjechië waarschijnlijk ook wereldtop. Alleen maar om de Engelse tegenstanders op te hemelen. Mijn god, wat een minderwaardigheidscomplex.

8 juli 2021 om 12:26

Volgens mij ben jij degene met een minderwaardigheidscomplex kerel of je bent een Deen, allemaal rare conclusies trekken waar ik het niet eens over heb. Het enige punt dat ik maak is dat jij Duitsland geen serieuze tegenstander noemt, dan heb je toch echt vrij weinig verstand van voetbal. Wat de rest van de tegenstanders van Engeland betreft, ze hadden inderdaad niet de moeilijkste route naar de finale. Of toch wel "want Denemarken iS Wereldtop".

8 juli 2021 om 12:42

Het huidige Duitsland is idd geen serieuze tegenstander. Ze gingen ternauwernood tegen Hongarije door. Dat jij ze wel serieus vindt, geeft aan dat jij geen verstand van voetbal hebt.

8 juli 2021 om 13:35

Never mind, komen hier toch niet uit.

Ja is ook een schijtploeg. Normaal ben ik redelijk voor de Engelse nationale ploeg, maar als ik dit dan zie.. Moet je je voorstellen dat het de eerste 3 a 4 wedstrijden nog een stuk erger was. En natuurlijk is resultaat het belangrijkste, maar resultaat kan met zo'n ploeg ook door wel te voetballen. Je hoeft geen kamikaze voetbal te gaan spelen, maar dit is helemaal verschrikkelijk. Hoop keihard op de Italianen.

Achteraf is het altijd makkelijk oordelen. Als het aan van Hooydonk ligt,verliest niemand meer als ie gespeeld had zoals van Hooydonk het achteraf altijd aangeeft.

8 juli 2021 om 09:35

Waar heb jij het nou over?

8 juli 2021 om 09:58

Klopt.dat vraag ik mezelf ook vaak af als ik vHooydonk hoor praten.

8 juli 2021 om 10:04

Wat voor geks zegt hij in dit geval dan? Hij noemt het laf voetbal.

8 juli 2021 om 10:28

Logisch toch dat Engeland zo speelt tegen Denemarken die een zeer overtuigende reeks neerzette. vHooydonk concludeert achteraf wel heel makkelijk dat het Engelse spel laf was.Alsof die Denen een soort Liechtenstein zijn. achteraf praat ie heel makkelijk.

8 juli 2021 om 10:33

van Hooijdonk concludeert elke wedstrijd al dat het Engelse strijdplan laf is.

8 juli 2021 om 10:34

Engeland heeft alleen thuiswedstrijden gespeeld, is het dan zo onrealistisch dat je iets meer verwacht dan dat afwachtende voetbal dat de Engelsen spelen? Vooral omdat ze, op een mank Duitsland na, nog tegen geen enkel topland gespeeld hebben.

Nou als je kijkt naar het spelbeeld van Italie, Denemarken en Engeland, dan mag je toch van geluk spreken dat het Engeland -Italie is zondag. Denemarken kon zich goed ingraven (net zoals Italie deed tegen Spanje). Indien je Italie - Denemarken had gekregen, dan was het behoorlijk afwachtend vrees ik. Engeland nam in ieder geval nog wat initiatief (met snelle uitbraken van Denemarken als response). De finale lijkt me dan ook weer een type wedstrijd wat we ook in de halve finale hebben gezien. Een meer defensief Italie tegen een wat meer voetballend Engeland. En ik denk dat Italie dan aan het langste eind trekt.

8 juli 2021 om 09:39

Italie heeft nog geen een keer afwachtend gespeeld. Tegen Spanje werden ze op het middenveld echt overklast. Raakten veel de bal kwijt, kwamen er niet uit.

8 juli 2021 om 09:42

Het is voor Italie ook gewoon balen dat ze spinazzola kwijt zijn. Dat vond ik misschien wel de beste speler van het toernooi.

8 juli 2021 om 09:43

Met het wegvallen van Spinazola mis je wel wat gevaar van de zijkant. Ik mis die kerel echt. Ik vond ze tegen Spanje inderdaad echt worden overklast. Maar tegen Belgie en Oostenrijk was het ook wel wat minder. Desalnietemin ben ik fan van Italie. Al voor het toernooi tbh. Voornamelijk door die fantastische Chiellini.

8 juli 2021 om 09:43

Haha, Pieter, precies dat. Echt zo sneu is dat! Dat is echt wel een gemis hoor.

Italië speelt beter, is leuker om naar te kijken en heeft ook geen penalty-trauma zoals de Engelsen dat hebben. Denk niet dat de Italianen bang zijn geworden gister. Engeland heeft goede spelers, maar heel flitsend is het niet. Met name op het middenveld is het allemaal wel erg degelijk. Ook in de tijd van Gerrard, Lampard e.d. hadden ze al veel van hetzelfde. Een Verrati, Pedri of Frenkie de Jong zou in dit eam zoveel verschil kunnen maken. Of echt een creatieve middenvelder. Grealish speelt leuk, maar mag amper meedoen. Saka speelt ook leuk maar is ook niet alles. Jammer voor de kijker.

Zondag ben ik voor 90 minuten even Italiaan. Wat hoop ik zo dat de Italianen die irritante Engelse fans stil krijgen met hun vervelende 'it's coming home'

8 juli 2021 om 10:30

Eens. Maar ik hoop dan wel dat Italië ook weer wil voetballen zoals in de eerdere wedstrijden waarin ze echt flitsend waren. Tegen Spanje vond ik ze matig en werden ze op het middenveld goed bespeeld.

Ik begrijp iet dat mensen zich storen aan het Engelse voetbal en dan het Italiaanse voetbal omhoog praten. Tegen België speelde ze die het maar wonnen. Tegen Spanje speelde ze slechter maar wonnen. Om over de 2e groepswedstrijd nog maar te zwijgen. Nee laat Engeland dan maar gewoon winnen zondag, maar zal wel weer een draak vaan een wedstrijd worden met 2 van dit door elftallen, 1-1 rust bewaren in extra tijd en gewoon gokken op de penaltys...... . Die over aroganten Italianen mogen van mij huilend weer naar huis.

8 juli 2021 om 10:25

Ik kijk wel uit naar het duel Chiellini-Kane😀

''it's coming home'', maar ze hebben maar 1 prijs ooit gepakt? Hoe bedoel je home? Veel anderen landen zouden veel meer recht hebben op een dergelijke uitspraak. Engeland zal ik sowieso nooit als absolute topland zien. Alleen in Europa hebben Italie, Duitsland, Frankrijk en Spanje al meer aanzien (wereldwijd gezien). Zou zelfs Nederland boven Engeland plaatsen als voetballand. Die Engelsen overschatten zichzelf belachelijk veel.

8 juli 2021 om 10:35

Zij hebben slechts de spelregels bedacht, het spel komt officieel uit China. 2000 jaren geleden al gespeeld onder de naam Tsung Chu.

8 juli 2021 om 10:54

Jij zegt dat ze het hebben uitgevonden. Dat is feitelijk onjuist. De Engelsen hebben de regels wel bedacht en de huidige vorm aangepast. Dat hebben we wel aan ze te danken. De sport komt oorspronkelijk simpelweg uit China.

8 juli 2021 om 11:01

Nu verdraaien we de discussie. Het is simpelweg niet waar dat de Engelsen het hebben uitgevonden, ik ageerde slechts daar tegen.

8 juli 2021 om 13:18

Hangover, dat is weer wat anders. Dat de Engelsen het niet uit China hebben meegenomen betekent niet dat China het niet heeft uitgevonden. Ik wist dit niet wat Dr. Mario zegt, maar goed voetbal is dus wel uitgevonden in China en Engeland heeft het dus niet uitgevonden, alleen de regels

8 juli 2021 om 16:11

Precies dat Hangover. Er zijn aanwijzingen dat het 'voetbalspel' of mensen die in het kader van spel of sport tegen een rond object aan schoppen (meestal schedels trouwens) al in de prehistorie voorkwamen inderdaad.

In Engeland is inderdaad, zoals dr Mario stelt, vorm gegeven aan het voetbalspel zoals wij dat vandaag nog kennen, met name qua opschrijven van spelregels, maar dat de origine van het spel in de (pre)historie ligt is wel duidelijk ja. En China is dus maar één voorbeeld van vele varianten die wereldwijd gespeeld werden.

Jeetje, over een paar uur beklagen we ons nog over de Engelsen dat ze de Tweede Wereldoorlog niet eerder hebben geeindigd. Die Engeland haat hier op de website begint wat potsierlijk te worden. Je ergen aan de speelstijl, maar afgelopen wedstrijd wel drie keer zoveel schoten gehad als Denemarken en veel meer balbezit. Wat vond je dan van de Italianen tegen Spanje?

8 juli 2021 om 10:05

Je bent me net voor met je reactie!
We praten elkaar graag na op VZ maar dat is natuurlijk niets nieuws.
We blijven klagen dat Engeland "laf" speelt maar ze staan wel mooi in de finale, nu doen we ineens alsof je alleen maar met mooi voetbal een toernooi kunt winnen.
Waar is Spanje met hun 80% balbezit? Toen Italie tactisch beter voor de dag kwam tegen Spanje was het wel een wereld prestatie, maar als Engeland met 2 controleurs speelt en daarmee minder aanvallend speelt maar ook de finale bereikt zijn we dan ineens allemaal tegen Engeland.

Ik vond de gegeven penalty gisteren ook een beetje te zwaar gestraft, maar uiteindelijk is het een domme actie van de verdediger en bovendien heb je een VAR die had kunnen ingrijpen als ze de beslissing van de scheids niet begrijpen of mee eens zijn en dat gebeurde niet. De verdediger moet zelf ook in de spiegel kijken en beseffen dat het geen slimme actie was.

8 juli 2021 om 10:17

Ach de Engelsen hebben 6 van de 7 wedstrijden ‘gewoon’ thuis gespeeld, in een quasi vol Wembley. Tel daarbij op dat ze niet echt zware tegenstanders gehad hebben, op een mank Duitsland na, en je hebt de reden dat ze in de finale staan. Gisteren ook weer, ondanks dat ze beter waren dan Denemarken ( mag het ook in een thuismatch?), zie je dat ze geluk nodig hebben om door te gaan ( own goal en een penalty die nooit een penalty is, alleen al omdat er ook een 2de bal in het spel was). Je kan dan wel zeggen dat we elkaar napraten maar volgens mij speelt Engeland geen mooi voetbal en hebben naast het thuisvoordeel, ook nog eens het geluk aan hun zijde.

8 juli 2021 om 10:56

Ik vind Spanje soms echt verschrikkelijk om naar te kijken hoor. Teveel structuur en op maat, helemaal niet zo avontuurlijk ook. Maarja ieder ze ding.

8 juli 2021 om 11:46

Toen Oranje aan de 'goede kant' van de loting zat vonden we het allemaal schitterend want we ontwijken de ploegen uit groep D, maar wanneer Engeland de finale bereikt is het "een mank Duitsland"-_-
Op een eindtoernooit bestaat zoiets als een kleinland niet, kijk maar hoever Denemarken is gekomen bijvoorbeeld of wat Zwitserland liet zien tegen Frankrijk.

8 juli 2021 om 15:59

Geen zware tegenstanders gehad? Er zijn dit ek genoeg landen op te noemen die geen "zware" tegenstanders hebben gehad en toch na de achtste finale naar huis konden.
Geen mooi voetbal? Lekker boeiend! Ze staan gewoon in de finale.

8 juli 2021 om 10:54

Grappig toch. Zogenaamd moeten we bij uitschakeling eerst voor Belgie zijn en in dit geval dan Denemarken. Ik gun het elk land hoor, elk land heeft zijn eigen verhaal natuurlijk, met die van Denemarken die misschien wel de mooiste zou zijj geweest. Helaas, maar ze mogen op een prachtig toernooi terugkijken.

Als Belg heb ik normaal meer sympathie voor England dan voor onze eigen nationale ploeg omdat we ons eigen overschatten. Maar dit England. Niet om aan te zien. Grealish voor verdediger is dan zogezegd goede tactische zet. Het lijkt een trend. Chelsea ook met laf voetbal de CL gewonnen. We zullen zien wie zal winnen. Het mooie of saaie voetbal

Ik ben het niet vaak eens met van Hooijdonk maar Engeland speelt echt waardeloos voetbal. Helemaal met de kennis dat ze een van de grootste competities bezitten en dan dit voetbal laten zien. Het ironische is dat ze in Engeland een andere bril opzetten in hun analyse van het eigen nationale team dan van andere teams. Ik mag toch hopen dat Italië ze even weer met de voetjes op de grond zet. Arrogantie druipt er vanaf bij Engeland. Italië speelt met vlagen zeer aanvallend maar vooral goed georganiseerd voetbal waarin men in elke linie niet vies is om terug te verdedigen. Laten we hopen dat goed voetbal overwint in de finale. Forza azzurri

Normaliter hebben fans van de buitenlandse club altijd sympathie voor de nationale elftallen. De fans van de Spaanse clubs steunen Spanje, die van de Italiaanse Italië enz.

Maar bij Engeland? Haha houd maar op. Zelfs de Premier League fans willen dat Engeland (bijna) altijd verliest. Kunnen we nu constateren dat Duitsland niet meer de aartsrivaal is maar Engeland? Kom alstjeblieft niet aanzetten met dat land x beter voetbal speelt.. Ook al speelt Duitsland piek Barcelona voetbal, de Duitsers moeten iedere wedstrijd minimaal met 5-0 van het veld.

Ik steun zoals altijd het land dat zo enorm veel opofferingen heeft gemaakt een kleine 80 jaar geleden.

8 juli 2021 om 10:48

Wat zit jij nou slap uit je toetsenbord te tikken? Heb je de Engelse fans gemist? Die gaat helemaal uit de panty op de tribune. De premier league fans zijn doorgaans wat internationaler, ook gezien de spelers in de top daar spelen. Maar om nou te stellen dat de Engelsen niet achter hun ploeg staan is de bespottelijkheid zelf.

8 juli 2021 om 11:01

Ja alles Engelse fans waren gister in zak en as. Ze waren er helemaal kapot van dat Engeland won. Ze hebbe de hele wedstrijd lopen juichen en dansen voor Denemarken. Grootste onzin ooit. In tegenstelling tot alle voorgaande jaren wordt dit Engels elftal juist wel gewaardeerd onder de Engelse fans. Waar je vroeger intern nog problemen had tussen spelers van bijv United en Arsenal, is dat nu gewoon heel veel minder. De groep ziet er goed uit en dat werkt door op de fans. Volgende keer wat beter onderzoek doen, want dit is echt absurd.

Hahaha wel leuk om te zien hoor. Bij de NOS vinden ze volgens mij dat we automatisch voor Denemarken moeten zijn, omdat NL en Belgie zijn uitgeschakeld. Daarnaast is iedereen nog zuur ook. Je mag zuur zijn over de penalty, maar nu worden allemaal van die randzaken erbij gehaald. Ik vond het een penalty, Sterling accelereert en zijn rechterbeen wordt van de zijkant uit balans gebracht. Hoe vaak zien wie dit wel niet? Het lijkt onschuldig, maar op redelijke snelheid ben je zo uit balans. Wat was het doel van de verdediger? Hij kwam niet eens in de buurt van de bal.

Maakt mij niet zo uit wie de finale wint, redelijke voorkeur voor Engeland vanwege Saka. Moge de beste winnen.

8 juli 2021 om 11:36

Correctie: Sterling is dan snel uit balans. Een normaal mens blijft recht en loopt gewoon door. Die ‘tik’ was alsof je tijdens het lopen tegen een takje loopt… Nou, ik zie niet veel joggers tegen de grond gaan tijdens het lopen. Ten tweede: er was een tweede bal in het spel, op 3 meter van de actie in kwestie. Als in een fase daarvoor de wedstrijd wordt onderbroken voor een tweede bal op het veld, dan moest dat hier ook gefloten worden. Maw onterechte penalty. En daar zijn zowat alle analisten, pers, volgers het gewoon over eens. Neemt niet weg dat Engeland verdiend door gaat maar de manier waarop… own goal en onterechte penalty.

8 juli 2021 om 11:41

Hij komt uiteindelijk tussen 2 spelers terecht. De 1 komt correct van zijn linkerkant, maar met die tik van rechts kan hij volgens mij moeilijk doorlopen. Maar goed, die vrije trap van de denen was er ook geen 1 dus ja. Kunnen lang door blijven zeuren.

8 juli 2021 om 11:44

Zag die tweede bal niet eens, geen van de spelers blijkbaar ook niet, dus randzaak imo.

Pierre zal best een punt hebben maar Engeland was gisteren toch echt het enige team dat aanspraak mocht maken op de winst

8 juli 2021 om 11:39

Mja maar is dat onlogisch als je als Engeland zijnde thuis speelt, in een quasi vol Wembley, tegen Denemarken? Wat had je dan verwacht? Dat Denemarken de Engelsen 90 minuten zouden wegspelen? In hun eigen stadion kunnen de Denen duidelijk iets meer maar op verplaatsing zie je wat iedereen eigenlijk al wist: dit een eerder modale ploeg, die boven zichzelf uitgestegen is.

Ik hoop ook op de Italianen; zeker als ze met passie spelen. Als je ziet hoe hun aanvoeder reageert bij de tos voor de verlenging tegen Spanje , daar wordt je bang van.
Mocht Engeland alle schroom van een af gooien en gaat voetballen , dan kan dit een mooie finale worden.

De penalty had Denemarken puur aan zichzelf te danken in mijn ogen. Stonden continu met 10 man in hun eigen strafschopgebied. Dan is de kans dat een aanvaller geraakt wordt ook groter. Die Sterling liep tegen 3 man op. Niet een overtuigende penalty, maar je kan hem geven.
Denen hadden gewoon moeten blijven voetballen. Vond het echt geen leuke pot vanaf de 2e helft. Leek wel of ze toen al voor de penalty's wilden gaan.

Nobody likes us, nobody likes us, nobody likes us, we don't care! We are England, super England! We are England from Wembley! Psssst Piere, wij staan in de finale! Hoeveel grote internationale finales heb jij gespeeld? Edit: It's coming home, It's coming home, It's coming!!! Football's coming home!!

8 juli 2021 om 13:02

pssst Wij fluiten tijdens het volkslied van de tegenstander. Wij fluiten bij elk balbezit van Schmeichel. Wij zijn namelijk een heel sociaal volk!!
Forca Italia!!

8 juli 2021 om 23:52

Nee joh, proper English gentleman, cup of tea and whatnot, dear chap.
En met een naam als Van Der Pol mag je niet van "wij" spreken bruh, dat is cultuur
toe-eigenen en dat is zo fout anno 2021

Als je de wedstrijden bekijkt van beide toernooi tabellen dan is het heel duidelijk. De zijde waar Italië prima wedstrijden speelde van hoog niveau tgo de zijde waar de Engelsen zich hebben geplaatst. Dit was een groot verschil, duidelijk waarneembaar, maar natuurlijk geeft dit geen garanties voor de Italianen. Italië tegen Spanje was een grootse wedstrijd en zulk niveau is aan de tornooi zijde v Engeland nooit vertoond. Italië duidelijk het beter team maar het thuisvoordeel v d Engelsen kan misschien van tel zijn.....

Voor het begon noemde ik dit het EK van de armoede, vanwege het te verwachten armoedige spel van de 'grote landen' en zie daar: de ene na de andere heeft dit ook aangetoond. Zeker Engeland (it's coming home) en Nederland (die zouden Spanje simpel met een nulletje of 6 van de mat spelen ... als ze langs Tsjechie waren gekomen dan). Om niet te spreken over Frankrijk, Duitsland, Portugal en Kroatië. Gelukkig waren daar de Zwitsers en Tsjechen en Oekraïeners die af en toe wat leuks lieten zien. Want de voetbalnaties waren soep met ballen. En de arbitrage ook, zonder uitzondering.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren