Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Paris Saint-Germain moet Mbappé het hele jaar op de bank zetten’

Laatste update:

Hoe langer het duurt, hoe harder de geruchten gonzen dat Kylian Mbappé zijn contract bij Paris Saint-Germain niet gaat verlengen. De Franse sterspeler ligt nog tot volgend jaar zomer vast in de Franse hoofdstad, maar lijkt voorlopig niet van plan om zijn aflopende contract te verlengen. In dat geval moet PSG de aanvaller het hele seizoen op de bank zetten, meent Éric Di Meco. De voormalig Frans international is van mening dat de Franse grootmacht een statement moet maken richting spelers die in de toekomst in hetzelfde schuitje terechtkomen.

De contractsituatie van Mbappé zorgt al langer voor hoofdpijn bij PSG. De 22-jarige aanvaller zette bij zijn definitieve komst in de zomer van 2018 zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis en les Parisiens hebben in de tussentijd verwoede pogingen ondernomen om dit contract open te breken, maar zonder resultaat. Volgens L’Équipe zou Mbappé intern inmiddels hebben laten weten zijn contract niet te willen verlengen. "Het probleem in dit verhaal is dat door hem het laatste jaar van zijn contract in te laten, hij degene is die de kaarten in handen heeft", vertelt Di Meco in gesprek met RMC Sport.

Di Meco pleit ervoor dat clubs niet buigen onder de druk van spelers. Volgens De 23-vourig Frans international beschikt Paris Saint-Germain over voldoende financiële stootkracht om het spel op een harde manier te spelen. "Als je als Paris Saint-Germain zijnde een punt wil maken, moet je zeggen: 'Jij wilt niet bij ons blijven? Nou, dan kun je het hele jaar op de bank zitten'", vervolgt Di Meco. "PSG heeft de middelen om dat te doen. En door dat te doen, laat je de jongens die eraan komen zien dat ze de show niet kunnen stelen."

Mbappé zou in de gesprekken met PSG geëist hebben dat er een selectie wordt samengesteld die de Champions League kan winnen. De Franse topclub denkt hier aan te hebben voldaan met het binnenhalen van Georginio Wijnaldum, Gianluigi Donnarumma en Achraf Hakimi. Een bijkomend probleem is echter dat de verstandhouding tussen sportief directeur Leonardo en Mbappé vertroebeld is geraakt. De Qatarese eigenaren maken zich zelfs zorgen dat de bestuurder de onderhandelingen met Mbappé heeft verpest.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zulke zielige statements zijn dit altijd. Je kan beter hem gebruiken om prijzen te pakken. Afgelopen jaren meer dan 100 goals gemaakt. Of je verkoopt hem nu gewoon voor 100 mil of nog een jaar gebruiken met kans op prijzen

2 juli 2021 om 14:18

Zo makkelijk is het niet. Weinig clubs kunnen zomaar 100 miljoen neerleggen. En clubs zullen ook denken, wacht nog een jaar, dan is hij gratis.

2 juli 2021 om 14:35

Hij heeft toch het recht om niet te verlengen? Waarom moeten spelers dan maar op de tribune? Nogal hypocriet vind je niet? Spelers mogen er niet voor kiezen om te verlengen en clubs mogen alle spelers maar op de tribune of terug zetten naar het tweede. Beetje triest allemaal. Het is daarnaast niet de schuld van Mbappe dat psg dat bedrag heeft moeten betalen.

2 juli 2021 om 14:56

Natuurlijk heeft hij het recht om niet te verlengen. Maar als PSG denkt dat het voor hun beter is om een statement te maken hebben zij dat recht ook. Ik vindt het dan ook hypocriet en triest als jij de keuze van de club, omdat die keuze niet in jou straatje past, veroordeeld. Beide partijen mogen aan zichzelf denken. Het is immers niet de schuld van PSG dat Mbappe transfervrij weggaat.

2 juli 2021 om 16:19

Precies, wat voor statement willen ze maken? Je kan hem nu vast wel voor 100 mil verkopen. Zal je hem dan puur uit principe 100 mil weg gooien en hem een jaar laten banken? Ook als hij blijft en hij verlengd zijn contract niet zou ik hem nooit op de bank zetten. Hij is een speler die ze belangrijke wedstrijden zoals de CL finale kan beslissen.

2 juli 2021 om 23:00

Hij is ook wel een beetje vervelend aan het worden hoor, waarschijnlijk verdient hij nog te weinig vind hij

Soms mis ik in dit soort gevallen dat de speler in kwestie (nu Mbappe) dit volledig zelf mag kiezen. Tuurlijk zet lekker een van je absolute sterren op de bank joh, maar het is gewoon een mens met een contract, volledig zijn eigen keus dus ik snap de hele commotie hierom nooit echt

2 juli 2021 om 13:56

Precies dit hij heeft een contract en wil die uitdienen als het nodi is. Waarom moet hij dan op de bank belanden?

2 juli 2021 om 14:10

Als je echt niet snapt dat voetbal om geld draait dan heb je de laatste jaren toch niet goed opgelet. Een verkoop van Mbappe levert zomaar 150 mio op. Ook voor PSG is dit gewoon serieus veel geld. Zo'n speler moet dat toch ook begrijpen. Van de ene kant willen ze 10 tallen miljoen verdienen, van de andere kant willen ze niet met de club meedenken over hoe de club aan dat geld moet komen. Puur egocentrisme van de speler.

2 juli 2021 om 14:22

PSG heeft aangegeven Mbappe en Neymar niet te verkopen. Als Mbappe toch weg wil is de enige manier niet verlengen? Heb echt totaal geen medelijden met PSG in ieder geval.

2 juli 2021 om 15:04

Eens, ik heb ook geen medelijden met PSG. Maar ik heb ook geen medelijden met de speler als die aan zijn contract gehouden wordt. Beide partijen doen wat nodig is om hun belangen te verdedigen. Toen Mbappe zijn contract tekende had hij een clausule kunnen laten opnemen waarin afspraken stonden over een evt verkoop. Dat heeft hij niet gedaan of vindt het nu niet goed genoeg meer. Prima, maar begrijp dat de andere partij ook belangen heeft.

2 juli 2021 om 23:44

Waarom een clausule opnemen als je volgend jaar transfervrij bent? Als hij zijn contract uitdient dan respecteert hij zijn contract toch? Wat is het nut dan om te dreigen met de bank?

2 juli 2021 om 14:37

Inderdaad, 2 partijen hebben een 4 jarig contract afgesloten. En 1 ervan vond het prima zo en wil niet verlengen. Stel he voor dat PSG niet wil verlengen, dan gaat Mbappe toch ook niet een jaar op de bank zitten als statement? Wat een slap gezeik van die oud speler.

2 juli 2021 om 15:13

Vergeet niet dat Mbappe betaald krijgt voor zijn inzet. Die kan dus niet kiezen om niet te spelen! Beide hebben een keuze gemaakt, beide hadden de kans om afspraken op te nemen in het contract. Beiden moeten zich aan met contract houden en accepteren dat de belangen kunnen verschillen. Beide maken daarin hun keuze, en beide zullen dat moeten accepteren. Ook als dat zou betekenen dat Mbappe niet opgesteld wordt.

2 juli 2021 om 20:22

Zie Ihattaren, die meldt zich regelmatig ziek. Dat zou een Mbappe ook kunnen. Maar ik ga ervan uit dat het allemaal verstandige mensen en dat hij gewoon gaat spelen voor de projzen. En we zien wel wat het wordt volgend jaar.

Of ze hem nou op de bank laten of niet, ze blijven zijn salaris betalen. Dan kun je beter gebruik maken van zijn kwaliteiten denk ik dan. Ik zie hem sowieso ook niet een jaar lang op de bank zitten. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Is hij veel te goed voor.

Zo’n onzin altijd dit. Heeft toch vrij keuze of hij wil verlengen of niet, is geen verplichting. Als ze nog wat geld willen vangen moeten ze dat nu doen, anders nog een jaar profiteren van hem.

2 juli 2021 om 15:23

Zeker waar hij heeft vrij keuze of hij wilt verlengen of niet, maar PSG heeft dan ook vrij keuze of ze hem opstellen of niet, al loopt zijn contract nog 10.

2 juli 2021 om 15:53

Ja alles kan, alleen wat is de toegevoegde waarde ervan? Een van de beste spelers ter wereld met een enorm salaris. Als je van hem af wilt kun je hem het beste direct verkopen. Anders maak je een statement van +-150 miljoen euro.

Wat een onzin. Hij heeft met zijn volle verstand een contract getekend en het is zijn goed recht om die uit te dienen. PSG kan hem ook verkopen, maar dat willen ze niet. Op de bank zetten het hele jaar is wat mij betreft tegen de mensenrechten ingaan, zolang hij zijn werk doet moet hij gewoon spelen.

2 juli 2021 om 14:07

Hij moet niet spelen hoor, lijkt me iig niet dat dat in zijn contract staat. Slimmer om er nog een jaar gebruik van te maken wel, als dat hij nog een jaar betaald moet worden en terwijl je er geen gebruik van maakt. Dan ben je in beide opzichten als club dom/slechter af...

2 juli 2021 om 14:17

"Mensenrechten", serieus?

2 juli 2021 om 15:19

Ja, mensenrechten. Weet ue dat het ten opzichte van de werkende mens totale minachting is om iemand alleen maar een keer of 6 in de week te laten trainen voor een miljoen of 25. Dus hij zal het niet over Mbappé gehad hebben maar over ieder normaal werkend mens

Het lijkt er op dat er een trend ontstaat dat spelers hun contract uitspelen en daarna transfervrij van club veranderen.

Dit lijkt mij geen slechte ontwikkeling overigens, het zijn de spelers die clubs dragen en niet clubs die de spelers dragen. Tuurlijk valt er wat voor te zeggen dat het een eer moet zijn om voor een club uit te komen, maar het is ook zo dat zodra clubs geen mega transfersommen betalen maar alleen salaris, kunnen zij bijvoorbeeld wedstrijdkaartjes en voetbalshirts goedkoper maken.

Wellicht zou deze verandering ook het imago rond “spelers die eigendom zijn van een club” voor eens en voor altijd de wereld uit toveren.

2 juli 2021 om 14:12

En jij denkt niet dat dan de salarissen enorm oplopen. Het geld raakt heus wel op. De kaartjes worden niet goedkoper en opleiden van spelers loont niet meer. Clubs als Ajax kunnen dan beter stoppen, want waarom opleiden als spelers gratis weggaan? Dit is toch al zo vaak benoemd

2 juli 2021 om 21:17

Spelers hoeven niet gratis te vertrekken. Je kunt ze ook verkopen, voordat hun contract afloopt.

2 juli 2021 om 14:37

Ja nee hoor. Zo werkt het niet. Prijs van tickets en tv geld hangt helemaal niet vast aan hoeveel kosten een club heeft. De kosten van de club hangen net vast aan de opbrengsten. Wat bepaald de prijs van tickets wel? Gewoon goed ouderwets vraag en aanbod. Als clubs geen transfersommen meer betalen dan zakken de tickets of shirts niet. Dan stijgt er wat anders... de salarissen, tekenbonussen etc. Of dan krijg je dat de rijke clubs gewoon 15 sterren hebben i.p.v. 7 in een selectie van 25.

Het hele Bosman-arrest was er op gericht dat clubs niet meer aan dit soort machtsspelletjes konden doen. Dit soort manipulatieve praktijken horen niet in het voetbal thuis. Triest als er straks ook regelgeving moet komen om dit soort uitwassen tegen te gaan.

2 juli 2021 om 14:15

Hoezo dat? Voor het Bosman arrest hadden de clubs alle macht. Nu de spelers. Zaak is om iets te vinden wat op balans lijkt. Hoe dat weet alleen nog niemand. Maar als spelers alle macht krijgen dan loont bijvoorbeeld opleiden ook niet meer. Dank je serieus dat Ajax nog veel gaat opleiden als spelers gratis weglopen (zoals Brobbey)?

2 juli 2021 om 14:33

Mbappe is niet door psg opgeleid
En als psg het na rabiot, nu ook bij Mbappe zal dan .. zal er weinig van het psg imago overblijven

2 juli 2021 om 15:45

Imago boeit spelers helemaal niks. Zolang PSG het hoogste salaris betaald zullen er altijd spelers naartoe willen, ookal zoude. Ze Mbappe een jaar op de bank zetten. Die spelers zijn een grote hypocriete bende. Zolang ze bij een andere club meer geld kunnen krijgen zullen ze er altijd naartoe gaan. En ik had als eigenaar Mbappe ook gewoon een jaar laten banken. Je krijgt op zo'n jonge leeftijd een zeer riant salaris en dan wil je niet verlengen zodat de club geld voor je kan vangen. Maar je wil gratis weg zodat je zelf een tekenbonus kan ontvangen. Het gaat die Mbappe ook allemaal om geld. Niks meer niks minder. Lekker een jaartje laten banken en kijken of die daarna nog zo goed is.

2 juli 2021 om 17:30

@mirzet Dat is best grappig wat jij daar schrijft? PSG wil geen geld aan hem verdienen anders hadden ze hem nu toch gewoon verkocht. Dus ik snap niet waarom er verlengd moet worden om aan hem te verdienen. Lekker 100m+ plus salaris weggooien daar wordt geen enkele club beter van en zeker niet in deze coronatijd.. Denk dat je gewoon even je hersenen moet gebruiken ipv uit emotie te handelen..

2 juli 2021 om 20:20

@mirzet12 zoals; kelsb01 het ook al zei, als ze geld willen verdienen moeten ze mbappe gewoon verkopen en niet moeilijk doen omdat hij niet wilt verlengen.. uiteindelijk is het zijn carrière en mag hij zelf bepalen waar hij wilt voetballen, hij laat nu juist zien dat het hem niet om het geld gaat anders had hij wel bij getekend

Het hele Bosman-arrest was er op gericht dat clubs niet meer aan dit soort machtsspelletjes konden doen. Dit soort manipulatieve praktijken horen niet in het voetbal thuis. Triest als er straks ook regelgeving moet komen om dit soort uitwassen tegen te gaan.

Waarom? Omdat hij niet wilt verlengen?
Als iemand een contract tekent voor een x aantal jaar en naar die x aantal jaren ook vertrekt, is hij een boeman.

Maar als een speler wilt vertrekken zegt de club ijskoud: hij heeft nog een contract, hij gaat niet weg etc.

De clubs moeten zich eens niet zo aanstellen en tijdig beginnen met het verlengen van contracten. Als het nog 2 jaar loopt gewoon direct verlengen (mocht je hem willen hbehouden) en en anders gewoon verkopen. Met 2 jaar op contract (en dan een speler als Mbappé) krijg je er tenminste nog voldoende geld voor terug.

Rare redenatie om Kylian daar een jaar voor op de bank te zetten.

2 juli 2021 om 15:50

Hoezo is dat raar. Ik had hem ook een jaar lang laten banken. En ja het contract liep 4 jaar omdat dat in het voetbal gebruikelijk is. Als PSG een contract voor 10 jaar kon geven dan hadden ze dat zeker gedaan. Maar die spelers willen dat soort contracten niet tekenen omdat ze aan eigen belang denken en vaker een contract willen laten verlengen voor meer salaris of een andere club waar ze meer kunnen verdienen. Maar als de club hun belang wil beschermen en laten zien dat je tijdig het contract wil verlengen en anders een jaartje tribune. Maar dan is de club een boeman.

Best hoor, als allemaal oud-spelers en halve insiders zich in de pers willen doen gelden over wat Mbappe allemaal moet en niet moet. Blijf hem maar tegen het zere been schoppen en olie op het vuur gooien, des te eerder zal hij weg willen uit Parijs. Dan nog hopen dat hij de weg naar Chamartín inslaat.

Wat een malloot. Het is niet dat mbappe een vies spelletje speelt ofzo. Nee gewoon willen vertrekken bij PSg en dat duidelijk maken intern en dus niet verlengen is reden om iemand een jaar van zijn carrière af te pakken. En dan denken dit soort idioten dat dat een krachtig statement is van een grote, trotse club terwijl het net toont hoe klein je bent. Het enige grote hieraan is de compensatiedrang. Veel succes met spelers aantrekken voortaan als je dit soort dingen doet wanneer ze willen vertrekken

Deze keuze is volledig aan de club. Je hebt 180 miljoen betaald, en jaarlijks 18 miljoen salaris. Als hij vervolgens gratis de deur uitloopt heeft hij dus geen restwaarde. Ik begrijp PSG volledig als ze een statement maken door hem niet meer op te stellen, geen rugnummer en solo trainen (beetje Bogarde situatie). Zo lang je zijn salaris blijft betalen is er niks aan de hand. Natuurlijk is hij enorm belangrijk op het veld en zijn de kansen groter op hoofdprijzen. Maar dit voorkomt wel dat spelers dit vaker gaan doen.

2 juli 2021 om 14:56

Goed. Ze plaatsen hem op de bank maar betalen wel zijn salaris door. Dan ben je toch gewoon slecht bezig voor je bedrijf? Als je hem toch betaalt, kan je zijn talenmaar beter gebruiken.

2 juli 2021 om 15:45

Jawel hoor. Dat is reden om het contract eenzijdig en gratis te ontbinden. Als ze hem gewoon laten deelnemen aan groepstrainingen en inschrijven voor de competities dan is er niets aan de hand. En wat bedoel je met dit vaker doen? Willen vertrekken? Jezus man dat is toch inherent aan het voetbal? Hoeveel spelers blijven hun hele carriere bij eenzelfde ploeg. Daarmee voorkom je vooral dat sterspelers voortaan nog willen komen naar psg

Populistisch gel@l van die Di Meco. Hij weet zelf ook dat dat never nooit gaat gebeuren. En de laatste keer dat ik het checkte heeft een speler nog altijd de vrijheid om zijn contract (niet) te verlengen. En het signaal dat hij denkt dat PSG hiermee afgeeft, zal vooral tegen hen werken.

Het is ook nooit goed hè, wanneer een speler vroegtijdig de club wilt verlaten hoor je alleen maar “maar hij heeft met z’n volle verstand getekend” en wanneer hij het contract netjes wilt uitdienen moet hij zomaar op de bank belanden? Ik denk dat PSG al genoeg aan Mbappé heeft verdient gedurende z’n contract duur. Tsja..

Wat een onzin. Mbappé heeft er niet om gevraagd om voor die achterlijke bedragen gekocht te worden. Risico van de onderneming he

Er word al tijden gezegd dat je “gevangen” zit zodra je bij PSG tekent. Omdat ze nooit meewerken bij verkoop van spelers. Maar hiermee zou je dat beeld helemaal versterken. Zou alleen daarom al dom zijn.

Het moet duidelijk zijn voor de clubs dat spelers geen eigendom van hun zijn,de spelers bepalen zelf waar ze willen spelen.........
Sergio Ramos gaat wel transfer vrij naar PSG...

Dit is gewoon kinderachtig gedrag. Je gaat een contract met elkaar aan en verder dan dat is het niet. Dat PSG niet wil dat Mbappe gratis de deur uitwandeld is begrijpelijk. Maar dan is het als clubzijnde je eigen verantwoordelijkheid om hem op tijd te verkopen. Als je steeds gaat lopen roepen dat hij onder geen enkel voorwaarde te koop is, terwijl hij aangeeft dat die wegwil dan wandelt die ook gewoon gratis de deur uit.

Overigens wel ironisch dat PSG wel gratis spelers op mag pikken (Wijnaldum en Donnaruma) en andersom is het zogenaamd een no go en een en al drama.

Haha deze man snapt er helemaal niks van joh. PSG moet zich echt in de handen wrijven dat Mbappe nog bereid is zijn contract van een jaar te respecteren en niet nu al een transfer wilt afdwingen. PSG houd nota bene zelf hun poot stijf door hem onder geen beding nu te willen verkopen (terwijl ze met een nog maar 1 jaar doorlopend contract überhaupt al blij mogen zijn dat er een club nog bereid is om een flinke som te betalen). Dit is wel de omgekeerde wereld zeg.

Ben t er helemaal mee eens . Wanneer spelers zich totaal niet schatplichtig opstellen naar clubs hoef je andersom ook niet te verwachten. Zoals PSV Bakkali terecht liet stikken en Ajax El Hamdaoui en straks wellicht Onana als deze expres een transfervrij vertrek wil afdwingen, schop dan gerust een deuk in de carriere van Mbappé.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren