Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heracles baalt: ‘Dit is het laatste wat we van hem hadden verwacht’

Laatste update:

De overstap van Robin Pröpper van Heracles Almelo naar FC Twente doet veel pijn in Almelo. De 27-jarige verdediger maakt transfervrij de overstap naar Enschede, waar hij een contract voor drie seizoenen heeft getekend. Volgens de vrijdageditie van TC Tubantia gaat Pröpper er naar verluidt per jaar meer dan anderhalve ton op vooruit. “Het is vermoedelijk een keuze voor geld en dat mag”, reageert trainer Frank Wormuth.

“Een speler moet het in tien tot twaalf jaar verdienen”, vertelt Wormuth aan het regionale dagblad. “AZ en Feyenoord is een sportief volgende stap, FC Twente is een financiële stap, daar hoeven we niet moeilijk over te doen toch? ( . . . ) Dat wil niet zeggen dat het voor ons niet pijnlijk is dat hij gaat. Ik had hem er graag bijgehouden.”

Pröpper speelde vijf seizoenen voor Heracles, waar Tim Gilissen een wrang gevoel aan de situatie heeft overgehouden. “Robin heeft het goed gedaan bij ons, was een boegbeeld van de club en wij zijn goed voor hem geweest. We hebben twee keer zijn contract verlengd terwijl hij een blessure had, hem altijd gesteund”, somt de technisch directeur van de Heraclieden in het dagblad op. “In februari hebben we hem een nieuw aanbod gedaan, daar wilde hij niet naar kijken.”

“Dat mag natuurlijk, spelers gaan altijd een keer weg voor een nieuwe sportieve of financiële uitdaging.” Pröpper verzekerde in de media dat hij een langer verblijf niet uitsloot, maar daar merkte Gilissen op de werkvloer niets van. “Vorig jaar wilde hij ook niet verlengen, hij verkocht zijn huis, huurde daarna een huis in Almelo en haalde dat deze week leeg. Dan weet je genoeg en nogmaals, dat kan en mag. Dit is geen keus tussen Heracles en FC Twente, omdat we eigenlijk al een jaar weten dat hij weg wil.”

“Maar het sentiment kunnen we niet negeren, het steekt en is teleurstellend. Dit is echt het laatste wat we van Robin hadden verwacht.” Gilissen verzekert dat hij al geruime tijd wist hoe Pröpper over deze transfer denkt, of in ieder geval dacht. “Het is eerder wel eens ter sprake gekomen, toen er nog niets speelde. Het was voor hem absoluut geen optie, hij wilde naar het buitenland. Daar gingen we van uit.”

“Voor mij was nu het moment om bij een andere club een nieuwe stap te maken als voetballer. Bij FC Twente wil ik weer het beste uit mezelf halen en me op die manier blijven ontwikkelen”, liet Pröpper donderdag weten. Voor FC Twente is Pröpper de zesde versterking voor het komende seizoen. “We waren op zoek naar een centrale verdediger. Met de komst van Robin hebben we dit heel goed in kunnen vullen”, zei technisch directeur Jan Streuer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk is het vervelend als je een speler verliest. Zeker naar een streekgenoot waar je supporters veel negatieve gevoelens bij hebben. En Twente is misschien sportief nu geen hoogvlieger en vergelijkbaar met Heracles. Maar er zijn toch voldoende logische verklaringen om deze transfer te snappen?

2 juli 2021 om 09:56

Eens. Daarnaast vind ik het vrij triest van Heracles om dit zo met de media te delen. En vooral dat ze het steeds hebben over "het is een financiële keuze". Leuk naar de supporters maar flauw richting je voormalige werknemer. You win some, you lose some.

2 juli 2021 om 10:57

Inderdaad inmiddels echt een trieste club geworden, met trieste supporters. De club en supporters verdienen elkaar. Met zijn allen tijdens een wedstrijd van Oranje een jongen met een verstandelijke beperking in elkaar slaan en de auto van stiefvader aan gort slaan. Te triest voor woorden. Meer dan 100 man er om heen en niemand die wat doet, behalve de telefoon pakken om te filmen. Geen enkele reactie vanuit de club. Maar wel met dit soort jankverhalen komen. Ik hoop dat ze degraderen. Ook weer een kunstgrasveld minder in de eredivisie.

2 juli 2021 om 14:55

Joh Thies, jij wou graag bewijzen dat er bij FCT net zulke sneue kleinzerige mensen zijn als bij ons en dat is je gelukt. Nu terug naar je zolderkamertje verder provoceren. On: ben het eens dat het kleinzerig is, laat em lekker gaan. Deed Breukers/Plet ook.

2 juli 2021 om 15:13

Ik was helemaal niet iets aan het bewijzen over Fct. Sterker nog ik noem ze niet eens in mijn bericht. En ik heb niets met de club uit Enschede. Waarom ik het krankzinnige voorval van vorige week aanhaal, omdat het een stuitende gebeurtenis was, uit naam van de supporters van de plaatselijke voetbalclub. Wat ik aanhaalde, is het feit, dat Heracles op geen enkele wijze van zich heeft laten horen, of het gebeuren veroordeeld heeft. Maar wel met dit soort huilverhalen naar buiten komen. Dat vind ik erg triest. Heracles heeft in mijn ogen al haar sympathie verloren. Provoceren is niet mijn insteek geweest. Jammer dat je het zo ervaart. Een gemiste kans voor de club, als ze op een normale wijze waren opgegaan met beide gevallen, hadden ze juist sympathie kunnen winnen. Het was een kleine moeite geweest om beide keren op een volwassen manier zich uit te spreken.

2 juli 2021 om 15:24

Een dappere anonieme letteraar dus. Maakt ook niet uit voor welke club je bent, je wou gaan zeggen dat die kleine pikkies bij jouw club niet zitten?

2 juli 2021 om 16:12

"Maar zij doen het ook" is wel het slechtste argument. @Hareclas: waarom ga je er niet inhoudelijk op in? Thiesarend heeft toch een punt?

2 juli 2021 om 18:40

Ik zeg toch ook in het stukje "on" dat het kleinzerig is?

Naja, Twente is toch wel een stap vooruit vanaf Heracles opzich? Normaal gezien zou Twente de komende 5 jaar toch hoger moeten eindigen? Grotere aanhang ook. Snap dat het gevoelig ligt, dat wel.

2 juli 2021 om 08:58

Qua support zeker. Ik vind de sfeer bij Twente mooie dan bij Heracles.
De laatste 3 jaar is Heracles volgens mij wel boven Twente geëindigd. Toch heb ikn het idee dat er uiteindelijk meer uit Twente te halen is dan uit Heracles,

2 juli 2021 om 09:08

Ik denk dat ze beiden de komende jaren gewoon strijden om een plek in de play offs. Twente moet het nog veel doen met spelers huren en transfervrije kansen. Heracles begint steeds meer te kopen.

2 juli 2021 om 09:44

Voorlopig zijn ze bij Twente een prima selectie aan het bouwen zonder gehuurde spelers.

2 juli 2021 om 10:19

ajaxf1 dat Twente de komende 5 jaar hoger zou moeten eindigen ben ik nog niet zeker van. We hebben natuurlijk nog de schulden (hoeveel heb ik ondertussen geen zicht meer op) en kunnen geen aankopen doen. Alleen transfers zoals dit, Unnerstal en Misidjan die we meer salaris kunnen bieden omdat ze transfervrij zijn/waren. Gelukkig hebben we een paar aardige jeugdspelers die beter zijn dan we zelf dachten, vooral Oosterwolde en Zerrouki en ik verwacht komend seizoen Thijs van Leeuwen, die allemaal weer een jaar verder zijn. Die jeugd samen met aanblijvende supporters/sponsoren redden ons nu. Heracles is natuurlijk veel stabieler in hun beleid in het verleden en nu en doen gerichte aankopen voor een goede prijs. Daar ben ik weleens jaloers op. Denk dat het elkaar niet veel ontloopt, ook de komende jaren niet.

Ik snap het wel, meer geld krijgen en niet meer op dat zielige plastic veld voetballen bij iedere thuiswedstrijd. Hij heeft ook wel wat blessures gehad.

Tsja, een AZ en Feyenoord zitten niet op zo’n speler te wachten. Dan snap ik die jongen wel als je bij Twente 1,5 ton meer kan verdienen. Je zou gek zijn als je het niet doet. Wat ik me wel afvraag: hoeveel verdienen spelers wel niet bij Twente?

2 juli 2021 om 09:01

Och, gaan we weer op die tour. Twente kan prima gewoon salarissen betalen hoor. Er komt ook nog geld binnen, zeg maar. Dat er ooit wanbeleid was betekent niet dat er nooit meer iets gedaan kan worden.

2 juli 2021 om 09:09

@vangaaltje hij zegt toch niks verkeerds of negatiefs? Hij vraagt zich gewoon af wat de salarissen zijn bij Twente ten opzichte van een Heracles.

2 juli 2021 om 09:10

Hoezo gaan we weer op die tour? Wat zullen ze bij Heracles gemiddeld verdienen? 100.000-150.000? Dat zou betekenen dat FC Twente een vrij beperkte speler als Propper 3 ton betaald. Voor een club die financieel de afgelopen jaren (en zeker het afgelopen jaar) toch wel wat tikken te verduren heeft gekregen vrij veel.

2 juli 2021 om 09:11

Dat zegt Krotekoker toch niet? Het zal zeker geen salarisverdubbeling zijn tov Heracles. Echter is het wel zo dat FC Twente het komend seizoen weer doet met gehuurde of transfervrije spelers.

2 juli 2021 om 09:46

En wat is daar mis mee?

2 juli 2021 om 09:49

Was gewoon een normale vraag, niet zo snel op je pik getrapt zijn, het is bijna weekend.

2 juli 2021 om 10:21

Tjfaijer en vergeet je de jeugd niet? Daar stonden er vorig seizoen nl. iedere wedstrijd zo'n 5/6 van in de basis. Verder is er niets mis met transfervrije spelers maar ik vermoed dat je sneaky stemming probeert te maken dat we een vreemdelingenlegioen hebben wat dus eigenlijk niet zo is.

2 juli 2021 om 10:49

Vast en zeker, dus excuus. Maar laten we niet allemaal selectief verontwaardigd doen alsof dit soort vragen niet continu worden gesteld bij berichten over Twente. Bij aankopen, bij verlengingen, bij bestuurlijke zaken.. Overal waar ook maar iets van geld mee gemoeid is, zeg maar.

2 juli 2021 om 11:08

Hahah je doet je naam eer aan

2 juli 2021 om 09:17

Ik weet dat misidjan ook het dubbele gaat verdienen bij Twente, dus dat zal minimaal richting de drie ton gaan. Al denk ik eigenlijk nog wel meer.

2 juli 2021 om 09:39

Heb jij inzage in de finaciële uitgaven van Twente? Zo ja heb ik nog wel een paar vragen voor je. Ben eigelijk wel benieuwd hoe Twente er op het moment voor staat.

2 juli 2021 om 09:33

@Krotekoker
Het spelersbudget van Twente is zo'n 5,5 miljoen (2 miljoen naar beneden gesteld door Corona) waarbij is aangegeven dat dit voor komend seizoen weer verhoogd is. Met hoeveel is niet gezegd. Ik kan het spelersbudget van Heracles niet zo vinden, maar kan wel vinden dat VVV en RKC het met zo'n 3 miljoen moeten doen. Een bedrag dat ongetwijfeld ook bijgesteld is vanwege Corona. Ik vermoed dat Heracles ook op dat niveau zit. Kort door de bocht conclusie: Twente heeft bijna 2 keer zoveel spelersbudget en kan vanuit daar ook veel hogere salarissen betalen.

2 juli 2021 om 10:00

Ik weet het niet hoor maar zou het niet kunnen zijn, aangezien hij transfervrij binnenkomt, dat hij tekengeld ontvangt en dat dat meegerekend wordt in zijn salaris?

Ik heb de indruk dat dat ook voor misidjan geldt, ook transfervrij.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het klopt dat Pröpper er 1,5 ton per jaar op vooruit gaat. Ze zijn bij Twente toch niet gek? Pröpper is een hele modale voetballer. Of denken ze dat ze z'n broer hebben vastgelegd?

2 juli 2021 om 09:15

Ik geloof best dat de basissalarissen bij FC Twente een stuk hoger liggen dan bij Heracles Almelo. Dan kijk ik niet eens raar op van een vooruitgang van anderhalve ton bruto. Twente kon een paar jaar terug naar verluid ook 2x zoveel salaris bieden dan Sparta voor Xandro Schenk. Zou Heracles nu zoveel beter betalen dan Sparta? Ik denk het niet.

2 juli 2021 om 09:17

Kan ik mij toch ook niet voorstellen. Dat Twente wat meer salarismogelijkheden heeft zal wel kloppen, maar je gaat zo'n gast niet gelijk 1,5 ton erbij op ploppen. T is geen Messi. Zoals gewoonlijk zal er wel geen snars kloppen van de bedragen in de media.

2 juli 2021 om 09:48

Precies. Iemand roept hier dat hij 1,5 ton meer gaat verdienen dan bij Heracles en het wordt meteen voor 'waar' aangenomen. Maar los van dat geneuzel is deze stap voor beide partijen een prima deal.

2 juli 2021 om 10:05

Misschien dat het verrekend word met tekengeld aangezien hij transfervrij binnenkomt?

2 juli 2021 om 11:07

Ze halen niet voor niets transfervrije spelers. Twente heeft geen budget om spelers te kopen dus ook niet voor tekengeld neem ik aan dan.

2 juli 2021 om 11:25

Transfervrij betekent dat Twente de club niet hoeft te betalen, spelers lopen niet voor niets zo graag uit een contract. Zodat ze wat tekengeld kunnen ontvangen, let wel ik heb het hier niet over miljoenen.

Dit is mijn gedachte; Propper tekent een contract waarmee 1,5 ton meer p/j verdiend, over 3 jr gerekend 4,5 ton.
De marktwaarde van Propper is 8 ton dus omgerekend scheelt Twente dit 3,5 ton.

''als je hier het stadion binnenkomt, dan word je meteen gegrepen. Je komt hier wel even binnen. Het is overweldigend, immens. Kijk ook naar de historie van FC Twente. Het is allemaal een stuk groter en de club heeft meer potentie en mogelijkheden. Voor mij was dit het moment om de stap te maken.'' Aldus Propper in een ander interview. Logische stap dan toch?

2 juli 2021 om 09:59

Ik heb me ook een beetje verdiept in de geschiedenis van Heracles.
Die is indrukwekkend, Steve Mkone slechts één seizoen in Almelo gespeeld,nu de eeuwige legende.
Dan! de historische tribune van hout, godzijdank is deze er nog, op het oude Heraclescomplex.
Verder is er over Heracles onder leiding van onder meer Tom Engbers,een nederlandse speelfilm gemaakt, genaamd De zwarte meteoor.
Ik vind hierdoor dat de club belangrijk heeft bijgedragen aan de stadscultuur destijds, en historie in de ruimste zin.

Dat je als Heracles concludeert dat het dan alleen aan het geld moet liggen is naïef maar wel begrijpelijk. Zo ging het ook toen Twente nog concurreerde met Ajax, want dat was volgens velen die Twente-minded waren echt geen stap vooruit. Realiteit is natuurlijk dat er nogal wat verschillen in uitstraling, beleving en mogelijkheden tussen de clubs zit. En ik snap wel dat je dat niet toe wil geven, het is namelijk pijnlijk.

Wormuth moet nog even verder kijken dan z'n neus lang is. Sportief maakt het inderdaad niet veel uit, maar dat is dan ongeveer het enigste. Historie, supporters, stadion, echt gras, aanzien van de club. Tevens zou het goed kunnen dat hij wat meer kan gaan verdienen. Bijna alleen maar plussen voor hem dus.

Die uitspraak van 'spelers moeten het in 10-15 jaar verdienen' vind ik echt de grootste kul! Waarom moeten ze dat? Ze zijn na hun actieve loopbaan toch niet ineens meervoudig gehandicapt? De meeste worden trainer, spelersmakelaar of analist. Een ander gaat een hele andere tak van sport bedrijven en weer een ander start zijn eigen onderneming. Iedereen is vrij in het maken van zijn eigen keuzes, maar deze transfer belust louter op zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld bij elkaar voetballen. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar de stelling dat er na zijn carrière niks meer te halen valt, want dat wordt geïnsinueerd, is simpelweg bullshit.

2 juli 2021 om 09:26

Zijn hele jeugd staat in het teken van voetbal, dus tijdens de carriere moet je oogsten. Ligt voor de hand dat je salaris daarna halveert, dus snap die opmerking volledig.

2 juli 2021 om 09:37

Volledig met Kalou eens. Voetballers zijn niet in eens arbeidsongeschikt en hoeven ook niet van de straatstenen te eten als ze zijn gestopt. Juist de "beperkte" voetballers doen er goed aan om zich te realiseren dat er na de voetbal ook nog een leven is. Investeer daar in door studie en/of netwerk. Laten we eerlijk zijn, gewoon werk, zoals jij en ik dat doen, daar is niets mis mee.

2 juli 2021 om 11:16

Spelers, vooral die van de modale clubs hebben tijd genoeg om een studie er naast te volgen. Dat ze dat bijna allemaal niet doen doet er niet toe. Maar die tijd hebben ze gewoon ruimschoots. Zeker voor spelers van het niveau Heracles. Dus er zijn volop mogelijkheden om na je voetbal carrière iets anders te gaan doen.

"Bedankt voor je jaren trouwe dienst en succes bij je nieuwe werkgever", zo moeilijk is het toch niet? Kleinzerig gedoe.

2 juli 2021 om 09:40

Inderdaad Freddiegibbs. Zo werkt het gewoon in de wereld en zeker in de voetbalbranche. Die jongen loopt gewoon uit zijn contract en mag tekenen waar hij wil.

Wanneer hij slecht had gepresteerd, dan hadden ze zijn contract toch ook niet willen verlengen?

2 juli 2021 om 09:53

Dat zat ik ook te denken. Ze zijn gewoon boos omdat ze zelf met hem doorwillen. Als de speler doorwil maar de club niet hoor je zelden die speler klagen over verraad, wat nu wel in zekere zin gebeurt.

Nu loopt een trouwe werknemer haast met pek en veren de deur uit, terwijl de beste jongen doet niets fout.

2 juli 2021 om 11:36

Ik ben het met jullie eens maar waar het de supporters (ik niet) knelt en dat staat in de tekst, dat zijn contract tot 2x toe is verlengd terwijl hij een zware blessure had.
Dit staat dus haaks op wat jij zegt.

Maar absoluut; "Bedankt voor je jaren trouwe dienst en succes bij je nieuwe werkgever".

Dat een voetballer het in 10 tot 12 jaar moet verdienen is zo'n ongelofelijk dooddoener. Alsof je na je carrière als prof ineens arbeidsongeschikt bent?

2 juli 2021 om 09:32

Dan kom je wel opeens in andere loonschaal terecht he

2 juli 2021 om 09:40

Tsja, net als vrijwel ieder ander mens. Er is een uitstekende pensioenregeling voor profvoetballers in Nederland. Als je zegt: Je móet het in 10-12 jaar verdienen, dan is dat gewoon onzin. Ze wíllen vooral niet zoveel meer doen na hun carriere.

2 juli 2021 om 09:41

Freddie, ja en? Het is misschien ff schakelen, maar met de juiste instelling Voor dat je gestopt bent is het heel goed mogelijk om een prima carriere na de voetbal op te bouwen.

2 juli 2021 om 09:46

Het punt bij zulke uitspraken is natuurlijk dat je het jezelf erg gemakkelijk maakt als je in je actieve voetbalcarriere zo veel mogelijk verdiend. Daarna moet je namelijk net zo hard of harder werken voor (waarschijnlijk) minder geld.

2 juli 2021 om 10:35

Ik vind ook dat dit soort uitspraken een blijk zijn van gebrek aan empathisch vermogen. Als jij een beroep uitoefent waarvan je weet dat je tussen je 20e en 35e het meeste geld kan verdienen, dan zorg je er toch ook voor dat je in die periode zoveel mogelijk binnenharkt? Ik heb het nu niet over spelers die miljoenen op jaarbasis verdienen, maar over spelers zoals deze Propper. Hij gaat er anderhalve ton per jaar op vooruit, dat is meer dan 10.000 per maand en hij kan ook nog eens lekker blijven wonen waar hij nu woont.

Maar omdat een paar kinderachtige volwassen mannen hebben besloten dat de streekgenoot per definitie de aardrivaal moet zijn, mag Propper deze keuze niet maken, is not done.

Misschien kon hij wel helemaal geen stap naar het buitenland maken en daarnaast, waarom mag hij niet gewoon in de buurt blijven voetballen? Ik ben er van overtuigd dat 99% dezelfde keuze zou maken, maar als buitenstaander is het makkelijk roepen natuurlijk.

Bij Heracles (incl de supporters) krijgen ze het na 4/5 jaar te zijn geeindigd boven Twente toch ook wel in de bol. Alsof een speler alleen voor geld naar Twente overstapt?! Wat dacht je van de voorkeur voor gras, uit en thuis voetballen voor 2 tot 3 keer meer supporters. Obv historie spelen voor de 4e club van nederland tov de 22e. Geld is zeker doorslaggevend maar er is meer als alleen een dik salaris.

Onder leiding van Jan Smit werd gemiddeld twee ton per speler aan jaarsalaris betaald.
Ik heb dit de heer Smit op tv zien en horen zeggen.
Wellicht dat deze bedragen inmiddels kunnen zijn gewijzigd, want Smit is al een tijdje weg bij Heracles.
Própper gaat bij Fc Twente waarschijnlijk meer verdienen,en met een beetje geluk over twee seizoenen weer een carriére switch maken, als hij de wind in de zeilen krijgt.

Back to reality; Twente is en blijft de nummer 1 club uit de regio. Het is simpelweg een grotere club met meer potentie. En al zou dat niet zo zijn, dan is het toch begrijpelijk dat hij de overstap maakt. Voor een ton extra (en veel minder ) zou ik ook van werkgever switchen.

De regelmatige opmerkingen in stukjes over geld bij oa voetballers dat men het in 10 tot 15 jaar bij elkaar moeten verdienen vind ik echt zo tenenkrommend. Alsof ze vanaf hun 35ste niet meer kunnen werken.

Moeten ook niet doen alsof Propper de Messi van Heracles was, ben blij dat je van hem af bent..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren