Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem vernietigend: ‘Het is alleen maar kopen, kopen, kopen’

Laatste update:

Willem van Hanegem uit aan de vooravond van het nieuwe seizoen in de Eredivisie forse kritiek op Roger Schmidt. In de optiek van de analist is de Duitse coach van PSV teveel gefocust op het binnenhalen van spelers. PSV haalde voor de jaargang 2021/22 Marco van Ginkel, Davy Pröpper, Joël Drommel, André Ramalho en Phillipp Mwene en Van Hanegem verwacht nog meer aankopen voor de Eindhovense club.

"Hij (Schmidt, red.) is nog niet uitgekocht zag ik", opent Van Hanegem in gesprek met Hans Kraay junior van ESPN. "Maar ze hebben er toch al een aantal gekocht?" De trainer in ruste verwacht ondanks de aankopen niet dat PSV Ajax van de troon zal stoten als kampioen. "Nee, nee, nee, nee. Ik hoop het wel, want het moet een beetje spannend blijven. Ik denk dat Ajax toch meer kwaliteiten in huis heeft. En bij Schmidt is het alleen maar kopen, kopen, kopen. Maar als je nu ook weer drie, vier aardige, jeugdige spelers kwijtraakt, dan wordt het toch weer een probleem hoor", waarschuwt Van Hanegem.

"Ik heb er een hard hoofd in", vervolgt Van Hanegem zijn analyse over de huidige staat van de PSV-selectie. "En als je er dan tien moet kopen in twee jaar tijd. Dan hoop ik dat degenen die dit jaar nog een beetje de kar hebben getrokken, dat hoor ik dan, dat die ook weleens zin hebben om ergens anders te gaan kijken. En niet elke keer maar horen van: 'Dat is het, dat is het, dat is het'. Nou hebben we het de hele tijd over Frank de Boer gehad, maar Schmidt heeft een jaar lang de gelegenheid gehad om iets neer te zetten."

"En niet met koekenbakkers, het zijn allemaal kwalitatief goede spelers. En er is niks van terechtgekomen", velt Van Hanegem een hard oordeel over het eerste jaar van Schmidt bij PSV, dat met zestien punten achterstand op kampioen Ajax op de tweede plaats eindigde. "En dan ga je maar weer een bus met andere spelers kopen en dan gaan we maar weer kijken. En op een gegeven moment is het potje leeg. En dan is de trainer weg en dan zit je met allemaal met van die gasten. Nou, ben je dan klaar?", vraagt Van Hanegem zich hardop af.

Zie jij PSV kampioen worden onder Roger Schmidt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij zet PSV een prima selectie op de been en hebben ze gewoon een gat te overbruggen. Niet alles is inderdaad vlekkeloos gegaan, maar PSV heeft echt wel prima zaken gedaan op voorhand.

Laten we in december nog eens kijken hoe hij het heeft gedaan. Ten Hag heeft uiteindelijk die tijd ook gekregen.

30 juni 2021 om 12:47

Ja PSV is idd wel flink bezig.
Ik heb toch wel twijfels over de middenvelders.
Gotze, van Ginkel en Propper.
Gotze en van Ginkel super blessuregevoelig. En ik weet niet wat met Propper is.
Daar moet toch ook wat mee zijn? Kost eerst 10 mil daarna gratis op te pikken.

Maar als alle spelers fit zijn heb je een goede selectie staan.

30 juni 2021 om 13:12

Ik vond het ook opmerkelijk dat propper maar een contract voor 2 jaar kreeg. Hij is nog maar 28/29? Mits fit is hij gewoon nog 4 jaar top.

30 juni 2021 om 13:14

Ja weet je misschien is er niks mis he en dan heeft PSV super goed onderhandelt.
Maar het blijft wel een apart verhaal met een hoop tegenstrijdigheden.
Ik weet ook niet of ze optie in contract hebben om met een jaar te verlengen dat lijkt me dan wel handig.

30 juni 2021 om 23:15

Het zal vast meevallen, maar ik denk dat hij wel een redelijk zware blessure gehad heeft afgelopen seizoen. Mits fit in zijn oude psv vorm zou hij makkelijk 10 miljoen waard zijn met een 4-jarig contract.

1 juli 2021 om 08:52

Uit de interviews (die je terug kan kijken op het PSV YouTube kanaal) met propper en de jong krijg ik heel sterk het gevoel dat propper afgelopen jaar een ongelooflijk zware periode heeft gehad. Hij leek heel graag terug te willen naar Nederland misschien om wat dichter bij zijn familie te zijn bijvoorbeeld. De jong geeft in zijn interview ook aan dat zowel Brighton als propper heel erg hebben meegewerkt hebben bij deze transfer.

1 juli 2021 om 09:09

Ik hoop voor jullie dat hij fit is. Het is een echte meerwaarde dan.

30 juni 2021 om 12:50

Het is inderdaad achteraf pas te bepalen hoe slim het is geweest om veel (en dure) spelers aan te trekken. Komen ze deze zomer door de voorronde van de CL dan is het dit eigenlijk al waard geweest. Redden ze de voorronde niet, maar worden ze wel kampioen dan betalen de investeringen zich ook terug. Maar als ze de CL nu niet halen en geen kampioen worden, dan is er financieel wel gegokt en verloren lijkt me zo.

Dat er wat nodig is om Ajax bij te houden dat spreekt voor zich, maar of het verstandig is geweest dat weten we inderdaad pas later in het seizoen.

30 juni 2021 om 12:55

Na zoveel aankopen heb je natuurlijk een goede selectie staan. Maar zou je die ook niet met minder aankopen hebben? Ihattaren en Maduelke bv is daar wel ruimte voor. Zulke talentvolle spelers moeten minuten maken en het zijn spelers die explosief in waarde kunnen stijgen en dus je kapitaal vertegenwoordigen. Rosario ook geen plek meer voor en straks voor een habbekrats op te halen. Het is allemaal korte termijn politiek met wel heel veel spelers zonder restwaarde als het zo doorgaat. Als ze nog 2 jaar geen Champions League halen levert dat een hamerklap op uiteindelijk.
Casinobeleid wat Feyenoord jaren geleden bijna de kop heeft gekost

30 juni 2021 om 13:06

@dennisjwt. Ajax deed het met Blind en Tadic en kijk waar zij nu staan. Ik vind Pröpper of van Ginkel ook wel een andere aankoop dan Hofland en de Cler.

Als PSV niets doet en het gokt op talenten, dan ben je pas casino aan het spelen. Dan geef je Ajax toch een veel grotere kans op een uitbreiding van de voorsprong, doordat hun selectie veel sterker is. Dan maak je dat gat alleen maar groter. De ontwikkeling van een talent is veel minder makkelijk in te schatten.

Dus laten we in december kijken hoe het balletje is gaan rollen.

30 juni 2021 om 13:12

Wat Willem niet vertelt (of gewoon niet weet) is dat er ook een hoop jongens van Jong PSV en een van U18 mogen meetrainen met Psv, daarnaast is er nog geen een aanvallende versterking gehaald dus waarom moeten Madueke en Ihattaren zich zorgen gaan maken? Bij Ihattaren is het meer een kwestie van goed je best doen, en hij ziet er al een stuk meer afgetraind uit dan vorig seizoen.

30 juni 2021 om 13:12

@mango

Maar Tadic en Blind zijn fitte spelers. Van Ginkel loopt inmiddels paar jaar rond maar speelt niet veel.
Hofland en de Cler wel leuke vergelijking waar je ook van Persie en Kuyt had kunnen noemen

Je moet uiteraard een gezonde mix hebben. Je heb zeker ervaring nodig en daarnaast heb je spelers nodig die je geld gaan opleveren.
Wil je gaan aanhaken moet je winst gaan halen uit spelers en CL.
Haal je dit jaar geen CL moet je kampioen worden.

30 juni 2021 om 13:12

Hofland en De Cler waren in ieder geval fit, Van Ginkel meestal niet.

Propper vind ik wel een goeie speler

30 juni 2021 om 13:17

@mangolocohet is ook zeer verstandig om wat ervaren spelers te halen. Maar Propper, Van Ginkel en Gotze voor 1 middenveld is zwaar overdreven. Je hebt Zahavi in de aanval lopen. Naar het schijnt wilden ze Berghuis ook halen indien mogelijk. Max en Ramalho zijn volgens mij ook al achter in de 20. Je kunt er ook in doorslaan.

30 juni 2021 om 13:52

Psv heeft voorin nog niemand gekocht dus alle ruimte voor madueke en ihattaran. Ze hebben een keeper gekocht die hard nodig was een extra back omdat dumfries ook weggaat centrum verdediging en middenveld gekocht omdat het daar aan kwaliteit ontbrak we gaan het zien

30 juni 2021 om 14:06

wat staat er bij jullie dicht tegen het eerste aan welke spelers moeten we in de gaten houden?

30 juni 2021 om 12:55

Gaan Feyenoord achterop zo. Spelers binnengehaald als Zahavi, van Ginkel en Propper die sowieso niks meer op gaan brengen. Bergen afschrijving op Bruma, Romero, Baumgartl. Als ze CL niet halen wordt het financiele ramp

30 juni 2021 om 13:10

Ajax koopt toch ook spelers zonder restwaarde als Tadic, Blind, Stekelenburg, Klaassen en Berghuis. Als je iets wilt winnen heb je ervaring nodig in het veld. PSV miste dat afgelopen seizoen.

30 juni 2021 om 13:13

Ja, maar die hebben bakken geld uit de CL.

30 juni 2021 om 15:28

Ze kopen echt wel veel spelers, maar ook veel spelers waarvan achteraf is gebleken dat ze weinig toegevoegde waarde hebben. Even een aantal aankopen van de afgelopen 2 jaar die gewoon niet geweldig waren, qua kwaliteit of inbreng; Bruma, Mvogo, Fein, v Ginkel, Romero, Jurjus, Doan, Mitroglou, Rodrigues, Baumgartl. +/- 25 miljoen aan transferinkomsten weg, waar je misschien beter jeugd had kunnen inzetten. Max en Gotze vind ik overigens wel goede aankopen.

30 juni 2021 om 21:15

Misschien moet je lezen, want dat is ook precies wat van Hanegem zegt. Schmidt had vorig seizoen ook een karrevracht aan spelers gehaald. Van Hanagem noemt dat een goede selectie waarmee Schmidt ondermaats presteerde. Overigens zijn die spelers, die PSV deze zomer heeft gehaald, spelers met een flinke kras en elders afgedankt .Ik geloof niet in die selectie. Oude spelers halen om oude spelers te halen heeft weinig met het halen van kwaliteit zoals Tadic en Blind te maken.

Schmidt wil PSV te veel naar zijn speelstijl brengen en daarom vind ik het een dramatische keuze van PSV om met hem door te gaan. Ik zie Schmidt geen 5 jaar bij PSV blijven en straks ga je een selectie krijgen die volledig is afgesteld op de speelwijze van Roger Schmidt.

30 juni 2021 om 12:50

Drommel, Pröpper en Van Ginkel kunnen ook nog wel voetballen als Schmidt vertrokken is hoor. We moeten niet doen alsof dat spelers zijn die enkel onder Schmidt zijn tactiek kunnen renderen.

30 juni 2021 om 12:50

Daar haal je toch juist een trainer voor?

Je moet een trainer de vrije hand geven en het naar zijn hand laten zetten. Anders kan je iedere pipo er neer zetten

30 juni 2021 om 13:03

In uitzonderlijke gevallen (zoals Wenger bij Arsenal of Sir Alex bij United) laat je een trainer de club volledig naar zijn hand zetten. Normaal gesproken zoek je een trainer die al bij de club (en selectie) past.

30 juni 2021 om 13:10

De selectie wisselt ieder jaar...
Dus bij welke selectie zoek je dat?

Je haalt een trainer voor zijn manier van spelen en trainen. De club kiest voor die trainer en die manier vans pelen. Als je als club wil vast houden aan een bepaalde manier van spelen moet je een trainer zoeken die daar bij past.

30 juni 2021 om 14:39

Daar haal je helemaal niet een trainer voor. Je gaat toch niet je club in handen leggen van een passant.

30 juni 2021 om 13:02

Schmidt blijft echt geen 5 jaar. Die heeft zelf aangegeven max 3 jaar bij een club te willen werken. Zullen we komend seizoen even afwachten hoe het gaat? Onder Cocu ging het eerste jaar ook niet goed, maar daarna werd hij 3x kampioen met PSV

Zo werkt het eenmaal. Heb je geld, dan kijk je naar versterkingen van buitenaf. heb je geen geld, dan gaaf je noodgedwongen je eigen jeugd de kans. Maar verder heeft Psv keurig Ihattaren, Gakpo en Teze opgeleid. En nu pronken ze even met jeugdexponenten van Vitesse !!

30 juni 2021 om 14:12

Transferkosten tot nu toen waren 5m. Valt wel mee dus.

30 juni 2021 om 15:26

Met het (aanstaande) vertrek van Unnerstal, Baumgartel, Romero, Piroe, en wellicht Ihattaren, Lucassen, Bruma, Doan, Malen en Dumfries is het niet zo vreemd dat PSV zich wil versterken voordat de kwalificatie van de cl begint. Bovendien zijn er onlangs zijn er 5 jeugd talenten doorgestroomd naar het eerste elftal (sambo, fofana, antonisse, oppegaard en peersman) die zich mogen bewijzen. Willem heeft meestal een heldere kijk op zaken maar lijkt nu (net als vele vz volgers hier) slecht geïnformeerd.

Sinds zijn aanstelling geeft van Hanegem af op Schmidt.

30 juni 2021 om 12:56

Sinds zijn aanstelling heeft Schmidt ook niets gepresteerd. Dus niet heel gek

30 juni 2021 om 14:17

@dennis. Nog geen prijzen nee, maar heeft wel degelijk beter gepresteerd in de competitie/beker/europa dan het jaar voor hij aantrad.

30 juni 2021 om 14:49

PSV heeft vorig jaar flink wat investeringen gedaan en een geweldige selectie staan en dan eindigen ze op 16 punten achterstand van Ajax. dat is toch gewoon een rampzalige prestatie?

30 juni 2021 om 16:15

He Japie,

Ze hebben in het seizoen 20/21 voor 15.5 miljoen geinvesteerd, en voor 9.2 miljoen verkocht. Vind ik niet super flinke investeringen. En met die 6 miljoen inpuls heeft hij veel meer punten gehaald/verder gekomen in europa/beker dan het jaar ervoor.

“En dan is de trainer weg en dan zit je met allemaal met van die gasten“ Ik vind dat altijd zo’n rare gedachte, sinds Schmidt trainer is van Psv is er letterlijk niet een speler gekocht die slechts alleen in Schmidt’s systeem kan spelen..

30 juni 2021 om 13:42

Ja precies. Alsof deze spelers in een ander systeem er niks meer van kunnen ofzo....

30 juni 2021 om 14:56

@tvl11 "sinds Schmidt trainer is van Psv is er letterlijk niet een speler gekocht die slechts alleen in Schmidt’s systeem kan spelen.."

Ja alsof die spelers opeens niets meer kunnen....

Vind de kritiek te makkelijk. Er moet ook gekeken worden naar de context. PSV moet op aantal spelers doorselecteren (piroe, Viergever, Baumgartel, Bruma, Doan, Sadilek, etc) en ook nog eens het elftal sterker maken en ook in breedte sterker worden.

Hoe verwacht Hanegem dat PSV dit moet doen? Alleen jeugd? Als een talent goed genoeg is, krijgen zij wel kansen. Onder Schmidt heeft Teze de kans gepakt en ook een Vertessen genoeg minuten.

Behalve aanhaken in de competitie wil PSV ook lang mee doen in Europa. Minimaal overwinteren. Dus een brede, kwalitatieve sterke selectie is gewoon hard nodig.

Daar is Feyenoord nu toch ook mee bezig? Een Noorse back en gister nog een verdediger. Psv heeft juist best wat jeugd in vergelijking met vroeger. Wat een onzin van Willem.

PSV zal er alles aan gelegen zijn om zich dit seizoen te plaatsen voor de CL , dan komt er weer geld binnen. Als ze zich komend seizoen niet weten te plaatsen voor de CL dan raakt het potje erg snel leeg. Ik weet niet hoe PSV financieel zit , maar ik denk wel dat plaatsing voor de CL , met al deze aankopen noodzakelijk is. Sommige van die spelers kosten niet zo veel , maar strijken denk ik wel een mooi salaris op

30 juni 2021 om 13:03

PSV begroot niet op CL en Malen + Dumfries gaan samen ongeveer 50 miljoen opleveren. En er zullen vast nog wel meer spelers vertrekken dus maak je maar geen zorgen om het geld.

30 juni 2021 om 13:19

Daarom hebben ze net een lening van 50 miljoen afgesloten

30 juni 2021 om 13:21

Tja we hadden net zoals Ajax natuurlijk ook naar de beurs kunnen gaan

30 juni 2021 om 13:27

Dat zou een betere oplossing zijn, de statuur van Ajax in het achterhoofd houdend

30 juni 2021 om 13:38

Totaal onvergelijkbaar natuurlijk. Want een lening moet je terugbetalen. Daarnaast denk ik niet dat je 50 miljoen gaat lenen ook om transfers mee te bekostigen als je zelf ruim in de liquide middelen zit. Maar goed we zullen zien hoe goed de financiele positie is van PSV als ze nog 2 seizoenen geen CL spelen. Jij denkt dat die goed is, ik denk dat PSV zich zorgen moet gaan maken en vind dat ze casinobeleid voeren.

30 juni 2021 om 14:13

Dennis

"jij denkt dat die goed is, ik denk dat PSV zich zorgen moet gaan maken en vind dat ze casinobeleid voeren."

Casinobeleid zelfs??? Kun je dat nader onderbouwen, want waar neemt PSV dan zulke onverantwoorde financiële risico's dat je het casinobeleid kunt noemen?

PSV draait in beginsel break even op de exploitatie. In sommige seizoenen met leuke transfers worden zwarte cijfers geschreven. PSV begroot niet op de CL inkomsten maar op die van de EL. En het eigen vermogen ligt tussen de 30 en 40 miljoen. Dus waar is het casino element precies??

Nee, als je casinobeleid wilt zien, kijk dan nog even heel kritisch naar de begroting, exploitatie, omzet en het resultaat van Ajax. Want je kunt lekker meelullen met de menigte die totaal geen inzicht heeft in cijfers en niet verder komt dan 'we hebben 250 miljoen op de bank' en meer van dat soort feitelijke nonsens, maar hoezo is er bij Ajax géén sprake van casinobeleid dan? Van der Sar heeft het recentekijk zelf nog eens prima uitgelegd. Ze hebben gegokt en hebben één seizoen CL inkomsten begroot (dus een bedrag van 40 miljoen extra in de begroting opgenomen, voordat ze dat geld verdiend hadden. Nu is de hele begroting daarop afgestemd. Waardoor Ajax niet alleen een salarispost heeft van meer dan 90 miljoen, ongeveer 100 miljoen komend seizoen, maar ook de noodzaak om elk jaar de groepsfase CL te moeten halen, plus 55 miljoen aan spelerstransfers.

Nou was dat laatste tot aan deze zomer altijd lachen geblazen. Want Onana, Tagliafico, Neres, ach, die waren alleen al goed voor een zekere inkomstenpost van tussen de 60 en 80 miljoen! Maar intussen weten we dat Ajax, door diverse oorzaken, die tientallen miljoenen nooit meer gaat krijgen. Die waardes zijn verdampt. Maar dan is dit toch veel meer Casinobeleid dan wat PSV doet? Want PSV heeft geen exploitatie waarin CL halen plus voor 55 miljoen transfers realiseren een absolute must is, elk seizoen. Dus als CL inkomsten voor PSV uitblijven is dat nooit rampzalig. Maar bij Ajax, zie boven, dus wél. Dát is echt een mega groot verschil tussen beide clubs.

Dus Casinobeleid? Onzin. Als er een club is die dat doet, is het Ajax wel.

30 juni 2021 om 14:56

@andries
Is dat de komende seizoenen ook nog zo . In het afgelopen seizoenen deden ze dit , het gaat mij om de komende seizoen , of ze dan niet afhankelijk worden van CL inkomen ?

30 juni 2021 om 15:01

@contstant

Grappig je verwijt iemand dat er geen onderbouwing is, maar wat doe jij zelf? Ook eigen draai geven over hoe er begroot is door Ajax.

te kort van 50 miljoen waar Ajax over had, was helemaal niet begroot op standaard transfers.

Het kan natuurlijk dat jij nu ongeeer 1,5 jaar onder een steen geleefd heeft, maar voor jouw informatie: er was een pandemie gaande....hierdoor liep Ajax onwijs veel inkomsten mis door lege stadions tijdens de competitie en Europese wedstrijden.
Hierdoor heeft Ajax een gat...

Niet door jouw fabel over begroten op 50+ mil transfers.

En over Psv, de lening van 50 mil zal ook terug betaald moeten worden. Dus ook best riskant. Want als JdJ het weer over de balk gooit aan waardeloze transfers, dan ben je dat geld kwijt maar lening staat nog.

30 juni 2021 om 15:18

Het artikel gaat over Psv. Mijn reactie gaat op een reactie over Psv. Waarom schrijf je een heel betoog over Ajax? Zwaar off topic niet? Je bent zelfs moderator haha. Geef jezelf een ban. Maar wat betreft Ajax vind ik het zelfs waanzin dat je spelers moet verkopen om break even te spelen. Al is de kans op CL momenteel zo groot, doordat Ajax door de goede uefa ranking als nummer 2 altijd geplaatst is in de voorronde en het enorme eigen vermogen dusdanig groot, dat Ajax het risico van CL begroten wel makkelijk kan nemen. Dat vind ik gezien de situatie nu een verantwoord risico

30 juni 2021 om 13:46

Eerst "ik weet niet hoe PSV financieel zit" en vervolgens "plaatsing voor CL met deze aankopen is noodzakelijk" zeggen. Lees je zelf wel wat je typt? Zoals Andres13 hieronder al aangeeft begroot PSV al lang niet meer op CL deelname. Jaarcijfers zijn al jaren solide. Uiteraard strijken deze spelers een mooi salaris op maar daar is dan ook gewoon ruimte voor, een sluitende begroting maken heet dat.

30 juni 2021 om 14:15

PSV heeft de laatste 3 leningen nog niet eens terugbetaald ook nog niet aan begonnen met terugbetalen

30 juni 2021 om 14:17

2011 48 miljoen 2016 30 miljoen lening via het partnerfonds 2021 30 miljoen partnerfonds en 20 miljoen extra hypotheek. Totaal al ruim 100m omafgeloste leningen om een gezonde club als Ajax bij te benen

30 juni 2021 om 14:58

@laurent
De afgelopen jaren inderdaad , maar het gaat mij om de komende jaren . Ze hebben nu ook aardig wat geld besteedt , misschien wel meer dan de afgelopen jaren ?

Maar goed bij elke club heb je dat als er een nieuwe trainer komt ziet hij het wel of niet in een speler zitten ook als de TD die speler gekocht heeft. Daarnaast kwam PSV afgelopen seizoen te kort en moeten ze dat gat overbruggen (in hun ogen op korte termijn) en dan ga je het niet met alleen jeugd redden. Plus veel aankopen waren of buitenkansjes en prima versterkingen voor relatief weinig geld, denk dat Feyenoord diezelfde spelers ook wel graag zou willen als ze het geld hadden.

Ik vind van Hanegem vaak zeer zinnige dingen zeggen, maar nu snap ik werkelijk helemaal niets van zijn reactie.

30 juni 2021 om 16:47

Zijn rare opmerkingen gisteren over Berghuis,die ineens niet goed meer was en de sneer naar de Boer en Ajax waren nog onbegrijpelijker vond ik. Frustratie en afgunst zit diep bij Willem.

Toon Ger Brandts heeft zijn lot verbonden aan het contracteren van Schmidt. Hij had zelf op de stoep geslapen om deze man binnen te hengelen. Was bovendien niet goedkoop. Een trainer die niet meer in Duitsland aan de bak kwam en daarom maar naar China ging
Hij mag zich nu wezenloos kopen, als het weer zo'n seizoen wordt als afgelopen jaar moeten Brandts en de loopjongen Jong het veld ruimen. Die man die na Bommel het roer overnam presteerde beter en presteert beter.

30 juni 2021 om 13:08

Haha wat een verhaal zeg.

30 juni 2021 om 13:31

Idd, maar als Faber was gebleven had je mij ook niet horen klagen. Was en is nog steeds een goede coach voor PSV. Maar ik verheug me op het volgende seizoen onder Schmidt. Heb er nog steeds veel vertrouwen in.

30 juni 2021 om 14:10

Breng er iets tegen in dan. Onderbouw hetgeen je schrijft. Zo niet dan is je posting van nul tot generlei waarde

30 juni 2021 om 22:55

Faber had toen vgm aangegeven geen interesse te hebben om verder te gaan als hoofdcoach van PSV, en zich verder te willen richten op zijn werk als hoofd jeugdopleiding.

Wat is dit nu voor algemene reactie van Willem? Weet hij goed genoeg wat er in de jeugd loopt, hoe ver ze zijn, wat de trainer wilt qua manier van spelen en welke spelers de trainer denkt te missen? Dit is toch gewoon met hagel schieten om een soort van geforceerde mening op basis van een paar aankopen?

Ik vind de aankopen tot nu toe best logisch als je ziet waar PSV op dit moment sterk is en minder sterk. De prijzen zijn ook nog echt gunstig dus de investeringen lijken bedoelt om voor het nieuwe jaar iig ervaring toe te voegen. Verder weet Willem nog helemaal niet welke spelers er nog aan komen.

Lijkt wel weer dat een paar mensen een mening moeten hebben en niet uitmaakt waarover.

Willem heeft groot gelijk. Ze kunnen bij PSV gewoon niet met geld omgaan. Nu hebben ze weer een of andere lening afgesloten en gaat het geld er weer met bakken uit aan tweederangs spelers. Ongelooflijk

30 juni 2021 om 13:42

Wat een kul reactie weer. De meeste spelers zijn transfervrij aangetrokken, er is bij elkaar tot nu toe misschien 6 miljoen uitgegeven. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Word een beetje moe van mensen die denken dat het een grote financiële puinhoop is bij PSV terwijl er al jaren zeer goede en gezonde cijfers gepubliceerd worden. De nieuwe 'lening' is deels om de corona dip te overbruggen en deels om het gat met Ajax wat te verkleinen in het leven geroepen. Een zeer creatieve oplossing, opgezet met partners uit de directe omgeving als je het mij vraagt. "ongelooflijk."

30 juni 2021 om 13:45

Ja en deze kul reactie lees ik ook elke keer weer.
Voor de zoveelste keer, denk je dat die spelers gratis spelen? Je bent zo 10/20miljoen kwijt aan salaris als je kijkt naar aantal spelers en contractduur

30 juni 2021 om 13:46

Ik snap dat het niet leuk is om te lezen als PSV supporter, maar PSV en geld is echt een mismatch. Altijd lenen, CL begroten, te dure spelers kopen die niets kunnen, te veel spelers kopen etc etc

30 juni 2021 om 13:52

Ja, dus PSV moet maar helemaal geen spelers meer kopen? Elke club heeft toch af en toe een miskoop? Het is niet alsof PSV hierin grossiert. Tevens doe je net of PSV leeft van lening naar lening, de ene schuld aanvult met de andere. De stadiondeal is al zo lang geleden, wat overigens gewoon een goed idee was en grotendeels gebruikt is om de club juist financieel stabieler te maken, en de financiële injectie van nu is een extraatje, niet om wanbeleid te verbergen of af te vangen.
Ik heb veel aan te merken op mijn club maar financieel wanbeleid is er hier geen van.

30 juni 2021 om 13:57

10/20 miljoen voor 5 spelers? Je impliceert dat deze spelers een salaris hebben van 2/4 miljoen per persoon? Dat zijn salarissen die Ajax uitgeeft, niet Psv.

Ja er zal vast wat uitgegeven aan tekenbonussen etc, maar komop dt is volstrekt onrealistisch.

Daarnaast begroot PSV al 4-5 jaar niet meer op CL niveau en wordt er niet altijd geleend. Er is dit jaar een overbruggingslening (in het kader van corona) en er is natuurlijk de gronddeal.. Ik word er beetje simpel van dat deze voorbeelden keer op keer naar voren gehaald worden.

Qua transfers zijn er missers gemaakt (baumgartl, Bruma, Doan) maar toen ze gekocht werden, werden ze niet direct als te duur bestempeld. Echter bleken ze niet zo goed in het team te passen als verwacht. Beetje zoals andere clubs ook hebben gehad zoals met Bande, Orejuela, Marin (ajax) en Kelly, Johnsen (ofzo), Pratto (feyenoord).

30 juni 2021 om 13:46

Oja? Gaat het geld er weer met bakken uit? 6 miljoen voor 5 nieuwe (basis)spelers vindt ik vrij goed gedaan van PSV.

30 juni 2021 om 14:02

Voor de duizendste keer, denk je dat die spelers gratis komen spelen?

30 juni 2021 om 14:14

Er gaan meer spelers weg dan komen. Die weggaan hadden ook een salaris beetje simpel van je. Het salarishuis van een ajax is 2x zo hoog

30 juni 2021 om 15:31

Wie is er weg dan?

30 juni 2021 om 14:10

Ik denk eerlijk gezegd dat Willem een beetje in de war is. PSV heeft nu 5 transfers gemaakt. Dat is een heel regulier aantal voor een transferperiode en maakt van Schmidt of De Jong niet meer 'kopers' dan we bij andere clubs zien.

Het is alleen het korte tijdsbestek waarin de transfers gedaan zijn, waardoor het aantal aan de hoge kant lijkt. PSV kon echter niet wachten met handelen, want 21 juli moet er een goede ploeg aan de aftrap van het Europese seizoen staan.

Ik denk dat als Willem straks weer een beetje rustig is en op 1 september terugkijkt op de transferperiode, alle clubs ongeveer even grote 'koopclubs' zijn gebleken. 'zijn' Feyenoord heeft al twee spelers gehaald en ik zie ook nog wel twee extra verdedigers en een extra aanvaller komen. Daar is niets geks aan. PSV zal uiteindelijk ook ergens tussen de zes en acht nieuwelingen uitkomen, maar er zullen even zoveel spelers vertrekken.

Achja 5 aankopen die broodnodig waren. Er gaan veel mee en spelers vertrekken dan worden gekocht

PSV moet eens beleid tonen, en zorgen dat die kapitaalinjecties na een paar jaar niet steeds verdampen. Steeds maar die constructies verzinnen, en dat geld dan verbrassen, zonde.

Ga eerst eens leren opleiden. PSV schuift te weinig talent vervroegd door, waardoor te weinig weerstand voor de individuele, goede talenten. Te weinig oog voor de individuele speler, en men speelt ook te vaak op de omschakeling en counter. Leuk om dat ook aan te leren, maar daar leer je niet voetballen van. Talenten worden zo te eenzijdig opgeleid en te weinig uitgedaagd hun spel in de kleinere ruimte te verbeteren, en daarmee hun techniek, handelingssnelheid en creatieve vermogens.

Dit alles om maar wedstrijdjes te winnen in de jeugd. Die oerdomme en totaal visieloze kijk hanteerde Ajax ook pre-revolutie, van 1997-2010, met een kansloze opleiding tot gevolg.

En als je als PSV zijnde al een goed bezette voorhoede hebt, ga dan niet nóg meer aanvallers halen, maar versterk je zwakke plekken lager op het veld. Dan heb ik het over vorig seizoen en het seizoen ervoor. Kwalitatieve voorhoede, maar enorm zwak lager middenveld met Rosario en Hendrix, later Sangaré. En ook een zwakke verdediging toen. Totaal uit balans.

Met de komst van Pröpper met name, wordt dat eindelijk aangepakt. PSV zal er straks een stuk beter voorstaan denk ik, maar moet nu eens die kapitaalinjectie weten te vermeniigvuldigen in plaats van te laten verdampen.

Tja, als je als clubleiding geen visie hebt over welk soort voetbal het vlaggenschip moet spelen en op welke manier het eigen talent daar kan worden ingepast krijg je dit soort praktijken. Nu zit er een trainer die carte blanche heeft gekregen om zijn spelvisie tot wasdom te brengen, zelfs wanneer blijkt dat de selectie daar bij zijn komst helemaal niet toe is uitgerust. Wanneer je als club dan toelaat dat je de rol van TD gerust kunt toevertrouwen aan iemand die volgens PSV zelfs 'ook nog lerende is' en die koopt allerlei spelers die niet complementair zijn aan het bestaande materiaal en in het bijzonder de talenten die in hun ontwikkeling moeten worden gefaciliteerd, is het niet vreemd dat je in drie jaar tijd niets meer wint. Sterker nog, PSV richt zichzelf geweldig snel te gronde en dreigt het volgende Feyenoord-gevalletje te worden. Al twaalf keer op rij geen topper meer gewonnen, dat kan geen toeval zijn.

Ik hoop dat er ergens in het brein van Roger Schmidt een hersencelletje op het idee komt om 4-3-3 te gaan spelen. Het liefst zag ik in plaats van Ramalho een jonge, sterke verdediger die het gebrek aan fysiek bij Boscagli zou compenseren - Anel Ahmedhodzic van Malmo lijkt me de investering wel waard - maar nu dat er niet van komt hoop ik dat PSV bij een vertrek van Malen stunt met de komst van Adam Hlozek, die de in mijn ogen toch gemankeerde Zahavi tot pinchhitter kan degraderen. Dan heb je in ieder geval een heel behoorlijke basiself om het Ajax moeilijk te maken.

Bevrijd van alle afhankelijkheden in het 4-2-2-2-systeem, waar spelers maar niet aan gewend lijken te raken, heb je voorin met Madueke (15), Hlozek (20) en Gakpo (15) wel 50 goals voorin staan, terwijl een middenveld met Van Ginkel, Goetze en Proeper samen ook wel goed is voor 25. Reken dan 10 voor de viermansverdediging, waar Max veelvuldig vrijetrappen en penaltynemer is en een stuk of 12 voor de reserves (met o.a. Zahavi, Ihattaren, Vertesse en Mauro) en je hebt in potentie een kampioenswaardige productie. Vraag is alleen in hoeverre de verdediging het houdt, want ik vind de aankopen in die linie nog niet heel veelbelovend.

Drommel
Teze
Ramalho
Boscagli
Max
Van Ginkel
Goetze
Proepper
Madueke
Hlozek
Gakpo
30 juni 2021 om 15:09

@gomes1psv

"bevrijd van alle afhankelijkheden in het 4-2-2-2-systeem,"

Las jouw stuk met interesse, maar vroeg mij af. Hoe zorgt PSV dat de overgang van Jong PSV naar PSV makkelijker wordt. Spelen zij nu bij Jpsv ook 4222? Of 433? Zou wel raar zijn, want de spits in de jeugd leert als enige spits te bewegen, ruimte te herkennen, loopacties en als hij naar eerste gaat, opeens heel ander formatie. Ook moet hij dan opeens anders bewegen.

30 juni 2021 om 15:37

Zeker, Jong PSV en de jeugdelftallen spelen ook 4222 sinds de komst van Schmidt. Vind ik ook nogal voorbarig.

Zoet. Dumfries - Luckassen - Viergever - [ niemand ]. Hendrix - Guti - Rosario. Bergwijn - Malen - [ niemand ]. Volgens mij was Pereiro toen net weg, maar we hebben sowieso al sinds Lozano weg is geen echte rechtsbuiten (en Lozano speelde al liever linksbuiten). Kortom, het is achterstallig onderhoud. Ingezet door Brands, met name de verdediging. En de herstelwerkzaamheden zijn in eerste instantie verklungeld door John de Jongs miskopen. Maar we komen dus van een situatie waarin we überhaupt geen linksback hadden, en op een enkeling na kwalitatief totáál niet op PSV niveau zaten. Niet gek dat je dan koopt, toch?

De jeugd stroomt in principe, waar kan, ook door. Hoewel Sambo eventueel wat meer had kunnen spelen. Je kan niet zeggen dat Schmidt de jeugd negeert. Aankopen zijn gewoon broodnodig.

Dan dit:

" Ik heb er een hard hoofd in", vervolgt Van Hanegem zijn analyse over de huidige staat van de PSV-selectie. "en als je er dan tien moet kopen in twee jaar tijd. Dan hoop ik dat degenen die dit jaar nog een beetje de kar hebben getrokken, dat hoor ik dan, dat die ook weleens zin hebben om ergens anders te gaan kijken. En niet elke keer maar horen van: 'dat is het, dat is het, dat is het'."

Ik heb bovenstaand citaat drie keer overgelezen, en ik snap er geen jota van... Dat is het? Wat is het? Hoe... laat maar. Ik geef het op. Wel ben ik het met Van Hanegem eens dat er veel te weinig progressie in het spel van PSV zit, ondanks kwalitatief goede spelers. Dat mag Schmidt zich zeker aanrekenen. Aan het einde van het seizoen zag je al vaker 433. Ik hoop dat hij definitief van 4222 afstapt. Met 433, of in ieder geval een variant met maar één sloper a la Sangaré of Rosario, kun je ook prima gegenpressing spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren