Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Buitenlandse media kraken De Boer: ‘Ajax-magie is wel uitgewerkt’

Laatste update:

Het ontslag van Frank de Boer als bondscoach van het Nederlands elftal is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De oefenmeester gooide dinsdag de handdoek in de ring na de zeer teleurstellende uitschakeling op het Europees kampioenschap door Tsjechië (0-2). Terwijl in Nederland druk wordt gespeculeerd over zijn opvolger, proberen buitenlandse media de prestaties van De Boer in woorden uit te drukken.

Volgens Sporza had De Boer de schijn van de menigte niet mee. "De Boer was niet de populairste bij de fans van Nederland, ook niet bij tal van ex-spelers", luidt het oordeel. "Voor de start van het EK was de druk op De Boer al immens. De Nederlandse fans waren het niet eens met zijn tactische keuzes, ook een aantal oud-spelers vonden dat De Boer anders moest spelen. Die druk ligt uiteindelijk mede aan de basis van zijn vertrek." Het Laatste Nieuws schrijft dat 'de druk vanuit de publieke opinie en de pers het laatste zetje heeft gegeven'.

"De waarschuwingen uit het verleden waren niet voldoende voor De Boer", doelt La Gazzetta dello Sport op eerdere uitschakelingen tegen Tsjechië. "We kunnen wel stellen dat de magie van zijn Ajax-jaren, toen hij een record vestigde door vier keer op rij landskampioen te worden, verdwenen is. Hij worstelt na Internazionale, Crystal Palace en Atlanta United met een nieuwe mislukking." L'Équipe voegt daar een pijnlijk cijfer aan toe. "Drie van de laatste vier klussen als trainer hebben voor De Boer minder dan vijftien wedstrijden geduurd." Het avontuur bij Atlanta (55 wedstrijden) duurde veruit het langst voor de oud-international.

Het Spaanse El País komt alvast met een waslijst aan potentiële vervanger. "Frank Rijkaard, Joachim Löw, Dick Advocaat, Henk ten Cate, Peter Bosz, Erwin van de Looi, Kees van Wonderen, Erik ten Hag of zelfs Louis van Gaal", somt het dagblad op. "Eén van hen moet Nederland weer op de rails krijgen. Sinds De Boer het overnam van Ronald Koeman, presteert de ploeg van Frenkie de Jong en Memphis Depay grillig. Nooit was er stabiliteit in het 5-3-2-systeem."

In Duitsland kwam het ontslag van De Boer niet geheel onverwachts. "Iemand moet de gevolgen onder ogen zien", schrijft BILD "Na de EK-domper in de achtste finale tegen het gepassioneerde Tsjechië, kreeg vooral De Boer kritiek te verduren. Vernietigende kritiek, mogen we wel zeggen. Er moet nu snel een opvolger worden gevonden, want Nederland speelt op 1 september de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen", voegt Kicker daar aan toe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kees van Wonderen? Is zijn zaakwaarnemer een bron van El País en willen ze hem in ruil daarvoor relevant maken?

30 juni 2021 om 11:23

Haha ik dacht precies hetzelfde. Maar ook van de Looi noemen geeft al aan dat ze weinig tijd stoppen om er achter te komen wat voor trainers dit zijn. als vd Looi bondscoach wordt dan ga ik emigratie overwegen.

30 juni 2021 om 12:15

eigenlijk is de suggestie best logisch. Het is namelijk niet ongebruikelijk om de Jong ploeg enerzijds te gebruiken om spelers beter te maken waarvan je verwacht dat ze het grote oranje halen, maar anderzijds ook om de trainers beter te maken en door te laten stromen

30 juni 2021 om 12:28

Inderdaad van de Looi hoe komen ze in vredesnaam bij die naam? Die was bij Groningen al niet veel soeps.

30 juni 2021 om 17:09

Simpelweg omdat hij Jong traint, verder weten zr absoluut niks over hem.

Tsjaa, ontslag natuurlijk terecht. Te veel onverklaarbare keuzes icm rommelige communicatie en een matig stukje people-management. Echter, Frank is zelf opgestapt, zelfreflectie is hem niet vreemd dus. De aanvallen op de "persoon" de Boer zijn totaal onnodig. Ik denk namelijk dat hij er zelf al genoeg van baalt. Hij heeft wel 112!! interlands voor NL gespeeld en was een begenadigd voetballer/verdediger natuurlijk. Dat wil ik mijzelf vooral herinneren van de Boer.Geslaagd als voetballer en als mens(het is een sympathieke man namelijk), niet als coach helaas.

30 juni 2021 om 11:23

En laten we wel wezen wat hij bij Ajax heeft neergezet was niet niks he… het is nogal een verschil als je het met dijks, boileson, sightorsson, van rhijn moet doen of dat he blind, tadic, neres, tagliafico hebt rondlopen. Jammer dat het zo is gelopen had het hem wel gegund maar eerlijk is eerlijk, hij heeft er écht een potje van gemaakt

30 juni 2021 om 11:29

Eens MrBoity: bij Ajax was hij(weleens tot mijn frustratie uiteraard) erg goed en heeft hij mooie dingen neergezet. Zoals ik hier beneden al aangeef, de gifbeker moet helemaal leeg en dat gun je hem gewoon niet.

30 juni 2021 om 12:23

Maar wel spelers als Eriksen, Vertonghen, milik en alderweireld. Voeg daarbij toe dat de concurrentie echt slecht was. Daarnaast is het puntenaantal van de boer ook laag geweest. Met dat puntenaantal zal je nu niet eens in de top 3 zitten. Dat is echt mager. Ook nog een kampioenschap weggegeven tegen de graafschap. Bij Ajax wel goed gepresteerd maar echt niet geweldig.

30 juni 2021 om 12:37

Milik was ook maar een gokje van 1,5 miljoen die toevallig goed is uitgepakt, Eriksen, Vertonghen en Alderweireld waren toen nog lang niet zo goed als dan toen ze vertrokken naar het buitenland.. Daarbij zijn het maar 4 spelers, daar tegenover kreeg hij Zimling, Ebecilio, Ozbiliz enzovoorts

30 juni 2021 om 12:42

Ja en zeg er even bij, dat hij niet 4 jaar kon genieten van dat duo. Maar van de Sana's en Ebecilio's moesten we het toen hebben, maar dat word altijd weggelaten heel frappant. In mindere tijden heeft die man getoverd, maar het is ook de man van 3e ster na 7 jaar niks gewonnen te hebben! Helaas heeft hij zich na Ajax niet meer doorontwikkeld en gefaald.

30 juni 2021 om 12:53

Je moet ook niet vergeten dat de organisatie van Ajax al jaren staat en dat de Boer daar mee is opgegroeid. Men weet bij ajax wat er van je verwacht wordt ; dat maakte het voor de Boer wel makkelijker. En hij had genoeg steun binnen de club;bij de andere clubs was hij een vreemde eend in de bijt en had hij die steun niet.

30 juni 2021 om 13:50

Niet eens Bossie, het was juist een puinzooi wat het moeilijk maakte als beginnende trainer. Ben je vergeten dat je toen het gedoe had in de rvc, met Marjan Olfers, Steven ten Have en Co het was een vreselijke puinhoop. En dan ook nog midden in het seizoen gekomen.

30 juni 2021 om 16:00

In die jaren was Siem de Jong de belangrijkste speler van Ajax, dat zegt genoeg. Uiteindelijk zijn er veel andere spelers opgestaan, maar met name in hun tijd ná Ajax werden ze echt stabiel. Je kan het niet vergelijken met hoe vd Beek, Blind, Klaassen, De Jong, Ziyech etc presteerden in latere selecties. Frank de Boer heeft het echt voortreffelijk gedaan bij Ajax in een tijd toen het rommelde en Ajax met een van de mindere selecties van de afgelopen 20 jaar moest werken.

30 juni 2021 om 11:33

Mooie reacties jongens, en compleet terecht. Moet wel zeggen dat het jammer genoeg wel echt over lijkt voor de Boer als trainer. Hij zou eigenlijk gewoon lekker een jaar of 2 trainer van een Almere City, RKC of Zwolle moeten worden om zichzelf weer te herpakken, maar dat zie ik niet gebeuren met zo'n grote naam. Beetje eenzelfde verhaal als met van Basten (ookal speelde daar op de achtergrond nog meer mee).

30 juni 2021 om 11:34

Hij heeft hier en daar ook wat ongeluk gehad. De enige club die ik hem nog zie nemen is Ajax zelf omdat hij een man van de club is en successen heeft behaald. Ik mag hopen dat ze het niet gaan doen want ik vind de manier waarop hij het team laat voetballen enorm geestdodend. In ieder geval toen hij werkzaam was bij Ajax. Nu bij het NL elftal heeft hij iets anders verzonnen maar we zien allemaal hoe dat heeft uitgepakt. Hij is nu weer zoekende naar een taktiek.

30 juni 2021 om 13:47

@Denn01

Verwacht van niet. Ajax heeft inmiddels gewoon vedette lopen. Kan de boer totaal niet mee omgaan. Dat opbouwen van achteruit met veel te weinig dreiging accepteert niemand meer. En Europees is direct na de winterstop uitgeschakeld wordt is onacceptabel.

30 juni 2021 om 11:34

Onterecht,absoluut onterecht. Was Malen iets sneller,De Ligt iets evenwichtiger dan had Oranje gewoon kansen gehad. Alsof een nieuwe coach er opeens voor gaat zorgen dat Oranje succesvol is,in een sport die steeds verder globaliseert. de KNVB had juist lef moeten tonen,en vierkant achter Frank de Boer staan. De media en wij idem dito. Laten we dan liever De Ligt bekritiseren als hoofdoorzaak van de eliminatie.

30 juni 2021 om 11:39

MessiBarca: soms twijfel ik oprecht of je een troll bent. We hebben 0 keer op de goal geschoten tegen de Tsjechen. De mentaliteit en inzet van de jongens was echt belabberd, dit is iets waar een coach zeker invloed op heeft. De Ligt dan verguisen omwille van 1 fout maar de Boer die fout op fout maakte het hand boven het hoofd houden is wel een beetje krom.

Desalniettemin vind ik de hoofdschuldige de mensen die hem hebben aangesteld. Ik hoop dat de Boer wel actief blijft in het voetbal, al is het maar als assistent of analist.

30 juni 2021 om 12:02

Dat afserveren,en als volk een bondscoach compleet verguizen is gewoon waanzin. alsof hij er wat aan kan doen dat een speler rood pakt,en de Tjechen daarna hun stoomwals uit de garage haalden. Een nieuwe coach biedt totaal geen garanties.

30 juni 2021 om 12:19

Zolang je het als land met zelfbenoemde filmsterretjes als Depay moet doen ben je kansloos. Tijd voor mentaliteit, weg met de prima donna's. Keihard saneren deze selectie. Normaal doen of wegwezen. De coach die dat wil doen moet het worden. Wie het dan ook is.

30 juni 2021 om 12:31

Hansi: dan bied ik mij graag aan. Relevante ervaring: Cios en Alo. Ben alleen wel bang dat ik na 1 interlandperiode bijna niemand meer over heb die de juiste mentaliteit heeft. Alleen starten met Weghorst en Dumfries lijkt mij een tikkeltje gewaagd😂.

30 juni 2021 om 17:11

Als Robben iets scherper was em Casillas iets minder goed waren we wereldkampioen. Stop dit.

30 juni 2021 om 11:35

Frank de Boer is een uitstekende trainer, een minder goede coach en een slechte manager. Hij is bovendien geen resultaat- maar een opbouwtrainer en de belangrijkste reden dat hij overal is mislukt ligt voornamelijk in het feit dat hij nergens de tijd heeft gekregen om iets op te bouwen. Het is inmiddels ook wel duidelijk geworden dat zijn kwaliteiten als people manager tekort schieten en ook dat zal een rol hebben gespeeld. Dat ook zijn verblijf bij de Knvb op een mislukking is uitgelopen, is niet heel verrassend omdat hij als opbouwtrainer eigenlijk ongeschikt is voor die functie. Koeman is een resultaattrainer en hem past die job daarom veel beter. Het zal voor Frank niet eenvoudig worden om een nieuwe club te vinden, als hij er al éã©n weet te vinden, zal hij niet al te kieskeurig kunnen zijn. Ik zou hem persoonlijk bij uitstek geschikt vinden als coach van Jong Ajax en omdat de selectie van Jong Ajax er ieder jaar weer anders uit ziet, zou hij dat ook tot in de lengte der jaren kunnen doen. Intern bij Ajax wordt hij enorm gewaardeerd, Met het probleem dat hij bij Oranje had, dat men hem eigenlijk niet moest, zou hij in die functie dan ook niet snel te maken krijgen.

30 juni 2021 om 11:42

Totaal met je eens! De meeste supporters hebben totaal geen respect voor onze 112 caps international. Ik had hem wel een finale gegund zodat hij iedereen zijn mond kon snoeren. Maar zijn spelers hebben hem de das omgedaan. Zonder die rode kaart had het heel anders kunnen aflopen. De opstelling maakt geen reet uit. Van Gaal en van Marwijk speelde ook niet altijd 4-3-3. Als het maar resultaten oplevert. Je ziet het bij Engeland. Speelt saai verdedigend voetbal, maar ze winnen wel.

30 juni 2021 om 11:45

Earlybird:

Als voetballer zoveel respect voor wat hij bereikt heeft. Ook zijn eerste fase van het trainerschap ging goed.

Wat je zegt klopt hoor, maar je neemt wel een enorm risico. Probeer je aanvallend/attractief voetbal te spelen en wordt je er vroegtijdig uitgeknikkerd is er kritiek. Als je defensief/resultaatvoetbal speelt en je vliegt er voortijdig dan wil men koppen zien rollen. Over koppen rollen gesproken: de hoge piefjes zijn minstens even schuldig aan dit debacle.

30 juni 2021 om 12:42

Prima samengevat Gluubster! En ik denk ook dat hij een prima aanvulling voor een staf is, alleen niet als hoofdcoach!

30 juni 2021 om 13:25

Dat hij zelf opstapt heeft mijns inziens niets met zelfreflectie te maken. Meer met dat je het ontslag al van mijlenver kon zie aankomen. En tijdens zo'n evaluatiegesprek wordt het al snel duidelijk welke kant het opgaat. De keuzes en uitspraken van de Boer hebben toch wel aangetoond dat zelfreflectie hem vreemd is.

30 juni 2021 om 16:08

''als mens(het is een sympathieke man namelijk)'' Het gaat hier natuurlikj over het voetbal, maar waar haal je dit vandaan? Ik hoor dus dat hij persoonlijk helemaal niet zo aardig en sympathiek is

30 juni 2021 om 20:39

Wow hoe het kan bekeren. In zijn periode als trainer bij Ajax waren er veel niet in hun Sas dat de Boer zoveel positieve pers kreeg. Is totaal omgedraaid. Even een quote uit die tijd; Prettige ervaringen
Hoe dit allemaal komt? De publieke figuur De Boer profiteert van zijn immer toegankelijke, eerlijke, openhartige, nuchtere, soms grappige, zelden onredelijke, geduldige, duidelijke, ongecompliceerde, respectvolle houding tegenover de media. Ook ik heb uitsluitend prettige ervaringen met hem gehad. Het is gewoon een sympathieke kerel, een voorbeeld voor de rest.

In Spanje zijn ze net zo creatief als in Nederland wat betreft geschikte kandidaten voor Oranje.

Mijn suggestie, F Grim + Seedorf + nog iemand.

30 juni 2021 om 11:18

Bij dat soort combinaties vraag ik me altijd af, waarom die twee?! Zijn Grim en Seedorf complementair? Wat heeft Seedorf dan Grim mist en andersom? Want beiden zijn wat mij betreft veel te licht om bondscoach te kunnen worden, zijn ze samen dan wel genoeg? Of komt daar nummer drie bij kijken?

Weet je, ik doe ook een poging. Van Bronckhorst en Wenger. Kennen elkaar, Wenger heeft de ervaring, Van Bronckhorst kent de competitie en heeft een bescheiden, maar respectabele erelijst als trainer. En heeft laten zien toen met Advocaat niet een te groot ego te hebben om het samen met een grote naam te doen.

30 juni 2021 om 11:21

Fred Grim is helemaal niet zo slecht bedacht vind ik. Heeft kijk op het spelletje, speelt aanvallend voetbal en komt gewoon verstandig over in de media. Als F. de Boer bondscoach kon worden dan Fred Grim zeker!

30 juni 2021 om 11:45

Of ze complementair aan elkaar zijn, dat weet ik uiteraard niet. Seedorf als assistent omdat hij niet zoveel ervaring als trainer heeft. Ik denk dat ALLE spelers daar ontzag voor hebben.
Hij is een grootheid in het internationale voetbal zoals Gullit dat ook is.

Grim, moet ik dat echt uitleggen? Kijk naar zijn ploegen en de manier waarop ze voetballen, dat is Hollandse school pur sang.

Andere reden. In PES '16 had ik een legend carreer opgebouwd en daarin Grim onze Bondscoach. We hebben grote successen gevierd met 2x een EK en 1 WK. Dus succes gegarandeerd 😚

30 juni 2021 om 11:59

Typisch hoor, zijn we eindelijk succesvol met 2 Ek's en een WK. Komt het omdat er een stripfiguur op de achtergrond met de poppetjes zit te schuiven.

30 juni 2021 om 12:05

Als je je laatste punt nog even kunt onderbouwen met screenshots dan ben ik helemaal om Douwe. Daarbovenop ook nog een internationaal lekker klinkende naam. Ik zie de koppen al voor me: "england draw Netherlands in Group stage. Odds for the Three Lions are grim"

30 juni 2021 om 12:37

Nee JoeCartoon, ik stond in het veld als cm dus redelijk wat ervaring. Bij deze schuif ik mij zelf dan ook als de 3e man omdat door Baardgrasmus Grim en Seedorf te licht bevonden word.

Inderdaad een stripfiguur maar wel één met een bijzondere knapzak. Wat heb jij te bieden JoeCartoon, behalve kikkers likken en vliegen stoned maken?😜

30 juni 2021 om 13:32

Wenger, van Bronckhorst, van Persie en Bergkamp. Daarnaast nemen we Aad de Mos voor de interviews. Dit lijkt mij een complementair team aan elkaar.

30 juni 2021 om 13:46

haha nou, ik ben om. Het voorgestelde trio heeft dan ook alles. Grim heeft ervaring als trainer en interim-bondscoach, Seedorf enorme ervaring als speler en Douwe met de ervaring als kampioen met een bijzondere knapzak.

Ik ben persoonlijk sowieso pro stripfiguren gezien de cartoon in mijn naam. En behalve ervaring met medicatie en ontspanning die het out-of-the-box denken stimuleert, heb ik ook ruime ervaring met diverse soorten hamsters en blenders. Ik denk dat ik op basis hiervan wel kans zou maken bij de medische staf, of misschien de persconferenties van een nieuwe bondscoach wat op kan leuken. :P

Poeh, als ik dat lijstje zie met namen dan zal het niet meevallen. Zo'n kandidaat als Koeman, die het graag wilde en die er qua loopbaan ook aan toe was, hebben we nu niet. Misschien van Bronckhorst, al heeft die aanzienlijk minder ervaring.

Het zal wel weer hopen op Van Gaal worden, en daarna uitkomen bij een mindere kandidaat. Over de grens kijken kan ook, maar dan moet je wel echt voor de hoogste categorie gaan. Een Löw lijkt me niets. Misschien een Italiaan, die halen in de Serie A vaak wel het beste uit onze talenten (die wij nog niet eens altijd als talent hadden herkend, Gosens, Hateboer, Schouten, De Roon).

30 juni 2021 om 11:26

Een Italiaanse trainer zou qua passie perfect zijn. De passie die de Tsjechen wel hadden en die bij Nederland absoluut ontbrak. Dan gaat Memphis wel stoppen met zijn nutteloze hakjes en ondoordachte dribbels. 3x je man laten lopen en de bal verliezen is wisselen, of je nou Memphis heet of Gakpo, iedereen is gelijk bij zo'n coach.
Groot nadeel is dat Italiaanse coaches vaak verdedigend gaan spelen. Het 5-3-2 systeem wordt dan echt niet overboord gegooid. Willen we dat? Aangezien we onszelf verklaren als uitvinder van het 4-3-3 systeem in combinatie met aanvallend voetbal, verwacht ik het niet....

30 juni 2021 om 11:32

Het 5-3-2 zoals Italië het speelt, of bijvoorbeeld Atalanta is helemaal niet zo defensief. Plus we hebben er wel de centrale verdedigers voor met De Vrij, De Ligt en Van Dijk (wie zou je daarvan in vredesnaam laten banken). Wingbacks op rechts komt nog wel goed met Dumfries en Karsdorp, links is lastiger.

Het alternatief is weer terugvallen op 433, maar hebben we daarvoor de vleugelspelers? Berghuis is waarschijnlijk de beste rechtsbuiten, links kom je al met Depay of Malen, die ik beide niet geweldig vind op die positie.

433 is natuurlijk wel makkelijker omdat iedereen het kent, maar als je 532 er goed inslijpt (en dus niet 2 oefenwedstrijden voor het ek) dan zou dat voor Oranje best kunnen werken.

30 juni 2021 om 11:40

Italië speelt 433 maar over Atalanta eens. Maar daar moet je wel de spelers voor hebben. Maar ik zou voor Nederland eerder een 3421 of 343 kiezen dan. Dat geeft ook de verdedigende zekerheid maar aanvallend hoeft er minder gestuurd en op geoefend worden. Plus onze vleugeaanvallers komen dan wel meer in actie. En die van ons zijn echt niet verkeerd.

30 juni 2021 om 11:44

Je hebt gelijkt, ze spelen 433, maar dan wel met wingbacks zoals in 532, die wil ik dan wel overnemen :D

30 juni 2021 om 11:45

Precies. Ik vond helemaal niet zo’n verkeerde opstelling, maar we hadden wel eerder moeten gaan oefenen. Maar Frank reageerde op de wedstrijd tegen Turkije toen we dramatisch stonden te verdedigen. Als van Dijk weer fit is gaat het weer een stuk beter hoop ik. Je zag het bij Liverpool. Toen van Dijk weg viel, was het gatenkaas achterin.

30 juni 2021 om 11:47

Dat denk ik ook. 5-3-2/3-5-2 is gezien de spelers die we hebben helemaal niet zo’n slecht systeem. In dat opzicht is de keuze van FdB niet zo vreemd geweest, hij heeft het alleen wel op te korte termijn ingevoerd. Ik denk haast dat mocht het bv toch een LvG worden als opvolger, dat die ook kiest voor 5-3-2. Aan hem kun je het wel overlaten om het tactisch goed neer te zetten, zodat iedere speler weet wat hij moet doen.

30 juni 2021 om 11:47

Waarom inderdaad niet voor Van Gaal kiezen en een Seedorf als assistent-coach. Ik heb Seedorf toen destijds op de voet gevolgd als trainer van Ac Milan en deed het kwa spel zeker niet slecht. Mist wel gewoon de ervaring natuurlijk, daarom zou hij onder de vleugels van Louis het een of ander kunnen leren. Daarnaast heeft Seedorf wel de harde hand kwa persoonlijkheid om spelers ala Depay etc. Op hun plek te zetten. Een Kluivert of Gio vind ik dan te soft daarvoor.

30 juni 2021 om 11:28

Probleem is inderdaad dat de ideale nummer 1 kandidaat er niet is. Je eindigt dus altijd wel met iemand of een combinatie waar je hele grote vraagtekens bij kunt plaatsen. Van Bronckhorst is weliswaar qua persoonlijkheid anders dan de Boer. Echter qua spelopvatting vrees ik dat je dan precies hetzelfde krijgt als wat Frank op de mat wist te leggen. Is dat te compenseren met iemand er naast? Ik geloof van niet. Het punt van ervaring vind ik wat minder relevant. Ik kom ook niet verder dan van Gaal of wellicht een buitenlander. Aan de andere kant zou ik het leuk vinden als we een keer een wat kleinere trainer belonen voor vakwerk. Dat Henk Fraser het wordt bijvoorbeeld. Al valt daar genoeg op af te dingen. Hoop in elk geval niet op Henk ten Cate die telkens een hele grote lobby heeft. Die vind ik ook niet beter dan een Frank de Boer.

Tsja ik was wel de enige voorvechter hier van FdB omdat hij het bij Ajax met slecht materiaal geweldig heeft gedaan, maar ook ik kon het niet meer op brengen om hem na de wissel van Malen te verdedigen…. Zelfs zijn ontslag heeft ie verklooid, hij had nooit zelf moeten opstappen kost hem nu een financiele vergoeding 🙈

30 juni 2021 om 11:26

Dat hij zelf opstapt vind ik hem juist sieren en een teken van zelfreflectie. Het is met de trainerscarriere van de Boer echt bizar verlopen. Van top naar nop. Hij moet bij zichzelf wellicht te raden gaan hoe hij in al die jaren eigenlijk een mindere trainer is geworden. Persoonlijk denk ik dat hij voor zijn aanstelling bij NL al helemaal niet goed in zijn vel stak. Dan hoop je dat deze klus de ommekeer is, echter moet de gifbeker van Frank helemaal leeg. Jammer, dat gun je zo'n voetbalheld niet.

30 juni 2021 om 11:37

Van top naar nop, dus je vond hem alleen een top trainer omdat hij met Ajax kampioen wist te worden? Ik heb de boer persoonlijk nooit als top gezien en zal hij ook nooit worden. Ik heb daarnaast eerder een hogere pet op van mannen als Mark van Bommel, Kluivert, Seedorf of een Cocu. Ondanks dat ze niet altijd succesvol waren lieten ze hun team toch op een bepaald aantrekkelijke manier voetballen waarbij er een visie achter zat. Ik heb de boer nooit kunnen betrappen op een eigen visie en/of eigen indentiteit.

30 juni 2021 om 11:42

Als je debuteert als coach en je speelt direct 4 op een rij met kampioenschappen ben je top. Dan kun je in een vlavlip gaan liggen om mij te overtuigen van iets anders, maar dat gaat er niet in sorry.

30 juni 2021 om 11:47

@caribbean, dat kan dan ook aan jouw liggen want er zat wel degelijk een visie bij de Boer en hij heeft Ajax 4x kampioen gemaakt tov een v Bommel of een Kluivert en Seedorf die echt als coach niets hebben gepresteerd. Dit soort meningen lijken zelf compleet aan visie te zijn onderbouwt.

4x kampioen bij de boer lag vooraal aan de tegenstanders en het niet presteren bij PSV lag niet aan v Bommerl. Dit soort theorieen krijg je dan. Wat de Boer bij Ajax heeft gedaan was vooral de laatste 2 jaar onder moeilijke omstandigheden en alles bij Ajax was chaos en toch je daarop kunnen aanpassen en kampioen worden en daardoor 4x CL geld binnen harken zonder echt wat uit te geven in zijn laatste jaren heeft er voor gezorgd dat wij Ajacieden nu nog genieten van top voetbal.

Ook bij de Boer heb ik wedstrijden echt zitten genieten met als grootste kers die wedstrijd tegen Barca. Daar zaten ook wedstrijden bij die niet om aan te gluren waren maar die wonnen we meestal wel en dat is even wennen als je houdt van aanvallend voetbal maar heeft ons iig veel gebracht.

Daarna heeft hij clubs gekozen die voor hem niet geschikt waren, achteraf, en denk dat hij zelf moet beseffen dat voor hem maar een paar type clubs zijn weggelegd of hij is een betere assistent. Hij heeft ook nog een nadeel dat zijn voorkomen in een oordelend Nederland niet gunstig voor hem werkt en hij niet de competenties heeft om dit om te draaien.

Om dan te stellen dat hij geen eigen identiteit heeft is voor mij bizar om te lezen.

30 juni 2021 om 12:03

@thamike Je hebt dan een behoorlijk plank voor je kop als je niet kan inzien dat de boer geen eigen identiteit heeft. Er is geen enkel speler die bij het Nederlands elftal naar de boer opkijkt en dat zag je dan ook weer duidelijk tijdens de drink pauzes tegen Tsjechiã«. Mooi verhaal over zijn periode bij Ajax maar zelf toen zag ik geen eigen indentiteit bij de boer. Ajax had een bepaald manier van spelen volgens de visie van Cruijf en dat volgde de boer gewoon zonder deze echt te perfectioneren. Naar mijn mening heeft Ajax pas echt stappen gezet onder Peter Bosz en Erik ten Hag, dit zag je opgegeven moment ook in Europa terug. Nogmaals knap wat hij heeft gepresteerd bij Ajax, maar ik kon toen al zien dat er geen top coach in hem zat ala Van Gaal, Hiddink of Koeman. Wellicht is Frank een prima veld trainer maar ontbreken toch enige managing skills. Is niet voor niks dat hij daarna bij alle andere clubs ontslagen is, zelf in Amerika vonden ze zijn spel saai en visieloos. Het begint al bij serieus genomen worden door je eigen spelers

30 juni 2021 om 12:12

@gluubstertj

Nogmaals 4x kampioen worden in Nederland maakt je gelijk top internationaal gezien? Kom op. De Boer heeft toch het tegendeel bewezen. Kampioen worden in Nederland betekend helemaal niks, we worden zo uitgelachen in het buitenland. Kampioen worden met spelers ala Suarez in je selectie en dan een trainer meteen top vinden.

30 juni 2021 om 12:26

Je vergeet alle omstandigheden en randvoorwaarden Carribean. Hij debuteert alz hoofdcoach en wint 4x het kampioenschap, dat is volgens mij nog nooit iemand gelukt in het profvoetbal. Ik denk alleen dat de Boer, zoals Thamike ook aangeeft, maar bij een select aantal clubs een toevoeging zou zijn. Hij heeft daarna twee oliedomme fouten gemaakt: Inter en Palace. Die mislukkingen zijn hem niet in de koude kleren gaan zitten, hij heeft serieus een jasje uitgedaan qua zelfvertrouwen met die keuzes denk ik. Suarez inderdaad in de selectie evanals Sala en Boerrigter, maar die namen komen jouw verhaal minder goed uit gok ik zo?

30 juni 2021 om 14:05

Caribbean het enige waar we het nooit over eens zijn. Lees even als je wilt mijn eerdere reacties terug van mij, en van alle anderen en zelfs een Feyenoord man. Identiteit had hij zeker wel, en de omstandigheden waren hij begon waren niet te vergelijken met Bosz en Ten Hag. Want Suarez was er lang? Dijks, Sana, Boilesen moest hij het mee doen. En bestuurlijke gekte en midden in het seizoen gekomen. Jammer dat je nooit wilt in zien. Maar goed voor de rest ben ik het nagenoeg altijd met je eens. Hahaha

30 juni 2021 om 11:32

Ik denk dat hij overigens opgestapt is op verzoek van de Knvb. Als ze hem ontslaan staat dat toch weer wat slechter op zijn CV en is zijn carrière al helemaal afgelopen. Nu kan hij wellicht over een aantal jaar nog aan de bak bij Az of een Fc Twente.

30 juni 2021 om 11:36

Nah ja hij had volgens mij ook gewoon een regeltje in zijn contract dat hij minimaal de kwartfinale moest halen dus waarschijnlijk zat er ook geen financiële vergoeding in.

30 juni 2021 om 11:41

@mrboity, helemaal gelijk. De Boer heeft het bij Ajax echt heel goed gedaan en de laatste 2 jaar met een stuk minder aan kwaliteit en bijna niets om te investeren in een organisatiorische puinhoop. Ik denk ook dat de Boer vooral slechte keuzes heeft gemaakt. Niet elke trainier is geschikt voor elke club.

Hij heeft het niet goed gedaan en trekt zijn conclusie, toch is de manier hoe wij in Nederland omgaan met onze mensen eng. Wij zijn zo goed in oordelen zonder enig context en nuance aan te brengen. Hoe simpel er soms ook wordt gedacht over een coach of een voetballer en men vergeet vaak dat er een mens, team, randvoorwaarden etc etc bij komt kijken. Die mis ik echt vaak. Nu hopen dat we een bondscoach vinden die past bij onze selectie en vooral de tijd krijgt om iets te bouwen want dat is het moeilijkst van een land coachen met weining tijd om met elkaar te bouwen.

30 juni 2021 om 13:09

Het is een beetje de koe in de kont kijken, maar was het materiaal van Ajax echt zo slecht? Bovendien kom je bij Ajax binnen met een club met een hele duidelijke filosofie en speelstijl. Als je ziet hoe de Boer gepresteerd heeft bij andere clubs, kun je dan niet beter zeggen dat Ajax ondanks de Boer 4 keer kampioen is geworden? Terwijl het eigenlijk vijf keer had moeten zijn?

30 juni 2021 om 14:38

@snapp als dat zo makkelijk zou werken zou Ajax de 4 jaren ervoor ook 4x kampioen moeten worden toch? En ja, als je Ajax echt een beetje zou volgen weet je wat er voor een periode van chaos was op bestuurlijk en finaincieel niveau. Dat resulteerde in dat de Boer vooral bestuur weg moest houden van het veld en geen geld kreeg voor aakopen. Dan speel je toch naar je mogelijkheden als goede coach. Resultaat telt ineens niet als het om de Boer gaat?

Men reflecteert de perode na Ajax met veel falende opdrachten met die van Ajax. Dat zou andersom toch ook niet zo werken? Jij doet soort met terugwerkende kracht een analyse. Je kunt gewoon zien dat Sana, Boerighter, Sonogo, Zivkovic, vd Hoorn, Dijks, Bojan, Hoesen. Deze aangevuld met nog wat goede onervaren spelers. Dit is toch niet te vergelijken met de periode Bosz en Ten Hag.

‘Ajax-magie'. Ajax won de landstitel omdat de rest gewoon slecht was. Het niveau qua voetbal van Ajax ging achteruit in de jaren dat Frank coach was

30 juni 2021 om 11:27

Lekker gemakkelijk om nu zijn prestaties te gaan bagatelliseren. 4x op rij kampioen is gewoon erg netjes, ongeacht het materiaal hier in Nederland.

30 juni 2021 om 11:47

En vergeet niet hoe de Ajax selecties eruit zagen met spelers als Sana Boerrigter en topspits Sigtorsson dat Ajax later veel geld kon uitgeven was mede te danken aan het werk van Frank de Boer. Tuurlijk had hij ook een jonge Eriksen en een Verthongen maar het punt was elk jaar weer werden de beste spelers verkocht en er waren maar weinig spelers die echt een versterking waren. Dat het voetbal niet om aan te zien was ben ik echt wel met veel fans eens maar de selecties die Frank had waren veel minder dan het Ajax van nu.

30 juni 2021 om 12:11

Oh ik kan hier zo niet tegen hè? Hoezo kan Henk de jong Cambuur wel goed laten voetballen in die tijd en Frank Ajax niet met betere spelers in de selectie. Aantrekkelijk voetbal spelen hangt niet samen met kwaliteit hoor. Dat vergeten mensen nog wel eens. Het ligt aan de spelopvatting. Het viel ook op dat de vleugels na een leuk begin altijd terugvielen in creativiteit. Alsof ze geen actie meer mochten maken

30 juni 2021 om 12:38

Sorry soccerfan maar hier moet ik toch een beetje om lachen. Ga je nu echt Cambuur en haar ambities en niveau vergelijken met Ajax en de club en de druk en de verwachting en financiele afhankelijkheid van die prestaties. De club die was in chaos verkeerd en geld was op en toch moeten presteren. Ja denk dat Henk de Jong dat ook wel kan.

De meeste denken echt dat je paar spelers instructies geeft en huppa ze gaan. Even uitleggen dat je meegeeft waar ze druk willen zetten, en vooral de bal veroveren want dat kan dan iedereen en huppa je speelt attractief voetbal met resultaat.

30 juni 2021 om 14:09

Ja Soccerfan, ik weet dat je daar niet tegen kan! Meerdere mensen notabene een Feyenoorder man, die wel de knappe prestatie van Ajax kan inzien van Frank de Boer. En kan nuanceren gezien de bestuurlijke gekte, en midden van het seizoen je eerste job aandurven. Daarnaast waren de eerste twee jaar prima voetbal, laatste twee jaar slecht omdat we alle goede spelers kwijtraakten. Randzaken heet dat, maar goed zoals ik vaker zeg soms heb ik het idee dat je Ajax maar 2 jaar volgt. Die vergelijking met Cambuur is zo ongekend, daar zwijg ik maar over. 😅

30 juni 2021 om 11:33

Ja hou toch op.., psv gaf miljoenen uit aan topspelers/trainers (mertens, van bommel, strootman, advocaat, stevens) terwijl de boer ieder jaar weer met mindere spelers maximaal presteerde. Geweldige wedstrijden waren het ook onder FdB, wordt altijd ten onrechte gezegd dat het saai voetbal was. Hij heeft het daarna gewoon slecht gedaan maar kom niet zeggen dat hij bij Ajax niks heeft neergezet. Dat was écht een uitzonderlijke prestatie

30 juni 2021 om 13:53

Zo geweldig was het niet. Ajax werd twee keer kampioen met een laagterecord aan punten. Als je met minder dan 80 punten kampioen wordt zegt dat alles over de competitie.

30 juni 2021 om 11:35

Daarvoor voetbalde Ajax ook niet fantastisch. Was ook meteen de reden dat Martin Jol ontslagen werd. Het niveau van het voetbal ging achteruit naarmate de sterkhouders (blind, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, etc.) allemaal vertrokken en er lachwekkende spelers als van der Hoorn, Duarte, Hoesen, Viergever, etc. voor in de plaats kwamen. Mij dunkt dat het niveau achteruit gaat als je jarenlang op de vleugels spelers van het niveau Ebecilio, Ozbiliz, de Sa, Andersen, Sana, etc. hebt lopen.

30 juni 2021 om 12:08

Zelfs met speler van dat niveau kan je leuk voetbal spelen. Als Cambuur het kon in die tijd. Wat voor amateurs speelden daar ik die tijd. Maar Frank bleef eigenwijs volharden in dat absolute controle voetbal

30 juni 2021 om 12:39

Nee, Frank zocht een manier om te kijken naar kwaliteit en hoe je daar het beste reslutaat mee kon halen. Die kortzichtigheid is echt drama hoor.

30 juni 2021 om 12:57

Soccerfan: bij Cambuur mag je heel wat potjes verliezen alvorens je onder druk komt te staan. Tijd en ruimte zat om te experimenteren. Ajax is de andere kant van de medaille. Daar moet t.a.t. gepresteerd worden. Dat hij dat met meer zekerheden, ook vanwege achteruit hollende kwaliteit, gedaan heeft is volkomen logisch en slim. Hoe kun je Cambuur nu met Ajax vergelijken haha. Wat een waanzin zeg.

30 juni 2021 om 11:55

Martin Jol stond derde toen Frank het overnam. El Hammie wilde niet meer voetballen en Suarez werd verkocht en toch werd hij kampioen en veroverde de beker. Twente had toen echt een goed team.

30 juni 2021 om 11:57

Ajax had verre van de beste selectie in zijn tijd en die selectie werd elk jaar slechter. Logisch dus dst het voetbal minder werd. Nee, hij heeft gewoon het gewoon geweldig bij ajax gedaan.

30 juni 2021 om 13:14

Dit is by far de meest ongenuanceerde en onjuiste reactie hier tot nu toe. De rest gewoon slecht? Volgens mij had PSV destijds beter materiaal en AZ had toen ook een prima selectie. De Boer wist toen iets uit de selectie te peuren wat Jol niet lukte. En internationaal zette hij toen ook bij zijn 1e wedstrijd als coach van Ajax al de toon tegen Inter. De Boer moest het doen met een onervaren Eriksen, Boilesen, Sala en Boerrigter. El Hamdaoui was uit vorm en licht geraakt (kon niet met De Boer overweg) en Fisscher was ook niet geweldig. Dat is wel even een andere selectie dan waar Ten Hag mee heeft mogen werken (De Ligt, De Jong, Tadic, Van de Beek, Ziyech, Blind, Onana).... 4 landskampioenschappen op rij met matig materiaal en op 1 punt na een 5e landskampioenschap. Dat is gewoon prima.

Het probleem voor de Boer is dat hij grotendeels op zijn geschiedenis als speler en niet zijn kwaliteit als coach is aangenomen. En logisch dat hij dat misschien zelf probeert, maar wellicht niet het beste voor zijn ontwikkeling. Het is eigenlijk al raar dat hij direct bij Ajax mocht beginnen na enkele jaren jeugd en wat ervaring als assistent bij Oranje. Natuurlijk vier kampioenschappen zijn gewoon prijzenswaardig, maar het moet ook in context worden geplaatst. Ajax had ondanks alles gewoon de beste selectie en het meest te besteden. Al was het relatief minder dan nu. Daarnaast in die jaren zowel op voetbal als communicatiegebied de nodige problemen gekend. De successen hebben dat verbloemd maar zijn in de laatste jaren pijnlijk duidelijk geworden.
En dat betekent niet dat hij geen verstand van voetbal heeft! Maar ik denk dat de analyse van van der Vaart over van Basten als coach hier ook past. Alleen kennis hebben is niet genoeg.

30 juni 2021 om 12:07

Hij is gewoon aangenomen omdat er verder niemand van niveau beschikbaar was. Dan nemen we Frank maar dan zijn we er vanaf.

Ik zeg probeer Wenger of Zidane. Niemand in Nederland springt er bij mij boven uit, behalve van Gaal.

30 juni 2021 om 12:23

Die vragen veel te veel salaris. Gaat niet gebeuren

Ajax magie? Welke Ajax magie. Die magie dat de concurrentie zo slap was dat we zelfs met slaapverwekkend voetbal kampioen werden? Pfff

30 juni 2021 om 12:09

De magic toen we wonnen van een Barca via doelpunten van Hoesen en Serrero, de wedstrijden tegen een Man City die we wonnen, Ac Milan, Man United, de wedstrijd tegen Twente om het kampioenschap, de topper tegen Psv in Eindhoven waar we al heel snel op voorsprong kwamen na een mooie kopbal van Milik. Mooie wedstrijden hoor. De Boer is nu niet te benijden maar neemt echt niet weg dat hij bij Ajax wel zeker top heeft gepresteerd met materiaal dat steeds matiger werd.

30 juni 2021 om 12:18

Precies, het voetbal onder de Boer was in de laatste 2 jaar niet meer zo sprankelend. Maar in zijn eerste seizoenen speelde Ajax prima voetbal. Onder Jol was het alle ballen op Suarez, en toen Frank debuteerde uit bij Milan, speelden we Milan bij vlagen weg met mooi voetbal. Nee, dat ging voor Milan nergens meer om omdat zij al door waren, maar voor Ajax wel want zo werd de 3e plek nog veilig gesteld dat seizoen.

30 juni 2021 om 12:20

Die paar goede wedstrijden in de bijna 6 jaar onder de Boer de eerste 2 kampioenschappen kon ik nog wel een beetje genieten hoofdzakelijk omdat we jaren geen kampioen werden , de laatste 3 jaar was niet om aan te gluren , het was alleen maar dat controle en beton voetbal plus de selectie was Matig kun je nagaan hoe slecht de rest was, iedereen had commentaar op Jol maar dat seizoen werden we 2 de op 1punt van Twente met meer als honderd doelpunten dat was gewoon goed hoor maar geen titel wel aantrekkelijk voetbal

30 juni 2021 om 12:22

Jij hebt alleen de laatste 2 jaar meegemaakt dus?

Fantastische voetballer, 3 jaar lang een fantastische trainer maar daarna toch erg tekort geschoten in alles eigenlijk. Kon in de aanloop al niets goed doen, door gebrekkige communicatie was het krediet nog wat minder en nu moet de gifbeker even flink leeggetrokken. Frank bedankt voor je diensten als voetballer en bij Ajax maar ik denk dat je beter als analist aan de bak kunt gaan.

Het ontslag van FdB was hoewel terecht , een drama. Voor hem, een goed persoon en iemand met een goede kijk op zaken, omdat hij hierdoor hoogstwaarschijnlijk een carrière switch moet maken. En voor het NL voetbal. Omdat we met zijn allen de zwarte piet aan FdB kunnen geven maar dit natuurlijk de fout is van de bobo's van de KNVB die hem aangesteld hadden. Deze zelfde mensen gaan nu voor een "andere profielschets" alsof het zo simpel is en alsof zij daarmee hun bordje schoon hebben geveegd.
Ik was het zeker niet altijd eens met FdB en zijn soms spectaculaire fouten. Maar hij stond er wel.
Een tip voor hem: ga lekker op vakantie naar de Malediven en maak de kop leeg.

vd Looi heeft bewezen dat hij ongeschikt is
Cate heeft nooit iets bewezen in europa, behalve dat hij Ajax de titel heeft gekost. (perez wisselen)

Ga je voor een ervaren Hollander dan is de spoeling dun
Advocaat, de enige actieve met ervaring (samen met Erwin Koeman)
Gaal inactieve met ervaring
Hiddink en Blind hahaha

Volgen
Erwin Koeman, Alpfons Groenendijk, Rutten, Petrovic, Schip

Blijft over
Een buitenlandse trainer, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid tot en met het WK blijft.
Dus geen Zidane., dat was een dom voorstel

Al met al wil je een kans maken dan een buitenlandse trainer, misschien zelf Mourinho.
In finale wedtsrijden verliest hij nooit en hij kent het (nederlandse) voetbal perfect

(anders Xavi haha Viva Laporta eventueel met Pirlo)

De ajax magie is er nooit geweest. 4x kampioen geworden omdat de weerstand van de andere clubs in die periode niet maximaal was. De 5 jaar de Boer bij ajax was ook een periode van rare keuzes....riedewald....etc

Misschien moeten we ook de Boer zijn prestaties bij Ajax niet groter maken dan ze zijn…
Op papier klinkt het mooi, 4x op rij kampioen maar vergeet niet dat dit met een ongekend laag puntenaantal gebeurde en dat de concurrentie geen concurrentie was, zo slecht waren ze.
Daarnaast bleek Europees hoe matig Ajax echt was, daar ze steevast het lachertje van Europa waren.

De Boer is één van de slechtste trainers ooit en generatiegenoten als Cocu en van Bronckhorst zijn niets beter, ik hoop dus dat de knvb niet met Cocu of van Bronckhorst aan komen, want dat is vragen om dezelfde problemen en ellende als onder de Boer.

Sinds de 4 landskampioenen op rij geef ik het al aan. Alle mensen lieten zich zand in de ogen strooien door de kampioenschappen, mede omdat Ajax lang geen kampioen was geworden. Maar hij werd echt kampioen omdat de concurrentie zo bedroevend was, en die het allemaal lieten afweten. En totaal niet doordat hij het nou zo goed deed, heeft in al zijn seizoenen nooit een hoger punten aantal gehad dan waarmee Martin Jol het jaar daarvoor 2e werd. Na een tijdje waren de Ajax supporters het ondanks de kampioenschappen ook echt zat, het voetbal leek los gezien van een paar wedstrijden He-le-maal nergens op. Wat een verademing was t voor velen toen Bosz kwam.

Die Ajax ''magie'' waar ze het over hebben kon je al een aantal jaren terug zien dat deze verdwenen is. Het is niet zo dat dat we dat nu pas inzien. Daarnaast.. het magie noemen dat je met Ajax 4x kampioen wordt in de Eredivisie vind ik een beetje ver gaan. Als hij dit kunstje met een club als AZ had geflikt zou ik het magie vinden. Nu vind ik het meer vanzelfsprekend hoe vervelend ik het ook vind om dit uit te spreken. Frank heeft na Ajax overal gefaald en zal denk ik een grote stap terug doen mocht hij ooit nog bij een club terecht willen komen om te coachen.

Wat Ajax magie? Een middelmatige coach wordt gewoon kampioen met Ajax. Die hebben beter materiaal dan de rest van de Eredivisie clubs.

Mooi open deurtje van La Gazette. Die Ajax-magie was gebouwd op zand (zie 2016) en in de daaropvolgende jaren heeft hij ook niks klaargespeeld. Overigens neem ik De Boer zelf niets kwalijk, maar hij is gewoon geen bondscoach. De fout ligt bij Hoogma/gudde.

We wisten dit al vanaf het begin. Ongelofelijk dat diegene die hem aangesteld heeft niet de consequenties ondervind.

Media zijn stom.
Waar was Wijnaldum
Waar was Frenky,
Waar waren ....
De invloed van een trainer is belangrijk maar ook beperkt.
Kane is nu niet onbetwist, Van Persie was niet onbetwist in Brazilië, Nistelrooy was niet onbetwist en nu dus Memphis.
Hoeveel ballen, goede ballen, kreeg Memphis nu eigenlijk.
Ik hen zijn drive gezien. Respect voor Memphis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren