Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oekraïne slaat in minuut 121 toe en bereikt kwartfinale

Laatste update:

Oekraïne heeft zich dinsdagavond voor de kwartfinale van het EK geplaatst. Het team van bondscoach Andrei Shevchenko was in een noodzakelijke verlenging met 1-2 te sterk voor Zweden, dat in de eerste negentig minuten op Hampden Park liefst driemaal het aluminium raakte. Na 99 minuten moest het team van Janne Andersson met tien man verder. Oekraïne speelt komende zaterdag om 21.00 uur tegen Engeland, dat zelf met 2-0 te sterk was voor Duitsland.

Oekraïne gunde Zweden in de openingsminuten de bal, maar dat leidde in de eerste tien minuten alleen tot geblokte pogingen van Dejan Kulusevski en Emil Forsberg. De eerste grote kans van de wedstrijd was voor de Oekraïners. Na een vlotte combinatie door het midden zag Roman Jaremtsjuk hoe doelman Robin Olsen zijn inzet van dichtbij goed richting de zijkant werkte. Zweden kon daar maar weinig tegenover stellen, behoudens een inzet van Alexander Isak die een halve meter naast de verkeerde kant van de paal ging.

Het team van Shevchenko nam na 27 minuten de leiding in Glasgow. Na een voorzet van Andriy Yarmolenko vanaf de rechterkant kwam de bal voor de voeten van de vrijstaande Oleksandr Zinchenko, die het leer hard achter in de verste hoek achter Olsen schoot. Oekraïne had in het restant van de eerste helft een licht overwicht, maar kon niet vermijden dat Zweden vlak voor de pauze toesloeg. Met een raak schot, via een Oekraïens been, van buiten het strafschopgebied tekende Forsberg voor zijn vierde treffer van het EK: 1-1.

Het eerste kwartier na rust mocht er absoluut zijn. Na een enkele mogelijkheid over en weer was het Serhiy Sydorchuk die, na een vlotte aanval, de buitenkant van de paal raakte. Niet veel later voltrok zich aan de andere kant van het veld hetzelfde scenario. Na een snelle counter, met Isak aan de basis, eindigde een bekeken inzet van Forsberg eveneens op de paal. Zweden drong meer aan en was tot tweemaal toe dicht bij de 2-1: doelman Georgiy Bushchan keerde op schitterende wijze een schot van Kulusevski en niet veel later spatte een gekrulde inzet van wederom Forsberg op de lat uiteen.

In de eerste helft van de noodzakelijke verlenging werd volop gewisseld: liefst acht veranderingen in totaal. De wissel van Artem Biesiedin was echter niet voorzien: hij was na 99 minuten het slachtoffer van een grove charge. Marcus Danielson plaatste zijn noppen vol op de knie van zijn tegenstander en na overleg met de VAR toonde Daniele Orsato een rode kaart. Kansen waren er niet in de eerste vijftien minuten.

In de laatste vijftien minuten leek Oekraïne evenmin te kunnen profiteren van de overtalsituatie op het veld, maar in minuut 121 was het toch raak. Na een voorzet van Zinchenko kopte invaller Artem Dovbyk de bal achter Olsen: 1-2. Alleen de Turk Semih Sentürk, hij was op het EK van 2008 in de 122e minuut trefzeker tegen Kroatië, scoorde ooit nóg later in een EK-wedstrijd. De overige landen bij de laatste acht zijn Italië, België, Zwitserland, Spanje, Denemarken en Tsjechië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van slechtste nummer drie en verliezen van Oranje, nu zomaar naar de kwartfinale. Duurde wel erg lang tot de ban gebroken was in deze saaie wedstrijd. Kijken wat ze tegen Engeland kunnen doen.

29 juni 2021 om 23:38

Ik vind het wel leuk dat Oekraïne doorging. Vond ze namelijk tegen Nederland niet slecht en was verbaasd dat ze verloren van Oostenrijk. Die Shevchenko heeft er wel een goed team van gemaakt. De wedstrijd was wel echt slecht, maar toch denk ik dat ze kunnen verrassen tegen Engeland.

29 juni 2021 om 23:47

Dat denk ik ook ja. Ik vind het ook wel leuk dat ze door zijn. Eens zien wat ze ervan weten te maken tegen Engeland.

29 juni 2021 om 23:38

Saaie wedstrijd viel toch wel mee? Of heb je alleen naar de twee landen gekeken die speelden en de wedstrijd zelf niet gezien ? Volgens mij 3x paal of lat geraakt, goals rode kaart. Deze wedstrijd was beter dan Engeland Duitsland vond ik.

29 juni 2021 om 23:44

Saaier dan de wedstrijd eerder vandaag was ie inderdaad niet, maar ik had er meer van verwacht. Ik heb zeker wel gekeken, maar had meer spanning verwacht omdat beide tegenstanders goed aan elkaar zijn gewaagd.

29 juni 2021 om 23:45

Mwah. De eerste 80 minuten waren echt wel leuk, maar de laatste 40 waren dan weer ongelofelijk slecht. Verreweg het slechtste wat we dit EK hebben gezien. Overall wel prima maar het was wel een flinke uitdaging om deze wedstrijd uit te kijken.

29 juni 2021 om 23:49

"verreweg het slechtste van dit EK" dan raad ik je de wedstrijd Spanje Zweden eens aan om te gaan kijken nu . Dan val je lekker in slaap. Maar id van Zweden hoef je geen spektakel te verwachten. Oekraïne heeft nog wel een aantal leuke spelers vind ik.

29 juni 2021 om 23:54

Het was nog leuker om te kijken naar een 5e klasse wedstrijd dan naar Zweden Spanje inderdaad. Wat een barslechte en saaie wedstrijd was dat.

29 juni 2021 om 23:38

Bizar inderdaad. Ik schat Engeland wel een niveau hoger in. Ze voetballen het hele toernooi al niet heel denderend. Misschien toch klein stuntje! Oekraïne als EK winnaar? 🤪

29 juni 2021 om 23:46

Haha, ik hoop stiekem wel op een land dat nog niet eerder een EK heeft gewonnen. Alleen Belgiã«, Engeland, Oekraã¯ne, Zwitserland en deels Tsjechiã« (cssr in 1976) kunnen dat nog voor elkaar krijgen. 50/50 dus.

29 juni 2021 om 23:56

Wanneer heeft Engeland een EK gewonnen dan volgens jou als ik vragen mag?

30 juni 2021 om 00:15

Volgens mij noemt hij oa Engeland als land die voor t eerst een EK kan winnen....

30 juni 2021 om 00:18

Dat stond er eerst nog niet, even aangepast. Dacht dat ik die er wel bij had geschreven. Was te snel

30 juni 2021 om 10:16

Hoe kom je dan bij die 50/50? 😉

30 juni 2021 om 11:39

Omdat je de winst van Cssr zou kunnen toerekenen aan Tsjechië.

29 juni 2021 om 23:39

Liever niet kijken. Nu lagen ze al vooral op de grond te kermen.

29 juni 2021 om 23:44

Extra zout in de wonden van Oranje

3 nrs 3 door. Iedereen dood uit de groep des doods.

29 juni 2021 om 23:45

Ja dat dacht ik ook meteen. Letterlijk de poule des doods dus

29 juni 2021 om 23:39

Ach man, gisteren was genieten dit soort wedstrijden zitten er gewoon bij. Duitsland Engeland was ook niks aan terwijl je er heel veel van had verwacht. Na gisteren wist je dat het vandaag een slechte avond ging worden.

29 juni 2021 om 23:43

Er zitten er wel heel veel van dit kaliber bij. De halve poulefase en de meeste toplanden laten het afweten in de knock-out

29 juni 2021 om 23:40

Armzalig?? Juist enorm verrassend. Denemarken, Tjechië, Zwitserland en Oekraïne door naar de kwartfinales. Is toch juist leuk! Wie had dit verwacht.

29 juni 2021 om 23:49

Verrassend zeker maar het is toch gewoon belachelijk dat er 3 nummers 3 uit de poulewedstrijd door zijn naar de kwartfinale?

29 juni 2021 om 23:49

Kotika houdt alleen van wedstrijden tussen grote voetballanden en grote teams. De rest kan hem niks schelen. Jammer, want verrassingen maken voetbal nu zo mooi.

29 juni 2021 om 23:55

Helemaal mee eens bundesligafan. De onvoorspelbaarheid maakt de sport tot wat het is.

30 juni 2021 om 00:17

Hoezo belachelijk? Deze ploegen werken voor elkaar, tonen inzet en hoewel geen elftal vol pogba's hebben ze ook gewoon allemaal een of meer begaafde spelers.

Vandaag ben ik het die Oekraïners echt gaan gunnen. Kijk ze ook eens feesten na deze wedstrijd, heerlijk toch!

30 juni 2021 om 00:36

Maar het is een opgezet schema van de eufa om zo meer wedstrijden en dus geld te genereren. Een voorbeeld: het zou toch raar zijn als we aan het eind van het eredivisie seizoen, nadat de teams 34 wedstrijden gespeeld hebben, de bovenste 6 weer in een poule gooien om onderling uit te maken wie de beste is en dus kampioen wordt? Daar heb je toch al een hele competitie voor gespeeld? Dat is waar je staat na zoveel wedstrijden en zo worden de prijzen verdeeld.

29 juni 2021 om 23:41

Enkel omdat het mijn verjaardag is, maar verder niks hoor. Aan het genieten van dit toernooi, wat een wedstrijden

29 juni 2021 om 23:42

Wist je nog toen je zei dat Frankrijk 100% het EK zou winnen? Wat vind je nou van die uitspraak? Heb je iets geleerd of kunnen we in de nabije toekomst weer dit gedrag van je verwachten?

29 juni 2021 om 23:49

Beetje een rare gozert die Kotika met vreemde uitspraken. Alles wat krom is is niet goed, maar alles wat recht is is ook niet goed. Eerst was het EK saai omdat Frankrijk hem toch wel zou winnen, Frankrijk ligt eruit en nu is het EK weer saai omdat Frankrijk eruit ligt. Schiet mij maar lek.

29 juni 2021 om 23:51

Ja gek he dat dit soort dingen kunnen gebeuren in een knock-out competitie.. Wat is voetbal toch een gekke sport he? Het lijkt wel alsof niet altijd de beste altijd winnen.

29 juni 2021 om 23:57

Grote (voetbal)landen en favorieten laten het afweten..... ja, als ze tegen elkaar spelen kun je dat altijd zeggen. Als Duitsland ten koste van Engeland door was gegaan had je dat van Engeland kunnen zeggen. Als Portugal ten koste van België was doorgegaan, had je dat van België kunnen zeggen. Zo ken ik er ook wel een paar.

29 juni 2021 om 23:57

Zou je mij kunnen uitleggen hoe jij Nederland als een van de favorieten classificeerde? Ik bedoel ze waren 2 eindtoernooien snoeihard afwezig. Dan zou je denken van nou laten we ons wat nederiger opstellen toch?

29 juni 2021 om 23:58

Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Frankrijk sowieso niet de topfavoriet was om dit EK te winnen? Al zouden ze langs Zwitserland zijn gekomen, hoogstwaarschijnlijk zou Belgie/italie ze in de halve finale alsnog afstraffen

30 juni 2021 om 00:07

Je hebt nu kwaliteit genoeg in Oranje, met spelers die bij de top van Europa spelen. Dan ben je gewoon een favoriet. Maja, je moet nog wel als team aan een wedstrijd beginnen en in ieder geval vechtlust tonen. Dat ontbreekt totaal bij Oranje en hopelijk wordt dat weer aangewakkerd met een nieuwecoach. PS, ik verwijder al mn reacties van deze topic, behalve deze comment.

29 juni 2021 om 23:42

Vond je dat gisteren ook? Een belgie portugal en duitsland engeland was ook niks. Ook genoeg leuke wedstrijden gezien zoals portugal duitsland

Gun het Sjevtsjenko wel, mijn idool in zijn beste tijden, van harte gefeliciteerd!

30 juni 2021 om 15:36

Ik wacht nog steeds op het moment dat Sheva zelf gaat invallen. Beetje dromen mag toch 😉

En dan wordt er gezegd dat een EK met 24 landen de kwaliteit naar beneden brengt. Het zijn toch echt de "mindere" landen die het spectaculair maken tot nu toe. Niemand had een kwartfinale verwacht met landen als zwitserland, tsjechie en oekraïne! Ik ben benieuwd

Was minuut 119 en wat seconde hoor?

30 juni 2021 om 01:25

Was gewoon blessuretijd volgens mij.

Zinchenko, toch wel een toppertje aan het worden. nooit verwacht dat Oekraine zover zou komen.

Wat een belachelijke rode kaart zeg.

29 juni 2021 om 23:41

Verklaar u nader

29 juni 2021 om 23:43

Speler speelt vol de bal, zo'n bal trap je altijd zo weg. Dat die gozer van Oekraine zo inkomt is gewoon ongelukkig. Mag je voortaan als verdediger geen bal meer wegtrappen omdat je dat wel eens met een gestrekt been doet?

29 juni 2021 om 23:46

@Millonario
Omdat dit geen rode kaart is.

De verdediger deed alles goed. De bal mocht hij niet laten stuiteren en hij heeft alleen intentie voor de bal. De andere speler loopt tegelijk richting zijn gestrekte been, heel heel ongelukkig, maar de bal was al weg.

Later in de wedstrijd heb je dat incident met die knie tegen Berg, Oekraïner trapt de bal weg en valt daarna met been/knie over hoofd Berg. Ook geen rood.

Dit zou nooit een rode kaart zijn zonder de knip en plak VAR. Wedstrijd verpest. Hele onzin over gestrekt been klopt in dit geval niet. Je kunt geen bal wegtrappen zonder je been te strekken.

29 juni 2021 om 23:47

Voor hetzelfde geld breekt ie zijn been. Met het oog op gevaarlijk spel (noppen booruit) snap ik de var volledig.

29 juni 2021 om 23:48

Het is en blijft gevaarlijk spel, die jongen kan zijn been breken. Niemand die zegt dat het bewust is, maar het was ook niet echt verstandig. Snap niet waarom zoiets duidelijk is voor iedereen en toch zijn er die graag denken dat ze het beter weten?

29 juni 2021 om 23:54

Het was natuurlijk niet noppen vooruit, want hij schiet die bal weg met z'n wreef en is daarbij keurig op tijd. Na dat hij de bal raakt ontspant zijn voet waardoor z'n noppen meer naar voren komen te staan, maar dat is een natuurlijke houding (van spanning naar ontspanning van de spieren van de enkel/voet). Dat vervolgens precies op dat moment die Oekraïner in komt lopen is pure pech.

30 juni 2021 om 00:20

Waarom doe je alsof jouw waarheid de enige absolute waarheid is Millonario? Dat het voor een scheidsrechter die enkel het moment van raken ziet een rode kaart is, kan ik inkomen omdat het er heel ernstig uitziet. Echter, zal elke voetballer (zelfs die van Oekraïne) je vertellen dat dit never nooit een rode kaart kan zijn. 1. (En dit is de belangrijkste) Hij neemt 0 risico dat hij een tegenstander blesseert. Met een sliding of doorlopen/te laat komen neem je dat risico wel. Hier niet. 2. Het risico kan hij niet nemen/een afweging maken omdat zijn focus alleen maar op de bal is geweest al die tijd. Maar dat het voor jou duidelijk is, geeft dus eigenlijk al aan dat je nooit gevoetbald hebt. Probeer dan ook niet te doen alsof je verstand van het spelletje hebt, dat komt een beetje arrogant over.

30 juni 2021 om 00:28

@Craig, dan moet je Oekraïne rood geven. Die is namelijk te laat. Komt bizar in. De Zweed speelt de bal.

30 juni 2021 om 00:38

Het is wel een rode kaart omdat hij met gestrekt been op kniehoogte inkomt. Leuk dat hij voordien de bal heeft maar daar gaat het in deze niet over. Met gestrekt been inkomen op kniehoogte mag gewoon niet volgens de spelregels omdat het de integriteit van de tegenstander ernstig kan schaden (wat bewezen is). Hetzelfde geldt voor met je voet op hoofdhoogte komen, waar je ook gewoon terecht rood voor krijgt ook al ga je voor de bal.

30 juni 2021 om 00:48

Hij kwam echter niet in. Er was ook geen duel, of gaan we nu voor iedere voetballer die een bal trapt een kaart geven want het is op kniehoogte? De intentie boeit niet, maar ook het resultaat boeit niet en daar laat iedereen zich nu door leiden. Dat is onterecht en als hij enkel z’n teen zou raken, zou niemand het een rode kaart vinden. De scheidsrechter had het in eerste instantie goed gezien. Geel. Niets meer en niets minder.

30 juni 2021 om 00:52

De vraag is of hij inkomt op de speler van Oekraïne of dat de speler van Oekraïne naderhand op zijn been inkomt. Ik denk persoonlijk namelijk dat laatste. Het is namelijk niet eens een duel om de bal, aangezien die Zweed daar veel en veel eerder was.

30 juni 2021 om 05:18

Hij neemt 0 risico om de speler te blesseren en toch gaat die speler geblesseerd van het veld.. hij neemt dat risico wel degelijk dus, misschien niet volledig bewust, maar hij neemt m wel.

30 juni 2021 om 09:38

Nee dat nam die Oekraïense speler zelf door veel te laat onbesuist in te komen.

30 juni 2021 om 09:45

Dat is gewoon echt onzin, die Oekraïner heeft geen enkele invloed op.hoe hoog en gestrekt dat been is. Ik ben het wel met jullie eens dat die Zweed eerder bij de bal is, maar als je zo naar een bal toevliegt, neem je wel degelijk het risico een speler te blesseren. Je ziet ook wel eens een poging tot omhaal afgefloten worden vanwege gevaarlijk spel, ook al ziet de aanvaller de verdediger niet. Als prof hoor je gewoon te weten dat je niet met gestrekt been op kniehoogte een sliding maakt, ook niet als je daarbij ook de bal kunt raken. Het is ongelukkig dat ie iemand blesseert, maar het is ook gewoon rood volgens de regels. Mensen hebben het over intentie, maar dat is totaal geen factor die bepaalt of het een rode kaart moet zijn of niet. Intentie kun je nog over twisten als het gaat omd een slaande beweging, niet bij gevaarlijk spel, dat zijn gewoon vaststaande feiten.

30 juni 2021 om 10:54

@isco Mij arrogant noemen en dan afkomen met je eigen uitgevonden professorentaaltje. Moet niet gekker worden natuurlijk. Misschien is het je ontgaan dat je ook een rode kaart kan krijgen als je iets niet bewust doet. Heel de wereld weet nu wel dat die jongen de intentie had om de bal te spelen, maar het liep niet goed af. Het zag er ook knullig uit voor die jongen, maar we hebben nu makkelijk praten omdat het al bij al goed meeviel. Desondanks blijft het gewoon gevaarlijk spel. Blijkbaar is het niet duidelijk voor iedereen dus laat ik het zo zeggen: ik Begrijp dat de scheids rood geeft voor deze actie. En ook een beetje dom van jou om te zeggen wie wel/niet heeft gevoetbald aangezien je de persoon in kwestie niet kent. Dat is pas arrogant.

29 juni 2021 om 23:42

Gestrekt been, noppen vooruit en op kniehoogte. 100% rood als je het mij vraagt. Tuurlijk is het ongelukkig, maar het is en blijft een overtreding.

29 juni 2021 om 23:45

Die speler heeft die Oekrainer nooit gezien. Ongelukkig is het zeker, rood zeker niet. Nul intentie om de andere speler te raken en zo'n bal speel je vrijwel altijd zo weg als verdediger.

29 juni 2021 om 23:52

Intentie mag en kan een scheidsrechter niet beoordelen. Dat kun je namelijk nooit met 100% zekerheid zeggen wat de intentie van iemand is. Rood is het zeker wel, hij gaat het duel in met het hoge risico dat iemand levenslang geblesseerd raakt.

29 juni 2021 om 23:59

Heb jij ooit een bal weggetrapt zonder gestrekt been? Dat is namelijk wat deze speler doet, een bal wegtrappen.

30 juni 2021 om 00:07

Hij gaat ook echt voor de bal. Het gaat alleen niet om opzet of intentie. Het gaat om de hoogte van het been en de wijze waarop de noppen naar voren gaan. Is volgens de regels gewoon 100% rood.

30 juni 2021 om 00:24

Teesboer. Je zegt nu dat hij een risico nam. Maar hoe kan je een risico nemen als je enkel een bal wegwerkt zonder een tegenstander gezien te hebben. In dat geval kunnen we dus altijd ervan uitgaan dat je een risico neemt. Nee. Dit kan nooit een rode kaart zijn als je dit logisch redeneert. Echter, als je enkel een frame te zien krijgt in slomo precies op het punt waar hij zijn tegenstander raakt, is het donkerrood. In het echt niet. Dat is wat jammer is aan de var. De scheids had het in eerste instantie correct beoordeeld door geel te geven. Je zegt dat de hoogte van het been ook telt en doet daarbij net alsof deze ongekend hoog was. Dit is never nooit gevaarlijk spel. Tenzij het wegschieten van de bal altijd gevaarlijk spel is?

30 juni 2021 om 00:25

Als je een vrije trap neemt gaat jouw been ook gestrekt, met noppen naar voren. Of van afstand schiet. Voortaan ga ik maar tegen schietende benen aanlopen als dat de tegenstander rode kaarten oplevert.

30 juni 2021 om 00:31

Lees de regels nou maar eens na, dan kom je tot 1 conclusie: rode kaart. Daar kun je het wel niet mee eens zijn, maar volgens de regels is dit rood. Ik ben zelf meerdere malen bij scheidsrechterscursussen geweest, waar dit soort momenten ook aan bod komen. De uitleg komt altijd neer op rood, waar dan achteraf alle scheidsrechters het dan ook mee eens zijn. Hij gaat nou eenmaal met zn been gestrekt naar het been, met de noppen vooruit. Dit is 100% gevaarlijk spel, het is een wonder dat die kerel nog kan lopen.

30 juni 2021 om 00:42

Je redeneert de hele tijd vanuit het slachtoffer. En vanuit dat standpunt zou je altijd rood willen trekken, want hij heeft pijn en het is een wonder dat hij nog kon lopen. Echter, als voetballer kan je dit nooit zien als een rode kaart. Zelfs het slachtoffer zelf zal dit niet als rode kaart bestempelen. Er is namelijk geen sprake van gevaarlijk spel, hoe je het ook recht wil praten als scheidsrechter. Maar in dat geval is alles namelijk gevaarlijk spel. Ik betwijfel je verhalen over scheidsrechterscursussen ook, want m’n vader geeft ze al 30 jaar namens de knvb en juist hierbij heb je elke keer discussies tussen scheidsrechters. Omdat de ene wel gevoetbald heeft en de ander niet..

30 juni 2021 om 07:07

Het gaat niet om het punt wie wel of niet heeft gevoetbald. Dit gaat om het interpreteren van de regels. Je mag mijn verhaal in twijfel nemen, maar voetballers bepalen geen regels. Het blijft welles-nietes in dit geval denk ik.

30 juni 2021 om 07:07

@feydon; je geeft aan dat hij die oekrainer nooit heeft gezien en dat het mede daardoor geen rood kan zijn. Dat lijkt me geen argument, want dan beloon je dat iemand niet om zich heen kijkt. Voortaan dan maar met het hoofd naar beneden voetballen want dan kun je dat argument altijd aandragen.

30 juni 2021 om 08:16

Gestrekt been op knie hoogte is altijd rood, wel of geen intentie, de kans op een zware blessure is dan namelijk groot.

30 juni 2021 om 13:50

Isco2

"er is namelijk geen sprake van gevaarlijk spel, hoe je het ook recht wil praten als scheidsrechter. "

Als voetballer ben ik het totaal oneens met je.
Ik snap op zich ook nog wel wat jij bedoelt, ik geloof ergens ook best wel dat die Zweed zijn tegenstander niet gezien heeft. Maar dat is precies de crux ook.
Want in de kern is wat hij doet gewoon gevaarlijk. O die hoogte inkomen, gestrekt been, nopen vooruit. Okay, hij zag de tegenstander niet, maar dan is mijn punt dat het dus zo moet zijn dat als jij dit soort levensgevaarlijke acties onderneemt, het jouw taak is om je ervan te vergewissen dat je dit veilig kunt doen en niemand kunt raken. Want nu wordt oorzaak en gevolg geheel onterecht omgedraaid. Dat het slachtoffer dan maar uit had moeten kijken of inhouden. Terwijl de gevaarlijke actie wordt vergoelijkt omdat die 'het niet kon zien'. Tja, als je het niet kunt zien, haal dan geen gevaarijke dingen uit!

Kern is namelijk dat dit gaat over gezondheid van spelers. Dit vinden we in de kern toch allemaal een levensgevaarlijke overtreding, of niet soms? Als hij hem wel had gezien, was het toch evident donkerrood? Maar nu gaat het alleen maar om het feit dat die Zweed dus zo wild en onbesuisd en levensgevaarkijk in mocht komen ómdat hij het niet zag'. Tja, zorg dan maar dat je het wel ziet, als je zó gevaarlijk in komt.
En vergeet niet, hét grote probleem is dat we intentie/opzet juist om deze reden niet meer meenemen. Want wie kan in het hoofd van die Zweed kijken? Ik niet. Ik weet niet of hij het zag of niet zag. Dus dan wordt iedere beslissing een heidens karwei en kunnen spelers dus wegkomen met moord als ze maar beweren dat ze het echt niet hadden gezien. En willen we nou een schonere sport of willen we dit soort nare toestanden en de blessures die eruit voortvloeien (die Oekrainer had zijn knieschijf wel kunnen breken) handhaven? Spelers moeten gewoon opletten en voorzichtiger spelen. Sowieso, sinds de VAR merk ik al dat het aantal grove en schandalige overtredingen een stuk minder is geworden. Spelers beginnen te beseffen dat ze niet meer met moord en doodslag weg komen.



29 juni 2021 om 23:43

Volgens mij heeft niet iedereen het sarcasme door…

29 juni 2021 om 23:44

Ik ben oprecht niet sarcastisch. Dit is echt geen rode kaart in mijn optiek.

29 juni 2021 om 23:47

Ik kan me niet voorstellen dat een voetballer dit een rode kaart vindt.

29 juni 2021 om 23:53

Het was simpelweg geen rode kaart. Verschrikkelijke blessure, maar ook gewoon verschrikkelijk ongelukkig. Het gaat om de intentie en als dat het eerste beeld wat de scheids te zien krijgt een foto is.. Tja. Dat is precies wat mis is met de VAR. Ingezoomd, slowmotion..

Als dit rood was, was de 'overtreding' op Berg eveneens rood. Daar keken ze niet eens naar. Men roept dan 'ja hij brak bijna z'n been'. Klopt, misschien. Een borstbeen telt dan weer niet?

29 juni 2021 om 23:53

Volgensmij kreeg Van Dijk een gele kaart voor iets vergelijkbaars. De tackle op Mertens dacht ik, Liverpool vs Napoli in de CL (als mn geheugen me niet in de steek laat).

29 juni 2021 om 23:54

Intentie… Volgens mij heeft ook niemand de intentie om hands te maken maar is het wel strafbaar

29 juni 2021 om 23:55

Intentie wordt niet beoordeeld door scheidsrechters

30 juni 2021 om 00:00

Als je doelt op de handbal van De Ligt: die was gewoon dom en een bewuste, in een split second. Menselijke fout, maar de intentie was hoe kort ook gewoon die bal tegenhouden.

30 juni 2021 om 00:09

Stel nou, jij bent die Oekrainer en je wordt zo op knieschijf-hoogte omver gekegeld waarbij je been in een hoek komt te staan dat je je been kunt breken, alles in je knie kunt afscheuren en dat je niet meer kunt lopen. Zou jij het dan normaal vinden dat je tegenstander er met een gele kaart vanaf komt, omdat z’n ‘intentie’ was om de bal te spelen?

30 juni 2021 om 00:29

Zou jij het normaal vinden als jij die Zweed was en in een fractie van een seconde, voor de stuit die bal moet raken (anders De Ligt taferelen bijvoorbeeld) en er pardoes van buiten je zicht iemand voor je opduikt die je na het wegrossen van de bal vol raakt, om vervolgens rood te zien voor het uitverdedigen van een bal?

30 juni 2021 om 00:35

VanGaaltje is net als Louis, alleen zijn waarheid lijkt te tellen.

30 juni 2021 om 00:37

Geen antwoord op m’n vraag maar goed…. Nou ja als ik die bal weg trap, en ik vervolgens weet dat ik die kerel (maakt niet uit hoe onverwacht hij voor je opduikt) hard heb geraakt op z’n knie, zou ik niet verbaasd zijn dat ik rood zou krijgen. Tuurlijk zul je zeggen dat je de bal speelt maar van binnen weet je ook heel goed dat je die tegenstander het ziekenhuis in hebt kunnen schoppen

30 juni 2021 om 13:35

Vangaaltje

"het gaat om de intentie "

Nee hoor. Als je de spelregels had bijgehouden had je geweten dat dingen als opzet, intentie, en alle andere zaken die niet objectief meetbaar zijn (omdat het hersenspinsels betreft) niet meer meegenomen worden in de beoordeling.

De instructies zijn dat scheidsrechters gewoon met helicopterview moeten kijken naar wat er precies gebeurd en op die basis oordelen. Dus, gestrekt been, nopen naar voren, gevaarlijke hoogte, doorzetten, etc ,etc. Intentie/opzet/voorwaardelijke opzet doen er allemaal niet meer toe.

Dus er is hier niets mis met de Var. Er is iets mis met jouw spelregelkennis. Die klopt namelijk niet.

Sowieso, 'als dat ene rood is dan dit ook' is een kulargument. Situaties en gevallen zijn slechts in uitzonderlijke gevallen identiek of identiek genoeg om te vergelijken.

30 juni 2021 om 08:57

Situatie doet me een beetje denken aan de rode kaart van Wriedt (willem II) in de wedstrijd tegen Zwolle. Voor de liefhebbers kijk eens op youtube "wriedt rode kaart". Die kaart is overigens wel, terecht, geseponeerd dat verwacht ik hier eigenlijk ook wel.

Hoewel ik Zweden meer kans had gegeven tegen Engeland, gun ik het Shevchenko wel. Het wordt ook voor Engeland wennen nu ze zelf niet thuis moeten spelen, misschien kan Oekraïne stunten

29 juni 2021 om 23:42

Alles lijkt mogelijk dit EK. Engeland overtuigt me nog niet echt moet ik zeggen. Ik denk dat Oekraïne wel wat kan halen daar, al is Engeland defensief erg sterk.

30 juni 2021 om 00:07

Ik denk alleen dat die Oekrainers de komende 3 weken spierpijn en blessures hebben van deze wedstrijd. Ik denk niet dat ze nu nog zoveel strijd kunnen bieden aan de Engelsen, maar ik laat me graag verrassen.

Zweden stond als een Ikea kast te verdedigen. Ging lang goed, maar die ene tik en de hele boel stort in elkaar.

Portugal, Frankrijk, Duitsland en Nederland naar huis. Zwitserland, Denemarken, Tsjechie en Oekraine naar de kwartfinale. Wie had dat durven zeggen.

30 juni 2021 om 00:18

Portugal en Duitsland kon je natuurlijk verwachten qua tegenstand.

30 juni 2021 om 12:08

Ja, maar Engeland heeft al heel het tornooi niet echt iets moois laten zien. Portugal is Portugal en iedereen weet wie daar speelt dus die wilden ook ver komen. Maar dat die vier die ik heb opgenoemd in de kwartfinale staan had niemand durven uitspreken. En Duitsland tot twee keer toe achter gestaan tegen Hongarije, Frankrijk drie keer achter gekomen dit ek. Ze hebben wel dik teleurgesteld.

Saaie pot, werd even leuk, Forsberg geweldig, niveau niet hoog helaas maar het is Oekranie gegund. Maar het Ek wordt er niet leuker op. Tsja, en gek Oranje eruit, Oekranie door lol. Oh en die rode kaart ha mensen snappen er echt niets van, bizar gewoon hoe men hier naar kijkt, gevaarlijk spel!! Bewust of niet gaat niet meer op! Maar agh, je mag voortaan iemands been of knie (bijna) breken, door midden zagen (per ongeluk), als je gewoon de bal als eerste weg tikt (als je intentie maar goed is). Niks mis mee! -_-

29 juni 2021 om 23:44

Forsberg was echt top dit toernooi. 4 goals gemaakt dacht ik . Ik weet niet hoe hij exact speelt bij Leipzig. Maar als hij daar altijd het niveau haalt als wat die bij Zweden haalt dan kan die misschien nog wel een leuke transfer maken. Forsberg en isak de enigste lichtpuntjes van het Zweden dit EK.

29 juni 2021 om 23:52

Ja die dingen laat hij bij Leipzig ook al jaren zien. Strooit met passes en mooie doelpunten. Bij Zweden is hij alleen meer de leider op het middenveld. Die rol vind ik goed bij hem passen. Als Sabitzer deze zomer vertrekt, zou Forsberg een goede aanvoerder zijn voor Leipzig.

29 juni 2021 om 23:57

Ach ja, vdVaart en Jeroen Stekelenburg snappen er ook niets van volgens jou? Er valt op zijn minst over te twisten. Dus doe niet zo spastisch. Ik vind persoonlijk dat die Zweed niet zo heel veel verkeerd doet. Hij werkt een bal weg en heeft nooit doorgehad dat hij zijn tegenstander (zwaar) zou kunnen blesseren. Blijkbaar is het puur volgens de regels een gestrekt been met de noppen vooruit en is rood gerechtvaardigd. Maar ik blijf het vreemd vinden dat je rood krijgt bij een onopzettelijke overtreding waarbij in mijn ogen geen bewust risico wordt genomen om de tegenstander te blesseren. Zijn beweging is naar de bal, niet naar de speler en precies op het punt dat zijn been gestrekt is, is de botsing. Buitengewoon ongelukkig.

30 juni 2021 om 00:09

Oke nogmaals, ... Is er dus niks aan de hand, geen rood, wanneer iemand dus de bal raakt, enkel die intentie heeft en daarna per ongeluk de tegenstander raakt en die breekt zijn been!? Geef eens antwoordt hierop zou ik zeggen! ... En nogmaals het valt onder gevaarlijk spel, ondanks het niet expres is, enkel de intentie had de bal weg te tikken maar dat gaat niet meer op omdat gevaarlijk spel er boven staat en dat was het absoluut en dus rood maar goed geef eens antwoordt zou ik zeggen. Want zo, zou men nooit rood moeten krijgen als ie maar de intentie had de bal weg te tikken etc. of ie daarna per ongeluk iemand ernstig blesseerd, agh helaas ongelukkig joh. Agh! ....Aanvullend*, om het nog meer te verduidelijken! Gevaarlijk spel, dat kwam ter sprake. Het is net als wanneer je in een auto op de snelweg rijdt, prima aan de snelheid houdt maar een andere moment is het wat drukker, je veroorzaakt een gevaarlijke situatie met een simpele legale rijgedrag, geen verkeerde intentie niets maar op dat moment omdat het drukker is veroorzaak je een gevaarlijke ernstige situatie en ben je schuldig daarvan! Dus je intentie, of wat dan ook gaat niet meer op!

30 juni 2021 om 07:51

Precies ja, ik vind dat de actie moet worden beoordeeld en niet de gevolgen. Want als hij precies hetzelfde doet, maar de tegenstander net niet raakt of de botsing is iets minder hard dan is er opeens niets aan de hand? En wat betreft de vergelijking met auto rijden: het gaat om een straf, niet om aansprakelijkheid. Je krijgt echt geen bekeuring als je een gevaarlijke verkeerssituatie creëert met een volledig legale actie. En laat ik de vraag ook omdraaien. Vind je ook dat als iemand in het veld zijn been optilt en iemand ander er (expres) keihard tegenaan rent met een blessure als gevolg dat de speler die zijn been optilt bestraft worden?

Zuur voor Zweden. Die waren tot aan de rode kaart paar klasse beter dan Oekraine. Eerste helft was behoorlijk saai. De tweede helft was wel iets beter met veel kansen. Maar ja, Zweden had pech met de kans van Kulusevski plus 1x paal en lat van Forsberg (ik gunde hem wel, wat een toernooi speelde die), etc.Oekraine maakt helaas geen kans tegen Engeland (al weet je het maar nooit). Ik hoop op een 2004 herhaling. Ik gun een klein voetballand de titel.

29 juni 2021 om 23:54

Je bent duidelijk biased naar Zweden toe. Als er 1 anti ploeg was dit toernooi, was het Zweden wel. Zelfs Noord Macedonie speelde nog aantrekkelijker. Ook Oekraine kan wel leuk voetballen in de omschakeling. Ze gaan terecht door.

29 juni 2021 om 23:58

Verklaar je nader dan? Hoezo anti voetbal? Je bedoelt enkel de wedstrijd tegen Spanje natuurlijk? Waar ze met 11 man achter de bal stonden. Heb je de 2e en 3e groepswedstrijd gezien, waar ze telkens de aanval zochten? En vandaag weer tot aan de rode kaart? Hoeveel kansen heeft Oekraine überhaupt gecreeerd tot aan de rode kaart? Forsberg alleen had een hattrick kunnen hebben. Bij Oekraine was het letterlijk alle ballen op Yarmo. Dat was de tactiek. Ik gun Oekraine meer dan de Engelsen ik hoop dat ze winnen maar dat zie ik niet gebeuren. Oekraine is de slechtste nummer 3 van het Ek, die gekwalificeerd is.

30 juni 2021 om 01:30

Blink derde wedstrijd eens, maar tweede wedstrijd zeker niet de hele tijd de aanval gezocht. Ik vond Slowakije de bovenliggende partij, maar waren eigenlijk machteloos

30 juni 2021 om 08:56

Poeh inderdaad, Zweden was echt verschrikkelijk om naar te kijken, dat was geen voetbal meer, ben zo blij dat die naar huis gaan. Het grootste anti-voetbal dat ik in jaren gezien heb.

Dat overgefocuste en strakke blik als dat Shevchenko ook had tijdens de winnende strafschop tegen Juve in de CL finale 2003 richting de scheidsrechter, heeft hij nog steeds, grappig omdat te zien. Dus toen ik hem met die blik langs de zijlijn zag,kreeg meteen dus de flashback naar die strafschop. Verder Die back Van City speelde leuk, is dan ook de enige met Malinovsky die kan voetballen bij Oekraïne. Zou mooi zijn als ze stunten tegen Engeland

29 juni 2021 om 23:44

Bey ho ho, Yarmolenko is ook top he, speelde heerlijk totdat hij uitgeput raakte. En idd haha Sheva is still the same.

29 juni 2021 om 23:46

Oja, helemaal gelijk!

29 juni 2021 om 23:44

Pff, wat een iconisch moment zeg. Gefocust maar oogt onzeker, haha. Wat een topspits was het hey. Ik gun hem zelfs dit hele toernooi😂.

29 juni 2021 om 23:50

Ik gun het Sheva van harte, met name omdat ik altijd een zwak voor hem had als voetballer. Daar is overigens alles mee gezegd. Het was echt geen vermakelijke pot om naar te kijken vanavond. Het is denk ik ook beter voor Engeland dat ze Oekraïne treffen. Die hadden het naar mijn inziens veel lastiger gehad tegen Zweden.

30 juni 2021 om 00:00

Nog zwak uitgedrukt, het was een zaad pot, maar wou de strafschoppenserie zien, dus eigenlijk voor niets afgekeken 😅

Kan iemand mij de spelregels uitleggen? Danielson die raakt ongelukkig een knieschijf met een te hoog been echter raakt hij de bal. In de verlening is een verdediger van Zweden te laat maar heeft zelf pijn dus we spelen door. Verder saaie pot. Edit: al hoop ik dat de knie schade meevalt.

29 juni 2021 om 23:47

Dit was gewoon roekeloos inkomen. Ben het met je eens dat hij het niet expres doet. Maar als je zo hoog met je been gaat en helemaal gesterkt is gewoon gevaarlijk .Dus terecht rood vind ik.

30 juni 2021 om 00:32

Van de Oekraïner was het roekeloos ja. Die probeert een bal te halen die die nooit kan halen want hij is te laat. De Zweed speelt de bal.

Wat een verschrikking, echt met afstand de slechtste pot op het EK. Desondanks felicitaties aan Oekraïne, mooi dat ze zo ver komen. Wat deze wedstrijd betreft hoop ik m snel te vergeten....

29 juni 2021 om 23:44

Jij hebt spanje - zweden zeker niet gezien.

30 juni 2021 om 02:12

Slowakije Zweden was echt nog veel veel erger dan dit. Dit was voor 60-70 minuten nog tamelijk vermakelijk. Niet zo'n zure vent als vdVaart napraten

Wauw de slechtste nummer 3 van alle nummers 3 zit gewoon in de kwartfinale. Een historische prestatie natuurlijk. Zeker voor een land als Oekraã£â£ã¢â¯ne. Vond ze niet zo speciaal in de poulefase en deze wedstrijd ook niet super maar toch verassen ze Zweden. Denk wel dat Engeland erover heen gaat. Toch pijnlijk hoe gunstig de route was voor Nederland als we een capabele bondscoach hadden of we nog over Koeman beschikte. Onder Koeman en met Virgil zag ik ons met deze loting misschien wel de finale halen dit EK. Blijft nog zo pijnlijk wat een potentie we hadden qua loting. Een gunstiger loting krijg je nooit meer.

29 juni 2021 om 23:49

De route was gunstig voor de tegenstander.

Oranje won in de groepsfase van de uiteindelijke winnaar.

Je hoeft niet van topklasse te zijn om kampioen te worden.
Je moet wel van topklasse zijn als het er op aankomt.

Slechtste wedstrijd van de achtste finales en miss wel het hele EK. Weet echt niet waar ik naar heb zitten kijken. Vul Engeland maar in voor de halve finales.

29 juni 2021 om 23:50

Ja? Vond je Nederland vs Noord Macedonie beter?

30 juni 2021 om 15:39

Overdrijf toch niet zo. De wedstrijd ervoor was veel erger.

Gun het Oekraine wel, na al die jaren oorlog in hun grondgebied (dankzij Rusland) kunnen ze wel een opknapper gebruiken. Nu maar hopen dat ze Engeland elimineren.

Erg jammer, had gelijkspel gegokt. (

30 juni 2021 om 00:09

Bij gelijkspel is de stand na 90 minuten toch bepalend, niet na 120 minuten. Of zit je op een site waar de stand na 120 minuten meetelt voor je gokje

Mijn god wat speelt die Zinchenko met passie en iedereen heeft het telkens over Pogba en Modric, maar geef deze jongen wat meer credit. Hij is dit EK zo freaking goed op dreef. Continue invloed op de wedstrijd.

30 juni 2021 om 01:32

Zinchenko wordt juist veel bekritiseerd omdat hij het niet zo goed doet dit EK… Speelde vandaag wel zeker een prima pot.

Man die Forsberg is echt een heerlijke speler. Een verfijnde, technische en hardwerkende teamplayer. Ook zo multifunctioneel. Volgens mij niet zo duur, aangezien hij nog maar een 1-jarig contract heeft bij RB Leipzig. Barca waar wacht je op? Ideale versterking!

30 juni 2021 om 00:06

Waar moet ie spelen dan. Het is een echte nummer 10.

30 juni 2021 om 00:09

Rotatiespeler. Een seizoen duurt lang, zeker komend seizoen. Met enkel 11 ga je het niet redden. Je hebt een goeie en concurrerende selectie nodig om een goed seizoen te draaien.

30 juni 2021 om 10:01

Forsberg zijn contract loopt nog tot de zomer van 2025, dus die mag wel wat kosten. Onlangs zijn contract verlengd. Hij is multifunctioneel, kan zowel op linkmid als op 10. Maar op 10 komt hij beter tot zijn recht. Dus Barca is geen optie, daar kost hij te veel voor.

Kwalitatief geen beste wedstrijd, wel wat leuke dingen gezien. Heerlijke assist van Yarmolenko, verder blijft Forsberg toch echt een hele goede speler. De rode kaart vond ik zelf echt niet terecht, hij raakt de bal en zorgt zelf niet voor de snelheid van het contact in die actie, ook jammer voor de wedstrijd. Uiteindelijk Oekraïne dus door.. zo zie je maar weer dat je niet de beste hoeft te zijn om (redelijk) ver te komen.

Engeland lacht zich suf, die hadden met Zweden een lastiger tegenstander gehad. Had graag penalty serie gehad. Oekraïne is niets eigenlijk. Zweden heeft tenminste paar leuke spelers als Kulevski Isak en Forsberg..

30 juni 2021 om 00:11

Jep idd ja, denk het ook. Zweden kon het ze nog lastig maken. Engeland zal nu tegen Oekranie denk ik erg makkelijk winnen.

30 juni 2021 om 00:15

Oekraïne acht ik weinig kans om van Engeland te winnen. Zeker verdedigend staat het bij Engeland echt top. Oekraïne moeten ze makkelijk kunnen wegblazen.

30 juni 2021 om 09:00

Ja, de enige hoop voor Oekraïne is dat ze in Rome spelen, maar normaal gesproken wint Engeland en kan zich opmaken voor de halve finale met Denemarken. En als die hun vorm blijven etaleren in combinatie met hun enorme drive, dan weet ik het zo net niet. Denemarken heeft het toernooi ooit op bizarre wijze gewonnen, door zich niet te kwalificeren en doordat de Uefa Joegoslavie eruit trapte last minute. Dit vreemde toernooi met het hele Eriksen verhaal zou zo maar ineens weer een extra motivatie kunnen zijn. Denemarken heeft de betere keeper, de verdediging is solide en aanvallend is er best wat mogelijk. Aan de andere kant gaat de winnaar van Italie Belgie naar de finale denk ik.

30 juni 2021 om 00:13

Ja precies. Zweden had nog kans gemaakt tegen Engeland. Die kunnen echt irritant spelen (zoals tegen Spanje) als het moet. Helaas is Oekraine gewoon te zwak. Jammer want ik wilde de Engelsen eruit zien vliegen haha met hun coming home. Nu maar hopen op een mirakel.

30 juni 2021 om 10:42

Frankrijk lachte zich ook suf met Zwitserland, Nederland lachte zich suf met Tsjechie. Oekraine heeft kansen tegen Engeland, dat is zeker.

Jammer dat die saaie en vervelende ploeg door is. Hopelijk weten de Engelsen hiermee wel raad en ranselen ze die Oekraïners snel naar huis !

Alle reacties hieronder met dat het absoluut geen rode kaart is, lachwekkend. Als dit geen rode kaart is hoef je überhaupt geen rode kaarten meer uit te delen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren