Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frankrijk gefileerd na desastreus verlopen EK: ‘Als een pannenkoek’

Laatste update:

Daags na de uitschakeling op het Europees kampioenschap worden in Frankrijk de wonden gelikt. De ploeg van Didier Deschamps gold als titelfavoriet, maar werd maandagavond geëlimineerd door Zwitserland, dat na strafschoppen te sterk bleek (3-3). Kylian Mbappé werd de schlemiel met het missen van de beslissende strafschop. De sterspeler van Paris Saint-Germain speelde een ongelukkige wedstrijd en krijgt van L'Équipe een vier als rapportcijfer. Desondanks richten de meeste kritieken zich tot Deschamps.

Er leek lange tijd geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Deschamps. Frankrijk kwam in het eerste bedrijf weliswaar op achterstand en mocht van geluk spreken dat Ricardo Rodríguez na rust een strafschop miste, maar stond tien minuten voor tijd op een comfortabele 3-1 voorsprong. "Het is moeilijk uit te leggen", zei Deschamps na afloop bij beIN Sports. "We hadden een duidelijk strijdplan, maar Zwitserland bracht ons in de problemen. Tijdens de rust hebben we het tij kunnen keren. Dat ging goed tot de tachtigste minuut. In de verlenging hebben we nog een aantal kansen gekregen, maar het was niet genoeg. Dit is voetbal, helaas houdt het hier op voor ons."

Over zijn toekomst wilde Deschamps niet teveel uitwijden. "Dat is op dit moment niet aan de orde", aldus de oefenmeester. "We hebben elkaar dingen verteld. Er heerst solidariteit en er komen veel krachten los uit deze groep. Ik voel me hier verantwoordelijk voor, zoals elke keer dat het misgaat. Het heeft tijd nodig om dit te verwerken. Of jullie mij in september weer zien? Dat is wel de planning." Deschamps zag hoe Karim Benzema de Zwitserse treffer binnen een kwartier na rust onschadelijk maakte, waarna Paul Pogba het duel een kwartier voor tijd leek te beslissen met een prachtig afstandsschot. Haris Seferovic hield Zwitserland echter in de slotfase in leven met een schot van afstand.

In de Franse media wordt met een beschuldigende vinger gewezen naar Deschamps. "De trainer maakte een fout met zijn basisopstelling, voordat hij die recht zette. De individuele klasse hield Les Bleus in de wedstrijd, maar hij wekte geen moment de indruk de controle te hebben tijdens dit EK", schrijft L'Équipe. Deschamps begon verrassend genoeg met Clément Lenglet in de basis, die voorafgaand aan de achtste finale nog geen minuut in actie was gekomen dit EK. De centrale verdediger krijgt van L'Équipe een twee als rapportcijfer, net als ploeggenoten Presnel Kimpembe en Benjamin Pavard. Lenglet liet zich kinderlijk eenvoudig aftroeven bij de openingstreffer van Seferovic en werd in de rust vervangen door Kingsley Coman.

De rapportcijfers die L'Équipe uitdeelde na de eliminatie van Frankrijk.

"De wereldkampioen verlaat Boekarest met gebogen hoofd en in tranen door de kleinst mogelijke achterdeur na wat een van de grootste fiasco's in de historie van de nationale ploeg zal blijven", schrijft La Figaro. "Les Bleus waren onherkenbaar in vergelijking met de dappere overwinning op Duitsland van dertien dagen eerder. Natuurlijk kun je een fout maken, maar dan is het een kwestie die recht te zetten. Dat weet Deschamps als geen ander." Het is nog maar de vraag of de Franse leermeester het vertrouwen krijgt richting het WK van 2022 in Qatar. Volgens RMC Sport staat er nog deze week een evaluatie op het programma met voorzitter Noël Le Graët.

Ook Le Monde toonde weinig medeleven met Deschamps. "Frankrijk loopt tegen een Zwitserse muur", concludeert de krant. "We bekennen schuld: ook uren na de wedstrijd snappen we nog steeds niet wat het elftal heeft gedaan. Hoe kon dit team, bewierookt vanwege de kracht en met een coach die geobsedeerd is door winnen, op z'n kop gegooid worden als een pannenkoek?” Deschamps is bezig aan zijn negende jaar als bondscoach van de Franse nationale ploeg en heeft nog een contract tot volgend jaar december.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja wij hebben het over De Boer... Verdedigend spelen als je beschikt over Griezmann, Mbappe, Pogba, Benzema en Kante. En dan maak je Rabiot de vrije man.

29 juni 2021 om 09:58

Om die verdedigende speelstijl heb ik ook nooit sympathie gehad voor de Fransen en zag ik dit al een beetje aankomen. De Fransen zouden wel dom zijn om nu Deschamps te laten zitten net als low bij Duitsland, vergane glorie.

29 juni 2021 om 09:59

Of tegenstander zorgde daarvoor

29 juni 2021 om 10:05

Als je met 5 man achterop gaat spelen dan zijn je wingbacks de vrije mannen, dat is nogal logisch. Dat is ook het hele probleem met die opstelling overigens.

29 juni 2021 om 11:41

Ook een mislukte 5-3-2 opstelling met als bij ons! Was de Franse media niet erg negatief na onze uitschakeling?

29 juni 2021 om 10:07

Klopt, ik vind het inerdaad al een schande als je misschien wel de sterkste selectie ter wereld hebt dat je dan zo laf speelt.

Ja het WK hebben ze er mee gewonnen maar het was ook niet om aan te zien. Geniet er ook extra van dat ook dit laffe voetbal net als Oranje van ons is afgestraft en naar hui smogen.
Laten we hopen op een aanvallend ingestelde trainer die met deze geweldige spelers wel leuk voetbal durft te spelen.

29 juni 2021 om 12:52

Helemaal mee eens. Eerlijk gezegd hadden ze ook ongewoon veel geluk aan hun zijde op dat WK. Tegen Kroatie krijgen ze een vrije trap, waar uit de herhaling duidelijk te zien is dat het een schwalbe was, maar omdat de VAR niet ingrijpt bij vrije trap momenten, werd dat helaas niet teruggedraaid. Laat die onterechte vrije trap nou net voor de 1-0 hebben gezorgd! De 2e goal van Frankrijk tegen Kroatie was ook zwaar onterecht, dat was nooit een penalty waardig. Tegen Belgie en Uruguay kon Frankrijk alleen uit corners scoren. En door een enorme blunder van jewelste van de keeper van Uruguay. Zo zie je maar weer, hoe enorm veel geluk Frankrijk vanaf de knock out fase nodig heeft gehad, om met dat spuuglelijke verdedigende afbraakvoetbal uiteindelijk het WK te winnen

29 juni 2021 om 10:13

Logisch wel dat we ons uit puur automatisme vastpinnen op die Franse ster voetballertjes,en met geen woord reppen over Zwitserland. De op alle fronten betere ploeg. We kennen die Zwitsers niet,hebben niks zinnigs over ze te melden. Nee,laten we.hier.lekker.hele pagina's discussiëren over de Mbappe's en Griezmannetjes. Zwitserland was gewoon een maatje te groot. Verder discussie dus zinloos toch ?

29 juni 2021 om 10:24

Oké nou verwijder je account dan maar als verdere discussie zinloos is. Zwitserland deed het uitstekend, mede mogelijk gemaakt door een dramatisch Frankrijk met een laffe tactiek waarbij je vrije mensen Pavard en Rabiot zijn terwijl je fantastische spelers beschikbaar hebt, dus natuurlijk praat je daar over als wereldtoppers niet thuis geven.

29 juni 2021 om 10:27

Een maatje te groot? De winst van Zwitserland is gewoon aan Dechamps te wijten. Toen Frankrijk even moest (na de 1-0), speelde ze hun tegenstander helemaal ondersteboven. Vervolgens gaan ze weer achterover hangen. Ik heb niks tegen Zwitserland, maar ga nou niet doen alsof ze de betere ploeg waren. Ze hebben tamelijk veel mazzel gehad, maar dat hebben ze inderdaad wel zelf verdiend.

29 juni 2021 om 10:38

Nou, de verdediging van die Fransen zag er ook niet goed bij vlagen, Zwitserland kreeg toch echt een paar hele goede kansen ze echt pijn te doen.
Na de 3-1 idd weer achterover leunen en de deksel op de neus.

29 juni 2021 om 10:39

Nou breekt m'n klomp. Zwitserland effe af doen als een stel geiten die wonnen dankzij een verkeerde Franse taktiek. Zwitserland elimineerde Frankrijk,en dan gaan we hier effe stellen dat die Fransen normaal gesproken gewoon hadden moeten winnen. Alsof die Zwitsers er als een stel verdwaalde geiten bij liepen,en met pure mazzel wonnen. Zwitserland was als team op alle fronten beter,tot de laatste pingel. Uitgepraat dan toch ?

29 juni 2021 om 10:40

Bijzonder hoe jij jouw mening als de absolute waarheid ziet en het hebt over geen discussie en uitgepraat. Als dat het kleuter niveau is dat jij wil hanteren dan denk ik dat ik deze even laat schieten ondanks dat wat je zegt nergens over gaat.

29 juni 2021 om 10:48

Zwitserland was als team niet op alle fronten beter. Dat jij jouw mening de absolute waarheid vindt, lijkt mij een beetje vreemd. Nogmaals, Zwitserland speelde wel naar hun mogelijkheden en Frankrijk niet. Frankrijk zette 5 minuten aan en dat was echt waanzinnig om te zien. Het ligt aan de coach dat ze dat niet langer dan 5 minuten vol hebben gehouden.

29 juni 2021 om 10:56

Mooi om te zien dat de Zwitsers die Fransen hun 5 minutes of fame gunden. Zwitserland.elimineerde Frankrijk daarna op vakkundige wijze.

29 juni 2021 om 11:09

Als iets duidelijk is geworden dit toernooi is wel dat de verschillen kleiner en kleiner worden. Of dat nou komt omdat de "kleinere landen" beter worden of de grotere landen slechter is een interessante vraag. Feit is dat landen als Zwitserland, Tsjechië, Hongarije, Zweden echt niet kansloos zijn tegen zogenaamde sterren. Bij die Zwitsers liepen er een paar bij die gewoon beter waren. Ik noem een Xhaka die de bewierrookte Kante en Pogba overvleugelde. Sefanovic die de zwakte van Lenglet genadeloos blootlegt, een Mbabu die invalt en nieuwe dynamiek brengt. Mensen staren zich blund op sterren uit de PL, maar spelers van pak hem beet Leverkussen kunnen net zo goed zijn.

29 juni 2021 om 11:11

Precies. Lachwekkend hoe iedereen alleen maar praat over frankrijk en geen woord over de zwitsers. Zwitserland hun positiespel was 4x zo goed. Frankrijk is vooral veel draven en weinig nuttigs doen met de bal. Overschat team net als hun u21 en dat is mooi bewezen door de zwitsers

29 juni 2021 om 10:18

Ongelooflijk om met zo’n selectie op de verdediging te leunen.als het loopt spelen ze iedereen naar huis, maar nee Deschamps wil het dichttimmeren achterin en hoopt op invallen van zijn aanvallers. Nu maar Zidane proberen voor de groep te krijgen, die speelt gevarieerder en aanvalllender.

29 juni 2021 om 10:28

@VP10Arsenal: tja Deschamps werd er wel wereldkampioen mee. En wat heeft De Boer zoals bewezen na zijn periode bij Ajax? Dat hij ontzettend snel ontslaan kan worden, that’s it.

Denk dat het nu wel
Over en uit is voor Deschamps. Wellicht Zidane?

29 juni 2021 om 09:51

Dat is wel het eerste wat ik ook dacht. Als er een coach staat die aanvallend wil gaan spelen met dit materiaal, dan wordt de competitie (ek's en Wk's) alleen wat saai vrees ik. Echt niet normaal hoeveel kwaliteit de Fransen hebben in hun selectie.

29 juni 2021 om 09:58

Is Zidane dan zo aanvallend? Je kan niet zeggen dat hij met Real een specifieke spelervaring had. Vind dat hij veel teerde op de individuele kwaliteiten van sommige van zijn spelers en voor de rest vond ik het niet specifiek aanvallend hoor. Snap niet waarom mensen denken dat met Zidane het allemaal tactisch zoveel beter zou gaan.

29 juni 2021 om 10:04

Ik vind dit echt te makkelijk. Drie x CL en toen kwam het door Ronaldo. Vorig seizoen heeft is hij kampioen geworden met een gehavend elftal. Zidane is gewoon een goede trainer. Betreft de individuele klasse van spelers. Frankrijk heeft het veruit de meeste spelers met individuele klasse en dat is dus ook geen garantie voor succes he? Blijkt maar weer...

29 juni 2021 om 10:23

@Rodeduivelfan pakweg een Guardiola die wordt gezien als tactisch genie had een Messi, Xavi, Iniesta, Puyol en nog een hele waslijst aan sterspelers. Hoezo heeft hij dan niet 3 keer op rij de CL gewonnen als zoiets puur ligt aan het materiaal?

29 juni 2021 om 10:36

Een CL is net als het EK een loterij. Een gemiste penalty, een domme eigen goal belissen vaak een wedstrijd. Een competitie is een betere graadmeter.

29 juni 2021 om 10:59

@Japie
Omdat Pep niet de scheidsrechterlijke blunders - die Real in haar voordeel kreeg- in de campagnes van Zidane met Real.

Als de goal van Bojan tegen Inter gewoon geteld wordt in de halve finale, dan was Barca mogelijk 2x de winnaar.

Real heeft zeker soms ijzersterke wedstrijden gespeeld en Zidane heeft het uitmuntend gedaan. Maar het spel wat Barca speelde, dat niveau, heeft nog nooit een ploeg op de mat gelegd.

29 juni 2021 om 11:16

Slappe excuses om het op de arbitrage of zogenaamde loterij te gooien. Een competitie winnen met de duurste selectie is juist geen graadmeter, dat is vrij logisch. Dat Barca mooi speelde dat is zeker zo maar uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om het toernooi winnen

29 juni 2021 om 11:45

Hebben ze ook gedaan toch met pep in 2008/09 en 2010/11, de CL winnen.

29 juni 2021 om 12:58

Heeft hij inderdaad allemaal gewonnen maar heeft hij echt duidelijk aanvallend voetbal op debmar gelegd ?

29 juni 2021 om 13:03

Moest hij die drie CL titels inleveren dan omdat zijn voetbal niet aan jouw standaard voldoet? Het was nou ook weer niet zo dat Zidane met Real afbraak voetbal speelde ofzo. Ze gingen gewoon uit van eigen initiatief

Ik vind een 4 voor Mbappe ontzettend hoog. Hij was echt dramatisch gisteren. Miste legio kansen, was vaak te veel met z'n eigen actie bezig en mist een strafschop. Dan verdien je wat mij betreft hoogstens een 2. Zeker als je zo ontzettend goed kan voetballen als Mbappe.

29 juni 2021 om 10:01

Ik had in het begin enorm veel respect voor Mbappe. Jonge speler met goede kwaliteiten, die welbespraakt leek en down to earth. Maar sinds hij bij PSG is is dat respect stilletjes aan beginnen af te zwakken. Hij begon meer en meer arrogant te worden met als hoogtepunt dit toernooi waar hij bij de persconferentie Giroud een beetje te kijk zet en dit toernooi alle vrije trappen en hoekschoppen nam. Iets dat totaal niet zijn kwaliteit is.

29 juni 2021 om 10:04

Ik vind een 6 voor Pogba ook aan de lage kant. Ok hij gaat niet vrijuit bij een van de tegendoelpunten maar wat speelde hij een geweldige partij gisteren! Verder met je eens dat een 4 voor Mbappe aan de hoge kant is…

29 juni 2021 om 11:34

Pogba was echt briljant. De passes die hij gaf, echt, fenomenaal.

29 juni 2021 om 13:34

Goh, Blind gaf zulke passes bij NL, waarbij de aanval er weinig mee deed, maar die wordt - ook door jou - wel afgerekend op het verdedigende aspect.

29 juni 2021 om 13:53

Komop joh blind vergelijken met pogba? Blind heeft een uitstekende inspeelpass maar die steekballen van pogba zijn van een ander niveau.

29 juni 2021 om 14:51

Ajaxmind hier wordt je Ajax bril goed zichtbaar. Ten eerste is Blind als verdediger geposteerd, dus tuurlijk reken je hem af op het verdedigende aspect. Pogba is een middenvelder, zijn primaire taak is niet verdedigen. Ten tweede zijn de passes van Pogba van een ander niveau. Die man legt ballen zo makkelijk op de stropdas, zoals maar weinig dat kunnen. Op dat gebied heeft Blind dit EK ook gewoon te weinig laten zien om zijn verdedigende tekortkomingen te compenseren.

29 juni 2021 om 10:22

Helemaal eens, Mbappe speelde een draak van een wedstrijd. Benzema haalde wel zijn niveau maar Pogba stak er met kop en schouders bovenuit. Beste man van het veld. Een 6 is wel heel erg mager voor zijn prestatie gisteren.

29 juni 2021 om 10:43

tegelijkertijd wel een assist op Mbappe en mazakt ook dat tweede doelpunt mogelijk met een mooi hakje op Griezmann. Ik vond hem wel op een positieve manier betrokken in het aanvalsspel maar zelf schieten trok natuurlijk nergens op. Had er gewoon twee kunnen maken

29 juni 2021 om 11:31

De 6 voor Pogba daarentegen is natuurlijk lachwekkend. Speelde (opnieuw) een dijk van een wedstrijd en als de anderen het beter hadden afgemaakt, had hij meer assists gehad. Blijkbaar worden je passes slechter beoordeeld als de afmaker opzichtig faalt. Rare wereld, die journalistiek en hun beoordelingsvermogen.

29 juni 2021 om 13:11

En wat te denken van Xhaka, ook maar een 6. Bij Pogba kan je nog als argument invoeren dat hij de 3-3 inleidde met dom balverlies. De Fransen geven overigens altijd wel lage cijfers

1 juli 2021 om 15:32

Fransen geven altijd lage cijfers aan degenen die hun kapot hebben gespeeld. Frankrijk is een prachtig land, het is alleen jammer dat er Fransen wonen.

Ik weet dat het makkelijk is om weer de link te leggen met Frank de Boer, maar ik ga het toch doen. Je ziet dat Deschamps een tactische fout heeft gemaakt door met 3-4-3 te beginnen. Maar wat hij doet, is het recht zetten in de rust (deels door een achterstand). Als ik de vergelijking maak met Frank, snap ik gewoon met de dag minder wat er in zijn hoofd om ging. Niet ingrijpen als je ziet dat het niet loopt en als je dan ingrijpt, nadat je met 10 man staat, dan is er Niemand op de bank die zegt laten we 4-3-2 spelen of laten we in ieder geval Geen Promes brengen. Ik merk dat het bij mij inmiddels ook een stuk berusting is. Wat mij ook ergert is dat je bij Frankrijk gisteren gewoon wel de wil zag om te winnen en bij Nederland totaal niet. Bij Kroatie zag je ook de passie. Ik denk dat naast Frank ook zeker de spelers zich echt achter de oren mogen krabben, behalve wellicht de Vrij, Dumfries, de Roon en Malen, die een respectabele 6 krijgen van mij voor de wedstrijd tegen Tsjechië.

29 juni 2021 om 09:44

@rjvoetbal,
Mooi stukje tekst, maar dan op het laatst die 4 namen ?!
de Vrij kan ik me in vinden.
Maar: Dumfries, stond linksbuiten in plaats van rechtsback, verder geen een bal nuttig geraakt. Dan kan je wel veel lopen, maar als je zoals bij de 0-2 de verkeerde kant op loopt, verdien je geen 6.
de Roon, Heeft die überhaupt meegedaan ?! Heb hem letterlijk niet gezien.
Malen ?!?!?!?!?!? In 60 minuten tijd 1 !!!! kans creëren, en die zelfs nog verprutsen. 0 schoten op doel... waarop geef je hem een voldoende?

29 juni 2021 om 09:55

@rjvoetbal: Niemand verdiende een voldoende behalve Dumfries wellicht (ook hij deed genoeg fout, maar hij had als enige nog echte passie en drive). Malen moet die goal gewoon maken, die faalt hopeloos (zoals hij afgelopen seizoen bij PSV ook vaker deed). Dan kan je geen voldoende halen. Een verdediger wordt (terecht) afgerekend op een tegengoal, een spits wordt beoordeeld op goals/assists. Een 100% kans moet erin. Ik vond ons vooral heel erg lamlendig, de Fransen vind ik veelal laconiek. En dat is echt wel deels afhankelijk van Dechamps met zijn opstelling en speelwijze. Ik hoop echt dat Zidane komt en weer aanvallend en dominant wil gaan spelen.

29 juni 2021 om 12:30

Ik beoordeel spelers op hun kwaliteiten ten opzichte van wat zij in hun mars hebben. Daar naar gekeken verdienen spelers zoals de Jong, Wijnaldum en Depay een 2. Ik noem de Roon, de Vrij, Dumfries en Malen omdat ik vind dat zij niet door hun ondergrens hebben gespeeld tegen Tsjechië. Zij hebben hun niveau gehaald en verder niets meer niets minder, vandaar mijn 6.

Ik denk dat de arrogante manier van niet juichen van Pogba als olie op t vuur heeft gewerkt.. misplaatste arrogantie achteraf..

29 juni 2021 om 09:46

Misplaatste arrogantie? Lol, kom op zeg. Pogba liet gisteren zien dat hij op eenzame hoogte staat, als hij zin heeft en het vertrouwen krijgt. Zelden zo een goede pot van een individu gezien. Dat is geen misplaatste arrogante, zijn coach liet hem in de steek.

29 juni 2021 om 09:52

Hij speelde zeker goed, 85 minuten lang, maar er mag ook zeker wel wat aandacht besteed worden aan het feit dat hij met dom balverlies de 3-3 inleidde.

29 juni 2021 om 09:58

Hij speelde 85 minuten lang niet goed, maar werkelijk fenomenaal. Ja hij lijdt bij die 3-3 balverlies, zijn cijfer ging daardoor van een 12 naar een 11,2. Als zijn ploeggenootjes (en zijn coach) iets scherper waren, winnen ze hier gewoon met 5-0.

29 juni 2021 om 10:00

Topspelers worden in topwedstrijden op deze momenten afgerekend en dan scoor je geen 11,2 meer. Ze zijn niet op een pleintje aan het voetballen voor de panna's.

29 juni 2021 om 10:07

Nee dan word je afgerekend op die goal, op die penalty en op die 1 á 2 panklare assists die die geeft (als centrale middenvelder, niet eens als 10). Om maar te zwijgen over die 20 keer dat hij in de dekking werd aangespeeld. Als je Pogba gisteren niet geweldig vond, vind je voetbal niet leuk of heb je er echt geen kijk op.

29 juni 2021 om 10:15

Pogba is enkel bij Frankrijk top, en dat komt omdat hij een wereldklasse middenvelder naast zich heeft staan die al het vuile werk op knapt. Bij United moet hij dat vooral zelf doen, en dat kan hij niet. Pogba is zwaar overrated in mijn ogen.

29 juni 2021 om 10:21

Bij Frankrijk wordt hij naar zijn kwaliteiten gebruikt, bij United niet. En dat heeft inderdaad te maken met zijn maatjes op het middenveld. Ik heb Pogba ook nooit heel speciaal gevonden. Gisteren liet hij zien als je hem goed gebruikt, dat hij echt fenomenaal is en het verschil voor je kan maken, als centrale middenvelder. Die goal, die penalty en die passes worden gegeven door Pogba zelf, niet door Kante.

29 juni 2021 om 10:21

Arnino zegt toch niet dat Pogba niet goed speelde? Hij zegt dat Zwitserland misschien extra gemotiveerd raakte door die domme dansjes na zijn fenomenale doelpunt.

29 juni 2021 om 10:21

Tuurlijk misplaatst. Hij speelde fenomenaal, maar zijn arrogantie is wel degelijk misplaatst. HIj mag een groot voorbeeld nemen aan Kante, die het iedere wedstrijd laat zien en wel weet dat nederigheid een grote deugd is.

29 juni 2021 om 10:23

Hij zegt misplaatste arrogantie, het is eerder gepaste arrogantie.

29 juni 2021 om 10:42

Zelden zo een goede pot van een individu gezien? Wauw, dan kijk jij pas 3 weken voetbal vermoed ik. Pogba speelde een keer naar het niveau hoe mensen hem al jaren hypen. De man speelt 98/100 keer verstoppertje. Blijft een gehypte voetballer.

29 juni 2021 om 10:50

Ik zou dan nog maar eens een videootje terugkijken met alle touches van Pogba van gisteren. Hij liet zien wáárom hij gehypt wordt. Dat hij dat structulerer moet laten zien, volledig met je eens. Maar hij showde even áls hij zin heeft en áls hij goed gebruikt wordt, dat hij dan de absolute wereldtop is.

29 juni 2021 om 11:15

Pogba speelde goed, maar ik vond Xhaka eigenlijk gewoon beter....

29 juni 2021 om 11:34

@SilverFront goed om te weten. Frenkie neemt Oranje en Barca ook niet bij de hand dus die zal dan ook wel zwaar overrated zijn

29 juni 2021 om 12:16

Misplaatst bedoel ik meer op het moment wanneer die het deed. Hij deed het met nog behoorlijk wat minuten op de klok.. Het kan als een rode lap voor mensen werken..

29 juni 2021 om 10:01

De crux was voor mij de wissel van sissokko voof Griezmann. Te verdedigend, terwijl je beschikt over een aantal uitstekende aanvallende vervangers. Kijk naar v Bommel bij psv hoe vaak heeft die wel niet het deksel op z’n neus gehad met die verdedigende wissels.

29 juni 2021 om 10:14

Beetje hetzelfde als de wissel van promes. Er zit totaal geen idee achter.

29 juni 2021 om 13:58

De wissel van Promes begreep ik op zich wel. Of dat de beste oplossing is een tweede. Promes heeft al eens vaker back gespeeld, maar is ook een speler die als aanvaller uit de voeten kan en ook scorend vermogen heeft. FDB dacht gewoon met 1 speler met 10 man met 2 vliegen in één klap het te kunnen ondervangen.

Beetje overdreven om het een van de grootste fiasco's ooit te noemen met 2008 en 2010 in het achterhoofd. Maar goed, misschien wel een teken aan de wand dat het tijd is om de bondscoach te vervangen.

29 juni 2021 om 09:54

2002 werden ze als Europees en wereldkampioen uitgeschakeld zonder 1 goal te maken. Die was ook vrij heftig. Sowieso wel diepe dalen altijd voor zo'n groot voetballand.

Wenger of Zidane in! Kante had gewoon centraler moeten spelen. En wat deed Lenglet in de basis? Die had een slecht seizoen achter de rug bij Barca

Frankrijk speelde gisteren gewoon op hun kunnen, verdediging blijkt zeer kwetsbaar, Benzema zie ik toch als een gemist speler de afgelopen 6 jaar. Doet gewoon mee alsof hij nooit weg is geweest, zeer belangrijke speler.
Verder was Pogba gisteren echt asociaal goed, dit bekroonde hij nog even met een prachtig zondags-schot en daarna met zijn onhoudbare pingel.

Verder wel echt genoten van de passie en de strijd in deze pot. Heerlijk voetbal avondje gehad gisteren.

29 juni 2021 om 09:53

Die diagonale lange volleypass die Pogba in de tweede helft gaf was ook echt fenomenaal. Aan hem heeft het iig niet gelegen. Hij speelde echt bizar goed

29 juni 2021 om 14:00

De 3-3 lag anders wel aan hem...

Wat een speler die Pogba! Jammer dat hij niet vaker zo schitterd echt genoten van hem. Wel blij dat Frankrijk eruit geknikkerd is.

Als Benzema liefhebber baal ik enorm van de uitschakeling. Hij heeft zichzelf gelukkig wel kunnen bewijzen en nu is het hopen dat Zidane wordt aangetrokken als nieuwe bondscoach. Dan kunnen we nog anderhalf jaar genieten van KB9 in de spits.

29 juni 2021 om 09:51

Door de uitschakeling en de goal van Pogba is het niet veel gegaan over die goal van Benzema... Maar man, dat was echt een zieke goal zeg.

29 juni 2021 om 10:14

@vp10arsenal,

Goede goals, allebei, maar om het nou een zieke goal te noemen vind ik wel ver gaan.

29 juni 2021 om 10:17

Die aanname is bewust he (bij die 1e, uiteraard), dat zie je?

29 juni 2021 om 11:19

Ik vond het ook echt een Bergkampiaanse goal haast. Mooiste van het toernooi wat mij betreft: vind dit veel knapper dan zo’n afstandsschot.

Wat een aparte punten zeg, aan de kant van Zwitserland verdienen xhaka, freuler en akanji minstens een 8, wat waren die belangrijk.

29 juni 2021 om 10:01

Ik las het ook inderdaad. De verdedigers in het algemeen speelden echt goed en hielden veel tegen. Zuber was ziek goed tegen Pavard. Zwitserland zo verzorgd aan de bal, die verdienen absoluut hoger.

29 juni 2021 om 10:18

De cijfers van Zwitserland hadden wel hoger gemogen inderdaad, maar een 8 voor Akanji vind ik wel erg overdreven. Ze hebben wel gewoon 3 tegendoelpunten gehad, dan kan je wat mij betreft nooit een hoog cijfer halen als centrale verdediger.

29 juni 2021 om 10:23

Wat een leiderschap toonde Xhaka ook! En niet alleen hij; de verbetenheid en absolute wil om te winnen was prachtig om te zien bij de Zwitsers. Zo sterk om na een gemiste kans op 2-0 en een 3-1 achterstand toch het karakter te hebben de boel om te draaien.

Tja wie moet je als Bondscoach aanstellen als je Zidane aanstelt krijg je hetzelfde behoudende voetbal als onder Deschamps. Zidane speelt ook vaak heel afwachtend. Dat gezegd hebbende lijkt het me wel de meest logische kandidaat.

29 juni 2021 om 10:11

De Boer!

29 juni 2021 om 10:14

Die breng ik vanmiddag nog persoonlijk naar Frankrijk.

29 juni 2021 om 10:49

Dit soort dingen zeg je toch ook als je pas voetbal volgt sinds Zidanes tweede termijn? Die man speelt helemaal niet afwachtend of defensief. Hij is gewoon boven alles een pragmatische coach en schikt zich naar zijn materiaal. Zijn eerste termijn speelde Madrid lekker aanvallend voetbal, het voetbal zelf was niet perse heel typerend zoals onder Pep bijvoorbeeld; het was simpel en ging vooral van de klasse van de spelers uit maar was wel gewoon volledig vooruit. Madrid stond er toen om bekend geen clean sheet vast te kunnen houden maar gewoon altijd meer te scoren. Sinds het vertrek van Ronaldo en het aftakelen van enkele anderen is de selectie een stuk minder en dus kan Zidane niet meer zo spelen. Daarom was het allemaal een stuk defensiever de tweede keer. Bij Frankrijk zou Zidane het gewoon simpel houden, de jongens tevreden houden, motiveren en de beste 11 opstellen en lekker hun ding laten doen. Meer heb heb niet nodig om geweldig voetbal te brengen met dit team. Deschamps is een anker, Zidane zijn aanpak zou volgens mij bevrijdend zijn. Haalt sowieso het beste uit Pogba, Benz en Mbappe

Als je met dit materiaal zó wilt spelen, dan verdien je uitschakeling door een land wat met veel minder materiaal wél aanvallend speelt.

Frankrijk zou ieder land moeten domineren en kapot moeten combineren, met wat zij hebben lopen.

29 juni 2021 om 10:02

Na die 1-0 zetten ze ook 5 minuten aan, dat was echt genieten.

29 juni 2021 om 10:11

Wederom louter reacties over Frankrijk met z’n ‘geweldige’ Pogba, afgewisseld met de even irrelevante als onvermijdelijke trap na voor Frank de Boer. Maar kom op mensen, kan er nou werkelijk geen halve syllabe af voor een werkelijk FANTASTISCH voetballend Zwitserland?

29 juni 2021 om 10:16

Ik heb niks tegen Zwitserland hoor echt niet, maar toen Frankrijk even wilde, speelden ze Zwitserland echt helemaal tuureluurs. Dat ze dat niet vaker hebben laten zien, ligt gewoon aan die coach. Vandaar dat het wat minder over Zwitserland gaat, imo. Die speelden inderdaad wel echt goed gezien hun mogelijkheden, indrukwekkend.

29 juni 2021 om 11:18

Oh dus Frankrijk wilde niet...liever speelde ze gelijk....hahaha

Oranje, De Boer hebben jullie opgelet hoe je 5-3-2 uitvoert? Wat mooi passie en inzet en bij vlagen goed positie spel heeft zwitserland op de mat laten zien. Echt prachtige wedstrijd gisteren. Tuurlijk die zwitsers hebben geluk gehad, maar aan inzet geen gebrek. Dit bewijst als je karakter in je ploeg hebt dat je wedstrijd ook nog eens kan winnen. Bij zwisterland zag je duidelijk van elkaar wat ze wisten elkaar verwachten.Spelers die eveñ uit positie waren hoppa andere speler die dat opving. Op gegeven moment zelfs met zn alle aanvallen en verdedigen ook de spits. Iets wat depay niet ként. Dus je hebt altijd man minder tijdens verdedigen. Die zondagschot van pogba oh oh oh oh wat heeerrluk. Nederland mag hier vañ dromen.

Het is wel behoorlijk mooie manier om er uit te gaan. Liever dit dan het totaal onmachtige slappe spel van Oranje van afgelopen zondag.

En zoals Goalski hierboven zegty: wat een lage punten voor de Zwitsers. Als je de wereldkampioen met je hart op je schoenen weet uit te schakelen verdien je alleen al voor inzet meer punten.

Erg lekker dat die Fransen er uit zitten en vooral dat die vervelende Deschamps in Parijs op de blaren mag gaan zitten. Erg vervelende coach die van dit Frankrijk gewoon een saaie ploeg maakte. Weg met die kwast.

Persoonlijk kun je me na de uitschakeling van Oranje geen groter plezier doen dan me een exit van Frankrijk uit een toernooi voorschotelen! Zeker als een underdog als Zwitserland het voor elkaar krijgt. Het is een ploeg die ik sinds 1998 al betrap op een ontzettende zelfingenomenheid, met spelers die dat in veel gevallen ook uitstralen. Overigens moet ik zeggen dat ik een totale afbranding van de Franse ploeg niet zo op zijn plaats vind als vergeleken met Oranje. Op een waardeloze verdediging na speelden ze heel behoorlijk. Maar je moet ook gewoon credits geven aan daad- en veerkrachtige Zwitsers.

Vraag me echt af waar ging het fout voor Frankrijk. Die opstelling ook, zomaar, zijn die spelers er wel gewend mee? Of toen ze voor kwamen, 3-1 zie je gewoon dat zij alsnog ruimtes weg gaven dat ik denk hoe dan. Hou de boel dan compact en dicht zeg. Tuurlijk deed Zwitserland dat netjes maar zo makkelijk goals weg geven, sloeg nergens op. Die defensie wist ook niet hoe ze moesten staan of wat dan ook. Heel vreemd allemaal. En tsja dit is gewoon een dramatisch resultaat voor ze. Niks meer, niks minder!

Tja, als Pogba maar een 6 krijgt, dan neem ik die punten al niet meer serieus. Speelde een geweldige wedstrijd en niet alleen vanwege zijn doelpunt. Speelt zoveel beter bij Frankrijk dan bij United.
Maar de Zwitsers tonen wel hoe je een topfavoriet kunt verslaan: inzet, winnaarsmentaliteit en doorgaan tot de allerlaatste minuut. Als een team, geen verzameling bv'tjes. Eigenlijk alles dus tegenovergesteld aan Nederland.

29 juni 2021 om 10:25

Voetballend een 9, maar 3 minpunten voor zijn manier van juichen

29 juni 2021 om 10:31

Bwa ik vond het best knap dat Pogba, na zo een wereldgoal, de beheersing had om gewoon te blijven staan en niet als een gek het veld over te lopen. De dansjes erna waren echter wel van het goede teveel😀

29 juni 2021 om 11:17

Pogba stond aan de basis van de 3-3 .. hoe fantastisch ben je dan precies?

29 juni 2021 om 13:00

Er wordt wel overdreven gedaan over Pogba zulke fouten mogen niet, daar mag je keihard op afgerekend worden dan heb je gefaald in mijn ogen

29 juni 2021 om 15:12

In plaats van een 10 krijgt hij een 9. Zo fantastisch speelde Pogba (het hele toernooi).

29 juni 2021 om 18:55

Dan vergeet je gemakshalve dat er daarna vier Franse spelers niet in staat zijn om de speler die door het midden kwam op te vangen. Vind ik niet echt de directe oorzaak van de 3-3. En je vergeet de assists (zeker 2 keer) die door de Franse aanvallers niet worden afgemaakt. Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.

De Fransen die met zulk een team vanuit een verdedigend tactisch plan spelen en dit al van op het WK,.... Wel dat is gewoon verwerpelijk !
Fransen zijn trots, patriotten en zeer kritisch maar doordat deze tactiek hun het WK had gegeven bleef vdie kritiek kleintjes.
Maar de Fransen zijn ook snel arrogant en dat heeft hen de nek omgedraaid....tegen een team zoals Zwitserland had Frankrijk voluit voor de aanval moeten gaan en dan waren wellicht hun defensieve gebreken minder getoond want door deze gebreken hebben ze elke match hun probleem gehad. Op het WK bleek die verdediging sterk nu was die verdediging de oorzaak van de uitschakeling.

Ik ben een groot criticaster van de voetballer Pogba en dat veranderd echt niet door dit toernooi maarrrr..hij was de beste bij de Fransen en heeft goede dingen laten zien. Mooie goal ook.

Ik voorspel tevens dat het weer een jaartje afzien wordt met hem in de PL.
We moeten accepteren dat het er af en toe uitkomt maar dat het nooit constant zal worden. Hij is inmiddels 28 hè...28. Die mentaliteit gaat nu niet ineens verbeteren. Het enige lichtpuntje is dat hij eruit ligt want je zag die zelfoverschatting bij vlagen alweer...maar dat hoort bij het mentaliteitsprobleem.

29 juni 2021 om 13:02

Deed het leuk maar als je naar details kijkt heeft Pogba het slecht gedaan, mag zich de 3-3 volledig aanrekenen...

Deschamps hadden ze direct na de wedstrijd op straat moeten zetten. En dan Zidane aanstellen.

Frankrijk kon pas wat doen nadat Zwitserland de penalty miste. Zwitserland verdiend hef gewoon om verder te gaan. Sppelde verzorgd en gedisciplineerd.

Pogba speelde echt de pannen vh dak gisteren. Wat jammer is, is dat ze na de 3-1 dachten (ik ook trouwens) dat ze er al waren. Doordat Griezman, Benz en Coman wegvielen, was de kwaliteit een stuk lager. Juist op die momenten zou het mooi zijn als Pogba geconcentreerd door blijft spelen tot het einde. Kan ie daarna zn Fortnite dansjes doen.

Toch mooi kunnen we zeggen dat we net zover zijn gekomen als frankrijk

Het is gewoon over en sluiten voor Deschamps. Zidane staat te popelen om het over te nemen en is wellicht de best beschikbare keuze dan. Geen idee of Henry ervoor voelt om het samen met Zidane te doen als zijn assistent.

Wat Louis van Gaal deed met Oranje was knap want qua kwaliteit was Oranje destijds gewoon zwak. Maar met zo een wereldklasse selectie van Zwitserland verliezen (vooral op mentaliteit) is iets waar de coach gewoon heeft gefaald. Het verbaast me overigens dat een speler als Lenglet met open, droge ogen gewoon straks weer terug reist naar FC Barcelona. Ik kan me niet voorstellen dat er geen betere Franse verdedigers zijn die je kan oproepen.

Dan krijgt Kanté een onvoldoende maar wat deed hij nou echt verkeerd. Hij onderschept en levert af. Mbappé was het hele toernooi al zwak en dat hij die laatste bal nam was al een vrij grote zekerheid dat hij die zou missen. Wanneer de druk het grootst is neemt hij die bal zonder vertrouwen. .

Wat een rare cijfers zeg. Pogba speelde geweldig en krijgt een 6? Griezman een onvoldoende? Die man was werkelijk overal in het spel betrokken. Om nog maar te zwijgen over Zwitserland: die spelen de pot van hun leven en krijgen gemiddeld een onvoldoende? Hoe kun je Xhaka na deze wedstrijd in hemelsnaam een 6 geven?

Mooi voor het voetbal dat ploegen als Frankrijk en Portugal gestraft worden voor hun behoudende/afwachtende tacktiek. Terwijl ze over geweldige elftallen beschikken en zeer zeker met offensief voetbal meer tot stand kunnen brengen.

Mbappe speelde slecht maar wat ik raar en oncollegiaal vond is dat hij zijn strafschop mistte er geen 1 speler was die hem even een arm om de schouder sloeg, hij liep gelijk weg

Ik vind de cijfers die ze aan de Zwitsers geven wel schrijnend. Als je een team met zoveel meer kwaliteit uiteindelijk weet te verslaan, kan het naar mijn idee niet zo zijn dat het hoogste cijfer een 7 is. Erg jammer dat Xhaka geschorst is. Die liet gisteren even zien hoe een aanvoerder het voortouw neemt, in plaats van ons poesje Wijnaldum

Toch vraag ik me af wat verschil is met Spanje waar iedereen in euforie is. Daar neemt coach ook vreemde beslissingen in opstelling (Jordi Alba zonder reden passeren voor iemand die geen minuut heeft gespeeld, net als Lenglett), komen ze ook op achterstand en verpesten uiteindelijk een 3-1 voorsprong vlak voor einde. Spanje wint uiteindelijk nipt, maar is Dechamps een slechte coach en Enrique een goede omdat Mbappe een penalty mist en Kroatie grote kans mist?

Deze dreun zullen de Fransen om en nabij 100x erger voelen dan de oorwassing van Oranje. Frankrijk is de wereldkampioen met een elftal waarvan de bank en basis zowat even sterk zijn. Deze nederlaag is ontluisterend slecht. Ik geniet er stiekem ook wel weer van, want zo voelt de uitschakeling van Oranje al weer minder erg. Zo zie je maar dat er dus verrassende cupfighters zijn dit toernooi tot nu toe: Tsjechie en Zwitserland. Toch prachtig!

Frankrijk is individuele goed. Maar Zwitserland was een beter team. Vooral de nr 10 van hun (. Ben zen naam ff kwijt) geweldig. En dan die mbappe die begint echt neymar trekjes te vertonen als het niet loopt bij hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren