Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Depay is een groot voorbeeld voor hem, dat kon ik gelukkig regelen’

Laatste update:

Tomás Galásek bezorgde Tomas Soucek zondagavond een gelukzalig moment na afloop van de 0-2 overwinning op het Nederlands elftal in de achtste finale van het EK. De assistent-bondscoach van Tsjechië wendde zijn contacten binnen de technische staf van Oranje aan om zo het shirt van Memphis Depay te verkrijgen. Soucek is namelijk een groot bewonderaar van de aanvaller van Nederland en Barcelona.

Galásek voelde mee met de stafleden van het Nederlands elftal na de eliminatie in Boedapest. Hij kent verschillende mensen daaruit nog uit zijn periode als speler van Ajax. "Ik wilde ze natuurlijk nog even spreken, maar ik was eigenlijk ook met een opdracht naar ze toe gestuurd", zo benadrukt de rechterhand van bondscoach Jaroslav Silhavy in gesprek met de NOS. "Onze middenvelder Tomas Soucek wilde namelijk heel graag een shirt hebben van Memphis Depay, een groot voorbeeld voor hem. Dat kon ik gelukkig voor hem regelen."

De voormalig middenvelder van onder meer Ajax en Willem II spreekt van een 'magische avond' voor de Tsjechen in Boedapest. "Absoluut. Dit is heel bijzonder voor ons", aldus de Tsjechische coach, die uiteindelijk een Nederlands woord weet te vinden om de stunt van zijn land op het EK te omschrijven. "Kippenvel! Dat is het: de hele avond kippenvel. Ik kan het bijna niet geloven. Ik ben zó blij dat we dit voor elkaar hebben gekregen."

Galásek is dolblij dat het strijdplan van Tsjechië goed uitpakte in de Puskás Aréna. Na de rode kaart voor Matthijs de Ligt in de tweede helft werd met een overtal de klus geklaard door doelpunten van Tomas Holes en Patrik Schick. "Nederlanders kunnen natuurlijk ontzettend goed voetballen, maar we wisten dat er kansen zouden liggen als we hun spel konden ontregelen." In de kwartfinale van het EK in Baku wacht zaterdag de ontmoeting met Denemarken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had Depay niet gewoon een Tsjechië shirt aan kunnen trekken? Want vond het lastig om nou te bepalen voor welk land hij speelde.

28 juni 2021 om 11:46

Ik denk ook dat het satire was van die soucek.

28 juni 2021 om 11:58

Ja verdomd dat zal het zijn geweest
Wat zal hij met het shirtje hebben gedaan. Wat Koeman deed weten we allemaal nog wel

28 juni 2021 om 12:23

Als je het zo bekijkt hadden ze allemaal een shirt van tsjechie aan kunnen trekken, dit was collectief falen.

28 juni 2021 om 14:58

Koning Dumfries niet. De rots in de branding. Iemand die welbespraakt overkomt, vol inzet. Zulke jongens zie ik graag in Oranje.

Soucek een grote bewonderaar van Memphis, wat een bijzonder verhaal. Hij is samen met Koeman, Frank en Mempis zelf natuurlijk de enige waarschijnlijk die hem zo geweldig vinden. Wat een drama toernooi heeft die jongen gespeeld zeg.

28 juni 2021 om 11:49

Ik vind drama toernooi wel overdreven. Gister was hij erg matig. Maar in de groepsfase heeft hij een aantal goede dingen laten zien. Niet allemaal Derksen napraten.

28 juni 2021 om 11:51

Het balverlies dat hij leidt is wel echt buitensporig. Tegen Oekraïne was het meer dan 20 keer geloof ik en vandaag zal hij dat ook wel gehaald hebben.

28 juni 2021 om 11:51

Wat heeft hij dan precies laten zien? Verreweg de speler met het meeste balverlies en vond hem geen enkele wedstrijd overtuigend dat je het balverlies maar voor lief moet nemen. Leuk zo'n pre-assist tegen Oostenrijk, maar ook dat was nou niet echt alsof de klasse ervan af spat.

28 juni 2021 om 12:02

Depay kan er niets aan doen. Hij werd de hemel ingeprezen door de media, door mensen die hem totaal niet zagen zitten. Het aantal veren in zijn kont was overweldigend. Bovendien wilde Barca hem, vanuit zijn ploegie uit Frankrijk. De voorzitter zei toch dat meneer Depay een pleg voor zichzelf wilde, iedereen moest in zijn dienst spelen. Hij was een soort Messi/ Ronaldo
dan zie ik Kevin de Bruine, Lukaku, Eden Hazard Carsaco, Immobili (of zoiets) enz enz. spelers die normaal blijven.
Maar er zaten ook veren tussen die slecht bedoelt waren, die hem het idee moesten geven dat hij een topper was en zij lachen zich nu een breuk (gijp derkzen enz)

28 juni 2021 om 12:03

Depay heeft idd in de poule fase laten zien het niveau niet aan te kunnen. Wat hij trouwens feilloos door trok naar de 8ste finales.

28 juni 2021 om 12:07

Overdreven? Heb jij hem gezien dan die 4 wedstrijden en elke x die vrije trappen nemen die op niets uitdraaien.
Passie, instelling en werklust kennen die volgevreten vedettes niet voor elkaar

28 juni 2021 om 12:25

Ik vind dat het niet echt volledig aan Depay ligt maar aan het collectief. Sinds Frank bondscoach is hebben we maar 1 leuke wedstrijd gehad sn dat was die uit tegen Italie. Waar zijn die mooie wedstrijden onder Koeman gebleven?

28 juni 2021 om 14:16

Hij heeft doelpunten gemaakt, maar hij heeft ook vreselijk veel balverlies geleden. Bovendien moet je ook niet vergeten dat we Oostenrijk, Noord-Macedonie en Oekraine in de poule hadden. Daar mag je ook best wel rendement tegen hebben. Memphis is natuurlijk geen slechte voetballer, maar hij heeft wel degelijk een slecht EK gespeeld. Mensen maken het nu wel erger dan het is want het kan nou eenmaal gebeuren dat je tijdens zo'n eindtoernooi even niet in vorm bent. Bovendien denk ik dat dit systeem totaal niet functioneert waardoor Memphis te veel spelers met een ander shirtje om zich heen heeft en te weinig afspeelmogelijkheden bij hem in de buurt. Het verschil tussen periode Koeman en nu is veel te groot om het te wijten aan de vorm van spelers.

28 juni 2021 om 11:53

Altijd dat zielige gedoe dat je geen commentaar mag leveren op onze God Memphis. De Ligt heeft gewoon een solide toernooi gespeeld en gaat inderdaad de fout in met zijn handsbal, maar Depay heeft echt werkelijk weinig goeds gedaan. Wel leuk voor hem dat die samen met de Boys naar zijn zelfpijperij heeft kunnen kijken op de nationale televisie. Zoals De Ligt na de wedstrijd door het stof gaat, daar kan Memphis nog wat van leren. Ik heb Memphis nog niet horen zeggen dat die een dramatisch toernooi heeft gespeeld, jij wel?

28 juni 2021 om 12:01

Het artikel gaat over Depay. Logisch toch dat zijn reactie dan ook over Depay gaat. 9 van de 10 keer worden er al andere zaken bijgehaald en gaat het over andere clubs. Wees blij dat iemand is een keer bij een artikel over depay reageert over depay.

28 juni 2021 om 13:18

Ik houd de Ligt helemaal noet buiten schot. Dit topic gaat daar gewoon niet over. Maar de Ligt heeft ook keihard gefaald hoor als je dat zo graag wil horen. Er wordt gezegd dat hij de beste verdediger, maar ik vind persoonlijk de Vrij beter. Overigens waren er buiten de Ligt en Memphis ook genoeg andere die gister lieten afweten.

28 juni 2021 om 11:52

Depay is gewoon niet de topspeler die hij pretendeert te zijn. En dat is op dit EK pijnlijk duidelijk geworden. En dan moet die jongen nog naar Barcelona... nogal een geluk dat Koeman daar voorlopig nog zit.

28 juni 2021 om 12:18

Maar hoezo pretendeert hij een speler te zijn die hij niet is. Waar haal je dit soort gedachten toch vandaan?

28 juni 2021 om 13:46

Hij denkt een soort Messi te zijn die met zijn indrukwekkende solo’s tegenstanders tot wanhoop drijft en zo de natie eeuwige glorie zal schenken, met zichzelf in de rol van de absolute superster. Realiteit is echter dat Depay zowat elke wedstrijd meer dan 20x balverlies heeft en op de momenten waarop hij er moet staan, afwezig is. Zowel tijdens als na de wedstrijd trouwens.

28 juni 2021 om 12:17

Depay heeft ontzettend veel bewonderaars. Beetje zielig om daar zo negatief en grappend over te doen.

28 juni 2021 om 13:20

Ja ik las hier laatst dat iemand hem een completere voetballer vind dan jou gebruikersnaam Benzema. Ik zie dan waarschijnlijk een andere Depay spelen, want ik begrijp de hype rond die jongen echt niet.

28 juni 2021 om 13:54

Benzema is zo een beetje de meest complete aanvaller ter wereld, dus dat is i.i.g. onzin. Depay is ook een getalenteerde speler en heeft iets wat niet veel spelers hebben. Echter moet hij af van van het onnodige balverlies. Hij moet meer doseren in risico nemen en voor de makkelijke optie gaan.

28 juni 2021 om 16:59

Satire?

28 juni 2021 om 13:07

Zelfde geldt voor Frenkie. Enorm gehypt maar dit EK kon hij de hype niet waarmaken

28 juni 2021 om 14:28

Maar wat verwacht je dan in hemelsnaam van een controlerende verdedigende middenvelder? Dat hij ineens doelpunten en assists gaat maken? Het vreemde eigenlijk is dat de voorheen 1 van de mindere basisspelers eigenlijk het beste EK gespeeld heeft, namelijk Dumfries. Echter kunnen we naar spelers blijven wijzen, maar we wisten toch allemaal allang dat 5-3-2 niet ging werken? Datgene waarvoor je zo'n formatie in het leven roept, was er niet. De verdediging oogde kwetsbaar en zelfs het slot op de deur (De Roon en in mindere mate de intercepties van De Jong) bleken niet genoeg om die kwetsbaarheden te compenseren.

28 juni 2021 om 15:32

ik verwacht iig niet van een controleur dat hij constant het tempo vertraagd door te lang te lopen met de bal om vervolgens een tikkie breed of terug over 3 meter te geven, zijn duels niet wint en constant loopt te mekkeren bij de scheidsrechter. iedereen op Dumfries na heeft idd gewoon een slecht EK gespeeld

Een voorbeeld in de zin van hoe het niet moet mag ik hopen

28 juni 2021 om 13:17

Kan mij ook niet indenken dat zo’n nuchtere Tsjech fan is van zo’n mislukte rapper met veel te groot ego. Ik denk dat ie het shirt reeds op het Tsjechische marktplaats heeft gezet 😜

Je kan echt alleen maar bewondering hebben voor het tactische speelplan van Tsjechië. Niet achterover leunen, maar juist Nederland wat hoger opvangen en de opbouw volledig ontregelen. Dat Frank de Boer daar geen tactische reactie tegenover kon zetten, getuigt imo van onkunde. Hij had het in de rust al om moeten zetten naar 433, met twee wingers en de ruimte achter de trage laatste linie van de Tsjechen had je hen veel meer pijn kunnen doen en hadden we denk ik gewonnen. Chapeau voor de Tsjechen.

28 juni 2021 om 14:31

Ik vind het vooral triest dat iedereen het nu heeft over Memphis, Wijnaldum en De Jong, terwijl het toch echt De Ligt is die maar niet loskomt in Oranje. Een onuitwisbare indruk laat hij gewoon nog niet achter. Geen schande als je z'n leeftijd erbij betrekt, maar met 10 man op een EK in een knock-out is altijd moeilijk. Dit mag je gewoon op het conto van de technische staf onder leiding van De Boer en De Ligt zetten. Tot de rode kaart was het dan wel niet goed, maar na de rode kaart werd het pas echt triest.

28 juni 2021 om 15:28

Eens, De Ligt blijft zijn momentjes houden waarop hij in de fout gaat. Wanneer Virgil weer terug is, zie ik het liefst een 433 en De Vrij en Van Dijk centraal achterin. Beste verdedigingsduo van de wereld heb je dan. De Ligt moet echt constanter worden om een van die twee af te lossen.

28 juni 2021 om 15:38

Dat is ook ongetwijfeld een kwestie van tijd. Daar heb ik alle vertrouwen in. Echter moet iedereen met een stel ogen toch gewoon kunnen concluderen dat De Ligt in Oranje nog te wisselvallig is. Van Dijk en De Vrij zijn duidelijk verder op dat gebied. Niet vreemd gezien het verschil in leeftijd, maar het mag allemaal nog wat scherper bij De Ligt. Dan kunnen we gaan vallen over onze sterkhouders, maar hebben we dit ooit zien gebeuren onder Koeman? Toen stonden ze er in de grote wedstrijden wel. Ligt het dan aan de spelers of het systeem dat niet rendeert? Ik denk namelijk het tweede, want je ziet aan alles dat spelers onwennig zijn.

depay heeft enorme focus en drive. alleen vertoond hoogheid waanzin. hij ziet zichzelf al redder en held daardoor begint hij aan acties wat alleen messi kan. dan lijd je balverlies op vervelende moment en ja hoor dan mag je middenvelders en verdedigers het weer opruimen. kijk balverlies is normaal en onontkomelijk maar bij depay is het gewoon heel vaak niet nodig speel soms simpel kaatst terug wees geduldig die moment komen er. de bal moet in de ploeg blijven en kan je rustig kijken naar goede momenten. depay als voorbeeld nemen kan maar niet als persoon maar meer als zijn competenties!

Het shirt dragen is ook wel het enige wat gisteravond wel is gelukt bij Depay...

Haha dit maakt de vernedering wel compleet. Kansloos verliezen van een stel houthakkers en dan wil er daarna een je handtekening hebben.

Wat een trieste bedoeling allemaal.
Zijn wij nu klaar met Frank de Boer bashen? Tuurlijk moet hij ontslagen worden, hij is eindverantwoordelijke van ons land die verschrikkelijk heeft staan schutteren gister en daarnaast heeft hij verschrikkelijke wissels toegepast gister. Maar ik kan mij geen enkele bondscoach opnoemen die gister gewonnen had. Ik heb spelers gezien die zover door de ondergrens zakken dat ik twijfel of zij zich daadwerkelijk Intrinsiek verbonden voelen met de natie.

Het doet mij pijn aan de ogen als ik zie met hoe weinig passie spelers op het veld kunnen staan met het mooie logo van Oranje erop. Het probleem is duidelijk, straks gaat de bondscoach weg maar de spelers mogen en blijven opnieuw wanprestaties leveren met de huidige selectie.
Ik moet mijzelf forceren om geen naam te noemen die ik kan koppelen aan de wanprestaties op het veld van gisteravond, desbetreffend persoon is het perfecte voorbeeld wat er mis is bij Nederland. Hoe ik hem gister op het veld heb zien dartelen twijfel ik oprecht of hij door heeft dat hij voor 17 miljoen mensen voetbalt en het mooie is, er is niemand die hier wat van gaat zeggen want het ligt natuurlijk allemaal aan de bondscoach.

Er is op dit moment heel veel mis met onze voetbaleftal. een bondscoach moet weg, dat is zeker. Maar van mij part spelen wij met 11 spelers zoals Dumfries dan met 11 spelers zoals Dep.. doe ik het toch bijna. Ik ben zo klaar met bepaalde spelers van Oranje alleen helaas zal hier de komende 2 jaar nog geen verandering in komen. Er moet een bondscoach komen die een ander cultuur erin kan zetten, die de boel durft om te gooien en naar zijn hand te zetten, helaas is Frank de Boer daar te laf voor geweest, terwijl hij het zeker wel in zich heeft.

28 juni 2021 om 12:00

Ze zijn gewoon tactisch afgetroefd. Nederland kwam er maar niet doorheen, het was een beetje plichtmatig rondspelen zonder al te veel weg te geven, maar dit was gewoon oplosbaar. Heeft niks met passie te maken of wil, zodra je niet aan voetballen komt lijkt alles altijd apatisch, maar je kunt er niet veel aan doen doordat er gewoon weinig mogelijkheden zijn.

Zodra je in je spel komt, valt het altijd weg dat spelers geen passie of wil hebben, omdat alles dan veel makkelijker gaat. Of denk je nou echt dat Frenkie, Memphis en De Ligt er oprecht geen zin in hadden?

28 juni 2021 om 12:18

Ik vond Tsjechië tactisch heel sterk spelen. Mandekking op het middenveld, verdedigers vast zetten zodat Stekelenburg de lange bal moet hanteren. Dat soort wedstrijden zijn net een schaakspel. Je wacht tot je tegenstander een fout maakt en dan sla je toe.

Malen had de uitgelezen kans om toe te slaan en daarna geven we de wedstrijd weg door die rode kaart. Als die rode kaart niet was gevallen dan denk dat we een hele grote kan hadden om die wedstrijd te winnen.

28 juni 2021 om 12:30

Precies, maar als je tactisch overklast wordt moet je als coach iets aanpassen en dat is maar niet gebeurd. Een switch naar 433 had Tsjechie veel meer moeite gegeven om zo druk te zetten, omdat je er dan met de kwaliteiten van Nederland gewoon onder uit had kunnen voetballen.

28 juni 2021 om 12:41

Dwight is onder koeman degene geweest die zo nu en dan tactisch met een oplossing kwam dus ik vraag me af of Frank de Boer lekker eigenwijs is geweest en adviezen naast zich neer heeft gelegd van zijn assistenten.

28 juni 2021 om 12:00

Die coach had hem moeten wisselen na 10 minuten, daar is hij coach voor

28 juni 2021 om 12:04

Als een speler slecht speelt, dan is t aan de bondscoach om die speler te wisselen voor een speler die wel kan brengen wat gevraagd wordt. Je kan ook gewoon zeggen dat je t over Depay hebt, want ik heb nog niemand gezien die hem goed vond spelen. Bovendien is een groot gedeelte ook afhankelijk van tactiek. Ik las / hoorde een stuk van Pieter Zwart van VI die al van tevoren had gezegd dat de Tsjechen tactisch op zo'n manier zouden spelen, dat het lijkt alsof je constant aan het breien bent en er weinig tempo in het spel zit. Dan moet je als coach daar wat tegenover stellen, misschien wat opportunistischer spelen, misschien wat meer voetballers in het elftal zetten in plaats van 5 verdedigers (433 dus), wat spelers opstellen met een individuele actie of een goed afstandsschot (gakpo, Berghuis, geen Promes in elk geval). Vrijwel alle punten die jij hierboven noemt, zijn op te vangen met een wissel of een tactische omzetting. We moeten niet vergeten dat hij 5 wissels had. Dat een aantal spelers een fout maken op cruciale momenten (malen, De Ligt, Stekelenburg), wat je wellicht ook de overwinning gekost heeft, daar heeft hij geen invloed op, maar hij kan wel voorwaarden scheppen waarop je meer kansen kan creëren, meer duels kan winnen of de bal beter vast kan houden. En daarin heeft hij gefaald. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat een vgaal wel keihard geweest was voor sommige spelers en hen gewisseld had, die kent namelijk geen hiërarchie en daar word je gewoon gewisseld als je slecht speelt.

Dus we geven ze naast de overwinning ook nog cadeautjes mee. Wat lief!

Hoe heeft dit toch kunnen gebeuren. We zijn kwalitatief 10x beter dan die Tsjechen.
Dan heb je gewoon kei en keihard gefaald. Koeman legde France en Duitsland over de knie en deze worst coach in premier league history kan tsjechie niet eens bedwingen.
Wrm duurt het melden van zijn ontslag zo verdomd lang??

28 juni 2021 om 12:13

Als je denkt dat nederland kwalitatief 10 keer beter is dan Tsjechië dan heb je er weinig van begrepen. En Koeman legde Frankrijk en Duitsland over de knie? Heb je de wedstrijden wel gezien? Of alleen de uitslagen bekeken? Tegen Frankrijk zat alles mee en tegen Duitsland had het net zo goed andersom kunnen zijn. En ook Duitsland is niet top nu. Verliezen in WK-kwalificatie gewoon van Noord-Macedonie en kunnen op het EK niet winnen van Hongarije. Pure scorebord reactie dus. Ook toen kon Nederland alleen goed voetballen als ze zelf het spel niet hoefde te maken. Dus eindconclusie; Gewoon te weinig kwaliteit

Memphis heeft zn allerbelangrijkste en beste wedstrijden als valse 9 gespeeld in een 433 systeem. Dat is gewoon compleet wat anders dan zo een statische 2 spitsen voorhoede, zonder middenvelders om je heen. Kapitale fout van de Boer om je beste spelers niet te laten renderen (frenkie, Wijnaldum, Memphis) door een hele statische 532 formatie te willen implementeren tegen beduidende mindere tegenstanders. Dit systeem is bij uitstek prima om te spelen tegen de toplanden, omdat het echt wel zn voordelen heeft in als reactiesysteem met hoge backs, maar als je het spel wilt maken (zoals NL altijd wilt) is het een dramatisch systeem (doe dan 343). Ik denk dat dit een grote reden is waarom Memphis zo een verschikkelijk matig toernooi gespeeld heeft en tevens dat Frenkie relatief onzichtbaar was.
Je zet 3 CVs zo makkelijk onder druk, er is altijd een ondertal op het middenveld, waardoor je gewoon vanuit de opbouw totaal niet aan voetballen komt, dat zag je al vanaf de oefenwedstrijd tegen Schotland. De Roon wilt (logisch) de bal in de opbouw liever niet hebben, waardoor alles naar Frenkie moet, die goed werd afgesloten door de Tsjechen. Hierdoor kwam NL niet verder dan wat lange ballen naar de backs en laten die nou net de meest onhandige zijn met de voortzetting. Nederland is tactisch gewoon compleet afgetroefd.

Met een 433 tegen Tsjechie had je veel makkelijker kunnen voetballen, daar ben ik heilig van overtuigd (en ja dit zei ik ook voor de wedstrijd al).

Zag van de week nog een mooie quote van Memphis voorbij komen en dan vraag ik me toch wel af hoe je nog fan van deze gozer kan zijn. Memphis Depay: "my whole life is upside down. They talk about the headlines in papers, me wearing a hat and all the f**** s***. They say, in Manchester I flopped. But let’s go, man. I drive a Rolls Royce, this is my life." Op het veld is het ook 3x niks pure ergernis om naar te kijken.

Dat er nog spelers zijn waarvan Depay hun grote voorbeeld is. Hij is eigenlijk het voorbeeld van hoe het niet moet. Telkens balverlies, geen schoten op doel.. eigenlijk lukte de meest simpele pass naar een medespeler al niet. Natuurlijk kan hij goed voetballen, maar speelt de laatste tijd meer slecht dan goed. Hij moet gewoon niet teveel met randzaken (media) bezig zijn en zich alleen focussen op voetbal. Zoals anderen ook al zeggen, hij probeert altijd het moeilijkste. Dat is het verschil met internationale topspitsen en Depay. Een Benzema of een Lewandowski weet wanneer hij moet vertrekken, weet wanneer hij een simpele of moeilijke pass moet geven, of waar hij moet staan om de bal er in te knallen. Van alles wat ik net opnoem, heeft Depay niets laten zien dit EK. Ik denk dat Depay zijn vedette gedrag maar even in de vrieskast moet gooien en zich eerst laten zien alvorens te denken/uiten dat hij dé man is waar alles om draait.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren