Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Courtois sneert na ‘kritiek van Hollanders’: ‘Wij zijn door, zij liggen eruit’

Laatste update:

Thibaut Courtois heeft een sneer uitgedeeld richting critici vanuit Nederland nadat hij zich zondagavond met België plaatste voor de kwartfinales van het EK. De Rode Duivels kegelden titelverdediger Portugal uit het toernooi door een 1-0 overwinning. “Ik hoor vaak kritiek op onze verdediging en ik heb tijdens een interview ook gehoord van kritiek van de Hollanders. Maar wij zijn door en zij liggen er nu uit”, aldus Courtois in gesprek met Sporza.

Mogelijk doelt de keeper van Real Madrid op de woorden van Marco van Basten. De oud-voetballer was tijdens de groepsfase kritisch op de achterhoede van België. In de rust van het duel met Denemarken (1-2 winst) noemde Van Basten de ploeg van bondscoach Roberto Marínez ‘schrijnend slecht’. “Als je ziet hoe ze spelen, ze zijn niet geconcentreerd of erbij. Als je zo speelt hoef je niet over tactiek te beginnen, want er klopt niks van. Je moet die gasten in de rust echt op hun flikker geven", zei de NOS-analist.

België kwalificeerde zich zondagavond voor een plek in de kwartfinale. Een doelpunt van Thorgan Hazard was genoeg voor een plek bij de laatste acht. België neemt het in de volgende ronde op tegen Italië. "We hebben pech dat we in een helft zitten met de topploegen, maar we hebben er de kwaliteit wel voor. Laat ons hopen dat we iedereen kunnen recupereren voor de kwartfinale tegen Italië”, zei Courtois.

De Belgische doelman had een drukke avond tegen Portugal. Hij kreeg namelijk liefst 23 schoten op doel, het hoogste aantal dit EK. Ploeggenoot Jan Vertonghen was lovend over het optreden van de sluitpost. "Thibaut is de beste keeper waar ik mee gespeeld heb, een fenomeen", aldus de Benfica-verdediger. "We hebben zeker ons beste voetbal niet laten zien. Wat we wel hebben getoond, is dat we een team vormen."

Kevin De Bruyne viel na rust geblesseerd uit, terwijl ook Eden Hazard de wedstrijd niet uitspeelde. Vertonghen hoopt dat de twee sterspelers van België snel herstellen van hun klachten en vrijdag inzetbaar zijn in München. “Ik heb ze toch zien lachen in de kleedkamer. Hopelijk zijn ze oké, want we zullen ze nodig hebben." Bondscoach Martínez gaf na afloop aan dat er nog niets duidelijk is over de duur van de absentie van het tweetal. "Kevin kon zijn enkel niet goed draaien. Het veld speelde daarin ook een rol. We zullen 48 uur moeten afwachten. Dat geldt ook voor Eden Hazard. Bij hem draait het om een spierletsel."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tja, de Belgen hebben wel recht van spreken deze keer

28 juni 2021 om 00:19

Hoezo recht van spreken. Belgie speelt ook matige wedstrijden, dat mag toch gezegd worden? Prestaties van nederland hebben daar niets mee te maken. Net spanje dat meteen loopt te zeiken op van der vaart die gewoon de waarheid zegt, daarvoor wordt hij betaald. Spelers zijn zo gepikeerd tegenwoordig overal, ja ook die van Nederland.

28 juni 2021 om 00:30

@Hazardinho toen België zei dat ze een betere selectie dan Oranje hadden en ze eerder eruit gingen dan Oranje op het WK2014 deden wij exact hetzelfde. Gun hun dan ook hun momentje om ons terug te pakken op onze kritiek op hun

28 juni 2021 om 00:40

Verschil is dat wij fans dat deden en de spelers niet. Over het algemeen zijn de Belgen meer met Nederland dan Nederland met België namelijk.

28 juni 2021 om 00:46

Inderdaad. Ik heb nog nooit een speler van Oranje iets over Belgie horen zeggen. Die van Belgie zijn daar blijkbaar wel steeds mee bezig

28 juni 2021 om 04:48

Courtois is maar 1 speler. De franstaligen interesseren zich da al helemaal nie. Mss hebben die zo iets met Fransen. En jullie spelers reageren niet omdat Nederland een grotere status heeft. Zoveel goede generaties en wij 2 goede.

28 juni 2021 om 00:24

In dit geval juist niet, want alle kritiek die van Basten gaf bij de wedstrijd tegen Denemarken was gewoon terecht. Voetballers moeten gewoon beter leren omgaan met terechte kritiek en zich niet tot dit soort kinderachtige uitspraken laten verleiden. Zelfde verhaal met die Spanjaarden vorige week.

28 juni 2021 om 00:34

Ik ben wel een beetje klaar met die Belgen. Als ze in 2018 verliezen van een ploeg die lelijk voetbal speelt schreeuwen ze moord en brand dat ze liever verliezen dan lelijk winnen, maar klaarblijkelijk is lelijk winnen nu iets dat een fantastisch prachtige prestatie is. En o ja het beter doen dan de Hollanders, want iets anders kan het gevoelige Rode Duivel-ego ook niet aan.

28 juni 2021 om 00:43

Dat heeft niks met Belgen te maken, dat gebeurt bij ieder team. Daarbij moet je de mening van courtois ook niet zien als alle Belgen. Dat is alsof je valentijn als alle Nederlanders beschouwt.

28 juni 2021 om 00:47

Ik snap sowieso niet dat veel Nederlanders nu ineens voor België zijn. Die liefde is echt zo eenzijdig. Courtois bewijst het nog maar eens. Voor mij heeft Italië meer de gunfactor in de volgende ronde

28 juni 2021 om 04:51

Helemaal niet eenzijdig. Er zijn er ook veel die voor Nederland waren vandaag. Op Tsjechie zit niemand te wachten sinds Nedved gestopt is.

28 juni 2021 om 08:00

Dus omdat courtois het zegt is elke belg anti nederland of zo? Dat is ook een bekrompen gedachte, de boer verkondigde nochtans dat belgie niet ver ging geraken, dus iedere nederlander vond dit nu dan ook. Ik ben helemaal klaar met die nederlanders hun afgunst.

🤔🤔🤔🤔

28 juni 2021 om 09:01

@mcfc1982: Bondscoach Frank de Boer: 'belgië is veel meer topfavoriet dan Nederland op Ek'. Dit zei hij in mei nog.

Je kan het afgunst noemen. Ik had altijd wel een zwak voor België, maar de laatste jaren zie ik alleen maar hoongelach vanuit het zuiden en is de sympathie bij mij wel aardig bekoeld.

28 juni 2021 om 09:08

Ik vraag me nu af wie er dan een gevoelig ego heeft Nick
Blijkbaar doet een opmerking van 1 speler je meer dan je zelf wilt toegeven.

Blijkbaar blijft de opmerking van de Belgen die 3 jaar geleden zijn gemaakt je in het geheugen gegrift.
Een overwinning tegen Portugal is in Ieder geval wel een prachtige prestatie.

28 juni 2021 om 09:22

Hahah met mijn ego is gelukkig niets mis, in tegenstelling tot Courtois weet ik dat ik mijn eigenwaarde niet hoef te halen uit wedstrijdjes om wie het verst kan plassen, maar ik kan slecht tegen lieden die zowel slechte verliezers als slechte winnaars zijn. Eén van de twee daar had ik nog mee kunnen leven haha

28 juni 2021 om 10:46

En nog geen week geleden zei hij nog ze gaan niet ver geraken. Zeker met die zwakke verdediging, maar goed vind het sneu voor nederland. Maar deels werd al gelachen met tjechie en nu spelen zij tegen denemarken. En de deense coach vind het jammer want hij vind tjechie beter als nederland.

28 juni 2021 om 06:07

Nee, dat hebben ze niet. Het is een analist die kritiek uit, en geen speler van Oranje.
Courtois vindt dus eigenlijk dat wanneer je komt uit een land dat uitgeschakeld wordt (op het moment van de uitspraak was Oranje nog niet uitgeschakeld hè..) je geen kritiek mag hebben. Kleinzerig gedrag, wat tevens inhoudt dat geen enkele Belg op aarde kritiek mag hebben op Oranje, aangezien België nog nooit iets gewonnen heeft.

28 juni 2021 om 06:24

Belgie is en blijft een klein land met minderwaardigheidscomplex. Dit soort teksten zul je niet snel horen van een Duitse, Franse of Italiaanse speler. Of moet je nagaan dat een speler van Oranje in 2010 of 2014 opeens over Belgie begon

28 juni 2021 om 09:28

Wij hebben eens de Olympische Spelen gewonnen. In theorie mogen wij met een ster spelen zoals Uruguay dat doet. Nu wil ik de OS niet vergelijken met een WK of EK, maar een prijs is een prijs me dunkt.

28 juni 2021 om 06:53

@japie: wat is dat toch met voetballers dat ze tegenwoordig zo snel op hun p*k getrapt zijn. Ach jee, van Basten zegt iets over de Belgen, en dan vind Courtois dat hij daarop moet reageren. Bij de Belgen zit vaak nog een ongepaste nederigheid jegens Hollanders. Heel Spanje en de spaanse selectie is al een week in rep en roer omdat vd Vaart iets zegt over hun beroerde spel. Wat een kleine kleuters, dat ze zich daardoor laten opnaaien.

28 juni 2021 om 07:49

Dat had van Basten toen ook. België speelde ook gewoon matig voor hun doen. Lijkt wel of niemand meer tegen kritiek kan, al zijn analisten de laatste tijd wel erg negatief en zeiken ze graag alles af.

28 juni 2021 om 08:36

Puur omdat ze door zijn Japie? België speelde opnieuw gewoon zeer matig. Deze Courtois staat al niet bekend als iemand met een subliem zelfbeeld en dit soort reacties zeggen dan ook wel wat, opnieuw. Gun België het doorgaan, maar ze hebben ook wel flink wat geluk gehad en het zal toch echt wel een tandje beter moeten, want Portugal is kwalitatief zeker niet het beste team dit EK. Maarja, we gaan het zien.

28 juni 2021 om 08:58

Dat klopt belgie was niet sterk, en hadden het nodige geluk. Maar je vergeet wel ff dat palinha al lang rood had moeten hebben trekfout van 50m tackle langs achter op kdb, tackle op de enkels van witsel. Pepe die als een m*** intrapt op een belg. Maar goed belgie heeft geluk, en wat zeggen we dan over nederland eruit tegen tjechie er zijn betere ploegen als hun. Ik zou maar nederig zijn en niet bla bla bla. Wat courtois zegt boeit mij niks ik deel zijn mening niet. Maar als je dan zelf belgie afbreekt zie dan dat je zelf beter doet. Met je toppers depay, weghorst, blind,.... de ligt kan beter gaan handballen dan wordt hij niet van het veld gestuurd.

28 juni 2021 om 10:42

Waar in mijn verhaal zeg ik dat Nederland zich niet moet doodschamen? Ik geef mijn mening hier over wat ik van België vind. Ik vind dat ze iets teveel bezig zijn met Nederland, niet alleen nu. Maar goed.

Je komt zojuist goed weg tegen Portugal dus Thibaut moet niet zo makkelijk scoren met dit soort uitspraken en blij wezen dat hij door is. Dit is niet de eerste keer dat ze Nederland erbij halen als zij het toevallig eens beter doen. Laat zij zich maar druk maken om Italië, want die schat ik hoger in dan Portugal

28 juni 2021 om 00:26

Liever goed wegkomen tegen Portugal dan ondermaats presteren tegen Tsjechië.

28 juni 2021 om 06:37

Ja, wij ook liever, maar het geeft je niet meer of minder recht van spreken als analist zijnde. Courtois kan niet tegen kritiek zo blijkt maar weer

28 juni 2021 om 06:31

Dat komt gewoon door hun minderwaardigheidcomplex tov Nederland. Laat gaan joh, ik vind t wel mooi dat ze Portugal eruit hebben geknikkerd..zij hebben met NL wat Engeland met Duitsland heeft. Ze denken dat ze rivalen zijn maar dat komt slechts uit 1 land en niet van beide landen. De rivaal van NL is Duistland en andersom.

28 juni 2021 om 18:00

België - Nederland is toch altijd een derby?

Van mij mag België best Europees kampioen worden. Is immers nog nooit gebeurd en Courtois vertegenwoordigd niet heel België. Maar ik zou het wel leuk vinden als deze kneus om wat voor reden dan ook de rest van het EK mist.

28 juni 2021 om 00:20

AUB niet, dan worden de Belgen nog arroganter en worden wij elke dag belachelijk gemaakt gekleineerd aub niet zeg.. Ik zou het een nachtmerrie vinden.

28 juni 2021 om 00:28

Met Aqua eens. Vond het mooi om te zien dat tijdens het WK het Nederlandse volk achter Belgie stond, totdat ik begon te merken dat de Belgen steeds arroganter werden naarmate ze verder kwamen in het toernooi. Toen dacht ik: Liever niet dan.

28 juni 2021 om 00:30

Hebben die Belgen dan mooi afgekeken van de Nederlanders...

28 juni 2021 om 00:35

Laten we aub niet over arrogantie beginnen, want daar is nederland de heer en meester in. De afgelopen dagen hebben zij zich al rijk gerekend met tsjechie. Telkens hoorde je ze op tv praten over de volgende ronde terwijl ze nog niet eens 1 pot overtuigend hadden gewonnen dit ek. En dat ook nog eens tegen dramatische landen. Ook zou nederland zogenaamd echt wel winnen van spanje of van frankrijk. HEERLIJK dat ze nu de deksel op hun neus krijgen. Ik ga heerlijk slapen

28 juni 2021 om 01:13

Hup holland hup op de vlieger naar huis 🤣🤣🤣

28 juni 2021 om 01:17

Dankjewel je bevestigd precies mijn punt

28 juni 2021 om 08:49

De grap is alleen dat ik geen belg ben 🤫

28 juni 2021 om 11:59

Beiden landen en volkeren hebben daar last van. Verschil is alleen dat Nederlanders er bekend om staan en Belgen zich verschuilen achter een gemaakte 'bescheidenheid' terwijl het tegenovergestelde waar is. Geef mij dan maar een lompe Nederlander die niet om de bres heen draait

28 juni 2021 om 18:45

Als je zo'n goed efltal hebt met spelers als hazard, courtois, de bruyne en lukaku mag je er best van uit gaan dat je bepaalde landen oprolt. Dat is geen arrogantie, dat is realisme. Nederlanders zijn gewoon arrogant terwijl er geen enkele reden daarvoor was. Er werd gewoon met droge ogen beweerd dat nederland wel even zou winnen van frankrijk en van spanje, maar op basis van wat? Je hebt geen topelftal, je hebt de slechtste coach in de geschiedenis van de premier league en je hebt totaal niet weten te overtuigen in de groepsfase. Dit wetende zou geen enkele nederlander een grote mond moeten open trekken. Gewoon de tegenstander respecteren want nederland is allang niet meer het topland van eerst. Hoogmoed komt voor de val, en ik geniet er enorm van!!!

Ach die lange tenen toch. Je hoeft geen kip te zijn om te zeggen dat een ei stinkt. De kritiek op de verdediging van de Belgen was voor die bedoelde wedstrijd meer dan terecht. Vandaag zijn de Belgen prima door; ik hoop dat ze verder komen en dat verongelijkte toontje achter zich laten.

28 juni 2021 om 00:28

Zulke lange tenen zullen wel handig zijn als je als keeper nog eens een bal met de voet wil tegenhouden

28 juni 2021 om 08:08

Ja, helemaal mee eens. Ook in deze wedstrijd kun je niet zeggen dat die verdediging top is als je 23 schoten op doel krijgt! Naar mannetje die courtois!

Na Vdv op Spanje en nu Vbasten op Belgie, de rest van de Nederlandse analisten nog ff flinke kritiek uiten op Frankrijk, Zweden en Duitsland....

28 juni 2021 om 00:58

Maar dit is toch lachwekkend. Dus een mening van 1 of 2 personen neem je mee alsof heel het land zo denkt! Wat een onzin en kinderachtig zoals met sommige van die Spaanse spelers. Vdv roept wat en sommige Spaanse spelers worden er door geraakt tjsa. Maar we gaan niet roepen oh heel Spanje is gepikeerd ofso. Zo kortzichtig zou dat zijn! Ook dit van Courtois!

België heeft dan ook een volledige Ajax verdediging 😉 Doorgaans zijn zulke sneertjes niet handig, België heeft geenzins weten te overtuigen nog.

28 juni 2021 om 00:25

Geen enkel land overtuigd nog echt. Italië wel in de groepsfasr, maar gisteren was het niet overtuigend. Alle toplanden hebben misstappen gemaakt, daardoor is het wel weer leuk en spannend. Iedereen kan van iedereen winnen!

28 juni 2021 om 00:29

Helemaal eens. Daarom is 't ook frustrerend en doodzonde dat we er mede door die rode kaart uitliggen.

28 juni 2021 om 05:05

Ik vind het prima dat ze eruit liggen, eerst 3 zaadpotten in een poule die EK onwaardig is om vervolgens 0 schoten te produceren tegen Tsjechië, dan heb je niks te zoeken op een EK, hopelijk zijn we nu gelijk klaar met dat 532 want dat helpt geen klote.. Met 433 worden we ook geen kampioen maar dan zie je misschien nog leuk voetbal, nu heb je 4 drama wedstrijden gezien, Nederland onwaardig

Winnaars hebben altijd gelijk. En de verliezers moeten in de spiegel kijken en het maar slikken. Lijkt mij ook verstandig dat wij hier niet als een rode lap zuur op reageren.

28 juni 2021 om 00:21

Leuk en aardig maar courtois doet nu hetzelfde waar hij het anderen verwijt. Winnaars zijn ze nog lang niet. Ik gun het belgie graag maar courtois is echt een misselijk mannetje.

28 juni 2021 om 05:08

Net als dat veel Nederlandse supporters misselijke mannetjes zijn dan zeker? Het is niet bij te houden hoeveel mensen al zeiden dat we nu makkelijk in de halve finale zouden komen.. Eerst zeiken dat België op het WK ver kwam omdat ze aan de makkelijke kant zaten, wij zitten aan de makkelijke kant en liggen er gelukt uit, iets met hoogmoed?

28 juni 2021 om 06:58

Sterker nog, volgens Driessen van de telegraaf moesten we op zeker de halve finale halen, want met zo’n makkelijk schema moest je je diep schamen als dat biet zou lukken.

1 juli 2021 om 17:42

Op het WK zat België helemaal niet aan de makkelijkste kant? Vanwaar haal je dat. Dat was net Engeland die aan de makkelijke kant werd ingedeeld

Tja niks op te zeggen. Wij verliezen kansloos van Tsjechië en zij winnen van Portugal. Niet met het beste spel maar wel op karakter.

28 juni 2021 om 00:22

Tonen ook meer groepsdynamiek dan Nederland. Ik heb het idee dat de Belgen meer voor elkaar willen werken dan de Nederlanders. Tevens tonen ze lef, zo'n schot van Hazard vanuit de tweede lijn heb ik vandaag bij Oranje niet gezien.

28 juni 2021 om 00:31

Klopt wij durven niet te schieten of niemand kan schieten. Als je er niet doorheen komt moet je soms gewoon lekker schieten.

28 juni 2021 om 00:39

Belgen hebben ook enorm veel leiders op dat veld staan he. Die pakken zo'n team als Portugal mentaal bij de strot, als ik dan naar dit Nederlands elftal kijk zijn het allemaal van die mooi weer voetballertjes. Als we vandaag 11 spelers als Dumfries hadden, dan leek het voetbal misschien nergens op, maar hadden we ongetwijfeld een betere resultaat als dat we nu hadden.

28 juni 2021 om 06:19

Belgie is een team, dat kon je van Oranje niet zeggen. Vind het niet zo erg dat Courtois dit zegt, 90% van de Nederlanders dacht wel ff dat we de halve finale zouden bereiken. Typisch Nederlands om zoveel vertrouwen te hebben in zo'n matig presterend elftal. Het slechtste EK van Oranje wat ik mij kan herinneren.

28 juni 2021 om 07:00

Uit de tweede lijn mag schijnbaar niet van de o zo grote leider Depay, want elke aanval moest er gebreid worden door een verdediging heen met hakjes, achter het standbeen, een individule (kansloze) actie etc overigens, Wijnaldum en o zo grote Depay grossierden in dit soort nutteloze ballen die met name bij de o zo grote Depay tot zo’n 80 balverlies

28 juni 2021 om 09:44

EK 2012 lijkt me nog slechter dan dit EK niet?

Lul maar wat je wilt, maar Courtois is een klasbak van een keeper. Zowel bij België als Madrid top 4 belangrijkste speler. Die vent is zo vaak cruciaal voor z'n team. Wie bij België de belangrijkste speler is durf ik niet te zeggen aangezien zowel Lukaku, KDB als Hazard (in vorm) niks voor elkaar onder doen en Courtois dan weer niks onder doet voor deze 3, maar bij Real Madrid is het overduidelijk, Benzema met kop en schouders de belangrijkste speler en het kan best wel eens Courtois zijn die daarna de 2e belangrijkste speler is.

Dan gunnen hier sommige Nederlanders België EK wint vind ik onbegrijpelijk, dit is waarom ik ze niet een EK winst gun, want dan krijgen ze poraatjes en krijgen we die arrogantie elke dag te horen. Als België maar geen EK pakt vind ik het best .

28 juni 2021 om 00:25

En dat is erg? Maak je niet zo druk om andere mensen joh, het is maar voetbal. Goede en slechte periodes wisselen zich altijd af.

28 juni 2021 om 01:27

Dus je gunt Hazard, Courtois, Real spelers geen Ek titel? Is toch ook beter voor Real?

28 juni 2021 om 04:58

Heb je je tekstje al klaar voor wanneer we worden uitgeschakeld? Hoe vond je trouwens de aanvoer naar Ronaldo? Wie zijn schuld was het deze keer?

Het is ook niet zo dat 17 miljoen Nederlanders kritisch zijn op België, ze hebben zelfs de Nederlandse gunfactor. Maar kijkend naar de verdediging van België is die gewoon de zwakste linie van het team maar misschien wel de zwakste laatste linie van alle toplanden dit Ek. Neemt niet weg dat ze met hun ervaring en communicatie veel kunnen compenseren. Ook met een Witsel ervoor en Courtois erachter heb je toch meer vertrouwen dan een de Roon en Stekelenburg. Kritiek is goed en de reactie van Courtois is ook wel even lekker. Zolang je resultaat boekt is het toch prima, nu de ogen op Italië.

28 juni 2021 om 00:31

Vooral wat je zegt met ervaring kunnen ze veel compenseren. Ik had namelijk echt niet verwacht dat Vermaelen en Vertonghen zo goed zouden spelen. Was al een wonder dat Vermaelen niet met een blessure uitviel :P

28 juni 2021 om 06:26

Oranje zou 1 van de beste verdedigen hebben van het EK, daar is ook helemaal niets van te zien geweest. Dus het zegt mij niet zoveel dat België op papier een wat mindere verdediging heeft. Het moet soms allemaal net kloppen, dat zou heel goed dit EK kunnen zijn voor België.

Kap toch eens met dat treurige minderwaardigheidscomplex Belgen. Jullie bier is beter, keuken is beter, muziekscene is beter, en voetbal sinds jarenlang ook. Dat betekent dat je je lekker niks hoeft aan te trekken van ons en je niet in je eer aangetast hoeft te voelen als 'die Hollanders' weer wat zeggen. Je hoeft niks te bewijzen en zeker niet op zo'n verongelijkte manier. Gewoon je borst vooruit en niet zo sneu doen, kom op zeg.

28 juni 2021 om 00:30

Top reactie 😀

We hebben ons geliefd gemaakt in Spanje en België!

28 juni 2021 om 00:32

Het ligt meer aan zij dan aan ons. De tijdsgeest doet dat kritiek ongetolereerd is geworden. Belachelijk.

Beetje jammer dit wel. Zojuist nog keihard voor die Belgen zitten juichen en dan krijg je dit soort uitspraken van Courtois, gunfactor daalt dan gelijk weer. Zo onnodig Courtois .. waarom zo arrogant. De Belgische verdediging is toch ook gewoon matig? Is niks aan gelogen. Vandaag kwamen ze goed weg, had Portugal in de tweede helft gescoort dan was Belgie ongetwijfeld uitgeschakeld want die waren helemaal op. Houd je lekker bezig met het EK, en niet met bijzaken, daar word je echt niet beter van.

28 juni 2021 om 05:01

Gun Courtois het dan alleen niet. Er zijn er meerderen die hem niets gunnen denk ik. Ik gun hem alles na zijn kampioenschap in Genk.

28 juni 2021 om 05:14

Ik snap sowieso dat gejuich voor de Belgen niet. Andersom gunnen zij Nederland nog niet eens het licht in de ogen.

28 juni 2021 om 07:49

Das ook weer niet waar, er wordt in Vlaanderen wel iets vaker naar Nederland gekeken dan andere landen, er zijn ook veel Vlamingen die voor Nederland zijn. Ik was gisteren ook aan het balen na de match van Nederland. Op Sporza wordt er vaak met heel veel respect over Oranje gesproken, dat is toch anders dan wat je soms hoort op NOS over de Belgen.

Wat is dat toch met al die sneuneuzen die nu hun gelijk willen halen? Meneer Courtois heeft één keer kritiek gehoord van Marco van Basten en praat meteen over 'die Hollanders'. Er was voor het toernooi vanuit Nederland zeer weinig vertrouwen en ik heb al helemaal niemand gehoord die beweerde dat Nederland beter dan België zou zijn.

Kop van Marca van vandaag: "van der Vaart's comments come back to haunt him". Dus ook Spanjaarden lachen in hun vuistje. Soms is beter bescheiden en respectvol te blijven.

28 juni 2021 om 07:08

Waarom? Hoe onvolwassen mensen tegenwoordig met kritiek om gaan, daar sta ik tegenwoordig als bij 60 jarige v van te kijken. Sterker nog, als je wat zegt ben je gelijk een een “hater” , wie heeft dat ooit verzonnen. En dat je dan later er nog op terug komt is nog kinderachtiger.

Ach, je moet ook wel relativeren hé. Het is Courtois, die kan moeilijk overweg met kritiek..

11 jaar geleden stonden de Nederlanders op een WK-finale. Kunnen wij alleen van dromen. Nog steeds. Een EK-finale (winnen) mag ook

Zo nou stoere taal hoor. Lucky België is door en meteen gaat die brulbek open. Niemand mag kritiek hebben? Niemand mag de waarheid zeggen? Meteen weer gekrenkt? Wat is dit jochie kinderachtig zeg.

Als Belg heb ik geen boodschap aan dergelijke uitspraken, spreek over je eigen team of over directe tegenstanders maar laat uitspraken door analisten van een land aan de andere kant van de tabel voor wat ze zijn. Postieve punten vandaag waren onze 'oude' verdedigers en de volwassen prestatie als ploeg. Minder waren de passing, herovering 2de bal, uitspelen en afmaken van de weinige counters in de 2de helft, het geschoffel van de Portugezen en de arbitrage. Als Palhinha geel krijgt voor aan het shirt van Lukaku te hangen, maakt hij nooit de fout op De Bruyne ofwel pakt hij daar rood. En natuurlijk krijg je geen mooie tweede helft als je creatieve spelers constant foutief afgestopt worden.
Ik vind het oprecht jammer dat Oranje is uitgeschakeld, had stiekem gehoopt op een duel der Lage Landen in de finale. Misschien ook eens tijd voor een buitenlandse trainer?

Van Basten zegt wel vaker onzinnige dingen. Heel slecht geïnformeerd mbt het voetbal in het buitenland.

28 juni 2021 om 01:47

Wat was er onzinnig aan deze opmerking dan? Expected goals tussen Denemarken-België was 2,35 tegen 0,98.. als je het soort kansen weggeeft waar een fatsoenlijke spits 2 en een half keer uit moet scoren heb je toch slecht verdedigd ?

Courtois, Lukaku en De Bruyne zijn het verschil tussen Oranje en Belgie.

3 wereldtoppers, altijd in topvorm, altijd leveren, altijd presteren, altijd het team dragen, op de top van hun carrière. Niet zeiken maar leveren. Dit soort wereldtoppers heeft Oranje gewoon niet.

Wel lachen, Nederlanders die al jaren klagen dat Belgen arrogant zijn. Ironie kan iets moois zijn.

Als ik dit artikel lees dan denk ik dat Courtois hier ook onder een leuke nickname actief is. Ik ben het er mee eens dat je wellicht een wrok voelt na kritiek, maar datgeen wat van Basten aanstipte was gewoon de waarheid en ook andere analisten vertellen gewoon de waarheid dat de verdedigers van België behoorlijk op leeftijd zijn en ook in snelheid hebben ingeboet. Dat mag je best beamen, ook als je uit Litouwen komt en dat nationale elftal nog vele malen minder voorstelt.

Neemt niet weg dat ik deze avond zat te duimen op een verlies van België (want ik had een vele malen grotere voorkeur voor Portugal). Nu enkel nog Denemarken over is van de landen met mijn sympathie neemt het niet weg dat ik hoop dat België met 6-0 op de klop krijgt van Italië opdat Courtois weer een leuk interview kan geven.

28 juni 2021 om 13:27

Huilen daarvoor moet je denk ik in een land zijn dat er ieder editie bij is. Hier in Nederland zijn we al lang blij dat we weer eens op een eindronde aanwezig waren en we hebben zelfs de poule gewonnen. Ons EK kon al niet meer stuk.

Ze zijn er wel altijd mee bezig he.
Nog steeds bezig met wat kritiek, wat terecht was in de pot met Denemarken, zielig nt als Koke.

Als figuren zoals Valentijn Driessen of Marco Van Basten de cultheld in Nederland willen worden met zo denigrerend te praten over Belgie , moeten zij toch lekker weten ?

Maar we leven in 2021 en alles wat Valentijntje uitkraamt komt ook tot in Belgie terecht , zoals in 2018 winnen we 5-2 van Tunesie terwijl het 11-2 had kunnen worden en dan gaat ie liggen zeiken dat Belgie er 2 tegenkrijgt tegen Tunesie en voor de rest was alles slecht en niet om aan te gluren terwijl we Tunesie helemaal van de mat tikte , hij zet Belgie te kakken met die 2 tegengoals van Tunesie , maar als Oekraine,tsjechie,schotland of Bulgarije er 2 maakt tegen Nederland mag er niet gelachen worden in Belgie ?

En Belgie is nu meer een ervaren en klinische ploeg geworden die gewoon slim voetballen over mooi voetballen hebben gekozen , een toernooi win je niet met mooi voetbal dat word gewoon afgestraft door de toplanden.

Maarja Nederland is toch zo oppermachtig aan alles en iedereen , ze kunnen er zomaar 3 tegenkrijgen tegen noord macedonie met hun zogenaamde wereldverdediging en daar hoor je Van Basten geen moer over zeggen

28 juni 2021 om 06:36

Oranje onder de Boer is ook een drama ja. Verdedigend zo slecht. Als Belgie en NL nooit uit elkaar waren had je nu een wereld ploeg haha

28 juni 2021 om 07:11

Jeetjr wat raaskal je! Van Basten was vernietigend over de ligt eerder in de poulefase en Driessen ook. Lees je alsjeblieft eens in voordat je hier complete onzin komt spuien dat die twee niet kritisch zouden zijn.

28 juni 2021 om 07:59

Lukakuuu volgens mij moet je naar voetbalzone.be want je zit hier op de nederlandse voetbalzone en die is vast superieur aan de belgische variant en daar wil je toch niet gezien worden, lees lekker belgische kranten dan heb je ook geen last van valentijn.
Ik vind het trouwens al knap dat belgen valentijn driessen uberhaupt kennen en daarna ook nog eens serieus nemen, ik zou werkelijk waar niks kunnen geven om wat een buitenlandse collumnist of sporter van het nederlands elftal vindt, maar goed veel succes en wie weet kunnen jullie ook nog eens een finale halen

28 juni 2021 om 13:32

Ik denk dat Driessen de enige was op de hoogte van zo’n nietszeggende voetbalpot als België Tunesië want mij is dat volledig ontgaan. Neemt niet weg dat Valentijn Driessen dan wel weer erg flauw is, wat een zeur terwijl je eigenlijk met 11-2 kon winnen.

Overigens gunt in principe iedereen die kneuterige Belgen de wereld, het leeuwendeel van de Nederlanders zou liever een Belg zijn, een beschaafd en beleefd persoon. Wat dat betreft zou jij misschien goed in Nederland passen 🤗

Je ontsnapt tegen Portugal en komt vervolgens met zo’n lage opmerking. Hoop dat ze er tegen Italie uitvliegen. Overschatte ploeg zeg. De Belgen vinden zichzelf zo goed, maar vandaag gaan ze onverdiend door na opnieuw een slechte tot matige wedstrijd.

Beetje gefrustreerd, of niet? Van Basten mag toch gewoon kritiek hebben, dat staat toch los van het NL-Elftal (waar van Basten 0 invloed op heeft). Van Basten heeft toch ook niet aan dat verdediging van NL beter is. En volgens mij hebben we vandaag gezien dat Portugal er behoorlijk makkelijk doorheen sneed. België met hakken over de sloot door, wat ik ze absoluut gun!

28 juni 2021 om 06:56

Als je Ronaldo,diogo Jota,bruno Fernandes en Joao Felix hebt kom je er tegen elke verdediging makkelijk door hoor , heeft niks met de matigheid van Belgie te maken want ze verdedigden gewoon goed en Portugal had wel dreiging maar dat was wel te verwachten dat Portugal een slotoffensief ging gooien , het plan van Belgie na de 1-0 was duidelijk de 0 houden en dat is ze goed gelukt. In de eerste helft was Pörtugal trouwens ook niet best , pas toen ze achterstonden en veel risico in hun spel gingen leggen werden ze dreigender maar dat had ik al vanaf minuut 1 verwacht om eerlijk te zijn en dat was totaal niet het geval..

Belgie wint hier gewoon met 1-0 van een top 3 toernooifavoriet en dat is gwn knap, Portugal en Duitsland is het niet gelukt om de 0 te houden tegen Portugal bijvoorbeeld.

En hierom hoop ik dat België het EK niet wint. De arrogantie en houding van deze ploeg en ook de journalisten aldaar staan mij zo tegen. Altijd wijzen naar anderen en een nare houding. Hoop en verwacht dag ze er tegen Italië uitvliegen, zeker als de Bruyne voor langere tijd er niet is.

28 juni 2021 om 08:57

Wat is dit nou weer. Een hele ploeg/land over 1 kam scheren vanwege de uitspraken van 1 malloot. De andere jongens waren wel gewoon nuchter en nederig in hun analyse. Die van Vermaelen bijvoorbeeld was spot On. In balbezit te weinig om nog tegen te prikken. Counters moeten beter uitgespeeld worden, dan hebben we mazzel met die bal op de paal en dat we een goede keeper hebben.

28 juni 2021 om 10:10

Haha nee nee, niet alleen Courtois. De laatste jaren valt mij op dat de journalisten/sporters van daar constant bezig zijn met 'beter zijn dan Nl' ipv gewoon te genieten van je eigen sporters/overwinning. Ga er maar eens op letten!

Onnodige reactie van Courtois, maar hij staat dan ook niet gekend voor zijn sympathieke uitspraken. Hij kan zich een meer waardige winnaar tonen. Ik kan fout zijn maar ik denk dat Courtois het wel vooral had over uitspraken van Van der Vaart waarin die Vermaelen belachelijk maakt zonder dat hij hem had zien spelen. Ik denk dat het niet in dan wordt afgenomen dat een voormalige speler die zelf geen voorbeeldige prof was, even wat uitspraken gaat lopen doen om goedkoop te scoren. Zoals uit een ander artikel blijkt, worden zijn uitspraken in Spanje ook niet in dank afgenomen.

Sorry meneer Courtois, maar het was toch echt de Belgische verdediger denaayer die een gigantische fout maakte bij het eerste doelpunt van de Denen. Mag ik dat niet zeggen en is België gepikeerd? Ja, jullie hebben die wedstrijd terecht gewonnen, maar feit blijft dat de Belgische verdediger een enorme fout maakte. Waar was denaayer gisteren? Geslachtofferd voor zijn fout? Dan is die fout ook gezien door de coach van België en dus indirect eens met de kritiek van 1 persoon in een ander land. Gelukkig hebben we hier in Denemarken geen spelers die meteen op hun p.k zijn getrapt na een comment van iemand (tenminste nog niets over gehoord). En mochten we over blunders beginnen meneer Courtois, ik ken er ook nog wel een (eigenlijk meerdere) waar Belgen bij waren betrokken. Oh wacht, daar mag niets over gezegd worden.

Haha de meest onsympathieke Belg heeft ook weer eens iets doms te zeggen. Wat een arrogante kleuter. De verdediging is ook oud, en is ook traag, en ook België had er uit moeten liggen want ze kwamen heel erg goed weg tegen Portugal.

Ja domme uitspraak ook van courtois. Onze verdediging is ook niet top. Hoewel Vermaelen gisteren wel top was. Courtois en domme, arrogante uitspraken. Het blijft een dingetje

Al dat gezeur van analisten als van Basten en vd Vaart. Heel onsympathiek en leidt tot leedvermaak in andere landen. Voor een landje met zo weinig prijzen heeft Nederland een veel te grote bek. Logisch dat ze in Spanje, Duitsland en België nu helemaal dubbel liggen

Calimero gedrag van die Belgen. Hup Italië.

Ach Courtoitje toch, kritiek moet je kunnen verdragen. Of is het zo vervelend dat dat filmpje van pa al huilend telkens wordt uitgezonden bij VI? Neem het allemaal niet zo zwaar. Wij weten echt wel hoe slecht het was tegen de Tsjechen. In België weten ze vast ook wel dat ze het hele toernooi al zeer matig zijn en gisteren het geluk echt aan hun zijde hadden. Met wat geluk kun je zomaar ver komen, maar laten we wel zijn; Portugal gaat zeer onterecht naar huis, de Belgen zijn mij ook ontzettend zwaar tegengevallen.

Ergens snap ik de reactie van Courtois wel. Maar het is wel opvallend dat spelers zich hiermee bezig houden. Bovendien, er wordt gesproken over een gouden lichting en bepaalde Belgische kranten schreven ze al Europees kampioen in de voorbeschouwing op dit toernooi. Laat ze dan ook eerst maar eens leveren. Want ze hebben per slot van rekening nog niets gewonnen.

De Belgen mogen van geluk spreken dat Portugal gisteren de gelijkmaker niet vond, want anders lagen ze er zelf ook uit. De Portugezen waren gisteren veel beter en ze zijn door met een zondagsschot van Hazard, een beetje misplaatst dus wel. Verder had de blamage natuurlijk wel kleiner geweest als ze eruit waren gevlogen tegen Portugal, dan wij tegen Tsjechië.

Wij hebben niet het materiaal dat zij hebben, maar zij laten echt te weinig zien. Dat mag best gezegd worden. Hun oogst is met alleen een 3e plaats op het WK ook matig. Dat lukte ons zelfs met een beduidend mindere lichting.

2 meter lang en nog zooo klein.

“Ik hoor vaak kritiek op onze verdediging en ik heb tijdens een interview ook gehoord van kritiek van de Hollanders. Maar wij zijn door en zij liggen er nu uit”

Vooral niet te specifiek worden, want dan zal blijken dat je onzin praat. Wie heeft er kritiek op het Belgisch elftal? Ik snap dat ze krom liggen van het lachen daar in het zuiden, maar geen onzin verkopen.

Nederland heeft zich ook voor lul gezet en dat mag gezegd worden . Belgie wint van Portugal kunnen wij niet zeggen of het verdiend was maakt niks uit . Nederland moet zich kapot schamen na deze complete afgang nog steeds kwaad erover eindelijk ben je er weer bij op een EK en geef je niet thuis in de knockout fase . Heb ook het gevoel dat ik naar Frankrijk kijk ook bijna geen blanke spelers meer 😑

Courtois??
Da's toch die keeper die in Madrid heeft gespeeld? En die door zijn supporters ervan werd beticht dat hij zelfs geen taxi kon tegenhouden??
Typisch een uitspraak voor een lange lul, dan heb je ook lange tenen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren