Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hongaarse premier Orbán zegt reis naar München op laatste moment af

Laatste update:

De Hongaarse president Viktor Orbán is woensdagavond niet aanwezig bij het EK-duel tussen Duitsland en Hongarije in München, zo meldt het Duitse persbureau DPA. Hij zou eigenlijk met een privévliegtuig de reis naar Zuid-Duitsland ondernemen voor het treffen in de Allianz Arena, maar op het laatste moment heeft Orbán dus een streep gezet door zijn reisplannen. De Hongaarse regering moet de absentie van de president nog wel officieel bevestigen.

Er is de laatste dagen veel te doen om de ontmoeting tussen Duitsland en Hongarije in München. Burgemeester Dieter Reiter had bij de UEFA het verzoek ingediend om het stadion van Bayern München de kleuren van de regenboog te laten aannemen, om zo duidelijk te laten zien dat de Duitse stad voor diversiteit en tolerantie staat. Het voorstel van Reiter kwam als reactie op de omstreden wet die vorige week werd goedgekeurd, een initiatief van de Fidesz-partij van de Hongaarse premier Viktor Orban. Met deze wet wordt de 'promotie' van homoseksualiteit in het land verboden. Dit houdt in dat er op plaatsen waar minderjarigen aanwezig zijn geen verwijzingen mogen zijn naar homoseksuele mensen en transgenders. De plannen van Reiter vielen zeer slecht bij de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Peter Szijjarto.

UEFA verbiedt regenboogkleuren bij duel tussen Duitsland en Hongarije

De Allianz Arena zal woensdagavond niet de kleuren van de regenboog tonen.Lees artikel

"Het is erg schadelijk en zelfs gevaarlijk om sport en politiek te mengen", zei de verbolgen minister in duidelijke bewoordingen. "Dat is al eens gebeurd in de geschiedenis en daar weet Duitsland alles van. Iedereen snapt toch wel dat dit een reactie is op de wet waarover in Hongarije is gestemd?" Ook Orbán zelf liet in de heikele kwestie al van zich horen. "Of het voetbalstadion in München of een ander stadion in Europa is verlicht met de regenboogkleuren, is geen beslissing van de staat." Hij benadrukte tevens dat de regenboogkleuren ook gewoon in het Hongaarse straatbeeld passen en dat de regering er alles aan doet om de rechten van homoseksuelen te beschermen. De UEFA besloot uiteindelijk om het verzoek van Reiter te verwerpen, waardoor de regenboogkleuren woensdagavond niet zichtbaar zullen zijn bij de EK-wedstrijd in groep F.

"De UEFA is volgens zijn statuten een politiek en religieus neutrale organisatie. In het licht van de politieke context van dit specifieke initiatief, een boodschap naar aanleiding van een beslissing van het Hongaarse parlement, moet de UEFA dit verzoek afwijzen", zo viel te lezen in een dinsdag afgegeven verklaring. De Europese voetbalbond heeft München nu voorgesteld om de Allianz Arena tijdens een evenement op een andere datum in de regenboogkleuren te hullen.

De beslissing van de UEFA om het voorstel vanuit München te negeren viel zeer slecht op andere plaatsen in Duitsland. Maar liefst 46 clubs, waaronder Eintracht Frankfurt en VfL Wolfsburg, kondigden al snel aan om in hun stadion wél de regenboogkleuren te tonen. Reiter liet weten dat een windmolen in de buurt van de Allianz Arena en het gemeentehuis van München woensdag de kleuren van de regenboog laten zien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha tactloos. Nee alsjeblieft niet die vrouw een podium gaan geven om in de voetsporen van haar vader te kunnen treden. De oude heeft al genoeg ellende veroorzaakt Politiek staat boven spel. Snap ik Maar om nu even een stap opzij te doen zodat het spel even gespeeld kan worden is teveel gevraagd. Wat het gelijkheidsbeginsel betreft Ik vind tot nu toe nagenoeg alle vrouwen die aan tafel hebben plaatsgenomen tijdens de uitzendingen goed, zeker die ene die ook op zondagavond te zien is, maar er is er ook 1 die gisteren weer kwam, die mogen ze lozen. Ik ben ook van mening dat je wel degelijk mag zeggen wat je van lghbti vindt, maar als je dit doet wordt je gelijk neergesabeld. Dat vind ik absurd. Respecteer elkaar, maar laat respect van beide kanten komen Toevoeging De eerste alinea ziet er vreemd uit, maar dat komt omdat de reactie van tactloos is verwijderd. Verder blijkt dat sommige mensen zeer slecht kunnen lezen en volgorde in zinnen naar believen aanpassen op een wijze die hen welgevallig is zoals Paulr hieronder. Niet netjes

23 juni 2021 om 12:52

@cas1: Respecteer elkaar meet en laat respect van 2 kanten komen?

Even een paar citaten uit jouw bericht:
- 'maar er is er ook 1 die gisteren weer kwam, die mogen ze lozen';
- 'zeker die ene die ook op zondagavond te zien is,'

Je kent de namen van deze dames niet eens. En ze mogen iemand van lozen? Misschien moet je je hele bericht nog eens lezen voor dat je er op het laatst nog een paar schijnheilige regels onder typt.

23 juni 2021 om 14:18

Als je de mening bent toegedaan dat je wil reageren dan is het wel zaak
1. goed te lezen
2. goed over te nemen
3.juist te interpreteren
Wellicht was de zin iets te lang
Daarenboven is het mijns inziens niet van belang wie de uitspraken doet, maar wat degen zegt die deze uitspraken doet

Ten eerste ik heb een duidelijk onderscheid gemaakt tussen deze twee dames
1. De dame van zondagavond, die door Advocaat werd neergezet als iemand die niets weet, maar in mijn posting en dat is volgens mij duidelijk wel degelijk verstand van voetbal heeft en het goed kan verwoorden. Ook en dat is een kunst kan zij naar het bord lopen en aangeven wat ze zegt. Oftewel didactisch goed
2. De andere dame, ik heb van een medeforumlid gelezen dat ze Leonie S heet ben ik niet onder de indruk. Integendeel. Ze wil teveel zeggen, zonder dat ze iets zegt.
Dat was gisteren Weer zo. Maar het ergste vond ik en dat kan echt niet, haar opstelling van het Nederlands elftal toen gespeculeerd werd met welke 11 Frank de Boer zou beginnen. Zij had een variant, naast de bekende Gravenberch voor enz.
Zij kwam met Nathan Ake (vanochtend was ik die naam kwijt, nu weet ik het ineens weer, zal wel leeftijd zijn) op de positie van Blind. Verrassend nietwaar?
Toen haar gevraagd werd, waarom kon ze geen antwoord geven. ja iets anders
koop je niets voor
Al met al mag zij worden geloosd, net als die extra figuren die gewoon daar komen zitten maar niets met voetbal van doen hebben zoals die man die reclame maakt voor plus supermarkt.
Er zijn zoveel spelers van kleinere clubs die zinvol kunnen meepraten of spelers van het dames Nederlands elftal die nu ballen
Hopelijk is het nu duidelijk(er)

23 juni 2021 om 16:46

Je kunt er heel veel tekst neer zetten, maar de kwantiteit bepaald niet altijd de kwaliteit. Het onthouden van namen is ook een vorm van respect tonen.

Zonder dat ik het gezien heb, denk ik dat je bij punt 1 Leonne Stentler bedoelt.
De dame die je bedoelt bij punt 2 is Mandy van den Berg. Het optreden van haar, waaraan je refereert heb ik ook gezien. Geen sterk optreden inderdaad. Maar om te zeggen dat zo iemand maar direct geloosd moet worden, vind ik wat ver gaan. En je kunt het ook zien als een ontwikkelingspunt. Wellicht kan ze het beter verwoorden als ze meer ervaring op doet. Of dat dan bij de NOS tijdens een EK moet doen, kun je je afvragen. Maar ik neem aan dat jij alles wat je voor het eerst deed ook niet direct foutloos hebt gedaan. Ben jij toen direct geloosd? Ik hoop het niet voor je, ik hoop dat mensen respectvoller met je om zijn gegaan.

24 juni 2021 om 10:25

Nogmaals ik heb Totaal niets negatiefs geschreven over vd Berg. Integendeel ik vind haar top!
Het gaat om de boodschap niet om de boodschapper
Namen is gewoon niet mijn ding.
Ik kan me een macro-economie tentamen herinneren, waarbij ik maar niet op de naam van een beroemde econoom kon komen; Patinkin
Toen na het tentamen iemand tegen mij zei: Patinkin wist ik alles weer.
Zo vergeet iedereen wel eens wat

24 juni 2021 om 11:48

Niks negatiefs over vd Berg? Je vind haar boodschap niets en daarom moet de boodschapper maar geloosd worden. Als jij dat niet negatief vindt, dan liggen jouw standaarden een stukje lager dan de mijne.

Wow, wat een opmerking van die Hongaarse minister... Referentie naar Hitler, dus heeft op basis van de wet van Godwin de discussie verloren, wat een ei...

Wel jammer dat ze in Hongarije zo anaal doen over die paar kleuren. Wat een mietjes. Wel mooie en subtiele Hitlervergelijking. Treffend ook, dit is precies hetzelfde.

23 juni 2021 om 13:20

Denk dat hij meer hint richting het drama wat zich voltooide op de Olympische spelen met de Israëlische ploeg toendertijd.

23 juni 2021 om 13:20

Klopt, hoewel in Hongarije er nog iets meer rechten zijn dan destijds het gaat snel die kant op.

Nog even een toevoeging waarom ze haar mogen lozen, niet alleen omdat ze net als sommige mannelijke collega's niets te zeggen heeft, maar haar opmerking na een vraag waarom ze het middenveld wilde veranderen.
Haar antwoord kwam er op neer gewoon voor iets anders. iets, ja iets anders. Dit deed me teveel denken aan het verplaatsen van meubels in huis

23 juni 2021 om 12:40

Als ik Raf, Pierre, Ibi en Wes hoor zwetsen soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze daar niet on merit of hun inhoudelijke kennis zitten.Die Leonne Stentler daarentegen laat gewoon duidelijk zien wat er beter moet en waarom. Theo Janssen zit er wat mij betreft tussenin. Ze hoeven niet allemaal Pieter Blacka te zijn, maar zet er dan 1 oud-voetballer voor de anekdotes, 1 trainer voor de tactische onderbouwing en iemand die veel van het desbetreffende land weet neer.

Er gaat bij de UEFA meer dan genoeg fout maar dat ze zich hierbij aan de statuten houden is gewoon heel verstandig. Religieuze en politieke statements moet je buiten de sport houden.

23 juni 2021 om 12:38

Ik ben het met je eens dat politiek en sport gescheiden moeten blijven maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die het hypocriet vinden om dat nu van de IEFA te horen terwijl er al maanden politieke statements worden gemaakt. De UEFA moet gewoon alle politieke statements verbieden. Of het nou over homoseksualiteit gaat, BLM, vrouwenrechten of wat dan ook. Het begint ook allemaal een beetje veel te worden.

23 juni 2021 om 12:40

Opkomen voor mensenrechten kan naar mijn idee nooit “een beetje teveel worden”.

23 juni 2021 om 12:43

@Lierse1997
Dat kan wel, wat in onze cultuur abnormaal is hoeft geen universeel gedachtegoed te zijn.

23 juni 2021 om 12:47

Wel binnen Europa.

23 juni 2021 om 12:49

Ik vind ook dat Hongarije het zelf moet weten, maar hoop wel van harte dat ze in Brussel dat geldkraantje ff dichtdraaien, want als je onze centjes wil, moet je ook onze vervelende mensenrechten een beetje volgen. Maar goed regels stellen aam subsidie probeert ome Victor al een tijdje tegen te houden, want zon rechtstaat is erg vermoeiend met al dat zeurende plebs.

23 juni 2021 om 13:13

Je gaat van nooit naar binnen Europa. BLM is een Amerikaanse beweging die hier naar toe is overgewaaid en zorgt ervoor dat Europese spelers knielen, lijkt me dan ook niet ok.

23 juni 2021 om 13:14

Dat geldkraantje hoeft niet dicht omdat mensen er andere standpunten op na houden. Europa is nog geen eenheid en ieder land mag binnen de afgesproken grenzen eigen wetten hebben.

Als je de lange termijn gaat bekijken en de toekomst van Europa waar we met een enorme vergrijzing te maken hebben en nu al enorm veel asielzoekers, met alle problemen van dien, moeten opnemen, vind ik het persoonlijk ook geen vreemde gedachte om Lgtbh+ niet te promoten. Wat ze in Hongarije meer nastreven tov een NL is een traditionele samenleving waar je wel mag zijn wie je bent maar waar ze de traditionele familie promoten en daarmee dus ook het in standhouden van de wat traditionele bevolking door voldoende geboortes. Kijk dat NL de multiculturele samenleving met volledige acceptatie van Lgtbh+ reactie graag wil, dat is prima, maar dat hoef je toch niet iedereen op te dringen? NL is straks een moslimstaat omdat de import en de vele moslims die ook de traditionele samenleving aanhangen wel doorgaan met het maken van kinderen. Dan moet je eens kijken hoe snel mensen naar Hongarije willen emigreren. We hebben er sowieso al wel een handje van om alles wat wij doen goed te keuren en alles wat even anders is af te keuren. je moet gewoon kunnen accepteren dat elders mensen (nog) andere standpunten hebben die op de lange termijn wel eens de juiste kunnen blijken.

23 juni 2021 om 13:17

BLM is ook geen politiek. En dat is ook een statement binnen Europa voor zover ik het begrijp.

23 juni 2021 om 13:20

@Piranha, we zullen snel genoeg zien of Hongarije en Polen dergelijke wetten kunnen invoeren. Al is het natuurlijk geen toeval dat net die landen alles in het werk stellen om dergelijke maatregelen tegen te houden. Verder is dat geen kinderen krijgen een enorme onzin. Homoseksualiteit vormt echt geen bedreiging voor de bevolking van Europa. Wat is het volgende? Anticonceptie en abortus afschaffen?

23 juni 2021 om 13:22

In Hongarije mogen er geen homoseksuele personages meer in boeken en films. Hoe kan je dit nou verdedigen, ik kan daar oprecht niet bij. Hoe moet dit voelen voor homoseksuele Hongaren? Lhbt niet promoten, en dat zonder ironie opschrijven, bizar. En Hongarije mag dat prima zelf weten, maar vanuit de EU komt er gelukkig steeds meer druk dat er regels worden gesteld aan subsidie. Want nogmaals, ze mogen het zelf weten, maar zonder geld van de door Orban zo bekritiseerde EU, heeft hij een flink probleem en ik hoop heel erg dat mijn belastingcenten, hoe weinig ook, niet naar een regime dat zulk soort inhumane wetsvoorstellen aanneemt, want dit soort discriminatie is geen cultuur, het is een mentaal defect. En Moslimstaat tja, ik ben niet zo vatbaar voor die angstzaaierij, maar ook bij de conservatieve moslims heb ik grote bedenkingen bij hun visie op homoseksualiteit. Die komt namelijk goed overeen met die van Orban. Snap ook niet waarom Orban ze niet lekker binnen laat daar.

23 juni 2021 om 13:38

Piranha nu doe je net alsof die promotie mensen homo maakt. Wat een walgelijke gedachtegang. Die promotie staat er juist voor te laten zien dat mensen zichzelf moeten kunnen zijn, niet meer en niet minder. Homo word je niet, je bent het of je bent het niet.

23 juni 2021 om 13:42

@consy Dat is ook precies de reden dat die hele wet voort komt uit een soort mentaal defect waarbij je denkt dat een kind homo "wordt" omdat een van de smurfen op mannen valt of er een homostel in een reclame zit. Als je dit als Nederlander, die het Nederlandse schoolsysteem heeft doorlopen kan denken of verdedigen vind ik echt hilarisch. en Bizar. Naja eigenlijk alleen bizar, het is helemaal niet hilarisch.

23 juni 2021 om 13:46

Als jij denkt dat de BLM beweging los staat van de politiek dan wordt de discussie wel heel ingewikkeld. Je probeert nu selectief te shoppen wat wel en niet in je straatje past, in Europa leven mensen uit Afrika, uit China en alle andere landen van de wereld, je hebt hier alle religies, alle economieën van de hele wereld zijn met elkaar verweven, in dat licht is alles binnen Europa.

23 juni 2021 om 13:48

@lierse1997, in de VS heeft elke staat ook zijn recht op eigen rechten. Ik snap niet echt dat de ontwikkeling van het continent ook moet inhouden dat je dan ook maar de regels moet accepteren van een rijker land. Dat is dus gewoon je mening opdringen voor een zak geld, dat werkt niet. De mentaliteit van de mens is conservatief maar kan veranderen, maar je moet dat niet gaan opdringen want dan ga je het proces tegenwerken. De belangrijkste reden van Europa is om een continent niet telkens weer in geldverslindende oorlogsoperaties te laten belanden, en een economisch pact te vormen waarbij er gelijkheid is, maar niet de normen en waarden van regio te overlappen mits ze rechten schenden. Het niet promoten van Lgtbh+ lijkt me geen rechtenschending.

In dit specifieke geval weten jij en ik niet wat de juiste beslissing is, ookal hebben we er een mening over gebaseerd op nu. In mijn persoonlijke visie is acceptatie van ieder mens een groot goed maar persoonlijk vind ik het opzettelijk promoten van Lgtbh+ als zijnde een voorbeeld niet de juiste stap in onze samenleving. Je bagatelliseert de problemen die er zijn en komen gaan nogal, maar je moet wel altijd een paar stappen vooruit kunnen denken zonder naïef te zijn om in te zien dat de bevolkingssamenstelling wel degelijk erg belangrijk is voor de verdere toekomst van een land.

23 juni 2021 om 13:51

Er is gewoon GEEN probleem met homoseksualiteit. Dat is een feit. En als dat er wel is volgens jou dan moet je ook problemen hebben met anticonceptie en abortus. Verder is een homoseksueel koppel op tv geen ‘promotie’. En als het dat wel is dan heeft de NPO een jaar lang drugscriminaliteit, wapenhandel en excessief geweld gepromoot door het uitzenden van de serie undercover. Dus dat ook maar afschaffen dan?

23 juni 2021 om 13:53

Maar antwoord dan ff op het volgende. Jij denkt dat er door het "promoten" van lhbt, meer mensen homo worden?

23 juni 2021 om 13:54

"dat geldkraantje hoeft niet dicht omdat mensen er andere standpunten op na houden."

Jij vindt het wel okay dat ons belastinggeld gaat naar lieden die vinden dat homo's minderwaardige mensen zijn? Beantwoord deze vraag eens eerlijk?

Want ik kan prima leven met de gedachte dat er mensen zijn, die net zoals Orban vinden dat homo's en mensen die anders denken dan zij uitgesloten kunnen worden van een samenleving. Maar dat soort lieden woonden altijd ver buiten Europa. En plukten niet mee uit de ruif die wij hier in Europa hebben, die de Europese Unie heet. Hongarije doet dat wel. En jij miskent het feit dat meeplukken uit de Europese ruif ook betekent dat je verantwoordeljikheid neemt en dat je in ieder geval niet de democratische grondbeginselen aan de kant zet én dat je delen van je bevolking niet uitsluit en terroriseert.

Wat in Hongarije gebeurd momenteel is een voorbode van wat hier ook kajn gebeuren als de verdere debillisering van onze politiek doorzet. Baudet en Wilders zien Orban als held. En zij houden er exact dezelfde ideeen op na als Orban, wat betreft democratische principes én zeker qua anti semitisme én homohaat. Deze vreselijk enge reactionaire wind is iets om heel erg voor op te passen.

23 juni 2021 om 13:56

@consy, jij bent misschien wat ouder, hebt je geaardheid gevonden, maar er zijn veel onzekere kinderen die je zomaar een andere kant op kan duwen. Ik zie de overheid ook geen promotie maken voor heteroseksualiteit dus waarom dit dan zo nodig moet zijn. Het al zijn van Lgtbh+ bij de verwekking is echt helemaal nergens op gebaseerd, gewoon een losse opmerking die gemaakt wordt maar op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwt kan worden.

23 juni 2021 om 13:57

"@lierse1997, in de VS heeft elke staat ook zijn recht op eigen rechten."

ja, wat betreft belastingen, onderwijs en infrastructuur.
Maar de VS kent een groot aantal hele strenge en sterke Federale wetten. En een Grondwet die door vooral Republikeinen heel serieus wordt genomen.
En laten dingen als mensenrechten, gelijkheid, etc. in de Grondwet staan. En niet in de wetten van de afzonderlijke staten. Want die gaan daar dus niet over.

Los hiervan, ook het Supreme Court heeft een groot aantal uitspraken gedaan die homo huwelijken gewon mogelijk hebben gemaakt. Dan gelden die uitspraken ook in de Staten in de Bible belt, kan ik je verzekeren.

23 juni 2021 om 13:58

@migi, 100% ja

23 juni 2021 om 13:58

@Ramon, als ik naar Iran ga dan pas ik me daar lokaal ook aan en drink ik geen alcohol. Dat kunnen we ook van de mensen die naar hier komen verwachten.

23 juni 2021 om 13:59

"het al zijn van Lgtbh+ bij de verwekking is echt helemaal nergens op gebaseerd, gewoon een losse opmerking die gemaakt wordt maar op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwt kan worden."

Het 'worden van lgthb' is echter wel wetenschappelijk bewezen het gevolg van culturele en sociale factoren zeg jij? Of eat bedoel je precies? Want wat jij hier zegt, 'homo's worden niet geboren maar gemaakt, is een misvatting' dat us inderdaad de leer die onder andere door de katholieke kerk eeuwenlang is gedoceerd.

23 juni 2021 om 14:06

@piranha,

Oké, duidelijk. Dan denk ik niet dat we het eens worden.

23 juni 2021 om 14:07

Lierse Ergens is het best schrikken dat er in Nederland, dus, in de reactionaire kringen nog steeds mensen rondlopen die gewoon openlijk durven te stellen dat homoseksualiteit een áfwiiking/ziekte/disorder is. Je wordt er niet mee geboren, zeggen ze, je 'wordt' het. Kennelijk, zo is de theorie, doordat je dat ziet, op tv, op straat, of waar dan ook. En dat je dan denkt, 'goh, laat ik vanaf vandaag dan maar eens niet meer op vrouwen vallen, ik ga voortaan voor een lekker vent!' Wauw, en dat in de 21e eeuw! Nou ja, misschien dan maar gewoon doen als die Amerikanen. Klinieken beginnen en mannen behandelen tegen Ssad. Same Sex Attraction Disorder. En een behandeling aanbieden van veel bidden, meditatie en bijbelstudie. En daarna ben je gewoon van die foute gevoelens af en ben je gewoon weer normaal! Bakken met geld te verdienen want er lopen echt meer dan voldoende van die sukkels rond die dit nog geloven ook nog.

23 juni 2021 om 14:10

@Piranha, opvallend dat je niet meer de moeite neemt te reageren.

23 juni 2021 om 14:13

En ook overigens is het retorisch heel erg zwak om constant alleen maar te wijzen op het feit dat wat de andere partij zegt 'wetenschappelijk onbewezen' zou zijn, terwijl je gehele eigen relaas steunt op louter aannames en vreemde conclusies die zelf niet eens het begin van wetenschappelijk bewijs representeren. Waar is bewezen in de wetenschap dat homo's worden 'gemaakt'? Waar is bewezen dat er een correlatie is tussen homo seksualiteit en peodfilie? (laat staan causaliteit, maar die stap is voor reactionairen vaak al helemaal moeiljik te nemen, dus rustig aan beginnen maar).

Los van het feit dat het allemaal gaat over hele enge suggesties die worden gedaan.

23 juni 2021 om 14:25

@Lierse1997
Ik begrijp je punt niet helemaal, als het Hongaars elftal een wedstrijd speelt in Duitsland houden die spelers zich toch ook netjes aan de normen en waarden die in Duitsland gelden. Je kunt het ook omdraaien, het is een beetje hypocriet van de Duitsers om een stadion een regenboogkleurtje te geven zogenaamd om op te komen voor de homo's en lesbiennes in Hongarije terwijl je honderdduizenden mensen uit een andere cultuur je land binnen laat die juist een afkeer hebben van deze mensen.

23 juni 2021 om 15:02

@Piranha. Ik ben gestopt met lezen na het "andere kant op duwen". Volstrekt belachelijke redenatie.

23 juni 2021 om 15:38

@lierse1997, helaas geen VZ pro met enkel tijd voor reacties Ik ben voor populatiebeheersing, niet religieus, besef wel dat we bepaalde tradities nodig hebben om onze cultuur niet te snel te zien veranderen en dus ook voor en tegen bepaalde stromingen. Wat enorm stoort aan types als jij is dat je graag jou mening en typering van vrijheid wenst op te dringen aan anderen. Het is best arrogant om de zogenaamde vrijheid of zelfs push om een bepaalde levensstijl enorm te gaan promoten maar geen begrip toont voor mensen die dat graag anders invullen. De enige bedrijven die zulke betaalde reclame zullen willen maken in een land als Hongarije zijn Westerse multinationals die sowieso al enorm binnenlopen door de expansie van de EU en ook de grote drijvende kracht zijn achter de omwentelingen in Oekraïne. We kunnen met zijn allen lekker geloven dat het om de vrijheid van die mensen gaat, als in Hongarije, Oekraïne, Libie, Irak, Egypte, Syrie etc etc, maar dat gaat gewoon om de knaken. Een leuk verhaal eromheen dat lekker klinkt, een bende makkelijk te beïnvloeden naïeve mensen die de hele dag op het internet zitten, die niets meer lezen dan media headlines, en je hebt je okay om landen binnen te vallen of te veroordelen om bepaalde zienswijze. Misschien kan je je wat meer verdiepen in een bepaalde cultuur, geschiedenis, achtergrond info om erachter te komen waarom niet iedereen hetzelfde kan zijn als Lierse1997, ookal zou dat de wereld enorm verbeteren

23 juni 2021 om 15:40

Het punt van een discussie zou moeten zijn dat je in ieder geval de moeite neemt om het te proberen te begrijpen en dus uit te lezen. Punt is je vind dat mijn redenatie belachelijk zou moeten zijn maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het tegenovergestelde. Of heb jij dat wel?

23 juni 2021 om 16:32

Nee oké ik begrijp je wel. Jij maakt allerlei aannames omtrent mij. Moet ik nu dan ook maar aannemen dat homorechten jou eigenlijk geen anus uitmaken? Het boeit je schijnbaar niet echt dat ze daar gediscrimineerd en gedemoniseerd worden (iets anders kan ik de onwetenschappelijke link tussen homoseksualiteit en pedofilie niet noemen). En vooral die laatste vraag die je stelt bewijst je gedachtengang. Iemand doet een totaal onwetenschappelijke claim en gaat op basis van die claim mensen discrimineren. En met wat kom jij aanzetten? “Maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het tegenovergestelde”. Tja zo kun je alles rechtvaardigen.

23 juni 2021 om 12:38

Mensenrechten zijn géén politiek statement.

23 juni 2021 om 12:42

@LovreFC
Dat zeg je heel mooi maar heel veel landen, culturen, groepen, gemeenschappen hebben daar een verschillende kijk op, als je die weg wil bewandelen dan gaan we nog heel veel interessante sportevenementen krijgen.

23 juni 2021 om 13:07

Wat mij betreft doen we gewoon geen statements over andere zaken dan voetbal. Dat zou ik als kijker het fijnst vinden.

23 juni 2021 om 12:39

Eens. Ben er een beetje klaar mee. Ik wil gewoon voetbal kijken en niet naar Op1 op het voetbalveld

23 juni 2021 om 12:53

Mensenrechten zijn verre van een politiek statement. Verder is het walgelijke hypocrisie om dit nu niet toe te staan terwijl ze bij de UEFA vol zijn van campagnes over diversiteit en acceptatie. Allemaal voor de bühne geweest, zo blijkt. Smerige achterbakse corrupte organisatie is het en blijft het.

Wat blijft het toch een zielige meneer. Zelf wel tikken uitdelen en bepaalde bevolkingsgroepen uitsluiten maar eenmaal hij zelf geconfronteerd wordt met weerwoord (wat hij in Hongarije de mond snoert), kan hij er niet bij zijn. Voetbal is een sport voor iedereen, daar hoort de nochtans in bepaalde landen verguisde en buitengesloten Lgbtq gemeenschap bij. Uefa had hier mooi de kans om daden bij haar woorden te voegen, jammer dat het bij dat laatste blijft.

Geaarheid is geen politiek UEFA maar politiek bemoeid zich met geaardheid en soms met ernstige gevolgen.

23 juni 2021 om 12:56

Perfect verwoord.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren