Van der Vaart gelooft niet dat Oranje-uitblinker mee kan bij Barcelona

Zondag, 20 juni 2021 om 15:22Mart van Mourik • Laatste update: 15:22

Denzel Dumfries zou het volgens Rafael van der Vaart niet redden bij Barcelona, zo liet de analist zaterdagavond weten. In het programma Studio Europa van de NOS suggereerde presentator Henry Schut dat de rechtsback een optie zou kunnen zijn bij Barcelona, maar daar wilde Van der Vaart niets van weten. “Als hij meedoet in een rondo bij Barcelona, staat hij altijd in het midden”, reageerde de 109-voudig international van Oranje.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

82 reacties (laatste reactie door skopmang)

ik vind Dumfries beter dan Dest maar ook geen Barcelona speler. misschien meer een speler voor het vechtvoetbal van een Atletico bv

19 juni 2021 om 22:01

@Japie, Dest is voetballend heel veel beter en technischer, komt door zijn periode als vleugelspeler. Daarentegen mist hij voorlopig de inhoud om in het spel van Barcelona de back te zijn. Er word namelijk heel veel energie van je verwacht op die positie. Het is dan ook niet raar dat Barcelona al zoveel moeite heeft met Alves vervangen en dat Alba ook nog steeds geen serieuze concurrent heeft . Een back zijn bij Barcelona (en Madrid) vereist techniek, inhoud, fysiek en ook nog een bepaalde uitstraling die bij een wereld ploeg past. Die zijn er maar heel heel weinig…

20 juni 2021 om 00:18

@D-Bergkamp als er dan iemand die potentie heeft in Nederland, is het Wijndal. Heeft nu even wat minder speeltijd maar dat vernoemt z'n talent niet voor mij, die heb ik allang gezien.

20 juni 2021 om 07:21

@VanGaaltje, absoluut niet. Maar dan echt totaal helemaal niet. Wijndal stelt bar weinig voor en wordt echt gehyped. Ten Hag heeft Wijndal dan ook geselecteerd als een van de zwaktes van AZ. Van de drie onderlinge wedstrijden, heeft Ten Hag er tot 2 keer toe ern battle van de linksbacks van gemaakt. De eerste keer met Blind als linksback was extreem pijnlijk en de 2e keer met Tagliafico was iets milder. Wijndal lijkt me een leuke jongen, met veel enthousiasme en echt wel een goede instelling. Maar ik verwacht niet dat hij over een paar jaar wereldtop is.

20 juni 2021 om 09:17

Een hype is toch, als ik het goed heb, dat iemand plots helemaal wordt opgehemeld of juist verguisd? Wijndal speelt al langere tijd goed toch en laat voldoende progessie en potenrie zien? Niemand zegt dat hij, zeker nu al, de nieuwe Alba is haha. Nee, als we het over hypen hebben, beste Kai, dan denk ik eerder aan Timber.

19 juni 2021 om 22:01

Ik vind Dest dan weer beter in het spelletje van Barcelona passen. Vind het ook niet dat je tussen die twee kan kiezen wie er beter is of niet. Een Dest past beter bij het spelletje van Barcelona en een Dumfries meer in het spelletje van Atletico. Wissel je die twee om van clubs, dan wordt het allebei helemaal niks. Overigens vind ik Dest niet goed genoeg voor Barcelona hoor, maar wel beter dan Dumfries als die in dat shirt zou rondlopen.

19 juni 2021 om 22:01

Nou Dest is mijlenver beter...

19 juni 2021 om 22:27

Ik durf wel te beweren dat Dumfries by far de betere verdediger is vs. Dest. Waar Dest weer bij far de beter aanvaller is vs. Dumfries. Dus dat gaat het erom waarop je beide heren beoordeeld.

19 juni 2021 om 23:30

Dest by far de betere aanvaller? Je weet dat dumfries afgelopen 2 jaar 21 goals en assists op zn naam heeft tegenover 8 van dest in dezelfde periode? Als je nou zegt technisch de betere, maar overal aanvallend dus duidelijk niet. Nu speelt dumfries niet bij barca, maar beide spelen ze in een aanvallend team en ook in nl had dumfries betere stats.

20 juni 2021 om 07:16

Mag ook wel toch als 5 jaar ouder bent?

20 juni 2021 om 08:17

Wat een onzin er zijn zelfs spelers 10 jaar ouder die dat aantal niet halen.

20 juni 2021 om 10:11

Ik volg Dest niet specifiek, maar hij is toch geen echte basisspeler bij barca?

19 juni 2021 om 23:57

Onzin! Ik heb Dumfries teveel op eredivisie niveau fouten zien maken die in Spanje ontoelaatbaar zijn.

20 juni 2021 om 00:09

En Dest niet dan?

Nee Dest is ook geen beste verdediger.

19 juni 2021 om 23:57

Lol, Dest heeft imo echt héél veel meer voetballend vermogen, inzicht en gogme. Totaal ander type en klasse. Met je eens dat een vechtmachine of powerhouse team met Liverpool-stijl Dumfries meer past

20 juni 2021 om 11:45

Uiteindelijk kan Dest nog zo veel techniek en inzicht hebben, Dumfries is onder de streep gewoon vele malen productiever. Was in de eredivisie ook zo. Je kunt beter iemand hebben die 10 keer een voorzet geeft waarvan er 5 aankomen dan iemand die er 3 geeft waarvan er 2 aankomen.

20 juni 2021 om 08:26

Dest en Dumfries zijn natuurlijk totaal andere type spelers en lastig te vergelijken. Qua potentie schat ik Dest wel hoger in, maar op dit moment lijkt Dumfries mij beter. Maar dat zal ook per team en systeem kunnen verschillen. De stelligheid waarmee sommigen roepen dat Dest beter is vind ik wel opvallend. Bij Ajax zag het er goed uit, maar hoeveel potten hebben we het dan echt over? Bij Barca kan hij vooralsnog niet aanhaken. Dumfries doet dat zeker wel bij Oranje en dat is ook gewoon topniveau hoor. Op basis daarvan schat ik ook hem hoger in, maar het is wel een beetje appels en peren.

Rafael kan het weten, hij stond zelf ook altijd in de middencirkel bij Real Madrid.

19 juni 2021 om 22:42

Van de Vaart heeft het gewoon prima gedaan bij Madrid. Ik dach 80 wedstrijden gespeeld in de 2 seizoenen dat hij er zat en toen maakte hij echt nog wel genoeg meters. Zo jammer dat je over een van de beste Nederlandse spelers van deze eeuw zo'n opmerking kunt maken en nog zoveel likes ook. Mensen vergeten heeel snel.

19 juni 2021 om 22:52

Bovendien was Rafael van de Vaart echt bovengemiddeld technisch, zelfs bij Real behoorde hij destijds tot de meest technisch begaafde spelers. Ik denk dat ie zich daar aardig redde in een rondo'tje hoor

20 juni 2021 om 09:24

VdVaart heeft zelfs eens toegegeven dat hij zichzelf een van de mindere vond bij Madrid. Vooral Guti was hij heel erg gecharmeerd van, daar heeft hij veel van opgestoken. Wel jammer dat hij nu zo belachelijk gemaakt wordt door sommige, dit was natuurlijk een fenomenale voetballer.

20 juni 2021 om 10:25

Rafael heeft gewoon een te korte piek gehad om echt als een hele grote bekend te staan. Als je dan 14 bent en net komt kijken, dan weet je eigenlijk niet half hoe goed hij was. Hield misschien iets teveel van het leven naast voetbal om echt 15 jaar lang een dominante speler te kunnen zijn, maar bij Ajax, HSV en Tottenham heeft Rafael ontzettend goed gepresteerd en is iedereen gek op m geworden.

19 juni 2021 om 23:22

Dan heb jij van der Vaart nooit zien voetballen...

19 juni 2021 om 23:34

Hahaha dat is niet zo dat weet ik zeker

19 juni 2021 om 23:58

Maar dan wel om hem vanuit die middencirkel achter de verdediging richting spits te steken...

20 juni 2021 om 21:34

Middenvelders staan inderdaad vaker in de middencirkel...

Van Bommel deed ook niet mee met de rondootjes, maar heeft toch genoeg minuten gemaakt bij Barca.

19 juni 2021 om 22:10

@boris ach die vd Vaart heeft het vaker over prestaties binnen rondo, maar daarmee worden wedstrijden niet mee gewonnen. Een Inzaghi of v Nistelrooij zouden ook vaak niet mee kunnen, maar Inzaghi schoot ze uit alle hoeken erin. Voor vd Vaart is dit echt zijn ding. Buitenlandse analisten hoor je hier niet snel over.

19 juni 2021 om 23:25

Nee hij gebruikt een Rondo om aan te geven dat Dumfries wel heel erg beperkt is op voetballend vermogen. Maar dat was vast lastig te begrijpen.

19 juni 2021 om 23:33

Suarez zou ook niet de beste zijn in een rondo met neymar messi iniesta xavi busquets... boeie

20 juni 2021 om 00:00

Van Bommel was heel ander type en op zijn functie echt wereldklasse. Als Ajacied verschrikkelijk om te zien of Ajax tegen te zien spelen, dat zegt ook wel wat. Dat heb je niet bij koekenbakkers bij de tegenpartij.

Hoe kan je die twee vergelijken? Dumfries is een powerhouse die het van zijn fysiek en inzet moet hebben. Dest is technischer en beter in de kleine ruimte. Een ding hebben ze wel gemeen als het puur op verdedigende kwaliteiten aan komt zijn ze niet overtuigend.

19 juni 2021 om 22:17

Plus beide zijn niet goed genoeg voor Barcelona, zelfs niet voor dit Barcelona

19 juni 2021 om 23:07

dat betekend nog niet dat je beide zou moeten proberen. Bij Dest kan je vooralsnog zeggen dat hij voldoende speelt. Het is natuurlijk bij lange na geen Dani Alves, dat lijkt me evident

19 juni 2021 om 23:35

Voldoende? Werd in grote wedstrijden en in de titelstrijd toch vaak gepasseerd. Hij is nog jong natuurlijk, maar op dit moment nog geen barca waardige basisspeler.

Snap wel wat Rafaël bedoeld, had hij maar iets van Dumfries. Want van de Vaart kon zowel fysiek als technisch geen potten breken in de Liga.

19 juni 2021 om 22:27

Rafael was behoorlijk goed hoor , zowel in La Liga als premier league , wat fysiek gezien nog hoger is , dus snap niet zo goed hoe je hier bij komt

19 juni 2021 om 22:43

Ja zo goed dat hij elke wedstrijd in de basis stond en de fans hem nog jaren zullen herinneren! Van de Vaart was een leuke speler, en snap wel waar hij op doelt. Wat alleen verassend is dat niemand weet waar het plafond van Dumfries ligt, ook van de Vaart niet. En als ik van de Vaart zo zie zitten weet ik zeker dat een Dumfries veel meer voor zijn sport doet dan Rafaël ooit heeft gedaan. En dat is al de helft, gewoon zorgen dat je fit bent.

19 juni 2021 om 23:28

Wow dan vraag ik me echt af of je Rafaël wel hebt zien voetballen? Maar ja, denk eronder Dumfries meer arbeid verricht invoerbeperkingen te worden daar waar Vd Vaart al voetballer was. Zou me echt weghouden om die 2 enigszins te vergelijken als voetballer 😉

20 juni 2021 om 12:09

Wil toch nog even reageren, want heb Rafaël zeker zien voetballen. Wat een talent en potentieel vooral bij Ajax en speelde leuke fasen bij HSV en Hotspur. Maar om nou te zeggen dat het een topper is geworden, nee! De vergelijking die ik maak ging over sportmentaliteit, en die brengt je vaak verder dan talent!!

20 juni 2021 om 16:46

Hij kon wel degelijk potten broken, daarmee doe je hem toch tekort. Maar je hebt zeker een punt. Rafael had geen topsportmentaliteit en heeft alleen op zijn talent geteerd. Hij was als 16e jarige al zo goed, die had met de arbeid van Dumfries Echt een top 5 nummer 10 van de wereld geworden. Nu werd hij voorbij gestreefd door bijvoorbeeld Sneijder en speelde hij al vanaf zijn 28e nog max 60 min per wedstrijd.

Hij zal er denk ik niet minder van slapen want rijk is hij alsnog geworden.

Dit was een vrij goede analyse van Dumfries. Hij is bijna niet af te stoppen als hij opkomt maar als die er al staat dan zie je vaak genoeg bij Nederland en bij PSV dat hij daar tekort voor komt. Barcelona is waarschijnlijk dus net niet zijn team maar bij een hele hoop mooie clubs zie ik Dumfries wel slagen. Hij kan gewoon goed verdedigen, is sterk en is aanvallend echt een wapen. Daarnaast maakt die qua techniek ook goede stappen. Nu is hij daar nog geen uitblinker in maar je ziet dat hij er aan werkt. Wil ook nog even zeggen dat ik geniet van de analyses van Schreuder, die pikt er dingen uit die je zelf misschien niet zo snel ziet. Zet die man vaker bij een scherm!

19 juni 2021 om 23:10

Mee eens, prettige, duidelijke gozer die Schreuder en komt met wat broodnodige inhoud bij de voetbalprogrammas. Het antwoord van Vd Vaart daarna was tenenkrommend

20 juni 2021 om 07:41

Vond het alleen maar heel grappig. Het was inderdaad schrijnend dat Schreuder het het probleem uitlegde met beelden en onderbouwing en Van der Vaart deed precies dezelfde analyse vanuit de onderbuik. Over verschil in niveau gesproken.

Kijk, dit zijn analyses die vrouwen bijv. Nooit zouden kunnen geven, Raf. /s

we slaan ook op hol. Met alle respect, Dumfries is een prima back, maar heeft geen wereldtopper. Subtopper bundesliga zal een hele mooie stap voor hem zijn en ik denk dat hij daar ook past.

Is 't nu klaar Raffie? Dat je geen fan bent van Dumfries weten we nou wel. Zie persoonlijk liever Dumfries dan Dest, vanwege z'n inzet, kracht en longinhoud.

19 juni 2021 om 23:11

Maar toch niet bij Barca?

20 juni 2021 om 16:50

Zijn analyse klopt toch gewoon? Hij zegt nog dat hij in Italie wel past, daar doet hij hem toch niet zo tekort mee? Dumfries is een bikkel met houten voeten. Dest is ook nog geen niveau barca maar is nog heel jong en heeft iig voetballend wel de potentie.

Wat is nou een rondo waard? Scoor je daar doelpunten mee? Of is dat een oefening voor het gebrei dat het Spaanse elftal al twee wedstrijden laat zien? Vd Vaart kan maar moeilijk accepteren dat Dumfries en Gosens de show stelen. Had hij maar 10 procent van de mentaliteit van deze jongens gehad; dan had Raffie zijn carrière er heel anders uitgezien

19 juni 2021 om 23:21

Zo slecht was zijn loopbaan niet toch ?

20 juni 2021 om 11:47

Uiteindelijk zijn enorme potentie niet waargemaakt.

20 juni 2021 om 04:40

Whaha dumfries en gosens mogen alleen nog dromen van Raf zijn carrière. Psv VS Real Spurs Hsv in hun top tijd .

20 juni 2021 om 08:22

Hsv dat zegt alles weet zeker dat Dumfries en Gosens nooit zo laag zullen zinken

20 juni 2021 om 09:07

Ik weet het niet zeker hoor, maar het zou kunnen dat HSV ooit in de Duitse top meedraaide.

20 juni 2021 om 09:11

Ja dat doet Vitesse of Fc Utrecht ook dat maakt het nog geen topclub.

20 juni 2021 om 10:28

Rafael maakte het een topclub. Wat boeit het dat HSV het nu kut doet, destijds met Vd Vaart en Olic etc gewoon een heel goed team.

20 juni 2021 om 12:53

Vind jij.. netals dat hij van Esbjerg zeker een topclub maakte?..

Klopt, bij Barcelona wordt er in het algemeen met 4 verdedigers gespeeld en dan is er geen 5e man die de ruimte opvult als hij weer eens vergeet te verdedigen. Alle respect voor Dumfries, Koeman gaat niet zijn speelwijze veranderen voor hem.

Barcelona is ook helemaal niet de ploeg waarop Dumfries moet mikken. Een Atletico of een ploeg als Chelsea past veel beter bij hem, hij legt zo veel energie in de wedstrijd. Voetballend is het allemaal niet verfijnd en dat gaat bij Barca gewoon opvallen en storen.

20 juni 2021 om 10:41

Lekker Hansie Hateboer vervangen bij Atalanta zou ik zeggen. Gosens en Dumfries op de flanken haha

Wat is een Barcelona speler? Het niveau is daar sowieso al minder geworden. De tijden van Xavi en Iniesta is voorbij en zal ook niet zo snel terug komen bij een nieuwe lichting. Je kan namelijk niet altijd een zeer talentvolle generatie hebben.

Voetbal is de laatste 10,15 jaar enorm veranderd. Fysieke kracht en loopvermogen zijn zo ontzettend belangrijk geworden. Types als Derksen, Gijp en vd Vaart kunnen dat blijkbaar heel moeilijk accepteren. Elk team kan voetballers als Gosens, Dumfries, etc gebruiken. Technisch inderdaad niet heel verfijnd, maar ze blijven maar gaan. Zelf kan ik daar enorm van genieten. Qua voetbal hou ik dan ook van Bayern, Chelsea, Atletico. Een combinatie van kracht , techniek en doelgerichtheid. Met het voetbal van de Spaanse nationale ploeg en Barcelona heb ik dan weer helemaal niets. Die zijn ongetwijfeld heel goed in een rondo spelen, maar het spel is slaapverwekkend.

Er zijn zoveel geweldige analisten. Ongelooflijk wat een wijsneuzen zijn het toch allemaal.

Alleen als Dumfries bij Ajax had gespeeld had hij het bij Barcelona gered.

20 juni 2021 om 16:53

Dumfries had bij ajax nooit doorgebroken.

Als je dani alves gewend bent ..

Zou t niet iets voor Atalanta zijn dan als Hateboer daar weggaat? Staat me iets van bij dat die zou gaan. Daar kan ie lekker rennen op de flank. En vind nog een jaartje PSV ook prima, maar dat zit er niet in denk ik zo

Ben het eens met vd Vaart. Dumfries komt op instelling, en energie best heel ver. Dat is knap. Maar Barca is technisch ver boven zijn niveau. Ik denk dat Dumfries tot zijn recht zou komen in Engeland of Italië waar de opdracht van de back eenvoudiger is. Man uitschakelen en bal inleveren bij iemand die er echt wat mee kan.Als de ruimtes kleiner worden en het spel sneller komt hij in de problemen.

Driessen moet zich bezig houden met cartoons schrijven. Clown.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Nederland

FIFA ranking: 14
2223 fans
Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
D. BlindVerdediger40
S. de VrijVerdediger40
D. DumfriesVerdediger42
P. van AanholtVerdediger40
F. de JongMiddenvelder40
G. WijnaldumMiddenvelder43
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

7 fans
Verdediger, 25 jaar
SeizoenClubW
2021/2022 PSV 0 0
2020/2021 PSV 30 2 6 0
2019/2020 PSV 25 7 6 0
2018/2019 PSV 34 4 4 0
2017/2018 sc Heerenveen 35 4 8 0
Laatste voetbalnieuws

Ihattaren: ‘Ik ken echt niemand anders die zo sterk in zijn schoenen staat’

Diverse spelers van PSV hebben dinsdag gereageerd op het vertrek van Pablo Rosario. De middenvelder werd gepresenteerd bij OGC Nice en zal gemist worden door zijn ploeggenoten in Eindhoven, zo blijkt...Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 27 juli
Arsenal heeft bij Internazionale navraag gedaan naar Lautaro Martínez. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren