Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ED: PSV wil Davy Pröpper snel presenteren na akkoord met Brighton

Laatste update:

PSV wil de komst van Davy Pröpper zo snel mogelijk afronden, zo verzekert het Eindhovens Dagblad zondagmiddag. De Eindhovense club heeft inmiddels een akkoord bereikt met Brighton and Hove Albion en wil nog dit weekend starten met de medische keuring. Directeur voetbalzaken John de Jong heeft de oorspronkelijke vraagprijs van tien miljoen euro 'flink naar beneden' gekregen, zo klonk het eerder al.

Het precieze bedrag dat PSV betaalt, weet het Eindhovens Dagblad op dit moment niet. Wel is duidelijk dat de Eindhovenaren en de Engelsen eruit zijn over de te betalen transfersom. Eerder had Pröpper zelf al zijn zinnen gezet op een terugkeer naar de Eredivisie. De middenvelder liet doorschemeren dolgraag te willen terugkeren in het Philips Stadion. Eerder droeg hij tussen 2015 en 2017 al het shirt van PSV. Bovengenoemd dagblad meldt dat er voor Pröpper een meerjarig contract klaarligt in Eindhoven.

PSV plukt Pröpper weg van de bank bij Brighton, waar hij dit seizoen veelvuldig op zat. De negentienvoudig Oranje-international kwakkelde vanaf het begin de jaargang met meerdere blessures en moest sinds hij weer fit is doorgaans genoegen nemen met een plek op de bank. Pröpper had dit seizoen in de Premier League slechts twee keer een basisplaats en mocht vijf keer invallen. Dat staat in schril contrast met zijn eerste drie seizoenen voor Brighton, toen hij telkens minimaal tot dertig competitieduels kwam.

Pröpper speelde vanaf 2015 twee seizoenen voor PSV, dat hem overnam van Vitesse. In Eindhoven pakte de middenvelder in zijn eerste seizoen de landstitel. Normaal gesproken wordt hij de vijfde zomerse versterking van de Eindhovenaren. Eerder werden Joël Drommel, André Ramalho, Phillipp Mwene en Marco van Ginkel al gepresenteerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

😍😍😍😍 GEWEELDIG!!

18 juni 2021 om 22:40

Zeker! Wat zou jouw ideale middenveld zijn dan volgend jaar? Ginkel, Propper, Boscagli, Sangare, Rosario , allemaal voor het centrale middenveld.

18 juni 2021 om 22:47

442 - Defensie: Boscagli Ramalho Max DumfriesMiddenveld: Sangare vm stofzuiger afpakken inleveren bij cm of am, Propper cm Van Ginkel cm Ihatarren/Gakpo am op 10. Aanval: Malen Zahavi

18 juni 2021 om 22:50

Sws van Ginkel, Propper en Götze!

18 juni 2021 om 22:55

Deze opstelling klopt van geen kant, Dumfries, Ihatarren & Malen zijn volgend seizoen sowieso tjalla

18 juni 2021 om 22:59

Dumfries en Malen gaan weg lijkt me (en dikke kans Mo ook). Verder, Max centraal?

18 juni 2021 om 22:59

Ik zou Ginkel/propper/sangare als doorwissel gebruiken. Tegen de 'grotere' ploegen speel je met Sangare als balveroveraar. En tegen de kleine ploegen met Ginkel/propper om het voetballend vermogen te vergroten.

18 juni 2021 om 23:02

Lijkt me zoiets te worden in de Eredivisie. Tegen sterkere ploegen zal Sangare wel spelen en we kennen Schmidt, hij wisselt zowiezo graag veel van opstelling dus iedereen wie niet in die opstelling staat (sangare, Boscagli, Doan? etc) zullen gewoon hun kansen krijgen. Maar ik denk dat dit de sterkste 11 is.

Drommel
Mwene
Teze
Ramalho
Max
Propper
Gotze
v Ginkel
Madueke
Zahavi
Gakpo
18 juni 2021 om 23:08

Triest dat PSV uit pure arremoede en visieloosheid teruggrijpt naar oude spelers. PSV wilt slechts 1 ding. Keurig meehobbelen in de Top 3,en verder boeit het ze niet. op Europees nivo ook al zo aspiratieloos.

18 juni 2021 om 23:13

Blind en klaasen zijn geen oude spelers van ajax?

18 juni 2021 om 23:18

Lijkt me persoonlijk veel beter om Boscagli door te schuiven naar het middenveld ipv Aanvaren en Teze gewoon centraal achterin te laten staan.

18 juni 2021 om 23:47

Zeer zeker wel. Wel klein verschil wisselspelers van united en basis speler van Bremen vs buiten de selectie speler en bank zitter bij brighton. Maar hey je moet ergens beginnen. Bij Ajax begon het met Poulsen, Younes en Millik. Waren allen verre van basisspelers bij grote clubs.

19 juni 2021 om 00:06

@ninjakai,

Propper was ook altijd een basisspeler bij Brighton maar heeft dit seizoen met veel blessures gezeten. Daarnaast moet je niet doen alsof Klaassen het zo geweldig heeft gedaan ten opzichte van Propper. Klaassen kon het niet waarmaken in de premier league en Bremen is ook maar een degradatiekandidaat in de Bundesliga. Ik vond Propper in zijn PSV tijd en het eerste deel van zijn Brighton periode een betere speler dan Klaassen. Het niveau tussen die 2 ligt niet ver uit elkaar denk ik.

Blind heeft wel meer bewezen in de premier league naar mijn mening, dus daar kan ik me nog wel in vinden.

19 juni 2021 om 03:57

@Joey91 Ben je hun zaakwaarnemer of De Jong onder een alias gezien je deze wilde aanname doet. Je brengt jouw verwachting al als voldongen feit. Ja, die kans is groot dat die spelers weggaan maar nu is het meetmoment en zijn deze spelers er nog, toch? Het klopt juist wel gezien ze technisch nog onder contract staan op dit moment. Het seizoen van PSV begint al vroeg vanwege CL. Deze opstelling is dus wel degelijk haalbaar voor het nieuwe seizoen. Nou, jij weer! @Sanderk91 nee max lb en Dumfries (onder voorbehoud) rb anders Teze ... Boscagli en Ramalho als centrum. Voluit gezien er onduidelijkheden zijn ontstaan:Drommel/Mvogo*Dumfries Ramalho Boscagli Max Sangaree VMPropper v.Ginkel*Mootje - Gakpo of Gotze op 10 *Malen Zahavi voorin.

19 juni 2021 om 10:09

En vergeet ook Tadic niet. Bij Ajax is gebleken dat het heel goed uit kan pakken als je oud-spelers met ervaring terughaalt. Denk ook dat Pröpper een goede zet zal zijn.

19 juni 2021 om 10:16

PSV is gek op Vitesse spelers, mischien kunnen ze van Wolfswinkel, Diks en Buttner ook nog wel verleiden tot een overstap naar Eindhoven.

19 juni 2021 om 11:31

Van Ginkel is niet eens rechtstreeks van Vitesse gekomen. En noem jij er nog eens 5, buiten propper om, die de laatste 5 jaar naar PSV gehaald zijn? Kortom, ik denk dat dat wel meevalt.

20 juni 2021 om 13:43

@gianny6....is dat niet veel te aanvallend?

20 juni 2021 om 14:03

hahaha, lekker provoceren Messibarca, ik mag dat wel.
Nu lekker achterover leunen en met een bak popcorn kijken hoe men reageert, of niet?

20 juni 2021 om 14:11

Lekker man, al dat anti-voetbal is geen zak aan. Heb een seizoenkaart voor dit seizoen voor t eerst in mn leven aangeschaft dus ik verwacht dat we gwn de tegenstander gaan domineren en dat we met onze verdedigers t opknappen achterin! 👌🏻💪🏻

20 juni 2021 om 16:18

Die 2 zijn geloof ik internationals. 2die 2 van psv zijn ziekenhuis gangers reeds meerdere tijd. Ik vind het een super grote gok.

21 juni 2021 om 09:21

Lijkt me een leuke opstelling, maar ik zie dit niet gebeuren, dit is veel te aanvallend voor psv zijnde maar zelf zou ik ook zo spelen.

Dat wordt een aardig middenveld!

18 juni 2021 om 22:59

Eens, maar de opstelling en transferperiode zijn bepalend. Wat doen Gotze, Guti en Ihataren? Spelen we 4-3-3, 3-5-2, 3-1-2-2-2 of een andere verzonnen variant??

18 juni 2021 om 23:17

Guti moet gewoon verkocht worden, Ihattaren zal ook vertrekken ivm zijn 1 jarige contract en Schmidt speelt met 2 middenvelders, waarvan 2 aanvallende en 2 controlerende/verdedigende. Ik zou gokken op Boscagli, Propper, Gotze en Van Ginkel op het middenveld.

Heeft psv toch weer een mooi team staan volgend jaar

18 juni 2021 om 22:25

Precies. Basis elftal al zo goed als rond. Eindelijk eens goed gehandeld door John de Jong.

18 juni 2021 om 23:59

Wel veel spelers zonder restwaarde die er telkens komen, dan moeten ze komend seizoen Ajax toch wel verslaan in de titelstrijd om naast sportieve winst ook financieel vooruit te gaan.

19 juni 2021 om 00:17

Vorig seizoen hadden we bijna alleen maar restwaarde op het veld, nu komt daar ervaring bij die weet hoe het is om kampioen te spelen,

18 juni 2021 om 22:34

Met deze en al gedane aankopen zijn ze favoriet voor de titel. Plek 2 lijkt me geen optie meer.

18 juni 2021 om 22:36

Favoriet? Lijkt me niet. Laten ze maar zorgen dat ze in ieder geval tot
op het einde meestrijden.

18 juni 2021 om 22:40

@Boris19, Tevreden met een 2e plek maak ik hier dus op uit? Vind het echt armoedig dat PSV zich er zo snel bij neer legt. Ze moeten zelf ook gewoon 95% winnen aangezien ze zelf een veel beter budget en selectie hebben dan de rest.

18 juni 2021 om 22:45

Ik hoop dat ze CL halen, iets wat nu heel goed mogelijk is. Goed voor het Nederlandse voetbal en goed voor het niveau v/d eredivisie.Edit: dit zou achteraf wel eens een "Tadic" aankoop kunnen zijn voor psv.

18 juni 2021 om 22:47

Ik vind dat Ajax de favoriet is, maar niemand meer zich neer bij plek 2.

18 juni 2021 om 23:00

Omdat 1 supporter dat zegt, wil niet betekenen dat de rest dat ook vind. Gezien de investeringen is het duidelijk dat er maar één plek telt. Psv legt zich nergens zomaar bij neer, maar realistisch genoeg was er afgelopen seizoen niet meer haalbaar, anders eindig je niet zo ver achter Ajax. Prima als dat een opbouw is naar een kampioenschap volgend jaar!

18 juni 2021 om 23:04

@messibazoer Geen enkele PSV-er is natuurlijk tevreden met de 2e plek. Er gaat gewoon keihard gestreden worden voor dat kampioenschap aankomend seizoen. Het zal wel een beetje op de topwedstrijden aankomen net als dit seizoen dat toch ook wel het geval was.

18 juni 2021 om 23:10

Flauw om je eigen miljoenenteam zo in een underdog positie te schuiven.

Prima aankoop. Als je hem voor pak m beet 5 miljoen kan krijgen moet je dat altijd doen. Ervaring erbij

18 juni 2021 om 22:24

Gok eerder ergens rond de 7, maar dat is alsnog prima voor hem. Even van Bommel nog wat spelers laten kopen en je bent van een zooi middelmaat af. Goed nieuws dit!

Ben ik heel blij mee. Ervaring, techniek en meer voetbal op ons middenveld. Luukinho nog terug en we doen mee voor de titel (ajax als favoriet natuurlijk)

18 juni 2021 om 22:29

Denk dat het dan heel lastig word om een favoriet aan te wijzen. Wel heel benieuwd waar PSV dit allemaal van doet, waren eerder berichten dat ze vorig jaar All-in waren gegaan bij de komst van Schmidt en dat er echt verkocht moest gaan worden deze zomer. Hier heeft het nog geen schijn van.

18 juni 2021 om 22:32

Ajax start volgend jaar waarschijnlijk met: Stekelenburg, Mazraoui, Timber, Martinez, Rensch, Gravenberch, Blind, Klaassen, Antony, Haller en Tadic. Ik schat dat, zeker defensief, hoger in dan PSV. Maar zoveel minder is PSV zeker niet.

18 juni 2021 om 22:48

En daarnaast, kampioenschap wordt zelden bepaald in de onderlinge strijd, maar tegen de andere 16 clubs. Dus daar moet PSV eens als een machine te werk gaan, zoals onder Hiddink en Cocu het soms saai was, maar de uitslag stond er.

19 juni 2021 om 00:12

Ik vind de verdediging van psv nog steeds 3 keer niks hoor. Die drommel vind ik altijd vrij onzeker, teze op rechtsback is niks, ramalho moeten we nog maar zien en max/boscagli zijn defensief vrij kwetsbaar, maar aan de bal wel top. Bij Ajax staat er dan wel echt wat met een Martinez, Timber en Alvarez.

20 juni 2021 om 23:09

Precies de verdediging is met de huidige samenstelling nog steeds het zorgenkindje. Max en Teze zijn goed genoeg voor de top in Nederland. Dumfries vertrekt vrijwel zeker. Dan heb je nog een goede rechtsback nodig en een goede centrale verdediger. Ramalho kan ik nog niet inschatten hoe goed die is. Ze hebben nog steeds een type Moreno. Iemand met gif, ervaring, temperament en leiderschap skills.

18 juni 2021 om 22:31

Drommel, Teze, Ramalho, Boscagli, Max, Propper, Sangare, Gotze, Van Ginkel, Gakpo en Luuk de Jong. Madueke als supersub en dan heb je Zahavi ook nog. Goed team zou dat zijn.

18 juni 2021 om 22:32

Madueke moet gewoon in de basis komend seizoen.

18 juni 2021 om 22:39

@suarez 7 Ik heb duidelijk iets gemist, is Luuk de Jong ook al gecontracteerd ja? Van welk geld is die betaald?

18 juni 2021 om 23:02

Van Ginkel is beter op de cvm positie, dus dan zou je Pröpper of Sangaré moeten banken.

19 juni 2021 om 00:05

Drommel
Teze - Ramalho - Boscagli
Götze (hangend) - Sangare - Propper - Van Ginkel - Max
Gakpo - Zahavi
Verdediging speel je in een 4-4-2, In balbezit schuif je Max door naar een 3-5-2. Dit lijkt me de ideale opstelling.

19 juni 2021 om 00:23

Nog niet gecontracteerd PSV heeft Luuk de Jong wel een 3 jarig contract aangeboden las ik een paar dagen terug, denk dat er snel nieuws naar buiten komt over Luuk de jong, misschien wel vlak na de Propper transfer.

19 juni 2021 om 00:42

@Sbvs v. Ginkel is zeker niet beter op cvm. Iig in zijn beste periode bij PSV was hij een echte box-to-box. Als middenvelder zowel meeverdedigen als inschuiven voor de rebound. Een vrij klassieke CM zou je zelfs kunnen zeggen. Zie hem als CVM en als CAM niet presteren tbh. Op zijn sterkst als hij, met de punt naar achter, naast een 'voetballer' staat, of, met de punt naar voren, naast een breker, maar hoe dan ook als de man die aansluit.

18 juni 2021 om 22:37

De Jong hoeft niet te komen hoor. Zahavi is een paar klasse beter.

20 juni 2021 om 14:17

Hele andere spits. Ik denk dat Luuk bij PSV zeker van waarde kan zijn. Begint er iig op te lijken bij PSV.

Die rekenen al op de miljoenen voor Dumfries..

20 juni 2021 om 13:52

Ach, dat is ook wel min of meer een zekerheidje, zeker wanneer je hem nu ziet vlammen op het EK. Die paar wedstrijden zijn vaak bepalend om in de waan van de dag mooi miljoenen te harken.

Ben benieuwd voor hoeveel hij binnen wordt gehaald.

Fantastisch nieuws, hier word ik vrolijk van. Klasse gedaan jdj.

20 juni 2021 om 14:06

Inderdaad, en ik hoop dat De Jong daar toch ook eens wat meer de credits voor krijgt. Stroef begin, maar dat was ook zo bij bv Overmars. Voor afgelopen seizoen heeft hij zich toch al aardig herpakt, en ook nu gaat het de goede kant op. Ik gun het hem van harte na alle sh*t die hij over zich heen kreeg in zijn eerste half jaar.

Wauw, heerlijk bezig PSV. Nu Guardado nog. Jammer dat Moreno net weer naar Mexico is . Toch heb ik nu sinds een tijd het gevoel dat de Eredivisie weer wat begint te groeien en dat er kwartjes beginnen te vallen bij de jarenlang naïeve Nederlandse clubs.

18 juni 2021 om 22:26

Wat bedoel je met kwartjes vallen en naïeve Nederlandse clubs dan,

18 juni 2021 om 22:33

Ben zelf Ajacied, maar hoe vaak zijn onze (sub)top clubs wel niet door hun naïeve balbezit-spelletje onderuit gegaan omdat de tegenstander wat realistischer was? Zowel tegen grotere teams (finale 2017) als tegen (veel) kleinere. Tegenstanders die minder zijn, dit gewoon erkennen, loeren op die ene kans en deze ook gewoon keihard afmaken, bijvoorbeeld. Of Ajax in 2017 met Bosz zonder Plan B tegen United, waar Mourinho vooraf eigenlijk al zeker was van z'n overwinning en achteraf erkende dat hij precies wist hoe Ajax te bestrijden was.

19 juni 2021 om 00:16

Precies. Achteraf zei hij dat. Keyword: achteraf. Voor hetzelfde geldt verliest hij die wedstrijd als Riedewald (?) gewoon normaal ingooit. Ajax onder Bosz was naïef, maar je speelt een Schalke en Lyon wel helemaal zoek in Amsterdam. Die hadden waarschijnlijk ook wel een plan.

Toch een hele fijne week als PSV supporter zo . Hopen dat Pröpper z’n oude niveau weer aantikt. In ieder geval fijn dat we eindelijk eens voor de eerste Europese wedstrijden de selectie compleet willen/gaan hebben (natuurlijk ook wel gesterkt door die investering van 50 miljoen)

Als PSV dit voor een miljoen of 6 a 7 rond kan krijgen is het een fantastische aankoop zullen dan ook nog wel wat middenvelders vertrekken.

Ik zie hier een hele serieuze uitdager van Ajax ontstaan. Het middenveld Propper van Ginkel draaide al eerder uitstekend. Ik wil die wel samen zien spelen met Gotze en dan Madueke en Gakpo vanaf de flank.

18 juni 2021 om 22:37

Een spannende competitie zou zeker niet slecht zijn hoor maar is dit niet wat te optimistisch gesteld? Vorig seizoen met de trein op links Max, de balafpakker Sangare en de wereldkampioen zou PSV ook een serieuze aanval gaan doen en toen werden ze toch op een flinke achterstand gespeeld. Hoe is de fitheid van Propper? Hoe gaat Van Ginkel zich houden na al zijn blessures? De situatie van Gotze is bekend. Dumfries en Malen die een transfer gaan maken. Op basis waarvan ben jij al zeker dat PSV dit keer wel een serieuze uitdager gaat zijn?

18 juni 2021 om 22:51

Ik ga niet speculeren over transfers. Dumfries zal zeker wel vertrekken maar Malen is nog steeds een PSv er. Met zoals dat bij Ajax Tagliafico, Onana en Mazraoui er nog zijn en Berghuis en Senesi zich gewoon bij Feyenoord zullen melden. Ik denk dat Schmidt dit seizoen een sterkere selectie krijgt en dit seizoen zijn speelwijze er beter in krijgt

18 juni 2021 om 22:58

We hoeven ook niet te speculeren over transfers maar vanuit PSV hebben ze zelf gezegd dat ze rekenen op transfers van Dumfries en Malen. En een dingetje wat ook niet te onderschatten valt is dat PSV 10 dagen na de EK finale al de eerste voorronde moet spelen. Ik snap heel goed dat PSV heel graag weer eens de Champions League wil halen maar 3 voorrondes moeten doorkomen kan zeker zo vroeg in het seizoen in de competitie zo maar punten gaan kosten. Qua ervaring lijkt dit een goeie aankoop maar ik heb persoonlijk geen idee op welk niveau Propper op dit moment nog zit en waar ie nog toe in staat is.

18 juni 2021 om 22:59

Afgelopen seizoen kwam je sowieso nog een goede centrale verdediger tekort in mijn optiek. Daarnaast hoef je niet per se in kwaliteit over Ajax heen te gaan om een serieuze uitdager te zijn. Afgelopen seizoen speel je 2x gelijk tegen Ajax, wat in principe prima is alleen laat je een paar keer onnodig punten liggen (wat overigens altijd wel ergens zal gebeuren) en zijn de overige 'toppers' natuurlijk heel erg ondermaats geweest. Pröpper zijn fitheid geloof ik wel eerlijk gezegd. Van Ginkel is afwachten, maar ik vond het toch wel lekker toen hij weer aan het voetballen kwam de laatste wedstrijdjes. Met hun erbij ga je sowieso minder vaak door de ondergrens heen zakken, wat afgelopen seizoen wel een paar keer is gebeurd. Overigens heb ik ook wel vertrouwen dat het met Schmidt dit seizoen sowieso beter zal gaan lopen. In het 1e jaar moest er wel een hoop omgegooid worden.

19 juni 2021 om 00:19

Reinier, maar heeft psv die sterke centrale verdediger nu wel? Ik denk dat dumfries-teze sterker is dan teze-ramalho en boscagli en max gaan hun plek niet verliezen. Daarnaast is drommel ook geen verbetering ten opzichte van die mvogo in mijn ogen. Defensief ga je er niet op vooruit in mijn ogen als er niks bij komt.

20 juni 2021 om 15:33

Tegen AZ en Feyenoord:
Ajax: 4 keer winst is twaalf punten.
PSV: 1 keer gelijk is 1 punt.
Mijns inzien is dat een flink aandeel in de 16 punten verschil op het einde.

Ik zeg niet dat Pröpper en de andere aanwinsten garanderen dat PSV ook twaalf punten tegen deze clubs pakt, maar de kans is wel iets groter! De jaren met Guardado hebben aangetoond dat ervaring op het middenveld wel degelijk belangrijk is!

20 juni 2021 om 13:54

Uitdager zeker, maar dat zijn we in principe elk seizoen. Je moet in de Eredivisie eigenlijk alles kunnen winnen en dan komt het aan op de wedstrijden tegen Ajax. Helaas lieten we daar wel teveel liggen afgelopen jaren.

Veel succes met het houden van een marathon he Propper onder wonder coach Schmidt.

18 juni 2021 om 22:28

Zuur hoor. Gaat het wel?
Mooie aankoop zou dat zijn toch? Enige minpunt is dat ie geen topsnelheid heeft, maar verder een heerlijke speler.

18 juni 2021 om 22:35

Dit is voor Psv een top aanwinst ja, zeker. Maar onder Schmidt betwijfel ik het. Iedereen, vooral de Psv fans, waren super enthousiast na afgelopen zomer (met allerlei aanwinsten) maar er is niet echt top gepresteerd. Eigenlijk matig gezien het materiaal.

18 juni 2021 om 23:44

Maar wel even een keus maken nu.
Normaal gesproken is het verwijt dat Schmidt alles (en dus teveel) bepaalt in het aankoopbeleid van PSV en nu doe je het voorkomen alsof PSV zo brutaal is geweest om een speler te gaan kopen die Schmidt niet wil?
Vreemd.

Als ik je verkeerd begrepen heb zal ik deze reactie weghalen, want dan slaat ie nergens meer op.

20 juni 2021 om 14:13

Je bent niet de enige hoor, ik begrijp ook niets van zijn post. Een topaankoop voor Psv, maar niet onder Schmidt. Voor zover ik weet is Schmidt trainer bij Psv, en zal Propper ook niet in Jong PSV gaan spelen

Ik ben zelf in ieder geval erg blij als hij definitief komt!

18 juni 2021 om 22:29

Pröpper is er niet vies van om meters te maken. Denk dat hij juist wel goed past onder Schmidt.

Yes!
(Onderbouwing: ik ben heel blij!)

Zal wel duur zijn qua salaris, maar psv moet toch wat. Benieuwd wat de transfersom is.

Top aankoop! Ik verwacht dat dit echt de missing link is voor Psv. Propper heeft alles om PSV veel beter te laten voetballen, hij is niet alleen creatief maar kan ook verdedigend zijn mannetje staan. Nu nog hopen op een goede spits als Malen vertrekt en misschien nog een rechtsback want Teze blijft toch een vraagteken op die positie.

Het middenveld gaat voetballend zo gigantisch vooruit, hier ben ik echt heel blij mee! Een middenveld van Propper, Van Ginkel en Götze is om je vingers bij af te likken. Madueke en Gakpo op de flanken, ik kan echt niet wachten

18 juni 2021 om 22:32

Vorig jaar was het.ook al "om je ving bij af te likken".

18 juni 2021 om 23:01

Voorin ja, van een middenveld met Rosario werd geen enkele PSV'er warm hoor 😉

19 juni 2021 om 04:36

En wie zegt dat Gotze blijft? Denk dat hij ook ergens anders gaat kijken

20 juni 2021 om 13:52

Zo lang er nog geen concrete interesse is, blijft Götze gewoon. Ben benieuwd hoe we al die poppetjes op het middenveld kwijt gaan kunnen. Ik denk dat Sangaré een zekerheidje is omdat hij qua balafpakken en controle enorm belangrijk is, ik denk dat je op de counter overlopen wordt als je met Gotze, Propper en vginkel gaat spelen. Het zou ook kunnen dat Propper naast Sangare gaat spelen, met daarvoor Gotze en vginkel en dan voorin Gakpo en Zahavi, maar dan heb je beetje weinig diepgang en snelheid denk ik. Het liefst zie ik denk ik 433 met Sangaré Propper Gotze op het middenveld en voorin Gakpo Zahavi Madueke.

Nu wordt Ajax geen kampioen meer

19 juni 2021 om 09:34

Tuurlijk wel, die komen ook met versterkingen. Geen paniek

Wordt op papier een alleraardigste selectie met ervaring in het winnen van prijzen. Ben benieuwd hoe beiden het gaan doen. Hebben toch relatief weinig gespeeld afgelopen seizoen. Vooral vreemd hoe zo’n Propper die er bij Brighton prima opstond na zijn blessure geen kans meer gekregen heeft.

Net zoals Van Ginkel heb ik heb bijna nooit zien spelen. Alleen een paar keer als invaller bij Brighton. Kan iemand mij meer vertellen over wat voor speler hij is? B2B, 6 of 10?

18 juni 2021 om 22:52

Een echte nummer 6 die vuile meters maakt, goede aanvallen opzet en verdedigend zn mannetje staat

19 juni 2021 om 09:49

Bij een nummer 6 denk ik toch meer aan type's zoals Kante, Sangare, etc. Propper vind ik meer een '8' of een b2b. Ik denk dat Sangare zal fungeren als de verdedigende middenveld, en Van Ginkel en Propper als linker en rechtermiddenvelder ernaast.

18 juni 2021 om 23:07

Creatieve speler, die ook verdedigend erg sterk is. Veel goede passjes, is er niet vies van om meters te maken. Ik denk dat dit een geweldige aankoop is als hij voor rond de 5-7 miljoen is opgepikt.

Hehe eindelijk weer voetballend vermogen op het middenveld. Einde van het Rosario-tijdperk

19 juni 2021 om 03:36

Rosario zit er vilgens mij nog hoor en sangare ook.... die 2 zullen zeker nog wel aan spelen toekomen denk ik en dat betekend..... puntenverlies...

Serieus. Wat voor middenveld willen ze eindelijk. Pröpper van Ginkel Rosario die fransman en nog een paar. Zoek liever wat verderdigers maar volgens mij kijken ze liever naar de aanval en middenveld daar.

18 juni 2021 om 22:29

Aanval is de beste verdediging.😜

18 juni 2021 om 22:37

Het grootste probleem was creativiteit op het middenveld en dit los je met Propper gewoon op. Rosario proberen te slijten en dan kun je met Sangare en Propper een goed blok neerzetten.

De verdediging kan zeker verbeterd worden maar vond de verdediging niet eens zo heel zwak. Teze en Boscagli presteerde gewoon goed en Max en Dumfries zijn in principe ook gewoon goede backs.

20 juni 2021 om 15:48

Wie bedoel je met die fransman? Boscagli?... die speelt ,normaal gesproken, in de verdediging

Het geld gaat er weer met bakken uit daar in Eindhoven. Eerst weer een dikke lening afsluiten en dan tweederangs spelers halen zonder restwaarde. Wat een beleid

18 juni 2021 om 23:09

Valt wel mee. Van Ginkel transfervrij, Mwene transfervrij, Romalho 2,5 miljoen, Pröpper (onbekend maar verwacht rond de 6-7 mil) en Drommel (3,5 miljoen)

21 juni 2021 om 10:18

Je verhaaltje zou kloppen als de spelers voor nop kwamen voetballen.

18 juni 2021 om 23:47

Komt ook gewoon 50 miljoen binnen met een beetje geluk. Met Dumfries en Malen alleen al moet dat gaan lukken. Buiten dat moet je sommige overige selectie spelers ook wel kunnen slijten. Spelers als Piroe, Romero, Bruma, Doan, Guti, Baumgartl, Ihatarrren etc. zullen niet allemaal de hoofdprijs opleveren maar als je al die bedragen op gaat tellen dan kom je ook op tientallen miljoenen uit.

Laat ik beginnen met te zeggen dat dit zeker qua ervaring een prima versterking lijkt voor PSV maar heeft iemand enige informatie hoe de staat van Propper eigenlijk is op dit moment. Onder Koeman zat hij zelfs nog geregeld bij Oranje maar het laatste jaar lijkt ie wel helemaal van de radar en kwam ie er zelfs bij Brighton niet meer aan te pas. Iemand enig idee hoe zijn fitheid is? Is hij lang geblesseerd en daarom zijn plek bij Brighton helemaal kwijt geraakt? Is dit nog dezelfde Propper zoals we hem kenden in Nederland of heeft hij door zijn zware blessure een jasje uitgedaan qua niveau? Ben erg benieuwd.

18 juni 2021 om 22:47

Is natuurlijk altijd afwachten. Dit seizoen is hij veel geblesseerd geweest waardoor hij weinig heeft gespeeld en hij zijn basisplaats is verloren. Volgens mij zijn, zijn concurrenten Bissouma en Grob ook geen verkeerde spelers. Die Bissouma werd laatst ook in verband gebracht met Arsenal bijvoorbeeld.

Volgens mij waren het ook geen hele zware blessures maar gewoon meerdere blessures, ten minste als je transfermarkt mag geloven.

Enorm fan van Pröpper. Hij deed me in zijn eerste periode een beetje aan Cocu denken. Helaas niet doorgegroeid tot dat niveau na PSV. Maar, man wat een klasbak. We hebben weer een echte dirigent!!

18 juni 2021 om 23:26

Cocu was een speler die de ploeg er op sleeptouw nam als het even niet liep, en hij was ook een leider in het veld. Propper is juist een speler die meegaat in het niveau van het team, en niet bepaald een leider.

18 juni 2021 om 23:32

Qua passing, ook onder druk, looplijnen, goede balans tussen aanvallen en verdedigen, scorend vermogen deed hij me "een beetje" aan Cocu denken. Hij heeft wel meer waardoor hij geen Cocu is. Maar die was dan ook zeldzaam goed. Ik had gehoopt dat hij er na PSV wel dichter in de buurt zou komen door op een hoger door te groeien. Dat is helaas niet gebeurd.

Dit maakt mij blij. Meer ervaren spelers met nog een prima leeftijd om de talenten en het algehele niveau in NL omhoog te krikken.

Als dat lukt heeft PSV een mooi middenveld met Van Ginkel, Pröper en Götze. Jammer dat Dumfries en Malen vertrekken. Hoe dan ook heeft PSV komend seizoen een prima selectie en die op tijd op orde.

20 juni 2021 om 14:49

Ik zou toch gaan voor Sangare, Propper en Gotze. Lijkt mij het meest complementaire middenveld. Van Ginkel kan dan met alle drie rouleren.

Ajax jullie moeten nu wel wat doen. Ga niet slapen.

18 juni 2021 om 23:13

Dit is echt niet arrogant bedoeld hoor maar ik denk niet dat Ajax hierdoor in paniek zal raken. In de eerste plaats moet PSV snel zaken doen omdat ie bijna meteen na het EK al hun eerste voorronde spelen en laat Overmars verder maar rustig zijn werk doen. Ik verwacht hoe dan ook een buitenspeler als vervanger van Promes, een nieuwe tweede spits achter Haller na het vertrek van Brobbey en Traore. En als Nico vertrekt zal er ook een linksachter komen. Lijkt mij geen enkele reden om in paniek te raken als Ajax zijnde en ben benieuwd hoe het nieuwe PSV uiteindelijk vorm zal krijgen en of ze meteen kunnen leveren.

19 juni 2021 om 09:35

Mooi verhaal! Ajax wordt hierdoor echt niet bang! Die halen binnenkort weer nieuwe mensen binnen

Wel een goede aankoop, maar als ik als middenvelder bij Jong PSV zou zitten, zou ik na gaan denekn over mijn toekomst. De komende twee jaar zal er weinig ruimte voor een doorbraak zijn. PSV begint wel een prachtige selectie te krijgen, maar voor de langere termijn vraag ik me af wat dit betekent. In Nederland is opleiden en verkopen enorm belangrijk. Er worden nu veel spelers in de regio 28-29 jaar gehaald die waarschijnlijk geen restwaaarde hebben na hun contract. Kan je straks alle kosten afdekken met de supertalenten, of moet je soms ook de mindere goden laten spelen om de "kleinere" 3-4M transfers te realiseren?

19 juni 2021 om 00:02

Mindere goden zijn toch helemaal niet nodig als je supertalenten blijft realiseren? Dat PSV nu bijvoorbeeld 2 of 3 miljoen aan een Piroe overhoudt is mooi maar het gaat toch echt om die knaken die ze ophalen met Malen of Dumfries. Met zulk soort bedragen kun je kosten afdekken en winsten boeken.

Voor de langere termijn gaat het misschien iets lastiger zijn om door te breken, maar denk dat het nog steeds heel goed mogelijk moet zijn. Het is natuurlijk ook nog afwachten wie er blijven en misschien ziet het er over een seizoen ook wel compleet anders uit.

20 juni 2021 om 14:48

Juist door een ervaren kern kunnen talenten makkelijker, sneller en stabieler aanhaken in het eerste elftal. Jongens als Gravenberch, Rensch, Timber, Brobbey hebben enorm veel profijt van medespelers als Klaassen, Blind, Tadic. Zo'n Gravenberch bijvoorbeeld heeft veel talent, maar je ziet wel dat hij qua inzicht nog een hoop te leren heeft. Je ziet dat hij er voordeel van heeft dat hij echt goed wordt gecoacht in het veld.

Goede aankoop van PSV, zou misschien wel de missing-link kunnen zijn. PSV al aardig op volle toeren. 6e speler al uit me hoofd ?

Netjes, vooral voor minder dan 10 miljoen en nog ruim voor de voorronde cl. Hopelijk helpt psv mee punten pakken in europa

Dat zou een geweldige aankoop zijn. Sowieso is alles beter dan Rosario naast sanghare. Psv is lekker bezig ..

19 juni 2021 om 02:57

Ja mee eens.. had al gesolliciteerd voor de rol van rosario. Heb nog nooit zo'n koekenbakker gezien die onder elke coach heilig verklaard is.

Ik vrees ervoor dat rosario zijn basisplaats nooit gaat verliezen haha

Ziet er goed uit voor PSV komend seizoen.

Goed bezig PSV,nu hopen dat de trainer een winnend team van maakt...

Met alle respect, maar Van Ginkel en Propper zijn toch pure middelmaat. Dit is toch niet Champions League-waardig? Hét niveau dat PSV wilt nastreven?
Werkelijk IEDERE Psv'er is helemaal in zijn nopjes met dit nieuws, wat ik echt niet kan begrijpen. Bij Ajax zouden dit soort spelers de bank warm houden. Het gat tussen de beide ploegen wordt alleen maar groter..

Mist alleen Vejinovic nog ;-)

Echt blij mee dat Propper terug komt, denk dat Propper een zelfde soort rol gaat vervullen als Guardado toen bij Psv, alleen heeft Propper wel wat minder pit natuurlijk dan Guardado maar voetballend gelijk de beste middenvelder, goed van John om de selectie snel rond te hebben denk nu alleen nog Luuk de jong terug halen en heel misschien nog een verrassing.

PSV heeft best een goeie selectie, ik mis alleen een leider. Gotze en Van Ginkel zijn daarvoor te veel geblesseerd. Propper goede speler, maar geen leider.

20 juni 2021 om 14:03

Luuk de Jong komt als het goed is ook terug naar PSV dat is dan gelijk de aanvoerder nummer 1 en de onbetwiste leider van het team. samen met Propper en Ramalho heb je wel leiders.

20 juni 2021 om 14:44

Om Ramalho gelijk een leider te noemen gaat mij wel erg ver. Vanuit het verleden ben ik wat sceptisch over zulke spelers die zogenaamd de leiding zouden nemen als buitenlander in een voor hun onbekende competitie..... Oleguer, Kuffour... Ik hoop het beste hoor, maar in dit geval is het wel eerst zien en dan geloven.

20 juni 2021 om 14:54

Ramalho is wel aanvoerder geweest bij Red bull, dus ik zou dan niet snappen waarom hij dan ook geen leider kan worden bij Psv.

Idd een prima aankoop voor PSV. Je wilt toch een spannende competitie.

Leuk dat hij terugkomt, maar hij heeft geen restwaarde, hoog salaris en is al een paar jaar weg uit Nederland. Natuurlijk kun je een wat oudere speler kopen voor de ervaring, maar nu lijkt PSV enkel oudere spelers te halen. Dat gaat wel ten koste van de transferwaarde, Natuurlijk kon Propper de strijd met Ajax 4 jaar geleden aan, maar Ajax nu heeft toch wel een hoger niveau...

20 juni 2021 om 14:31

Ik denk dat je het echt verkeerd ziet. Kijk eens hoeveel verschil ervaring heeft gemaakt bij Ajax met de komst van Tadic, Blind, Stekelenburg, Klaassen. Dat een speler geen restwaarde heeft, is niet erg als die speler dat compenseert met andere kwaliteiten als leiderschap, ervaring of gewoon een hoog voetbalniveau. Blind, Tadic en Klaassen hebben ook geen restwaarde meer, maar door hun inbreng (en met name de inbreng van Tadic), zijn ze afgelopen jaren vrij machtig geweest in Nederland. Ook in het verleden bij PSV met Guardado en Moreno zag je dat die PSV echt naar een hoger niveau tilden. Ik denk dat Pröpper veel ervaring en voetballende kwaliteiten toevoegt die PSV vanuit het middenveld naar een hoger niveau kunnen tillen.

20 juni 2021 om 14:42

Dat denk ik dus ook. Propper heb ik het laatste jaar niet echt gevolgd, maar in mijn ogen is dit gewoon een gouden zet! Hij kan precies het voetbal brengen dat PSV centraal op het middenveld miste.

Super nieuws voor PSV. Ben wel een beetje jaloers weer. Had Propper ook erg graag bij Ajax gezien op de plek van Alvarez, maar je kan niet alles hebben. PSV krijgt voor volgend seizoen wel een ijzersterk middenveld met spelers als Sangare, Propper, Gotze, Van Ginkel en voorlopig ook nog Ihattaren. Daar kan je alle kanten mee op qua types en formaties. Gewoon een ijzersterk middenveld dat, in ieder geval op papier, niks onderdoet voor het middenveld van Ajax. PSV'ers alvast gefeliciteerd met de terugkeer van Propper! Dit is denk een gouden zet!

20 juni 2021 om 14:45

@Toekomst, wel onder het voorbehoud dat de mannen fit worden/blijven. Nou ben ik daar overigens bij Pröpper totaal niet bang voor en ik vind dit echt een hele goede aanwinst voor PSV. Past mijns inziens wel een beetje in de strategie die Ajax een paar jaar geleden ook adopteerde, namelijk niet alleen maar gokken op talent en het creëeren van waarde, maar juist onderkennen dat ervaring uiterste noodzaak is (zeker om in Europa ook maar iets voor elkaar te krijgen). Je zag vorig jaar bijvoorbeeld heel duidelijk dat PSV naast kwaliteit ook simpelweg ervaring miste. Ben er ook van overtuigd dat iemand als Sangaré een stuk beter gaat spelen met Pröpper of van Ginkel (of allebei) naast zich op het middenveld. Erg sterk gedaan van PSV en nu doorpakken, zodat Schmidt een evenwichtige selectie met juiste leeftijdsopbouw en kwaliteit tot zijn beschikking heeft.

Propper en van Ginkel zijn wel een flinke kwaliteitsinjectie ten opzichte van wat er afgelopen seizoen stond. Ik ben benieuwd hoe Schmidt het neer gaat zetten. Lijkt me dat je Gotze ook altijd wilt laten spelen.

Mooie actie van PSV, eindelijk een waardige uitdaging voor het kampioenschap 21/22. Wij als Ajacieden zijn blij met de huidige aankopen

En nou maar hopen en bidden dat deze dure krachten fit blijven. Anders zoals gebruikelijk de laatste jaten word er weer een hoop eurotjes in de sloot geworpen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren