Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen is genadeloos na Oranje: ‘Hij is een tweedegarnituurvedette’

Laatste update:

Johan Derksen en René van der Gijp haalden vrijdagavond hard uit naar Memphis Depay. De spits van Oranje kon de analisten van De Oranjezomer geenszins overtuigen in zijn eerste twee optredens op het EK. "Hij is een tweedegarnituurvedette, hij is niet echt een topper", luidde het harde oordeel van Derksen.

Depay had tegen zowel Oekraïne (25 keer) als tegen Oostenrijk (17 keer) het meeste balverlies van alle Oranje-spelers. "25 keer balverlies... dat pikt niemand bij Barcelona", weet Van der Gijp. "Ja, in een jaar, maar dat is krankzinnig." De analist werd gevraagd naar de achterliggende reden van het vele balverlies van Depay. "Het is het EK. Hij speelt niet met Olympique Lyon tegen Saint-Étienne. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat heel Europa meekijkt. En hij wil de blits maken. Dat is het hele verhaal."

"Dat mislukt, en dan gaat hij steeds gekkere dingen doen", zei Derksen, die de opstelling zou omgooien. "Als je met Wout Weghorst speelt moet je Memphis aan de linkerkant zetten en die jongen van Feyenoord (Steven Berghuis, red.) aan de rechterkant. Die vrije rol die Memphis nu heeft, die moet je wel verdienen met prestaties. En hij heeft nu eigenlijk helemaal geen recht op een vrije rol, want die heeft hij zichzelf een beetje toegeëigend, want 'ik ben Memphis'." Derksen noemde de houding van Depay 'stuitend'. "Als hij goed speelt, mag hij van mij alles doen. Hij speelt niet fantastisch, maar hij heeft wel die kuren."

Van der Gijp signaleerde dat het spel van Depay inmiddels geaccepteerd wordt in Nederland. "Weet je wat het is, wij denken nu: laat maar gaan, het is zo. Maar je ziet het geen topspits doen: Harry Kane, Erling Braut Haaland, je ziet het niemand doen." Van der Gijp haalde een uitspraak aan van Juninho Pernambucano, de technisch directeur van Olympique Lyon. "Die zei zoiets als: Depay waant zich Jezus Christus, hij is het alleen niet." Juninho zei eerder inderdaad dat het hele team om Depay moest draaien bij Lyon, en dat dat alleen voor spelers als Lionel Messi is weggelegd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijken de Snollebollekes wel... Van links........ Naar rechts....... En dan is die weer een prutser en die ander geweldig en de volgende keer precies andersom.

Het leven van een analist zonder geheugen is toch geweldig?

18 juni 2021 om 21:21

maar toch speelt die slecht probeert alleen maar naar eigen succes te zoeken en probeert met acties tegenstanders te kleineren zoals Neymar dat ook aan zich heeft maar er zitten geen ervaren rotten in dit team die hem op zijn plek kunnen zetten.
Vroeger kwam van Bommel Robben Nigel de Jong Sneijder wel op je af om te vragen waar je allemaal mee bezig bent.
ik begrijp zowieso helemaal niks van dit nederlands elftal.
in de hele voorbereiding heeft Frank met Berghuis gespeelt en nu is Berghuis slechta bankzitter nog niet eens invaller??
kom op zeg iedereen ziet dat Weghorst gewoon een afmaker is in de 16 en goed kan koppen en als aanspeelpunt kan fungeren zoals Giroud dat ook was bij Frankrijk maar in tegendeel word gedaan.
Weghorst word constant weg gestoken met steekpasses maar dat is net het zwakste punt van Weghorst zijn snelheid.

18 juni 2021 om 21:29

Helemaal met je eens, @wilshere, Weghorst stond een paar keer perfect gepositioneerd om te scoren, maar wordt overgeslagen over verkeerd ingespeeld. Als je zo wil spelen als NL nu speelt, dan moet je Depay inderdaad opdracht geven om ook Weghorst op zijn kwaliteiten te gebruiken of je moet met Malen gaan spelen, zodat je steekballen kunt geven.

Maar dat laat onverlet dat de analyses van Derksen vaak nogal zwabberen...

19 juni 2021 om 00:15

Laat die maar zwabberen maar hij heeft wel gelijk afgaande op de 2 wedstrijden Snap niet dat hij nog zo goed beoordeeld is geworden qua punten. Is zelf een van de slechte van het team geweest die twee wedstrijden. Geen bal goed aannemen. andere niet aanspelen, doordrammen, ballen verspelen. Jammer want hij kan veel en veel beter en laten we hopen dat hij dat nog laat zien want zo spelen we met 10 man

19 juni 2021 om 12:39

Vroeger? Je hebt het allemaal over spelers die tien jaar geleden nog bij het elftal zaten. Hoeveel van de jongens toen zijn 'op hun plek gezet'? Het lijkt wel alsof elke generatie de vorige gewoon schaamteloos ophemelt als het even tegenzit. We hebben 1 wk finale gehaald hoor, sinds 1988 is het vrijwel niks meer geweest met het Nederlands elftal. En altijd is het maar 'maar de vorige generatie was zoooo veel beter'.

19 juni 2021 om 17:09

Onzin, 1998 halve finale, met 1 been in de finale. Ek 2000 idem Miss beste generatie aller tijden. Ook 2014 was gewoon uitstekend met de middelen van destijds.. maar jij bent zo een figuur met het glas is half leeg..

19 juni 2021 om 17:54

Bongiormo, “goedemorgen” waar heb je al die tijd gezeten ?
Enige waar het niks voorstelde was het EK’s van 96,04 en 12. In 96 vanwege de jonge Ajacieden die CL hadden gewonnen en dachten al tot de wereldtop behoorden. Maar goed 1996 en 2004 waren EK’s waar sprake was van overgang van generaties. 2012 verliep tot aan de start van het EK als een geoliede machine. Maximale score in de kwalificatie. Maar in de 1e poule wedstrijd was er niks van over door van Bommel en van Marwijk die mot hadden met anderen.

1998 was goed met jongens die bepalend waren bij Europese top teams met Seedorf en Davids die met Real en Juve in de finale CL. speelden.
Bergkamp, kluivert, Stam. Vd de sar, Jonk. Niet de minste.

2000 hasselbaink, Hooijdonk en van Nistelrooy. Any way ….allemaal karakters die correcties uitdeelden zeker stam en van Nistelrooij moest je niet sollen.

Wat dacht je van Sneijder, de jong, van Bommel, Robben en van Bronckhorst?

Wat heb je nu lopen dan? Een clown die denkt het einde te zijn. Maar gewoon werkelijk niks presteert. In die andere generaties was Depay en Promes, dat soort types echt niet aan de bak gekomen met deze houding. Laat staan als ze zich met zulke stats zo’n status apartus toe-eigenen.

De prestaties van Oranje waren alleen mager in 1990/1996/2002(niet aanwezig)2004/2012.

1992/2006/2008 slechte potjes gespeeld. Sterke voorrondes in de poulfases.

Vanaf 2016 hebben we te maken met o.a Depay als basis klant en leider. Helaas is dit het eerste kunstje onder zijn leiding. En tot het EK ging het sinds Koeman pas echt goed. Helaas nu nog niet en doet mij deze generatie alleen maar denken aan randzaken en failures.

20 juni 2021 om 00:31

Hmmmm 98 verloren met penalties in de halve finale WK . 2000 penalties halve finale EK . 2004 Halve finale EK . 2010 Finale WK . 2014 met penalties verloren in de halve finale !!!! Er zijn buiten Italie/duitsland/frankrijk en Spanje geen land dat dit kan evenaren !! Het geweldige Engeland heeft since 1966 3x een halve finale van een eindronde bereikt !!!

18 juni 2021 om 21:21

Je omschrijft Memphis nu toch gewoon? Bij tijd en wijlen geweldig, waarna hij een tijdje tot ver, maar dan ook echt ver, onder zijn niveau speelt. Na een tijdje raakt hij hier weer uit en is het weer een topper. Hij is gewoon inconsistent, als je hem tegen Oekraïne en Oostenrijk zag kan je moeilijk zeggen dat hij lekker speelde toch? Je weet gewoon dat hij véél beter kan. Blijft alsnog met afstand onze beste aanvaller overigens.

18 juni 2021 om 21:26

Oh, maar ik vond hem ook erg matig spelen, zowel tegen Oekraïne, maar vooral tegen Oostenrijk. Maar dat betekent niet dat het ineens een slechte speler is.

En dat lijken sommige analisten (en Derksen is daar wel een beetje het ultieme voorbeeld van) niet van elkaar te kunnen scheiden.

En zo ook de polonaise nu over Dumfries. Twee uitstekende wedstrijden (hoewel de eerste ook een beetje werd getekend door een paar flinke missers) en het is een wereldvoetballer, maar als hij een slechte dag heeft, dan kan hij er weer helemaal niets van.

Maar goed, ik snap best wel dat genuanceerd analyseren geen kijkcijfers oplevert. Dan moet je een beetje spetterende uitspraken doen en elke keer moeten de superlatieven over tafel vliegen.

18 juni 2021 om 21:34

Niemand zegt dat het een slechte voetballer is en dat hij er niks van kan. De typering ‘tweede garnituurvedette’ is gewoon zeer accuraat. By far onze beste aanvaller en dus ook vedette. Echter op wereldschaal natuurlijk 2e garnituur want in kwaliteit en constante komt hij niet in de buurt van de vedettes van Brazilie, Argentinie, Frankrijk, Italie, Belgie, etc.

18 juni 2021 om 21:39

Ik snap je gedachtegang heel goed hoor! Ik kan me er ook wel in vinden. Van de andere kant begrijp ik Johan en Gijpie ook. Die beoordelen gewoon wat ze op dit moment zien, en niet op wat Depay ervoor heeft laten zien. We verwachtten allemaal meer van Depay dan wat hij niet laat zien. Als je hem beoordeeld op wat hij nu heeft laten zien, dan lijkt hij ook erg slecht. Als hij dalijk in de 8e finales magistraal speelt, ik zeg maar wat; 2 goals en 1 assist produceert, en ons daarmee de volgende ronde in trapt dan zal hij ook weer de verdiende complimenten krijgen. Ik snap dat dat een beetje raar is. Er is geen nuance, het is of kut of geweldig. Maar dat is niet alleen op TV toch?
Ook hier op Vz Maak je dat mee. Nu is Dumfries ineens geweldig, terwijl ik hem nog steeds een ontzettend beperkte back vind. Hij is nu in topvorm en nu lijkt hij goed, terwijl hij ook veel fout doet hoor. In de Oranjesfeer die nu heerst kan je dat alleen beter niet melden op VZ want dan word je aangevallen door alle positivo’s die dalijk Dumfries weer keihard de grond in trappen als hij ouderwets elke voorzet bij de tegenstander in de voeten schuift, zo gaat het eenmaal.

18 juni 2021 om 22:09

@Pedri, minder dan twee weken geleden riepen veel mensen nog om Karsdorp. In het begin van de wedstrijd tegen Oekraïne zag ik die reacties wederom hier. En toen hij scoorde was hij opeens 30 miljoen of meer waard. Dus niet alleen Derksen is opportunistisch...

18 juni 2021 om 23:40

De roep om Karsdorp was logisch omdat je geen enkele gelijkwaardige vervanger hebt voor Dumfries. Onbegrijpelijk dat je die jongen niet heb meegenomen. Wat betreft Depay die mag nu stuntelen, maar heb er vertrouwen dat hij zich nog wel laat zien als hij straks tegen een grotere ploeg speelt en meer ruimte krijgt.

19 juni 2021 om 13:10

Waarom hebben we geen gelijkwaardige vervangers? Timber kan uitstekend op rechts spelen en ook Veltman kan dat. Voordat we weer met dat gejammer over hem beginnen: hij doet het uitstekend in Engeland. Hij laat het op een hoger niveau zien dan de Eredivisie. Het gaat er mij alleen om hoe opportunistisch veel supporters zijn: van "waarom speelt hij" tot "de beste speler van Oranje". Om het gechargeerd te zeggen.

19 juni 2021 om 17:59

Ik gun het hem wel. En had verwachtingen. Ik weet niet wat het is met hem tijdens dit EK. Kan ook zijn dat hij gewoon niet uit de verf komt in dit spelsysteem. Kan ook mee spelen.

19 juni 2021 om 19:47

Een analist moet zeggen wat hij ziet. Depay speelt al een tijdje slecht en dat wordt gewoon benoemd. Dat hij bij Lyon goed speelde is niet relevant. Het gaat om nu.

18 juni 2021 om 21:47

Memphis beseft ook wel dat hij in de knock out fase,en niet tegen Austria of Macedonia
het verschil moet maken. Trouwens,z'n penalty was gewoon klasse ingeschoten. Denk eerder dat we uit gewoonte Depay continu proberen te pakken.Doen we trouwens al jaren.

18 juni 2021 om 23:47

Nee het is niet Memphis proberen te pakken. 24 keer balverlies kan gewoon niet. Als je tegen frankrijk speelt en je geeft hun 24x zomaar de bal dan word dat afgestraft en heb je zo 2 goals tegen. Nu wordt het nog opgevangen door de verdediging tegen mindere landen en wordt het verbloemd door goals en assists. Nogmaals, tegen de kleintjes. Maar dat lijken mensen zoals jij maar niet te snappen met je 'memphis proberen te pakken'. Echt zo kinderachtig

19 juni 2021 om 08:39

Tja als we een penalty scoren al als ‘klasse’ gaan omschrijven dan zijn we wel heel hard ons best aan het doen om Depay op te hemelen. Terwijl hij gewoon zwak speelt momenteel. Punt. Hij wil zo graag de leider zijn maar in se is die jongen geen leider. Het is allemaal nogal geforceerd en dat zie je terug op het veld.

19 juni 2021 om 09:45

Dit is gewoon zoals Memphis is: vaak erg slecht en soms goed. Hij is een hele modale speler, iemand met kwaliteiten, maar ook met veel minpunten. Een club als Lyon past goed bij hem, Europese subtop. Het probleem is dat zijn hoed groter is dan zijn hoofd. Terwijl hij denkt dat ie past. Misschien gebruikt ie deze lines nu wel voor zn volgende rap.

18 juni 2021 om 23:58

Als die jongen een keer minder speelt dan duiken alle aasgieren meteen boven op hem. Deze man is met afstand onze beste aanvaller en heeft ons al heel vaak laten genieten, dus kijk daar eens naar en vertrouw erop dat hij zijn vorm nog wel gaat pakken dit toernooi.

19 juni 2021 om 08:40

Aasgieren? Het is zo vermoeiend dat elke objectieve opmerking richting Depay direct als ‘haat’ geïnterpreteerd wordt… Hij speelt toch gewoon zwak? Maar hij wil zich wel profileren als de vedette, het mannetje van Oranje… tja, dan moet het niet alleen bij woorden blijven maar moeten er ook daden volgen. Zo niet, kan je kritiek verwachten.

19 juni 2021 om 18:01

Precies. Hij omschrijft zichzelf als wereldtop. Tot nu toe weinig spectaculairs gezien in grote potjes.

19 juni 2021 om 09:07

Ik lees van jou verder geen inhoudelijke reactie die zijn woorden weerleggen. Want het IS toch een teamspeler van niks met af en toe wat leuks? Bij Ajax zou hij derde keuze zijn op die plek na Tadic en neres, waarmee ik wil zeggen: concurrerend bij een subtopper maar echt heel wereldspeler. En vooral heel egoïstisch en niet te coachen, met z'n vrije rol. Bah. Ben voor oranje maar heb het nog nooit moeilijk gevonden en dat maakt vooral hij- en al die watjes die heel woke achter hem aanlopen- soms best moeilijk

19 juni 2021 om 10:53

Je bent zo goed als je laatste succes. Daar kijken analysten naar, en ja, dan is het de ene keer helemaal bagger en de andere keer fantastsich. Depay heeft fantastisch wedstrijden gespeeld voor \oranje, maar is nu echt ver onder de maat.

19 juni 2021 om 11:11

Ik zou Wijnaldum op de plek van De Roon neerzetten, Malen naast Depay en Berghuis op 10 want we hebben veel te weinig creativiteit op het middenveld

19 juni 2021 om 11:38

Maar of Berghuis op 10 zetten (waar hij in zijn hele carriere een paar handjes vol wedstrijden heeft gespeeld - en niet bepaald succesvol) nou de oplossing is betwijfel ik eerlijk gezegd.. Berghuis is gewoon een goede rechtsbuiten als je 4-3-3 speelt, maar ga hem nou niet ineens in de as zetten wat hij totaal niet gewend is, dat zal echt niet goed gaan denk ik hoor..

19 juni 2021 om 13:13

@japie_krekel ja en dan kun je verder ook nog Koopmeiners in de goal zetten want daar hebben we te weinig voetballend vermogen. Tevens zou je dan Gakpo centraal achterin posteren. Uiteraard ipv Blind want ja langzaam en Ajacied. En ach als we dan toch bezig zijn dan kan de Boer feitelijk naar huis en van Nistelrooij neemt het wel over. Klaar en kom maar op met die cup.
Oftewel wat jij brabbelt met Wijnaldum op de plek van de Roon, maar vooral Berghuis op 10 (waar hij zelden heeft gestaan en ook totaal niet uit de verf zal komen). Als je dan zo nodig met een andere 10 moet spelen dan kies daarvoor Klaassen of zelfs Promes, maar dat zal wel niet passen in jouw toch ietwat gekleurde brein.

19 juni 2021 om 15:31

Het probleem is dat Klaassen en Promes ook nul creativiteit hebben dus daar los je het probleem niet mee op

De pijlen zijn van Dumfries nu richting Depay verplaatst.

18 juni 2021 om 21:07

Toch vind ik dat ze een punt hebben. Die jongen is teveel met zichzelf bezig. Wilt teveel shinen omdat ie naar Barcelona gaat. Maar geloof me, dat wordt een regelrechte mismatch.

18 juni 2021 om 21:21

Op voorhand zeggen dat hij mislukt vind ik ook niet eerlijk. Hij zal niet zo kunnen voetballen als bij het Nederlands elftal of zoals hij eerder bij PSV en Lyon deed. Maar ik ga er van uit dat hij zich wel aanpast aan spelers als Messi, Aguero of Griezmann. Als hij dat niet in zich heeft dan is hij geen speler voor een topclub. l

Dat hij veel risico in zijn spel legt klopt natuurlijk wel en dat hij daardoor de bal vaak verliest klopt natuurlijk ook maar het is wel weer zo dat hij de enige met creativiteit is. Ziyech leed bijvoorbeeld ook veel balverlies maar ik neem aan dat dit bij Chelsea ook wel wat minder is.

18 juni 2021 om 21:28

@Memphisdepay, bij Nederland en Lyon moet aanvallend ook wel zowat alles van hem komen hé? Dan gaat hij inderdaad héél veel risico in zijn spel leggen (wat soms ook gewoon echt nodig is.). Bij Barcelona heb je Messi die iets kan creëren en andere topspelers waardoor niet alles van hem komt, dan kan hij gewoon wat meer op “safe” spelen. Als hij dat voor elkaar krijgt, het balverlies beperken heeft barça gewoon een goede speler aan hem ben ik van overtuigd. Hij heeft een individuele actie, hij heeft kracht (wat niemand anders voorin heeft bij Barcelona), hij kan vrij goed afmaken. Als hij gewoon wat meer diep gaat en minder in de bal komt bij Barcelona, want dat doet Messi al, dan kan er toch weinig mis gaan voor een transfervrije Depay?

19 juni 2021 om 09:16

Depay is te wisselvallig voor een top-speler. Op dit toernooi moet hij het laten zien en tot op heden doet hij dit niet. Op een EK en WK worden de mannen van de jongens onderscheiden, hij heeft zich nog niet laten gelden.

19 juni 2021 om 11:02

@fcbuurman
Dat hij te veel wil shinen en met zichzelf bezig is, is altijd al zo geweest. En dat is gewoon Depay zoals hij is. Daarom moeten we hem ook Memphis noemen.

Zag laatst een interview met hem wat ik wel positief vond. Voor het eerst lag het niet allemaal aan een ander. Dus misschien is er ook nog hoop voor zijn rol waar hij speelt

Volledig met Derksen eens. Wat een fluim die gast. Heb me gek geïrriteerd aan hem. Hoe kan een team in zijn spel komen als er voorin niks wordt vastgehouden. Weghorst kan niks in de kleine ruimte en Depay denkt dat ie constant beslissende acties moet maken. En niemand in het veld die die gast corrigeert. Dit gaat een probleem worden, want hoe lang blijf je geloofwaardig als je zo hoog van de toren blaast en geen moer waarmaakt.

18 juni 2021 om 21:18

Zo lang je doelpunten en assist blijft geven (Waar een spits op word beoordeeld) zal nog heel lang prima gaan

18 juni 2021 om 21:32

Over het paard getilde voetballer , hij is alleen maar bezig ,met zijn eigen succes.
Zonder hem is Nederland veel meer een team

19 juni 2021 om 09:09

Exact. Maar dappere coach die dat durft. De afgelopen drie ik ieder geval niet. Watjes. Wat een rotte appel

19 juni 2021 om 10:32

Onder Koeman speelde hij gewoon uitstekend, die wist precies hoe hij Depay kon gebruiken. De boer heeft een falende tactiek dus die moet inderdaad wel gaan ingrijpen.

Depay mag de veters van Bergkamp, Kluivert, van Basten, van Persie, van Nistelrooy niet eens strikken. En dan denken dat hij een soort mesias is. Een overschatte voetballer die niets te zoeken heeft bij Barcelona. Wel goedkoop. Dat dan weer wel.

18 juni 2021 om 21:23

Nee joh tuurlijk mag ie hun veters niet strikken dat begrijpt iedereen. Maar we hebben niemand van dat kaliber rondlopen dus we moeten het met Memphis doen, en laten we eerlijk zijn. Memphis heeft ons afgelopen 2/3 jaar ont-ze-ttend vaak gered met een individuele actie. Aangezien hij gewoon onze beste aanvaller is moeten we gewoon achter hem blijven staan, uiteindelijk raakt hij uit het dipje en speelt hij weer top, en dan kan hij je gewoon een ronde verder schieten.

18 juni 2021 om 23:00

Waaruit blijkt dat hij zichzelf een Messias vindt? Volgens mij is hij de laatste jaren heel belangrijk geweest voor Oranje. Daarnaast moeten we dan maar eens kijken naar onze geweldige jeugdopleidingen, want blijkbaar hebben we geen beter spits rondlopen. Dus lekker makkelijk om nu weer Depay af te zeiken.

Depay is de enige die NL Europees kampioen kan maken. Enige spits met extra klasse. Of denken de heren van VI dat Wout Weghorst gaat scoren.

18 juni 2021 om 21:28

Weghorst heeft al gescoord tegen Oekraïne. Depay tot nog toe alleen vanaf de stip en ongetwijfeld in een mode blad.

18 juni 2021 om 23:41

Als hij ons Europees kampioen kan maken , dan weten we genoeg dan worden we geen kampioen. Als hij echte klassen heeft , dan heeft hij dat dit toernooi tot nu toe goed weten te verbergen

19 juni 2021 om 17:58

Nee hoor, ik denk dat je met Gapko in het veld bijvoorbeeld al veel dreigender bent.

Er waren mensen nog deze week die vonden dat ziyech zijn veters niet eens mocht strikken van depay..

18 juni 2021 om 21:25

Als ziyech voor oranje had uitgekomen had depay plaats moeten maken voor promes

18 juni 2021 om 21:29

Ik heb promes nog nooit beter zien voetballen dan met ziyech

19 juni 2021 om 10:34

Zullen we Willems en luuk de jong er dan ook maar inzette ?

18 juni 2021 om 21:35

De meesten zullen ook logischerwijs Depay boven Zyich verkiezen. Die zit ook maar wat weg te kwijnen op de bank bij Chelsea. Dan heb ik liever iemand die Lyon draagt en belangrijk is in het Nederlands elftal. Zyich breekt ook geen potten als international.

18 juni 2021 om 21:55

Ziyech heeft ajax gedragen en schat ajax hoger in dan Lyon en ziyech heeft het beter gedaan bij Chelsea dan depay bij united..

19 juni 2021 om 00:37

Depay was stukken jonger bij Man U. Op die leeftijd speelde Zyich waarschijnlijk nog in de Nederlandse middenmoot. Niet alleen Zieych droeg Ajax. De Ligt, Frenkie, Donn my en Tadic waren minstens zo belangrijk.

19 juni 2021 om 12:49

Spel je nou bewust Ziyech verkeerd? Want zo'n moeilijke naam lijkt het me nou ook weer niet. Ziyech heeft in bijna elk seizoen voor de clubs waarvoor hij speelde uitgeblonken, heeft titels gewonnen met Ajax en heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt in z'n werklust en daarmee het team bij de hand genomen op hun reeks richting de halve finale van de Champions League. Hij werd zo goed dat het als een volledige logische transfer werd gezien, die naar Chelsea. Depay kwam mee naar United omdat meneer van Gaal hem wel goed vond, en hij heeft het daar anderhalf jaar lang vergooid. Nu speelt hij al vijf jaar op hetzelfde niveau als dat hij bij PSV deed, en hij heeft nog steeds eigenlijk geen enkele teamprestatie om op terug te blikken.

Ziyech bevindt zich in een volledig andere, veel hogere klasse dan Depay. Ziyech verspilt kansen, maar maakt een team beter. Memphis verspilt veel meer kansen, en maakt een team minder.

Haha die Derksen en Gijp zijn echt niet te geloven, elke mogelijkheid om Depay, Wijnaldum of Van Dijk neer te halen grijpen ze aan. Ze hoeven maar 1 slechte wedstrijd te spelen en daar gaan ze weer. Ik denk zelfs dat ze hopen dat Depay en Wijnaldum een slechte dag hebben, zodat ze weer helemaal los kunnen gaan.

Kritiek hoort erbij, maar het gaat om de manier waarop. Ik heb het idee dat ze die drie de VI-boycot heel kwalijk nemen. Aan alles merk je dat. Het grootste grap is dat ze ook nog beweren dat die boycot ze niets doet, maar het is toch heel vaak het onderwerp van het gesprek.

18 juni 2021 om 21:27

Wat een onzin. Vorige wedstrijd was Wijnaldum volgens Gijp niet geweldig, maar heel geweldig.

18 juni 2021 om 21:35

Ik kan me voorstellen dat mensen dit denken, dat dit puur vanuit rancune wordt gezegd. Daarnaast gebruiken de mannen termen die nergens op slaan en is het een hoog jantje-lacht-jantje-huilt gehalte, ik word en was er al heel lang moe van. Maar hier hebben ze inhoudelijk toch wel een punt. Memphis lijkt een beetje hetzelfde probleem te hebben als Berghuis bij Feyenoord. Wanneer het niet loopt (en zeker ook bij hemzelf) gaat hij dingen doen die hij niet kan of moet doen, dit alles ogenschijnlijk om over te compenseren. Ik snap de Boer ook niet, hij gaf precies aan wat er niet goed ging, teveel en te snel balverlies wanneer NL de bal net had veroverd. Daar was Memphis in zeer grote mate verantwoordelijk voor, net als Weghorst overigens. Ik had hem er na 60 min uitgehaald, samen met diezelfde Weghorst, misschien wel eerder.

Nee hij was gisteren niet best, maar scoort wel is en blijft een vd beste van onze team. Derksen spoort niet, altijd negatief...blij dat hij ermee stopt volgend jaar.

19 juni 2021 om 12:51

Hij scoort wel? Ja een penalty..
Hij levert 42 keer de bal en doet er niets zinnigs mee..
Hij scoort wel..

Wel mooi dat Johan opeens fan is van Berghuis. Die mag dan toch ff op verlof uit de gesloten inrichting waar die hem in wilde hebben na een rode kaart.

Zegt genoeg dat Depay onze belangrijkste speler is, in zijn PSV ergerde ik mij groen en geel aan Depay was opgelucht toen hij verkocht werd, heeft meer slechte wedstrijden gespeelt dan goed wedstrijden. Is soms goed, maar meestal slecht, dat kan niet op dit niveau, oranje speelt in dienst van Depay daar stoor ik mij aan. Speelde dan slecht maar scoorde hij wel, maar zelfs dat doet hij niet ja dan doel ik op veld doelpunten

19 juni 2021 om 12:36

Ik was er niet blij mee. Had hem liever nog een jaar bij PSV gezien..

Iedereen ziet het dus. Alleen Frank niet en.........en dat vind ik nog erger, zijn maten in het veld durven niks te zeggen. Even serieus, als een speler in je elftal constant balverlies lijdt zeg je er toch wat van. He Remy ga je lekker? Alleen op de wereld weer? Maar onze gelouterde profs zijn daar bang voor. Alsof je het risico loopt zelf te worden gewisseld als je eens wat zegt tegen mr hautain.

Klopt met memphis win je geen oorlog..waardeloze speler..zogenaamde superster. Niks waargemaakt in zijn voetbalcarrière.. alleen maar grote praatjes..overschatte gozer ..

Dit toernooi had zijn bevestiging moeten zijn.
Fantastisch in de kwalificatie en onder Koeman.

Maar is in de tussentijd voorbijgestreefd in de pikorde. FdJ en Wijnaldum zijn de sterren van dit elftal. VanDijk normaal daarbij. De Ligt en de Vrij zijn ook hard op weg om gewoon beter te zijn dan Depay.

Dan ben je uiteindelijk gewoon als 6de op het wedstrijdformulier he?

Dit is een beetje chargeren hoor. Hij is niet onbelangrijk en zeker geen koekenbakker. Zette in minuut 1 tegen oekkie meteen de toon, pennies gaan vooral mis dit toernooi en stuurde malen perfect weg.

Daar tegenover dus bijna 50 keer balverlies.

Kritiek op Depay mag maar als Nederland ook maar enige kans wil hebben op de finale of halve finale is Depay onmisbaar. Nederland is zonder Depay een ploeg met goede spelers maar met nul komma nul creativiteit, hij is gewoon nodig omdat hij de bijzondere kwaliteit heeft wedstrijden open te kunnen breken met zijn acties en goals die hij helemaal zelf kan creëren als het even niet loopt. Ploegen als Portugal en Frankrijk hebben meerdere spelers in hun elftal die dat kunnen, Italie heeft dat niet maar die hebben een echt sterke ploeg met op iedere positie kwaliteit, Engeland en Duitsland hebben zo’n speler niet echt maar Oranje heeft dat gelukkig wel met Depay daar hoort ook bij dat het soms even niet loopt maar dat is tegen Oekraine en Oostenrijk niet zo’n ramp dat komt tegen de toplanden wel weer terug.

19 juni 2021 om 12:29

Depay is niet onmisbaar!!! Zet malen, gakpo of berghuis er in hun hebben ook creativiteit.. depay verkloot meer dan dat ik hem waanzinnig dribbels zie makenDe media en mensen moeten eens kappen met dat in de kont kruipen Memphis Depay verzaakt de boel, dat hij nu transfervrij is zegt ook wel wat he!! Er is dus geen 1 club dat die het waard vind of vond om hun geld aan Memphis uit tegeven ...

19 juni 2021 om 13:32

Mag je Depay niet? is samen met de vrij, gini, frenkie en de ligt de wereldtop die we in nederland hebben. Berghuis, Malen en Gakpo zijn allemaal minder dan hem. Sorry

19 juni 2021 om 18:44

Op voetballende wijze, heb ik depay niet hoog zitten! Maar dat komt ondat hij beter kan dan dat hij doet!! Berghuis, malen en gakpo doen niet veel onder aan depay - sorry, Fenkie en de ligt zijn onze enige wereldtoppers

Depay is geen topper , hooguit een sub-topper. Ook de combinatie Depay- Weghorst is geen gelukkige combinatie. Misschien dat de Boer de laatste wedstrijd eens voor de combinatie Depay-Malen moet kiezen. Alleen denk ik dat je tegen die tegenstander niet veel ruimte krijg om de snelheid te benutten, maar ik denk wel dat deze combinatie dynamischer is. En dat beide spelers de opkomende backs kunnen bedienen

Pfff.... Hij speelt 2 mindere westrijden na een lang seizoen en gelijk is ie niet goed meer.

Lewandowski heeft nog niet gescoord op dit EK, wat een bagger voetballer is dat dus in zijn ogen.
Zelfde geld voor Mbappe, Benzema en Kane dus!?

Ja, maar ondertussen was hij bij beide treffers betrokken, penalty en de reden dat Dumfries en Malen met z'n tweeën voor de keeper kwamen te staan. Een spits MAG balverlies lijden, daar zijn middenvelders en verdedigers voor om dat op te vangen. Dat Memphis niet in grote vorm is, is duidelijk, maar is evengoed belangrijk. Straks scoort hij de winnende en is het opeens een geweldenaar

19 juni 2021 om 12:42

Juist. Als dat gebash en eigenlijk al zijn hele carrière , slaat nergens op. En ook dat constante gezeik dat hij bij een topclub (united) niet geslaagd is. Nou dat United was het slechtste United ooit. En dat lag niet aan hem. En nu speelt hij 2 wedstrijdjes minder en is toch nog bepalend. Wat wordt dat als hij wel in vorm geraakt? Dan is Barcelona opeens te laag gegrepen zeker?

19 juni 2021 om 13:14

De penalty zou Weghorst ook wel hebben gemaakt, hoor. Je doet nu net alsof het een wereldactie was.

19 juni 2021 om 18:08

Maw heeft hij dus in 2 wedstrijden in totaal 1 goede actie gehad; de penalty tellen we niet mee, want dat is een 100% kans die je eigenlijk niet missen mag en de keeper van Oostenrijk zat er overigens erg dichtbij. Tuurlijk mag je als spits een bal weleens verliezen, maar zowat elke bal verliezen is geen blijk van wereldtop. Die ene goede bal compenseert niet de energie die de rest van het team erin moet stoppen om de bal weer te veroveren.

Dus Harry Kane mag niet gewisseld worden want het is je beste speler maar Memphis, wat ontegenzeggelijk Nederland's beste speler is, moet wel gewisseld worden. Wat is het nou? Ik bedoel, niemand haalt de cijfers die Memphis haalt. Ja hij was niet goed donderdag maar had wel een goal en stuurde Malen weg bij de tweede.

19 juni 2021 om 08:59

Hij was niet goed? Hij was tergend slecht, ondanks zijn voorassist en de mooi genomen penalty. Zo knullig veel balverlies, alleen maar omdat hij zo ontzettend graag de grote man wil zijn, de leider van Oranje. Zelfbenoemde leiders zijn meestal niet zo goed in leiden omdat een goede leider weet wanneer hij bescheiden moet zijn en wanneer hij moet shinen. En laat Depay daar nu juist heel slecht in zijn.

Wat een gelul weer,speelde niet zijn beste wedstrijd maar toch betrokken bij beide doelpunten,maar VI kan niet wachten om hem weer af te zeiken....
Als andere spelers slecht spelen worden ze niet zo aangepakt.

Bij de Depay is het zo, of je houdt van zijn spel of je irriteert je eraan. Een tussenweg is er blijkbaar niet. Hoe dan ook, het is tot dusver niet zijn EK....

FEIT
Denzel Dumfries scoorde vaker op het EK dan:
-> Arjen Robben
-> Rafael van der Vaart
-> Klaas Jan Huntelaar
-> Dirk Kuyt

Helemaal mee eens. Als ik zie hoeveel balverlies en mislukte acties hij donderdag weer had, staat dat niet in vergelijking met de gemaakte penalty of die ene voor assist op malen..... Probeer malen eens met weghorst en depay op de bank. Misschien word hij dan getergd en gaat hij wat meer in dienst van het team spelen ipv voor de eigen actie (wat 9 vd 10 keer mislukt)

Als Depay de omslag maakt om in dienst van het elftal te gaan spelen ipv zichzelf kan het nog goed komen tijdens dit toernooi.

Depay is een goede subtopper. Niet meer dan dat. Hij is veel te veel met zichzelf bezig op het veld. Fatsoenlijk in dienst van het team werken is er niet bij. Met zijn rothouding.

Wat een onzin.
Messi en Neymar hadden in bepaalde wedstrijden ook immens veel balverlies en daar accepteert iedereen het van.

Spelers als Depay leggen nou eenmaal veel risico in hun spel. Daar kom je voor naar het stadion, zeker als het lukt.

Derksen c.a. hebben helemaal gelijk
Ondanks zijn doelpunten is hij met lengte de slechtste voetballer van Nederland tot nu toe in dit toernooi en hij loopt erbij als een vedette. Hij lijkt totaal uit vorm. Veel balverlies en hij oogt traag. De meeste van zijn akties mislukken. Als de zoveelste bondscoach hier zeg ik Depay en ook Weghorst vervangen door Malen en Berghuis.Maar dat zal wel niet kunnen vanwege het 5-3-2 systeem.

Dat die zwerver nog serieus genomen word . Het enige wat hij doet is iedereen belachelijk maken . Als Depay volgende week een hatrick maakt is hij weer een wereld ster . Altijd maar het vrouwen voetbal belachelijk maken . Een Lieke Martens heeft meer techniek in haar grote teen dan die snor in zijn hele lichaam 49 jaar geleden .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren