Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Oranje ver verwijderd van niveau Frankrijk, Italië, Duitsland, België’

Laatste update:

Nederland was donderdagavond met 2-0 te sterk voor Oostenrijk, maar desondanks hecht Valentijn Driessen niet al teveel waarde aan de overwinning en de plaats in de achtste finale van het EK. De chef voetbal van De Telegraaf constateert dat Oranje verdedigend nog steeds behoorlijk kwetsbaar is en benadrukt tevens dat het elftal van bondscoach Frank de Boer het ontzettend getroffen heeft met Groep C.

Driessen vindt net als Ronald Koeman dat de euforie in Nederland wel erg groot is. "Inhoudelijk sloeg Koeman de spijker op zijn kop. Defensief blijft Oranje, ook met de teruggekeerde De Ligt, kwetsbaar in het 3-5-2-systeem", schrijft de Oranje-volger vrijdagochtend in een analyse. "Het ontkoppelen van Koemans tandem Depay-Wijnaldum maakt Nederland offensief niet sterker en Groep C is veruit het zwakst bezet van alle poules op het EK." Driessen schaart Oranje nog lang niet tot de favorieten voor de eindzege op het EK, ondanks de twee overwinningen in de poulefase tot dusver.

De man van de wedstrijd was niet Denzel Dumfries of Frenkie de Jong

De rapportcijfers van Voetbalzone van de spelers van Oranje.Lees artikel

"Oranje is ver verwijderd van het niveau van Frankrijk, Italië, Duitsland, Engeland, België, Portugal en Spanje", waarschuwt Driessen, die wél denkt dat het Nederlands elftal als underdog een eind kan komen op het EK. "De Boer & co krijgen vanaf de achtste finales in Boedapest kans te groeien naar het Europese topniveau waarop Oranje in 2019 met Koeman bivakkeerde. Indertijd kon Denzel Dumfries het niveau nauwelijks bijbenen." Twee jaar later is de status van de rechtsback heel anders bij Oranje. "Met zijn beslissende acties tegen het middelmatige Oekraïne en zwakke Oostenrijk, tweemaal Man of the Match, gaat zijn ontwikkeling zo snel dat zijn toekomst na PSV weleens op een hoger niveau komt te liggen dan bij het geïnteresseerde Everton en Newcastle United."

Het Algemeen Dagblad is ook zeer te spreken over Dumfries, maar plaatst tegelijkertijd vraagtekens bij het functioneren van Memphis Depay en Wout Weghorst voorin. "Depay is geforceerd op zoek naar acties en goals. Hij wil zó graag dat het tegen hem werkt. Als collega-spits is het dan lastig samenspelen, maar Weghorst is zelf ook niet ‘vrij’ in zijn spel", concludeert Oranje-watcher Maarten Wijffels. "Hij wordt gebruikt als aanspeelpunt, maar een levend kaatsbord is hij niet. Hij is een roofdier dat leeft van de jacht in de zestienmeter." Inmiddels is er in Nederland een campagne begonnen om Donyell Malen een basisplaats te geven, zo luidt de conclusie.

Het mogelijke speelschema van Oranje na de winst op Oostenrijk

De scenario's van het Nederlands elftal na de groepsfase van het EK.Lees artikel

De Volkskrant zoomt in op de prestatie van Frenkie de Jong op het middenveld. Het dagblad constateert dat de middenvelder van Oranje zich soms moet behelpen bij Oranje, zeker in vergelijking met zijn situatie bij Barcelona. "Daar staat de uitstekende voetballer Sergio Busquets in zijn buurt in plaats van de veel mindere opbouwer Marten de Roon, daar kan hij de ballen kwijt aan de beweeglijke Antoine Griezmann voorin, terwijl bondscoach De Boer kiest voor de houterige Weghorst als voorste man. Daar is Lionel Messi die De Jong kan lanceren", wordt het verschil tussen club en land duidelijk aangegeven in het geval van de Oranje-international.

Men hoopt dat De Jong in het restant van het EK meer aan voetballen zal toekomen, wat alleen maar gunstig kan zijn voor de kansen van het Nederlands elftal. "De Jong als centrale middenvelder in plaats van linkshalf lijkt nog niet zo’n gekke optie om meer aan voetballen te komen. Na een uur kroop hij ook meer naar de as, na de wissel van De Roon kort daarop kwam hij meer op rechts uit", zo wordt verwezen naar diens optreden tegen Oostenrijk donderdagavond. De Jong krijgt als advies mee om zich meer te laten gelden in de richting van De Boer. "Misschien moet De Jong wat meer met zijn vuist op tafel slaan. De vraag is of hij daar wel het type voor is."

Volgens Het Parool heeft Oranje donderdag tegen het tegenvallend Oostenrijk progressie getoond ten opzichte van het openingsduel met Oekraïne (3-2) van zondagavond. "Waar het tegen Oekraïne soms verviel in kamikaze, enorme ruimtes weggevend aan de tegenstander, was de organisatie nu veel beter op orde. Oostenrijk was in de slotfase nog dreigend, maar niet veel meer dan dat", krijgt de formatie van De Boer een compliment mee voor het degelijke spel in de Johan Cruijff ArenA.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft hij de wedstrijd van Spanje überhaupt gezien?

18 juni 2021 om 08:48

Heb jij de wedstrijd van Spanje tegen Portugal gezien?

18 juni 2021 om 08:54

Spanje-Nederland is een interessante matchup. Nederland zou snel kunnen counteren met bijvoorbeeld Malen. Spanje zou het middenveld absoluut domineren met zijn 433. Spanje moet overigens eerst even Polen weten te verslaan.

18 juni 2021 om 09:00

Ja Spanje heeft een goed middenveld en een goede defensie. Alleen voorin is het gewoon matig. Zet daar een Lukaku, lewandowski, Ronaldo, messi, Kane,... en dat is een levensgevaarlijk team.

18 juni 2021 om 09:13

Als je Lukaku, Lewandowski, Ronaldo, Messi of Kane in Oranje zet hebben wij evengoed een levensgevaarlijk team. Wat een dooddoener zeg.. Ik ben van veel landen (buiten Italië dan) nog echt niet onder de indruk op dit toernooi. Spanje, Portugal, Frankrijk, België, allemaal was het nog maar mwaaa in de eerste wedstrijd(en). We zijn in Nederland goed in ons eigen team tot de grond toe afzeiken maar tegen een België wat gisteren stond te stuntelen tegen Denemarken zijn we absoluut niet kansloos hoor. Idem voor Spanje hoe zij tegen Zweden speelde, etc. We zijn echt niet ineens de topfavoriet hoor, maar het is niet zo dat we tegen een hoop landen bij voorbaat al kansloos zijn.

18 juni 2021 om 09:15

Spanje zou dan echt een uitstekend team zijn. Het enige wat die missen is een aanvaller die goed kan afwerken. Verder zeg ik ook nergens dat Nederland kansloos zou zijn tegen andere landen volgens mij?

18 juni 2021 om 09:18

Nee, ik kijk geen oefenwedstrijden en hecht er ook maar zeer beperkt waarde aan. Wat ik wel heb gezien dat Spanje met 85 balbezit vrijwel niets creëerde tegen een defensief Zweden, wat er, gezien de enorme kansen die ze hebben gehad, eigenlijk met de winst vandoor hadden moeten gaan.

Dat NL zeker niet tot de topfavorieten behoort, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat je Frankrijk (op basis van de spelers) en Italië (op basis van de eerste twee wedstrijden) veel hoger inschat, helemaal prima.

Maar van het niveau van de overige landen vind ik NL niet "ver verwijderd".

De tijd zal het leren. Ik vind het overigens prima dat we als NL een beetje de voeten op de vloer houden hoor, maar deze meneer staat over het algemeen nou niet bekend om zijn inhoudelijke analyses.

18 juni 2021 om 09:18

Nee, nee. Dat laatste deel van mijn post was gewoon een reactie op het artikel, niet op jou persoonlijk Lierse! En tuurlijk zou Spanje nog wel sterker zijn dan wij, maar wel een beetje onzinnig om te speculeren over spitsen van andere nationaliteiten bij een bepaalde nationale ploeg verder natuurlijk

18 juni 2021 om 09:20

Ver verwijderd vind ik moeilijk te zeggen. Nederland is qua namen niet geweldig maar het is een lastig team om tegen te spelen. Ik denk echter wel dat als er eens een team volledig op de counter gaat spelen tegen Nederland dat er zich dan echt een probleem vormt. Want op de tegenaanval ligt er vaak toch wel echt veel ruimte. Zelfs die lange spits van die Oostenrijkers wist daar gisteren een aantal keer van te profiteren.

18 juni 2021 om 09:35

Wat een dood doeners allemaal zeg, dit Nederlands elftal doet doet het tot nu toe op het EK beter dan de helft van de landen die Valentijn opnoemt. Heel leuk dat ie Duitsland noemt, maar als hun morgen verliezen van Portugal liggen ze gewoon al der uit. NL maakt toch een veel betere indruk dan Spanje, Belgie, Portugal en Duitsland. En als je de spelers vergelijkt doen we kwa materiaal ook niet heel ver voor ze onder

18 juni 2021 om 11:05

Tja maar NL speelt tegen, met thuisvoordeel dan nog, Oekraïne, Oostenrijk en , als klapper op de vuurpijl, Noord-Macedonië. Nou nou, wat knap dat ze zich gaan plaatsen uit die poule en dat ze leuke wedstrijdjes spelen tegen deze B en C landen ( die enkel op het EK aanwezig zijn omdat zowat iedereen zich kan kwalificeren)

18 juni 2021 om 08:49

Ach je hebt gezien wie het heeft gezegd toch? Ik vond Nederland tegen Oekraïne juist indruk maken en gisteren gewoon degelijke overwinning, als je van Noord-Macedonië heb je gewoon 9 punten uit 3 wedstrijden. Overigens vind ik ook dat met name Johan Derksen, Oekraïne onderschat, worden eerste in hun kwalificatiepoule met Portugal en laatst nog 1-1 tegen Frankrijk. Wat Nederland daartegen liet zien was echt een goede wedstrijd in mijn ogen.

18 juni 2021 om 08:52

Ik vond België ook niet beter gisteren

18 juni 2021 om 09:16

België was gewoon vrij slecht gisteren en als De Bruyne ze niet hoogstpersoonlijk had gered was het gewoon hooguit een puntje geweest voor de Belgen. Spanje ook verre van overtuigend, zelfde geldt in iets mindere mate voor favorieten Frankrijk en Portugal. Ik heb buiten Italië nog geen landen indrukwekkend sterk voetbal zien spelen. Snap dan ook niet waarom wij maar moeten doen alsof we bij voorbaat volstrekt kansloos zijn, dat is gewoon onzin.

18 juni 2021 om 14:27

Eens. Spanje, België, Portugal en Duitsland is echt niet zeker een verlies. Frankrijk en vooral Italië met hun prachtige, intense spel zijn alle landen niet tegen opgewassen, denk ik.

Defensief kwetsbaar? We hebben 1 van de beste achterhoedes ter wereld, ook zonder Virgil, het zorgenkindje zit vooral voorin, niet voldoende creatief, Weghorst dat niet in dit systeem past. Ik wil het nog wel zien of de Belgen ons opeten als straks Malen basisspeler is, lekker omschakelen tegen opa's van de Belgen.

18 juni 2021 om 08:50

België speelt heel aanvallend inderdaad. Altijd die twee opa’s tot op de middellijn.

18 juni 2021 om 08:53

Ik schrok er gisteren eigenlijk van hoe kwetsbaar België is op snelheid achterin en kwetsbaar in het algemeen tot Witsel erin kwam. Die zorgde we voor meer rust voor de verdediging. De Bruyne en Lukaku zijn wel twee geweldige spelers, maar Nederland zou tegen België best wel kans maken in mijn ogen.

18 juni 2021 om 08:57

Kan zeker. Die defensie was inderdaad matig. België scoort echter altijd en vaker meer dan 1 keer. Dan verlies je niet snel.

18 juni 2021 om 09:02

Nee dat is natuurlijk waar en ze hebben een hele goede keeper in mijn ogen. Eigenlijk waar het Nederland aan ontbreekt heb je er bij België genoeg van. Wat België juist mist, is bij Nederland perfect. Witsel/De Roon, Lukaku/Weghorst, de hele verdediging van Nederland is sterker dan België juist. Keeper van België is dan juist weer beter dan Nederland. Een combinatie van dat team is gewoon kanshebber/favoriet op elk toernooi.

18 juni 2021 om 09:10

Ja dat zou een aardig team zijn inderdaad. Een defensie Van dijk-de vrij-de ligt met daar achter Courtois. En daarvoor de Bruyne, Frenkie, hazard en Lukaku. Ik zou er niet graag tegen spelen.

18 juni 2021 om 09:37

Toch jammer dat België in 1830 in opstand kwam en onafhankelijk werd van Nederland. Als we 1 land waren gebleven, dan waren we nu torenhoog favoriet!

18 juni 2021 om 08:59

Wij hebben in principe de beste centrale verdedigers qua breedte, misschien dat alleen Frankrijk een beter duo heeft. Ook hebben wij op dit moment één van de beste middenvelders ter wereld, als onze aanval nou nog gaat lopen kunnen we heel ver komen. Gewoon met Depay en Malen gaan spelen, en Berghuis standaard in de 60e minuut in laten vallen.

18 juni 2021 om 08:59

Let op, Nederland is nog niet getest wat betreft de achterhoede en tegen de grote landen geloof ik niet dat ze ooit de nul houden.

Vergeet niet dat Oekraïne 2 doelpunten wist te maken, dat gaat tegen jouw mening in.

18 juni 2021 om 09:13

Het afstandsschot hadden ze korter op mogen zitten, maar die schiet je 9 v/d 10 keer niet erin. De voorzet bij de tweede goal was gewoon echt perfect in de loop en met de juiste snelheid voor die speler, hoe wil je die verdedigen? Ook nog eens prima afgemaakt.

18 juni 2021 om 10:43

Mijn mening is vooral gebaseerd op de transfersom de Ligt + zijn prestaties. De Vrij dat de beste verdediger in de Serie A was en dan een iets minder goede maar zeker solide Blind er naast. Zet alle verdedigers ter wereld op de transferlijst en ik kan je garanderen dat de Ligt en de Vrij een van de eersten zijn die gekocht worden.

18 juni 2021 om 09:10

En toch, Weghorst eerst een uur laten werken en sleuren tegen de verdedigers is geen slecht plan. Breng je dan na een uur een frisse Malen in. Grote kans dat die meer krijgt geforceerd dan als die vanaf het begin speelt.

18 juni 2021 om 10:45

Je kan wel werken, maar tegen een topland een spitsenduo dat de bal niet vast kan houden is zinloos, gewoon omschakelen, hoef je absoluut niet voor te schamen, de Italianen hebben hier in verleden grote successen mee gehad en hadden ook niet altijd de sterkste elftal

18 juni 2021 om 09:15

In de eerste wedstrijd was Nederland defensief inderdaad zeer kwetsbaar. Elke keer als Oekraïne door kwam, werd het dreigend. Gisteren stond het een stuk beter en oogde het solide.

Tegen de echte klasbakken (mbappe, Imobile, Benzema, Muller, Lukaku) zullen we het echt lastig krijgen

18 juni 2021 om 10:08

Ja maar wie niet? Iedereen krijgt het daar lastig tegen. Staan bovendien ook goede spelers omheen.

18 juni 2021 om 10:22

Zeker waar, tegen goed positiespel in combinatie met de klasse van deze mannen is het lastig voetballen.
Maar laten we positief blijven... We zijn groepswinnaar, leven daarna bij de dag en zien of het kwartje (bestaat niet meer) ook de goede kant kan op vallen.

18 juni 2021 om 10:52

Lastig krijgen zal je het altijd, echter gaat het erom hoe jij de meeste kans hebt om te winnen. Vooral tegen Italie als Belgie als Spanje liggen de kansen in de diepte. Dan heb je Memphis en Malen op snelheid nodig. Tegen Frankrijk wordt het een ander verhaal omdat de Fransen precies net zo spelen. Mbappe is vooral zo gevaarlijk omdat hij in de diepte ruimte kreeg tegen de Duitsers, maar toch zat hij redelijk in de zak van bejaardje Hummels. Frankrijk was helemaal niet zo denderend tegen de Duitsers en laten we nou niet doen dat daar een wereldteam staat. Rudiger is een instabiele speler, Hummels is al minder aan het worden, Ginter is een middenmoter. Gosens is een Hateboer 2.0. Kroos over zijn top en Gnabry is een Memphis 2.0. Alleen Havertz, Gundogan, Muller en Kimmich zijn echte wereldklasse spelers

Wat een zure hut zeg.. Niemand met enig verstand had ze vooraf toch enige kansen toegedicht. Een aantal spelers stijgen boven zichzelf uit, dat maakt zo’n toernooi toch ook prachtig.Daarnaast heb ik de Belgen gezien, die hebben natuurlijk wereldklasse midden en voorin, maar zijn defensief echt zwak.

18 juni 2021 om 11:10

Kom op zeg… NL speelt thuis, met publiek, tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord- Macedonië. Stuk voor stuk B-landen, die normaal nooit op een EK aanwezig zouden zijn ( maar dat krijg je als je niet kwalificeren voor een EK moeilijker maakt dan kwalificeren voor een EK) Ik zie echt geen reden om de polonaise te beginnen lopen hoor… NL is nog niet eens echt getest.

18 juni 2021 om 12:01

Nouja Oekraïne is toch wel een ploeg dat je vaker ziet op een eindronde. Eindigen ook gewoon eerste in de poule met Portugal. En ook Oostenrijk is de laatste jaren groeiende. Over Macedonië heb je wel weer gelijk. Verder zeggen deze uitslagen niet heel veel maar ploegen van het niveau Oostenrijk en Oekraïne kom je ook gewoon tegen en moet je ook maar zien te winnen.

Ook nu kan Dumfries voetballend en verdedigend nauwelijks mee. Gister ook maar 12 geslaagde passes in 90 minuten voetbal. In totaal over 2 wedstrijden 22 grondduels waar hij er maar 4 van wint. Alleen de tekortkomingen van de tegenstander en de goals verbloemen momenteel zo goed als alles. Kan trouwens wel genieten van zijn mentaliteit en drive, gaat zich vast een leuke club voor melden.

18 juni 2021 om 08:51

Gaat zich vast een ‘leuke’ club voor melden… Tevreden met jezelf?
Hij verricht meer werk dan Wijndal en van Aanholt bij elkaar, houdt altijd 2 man bezig met rushes, dat is ook exact zijn taak.. En nog denigrerend doen..

18 juni 2021 om 09:01

Denigrerend? Ik onderbouw het toch gewoon ? Hij wint als verdediger 4 van de 22 duels. Jij denkt dat scouts van topclubs daar niet op letten?

18 juni 2021 om 09:25

Technisch gezien staat hij niet als 'verdediger' opgesteld. Daar komt automatisch een ander takenpakket bij waardoor het een floreert en het ander negatief op kan vallen. Die leuke clubs hebben zich overigens al gemeld

18 juni 2021 om 09:28

Dus omdat hij meer werk verricht, is hij direct de juiste back voor dit systeem? Tegen een land als, met alle respect, Oostenrijk, hoor je de wedstrijd te domineren in iedere formatie. Dat is echter met Dumfries op de back niet mogelijk. Zijn drive is, zoals Baradona ook al aangeeft, fantastisch en hij is nu twee keer bepalend geweest, maar buiten die momenten om, was Dumfries echt niet goed.

18 juni 2021 om 09:37

"Hij is als wingback bij alle 5 (!!) de Nederlandse goals tot dusver betrokken geweest en is momenteel de topscorer van Oranje, maar buiten die momenten om was het niet goed." Wat klopt hier niet?

18 juni 2021 om 10:11

Joh, ga hockey kijken. Nederland heeft 5 keer gescoord, hij is betrokken geweest bij alle 5 de goals, maar verder weinig laten zien ja, hahaha

Het elftal groeit dat merk je duidelijk, we zijn er nog lang niet maar de groei is ingezet

18 juni 2021 om 09:03

Groeien...
Wat een uitdruking alweer, omdat dit een toernooi is???

Ik heb beide wedstrijden bekeken en geconstateerd dat we tegen twee zwakke ploegen hebben gespeeld.

Die Oostenrijker konden niet eens fatsoenlijk een bal inspelen, ballen die over de zijlijn gespeeld worden, wat waren ze slecht.

18 juni 2021 om 09:30

Wat jij constateert is geen feit, net zo als het geen feit is wat ik meld, het is een mening, ik vind er groei in komen, nagenoeg niks weggegeven, defensief stond het sterker dan tegen Oekraïne..oftewel vooruitgang, progressie ..groei dus , in mijn ogen

18 juni 2021 om 10:21

Helemaal als je de eerste wedstrijd met dat systeem tegen Schotland er bij haalt. Ik zie er ook wel groei in. Tevens ga je vaak mee met het niveau vd tegenstander in een wedstrijd. Oekraïne en Oostenrijk bleken niet best, alhoewel dat natuurlijk ook door oranje kan komen.

18 juni 2021 om 10:31

Dat Oostenrijk gister erg slecht was is geen mening maar gewoon een feit, dat NL de 1ste 10 minuten goed speelde en daarna tot aan de rust heel ver weg zakte is ook een feit.. Je hebt geluk met deze poule dat je even kan wennen aan het systeem want echt serieuze tegenstand heb je niet, maandag tegen Macedonië wordt helemaal een makkie als ze ook maar een klein beetje zin hebben

Dat Oranje geen favoriet is weten we allemaal wel. Des te meer is het Nederlands dit iedere keer lekker negatief te benadrukken. Maar als je dan topfavorieten noemt en verder kijkt dan alleen je eigen dommige onderbuik, noem dan op z'n minst geen Spanje en Duitsland want beiden zijn allesbehalve in vorm. Vorm is alles zo'n EK. Frankrijk en Italië zijn de grote favorieten met Portugal als grote outsider en België als 'vierde'.

Klopt, helemaal maar wij hebben ook geen Kevin de Bruine of Mbape of Pogba. Wij hebben het geluk dat we in een gemakkelijke poule zitten. Neemt niet weg dat we mogen genieten van de groepswinst en dat we ronde door komen. Met een beetje fortuin komen we nog aardig ver in het toernooi en dat met spelers als Depay, de Roon, Dumfries en Stekelenburg...

18 juni 2021 om 08:57

Ik denk niet dat het probleem zit in het niet hebben van topspelers. Niemand anders dan Belgie heeft een middenvelder als De Bruyne. Maar wij hebben daar ook prima topspelers met Frenkie en Gini. Verschil zit hem in de overige posities, waar onze bezetting (en vooral voorin) gewoon niet zo denderend is. Maar dat vangen we dan wel weer op met een tamelijk zieke defensie, want zelfs zonder Virgil staat daar een driemansverdediging die beter is dan van welk land dan ook eigenlijk dit EK.

18 juni 2021 om 09:02

Klopt onze voorhoede is de zwakste linie. Maar achterin stond het tegen Oekraïne ook niet goed, toen kregen we er tegen een matige tegenstander ook ineens 2 tegen !

18 juni 2021 om 09:19

Maar wel 5 minuten nadat 2 van de 5 verdedigers werden gewisseld. Combinatie van slehchte timing en een zondagsschot. De Vrij was uitstekend tegen Oekraine, net als gisteren. De Ligt miste zelfs nog toen, die was gisteren ook puik naast z'n maat De Vrij.

18 juni 2021 om 09:46

Lol noem je nou serieus Pogba? Wij hebben met Frenkie de Jong een betere speler dan Pogba. Als je dan iemand noemt noem dan Kante, maar ik vraag me af of je ooit iets anders hebt gezien dan highlights op youtube. Pogba is zwaar overrated

18 juni 2021 om 10:33

Pogba bij United valt vaak tegen maar tegen Duitsland was die man goed bezig, kijk alleen al die pass op Hernandez waar die eigen goal uit komt, dat zijn er maar weinig die het zien en kunnen geven

Als Nederland in de vorm van gisteren speelt tegen Belgie in de vorm van gisteren, dan zet ik m'n geld toch op Nederland. En "verdedigend behoorlijk kwetsbaar"? Nederland is gisteren geen enkele keer in de problemen gekomen achterin.

18 juni 2021 om 08:57

Nederland speelt gewoon 2 thuiswedstrijden tegen zwake tegenstand terwijl België in Rusland en Copenhagen moet aantreden.

De opzet van het EK is gewoon idioot en geeft een vertekend beeld voor die ploegen die thuis mogen spelen of enkel buitenshuis.

Pas vanaf de latere fases waar het thuisvoordeel wegvalt zullen we zien of Nederland nou werkelijk zo goed is.

18 juni 2021 om 09:04

Goed gezegd, goed geconstateerd.

18 juni 2021 om 09:29

Ben het eens dat het een vreemde opzet is, maar we gaan toch niet doen alsof de wedstrijden tegen Denemarken en Rusland zoveel moeilijker zijn dan Oekraïne en Oostenrijk? Die spelers spelen 50% van hun wedstrijden op jaarbasis buitenshuis, dat is echt een dooddoener zeker wanneer deze spelers al ruim van tevoren in het andere land aanwezig zijn met alle faciliteiten aanwezig.

18 juni 2021 om 11:06

Ik vind gewoon dat we voorzichtig moeten zijn, Portugal stond ook 0-0 tegen 60000 Hongaren tot minuut 80 terwijl ze voor mij nog steeds de favoriet zijn.

18 juni 2021 om 11:12

@Woenselaar: thuis spelen tegen Oekraïne en Oostenrijk is moeilijker dan op verplaatsing spelen in Rusland en Denemarken ( 2x in een quasi vol stadion)? Ok dan…🤷‍♂️

532 laat ons verdediging schitteren, maar voorin offer je wel wat op. Memphis heeft amper afspeelmogelijkheden (al lijkt hij ook niet zijn best te doen om uberhaupt af te spelen) en Weghorst krijgt meer dekking door het veld voorin niet breed gehouden wordt plus dat hij meer een afmaker pur sang is en niet een meevoetballende spits. Depay heeft alleen Gini aan wie hij de bal kwijt kan die ook wat met de bal kan, maar Weghorst, Van Aanholt en Dumfries zijn niet vd vlugge combinaties. Ik zou de laatste wedstrijd toch een snelle experiment doen met Memphis samen met Berghuis of Malen.

18 juni 2021 om 08:57

Ik vind dat je ook iets opgeeft op het middenveld. Maar Koeman wist met Barcelona en Frenkie wel meer balbezit te houden dan Nederland doet in dit systeem. Zoals een van de kranten aangeeft is de Roon geen Busquets natuurlijk.

Hij heeft gewoon gelijk, gister echt een draak van een wedstrijd gezien en als we tegen een enigzins normaal team als Denemarken spelen liggen we er gewoon uit, we hebben het over weghorst die niet in het systeem past maar depay begrijpt er nog minder van. zelfs nog minder diepgang dan wout en staat heletijd in de ruimte van iemand anders, gaat gewoon lekker staan waar aanholt hoort te staan en zegt tegen hem ga maar als spits staan en vervolgens die arme jongen terug laten rennen waardoor blind verdedigend steeds 2 man had. Tis dat onze verdediging en dan vooral Blind en daarnaast De ligt als stofzuiger er stonden en oosterijk drama was. Het was gister echt fc frenkie en wijnaldum zoals ik al eerder zei. Die 2 lopen voor 4 misschien wel 5 man, spelen zichzelf continue vrij want een afspeel optie is er haast niet want de rest loopt uit positie. Zodra ze die bal afspelen verliezen die andere maloten vrijwel direct de bal en mogen zij het weer gaan oplossen door terug te rennen. Echt wat een draak van een wedstrijd maar wat zie je het niveau verschil van wijnaldum en frenkie met de rest zeg. De Roon stofzuiger? eerder een kruimeldiefje en laat wijnaldum en frenkie volledig in de steek in de rest van het spel, die 2 gaan dit echt niet een heel toernooi volhouden dit aantal meters.

Ze begrijpen maar niet dat Frenkie zelf het liefst als links of rechthalf speelt met een man achter hem ( Busquets, De Roon ). Hij houdt er helemaal niet van om als enige defensieve middenvelder te staan. Hoe vaak moet hij dat nog uitleggen? Gaat juist niet met zijn vuist op tafel slaan zolang hij iets aanvallender staat. Gister hoor ik vd Vaart ook weer zeggen dat hij misschien wel het beste is wat Oranje heeft gehad op de positie vlak voor de verdediging maar daar staat hij helemaal niet. Je moet hem vergelijken met een nummer 8. Type Kovacic, Parejo of Koke. Spelers iets aanvallender dan de nummer 6 en iets minder aanvallend dan de diepste middenvelder.

18 juni 2021 om 10:15

Met twee DMs kan Frenkie nog wel opereren maar ik zie hem ook liever iets aanvallender zodat hij runs in de 16 meter kan maken. Zoals bij Barcelona de laatste tijd.

18 juni 2021 om 10:18

Met een drie mans verdediging heb je dat in principe, de Ligt of Blind zijn dan ook nog spelers die hij goed kent. Een van de CVs moet dan wel regelmatig inschuiven.

Als we niet tegen toplanden spelen en met de rug tegen de muur staan wil je dat de Roon er niet in staat, dan is Frenkie gewoon ideaal als meest verdedigende middenvelder, al zou Klaassen dat bv. ook nog kunnen in een iets aanvallendere rol.

1 kopbal tussen de palen over de hele wedstrijd. Was ook enorm sceptisch, maar verdedigend en op het middenveld zit het wel goed. Waar we matig presteren is in de aanval in aanvallend opzicht. Verdedigend staat iedereen op het veld goed.

Was er dan ergens de verwachting dat we het niveau van die landen zouden gaan benaderen in onze poulewedstrijden? Ten eerste waren er heel weinig die uberhaubt riepen dat we dat niveau zouden hebben (los van incidentele wedstrijden) en ten tweede is zo'n poule die wij hebben wel geschikt om dat niveau te benaderen? Het is gewoon een kwestie van door gaan en dat hebben we na 2 wedstrijden als groepswinnaar gedaan, terwijl we 2 wedstrijden lang veruit de betere ploeg op het veld waren. Wat wil je nog meer?

18 juni 2021 om 09:11

(master D)
Je bent zeker ver verwijderd van het niveau van Frankrijk, Italië, Duitsland, Engeland, België, Portugal en Spanje , als je tegen een elftal zoals Oostenrijk met 5 verdedigers gaat spelen dan moet je niet denken dat je met dit systeem veel in de melk te brokkelen hebt Ik zag Italie spelen nou echt een verademing maar onze ze heilige Frank houd van controle ik vind het voetbal niet om aan te gluren , we zitten in een kleuter poule als je daar Uberhaupt niet zou doorkomen dan heb je niets te zoeken op dit EK maar met deze trainer gaat het sowieso niet lukken onbegrijpelijk dat ze zo'n man hebben aangesteld je moet voetballers hebben maar die blijven lekker op het bankje zitten Malen en Berghuis nee onze trainer heeft liever ja knikkers om hem heen er lopen spelers in die niets te zoeken hebben in het Nederlands elftal .

Buitenlandse media: Wederopstanding Nederland, Nederland profileert zich als titelkandidaat
Nederlandse media (met name Telegraaf): We vliegen er in de eerste ronde uit

Ik kijk liever naar de buitenlandse media dan de Nederlandse tegenwoordig. Het verwachtingspatroon in Nederland is volledig verkeerd en men blijft daar maar in hangen.

18 juni 2021 om 09:33

Bijzonder is dat he, vooraf hadden al die negagievelingen Nederland onder Frank de Boer zelfs in deze poule afgeschreven. Nu zijn we keurig door (zoals ik ook verplicht vind in deze poule) en we vinden weer wat nieuws om te zeiken.

18 juni 2021 om 10:40

Dat was niet alleen de media, hier op Vz was ook 90% heel negatief en zou NL de poule niet overleven, nu winnen ze 2 potjes tegen 2 niet echt goede tegenstanders en mensen hebben het alweer over finales.. Ik schat Nederland kwartfinalist en hoger niet, tenzij je een goede loting hebt, is ook geen schande maar er zijn gewoon 5, 6 landen beter dan wij op dit moment.. Onze aanval is gewoon weg te matig om bijvoorbeeld de defensie van Italië of Frankrijk kapot te maken

Driessen die gisteren af gaf op Koeman doe nu hetzelfde.
Voetballend is het echt niet om aan te gluren. Voor ons als Feyenoordsupporters is dat niet heel erg we zijn het redelijk gewend. Maar nee ik verwacht toch wel wat meer van dit team.

Ik hoop echt dat hij de volgende wedstrijd met een 433 of een 442 gaat komen. Met de juiste poppetjes op de juiste plek.

Steek
Dumfries
De vrij
Blind
Wijndal
Gravenberg
Wijnaldem
de Jong
Berghuis
Weghorst
Depay
18 juni 2021 om 09:20

(bliek)
Dit is inderdaad een veel betere opstelling krijgt Weghorst ook meer ballen van de flanken . maar dit systeem is voor onze trainer veel te aanvallend , maar je heb gewoon gelijk het is niet om aan te gluren maar dat is bekend met deze trainer .

18 juni 2021 om 09:22

Was in 2010 ook niet om aan te gluren en 2014 ook niet.
Finale en derde. Moet ik nog meer zeggen.

18 juni 2021 om 09:26

@kahis mooie resultaten alleen zo slecht als dit heb ik echt nog niet eerder gezien hoor.
Ik ga geen wedstrijd afkijken ook al komen ze tot de halve finale. Ik doe dat het hele jaar al omdat ik van mijn club hou maar als ik dat dan ook nog eens met de topspelers van Nederland moet gaan doen dan haak ik af.

@sloep al pak hij maar een 442 denk ik dat het al wat leuker word.

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat Portugal altijd weggelaten wordt in dit soort rijtjes terwijl die over het geheel gezien gewoon een veel betere selectie hebben dan Belgie.

18 juni 2021 om 09:22

Oeps, nu doe ik het zelf... alleen de titel lezen. Kan weg

Ik vind dat Valentijn Driessen wel erg negatief is. Verdedigend is het helemaal niet slecht en zo goed zijn al die zogenaamde toplanden ook weer niet. Frankrijk en Italië steken misschien wel bovenuit maar de rest speelt nu echt niet beter dan Nederland. Kritisch zijn is prima maar wees dat dan ook op andere landen. Nu doen we in Nederland net tevaak alsof we zelf niks kunnen en de tegenstanders wel. Vaak noemen dat soort mensen zich dan ook nog realisten.

Oranje zal het niveau van Italie niet kunnen bereiken. DE Belgen zijn voorin levensgevaarlijk, achterin zwak, maar als je durft aan te vallen zal je worden geslacht
Frankrijk is ook beter dan Nederland en ook dat niveau is onhaalbaar, al vind ik hun spel niet om aan te zien.
Dus als, als Nederland bij de laatste vier kan komen dan heeft de Boer het heel goed gedaan.
Frenkie en Wijnaldum zijn spelers die wel het niveau van de andere landen halen en zelf kunnen overtreffen

18 juni 2021 om 10:16

In principe eens dat Frank het dan goed doet, toch denk ik dat Oranje kan verrassen. Onze achterhoede en dan met name centraal is misschien wel de sterkste samen met Frankrijk en Italie (met Chiellini) op dit EK. Zeker als je nog een sloper als de Roon ervoor hebt lopen.

Dat is dan ook wel ons sterkste punt en Wijnaldum, Frenkie de Jong en Depay zijn voorin geen misselijke spelers.

18 juni 2021 om 10:16

Als team is Italie beter. Nederland heeft weer een paar klassespelers die Italie ontbeert.

18 juni 2021 om 10:57

Nederland is voorin zwak. Als de tegenstander druk zet komt Nederland niet meer aan aanvallen toe en zullen de wing backs niet doen waarin ze goed zijn
Italie kan snel combineren en heeft fantastische spelers

Ach ja, bij journalistiek is het spreekwoord dat je met stront meer vliegen vang dan met honing. Ik tuin er zelf ook weer met open ogen in. Op zich heeft hij waarschijnlijk geen ongelijk dat met name Frankrijk en Italië flink wat stappen verder zijn, maar op basis van de gespeelde wedstrijden op dit EK kun je niet de conclusie trekken die hij nu trekt. Nederland heeft prima (boven verwachting) gepresteerd. Zeker landen als Duitsland, Portugal en Spanje hebben nog geen geweldige indruk gemaakt. Ook de Belgen oogden kwetsbaar tegen Denemarken. Frankrijk en Engeland waren oerdegelijk, maar niet sprankelend. Alleen Italië heeft echt indruk gemaakt.

Speelt Nederland eindelijk eens een keer zakelijk en niet naïef, is het weer niet goed... De verdediging stond goed en er is eigenlijk niets weggegeven. Met een beetje meer scherpte voor de goal straf je Oostenrijk helemaal af en scoor je hier 4x.

Niets wat we niet al wisten. Die landen hebben idd meer kwaliteit op het veld ataan, maar defensief zijn we juist erg solide. Ik vond het gister wat saai, vooral omdat Oostenrijk er gewoon echt totaal niet doorheen kwam. Ja 1x een afstandschot, maar das alles. Voetballend was het gister slecht, maar dat kunnen we best beter. Als we niet de pech hebben Duitsland of Portugal te loten in de volgende ronde, is de kwartfinale heel goed haalbaar en vanaf dan kan alles. Het beste team wint lang niet altijd het EK. Kijk maar naar 2016, of 2004.

Wat een onzin van Valentijn Driessen zeg, en wat maakt hij zich ook compleet belachelijk. Defensief stond het gisteren als een huis en zijn we juist verder dan een Duitsland, Spanje. Niet te veel waarde aan dit soort artikelen blijft het motto.

Jongens maak je geen druk. Het is valentijn driessen..

Damn, alles wat valentijn altijd beweert is omgekeerd dus dat betekent dus dat we wel het niveau vN die landen hebben. Goed om te horen.

Vreselijk en doodsaai voetbal. Waarin we het gaan afleggen tegen grote landen en we snel vergeten gaan worden met dit vreselijke voetbal.

18 juni 2021 om 10:16

De meeste winnaars van de laatste jaren spelen doodsaai en vreselijk degelijk voetbal. Griekenland, Italiã«, Portugal, Frankrijk hebben allemaal toernooien gewonnen door vanuit een gesloten organisatie te spelen. Alleen Spanje kon domineren met Xavi, Iniesta, Busquets op het middenveld. Maar vergeet niet dat Puyol, Ramos, Pique er toen ook allemaal al waren. Dus het is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk dat verdedigen loont en op de counter uitbreken met snelle tegenstoten wel de enige formule is voor succes. Zo hebben we in het verleden ook de mooie overwinningen tegen Spanje, Frankrijk en Italiã« behaald. Maar toen we zelf het spel gingen maken tegen bijvoorbeeld Rusland, werden we weggecounterd. Dus saai voetbal is goed! (niet voor de kijker, wel voor het resultaat)

18 juni 2021 om 10:41

Het zal. Ik vind de hoe even belangrijk. Wat laat je achter? Ik vind dat wij staan voor aanvallend, creatief en frivool voetbal. Ik vind dat we daar trouw aan moeten blijven.

18 juni 2021 om 11:31

In principe helemaal met je eens. Maar het lijkt me ook wel leuk om gewoon eens een keer te winnen. Dan kan Frank de Boer stoppen op zijn hoogtepunt. En kunnen we alle volgende toernooien weer lekker met Peter Bosz als bondscoach genieten van prachtig en ietwat naïef aanvallend mooi voetbal.

Sommige toplanden wel, maar Duitsland en Spanje vind ik niet zo top op dit moment, daar zou Oranje lichte underdog tegen zijn, die 5 toplanden is weer een ander verhaal. Wel denk ik dat Oranje een van de ploegen is die kan verrassen tegen de toplanden, met een beetje geluk hoef je dat 1 of 2 keer te doen en je wint het EK.

Alsof Italie, Engeland en Spanje in zo’n geweldige poule zitten. Ook Belgie heeft het niet slecht. Buiten de ‘groep des doods’ is overal wel de nr.1 aan te wijzen.

Alsof die landen zo fantastisch spelen. Enkel Italië is echt in vorm. De rest spelen ook rustig hun wedstrijdjes. Ik zeg niet dat nl beter is maar ze hebben best een kans.

De euforie slaat ook nergens op, we hebben de grootste moeite met deze B of C landen.
Door een team van enig niveau wordt dit Nederlands Elftal finaal weggespeeld.
Sowieso, dat 532 of wat het is, werkt gewoon niet, zoveel moge nu wel duidelijk zijn.

je geeft 0 kansen weg en nog ben je defensief behoorlijk kwetsbaar?

Als Mvogo zondag keept tegen Turkije dan kunne we wel ervan uit gaan dat Turkije gaat winnen. Hij keept natuurlijk gwn dramatisch voor onze ploeg (PSV), wel leuk voor Mvogo dat hij grote kans heeft om te starten. Maar de kans dat we dan tegen de nummer 3 spelen van Groep F is dan mega klein en dus meer kans om de kwart finale te halen!

Ja en ??? Waarom dit vergelijk ??? We zijn er 7 jaar niet bij geweest op een groot toernooi en hebben afscheid genomen van de oude garde die deels net te lang zijn gebleven/geselecteerd. We zijn aan het ombouwen/verjongen en spelen net in een ander systeem. Veel jongeren in de selectie die(ook al hebben ze veel potentie) nog wat moeten rijpen. Misschien staan er nog wat nieuwe creatieve spelers op (hoop ik) die na het EK nog wat versterking bieden. Met wat goede resultaten op dit EK (geeft vertrouwen) en plaatsing afdwingen WK kunnen we daar hopelijk weer een echte stap zetten.

Oranje mist de kwaliteit van dat soort teams , dat kan het alleen compenseren als het strijd en passie brengt . Als ze willen strijden voor elke meter en voor elkaar. Als Oranje een hecht team kan vormen dat voor elkaar door het vuur gaat , dan misschien kan het een kans maken tegen deze teams

Ik vond belgie slap de 1e helft tegen denemarken.Ja het was niet de a opstelling vanaf het begin, en er zat geen concentratie in ivm alle zaken omtrent Eriksen, maar toch als je ziet hoe ze die 0-1 weggeven dat heb ik bij oranje nog niet gezien. Denemarken is toch meer niveau Oekraiene dus dat mag je vergelijken.Italie is genieten momenteel, maar ook die 2 wedstrijden waren tegen relatief zwakke tegenstanders (Turkije valt gigantisch tegen) Spanje lijkt me nu niet het voorbeeld na Zweden on top favoriet te benoemen en de Duitsers speelden zeer behoorlijk , maar moeten nu wel aan de bak om de groep te behalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren