Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

V/d Vaart: ‘Misschien op die positie beste speler die Oranje ooit gehad heeft'

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft donderdagavond in de met 2-0 gewonnen EK-wedstrijd van Oranje tegen Oostenrijk een uitstekende indruk achtergelaten op Rafael van der Vaart. De oud-international en analist van de NOS noemt de 24-jarige middenvelder van Barcelona ‘misschien wel de beste speler die Nederland ooit op zijn positie heeft gehad’. De Jong toont zich in gesprek met de NOS tevreden met het duel met Oostenrijk.

“De man... Het is ongelofelijk wat hij laat zien. Op zijn positie, voor de verdediging. Misschien is hij op die positie wel de beste speler die Nederland ooit gehad heeft. Ik heb het niet over scoren of assists geven, maar met wegdraaien en weten wat er om je heen gebeurt. Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb op die positie”, zo zegt Van der Vaart in de studio van de NOS. “Nou, daar heb je gelijk in”, reageert Pierre van Hooijdonk. “Feit is wel dat er in de afgelopen jaren altijd een echte controlerende, verdedigende middenvelder heeft gestaan. Hij is nu de moderne spelverdeler.”

“Het is top, de laatste wedstrijd willen we ook winnen”, zo analyseert De Jong zelf de wedstrijd tegen Oostenrijk, die door doelpunten van Memphis Depay en Denzel Dumfries gewonnen werd. “Maar het is lekker dat je nu al zeker weet dat je eerste bent. We kwamen op voorsprong, maar op een gegeven moment hadden zij wat meer balbezit in de tweede helft. We hebben weinig weggegeven en zelf genoeg gecreëerd. Je weet als je op een gegeven moment ruimtes krijgt als je op voorsprong staat en Donyell (Malen, red.) is dreigend in de diepte.”

De man van de wedstrijd was niet Denzel Dumfries of Frenkie de Jong

De rapportcijfers van Voetbalzone van de spelers van Oranje.Lees artikel

“Ik voel me gewoon goed. De vorige wedstrijd ook wel, alleen toen had ik richting het einde kramp. Dat had ik nog niet gehad dit seizoen. Ik weet niet wat het was, misschien spanning. Maar we moeten goed herstellen en dan kijken wat we de laatste wedstrijd gaan doen. Het is aan de trainer. Wat hij in gedachten heeft, gaan we doen”, zegt De Jong over de laatste poulewedstrijd tegen Noord-Macedonië, die maandag op het programma staat. Van Hooijdonk zou De Jong zelf laten beslissen over zijn meespelen. “Ja, natuurlijk. Als hij vindt en voelt dat het lekker is om een wedstrijdje niet te spelen. Maar dat gaat hij niet doen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onze eigen blonde Iniesta, wat heerlijk om hem te zien spelen. Vind het leuk voor Dumfries, maar als je naar Frenkie kijkt dan straalt daar toch zoveel klasse af en is dat toch gewoon de man of the match. Die actie redelijk aan het begin, waar ie even 4-5 man met een rush helemaal wegspeelt.... pfoe!

17 juni 2021 om 23:50

Precies. Man man die jongen slaagt voor de, Amerikaanse, 'eye-test'. Noem mij vijf middenvelders die beter zijn. Ik begin wel. De Bruyne, Kante en Kimmich. Wie biedt? Serieus, die jongen is zo, zo goed.

17 juni 2021 om 23:55

In de toppers bij Barcelona sneeuwt hij nog te vaak onder om bij de absolute elite gerekend te worden. Om die reden schat ik modric en Valverde ook wel zeker hoger in. Pogba bij Frankrijk is ook geen misselijke speler.

17 juni 2021 om 23:55

Goretzka, Gundogan, Foden, Kroos/Modric, Bruno F, Barella, Veratti. En dan noem ik er heel veel nog niet op…

17 juni 2021 om 23:57

Ja zeker hoe hij ook een paar keer wegdraaide wereldklasse..
Goretzka en Bruno kunnen ook er ook wel wat van 😁

18 juni 2021 om 00:09

Kijkende naar dit lijstje was ik wat euforisch haha. Niet iedereen die je noemt vind ik beter maar er zijn er meerdere waarvan ik ze liever zie dan Frenkie. Dus bij deze; top 10 middenvelders!

18 juni 2021 om 00:13

Lierse1997, Helemaal mee eens, je valt ook wel erg snel op als je naast een de Roon en Wijnaldum voetbalt. In de topduels bij Barca heeft hij zich te weinig laten zien. Hij moet wat vaker naar een Busquets kijken, de paasing van Frenkie vind ik niet van eliteniveau

18 juni 2021 om 00:25

Je moet wel spelers noemen die op zijn positie spelen. De Bruyne en Bruno zijn aanvallende middenvelders. Ik vind De Jong echt een klasse beter dan Goretzka en ook beter dan Pogba. Kimmie daarentegen vindt ik op zijn positie misschien nog wel beter.

18 juni 2021 om 00:45

Frenkie is all round beter dan Pogba, maar de piek van Pogba ligt denk ik wel hoger. Hij stuurt sneller iemand 1 op 1 dan Frenkie.

18 juni 2021 om 00:49

All round houdt toch fysiek, techniek, kracht, passing, schot, visie,... in? Dan denk ik eerlijk gezegd dat Pogba veel all rounder is dan de jong.

18 juni 2021 om 00:53

Barella en Foden? Obv wat? 1 seizoen?

18 juni 2021 om 02:21

Die bal van pogba tegen duitsland pfff….. die beheerst soms tijd en ruimte.

18 juni 2021 om 06:23

Haha Federico Valverde beter dan Frenkie de Jong?

18 juni 2021 om 06:46

De Bruyne speelt op een compleet andere positie en hebben hele andere taken. Ik weet zeker dat De Jong beter dan De Bruyne is met het afpakken van ballen.

Ik kan me ook herinneren dat Kante en Dd Jong tegenover elkaar stonden met Nederland Frankrijk. De Jong speslde hem met gemak uit de wedstrijd in een onderlinge wedstrijd, alsof het niets was.

18 juni 2021 om 07:35

@powned_nl
F. De Jong is een fantastische speler maar ik vind C. Seedorf bal technisch en voetballende inzicht toch beter..
Wesley sneijder vindt ik beter dan de bruyne!! Kante is be beste bal afpakker kort op de man maar kimmich vind ik beter op de rb positie
mijn 5; xavi, pirlo, gerrard, seedorf en allonso

18 juni 2021 om 08:07

@VanGaaltje, elke Classico is hij toch de betere van de jong.

18 juni 2021 om 08:07

Frenkie is een hele goede speler. Beter dan Pogba zal hij echter nooit worden. Kimmich,Kante en bijvoorbeeld Mctominay zijn allemaal beter op die positie.

18 juni 2021 om 08:13

McTominay is echt never nooit beter dan Frenkie de Jong hoor, hahaha. Andere 3 die je noemt vind ik nu nog wel beter inderdaad, maar ook stellen "zal nooit beter worden dan.." is onzin, Frenkie is nog jong, hoe weet jij nu al dat hij nooit beter dan Pogba zal worden?

18 juni 2021 om 08:20

Bedoel je die bal waar die commentator ook zo enthousiast over was? Die dieptepass die kinderlijk eenvoudig door Neuer onderschept kon worden?

18 juni 2021 om 09:15

Modric had daar in het begin ook last van hoor. Ik denk dus wel dat dat bij de Jong nog zal komen. Maar Valverde hoger dan de Jong? Dat moet je mij toch eens uitleggen waarom je dat precies vindt. Pogba vind ik bij Frankrijk maar een simpele waterdrager. Misschien dat die rol het best bij hem past aangezien het succes bij Frankrijk oplevert, maar van de hype die hem voor een recordbedrag naar United bracht zie ik echt letterlijk niks terug.

18 juni 2021 om 10:01

@Ajax/barca, best simpel. Valverde staat er momenteel wel in de toppers, waar ik de jong nog teveel vind ondersneeuwen. Als hij dat kan veranderen dan is het natuurlijk een andere zaak.

18 juni 2021 om 10:19

Valverde is wel meer een loper Lierse, terwijl de Jong de wedstrijd controleert. Als ik een rijtje moet opnoemen dan komt hij na Kante, De Bruyne, Verrati, Modric en Kimmich op plek 6. Waarbij die eerste 3 wel echt next level zijn. Kante in zijn loopvermogen en ballen afpakken, De Bruyne in zijn passing, diepgang en scorend vermogen, Verrati is in mijn ogen de beste spelverdeler voor de verdediging.

18 juni 2021 om 10:45

Op papier geef ik je gelijk. Maar van dat wedstrijden controleren, komt nog niet altijd evenveel in huis in de toppers.

18 juni 2021 om 10:58

lol, Gundogan Goretzka Modric/kroos en Veratti zijn echt Never beter. Foden is niet eens een middenvelder. Barella is goed maar niet beter. Bruno F ok, zou je iets voor kunnen zeggen.

18 juni 2021 om 11:24

@lierse
Dat komt mede doordat hij bij Barcelona geen vastigheid heeft. Hij staat telkens ergens anders. Dan weer in de laatste linie, dan weer als aanvallende middenvelder. Door de vele blessures vaak uit nood geboren, maar in Oranje is zijn rol duidelijk. Niet omdat ze van Ajax waren, maar sinds hij en de Ligt in Oranje zijn gekomen, zijn we collectief er behoorlijk op vooruitgegaan.

18 juni 2021 om 11:28

Valverde is voetbaltechnisch echt niet beter dan de jong. De Jong scoort vaker, geeft meer assists, is beter aan de bal. Ik vind frenkie op dit moment al beter dan Modric, maar Valverde mag z’n veters amper strikken.

18 juni 2021 om 11:30

Dit zijn allemaal spelers uit een lijstje waar je Frenkie ook tussen zou zetten. Ook veel andere types natuurlijk, maar Frenkie is echt niet slechter dan Veratti of een Kroos de laatste paar seizoenen

18 juni 2021 om 11:32

Champions league seizoen van Ajax al weer helemaal vergeten???

18 juni 2021 om 11:35

@DeSteek, dat vind ik smoesjes. We hebben het hier over de beste middenvelders ter wereld.

18 juni 2021 om 11:37

De jong heeft meer dan twee keer meer minuten gemaakt dan Valverde (door blessures) en hij heeft precies evenveel goals en drie assists minder. Kom dan wel met juiste cijfers.

18 juni 2021 om 11:42

Jij zegt de KdB als Centrale verdediger ook zo zijn stempel op wedstrijden moet kunnen drukken als dat hij doet als AM? Want ja, we hebben het over de beste middenvelders ter wereld?

18 juni 2021 om 11:42

Dit zijn de juiste cijfers… Als we kijken naar Champions league, Copa del Rey en La Liga heeft Frenkie 6 goals en 8 assists en Valverde maar 3 goals en 1 assist. Ik weet niet hoe je erbij komt dat mijn cijfers onjuist waren. Valverde heb ik nog nooit een hele wedstrijd zien domineren en eigenhandig het spel zien verbeteren. Het is een functionele speler die hard werkt en veel ballen veroverd, maar hij zal nooit eigenhandig het spel dicteren.

18 juni 2021 om 11:55

Vreemd, want Pogba heeft een aantal zaken waarin ik hem minder vind. Zijn versnelling, rush en verdedigende kwaliteiten vind ik een stuk minder dan die van Frenkie. Frenkie kan de beste middenvelder ooit worden wanneer hij zijn schot en lange pass aanzienlijk verbeterd. Maar binnen het spectrum wat hij nu al wel goed beheerst is het een fantastische middenvelder m.i.

18 juni 2021 om 12:02

Als hij daar gezet wordt en hij valt niet op in topwedstrijden dan is hij niet meer de beste middenvelder ter wereld nee.

18 juni 2021 om 12:04

Proparis, wat voor namen noem jij dan allemaal op? Gebaseerd op wat? Fifa rating ofzo? De Jong is momenteel de op 2 na beste verdedigend ingestelde middenvelder, na Kimmich en Kanté. en Lierse, iedereen in spanje en eigenlijk de hele werled weet dan Frenkie een klasse beter is dan Valverde, dus niet zo eigenwijs.

18 juni 2021 om 12:37

@lierse
Dat is wat ik bedoel. Een speler dient beoordeelt te worden op hetgeen hij wel goed kan en niet wat hij niet goed kan. Ik denk dat Frenkie een van de beste middenvelders ter wereld is in het creëren van een man-meer situatie door zijn rushes met de bal aan de voet. Ik denk dat hij misschien wel de beste middenvelder is met die specifieke kwaliteit, die net als een key-pass evengoed een wedstrijd kan beslissen. Hij wordt vergeleken met middenvelders die hele andere kwaliteiten hebben. Dus wat is beste middenvelder ter wereld? Sowieso een subjectief begrip, maar ik vind Frenkie dat zeker niet. In zijn specifieke kwaliteit wel, maar je mag hem qua kwaliteit natuurlijk niet vergelijken met Zidane.
Ik vind hem juist meer een Xavi of Iniësta. Spelers die door slimmigheid, snelle balbehandeling en positionering het tempo in een wedstrijd bepalen, niet door een groot aantal goals en/of assists.

18 juni 2021 om 12:43

Hoe kan je De Jong beter vinden dan Modric haha? Dat vind ik echt belachelijk. Valverde is kwestie van smaak, hij is meer een loper, dat is deze dagen iemand die meer opvalt in topwedstrijden, omdat die zo tactisch en statisch geworden zijn. De Jong is technisch beter. Maar Modric is zowel technisch als op tactisch gebied op zijn 35e nog steeds beter dan De Jong. Evenals Kroos, Kante, Kimmich. En gelijkwaardig aan Goretzka die al twee topseizoenen draait bij Bayern.

18 juni 2021 om 12:56

JorickSteffens, ik respecteer en begrijp je mening zeker. Naar mijn mening is De Jong ook beter dan Valverde, maar ik vind je argumenten echt enorm zwak. Valverde heeft nu al in zijn carriere 2 Clasico’s werkelijk compleet gedomineerd, namelijk de 0-0 in december 2019 en de 1-3 in oktober 2020. Je onderschat hem een beetje. Hij is technisch gewoon bovengemiddeld goed, echt een goede techniek heeft hij, maar De Jong is daar simpelweg beter in. Hij is juist iemand die het spel van Real beter maakt met zijn diepgang, dribbels en het constant vrijspelen van zichzelf. Ik verwacht dat Valverde binnen 2 jaar gerekend wordt tot een van de beste middenvelders ter wereld, wordt nog enorm onderschat. En dat van die goals assists… Er is een verschil als je naar de wedstrijden van De Jong kijkt (vrijwel alle) en van Valverde (blessures en corona). Dus dan ga je toch niet goals en assists benoemen? Dat vind ik een slecht argument van je.

18 juni 2021 om 13:51

Met voorbeelden komen en dan Valverde noemen, dan moet je wel echt fan van Real zijn. Die kerel is echt pure middelmaat. Als je nou Modric en Verratti noemt okay, al speelt Modric in een veel aanvallendere rol. Als ik de echte toppers op zijn positie moet noemen zijn het Kante, Kimmich en Gündogan.

18 juni 2021 om 14:54

Ja kijk als je Valverde pure middelmaat noemt dan heb je gewoon geen enkele Classico gezien. Of in lijn van je kinderlijke denkwijze zou ik ook kunnen stellen dat je wel Barcelona fan moet zijn om Valverde pure middelmaat te noemen.

19 juni 2021 om 20:23

Ik vind Valverde niet beter dan De Jong, maar Valverde wordt een wereldtopper let maar op. Heeft letterlijk alles wat een middenvelder moet hebben. Hoe kun je hem middelmaat noemen? Echt letterlijk, misschien 5 slechte wedstrijden van hem gezien van de 100+ wedstrijden die hij heeft gespeeld voor Real.

18 juni 2021 om 02:08

Allemaal leuk en aardig om spelers individueel te beoordelen maar ik vond Nederland als team niet om aan te gluren. Gelukkig dat ik een breedbeeld tv heb zodat ik alle tikkies breed goed heb kunnen volgen.

18 juni 2021 om 10:21

Koeman verbood hem juist om voor de show continu te roteren als een kermisattractie.Elk balcontact wilt ie de bal het liefst 10 seconden het publiek laten zien hoe handig ie is. De tegenstander maakt hier dankbaar gebruik van door op het moment dat Frenkie bezig is met z'n show,de boel weer te organiseren. Op topnivo moet Frenkie echt sneller en effectiever worden. Zo niet,dan gewoon op de bank houden. Dit is topvoetbal en geen one man show op een kermis.

18 juni 2021 om 16:29

Klopt hij is verschrikkelijk goed maar Iniesta was met alle respect wel een betere speler als Frenkie en ik vindt Frenkie al een geweldenaar.

Een Iniesta en Xavi komen er nooit meer denk ik.

Ik vond Davids toch ook wel een fenomenale middenvelder

17 juni 2021 om 23:48

Zeker, maar toch weinig vergelijkbaar met Frenkie de Jong? Frenkie is Cruijff alleen dan een linie naar achteren. Davids was toch iets meer een rouwdouwer.

17 juni 2021 om 23:50

Das een gewaagde uitspraak zeg. Doel je dan op kwaliteit of meer de stijl met de body feints enzo?

17 juni 2021 om 23:59

Ik mag hopen alleen de stijl, want qua aanwezigheid haalt Frenkie het niet. Als hij de steekpass had van Xavi misschien om mensen vanuit achteruit sneller weg te kunnen steken en de kwaliteiten hebben om te passeren. Zolang hij dat niet heeft maghij, hoe goed Frenkie ook speelt, in mijn ogen niet vergeleken worden. De hype wordt dan echt te groot.

18 juni 2021 om 00:12

Haha, zeker gewaagde uitspraak! Ik bedoel met name qua stijl, de bal aan een touw, het wegdraaien, de rushes. Maar dat is wel van een niveau en een snelheid die je ook zag op de zwart-witbeelden van Cruijff. Cruijff was natuurlijk alleen voor de goal ook nog eens legendarisch goed. Daar waar ik denk dat Frenkie verdedigend misschien nog wel een streepje voor heeft. Die maakt gewoon perfecte slidings in eigen zestien. Je had ze samen moeten hebben eigenlijk he haha.

18 juni 2021 om 00:57

ik vind wel dat we een beetje doorslaan. Frenkie is natuurlijk een hele goede middenvelder maar we doen nu net of middenvelders als Seedorf, Davids, Rijkaard, en Cocu die allemaal in de wereldtop hebben geexelleerd een klasse minder waren ofzo

18 juni 2021 om 01:12

Nee, zeker niet Japie, maar we hebben het echt over de positie van controleur waar Frenkie ook echt voetbal brengt. Ik denk dat we zijn functioneren vooral moeten vergelijken met een Nigel de Jong, Mark van Bommel en eventueel Marten de Roon en dan kan je wel concluderen dat Frenkie een paar klasses beter is. Ik snap wel je vergelijkingen met Seedorf, Davids, Rijkaard en Cocu en in een bepaalde spelsituatie zal er zeker overlap zijn, maar ze staan niet exact op dezelfde posities. Rijkaard stond bijvoorbeeld op papier bij Ajax '95 met Blind centraal in de verdediging. Maar als Ajax aan de bal was, was die situatie wel weer anders.

18 juni 2021 om 01:53

Davids was toch ook een LCM. Qua stijl natuurlijk een andere voetballer maar qua positie is dat volgens mij exact hetzelfde. Cocu ook. Alleen stonden de poppetjes er rond wat anders. Frenkie moet natuurlijk vooral nog prijzen gaan winnen (club, land) om zijn kwaliteiten te uiten in metaal. Dan kan hij dergelijke lijstjes echt gaan aanvoeren

18 juni 2021 om 09:59

Prijzen met NL zie ik voorlopig niet gebeuren, maar er gebeuren wel gekkere dingen in het voetbal. Zie Griekenland op het EK, of Portugal op het vorige EK. Dat waren echt niet de allerbeste ploegen. NL had met de kwaliteit in de selecties de afgelopen eeuw echt wel meer prijzen moeten pakken. Maar voetbal blijft voetbal en niet te voorspellen.

Wachten op prijzen met Barca is gewoon rustig achterover zitten want die komen toch wel. De manier waarop Frenkie zich laat zien tijdens het pakken van de prijzen is van groter belang om later als fenomeen te worden herinnert.

Voor mij is hij al een fenomeen hoor want kan er echt van genieten hoe hij ogenschijnlijk tussen 4 man doorwandeld.

18 juni 2021 om 16:42

Daar ben ik het wel mee eens. Ik moet het vanwege mijn leeftijd helaas ook doen met youtube beelden van Cruyff, maar dat elegante wegdraaien en dat ronddraaien/spelers flashen met de dunnere bouw wekt wel gelijkenissen op. Heb het idee dat Frenkie ook altijd precies doorheeft wanneer hij een rush kan maken, en mede hierdoor mislukken ze ook vrijwel nooit. Ben blij dat er in elk geval nog een speler in Oranje speelt waarvan je bij de meeste balaannames echt zit te genieten.

19 juni 2021 om 07:57

Volgens Japie is Frenkie geen bepalende spelers en dan is hij automatisch ook niet de beste op die positie ooit. Maar ja dat is volgens Japie..

18 juni 2021 om 10:37

Davids moest ik ook gelijk aan denken. Een stofzuiger die ook technisch zeer vaardig was.

Maar De Jong is qua techniek, dribbelen en tactisch inzicht wel wat beter.

18 juni 2021 om 14:18

En stond Koeman ook niet op die positie? Of speelt De Jong meer in de rol van Seedorf. Ook onbetwiste (en laatstgenoemde ondergewaardeerde) helden. Ach vergelijkingen slaan eigen als een tang op een varken. Je hebt er niks aan. Andere tijden sport.

Misschien in de toekomst, hij heeft alles om dat zeker te worden maar op dit moment gaat het toch echt tussen frank rijkaard en martijn meerdink

Frenkie is zo grandioos goed. Dumfries is de verrassing van dit EK maar niemand kan aan De Jong tippen. Bizar hoe makkelijk hij voetbalt

Ik heb het idee dat we al gewend zijn aan de klasse van Frenkie. En daardoor zijn we ook verwend. Ook tegen Oekraine dirigeerde Frenkie, haast op een onopvallende manier. De weelde van Dumfries verdient natuurlijk ook de volle aandacht, het is fantastisch hoe belangrijk hij deze wedstrijden kan zijn, maar wat Frenkie doet en laat zien is echt niet normaal en dat wordt toch steeds minder benoemd. Frenkie heeft de bal aan een touw en heeft het spel allang gezien. Bewonderenswaardig.

Ik blijf het zeggen, frenkie verdoet zijn tijd bij Barcelona. Hij speelt daar in dienst van Messi.

Bij elk ander team zou hij een wereldster worden.

17 juni 2021 om 23:50

Volgens mij kijk je geen Barcelona? Je verwart ‘in dienst spelen van’ met ‘ondergeschikt zijn aan’ en dat is natuurlijk wel zo. Messi is nog altijd de betere voetballer dan Frenkie. Maar bij ons is Frenkie alles behalve een voetballer in dienst van Messi.

17 juni 2021 om 23:57

Je begrijpt het niet. De jong is niet minder dan de Bruyne. De bruyne zit bij een team waarbij hij het spil van het elftal is. Bij Barcelona gaan alle ballen naar Messi. Frenkie speelt bij Nederlands elftal en Ajax beter dan bij Barcelona.

De jong kan bij een juiste team eenvoudig Top 5 gouden bal komen. Bij Barcelona zie ik hem meer uit positie spelen dan in zijn sterkte.

18 juni 2021 om 00:14

Sterker nog, ik denk dat Frenkie de sterkhouder is/gaat zijn vanuit de nieuwe generatie van Barcelona. Messi zit tegen zijn laatste jaren aan te schurken, als Frenkie voor lange tijd aan de club verbonden blijft, zal hij nog meer de dirigent worden verwacht ik.

18 juni 2021 om 00:42

@Mendiete Ik zou Frenkie nog niet de beste middenvelder ter wereld noemen. Vind hem wel echt geweldig hoor. De Bruyne is bij City natuurlijk een grote jongen, maar daar gaan ook niet alle ballen op De Bruyne. Zonder hem doen presteren ze overigens nog steeds goed.

18 juni 2021 om 07:25

De Jong is 100% zeker minder dan de Bruyne. De Bruyne heeft al zoveel meer laten zien op topniveau dan Frenkie. Leuk en aardig dat hij nu goed speelt tegen Oekraïne en Oostenrijk. Dat zijn niet eens B-landen. Net als met Dumfries vergelijken met Walker slaan we hier ook weer eens te ver door. We worden groepswinnaar in de makkelijkste poule die er is, ik wacht nog rustig af tot we wel tegen goede tegenstanders moeten voetballen.

Rijkaard was met afstand de beste ooit op die positie maar De Jong heeft alles om het net zo goed te doen of zelfs beter!

het enige wat je van Frenkie nog mag verwachten is dat hij beslissender moet worden. Soms drijft hij een aktie net te veel door, maar dat gebeurd niet zo vaak. Moet toch heerlijk zijn om zo'n speler in je team te hebben, die je kan aanspelen ookal staat hij onder druk

Als hij de stap weet te maken om vaker rond de 16 te komen, waar hij nuttig kan zijn met zijn passing, kan hij dat zeker worden. Zelden een speler gezien die zich zo eenvoudig vrijspeelt en de ruimte weet te vinden en tegelijkertijd in dienst van het team speelt.

Tja, dat vind ik op dit moment toch niet. Hij heeft een aantal hele goede kwaliteiten waardoor hij het spel naar zich toe trekt, maar ik mis dan toch te veel een echt goede lange bal of een steekpass. Als je zo'n uitspraak doet mag je hem vergelijken met types als iniesta, Kroos, Xavi en die zijn juist vanwege hun ragfijne passing in mijn ogen bepalender. Dat mis ik bij Frenkie. Dan zet hij in de eerste helft zo'n goede dribbel in, maakt ruimte voor zichzelf en het team maar is de vervolgpass toch niet helemaal zuiver en goed in de loop. Dat gebeurd hem te vaak en daarom twijfel ik wel aan deze titel..

Op welke positie speelde Seedorf en Gullit dan? Was dat niet dezelfde positie

18 juni 2021 om 00:11

Gullit sowieso niet, die was veel aanvallender ingesteld en stond zelfs vaak als schaduwspits opgesteld. Seedorf wel een centrale middenvelder maar wel een ander type speler dan De Jong natuurlijk. Denk dat Frank Rijkaard nog het meest vergelijkbaar is qua positie met de beste positie van Frenkie.

Ik begrijp trouwens waarom Koeman altijd Luuk de Jong verkoos boven Weghorst. Weghorst is een top gozer qua instelling, maar luuk is een completere voetballer. Weghorst kan niet mee voetballen, matig in het balvast houden, matig in het kaatsen, en wint voor zijn lengte weinig kopduels. Men doet altijd lacherig over Giroud, maar die kan wel kaatsen, de bal bij zich houden. Ik zou of voor luuk de jong kiezen of een Malen, dan til je het naar een hoger niveau. Ikzelf zou met een Luuk de jong en Malen voetballen, Luuk de jong voor het balvasthouden en Malen voor de diepte, wat ik erg mis bij een Depay.

18 juni 2021 om 00:45

Het ligt er uiteraard ook aan tegen wie je speelt. Als de ruimte in de diepte er is (zoalsntegen grote landen) dan is Malen natuurlijk levensgevaarlijk.

18 juni 2021 om 10:26

Totaal niet fair om Weghorst in 532 te beoordelen. Is een 433 spits.

18 juni 2021 om 14:07

Ik weet niet hoe je erbij komt dat Luuk de Jong beter kan meevoetballen dan Weghorst. We spelen ook in een totaal ander systeem dan dat Luuk de Jong dat in Oranje deed, volgens mij heeft Weghorst nog nooit in een 5-3-2 of 3-5-2 gespeeld zonder vleugelaanvoer. Luuk de Jong heb ik zelden iets zien doen dat uberhaupt voetbaltechnisch kon noemen, vooral koppen en intikken.

Wat een lof , vergeet iedereen dat het maar Oostenrijk was? Hun hebben zat kansen gehad , tegen een top land vlieg je er gewoon uit. Ik hoop dat Nederland kampioen word maar laten we realistisch blijven

De komende tien jaar moet het elftal gewoon om hem draaien. Het is .zo vermakelijk om te zien hoe eenvoudig hij
kan wegdraaien bij twee of drie tegenstanders. Die demarrage tussen vier man door in de eerste helft was ook echt klasse. Niet één speler ter wereld op zijn positie die hem dat na doet en zijn top moet over vier jaar nog komen. Ongekend.

Zolang al zijn acties op eigen helft zijn en hij geen assists of goals produceert, komt hij niet in de buurt van de top 10.

18 juni 2021 om 10:23

@psvparasiempre,

Wat een onzin, dus een verdediger kan nooit in de top10 komen volgens jou ?!
Hij is zo belangrijk met zijn tempo in het spel brengen, het spel verleggen en het afstoppen van tegenaanvallen. Maar met een zwart-witte bril zie je zoiets natuurlijk niet, kan ik je ook niet kwalijk nemen. Weet niet of je tegen Oekraine hebt gezien, maar goede kans die Wijnaldum over schiet, steekpass van de Jong op Dumfries, precies op maat, Dumfries geeft voorzet, word een kans.
Bij de 2-0 de Jong steekt Dumfries weg, bal komt heeeel gelukkig bij Weghorst en hij scoort.

Hij zorgt ook zeker voor aanvallende input.

18 juni 2021 om 10:25

Net zoals Kanté dan ook niet in de buurt van de top 10 komt? Wat een onzin, Frenkie zorgt ervoor dat andere spelers veel makkelijker aan voetballen toe komen, door zijn directe tegenstander uit te spelen. Hierdoor moet er weer een andere speler uitstappen en een speler van zijn eigen komt daardoor vrij.

Uiterst vermakelijk om te lezen, al die voorspelbare reacties van onze gebruikelijke Frenkie-sceptici. Nog steeds die zure kanttekeningetjes, terwijl Frenkie inmiddels al zó ver boven alle twijfel verheven is, dat men 't er nauwelijks nog over heeft en alle aandacht uitgaat naar zwoegende antihelden en prutsers als Dumfries en Depay. Van der Vaart (en die heeft er redelijk kijk op) slaat de spijker op z'n kop: op zijn positie was er in Nederland nooit een betere dan Frenkie de Jong. Blijf maar lekker negatief doen hoor, als het je gelukkig maakt, maar één ding is zeker: als alle spelers Frenkies niveau hadden, kon de rondvaartboot alvast geboekt worden.

18 juni 2021 om 14:15

Zó onzichtbaar in grote wedstrijden bedoel je. 1 leuke pot tegen een C land als Oostenrijk en er ontstaat wéér een hype van bizarre en disproportionele proporties. Vrij komisch dit allemaal

Heerlijke voetballer, daar zijn we het snel over eens. Ik denk wel eens, stel dat we Frenkie en van Dijk, de Ligt of de Vrij (op hun huidige niveau) erbij hadden gehad toen Sneijder, Robben en van Persie op hun top waren. Dan hadden we misschien alsnog niet van Spanje gewonnen, maar dan hadden we echt goed voetbal kunnen laten zien.

18 juni 2021 om 11:24

Pff hou toch op. Met die Aldi verdediging hielden we Spanje gwn keihard in toom. Laat staan als een Dijkie, Matta en Shenkie de Jobg hadden gehad. We hadden Spanje vernietigd.

Als van der Vaart en van Hooijdonk het zeggen dan zal het vast wel zo zijn want zij zijn de weisheid zelf.

Slaan helemaal door, gaat nergens over dit.

Ondanks alle hype rond Frenkie en De Ligt, vind ik dat ze niet genoeg erkenning krijgen. Wat vdv hier zegt, is gewoon een keiharde feit. Ik heb op technisch vlak nog nooit zo n technisch verfijnde Oranje speler gezien. Tis letterlijk t beste van Xavi en Iniesta in 1.
Als de bal naar Frenkie gaat, word je meteen kalm, omdat je gwn weet dat de bal dan veilig is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren