Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hopeloos gemiste strafschop wordt Bale en Wales niet fataal

Laatste update:

Wales heeft zichzelf woensdagavond een goede dienst bewezen in Groep A. De ploeg van bondscoach Robert Page was met 2-0 te sterk voor Turkije en heeft nu vier punten na twee speelronden. Daarmee gaan de Britten aan de leiding in de groep. Aaron Ramsey en Connor Roberts namen de treffers voor hun rekening, terwijl Gareth Bale een minder gelukkige avond kende. De aanvoerder mocht na een uur aanleggen vanaf elf meter, maar schoot hopeloos over.

Meest opvallende afwezige aan de kant van Turkije was Merih Demiral. De centrale verdediger was vrijdagavond ongelukkig met een eigen doelpunt tegen Italië (3-0) en moest dat woensdagavond bekopen met een plek op de reservebank. De wedstrijd kende een levendige openingsfase met kansen over en weer. Ramsey bracht zichzelf al na zeven minuten spelen in een kansrijke positie door in het strafschopgebied naar zijn rechterbeen te kappen. De middenvelder probeerde het vervolgens met een schot in de korte hoek, maar vond Ugurcan Cakir op zijn weg.

Ook Turkije liet zich zien in de openingsfase. Burak Yilmaz werd bediend door Cengiz Ãœnder en zag zijn schot in de korte hoek maar rakelings naast gaan. Wales had in de eerste helft een licht overwicht en beloonde zichzelf op slag van rust. Nadat Ramsey eerst nog een enorme kans liet liggen, was hij twee minuten voor de pauze wel trefzeker. Na een splijtende pass achter de verdediging van Bale controleerde hij de bal knap op de borst, om het leer vervolgens beheerst in de linkerhoek te schuiven voor de openingstreffer: 0-1. Het was voor de middenvelder zijn derde grote kans van de wedstrijd tot dan toe.

In het tweede bedrijf waren de momenten van opwinding een stuk spaarzamer. Yilmaz was ongelukkig in de afronding uit een volley en ook Ramsey wist een inzet niet tot treffer te promoveren. Na een uur spelen kreeg Wales de opgelegde kans om het duel in het slot te gooien, toen Bale naar de grond werd gehaald door Zeki Celik. De aanvaller nam zelf plaats achter de bal, maar schoot hopeloos over. Diezelfde Bale had tien minuten voor tijd uit een kopbal alsnog de kans om het duel vroegtijdig in het slot te gooien, maar zijn inzet miste ditmaal kracht.

Turkije poogde met een slotoffensief nog wel een gelijkmaker te forceren, maar moest toezien hoe Wales het duel diep in blessuretijd alsnog besliste. Nadat Demiral een kopbal uit de bovenhoek zag worden geplukt, was Roberts aan de andere kant wel trefzeker. De verdediger werd na een hoekschop bediend door Bale en kon eenvoudig binnenschuiven van dichtbij. Door de zege gaat Wales aan kop in Groep A. Later op de avond neemt Italië het op tegen Zwitserland.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Italië330079
2Wales311114
3Zwitserland3111-14
4Turkije3003-70

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bale dacht bij de pingel op het golfpark te staan. Kan niet anders.
Wat een misser, Turken terecht verloren, had ook 0 – 4 kunnen zijn.

16 juni 2021 om 19:58

Ik had echt veel meer van Turkije verwacht dit toernooi. Maar 3-0 Italië en 2-0 Wales zijn dikke nederlagen. Overigens ik weet niet of ik de enigste was die het op viel, maar de scheidsrechter liep zo vaak in de weg. Heeft de bal 2x aangeraakt en paar keer liep die gewoon recht voor een speler van Turkije. Je krijgt toch geleerd op de cursus dat je zo min mogelijk centraal moet lopen, want daar staan de spelers vaak.

16 juni 2021 om 20:03

Ik had er niets van verwacht. Turkije heeft een aantal hele goede spelers maar is totaal geen team. Terecht uitgeschakeld. Slechtste team van het EK

16 juni 2021 om 20:15

Wie zijn dan die hele goede spelers? Ze hebben twee houten klazen centraal op het middenveld, twee backs die niets kunnen, buitenspelers die hun man niet kunnen passeren, een bonkige spits die enkel afhankelijk is van aanvoer. Enkel Calhanoglu en eventueel een centrale verdediger zijn leuke spelers. Maar voetballend gezien behoort dit Turkije tot de drie zwakste teams. Zo'n Kockcu zou voetballend meer brengen dan die twee houten klazen die centraal op het middenveld stonden.

16 juni 2021 om 19:59

Wales terecht door zie Zwitserland niet winnen van Italië , jammer voor Turkije had meer verwacht vooral toen ze voor het EK veel indruk maakten. Zo zie je dat oefenduels weinig voorstellen in het voetbal.

16 juni 2021 om 21:14

Terecht en ontzettend knap om Wales weer zo goed te zien presteren!


Voorbereidingen voor het EK is ongeveer 4 weken terug begonnen en in die 4 weken heb ik meer dan 100 trainingsfoto’s gezien. Ze hebben alleen geoefend hoe je goede foto’s moet maken en posten op social media. Ik dacht dat ik nooit meer een EK als 2016 zou zien maar die van dit jaar is vele malen erger. Onze “grote†“vedette†Hakan Calhanoglu die doet helemaal niks goeds maar mag altijd blijven staan. Zoveel talenten/goede spelers maar wanneer ze bij elkaar komen kunnen ze helemaal niks. Senol Gunes mag ook oprotten met een jaarsalaris van 3 miljoen zo iets presenteren is een schande. Burak Yilmaz alsjeblieft oprotten je kan helemaal niks en dan ga je ruzie zoeken. Na al die jaren kan je maar een conclusie trekken en dat is dat jongens als Ozil, Gundogan, Emre Can etc.. allemaal gelijk hebben met het kiezen van Duitsland. Gelukkig speelt Nederland wel goed en kan ik nog met spanning naar het EK kijken. Kom op Nederland!

16 juni 2021 om 19:59

@mobesiktas hoe kan dit? Verdedigers van Turkije zijn goed. Veel spelers spelen bij sterke clubs in Europa.

16 juni 2021 om 20:04

Bij hun eigen clubs spelen ze goed vgm speelt alleen Demiral bijna nooit. In Turkije worden ze groter gemaakt dan dat ze zijn en dan gaan ze lopen alsof ze de mannetjes zijn en dan worden ze heerlijk op hun plek gezet.

16 juni 2021 om 20:09

Op sociale media vindt elke Turk demirel beter dan de ligt.

16 juni 2021 om 20:56

Dat vinden we nog steeds!

16 juni 2021 om 21:42

Dat kan ik me haast niet voorstellen eerlijk gezegd, dat iemand oprecht Demiral een betere en completere verdediger vindt dan De Ligt momenteel.

16 juni 2021 om 22:00

Ik zal eerlijk zijn toen Demiral net bij Juve kwam en Matthijs daar ook net pas speelde zag ik dat Demiral hongeriger was, hier kan je niet omheen draaien want dat was ook echt zo. Maar als je de prestaties van beide heren erbij haalt dan zie je dat MdL op 17-jarige leeftijd Europa League finale heeft gespeeld en op 18/19-jarige leeftijd CL halve finale en vgm ook nog eens kampioen met Ajax geworden en dan heb ik het er niet eens over dat hij de captain was! En vergis je niet ik heb zelf ook Turkse roots maar de feiten spreken voor zich. Matthijs is voetballend ook ijzersterk en kan goed passen en daar gaat Demiral gewoon de mist is, en is dat erg? Nee helemaal niet daar moet die gewoon op trainen. Het zijn beide gruwelijke talenten boor ze niet de grond in maar support ze!

16 juni 2021 om 22:03

Ik ben het echt meer dan zat dat er telkens een onderlinge strijd word gevoerd tussen de Turken en Nederlanders, mensen moeten gewoon eerlijk zijn en accepteren dat Demiral op dit MOMENT niet boven De Ligt staat. En begrijp me niet verkeerd want Demiral heeft echt talent. Soyuncu & Demiral the wall of Turkey. Savunma bakani! Anyway ik wou dit even kwijt, fijne avond nog heren!

16 juni 2021 om 22:36

Absoluut mee eens hoor, zeer getallenteerd centrum wat Turkije heeft rondlopen met Soyuncu en Demiral, absoluut! Dat iemand minder presteert dat De Ligt is ook niet echt een maatstaf uiteraard. Een van de grootste verdedigende talenten die ik persoonlijk heb meegemaakt in de dik 15 jaar dat ik voetbal volg! Jij ook een fijne avond kerel!

16 juni 2021 om 20:01

Sportieve reactie, samen duimen voor Nederland, veel plezier met de rest van het EK!

16 juni 2021 om 20:04

Zeker samen duimen. We verdienen ons brood hier

16 juni 2021 om 20:05

Je mag klagen over jaarsalarissen, trainingsfoto's, ruzies, etc zoveel je wil, maar daar ligt het probleem allerminst. Het probleem blijft dat Turkije niet wil erkennen dat Turkse coaches van tactiek geen kaas hebben gegeten. Wanneer de spelers de bal hebben beginnen ze te improviseren, omdat er totaal geen idee in het spel zit. Tijd om het ego opzij te zetten en te kiezen voor een bondscoach met ervaring in het presteren op Europees niveau. Een Duitse bondscoach bij Turkije zie ik omwille van veel redenen als een match made in heaven. Aan het spelersmateriaal ligt het althans niet.

16 juni 2021 om 21:32

Het probleem ligt voor mij veel dieper. Hiervoor hadden we coaches zoals Hiddink en Lucescu. Die zijn uiteraard tactisch veel beter dan de Turkse coaches. Maar ook met hen aan het roer was het middelmatig voetbal dat we zagen. Turkije is een land met meer dan 83m inwoners, maar er wordt niet of nauwelijks amateurvoetbal gespeeld. Hierdoor heb je een veel kleinere talentpool dan je eigenlijk moet hebben. Volgens mij zijn er minder dan 1m amateurvoetballers ingeschreven bij de voetbalbond Tff. Officiã«le cijfers worden niet eens gepubliseerd door Tff. In vergelijking: NL heeft 17,2m inwoners waarvan 1,2m Knvb leden. Dit is bijna 7 van de totale populatie. In Duitsland is dit zelfs meer dan 8. Het is toch belachelijk dat we meer Duitse toptalenten hebben dan jongens die in Turkije worden opgeleid. Zolang de infrastructuur er niet komt voor meer amateurvoetballers en verenigingen zijn wij als Turkse voetballiefhebbers genoodzaakt om naar dit middelmaat te kijken.

16 juni 2021 om 20:24

Turkije is gewoon veel te wisselvallig, altijd al geweest. Als ze met het mes tussen de tanden gaan strijden heb je het als tegenstander altijd moeilijk (zie kwalificatie NL), maar als dat niet lukt heb je er niks aan. Zo zonde voor zo’n team. Want je weet dat ze het wel kunnen

Bye bye Turkse nationale elftal goed werk verricht. We zijn officieel de slechtste ploeg op het EK! Terechte overwinning van Wales. Voor het eerste keer had ik vertrouwen in ons nationale elftal en dan laten ze dit tonen op een internationale toernooi! Bale heeft ons letterlijk gespaard tot de laatste minuten…

16 juni 2021 om 19:57

Waarom ook 2 x zo trieste formatie. Past toch helemaal niet bij de spelers die jullie hebben.

16 juni 2021 om 20:01

Precies dit, ik keek echt uit naar dit toernooi sinds vorig jaar. Eindelijk een talentvolle lichting, meerderheid die fatsoenlijk niveau haalt bij hun club, er werd weer eens gevoetbald. Maar nu zien we klassiek Turkije net als een kip zonder kop. Totaal geen systeem, geen tactiek, niets gewoon. Wat een schande, ik zit echt te koken van woede, ze laten ons zo ongelooflijk hard in de steek en het kan die over het paard getilde gastjes niks interesseren. Yazıklar olsun!

Bale power hij doet het! Doei Turkije!!!!

Heerlijk dit na Nederland toch mijn ploegje dit

Twee potjes en je kan naar huis. Wat een wanvertoning van Turkije zeg, hadden ze voetballend maar zoveel strijd als bij het opstootje, Bale straft dat ff af. Had meer van de Turken verwacht hoor.

16 juni 2021 om 20:04

Ik denk met jou veel anderen. Iedereen was louter positief over Turkije. Iedereen die ik ken ging er ook vanuit dat de Turken wel 6 punten zouden halen. Ik was al wat genuanceerder en verwachtte maar twee punten, maar dat het zo slecht was had ik ook niet zien aankomen.

Wat is dat toch met Turkije? Tweede keer dat ze zich kwalificeren en vervolgens nodeloos ten onder gaan als ik het mij goed herinner toch?

16 juni 2021 om 20:08

Nodeloos impliceert niet nodig / zonder oorzaak… Ik denk wat iedere Turk betreft twee keer hier terecht verloren.

16 juni 2021 om 21:36

Als je het dan beter weet, doe het dan ook goed. Nodeloos (van Dale): 'zonder noodzaak, onnodig'. Dat is het ook, het is onnodig om met dit team zo (slecht) te spelen. Zeker terecht, maar ook zeker onnodig. Niet al te beste bondscoach wellicht? Ook onnodig. Er zijn toch zat coaches die hier veel meer uit kunnen halen?

Schandalig. Geen woorden voor.

Wat was Turkije weer matig zeg. Totaal geen strijd en passie wat ik wel van ze had verwacht op dit EK. Moet een wonder gebeuren willen ze nog doorgaan, al verdienen ze dat niet met dit spel.

16 juni 2021 om 20:00

Als Zwitserland vanavond verliest van Italië en de Turken ook van Zwitserland winnen is het eventueel nog mogelijk. Probleem is dat ik dit Turkije niet zie winnen van Zwitserland. Zwitserland was namelijk ook beduidend de betere dan Wales terwijl Wales op Engeland of Frankrijk leek tegen Turkije.

16 juni 2021 om 20:07

Zelfs al winnen ze nog dan zijn ze derde met drie punten met een negatief doelpuntensaldo (en waarschijnlijk een stevig of ze moeten echt uithalen tegen de Zwitsers). Ziet er dus niet al te best uit.

16 juni 2021 om 20:08

Nee verwacht ook niet dat Turkije wint van Zwitserland, vandaar dat ik ook zeg dat alleen een wonder ze nog kan redden.

16 juni 2021 om 20:10

Correct. Zou ook onterecht zijn als zo'n team door zou gaan. Het is dus beter zo, Turkije mag het wellicht volgend jaar opnieuw proberen.

Senol Gunes, wegwezen. Pols Okan Buruk en laat hem nog tegen Zwitserland aan de zijlijn staan. Als ik nu de dingen ga opschrijven wat ik denk, krijg ik een defban. Wales volledig verdiend gewonnen. Spelen zonder flankspelers in 2021! De tweede goal was om je kapot te schamen! Als ik hier nog een Turkse VZ-er Senol zie verdedigen, gaan we een hele lange discussie krijgen. En mods, doe aub iets aan deze stiekeme extreemrechtse leden hier. Lopen alleen maar te provoceren in de live meepraten, en vast ook weer hier.

16 juni 2021 om 19:58

Nou, de spelers ontberen het ook gewoon aan kwaliteit hoor. Veel Turkse spelers werden voorafgaand aan het toernooi gigantisch overschat.

16 juni 2021 om 20:01

Kwaliteitsgebrek kan je met tactiek compenseren. Als we met Kerem Akturkoglu en Cengiz Under op de flanken speelden, met een Irfan Can/kokcu en Okay op het middenveld vanaf het begin, kon heel dit EK anders lopen. We spelen met 2 controleurs op het middenveld die allebei bijna niets kunnen met een bal, onze tweede linksback wordt buiten de selectie gelaten vandaag waardoor onze rechtsbenige rechtsback linksachter moet spelen, onze wissels zijn werkelijk waar dramatisch. Echt, de technische beslissingen dit EK zijn van pure en pure onkunde. Turkije heeft een goede selectie, dat kan niemand ontkennen. Enige posities waar het ons aan echte kwaliteit ontbreekt is de linksback en geen back-up spits.

16 juni 2021 om 21:14

Nou dat valt ook mee hoor, er zijn tal van spelers die zich al voldoende hebben bewezen, zo slecht zijn de spelers niet maar er klopt niks van de taktiek en instelling.

16 juni 2021 om 20:05

Cengiz is toch een flankspeler?

16 juni 2021 om 20:09

Clutch, tegen Italie speelden we met Hakan en Kenan op de flanken. Tegen Wales speelden we vandaag met Kenan en Cengiz op de flanken. Als jij van de 4 potentiele flankspelers die in de basis konden staan, alleen maar Cengiz hebt laten spelen in de tweede wedstrijd, dan speel je zonder flankspelers. Het zegt genoeg dat hij in de 82ste minuut Irfan erin gooide in plaats van Kerem.

16 juni 2021 om 20:17

Abdulkadir en Cengiz zijn totaal niet fit, geen enkele trainer zal Kerem zomaar voor de leeuwen gooien. Als Cengiz een goed seizoen had gedraaid bij Leicester, denk je dat Senol hem dan op de bank zou zetten tegen Italie? Ik had al eerder gezegd dat ik Efecan en Mahmut had opgeroepen, maar Senol koos er voor om met een jonge jongens naar het toernooi te gaan, puur om te kunnen zeggen dat we de jongste selectie hebben. Dan neem je sommige problemen voor lief. Ik vond dat de verwachtingen te hoog waren voor dit EK, maar als je hier vertrekt met 0 punten en 0 doelpunten zullen sommigen verantwoording moeten afleggen. En dan heb ik het niet alleen over de trainer.

16 juni 2021 om 20:21

Cengiz maakte anders een behoorlijk fitte indruk vandaag. Was in de tweede helft onze gevaarlijkste speler. Abdulkadir kan ik wel begrijpen. Als je Kerem niet voor de leeuwen gooit, waarom neem je hem dan mee? Laat hem dan thuis als je hem niet gaat laten spelen? De trainer is de grootste verantwoordelijke van dit debacle.

16 juni 2021 om 20:32

Vandaag zag die er inderdaad fitter uit, maar ik heb het over de wedstrijd tegen Italie. Na een sprintje moest die 20 minuten bijkomen daarvan, Senol is echt geen idioot dat hij een van zijn beste spelers zomaar op de bank gaat zetten. Maar als je Abdulkadir begrijpt, waarom begrijp je Cengiz dan niet? Die heeft ook maar iets van 10 volle wedstrijden gespeeld dit seizoen.

Je neemt sommige spelers mee omdat ze dan zo'n toernooi mee kunnen maken. Niet iedere speler in de selectie hoeft binnen de lijnen te komen. Ik ben het er ook mee eens dat de trainer de hoofdverantwoordelijke is, maar we moeten met sommige dingen niet doorslaan. Kerem heeft bij zijn club toch ook niet heel veel minuten gemaakt dit seizoen? Terim begon hem pas echt te gebruiken in de laatste weken. Jonge spelers kun je verliezen als je te haastig met ze omgaat.

16 juni 2021 om 20:06

Ja, ik ben zelf niet van Turkse afkomst, maar het valt mij ook op inderdaad! Niks aantrekken van die rare gasten. Ons laatste EK was ook niet echt succesvol

16 juni 2021 om 20:24

Uhm extreem-rechtste leden? Is mij niet opgevallen.

16 juni 2021 om 20:30

Natuurlijk overdrijf ik ook wel, maar je merkte en voelde bij sommige reacties wel de pure haat richting Turkije. We discussieren hier iets simpels als voetbal, waarom leden (die ook nog eens redelijk vol groen balkje hebben) dan reageren alsof Turkije hun grootste vijand op de wereld is, is mij een raadsel en zeker een ban waardig.

16 juni 2021 om 21:27

Eikels heb je helaas altijd Flacko. Veel kaaskoppen zoals ik gunnen Turken het beste, ook al vind ik jullie president niet zo'n toffe peer. Turken in dit land ken ik als harde werkers die wat vh leven willen maken en dan heb je mijn respect en gunfactor sowieso, ook al koop je daar weinig voor. Vind de trots die Turken hebben ook bewonderenswaardig. Dat voel ik ook met de streek waar ik vandaan kom. Qua voetbal had ik er veel meer van verwacht. De tijd met Hasan Sas, Sukur en die keeper met oorlogsstrepen staat me nog altijd bij. Heel zuur hoe dit toernooi verloopt, maar met zo'n groot land en aantallen Turken in de wereld is het een kwestie v tijd dat jullie er weer staan en wel presteren. Maar het duurt nu wel erg lang en waar dat aan ligt heb ik geen kijk op.

16 juni 2021 om 21:39

Infrastructuur. Er zijn relatief weinig (amateur) voetballers die wekelijks spelen onder bij de voetbalbond Tff. Hierdoor heb je een veel kleinere talentpool dan je eigenlijk moet hebben.

Zie mijn bovenstaande reactie voor de cijfers ivm Nederland en Duitsland. Zolang de infrastructuur er niet is, blijft het voetbalkundig middelmaat.

16 juni 2021 om 21:53

Zag het inderdaad, goeie uitleg en lijkt inderdaad wel de vinger op de zere plek. Op die manier profiteer je idd niet vh grote inwonersaantal. Hoop dat de Turkse bond dit ook ziet en beleid voert dit te verbeteren/vergroten.

16 juni 2021 om 23:21

Je hebt misschien gelijk over de hatelijke provocaties, maar eerlijk gezegd dacht ik als Portugees zijnde: "Goh, Portugal is dus niet de enige die intens wordt gehaat en dien ten gevolge wordt geprovoceerd". Ik kan er zelf niet van wakker liggen. Zie het ook niet als iets extreem-rechts. Of werkt dat bij Portugal en Portugezen anders? Als Portugal-haat een reden tot ban zou zijn, dan zouden hier een hoop VZ-posters een defban hebben 😅

17 juni 2021 om 00:10

Twenteov, hulde voor je reactie! Voorafgaand de competitie had ik heel leuk twee landen waar ik voor kon duimen, nu heeft ons aller Nederland mijn volledige steun. Over het voetbal nu, tsja. Zelfoverschatting denk ik. We hebben een goede selectie, maar de technische beslissingen die dit EK zijn genomen zijn een regelrecht fiasco. Ik hoop dat fdb wat beter voor de dag komt dan onze dinosaurus.

Dikverdiende zege. Als Turkije zelf het spel moet maken geven ze niet thuis. Dat kunnen ze niet. Weinig echte wil om te winnen. Terecht uitgeschakeld op het ek

Turkije een dark horse werd gezegd...🤔

16 juni 2021 om 19:59

Die 4-2 tegen Nederland heeft de verwachtingen enorm doen stijgen, terwijl het dus eigenlijk gewoon een zwak/middelmatig team blijkt te zijn.

16 juni 2021 om 20:03

Die 4-2 geeft ook een volledig verkeerd beeld. Turkije had maar 5 schoten op goal en 4 gingen raak. Met 2 goals die gelukkig waren. Qua spel was Turkije toen ook slecht. Nederland was slecht maar Turkije kon voetballend ook niks behalve counteren.

16 juni 2021 om 20:00

Gezien het sterke spel met een passende tactiek was het tijdens de kwalificatie veelbelovend maar zij hebben erg teleurgesteld moet ik zeggen. Wales terecht gewonnen en Bale blijft een erg goede speler MOTM voor mij.

Turkije heeft weer niks klaargespeeld. Walk in the park voor Wales. Opgefokt elftal, terecht dat ze verliezen. Door sommigen gezien als darkhorse, maar blijken gewoon totaal niet te kunnen voetballen. Misser van Bale blijft wel hilarisch.

Turken missen op het veld mensen met breinkracht. Zeer goede atleten, maar zodra er nagedacht moet worden bevriezen ze.

Turkije viel me andermaal tegen, ook die Burak in de slotfase, wat onnodig zeg... Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar voor mijn gevoel was de arbitrage echt sterk.

16 juni 2021 om 20:02

Burak was de hele wedstrijd al heel agressief bezig tegen alles en iedereen. Bij elke beslissing schreeuwen als een idioot. Aanvoerder onwaardig. Zo'n jongen als Soyuncu lijkt me veel geschikter, dat is een rustige vent.

16 juni 2021 om 20:11

Ik zag Soyuncu toch een aantal keer flink tekeer gaan hoor. Echter was dit telkens tegen zijn eigen teamgenoten en naar mijn mening zeker ook niet onterecht. Yilmaz was helemaal niet met voetbal bezig, hij ging bij elke aanraking liggen en zwaaien met zijn armen. Tenenkrommend want het is gewoon een hele goede spits.

16 juni 2021 om 20:14

Soyuncu was ook een van de weinigen die dit toernooi nog een acceptabel niveau haalde. Hij is, zoals je zegt, ook een prima kerel. Qua karakter doet hij me aan Puyol denken, en ook qua speelstijd bij wijlen. Ik mag hopen dat hij gauw de overstap maakt naar een absolute topclub.

16 juni 2021 om 20:15

@etihad

Maar dat is juist goed toch, niet te beroerd om zijn teamgenoten te corrigeren maar toch correct blijven tegen de scheidsrechter en tegenstander. Captain-waardig.

16 juni 2021 om 20:19

Die steekt bij iedere aanval van de tegenstander z'n hand in de lucht...

16 juni 2021 om 20:43

100% eens Arsenallz. Hij maakt veel meer aanspraak op die band!

Zo dat is ook snel voorbij voor de Turken. Ongelooflijk geen getoeter. Bizar gewoon. Voetbal is afgegleden voor Turkije.

De Turken hebben helemaal niks laten zien tegen Italië en ook tegen Wales leek het helemaal nergens op. Liggen er terecht uit, tenzij er een wonder gebeurt. Maar dat ziet niemand gebeuren denk ik.

Wales dik verdiend gewonnen, gestreden, slim gespeeld en met een prima Bale. Turkije, poeh wat zijn die slecht zeg. Normaal strijden ze nog wel, nu helemaal niets, nul goals nog, drama. En wat een slechte spelopvatting. Het moest maar zo direct door de as steeds, vol of niet en maar blijven herhalen, lachwekkend. Gunes faalt best aardig zo. Had dan 523 gespeeld ofso met opkomende backs. Nu was er niets op de flanken om wat meer horizontaal spel erin te brengen.

Wat moet je nog zeggen. Dramatisch gewoon. Als je alleen al kijkt naar de laatste goal, hoe makkelijk Bale mag doorlopen.. we hebben nog geen eens een goal gemaakt, laat staan een punt pakken. Dit is niet wat ik verwachtte maar is wel de realiteit. Super zwak en slecht.

Jezus wat zijn die Turken slecht, had er meer van verwacht. Nu al zowat naar huis. In tegenstelling tot vele en hoe irritant ze ook zijn, vind ik hun passie, strijd en emotie juist wél bewonderenswaardig. Hoort bij voetbal.

16 juni 2021 om 20:00

Die passie, strijd en emotie waren juist niet aanwezig op het EK. Zelfs een Finland met respect heeft voetballend meer getoond dan Turkije. Deze groep van spelers en trainer verdienen het om naar huis te gaan.

16 juni 2021 om 20:03

In vergelijking met veel ploegen vind ik dat ze dat EK juist wel tonen. Het is normaal dus nog meer?

16 juni 2021 om 20:06

Als je het vergelijkt met hoe we speelde en streden voor elke bal tijdens de kwalificaties en dat vergelijkt met wat we tonen op het EK. Dan is dat echt een wereld van verschil.

Het grappige is dat Turkije helemaal geen slecht elftal heeft, alleen er wordt veeel te weinig mee gedaan. Het einde typeerde wel enorm.

16 juni 2021 om 20:34

Er moet eens een buitenlandse coach komen, die snapt wat tactiek inhoud. Dan komt het echt wel goed met Turkije

We gaan met 0 punten naar huis. Los zand is wat we hebben.

Met 0 doelpunten en 0 punten naar huis. Tegen Frankrijk 4 punten gepakt, van Nederland en van Noorwegen gewonnen, maar op het EK presteren we helemaal niks. Het spel begon pas in de tweede helft ergens op te lijken en daarna beginnen we weer met balletjes breed, balletjes terug. De wissels gingen ook weer nergens over. Breng dan Kerem er in, haal die Karaman er zo snel mogelijk uit. Ook de verdediging leek op gatenkaas, middenveld met Ozan en Okay ging werkelijk nergens over. Achja, nu maar 100 procent voor Nederland duimen. Tenminste had ik een bet op Wales gezet, want wist natuurlijk wel hoe Turkije zou spelen.. We zijn gewoon te wisselvallig.

16 juni 2021 om 20:01

@Veysel ik als niet Turk had 2-0 overwinning voor Turkije Balen weg kans

Trieste bedoeling, andere woorden zijn er niet voor het Turkse team. Abnormaal hoe slecht ze gespeeld hebben. Tegen Zwitserland dan maar de reservespelers speelminuten laten maken en dan inpakken en naar huis. Senol Gunes oprotten!

Wat is dit Turkije slecht zeg, er zit helemaal niets in. Geen passie, geen strijd, geen voetballend vermogen, geen techniek, geen creativiteit, het is echt helemaal niets. Wales prima gespeeld naar haar mogelijkheden.

Turken kunnen naar huis, hebben ook totaal niks te zoeken op een EK of WK, het elftal heeft totaal geen kwaliteit in de gelederen, en de overwinning op Nederland zat ze echt alles mee en verliezen ze die gewoon 99/100 keer.

16 juni 2021 om 20:03

99/100 is een domme stelling, zo goed is Nederland natuurlijk niet. Zijn twee bagger teams gewoon, Nederland heeft het met hun formatie beter onder de controle momenteel maar tegen Oekraine slikten ze ook gewoon 2 doelpunten en konden ze nog ternauwernood een overwinning uit de brand slepen.

16 juni 2021 om 20:06

Nederland is niet 1 maar 4 klassen beter dan Turkije, dat zal in Amsterdam in september nog wel eens duidelijk worden. Overigens zie ik in Nederland 1 van de topfavorieten voor het EK winst.

16 juni 2021 om 20:06

Ik waardeer je optimisme, maar waarom zie je Nederland als 1 van de topfavorieten? Ik schat landen zoals Italië, Portugal, Frankrijk, België en Engeland al hoger in.

16 juni 2021 om 20:10

@kotika Nee, maak er 7 klassen van...kap er aub mee man. Je maakt jezelf belachelijk. Ben noch Turk noch Nederlander, maar je stelling slaagt gewoon nergens op.

16 juni 2021 om 20:20

Nederland is geen bagger team. Ze hebben geen topselectie, maar het is ook niet bagger. Hebben met dit elftal meerdere toplanden verslagen zoals Engeland, Duitsland en Frankrijk. Dat doet geen bagger team ze na.

16 juni 2021 om 20:29

@Arsenalzz, Qua kwaliteit, op sommige posities wel, echter hebben Frankrijk, Portugal, Engeland amper iets indrukwekkends laten zien. Frankrijk gebruikt de kwaliteit die ze hebben niet, en verdedigd alleen, Portugal komt goed weg tegen een Hongarije, en Engeland heeft na 15 min tegen Kroatië, helemaal niks meer laten zien. Als Nederland het 5-3-2 systeem nog beter onder controle krijgt, dan zie ik ze nog wel eens ver komen.

16 juni 2021 om 20:33

@Millonario, Wat is er verkeerd aan mijn stelling? Alleen al Frenkie de Jong, Mathijs de ligt, Virgil van Dijk, hebben meer kwaliteit samen dan de gehele Turkse selectie. Spreekt voor zich dat Nederland op zn top, gewoon 4 klassen beter is.

16 juni 2021 om 20:33

Bij Frankrijk is het tactiek. Zodra ze een goal maken gaan ze defensief spelen. Portugal speelt ook geen controlerend, maar hebben gigantisch veel kwaliteit. Engeland heeft Kroatië vrij makkelijk verslagen ondanks dat het maar 1-0 werd.

16 juni 2021 om 21:44

Wat een onzin praat jij zeg. Turkije heeft juist best kwaliteit, alleen tactisch stelt het niets voor.

16 juni 2021 om 20:06

Er zit wel (individuele) kwaliteit in volgens mij, maar de teamgeest ontbreekt volledig en ze lijken voor het eerst samen te spelen.

En ook nooit meer uberhaupt 1 wedstrijd die ertoe doet in Baku (of moet ik Baki zeggen) spelen. Wat een zaadveld. Je ziet op de tv nieteens de tribunes, zo ver dat ze van het veld staan. Echt precies 0 beleving en ook nog gelegen in een olie-dictatuur.

Hierdoor zijn de kaarten voor Oranje ongunstig geschud. Immers, de nummer 3 van groep A mag niet bij de beste nummers 3 zitten

16 juni 2021 om 20:04

Kan je mij dit uitleggen? Ik snap er namelijk helemaal niks van.

16 juni 2021 om 21:32

Italië zal alles winnen, Turkije niks. Dan eindigen Wales en Zwitserland beide op 4 punten, wordt de één tweede en zit de ander bij de beste nummers drie. Wil Oranje de nummer 3 uit de groep des doods ontlopen, dan is het juist noodzakelijk dat de nummer 3 uit deze groep er niet bij zit

16 juni 2021 om 21:38

Dankjewel nu snap ik hem

Een gemotiveerde Bale, let op. Een gemotiveerde Bale krijgt altijd de voorkeur voor mijn dan boven een prime Asensio of Vinicius. Bale toont nog altijd klasse uit. Het is jammer hoe het is gegaan met Zidane. Het zal me niks verbazen als Ancelotti er nog wat van wilt maken aangezien de kans toch weer groot is dat Real niks gaat doen aan de problemen voorin. Toch de man die heel belangrijk was voor Ancelotti in 2014.

16 juni 2021 om 20:05

Bale wil ik absoluut terug hebben. Niet nog een jaar aanklooien met Asensio, Rodrygo of Vinicius. Als Ancelotti Hazard, Benzema en Bale kan laten renderen hebben we een goeie aanval komend seizoen. Grote aankopen gaan niet komen deze zomer dan moet je het maar zo doen.

16 juni 2021 om 20:48

Is dit de wanhoop? Haha nee maar kom aan, Bale is even leuk en daarna weer een maandje out. En ja beter dan die namen die je opnoemt, zeker en Bale scoort ook zeker makkelijker, dus in dat opzicht snap ik het zeker maar kan er deze zomer echt niets gehaald worden dan? En voor mij is Bale toch wel verleden tijd maar goed we gaan het zien.

16 juni 2021 om 22:12

Niet mee eens. Bale was aardig blessure vrij bij Spurs. En die blessures bij Real is echt een probleem bij de club zelf. Is al jaren een probleem en met Pintus en Ancelotti pakken we het hopelijk beter aan. En wat wil je anders doen dan? Een Mbappe gaat niet komen. En een seizoen aanmodderen met Asensio, Vini en Rodrygo is weer een weggegooid seizoen.

Er zijn enorm veel factoren waarom turkije zo waardeloos speelt.

1- senol gunes is al 2 jaar aan het experimenteren met zijn team, elke (oefen)wedstrijd zie je een andere opstelling, na 2 jaar weet je nog steeds niet welke spelers je moet opstellen, dan kom je aan met ozan en een speler van de tweede bundesliga en nog een paar spelers waarvan je denkt 'wat?'

2- geen tactiek, niemand weet wat die moet doen, je ziet een burak bij lille precies weten wat hij moet doen, die gozer is 35, en bij het nationaal elftal zie je hem ballen ophalen, veel rennen, wat hij dus niet moet doen, en dat de trainer dat niet inziet is dus al helemaal te gek voor woorden

Ik heb gewoon geen zin meer halverwege, gefeliciteerd wales fans dik verdiend

16 juni 2021 om 20:08

Makkelijk scoren dit. Ozan Tufan is al een aantal jaar een van de belangrijkste spelers van het nationale elftal, doet het ook heel goed bij zijn club. Hoezo 'komt die dan aan' met Ozan?

16 juni 2021 om 20:11

Vertel me aub waar ozan goed in is

Tegen Italië verliezen is geen schande, zelfs niet met 3-0. Maar dit leek echt helemaal nergens op, Wales is ook verre van een topploeg in Europa. 2e helft was ook zeer matig van beide kanten, 1e helft heb ik verder niet gezien. Turkije dat normaal bekend staat om hun passie laat zich eenvoudig aftroeven door Wales.

Wij kunnen vanavond heerlijk slapen

Beste BUNDESLIGA volgers kan iemand mij vertellen wat die clown Kenan Karaman heeft gepresteerd afgelopen seizoen ? Pure ongeloof dat deze mafkees elke x weer in de basis is

Turkije is echt de slechtste team van dit EK. Niet te geloven misschien wel de beste selectie ooit en dan durf je gewoon niet te voetballen. Senol is zo een drama coach. Zijn keuzes waren al vanaf het begin belachelijk. Totaal geen tactiek er zit totaal geen enige idee achter het spel terwijl je zoveel kwaliteit hebt. Je neemt Ridvan mee, zit die vandaag op de tribune waarom neem je hem dan mee?? Hoezo speelt Kenan, waarom Merih wissel. Wat een drama. Als je tegen Wales niet eens durft te voetballen mag je echt je koffers inpakken. Wales hoefde niet eens 100% te geven zo slecht is Turkije. 1e goal heeft Wales volgens mij 6x hetzelfde geprobeerd en nog begrepen ze het niet. 2e goal precies hetzelfde. Okay en Ozan beide dramatisch waarom start je dan met die 2? Wat een schande.

Oke we zijn geen topland maar kom op als je niet eens van Wales kunt winnen hoor je niet eens thuis op dit EK… Ik ben zo gefrustreerd he dit is toch niet normaal geen strijd geen passie geen tactiek niks. De spelers lopen er maar zielloos erbij en doen maar wat. Hebben we na jaren weer eindelijk een goede selectie en dan zo’n laffe trainer die met 5 verdedigers gaat spelen tegen Wales die ook nog 1-0 voor staat.

Nu alleen nog verliezen tegen Zwitserland en het is compleet! Ben echt echt klaar mee

Spelers die bij hun clubs redelijk tot goed spelen (Burak Yilmaz, Calhanoglu, Çağlar, Zeki Celik, Yusuf Yazici etc etc) zijn zo dramatisch slecht bij het nationaal elftal. Letterlijk alle ingrediënten tot een drama zijn aanwezig dit ek: ongemotiveerde en geen strijdlustige spelers, een tactisch onbenul als coach, geen goede reservebank, een lastige poule, een team dat niet op elkaar is ingespeeld etc etc.

Burak Yilmaz speelt al twee wedstrijden drama, maar wordt niet gewisseld. Als Şenol Adem Büyük had opgeroepen ipv een dramatische Dervisoglu, dan had je hem nog als prima alternatief gehad. Calhanoglu was ook mooi drama vandaag. Zeki çelik geeft voorzetten, maar waarheen? Umut Meras, Okay Yokuşlu, Ozan Tufan en Kenan Karaman. Allemaal drama.

Ik kan het gewoon niet bevatten dat we met 0 punten naar huis gaan.

Een land waarin spelers vanaf de jeugd geselecteerd worden op basis van een kennis of een invloedrijke oom zal internationaal nooit succesvol worden. Corruptie kan je in elke laag van de Turkse samenleving vinden; politiek, scholen, religieuze instituten, universiteiten, en helaas ook; voetbal. Ja, en ik betrek politiek erbij, omdat de politiek zijn neus in elke voetbalzaak moet steken; van omkoopchandalen tot voorzitters die naar meetings gaan van een bepaalde partij (rara, welke zou het zijn?!). Het is tijd voor een grote schoonmaak in Turkije. Zolang de huidige poppetjes op dezelfde plaats blijven staan zullen we geen 'mier' opschieten.

16 juni 2021 om 20:09

Kan je een paar voorbeelden geven van spelers die zulke privileges genieten? Best wel interessant.

16 juni 2021 om 20:13

Jeugdspelers worden in Turkije meer aangenomen op basis van hun kennissen dan op basis van hun talenten. Dat bedoelt bozkurt20. Typisch Turks en ook een van de voornaamste redenen dat we als voetballand nooit groot zullen worden.

16 juni 2021 om 20:20

Ik doel op het feit dat een voetbalgek land zoals Turkije, met 80 miljoen inwoners, nog altijd het lachtertje is op een EK. Ik heb er echt geen woorden voor.

16 juni 2021 om 20:40

Ik zeg jullie eerlijk ik heb 8 eindtoernooien mee mogen maken in m’n 23 jarige bestaan van de 8 heeft Turkije maar in 3 mee gedaan en na 2008 heb ik me alleen lopen ergeren en ben ik letterlijk nog nooit blij of trots geweest (Los van die vrijetrap van Selcuk tegen Ijsland. Er zit gewoon geen voetbal in??? Niemand staat op! Het lijkt alsof niemand het spelletje begrijpt of een steekpass kan geven???

16 juni 2021 om 21:48

Hoeveel mensen van die 80m inwoners staan er ingeschreven bij de Tff? Volgens mij heeft de Knvb meer leden. En als je talenten ook niet correct kunt ontwikkelen als land zijnde, blijven we inderdaad het lachertje van het EK.

Best wel jammer, met spelers als Burak, Calhanoglu, Demiral, Cengiz enz kon je veel meer laten zien dan dit. Het kan echt niet de bedoeling zijn om Burak zo te laten rennen over en weer, toch? Er zit zeker wat in die ploeg, maar niks klopte gewoon in die twee wedstrijden. En dan krijg je eens goeie kansen om te scoren en wring je ze de nek om.

16 juni 2021 om 20:13

Burak staat op een eiland, is niet eens een keer goed bespeeld. We hadden veel meer balbezit maar ze hebben er echt helemaal niks mee gedaan. Calhanoglu valt echt zwaar door de mand. En dan heb je nog een 2e bundesliga spits die op de flank staat. Een cengiz die heel het jaar niet fatsoenlijk heeft gespeeld. Middenveld werd weer compleet overgeslagen net als tegen Italie. Een overschatte matige trainer die hulpeloos toekijkt…

16 juni 2021 om 20:13

Jep Gunes faalt keihard. Wat een stomme spelopvatting. En maar steeds door de as willen spelen, direct spel. Niks op de flanken, met opkomende backs waar je Burak beter kan voeden met voorzetten. Echt heel zwak.

16 juni 2021 om 20:14

Cengiz stelt sowieso weinig voor. Speler met talentenstatus maar heeft echt nog helemaal niks laten zien. Is inmiddels bijna 24 maar presteert nergens echt.

Als je Turkije dan zo ziet tekent het toch wel weer het amateurisme van Oranje dat ze daar 4 tegengoals tegen incasseren...

Doet pijn aan me ogen man, ik heb nog nooit zo een slechte ploeg gezien. Die spelers hebben helemaal geen intentie om zo een toernooi te spelen joh. Velen, vooral de basis, denkt lekker klaar hier en op vakantie. Erman toroglu zei het goed in de rust: hoe kan je nou op fysiek proberen te spelen tegen Wales. Hoe kan je nou denken dat je met hoge ballen tegen die gasten gaat winnen? Het is duidelijk dat de grote spelers binnen deze selectie lekker met vakantie willen. Ik wil nog wat kwijt over Hakan Calhanoglu. Die heeft letterlijk elke bal verkeerd gespeeld, had dan maar gewoon wat gretige tieners er in gegooid man dit sloeg helemaal nergens meer op.

Ik snap die bondscoach niet van de Turken. Dan heb je briljante spelers als Kahveci, Yazici, en Dervisoglu en dan slaag je er als oefenmeester toch in om supermatige voetballers als Tufan en Karaman op te stellen. Ik kijk niet vaak naar Turkije, maar wanneer ik ze aan het werk zie dan ziet die Tufan er altijd veel te zwaar uit en speelt die ook nog eens niets klaar. Goeie spelers, maar matige spelopvatting. Zit veel meer in.

16 juni 2021 om 20:29

Dervisoglu? Snap niet wat men in hem ziet. Is gewoon veel te licht voor op nationaal en internationaal niveau

16 juni 2021 om 20:36

Dervisoglu is wel een beetje overrated maar waarom speelt Kerem niet? Waarom haal je Cengiz er uit voor Irfan? Haha.

Wat een dramatische vertoning, man man man. Ik gunde Turkije wel, maar ze zijn by far de slechtste ploeg van dit EK. Ze mogen blij zijn dat Ramsey niet 3 keer gescoord heeft, in de eerste helft.

Onbegrijpelijk dit. Hoe kan je met de Turkse selectie zo dramatisch op dit ek zijn? Calhanoglu heeft gewoon niks gedaan. Prima seizoen gedraaid, maar hij laat het gewoon afweten. Echt zonde, wat had serieuze verwachtingen van Turkije. Ook jammer voor mijn Turkse vrienden, die echt goede hoop hadden dat er wel iets moois kon gebeuren op dit EK. 2002 tijden herleven zeg maar.

Linksback van Turkije speelt 2de Ligue van Frankrijk. Rechtsbuiten speelt 2de Bundesliga Duitsland. Spits is een bejaarde van 36. Verdedigende middenvelder speelt bij een degradatiekandidaat in Spanje. Buiten de 2 centrale duo achterin; en de nummer 10 is de rest ver van matig.

Team is gewoon erg opgeheven; en is nu op zn plek gezet. Vergeet daarnaast niet dat dit de jongste team is van het EK.

Verder weinig te melden. Dit zijn de feiten stop aub met klagen alsof er potentie is.

Senol Gunes wordt nu wel ontslagen toch ? Ik wil een Duitse coach zien bij Turkije een coach die geen spelers als Kenan Karaman oproept een coach die aanvallend en leuk voetbal wilt spelen niet dit zielige spel van Senol laat zien

Wat een afgang is dit van Turkije. De Turken vallen mij op eindtoernooien altijd op door hun passie en hun inzet. Ze zijn trots om voor hun land te spelen en geven vaak echt alles. Maar nu zie ik daar helemaal niks van terug. Ik zie 11 spelers op het veld lopen die helemaal niks doen. Ze stralen uit dat ze heel graag op vakantie willen. Echt heel jammer want er zit potentie in deze selectie

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken. In 2016 ergerde ik me al kapot. Arda uitgefloten, maar 1 wedstrijd kunnen winnen en zielloos voetbal. Nu is het nog erger dan toen. Hopelijk verliezen we de volgende pot tegen Zwitserland ook en word die laffe coach ontslagen + alle spelers die niks te zoeken hebben in het team ook niet meer worden opgeroepen!!

Enige lichtpuntje is het WK (als we die tenminste halen) waar spelers als Mert Muldur, Ridvan Yilmaz, Kerem Akturkoglu, Caglar Soyuncu, Merih Demiral, Zeki Celik, Cengiz Under kunnen shinen de rest hoef ik niet meer te zien in een Turkije shirt!!!!!

De trainer is uiteindelijk hoofdverantwoordelijke, maar wat de spelers vandaag allemaal liepen te doen, dat is een schande. Bij beide doelpunten is het een herhaling van een eerdere actie van Bale. Eerst de lange bal achter de verdediging, die we 2 keer eerder al zagen. Bij de 2-0 gaat die er aan de achterlijn langs na een hoekschop, wat letterlijk een minuut eerder ook is gebeurd. De concentratie valt op sommige momenten totaal weg, de spelers moeten sommige dingen onderling ook bespreken. Passes over 5 meter die niet aankomen, telkens wordt een hakbal geprobeerd, alsof we in een Joga Bonito-video zitten. Senol noemt als echte doel het WK van volgend jaar en dat begrijp ik, maar je staat hier volkomen voor schut na 2 wedstrijden.

16 juni 2021 om 20:41

Oh, Joga Bonito. De nostalgie!

Wat jammer voor de Turkse fans. Ik leef met jullie mee, we weten allemaal hoe het voelt! Hopen dat ze tegen Zwitserland in ieder geval een goaltje maken.

Turkije blijkt echt maar een matig ploegje te zijn. Had veel meer van ze verwacht na de overwinning op Oranje

Wat een domper voor de Turken. Kwamen vol vertrouwen naar het EK en dan binnen een week is het alweer klaar. Jammer, maar ook niet geheel onterecht. 2 hele slechte wedstrijden waarin er amper iets gecreëerd is.
Wat ik mij afvraag, een land met zoveel inwoners en dat compleet voetbal gek is, hoe kunnen die zo weinig echte topspelers voortbrengen? Iemand die wat info heeft over de jeugdopleidingen daarzo, doorstroming enz en misschien ook al een antwoord kan geven op mijn eerder gestelde vraag?

16 juni 2021 om 20:50

Weet je wat het is bro die gasten hebben allemaal talent maar ze kunnen niet spelen als een team. Domme lange ballen geven? Wat bereik je daarmee? Geen moer. Of nog erger hakballen? Als je 0-1 achter staat waarom zou je dan hakjes willen geven?

16 juni 2021 om 21:21

Ik bedoel dit trouwens niet verkeerd maar is dat mentaliteit? Turken zijn natuurlijk een heel trots volk, en ik vind dat alleen maar mooi hoor, zeker in sport kan ik daar van genieten. Alleen als je bijv kijkt naar Nederland, zo'n klein land en leveren toch vrijwel altijd meerdere echte topspelers af, maar een Turkije zou dit toch ook moeten lukken. Wat ik al zei, zo'n compleet gek voetballand maar toch zo weinig echte toppers voortbrengen vind ik echt apart.

Ben het trouwens met je eens hoor. Ik zie geen team en ook geen bepaalde visie achter het spel. En die hakjes hahha ja dat snap ik ook nooit.

16 juni 2021 om 21:46

Van mij mag je zeker kritiek hebben bro, Nederland heeft gewoon 1 van de beste jeugdopleidingen van de wereld en dat is een feit kijk maar naar Ajax. Tuurlijk halen ze her en der een talent naar nl maar ze worden wel gevormd in de eredivisie, turkse competitie is in mijn opinie niet echt een goeie competitie voor talenten. Niet iedereen hoeft het met mij hierover eens te zijn maar ik benoem het gewoon.

16 juni 2021 om 21:54

Türkiye is een land met meer dan 83m inwoners, maar het is dunbevolkt. Er wordt hierdoor niet of nauwelijks amateurvoetbal gespeeld in de jeugd. Alleen in de grotere steden heb je jeugdteams die wekelijks voetbal spelen.

Hierdoor is er een veel kleinere talentpool dan het eigenlijk moet zijn. Volgens mij zijn er minder dan 1m amateurvoetballers ingeschreven bij de voetbalbond Tff. Officiële cijfers worden niet eens gepubliseerd door voetbalbond. In vergelijking: NL heeft 17,2m inwoners waarvan 1,2m Knvb leden. Dit is bijna 7% van de totale populatie. In Duitsland is dit zelfs meer dan 8%.

Het is dus infrastructuur probleem dat zorgt voor een middelmatige jeugdopleiding en doorstroming van jeugdspelers.

Ik wil alleen even kwijt dat ik toch weer heb genoten van Ramsey. Zo zonde dat die jongen zo vaak geblesseerd is.

Jammer voor de Turkse fans maar er lijkt ook echt helemaal niets meer in dit elftal te zitten, vraag me af wat er is gebeurd. Een falende coach is 1 ding maar de spelers stralen uit dat ze met tegenzin op het EK staan. Wales was overigens ook sterk hoor als Bale het op z'n heupen heeft dan is hij niet te stoppen speelde echt ijzersterk behalve die penalty richting de parkeerplaats natuurlijk.

Een Bale in topvorm had dit inspiratieloos en slecht presterend Turkije afgeslacht. Op het WK van 2022 in Qatar verwacht ik een rechtzetting met successen van dit elftal.

16 juni 2021 om 21:28

Dan moet er een andere coach komen, de huidige coach zal tot 1 week voor de wk22 experimenteren met welke opstelling zijn favo moet zijn

Wales toch wel een leuk team met een aantal prima spelers. Had wel echt meer verwacht van Turkije dit EK. Zowel tegen Italie als vandaag heel pover. Hopelijk kunnen zij zich volgend toernooi beter herpakken want dit toernooi is wel einde verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren