Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zweden schaamt zich niet voor bizarre cijfers; haatreacties voor Berg

Laatste update:

Spanje had maandagavond tegen Zweden (0-0) maar liefst 85,1 procent balbezit, het hoogste percentage in de geschiedenis van het EK sinds Opta deze statistieken bijhoudt sinds 1980. Het was sowieso de wedstrijd van de opvallende statistieken, want de Zweedse ploeg is na het treffen met Spanje bijvoorbeeld het land met de minste passes in een duel: 89. De formatie van bondscoach Luis Enrique staat bovenaan dat lijstje met maar liefst 830 succesvolle passes.

Met name in de eerste helft waren de Zweden eigenlijk louter bezig met tegenhouden. Vooral in de eerste twintig minuten kwam dat goed tot uiting, want toen kwam men tot slechts twee passes op de helft van Spanje. Marcus Danielson en Ludwig Augustinsson waren hiervoor verantwoordelijk. Spanje vestigde een record halverwege de EK-ontmoeting, want voor het eerst sinds het bijhouden van de statistieken sinds 1980 werd een eerste helft afgesloten met 303 passes op de helft van de opponent. Zweden heeft sinds maandagavond met 38 passes op de helft van Spanje een laagterecord te pakken.

Het lukte Spanje ondanks de constante druk en de zeventien schoten, waarvan vijf op doel, niet om de muur van de stugge Zweden te slechten. Dani Olmo was heel bedrijvig met in totaal vijf schoten richting het doel van de Scandinavische ploeg, waarmee hij Robert Lewandowski evenaarde. De Poolse topschutter wist echter ook niet te scoren tegen Slowakije, net als Olmo in het treffen met Zweden. Mede hierdoor kende Spanje een tegenvallende start van de groepsfase van het EK.

Janne Anderson liet na afloop de kritiek op het defensieve spel van Zweden makkelijk van zich afglijden. "Als je denkt dat je Spanje met een temperatuur van 32 graden kunt wegspelen, dan ben je ontzettend naïef", zo liet de Zweedse bondscoach in duidelijke bewoordingen weten. "Ik schaam mij er totaal niet voor dat we op deze manier een punt hebben veroverd. Alleen met deze manier van spelen is het mogelijk om punten af te snoepen van dergelijke sterke tegenstanders", aldus Andersson. Marcus Berg miste in de tweede helft nog een grote mogelijkheid en na afloop leidde dat tot verschillende haatreacties op Instagram. De spits wilde op aangeven van Alexander Isak bij de tweede paal binnenschieten, maar werd net op tijd gestuit door de Spaanse defensie.

"Dit is belachelijk en ik ga hier niet eens energie instoppen", zei de uitblinkende doelman Robin Olsen over de negatieve reacties richting de falende Berg. "Iedereen in het elftal weet hoe belangrijk Mackan voor ons is. Het is zo ontzettend laag om zoiets te doen. Hij weet in ieder geval dat wij als team volledig achter hem staan." Isak sloot zich aan bij de woorden van Olsen: "We winnen en verliezen als elftal." De Zweedse voetbalbond wil rapport opmaken van de beledigingen die Berg heeft ontvangen en men sluit niet uit dat de politie zal worden ingeschakeld in dat proces.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima resultaat van de Zweden, uiteindelijk gaat het om de punten. Daar staat de bondscoach ook realistisch in, want je gaat Spanje echt niet wegspelen met temperaturen die zij gewend zijn met een middelmatig team. Voor de Zweden alleen maar mooi als ze de volgende ronde halen, ook al is het met 'afbraakvoetbal'. Je ziet in NL ook hoe gek het land wordt als we de volgende ronde halen.

Tja, als de tegenstander de hele tijd heen en weer tikt tussen hun verdedigers, dan kom je daar gewoon moeilijk tussen. Ik vind eigenlijk dat Zweden tot de 70e minuut aanvallender speelde dan Spanje. Zweden wilde namelijk wel aanvallen en scoren, Spanje wilde alleen maar de bal niet verliezen. Na de 70e minuut werd het wel anders en kon Zweden helemaal niks meer, maar Spanje begon pas aan te vallen in de laatste 5 minuten.
Ik denk een terecht gelijkspel. En als er een land moest winnen was dat voor mij eerder Zweden dan Spanje.

15 juni 2021 om 09:53

Klopt, grootste kansen waren voor Zweden ook al hadden ze nauwelijks de bal. Hoe die eikel Berg nou die intikker wist te missen weet niemand. Verder waren bijna alle kansen van Spanje een resultaat van het geklungel achterin bij Zweden... zelf hebben ze vrijwel niks gecreeerd

15 juni 2021 om 10:04

Spanje heeft natuurlijk gewoon meer grote kansen gehad, al was die van berg natuurlijk de grootste. Die Spanjaarden hebben vooral heel slecht afgewerkt.

15 juni 2021 om 10:28

Iedereen bij PSV weet precies hoe hij dat doet. Die man kan de druk niet aan.

15 juni 2021 om 11:35

De kans van morata was gewoon een hele grote en in de eerste helft was er ook nog de kopbal van Olmo.

15 juni 2021 om 13:21

Dat wel maar die kans van berg en die bal op de paal waren ook hele grote kansen.

15 juni 2021 om 09:55

Denk eerder dat het moeilijker aanvallen is tegen zo'n dubbeldekker voor doel, dat doelloos rondgetik is ook veroorzaakt door een tegenstander die zich zo opstelt, anders speel je de bal kwijt met eindeloze voorzetten tegen de sterkere en langere zweden.

15 juni 2021 om 10:07

Ook als ze de kans hadden op een snelle aanval met ruimte, dat was echt wel een keer of 10, ging de bal gelijk breed in plaats van diep. Kans weg. Mijn vrouw vroeg zich zelfs af of de Spanjaarden bang waren om te scoren, of ze misschien waren omgekocht. Zo ver wil ik niet gaan, maar het is wel zo dat ze pas richting doel schoven als minstens iedereen de bal 2 keer had aangeraakt.

15 juni 2021 om 10:13

@DialSquare
Verwacht je dan van Zweden om aan te vallen en met 3/4-0 verliezen?

15 juni 2021 om 10:14

Hakkie: Nou, mijn vrouw vindt dat voetbal van die Zweden vreselijk en ging naar bed. En ik kon haar daar geen ongelijk in geven. En om nou te stellen dat Zweden het zelfs meer verdiende en dat een gelijkspel zeker terecht was is imo ook totaal niet waar, maar gelukkig mogen we daarover verschillen van mening 😉

15 juni 2021 om 10:27

Waar zeg ik dat?

15 juni 2021 om 10:31

Hahaha wat een onzin. Als je als land maar 89 keer in een wedstrijd de bal in de voeten van een medespeler hebt gepasst, kun je niet zeggen dat ze aanvallender speelden en verdienden te winnen.

Spanje is leuk en aardig totdat ze 25 meter van de goal komen. Pedri heeft nog wel creativiteit en Alba kwam best vaak met een goede voorzet, maar Spanje mist echt stootkracht voorin.

15 juni 2021 om 11:19

De bus parkeren is een euwenoude strategie. Je krijgt altijd kansen op de counter zeker mer een goede speler als Isak. Je kunt er als aanvallend team weinig tegen doen. Als Morata scoort dan verandert het zoals na de own goal van Turkije gebeurde. Dan ontstaan er pas gaten.

15 juni 2021 om 16:57

Denk dat je serieus de enige bent die vind dat Zweden aanvallender speelde dan Spanje. Bus parkeren en er uitkomen met een counter is geen aanvallend voetbal hoor. Spanje probeerde het maar het ontbrak aan tempo en creativiteit. Daarnaast waren ze ook iets te slordig in de passing waardoor het sowieso al lastig is om erin te komen.

Mooi bewijs maar weer dat je niks hebt aan zoveel passes en balbezit.

Spanje speelde het echte Frankbal. Tjonge jonge wat een eindeloos gepas. Weinig spelers durfden ook risico te nemen en de ballen door de linies te geven. Verder is het misschien handig voor Spanje om gewoon zonder spits te spelen want Buitenspel Morata past gewoon niet in het systeem. Zweden heeft gewoon efficient gespeelt en hadden bijna de 3 punten meegenomen. Snapte ook al die haat niet op ze, je gaat toch ook niet tegen FC Barcelona hoog verdedigen en kamikaze voetbal spelen?

Fantastisch dat het spel van spanje wordt afgekraakt en zweden half wordt opgehemeld hier. Spanje speelt laf en wil de bal biet verliezen, maar ze vallen bijna niet aan… dat heeft dus enkel en alleen met spanje te maken en niet met opstelling en instelling van zweden. Zweden echter, doet niets en wacht af gokkend op een counter en dat is dan heel goed. Als spanje meer risico zou nemen, zou zweden meer grote kansen krijgen. Zweden echter stond en zou gewoon achterin blijven staan waardoor spanje met meer risico ook niet grotere kansen zou krijgen. Het “afbraakvoetbal” loont soms, zo simpel is het nou eenmaal. Als spanje er wel eentje inprikt dan moet zweden en wordt het 5-0, zo snel kan het ook gaan.

" De Zweedse voetbalbond wil rapport opmaken van de beledigingen die Berg heeft ontvangen en men sluit niet uit dat de politie zal worden ingeschakeld in dat proces”

Uuuuhmmmm🤔🤔🤔🤔 politie inschakelen om beledigingen via Social Media?

15 juni 2021 om 10:18

Misschien is er wel sprake geweest van meer dan beledigingen, zoals dreigementen en / of doodsverwensingen? In dat geval zou ik het zeker begrijpen dat de Zweedse politie is gecontacteerd. Het blijft immers maar een spelletje (helaas beseft niet iedereen dat).

15 juni 2021 om 10:29

Wat mij betreft juist een hele goede zaak. Het moet echt eens afgelopen zijn met al die figuren die denken dat ze online zomaar alles kunnen roepen qua verwensingen zonder dat daar consequenties aan vasthangen.

15 juni 2021 om 10:31

Vind het wel terecht. Als mensen zichzelf niet kunnen beheersen of gedragen op social media dan moet het maar op deze manier. Treurig, dat zeker, zo werk je een politiestaat zelf in de hand.

15 juni 2021 om 11:33

ja, dat zou eigenlijk de norm moeten zijn. Zeker als de beledigingen bedreigingen worden.

Zweden is realistisch genoeg dat het normaal gesproken moet gebeuren tegen Polen en Slowakije en dit is een heel mooi bonuspunt. Bij Spanje is wel duidelijk waar het probleem ligt. Ze voetballen best goed en creëren ook wel kansen maar ze scoren zo moeilijk en dat is iets waar ze al heel lang problemen mee hebben. Uitzonderingen daargelaten zoals die monsterzege op Duitsland. Maar over het algemeen gaan ze er bij Spanje toch meer zo makkelijk in

Spanje speelde boring, een beetje zoals Ajax onder Frank de Boer. Eindeloos rondtikken maar niet heel veel echte aanvallen, ja op het einde. Zweden heeft gestreden en zelf enorme kansen gehad

15 juni 2021 om 10:26

Spanje heeft ook enorme kansen gehad. Ik snap die dualiteit niet echt.

15 juni 2021 om 14:57

Met het verschil dat Ajax dit deed met spelers zoals Ebecilio, Danny Hoesen en Lucas Andersen. Spanje zou veel beter moeten en kunnen dan ze gisteren lieten zien.

Schamen? Er is maar een ploeg die zich diep moet schamen. Dat is Spanje, dat met een surplus aan voetbalkwaliteit er niet in slaagde in 95 minuten tijd minimaal een keer een bal in het Zweedse doel te schieten of te koppen. Schaam je, zou ik zeggen. .

De critici hebben t liefst dat de ploeg die 3 klassen minder is, lekker risico’s neemt en de deur wagenwijd open zet, zodat Spanje er lekker op los kan tikken. Ik zeg dat het gewoon gerechtvaardigd is voor elke ploeg om een bus te parkeren als ze daarmee denken punten te pakken, of wanneer een andere aanpak gewoonweg niet mogelijk is. Sjappoo Zweden.

De Uefa en de Fifa moeten de regels aanpassen.
Bijv als je minder dan 30% balbezit hebt dan krijg je 1 goal tegen
Als je scoort is het alleen een doelpunt als er tenminste 8 man op de helft van de tegenstander staan
Ploegen als Zweden uitsluiten van deelname bij de volgende Ek/wk
enz

Tot nu toe weinig ploegen gezien die leuk balden
Italie, Nederland, Engeland

15 juni 2021 om 11:04

Wat een raar idee. Dan krijg je wedstrijden waar ploegen die bal risicoloos gaan rondspelen, omdat ze wel 70% balbezit willen hebben. Verder is het idee van counteren helemaal niet een saai concept. Bij een Real Madrid met Ronaldo, Bale en Benzema waren er vaak vlijmscherpe counters, waar ook niet 8 man op de helft van de tegenstander staan.

Als jouw idee door zou gaan, krijg je juist meer ploegen als Spanje, die totaal geen leuk voetbal spelen.

15 juni 2021 om 11:21

Dan ga je maar jagen op de bal. net als in een rondo.
Krijg je het zgn compact spelen oftewel met z'n allen in het strafschopgebied gaan hangen minder, veel minder
Krijg je minder countervoetbal

15 juni 2021 om 12:44

En waarom zou je minder countervoetbal willen? Het leuke van voetbal is juist dat er teams zijn met verschillende speelstijlen. Een bayern - PSG was toch fantastisch om naar te kijken? Dat is ook een balbezitploeg tegen een counterploeg.

15 juni 2021 om 11:08

Eerst en vooral als je dat invoert als regel dan zal je situaties creëren dat verdedigers constant naar elkaar passen en de keeper. Geen enkele ploeg zal dan de intentie hebben om aan te vallen maar hun hoofddoel zal dan zijn om de boel te verliezen.

Ten tweede: wat is mooi voetbal? Veel balbezit hebben en hem in het goal tikken? Goed verdedigen maar met een sublieme counter scoren? Constant hoge ballen in de 16 smijten? Het is niet omdat jij een bepaalde definitie hebt van mooi voetbal dat dit dezelfde definitie is voor een andere toeschouwer. Daarnaast: het doel in voetbal is nooit geweest om mooi voetbal te spelen. Het doel in voetbal is om te winnen. Al de rest is bijzaak.

15 juni 2021 om 11:12

Haha inderdaad dan speel je de bal alleen maar rond zodat je meer dan 30% balbezit hebt. En dan vallen goals zoals die Schick ook niet meer want er stonden geen 8 spelers op de helft van de tegenstander.

15 juni 2021 om 11:27

Natuurlijk is dit slechts een idee datr aanpassing behoeft zoals jij nu een minpunt aangeeft. Dat soort zaken heb je nodig om tot een goed besluit te komen en langzaam in te voeren
In dit geval zou je dus bij moeten voegen, dat je maximaal X keer mag terug spelen.
Alle ploegen moeten gaan jagen op de bal.
Per half uur moet je ten minste 2 doelpogingen hebben ondernomen. (deze is lastig, want wat is een doelpoging).
het gaat erom dat het spel leuker moet worden
Als er alleen maar tikkie breed wordt gespeeld is dat niks, daar is iedereen het over eens. Maar door te gaan hangen en de tegenstander maar boring te laten tikken is ook niks
Dus meer doelpogingen. Al scoort de tegenstander niet, maar jij hebt niets gedaan om te scoren dan nog krijg je en goal tegen. Geen speler die gaat bijhouden hoeveel balbezit zijn ploeg heeft, dus gejaagd zal je moeten

15 juni 2021 om 11:21

Het voetbal van Zweden is gebaseerd op een computersimulatie. Natuurlijk mag het maar er is echt geen bal aan

Spanje had er gewoon geen antwoord op , die hadden meer de bal moeten circuleren en sneller rond moeten laten gaan.

Het was van beide tenenkrommend slecht, ik zie trouwens Spanje ook niet als titelkandidaat

15 juni 2021 om 11:24

Spanje is dat ook nooit geweest. Qua middenveld spel denk ik dat ze de beste zijn. Maar zonder een goede aanvaller kun je niet scoren.

Luis Enrique is gewoon de slechtste trainer die Spanje ooit gehad heeft. Als je spelers zoals Luis Alberto thuislaat en dan patattenzakken als Ferran Torres, Dani Olmo en Oyarzabal meeneemt, dan laat je alleen maar zien dat je beter pingpongcoach was geweest dan voetbalcoach.

Ze klagen dat Spanje niet kan scoren maar hij zet dan wel de tweede topscoorder van la liga (gerard Moreno) op de bank. Iago Aspas, Luis Morales en Kike Garcia pakt hij ook niet mee terwijl ze alle 3 een fantastische seizoen hebben gedraaid en vel doelpunten hebben gemaakt. Dan zet hij Llorente op de rechtsbak positie, ook een speler die 12 doelpunten heeft gemaakt in la liga. Waarom heeft hij Jesus Navas niet meegenomen om op die positie te spelen zodat hij Llorente naar het middenveld kan schuiven ?

Vorige week heeft Spanje door corona geval Busquets de sub21 moeten laten spelen in hun geplande oefenwedstrijd tegen Litouwen. De sub21 was veel beter dan het A team, lol. Bryan Gil, Manu Garcia, Brahim en Zubimendi zijn 4 spelers die gewoon met de A selectie horen mee te gaan. Ze zaten gisteren te taffelen met die hopeloze Rodri terwijl Zubimendi een wereldspeler is om op die plek te spelen.

Dan snap ik ook niet het weinige tactische inzicht dat hij heeft. Toen Isak werd gewisseld, had Zweden geen aanval meer. Waarom zit je dan nog met 5 verdedigers te spelen in de laatste 10 minuten ? Haal er 2 af en gooi 2 extra aanvallers bij in de grote baklijn. Hoe verwacht je om een doelpunt te maken als je maar 2 spelers in de grote baklijn hebt tegen 10 Zweden ???

En dat eindeloos traag tikken en dat balletje steeds terug naar achter spelen ... daar krijg ik het echt van. Zo kun je toch niks bereiken. Zo is altijd iederen gedekt en is er ook geen verassing meer. Het is echt het domste van het domste dat je kunt doen. Om het nog erger te maken, was de Spaanse bond dan ook nog eens zo fantastisch competent dat het veld er schandalig slecht bij was. Gaten, molshopen, te hoog gras ... alles wat je niet wil hebben als je een ploeg bent die speelt op balbezit. Hoe incompetent kan een bond nu zijn ??? Hier bestaan gewoon geen woorden voor.

Ik vind het beetje jammer voor Morata. Hij doet echt zijn best, vecht voor elke bal ... maar hij kan gewoon niet op doel schieten en dat kan echt niet als de 9 van een land als Spanje. Ik zou hem gewoon vandaag met de vlieger terug naar Turijn sturen.

Luis Enrique is echt een schande van een trainer. Met het talent dat er in Spanje rondloopt, had hij gisteren makkelijk moeten winnen. Wat een afgang. De Zweden kan je niks kwalijk nemen. Die hebben op Isak na gewoon geen talent. Dat je dan in Spanje 0-0 kunt doen, is gewoon fantastisch voor hun.

'Anti-voetbal' is een term die gebezigd wordt door de aanhangers van het op papier betere team die vinden dat een op papier minder team zijn uiterste best moet doen om de betere tegenstander te laten winnen. Dat wordt dan verpakt in terminologie die doet lijken alsof er een objectief 'juiste' manier van spelen is, en toevallig zijn die personen daar ook nog eens de gatekeepers van. Super handig natuurlijk!

Wie moeite heeft met hoe Zweden aan de punten komt, zou zich beter tot de spelregelcommissie van de Fifa kunnen richten. Daar kunnen ze andere/nieuwe spelregels bedenken die de 'ongewenste' manier van spelen onmogelijk maken of verbieden.

Kritiek hebben op teams die binnen de regels van het spel hun eigen resultaat willen optimaliseren is dus kansloos.

Het blijft een raar fenomeen dat je spelers als Morata en Moreno, waarbij vooral laatstgenoemde een uitstekend seizoen had- en verder gewoon een kwalitatief zeer bedreven middenveld, dat je geen bal erin weet te schieten. Het brengt ons in ieder geval geen centimeter verder in bepalen of Spanje nou serieus om de titel meedoet deze zomer.

De Zweden hadden ook nog de beste kansen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren