Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gelder geniet van Oranje: ‘Nog één goede wedstrijd en dan is hij weg’

Laatste update:

Een rake kopbal van Denzel Dumfries gaf zondag de doorslag in het eerste EK-duel van Nederland met Oekraïne (3-2). De rechtsback van PSV was een van de betere spelers op het veld in de Amsterdam ArenA en kon na afloop op veel complimenten rekenen. Bij Humberto stonden Jack van Gelder en Dirk Kuyt stil bij de kwaliteiten van Dumfries, die mogelijk in de zomer een transfer naar het buitenland maakt.

“Het mooie van Denzel vind ik is dat hij een ongebreidelde werklust heeft”, vertelde Van Gelder in het televisieprogramma. “En dat het een vechter is. Soms is hij wat onstuimig, maar tegen Oekraïne was hij bij de eerste twee doelpunten betrokken en maakte hij de derde. Fabelachtig. Dat vind ik niet alleen leuk voor hem, maar ook voor Frank de Boer. De ontlading was fenomenaal.”

Presentator Humberto Tan noemde de jeugdtrainers die in het verleden niet gedacht hadden dat Dumfries het zo ver zou schoppen, of vraagtekens zetten bij zijn kwaliteiten, ‘gewoon blind’. “Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet”, repliceerde Van Gelder. “Soms heeft hij gewoon ruzie met de bal, dat wil in zijn onstuimigheid wel eens gebeuren. Maar als het vertaald wordt naar dit soort acties en dit soort momenten, dan is het alleen maar te prijzen.”

“Nog één goede wedstrijd en dan is het jammer voor PSV. Dan is-ie gewoon weg”, benadrukte Van Gelder. Kuyt vindt het jammer dat Nederland nog niet in staat is om het talent van Dumfries op jonge leeftijd te herkennen. “Er wordt te weinig gekeken naar de drive en de passie die hij heeft”, benadrukte de voormalig Oranje-international. “Ik weet hoe dicht hij bij het stadion van Feyenoord heeft gewoond.”

“De drive van die jongens wordt gewoon onderschat”, stelde Kuyt, die ook op Wout Weghorst doelde. “De passie zorgt ervoor dat hij nog voor zijn tegenstander komt en het winnende doelpunt maakt. Dat heb je nodig om een wedstrijd te winnen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We moeten niet te hard van stapel lopen want het is nog steeds een vrij beperkte speler die eerlijk gezegd gewoon een zwak seizoen bij PSV gedraaid heeft. Hopelijk zet hij het niveau wat hij tegen Oekraïne haalde een beetje door op het EK en dan zou je er zomaar eens 20 miljoen voor kunnen krijgen.

15 juni 2021 om 08:42

Het is ook niet ondenkbaar dat Oekraine bewust wat ruimte liet aan de kant van Dumfries. Om zo de opbouw middendoor of via de linkerkant te beperken. Niet zonder gevaar wat Dumfries was zeer dreigend zondag maar het zou kunnen.

15 juni 2021 om 08:51

Dan hebben ze wel de slechtste rapporteur uit de voetbal geschiedenis. Van Dumfries is bekend dat hij de hele tijd mee opkomt. Dit seizoen bij psv ook constant voor gevaar gezorgd. Ze hadden juist op links de ruimte moeten geven. VAN Aanholt doet weinig tot niks.

15 juni 2021 om 09:16

@nuanceman dat zou apart zijn, want dumfries is dan misschien geen topper, wijndal voegt aanvallend nog altijd minder toe en die hadden ze ongetwijfeld op links verwacht

15 juni 2021 om 08:48

Denk dat 20 wat veel wordt.
Wat jij aangeef matig seizoen gedraaid Nu een prima pot gespeeld.
Maar met een nog 2 jarig contract kan ik me niet voorstellen dan dat voor een Nederlandse back betaald worden.
Denk wel dat voor hem tijd word om een stap naar een buitenlandse competitie te maken. Heb alleen geen idee in welke in hem het liefst zou zien.

15 juni 2021 om 09:04

Vergeet niet dat zo'n EK een mogelijke waardeverhoging kan generen als hij uitblinkt en Nederland ver komt. Dan heb je 3 a 4 goede wedstrijden nodig en zijn er ongetwijfeld clubs die 20 miljoen neertellen waar dat zonder EK tussen 12-15 zou zijn. Van de zotte natuurlijk, maar zeker niet ondenkbaar.

15 juni 2021 om 09:29

Haha voor dest werd het ook betaald die niets eens zeker was van een basisplaats

15 juni 2021 om 10:18

Dest was 19, Dumfries 25. Dat is wel een verschil natuurlijk. Daarnaadt zijn spelers van Ajax altijd duurder.

15 juni 2021 om 10:42

Ik ga zeker niet zeggen dat het ondenkbaar is maar daar zijn ook verschillende facetten voor nodig.
Hij liet verdedigend ook weer steken vallen omdat hij zo diep speelt.
Scoort er nu 1 waar dat er minimaal 2 moeten zijn. Die kopbal da ik nog tussen de palen kunnen koppen.
Daarnaast nog maar een kort contract en 25 jaar. Zit niet heel veel rek meer in hem.
Desalniettemin als je rond de 15 uitkom heb je denk een mooi bedrag voor hem te pakken.

15 juni 2021 om 10:42

Nou misschien voor de verandering dat een PSV speler is een keer duurder gaat zijn dan een Ajax speler op een zelfdepositie dat domme gepraat dat Ajax spelers altijd duurder moeten zijn komt me de keel uit, PSV moet gewoon minimaal 30 miljoen vragen voor Dumfries.

15 juni 2021 om 11:00

Ajax spelers zijn gewoon duurder omdat ajax iets van 15 punten voorstaat op psv en de laatste jaren wel presteert. Daarnaast komen er meer spelers aan de bak in het buitenland vanuit ajax. Het is een heel makkelijke optelsom.

15 juni 2021 om 11:18

@lampen,

Het komt me ook al jaren de strot uit dat Ajax spelers duurder zijn.
Ze moeten niet duurder zijn alleen word het bewijs toch wel geleverd.
PSV mag tuurlijk 30 mil vragen alleen denk ik dat hij dan over 1.5 jaar transfervrij vertrekt.
Maar hij is waar wat een gek der voor geef

15 juni 2021 om 11:25

Dumfries die over 1,5 jaar transfervrij vertrekt? over welke Dumfries heb jij het ?. verder mooi dat we het eens zijn met de eerste twee zinnen van je reactie.

15 juni 2021 om 11:58

Wat ik met dat transfervrij bedoel te zeggen.
Hij heeft nog maar een contract tot juni 2023.
Je kan wel een torenhoog bedrag vragen echter als hij niet verkocht wordt zal hij uiteindelijk transfervrij vertrekken.

15 juni 2021 om 08:51

Helemaal mee eens, als je kijkt naar zijn betrokkenheid bij de goals, dan is mijn conclusie vooral dat het meer gelukt dan wijsheid is. Zijn voorzet is zo belabberd bij die eerste goal dat de blunder van de keeper tot een 'assist' leidt. Bij zijn goal kopt hij zwak in, de keeper ziet er weer niet goed uit. Het is hem zeker gegund en hij werkt hard, maar een topback zal het echt niet worden.

15 juni 2021 om 09:03

Een bal op 11 meter, waarbij hij eerst voor z’n man moet komen en de bal omlaag en de hoek in krijgt gekopt.. is volgens jou zwak ingekopt? Dat de keeper beter had kunnen doet niks af aan het feit dat het knap was van Dumfries. Op deze manier kun je alles wel negatief benaderen.

15 juni 2021 om 09:46

Geloof me@masterapie nog 1 zo'n westrijd en hij gaat naar de absolute top. Was samen met frenkie beste mannen op het veld.. Wees toch is een x blij ipv zo negatief had wel meer support verwacht aan het Nederlands elftal. Hij speelde een absolute top wedstrijd. Ik zie jou dat niet doen namelijk

15 juni 2021 om 12:30

Frenkie viel toch wel mee?
Zou wel eens zijn statistieken willen zie en dan met name balverlies.

Hij speelde goed maar als hij een topwedstrijd had gespeeld had hij die kopbal toch wel minimaal tussen de palen gekopt.
Steun is goed maar we moeten toch ook niet gaan overdrijven?

15 juni 2021 om 09:04

Het is een beetje makkelijk om de hele tijd voetballers te blijven afkraken als ze technisch niet heel speciaal onderlegd zijn. Dumfries is gewoon een tank die de hele flank bestrijkt en best degelijk verdedigt ook. Als hij hier verder zo aanwezig blijft en een goed EK speelt. Met power en drive kan je al best ver komen. Zie nog steeds veel engelse teams die dit soort spelers op de backposities hebben. Kritiek hebben staat iedereen vrij, maar bagatelisseer dan niet zijn sterke kanten.

15 juni 2021 om 09:19

@laak het zou oneerlijk zijn om die voetballers af te kraken, want die kunnen gewoon dankzij hun karakter een mooie carriere krijgen in de eredivisie. Maar op het moment dat je met power en drive het Nederlands elftal haalt, betekent dat wel dat je een gebrek aan goede spelers hebt.

15 juni 2021 om 09:49

Wat een onzin weer. Spanje zit vol met talenten en super spelers en bakken er geen pannekoek van. Ze missen dus die power en drive wat niet goed genoeg is volgens jou. Zo typisch Nederlands. 'Gebrek aan goede spelers'

15 juni 2021 om 09:12

Inderdaad. Dumfries kan goed spelen als hi de ruimte heeft. Dat krijgt hij tegen slechte ploegen als Oekraïne. Maarja, misschien heeft hij nu meer zelfvertrouwen gekregen waardoor hij het ook beter gaat doen tegen betere ploegen

15 juni 2021 om 09:12

Dit is wel precies wat Kuyt bedoeld. Jij noemt hem een beperkte speler. Wellicht kijk je naar techniek en vergelijk je hem met Frenkie. Dat is dus niet zijn kracht, zijn kracht is zijn doorzettingsvermogen, drive, mentaliteit... Daar moet je hem op beoordelen. Als je ieder beoordeelt en laat afvallen op techniek heb je zo ongeveer 11 dezelfde spelers. Dumfries heeft unieke kwaliteiten, als je alle spelers daarop beoordeeld dan valt juist de rest af en is de rest juist beperkt.... Maar nee techniek en balvaardigheid is altijd belangrijker, dat is dus niet zo maar hier wordt je wel op beoordeeld. Daarom worden dergelijke talenten zoals Dumfries vaak pas laat herkend en ook structureel ondergewaardeerd. Eergisteren was Denzel de man of the match, ik heb de match teruggekeken en Denzel speelde echt goed, ook de 1e helft was prima. Toch krijgt hij bakken aan kritiek en wordt hij vooral weer beoordeeld op techniek, etc. Te simplistisch dit. Net alsof je maar met 1 systeem mooi kan voetballen. Moet als voorbeeld stiekem een beetje aan Ajax denken (geen sneer) die vinden veelal dat zij het mooiste voetbal spelen en alles wat anders is, is al minder mooi/ goed. Dat klopt natuurlijk per definitie niet en is een heel gekleurde manier van kijken, zo wordt er volgens mij ook naar Denzel gekeken, met een (verkeerd) gekleurde bril.

15 juni 2021 om 09:17

@ toss, los van zijn beperkte techniek is die tactisch ook beperkt. Het is de ren je rot show met Dumfries, meer niet.

15 juni 2021 om 09:20

@toss je hoopt dat Nederland genoeg talent heeft, dat je 20 goede voetballers kunt selecteren die tevens power en drive hebben.
Helaas is dat niet zo, waardoor je ook een paar voetballers moet selecteren met power en drive zonder talent.

Kan Dumfries niks aan doen, knap dat ie het zo ver schopt, maar geef toe, het is geen ideale situatie.

15 juni 2021 om 09:35

Nee voetbal gaat niet om drive. Je geeft eigenlijk zelf al aan dat hij niet kan voetballen xD Voor de mogelijkheden die hij krijgt is zijn rendement te laag en daar doet hij het Nederlands elftal tekort mee. Kennelijk hebben we alleen niet beter, want ik mag aannemen dat er anders wel een ander stond. Ik hoop dat hij met de jaren rustiger in zijn hoofd wordt en kijkt waar een voorzet naartoe moet, pas dan is het echt een goede speler.

15 juni 2021 om 09:36

Haha, nou ja zo heeft ieder team toch spelers met allerlei verschillende sterke/ zwakke punten?In een team gaat het erom dat de sterke punten naar voren komen en de zwakke punten worden opgevangen (door het gehele team).Waar het mij om gaat is dat spelers ook juist beoordeeld worden op hun sterke punten en daarmee hun waarde voor het team ipv ze altijd te beoordelen met een standaard (fifa) puntensysteem waar dezelfde krachten (techniek) altijd het belangrijkste zijn.Natuurlijk heb je het liefst dat een speler zo compleet mogelijk is maar je moet ook roeien met de riemen die je hebt.

15 juni 2021 om 09:39

Als zometeen na de poule de tegenstanders wat beter worden en de ruimtes kleiner dan gaan we het grote minpunt van Dumfries zijn en dan zal een groot.deel weer roepen dat hij er niks van kan.. Dumfries is gewoon heel erg beperkt aan de bal, en met drive en doorzettingsvermogen kom je in een kleine, gesloten ruimte ook niet heel ver

15 juni 2021 om 09:16

Helemaal mee eens. Ik kijk elke wedstrijd van PSV en deze jongen mist gewoon heel erg veel. Tan en Kuyt roepen maar wat met dat zij talent eerder herkend zou moeten worden, want het punt is: hij heeft niet echt talent. Dit compenseert hij met een gigantische hoeveelheid inzet en een imponerende fysiek. Maar deze jongen heeft gewoon vaak ruzie met de bal en zijn traptechniek is echt om te huilen. Tactisch ook niet de sterkste speler. Bij PSV staat die vaak uit positie waardoor de centrale verdedigers gigantische ruimtes moeten verdedigen. Deze jonge staat ook altijd meer rechtsbuiten te spelen dan dat die rechtsback staat. Daardoor 'staat' hij er al en moet die 1 vs 1 duels aangaan, maar daar heeft hij de techniek niet voor. Hij moet er als back 'komen'. Maar dat wil die maar niet snappen om de een of andere reden. Nu in die 5 mans defensie valt dit minder op, omdat er nog 3 achter hem staan. Natuurlijk wel een voorbeeld voor zijn ploeggenoten door zijn inzet en toewijding en er zit ook een goede kop op.

15 juni 2021 om 10:43

Je moet blind zijn om niet te kunnen zien dat Dumfries zijn techniek waardeloos is, desondanks is het een van de betere backs van de Eredivisie en momenteel de beste van NL. Zijn rendement voor een RB is ook heel goed, maakt mij verder niet uit hoe het eruit ziet. Heb liever een beperkte speler die er wel 5x staat en er eentje inschiet, dan een Wijndal of v. Aanholt die ik de hele wedstrijd niet in de 16 heb gezien..

15 juni 2021 om 12:47

True, maar waarom is hij een van de beste backs in de ED? Fysiek en drive. In de PL of Buli vallen deze sterke punten al snel weg.

15 juni 2021 om 10:33

Vind hem ook niet zo bijzonder maar wel het beste wat NL heeft op rechtsback, en met zijn kracht, snelheid en vastberadenheid is hij klaar voor een stap. Italie, Duitsland of Engeland zouden ideaal voor hem zijn. Vind Milan wel een club voor hem. En het is inderdaad zo, nog een goede wedstrijd op het EK en die marktwaarde van 10 is ineens 20 miljoen, dat gaat snel op grote toernooien, en dan is PSV spekkoper want die hebben die positie allang ingevult.

Ik ben bang dat als Dumfries vertrekt naar het buitenland, dat hij al snel ondersneeuwt en ergens in de marge beland. Hij heeft inderdaad wel een drive, maar kan eigenlijk niet zo erg goed voetballen. In Nederland kom je daar nog wel mee weg, maar als hij bij pakweg een Everton 5 wedstrijden heeft waarin hij een aantal keer knullig de bal inlevert en geen assists en goals produceert, dan beland je gewoon op het tweede plan.
Hij speelde zondag prima, maar dat was wel tegen Oekraine en tegen een speler waarvan ik nog nooit gehoord heb.

15 juni 2021 om 08:54

"Presentator Humberto Tan noemde de jeugdtrainers die in het verleden niet gedacht hadden dat Dumfries het zo ver zou schoppen, of vraagtekens zetten bij zijn kwaliteiten, 'gewoon blind". Daarom kijk ik dit soort programma's überhaupt niet, want als dit soort opmerkingen komen, lekker mee met de flow, dan denk ik echt: hou toch je...... Ik ben nu heel bang dat Dumfries zelf er ook nog in gaat geloven. Maar hij is echt zo beperkt. Leuke gast, vast en zeker, gun hem het beste en hou van zijn werkethiek, maar dat we dit soort voetballers de hemel in praten na zo'n matige pot (slechte voorzetten, knullige acties, heel rare kopbal eerste helft, goal die elke beetje niveau keeper gepakt had en dan die goal van Weghorst, waar Dumfries werkelijk alles, maar dan ook alles fout doet en dat ie dan toch per ongeluk bij Weghorst komt....). Echt, door het resultaat is het weer eens hosanna, maar geen enkele goal was een direct uitgespeelde kans.

15 juni 2021 om 08:54

Volgens mij onderschat je zijn fysieke kwaliteiten. Een back die zoveel dynamiek heeft is een nachtmerrie voor elke tegenstander. Ik ben er zeker van dat hij in de PL ook zal slagen. Met zo'n instelling zal hij altijd goed genoeg worden om op elk niveau mee te komen. Ik vind het stuitend om te lezen dat iemand die al zoveel heeft laten zien nog steeds zoveel kritiek heeft. Wijndal heeft idd veel meer (trap)techniek, ik denk meer dan 80% van de backs in de PL en toch zal Dumfries het veel beter doen dan Owen. Dumfries speelde 5 jaar geleden nog bij de amateurs, als je het dan zo laat zien op een EK dan neem ik daar mijn pet voor af. En kijk eens naar zijn statistieken aan goals en assists voor PSV. Wees trots dat we zo'n topgozer in ons NL elftal hebben!

15 juni 2021 om 09:09

@christian,
Fysiek en qua etiek is hij echt prima. Mee eens. Maar kijk eens naar zijn aannames en passing / traptechniek. Kijk, hij speelde gisteren in de tweede helft echt prima en stond in de eerste helft ook telkens op de juiste plek. Maar dat was tegen de linksback van Oekraine. Die ruimte gaat hij niet krijgen tegen de backs van pakweg Arsenal of Stoke lijkt me.
En ik ben absoluut blij met hoe Dumfries speelde en zijn ontwikkeling is te bewonderen. Maar het is geen Michael Reiziger natuurlijk.

15 juni 2021 om 09:17

Weet je wat het is wij Nederlanders moeten niet altijd maar naar die premier League willen. Zo leuk voetballen is het daar niet met al die geblokte spelers. Dumfries zal daar met z'n fysiek en drive weinig opvallen. Hij kan beter naar een club als Dortmund of Milan gaan zoals iemand al aangaf waar hij meer een toegevoegde waarde zal zijn.

15 juni 2021 om 09:23

Dortmund? kom op zeg..die willen Munchen het vuur aan de schenen leggen en proberen te stunten in de CL, dan ga je toch geen Dumfries aantrekken. Dat is echt een niveau te hoog

15 juni 2021 om 10:39

@pieterpost,

Qua drive en fysiek vind ik Dumfries anders exceptioneel, dus het lijkt mij dat hij daar prima mee kan en op dat gebied ook nog uit kan blinken. Bij Dortmund en Milaan zal het voetballende gedeelte toch een groter struikelblok vormen, lijkt mij. Daarnaast zit er natuurlijk nog een ander voordeel aan om aan Engelse clubs te verkopen. Zij kijken toch wat minder naar de kleintjes en zijn toch vaak bereid meer te betalen voor spelers.

15 juni 2021 om 08:56

Nee het is juist precies andersom. In Nederland kennen ze de kwaliteiten hard werken en fysieke kracht niet. In het buitenland juist wel. Hier zien we het liefst een technische speler die leuke passjes geeft. In de PL zien ze niks liever dan een back die als een stier langs de zijlijn rent. Duitsers kunnen die Sturm und Drang ook prima op waarde schatten. Ik denk in ieder geval dat een linksbuiten echt niet blij is als hij tegen Dumfries moet.

15 juni 2021 om 09:05

Je kan zomaar gelijk hebben maar de afgelopen jaren heb je ook zulke backs gehad die het wel redde neen bijvoorbeeld lichtsteiner of meunier en dan zijn er vast wel meer. Maar dat zijn/waren ook spelers met een geweldige drive naar voren maar voetballen konden ze niet.

En dan moet PSV hem ook direct verkopen. Ik vind Dumfries een fantastische gozer en gun hem een mooie stap naar het buitenland. Ik vind hem alleen nog steeds geen top back. Ik vind hem (ondanks sommige wedstrijden) aanvallend nog steeds niet goed genoeg. Zijn voorzetten zijn te zwak en zijn spelinzicht is ook niet geweldig. Hopen dat hij dit EK een beetje boven zich zelf gaat uitstijgen en dat de eerste wedstrijd hem een boost geeft. Dit zou goed zijn voor het Nederlands Elftal, maar zeker voor Psv.

Hij komt echt techniek te kort voor de Europese top, maar hij compenseert een deel daarvan met zijn drive en werklust. Ik zie hem bij een AC Milan, Dortmund nog wel meekomen als hij de tijd krijgt om zich aan te passen. Ik laat me graag verrassen.

Eigenlijk moet een speler als Dumfries de rest van zijn loopbaan bij PSV spelen. Hij mist duidelijk de techniek, de verfijndheid en zelfs het pure verdedigende vermogen. Met zijn aanstekelijke drive, zijn indrukwekkende fysiek en zijn drang naar voren is hij de ideale speler voor de Eredivisie bij PSV. Hetzelfde geldt eigenlijk voor spelers als Klaassen en in mindere mate een Blind.

15 juni 2021 om 10:08

Ik zie m wel in Engeland slagen bij een Everton eerlijk gezegd. Is snel,sterk. Wel ongepolijst, maar dat zijn meer verdedigers

15 juni 2021 om 10:14

Ik vind juist dat Dumfries' tekortkomingen al snel aan het licht komen bij een club als Psv, een club die veel in de kleine ruimtes speelt op de helft van de tegenstander. Persoonlijk vind ik backs van het type Arias, Willems en Angelino vele malen geschikter voor het spel van Psv. Zij kunnen makkelijker mee in het positiespel en hebben ook nog eens een goede voorzet in huis.

Het zou voor Dumfries dan ook helemaal niet verkeerd zijn om een transfer te maken naar een club waar zijn technische capaciteiten minder van belang zijn. Onderkant Premier League zou voor hem ideaal zijn. Daar gaat het er vooral om dat je verdedigend je mannetje staat en dat je mee kunt komen met de intensiteit van de competitie. Twee aspecten waar Dumfries in uitblinkt. Verdedigend vind ik hem overigens wel echt sterk. Ik kan mij niet herinneren dat hij ooit is weggespeeld.

15 juni 2021 om 11:03

Eens over die andere backs. Combineren vloeiender. Dumfries heeft een ongepolijste kant maar zn sterke punten zijn ook echt heel sterk. Tijd zal het leren. Laatste seizoen was niet super maar heeft corona gehad en PSV draaide als geheel vrij stroef en onregelmatig. Moeilijk om uit te blinken. Toen Ginkel mee ging doen werd t allemaal iets beter qua spelpatronen etc

Heel veel respect voor Dumfries, niet goed genoeg bevonden bij Feyenoord en zelfs FC Dordrecht zag het niet in hem zitten. Puur op wilskracht staat hij in het Nederlands elftal. Een voorbeeld voor velen. Nooit dromen opgeven maar blijven vechten. Het is hem gegund.

Het zal nooit de nieuwe Dani Alves worden, maar dat hoeft ook niet. Lijkt me een speler die gewoon meekan in de middenmoot van de PL. Beetje a la Pieters en Van Aanholt, en daar is niks mis mee.

15 juni 2021 om 09:48

Dat is toch geen mooie stap voor hem dan. Ga dan naar een (sub)topper in een andere competitie dan speel je jezelf veel meer in de kijker. Het afbreukrisico in de pl is veel te groot zeker voor een back als Dumfries. Neem ook een Depay als die nu naar een topper in de pl weer zou gaan zou hij ook weer door het ijs zaken daar ben ik van overtuigd. De premier League moet gewoon echt bij je passen op de 1 of andere manier.

Dumfries zou een fantastische back zijn in een systeem als dit
3 verdedigers en 2 opkomende backs
Of 2 centrale verdedigers die zou goed zijn dat hij foutjes kan maken in verdedigend opzicht

Wat voor prijskaartje zal om zijn nek hangen?
20 mil?
Bijvoorbeeld een Sevilla, AC Milan

15 juni 2021 om 08:58

Fantastisch vind ik wat overdreven. Hij heeft namelijk echt gewoon een belabberde voorzet.

15 juni 2021 om 09:15

Hij komt eigenlijk gewoon ontzettend veel voor de goal waardoor er altijd wel op zijn minst 1 goede voorzet bij zit. Zolang hij dat blijft doen is er weinig te klagen eigenlijk.

15 juni 2021 om 12:34

@arlenico Kijk eens op de site van Psv. Hij speelde 30 wedstrijden en gaf 6 assists. Dat vind jij "vele"???? Net als Lierse al aangeeft zijn de voorzetten van Dumfries belabberd. Daarnaast zullen die buitenlandse clubs toch niet na 1 wedstrijd de hoofdprijs betalen voor hem? Ze zullen toch niet vergeten dat hij de laatste 2 wedstrijden de slechtste van het veld was.

15 juni 2021 om 09:13

Foutjes maken in verdedigend opzicht? Ik mag hopen dat hij verdedigend zijn mannetje staat, in aanvallend opzicht maakt hij juist al genoeg fouten.
Hij is in het meevoetballen gewoon behoorlijk beperkt.
Kuijt heeft natuurlijk een zwak voor hem, en dat snap ik ook. Dat heeft Van der Vaart weer voor technische, en het liefst linksbenige spelers. Rara waar komt dat nou toch vandaan.
Dumfries doet dit gewoon ontzettend knap, en ik stond ook op de banken bij die kopbal van 'm. Maar hij gaat in het meevoetballen niet zijn meerwaarde tonen. Hij had bij die eerste goal ook voor Weghorst moeten kiezen, maar die (relatief eenvoudige) voorzet belandde eigenlijk gewoon in niemandsland.

Tja zijn statistieken zijn elk jar op orde. elk jaar bij ongeveer 10 doelpunten betrokken. Dat kunnen weinig backs zeggen. Er worden backs verkocht voor meer die minder hebben laten zien, ook n de Nederlandse competitie. Dumfries laat het nu gewoon zien op een EK, veel hoger niveau is er niet. Contract voor 2 jaar dus ik denk dat hij minimaal 25 miljoen moet opleveren.

Ter vergelijking, als Hateboer wordt weggekocht bij Atalanta (en die schat ik echt lager in) dan zou hij dat bedrag ook moeten kosten. Dest met nog mindere prestaties en statistieken leverde dat ook op, zijn voordeel was natuurlijk wel dat hij jong is en gigantisch snel / wendbaar, andere kant ook een enorme gok want verdeigend was hij 3 klassen minder dan Dumfries nu is.. Ik denk dat clubs als Everton etc. prima past bij Dumfries en dat hij daar gewoon gaat spelen.

Voor PSV natuurlijk perfect die gaan steeds meer vangen als die jongen zo in de picture blijft. Neemt niet weg dat het een beperkte rechtsback blijft maar zoals je bij Weghorst ook ziet een goede drive kan je ver brengen en ik denk dat Nederland er goed aan doet om dat zeker vast te houden want dat zal de enige manier zijn om echt heel ver te komen. Op kwaliteit leggen we het dik af dan maar scoren op werklust en werken voor elkaar en hopen op een bevlieging en eventueel gelukstreffer.

Tuurlijk is Dumfries technisch beperkt, maar hij moet het ook hebben van zijn drive en wilskracht. Die gast gaat door beton heen als het moet. In Engeland lopen bij 8 vd 10 clubs dit soort backs. Die zijn nog beperkter dan Dumfries en kosten een vermogen. Denk dat 25 miljoen zeker haalbaar moet zijn. Maar John de Jong kennende zal ie wel vertrekken voor 12 miljoen.

Eerlijk gezegd en ik ga nu zuur klinken vond ik Dumfries heel de eerste helft ruk spelen. Veel foute voorzetten, veel kansen missen en omzeep helpen. Het verbaasde mij dan ook dat Pierre hem toen de beste man vond. Tweede helft heeft ie zich gelukkig goed herpakt, maar mij bekruipt vaak het gevoel bij hem dat de dingen die goed gaan bij hem niet helemaal bewust zijn. Hij zou eens heel de zomer op vakantie puur en alleen op techniek moeten trainen dan kan hij superver komen. Hij is namelijk echt een toevoeging aan je team met zijn drive, maar soms heeft ie de techniek van een amateur en ik hou echt wel van deze speler

15 juni 2021 om 09:25

Hij speelde ook drama. Hij verspeelde bal na bal, geen enkele voorzet kwam aan en verdedigend liet hij ook de nodige steken vallen. Ik vind het nog steeds heel vreemd dat mensen hem zo geweldig vonden, terwijl hij behalve die kopbal gewoon werkelijk alles verkeerd heeft gedaan.

Ik ben over het algemeen niet overtuigd van Dumfries, maar hij heeft mij positief verrast tot nu toe. Ik denk dat hij samen met een Weghorst misschien niet extreem veel kwaliteit toevoegt, maar wel een geweldige mentaliteit, voor de pure kwaliteit hebben we andere spelers.

Qua type ook perfect op rechts in 5-3-2, hij bestrijkt de gehele rechter kant.

ik vin dit toch wel bijzonder hoor. Die jongen speelt 2 hele matige potjes en nu zit het geluk hem mee.
De voorzet bij de eerste goal was gewoon niet goed, gelukkig kwam de bal bij Wijnaldum.
Zn dramatische kopbal vlak voor rust.
En bij de goal was natuurlijk een prima kopbal, maar de keeper hoort m wel te hebben.

Hij werkt hard, goede drive, blijft maar gaan, allemaal goede en belangrijke eigenschappen, maar laten we nou niet doen of het een wereldvoetballer is.
Denk dat ie gewoon een mooie club in de middenmoot van Engeland op moet zoeken en flink hard moet blijven rennen.

Ik hoop dat het geluk bij hem blijft dit toernooi en van mij mag hij nog 5x belangrijk zijn.
Dan krijgt psv een dikke zak geld maar ben ik ban dat hij naar een club gaat, waar hij vervolgens toch niet aan de bak komt.

Verder snap ik het verhaal van Kuyt wel, aangezien hij precies hetzelfde soort speler was, dus hij kan m moeilijk laten vallen

15 juni 2021 om 10:05

Als t een perfecte back was had ie bij PSG gespeeld. Ik denk dat subtop van Engeland of Italië uiteindelijk zn bestemming is. Tis een laatbloeier.

Mooi hoor die drive. Maar het zou leuk zijn als hij de bal ook eens naar de goede kleur speelt. Schijnt toch ook wel belangrijk te zijn in het voetbal.

Toch vond ik hem erg matig tot zwak spelen. Heel veel balverlies, weinig spel intelligentie. Het is nu enkel scoreboardjournalistiek voor de mensen die hem goed vonden spelen omdat die betrokken was bij de doelpunten. Maar die eerste goal geeft die een voorzet die te scherp is voor Weghorst, tweede doelpunt is gewoon dom balverlies waar die totaal geen meerwaarde in had, een back met techniek was die verdediger voorbij gelopen en het derde doelpunt was prima ingekopt. Maar dit is geen jongen voor een grote competitie.

15 juni 2021 om 10:02

2e goal is juist typerend voor zn doorzettingsvermogen. En hij gaat echt wel naar een topcompetitie Voor de rest eens, we scoren 3 gebrekkige goals.

Dacht even dat het over Timber ging. Wat is die gozer immens goed zeg. Je ziet zelden een jonge centrale verdediger die er meteen staat.

15 juni 2021 om 09:57

Kracht van Timber is dat ie nauwelijks opvalt en zn werk meer dan uitstekend doet. Is kalm,past zich geruisloos aan. Staat positioneel goed.

15 juni 2021 om 11:37

Inderdaad. Hij is het tegenovergestelde daarin van een Schuurs. Dat kun je bijna niet leren volgens mij, dat is grotendeels intuitie.

In de premier league lopen minstens 9 mindere rechtsbacks rond. Die hebben ook geen geweldige techniek ,want dan speel je niet bij pak em beet Fulham of Southampton.
Dumfries scoort regelmatig een doelpunt, dat is veel waard. Wij moeten blij zijn met zo'n speler, want was vd Wiel veel beter ? Of Reiziger?
Ik gun hem een mooie transfer en nog paar mooie wedstrijden dit EK!

15 juni 2021 om 10:01

Ja, die twee die je opnoemt waren beduidend beter.

Dumfries heeft sterke punten en een zwakke kant. Hij s ongepolijst. Sterke punten: Heeft wel degelijk een voorzet, houd meerdere mensen bezig. Komt ie er niet langs heeft de tegenstander vaak een overtreding nodig. Afgelopen keer verloor ie een keer de bal wel maar stond er 4 man om m heen om m te stoppen. Fysiek ijzersterk, blijft gaan. Gedurende dit toernooi kan het alleen maar beter worden. Verdedigend 1 op 1 geweldig. Dat ie bij PSV een matig seizoen heeft gedraaid kan ik inkomen maar nog steeds redelijke statistieken voor een back. En PSV draaide als geheel stroef ,niemand blonk uit. Heeft corona gehad, last van naweeën ervan aldus Schmidt. Ik zeg laten staan. Weghorst eruit voor Malen voor meer voetbal snelheid en diepgang. Wrghorst scoort dan wel gelukkig,maar die had mn betovergrootmoeder nog zuiverder afgerond .

Dumfries is toch een degelijke back. Hij moet nog wat meer aan zijn voorzet werken. Verder in defensief opzich moet hij af en toe (gaat al stukken beter) wat minder onbesuisd zijn.

Schrijnend was zijn voorzet die (denk ik/mag ik hopen) voor Weghorst bedoeld was, waar vervolgens Wijnaldum uit scoorde (de 1-0). Die ballen moeten goed genoeg teruggelegd worden.

Nu had hij nog geluk dat de rebound goed bij Gini kwam.

Toch typisch dat zelfs na zo'n dijk van een wedstrijd tegen Oekraïne de reacties nog steeds vol staan met, op zijn zachtst gezegd, kritische noten. Ik had toch gehoopt dat mensen na zondag eindelijk eens het belang in konden zien van iemand die 90 minuten lang de hele flank over dendert. Ik ben ook absoluut niet van mening dat hij bij PSV een matig seizoen heeft gedraaid overigens. Sowieso ging het echt niet zo heel beroerd met het gehele Psv, maar blijkbaar is de scorebordjournalistiek alweer ingedaald.

15 juni 2021 om 10:00

Tegenstanders van Dumfries zullen zn sterke punten niet noemen.

15 juni 2021 om 10:31

Klopt, die zien hem niet eens, zo hard dendert hij voorbij.

Tja, dan weet analist Dirk Kuyt het toch allemaal maar moeilijk in context te plaatsen. 'jammer voor Psv?' Als je een beetje bent ingevoerd weet je dat zowel PSV als Dumfries deze zomer rekenen op een vertrek van de back en de club al bezig is een toekomst zonder hem in te richten. De juiste conclusie is dan ook tegenovergesteld: mooi voor Psv, want met een voorassists, een assist en een goal kwam het gevaar van rechts in zijn persoon en dat is alleen maar goed voor zijn marktwaarde.

Overigens vind ik, na gewoon een goede wedstrijd van Oranje afgelopen zondag, het wel erg potsierlijk hoe de criticasters die Oranje zo afschreven zich nu een slag in de rondte lullen om alle internationals weer op een voetstuk te hijsen. Behalve De Roon en invallers Wijndal, Aké en Veltman heb ik ze allemaal wel voorbij horen komen. De Vrij haalde met zijn onderscheppingen Jaap Stam-achtige statistieken, Stekelenburg was een de stabiele factor achterin, over de schijnbaar onmogelijke correlatie tussen Timbers leeftijd en het uitvoeren van zijn taken raken mensen in vervoering alsof ze Lourdes bezocht hebben, Wijnaldum en Blind waren ongeevenaard man of the match, Depay werd - vreemd genoeg - met Ziyech vergeleken en een enkele vroeg zich dromerig af of Wout Weghorst niet de Toto Scuilacci van het toernooi kon worden.

Kom op zeg! Nederland speelde een gewoon goede wedstrijd waarin ze het bijna nog uit handen gaven, maar meer was het toch niet?

15 juni 2021 om 10:37

Helemaal met je eens gomes1psv, ik ben een van de weinige die Frank niet al probeerde te begraven voordat hij een minuut op dit toernooi had gedraaid waarbij ik zijn fouten zeker erken. Maar ik ben nu juist kritisch omdat ik die omdraai niet zo goed snap. Het was een ook wedstrijd die je ook mag verwachten en waar er nergens echt een aan het uitblinken was hoor je idd de meest romantische verhalen. Als je dan Wout overal verkeerd zie staan, Dumfries over ballen struikelt maar ook weer een prachtige goal ziet maken en de rest gewoon een normaal niveau behaalde dan is de koorts in oranjekoorts duidelijk.

Laat we we het maar op de emotie van het moment gooien oid.

Als je ziet hoe hij die kans met het hoofd miste , dan mag je toch wel twijfels hebben. Die bal was niet eens richting doel.
Natuurlijk wel mooi dat hij de winnende maakt , maar het blijft een beperkte voetballer met veel inzet.
Over de wedstrijd , die was aantrekkelijk , maar een 2-0 voorsprong zo weg geven dat mag op dit niveau niet

Ik vond hem dus helemaal niet goed spelen. Hij komt 2x met een 100% kans die hij mist. Daarnaast levert hij de bal in kansrijke positie steeds in. Eerste goal geeft ie een verkeerde pass. Als daar een normale keeper staat, is de aanval over en vernaggel je die. Bij de tweede goal maakt hij gewoon een overtreding én staat ie misschien hinderlijk buitenspel, na een volledig mislukte actie van hemzelf. Die 3e goal kopt ie heel goed in. Dus die goal wil ik absoluut niets op afdingen. Maar om nou te zeggen dat iemand die in het gevaarlijke gedeelte van het veld geen bal goed heeft gegeven fantastisch heeft gespeeld, snap ik gewoon niet. Ik vond Wijnaldum, Frenkie de tweede helft, De Roon eerste helft echt belangrijker en beter dan Dumfries.

Laten we met zn alle gewoon positief zijn! die gozer gaat en gaat en blijft maar gaan! Ik denk nu dat oostenrijk bewust op hem zal letten en daardoor kan er nu dus ruimte komen voor andere spelers. ja dat zijn voorzet niet altijd aankomt weet hij zelf als de beste! maar hij komt iedergeval wel steeds in die positie. 1 van de weinige spelers in de selectie die het op passie en drive doet, Zo een type heb je ook nodig in je selectie. Ik ben iedergeval trots op hem, 5 jaar geleden nog een amateur en nu de winnende maken in de 1e game op het EK van oranje! Zet hem op Oranje!

Dumfries is technisch niet de beste, maar dat hoeft ook niet als je rechtsback ben, je ben tenslotte gewoon een verdediger. Typisch Nederlands om die jongen de grond in te boren nadat hij de winnende maakt op het EK en betrokken is bij 3 goals.

Ik denk dat Van Hooijdonk hem de beste man vond omdat hij gewoon continu als vrije man in die positie rechts aan de bal kwam. Wat dat betreft kwam er door de formatie wel ruimte op die flank, dat is na al het geklaag over 532 nog wel een compliment waard. Maar het hele ding is inderdaad dat hij aan de bal zo veel verkeerde keuzes maakt, dat de goals voornamelijk door toeval vielen.
Die kopgoal is daarentegen dan weer echt klasse. Dat is dan wel de ironie dat hij Zinchenko daar zo eenvoudig eraf beukt. Het krachtmens tegen een speler die met de bal zó veel meer kan, maar uiteindelijk gaf de power dus (deze keer) de doorslag

Geniet......, ik heb een slechte wedstrijd gezien dat verbloemd werd door de uitslag en mogen blij zijn dat de Oekraïne zeer slordig met hun kansen omsprongen ondanks de 5 mans verdediging met 2 verdedigend ingestelde middenvelders. Scorebord logica noem ik dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren