Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen pakt Marten de Roon aan na overwinning van Oranje

Laatste update:

Het optreden van Marten de Roon in de wedstrijd tussen Nederland en Oekraïne kon Johan Derksen niet bekoren. De analist van De Oranjezomer stelt na de 3-2 overwinning van Oranje dat De Roon 'geen nut' heeft in de ploeg. In de studio van de NOS klinken echter positievere geluiden over de bijdrage van de middenvelder.

“Ik heb heel de wedstrijd opgelet op De Roon”, vertelde Derksen na afloop. “Ik wilde toch wel eens zien wat zijn nut is. Dat is er dus niet. Hij heeft wat lullige breedtepassjes gegeven. Zet daar dan die jongen van Ajax neer”, doelde hij op Ryan Gravenberch. “Dan heb je een ongekend brok creativiteit in je elftal. Tegen dit soort elftallen met een gesloten verdediging moet je dus echt een jongen hebben die met een individuele actie een opening kan creëren.”

De slechtste man van Oranje krijgt een 4 na thriller tegen Oekraïne

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de basisspelers van het Nederlands elftal.Lees artikel

Dick Advocaat had ook zijn mening klaar. “Ik denk dat het Nederlands elftal in dit systeem nog veel beter kan. Misschien met een paar andere spelers.” René van der Gijp wist niet zo goed wat er eigenlijk nog meer van De Roon moet worden verwacht. “Je verwacht eigenlijk datgene wat hij nu doet. Hij kan ook niet meer doen dan hij nu doet.” Derksen stelde daarop echter dat 'iedereen op die positie' kan doen wat De Roon doet.

De Roon was in de ogen van Pierre van Hooijdonk met name in de eerste helft van waarde. "In de eerste helft wist hij een aantal ballen echt te veroveren. Je hoort altijd dat hij daar goed in is en dat heeft hij prima gedaan", zei de oud-aanvaller bij de NOS. Ook Rafael van der Vaart vond de balafpakker van Atalanta 'goed spelen'. "We weten allemaal wel dat hij aan de bal niet de beste speler is, maar hij haalde een paar keer een counter eruit en daar staat hij ervoor. Dat deed hij goed vanavond."

Welk cijfer verdient Marten de Roon voor zijn optreden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geinig, juist omdat de Roon zo'n goede wedstrijd heeft gespeeld. Top analyse Johan Derksen. Helaas heeft niemand het op televisie gezien maar wordt alsnog al je kul tot proza verwerkt hier op de site.

14 juni 2021 om 00:12

Ik heb het gezien hoor. Ik kijk graag naar Oranjezomer. Maar inderdaad. Pure nonsens. De Roon speelde echt meer dan prima. Goede pot

14 juni 2021 om 08:23

T is meer als vd gijp zegt. Hij deed wat er van hem verwacht werd goed, die ballen afpakken. Maar had gravenberch die ook niet af kunnen pakken? Die blijft voetballend beter

14 juni 2021 om 11:14

Inderdaad. De Roon deed het primA, maar toch denk je dan dat elke spelers dat had kunnen doen. Eigenlijk was het hele middenveld wel een beetje apart. Niet dat ze slecht speelden, maar vooral 1e helft vielen er zo'n grote gaten dat je dacht van waar is ons complete middenveld gebleven? Dat moet echt nog gaan verbeteren

14 juni 2021 om 12:49

Vd Gijp begrijpt niks van verdedigen. Kan hij niks aan doen, hij deed het vroeger zelf nooit. Als je Gravenberch opsteld, dan zal die veel voor de bal zijn, hij heeft veel aanvals drang. Is bij Ajax prima want daar hebben we Alvarez voor in de controlerende middenvelder rol. Bij Oranje speelt de Roon juist in die rol, controlerend op het middenveld. Ballen veroveren en inleveren bij Frenkie.

14 juni 2021 om 12:59

Hoe leg je ons hele goed jaar in de CL dan uit? Zonder een bal afpakken op 6 maar een elftal vol met voetbal die de grootste clubs aan gort heeft gespeeld, een balafpakker heeft nut als je Kante bent die ook nog een kan voetballen.. de Roon kan wel leuk ballen afpakken maar als hij niet breed of terug speelt is het 9 van de 10 keer balverlies, daarbij speelt hij op een camping tempo en laat ook hij veel gaten lopen ondanks dat het zijn taak is dat juist te voorkomen.. Je hebt 3 centrale verdedigers, dan is een sloper op 6 imo niet echt nodig

14 juni 2021 om 13:00

Nee, ik denk dus niet dat Gravenberch, of Klaassen de ballen zo goed had kunnen afpakken en zich positioneel zo kunnen opstellen dat er vele potentiele aanvallen van Oekraïne in de kiem werden gesmoord.

De Roon speelde een goede wedstrijd. Aan de bal zijn Gravenberch en Klaassen natuurlijk een stuk sterker dan hij, maar dan moet iemand anders (De Jong/blind/de Vrij) dat gedeelte maar oppakken.

In de 2e helft had hij minder onderscheppingen en leverde hij de balletjes prima in bij de spelers die de opbouw moesten verzorgen.

14 juni 2021 om 13:39

Als je aanvallend beter bent, dan hoef je natuurlijk ook minder te verdedigen. Deze spelers hebben wij in het nederlands elftal niet. Daarnaast had je natuurlijk de ligt achterin die echt alles tegenhield. En we moeten ook eerlijk zijn. Tegen bijv. Bayern had dit helemaal verkeerd kunnen aflopen. Ik zou ook graag Gravenberch zien, maar ik weet niet of dit het juiste moment is omdat te wijzigen.

14 juni 2021 om 15:13

Denk ik ook. Die ballen pakt Blind ook af, die is de meester der positioneren. Maar daarnaast kan die ook heel lekker opbouwen...naar voren ipv breed.

14 juni 2021 om 16:56

Blind liep gisteren anders wel het spel behoorlijk te vertragen, ik heb niets tegen Blind maar het gaat allemaal wel in de laagste versnelling. Juist tegen ploegen als Oekraïne moet er meer snelheid in het spel gebracht worden en het tegendeel gebeurde.

14 juni 2021 om 08:37

De eerste helft dan he, daar speelde hij goed en was hij belangrijk op enkele cruciale momenten. Maar bij de 1e tegen goal vroeg ik mij af waar hij was. ( ondanks de fouten van Wijndal en AKE). De tweede helft is hij onzichtbaar geweest en levert hij geen enkele actie of pass af die het verschil maakte.
In die zin ben ik het roerend eens met Derksen. Zet Gravenberch er in en je krijgt er diepgang en creativiteit voor terug. Je zag dat de Roon de schakel was waar het passen, snelheid en creativiteit ophield.

14 juni 2021 om 09:14

Volgensmij gaf de Roon die bal op Dumfries waaruit de 1-0 kwam.

14 juni 2021 om 09:36

Het ding is gewoon, de Roon speelde de wedstrijden hiervoor ZO slecht dat het nu gewoon goed lijkt. Is ook gewoon een slimme tactiek van de Roon. Nu kunnen veel zeggen; maar wat deed hij fout dan? Weinig inderdaad in eerste oog opslag, maar ik vond hem ook niets bijzonders toevoegen, dat slot op de deur viel ook zwaar tegen, eerder een veter knoopje om de deur want Oranje was verdedigend vrij onzeker. Pas toen de Vrij door had dat hij niet achteruit moest verdedigen omdat blind, de jong, timber, drumvries en wijnaldum allemaal vanuit druk verdedigen was Nederland heer en meester op het veld en vond ik de Vrij eindelijk goed (was duidelijk de enige die aanvallend wist hoe 532 werkte). Maar zoals ik zei, De Roon was niet zo slecht vandaag maar ook zeker niet goed en Gravenberch doet het daar 100 minstens net zo goed met de nadruk op minstens.

14 juni 2021 om 09:56

@toivonenboer
Hij gaf inderdaad die bal, maar die was niet goed. De intentie wel maar de uitvoering niet, je hebt gewoon mazzel dat die verdediger van Oekraïne die bal helemaal verkeerd verwerkt waardoor Dumfries door kon.
Ik vond de Roon echter doen wat hij moest doen, hij deed wat hij moest doen, op het veld staan en eigenlijk niet opvallen, dan heeft hij een goede wedstrijd gespeeld. Hij zat er een aantal goed tussen op cruciale momenten dus gewoon een verdiende 6+ voor zijn optreden vandaag.

14 juni 2021 om 09:57

En dumfries gaf hem voor, die had eigenlijk op weghorst moeten zijn maar ging richting Depay en toen kwam de keeper er tussen die hem richting Wijnaldum rikte waarop Wijnaldum de bal voor zijn voeten kreeg en in het goal schoot. En toen was het sprookje uit.

15 juni 2021 om 10:23

Gewoon een fout van Ake en Wijndal die eerste tegengoal. Je ziet vanaf de maan dat Yarmolenko naar binnen komt en geplaatst gaat schieten.
Ze stappen ten eerste allebei naar achteren en lijken z'n mindere rechterbeen te dekken.
De Roon heeft hier niks mee te maken.

14 juni 2021 om 13:02

Wat geinig is, is dat jij nu je gelijk denkt te halen, maar Derksen lult weleenswaar vaak uit zijn nek, maar hier heeft hij gewoon een prima punt. Dit keer had de Roon een aantal prima intercepties, waarna hij de bal godzijdank terugspeelde. Hij speelde die ballen dus niet eens breed wat Derksen beweert, wat maar goed is ook, want zo heeft de Roon in het recente verleden diverse counters van de tegenstander ingeleid. Maar wat ik het mooiste vind, is dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat alleen Marten de Roon dergelijke intercepties kan maken, wat natuurlijk ridicuul is. Denk jij werkelijk dat Gravenberch die intercepties niet zou kunnen maken? Zo niet, dan kom je direct bij het punt wat de mensen bij VI aan tafel willen maken, namelijk dat als je daar iemand neerzet die na een interceptie direct een goede omschakeling kan verzorgen, het elftal veel gevaarlijker is. Die tegenstander is dan vooruit aan het gaat en dan ligt er ruimte. Alleen elftallen die vanuit de omschakeling veelvuldig doelpunten maken, winnen prijzen op het hoogste niveau. Een middenvelder die alleen gaten dichtloopt en ballen onderschept en geen verdere functie heeft, hoort gewoonweg niet in Oranje. Aleen als wij niet betere spelers zouden hebben, maar daar geloof ik niet in. Gravenberch en Koopmeiners zijn veel beter.

14 juni 2021 om 13:15

@doncoxx, nu doe jij weer net of zomaar iedereen die intercepties kan maken. Dat is een kwaliteit. We hebben nou eenmaal geen Van Bommel, De Jong of Davids meer die zowel verdedigend als voetballend goed zijn. Ook een Gravenberch is verdedigend nog niet zo sterk als De Roon en bovengenoemde 3. Of hij naar dat niveau toe kan groeien in verdedigend opzicht is de vraag, maar dat is niet iets wat je op een EK gaat testen. Hij had dat wat mij betreft in de oefeninterlands wel kunnen en moeten testen.

Vond hem wel prima spelen, liep een paar keer goed gaten dicht, en heeft in de omschakeling een paar belangrijke ballen afgepakt. Ik zou hem laten staan!

14 juni 2021 om 00:11

Precies en vond hem goed druk naar voren zetten waardoor we vrij snel de bal terug veroverde

Ik heb niks met de Roon, heb ik vaak genoeg aangegeven. Toch vind ik de kritiek vandaag onterecht. Speelde voor mij echt een van zijn betere wedstrijden voor Oranje, vooral de eerste helft. Ik blijf hopen op een 433 zonder hem maar ik zag wel zijn waarde vandaag, goede wedstrijd van de Roon.

14 juni 2021 om 13:01

Absoluut een van zijn beste wedstrijden in Oranje. De lat moet wel hoger dan dat hoor. Dat is het probleem met deze jongen, het is allemaal beperkt.

Hij is nu waardevol geblekeb, maar je mag toch wel wat meer verwachten van een middenvelder van Oranje dan een ballenveroveraar? Hij wint amper een duel, weinig creativiteit.

Die verdediger van oekraine verwerkte die "steekpass" echt belabberd, want krijgt hem gewoon in de voeten. Ik denk dat ie gewoon schrok van zo een kutbal!

Ik vond de Roon echt sterk vandaag, dus snap de kritiek van Derksen niet helemaal. In de oefenwedstrijden was de Roon ook niet goed, maar je moet hem wel credits geven als hij wel goed speelt zoals vandaag. Veroverde veel ballen en speelde betrouwbaar. Samen met de Jong en Wijnaldum was middenveld ijzersterk vandaag.

De Roon viel totaal niet op, wat juist positief is voor een dergelijke speler. Heeft goed de ballen afgejaagd, waardoor Oranje weer in balbezit kwam. Ik vraag me oprecht af wat men van hem verwacht?

14 juni 2021 om 09:16

Er wordt verwacht dat iedere middenvelder geweldig is met de bal maar ten slotte zijn mannetje gemakkelijk laat lopen waaruit tegendoelpunten ontstaan.

14 juni 2021 om 15:10

@toivonenboer,

Het liefst vergelijk ik de Roon met Alvarez. Beide moeten namelijk zorgen voor de balans. Alvarez valt bij Ajax eigenlijk pas echt op als Ajax minder geconcentreerd is dan wel een lastige wedstrijd/fase speelt. Hij valt dan of op omdat hij het spel moet gaan maken wat hij niet kan of hij valt op met ingrepen waar opeens grote kansen/goals dreigen te ontstaan.

Als we de Roon lang die lat leggen ontbrak hij echt mega vaak en speelde hij een zeer zwakke wedstrijd al in de eerste helft. Bij een paar counters moest Timber met een rotvaart terug om deze eruit te halen, ook duikte in de eerste helft spelers van Oekraïne op voor de Steek en als klap op de vuurpijl kunnen ze in de 2e helft vrij inschieten van buiten de 16. Dit zijn allemaal momenten voor spelers die zogenaamd voor de balans zorgen. De roon faalt zelfs in wedstrijden waar hij zogenaamd goed speelt opzichtig op dit gebied. Het zijn niet de jong en wijnaldum (of nog erger Weghorst) die deze gaten moeten dicht lopen, het is de Roon. Dat is zijn taakomschrijving. Constant de balans in de gaten houden, constant de rugdekking van het team zijn en in de weg lopen.

Precies wat ik al dacht. Derksen die na een wedstrijd de negatieve dingen opzoekt. Gruwelprogramma geworden. Heb Derksen nog nooit horen zeggen: heb 90 minuten o hem gelet, en wat voor werekdpartij speelde die.

14 juni 2021 om 06:40

Hij heeft een mening. Diezelfde mening heeft Dick ook. Speel met Gravenberch en Malen. Dan zit er meer schwung in je elftal. Daar hebben zij een punt.

14 juni 2021 om 07:01

Maar je bent ook kwetsbaarder. Zet je Gravenberch erin, dan wordt je echt overlopen. Ook door mindere landen.

De Roon speelde echt meer dan prima. Hij kwam zeker in de eerste helft wel regelmatig in balbezit rond de 16 van Oekraïne, dan heb je inderdaad misschien liever Gravenberch daar. Maar hij was sterk in de duels, pakte veel ballen af en gaf ze dan aan iemand van de goede kleur. Dus waar hij voor staat deed hij goed.

De Roon heeft een paar counters eruit gehaald en 1 goede pass gegeven maar ik vind het inderdaad ook te weinig wanneer je de bal zo vaak hebt als vandaag. Als het elftal wat beter op elkaar ingespeeld was en de 5-3-2 meester was dan heb je hem niet nodig maar tot die tijd zal hij gewoon starten voor extra zekerheid. Gravenberch mag dan aan de bal een zekerheid zijn maar staat vaak te slapen in de counter het is niet voor niks dat Alvarez nodig is naast hem bij Ajax.

14 juni 2021 om 01:40

En laat dat nou net zijn waarom de Roon in het veld staat. Als balafpakker. Zet Gravenberch daar neer en je wordt compleet overlopen omdat je dan 3 naar voren vliegende middenvelders hebt.

14 juni 2021 om 02:22

Je bedoelt denk ik die pass op Dumfries bij de 2-0? Dat was eerder een fout van die verdediger dan een goede pass. Maar verder speelde hij inderdaad een prima pot.

Zijn er nog mensen die deze man serieus nemen?

De Roon speelde vanavond gewoon goed, hopelijk zet dit gewoon door.

de boer wil gewoon een balafpakker op die positie en daat is grasvenbergh gewoon niet. en tegen grote landen heb je echt een baslafpakker nodig dus lekker laaten staan.

De Roon speelde onopvallend vandaag. En dat wil zeggen dat hij het, voor zijn positie op het veld, uitstekend heeft gedaan. Maarja, Derksen roept al tijden dat hij niet in Oranje hoort. Helaas heeft hij niet de moed te erkennen dat De Roon vandaag goed gevoetbald heeft. Kinderachtig gedoe altijd, lekker eeuwig vasthouden aan je vastgeroeste meninkje.

Vond De Roon wel goed spelen, verdedigde vooruit en gaf de ballen aan de juiste kleur. Soms dacht ik wel van, op rechts en links stonden Dumfries en Wijndal/van Aanholt vrij, maar dan gaf die dan weer aan degene die hem de bal heeft ingepasst, terwijl die makkelijk gewoon een 180 kon maken en dan aan een van die twee kon meegeven, en desnoods gewoon een lange bal geven wat die wel kan, maar te weinig gebruik van maakt. Iets te risicoloos, en was een beetje de oude Blind: tikkie breed, tikkie terug. Maar ja, Derksen zag alleen zijn passinggame, maar benoemde niet zijn intercepties/verdedigende acties, en daar is hij voor.

Dit is letterlijk mee praten met iedereen. Als hij echt had opgelet op de Roon, dan had hij gezien, dat de Roon een prima wedstrijd heeft gespeeld. Johan is hem een beetje kwijt heb ik het idee.

Heb meer het idee dat Johan gewoon iemand altijd zoekt om af te branden.Nu is dit Marten de Roon maar in het verleden kon Dirk Kuyt ook nooit iets goed doen.en nu als analist nog steeds niet of course.
Johan vind het moeilijk om positief te praten over iemand waar die de heletijd op heeft liggen te zeiken. en als het dan eens positief is zit er een maar achter.

Marten heeft het inderdaad goed gedaan het moet een beetje een van Bommel /Nigel de Jong voor stellen al waren hun dominanter aanwezig

De Roon speelde prima, maar ik ben het wel met Derksen eens dat je daar Gravenberch moet zetten, dan had je vandaag misschien in de eerste helft al afstand kunnen nemen van Oekraïne. Neemt niet weg dat de Roon gewoon een goeie pot speelde voor wat er van hem verwacht wordt.

Hij zal nooit een keer positief zijn die brom snor. Wat keek hij zuur .. Altijd maar negatief zijn. De Roon speelde gewoon goed en deed wat hij moest doen. Niks op aan te merken. Dit is gewoon zeuren om het zeuren. Had er vanavond ook duidelijk de p in .. Het leek wel of Derksen oranje liever had zien verliezen zodat hij de boer verder met de grond gelijk had kunnen maken.

Toch, als je dit systeem blijft spelen, zie ik het liefst Gravenberch, Wijnaldum en de Jong op het middenrif, met Malen en Depay voorop.

Weet wel dat de Roon en Weghorst een voldoende scoorden beide, maar ik wil voetbal zien en daarin zijn beide minder als de vervanging die ik net noem.

In Nederland zijn spelers als De Roon echt vaak het pispaaltje als je toch ergens op wilt zeiken. De Roon is inderdaad niet het grote idool voor de jeugd maar gisteren was hij wel weer belangrijk. Hij zat er best vaak tussen en gaf stiekem ook een paar keer best een goede steekbal. De roep om Gravenberch vind ik sowieso een beetje stom. Hij is een leuke speler en een groot talent maar niet meer dan dat, het is niet zo dat spontaan de zon gaat schijnen als je hem erin zet voor De Roon. Voetballend gaat Nederland er dan misschien iets op vooruit maar verdedigend lever je dan een hoop zekerheid in.

De Roon speelde voor zijn doen een goede wedstrijd. Dat rechtvaardigt echter nog steeds de keuze voor hem niet. Het blijft een dissonant op het middenveld. Iedere andere middenvelder zou een verbetering zijn. Gravenberch is gewoon nu al een klasse beter.

De Roon speelde gewoon goed hoor. Ontrtecht kritiek dit. Zat er vaak goed tussen en was ook in balbezit prima. Je hebt iemand nodig die een keer ff hard erin gaat. Gravenberch is technisch beter ja, maar deelt geen beuk uit om de tegenstander tegen te houden.

Geeft aan dat Derksen er totaal geen kijk op heeft. De Roon speelde een hele nuttige pot gisteren.

Als je het optreden van de Roon al wilt bestempelen al nuttig dan wil ik daar nog wel een stuk in mee, maar ik vond het opbouwend/meevoetballend ondermaats. Ik denk dat Gravenberch of Klaassen die verdedigende taken ook wel aankunnen maar er voetballend zeker meer aan zullen toevoegen.wat mij betreft waren de Roon en Depay (veel balverlies, geen creatieve impulsen) de zwakste spelers van Oranje.

14 juni 2021 om 07:44

Heb me dood lopen ergeren aan Depay. Je kon precies zien waarom hij niet tot de absolute top behoort: teveel zelf pingelen, vastlopen en bal kwijt. Gebeurt hem gewoon te vaak, ondanks de belangrijke goals die hij gescoord heeft. Verder 0,0 leiderschap gezien, wat hij zo graag wil uitdragen.

Grappig om te horen dat de man die al het spelvreugde uit Feyenoord wist te halen dit seizoen pleit voor een meer aanvallen ingestelde speler op de verdedigende plek. Puur alleen voor de buhne dit, bah

Ik kijk niet meer naar Voetbal Inside. Het lijkt wel , met name bij Derksen, of het pijn doet om iets positiefs te zeggen over het elftal. Oekraïne vonden ze helemaal niets. Ik verwacht dat Oekraïne nog voor verrassingen gaat zorgen.

Beetje raar deze opmerking. De Roon vond ik namelijk een erg sterke wedstrijd spelen. De Roon is met balbezit niet de beste maar deed dit gister prima, zonder bal was hij enorm belangrijk met zijn verdedigende acties zodat Nederland daarna snel weer kon aanvallen. Off-topic: Ik irriteerde me gisteren enorm aan Wout Weghorst, Depay moest letterlijk alles in zijn eentje creeëren en denk dat een Malen ernaast in dit systeem beter werkt.

De Roon speelde prima, onze verdediging was wankel genoeg met de Roon, als het centrale duo minder onder druk komt te staan en ze redden zich beter kun je De Roon wellicht niet laten spelen tegen Oekrainie. Maar tegen een Frankrijk of Engeland heb je hem weer hard nodig voor de balans.

Allereerst kan ik al niet geloven dat je een hele wedstrijd op De Roon gaat letten, als Oranje net aan het EK begint.

Tevens, als hij dat gedaan heeft, dan heeft die volgens mij niet gekeken. De Roon speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd. En ja: hij is voetballend niet wat je wilt zien op het middenveld, maar daarom staan een Gini en Frenkie er ook nog op!

Goede pot van Marten!!

14 juni 2021 om 12:33

Dat vind ik altijd een vreemde argumentatie. Omdat Gini en Frenkie goede voetballers zijn kunnen we er wel een matige voetballer bij zetten. In mijn optiek kun je beter drie goede voetballers op het middenveld zetten dan twee. De Roon speelde gisteren zeker niet zijn slechtste wedstrijd en ik heb niks tegen die jongen maar Gravenberch en Klaassen zijn gewoon betere opties.

14 juni 2021 om 13:35

Jij wil gravenberch er bij zodat we 3 middenvelders hebben die veel te diep gaan steeds? Jij wil dus dat de verdediging zwaar onder druk komt te staan en we overlopen worden? Jij ziet de reden niet waarom de Roon er in staat?

14 juni 2021 om 16:10

Het zijn profvoetballers. Ik neem aan dat je spelers als Wijnaldum, Frenkie en Gravenberch kunt uitleggen dat ze niet tegelijk loopacties met of zonder bal in de diepte moeten maken. Ik zou Frenkie de Jong op de positie van De Roon zetten en Gravenberch op die van Frenkie. Frenkie speelt bij Barcelona zelfs regelmatig als centrale verdediger. Dan kan hij ook wel inschatten hoe hij de balans moet houden als meest verdedigende middenvelder. De positie net voor de verdediging vind ik zelfs zijn natuurlijke plek. Ook Davy Klaassen heeft (bij Werder Bremen, Ajax en in het Nederlands Elftal) als meest verdedigende middenvelder gespeeld en deed het (net als Propper) al aantoonbaar beter in het Nederlands Elftal dan de Roon.

Ja als je niet verder bent gekomen dan Veendam en Haarlem en Cambuur dan weet je natuurlijk wel waarover hij praat pff, wie neemt deze man nu serieus die is blijven hangen bij v Hanegem en Cruijff maar verder nooit gekeken maar loopt wel allemaal onzin uit te kramen , wat een vent zeg .

14 juni 2021 om 12:53

Waar hij zelf gespeeld heeft is toch helemaam niet relevant? Er zijn tal van ex topspelers die alleen maar onzin uitkramen.

Derksen heeft op bepaalde spelers en personen gewoon een hekel en zal daarom niet van zijn mening veranderen. De Roon vond ik gister als stofzuiger prima speler ook echt de eerste wedstrijd van hem in Oranje dat ik hem goed vond. Hij staat daar ook niet om de mooiste balletjes te geven en dat snapt Derksen niet.

Volgens mij stond de roon gewoon te pitten in de eerste minuten. Liep vaak lucht te dekken tot Gini hem helemaal de huid vol schold.

Vervolgens liep hij goed in de weg bij die oekrainers.

Die steekpass op dumfries was zo matig dat die verdediger er van schrok. Die had de bal overal verwacht, behalve in zíjn voeten.

#geenfan

14 juni 2021 om 13:33

Mag hopen dat Gini ook even uitgescholden werd door de Roon na al die keren balverlies in de eerste helft.

14 juni 2021 om 13:53

Wijnaldum heeft toch echt inmiddels zijn strepen verdiend om er even in te mogen komen.

De Roon staat onder druk op een cruciale rol binnen het team en begint door er een beetje achteraan te hobbelen.

Ik vind Derksen altijd wel ok maar man wat zit hij er hier weer naast. De Roon viel gister juist positief op. Aan de bal prima en zat er een aantal keren heel goed tussen. Ik zie nu wel waarom trainers hem graag er bij willen. Zet gravenberch er bij met Frenkie en Wijnaldum dan heb je 3 middenvelders die aanvallend denken. Frenkie stoomt vaak op en Gravenberch heeft er ook een handje van continu richting strafschopgebied van de tegenstander te vliegen. Dan wordt je helemaal overlopen. de Roon is er voor de balans.

14 juni 2021 om 13:59

Voor de balans? Das mooi. Als ie daar goed in is moet ie lekker op koorddansen gaan.

Je denkt dat Frenkie en wijnaldum en gravenberch als blinde kippen in dat veld gaan rennen ofzo. Gini en Frenki voelen zijn tactisch sws onze sterkste spelers, die snappen heus wel wanneer ze iets dieper kunnen gaan en wanneer niet.

Chargerend zou ik zeggen dat De Roon 90 minuten in de weg heeft gelopen. De eerste 10 bij ons en gelukkig de verdere 80 bij die oekrainers.

In de tweede helft liet De Roon Zinchenko steeds inspelen rondom de Roons positie. De Vrij werd daar al een paar keer kneiterkwaad om.

Ik ben ook geen fan van de Roon maar ik durf wel toe te geven dat hij veel dichtgelopen heeft en gezorgd voor rust aan de bal, Derksen heeft hem vooraf neergesabeld maar voelt zich dan weer te groot om dat toe te geven, liever bijt ie z'n tong af

Van Hanegem pakte ook ballen af. Terwijl hij daar niet voor in t veld stond. En we hebben t nog maar niet over Jan Wouters die er tussen de bedrijven door ook wel ns een heerlijke assist uitgooide. We kunnen t er lang over hebben maar ik vind de Roon weinig extra's hebben. Niets, beter gezegd.

Helaas is Derksen vaak niet objectief, heeft zijn oordeel al reeds geformuleerd voor de wedstrijd is gespeeld. Zo ook nu heeft hij een gehaal andere wedstrijd bekekem dan Wilkem van Hanegem, en die is wel objectief..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren