Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kieft: ‘Ik denk dat De Boer problemen voorzag met hem op de bank’

Laatste update:

Als het aan Wim Kieft ligt, krijgt Maarten Stekelenburg de voorkeur onder de lat in de opstelling van Oranje. Bondscoach Frank de Boer besloot Jasper Cillessen na een positieve coronatest in zijn EK-selectie te vervangen door Marco Bizot. Kieft schrijft in zijn column in De Telegraaf dat De Boer waarschijnlijk al van plan was om Stekelenburg de voorkeur te geven en dat de keuzeheer problemen voorzag met Cillessen op de reservebank.

“Stekelenburg staat dan op doel. Ik denk dat hij sowieso gekeept zou hebben en dat het De Boer niet slecht uitkwam dat Jasper Cillessen een coronabesmetting opliep. Ik denk dat De Boer problemen voorzag met Cillessen op de bank”, stelt Kieft. Als het aan de oud-spits ligt, gaat Oranje in de groepsfase van het EK met een 4-3-3-formatie spelen. Zijn verdediging zou dan bestaan uit Daley Blind, Stefan de Vrij, Matthijs de Ligt en Denzel Dumfries of Jurriën Timber. Op het middenveld kiest Kieft voor Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum.

Kieft zou voor een driekoppige aanval met Memphis Depay, Donyell Malen en Steven Berghuis kiezen. “Die laatste twee zijn in vorm en lijken toch buiten de boot te vallen. Tijdens hun invalbeurten lopen ze zichzelf enigszins voorbij, maar Malen en Berghuis zullen zich erop moeten instellen dat ze de boel moeten redden als het niet loopt met 5-3-2. En dat gaat gebeuren”, voorspelt Kieft. Een basisplaats voor Malen zou volgens de analist ten koste moeten gaan van Wout Weghorst, ondanks dat de spits van VfL Wolfsburg in zijn woorden ‘goed voor de sfeer’ is en Kieft respect heeft voor zijn doorzettingsvermogen.

“Het is gewoon heel knap om vanuit het niets jezelf in de basis te knokken voor het EK. Het ziet er niet gepolijst uit, maar hij is wel beweeglijker dan Luuk de Jong. De afstand moet niet te groot zijn, dan kruipt hij altijd op het juiste moment achter zijn man en in scoringspositie. Dat is een grote kwaliteit van hem en daarop moet je Weghorst gebruiken als medespeler”, aldus Kieft. “Dit alles neemt niet weg dat Donyell Malen voor mij een betere spits is voor het Nederlands elftal dan Weghorst.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kieft voor bondscoach! :-) kan me prima vinden in zijn opstelling. Ben geen fan van berghuis maar beter is er nu niet en hij heeft veel dreiging. Zonde dat hij na die 3 kwalificatie wedstrijden nu op de bank moet voor een ander systeem

12 juni 2021 om 11:02

Ja, laten we starten met een nog niet wedstrijdfitte Blind als linksback; een plek waar hij het hele jaar nog niet gespeeld heeft. Als Blind dan toch linksback speelt, wat me zeer sterk lijkt, moet je zeker niet ook nog eens Timber opstellen. Dan speel je met vier centrale verdedigers achterin en had je net zo goed geen backs mee kunnen nemen. De Vrij als back-up rechtsback, Ake back-up links. Helemaal prima, toch? Dan vergeet ik nog Malen voor Weghorst in een 433. Waar komt die disrespect voor Weghorst toch vandaan? De beste man heeft bijna evenveel goals gescoord voor Wolfsburg als Haaland voor Dortmund. Als hij aanvoer krijgt van Berghuis en Depay, schiet hij ze echt wel binnen.

12 juni 2021 om 11:45

Eens. Blijf het vreemd vinden dat er een week voor het WK geëxperimenteerd wordt met een nieuwe formatie en met spelers die niet op hun normale positie staan. Als De Boer dit had gewild, wat zijn keuze kan zijn, had hij dit al veel eerder kunnen oefenen. Enfin, ik hoop dat ze me positief verrassen.

12 juni 2021 om 11:04

Berghuis had ook prima als back kunnen spelen in een 532 systeem. In 2014 stond Kuyt ook als back namelijk dus een aanvaller daar zetten is niet zo gek. En Berghuis verdedigt ook altijd mee bij Feyenoord en verzet enorm veel werk dus dat is ook geen argument. Voor mij onbegrijpelijk dat je daar Dumfries neerzet en een Berghuis in bloedvorm op de bank zet. Je speelt met 2 backs die alleen maar achteruit denken, en dat is echt een ziekte, helemaal als je dominant wil zijn in een 532 systeem.

12 juni 2021 om 11:20

En Berghuis maakt ook nooit een domme overtreding in de verdediging

12 juni 2021 om 11:31

Dumfries ook wel eens. Maar goed het gaat om de aanval. Je verdediging is dan een fractie minder net als in 2014 maar aanvallend heb je veel meer opties en de verdediging is dan nog lang niet zo zwak als 433.. Dat weegt echt wel tegen elkaar op. Daarnaast levert het gebrek aan techniek en vooruit denken van Dumfries de tegenstander ook meer kansen op uiteindelijk. De afgelopen wedstrijden waren juist het resultaat van een gebrek aan aanvallers, als je nu al de tegenkansen om je oren krijgt, moet je iets verzinnen en niet koppig denken dat het beter wordt tegen betere tegenstanders.

12 juni 2021 om 11:46

Kuijt stond bekend als een harde werker. Die kan je beter op een back-positie zetten (tegen sterke tegenstanders) dan een Berghuis, die inderdaad nogal eens domme tackles inzet. Dat is een risico.

12 juni 2021 om 11:53

Uit frustratie door zijn medespelers niet door gebrek aan techniek of verdedigende kwaliteiten. In Oranje is hij gewoon een andere speler en heeft dat tot op heden niet vertoond. En nogmaals dat risicootje weegt op tegen de voordelen. Waar Dumfries terugdraait en zijn medespelers in gevaar brengt door gebrek aan techniek of afspeelmogelijkheden heb je met Berghuis een klein risico op een verdedigend foutje. Maar daar tegenover staat dat hij opendraait naar voor, speel je makkelijker onder druk uit, creeer je veel meer kansen en kom je zelf vaker tot scoren.

12 juni 2021 om 11:53

Precies ook mijn opstelling! Eindelijk een analist die eens logisch nadenkt

12 juni 2021 om 12:24

"Beter is er nu niet" is precies de reden waarom we dus niet 4-3-3 moeten spelen...

12 juni 2021 om 13:11

Hahaha heerlijk toch die redenatie. Al een jaar loopt iedereen te roepen 532 want met de Ligt, de Vrij en Dijks als cv zijn dat onze beste spelers. Dijks valt weg en ineens is 433 het systeem met beperkte aanvallers.

12 juni 2021 om 13:17

Alsof Berghuis niet genoeg is voor Oranje en we daarom de formatie moeten omgooien.

12 juni 2021 om 13:18

Thamike: probleem is dat De Boer pas op t allerlaatste moment de formatie omgooit. Dan kan je beter met het vertrouwde 4-3-3 spelen

12 juni 2021 om 14:47

@Makallelele volgens mij gooit ie de formatie niet om maar bereid hij een extra formatie voor. Wil je of moet je toch wisselen van systeem dan kun je dat en is niet alles nieuw en weten ze de afspraken. Ook v Gaal moest in de voorbereiding dit systeem inslijten in korte tijd echter was zijn voorbereiding langer. V Gaal switchte zelfs tijden de wedstrijd.

Blijft een hele vreemde move van De Boer. Cillissen zat er voorgaande jaren zonder te spelen nog bij door gebrek aan concurrentie en heeft dat aardig gedaan. Nu speelde hij weer en verdiende hij gewoon de plek onder de lat. Eerlijk gezegd denk ik dat hij nog wel wat beter is dan Stekelenburg. Toch een beetje vriendjespolitiek ben ik bang.
Achja, keuze is gemaakt, kunnen het niet meer terugdraaien, dus morgen juichen we gewoon voor Stekelenburg. Nog steeds een prima keeper natuurlijk, maar deze plek heeft hij meer cadeau gekregen dan echt verdiend.

12 juni 2021 om 12:18

Cillissen is beduidend beter als Stekelenburg. Stekelenburg heeft 11 jaar geledem een fantastisch WK gespeeld en daarna bij iedere club bankzitter geweest. Hij speelt nu bij Ajax 13 potjes en doet dat prima, maar komt echt niet in de buurt bij Cillissen hoor, die deed het de laatste weken weer prima bij Valencia!

12 juni 2021 om 12:34

En toch als het op penalty's aan zou komen ben ik blij dat Steek er staat. Cillessen kan dat gewoon niet. Dan sta je al 1-0 achter.

12 juni 2021 om 12:57

Bij penalty’s kun je gewoon wisselen zoals van Gaal deed. Stekelenburg staat ook niet bekend als penaltykiller.

12 juni 2021 om 12:50

Ik ben het met je eens, maar als je een aantal oud voetballers hoor die met beiden hebben samen gevoetbald gaat bij vrijwel allen de voorkeur uit naar Steek.

14 juni 2021 om 16:28

Dan vraag ik me toch af op basis van wat? Van het verleden? De beste man heeft jaren nauwelijks gekeept, persoonlijk vind ik dan het argument toernooi ervaring echt grote kul.

Als je het Kieft zo hoort zeggen, klinkt het zo logisch! Vooral de jongens voorin kunnen voor spektakel zorgen.

12 juni 2021 om 12:26

Een 29-jarige die nooit hoger dan Feyenoord heeft gespeeld gaat op een EK niet voor spektakel zorgen... Nederland heeft op het moment gewoon hele matige buitenspelers, dus is 5-3-2 een logische keuze.

12 juni 2021 om 12:39

Lovre, zegt de naam Roger Milla wat?

12 juni 2021 om 12:41

Zo'n beetje de enige die wel voor spektakel zorgde bij Feyenoord was Berghuis. Ook vind ik de Premier League toch echt wel een hoger podium. Overigens had ik het over de jongens voorin als geheel.

12 juni 2021 om 12:42

Wat een drogreden. Elke keer als Berghuis er in komt is er gevaar en komen er kansen of goals. En bij Feyenoord speelt hij momenteel onder zijn niveau.

Snap niet dat mensen telkens met dit idee blijven komen. Jasper Cillessen is zelfs door Frank de Boer al aangewezen als eerste doelman voor het EK alvorens hij corona kreeg. Als echt het idee was om Stekelenburg eerste doelman te maken, had Frank de Boer een Cillessen echt niet publiekelijk tot eerste doelman uitgeroepen. Stel je voor dat Jasper geen corona had gekregen of dat hij wel weer vrij rap bij de selectie kon aansluiten, dan kun je ook niet zo maar Stekelenburg alsnog de voorkeur geven.

12 juni 2021 om 10:47

Ik snap je punt maar op dit moment is Frank tot alles in staat.

Kieft heeft meer verstand van voetballen dan heel die fam de Boer. Frank de Boer heeft een vies en gemeen spel gespeeld en dat de Knvb hierin trapt. Een grote nietsnut is het en na een wedstrijd kunnen we hem niet meteen beoordelen maar hetgeen hij tot heden heeft gepresteerd was nul, komma nul. We moeten hopen dat Depay een goede wedstrijd speelt anders zie ik het lijk al drijven. Als zelf spelers al in opstand komen dan wil dit veel zeggen. Volgens ze zeggen is de sfeer in de groep heel goed, als dat is dan gaan ze niet klagen over het systeem en dat men liever anders speelt. Dit gehele systeem is tegen beter weten in maar helaas heeft de Boer een plank voor zijn hoofd en een geen plank maar een Balk. Jammer dat zo'n persoon is aangetrokken als bondscoach die er niets van snapt.

Ik ben een groot fan van Daley Blind, maar in een 4-3-3 systeem als linksback vind ik hem kwetsbaar. In een 5-3-2 systeem komt die dan veel beter tot zijn recht. Bij 4-3-3 zou ik altijd voor Wijndal kiezen en dan blind centraal naast de Ligt/de vrij. Of blind op de plek van De Roon. Maar zou hen dus altijd inpassen. Wat betreft de rechtsback zou ik ook voor Timber kiezen. Vind hem veel meer voetballende kwaliteiten hebben dan Dumfries. Speel je 4-3-3 zou ik voorin altijd voor individuele klasse en snelheid kiezen. Dus Depay-Malen-Gakpo in dit geval. Ben geen fan van Berghuis en vind hem persoonlijk tekort komen voor Oranje. Speel je 5-3-2 Dan zou mijn keuze voorin altijd Depay/Malen zijn. Kun je wanneer de tegenstander kapot is Weghorst/De Jong brengen. Lijkt me persoonlijk niet fijn als je na 60 minuten moeten sleuren ineens 2 fysieke beren tegenover je krijgt. Ook voorspel ik dat Frank behoudend gaat beginnen en uiteindelijk tot de conclusie komt dat die Malen/Gakpo & Gravenbergh moet inpassen om een goed voetballende machine te krijgen. Helaas zal dit te laat gebeuren en liggen we er na de 1/8 finale uit. Al hoop ik natuurlijk op een wonder.

Of 5-2-3 spelen. Dumfries, de Ligt, de Vrij, Blind/Ake, Wijndal/van Aanholt, Wijnaldum, de Jong, Berghuis, Weghorst, Depay. Ben je van de discussie de Roon/Gravenberch af. En hebben de backs eindelijk iemand voor zich.

100% met Wim eens. Zou ook precies mijn opstelling zijn.

Blind als linksachter is een armoedige keuze. Niks ten nadele van Blind, maar als back heb je met Wijndal echt een veel betere optie en zeker ook meer snelheid.

Blind moet in het centrum zetten of anders op de bank. De ligt en de Vrij zijn als CV alleen beter , spelen op een veel hoger niveau en staan in de competitie tegenover spelers als Immobile, CR7, Lukaku etc

Stekelenburg (38 jaar) discussie over mogelijk eerste keeper, Weghorst in de spits, wingbacks die heel belangrijk worden gemaakt, 5-3-2, Depay moet de 'leider' worden van de ploeg. Wauw, wat is Oranje ver weggezakt zeg...

Ik vind de opstelling van Frank de Boer best wel logisch in elkaar spelen. Ja, de meeste spelers zijn dit systeem niet gewend maar dat kan juist ook een voordeel zijn. We zijn scherper in situaties die we niet gewend zijn, dit nieuwe systeem kan dan ook de frisheid en scherpte naar boven brengen die nodig is. Bovendien kunnen we onze beste spelers allemaal op het veld zetten en als ze het systeem gaan begrijpen zullen ze allemaal ook steeds meer in hun kracht komen te spelen. Nu ze een volle week hebben om de basiselementen van het systeem erin te slijpen verwacht ik tegen Oekraïne progressie te zien in het spel. Volledig gepolijst zal het ongetwijfeld nog niet zijn en dat hoeft ook niet. Het voornaamste is dat de verdedigende organisatie de gehele wedstrijd goed blijft want we hebben in de selectie voldoende aanvallende kwaliteiten om tot scoren te komen tegen Oekraïne.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren