Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermoedelijke opstellingen Nederland - Oekraïne: De Boer hakt knopen door

Laatste update:

Het Nederlands elftal kwam op 12 juli 2014 voor het laatst in actie op een eindtoernooi. Nu, bijna zeven jaar na de WK-troostfinale tegen Brazilië, gaat voor Oranje het EK van start met een wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA tegen Oekraïne (21.00 uur). Na een rommelige voorbereiding moet het team van Frank de Boer er staan in het eerste groepsduel. Met Oekraïne treft Nederland direct de zwaarste tegenstander uit de poule. Het team van Andriy Shevchenko kwalificeerde zich op indrukwekkende wijze voor het EK door onder meer Portugal onder zich te houden.

De gebrekkige communicatie richting de afvallers voor de EK-selectie, de verwarring over het aantal speelminuten van Donny van de Beek bij Manchester United, de absentie van Jasper Cillessen, het gelijkspel tegen Schotland, de liesblessure van Matthijs de Ligt, het vertrek van Van de Beek, de keuze tussen Maarten Stekelenburg en Tim Krul, en de discussie over het 5-3-2-systeem. De randzaken waren volop aanwezig rond het Nederlands elftal in voorbereiding op het EK. Waar de negativiteit rond Oranje onder Ronald Koeman was verdwenen, keerde dit vlak voor de start van het toernooi weer terug onder het bewind van De Boer. Met name het 5-3-2-systeem was voer voor discussie, zeker ook omdat Nederland met deze speelwijze allesbehalve overtuigde in de oefenduels met Schotland (2-2) en Georgië (3-0). Met een overwinning op Oekraïne hoopt de Oranje-selectie af te rekenen met het chagrijn.

Eenvoudig wordt dat niet, want Oekraïne is een tegenstander om serieus rekening mee te houden. De ploeg van Shevchenko, die de tenten heeft opgeslagen nabij Boekarest en daar ook de twee andere groepswedstrijden afwerkt, maakte indruk tijdens de EK-kwalificatie. Oekraïne, dat vrijdag naar Amsterdam afreisde, eindigde op de eerste plaats in een poule met Portugal, Servië, Luxemburg en Litouwen. In de Nations League werd vorig jaar gewonnen van Spanje en Zwitserland, terwijl bij de start van de WK-kwalificatie eind maart regerend wereldkampioen Frankrijk op 1-1 werd gehouden. Daartegenover stonden echter ook gelijke spelen tegen Finland (1-1), Kazachstan (1-1) en Bahrein (1-1). Het team van Shevchenko heeft geen ontzag voor grote voetballanden. Zo zal er ook zeker geen ontzag zijn voor Oranje. Integendeel, ‘arrogante’ uitspraken van De Boer werken als een rode lap op een stier bij Oekraïne.

Het artikel gaat verder onder de video
Janssen over relatie De Boer: 'Daarin zijn er betere trainers'
Meer video's

‘Arrogante’ uitspraken van De Boer zijn extra motivatie voor herboren Oekraïne

De spelers van Oekraïne zijn extra gemotiveerd door een opvallende uitspraak van Frank de Boer.Lees artikel

Met resterende groepswedstrijden tegen Noord-Macedonië en Oostenrijk zou een gelijkspel tegen Oranje geen verkeerde uitslag zijn voor Oekraïne. Dynamo Kiev-aanvaller Artem Besedin benadrukte op een persconferentie echter dat er zondagavond vol voor de winst gespeeld gaat worden. “Wij spelen niet voor een gelijkspel, dat is de verkeerde instelling. We hebben grote ambities en willen dit toernooi zo ver mogelijk komen. Daarom spelen wij voor de overwinning. Dat doen we tegen iedere tegenstander.” Ook Roman Bezus, middenvelder van KAA Gent, wil winnen van Oranje. Dat Nederland in een ander systeem gaat spelen, doet hem weinig. “Nederland is een sterk team en wij willen hen verslaan. We spelen ons eigen spel met ons eigen systeem, ongeacht welke tactieken en stijlen zij kiezen tegen ons.”

Van 4-3-3 naar 5-3-2 naar 3-5-2
De Boer maakte zaterdag op de persconferentie duidelijk dat hij kiest voor het nieuwe systeem. Hij noemde het opvallend genoeg niet 5-3-2, maar 3-5-2. “We proberen altijd dominant te voetballen en dat willen we ook met dit systeem. 5-3-2 vind ik negatief klinken, met 3-5-2 heb je al minder verdedigers. We willen het spel in handen krijgen, dat betekent dat je wingbacks altijd vrij hoog staan. Ik denk dat we met deze opstelling de beste mensen op de goede plekken hebben. Spelers die het hele jaar top hebben gespeeld”, zei hij over het strijdplan. Volgens aanvoerder Georginio Wijnaldum zijn ook de spelers positief over het systeem. “Het is ook meer hoe je het invult. Iedereen is het gewend om 4-3-3 te spelen, dus je hebt je voorkeur, maar dit systeem is goed ontvangen door de spelers. We hebben in de wedstrijden gezien wat we goed deden en niet goed deden en daar zijn we mee aan de slag gegaan”, aldus Wijnaldum.

Wijnaldum liet tijdens de persconferentie weten dat het vertrouwen in de selectie in het nieuwe systeem de afgelopen dagen is gegroeid. "Maar dat is ook logisch. Dit is een systeem dat niet iedereen gespeeld heeft, voor sommigen is het nieuw. Dat kon je ook wel zien in het veld, maar daar moet je niet van slag van raken. We hebben het geanalyseerd en zijn erop gaan trainen. Dat geeft vertrouwen: dingen die slecht gingen, gingen op de trainingen al beter." Tijdens de afsluitende training vloog er een vliegtuig boven het trainingsveld met een boodschap: 'Frank, gewoon 4-3-3!'. "Dat is natuurlijk niet iets wat je vaak meemaakt, maar het is niet iets dat we heel groot moeten maken. Dit is gewoon iemand die een mening heeft en het zo heeft laten zien", reageerde Wijnaldum. "Ik heb ook een vliegtuigje gehuurd, met als tekst: 'Bedankt voor de tip, maar het blijft 3-5-2'", reageerde De Boer met een knipoog.

Blessures en afwezigen
Aan de kant van Oranje is het ontbreken van aanvoerder Virgil van Dijk een groot gemis. Cillessen is er door een positieve coronatest niet bij, terwijl Van de Beek de EK-selectie heeft verlaten vanwege een aanhoudende liesblessure. Voor het duel met Oekraïne was Matthijs de Ligt lange tijd het enige vraagteken. De Juventus-verdediger zat tegen Georgië geblesseerd op de tribune en hij gaf afgelopen week aan dat de wedstrijd van zondag voor hem een race tegen de klok is. Zaterdag maakte De Boer bekend dat De Ligt niet bij de wedstrijdselectie zal zitten. “Als het heel spannend was geweest had hij wel gespeeld. Maar we hebben nog twee groepswedstrijden te spelen en we wilden geen risico nemen”, aldus De Boer.

Daley Blind maakte vorige week zondag zijn rentree na zijn enkelblessure. Hij werd na 45 minuten spelen gewisseld en kan terugkijken op een goede rentree. Hij kan zondagavond aan de aftrap verschijnen. Bij Oekraïne waren de zorgen de afgelopen dagen het grootst om Viktor Tsygankov, middenvelder van Dynamo Kiev. Hij moest de afgelopen twee vriendschappelijke wedstrijden laten schieten vanwege een kuitblessure. Tsygankov werkte de afgelopen dagen apart van de groep aan zijn herstel en volgens de UEFA is hij pas weer aangesloten bij de groep.

Vermoedelijke opstellingen
Maarten Stekelenburg heeft de concurrentiestrijd met Tim Krul gewonnen voor een plek onder de lat en zal dan ook tegen Oekraïne het doel verdedigen. “Uiteindelijk is het een gevoel. Het ging tussen Tim en Maarten. Het is een hele moeilijke keuze geweest, maar uiteindelijk is het mijn gevoel geweest. Heel veel respect voor Tim, maar ik kies nu voor Maarten”, zei De Boer zaterdag. De Ligt kampte de afgelopen week met een liesblessure en voor hem komt de wedstrijd te vroeg. Daardoor kan het negentienjarige Ajax-talent Jurriën Timber zich opmaken voor zijn derde basisplaats op rij en eerste minuten op een eindtoernooi. Hij maakte de afgelopen twee oefenduels indruk in de achterhoede en krijgt het vertrouwen van De Boer. Hij is samen met Stefan de Vrij en Daley Blind een van de drie centrumverdedigers.

Denzel Dumfries en Owen Wijndal zijn naar verwachting de twee wingbacks van Oranje. De AZ-back komt op de linkerflank tot dusver nog niet volledig uit de verf in het 5-3-2-systeem, maar lijkt desondanks de voorkeur te krijgen boven Crystal Palace-back Patrick van Aanholt. Wie met name in negatief opzicht opviel tegen Georgië was Marten de Roon, die ook tegen Schotland al geen verpletterende indruk maakte. De Atalanta-middenvelder kreeg de afgelopen dagen veel kritiek te verwerken en menig analist ziet liever Ryan Gravenberch op zijn positie. Toch verwacht het Algemeen Dagblad dat De Boer vasthoudt aan De Roon op het middenveld en hij het Ajax-talent achter de hand houdt.

Het middenveld zal verder bestaan uit Frenkie de Jong en de kersverse Paris Saint-Germain-aanwinst Wijnaldum. In de voorhoede lijkt Wout Weghorst de concurrentiestrijd gewonnen te hebben van Luuk de Jong. De spits van VfL Wolfsburg kreeg de afgelopen twee oefenduels het vertrouwen en tekende tegen Georgië voor zijn eerste interlanddoelpunt. Hij deed dat op aangeven van Memphis Depay, die tegen Oekraïne weer naast hem zal plaatsnemen in de voorhoede. De Boer gaf zijn opstelling nog niet prijs, maar liet weten dat de wissels het hem lastig maken: "Er zijn spelers die op de deur zitten te kloppen en laten weten dat ze er klaar voor zijn", aldus de trainer zaterdag tijdens de persconferentie.

De vermoedelijke opstelling van Oranje volgens het Algemeen Dagblad.

Vermoedelijke opstelling Nederland: Stekelenburg; Dumfries, Timber, De Vrij, Blind, Wijndal; De Roon, Wijnaldum, F. De Jong; Weghorst, Depay

Vermoedelijke opstelling Oekraïne: Bushchan; Karavaev, Zabarnyi, Matviyenko, Mykolenko; Zinchenko, Sydorchuk, Malinovskyi; Yarmolenko, Yaremchuk, Zubkov

Wat verwacht jij van Nederland - Oekraïne?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat wordt helemaal niks met deze opstelling. 532 werkt niet en dan ook nog eens de Roon op het middenveld erbij. Zet dan op zijn minst nog Gravenberch erin, want hij voegt nog wat toe itt de Roon.

12 juni 2021 om 14:54

532 heeft niet mijn voorkeur, maar het passeren van Gravenberch vind ik echt bizar. Als niet-ajacied zou ook bij mij hij een zekerheid zijn...

13 juni 2021 om 09:16

Ik snap oprecht niet dat dumfries elke keer opgesteld wordt in zo'n opstelling. Karsdorp is als je zo hoog wil spelen een veel betere optie, maar die neem je dan niet mee bij deze speelwijze, onbegrijpelijk in mijn ogen. Of Timber, die kan dat ook beter dan Dumfries.Het vervelende bij Dumfries is dat hij verdedigend prima is, maar als je wilt aanvallen vaker in de weg loopt dan een goede voortzetting heeft.

12 juni 2021 om 14:55

Je bent ook een stofzuiger nodig. Die de verdedigende taken uitvoert. En de Roon speelt bij Atalanta in hetzelfde systeem

12 juni 2021 om 15:03

Ja dat stofzuigen werkte ook perfect afgelopen wedstrijden. Op dit moment is het gewoon kop in het zand en gaan. Er wordt niks geleerd en logica van de selectie ontbreekt.

12 juni 2021 om 15:10

Je kijkt aan je naam en profielfoto veel vaker naar de Serie A dan ik, maar zo'n echt verdedigende middenvelder heb je toch juist niet in het systeem dat Atalanta speelt? Voorheen speelde Papu Gomez daar heel kort achter de twee spitsen, waardoor de twee ''zessen' veel meer box-to-box spelers zijn dan echte stofzuigers? Als je net als Nederland toch met twee verdedigende middenvelders én drie centrale verdedigers speelt kun je daar denk ik beter een voetballer naast zetten i.p.v. een echte stofzuiger, die de Roon ook helemaal niet is volgens mij. Bij een stofzuiger denk ik aan een Casemiro, een Kanté bij Frankrijk, of een Rodri bij City. Qua niveau zijn ze natuurlijk sowieso niet vergelijkbaar, maar qua positie en taken in het veld volgens mij ook niet echt.

12 juni 2021 om 15:18

PSVMANUNITED de Roon is wel degelijk de stofzuiger bij Atalanta. Je zegt dat NL met 2 verdedigende middenvelders speelt, ik denk juist met 1. En de Roon kan zich uiteraard niet meten met de spelers die jij net noemt

12 juni 2021 om 16:01

De Roon is een prima stofzuiger, maar het probleem is dat hij voornamelijk zijn eigen fouten corrigeert! Gewoon Berghuis erin voor Timber en 433 spelen!

12 juni 2021 om 21:30

@SCIREA1897 dat van Atalanta wist ik niet inderdaad. De Jong speelt wel verder naar voren inderdaad, maar is toch redelijk verdedigend ingesteld, hij pakt behoorlijk vaak de bal af op het middenveld en voert redelijk wat verdedigende taken uit, al is hij wel verder naar voren komen te spelen. Maar met een voetballer als De Jong die nog zoveel werk verricht verdedigend denk ik dat je beter zonder echte stofzuiger kunt spelen, ook omdat je al drie centrale verdedigers hebt en je als tegenstander gewoon Frenkie kunt vastzetten en het hele spel is ontregeld.

13 juni 2021 om 10:16

Dat Atalanta in hetzelfde systeem zou spelen lees ik vaker maar klopt zeker niet. Atalanta speelt 523 dus met 2 centrale middenvelders. Belang van een stofzuiger is in dat systeem veel groter

13 juni 2021 om 12:41

De roon is wel een stofzuiger van een B merk dan. Eentje die veel geluid maakt en weinig zuigt. Bij een stofzuiger denk je aan een beest als Kante of de Jong. De roon is een schriel mannetje. Ze eten hem met huid en haar op. En voetballen kan ie al.helenaal niet. Dat maakt het voor de tegenstander heel eenvoudig: Frenkie afdekken en er is geen enkele opbouw.

13 juni 2021 om 18:07

Het probleem is dus een gebrek aan een Papu Gomez bij Nederland. Je speelt met 5 verdedigers (hoe je het ook noemt), vervolgens komt frenkie in de bal, de Roon in de bal, en Wijnaldum beweegt naar de flank. Er is dus geen nummer 10. De Boer wil depay uit laten zakken naar die 10, maar dan komt het volgende probleem: geen diepgang. Weghorst heeft die snelheid niet en ook je wingbacks spelen te laag voor diepgang. Drama dus.

13 juni 2021 om 19:05

Wat bouwt Frenkie op dan? Ik zie hem constant onnodig lang met de bal lopen om vervolgens een tikkie breed of terug te geven. Dat ligt niet alleen aan De Roon want bij Barca speelt hij ook vaak zo

12 juni 2021 om 15:11

Precies. 532 werkte in de tijd van Van Gaal, toen je nog spelers als Sneijder, Van Persie, Robben had. Maar nu heb je daar gewoon de spelers niet voor. Het feit dat deze coach daar gewoon koppig aan vasthoudt, maakt hem totaal ongeschikt!

12 juni 2021 om 15:17

Juist wel nu! we hebben namelijk maar 1 redelijke vleugelspeler met berghuis. Met 532 haal je uit je beste spelers het beste rendement.

12 juni 2021 om 15:13

Wat weet de boer er toch een ontiegelijk matig elftal van te maken. Zo onnodig slecht dit.

12 juni 2021 om 15:53

Gravenberch kan dat toch helemaal niet invullen. Ja, natuurlijk is hij technisch vaardiger, maar verdedigend niks waard

12 juni 2021 om 17:18

Mee eens, in deze opstelling moet je gwn met gravenberch spelen ipv de room. Ik zou persoonlijk toch timber proberen op de wingback omdat ik dumfries voetballend te kort vind komen voor een dominant systeem. Ondanks dat ik het weghorst gun zie ik liever malen. Maar bij weghorst bennje wel gegarandeerd van doelpunten

12 juni 2021 om 17:50

En geen Aké, maar wel Blind. We gaan het lastig krijgen inderdaad

13 juni 2021 om 10:27

De linker centrale verdediger zal met name met Yaremchuk en Yarmolenko te maken krijgen, totaal geen snelle beweeglijk spelers dus. Dan zou ik ook te allen tijde Blind boven Aké vanwege zijn kwaliteiten aan de bal. We hebben al zo weinig voetbal in deze ploeg, haal je Blind ook nog weg dan wordt het wel erg mager hoor. Logische keuze. Tegen hele snelle spitsen is Aké bij in het centrum zeker geen overbodige luxe gezien De Vrij ook niet razendsnel is.

12 juni 2021 om 23:24

Jij bent, net als de meesten, vergeten dat FdB tot voor kort 4-3-3 speelden. De WK kwalificatie, al die wedstrijden werden met het vertrouwde systeem gespeeld. Maar dat ging niet, we werden afgedroogd door laagvlieger Turkije en we hadden moeite met Letland en zelfs Gibraltar ging moeizaam. Het spel was met 4-3-3 statisch en stroperig. Serieus, ik ben VI aan het kijken en ik weet niet wat ik hoor. Men is allemaal gek geworden. Goed, als ik iets anders zou spelen, iets defensiever zou spelen, zou ik Tuchels 5-2-3 spelen, maar alsd ik Belgie vandaag weer zie in dat systeem, met al die toppers, word ik daar ook niet blij van. Die worden weer geen kampioen met al die toppers. Overigens ook hilarisch dat Johan Derksen opeens 100 gedraaid is inzake Weghorst; overigens zeer terecht, want het gaat Wout te snel.

13 juni 2021 om 18:44

Maar ligt dat nou echt aan het systeem of aan de manier waarop 4-3-3 onder De Boer word ingevuld? Laten we eerlijk zijn; dit is niet de eerste keer dat we dat stroperige van hem te zien krijgen. Misschien moeten we toch gewoon concluderen dat De Boer een slechte tacticus is, want het verschil tussen Oranje onder Koeman en Oranje onder De Boer is echt heel groot. Van Dijk is een simpel excuus, maar dat is natuurlijk niet de hoofdoorzaak; dat zien we allemaal. De complete kern rendeert niet (behalve Memphis).

13 juni 2021 om 12:42

En waarschijnlijk zou je als hij gravenbergh had opgesteld geschreven hebben dat hij de rhoon erin miest zetten want die zorgt voor verdedigende balans en heeft meer ervaring bla bla bla… wat deze bondscoach ook doet het zal altijd wel negatief worden uitgelegd hier. Ik heb er wel vetrouwen in met De Boer, gewoon onze beste coach vd afgelopen 10 jaar!

13 juni 2021 om 17:55

Ja want Van Marwijk en Koeman waren de trainers van het hockeyteam.

13 juni 2021 om 19:07

Niet zo vreemd dat mensen negatief zijn. Het verschil van het Oranje van FdB is een verschil van dag en nacht met het Oranje van Koeman

13 juni 2021 om 17:54

Niet zo negatief mensen! Zet je Oranje bril op en er staat hier gewoon een fantastisch elftal met 4 absolute wereldtoppers!! Walk over dit, iedereen doet het in de broek voor Oranje!!!

13 juni 2021 om 18:01

Niet zo piepen, heb eens wat vertrouwen in onze bondscoach en anders ga jezelf een keer solliciteren kunnen wij daarna jou afschieten.. Niks mis met deze opstelling, let maar op vandaag

Een 4-3-3 met Stekelenburg, Timber, De Ligt, De Vrij, Blind, De Roon, De Jong, Wijnaldum, Berghuis, Depay en Promes graag. Voor het eerste duel De Ligt inruilen voor Ake. In een 5-3-2 graag Stekelenburg, Dumfries, Timber, De Vrij, De Ligt (nu Ake), Blind, Gravenberch, De Jong, Wijnaldum, Depay en Malen.

12 juni 2021 om 15:02

Promes....zet desnoods Weghorst daar neer, maar aub geen promes...gewoom met malen op die plek of depay naar de flank en weghorst erin, maar promes...wat hij doet bij oranje...

12 juni 2021 om 15:40

Blind is veel te sloom om op de zijkant te spelen. Zeker aangezien je nog wat counter landen gaat treffen.

De Roon, Dumfries, Wijndal dat word weer genieten, balletjes terug en breed en waarschijnlijk een paar over de zijlijn.

12 juni 2021 om 15:17

Ja worden Dumfries en Wijndal opgevangen door hun backs ben je in één klap vleugellam en staan Depay en Weghorst op een eiland. Heel voorspelbaar.

12 juni 2021 om 17:53

En Blind, dus Oekraïne gaat zeker kansen krijgen. En kunnen straks (prijs)schieten op Steek. Dit is geen fijne opstelling inderdaad

13 juni 2021 om 17:56

Als je wilt, heb ik nog wel wat Azijn voor je, kan je nog even doorgaan....

Goede opstelling, niets op aan te merken. Laat de papagaaien maar praten. NL heeft geen spelers voor 433. Voorafgaand aan elk toernooi die negatieve reacties

12 juni 2021 om 14:55

Je weet dat de complete selectie, op de Vrij en de Roon na, wekelijks in een 4-3-3 speelt?

12 juni 2021 om 15:02

Daarom zeg ik dit ook.

12 juni 2021 om 15:19

dat betekend niet dat we spelers gebben voor een 433 opstelling. we hebben spelers voor een 532 opstelling. in een 433 opstelling hen je snelle buitenspelers nodig en die hebben we niet.

12 juni 2021 om 15:24

Klopt helemaal martijnovic. Maar mensen moeten nou eenmaal iets te zeuren hebben.

12 juni 2021 om 15:36

Ik heb liever iets te zeuren dan totaal geen verstand van formaties en tactiek.

12 juni 2021 om 15:42

Je weet ook dat de Vrij op dit systeem 2 jaar heft gedaan om dat bij Inter er in te slijpen?

13 juni 2021 om 12:31

@Benzema. Discussies voeren is niet jouw sterkste punt he, minachtend figuur.

12 juni 2021 om 15:02

Voor 5-3-2 wel? Aardig wat arrogantie voor zo'n simpel statement, met alle respect.

12 juni 2021 om 15:05

@sirius NL gaat gewoon met 9 punten naar de volgende ronde. Bij elk item reageren over de opstelling veranderd niets. Morgen 21.00 lekker kijken

12 juni 2021 om 15:21

@ sirius jup depay past bijv perfect in dit systeem. waar zou jij depay in een 433 neerzetten ?

14 juni 2021 om 12:43

@martijnovic - Waar hij onder Koeman een zeer goed rendement haalde en waar hij inmiddels al een paar jaren speelt, namelijk in de spits.

12 juni 2021 om 15:14

Ga je nog beargumenteren waarom Oranje wel materiaal heeft voor 532? Die backs worden nu veel te belangrijk gemaakt. Aanvallend creëer je de afgelopen wedstrijden in deze formatie vrijwel niets. Lekker hoor, continu Dumfries en Wijndal aan de bal op de flanken die er geen zak mee doen. Dan kijk je toch liever naar iemand met een individuele actie (Malen) en iemand met een geweldige trap (Berghuis) op de flanken.

12 juni 2021 om 15:23

we gaan niet dat EK om joyw te vermaken we gaan na dit EK om die cup te pakken. Malen in een spits en berghuis is te langzaam in de top anders had die niet meer bij feyenoord gespeeld.

12 juni 2021 om 15:27

@repuiztav malen kan toch ook spelen in dit systeem? Met 433 heb je juist niks aan Malen wanneer Berghuis en Depay met steeds naar binnen komen. Malen komt het beste tot z'n recht in 2 spitsen systeem.

13 juni 2021 om 09:22

Er zijn ook backs mee die aanvallend wel wat kunnen brengen, vooral op rechts moet dat toch lukken. Misschien een van Aanholt op links helpt al wat.
En een uitnodiging voor karsdorp als je dit systeem wilt spelen was ook logisch geweest, die is meer gewend mee aan te vallen en kan dat ook een stuk beter dan Dumfries.

12 juni 2021 om 15:16

In 2014 was ik anders vrij positief. Heerlijk om de coach te kunnen vertrouwen in zijn tactische uitprobeersels. Enige wat toen was is dat we in de poule des doods zaten. Als we dat nu hadden gehad, was heel Nederland nu al in een grafstemming denk ik

Deze verdediging is veel te kwetsbaar. De Vrij gaat niet alles in zijn eentje kunnen corrigeren. De wingbacks hebben geen idee wat ze moeten doen, en dit middenveld rendeert totaal niet. Dit wordt een grote ramp tenzij Depay het op zijn heupen krijgt.

13 juni 2021 om 16:54

Best bizar ja, van de Ligt en van Dijk naar dit tsja maar goed doe je natuurlijk niets aan. Het is wat het is.

Viel te verwachten. Blijft jammer. Je kan er best mee van Oekraine winnen, maar dat kan je in 4-3-3 ook.

12 juni 2021 om 15:06

Frank De Boer is ook een koppige vent, die niet luistert naar andere inzichten binnen de selectie die er anders over denken dat wordt zo niets, je moet ook naar spelers luisteren hoe ze het lekkerst in voelen. Verder kan ik die Boer niet uitstaan, nare uitstraling heef hij.

12 juni 2021 om 15:23

Ik kan er ook niet naar kijken nee. Hij doet z'n achternaam eer aan.

Frank de Boer maakt bizarre beslissing na bizarre beslissing maar denk dat we ondanks dat toch de poule gaan overleven.

Ik heb het net ook al ergens in een topic genoemd, maar ik snap niet zo heel goed waarom Frank de Boer geen 3-4-3 probeert als hij met drie centrale verdedigers wil spelen, een keuze die ik zeker tegen de toplanden wel begrijp. Door met Weghorst en Depay in de spits te spelen, die allebei heel centraal op het veld staan, moet alle creativiteit van de flanken bij de wingbacks vandaan komen, terwijl ze dat allebei niet gewend zijn. Dumfries en Wijndal spelen bij hun clubs allebei in een back four, waarom ga je die dan nu ineens een back five zetten? Natuurlijk hebben ze wel aanvallende intenties en een voorzet in huis, maar dat is eigenlijk altijd in combinatie met de buitenspeler, die nu mist. In de kleine ruimte en qua dribbels is het bij beide heel pover, omdat ze eigenlijk altijd over de buitenspelers heen gaan.

Ik zou dan met de opstelling spelen zoals bijgevoegd als je met dezelfde spelers wilt spelen. Weghorst zou ook nog kunnen in plaats van Malen, maar omdat Berghuis en Depay hem allebei het liefst in de voeten krijgen heb je Malen eigenlijk wel nodig voor de diepgang. Wijndal en Dumfries kunnen dan veel meer in hun kracht spelen omdat ze voetballend in mijn ogen allebei te beperkt om alle creativiteit van de zijkant te verzorgen en tegen de mindere goden kun je heel makkelijk switchen naar een 4-3-3 door Blind te laten inschuiven op het middenveld. Wijnaldum heeft het loopvermogen wel om het met twee centrale middenvelders te belopen en Frenkie heeft dit seizoen bij Barcelona ook regelmatig zo gespeeld.

Het gebrek aan snelheid van Blind wordt dan opgelost doordat je er nog twee verdedigers naast hebt staan en omdat er met drie centrale verdedigers wel iemand moet voetballen kan Blind dat ook doen.

Stekelenburg
Timber
De Vrij
Blind
Dumfries
De Jong
Wijnaldum
Wijndal
Berghuis
Malen
Depay

Van gaal greep gelukkig in toen het niet liep met de 352 opstelling maar ik ben bang dat de boer te koppig is om.het om te zetten naar 433

12 juni 2021 om 15:08

Nee het liep totaal niet tegen Spanje in 2014.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Heb er eigenlijk weinig vertrouwen in, want de wedstrijden onder FdB zijn van bedroevend niveau. Ook is Oekraine een ploeg om serieus rekening mee te houden. Zijn niet voor niets eerste in de kwalificatie geworden.

Stekelenburg op doel blijft de grootste grap ooit. 8 jaar lang bankzitter en een half jaartje niets te doen gehad in het doel van Ajax. Die man kan het ritme van een EK uberhaupt niet eens aan.

13 juni 2021 om 08:39

In mijn ogen gewoon de beste keuze op dit moment. Het zegt meer over de mogelijkheden die we hebben of beter gezegd niet hebben. Laten we hopen dat Bijlow zich door blijft ontwikkelen tot een topkeeper zodat we de komende jaren weer vooruit kunnen.

13 juni 2021 om 13:17

Ga je hier ook gelijk toegeven als hij het wel goed doet dan? Lekker makkelijk scoren dit, uiteindelijk is Krul getest tegen Turkije en heeft gefaald, dus van de huidige drie snap ik de keuze nog wel.

13 juni 2021 om 13:54

Wie is er volgens jou een betere optie? Kom aub niet met een Krul, die meer dan eens is afgetest in Oranje of Bijlow. Enige andere logische optie zou cillessen zijn, maar daar kennen we het verhaal van.

13 juni 2021 om 18:22

@Davilla_7 wie moet je er dan in zetten
Die van Az die uit vorm is of Krul, de laatste die lekker 2x stond te blunderen tegen Turkije en 1x tegen Schotland en die geen 1 bal strak kan inspelen op zijn medespelers.
Dan maar Steek die koel, niet zenuwachtig overkomt en een bal strak op je stropdas legt

Als De Boer zonnodig 352 wilde spelen, waarom stelt hij dan niet spelers op die dat enigszins dat zouden kunnen spelen?. Spelers (vooral voor op de vleugel) voor dit systeem heeft hij al niet geselecteerd en nu stelt hij nog spelers op die dat ook niet kunnen. In de 352 zou het allemaal anders moeten. Stekelenburg Timber - De Vrij - Ake Promes - De Roon/blind - F. De Jong - Blind/wijndal Wijnaldum Memphis - Weghorst Ik heb voor Promes op RB gekozen omdat er geen andere alternatief is. Ook Dumfries niet, aangezien die daar dus absoluut niet kan spelen. Met Blind kan er 2 kanten op. Die kan op het middenveld spelen voor meer voetbal vanaf daar, maar ook op LB. Die kan vanaf daar voor zorgen dat er vanaf de zijkanten voorzetten kunnen komen etc. Een lastige keuze, maar persoonlijk zou ik voor Blind op het middenveld gaan. Blind kan makkelijk op het middenveld, vooral als er nog eens 3 man achter hem staan. In een counter zal het dan minder erg zijn dat hij eruit wordt gelopen. In hoeverre dat bij Blind echt gebeurd vanwege zijn positionering en inzicht. Voorin toch Weghorst omdat ik verwacht dat met Promes op RB toch veel meer voorzetten zullen (aan)komen. Dan heb je veel meer aan Weghorst dan aan Malen. In de opstelling van De Boer met Dumfries en Wijndal zou ik eerder voor Malen gaan, want aan Weghorst heb je weinig als die niet of nauwelijks bediend wordt. Maar uiteindelijk zal 433 toch de beste keuze zijn in mijn ogen. Stekelenburg Dumfries - De Vrij - Ake - Wijndal Blind - De Jong Wijnaldum Berghuis - Weghorst - Depay. Kanttekening is dat Blind niet teveel mee naar voren moet komen en op het middenveld staat op de verdediging te ondersteunen en van daar uit het spel te kunnen verdelen.

Laten we na de wedstrijd oordelen of het wel of niet n goede keuze was IPV ervoor, misschien hebben zij nu de details uitgewerkt en staat het als n huis, enige waar ik niet achter sta is de Roon maar die is misschien goed voor de balans maar weghorst, kom op zeg , harde werker maar op
Maandag TM vrijdag hebben we daar genoeg van in Nederland !!!

Kom op Nederland moet makkelijk van alledrie de landen kunnen en moeten winnen. Let op m’n woorden morgen gaat Nederland makkelijk winnen en dan is iedereen ineens in de wolken van Depay en consorten en zijn we een potentieel EK finalist. Take a break, Take a …..

13 juni 2021 om 12:44

Ik ben het met je eens dat veel mensen negatief zijn, waaronder ik zelf. Alleen hebben ze in geen enkel geval een team die potentieel finalist zou kunnen zijn. Hopelijk komen ze de poulefase eenvoudig door en dan zien we wel verder.

Ik zie Blind alweer overlopen worden. Ook grappig dat die Wijndal erin staat. Doet het goed tegen de zwakke spelertjes in de Eredivisie. Terwijl je ook PL backs hebt die de wingback positie beter kunnen invullen. Ook een enorme belediging om die Timber erin te zetten terwijl je ook nog Aké hebt. Wanneer Aké speelde bij City dit seizoen vulde hij het gewoon goed in.

De Boer heeft als trainer al drie zeperds achter de rug, in Engeland, Italië en Amerika. Dit wordt zijn vierde zeperd. Het hele systeem ophangen aan 5-3-2 omdat de Roon dat gewend is bij Atalanta, is niet te begrijpen. Het EK zal met deze trainer en zijn ziens wijze snel over zijn. Wordt tijd dat de KNVB dit eens gaat inzien.

Ik zou graag een 523 zien met voorin Depay, Weghorst en Berghuis en op het middenveld Frenkie en Wijnaldum. Bij aanvallend voetbal zou je dan een CV (blind bijvoorbeeld of Ake) kunnen doorschuiven. We missen een nummer 10 en hebben weinig creativiteit , maar volgens mij speel je met 523 met je sterktst mogelijke spelers.

Dan heb je zoveel mooie aanvallers maar dan speel je met 6 verdedigend ingestelde spelers. Ik Zou lekker met Wijnaldum als middenvelder spelen, met Klaassen en met Gravenberch. Klaassen omdat ie net als Wijnaldum gevaarlijk is voor de goal maar ook verdedigend er staat. Gravendberch omdat het grootste talent is en een goed seizoen heeft gehad. Frenkie de Jong vanuit het middenveld voor de verdediging. Blind, de Vrij, en Timber als blok er achter. Dan heb je voorin ruimte voor Depay in een vrije rol. En op rechts en links degene die in vorm zijn. Weghorst en Malen zou ik mee beginnen. En dat team lekker laten staan. Liever strijdend ten onder Dan met een lelijke stijl die onze identiteit verloochent.

Zucht de Roon, zucht Dumfries, zucht geen Malen...

13 juni 2021 om 13:13

de Roon is erg omdat je een beter alternatief hebt in je selectie. Dumfries is erg omdat je niet eens iemand hebt opgeroepen om met hem te concurreren (zelfs niet toen je een extra speler mocht oproepen). Malen als wissel om iets open te breken kan ik inkomen.

13 juni 2021 om 18:29

Eerste twee eens. Malen als wissel is enkel logisch als je 4-3-3 speelt. Laatste 30min bij een voorsprong Malen erin en counteren maar. Dit is echter een counter formatie. Dan stel je geen Weghorst op die amper van z'n plaats af komt, juist dan stel je Malen op.

Met deze verdediging ga je niet ver komen. In de laatste drie zit geen snelheid, weinig fysiek en kopkracht.

Ik snap niet waarom hij dan Blind opsteld, met deze 5.3.2 heb je namelijk niks aan hem omdat FdB zoveel mensen achter de bal laat spelen waardoor hij nergens zijn lange pass kwijt kan. Er zit toch al verdomd weinig creativiteit in deze opstelling.

De Boer speelt niet om te winnen , maar om niet te verliezen. Nog nooit zo'n defensief Oranje gezien . Als je naar deze opstelling kijkt dan lijkt het als of we tegen ene wereld team spelen en niet tegen Oekraine

13 juni 2021 om 13:09

In de openingswedstrijd van het WK 2014 speelden we met Vlaar, de Vrij en Indi centraal. Blind en Janmaat als backs en Nigel de Jong en De Guzman met de punt naar achteren. Dat was ook zo verdedigend om alles dicht te bouwen en onze drie beste spelers (sneijder, Robben en Van Persie) in hun kracht te laten spelen. Nu spelen we zo om Morten de Roon in zijn kracht te laten spelen en zijn we voorin geen schim van die drie.

13 juni 2021 om 15:39

De man van de doelpunten is Depay , maar wie hem moet bedienen dat is mij niet duidelijk.
Maar wie weet heeft Oranje ons allemaal zand in de ogen gegooid en staat er opeens een swingend Oranje ......🙂😏

Eigenwijze de Boer, maar goed wordt ook wel stilaan gek omdat gemekker over Malen. Die kerel heeft niets bewezen. Wanneer heeft Malen gescoord in top Europse wedstrijden??

Is bewegelijk en snel, wel handig in de korte, kleine ruimte. Maar we hebben toch iemand nodigde ook buiten de Mickey Mouse kan scoren, afmaker pur sang.

Dat vermogen heeft Wout Weghorst.
Dat slappe geklungel op het veld, zijn we toch zat....we kijken toch uit naar bloed, zweet en tranen...nou dat heeft ook 1 speler, ja die drive heeft Depay ook wel, maar overduidelijk Wout Weghorst.
De media heeft een mening zonder de speler goed te kennen, sommigen maken hem om leuk te doen belachelijk, kijkcijfers...daar gaat het om. Maar Wout gaat altijd de strijd aan, speelt met vuur! Dat willen we toch.
Kan de tegenstander uitputten, daarna kan een Malen er van profiteren, de directe tegenstander krijgt dan een heel andere speler tegen overzich en daar kan Malen van profiteren.

Als Wout er 2 inknalt niet juichen hé oranje Nederland. Steun deze speler eens. Heb je een spits die het Europees bewijst, dan schiet je hem af.....raar land.

Eerst Cillessen, nu het volgende schaakspel van Frank om zijn minst favo spelers op te offeren onder het mom van ‘hey, I tried!’

Ik als belg vindt dat veel mensen moeten stoppen met zeiken over 433 en kritiek op de coach tuurlijk is 433 van Nederlandse school maar ze hebben nu de spelers niet voor als vroeger plus een zwakke verdediging toen van gaal het deed in 2014 en terecht was het prima omdat ze hebben gewonnen maar als ze hadden verloren dan was het systeem en nu heeft oranje nog geen wedstrijd gespeeld en het gedoe over systeem gaat maar door ik vindt dat de boer ondanks druk toch blijft aan zijn keuze komaan Nederlanders sta achter uw ploeg en trainer heb vertrouwen

Jeetje zeg ,


Hebben we er allemaal wel een beetje zin in? Ik lees echt alleen maar negativiteit , dit gaat nergens meer over.


Laten we nu gewoon eens afwachten hoe het ons vergaat in de groep en blij zijn dat we uberhaupt weer meedoen.


Wat een negativiteit man, allemaal elkaar napraten lijkt het wel.

13 juni 2021 om 13:00

Ik heb er zeker zin in en ik denk ook dat we best één of twee goede wedstrijden gaan spelen maar dan moeten we eigenlijk eerst vanavond zien hoe het niet moet. We hebben wel het voordeel dat we het eigenlijk niet slechter kunnen doen dan Rusland en Turkije.

Toch wel prijzenswaardig dat Nederland speelt met handicap. D.w.z. met de slechtste coach van alle aan de EK deelnemende landen. Wie niet horen wil, moet maar voelen, denk ik dan...

Zo jammer dat karsdorp er niet is. In een 352 zou hij zo goed renderen op de flank

13 juni 2021 om 12:58

Precies. Zowel Karsdorp als Rensch hadden dit veel beter gekund dan Dumfries. Ook zo jammer dat Jetro Willems zich niet meer heeft ontwikkeld. In zijn PSV vorm was hij de ideale man geweest voor zo'n elftal.

De opstelling is prima alleen de invulling naar mijn idee niet. Als je weghorst gebruikt heb je steekballen en of voorzetten nodig. En met dit middenveld heb je dat niet echt. Als je dan ook nog backs gebruikt die dat niet in huis hebben kan je beter Weghorst eruit laten. Middenveld met de Roon zie ik ook niet zitten. Zou toch persoonlijk Wijndal, Dumfries, de Roon en Weghorst wisselen in deze samenstelling.

Waarom niet gewoon 4-2-3-1? Stekelenburg; Aké - Blind - De Vrij - Timber; De Jong - Gravenberch; Malen - Wijnaldum - Berghuis; Depay. Gewoon net zoals op het WK van 2010…

13 juni 2021 om 18:33

4-2-3-1, dat zeg ik ook al een maand. Alleen zou ik niet starten met de namen die jij oppert. Blind moet je dan naast Frenkie zetten op het middenveld zodat de tegenstander moet kiezen wie ze vast zetten, ze kunnen beide namelijk goed opbouwen. Wijndal kan met iemand voor zich veel beter linksback staan dan in zijn huidige rol, net als Dumfries, hoewel ik altijd voor Karsdorp had gekozen op rechts. Bovendien kun je in deze formatie zowel Weghorst als Memphis en Berghuis opstellen. Veel meer voetbal in je ploeg en tegelijkertijd defensieve zekerheid.

Ik vraag me af wat we nou willen bereiken met 5-3-2? Allereerst is het in dit systeem onmogelijk om druk te zetten omdat je altijd een man tekort komt voorin wat betekent dat iedereen uit positie loopt probeer je het wel. Daarnaast hebben twee backs die gewend zijn om met ruimte voor zich te spelen en niet met ruimte in de rug. Zij zullen dus nooit hoog genoeg durven spelen om dit systeem daadwerkelijk te laten lukken als 3-5-2.

Tijdens het V Gaal tijdperk speelden we zo omdat het achterin niet veel soeps was en we wel wat versterking konden gebruiken. Nu hebben we centrale verdedigers die tot de absolute wereldtop behoren en spelen we weer zo. Wat een flauwekul. Het gaat volledig zijn doel voorbij.

Weghorst ipv Malen.
Geen Gravenberg.... dit is huilen met de pet op en dan moet het wedstrijd nog beginnen

Pfff de Roon........ waarom geen Gravenberg. We moeten voetballen.......

Nul verwachtingen vooraf maar wat een lekkere wedstrijd!

nederland onwaardige tactiek, ze krijgen loon voor de Boers' angst vanavond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren