Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sneijder: ‘Ik denk dat er veel meer is gebeurd dan alleen een positieve test’

Laatste update:

Wesley Sneijder denkt dat de positieve coronatest van Jasper Cillessen niet de enige reden is van bondscoach Frank de Boer om de doelman niet mee te nemen naar het EK. In de EK-show van Voetbal International zei de recordinternational van het Nederlands elftal vrijdag dat hij het vermoeden heeft dat er achter de schermen meer is gebeurd.

Nog voor de oefenwedstrijd van Nederland tegen Schotland besloot De Boer de naam van Cillessen definitief van de EK-lijst te halen. De Valencia-keeper zat thuis in zelfisolatie vanwege een positieve coronatest en miste daardoor het trainingskamp in Portugal. “We weten niet hoelang het gaat duren tot dat hij weer honderd procent fit is. Ik wil wat dat betreft geen risico nemen. We staan aan de vooravond van een EK en ik wil zekerheid”, zo legde De Boer uit in een persbericht.

“Je weet niet wat er gebeurd is. Wij weten dat allemaal niet”, zei Sneijder vrijdagochtend. “Ik denk, en ik weet helemaal niks en ik heb ook geen inside information, dat er veel meer gebeurd is dan alleen een positieve test.” Volgens presentator Kees Jansma wil bondsarts Edwin Goedhart ‘werkelijk geen enkel risico’ lopen met oog op corona. “Zoals waar Spanje en Zweden nu mee geconfronteerd worden, dat het misgaat. Een speler die een week lang niks mag doen is niet fit. Dat is natuurlijk de afweging geweest. De Boer wil alleen maar fitte spelers meenemen”, aldus Jansma.

Cillessen was aan het einde van vorige maand aanwezig bij een feest van NEC na de promotie naar de Eredivisie. Hij is ervan overtuigd dat hij daar niet besmet is geraakt omdat hij daar naar eigen zeggen constant anderhalve meter afstand heeft gehouden. In een interview met De Telegraaf liet Cillessen weten dat hij besmet is geraakt in de kleedkamer van Valencia. Sneijder zou het ‘heel erg dom’ vinden als Cillessen toch bij NEC besmet is geraakt. “En dan zou ik die straf ook echt terecht vinden. Als dat zo is, want nu speculeren we inderdaad”, voegde de oud-international daar aan toe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De boer wil zo graag fitte spelers meenemen dat die blind meeneemt die 3 maanden niet gespeeld heeft en een de ligt die een blessure nu heeft en nog steeds bij de selectie zit. Het probleem is dat de boer vaak het een zegt bij de ene speler en weer iets anders zegt bij de andere. Er moet haast wel meer spelen want Cillessen is al jaren de nummer 1 en gewoonweg de beste keeper die we hebben.

11 juni 2021 om 11:00

Die knaap is covid positief. Einde verhaal. We weten toch wat de UEFA policy is.

11 juni 2021 om 11:02

Onzin, hij zou afgelopen zondag weer beschikbaar zijn en had totaal geen klachten. Even uitzitten en je kunt hem weer betrekken. En als hij echt niet fit was geweest had je een vervanger op kunnen roepen indien nodig.

11 juni 2021 om 11:03

Hoezo einde verhaal? Hij had er nu gewoon weer bij kunnen zijn. Ik denk dat De Boer Stekelenburg als eerste doelman wilt gebruiken en geen mopperende Cillesen op de bank wilt hebben.

11 juni 2021 om 11:07

Kulusevski en busquets zijn bijivoorbeeld ook positief en die zitten nog gewoon in de EK selectie? Als ze weer negatief testen kunnen ze toch weer gewoon spelen.

11 juni 2021 om 11:12

De UEFA regulering behelst ook de voorbereidingsfase. Hierbij geldt het dringend advies om spelers die positief getest zijn,niet op te nemen in de wedstrijdselectie. De KNVB volgt strikt die normen.

11 juni 2021 om 11:19

“Niet opnemen in de wedstrijdselectie” is iets compleet anders dan “niet selecteren voor het toernooi”.

11 juni 2021 om 11:22

Je zal ongetwijfeld dat ergens gelezen hebben en misschien zelfs gelijk daarin hebben, maar waarom zegt de Boer dit dan niet tegen Cillessen en de rest? "jongens, zo zijn de regels en ik wil me dar graag aan houden". Nu komt ie wederom met een slap excuus om iemand wel of niet op te roepen zoals met van de Beek en zijn ruim 4000 minuten.. Bovendien zou het dan een advies zijn en allesbehalve een regel, dus dan nog slaat het nergens op om je beste keeper thuis te laten terwijl deze alweer naar buiten mag inmiddels.

11 juni 2021 om 11:42

De KNVB heeft dit Cillessen gewoon duidelijk gemaakt.maar Cillessen reageert logischerwijs alleen maar zwaar teleurgesteld,zonder te verwijzen naar de UEFA regels rondom besmette spelers. Die zijn gewoon uitgesloten van deelname.

11 juni 2021 om 11:43

Dan heb je het over andere UEFA reglementen dan net?

11 juni 2021 om 11:44

Cillessen is uitgesloten van deelname.

11 juni 2021 om 11:49

Daarom heeft de boer dat ook genoemd als reden natuurlijk? Dat deed hij dus niet en wist er waarschijnlijk niet eens van. Het blijft slechts een advies dat andere landen niet gebruiken.

11 juni 2021 om 11:49

Ik heb dat nergens gelezen of gehoord. Heb je misschien een bron voor me? Want Busquets blijft bijvoorbeeld ook? Waarom wordt hij dan niet door de Uefa uitgesloten?

11 juni 2021 om 11:58

Is dat nieuw? Vorige week zei Cillissen dat hij nog stand by moet blijven omdat hij tijdens het toernooi nog nodig kan zijn.

11 juni 2021 om 13:20

@messibarca.

Je haalt 'uitgesloten van deelname voor 1 wedstrijd' door de war met 'uitgesloten voor het gehele toernooi'. Zodra een speler 'negatief' is verklaard mag diegene gewoon weer onderdeel zijn van de selectie en dus opgesteld worden. Dat is de reden dat bijvoorbeeld Busquets en Kulusevski ook 'gewoon' nog onderdeel zijn van de EK-selectie.

11 juni 2021 om 11:03

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij spelers als De Ligt en Blind (terecht) onvervangbaar vindt, terwijl hij het met Cillessen het risico niet waard vind.

Vind dat persoonlijk geen hele rare afweging. Of je nou Cillessen, Steek, Krul, Bizot, Bijlow of Pasveer op goal hebt staan, het is ongeveer hetzelfde niveau, terwijl niemand de passing tussen de linies van Blind kan evenaren en De Ligt samen met De Vrij onze beste verdediger is.

11 juni 2021 om 11:05

Ja maar dat is dus weer een heel ander verhaal. Het ging juist om fitte spelers, dan spreek je jezelf tegen. Daarnaast, Cillessen is al die tijd eerste keeper geweest, dan had je dat ook al anders kunnen doen. Ik ben van mening dat Cillessen zeker geen wereldkeeper maar echt wel beter is dan de rest.

11 juni 2021 om 22:27

Klopt dat je jezelf dan een beetje tegenspreekt, maar bij De Boer weten we dat communicatie sowieso niet zijn sterkste punt is.

11 juni 2021 om 11:04

Verschil is wel dat je ziet dat Blind en de Ligt optijd kunnen aanhaken voor het EK, maar het onzeker is of een Cillessen die net corona heeft er wel fit uitkomt. Daarnaast kan je je vraagtekens zetten bij de keuze van Jasper om voor het EK naar een feestje te gaan wat nu dus als gevolg heeft dat hij positief getest is.

11 juni 2021 om 11:07

Jasper zegt anders dat hij totaal geen klachten heeft? Dus dat is al gek. En als hij niet fit was kon je hem alsnog vervangen. Daarnaast klopt het niet dat het door het feestje kwam ivm de incubatietijd.

11 juni 2021 om 11:12

Of het nou door het feestje komt laat ik even daarbuiten. Hij maakt zelf bepaalde keuzes die, vooral in de tijd van corona, veel risico's met zich meenemen. Ja dan snap ik FdB wel dat hij de keuze maakt om iemand niet mee te nemen die de corona-regels niet zo nauw naleeft.

11 juni 2021 om 11:15

"net Corona heeft"? Op 01 juni berichtte de media dat hij 'vorige week positief is getest op Corona'. Dat betekent dat hij in de week van 24 mei positief getest is. Cillessen zou -indien hij klachtenvrij is- vorige week alweer naar buiten mogen .. Dus dat hij het 'net heeft' klopt al niet.

11 juni 2021 om 11:19

Dat lijkt mij natuurlijk onzin. Denk je dat die weghorst wel in dat geval had opgenomen? Die zei namelijk dat het vaccin vergif is. Zoals isco24 al zegt was Cillessen vorige week al klaar om naar buiten te gaan. Zal dus een persoonlijke reden zijn.

11 juni 2021 om 11:19

Waarom zou je het risico nemen dat hij anderen besmet? Het blijft een vreemd virus. Ik zou dat risico met Cillissen ook niet nemen omdat je met Stekelenburg en Krul prima vervangers hebt.

11 juni 2021 om 11:21

Mijn reactie gaat meer over de beslissing die op dat moment genomen is dus vandaar dat mijn belevenis is: "net corona heeft". Je kan niet van te voren incalculeren hoe zo'n jonge met/zonder klachten uit de isolatie komt.

11 juni 2021 om 11:22

Toevallig hadden ze hem ook opgenomen in de selectie met Corona. Toen wisten ze dus al dat die dat had. Verder was hij zelf fit zei hij en zonder klachten. Dan heb je nog genoeg tijd om te trainen en te zien of dat echt zo is. @jlp40, als je anti stoffen hebt is de kans minimaal op besmetting bij anderen. Dus is ook meer een smoes. Cillessen had je gewoon moeten behouden want die is een stuk beter dan Krul of Stekelenburg.

11 juni 2021 om 11:27

Djeezun. Oke, dan heb ik je daarin verkeerd begrepen. Excuses. Ik vind het echter alsnog vreemd om je eerste keeper thuis te laten terwijl je hem gewoon kan selecteren en in thuisisolatie kan laten. Als blijkt dat hij tijdens het toernooi niet fit genoeg is, zou je namelijk je keepers alsnog mogen vervangen als deze Covid hebben (gehad).

11 juni 2021 om 11:29

Het blijft altijd gissen wat de reden is achter bepaalde keuzes. Heeft Jasper tijdens de voorbereiding verklapt wat de reden is dat ie positief is getest? Heeft FdB op basis van een gesprek met Jasper een keuze gemaakt? wat het meest onwaarschijnlijke is als ik hoor hoe FdB is met zijn spelers. Je kan je ook afvragen of FdB de selectie ook heeft gemaakt op basis van advies vanuit de medische staf, waardoor hij wellicht naderhand toch anders is gaan denken over Jasper... you never know..

11 juni 2021 om 11:31

Jaa ik merk bij FdB dat people-management altijd ver te zoeken is. Dat hebben we meermaals gezien in zijn carrieré als trainer dus ik was best verrast dat hij bondscoach werd en niet bijv. een Bosz die het beter in de vingers heeft.

11 juni 2021 om 11:31

Klopt het blijft gissen. Er zijn genoeg dingen die je al kan wegstrepen. Dus dan zou je denken dat het wat persoonlijks is. Ik denk eerlijk gezegd dat hij alleen bondscoach is geworden bij gebrek aan beter.

11 juni 2021 om 11:52

Gebrek aan beter? Bosz was destijds beschikbaar. Vind ik 2 niveau's hoger liggen dan FdB. Wat heeft FdB werkelijk gepresteert met een team om nu bondscoach te worden? Met de nadruk op "werkelijk", want kampioen worden met een speelwijze waarvan je afhankelijk bent van individuele kwaliteiten vind ik niks bijzonders.

11 juni 2021 om 12:03

Bosz zat gewoon bij leverkusen hoor? Begrijp mij niet verkeerd ik vind de boer een hele matige coach. Bosz is zeker een betere keuze maar die zat vast bij leverkusen.

11 juni 2021 om 12:10

Klopt. Excuus, Bosz werd in Maart ontslagen en in September vorig jaar is FdB aangewezen. Evengoed had ik als bestuur van de KNVB wel even polshoogte gehaald bij Bosz, want hij is imo de meest succesvolle en actieve nederlandse coach.

11 juni 2021 om 12:23

Helemaal mee eens hoor. Bosz zou wel goed passen. Vooral omdat hij dan eindelijk is een goede verdediging heeft om zijn spel te spelen.

11 juni 2021 om 12:55

@Djeezun

Ga joh. Bosz is veel, maar absoluut niet succesvol en daarmee totaal kansloos voor de titel meest succesvolle actieve Nederlandse coach. Met Bosz waren we lekker in het mes gelopen omdat hij vooral veel wil aanvallen en dat kan Nederland helemaal niet.

11 juni 2021 om 11:07

Cillissen is op het promotie feestje van NEC besmet geraakt vandaar dat de Boer hem niet meeneemt.

11 juni 2021 om 11:11

Onjuist, hij kan niet besmet zijn geraakt op dat feestje ivm de incubatietijd.

11 juni 2021 om 11:12

Dat is niet waar. Hij was op dinsdag positief getest en het feestje was zondag. Dat kan dus niet ivm incubatietijd.

11 juni 2021 om 11:41

Geloof mij maar hij is daar besmet geraakt, de info die genoemd wordt klopt niet. De Boer wil deze negatieve aandacht niet en daarom neemt hij hem niet mee.

11 juni 2021 om 11:51

Jij weet het beter dan het RIVM? Hij kan niet door dat feestje besmet zijn geraakt. Laten we dus dat onzin argument ook niet noemen.

13 juni 2021 om 20:28

En ben je al van mening veranderd of heb je de laatste dagen niets meer meegekregen over Cillissen?

11 juni 2021 om 12:28

@Arsenal. Het spijt me, maar de beste keeper mocht met jong oranje meedoen. Waanzin uiteraard. De enige keeper die heerst in de lucht, zeer goed is in één op één situaties en gewoon rust uitstraalt.

11 juni 2021 om 12:40

Ik ben ook Feyenoord fan en vind Bijlow zeker een groot talent hoor. Ik zou hem eerlijk gezegd pas na het EK volop meenemen als hij dan echt fit is. Hij heeft alles om de beste keeper te worden in Nederland.

11 juni 2021 om 12:52

Hij heeft ook uitgelegd. Een veldspeler kan je in de 2e helft inbrengen om minuten op te doen, terwijl een keeper niet. Verder is het met Covid zo dat je nog steeds positief kan testen ook al heb je geen symptomen en voel je je fit. We hebben in verleden gezien met CR7 die maar steeds positief testte. Als coach kan je dan moeilijk inschatten wanneer je speler weer terug kan verwachten en hoe fit hij dan zal zijn.

11 juni 2021 om 13:04

Niet mee eens. Als je anti stoffen hebt is de kans minimaal. Daarnaast is hij gewoon fit en zonder klachten. Als hij uiteindelijk niet fit bleek had je hem alsnog niet mee kunnen nemen maar dat is dus niet zo gebeurd.

11 juni 2021 om 13:28

Ronaldo was fit zonder klachten, maar de regels zeggen dat je negatief getest moet zijn en hij was steeds positief. Hij was 13 oktober voor het eerst positief getest en pas 31 oktober negatief. Zelfde geld voor Suarez. Ongeveer 2.5 week tussen 1e positieve test en negatieve test. In geval van Cillessen zou hij het dan reëel zijn dat hij pas rond de 1e wedstrijd van Oranje negatief zou testen en dat dan de 2e wedstrijd te vroeg komt.

11 juni 2021 om 14:00

Cillessen mocht afgelopen zondag al weer naar buiten dus dat klopt niet. Het gaat erom dat er nu al een beslissing werd genomen. Als hij echt niet fit was of niet negatief getest werd zou hij niet meekunnen. Maar totdat het niet gebeurd had je hem (gewoon) mee moeten nemen.

11 juni 2021 om 13:23

3 maanden niet gespeeld dus niet vermoeid na z'n lang seizoen lekker toch iemand die fit is

11 juni 2021 om 13:58

Hoe fit ben je na 3 maanden niet gespeeld te hebben? Lijkt mij dat je niet zo vindt hebt als iemand die in het juiste ritme zit zoals de vrij.

"Een speler die een week niks mag doen is niet fit". Waar slaat dat op? Ik kan me echt niet voorstellen dat je als topsporter na een weekje voor jezelf trainen aantoonbaar minder fit bent dan met de groep trainen. Geloof er niks van. Cillessen is geen geweldige keeper maar wel de beste die we hebben en had dus gewoon meegenomen moeten worden.

11 juni 2021 om 11:53

Komt van de teamarts van oranje. Dus ja..

11 juni 2021 om 13:24

Mee eens, daarom weet ik vrij zeker dat dit komt vanwege het promotiefeest van NEC waar hij aanwezig is geweest, de kans is groot dat ze zijn besmetting daaraan linken.

Mij lijkt ook wel dat er meer speelt.
Je beste keeper ga je niet zomaar thuislaten, vooral niet gezien het feit dat je gedurende het complete toernooi een andere keeper mag oproepen. Hij had hem beter gewoon meegenomen en naar huis moeten sturen mocht het niet goed gaan.

Een speler die een week lang niks mag doen is niet fit. Dat is natuurlijk de afweging geweest. De Boer wil alleen maar fitte spelers meenemen”, aldus Jansma. -- Dit vind ik wel een vreemde uitspraak eigenlijk. Je weet namelijk niet hoe fit iemand is en hoe iemand zich voelt tijdens Corona. Helaas hebben mijn vrouw, dochter en ik het ook gehad waar mijn vrouw vandaag de dag nog steeds de gevolgen van ondervindt (inmiddels ruim 2 maanden Covid-vrij) terwijl ik tijdens Covid gewoon nog kon sporten op zolder. Een voetballer is ook niet ineens niet fit na 1 week rust, dus ook dat klopt niet. Het blijft gissen zoals Sneijder zegt, maar het fit verhaal lijkt me onwaarschijnlijk.

11 juni 2021 om 11:06

Ik meende gelezen te hebben dat Cillessen asymptomatisch was. In dat geval is er vast meer aan de hand, anders laat je de beste keeper niet thuis.

11 juni 2021 om 11:13

Zeker niet omdat je doelmannen gedurende heel toernooi mag wisselen als ik het goed begrijp.

Zo duidelijk als wat, de boer wilde Stekelenburg al eerste keeper maken en dit maakt het allemaal iets makkelijker.

Als het om fitheid gaat is juist een week niet trainen voor een keeper geen probleem. Hij hoeft geen 10 a 12 kilometer te lopen tijdens een wedstrijd, dus "wedstrijdfit" zoals voor Cillessen nodig is heb je bij iemand zoals Cillessen binnen enkele dagen weer terug. Neem me niet kwalijk, maar ik herinner mij een Deens Nationaal elftal dat helemaal niet in training was voor het EK in Zweden, toen plotseling toch werd opgeroepen omdat Yoego Slavie niet mee mocht doen en die Denen werden gewoon Europees kampioen. Wat nou "niet fit"?

Heeft niets met speculeren te maken.
Het is redelijk bekend dat Cilessen een hele rare knaap is die volledig op zichzelf is en die zelf bij sommige weerstand oproept.
Dus waarschijnlijk had Frank of de groep hier geen zin in, want inderdaad alleen Corona lijkt me vreemd.

''“ik denk, en ik weet helemaal niks en ik heb ook geen inside information, ''

Waarom zeg je dan uberhaupt iets? Gissen om niets.

Sneijder vond het toch ook niet leuk wanneer er onzin werd verteld over hem 10 jaar geleden en nu doet hij het zelf.

Ik geloof echt niet dat je naar een feestje kan gaan en constant 1,5 meter afstand kan houden. Lukt in de supermarkt al nauwelijks. En als je steeds getest wordt voel je je daarin nog vrijer.

11 juni 2021 om 11:53

Het is niet van toepassing of hij wel of geen 1.5 meter heeft gehouden. Hij kan namelijk niet besmet zijn geraakt door het feestje ivm incubatietijd.

11 juni 2021 om 13:00

Incubatietijd is minimaal 2 dagen, dus dat kan toch? Daarnaast kan de boer nog steeds principieel vinden dat ie teveel risico heeft genomen door daar naar toe te gaan.

11 juni 2021 om 13:02

Hij was zondag heen geweest en dinsdag positief dus dat kan niet nee. Ja het zou kunnen dat de boer dat niks vindt. Maar dat zou je niet doen als het je eerste keeper is.

11 juni 2021 om 13:34

Dat kan dus wel.. tenzij je bedoelt dat t ene s avonds en de rest s ochtends was ofzo? Die details ken ik niet

11 juni 2021 om 14:02

Die details ken ik niet maar het is amper mogelijk. Vooral als het 1 s’avonds is en het andere overdag. Daarbij is de incubatietijd 2 tot 14 dagen.

Hebben we het hier over dezelfde Cilessen waarvan iedereen vindt dat het een matige keeper is, die nooit een penalty stopt en die absoluut geen uitstraling heeft?
Waarom is half Nederland dan zo van slag? Omdat De Boer de nieuwe nationale pispaal is?
Wel heel frappant dat de meesten nu opeens achter Cilessen gaan staan na zijn interview in De Telegraaf. Het feit dat Cilessen woest is, heeft nog nooit op iemand indruk gemaakt.

11 juni 2021 om 13:03

Voor zover ik weet vind Cillessen de meeste die geen wereldkeeper is. Maar dat hij wel beduidend beter is dan de rest. Dat vinden de meeste lijkt mij. Een Krul en Stekelenburg hebben nooit op niveau gekeept wat Cillessen wel deed.

We hebben een van de slechtste coach van de historie en dat is niet aan meneer de Boer te wijten mar aan de knullige Knvb waar er geen een zit met verstand van voetballen. Dan is het duidelijk dat meneer de Boer fout op fout stapelt en zich van geen kwaad bewust is. Zelf de regels niet kent en met allerlei smoesjes aan komt. Cillissen moest gewoon thuis blijven toch een mooi excuus van meneer de Boer van dat Corona gedoe, Onzin en een negatief beeld schetsen over hem. Hij had gewoon bij de selectie kunnen blijven dat doen alle andere landen ook. Mocht het dan tijdens de wedstrijden erop aan komen had hij nog een vervanger mee kunnen nemen. Ook van die fitte spelers is gewoon een onzin verhaal van meneer de Boer aangezien er meerdere rondlopen die niet fit zijn. Dit is achterbaks gedoe in mijn ogen doordat hij nu mooi de gelegenheid zag om zijn Vriendje Stekelenburg de eerste keeper te maken te koste van Cillissen. Onze zwakke de Boer heeft het nergens ver geschopt en zeker niet in zijn communicatie en bij Ajax alleen successen gehad dank zijn goed spelersmateriaal en goede leiding bovenaf.
Het is toch duidelijk dat hier vriendjespolitiek in het spel is en dat hij zijn schoonzoon slachtoffert is alleen voor het oog van Nederland anders was er nog veel meer dras over hem heen gekomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren