Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen fileert De Boer: ‘Ik vind deze bondscoach schokkend'

Laatste update:

Johan Derksen heeft goed goed woord over voor Frank de Boer als bondscoach van het Nederlands elftal. De analyticus gaf donderdagavond in het programma ‘De Oranjezomer’ op SBS6 te kennen dat de oefenmeester ‘oppervlakkig in het leven staat’ en hij ‘helemaal niet gegroeid is’. Ook de keuze om Quincy Promes in de EK-selectie op te nemen bevalt Derksen allerminst. De aanvaller is nog altijd in afwachting van een strafzaak vanwege een steekincident waarbij hij mogelijk betrokken zou zijn.

“Ik vind deze bondscoach schokkend”, benadrukte Derksen in het televisieprogramma. “Hij staat zo oppervlakkig in het leven. Je moet hem geen morele overwegingen in de mond leggen, die heeft hij namelijk niet. Eén van de grote blunders is om die man (Promes, red.) binnen te halen. Een man die bij een steekpartij betrokken was. Die moet Nederland niet gaan vertegenwoordigen in een interland. Daar moet je genadeloos in zijn. Daarnaast heb je hem als voetballer niet eens nodig.”

“Hoe meneer De Boer omgaat met serieuze onderwerpen, dat wordt allemaal gebatalliseerd. Dat doet hij ook met Qatar”, doelde Derksen op de al jarenlange omstreden keuze om het WK van volgend jaar door dat land te laten organiseren. “Zijn broer Ronald is zelfs in loondienst om dat te promoten. Ik vind dat zo armoedig. De Boer heeft het ooit goed gedaan bij Ajax, is vier keer landskampioen geworden en dan denk je dat mensen zich gaan ontwikkelen. Communiceren was nooit zijn sterkte punt.”

“Hij is ten onder gegaan in Italië, in Engeland en in de Verenigde Staten. Hij is helemaal niet gegroeid. Het is alleen maar gestuntel. Ik vind het geen boegbeeld van de KNVB. Ik vind het teleurstellend hoe hij zich gedraagt.” Tafelgenoot Dick Advocaat wist niet of hij Promes wel of niet zou hebben meegenomen naar het toernooi. “Ik vind het moeilijk om iets daarover te zeggen. Ik denk dat De Boer meer weet dan wij”, stelde de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal.

Derksen zette ook vraagtekens bij de keuze van Promes om deze week, enkele dagen voor aanvang van het EK, een interview aan het Algemeen Dagblad te geven. “Als hij dan zegt dat hij onschuldig is, dan kun je klok erop gelijk zetten dat De Telegraaf met een heel ander verhaal zal komen. Dat vind ik een interessanter verhaal dan een lullig interviewtje in het Algemeen Dagblad.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel Nederland ziet dat dit een debiele beslissing was behalve Frank zelf. Vond Dick wel een heerlijke verademing aan zo’n tafel

11 juni 2021 om 00:02

De enige die de plank misslaat is derksen. Heeft zijn feiten niet op een rijtje met zowel de boer als promes. Echter de vaste kijkers vinden het vermoedelijk weer fantastisch. Het enige wat hij de laatste jaren doet is zoveel mogelijk onzin te verkopen voor de kijkcijfers. Er was ooit een tijd toen ik hem serieus nam mbt to nieuwtjes, maar ik kan mij niet herinneren wanneer dit was...zo lang is het al geleden.

11 juni 2021 om 00:05

Je slaat de plank al mis als je bij dit programma dingen serieus gaat nemen musi. Kijk het ter vermaak en laat het verder gaan als ik je een tip mag geven.

11 juni 2021 om 00:09

Dat doe ik ook zeker niet 😀. Don't worry about that.

11 juni 2021 om 00:12

Welke feiten van Derksen over de zaak kloppen dan niet?Ik zou iemand die wordt verdacht van een misdrijf ook niet oproepen, hangende het onderzoek.

11 juni 2021 om 03:19

CR, Neymar, Van Persie en nog veel andere voetballers waren verdacht voor verkrachting/aanranding. Kluivert veroordeeld wegens doodrijden. Danny Blind is veroordeeld wegens dronken een vrouw en kind aanrijden. Tegen Maradona liepen er voortdurend rechtszaken wegens schieten op journalisten, drugs, cocaïne etc. En dan heb je huiselijk geweld, belastingontduiking, covid maatregel ontduiking, hard rijden etc. Al deze personen werden niet vanzelfsprekend gepasseerd als voetballer door hun club en land als ze in opspraak komen. In case van Promes is geval jaar geleden gebeurd en zal nog misschien half jaar duren voordat is behandeld. Mag hij dan 1.5 jaar niet worden opgesteld door clubcoach en bondscoach?

11 juni 2021 om 06:11

Oh ja Musi26…. Jij hebt de feiten als enige natuurlijk wel hè. Derksen zegt gewoon hoe het is.

11 juni 2021 om 06:36

Welke feiten heeft hij niet op een rijtje?

11 juni 2021 om 07:36

Weer een arrogante Derksen fan die vindt dat Derksen gewoon 'zegt hoe het is'. Nee Musi26 heeft de feiten niet, maar Derksen toch zeer zeker ook niet? Hoe kun je zonder dat er enig bewijs is al dit soort dingen gaan roepen? Kijk, dat Promes opgeroepen wordt ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar dat heeft niks met deze zaak te maken. Ik word er echt heel moe van dat Derksen fanboys alles wat hij zegt voor waarheid aannemen en vervolgens gaan zeggen dat Derksen de enige van de hele wereld is die durft te zeggen wat hij vindt. Nederland is geen dictatuur hoor, er zijn vast nog wel meer mensen die durven te zeggen wat ze vinden, zo controversieel is dat niet.

11 juni 2021 om 07:46

Nee, Soccerfan. Derksen zegt niet hoe het is, maar hij zegt wat hij ervan vindt. Derksen heeft een eigen mening die hij zo hard en stellig verkondigt dat hij en vele fans van het programma denken dat dat feiten zijn! Als er iemand oppervlakkig is, is het Derksen wel. Wat hij roept maakt niet uit, als het maar hard, grof en tegen de algemene mening is.

11 juni 2021 om 08:42

@achmedn maar dat waren voetballers waarvan je ze niet thuis kon laten want dan werd je er zelf slechter van, nu kan je veel zeggen, maar dat is bij promes niet het geval, daar kun je zo een ander voor oproepen en dan merk je geen verschil qua niveau op de bank. Denk dat dat in de gevallen die jij noemt ook meespeelt bij velen, Promes is toch geen bepalende factor dus laat hem lekker uit de selectie zullen veel mensen denken

11 juni 2021 om 08:55

Dat noemt men hypocriet

11 juni 2021 om 09:05

Nee Derksen zegt wat hij vind. Overigens vind ik het nooit erg dat hij kritiek uit. Echter wel dat hij altijd meteen op de persoon speelt. Heb veel van Johan genoten maar hij is al 10 jaar over zijn houdbaarheidsdatum heen. Kan zich ook niet meer inleven. Laat hem lekker het voetbal achter zich laten em verder met zijn blues gebeuren bezighouden, heeft hij meer verstand van en is nog eens leuker ook.

11 juni 2021 om 09:21

Johan is het geweten van Nederland. Hij zegt wat een groot deel van de bevolking denkt maar niet durft te zeggen

11 juni 2021 om 09:45

@achmedn dat is precies wat er mis is in het voetbal. Je mag alles flikken en gewoon lekker door blijven voetbal en uitkomen voor de nationale ploeg. Omdat ze goede/onmisbare voetballers zijn. Voorkeursbehandeling, die een gewone burger nooit zou krijgen. Maja je zal altijd mensen hebben die met argumenten komen zoals die van @juweel, waardoor die mensen in genade worden aangenomen. Onbegrijpelijk.

11 juni 2021 om 09:50

Dat is zo niet waar. Kom op zeg. Geweten van Nederland ? 😆😆😆

11 juni 2021 om 10:39

Dat is helemaal geen voorkeursbehandeling. Als jij wordt verdacht van een misdrijf, moet/mag je ook gewoon je baan uitvoeren tot de rechter anders bepaalt.

11 juni 2021 om 12:22

@juweel. Dat is jouw mening, ik zou hem dan weer wel meenemen, frankie heeft dat ook gedaan. what you gonna do about it? iedereen kan nu wel gaan lopen klagen maar daar schieten we niks mee op en gaan de spelers niet beter van spelen en we kunnen elk duwtje in de rug gebruiken momenteel. Als promes er straks 3 in zijn eigen goal schiet mogen jullie na onze uitschakeling allemaal heel trots jullie gelijk komen halen inclusief media maar nu tijdens het toernooi heeft toch geen nut en werkt ons alleen maar tegen, of zijn jullie allemaal undercover oosterijkers die ons proberen te dwarsbomen? Wel blij zijn he als ie straks eventueel wel scoort en niet boos worden omdat jullie nu dan geen gelijk hebben!

11 juni 2021 om 13:27

@musi26 Derksen verkoopt misschien in jouw ogen onzin of slaat de plank mis en heeft de feiten niet op een rijtje. Deze week heeft in de dagbladen het verhaal gestaan van de Neef van Promes waarin deze de waarheid zegt. Ondanks het dan nog voor moet komen is hij weldegelijk gestoken en het achterovervallen is zijn geluk geweest anders was het nog erger geweest. Meneer Derksen heeft gelijk door te zeggen dat soort spelers die dit gedaan hebben of verdacht zijn niet meegenomen moeten worden |die kunnen de focus niet bij het spel houden en zitten toch met hun hoofd bij het voorval.

11 juni 2021 om 13:28

Ja precies en als hij dan een ander oproept zeggen er veel dat we dat niet snappen en waarom Promes niet en belachelijk want hij is al veroordeeld door Frank etc beetje Babel situatie die heel mooi als voorbeeld gebruikt kan worden op dit platform.

11 juni 2021 om 14:17

Dat zal allemaal best, maar wat er op tafel aan feiten ligt bij Promes maakt de situatie wel wat anders vind ik. De bondscoach wil blijkbaar geen rust in de tent.

11 juni 2021 om 14:27

@Thamike:
Dat ben ik niet met je eens. Als hij Promes thuis had gelaten had ik dat volledig begrepen, en wel om de volgende redenen: we hebben meer kwaliteit op de vleugels, tevens op de backpositie. 2. Hij heeft verre van een fantastisch seizoen gehad. 3. Het is een bron van onrust omwille van de situatie om hem heen(ik laat in het midden of hij schuldig is of niet, dat weten we simpelweg nog niet). Dat hij Babel heeft thuis gelaten vind ik een hele goede zet. Frank doet niet alleen maar onbegrijpelijke dingen in mijn ogen, maar dat hij vaak stof tot discussieren geeft moge duidelijk zijn.

11 juni 2021 om 16:09

@Thamike Babel zouden ze ook moeten oppakken of anders iig zijn kapper. Dat kapsel is misdadig

11 juni 2021 om 17:01

@Gluubster, laat ik voorop stellen dat ik nergens de discussie aan ga wie Frank wel of niet moet selecteren want dat is meer dan wie vind ik goed of niet goed, maar hoe past iemand in de ploeg, systeem, groep en wat ben ik er mee van plan. Dat laat ik dan over aan de bondscoach, wie dat ook is, en al helemaal bij een generatie waar veel spelers echt om het even zijn qua kwaliteit. Maar wat men hier vaak doet is of er alleen maar belachelijke keuzes worden gemaakt.Qua vergelijk Babel heb je het gewoon mee kunnen maken. Bij Koeman snapte men het al niet qua Babel tot hij in wedstrijden erg bruikbaar was waar veel spelers niet thuisgaven. De Boer liet selectie in tact en kreeg stront over hem heen mbt Babel, laat hem daarna thuis en kreeg weer stront. Is echt gewoon terug te lezen hoor. Mijn punt is dat het wel duidelijk is waar Frank de bocht uit is gevlogen en waar hij bij de groep wel goed valt en plezier er weer vanaf spat. Dus laten we dat gezeik over Promes, ST Juste etc nu een gaan want EK staat op punt te beginnen.

14 juni 2021 om 13:31

Kleine aanvulling; Wie zegt dat zijn neef de waarheid heeft gesproken in het dagblad? Wie zegt dat hij is gestoken? Wie zegt dat hij achterover is gevallen. Dit is allemaal nog niet bewezen. Dit is mijn punt. Men moet wachten tot de rechter uitspraak heeft gedaan. Wordt hij schuldig bevonden, dan pas kan men uitspraken over iemand doen. Tot dat moment is iemand onschuldig.

Dus volgens Derksen moet je iemand straffen, terwijl nog niet eens uitspraak vd rechter geweest is. Wat een eng vent. Bah hoop dat hij snel van tv is.

11 juni 2021 om 00:02

Een beetje moeilijk natuurlijk. Ik zou ook niet omgaan met een vage kennis die aan allerlei stevige (en niet uit de lucht gegrepen) beschuldigingen onderhevig is eerlijk gezegd.

11 juni 2021 om 00:03

Daar gaat het in mijn ogen niet om. Je neemt met promes een risico mee, die met zijn verhaal de hele dynamiek van de groep op z’n kop kan zetten mocht er, zoals nu door zijn neef zelf, wat in de media verschijnen! Het is natuurlijk erg raar dat promes om die reden er in maart niet bij zat en nu wel… terwijl de situatie niet anders is. Dat laatste kan je niet ontkennen lijkt me?

11 juni 2021 om 12:28

Al deze negatieve mensen en media zijn momenteel meer aan de stoelpoten van het NL elftal aan het zagen dan de selectie van promes hoor dus als we straks iemand de schuld moeten geven voor het verpesten van de hele dynamiek....

11 juni 2021 om 00:03

Het heeft niets met straffen te maken, maar dat je anticipeert op randzaken die de focus van het team kunnen halen. Als je dat combineert met de geringe bijdrage die Promes zal leveren, is die keuze makkelijk gemaakt

11 juni 2021 om 00:15

Maar dat zijn toch twee totaal verschillende gronden die je niet met elkaar in verband kunt brengen? Daarmee zouden onze belangrijkste spelers dus meer recht hebben om zich buiten het veld te misdragen. Ik vind het kwaliteitsargument niet meer geldend als Promes inderdaad iemand neergestoken heeft.

11 juni 2021 om 00:23

Dat laatste sowieso, maar dat is niet bewezen; dus zou ik hem vanwege reden 1 in mijn antwoord al niet meenemen. Jouw conclusie -dat spelers zich zouden mogen misdragen-, is niet op mijn redenatie van toepassing.

11 juni 2021 om 00:31

Lettend op onze coach, aanval en middenveld zullen het dit keer niet de randzaken zijn die ons de das omdoen..

11 juni 2021 om 00:34

@reg.
Nee, waarschijnlijk niet, maar het helpt niet mee.

11 juni 2021 om 06:40

Stel we halen de halve finale. De dag voor deze wedstrijd besluit het OM om hem aan te klagen. Hij wordt tijdens de lunch gearresteerd. Dan zal.dat impact hebben. Ja hij is onschuldig tot zijn schuld is bewezen maar je haalt je problemen binnen die een team niet kan gebruiken.

11 juni 2021 om 15:26

Helemaal mee eens. Ik blijf het wel dubieus vinden dat je iemand in een representatieve functie voor het land laat opdraven wanneer aantijgingen over een steekpartij dermate serieus zijn dat iemand voor verhoor van zijn bed wordt gelicht - benieuwd of mensen ook zo coulant zijn als het om de premier zou zijn gegaan - maar inderdaad zou alleen het sportieve element al genoeg doorslag moeten geven.

Wanneer Promes' neef en diens entourage zich gaan roeren om publiciteit te zoeken deze maand, krijg je druk op Promes én Oranje. En wanneer de man tijdens het toernooi het Oranje-kamp zelfs moet verlaten om verantwoording af te leggen, kan dat in de groepsdynamiek uitwerken op eenzelfde manier als in 2008 met de doodgeboren baby van Khalid Boulahrouz. Drama's van zulk formaat ondermijnen de sfeer, de focus en uiteindelijk de prestaties. Het is ronduit bizar dat De Boer het halen van een vervanger van Van de Beek (een week voor het toernooi begint!) niet ideaal vindt, maar de hele heisa rondom Promes wel acceptabel genoeg vindt om voor ideaal door te gaan.

Daarnaast is de sportieve bijdrage van Promes gering. We hebben het hier niet over Depay of De Jong (niet dat je die wel in zo'n situatie had mee moeten nemen), maar een middelmatige voetballer die al drie jaar geen lantaarnpaal voorbij komt en zich buiten het veld manifesteert als probleemkind, quarantainewappie en recidivist. Hoe verhoudt de beslissing hem op te roepen zicht tot De Boers kijk op zijn eigen carriere. Net als veel andere van zijn beslissingen draagt het niet bepaald bij aan het vergroten van zijn kans op succes. En ik neem aan dat dit zijn laatste kans is als gewezen toptrainer...

11 juni 2021 om 00:10

Het is niet straffen, het is niet oproepen voor het NL elftal. Promes wordt verdacht van een misdrijf, niet van dubbelparkeren. Ook dat De Boer dan aan de advocaat van Promes vraagt hoe die er in staat. Welk antwoord erwacht je?

11 juni 2021 om 00:15

Het niet oproepen, terwijl je onschuldig bent staat gelijk aan straffen.

11 juni 2021 om 00:24

Dus ik ben ook "gestraft" en EL gahzi en Karsdorp, Bijlow etc ....

11 juni 2021 om 00:24

Hij is verdachte van een misdrijf dat nog voor de rechter moet komen. Dat zou eerst civiel zijn, maar daar is strafrechterlijk bijgekomen. Dit kan dis voor reuring in de groep zorgen, zoals je nu ziet.

11 juni 2021 om 01:10

@musi26: Nee, dat staat het niet. Quincy Promes staat niet bij de Knvb onder contract, en er ligt ook geen enkel andere overeenkomst die de Knvb en/of Frank de Boer ertoe verplicht deze jongen op te roepen voor Oranje. Opgeroepen worden voor Oranje is geen recht dat Promes, mits fit, heeft, evenals dat het niet de plicht van de Knvb is om Promes op te roepen.

De Knvb en de bondscoach bepalen wie er mee mag, en staan in hun volste recht als zij zeggen dat ze Quincy Promes hangende het onderzoek niet oproepen.

14 juni 2021 om 13:34

Wat heeft een contract hiermee te maken? Indien hij zou worden opgeroepen indien er niet speelde en nu ineens niet meer terwijl er helemaal niets is bewezen, dan wordt hij daarmee dus gestraft. Hiervoor is geen contract nodig.

11 juni 2021 om 00:22

Een docent die verdacht wordt van kindermisbruik en een politieagent die verdacht wordt van corruptie worden ook geschorst tot er uitsluitsel is. Heeft niks met straffen te maken. Je neemt dan het zekere voor het onzekere hoe vervelend dat ook is.

11 juni 2021 om 07:38

Dat is wel een hele andere context he Frollo. Promes hoeft niet tegen zijn neef te voetballen met de kans dat hij hem weer neersteekt. Bij iemand die wordt verdacht van kindermisbruik, zet je die niet direct weer voor kinderen neer.

Een voetballer die wordt verdacht van belastingfraude (messi) of één met een verkrachtingszaak (ronaldo of Neymar), die mag ook gewoon voetballen.

11 juni 2021 om 00:35

Niet geselecteerd worden is geen straf.Dat je niet begrijpt dat dit soort situaties de focus beïnvloed. En dat je deze dynamiek niet liever kwijt dan rijk bent vind ik opmerkelijk. Had je ook zo gedacht als het om een verkrachtingszaak ging of om pedofilie. Denk nou even na man, is toch niet representatief.Stel dat ie rood pakt voor een grove overtreding, ik noem maar wat, nou dan zullen we wat beleven.Voor de rest zal het me een worst wezen of ie nou speelt of niet. Hij is altijd slecht in het NL's elftal. Ik zou hem lekker thuis laten, kan hij zich voorbereiden op zijn zaak.

11 juni 2021 om 00:40

Sommige mensen raken hun 'sense of proportion' een beetje kwijt als het gaat om iemand die een paar keer voor hun club heeft gescoord. Van iemand met een IQ van 139 zou je toch een meer weloverwogen oordeel verwachten.

11 juni 2021 om 06:13

Iemand straffen? Wat is de straf dan? Niet meenemen naar een EK zou gewoon op z’n voetballende kwaliteiten moeten gebeuren. En dat is geen straf. Er zijn anderen die beter zijn die nu thuis zitten

11 juni 2021 om 06:44

Je straft hem toch niet. De belangen zijn zo groot, je wilt rust in je groep en met Promes erbij kan je gedonder krijgen. Die zaak werpt zijn schaduw er over. Dat is het punt.

11 juni 2021 om 09:48

Er hoeft helemaal niemand gestraft te worden. Je moet hem als bondscoach gewoon thuislaten omdat je niet het risico kunt nemen dat je tijdens een EK allerlei media ellende over je heen krijgt. Kijk naar het verleden met alle voorbeelden. De kabel, het vertrek van Gullit, etc. Heeft enorme invloed op het groepsproces tijdens zo’n eindronde.

11 juni 2021 om 12:20

Dat is natuurlijk niet helemaal hoe straffen werkt... Als ik aan 25 Nederlanders 100 euro wil geven en jij zit daar niet bij omdat je ooit een appel hebt gestolen, is dat geen straf. Het is een beloning aan de anderen. Als ik jou die 100 euro gegeven en ik neem deze weer weg om bovenstaande reden, dan is het straffen.

Het Nederlands elftal is een extra, een bonus, jij en ik zijn ook niet gestraft door niet mee te mogen, net zoals Promes niet gestraft zou zijn als hij niet bij de selectie had gezeten.

Derksen heeft gelijk in de zaak promes, maar die hetze tegen Qatar moet eens stoppen. Brazilië en zuid-Afrika is ook meer verdeeld geraakt door de toernooien. Sloppenwijken vs mensen die er rijk van zijn geworden. Rusland vinden we ook allemaal wat van… in Frankrijk moet er miljarden uitgegeven aan terreurbeveiliging en zo is er overal wel wat. Hiermee wil ik niets baggetaliseren mbt de doden in Qatar, maar als je Sneijder er over hoort in villa oranje slaan we een beetje door allemaal.

11 juni 2021 om 00:24

Als Derksen een vent is gaat hij zijn eigen programma en de rest van de media oproepen om dat WK te boycotten. Dat dat WK in onze huiskamers komt is een ketting: organisatie-bonden-spelers-media. De ketting ergens verbreken betekent een succesvolle boycot. De spelers kan je het nog het minst kwalijk nemen, die hebben misschien maar 1 kans op eeuwige glorie waar ze iedere dag op trainen sinds ze 6 zijn.. Bovendien heb je daar minder invloed op. Maar als Derksen echt geen hypocriet is zegt hij: als het doorgaat dan is dat maar zo, maar laat het dan niet uitgezonden worden en niet door ons als analytici besproken. Een teletekst WK

11 juni 2021 om 07:42

Helemaal mee eens! Derksen is erg bedreven in iedereen de maat nemen en iedereen afkraken, maar intussen houdt hij het probleem zelf in stand. En om de standaardreactie voor te zijn die ik hierboven ook al las, namelijk "je moet het niet serieus nemen, het is vermaak": Derksen beschadigt mensen bewust en hij bedrijft geen cabaret waarbij dat binnen de grenzen van artistieke vrijheid zou kunnen vallen, dus meen ik dat we er wel serieus op in mogen gaan en hem verantwoordelijk mogen houden voor zijn uitspraken.

11 juni 2021 om 00:36

6500 doden voor een sport evenement. Waar hebben we het over?

11 juni 2021 om 00:43

En dit is dus exact wat ik niet bedoelde. Lees even goed. 100.000 Braziliaanse favela inwoners… hebben we het nooit over gehad… draai ik m even om… waar hebben we het niet over?

11 juni 2021 om 08:36

Daar hebben ze het zeker wel over gehad.

11 juni 2021 om 01:14

Je wilt niet bagataliseren...en vervolgens kom je met een typisch staaltje whataboutism. 10.000 doden door de bouw, hoe verzin je het om dan te gaan zeggen *ja maar overal is wel wat*. Ongelofelijk. Echt...ongelofelijk.

11 juni 2021 om 05:04

In Amerika vallen er jaarlijks meer in de bouw. Waar in Quatar het gros als gevolg van de hitte is gevallen is dat in Amerika door vallen als gevolg van slechte beveiliging. Is laatst een heel onderzoek van geweest door de Amerikaanse ARBO. Daar zullen er ook een aantal gevallen bij de bouw van stadions bij hebben gezeten. Ook maar boycotten dan? Los van het feit dat ik vind dat Quatar om allerlei redenen het niet had mogen krijgen.

11 juni 2021 om 06:46

Je vergelijkt dus de slecchte arbo wetgeving met mensen die zgedwongen worden om daar te werken?? Ja gedwongen. In eerste instantie misschien niet maar de paspoorten worden afgepakt en als ze niet werken krijgen ze ook verder niets. Ze kunnen niet terug naar huis als ze ontslag nemen want het paspoort krijgen ze pas terug als het de werkgever uitkomt.

11 juni 2021 om 07:06

Goede vergelijking man, de bouw van 6(?) stadions vergelijken met duizenden bouwprojecten in een ander land

11 juni 2021 om 07:12

Shenkie, ben jij toevallig Ronald de boer? Jij zegt namelijk precies hetzelfde. ‘Overal gebeurt wel wat’. Hou toch op zeg. Moderne slavernij is het in Qatar. Wat een vergelijking ook steef71. Hoe kun je nou de arbo wetgeving vergelijken met moderne slavernij?

11 juni 2021 om 17:13

In een land met 330 miljoen inwoners meer dodelijke slachtoffers in de bouw dan in een land met minder dan 3 miljoen inwoners? Krijg nou tieten!

11 juni 2021 om 01:19

Je zegt het verkeerd, in mijn ogen. Omdat we Brazilië en Zuid-Afrika hebben laten gebeuren zonder enige tegenspraak betekent dat niet dat we ons niet mogen uitspreken tegen het WK in Qatar. Het is júist reden om je uit te spreken tegen Qatar. We hebben de Fifa tot twee keer toe hun gang laten gaan met toernooien in landen die dingen hebben moeten doen die niet door de beugel kunnen, dat hoeven we niet een derde keer te laten gebeuren.

Daarbij speelt ook de media een grote rol. In de aanloop naar het WK in Zuid-Afrika waren social media lang niet zo groot en gemeengoed als ze dat nu zijn. Je komt anno 2021 veel sneller een filmpje tegen over misstanden bij het bouwen van stadions in aanloop naar Qatar 2022 dan dat je zoiets tegenkwam in de aanloop naar Zuid-Afrika 2010 of Brazilië 2014.

We zijn totaal niet doorgeslagen met de hetze tegen Qatar. We zijn als volk gegroeid en hebben nu wél de kennis en het lef om ons ergens tegen uit te spreken in plaats van het te negeren onder het mom van "voetballuh"

11 juni 2021 om 06:40

Je hebt hier in mijn ogen zeker een punt mbt Social media. Echter gaat dat om de gehele samenleving. Johan Derksen heeft in die tijd een enorm groot podium gehad en dat was toentertijd niet anders dan nu… toen was hij daar mild over, nu geeft hij vol gas. Dat is meer wat ik bedoel. Overigens ben ik niet voor een wk in Qatar, omdat het gewoon een enorme geld-kwestie is waarvoor zelfs de structuur op de schop moet. Persoonlijk denk ik dat wij Nederlanders het allemaal verdomd goed weten hoe t elders in elkaar steekt of moet steken, terwijl we er zelf nooit wat van gezien hebben en daarbij onderschatten we ook nog eens de kracht van de media… we zijn net een stel schapen maar willen wel graag schreeuwen.

11 juni 2021 om 07:51

Jij snapt niet dat meer dan 6500 doden (aangezien india haar cijfers niet wil geven) ongeveer gelijk staat aan 1000 doden per stadion?! Die doden zijn puur gevallen voor het voetbal, zodat "onze jongens" glorie, geld en geschiedenis kunnen schrijven. Elke 10cm veld ligt er zo'n beetje een doden. En wat doen ze na het WK? Dan breken ze het af en bouwen ze opnieuw op in afrika, hoeveel doden gaan daar weer vallen? Al deze doden zijn direct gevallen Voor het voetbal gevallen dus gaat het de voetballers ook aan.

11 juni 2021 om 08:43

Ik denk dat jij het kranten artikel niet helemaal hebt gelezen. De 6500 doden waar we het over hebben zijn alle doden van gastarbeiders sinds Qatar het Bid heeft gehad. Dus welke percentage daarvan direct gelieerd is aan het wk is niet te matchen. Alhoewel elke dode er een teveel is, klopt jouw claim met 1000 doden per stadion niet. Verder zou het de krant sieren als ze ook lieten zien hoeveel doden in zelfde tijdspanne was voor het WK bid hadden gekregen. Je zult zien dat er weinig verschil in doden zult zijn. Verder is Guardian sinds Qatar het bid heeft ontvangen en Engeland niet een soort persoonlijke hetze tegen dat land begonnen.

11 juni 2021 om 09:44

Weet je waarom er zoveel onduidelijk over is? Omdat Qatar die cijfers niet naar buiten wil brengen. Daardoor moesten ze ambassades bellen van bepaalde landen die gastarbeiders leveren en daar wilde ook niet iedereen cijfers naar buiten brengen. En je kunt zeggen wat je wilt maar het is geweten dat het overgrote merendeel van de bouwwerken van Qatar in de laatste 10 jaar betrekking heeft met het aankomende WK.

11 juni 2021 om 09:38

@Shenkie Lekker makkelijk. Zo kan je alles wel accepteren en in stand houden. Het gebeurd ergens anders ook dus laten we dit ook maar door de vingers zien. Zo zal er nooit iets veranderen op de wereld en kan je al het geweld en racisme op de wereld wel bagatalisseren

Ach Derksen het is maar satire. Net als jij je normen en waarden opzij zet voor een grap of ouderwetse ideeën en dat afdoet met satire zo moet je hier ook naar kijken. Want anders kom je zelf zo dom over met je dubbele moraal.

Maar nu we weten hoe jij erover denkt kunnen we weer verder en achter Oranje gaan staan.

Tot op heden komt De Boer gewoon niet over. Niet zoals Koeman, of in het verleden Van Gaal of Van Marwijk. Ik zie hem (helaas) die groep niet dichter bij elkaar brengen en beter voetballen.

Over Promes heeft Derksen gelijk. Dit is echt voer voor de media om een bommetje te leggen, wat een ander VZ lid al eerder aangaf. De Boer gaat hier heel erg makkelijk mee om en had hem niet mee moeten nemen.

Net zoals zoveel topbanen in Nederland, is ook deze functie weggegeven op basis van vriendjespolitiek en niet op basis van kwaliteiten en competenties.

Iedereen ziet dat De Boer het niet kan; en de pijnlijke voorbeelden stapelen zich nu op. Van Queensy Menig tot de aantoonbare leugens dat hij alle afvallers heeft gebeld.

‘Scholletje’ Blind kreeg het ook al voor elkaar bondscoach te worden. Net zoals dat er een officiele pool is met +- 1000 man die alle ambtelijke topfuncties verdelen zonder enig kennis (zoek maar op, Algemene Bestuursdienst), denk ik zeker dat er ook zo een groepje is voor de topfuncties in het Nederlandse voetbal.

11 juni 2021 om 01:25

Maar wat is het alternatief voor de Boer dan? De Boer heeft met een steeds minder wordend Ajax vier jaar op rij de titel gepakt, in een tijd dat Ajax niet het Bayern München van Nederland was qua financiën en zo goed als op gelijke voet leefde met Feyenoord, PSV en wellicht Twente. Hij is daarna hopeloos op zijn bek gegaan bij Inter en Palace en heeft het bij Atlanta ook maar matig gedaan, maar wat wil je dan als Knvb? Koeman is niet beschikbaar want die vertrok juist bij de Knvb, Ten Hag was geen optie want die deed het goed met Ajax, Bosz zat op dat moment nog hartstikke stevig in het zadel bij Leverkusen. En dan? Dan kom je al snel uit bij de categorie "adequaat in Nederland, daarbuiten onbewezen of door de mand gevallen" met mannen als Frank de Boer, Mark van Bommel, Giovanni van Bronckhorst en Philip Cocu.

11 juni 2021 om 02:20

Misschien we dan maar eens een keer verder kijken dan onze neus lang is en het durven om een buitenlandse coach te nemen. Als er geen competente Nederlandse coach beschikbaar is kan je beter een geschikte buitenlander zoeken dan ongeschikte Nederlander.

11 juni 2021 om 12:10

Eens! Maar we hoeven ook niet perse een Nederlandse coach te hebben hè!? Een buitenlandse coach kan soms ook verfrissend zijn. Is toch leuk, Arsene Wenger als bondscoach

Ik heb het gevoel dat ik moet kiezen tussen Derksen en De Boer. Noem me gerust een pessimist, vraag me of de azijn in de aanbieding is, voeg er desnoods aan toe dat ik saai ben op feestjes, maar... ik moet van beide heren kotsen. Zowel de oppervlakkigheid van onze oerdomme bondscoach als de wijze waarop deze chagrijnige, zogenaamde analist mensen afbrandt. Wat een wereld...

11 juni 2021 om 06:50

Je mag een eigen mening hebben hoor. Je hoeft niet te kiezen.

11 juni 2021 om 21:33

Mijn dank is groot.

Ik zou als KNVB zijnde er alles aan doen om na de zomer meneer Conte aan te trekken als bondscoach voor een x aantal jaar. Dan weet je zeker dat je voor prijzen gaat voetballen. Meneer De Boer is het net niet, hoezeer ik ook in hem wil geloven.

Onder koeman zei ik al dat we absoluut geen kans hebben om ver te komen. Echter krijg ik door alle negatieve berichten van de mensen steeds meer vertrouwen. Nog even doorgaan en ik durf mijn gehele vermogen op oranje in te zetten 😂

11 juni 2021 om 00:37

same here.. krijg echt steeds meer het idee dat het onze ksnt gaat opvallen... eindelijk een coach die resultaaat voetbal durft te spelen en die oefent met de opstelling waarmee we resultaten kunnen boeken tegen de grote landen... echt een lefgozer die f de boer dat die durft.

Met of zonder steekpartij had je sws el ghazi moeten oproepen met z’n stats. Promes dramatische speler

Natuurlijk volledig eens met Derksen, de Boer doet bijna alles fout wat hij fout kan doen. Promes is echt in geen enkel geval een toegevoegde waarde voor Oranje, tevens hangt er om hem natuurlijk een vreemde vibe.

Jaja dat weten allemaal wel, het is een drama maar agh Derksen is zelf zo armoedig als maar kan, koning afzeiken en negatief gebrabbel. Hey ik wil wel rustig genieten van een leuk EK he, en hier komen met allerlei prima artikelen maar heb geen zin om tig artikelen langs te zien komen van wat Derksen nou vind van die en dat etc! Ja jaa, dan klik je er toch niet op maar elke dag een artikel ofso zou nergens op slaan!

11 juni 2021 om 00:38

Het is een dagelijks programma met 700.000 kijkers waarvan na afloop een artikel komt.

11 juni 2021 om 00:51

Nou dat gaat wat worden dan haha. Nee maar weetje het programma is prima, Gijpie, Boskamp, Genee e.d. en nu ook wel met allerlei gasten maar ik vind gewoon dat Derksen het programma aardig heeft verpest in bepaalde opzichten (en te vaak het mannetje wil zijn zodat hij zogenaamd relevant blijft in de media en voetbal land) en dat zogenaamd onder het mom van kijk mij, ik zeg zogenaamd wat ik denk en wil, agh. Het is constant negatief en het afzeiken van anderen, het is constant de grens opzoeken en meerdere malen asociaal erover heen gaan. Het is niet eens leuk meer. Hij zou zoals van Gelder ook eens opzij moeten stappen, het is wel genoeg zo mijn inziens.

11 juni 2021 om 01:08

Van Gelder is niet opzij gestapt. Die is door Ziggo afgeschreven en doet nu zielige pogingen relevant te blijven.

11 juni 2021 om 07:16

Jep klopt zouden ze ook met Derksen moeten doen.

11 juni 2021 om 00:56

Het blijft lachwekkend hoe serieus je dit programma neemt. Je reageert op elk artikel over J Derksen . Ze nemen zichzelf niet eens serieus. Ik kijk er niet zoveel meer naar. Het programma is over de houdbaarheidsdatum heen. Maar toch is het wel fijn dat er nog mensen zijn die wat kleur geven op de Nederlandse tv. Er zijn al zo weinig mensen die oppassen voor hun woorden door onze tegenwoordige aanstelmaatschappijDaarnaast vind ik het ook lachwekkend hoe sommige analisten zichzelf bloedserieus nemen. Doe mij maar dan een voetbalprogramma met wat humor. Maar dat blijft persoonlijke voorkeur

11 juni 2021 om 03:17

Jij hebt een persoonlijke hekel aan Derksen en voert een hetze tegen hem in echt ieder topic. Valt sterk op.
Je kan hem negatief, armoedig of wat dan ook vinden.., hij heeft hier gewoon een punt zonder jij uberhaupt op zijn argumenten ingaat... jij bent weer met je lastercampagne bezig

11 juni 2021 om 07:08

Blijf het vooral in de gaten houden he en reageer graag op mijn reactie, helemaal top. Zolang de artikels blijven komen met continue zijn afzeik gebrabbel, blijf ik er op reageren wanneer ik wil. Dat men zijn manier van spreken prima vind is al kwalijk genoeg. Dat hij continue mensen zit af te branden tot aan het asociale aan toe vind men blijkbaar prima maar owee als je kritiek op hun heilige snorre vriendje levert hoor, dan is de wereld te klein. Agh best hypocriet maar nogmaals blijf lekker letten op wat en wanneer ik reageer, hopelijk is het een pleziertje.

11 juni 2021 om 10:51

Je onkent het niet eens. Lekker triest ontopic alleen maar op de man.Jammer dat Moderators jouw reacties uberhaupt laten staan na deze betekenis.. Als ik kritiek heb op Depay/Elia omdat ik vind dat ze narcistisch egocentrisch gedrag vertonen is de wereld te klein en word ik door jou aangevallen dat ik ze puur en alleen mag beoordelen op zogenoemde "voetbal kwaliteiten". Blehh. En vervolgens wordt mijn mening een racistisch hoek ingeduwd. Je doet niet meer mee. Maar wat doe jij hier dan? Niks inhoudelijk reageren maar puur haat richting Derksen hier lopen spuien. Met je vooroordelen. Soms een hekel aan snorren of witte oude mannen?

11 juni 2021 om 15:28

Was jij niet 1 van de personen die vorig jaar rond Akwasi-gate zei dat je had besloten nooit meer te reageren op Derksen en hem volledig te negeren/links laten liggen?

11 juni 2021 om 16:23

@Lenny1988 Wat zeg je nou weer allemaal man, en jij bent wie? Volgens mij kom ik je voor het eerst tegen joh. Dan nog ieder zo zijn mening! En dan praat je over 'aangevallen' worden door mij? Jouw mening een racistisch hoek ingeduwd? En praten over onzin vooroordelen? Man man man wat een slachtoffer gedrag zeg, sneu. Ik reageer gewoon op dit artikel, of mag dat niet! Maar hey vertel eens dan, hoezo mag Derksen wel alles en iedereen afzeiken en constant afbranden maar als je hem bekritiseerd is het opeens fout? Geef daar eens antwoordt op ipv sneu te reageren en maar onze grote vriend Derksen te verdedigen! Vind je het normaal dan dat hij zovaak mensen asociaal afbrandt? Geef daar eens antwoordt op dan ipv zo selectief verontwaardigd te reageren.

Zou eigenlijk zo grappig zijn. Zitten we met zijn allen Frank af te zeiken en dan wint hij het.. Nee laat maar, zelfs in mijn fantasie heb ik meer kans bij Scarlett Johansson dan dat FdB het ek wint.

11 juni 2021 om 00:26

Zou wel nogal een dilemma zijn. Scarlet Johansen of het EK winnen...

11 juni 2021 om 00:29

Met alle respect, al stond het hele land huilend naast mijn bed.

De Boer is natuurlijk in alles een grote grap. Die man die praat wel maar inhoudelijk zegt hij helemaal niks. Ik ben het met Johan eens hij straalt niks uit en is geen boegbeeld van de KNVB. Koeman en Van Gaal daarmee konden we trots naar een toernooi maar met Frank de Boer kom op. Wat heeft die man gepresteerd. Dan de zaak Promes. Feit is dat Promes verdachte is in een strafzaak. En niet wegens het stelen van een blikje cola want dan was het een heel ander verhaal geweest maar omdat hij mogelijk iemand heeft neergestoken. Of hij schuldig is dat moet de rechter bepalen maar waarom neem je een verdachte in zo'n ernstige zaak mee? Hoe zal het slachtoffer tijdens het EK naar het Nederlands elftal kijken wat ons vertegenwoordigd. Zal Frank de Boer daar aan hebben gedacht dat het voor het slachtoffer pijnlijk is om Promes in het shirt van ons Nederlands Elftal te zien lopen tijdens het EK

Zit wel wat in. Deze Fdb komt toch zo anders over dan in zijn tijd bij ajax. Daar kwam hij over als een “charismatische” leider en een coach die spelers beter maakte (zijn donderspeech bij een 5-0 voorsprong bijvoorbeeld). Nu komt hij over als iemand die alles en iedereen tevreden probeert te houden (onzeker), en het alsnog fout doet.

11 juni 2021 om 07:19

Ja opzich is het ook niet vreemd dat hij onzeker oogt, hij is na Ajax overal mislukt. Dan ga je wel twijfelen aan jezelf, hij straalt ook helemaal niets uit.

De promes situatie erbuiten latend , vind ik derksen wel helemaal gelijk hebben . Hij heeft geluk dat Koeman een elftal heeft neergezet want anders had de boer helemaal door de mand heen gevallen. Een slechte coach die geluk had dat hij bij Ajax wat heeft gepresteerd in het begin , maar oh wat zal dit EK een teleurstellend einde hebben voor ons

Ik ben geen fan van beide heren. De boer is al zoveel over gezegd en had nooit door de knvb gevraagd moeten worden. Fout ligt dus eerder bij de knvb die er heel vaak een potje van maken en over Derksen tja .. die blijft continue hetzelfde herhalen vooral als het om Pierre of Ronald gaat. Schandalig en onbeschoft vind ik dat maar dat is mijn mening

11 juni 2021 om 07:12

Nee nee pas op dat mag je niet zeggen. Dan worden vele fans hier boos he, als je kritiek levert op hun snorre vriendje. Agh, maar idd dat, men vind zijn asociale gebrabbel (continue afzeiken en afbranden van anderen) wel prima maar o wee als je er kritiek op levert. Hopeloos joh! Om moe van te worden die man en dan gaan we dit Ek vast dagelijks mee moeten leven, artikelen van hem op Vz die ze maar al te graag willen gaan uitbuiten.

11 juni 2021 om 15:46

Laat Ronald De Boer en Pierre ook maar een keer naar zichzelf gaan kijken. Een land vertegenwoordigen wat 6500 dode slaven op hun geweten heeft is natuurlijk niet schandalig en onbeschoft? Of elke zondagavond Advocaat neer zetten als een koekenbakker dat is natuurlijk wel heel netjes?

11 juni 2021 om 23:59

Sorry maar wat heeft Pierre met Qatar te maken ? Derksen blijft het continue op de man spelen als het om die 2 heren gaat. Dat was al maanden voor dat het nieuws over de 6500 in Qatar naar buiten kwam. Vind het juist heel netjes van die 2 dat ze er nooit op in gaan. En zo nog heel veel andere die hij continue op tv zwart maakt. Verre van sjiek .. Derksen is net een oude plaat. Elke keer hetzelfde blijven herhalen.

Met zo'n Derksen rol je wel lekker in dat Oranje gevoel, wat een gezeur altijd. Goed, ik had net als hem niet gekozen voor Frank de Boer als bondscoach en goed, ik had net als hem Promes thuisgelaten.

Dit is echter momenteel de situatie : Frank de Boer is bondscoach en Quincy Promes gaat mee. Blijf kritisch, maar wees geen sadist door constant te wijzen op zulke gedateerde dingen. Vervolgens nog beamen dat er in de Telegraaf vast en zeker wél een interessant stukje komt te staan, alsof het publiek van de VI niet allang geabonneerd was op de Telegraaf, Privé en de Story. Mijn god, quelle tristesse.

11 juni 2021 om 10:37

Wat is er precies gedateerd aan zijn verhaal? Alles is actueel. Wacht, nee.. de vier kampioenschappen zijn gedateerd..

Ik ben iemand die zichzelf beschouwt als gematigd voetbalkenner. Zijn velen die een dieper begrip hebben van het spel dan ik. Maar zelfs ik had eigenlijk zodra de aanstelling van de Boer als coach bekend werd gemaakt alle hoop verloren. Je ziet gewoon aan alles dat het de man ontbreekt aan alle aspecten. Bij Blind had ik eigenlijk hetzelfde.

Dit EK word een sof. Relletjes, Incidentjes, een bondscoach die de weg kwijt is en ego's die een mooie transfer willen maken. Om nog maar over de zaak Promes te zwijgen. Dit word net zo'n EK als in 96 in Engeland is mijn gevoel. 1 ding is zeker, Frank de Boer is op weg om zijn carrière om zeep te helpen.

Promes selecteren op basis van zijn voetballende kwaliteiten van de afgelopen jaren was al een dwaling! Als FdB El-Ghazi had geselecteerd op basis van vorm, had iedereen dat begrepen. Nu neem je iemand mee als ca 22ste man, wat bij voorbaat veel controverse oproept. Dat is gewoon onhandig.

Ik vind het knap dat Derksen uit tal van redenen om FdB te bekritiseren, nu weer eentje weet uit te kiezen die nergens op slaat. Eerst moest FdB Weghorst niet meenemen vanwege zijn standpunt over covid en nu omdat Promes verdacht wordt van een steekpartij? Wat een onzin zeg. Volgens mij solliciteert Derksen gewoon naar een functie bij de Telegraaf want die zitten ook al zo lekker te stoken vlak voor het EK.

Ach, nog even een mislukt EK afwachten gevolgd door een belabberde kwalificatie reeks en de KNVB gaat misschien eens nadenken over een "echte" bondscoach, met kwaliteit.

we kunnen nu wel weer proberen Derksen belachelijk te maken omdat iedereen weer oranje hersenspoeling heeft, maar de man heeft in mijn ogen gelijk
Het goede oranje onder Koeman is in korte tijd verworden tot niveau Schotland
De Boer stunt met een nieuw systeem 532
Selecteert Vd Beek op basis van verkeerde informatie over gespeelde wedstrijden terwijl iedereen weet dat dat totaal niet klopt
Neemt een crimineel op in de selectie
Doet alsof Qatar wel oké is
Laat De Roon lekker aanklooien en laat Gravenberg op de bank
Laat Gakpo op tribune Berghuis op de bank terwijl 433 de meeste power gaf op het veld tegen Schotland en Georgië

Tja dit EK zal mogelijk het laatste trainerschap betekenen van De Boer

Daarna nog een keer vlammen bij Almere FC

Maar ...we zijn er weer bij en dat is prima viva Hollandia. Met Koeman haalden we de finale met De Boer helaas niet.

Wat wil je op een eindtoernooi, rust in de tent, dat het niet teveel over randzaken gaat,. daarom begrijp ik de beslissing van het niet meenemen van Jasper heel goed, Is hij wel of niet fit, hoe lang moet hij in afzondering blijven enz enz. het leid af van waarom het echt gaat, het voetbal. daarom begrijp ik het meenemen van Quincy niet, de vragen over de steekpartij zullen tijdens het toernooi blijven komen, waarom neem je hem mee als hij toch niet speelt, wil je iemand die verdacht is van een zware misdrijf wel opstellen enz, leid dus af en zorgt voor onrust wat je niet wil op een eindoernooi

Vermoeiend die Derksen. Hij zit aan tafel met iemand waar hij een godsgruwelijke hekel aan heeft, Wilfred Guinee. Die door zijn tafelgenoot van der Gijp zelfs werd vergeleken met een Nsb'er. Maar ze blijven aan tafel zitten vanwege de poen of zoals hij zegt, hij wordt aan zijn contract gehouden. Iemand met een beetje ballen heeft lak aan zijn contract en stapt op. Door Derksen is voetbal geen feest meer. Wie naar zijn programma kijkt krijgt het gevoel dat voetbal er niet is voor het vertier en plezier maar om mensen af te zeiken en belachelijk te maken. Ik heb deze man nog nooit lyrisch horen praten over een prachtige voetbalactie. Altijd simpele grapjes maken over alles en iedereen. En waarom gebruikt Derksen niet zijn macht om de problemen in Qatar in het voetlicht te zetten. Hij zou het WK kunnen boycotten met zijn programma en alle zendtijd gebruiken om alle misstanden te tonen en te bespreken met deskundigen en politici. Nee, nu alleen maar schreeuwen en ongenuanceerde uitspraken doen en voetballers ter verantwoording roepen. Zijn journalistieke bijdrage is feitelijk minimaal.

Het ned elftal is gewoon niet goed genoeg. Simpel zat. Welke variant je ook moge kiezen om te spelen. Dat wil er maar niet in bij " kenners en jenners"
Wat derkzen betreft: hij is de laatste nee de allerlaatste die moet praten over ontwikkeling. Als iemand zich totaal niet heeft ontwikkeld is hij het wel. Nog steeds hetzelfde, namelijk wild om je heen schoppen voor aandacht. Zoals je kinderen vroeger wel eens bij de kassa van de supermarkt zag doen.
Best wel zielig toch

Knal die gifbeker voor Frank maar vol hoor. Sjonge jonge, wat een negativiteit. Ik begrijp het wel, maar volgens mij kan je beter achter het elftal en de bondscoach staan en ze toeschreeuwen naar een hopelijk verrassend goed toernooi. Die elf spelers op het veld zullen het toch echt moeten doen. Let's go Oranje!

Ik vind dat Derksen net zo hard de plank misslaat als dat de Boer doet...

Johan heeft gelijk natuurlijk, maar moet wel even realiseren dat hij zelf eerst vóór de keuze van Frank de Boer was.

Ik vind het onbegrijpelijk. Hij was 4 keer kampioen met Ajax, maar het voetbal was niet om aan te gluren en er was simpelweg weinig tegenstand. De trainers na Frank deden het veel beter. In het buitenland zijn de prestaties van Frank bekend. Slechter kan bijna niet.

Ik vrees dat de Knvb ook na het EK doorgaat. Zelfs Danny Blind werd na de meest dramatische reeks niet ontslagen. Ik weet niet wie ik erger vind. Blind of F. de Boer.. Zo zonde, want dit elftal heeft echt wel potentie.

Je bent in Nederland onschuldig totdat je schuld bewezen is. Dus hier ben ik het helemaal oneens met Derksen. Ik denk zelf wel dat hij schuldig is, anders zou die neef van Promes nu met een lastercampagne bezig zijn. Maar goed, we gaan het zien. De Boer zei iig op de persconferentie dat ze met de advocaat van Promes contact hadden gehad en dat er geen zaak zou zijn tijdens het EK, dus dat scheelt iig. Maar ik zou wel een rare smaak in m'n mond krijgen als Promes de winnende in de kwartfinale maakt en als later blijkt dat 'ie iemand gestoken heeft.
Ik vond het wel een slechte uitzending gisteren trouwens. Genee had het over 'de Boer' die zijn keuzes wel steunde. Ik denk dat hij Van Gaal bedoelde. En hij had het er over dat Turkije thuisspeelde, maar omdat ze in Rome speelde dacht hij dat je 3-0 moest invullen als je wilde dat Italië won en niet 0-3. Die Toto hebben ze dus allemaal verkeerd ingevuld.
En Van der Gijp had het over 3-4-3, waarbij Blind op de plek van Wijndal moest spelen en Koopmeiners "op de plek van Blind". Geen idee wat 'ie daarmee bedoelde, want Blind heeft nog nooit in een 3-4-3 gespeeld. Ik had het idee dat Gijp het gewoon over 4-3-3 had. En als Van Roosmalen iedere keer Oranje gaat afzeiken, dan kijk ik liever naar de uitzendingen van de Nos.
Wel leuk dat er publiek bij was trouwens, bij De Oranjezomer. Dat had ik niet verwacht.

Ik lees hier wel heel vaak dat men vindt dat Derksen van de buis af moet. En dat begrijp ik dan weer niet. Je kunt van Derksen van alles vinden, maar hij behaalt uitstekende kijkcijfers. De Mol heeft hem niet voor niks aan zijn vette contract gehouden toen hij dreigde te stoppen. Maar waar het mij om gaat: er zit een knop op je T.v. (toegegeven, tegenwoordig zit die op de afstandsbediening. Ik bedoel te zeggen: als je je wekelijks twee keer anderhalf uur aan Derksen ergert ga je toch lekker naar wat anders kijken ? Al 25 jaar roep ik dat Gtst kneuzen T.v. is Elk jaar komt het in mijn ogen walgelijke Eurovisie Songfestival voorbij. Moet dat weg ? Welnee, ik hoef toch niet te kijken ? Kennelijk is er een markt voor, nou prima en veel plezier ermee. Dat geldt voor Derksen ook. Ik ben het ook niet altijd met hem eens, maar als het me ergert wat hij zegt moet ik lekker wat anders gaan kijken.

Heb nooit een hoge pet gehad van de Boer. Slechtste keuze als bondscoach die je kon maken maar om eerlijk te zijn begrijp ik de keuze van de Knvb wel want voor de rest was er geen enkel andere fatsoenlijke trainer beschikbaar die echt iets heeft gepresteerd. Hoop op een kwartfinale aankomend EK maar moet zeggen ben al blij als we de groepsfase doorkomen met zijn 5-3-2 systeem.

Mocht Promes wel veroordeeld worden, is er weer een speler uit je selectie. Dit is wel een risico wat je loopt als Oranje en FdB

Topsport is hard. Randzaken zijn afleiding en of ie nou schuldig is of niet, dit is afleiding. Dan ga je dus niet mee. Zeker niet als je weinig toevoegt op kwalitatief gebied.

Ik kan me wel deels vinden in de woorden van Derksen. De Boer heeft een fout gemaakt door een speler te selecteren met zulke ellende op zijn naam, bewust of onbewust. Een beschuldiging van een steekpartij is echt een geval apart, dat moet je echt niet willen in je team. En daarnaast wijst alles in de richting van Promes, dat moet je al helemaal niet willen. Maar Derksen is nu eenmaal iemand die heel ver gaat in zijn kritiek voor mensen maar dat is hoe hij is. Mensen storen zich daar iets te veel aan vind ik.

Denk dat iedereen het wel eens is met Johan. Wat een prutser

Zoveel keuzes die FdB maakt slaan natuurlijk nergens op.
Marco Bizot oproepen na een dramatisch seizoen.
Daley blind die niet fit is oproepen, maar vervolgens cillessen thuis laten omdat je alleen fitte spelers wilt.
Donny van de Beek oproepen terwijl die amper gespeeld heeft.

En dan nog maar te zwijgen over het 5-3-2 systeem waarin hii Marten de Roon als belangrijkste schakel ziet. Als je op dat niveau bent aangekomen kan je beter gewoon thuis blijven.

El Ghazi heeft volgens mij een aardig seizoen gedraaid waar Promes dat totaal niet heeft gehad

Drommel had je ook prima mee kunnen nemen als 3e keeper zodat die een rugtas aan ervaring mee zou hebben gekregen met het oog op de toekomst.
Bijlow is natuurlijk een betere keeper, maar die keepte op het jeugd EK en is natuurlijk ook veelvuldig geblesseerd geweest.

Dat Timber en Gravenberch zijn opgeroepen vind ik dan wel weer goed. Deze ervaring zal ze immens goed doen ook met het oog op de toekomst.

Je kunt zeuren over de trainer maar als Nederland kampioen wil worden zal het toch over een team als België of Frankrijk moeten beschikken. Op wereldniveau zijn dit nu eenmaal de twee grootmachten.

Een acherbakse lul aruba brrrt

Johan is verworden tot een karikatuur ,een seniele oude man die verbitterd is en dat af reageert op de huidige generatie. Tja hij is te vroeg geboren Misschien was hij ook wel rijk geworden als hij in deze tijd voetbalde

Derksen en zijn haat jegens Promes… lachwekkend

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren