Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Roon countert: ‘Eerst was het Pröpper, toen Donny, Davy, Gravenberch’

Laatste update:

Marten de Roon maakt zich zelf niet heel druk over de kritiek op zijn functioneren in het Nederlands elftal. De dertigjarige middenvelder vindt het daarentegen wel vervelend dat zijn naasten geconfronteerd worden met de discussie. “Ik ben zelf vrij stoïcijns: ik weet wat mijn taak is en wat ik moet doen. Het zal niet altijd sprankelend en geweldig zijn, ik zal ook weleens mindere wedstrijden spelen. Maar ik denk dat ik af en toe mijn waarde wel heb laten zien”, geeft De Roon woensdagochtend tijdens een persmoment van Oranje te kennen.

“Eerst was het Pröpper, toen Donny (van de Beek, red.), Davy (Klaassen, red.), Gravenberch. Ik ben de eerste om toe te geven dat het allemaal goede spelers zijn, die zouden op mijn plek kunnen spelen. Maar ik denk dat het niet voor niets is dat ik altijd ben blijven spelen of erbij ben gebleven”, zegt De Roon over de discussie rond zijn positie. “Dan moet je ergens iets goed doen. Ik denk niet dat ze me op mijn leuke karakter of uiterlijk selecteren, maar uiteindelijk toch op wat je betekent voor de ploeg.”

“Dat de discussie er is, vind ik niet zo erg. Het is logisch, die andere jongens hebben kwaliteiten. Maar goed, ik denk dat ik soms ook wel mag zeggen wat ik van mezelf vind. Misschien moet ik wel meer voor mezelf opkomen, misschien ben ik te lief geweest. Vandaar dat ik zeg: prima als de discussie er is, maar soms is het vervelend voor de mensen om me heen”, gaat De Roon verder. Hij is naar eigen zeggen zelf wel gewend aan de vraagtekens rond zijn persoon. “Volgens mij is het sinds het moment dat ik erbij ben gekomen een kwestie geweest. Ik voel me ontzettend gewaardeerd door mijn medespelers en de staf, dat is waar ik me aan vasthoud.”

“Ik lees niet teveel media, want ik weet dat het toch altijd meningen zijn. Het raakt mij niet zozeer, ik vind het eerder erg dat mijn geliefden zich daaraan storen. Dat die daar iets van mee krijgen”, aldus De Roon. Ook na de laatste oefenwedstrijd in aanloop naar het EK tegen Georgië was er veel kritiek op het spel van de middenvelder. Verschillende analisten pleitten ervoor om De Roon te vervangen in het basiselftal van Oranje.

Het eeuwige vraagteken bij Oranje: ‘Dat wordt ondergewaardeerd in Nederland’

Voetbalzone schreef afgelopen week een achtergrondverhaal over de rol van Marten de Roon bij Oranje.Lees artikel

“Ik heb de eerste helft teruggezien en ik had een periode van vijf minuten waarin ik vier hele slordige passes gaf. Twee over de zijlijn, eentje terug naar De Vrij. Er zijn ook twee balheroveringen bij, die ik direct vooruit probeer in te spelen”, zo analyseert De Roon zijn optreden tegen Georgië. “Het is altijd iets om te zeggen: ‘Ja, dertien keer balverlies’. Ik weet zelf de ballen die ik beter moet spelen, maar over de gehele wedstrijd vond ik het niet zo spannend en slecht. Dat de media het uitvergroot en daar een vergrootglas op legt, vind ik prima. Dat maakt niet zo heel veel uit.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tegen sterkere tegenstanders is De Roon bruikbaar als extra slot op de deur maar tegen de kleintjes zie ik daar liever een voetballende middenvelder

9 juni 2021 om 12:14

Nee, ook tegen sterkere tegenstanders heb je vrij weinig aan de Roon. Hij is veel te traag en heeft 0 vermogen om snel door te combineren op het middenveld. Dat heb je juist wel nodig om onder de druk uit te kunnen voetballen. Telkens een balletje afpakken om hem vervolgens weer in te leveren heb je helemaal niks aan. Hij geeft aan dat hij het wel een degelijke wedstrijd vond afgelopen zondag, dat zegt al genoeg over zijn eigen verwachtingspatroon. Echt veel te matig en de eerste speler die ik zou wisselen voor de wedstrijd tegen Oekraïne.

9 juni 2021 om 12:26

Gelukkig denken trainers er anders over en ook in Italië denken ze er anders over , staat altijd in de basis in een veel beter competitie die wij hier hebben maar als ik alle reacties kan hij er niet zo veel van onbegrijpelijk eigenlijk .

9 juni 2021 om 12:30

sloep01. Tsja, ik vind persoonlijk ook dat hij er niet zoveel van kan. Zal er vast mee te maken hebben dat ik, en ook anderen, graag andere type spelers op het middenveld zien. Bij Atalanta is hij helemaal in het spelletje wat ze spelen geslepen en waarderen ze hem blijkbaar wel. Dat is prima, maar in het Nederlands elftal heeft hij nog nooit goed gespeeld, zelfs nu niet nu er in 'zijn' systeem wordt gespeeld. Ik vind het gezien zijn status bij een redelijk goede club als Atalanta logisch dat het met hem geprobeerd is op het midden, maar je moet als bondscoach toch ook gewoon eens een harde keuze maken dat het met zo'n speler in het Nederlands elftal blijkbaar gewoon niet werkt. Vind beetje hetzelfde als met Strootman die destijds zoveel kansen kreeg.

9 juni 2021 om 12:43

Nee, juist ook tegen kleinere ploegen heb je De Roon nodig. Je moet altijd een verdedigende middenvelder hebben. Je kan niet met drie "voetballers" op t middenveld spelen. Ik hoop dat dat ooit nog eens doordringt in Nederland.

9 juni 2021 om 12:46

Eens @Ikemontana. Soms past een speler gewoon niet zo goed binnen het team. Zie bv ook Seedorf.

9 juni 2021 om 12:47

Fan123. Heb jij wel eens op Frenkie gelet hoe hij duels aangaat? Een verdedigende middenvelder is inderdaad altijd nodig, maar als je goed kan voetballen hoeft het niet te betekenen dat je die rol niet kan invullen hé? Ik vind Frenkie qua duelkracht beter dan De Roon. In Nederland is de definitie van de verdedigende middenvelder 'een speler die niet kan voetballen en daarom maar moet gaan schoffelen op het middenveld', terwijl dat helemaal niet nodig is. Tegen de kleintjes komt De Roon teveel aan de bal en zorgt die alleen maar voor onrust. Leg mij dan meer eens uit waarom je daar niet een Frenkie of Gravenberch zou neerzetten? Die kunnen geen duels winnen of zoiets? Lopen teveel uit hun positie? Wat kunnen zij niet waarom je een De Roon moet opstellen? Ik ben benieuwd.

9 juni 2021 om 12:50

Want Nigel de Jong was een oh zo goede voetballer, maar achteraf gezien wel een van de belangrijkste spelers op het WK van 2010. Elk land heeft een stofzuiger nodig, bij het Nederlands elftal is dit eigenlijk alleen de Roon. Het is typisch zo’n speler als hij er niet in staat mis je hem uiteindelijk. Tegen de kleinere teams kom je er vaak mee weg, maar de betere teams niet. De Roon zijn beste wedstrijden in het Nederlands elftal waren tegen Frankrijk en Duitsland, dat zal wel een goede reden hebben denk je niet?

9 juni 2021 om 13:05

@fan123 ten eerste wordt het elftal al stampes vol gezet met 5 verdedigers, hoeveel verdedigers wil je er nog bij? En daarnaast...er zijn genoeg balafpakkers die ook kunnen voetballen. Busquets was bij het grote Barca en het grote Spanje de bal afpakker, maar hij kon ook aanvallend nog wel een klein beetje bijdragen. En wij hebben ook wel jongens die een bal af kunnen pakken en er dan ook nog wat fatsoenlijks mee kunnen doen.

9 juni 2021 om 13:05

665. Nigel de Jong was een veel betere voetballer (die stond in zijn jonge jaren bij Ajax zelfs bekend als flegmatieke technische speler) dan De Roon en daarbovenop ook nog eens een veel betere balafpakker. Echt totaal scheve vergelijking. De Roon bij het Nederlands elftal kan je meer vergelijken met Enoh. Een balafpakker die vooral zijn eigen fouten moet oplossen.

9 juni 2021 om 13:12

665 we gaan de Roon toch niet vergelijken met de jong? Op de positie van de Roon moet je of heel goed voetballen, of een goede balafpakker zijn. In beide situaties komt de Roon duidelijk tekort

9 juni 2021 om 13:35

@665 Nigel de Jong was voetballend zo slecht nog niet hoor, was van origine ook geen verdedigende middenvelder, dat werd hij op een gegeven moment gedurende zijn carrière overigens wel, daarnaast was Nigel de Jong natuurlijk ook wel een wat betere speler dan de Roon. Voor de rest met je eens dat de Roon een prima speler/stofzuiger is indien goed gebruikt. Echter ben ik nog niet zo enthousiast van hem bij het Nederlands elftal, maar we gaan het zien bij het EK, ik hoop dat hij me positief verrast.

ON: Ik had het op zijn minst een keer willen zien tijdens de laatste oefenwedstrijden hoe het liep met bijv. F. de Jong als verdedigende middenvelder en de Roon eruit.

De Roon voor de rest een prima kerel die het knap doet bij Atalanta. Ik snap hem voor de rest wel, het is nooit leuk (voor je naasten) wanneer vele roepen dat je er niks van kan etc., maar het zegt genoeg dat er genoeg coaches vertrouwen in hem blijven houden, hij kan echt wel wat.

9 juni 2021 om 13:41

@ducktaildo precies. Tijdje terug stond er op VZ een artikel met de statistieken van onze middenvelders en Frenkie heeft vergelijkbare of in sommige gevallen betere verdedigende statistieken en is natuurlijk aanvallend vele malen beter. Verder speelde Ajax in hun succesjaar met slechts 4 verdedigers (waarvan 1 de trage Blind), en een middenveld met Frenkie, Schone en vd Beek (die ik echt zelden mee heb zien verdedigen). Dus qua verdedigende zekerheid hebben we echt geen de Roon nodig om te presteren. Sowieso biedt de Roon geen verdedigende zekerheid omdat je met hem niet normaal kan opbouwen en daardoor regelmatig onder druk komt te staan en kansen tegen krijgt.

9 juni 2021 om 14:23

We hebben al 5 verdedigers. Dat is ruim voldoende. Wat mij betreft speelt de Roon voortaan bij de oud internationals.

9 juni 2021 om 14:35

@fan123, tegen de kleinere ploegen staat de Roon tot nu toe opgesteld en ze geven nog behoorlijk wat kansen weg. En niet in de laatste plaats de Roon laat hier genoeg steken vallen. Er staan ook statistieken van Frenkie de Jong in een artikel op Voetbalzone. Die presteert verdedigend niet minder dan de Roon en levert de ballen (vooral op de helft van de tegenstander) een stuk vaker in bij de juiste kleur. Dus je kan wel heel stellig dit punt maken, maar uit de statistieken blijkt nergens dat de Roon veel toevoegt aan Oranje.

9 juni 2021 om 15:35

@fan123 Misschien even tegen Ajax van 2018/2019 zeggen? De Jong, Schöne en Van de Beek, alle 3 voetballers. Met genoeg kwaliteit op het middenveld kan 3 voetballende middenvelders echt wel. Frenkie, Gravenberch, Wijnaldum. Daarmee gaan genoeg kansen gecreëerd worden, dan is alleen efficiëntie nog belangrijk.

9 juni 2021 om 12:14

Ik kan me misschien twee goede wedstrijden van 'm herinneren en een gros aan wedstrijden waarin hij verdedigend niet indrukwekkend was, terwijl je aan de bal sowieso niet veel aan 'm hebt. Voor een speler die er staat om ballen te onderscheppen, vallen er te vaak doelpunten omdat juist hij de bal verliest.

9 juni 2021 om 12:19

Ik zou eerder de trainer aankijken die hem opstelt, dan de speler in kwestie aan te vallen. De Roon lijkt me een speler die weet wat hij kan en wat hij niet kan... Dat De Boer hem opstelt, daar kan hij weinig aan doen. Dat hij in Oranje minder sterk is dan bij Atalanta, kan toch ook gewoon aan de manier van voetballen liggen of aan de spelers rond hem. Lijkt me toch wel de taak van De Boer om daar een oplossing op te vinden.

9 juni 2021 om 12:32

Oh, maar ik neem het 'm ook niet kwalijk. Ik beoordeel 'm alleen op wat ik zie.

9 juni 2021 om 12:18

Nouja, dat zou hij moeten zijn. maar ook dat slot op de deur is hij niet bij Oranje. Constant balverlies waarmee hij juist het tegenovergestelde van het slot op de deur is, en zit er verdedigend ook niet zo vaak goed tussen. Ergens onder Koeman begon hij echt goed, maar hij laat het nu al zo lang niet meer zien dat ik niet begrijp dat hij nog basis staat. Zeker nu je al met 5 verdedigers speelt zou ik zeggen dat een voetballende controleur wel erg fijn is.

9 juni 2021 om 13:47

Beetje cliche misschien, maar als jij de bal hebt kan de tegenstander ook niet scoren. Duelkracht is belangrijk in het voetbal, maar uiteindelijk wil je domineren en aanvallen. Als je zoals Ajax gewoon 60-70 procent balbezit hebt krijg je minder kansen tegen. Met een speler als de Roon kan je gewoon niet combineren. Hij is zo verschrikkelijk matig in het positiespel en verspilt de bal veels te vaak. Het is leuk hoor dat hij zo vaak de bal terug verovert, maar als je dan vervolgens niet kan opbouwen heb je er niks aan.

9 juni 2021 om 12:20

Slot op de deur? Dan mag die eerst wel wat feller worden in de duels. Laatste wedstrijden gaat die erin als een watje. Vind er weinig 'extra slot op de deur' aan.

9 juni 2021 om 12:29

Veel mensen denken dat hij ideaal is tegen goede tegenstanders. Waarom? 1: De Roon pakt altijd zo gemakkelijk domme gele kaarten, omdat hij simpelweg motorisch niet heel handig is. Daarna moet hij op de handrem spelen. 2: tegen goede tegenstanders wil je iemand die nog een beetje eronderuit kan voetballen, aangezien je anders alleen maar onder druk komt te staan. 3: je speelt eigenlijk gewoon als je een doelpunt wil maken met een mannetje minder, hij kan totaal niet opbouwen. Dus ja, veel liever de spelers op zijn positie die in dit artikel werden genoemd.

Daarnaast in wedstrijden waar je wel domineert, hoezo heb je hem dan nodig? die tegenstanders graven zich in en je moet dus heel goed voetballen om er door heen te komen. Lukt niet met De Roon. Plus als er een counter komt omdat er iets misgaat met het rondspelen, dan gaat De Roon ook niet de snelste speler zijn om tegenstanders weer bij te halen.

Voor de rest ben ik zeer positief over hem

9 juni 2021 om 13:13

Japie ik denk dat jij het goed ziet. Ik zou dan wel graag iemand als Veltman in de verdediging willen zien die de pot dichthoudt achterin. Dan kunnen we altijd met een voetballende middenvelder op die plek van De Roon spelen.

9 juni 2021 om 13:16

Begin nou niet over Veltman tegen Japie 😜

9 juni 2021 om 13:25

Ik denk dat Japie het wel met mij eens is dat Veltman in een 5-3-2 als centrale verdediger met De Ligt en De Vrij naast hem niet te kloppen is. Vandaar dat je dan een voetballende middenvelder ipv De Roon erin kan zetten.

9 juni 2021 om 13:37

Ik ben niet de grootste de Roon fan, hij is natuurlijk sowieso niet het type voetballer waar je voor naar het stadion gaat.

Maar hij heeft wel een punt met dat lijstje. Uiteindelijk mislukken 8 vd 10 spelers uit de eredivisie die naar een grotere club - competitie vertrekken. Voorlopig zijn het allemaal spelers die in het buitenland mislukten, of hooghuit redelijk deden bij clubs die onderin mee doen terwijl hij gewoon in de basis staat bij een club die in Italie al een paar jaar CL voetbal haalt.

9 juni 2021 om 15:27

Zelfs tegen Georgië liet die zijn man lopen, laat staan dus tegen een Pogba of Bruno Fernades.

9 juni 2021 om 15:37

En heb je Frenkie gezien tegen Georgië
1 fantastische bal in 90 minuten. Speelt de hele wedstrijd verstoppertje, is niet aan speelbaar omdat hij te weinig beweegt. Laat regelmatig een man uit zijn rug komen. Van de Roon kennen we zijn beperkte kwaliteiten, maar mogen we van ons nationale troetelkind niet verwachten dat hij meer laat zien tegen Georgië.

Prima reactie van De Roon op alle kritiek. Misschien niet de perfecte speler voor dit Nederlands elftal, maar uiteindelijk is het de bondscoach die hem opstelt en hij doet gewoon wat hij moet doen.

9 juni 2021 om 12:16

Wat dan? Ballen afpakken en weer inleveren?

9 juni 2021 om 12:24

Ja inderdaad ? Ballen afpakken en weer inleveren, kan erg nuttig zijn.

9 juni 2021 om 13:45

@deenb.. Ligt eraan bij wie hij ze weer inlevert. Zondag deed hij dat namelijk niet zo vaak bij iemand met een oranje shirt, dus dan is het al een stuk minder nuttig.

Dat is de keerzijde van de medaille van voetballer zijn. Speel je niet goed is de kans er dat je negatieve reacties krijgt. Andersom als je de winnende maakt of heel goed speelt tijdens een wedstrijd krijg je de lofuitingen. Doe je helaas niks tegen. Verder ben ik van mening dat De Roon nog geen indruk heeft gemaakt in de wedstrijden die hij heeft gespeeld en dat zijn directe concurrenten zeker niet minder waren in de wedstrijden die ze mochten spelen.

9 juni 2021 om 12:17

Nou Joe Rogan wat een uitspraken! Heb je nog meer open deuren die je wilt intrappen?

9 juni 2021 om 12:24

Als je wilt winnen moet je meer doelpunten maken dan je tegenstander.

9 juni 2021 om 12:40

Of minder tegenkrijgen

9 juni 2021 om 13:05

Moet je er bij een 0-0 stand meer maken of had je er minder tegen moeten krijgen om te winnen?

9 juni 2021 om 19:50

Je kunt winnen zonder zelf een doelpunt te maken 😜

Wel een nuchter mannetje, onze Marten. Ik vind het bij hem ook een beetje lullig dat ie zo vaak de bal krijgt. Hij heeft echt geen flauw idee wat je met een voetbal doet behalve hem afpakken van een ander.

9 juni 2021 om 12:21

En toch speelt hij in de Serie A en CL en is hij international van Oranje. Misschien moeten we eens kijken of hij wel juist gebruikt wordt want bij Atalanta doet hij het al jaren prima. Je doet alsof De Roon niet kan voetballen... mja, in elk geval een heel stukje beter dan elk van ons😉

9 juni 2021 om 12:54

Ja, ik bedoel het relatief natuurlijk. Als ie in mijn vriendenteam op het middenveld gaat staan is ie ongetwijfeld net Ronaldinho, maar voor een topvoetballer is ie gewoon erg besluiteloos aan de bal. Dat het hele team als los zand aan elkaar hangt help hem natuurlijk ook niet, dat is waar.

9 juni 2021 om 13:49

Ik begrijp al jaren niet hoe het kan dat de Roon het bij Atalanta goed doet. Zoals ie bij NL speelt zou hij het nog zwaar hebben in de eredivisie.

9 juni 2021 om 17:44

Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Veel meer spelers brengen bij de club meer dan bij oranje. Nu staat de Roon er om alle kritiek te ontvangen. Andere jaren kreeg een Wijnaldum veel over zich heen. Die haalt bij Liverpool ook een veel hoger niveau. Frenkie bij Barcelona ook.Bij de club speel je soms al jaren met dezelfde spelers. Je kunt gewoon dromen wat je medespelers gaan doen. Daarom weet Wijnaldum bij Liverpool precies hoe hij zijn loopacties moet maken en weet de Roon bij Atlanta ook zijn medespelers te vinden als hij de bal heeft. Je hebt nu een elftal van zoveel verschillende clubs er staan dat het gewoon erg zoekend is om elkaar te begrijpen en vinden.

9 juni 2021 om 12:26

Daarom heb je ook niet zo veel aan De Roon tegen de kleinere ploegen. Hij floreerde in de grotere wedstrijden zoals tegen Duitsland en Frankrijk. Toen lag de nadruk voor hem meer op de verdedigende taken. Laatst tegen Georgië was hij meer betrokken bij de opbouw en dan komen zijn zwaktes boven drijven. Tegen een Moldavië zou je denk ik meer hebben aan een middenvelder als Gravenberch.

9 juni 2021 om 17:49

Maar dan is het toch fijn om tegen de kleine tegenstanders er al een vast systeem in te slijten zodat je niet opeens tegen Duitsland of Spanje straks de Roon er pas inzet. Tegen de kleine landen zul je normaal gesproken ook wel met de Roon winnen dus dat zijn mooie kansen om de 11 spelers die het tegen een groot land moeten doen beter op elkaar ingespeeld te krijgen.

Een prima speler mits hij goed gebruikt wordt, doet het al jaren top bij Atalanta.

9 juni 2021 om 12:56

Klopt als een bus.
Ik weet nog dat Arthur Numan en Winston Bogarde voorafgaand aan eindtoernooien "de minsten" van het stel waren, maar zij speelden beide een beter toernooi dan sommige van wie je meer verwachtte.

Dat type speler kan zeker heel nuttig zijn, maar ik vind dat hij het tot nu toe gewoon niet goed genoeg doet. Heb hem een aantal keer slap zien ingrijpen terwijl het zijn taak is om zoveel mogelijk aanvallen te stoppen. Als je daarnaast dan ook in balbezit zo matig bent, voegt hij wat mij betreft weinig toe, vooral tegen matige tegenstanders. Maar we zullen zien wat het gaat worden.

In de verste verte geen Nederlands Elftal materiaal. In balbezit niet zwak maar zeer zwak. Dat zijn bijv. Sangare of Alvarez ook alhoewel de laatste al veel minder balverlies leidt dan De Roon. Het ergste is echter dat ik hem verdedigend ook geen geweldenaar vindt. Het is ook bizar dat deze man en onder Koeman en onder De Boer speelt. Echt letterlijk in elke wedstrijd waarin hij gewisseld werd zorgde dat voor een ommekeer in de wedstrijd of i.e.g. in het spel van oranje. Onbegrijpelijk.

9 juni 2021 om 14:40

Dat precies. Sangare en Alvarez pakken een hoop ballen af, als ze m dan 8/9 van de 10 keer naar de juiste kleur spelen is het prima. De Roon presteert verdedigend veel minder en levert sowieso veel te veel ballen in bij de tegenstander. Op die manier zorgt hij dat er verdedigend meer druk ontstaat in plaats van rust.

9 juni 2021 om 17:54

Als de boer, Koeman en Gasperini hem basis materiaal vinden. Zal hij toch echt wel goed kunnen voetballen.

Het is een soort van paradox waarin hij en Oranje zich bevindt. Er is altijd wel iemand die zogenaamd beter is. Maar in het praktijk is beter gewoon een relatief begrip. Zoals hij het zelf aangeeft, de verschillende spelers hebben verschillende kwaliteiten waarin ze exceleren. Alleen is in werkelijkheid de verschillen helemaal niet zo groot. Het is niet alsof je van matig naar wereldtop gaat. Dus het eindresultaat zal niet zoveel uitmaken als wat media en andere ons laat denken.

Persoonlijk vind ik de Roon een prima speler, maar hij is gewoon wat minder geschikt voor de huidige situatie bij Oranje. Bij Atalanta heb je praktisch op elke positie een betere speler staan dan bij het Nederlands elftal en hij en z'n medespelers zijn gewend aan het systeem daar.

Niemand speelde de afgelopen wedstrijden goed bij Nederland, het zijn allemaal kippen zonder kop.

Als je de bal meer kwijt raakt dan dat je hem afpakt draag je weinig bij.

De Roon was inderdaad niet best nee maar ik weet niet of Gravenberch de juiste keuze is tegen Oekraine. Met zo'n stugge gedisciplineerde counterploeg vind ik het idee van De Roon niet eens zo gek. In de topduels tegen Frankrijk en Duitsland was hij echt sterk dus we moeten niet doen alsof hij er niets van kan. Tegen Macedonië zou ik dan bijvoorbeeld wel Gravenberch opstellen vanwege diens voetballende kwaliteiten. Koopmeiners kan als invallen fungeren en Klaassen mag een van de twee tribuneplaatsen innemen want die komt veel te kort voor dit niveau

Aan de bal kwetsbaar en zonder bal ook kwetsbaar. Hij laat makkelijk z’n man lopen en komt vaak te laat in duels. Hier kan hij vrij weinig aan doen, het gaat allemaal te snel voor hem. De Serie A is ook geen geweldig niveau, een heleboel middelmatige Eredivisie spelers doen het daar wel aardig.

Je moet je waarde dan ook niet af en toe laten zien, maar altijd. Prima dat hij zich niet te veel van de kritiek aantrekt, maar als je tevreden bent met af en toe je waarde laten zien gaat er duidelijk iets mis.

"Af en toe laten zien"

Jep. Dat is de kwaliteit die we in Nederlands hoogste voetbalelftal willen hebben.

Prima speler, al zou ik tegen de mindere tegenstanders (in de poulefase) sowieso met iemand anders spelen met wat meer creativiteit. Maar laten we aub niet om Klaassen gaan roepen want die is goed als hij in de 16 van de tegenstander kan komen maar voetballend op ''6'' net zo matig als de Roon.
Tevens ben ik van mening dat je de Roon alleen nodig hebt als je 4-3-3 gaat spelen tegen sterkere landen, met 5-3-2 is het onnodig.

Ik weet het niet, je kan De Roon wel opstellen met de opdracht om een speler heel de wedstrijd te schaduwen en dat kan misschien nodig zijn tegen bijvoorbeeld Frankrijk, maar het is anders gewoon zinloos om hem op te stellen.

Het is lullig dat mensen de Roon afkraken, maar hij heeft nog geen 1 goede wedstrijd gespeeld voor Oranje. Het is alleen niet zijn schuld, de bondscoaches blijven hem op stellen ondanks dat iedereen ziet dat hij te kort komt

Als het Nederlands eftal vanuit achteruit wilt gaan voetballen dient De Jong gewoon in te zakken naar CVM en de Roon naar de zone van rechtshalf. Marten moet je helemaal niet willen hebben daar op die CVM positie als Oranje aanvalt. Bij balverlies kan hij dan weer naar binnen knijpen richting zijn oorspronkelijke positie.

Maar zoals anderen hier ook al terecht zeggen, vind ook ik het veel te verdedigend om de Roon ook nog voor je 5(!)-mansverdediging te gooien. Doe dat lekker tegen de toplanden, maar niet tegen de kleintjes. Lekker Frenkie op CVM gooien, want dat kun je gaan voetballen.

9 juni 2021 om 18:03

Je kunt proberen te benadrukken dat er al 5 verdedigers staan maar het idee is natuurlijk dat de 2 Backs veel gaan toevoegen aan het aanvalsplan. Van gaal noemde het dan ook liever 352.
Het hele elftal loopt nog niet lekker maar laten we hopen dat een dumfries straks een paar assists op weghorst achter zijn naam krijgt. Ook niet voor niks natuurlijk dat promes wordt genoemd om als back op te stellen in dit systeem.

Als hij als CVM nu daadwerkelijk gewoon die beslissende duels eens gaat winnen. Niet als een mietje erin gaat. En de bal niet zo vaak in balbezit krijgt, dan is het goed.

Heb hem vaak genoeg ''beschermd'', maar de afgelopen twee wedstrijden heb ik hem duels in zien gaan, alsof hij bang is om geblesseerd te raken. Een bal die tussen hem en een tegenstander invalt en vervolgens verliest hij kinderlijk het duel.

Op zijn minst moet je dan die bal wegwerken en eventueel ook nog in de nasleep de tegenstander.

Tevens heb ik hem ook bij diverse ''kansen'' ook de man uit ''de rug'' zien weglopen.

Als hij blijft spelen, wat ik wel gok gezien de Boer, mag er wel een tandje bij Marten!

Enige zelfkritiek heeft De Roon nog wel, getuige die zinsnede van tig keer balverlies in 5 minuten. Is dat echter zo gek, dat wij daar commentaar op hebben? Ik snap zijn frustratie wel, hij zou 1 van de kartrekkers moeten zijn omdat "zijn" systeem wordt gespeeld, en alsnog bakt ie dr weinig van.

9 juni 2021 om 16:29

En daarnaast, ik snap ook totaal niet wat De Boer probeert te bereiken door Marten in de positie op te stellen tegen een tegenstander die zich ingraaft. Hij is geen spelmaker Frank!! V. Hooijdonk had daar wel gelijk in, als De Roon teveel aan de bal is in de opbouw weet je Ls coach zijnde dat je hem moet wisselen, liefst niet inbrengen. Frank's wegen zijn zeer ondoorgrondelijk...

9 juni 2021 om 18:04

Om een ingespeeld elftal te krijgen zodat het tegen een Duitsland of Spanje niet de eerste keer is dat ze in die opstelling spelen?

De Roon is een voetballer van niks. Ook bij Atalanta een vrij onzichtbare voetballer. Anders dan balverlies lijden zie ik hem niet doen. Was duidelijk het geval ook tegen Georgië. Ben erg benieuwd naar hoe die het zal doen in de aankomende wedstrijden. Wellicht dat ie mijn ongelijk bewijst, al betwijfel ik het.

Mooie nuchtere reactie van de Roo . Heel veel mensen kunnen hem niet waarderen omdat ze met een gekleurde bril kijken. Maar iemand die zich al jaren staande houdt in de serie A mrt Atalanta en ook in de champions league is geen koekenbakker. Welk team schakelde ook al weer het gelouterde Ajax uit , het team dat volgens de kenners hier op vz er niets van kon met al die slechte Nederlanders in het team. Tja.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren