Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind countert snel: ‘Dat is een item dat jullie zo groot maken’

Laatste update:

Op de persconferentie van woensdagochtend krijgt Daley Blind de vraag voorgelegd of hij zich prettig voelt in het 5-3-2-systeem dat door bondscoach Frank de Boer wordt gebruikt bij het Nederlands elftal. Er is van de buitenwacht veel kritiek op het systeem van Oranje, maar voor Blind zijn er vooralsnog geen problemen. De multifunctionele verdediger kijkt daarnaast terug op vorige deelnames aan grote toernooien, zoals het WK in 2014. De 5-1 overwinning op Spanje zal hij nooit meer vergeten.

"Bij Ajax spelen we een heel ander systeem. Dus of het echt op mijn lijf geschreven is dat wil ik niet zeggen", zo laat Blind weten op de persbijeenkomst in Zeist. "Ik kan op verschillende posities goed uit de voeten en ik denk dat ik mij daar goed kan aanpassen. Het is voor mij geen probleem." Blind krijgt vervolgens van een journalist te horen dat hij op snelheid nog weleens in de problemen komt, waarop een duidelijk antwoord volgt. "Dat is een item dat jullie zo groot maken. Als er iets over Daley Blind wordt gezegd dan is het dit en dit is goed en laten we maar benoemen dat snelheid zijn mindere punt is. Ik hecht daar helemaal geen waarde aan. Er zijn heel weinig tegenstanders die mij één op één geklopt hebben op snelheid. Ik ben daar minder mee bezig, als je goed opgesteld staat kom je minder in de problemen", aldus de zelfverzekerde Blind.

De zes redenen waarom De Boer Daley Blind direct in de basis wil zetten

De redenen waarom Daley Blind als basisspeler aan het EK moet beginnen.Lees artikel

De verdediger trekt vervolgens de vergelijking met het WK van 2014, toen Oranje voor het laatst op een eindronde actief was. Op 13 juni is het precies zeven jaar na de historische 5-1 zege op Spanje. "Die wedstrijd heeft mijn leven misschien wel veranderd", blikt Blind terug. "Die bal (de pass op de 1-1 van Robin van Persie, red.), die wedstrijd, dat zal altijd een speciaal moment blijven voor mijzelf. Het is ook bijzonder om te weten dat op bijna elk eindtoernooi zulke beelden wel terugkomen. Dat is speciaal en leuk. Het komt vaak voorbij en daar geniet je dan even van, en daarna gaan we weer verder tot de orde van de dag", aldus de nuchtere Oranje-international.

Blind komt vervolgens toch nog even terug op de ruime overwinning op de Spanjaarden. "Heel de wereld kijkt naar die wedstrijd. Je naam valt overal en de goal (van Van Persie, red.) wordt overal gezien. Ik denk dat ik in die wedstrijd een heel goede prestatie heb geleverd, wat ook misschien de interesse heeft aangewakkerd van bepaalde clubs. Waardoor ik een prachtige stap heb mogen maken naar Manchester United. Ik weet niet of het per se aan die wedstrijd heeft gelegen, maar zo'n wedstrijd op het WK heeft wél veel impact op je leven."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'Blind countert snel....'. Complimenten voor de leuk gevonden titel VZ. Vaak een ergernis, nu een leuke woordspeling. On: Blind is met ruimte in de rug natuurlijk kwetsbaar. Dat weet ie. Maar door zijn intelligentie en ervaring weet ie dit vaak op te lossen door inderdaad goed te gaan staan. Echter is ie ook ontzettend afhankelijk van zijn teamgenoten, die moeten dit systeem zich ook heel snel goed eigen maken, want anders werkt het 532 systeem zelfs tegen je (terwijl het voor de verdedigende stabiliteit is verzonnen) en kan je beter terug naar 433 of evt 442, want met een 4 mans defensie weet elke speler natuurlijk wel waar ie aan toe is.

9 juni 2021 om 13:10

Die spits van Georgië counterde hem er anders meteen uit op snelheid de 1e helft

9 juni 2021 om 15:09

Daarom moet een Wijndal, De Vrij of De Ligt dat soort gaten opvangen, wetende dat Blind de snelheid niet heeft. Maar die 532 loopt gewoon nog niet, zeker niet met een achterhoede waarvan niemand behalve De Vrij dit normaal speelt, echter speelt Inter dit al lang met De Vrij en zijn teamgenoten en die zijn gewend om laag te spelen, itt tot de meeste verdedigers die bij Oranje mee deden. Je merkt ook dat een De Vrij en De Roon dit systeem niet goed aankunnen met Oranje, itt tot met hun normale club.

9 juni 2021 om 16:21

Daarom moet Blind gewoon ipv de Roon op het middenveld en een Aké met zijn snelheid als oplossing centraal achterin naast de 2 kolossen.

Met alle respect voor Blind maar ik hoop toch echt dat Ake lcv zal spelen ipv hem. Voetballend vind ik Blind echt heel goed maar zijn snelheid is echt zorgelijk... Daarnaast is Ake echt geen koekebakker en is lcv zijn echte natuurlijke positie. Je zou Blind nog kunnen proberen als cvm in de groepsfase maar als lcv wordt hij zeker eruit gelopen, zoals vaker al gezien de afgelopen jaren.

9 juni 2021 om 11:56

Met 3 CV's kan een de Vrij/ de Ligt toch prima rugdekking geven aan Blind? Bovendien denk ik niet dat we met dit systeem constant met de verdedigers op de middenlijn spelen dus heel veel ruimte om Blind eruit te sprinten zal er ook weer niet zijn denk ik. Overigens is Ake een prima vervanger hoor, daar niet van.

9 juni 2021 om 12:00

Nee, de wing backs spelen al zeer hoog op het veld waar De Ligt en de Vrij al hun handen vol hebben, dan moet je hun nog niet als extra taak geven om blind rugdekking te geven. De rcv en lcv in dit systeem moeten juist de wingbacks rugdekking geven.

9 juni 2021 om 15:13

De bedoeling is toch juist om hoog te staan met je back aan de kant waar de bal is, dus kunnen nooit beide wingbacks hoog staan. En dat gaat er inderdaad juist ook fout bij Oranje en daarom komt een Blind idd in de problemen. Er moet juist constant meegeschoven worden, naar de kant waar de bal is, door de andere verdedigers en dat gaat juist verkeerd. Maar Blind moet gewoon in de ruimte in zijn rug gedekt worden door de verdediger die over is.

9 juni 2021 om 11:58

Met alle respect, maar bij Ajax word hij er bijna nooit uitgelopen. Daar is hij de belangrijkste man op het veld. Snelheid is niet alles. Ajax staat vrij hoog en krijgt relatief weinig doelpunten tegen

9 juni 2021 om 12:01

Ja klopt ja bij Ajax, waar Ajax echt een topseizoen heeft gehad in de Eredivisie en bijna geen weerstand hebben gekregen. Dit NL elftal is veels te onstabiel en kun je dus niet vergelijken met Ajax

9 juni 2021 om 12:02

Precies dit, met Ajax staat hij nog hoger en wordt hij er nooit uitgelopen. En niet te vergeten dat de verdediging minder liep toen Blind eruitging en Martinez zn plek overnam.

9 juni 2021 om 12:08

Haha waarom blijven mensen dit ontkennen. Ik kan zo twee momenten tegen Turkije en een moment tegen Georgië vorige week bedenken waar hij er vrij makkelijk werd uitgelopen. Los van zijn positionering, die wel goed is, gebeurt het dus wel degelijk. Ook als linksback werd hij er bij oranje regelmatig uitgelopen.

9 juni 2021 om 12:13

Klopt. Blind is voetballend prima maar verdedigend uitermate kwetsbaar. Fysiek niet sterk, niet sterk in de lucht en enorm traag. Dat zie je met regelmaat duidelijk in Oranje

9 juni 2021 om 12:18

Haha eindelijk iemand die het snapt! Vind het jammer dat de Ajacieden dat niet inzien. Ik gun het Blind echt maar hij kan het allemaal niet meer belopen. Ipv clubvoorkeur moeten mensen eens realistisch kijken voor het NL elftal.

9 juni 2021 om 12:53

Ik denk dat Ajacieden nuchterder tegen clubvoorkeur aankijken dan de rest van NL

9 juni 2021 om 13:04

Wellicht zou er idd eens wat minder op club voorkeur bekeken worden. Zo ook met het negatief beoordelen van bv Blind. Ake heeft namelijk ook nadelen tov Blind. De goede dingen van Blind worden door vriend en vijand erkend. Daarin is hij ook echt beter dan Ake. Alleen over zijn snelheid is discussie. Maar hey zoals al aangegeven, ook Ake heeft mindere punten. Vraag is: Wegen zijn plus punten op tegenover zijn mindere punten. Naar mijn mening is de creativiteit en het spelinzicht van Blind dermate belangrijk dat zijn mindere punt maar door andere moet worden opgevangen.
Overigens goed om te weten dat Blind bij Ajax gewoon tot de middengroep behoort. Snelheid is dus zeker geen sterk punt van hem maar echt langzaam is hij ook weer niet.

9 juni 2021 om 13:10

Grotendeels mee eens Tipptopp. Ook Ake heeft mindere punten. Maar naar mijn mening hebben we de creativiteit van Blind op het middenveld nodig en niet in de defensie. De Ligt, De vrij en Ake zijn voetballend helemaal niet slecht dus kunnen de middenveld en wingbacks zeker wel bereiken. Vanaf daar is er veel creativiteit nodig. Daarnaast zakt Frenkie vaak in om de bal te halen, dus een voetballende middenvelder ipv de Roon zou ideaal zijn. Dan kan Gini voorin de combinaties zoeken met Memphis.

9 juni 2021 om 13:13

Ik zie hem daarom ook liever als CVM, zoals velen volgens mij. Iedereen blij.

9 juni 2021 om 13:22

@tipptopp mee eens hoor, maar ik zou dan voor een centrale verdediger voor de defensieve zekerheid gaan. Voor linksback mist hij de longen en de snelheid om aanvallend mee te doen. Voor verdedigende middenvelder kan het, echter spelen we dan wel ineens heel defensief. Uiteindelijk gaat het niet alleen om zijn snelheid, maar ook zijn draaicirkel. Heeft Uiteindelijk niks met clubvoorkeur te maken. Over Botteghin ga ik toch ook niet ineens roepen dat hij wel snel is en snel genoeg kan draaien. Overigens ben ik op voorhand kritisch, maar als hij speelt zal ik voor hem juichen en als hij dan ook nog eens goed speelt zal ik de eerste zijn om dit toe te geven.

9 juni 2021 om 12:00

Blijf dit zo onzin vinden. Hij staat vaak genoeg goed opgwsteld om dit te compenseren en Ake is echt niet beter. Vind het nig steeds ook raar dat iedereen over Van De Beek klaagt dat hij mee ging en bijna niet speelde, maar daar hebben wij er ook een van met Ake.

9 juni 2021 om 12:02

Ake was een lange tijd geblesseerd geweest en had anders zeker meer minuten gemaakt omdat Pep graag rouleert, zie ook dat Ake de laatste pl wedstrijden heeft gespeeld.

9 juni 2021 om 13:38

Blind brengt heel veel voetbal in de laatste linie. Daardoor kan oranje snel omschakelen wat nodig is bij 532. Ake is in dat opzicht veel minder.

Wat een moment was dat. Ik weet nog wel dat het er in de eerste helft voor geen meter in dat voor ons en ineens kwam daar die bal van Blind. Van Persie die Ramos en Piqué in de luren legde (geen misselijke verdedigers) door slim te lopen. Voor mij de goal van het toernooi.

9 juni 2021 om 12:01

Pfff wat een bizarre goal. Er zijn er niet veel geweest met de klasse van Robin. Op dat moment een snoekduik inzetten, de bal met gevoel en het hoofd stiften over de keeper heen. Echt van ongekende klasse. Toch mis ik spelers met deze kwaliteiten in ons elftal, en vooral de namen zoals Sneijder, Robben, van der Vaart, van Bommel en ga zo maar door...

Het wegvallen van van Dijk, het vertrek van Koeman en de nieuwe bondscoach zorgen ervoor dat ik met een beetje tegenzin het EK ga kijken.

9 juni 2021 om 12:59

Frenkie de Jong en Memphis komen in de buurt, maar dat was het dan ook wel. Er ontbreekt gewoon echte kwaliteit voorin. Normaal hadden we altijd goede buitenspelers maar die hebben we al een tijdje niet meer.

Blind heeft gelijk dat hij vaak goed staat opgesteld, maar wanneer dat niet het geval is wordt hij door 99 van de 100 tegenstanders op snelheid geklopt. Gekke uitspraak dat weinig tegenstanders hem 1-op-1 kloppen (of hebben geklopt) op snelheid.

9 juni 2021 om 11:55

Als hij vaak goed staat wordt hij niet vaak geklopt op snelheid.

9 juni 2021 om 12:04

Klopt, bij die eerste kans van Georgië werd die er zo makkelijk uit gesprint en dat mag en kan niet op topniveau.

9 juni 2021 om 12:09

Zo goed als alle verdedigers wordt er wel eens uitgelopen. Blind echt niet vaker als een ander.

9 juni 2021 om 12:16

2014 Ramos werd er vet uitgelopen door Robben en is hij geen topspeler???Maar zonder dolle, als je niet snel bent is het juist de kunst om je goed te positioneren zodat je er niet uit gelopen wordt

9 juni 2021 om 12:29

@mitchajax, tegen Turkije: Yilmaz vs Blind. Mag jij zelf bedenken wat het verschil is tussen prime Robben en de huidige Yilmaz. Dan kan je daarna bedenken dat je vergelijking geen hout snijdt.

9 juni 2021 om 12:48

Yilmaz vs Blind? Hij maakt daar de overtreding niet. Hij werd er niet "uitgelopen"

9 juni 2021 om 12:56

Ik doel op de "sprint" die hij met 4 meter voorsprong begon en die hij verloor van de 35 jarige corpulente Yilmaz. Leek op Van Beukering....blind dan, qua snelheid

Tja ik snap dat het voor Blind vervelend is, maar dat ie er geen waarde aam hecht is wat vreemd. Het feit dat hij snelheid mist, is wat mij betreft het enige dat hem ervan weerhoudt echt top te zijn, want los van dat, vind ik het echt een goede speler.

Mijn voorkeur gaat toch echt naar Ake op lcv. Blind kan je tegen de mindere landen op het middenveld zetten of later erin wisselen.

Blind is niet snelste maar positioneel staat hij vaak goed. Ik denk dat hij in dit systeem (5-3-2) op linksback beter zal presteren dan de Wijndal. Weinig landen spelen met 4-3-3 dus een echte vleugelflitser als directe tegenstander heeft die dan niet. Als de tegenstander 3-5-2 spelen komen ze in de zone en kan die doordekken zelfde geldt voor 4-4-2. Aanvallend weet hij zich slimmer tussen de linies te plaatsen voor het positiespel ipv tegen hun back aan staan. Laat de tegenstander maar keuzes maken doordekken of niet zodat er bijv ruimtes komen voor andere spelen. Plus een veel betere voorzet dan Wijndal. Die pass op van Persie was om te smullen. Als je nu weghorst voor de goal hebt moet die bal ook welis hoog voor komen wat Nederland nu totaal niet doet.

9 juni 2021 om 12:21

Kijk je eerste 2 zinnen, dat is juist de reden waarom blind achterin goed is.De manier van hoe je in het veld staat ondanks dat hij niet snel is en komt bij dat hij als centrale verdediger een hele mooie pass in zich heeft en dat zit niet in de ligt en de vrij en ik denk dat de boer daar wel van gecharmeerd is

9 juni 2021 om 12:28

Ben ik ook eens met je. Centraal zorgt hij ook voor het voetbal en is erg belangrijk voor de opbouw. Denk alleen zeker in de poule dat is tegenstanders zullen inzakken en dat je dan hoger op het veld meer hebt aan zijn slimme manier van positie kiezen, voetballende vermogen en voorzetten. Als je dan een Ake die iets sneller is en ook linkspoot op links hebt staan voor de opbouw waar dan meer tijd is aangezien ze inzakken en om de counter met meer snelheid op te pakken zou ik voor gekozen hebben. Aanvallend heb je dan meer rust op hun helft en betere voorzet dan Wijndal.

In dit systeem is snelheid juist belangrijk, wanneer een wingback de bal verliest moet je snelheid hebben om dit te kunnen corrigeren. Zo moeilijk is dat niet om te begrijpen lijkt me. Je kunt dan een mooi schot in de benen hebben (en dat heeft hij), maar ook hier is snelheid belangrijk, anders zit de tegenstander al met picknick mandjes voor het doel te wachten tot de bal daar aankomt. In een ander systeem waarbij je minder afhankelijk bent van counteren heb je in mijn ogen meer aan hem.

Niet alles draait om pace, EK wordt niet op de console gespeeld

In 2014 was iedereen ook cynisch en zeer negatief voor de eerste wedstrijd.

Kan me de opmerkingen van VI nog voor de geest halen die terecht door sierd de vos de kop in werd gedrukt.


We zitten in een groep waar je op zn minst 4 punten moet kunnen halen (we zitten gewoon niet op niveau maar kunnen wel groeien)

Oekraine kan je verliezen in deze vorm , oostenrijk gelijk en macedonie moet je winnen. Als je dat met het thuisvoordeel niet kan heb je er niets te zoeken.



Vanaf de 2e ronde is het koffiedik kijken, maar dit is een goed elfltal dat kan groeien, ik heb er wel vertrouwen in.

Doordat de backs zeer hoog staan zie je wel dat de centrale verdedigers in een redelijke ruimte komen te spelen. Daarom hoop ik dat Blind wordt gebruikt als linksback in een 5-mans verdediging. En doordat Wijndal en van Aanholt mij niet overtuigen en doordat Blind aan de bal en qua ervaring veel kan toevoegen. Dan kan je Ake als linker CV opstellen naast de Ligt en de Vrij.

Laat hem maar back spelen als ze met 5 mans defensie spelen. Dan staat hij al dieper al normale back en is het verdedigen ook minder belangrijk. Vond hem tegen Italië ook erg goed daar. Werd toen ook gevaarlijk omdat hij al hoog stond en zijn loopvermogen niet zo belangrijk is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren