Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Romano: Wijnaldum slaat Barcelona over en kiest definitief voor PSG

Laatste update:

Georginio Wijnaldum vervolgt zijn loopbaan definitief bij Paris Saint-Germain, zo onthult transferexpert Fabrizio Romano zondagochtend. De middenvelder leek Liverpool in te gaan ruilen voor Barcelona, maar zoals het er nu uitziet trekt PSG aan het langste eind. Voor Wijnaldum ligt in Parijs een contract klaar tot de zomer van 2024, met een salaris dat twee keer hoger ligt dan dat hij bij Barcelona zou kunnen gaan verdienen, voegt Romano daaraan toe.

Barcelona leek lange tijd de beste papieren te hebben om Wijnaldum aan de selectie van trainer Ronald Koeman toe te voegen. Er was al een persoonlijk akkoord bereikt over een verbintenis voor drie seizoenen in het Camp Nou en ook de medische keuring was al gepland. PSG mengde zich echter in het gevecht om de handtekening van de Oranje-international en lijkt de slag met Barcelona nu definitief te hebben gewonnen. Volgens Romano zijn de Catalanen niet van plan om Wijnaldum alsnog een verbeterd contractvoorstel te doen.

Paris Saint-Germain biedt Georginio Wijnaldum spectaculair jaarsalaris

De Oranje-international kan bij PSG een megasalaris verdienen.Lees artikel

Wijnaldum, met Oranje in voorbereiding op de oefeninterland tegen Georgië van zondagavond, werd door PSG-trainer Mauricio Pochettino persoonlijk warm gemaakt voor de overstap richting de Franse grootmacht, voegt Romano daaraan toe. De PSG-coach wist hem vijf jaar geleden al bijna naar Tottenham Hotspur te halen. Liverpool troefde de Londense club destijds echter af. El Chiringuito meldde zaterdag dat de dertigjarige middenvelder bij PSG een jaarsalaris van acht miljoen euro tegemoet kan zien, het dubbele van het bedrag in Spanje. Het Spaanse medium repte daarnaast over de 'sportieve voorkeur' van Wijnaldum voor Barcelona, mede door de aanwezigheid van Koeman en Frenkie de Jong en de mogelijke komst van Memphis Depay.

De verwachting is dat PSG de komst van Wijnaldum nog vóór de start van het EK officieel naar buiten brengt. De international van het Nederlands elftal wil graag duidelijk rondom zijn toekomst op clubniveau, zodat hij zich volledig kan concentreren op de naderende eindronde. Afgelopen zondag wilde Wijnaldum nog niets zeggen over een aanstaande transfer naar Barcelona. “Mogen we je al feliciteren?”, vroeg verslaggever Pascal Kamperman van ESPN aan Wijnaldum, die een lach niet kon onderdrukken. “Nee, ik denk het niet”, aldus de Oranje-international. Toen Kamperman vroeg of het ‘nog niet helemaal rond’ is, moest Wijnaldum opnieuw lachen. "Ik kan er niks over zeggen."

Goede keuze van Georginio Wijnaldum?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan kies je dus duidelijk voor het geld. Wel een hele goeie aankoop van PSG. Dat middenveld kon wel wat versterking gebruiken.

6 juni 2021 om 11:22

Niet alleen voor het geld lijkt mij. Je verdient het dubbele maar psg loopt veel beter dan barca en kans op prijzen blijft ook groter bij psg internationaal gezien.

6 juni 2021 om 11:23

PSG heeft Barça kinderlijk aan de kant gezet, in eigen stadion. Franse competitie is natuurlijk minder, maar PSG is op dit moment sterker dan Barça hoor.

6 juni 2021 om 11:23

Is dat zo? Ik schat PSG op dit moment toch stabieler en beter in dan Barcelona. Ze hebben in ieder geval een goede kans op de CL elk jaar. De competitie is dan wel weer wat minder aantrekkelijk.

6 juni 2021 om 11:26

Hoe bedoel je? PSG is ook echt wel een klasse beter dan Barca op het moment en de komende tijd ook nog wel met de financiële krisis bij barca

6 juni 2021 om 11:26

Ik denk dat hij eerder sportieve ambities heeft. Voornamelijk in de CL is PSG sportief veel verder momenteel.

6 juni 2021 om 11:26

Hahah voor het geld psg is een klasse beter dan barca op dit moment

6 juni 2021 om 11:30

Ik weet of Wijnaldum dat dikke salaris wel verdient, al vind ik dat voor elke voetballer te hoog. Er zijn betere voetballers te vinden dan Wijnaldum en hij zal elk jaar minder worden door zijn leeftijd. Voor Barcelona is het misschien wel beter dat hij niet komt, die moeten juist verjongen en Wijnaldum zal die alleen maar in de weglopen. Dus een versterking wil ik het niet perse noemen.

6 juni 2021 om 11:33

Hoezo zegt iedereen dit eigenlijk? Ze hebben met paredes en verratti absolute topspelers. De rest eromheen is prima. Als je middenveld wil versterken haal een creatieve 10.

6 juni 2021 om 11:38

Gini is de ideale 12e man. Ook nog eens transfervrij.

6 juni 2021 om 11:46

Dat denk ik ook, alleen vind ik hem voor dat salaris wel wat te duur om hem op de bank te zetten.. hadden ze echt geen Ligue 1/2 talent kunnen ophalen?

6 juni 2021 om 11:36

Momenteel is PSG gewoon beter dan Barca. Dus niet alleen voor het geld.

6 juni 2021 om 11:36

Logisch. Heeft bij Liverpool eigenlijk te weinig verdiend de afgelopen jaren. Relatief voor peanuts gespeeld en sterkhouder geweest. Als je dan in de laatste fase van je carriere bent zou ik ook voor het hoogst haalbare gaan qua finance.

6 juni 2021 om 11:48

Dat kwam vooral door Wijnaldum zelf, die wilde niet verlengen en echt te veel verdienen voor een 30+ speler, wat Liverpool logisch niet wilde doen.

6 juni 2021 om 13:39

Ja nu wilt hij niet verlengen, maar hadden ze tussentijd zijn contract willen opwaarderen vast wel. Wat ik heb begrepen is dat hij nog steeds hetzelfde verdiend als toen hij met kwam.

6 juni 2021 om 11:36

Psg pakte barca makkelijk aan. Is barca het ultieme doel ofzo? Barca was leuk van 2008 tot 2017, daarna slechter en slechter. Lekker cashen en spelen in Parijs.

6 juni 2021 om 12:11

@MessiBazoer niet mee eens. PSG speelt mooier voetbal en heeft een beter elftal. Dat zagen we ook in de CL afgelopen seizoen

6 juni 2021 om 12:20

Geld en voor een club waar toch wat leuke voetballers rond lopen en voor een club die het " redelijk" deed in de CL . Wat stelt Barca daar tegenover ?

6 juni 2021 om 12:37

Nee hoor dan kies je ook sportief gezien voor een mooier plaatje.

6 juni 2021 om 12:40

Je kiest voor sportieve prestaties op het hoogste niveau, niet in een wespennest dat in een dal zit.

6 juni 2021 om 13:12

"dan kies je dus duidelijk voor het geld."

Als dit een jaar geleden gebeurd was, dan had ik je gelijk gegeven. Maar Barcelona is op dit moment toch verre van een fijne club? Dat gedoe met de Super League, dat gedoe rondom Koeman, en financieel en sportief ziet het er momenteel ook verre van rooskleurig uit. Als ik de topclubs voor het uitkiezen had, dan zou ik voorlopig lekker wegblijven van dat wespennest.

6 juni 2021 om 16:33

Onzin; PSG is sportief ook aantrekkelijker op het moment. Maken meer kans op een Europese hoofdprijs dan Barca

7 juni 2021 om 07:34

Hij kiest voor rust en een goede sportieve toekomst. Heb je wel de onrust bij Barca meegekregen?

Wauw dit had ik niet zien aankomen. Dacht dat hij lekker wou gaan spelen met Memphis en Messi natuurlijk bij Barca. Maar bij Psg komt hij natuurlijk ook niet in een slecht team die hem wel goed kunnen gebruiken op het middenveld.

Snap ik staat op dit moment een beter fundament en het salaris is ook niet mis, als we zelf het dubbele konden krijgen zouden we ook weg gaan bij de huidige baas😉

Goede keuze, vind hem beter passen bij psg dan bij barcelona. Ook is het totaal niet verstandig om naar barcelona te gaan want hij word alleen gehaald omdat koeman er nu zit.

6 juni 2021 om 11:32

Of omdat hij transfervrij is? Barca heeft geen geld en moeten (ook) eerst verkopen.

6 juni 2021 om 12:01

Nee hij word puur gehaald omdat die nederlands is. Weet je nog toen koeman liever wijnaldum dan thiaga alcantars wou en daardoor intern een discussie ontstond? Hij is niet slecht maar past totaal niet bij barcelona. PSG + wijnaldum is 100% een betere match.

Begrijpelijk met dat salaris en slangenkuil Barcelona. Straks ontslaan ze Koeman tussentijds en zit je daar. Parijs ook dichtbij huis en spelen met Ney en Mbappe nooit verkeerd. Wel uit beeld voor de tv kijker. De Bundesliga is weg bij espn dus koop de lique 1 rechten maar. Leuke teams met Lyon (bosz), Monaco, psg en Lille.

Sowieso een betere keus eigenlijk. Zal daar waarschijnlijk veel meer krediet krijgen dan bij Barca.

Misschien beter ook. Minder druk meer geld. Bij Barcelona zal je denk ik altijd worden gezien als een 'aankoop' van Koeman. En waarschijnlijk zal Koeman er nog maar een jaartje zitten.

Lijkt me een slimme stap voor hem. Ik denk dat PSG op dit moment zowel in financieel als in sportief opzicht een betere keus voor hem is.

Lekker hoor! Nog even flink cashen. Al had ik het niet verwacht van Wijnaldum.

6 juni 2021 om 12:37

Na die laatste acties van hem, van mondje dichthouden over, en ondersteunen van slavernij is hij wel hard van ieder moreel voetstuk gevallen. Geen goede persoonlijkheid. Dus niet verbaasd dat hij nog ff flink geld wil vangen.

Deze gozer is wonderbaarlijk wel altijd bijzonder goed geinformeerd. Ook de ideale schoonzonen kiezen gewoon ouderwets voor het geld. Prima toch, ik had het ook gedaan. 2x zoveel is gewoon ontzettend veel.

6 juni 2021 om 12:59

En het is sportief ook nog eens de beste keuze, wat wil je nog meer?

En terecht! Lekker even je zakken vullen bij PSG en gegarandeerd een beter lopende ploeg dan Barca.
Dubbel verdienen als dat wat Barca je aanbied en je zit dichterbij huis.
Moeten niet vergeten dat Wijnaldum alweer 30 jaar is, geef hem groot gelijk.

Ontzettende goede keuze van Gini, niet blind staren op Koeman maar kijken naar het grotere plaatje (speeltijd, concurrenten en natuurlijk ook geld) en dan snap ik de keuze voor Psg. Barça is gewoon finished

6 juni 2021 om 12:07

Ik wil niet de conclusie trekken dat Barça finished is, maar Barça moet wel serieus gaan nadenken over de nabije toekomst. 5 jaar geleden was het ondenkbaar dat een speler PSG zou verkiezen boven Barça, nu vinden we het allemaal een vrij logische keuze. Dat is behoorlijk pijnlijk voor Barça. Barça finished noemen vind ik toch wel iets te ver gaan omdat ze alsnog wel bijna kampioen waren geworden afgelopen jaar, maar als ze deze trend niet snel weten om te draaien, dan gaat het de richting van 'finished' wel op.

6 juni 2021 om 13:03

Neymar, Maxwell, Dani Alves... Ik weet niet wanneer zij precies naar PSG gingen, maar PSG haalde 5 jaar geleden ook al grote namen als Cavani, Ibrahimovic, Thiago Silva. Het is, wel puur door de sjeik, al jaren een club met gigantische aantrekkingskracht voor spelers van het hoogste kaliber.

6 juni 2021 om 13:45

barca is niet finished rubentje13. Ze zitten nu even in een moeilijke fase door de corona crisis en het financiele wanbeleid van de voorganger van Laporta.

Zo gauw de spaanse regering toeschouwers weer toelaat tot voetbalstadions en barca ook weer toeristen toelaat dan zal de club weer herstellen.

La masia gloreert als nooit tevoren ben ervan overtuigd dat barca onder het leiderschap van Laporta en technisch directeur jordi cruyff zal terugkeren naar de top.

Laat je je niks aanpraten door vijanden van barca die proberen mensen te beinvloeden en de club in diskrediet te brengen

6 juni 2021 om 14:02

Ik zeg ook niet dat finished zijn, maar wel dat het geen goed teken is dat spelers PSG verkiezen boven Barça. Ik heb er vertrouwen in dat Barça op den duur weer een van de besten wordt, maar op dit moment is dat niet zo en is PSG gewoon beter en aantrekkelijker.

Met zo’n salarisaanbod had ik lekker hetzelfde gedaan. Als Mbappe en Neymar blijven heeft PSG sowieso een beter elftal dan Barca op dit moment, dus ik snap het ergens ook wel. Verder vond ik Wijnaldum nooit de beste kandidaat, al was zijn power zeker nuttig geweest.

6 juni 2021 om 11:36

Mbappé heb ik mijn twijfels over. Neymar blijft sowieso met die contractverlenging en hopelijk halen ze Moise Keane definitief.

6 juni 2021 om 13:05

Je kan je vraagtekens bij de komst van Wijnaldum zetten op het moment dat Barcelona de grootse club is die het was, de club met gigantische mogelijkheden. Hoe de club nu is mag je blij zijn als je een speler van het kaliber Wijnaldum transfervrij kan binnenhalen.

Zo hé, verrassende move vind ik. Als Neymar en Mbappe deze zomer aanblijven is Paris zeker weer kanshebber op de champions league. Voor Wijnaldum wordt het lastig om een basisplek te veroveren verwacht ik. Maar veel wedstrijden op het programma voor PSG betekent veel spelers nodig.

6 juni 2021 om 11:29

Het middenveld van PSG is wel de zwakste linie. Hij moest nu opnemen tegen Henderson, Thiago, Fabinho en Keita. Bij PSG heb je Verratti, Pereira, Gueye, Paredes en Herrera. Lijkt me toch een stukje minder.

6 juni 2021 om 11:40

Keita heeft Wijnaldum weinig last van. De beste man is nog vaker geblesseerd dan Jari Litmanen en Arjen Robben bij elkaar. Totale miskoop vooralsnog. Als die fit is en wat wedstrijden kan spelen dan was die zeker van waarde geweest. Wijnaldum laten gaan is het domste wat Liverpool heeft kunnen doen maar goed.

6 juni 2021 om 11:58

Lijkt me niet, Thiago daar lijkt het beste inmiddels wel vanaf, die wordt niet meer als in zijn Bayern-tijd en Keita is eerder Sick-Bay-Nabby dan een ondersteuning voor Lfc. Je moet nog maar zien hoe Henderson zich herstelt en dan blijft Fabinho over. Allemaal geen hele slechte namen, maar daar zijn een Verratti, Gueye, Paredes en zelfs een Danilo als hij op die positie staat echt niet de mindere van.

Zeer goede keuze. Dubbel salaris en een beter team dus kans groter om de cl te winnen

Zal met zijn manier van spelen veel beter passen bij PSG dan bij Barca. Daarnaast is Paris ook in sportief opzicht een stap verder dan Barca. Al met al een prima transfer!

Nou, Frank de Boer die dus niet alleen Oranje om zeep helpt, maar ook de transferplannen van Barcelona. Als hij niet zo moeilijk gedaan had met die medische keuringen voor Wijnaldum en Memphis, hadden beide heren allang hun krabbel onder een contract gezet voordat PSG nu de boel komt verstieren.

6 juni 2021 om 12:42

Of Barca hiermee helpt. Laten we eerlijk zijn. wijnaldum en Depay zijn leuke voetballers, maar never nooit van niveau wereldtop natuurlijk. Die zijn misschien goed genoeg als wisselspeler. Barca zou met hen alleen maar verder achteruit gaan.

6 juni 2021 om 13:10

Oké, welke betere spelers zijn wel haalbaar voor Barcelona dan? Wordt eens wakker. Het Barcelona dat in staat was wereldtoppers te halen, is er niet meer.

6 juni 2021 om 13:25

Wijnaldum was gratis en hij is een degelijke voetballler. Een transfervrije deal was een buitenkansje. We hebben alleen een verdedigende middenvelder nodig.

Kan een sterk blok gaan vormen met Verratti samen. Ze missen nog een wat creatievere middenvelder, Verratti - Paredes - Wijnaldum is sterk maar aanvallend wat minder.

Betere ploeg en 2x zoveel geld. Tja, je kan hem geen ongelijk geven. Stel je voor dat ie nog ff een cL pakt daar. Wat een carriere heeftie dan.

Snap zijn keuze wel en om eerlijk te zijn, vind ik dit eigenlijk ook wel een betere keuze van Wijnaldum.

Hij kan bij PSG natuurlijk 2x zoveel salaris verdienen als bij Barcelona, maar PSG kan in mijn ogen wel goede middenvelders gebruiken. Buiten Verratti en Gueye vind ik de andere middenvelders van PSG niet zo goed, want Herrera, Paredes en Draxler vind ik niet echt beter dan Wijnaldum, Florenzi gaat terug naar AS Roma en volgens mij is het niet zeker dat PSG de optie tot koop gaat lichten op Danilo.

Natuurlijk zijn een aantal van deze middenvelders andere types dan Wijnaldum, maar je kan je middenveld natuurlijk ook anders neerzetten. En bij Barcelona blijft Koeman voor het nieuwe seizoen wel zitten, maar als hij in het nieuwe seizoen niet presteert dan wordt hij sowieso ontslagen en dan denk ik dat de speelminuten voor Wijnaldum zullen afnemen.

Navas
Aankoop
Marquinhos
Kimpembe
Bernat
Gueye
Wijnaldum
di Maria
Verratti
Neymar
Mbappé

Mensen zijn verbaasd dat hij voor PSG kiest, huh?

Hij gaat 2 keer zoveel verdienen! Realiseer nou eens, wij zijn fans voor hen is het hun brood. Natuurlijk ga je tekenen waar 2 keer zoveel krijgt! Het is nou ook weer niet dat hij in China beland. Mooie stad, bij een club waar veel mogelijk is, hij heeft het mooi voor mekaar.

6 juni 2021 om 12:45

De vergelijking van ‘hun brood’ en dan een jaarsalaris van vele miljoenen klopt niet helemaal met elkaar he? Met 1/10e van dat loon zou hij nog steeds stinkend rijk zijn en nooit zorgen hoeven te maken om ‘brood’.

6 juni 2021 om 12:53

Je snapt het niet of je hebt de leeftijd nog niet bereikt waarin je altijd afwegingen moet met betrekking tot je financiële zaken.

Vele miljoenen verdienen zodat je familie altijd financiële zekerheid heeft of nog meer verdienen zodat de generatie dat volgt nog steeds financiële zekerheid heeft.

Een speler is jou, mij en niemand anders uitleg schuldig waarom hij op een financiële aanbod ingaat.

Hartelijk dank Psg! Hoef ik me volgend jaar toch al niet te ergeren aan nog een middelmatige overbetaalde 30'er ! Laat maar weten naar waar ik het kerstkaartje mag opsturen

6 juni 2021 om 11:49

Wijnaldum zou niet veel verdienen of iig een stuk minder dan wat je nu hebt rondlopen met pjanic, busquets als 30plussers, een zwaar overbetaalde en overschatte de jong en (super) talent pedri die gewoon fysiek nog geen vol seizoen kan spelen.

6 juni 2021 om 11:56

Dan nog zie ik liever Moriba en Puig spelen dan Wijnaldum. Laat ze maar ervaring op doen. Al denkt Laporta dat Barca op alle fronten kan mee strijden, elk weldenkend mens weet dat het een team in opbouw is. En als dat toch zo is, dan ten alle tijden met jongens uit de eigen cantera.

6 juni 2021 om 12:00

Zoveel zou hij niet gaan verdienen, en er lopen nog veel meer overbetaalde spelers bij Barca rond dus ergeren ga je je toch wel. En als je club een slag verliest op de transfermarkt is het ook altijd een goede tactiek om te roepen dat je zo'n speler toch niet nodig hebt.

Top lekker centjes binnen harken. En Barca heeft niet te veel nederlanders lopen. Ik ben er blij mee. Laporte binnen halen is belangrijker dan Gini. Als Depay ook voor de centjes kiest ben ik helemaal blij

Maar hoe moet het nou met die enclave? Jammer dit, ik had hem heel graag bij Barcelona gezien. Als Laporta nou uit die half miljard van Goldman Sachs wat extra's ertegenaan gooit om het bod van de sjeik te overtreffen, dan kan Laporta zijn coach misschien toch blij maken? En hij zou dan Psg een hak zetten als een beetje pay-back.

Betere club op dit moment met meer kans op prijzen en nog een dik contract ook, het is hem gegund! Hopelijk kiest Memphis hier ook voor.

Niet verwacht dit maar in alle opzichten op dit moment beter dan Barca. Hopen dat Mbappé blijft. Komend seizoen zijn zij weer één van de topfavorieten.

Tsja de kans op een CL winst bij Psg is natuurlijk de komende seizoenen groter dan bij Barca. En als je daarnaast ook nog eens het dubbele gaat verdienen en speelt in een team met Neymar en Mbappe is dat natuurlijk niet verkeerd.

Jammer dat er te veel geluiden opgingen van personen die eerst zeiden dat Wijnaldum niet goed genoeg was voor Barcelona, maar nu PSG wel een optie vinden.

Ik ben een Barca dan, maar moet toch constateren dat momenteel Barcelona daar minder kwaliteit heeft.. dus ik begreep de haat nooit zo dat Wijnaldum niet goed genoeg zou zijn geweest..

6 juni 2021 om 11:56

Hij is een loper. Hij past sowieso beter bij PSG dan bij Barcelona en het korte spel dat ze voor ogen hebben.

6 juni 2021 om 13:27

Hij is een goede voetballer. Voor mij was hij welkom zonder dat ik nu echt de polonaise liep. Middenvelders hebben we genoeg. Een verdedigende middenvelder daar is echt behoefte aan.

Ik zou het ook doen, maar dit is wel een reden om voortaan je mond te houden over mensenrechten. We weten waar het PSG geld vandaan komt. Los daarvan is dit sportief ook een betere keuze. De Lique 1 is wel iets minder dan La Liga, maar PSG is de laatste jaren wel hard op weg om een zekerheidje te worden voor de CL semi finals. Barcelona anderzijds zou ook geen enclave moeten willen hebben.

Zou ik ook volkomen terecht vinden. Barcelona is de laatste jaren nou niet bepaald een stabiele club geweest en daar is op dit moment nog steeds een hoop chaos en het einde daarvan lijkt voorlopig ook nog niet in zicht. PSG is wat dat betreft veel stabieler.

Logische keus als je weet dat de trainer je eigelijk wil hebben. Maar de trainer ook op de wip stoel zit is het denk ik heel simpel. Barca is een kerkhof vol slangenkuilen. Lekker cashe in Parijs hij nog gelijk ook! Geen geboren leider wat hij zelf ook aan heeft gegeven. Maar ontzettend sterk behoord gewoon bij de beste middenvelder van de wereld. Hij is in staat andere beter te laten voetballen en in dienst van een team te spelen. Een voetballer met genoeg zelfreflectie (zijn er niet veel van).

Ben heel benieuwd hoe zoiets nou gaat in de praktijk. Of ie op het trainingskamp nou ook aan de rest Virgil en Memphis tijdens het eten vraagt van: ‘yo ik kan dubbele verdienen bij paris, zal ik doen?’
Prachtige speler, voetballend misschien niet elke wedstrijd het beste, maar iemand die je zeker in je team wil hebben. Veel rust aan de bal, werkt hard, belangrijk aanspeelpunt. Kan je op bouwen als team. Paris heeft voorin genoeg creativiteit, dan is juist zo’n jongen een toevoeging. En verder een topgozer natuurlijk. Was niets voor niets aanvoerder bij een van de top 3 clubs van Engeland. Boegbeeld voor het huidige Nederlandse voetbal.

Begrijpelijke keuze. PSG afgelopen CLs de finale en halve finale gehaald. Barcelona is niet de echte top meer.

Logische keuze. Je bent broodvoetballer en dan kies je simpelweg voor het beste contract. Maar wel stoppen om daarnaast vermeende misstanden aan de kaak te stellen, want het hemd is toch vaak nader dan de rok. Verzachtende omstandigheid: bijna iedereen in de voetbalwereld doet hetzelfde. Daarom moet ik ook heel hard lachen om het feit dat de Engelse spelers voor iedere wedstrijd knielen voor een bepaald thema. Ik kan daar ook eentje aan toe voegen, veel belangrijker zelfs, namelijk armoede.

Koeman moet lekker gaan bouwen met een jonge selectie gelardeerd met ervaring. Barça heeft de middelen niet om nu dikke salarissen te gaan betalen voor dit soort spelers. Koerman kan prima werken met jonge spelers. Daarnaast moet de leiding bij Barça accepterenndat ze te kampen hebben met wanbeleid van de laatste jaren. Gini gaat lekker ballen bij PSG; Barça moet een toekomstvisie hebben die realistisch is.

Hij kiest voor het geld, maar dat is zijn keuze en die valt te verdedigen ook al zou hij dat niet toegeven. Hij kan nog 1 keer flink cashen. Pochettino wilde hem wel al naar de spurs halen destijds, dus dat zal ook wel een rol spelen. Ik denk ook dat hij hier beter past dan in het voetbal keurslijf van Barca. Barca had misschien 1 of 2 jaar geduurd en dan klaar, hier zie ik hem nog wel langer doorgaan voordat hij terug gaat naar de eredivisie.

Ben opgelucht, want dit hoefde echt niet. Simpele voetballer en weet niet wat hij zou moeten toevoegen op het middenveld.

Wijnaldum heeft duidelijk voor de oliedollars gekozen. Een hele domme beslissing van wijnaldum hier gaat hij spijt van krijgen. PSG staat er om beken dat als je eenmaal getekent hebt bij psg dat je er heel moeilijk weg komt als het niet gaat ze houden hun spelers gegijzeld.

Dit is niet zo zeer een klap voor barca maar meer voor Koeman hij heeft gesmeekt bij barca om wijnaldum zich hard gemaakt voor wijnaldum en nu naait wijnaldum hem keihard in zijn reet. Koeman heeft gezichtsverlies geleden bij barca.

Wijnaldum kiest voor kille koude parijs wonend vol met racisten. Maar ik moet zeggen psg heet het goed aangepakt ze hebben dezelfde tactiek toegepast zoals ze dat ook hebben gedaan met neymar. De zaakwaarnemer opgeilen met dollars en ze hebben hem ook als persoon geanalyseerd. Wijnaldum wil natuurlijk financieel onafhankelijk zijn en wil ook dat zijn familie financieel onafhankelijk is daarom heeft psg handig om ingespeeld plus zijn zaakwaarnemer fikse beloning beloofd als hij wijnaldum zou overhalen om voor psg te spelen.

Dag Wijnaldum veel plezier daar in het kille parijs

Lekker hoor Gini, het is je gegund. Op en top en top prof en altijd down to earth. En voor de soldaten achter hun toetsenbord... deze geeft ergens zijn mening over wat niet past in het straatje van menigen en opeens kan hij niks meer goed doen? Achterlijke reacties...

6 juni 2021 om 12:44

Arnavut1

Het is aan je te zien dat je barca hater bent ben blij dat hij opdondert naar parijs en laporta niet datgene doet wat barthemou deed namelijk met een hoger bod komen dit is het of je kiest voor de oliedollars of voor het avontuur.

Koeman heeft zich dit seizoen ongelofelijk hard gemaakt voor Gini hij wou zo graag gini hebben. Hij heeft gesmeekt bij Laporta om Gini. Hij was dol op Gini kennelijk is Gini niet zo gek op Koeman.

Hij heeft niet zo zeer barca genaaid maar meer Koeman. Gini gaat lekker in het regenachtige koude kille parijs wonen en in een verschrikkelijke slechte franse competitie voetballen waar totaal geen uitdaging in zit. Geen warm klimaat in barca geen kolkende nou camp en niet samen spelen met frenkie en lionel messi.

Wijnaldum zal zich als speler van psg realiseren hoe moeilijk het zal zijn om weer weg te komen als het niet gaat. Nasser Kheilafani maakt nog eerder zijn spelers kapot dan ze te laten vertrekken

6 juni 2021 om 13:21

Barca Hater nog wel. Duidelijke oordeel heb je over mij. Het gaat erom dat ik zijn keuze begrijpelijk vind. Barca haat ik niet. Ajax heb ik een hekel aan. Tov Barca ben ik vrij neutraal en vind Het team van Barca onder Guardiola de beste ever maar goed begrijp ook niet waarom ik me aan het verantwoorden ben tegen zo n kortzichtig persoon... afijn. Jij je oordeel.

7 juni 2021 om 10:42

Ik zou ook niet voor Barca kiezen. Ik heb niets tegen Barca, maar het is 1 grote puinhoop. Het is maar af te wachten of je jouw salaris nog wel gaat krijgen.
Daarnaast, hoe lang is Koeman nog hoofdtrainer daar.
Bij PSG weet hij wie hij krijgt en het is daar rustiger.

Spelers moeten allemaal geld inleveren en de club gaat vrolijk door met geld over de balk smijten.
Als ik een loonoffer moet doen, prima. Als de werkgever dan onnodige uitgaves gaat doen, of andere mensen zelfs loonsverhoging gaat geven, ben ik not amused.

Logische keuze tussen meer dan 8 en 4 miljoen euro. Je kan 4 mensen blij maken met een miljoen euro extra. Besef dat eventjes. 4 mensen een miljoen geven omdat je in Parijs gaat voetballen ipv Barcelona, onder een Nederlandse trainer, waarbij als de resultaten tegen zitten, de Nederlanders het gedaan hebben. Succes in Parijs.

Yeees bedankt psg.wie had ook gedacht dat psg ons zou redden.wijnaldum is een middelmatige middenvelder en dat hebben we niet nodig bij barca.barca moet gaan voor jonge middenvelders als locatelli van sassuolo of camavinga.

Wat een misselijkmakende weggooier is die gozer toch ook...

Ach, zo rouwig moet Barcelona en Koeman hier niet om wezen, zo'n geweldige speler vind ik het absoluut niet en ik betwijfel zeer of dit een aanwinst zal blijken voor Psg...

6 juni 2021 om 13:52

Je zit vol afgunst joh, heb je het zelf nog wel door? En alsof hij bij barca meer kans maakt op een CL winst. Nou prima toch, leuk salaris en strijden voor die CL winst bij Psg. Wellicht komt Ronaldo ook nog erbij.

Mensen reageren of hij echt al getekend heeft, paar dagen geleden had hij al getekend bij barcelona, het is een spelletje kijken of Barcelona meer gaat bieden ik zou het persoonlijk niet doen, laat lekker naar psg gaan. Maar zo is het altijd, Wijnaldum gaat pas na het EK beslissen en niet voor.

Ik heb sterk het vermoeden dat hij voorral voor Koeman die kant op wou. Denk dat hij door alle onzekerheid of Koeman wel kon aanblijven of niet de knoop heeft doorgehakt.

Best bizar eigenlijk, Koeman heeft het best aardig gedaan met een selectie met veel jeugdspelers. Heeft weinig aankopen gedaan tot nu toe en puur vanwege een populistische houden van de nieuwe voorzitten moet hij vechten voor zijn job.

khamis2a

fabrizio romano zit er nooit naast hij gaat naar psg. Geldwolf eerste klas net als neymar. Hoop dat hij depay niet probeert te bewerken om ook voor psg te kiezen

6 juni 2021 om 13:32

Barcelonam

Laat lekker gaan dan, als je voor maximaal 47 duizend man wilt spelen in plaats van 99 duizend elke wedstrijd kippenvel.. ik heb alleen moeite met mensen die psg hoger inschatten dan Barcelona een voetbal club is niet alleen prestatie op het veld maar ook cultuur en geschiedenis plus de fans wereldwijd.. dan eindigt psg buiten de top 10. Zonder dat geld uit Qatar had niemand iets gehoord van psg, psg is pas bekend geworden door mensen sinds ze gekocht zijn door Qatar. Kampioen in Frankrijk 1986, 1994, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2020 en nooit de champions league zegt toch al genoeg. Laatste 9 jaar pas haha en mensen denken dat het een groot club is.

6 juni 2021 om 13:34

Want bij barca maakte meer kans op een CL winst zeker haha, kom nou!

6 juni 2021 om 13:44

Sociofan1

Kan je lezen waar ik het over heb ik heb het over hoe groot een club is, Barcelona is een veel groter club dan psg in alle fronten.. ik ben bij allebei geweest en je kan echt het verschil zo duidelijk zien. Het zegt toch al genoeg dat ze alleen vanaf 2013 prijzen pakken. Barcelona heeft het moeilijk nu maar dat komt wel die hebben veel te grote achterban wereldwijd hier voor

Toch nieuwsgierig waarom hij de stap niet maakt na Barcelona is het puur vanwege het betere salaris of spelen er meer dingen mee. Want je kan ook genoeg redenen bedenken waarom de stap na Barcelona juist een hele mooi stap voor zo een speler is op het financieel gedeelte na dan.

6 juni 2021 om 13:36

Het kan gewoon en en zijn, zie vele zure reacties hier. Afgunst of als een boer met kiespijn roepen dat hij gelukkig niet naar barca komt agh. En het financiele plaatje zal vast top zijn maar men doet hier alsof hij bij barca meer kans maakte op een CL winst. Wat een onzin.

6 juni 2021 om 13:47

Precies, veel mensen praten nog steeds over Barca alsof het nog steeds die Barca van 5, 6 jaar geleden maar dat is lang niet het geval, het is een wespennest geworden met schulden en financiële problemen en een coach die niet het volledige vertrouwen geniet!

6 juni 2021 om 14:00

Demiddenstip,

Barca is een veel grotere club dan psg die hebben een achterban wereldwijd zelfs in de Usa, Australie en Canada.

Ze ondervinden op dit moment net als veel andere clubs hinder van de corona crisis hebben weinig inkomsten.

Daarnaast moet Laporta de financiele puinhoop opruimen van zijn voorganger die alleen maar slechte beslissingen heeft genomen en met geld heeft gesmeten.

Maar die problemen zullen opgelost worden. Elke speler droomt ervan om in een kolkende nou camp te spelen in een stad te wonen met heerlijk weer vriendelijke en warme mensen en lekker eten. Elke speler droomt ervan om de classico te spelen en elke speler droomt ervan om met Messi te spelen.

Je hebt voetballers die hiervoor gaan en niet zoveel om geld geven je hebt ook mensen als Wijnaldum, Neymar en Mbappe die alleen maar aan hun bankrekening denken en bereid zijn om hun lot te verbinden aan een club waarvan de voorzitter de reputatie heeft om zijn spelers te gijzelen en het leven moeilijk te maken en die geld krijgt uit qatar waar ze de mensenrechten schenden.

Dit is vooral een hard gelag voor koeman die heeft namelijk gezeurd en gesmeekt om Wijnaldum. Koeman is dol op Gini maar Gini is niet zo dol op Koeman

Ik denk dat dit voor Wijnaldum en Barcelona de beste keuze is.
Wijnaldum kan in Parijs meer verdienen dan dat hij in Barcelona zou doen en speelt elk jaar om de prijzen.
Barcelona kan zich richten op de jeugd om die uit te laten groeien totdat die echt grote bedragen waard zijn.
Wijnaldum zit geen restwaarde aan voor Barcelona en gelukkig dat hij kiest voor Psg.
Wens hem daar veel succes in Parijs.

Duidelijk voor het geld gekozen dus. Had van hem toch iets anders verwacht. Al een jaar wil barca hem. Dan blijven ze terug komen en dan toch voor een paar miljoen meer kiezen en voor de mindere competitie te gaan. Lekker ambitieus Wijnaldum....

6 juni 2021 om 15:01

Paar miljoen ? 12 miljoen in 3 jaar meer dan bij barca. Sinds wanneer is 12 miljoen een paar ?? Ik geef het groot gelijk

6 juni 2021 om 23:39

Psg staat er beter voor dan Barca. Dus hij heeft groot gelijk. Plus zijn contract bij Liverpool was niet denderend. Financieel is hij nog niet echt binnen.

Het is hem gegund,heeft mij verrast met zijn ontwikkeling als voetballer.
Hopelijk een goed EK voor hem en oranje.

Goede keus. Kan in 3 jaar 12 miljoen meer verdienen. Psg gaat waarschijnlijk hakimi en ramos halen dus dat word smullen als lid van het team. Groot gelijk Gini

6 juni 2021 om 15:15

jij gelooft echt dat ze de champions league gaan winnen ze gaan die nooit winnen ze hebben neymar en mbappe en nog steeds geen champions league

je kunt zoveel geld uitgeven als je wilt maar als je geen team hebt dan houdt het op. Het is een eersteklas geldwolf meer niet

6 juni 2021 om 17:31

Ik heb nergens gezegd dat ze de cl gaan winnen. Zelfs een city is dat nog niet gelukt al hebben die wel een echt team staan. Ik heb gezegd dat hij daar 12 miljoen in 3 jaar extra gaat verdienen dan bij barca. En dat dat echt wel een goede reden is om voor psg te kiezen. Daarnaast komen er wat nieuwe spelers bij van het team nog sterker zal maken.

Geld is blijkbaar nog steeds een drijfveer. Prima om voor PsG te kiezen. Verder vraag ik me af of hij wel past in het compacte spel van Barcelona.

Grappig om te zien hoe het sentiment hier omslaat. Eerst was Wijnaldum een slechte/matige speler en was Barcelona dom om hem te kopen. Getuige van verval etc.

En nu PSG hem heeft is ie opeens weer goed en zal hij PSG versterken?

Meten met twee maten.

Goeie keuze. Had ik ook geweten. Betere salaris (want 4mil is met alle respect, veelste laag voor een speler van zijn kaliber). Betere selectie. Past beter in de spelopvatting. Etc etc. Wordt leuk met Verratti Paredes en Wijnaldum op het middenveld.

Verstandige keuze. Wijnaldum is niet van het niveau dat Barcelona nastreeft. Als je Gini basisspeler maakt bij Barca dan komen zo mogelijk tekort in de Primera Division. PSG heeft, normaal gesproken, meer overmacht in de competitie en de competitie is van een lager niveau, prima om Wijnaldum daarin veel te laten spelen. En wijnaldum heeft geen zin om op zijn leeftijd veel te banken.

Ben er niet rouwig om dat hij niet kiest voor Barca. Barca kan veel beter investeren in Iliax Moriba, dan in Wijnaldum. Verder moet je ook geen Nederlandse enclave willen hebben bij barcelona. Ik stoor mij aan Koeman die zich richt op Nederlandse spelers met wie hij heeft gewerkt in het verleden. Met alle respect, voor Wijnaldum, het is geen speler die nog zou kunnen groeien in niveau. Als je het mij vraagt heeft Depay ook weinig te zoeken bij Barca, hij zou alleen Ansu Fati in de weglopen. Met Aguero, Ansu Fati, Griezman, Messi, Dembele, Trincao heb je genoeg kwaliteiten voorin. Ik zou mij eerder focussen op een opvolger van langlet, en Alejandro Balde doorschuiven naar het eerste als opvolger van Alba. GEEN NEDERLANDSE ENCLAVE SVP

6 juni 2021 om 16:04

moriba is te jong om het middenveld te dragen je moet ook niet teveel verantwoordelijkheid leggen bij 18 19 jarigen

Balde moet idd gepromoveerd worden vind ik uitstekend linksback. Griezmann en Dembele moeten verkocht worden voegen niks toe

6 juni 2021 om 16:09

Griezmann heeft een goed seizoen gedraaid. Dembele zou ik ook verkopen bij ieder aannemelijk bod. Zelfde voor Coutinho, is gewoon geen succes bij Barca. Maar Griezmann heeft onder Koeman prima gespeeld en gepresteerd.

Wellicht heb je gelijk maar wel fikse salarisverlaging 45 miljoen per jaar verdienen is absurd

Begrijpelijk: PSG is ook komend jaar kandidaat voor de CL, Barcelona is dat nog niet. En dan nog 2x het salaris.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren