Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong Oranje strandt in halve finales na desastreus begin

Laatste update:

Jong Oranje is donderdagavond in de halve finales van het EK Onder-21 gestrand. Het team van bondscoach Erwin van de Looi ging in de MOL Aréna Sóstó in Szekesfehervar met 1-2 onderuit tegen de leeftijdsgenoten van Duitsland. Florian Wirtz maakte na slechts 29 seconden al de openingstreffer en nam in de achtste minuut ook de tweede treffer voor zijn rekening. De ploeg van bondscoach Stefan Kuntz speelt komende zondag in de finale tegen Jong Portugal, dat titelverdediger Jong Spanje dankzij een 0-1 zege elimineerde.

Jong Oranje liep in de eerste 45 minuten constant achter de feiten aan en wist behalve een schot van Justin Kluivert, na een uitstekende actie van Calvin Stengs, geen uitgespeelde kansen te creëren. Nog voordat een speler van Jong Oranje überhaupt de bal had geraakt, lag deze reeds achter Justin Bijlow. Florian Wirtz werd door Lukas Nmecha vanaf links vrij voor het doel gezet en werkte de bal achter de mistastende doelman van Feyenoord. Op het scorebord stond nog geen halve minuut.

De eindstrijd in Ljubljana verdween na acht minuten vrijwel definitief aan de horizon toen Wirtz voor een tweede keer toesloeg. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot het achttienjarige talent de bal in de uiterste hoek langs Bijlow: 0-2. Jong Duitsland had veel meer diepte in het spel en dat leverde veel gevaarlijke momenten op. Zo knalde Mërgim Berisha de bal uit een vrije trap buiten het bereik van Bijlow op de binnenkant van de paal en de doelman lette goed op bij pogingen van opnieuw Wirtz en Nmecha.

Na rust maakte Abdou Harroui, die geel had gepakt, plaats voor Azor Matusiwa. Jong Oranje zette in de openingsfase wat meer druk op de Duitse defensie, maar de ploeg van Kuntz bleef relatief eenvoudig overeind en raakte binnen een minuut zelfs tweemaal de paal. Het was wederom Berisha die de pechvogel was en zodoende een hattrick op dat gebied completeerde. De tweede wissel bij Jong Oranje was opvallend, een aanvaller voor een aanvaller. Stengs ging naar de kant en werd vervangen door Javairo Dilrosun.

De aansluitingstreffer vanuit het niets was een welkome opsteker voor Jong Oranje. Perr Schuurs schoot de bal uit een vrije trap van Ferdi Kadioglu bij de tweede paal onder doelman Finn Dahmen door, die daarbij geen al te beste indruk maakte: 1-2. Het was echter niet een voorbode voor de gelijkmaker. Damen redde negen minuten voor tijd goed toen Myron Boadu de bal bijna kon binnentikken en enkele minuten later vond de aanvaller het doel, maar wel in buitenspelpositie. In de vier minuten extra tijd kon Jong Oranje geen mirakel zoals in de kwartfinales tegen Jong Frankrijk bewerkstelligen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je deze wedstrijd hebt gezien kan je toch niet geloven dat Botman het hele seizoen onbetwiste basisspeler is bij de kampioen van Frankrijk. Er zijn daar toch wel teams met een scouting die zijn zwakke punten zien na een paar wedstrijden en daarop inspelen zoals Duitsland vandaag? Tegen Ajax en bij Jong Oranje zijn die tekortkomingen namelijk overduidelijk.

3 juni 2021 om 22:54

Tja zelfde kan je zeggen over De Ligt De Roon etc... na hun optreden bizar dat zij een basisplaats hebben bij hun club

3 juni 2021 om 22:58

Lille had ook geluk dat een Fonte naast Botman stond. Fonte is namelijk echt een geweldige verdediger. Overigens is de Franse competitie ook vrij overschat. Buiten de top 6 om is het echt een vrij bedroevend niveau. Ajax won er ook vrij gemakkelijk van en die waren gehavend als iets in die tijd. Ikone stond daar ook in de basis en die kon me afgelopen maandag ook niet bekoren tegen Jong Oranje.

3 juni 2021 om 22:59

Maar vorige wedstrijd was die ook al niet best en tegen bijvoorbeeld Ajax vond ik hem ook niet echt denderend. Voorlopig zie ik het nog niet echt in hem. Maar goed hij is nog jong dus geen schande. Schuurs heb ik me ook vaak aan geërgerd maar heeft bij oranje nu toch wel goed gedaan.

3 juni 2021 om 23:15

@maurootje

Er zit wat mij betreft wel een verschil tussen een keer slecht spelen zoals de Ligt en een tereugkerend gebrek zoals bij Botman. Hij is nog jong en zal er heus aan gaan werken, maar het is voor mij opvallend dat hij hiermee het hele jaar basis staat bij Lille.

4 juni 2021 om 00:06

Benieuwd wat Japie de gekke krekel te zeggen heeft. Japie , schandalig toch dat Botman niet geselecteerd is? Kan er niets van die jongen. Voor de rest zonde van die vroege goals.

4 juni 2021 om 00:22

@baloog - Met alle respect voor het talent van De Ligt, maar hij is vooralsnog structureel niet zo goed in Oranje. Overigens niet zozeer met de verdediger te maken, maar met de zwakke punten binnen de selectie. Uiteindelijk draait het er zelfs bij enorme talenten als De Ligt om hoe je ze gebruikt. Dat is bij Botman niet anders, ook al beperken zijn kwaliteiten zich tot minder aspecten.

3 juni 2021 om 23:04

Nu weet ik niet alles van Lille, maar speelt Lille niet met de kont tegen eigen 16 en wat meer op de omschakeling, waardoor er minder ruimte achter Botman ligt en hij niet in dezelfde problemen komt?

3 juni 2021 om 23:45

Botman doet het goed bij Lille, omdat hij een absolute baas van een verdediger naast zich heeft die we Jose Fonté noemen. Fonte is degene die hem altijd coacht tijdens wedstrijden en hem instrueert.

Bij Botman ging het fout, omdat hij niet een standalone CV is. Het is hetzelfde concept als dat je bijvoorbeeld De Ligt weghaalt naast Blind of vice versa in het succes campagne periode van Ajax. Het is een jeugd toernooi, jammer dat ze door dit soort fouten de halve finales hebben verloren van het EK onder 21 maar het gebeurt, ik ben wel blij dat hij niet mee is onder FdB.

4 juni 2021 om 00:01

Als je oplet spelen ze bij Jong Oranje vrij hoog met een hele hoop ruimte achter de laatste linie. Dat kan Botman niet belopen. Rondom de 16 tegen de achterlijn speelt hij in z’n kracht. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waarom jong oranje zo hoog speelt. Ze hebben die kwaliteiten helemaal niet.

Las ook een reactie over het spel van De Ligt. Die is rechtsbenig en staat praktisch linksachter te dekken. Dat is hij niet gewend.

Wat een matige spelers. Heel weinig gaan het grote oranje halen. Botman vandaag weer gefaald, was tegen Ajax ook niks boeiends. Meisje Stengs kan dit niveau niet aan, moet een stapje terug doen en mag blij zijn dat die bij AZ speelt. Teze de nieuwe Manolev, en die wilt volgend jaar als back spelen? De Wit mag blij zijn met een club als AZ, die kan er geen klote van. Wat een afgang.

3 juni 2021 om 23:00

Az talenten heel matig. Gaat met Koopmeiners ook gebeuren in het buitenland. Gevalletje Til

3 juni 2021 om 23:01

Tijdens de hele opleiding alles wat ze doen goed en leuk. De absolute must om te presteren heb je daar niet tov traditionele topclubs

3 juni 2021 om 23:05

bij Ajax wordt je constant gepushed , en leer je met druk omgaan , dat zie ik bij die jongens van AZ en Feyenoord totaal niet , die zakken iedere x door het ijs. Topsportmentaliteit noemen we dat

3 juni 2021 om 23:06

Midsjo vind ik toch wel een leuke speler voor middenmoot Bundesliga, wijndal en Koopmeiners kunnen wel een stapje maken richting Europese subtop, dat moeten ze gewoon proberen. De rest is echt enorm matig.

3 juni 2021 om 23:09

Koopmeiners oke, maar Wijndal? Die jongen heeft nog zoveel te bewijzen.

3 juni 2021 om 23:13

De wit prima? Wat doet de beste man in jong oranje? Hij zal nooit het eerste halen en afgelopen jaar bij AZ had hij niet eens een vaste basisplaats.

3 juni 2021 om 23:32

Martijn, Stengs was de slechtste van het veld vanavond, toevallig dat hij bij AZ ook moeite heeft om constant te presteren. Daarnaast heeft Boadu vanavond ook veelste weinig dreiging gebracht, laat staan goals....

3 juni 2021 om 23:33

@goalski ik vond Teze niet super op rb. Toen hij naar het centrum verhuisde vond ik het beter. Malacia viel ook erg tegen.eigenlijk vond ik alleen Schuurs redelijk en Bijlow is lastig te oordelen met zo'n gatenkaas, maar leek mij ook redelijk. Van dit team zie ik eigenlijk weinig doorbreken naar het grote Oranje. Eigenlijk alleen Rensh en Bijlow, Dilrosun en Schuurs wellicht, maar dan moeten ze nog wel stappen maken.

4 juni 2021 om 00:13

@Goalski, vond jij Teze echt goed spelen? Ik vond hem namelijk verzuipen als back. Malacia deed het inderdaad prima. Schuurs ook. En Martijn neem ik niet serieus als hij Boadu en Stengs prima vond spelen.

3 juni 2021 om 22:55

Vergeet Boadu niet, nog veel slechter dan tegen Frankrijk, maarja toen scoorde hij tenminste nog. Zo talentvol blijkt dat hele AZ dus niet te zijn, enkel Wijndal zou een stap hoger kunnen van de Nederlanders daar.

3 juni 2021 om 22:58

Het is allang bekend dat stengs en Boadu stil staan in hun ontwikkeling. Boadu is echter pas 20 jaar en gewoon een uitstekende counter spits. Koopmeiners is oerdegelijk en zeker toe aan een stap hogerop, maar jij zal wel nooit een wedstrijdje van AZ kijken en baseert het op een enkele wedstrijd.

3 juni 2021 om 22:59

Boadu kreeg nou ook niet veel ballen. Het is niet de meevoetballende spits. Zijn kracht is juist diep gaan en als hij 1 op 1 komt maakt hij hem vrij vaak. Grote probleem lag vandaag op het middenveld en de zwakte van Botman.

3 juni 2021 om 23:03

Koopmeiners inderdaad even over het hoofd gezien, maar Boadu vind ik persoonlijk minder goed dan 2jaar geleden, die heeft echt 0 techniek. Snelheid heeft hij wel, maar met een bal erbij wordt het toch al snel moeilijk, ik zie in hem geen potentieel Nederlands elftal speler, ook al heeft hij al ooit mee gedaan.

3 juni 2021 om 22:57

Teze op cv was wel beter dan botman op cv. Matusiwa viel sterk in. Matusiwa was Betere cvm dan de wit. De opstelling van oranje klopte gewoon niet. Had moeten starten met rensch op back en teze met schuurs cv. Ik vind schuurs een goede verdediger.

3 juni 2021 om 22:57

Wat een heerlijke "supporters" hebben we hier op vz soms toch als het om oranje teams gaat. Gelijk maar weer de individuele spelers benoemen en ze gewoon beschimpen. Kan er heel slecht tegen. On: Duitsland was een maatje te groot voor dit Oranje vandaag. Heb ze over twee wedstrijden wel alles zien geven, dus daar mogen we trots op zijn. Zat er niet in vandaag.

3 juni 2021 om 23:02

Clubvoetbal sowieso boven interlands en het mag toch benoemd worden? Vielen vies tegen vanavond. Vooral “ervaren” spelers als de Wit en Stengs lachwekkend

3 juni 2021 om 23:08

je bent zo goed als je laatste wedstrijd , en het is zoals het is , de meeste hebben gewoon een mening , en helemaal niet zo gekleurd als wat jij denkt . Als het kut is is het gewoon kut

3 juni 2021 om 23:09

Mag zeker benoemd worden! Clubvoetbal mag ook absoluut boven landvoetbal gaan. Het mag echter ook gezegd worden dat ik het bijzonder vreemd vind als je, als Nederlander, club boven land zet.

3 juni 2021 om 23:03

echt schandalig dat Rensch niet rechtsback stond , maar dat kun je die jongen niet kwalijk nemen , dit is gewoon een fout van de Looi

3 juni 2021 om 23:06

De Wit is geen bijzondere speler idd, hij is dan ook niet geschikt voor een andere positie dan 10. Wat Stengs betreft kan in een wedstrijd hele goede ballen geven, maar het volgende moment verliest hij de bal weer knullig. Met Boadu is het algemeen bekend dat hij alleen kan rennen en afmaken, je moet hem niet laten voetballen want dat wordt hem niet.

3 juni 2021 om 23:08

@lerfr12 je moet ook niet vergeten dat 8 potentiële jong oranje spelers al in het grote oranje zitten en hier dus ontbreken. Als elke generatie 8 spelers levert, gaat het prima

3 juni 2021 om 23:13

Vergeet ik zeker niet haha maar dan kan Frankrijk ook met Mbappe spelen, Duitsland met havertz etc

3 juni 2021 om 23:58

Waar komt dat gehaat op AZ opeens vandaan? Nou, als je de spelers van AZ als slecht vind, waar zijn de jonge spelers van de andere clubs dan? Blijkbaar zijn de jonge AZ spelers toch met beste wat de Nederlandse jeugd kan bieden

4 juni 2021 om 09:36

Bij het grote Oranje

Jammer maar zeker geen schande, gewoon een matig elftal hebben we, halve finale is gewoon een goed prestatie met dit team.

3 juni 2021 om 22:57

Nou inderdaad. Halve finale had iedereen van te voren voor getekend.

3 juni 2021 om 23:14

IK heb de wedstrijd niet gezien en lees de comments.
Veel is gewoon een uiting van frustraties. Het is heel knap dat we de halve finale hebben gehaald, zoals ook Messieb (how the fuck kom je aan zo'n naam ) aangeeft.
Wees trots op je elftal en op naar de volgende kans.

3 juni 2021 om 23:30

Dat komt natuurlijk omdat messi de nieuwe bazoer is.

3 juni 2021 om 23:35

Ik vraag het mijn vriend liever zelf ...

3 juni 2021 om 23:15

En kunnen we ook even bewondering hebben voor dat 1e doelpunt. Wat een goal. Echt 1 vd best uitgespeelde aanvallen die ik in lange tijd heb gezien. Werelds

Onnodig verloren als je het mij vraagt. Teze, Harroui, Botman en De Wit waren allemaal erg matig vandaag. Boadu en Stengs lieten het ook niet bepaald zien. Schuurs en Kluivert de enige met een voldoende.

3 juni 2021 om 22:54

Gewoon verdiend toch? Hadden echt helemaal niks in te brengen. Gewoon teveel middelmaat, maar dat je ook geen schande als je 7 man moet afstaan aan de A-selectie.

3 juni 2021 om 22:55

Onnodig is iets anders dan onverdiend.

3 juni 2021 om 22:56

Nou ik vraag mij af in hoeverre je dit onnodig zou moeten vinden? Hebben werkelijk 0 kansen gecreëerd? Duitsers schieten nog 3x op de paal. Met 1-2 heb je echt wel het maximale eruit gehaald

3 juni 2021 om 22:59

Nederland speelde uitermate slecht, maar dit Duitsland is ook geen wereldploeg. Met minder persoonlijke fouten (en een fatsoenlijk systeem) had je hier zeker resultaat kunnen halen.

3 juni 2021 om 23:03

Met onze voorhoede ga je weinig zelf creëren hoor, of je moet geluk hebben met een counter en een afstandschot die voor iemand zijn voeten valt. Dan kan je nog 5 verschillende systemen spelen, maar meer ga je niet creëren. En 'met minder persoonlijke fouten', tja, dat is dus een gebrek aan kwaliteit waar je het mee moet doen.

3 juni 2021 om 23:07

In mijn ogen komt dat echt door het 4-2-2-2 systeem. Goed opbouwen vanuit het midden is bijna onmogelijk.

3 juni 2021 om 23:48

Plus Lang, Brobbey en Zeefuik in de lappenmand

3 juni 2021 om 22:55

Duitsland ook nog 3 x paal he. Boadu, Stengs, het gehele middenveld.. eigenlijk het hele team: gewoon niveau Eredivisie

3 juni 2021 om 22:58

Maar goed Duitsland was op Wirtz, Baku en Dorsch na ook echt niks speciaals. Met die verschrikkelijke engnek van een keeper voorop.

3 juni 2021 om 23:07

@damsterdam - Vond je Nmecha, Pieper (centrale verdediger) en Berisha niet goed spelen dan? Berisha had het geluk effe niet mee, maar die had ook een goal moeten meepikken.

3 juni 2021 om 23:12

die Ozcan op het middenveld kan ook heerlijke passen geven zeg! Doet me een beetje denken aan Kroos/kimmich. Als die dat lompe spel van zichzelf aanpast kan het een grote worden.

3 juni 2021 om 23:35

Ja Ozcan was altijd een groot talent geweest. Denk echter niet dat hij volwaardig Duits international wordt, want in zijn leeftijdscategorie spelen gewoon net iets betere spelers: Neuhaus, Amiri, Brandt, Serdar, Eggestein en Dahoud kunnen nog jaren mee. Alleen Serdar en Eggestein moeten wel een stap omhoog maken nu Schalke en Werder zijn gedegradeerd.

3 juni 2021 om 23:07

Naar mijn idee alleen Schuurs, Kluivert, Malacia en Bijlow een voldoende. En die Matsuwe

3 juni 2021 om 23:09

Malacia vond ik in de eerste helft ronduit slecht, maar in de tweede deed hij het weer prima. Bijlow inderdaad ook een voldoende natuurlijk.

3 juni 2021 om 23:10

Malacia voldoende? hij gaat een gek hakje geven terwijl ie gewoon ze lichaam ertussen kan zetten en de bal uit kan laten lopen en dan gaat ie een gek hakje doen. Bijlow geen bal klem gehad , last van trillende handjes denk . FF je feyenoord brilletje afzetten man

3 juni 2021 om 23:13

Malacia vond ik de eerste helft juist de enige die fel was en met durf voetbalde

3 juni 2021 om 23:16

@rowdysminia even normaal en met respect reageren kan ook. Over Malacia: onzin om 1 actie uit te lichten aan het einde van de wedstrijd toen hij al moegestreden was. Over Bijlow, ik zeg ook een voldoende he, ik zeg geen 10. houdt er een vrijwel zekere 3-0 uit en het is niet zo dat de schoten die hij niet klem had rolletjes waren. Daarbij zorgden ze niet voor extra gevaar. Dus minimaal een 6 kan je hem prima geven

3 juni 2021 om 23:16

Fel wel, maar ook heel slordig. Tweede helft was Malacia wel ruim voldoende

3 juni 2021 om 23:18

Bijlow was gewoon prima, kon niet meer doen dan ie deed in principe, maar oogde wel minder imponerend dan de vorige wedstrijd. Vandaar dat er nu extra kritisch gereageerd wordt, maar ik denk dat je hem inderdaad prima een 6 of 6,5 kunt geven. Of je moet zo redeneren dat een keeper bij 2 tegengoals nooit een voldoende verdiend.

3 juni 2021 om 23:20

Ja, wel slordig, maar daarbij kijk ik ook naar welke keuzes hij iedere keer had. Zelfde als bij Kluivert, als je de bal niet kwijt kan wordt het lastig voetballen. Het middenveld was het grote probleem vandaag. Bracht de verdediging in de problemen en voegde aanvallend niks toe

Duitsland was te sterk. Helaas zo snel de tegendoelpunten, voelde kansloos.

De finale had je toch niet gewonnen, Portugal is oppermachtig.

3 juni 2021 om 22:57

Wonnen we in de kwalificatie niet dik van Portugal?

3 juni 2021 om 23:06

In de laatste minuten...

3 juni 2021 om 22:57

Tegen Spanje waren ze toch echt niet oppermachtig.

3 juni 2021 om 23:11

Dat misschien niet maar dit team heeft z'n sporen wel verdiend de afgelopen jaren.

Dani de Wit, Kluivert en met name Stengs hebben echt 0.0 laten zien. Jammer, dat zijn wel de jongens waar je het van verwacht.

3 juni 2021 om 22:57

Verwacht jij iets van Stengs en Dani de Wit? Matige spelers, hebt eigenlijk te weinig aanvallende spelers die een verschil kunnen maken, allemaal middelmaat.

3 juni 2021 om 22:58

Kan kadioglu daar ook bij? Die gast was wel echt de slechtste van allemaal. Die heeft toch totaal geen snelheid (meer)? Wat een drama speler.

3 juni 2021 om 23:03

Vond Kluivert niet zo slecht hoor. Liet zich niet zo makkelijk van de bal afzetten en voetballend ook aardig

3 juni 2021 om 23:11

Kreeg veel te weinig ondersteuning. Was niet top, maar wel de enige die af en toe nog wat initiatief toonde met een sterke dribble of iets dergelijks.

4 juni 2021 om 11:21

Kluivert was de enige waar een actie vanaf kwam en af en toe wat gevaar.

Wat mij betreft het hoogtepunt aan de kant van Jong Oranje was de fan die de hele tijd "litmanen, ohoohoohoo" scandeerde.

Botman is wel afgeschreven imo. Had gewoon met Teze in het centrum moeten beginnen maarja, jammer. Duitsland was de betere vandaag, helaas terecht verloren. Er zat niet meer in.

4 juni 2021 om 00:19

Waarom had hij met Teze moeten beginnen? Schuurs heeft het immers prima gedaan. Zelfs nog gescoord. ;-))

4 juni 2021 om 00:54

Uiteraard niet tenopzichte van Schuurs, maar degene wie ik in m'n reactie benoem als afgeschreven.

4 juni 2021 om 08:23

Ik heb het verkeerd gelezen. Mea culpa. ;-)

Duitsland gewoon een duidelijke maat te groot. 5-1 had niet misstaan. Toch werd het nog ff spannend.

Waardeloze spelopvatting. Geen idee, geen samenhang. Tuurlijk was Duitsland goed, maar je voetbalt echt verschrikkelijk.. al het gehele toernooi. En de scheids was ook niet echt best.. maar dat terzijde.

Toch wel een matige lichting zeg, hiervan zie ik maar heel weinig spelers doorgroeien naar het ‘grote’ oranje.

3 juni 2021 om 22:59

De Ligt, Gravenberch, Timber, Lang, Brobbey, gakpo en wijndal zijn officieel ook nog onderdeel van deze lichting.

3 juni 2021 om 23:04

En malen natuurlijk.

3 juni 2021 om 23:08

En Geertruida

3 juni 2021 om 23:13

En ihattaren en koopmeiners. Al met al had je met deze spelers een veel sterker elftal dan dat we we vandaag zagen.

3 juni 2021 om 23:18

Precies, prima elftal had je dan gehad. Dan nog een trainer die poppetjes op de juiste plek zet

3 juni 2021 om 23:47

Ja. Al kan Duitsland dan misschien nog een Havertz opstellen en een Frankrijk Mbappe. Al met al zeker geen dramatisch lichting, maar de grootste talenten zijn al mee met Oranje, geblesseerd of door een rare keuze niet meegenomen (zeker ihattaren als je dat middenveld vandaag zag met 0 creativiteit).

3 juni 2021 om 23:19

Maar bij Duitsland zal dat toch ook wel het geval zijn dat jongens die al bij het nationale elftal zitten die ook in Jong mee hadden gekund?

3 juni 2021 om 23:22

Maar Duitsland is ook een land met iets meer inwoners. Opzich niet gek dat zij een bredere lichting talenten hebben.

3 juni 2021 om 23:29

Oekraã¯ne en Polen hebben ook ruim meer inwoners dan Nederland en hun lichting was niet eens aanwezig op dit EK

3 juni 2021 om 23:55

Nee, maar het aantal inwoners icm de geschiedenis qua voetbal, de economie in het land met daarbij de faciliteiten die het ondersteunen en de goede opleiders is het niet gek dat Duitsland ieder jaar een grotere lichting aan toptalenten heeft.
In de Oekraïne en Polen is dit veel minder goed georganiseerd, waar Nederland dit wel weer goed regelt. Daarom kunnen we als klein landje ook concurreren met grotere landen.

3 juni 2021 om 23:02

Daarom doet iedereen het ook. Tijdrekken loont.

3 juni 2021 om 23:21

Precies. Fairplay is een leuke oneliner maar de regels belonen valsspelers enorm.

Balletje blocken of vastpakken, vrije trap expres 20 meter maar voren nemen zodat hij over moet, doen alsof je korte doeltrap neemt en 20 seconden later de bal opnieuw goedleggen omdat je toch lang trapt.. En als je tijdens al dat bedrog een keertje van je afbijt heb je geel te pakken.

Waardeloze scheids en waardeloze regels. Gelukkig kunnen we ons troosten met de gedachte dat zelfs met een door oranje omgekochte scheids we hier nooit hadden gewonnen..

Wie van dit team zal nou echt een vaste waarde kunnen worden bij het grote oranje?

3 juni 2021 om 22:56

Niet veel, denk alleen Bijlow( al was hij vandaag niet zeker)

3 juni 2021 om 23:00

Bijlow heeft toch weinig fout gedaan? Die eerste goal is botman zijn man totaal kwijt na een vrije voorzet, de tweede goal kan niet verder in het hoekje. Maar naast Bijlow hebben Schuurs en malacia toch wel laten zien als een van de weinige spelers wat potentie te hebben, maar voor die twee het Nederlands elftal te halen moet er nog veel gebeuren.

3 juni 2021 om 23:11

Ik vind Malacia afgelopen seizoen absoluut progressie hebben gemaakt, maar aanvallend (voorzetten) met echt beter.

3 juni 2021 om 23:23

Zijn voorzetten zijn al jaren dramatisch inderdaad.

3 juni 2021 om 23:37

@njfromvol ja die voorzetten zijn matig, maar puur aan de bal is hij wel echt beter geworden. Draait zich vaak goed vrij

3 juni 2021 om 23:09

Matusiwa ipv De Roon zie ik nog wel gebeuren.

3 juni 2021 om 23:22

Dat zou alleen niet het niveau van het NL elftal moeten zijn

3 juni 2021 om 23:11

Vergeet niet dat van dit team 8 jongens ontbreken omdat die al bij de a selectie zitten.
8 jongens per lichting naar de a selectie is gewoon veel en dan hou je dit idd over

3 juni 2021 om 23:18

Ik denk dat de Wit een goede kans maakt zolang de Boer bondscoach is.

Sorry dat ik het zeg, maar wat een rot toeter de hele tijd hahha On: Als je zo uit de startblokken komt is het natuurlijk vragen om problemen. Even een vraagje tussendoor. Heeft Botman niet een tweelingbroer ofzo, want hij speelt zo inconsequent. Stengs was ook niet om aan te zien. Drama!

Jammer, goed gestreden met name tegen Frankrijk. Had niet verwacht dat we zo ver zouden komen. Nu Bijlow stiekem nog even in het grote Oranje krijgen voor dat andere EK. Heerlijke keeper is dat zeg.

3 juni 2021 om 22:59

Was vandaag toch niet echt fantastisch? Balletje gelost, paar keer gered door het houtwerk.. vond zelfs dat een keeper die 2 - 0 kan hebben. Gewoon een paar jaar vlieguren maken en dan kijken hoe goed hij echt is.

3 juni 2021 om 23:23

De goals waren onhoudbaar en je wilt zeggen dat ballen die op de paal of lat vallen anders houdbaar moeten zijn? Wanneer die ballen paal in waren en het 5-1 werd, dan had Bijlow nog steeds geen fout gemaakt en gewoon nog een paar goede reddingen verricht.

3 juni 2021 om 23:48

Ik kan me die goede reddingen niet voor de geest halen, deze wedstrijd. En nee, ik zeg niet dat die ballen op de paal anders houdbaar waren. Ik geef alleen aan dat het niet zijn verdienste was. Het is allemaal wat opportunistisch.. Bijlow heeft talent, is goed, maar dat constante ophemelen gaat mij wat ver.

4 juni 2021 om 00:04

Wat Bijlow deed bij de 1-0 kan ook echt niet. Gwn vooruit stappen, terwijl hij de korte hoek moet verkleinen. Ik vind Bijlow een groot talent, maar vind hem bij voorzetten binnen de 16 toch vaak raar opgesteld staan. Zo stond hij bij de eigen goal van Haps in de klassieker ook naast zijn goal en dat was niet de eerste keer.

Matigheid troef, er is gewoon zo ontzettend weinig creativiteit. Die creativiteit moet dan komen van stengs, maar die kan beter op ballet gaan. Wat een zak hooi is dat zeg. Daarnaast hoort kadioglu ook wel wat creatief vermogen met zich mee te nemen, maar hij speelt alles op safe en elke bal gaat breed. Ook de team spirit klopt van geen kant, weinig jongens die echt ervoor willen gaan. Tsja, dat gaat je opbreken tegen een ploeg als Duitsland, die tot de tanden toe gewapend zijn in zo’n wedstrijd. Oh ja en nog 1 ding: stel aub per direct een andere trainer aan!

3 juni 2021 om 23:03

Hoezo een andere trainer? Wil je weer drie eindtoernooien missen? We mogen blij zijn dat je uberhaupt iets te zien hebt rond deze tijd.

3 juni 2021 om 23:18

Omdat vd Looi een heel negatieve spelopvatting heeft, niet aantoonbaar tactisch iets kan bijstellen/-brengen, niet in staat is om spelers op de juiste plek neer te zetten.. hij is beperkte trainer. Net als de Boer. Keuzes van de Knvb zijn niet echt te verklaren.

3 juni 2021 om 23:27

Wat had je deze wedstrijd dan anders moeten doen bondscoach 92643? Dat ze in 30 sec zijn weggetikt, had jij dat verwacht? Kom op zeg, dat schreeuwen vanuit de zijlijn is zo ontzettend makkelijk. Kijk de selectie. Je hebt veel jongens die uit vorm zijn en hier vertrouwen komen tanken, jongens die nog niet op gewenste niveau spelen, en maar een paar jongens die op papier meekonden op dit niveau. Je had zeker Steve Mcclaren als bondscoach willen zien?

3 juni 2021 om 23:53

Start met een verdedigende middenvelder die daadwerkelijk weet wat je op die positie moet doen (de Wit is dat niet). Start met een rechtsback die daar kan spelen (Teze is dat niet). Zorg dat je middenveld de lijnen dichthoudt, en je backs je centrale anders ondersteunen. Kies voor een manier van drukzetten waar iedereen weet wat ie moet doen (nu was het onsamenhangend). En good old Steve Mclaren wist wel hoe hij een team moest managen (plus dat hij een aardige selectie had natuurlijk). Rare opmerking overigens. Ik ben niet voor vd Looi omdat ie van Groningen komt? Nee hoor. Matige trainer, rare keuzes. Maar dat VIND ik.. en ja, de beste stuurlui..

4 juni 2021 om 00:28

Volgens mij had Harroui die rol, en speelde De Wit wat dieper, maar ok. Teze heeft tegen Frankrijk geen onredelijke interland gespeeld, en heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Rensch. Zal qua niveau niet veel schelen, want Teze heeft gewoon niet onaardig gedaan, en heeft zelf ook altijd de voorkeur gegeven dat hij liever rechtsback speelt dan centraal, omdat hij het leuker vindt om op te stomen. Maar dat achteraf gepraat is zo makkelijk. Ja dat team managen heeft hij leuk gedaan met geldschieter Munsterman, maar daarna is het echt voor geen meter gegaan. Maar ik ben benieuwd naar jouw voorkeur qua trainer. Als je aan komt kakken met Van Bronckhorst, dan shatter ik jouw dreams, want die komt niet.

4 juni 2021 om 11:02

De Wit was de 'opbouwende' middenvelder. Harroui ging wat meer naar de zijkant uit, sloot zelfs vaak bij als 3e centrale. Beiden verdedigender dan ze lief is. Teze is simpelweg geen voetballende back. In dit systeem heb je die nodig.
In 2010 hadden we geen dure selectie vol grote aankopen bij Twente. Pas daarna kwamen de onmogelijke uitgaven, maar ok. Qua trainer gaat mijn voorkeur uit niet perse uit naar een bepaalde naam. Dat is ook het gemakkelijke vanuit de luie stoel. Ik vind wel dat je als bondscoach een bepaald cv met bijbehorende voetbalprestaties moet hebben. Vd Looi staat niet bekend daarom.

De wedstrijd was na 7 minuten wel over. Ik heb me vooral lopen verbazen over het tactisch falen van Van der Looi: hoe verzin je het om een aanvallende middenvelder, bankzitter, De Wit, op een van de meest belangrijke plekken neer te zetten op het veld. Je zet een centrale verdediger, Teze, neer als rechtsback. En waarom grijp je niet in als je ziet dat er een centrale verdediger compleet wordt overlopen in de eerste helft?

Dit was qua voetbal net zo slecht als gisteren het grote Oranje. Zat helemaal niets in. Gisteren was het wel een schande, dat was het vandaag wat minder. Halve finale is heel knap met dit team, ze zijn echt overklast. Het had misschien wel 1-5 moeten zijn voor Duitsland.

Verdient verloren. Eigenlijk heb ik zeer weinig voetbal van dit Jong Oranje gezien, maar halen ze wel de halve finale. Weet niet of we daar blij mee moeten zijn. Hoe dan ook zal v.d Looi wel blijven zitten. Of dat wat uit gaat maken in de toekomst zullen we wel zien.

3 juni 2021 om 23:14

Tja in ieder geval is het zeiken op De Wit ook weg, want gozert is al ouder dan 21. In dit geval, zijn Boadu, gebroeders Timber, Bakker, Frimpong, Geertruida, Brobbey, Hoever, Ekkelenkamp, Redan, Hansen, Rensch, Zirkzee, Ihattaren, Braaf, Taylor, Bogarde, Taabouni, Scherpen, Gorter, Van Kaam, Van Hecke, Goudmijn, Masuba, Pierie, Van de Ven, etc. nu de nieuwe generatie voor de onder-21 kwalificatiewedstrijden. Zit er wel wat tussen weer.

Terechte nederlaag. Duitsland duidelijk een maakte te groot. Te veel afwezige binnen de selectie.

Dit middenveld is zo slecht bezet, met Gravenberch en Koopmeiners staat er meteen een heel ander team. Tel daar dan nog Gakpo, Brobbey en Timber bij op en je bent misschien wel echt favoriet. Nu gebeurd wat er tegen Frankrijk ook had kunnen gebeuren, je wordt terecht op kwaliteit uitgeschakeld. Werd nog even spannend, maar dat was het dan ook wel. Opvallend hoeveel ze van achter afhankelijk zijn van Schuurs. Botman, Teze, Matusiwa en de Wit spelen een marginale rol in de opbouw. Schuurs viel me toch positief op, terwijl ik hem bij Ajax al helemaal afgeschreven had. Aanval uiteindelijk ook te slap, Boadu erg onzurgvuldig en Stengs is eigenlijk al tijden heel slecht met af en toe een leuke steekbal.

3 juni 2021 om 23:12

En ook nog Noa Lang en dan heb je een geweldige ploeg. Dit geldt echter ook voor anderen landen..

3 juni 2021 om 23:16

De grote voetballanden zoals Frankrijk en Duitsland hebben toch vaak minder jonge spelers dan wij nu hebben bij de a-selectie.

Botman die weer eens matig was en mede verantwoordelijk was voor 2 goals, boadu die er niks van kon, stenge dramatisch en ja zo zijn er nog meer. Schuurs en malacia enige lichtpuntjes. En niet te vergeten de aanvoerder die toch wel de slechtste is van dit elftal.

Vroeg me tijdens de wedstrijd af waarom een Flemming niet erbij zat. Heeft toch een topseizoen gehad.

3 juni 2021 om 23:14

Was verdikkeme best nuttig geweest op 10 nu je het zegt

3 juni 2021 om 23:32

Speelt niet bij de favoriete clubs en dus geen kans. Zeker gek dat je op
zijn positie een wissel van AZ ziet spelen.

Terecht verloren. Het was gewoon niet goed genoeg vandaag. Schuurs vond ik prima spelen. Mentaliteit van de Wit vond ik ook goed.

Ik wil het over niemand anders hebben dan over Dani de Wit. Deze bloedirritante dramatische speler heeft her lef om te wijzen en op te peppen terwijl hij zelf helemaalllll niets kan!!! Draait letterlijk elke keer terug en durft gewoon niet te voetballen. Een laffe speler die met nummer 10 rondloopt? We zijn helemaal doorgedraaid in dit land. Ja hij werkt hard om zijn voetballende mankementen te camoufleren. Echt een speler die overal mee wegkomt en zelden kritiek krijgt. Tuurlijk wanneer je zelf nooit verantwoordelijkheid durft te nemen en alles safe achteruit speelt. Wil ook niks horen over het feit dat hij eigenlijk een diepgaande middenvelder is. So what? Die doen geen oefenvormen waarbij de bal vooruit word gespeeld? Die hebben geen hersens om eens te beseffen dat ze wat meer mogen laten zien? Hoe is het mogelijk dat deze man overal mee weg komt maar nooit een knikker raakt. Scoort tegen G landen en is dan de topscorer. Verschrikkelijk!! Zeg genoeg dat ik me meer aan hem ergerde dan aan Botman

3 juni 2021 om 23:11

Diemers ?

3 juni 2021 om 23:27

Is veel beter. Die durft nog ondanks vertragen aan de bal

Duitsland terecht gewonnen. We hadden geluk dat het bij die 2 goals bleef want ze hadden er echt wel 4 of 5 moeten scoren. Ook 3x tegen het aluminium door Berisha. Schuurs vond ik de beste aan de zijde van Oranje. Was prima deze pot en maakte de goal. Harroui, De Wit, Stengs en Botman waren wel de 4 zwakste. Helaas maar Jong Oranje miste ook wel veel spelers hoor. Lang, Koopmeiners, Gravenberch, Timber en Gakpo om maar te noemen.

Op zich nog knap door de halve finale te halen met de huidige selectie. Over het veldspel daarentegen zullen we het maar niet hebben.

Als je deze wedstrijd vergelijkt met de eerste Nederland - Duitsland u21, dan heb ik wel genoten. Veel opstootjes als ouderwetse Nederland - Duitsland potjes, alleen nu door de nieuwe generatie. Het eerste goal van Duitsland was echt zo goed uitgespeeld. En ja, Florian Wirtz was de missing link voor Duitsland. Die was even Lionel Wirtz in dit potje. Ongrijpbaar voor de Nederlandse verdediging. Tweede goal was te makkelijk geincasseerd, maar ja, het zal ook wel. Dit Duitsland was echt niet te vergelijken met de Duitsland in de poulefase. En dan nog Berisha die nog alle ongeluk in de wereld had door middel van 3x paal/lat te raken. Vanuit Nederlands kant, de AZ-boys hebben te weinig geleverd, Kluivert deed zijn best, maar je merkt dat het nog niet allemaal vanzelf gaat. Harroui kon het niet meer volgen doordat er twee Duitse boys in de vorm van een Meier, Dorsch, Wirtz, en/of Ozcan achter zijn broek zat. Botman die het ook niet kon volgen. De enige die ik goed vond spelen waren Bijlow, Schuurs, en Malacia. De rest kon de tempo niet bijbenen van de Duitsers, voornamelijk in de eerste helft. Al met al, de B-Jong Oranje boys hebben hun best gedaan, maar de Duitsers waren gewoon beter.

Niet goed genoeg vandaag, Duitsland duidelijk beter (afgezien van die prutser onder de lat). Het rampzalig begin breekt ons op. Op het middenveld vond ik het vooral te zwak. Teveel spelers die te matig speelde. Jammer, maar een behoorlijk eindtoernooi.

Achja “jong” nemen met een hele hoop zout. Er zitten gewoon 23-jarigen in het toernooi (2 jaar ouder dan Matthijs DL). Vind het daarom een niets zeggend toernooi hoor, op zo’n leeftijd hoor je minimaal aanspraak te maken op de bank van het senioren team, als je wat voorstelt.

3 juni 2021 om 23:13

Deels met je eens. In Frankrijk of Duitsland maak je op die leeftijd geen aanspraak in de a selectie omdat die veel beter zijn. Wij hebben idd onze 8 beste spelers al in de a selectie en dan hou je een matig team over

Bundesliga vs Eredivisie niveau, het was duidelijk dat de meeste jongens nog nooit onder deze druk hebben gevoetbald. Duitsland de terechte winnaar en Berisha mag je nog een bedankje sturen die had er wel 4 mogen maken vandaag. Stengs/de Wit/teze/botman verschrikkelijk, Malacia niet slecht maar leek ook niet helemaal fit en Schuurs een zeer goed toernooi gespeeld. Beter stopt vd Looi met 4-2-2-2 echt een beroerd systeem.

Ik ben wel blij dat de jongens na de mentale tik in de eerste 10 minuten toch de knop hebben kunnen omzetten er alles hebben gegeven. Helaas was alles niet genoeg, en viel het voetbal tegen. De scheids was ook iets te makkelijk in het fluiten voor kleine overtredingen. Maar goed, iig toonden we strijd, want can goed voetbal moesten we het niet hebben vandaag. Bijlow, Schuurs en Malacia de enigen op niveau vandaag. Kluivert vond ik ook nog wel goed, dat is nu eenmaal niet de nieuwe Robben of... nouja, Patrick Kluivert, maar van de voorhoede was het wel de enige die nog wat liet zien. Veel mensen geven af op De Wit, maar ik denk dat daar gewoon niet meer in zit. Niet voor niks dat Ajax hem makkelijk naar AZ liet gaan, dat is geen topspeler. Ik voorzie hetzelfde lot voor een Ekkelenkamp. "normaal" hadden we daar natuurlijk wel een Lang gehad, dat was wel beter geweest.

Wat iedereen toch in die Stengs ziet. Die heb ik nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd zien voetballen. Wat een miet is dat zeg!

3 juni 2021 om 23:37

Maar eerlijk hij mist ook veel spelers dus veel opties had hij ook niet.

Mensen jullie allemaal wat zeggen over bepaalde spelers maar uiteindelijk is het de trainer die de zwarte piet moet hebben. Hij is verantwoordelijk voor de keuze van de spelers en de tactiek. Het is geen team wat daar in het veld staat.

4 juni 2021 om 00:07

Nou, vind ik wel meevallen met een halve finale op een EK, dus vd Kooij kan best tevreden terugkijken. Duitsers waren beter, meer volwassen en hebben verdiend gewonnen. Logisch ook dat je met hetzelfde team start na winst op Frankrijk, maar er zijn er een hoop flink door het ijs gevallen vandaag...

Gewoon terecht uitgeschakeld. Je speelt zelf enorm slecht, in een waardeloos systeem en je coach heeft geen idee hoe hij de boel moet omzetten nou dan ben je inderdaad na 7 minuten klaar.

4 juni 2021 om 00:06

3 dagen geleden klopte alles

Als je naar de selecties kijkt dan hebben de Fransen een veel beter team dan Duitsland maar waar Frankrijk de laatste 25 minuten Nederland onder druk zetten deden de Duitsers dat de eerste 25 minuten. Met de juiste instelling kun je kwaliteitsverschil best makkelijk compenseren. Dat Oranje van Frankrijk won was een stunt van jewelste maar ook in die wedstrijd hield het niet over. Vooral de aanval is matig, Boadu scoorde 2 keer maar vandaag was toch te zien dat hij erg beperkt is, Kluivert loopt erbij als een vedette maar moet het echt hebben van een paar leuke momenten en Stengs is het helemaal kwijt sinds hij het echt moet gaan laten zien. De rest van het team is vooral solide wat met een goede voorhoede geen probleem zou moeten zijn ware het niet dat er een fantasieloze trainer aan het roer staat die zelfs bij een 0-2 achterstand het presteert om zijn team 70 minuten lang behoudend te laten spelen. Al is hij de komende 10 EK's trainer zul je nooit verder komen dan dit.

Erg matige 1e helft. 2e helft was beter, maar aanvallend mis je echt wel stootkracht om wat te creeren. Dat was niet alleen deze wedstrijd maar het hele toernooi al.

Ik hoop dat gisteren een deel op VZ heeft gezien waarom ik pleit dat Bijlow niet mee moet met het grote Oranje ?!

De eerste goal is verdedigende blunder, maar hij gaat naar de lange hoek toe in plaats van naar de bal. Je kan deze niet op hem aanrekenen, maar zag er niet goed uit.

De tweede goal staat hij veel en veel te ver naar de linker hoek, waardoor hij de andere hoek niet aan kan. Dit terwijl de speler helemaal niet ver naar die kant stond, dus had ook wat verder naar het midden kunnen gaan staan, aangezien het geen super hard schot was, had hij er dan makkelijk bij gekund.

Tweede helft heb ik hem ook nog een paar keer zeer makkelijke ballen zien loslaten. Bal recht op hem af die hij laat slippen, deze duiters waren niet scherp genoeg, maar denk als je dit op een EK doet, je daar gewoon een tegengoal hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren