Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer roept vraagtekens op met handelwijze: ‘Wat doet zoiets met Krul?’

Laatste update:

Frans Hoek denkt dat bondscoach Frank de Boer er goed aan zou doen om Tim Krul eerste keeper te maken op het EK. De keeper van Norwich City concurreert met Maarten Stekelenburg voor een plek onder de lat, nu Jasper Cillessen door De Boer vanwege een positieve coronatest van de lijst is geschrapt. Hoek, die als keeperstrainer bij Oranje samenwerkte met Cillessen en Krul op het WK van 2014 in Brazilië, spreekt van een ‘zeer gecompliceerde situatie’.

Cillessen was op weg om als eerste keeper naar het EK te gaan en dat was volgens Hoek ook de meest logische keuze. Krul was achter de Valencia-sluitpost de tweede keeper van Oranje en Stekelenburg kwam er vervolgens bij als derde keus. Cillessen is vanwege een positieve coronatest afgevallen. “Dan zou je zeggen dat Krul opschuift, Stekelenburg nummer twee wordt en in dit geval Marco Bizot de rol van derde keeper vervult.” Op de persconferentie afgelopen dinsdag gaf De Boer aan dat hij nog geen keuze heeft gemaakt. “Een dag later werd bekend dat Stekelenburg rugnummer 1 krijgt en Krul nummer 13. En in de historie is het bijna altijd zo geweest dat de nummer 1 ook de eerste keeper is. Wat doet zoiets met iemand als Krul?”, vraagt Hoek zich af in De Telegraaf.

“Tim is iemand die onrustig kan worden als hij geen duidelijkheid krijgt, en observerend vanaf de zijlijn lijkt het erop dat hij vooralsnog in het duister tast”, aldus Hoek, die denkt dat er in de media veel gesproken zal worden over het vraagstuk zolang De Boer geen duidelijkheid geeft. De bondscoach zal de knoop na zondag doorhakken, als Stekelenburg de kans heeft gekregen in het oefenduel met Georgië. Hoek zou wel weten voor wie hij zou kiezen als hij het voor het zeggen zou hebben bij Oranje. “Simpel gezegd: Stekelenburg zit in een positie dat hij het al geweldig vindt dat hij mee mag naar het EK. Dat had niemand een jaar terug kunnen voorspellen. Anderzijds zal de teleurstelling bij Krul waarschijnlijk enorm zijn als hij gepasseerd wordt.”

Statistieken van Oranje-keepers tonen zeer opvallend beeld over Tim Krul

Lees artikel

Hoek plaatst vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van Stekelenburg, die zijn laatste interland in 2016 speelde. De keeperstrainer vraagt zich af hoe het lichaam van de 38-jarige doelman reageert als hij drie belangrijke wedstrijden op topniveau in een korte periode achter elkaar moet spelen. “En stel dat Stekelenburg geblesseerd uitvalt of een rode kaart krijgt, dan is de kans groot dat Krul er alsnog in komt. Hoe zorg je er dan voor dat hij er – ondanks de teleurstelling – toch gelijk staat?” Hoek denkt dat iedereen het zou accepteren als De Boer voor Krul kiest. “En mocht Krul dan uitvallen, dan is de teleurstelling bij Stekelenburg er waarschijnlijk niet. Wordt er wél voor Stekelenburg gekozen als eerste keeper, dan wordt het de kunst om Krul direct speelklaar te hebben.”

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb Krul nog geen bal zien pakken op een paar pingels na. Bij Ajax en Az was het ook niet best, bij Norwich kan ik niet beoordelen. Lijkt me niet lekker verdedigen als je weet dat 9 van de 10 schoten er in gaan.

3 juni 2021 om 09:13

Krul beoordelen op z’n tijd in Nederland is niet helemaal eerlijk; heeft net een topjaar gehad in Engeland - en jaren ervaring in de BPL, waar steek nooit echt een goede indruk achter heeft kunnen laten.

3 juni 2021 om 12:55

Krul keept wel op tweede niveau in Engeland, ook geen Europees voetbal

3 juni 2021 om 09:13

Bij Norwich is hij helemaal opgestaan en deed het toen ze vorig jaar in de PL speelden erg goed. Daarnaast wordt hij gezien als een van de betere - zo niet de beste - keeper van de Championship van afgelopen jaar. Het is dus zeker niet zo dat 9 vd 10 schoten erin gaan. Norwich is niet voor niets kampioen geworden met Krul onder de lat.

3 juni 2021 om 09:15

Als jullie het zeggen dat die verbeterd is dan geloof ik dat graag, ben dan alleen benieuwd wanneer die er iets van gaat laten zien in Oranje.

3 juni 2021 om 09:27

Hij zal vast niet zo slecht zijn als iedereen beweert, maar beste keeper van de Championship.. Ik kan niet eens een andere keeper bedenken die daar speelt, dus wat is zo'n uitverkiezing waard? Even opgezocht en Foster en Begovic zijn de grootste namen, beide ooit wel goed maar inmiddels onder de radar gegaan.

3 juni 2021 om 11:09

Haha bij Krul zover terugkijken om zijn slechte seizoenen te benadrukken. En Stekelenburg is de afgelopen 8 jaar bankzitter geweest bij modale clubs, maar die geschiedenis wordt door velen na 3 wedstrijden bij Ajax vergeten.

Gaat de Telegraaf bij iedere nobody langs om te vragen wat ze vinden van de keuzes van de Boer? Komop, het zijn rugnummers én professionals. Als de Boer kiest voor Stekelenburg, dan moet Krul dat accepteren. Idem voor Cillissen, die nog loopt te janken in de media ook.

3 juni 2021 om 09:13

Ik snap wel dat Cillessen loopt te janken in de media, hij wordt een eindtoernooi door de neus geboord.
Het is alsof de trainer zegt tegen jou: Ik hoorde dat je vorig weekend dronken was, dus ik weet niet of je een week later wel kunt presteren, wie weet heb je nog een kater.

Gaat gewoon nergens over, hij heeft nergens last van, moet alleen nog even wachten op een negatieve test.
Komt die er niet, mag je op elk moment nog Bizot meenemen, iemand die toch niet aan spelen toe komt.

3 juni 2021 om 09:19

Really nobody?

3 juni 2021 om 09:24

Echt heh, wie gaat de oud keeperstrainer van Oranje nou vragen over de keepers van Oranje. Hoe leggen ze die link uberhaupt?

3 juni 2021 om 09:59

''tim is iemand die onrustig kan worden als hij geen duidelijkheid krijgt, en observerend vanaf de zijlijn lijkt het erop dat hij vooralsnog in het duister tast''

''en stel dat Stekelenburg geblesseerd uitvalt of een rode kaart krijgt, dan is de kans groot dat Krul er alsnog in komt. Hoe zorg je er dan voor dat hij er – ondanks de teleurstelling – toch gelijk staat?''

- Hier ben je toch professional voor, slap gejank dat die duidelijkheid nodig heeft.

''hoek plaatst vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van Stekelenburg, die zijn laatste interland in 2016 speelde. De keeperstrainer vraagt zich af hoe het lichaam van de 38-jarige doelman reageert als hij drie belangrijke wedstrijden op topniveau in een korte periode achter elkaar moet spelen'''

- Hier loop Hoek toch gewoon te gissen, weet hij veel. Het is hem zelfs onbekend dat Stekelenburg in de EL heeft gekeept dit seizoen. Dat zijn wedstrijden waar je je specifiek moet voor opladen, en lijkt me erg vergelijkbaar met een EK wedstrijd. Beide wedstrijden zijn toch alles of niets. Krul heeft zijn wedstrijden gekeept in het sterkste elftal van de Championship, waar een slippertje niet meteen alles of niets betekend.

Ik zelf heb overigens geen voorkeur voor beide keepers, maar de hetze richting de Boer van met name de Telegraaf is gewoon slappe journalistiek.

3 juni 2021 om 09:26

Nee, bij Frans Hoek. Een vakman pur sang. Is al sinds 1985 keeperstrainer waaronder drie maal bij het Nederlands Elftal.
En dat Cillessen er niet bij is, vind ik ook verbazingwekkend gezien het feit dat je op het laatste moment nog een keeper mag laten invliegen. Vreemd toch? Bij de Schotten doen er nu 7 niet mee door Corona, maar die spelen gewoon straks. Cillessen is zeer belangrijk, belangrijker dan Blind, die wel mee mag. Daar begrijp ik ook niks van.

3 juni 2021 om 09:30

Mooi verhaal. Als De Boer nu Michiel Kramer en Henk Veerman verkiest boven Depay en Weghorst moeten die spelers dat maar accepteren

3 juni 2021 om 10:03

Ik ben het niet met hem eens hier, De Boer moet gewoon kiezen voor wie de beste optie is.
Maar Frans Hoek een nobody? Eerlijk? Meer dan 30 jaar keepertrainer geweest bij ajax, barcelona, oranje, bayern, united.....

Dat Cilissen loopt te janken is toch volledig terecht. Die wordt om niks naar huis gestuurd. Er zijn voor keepers speciale regels, hij heeft 1 dag verkoudheid gehad en is verder gewoon fit. Waarom wordt die naar huis gestuurd???

3 juni 2021 om 10:07

Precies, Frans Hoek is de keeperstrainer die Neuer, Valdes, de Gea en van der Sar groot heeft gemaakt. Of het loopjongetje in de schaduw van van Gaal.

3 juni 2021 om 12:02

true.. Cruijff, Beenhakker en Rijkaard waren ook allemaal onder invloed van de wil van Van Gaal om met hem te werken..

Ik hoop ook zeker op Krul. Beste Keeper uit de Championship tegenover niet eens de beste keeper uit de eredivisie...

3 juni 2021 om 09:08

Wie is dan de beste van de Eredivisie?

3 juni 2021 om 09:13

Onana natuurlijk. Maar sinds die geschorst is moet ik zeggen Pasveer of Okoye, maar ik denk op dit moment Pasveer.

3 juni 2021 om 09:15

Ohja haha maar Onana is weg. Die hoeven we niet meer mee te tellen

3 juni 2021 om 09:19

Schijnt er eentje bij Feyenoord op doel te staan die wel een balletje tegen kan houden. Maar goed, die heeft te weinig ervaring volgens de bondscoach.

3 juni 2021 om 09:20

Ik zou Okoye toch nog niet boven Bijlow plaatsen hoor. Pasveer ook niet per se overigens.

3 juni 2021 om 09:25

De keeper van de nummer 5 van de eredivisie die maar liefst 1 goede wedstrijd op een hoger niveau dan de mickey mouse competitie heeft gekeept tegen een Jong elftal. Die heeft inderdaad geen ervaring nee.

3 juni 2021 om 09:26

Beetje rare vergelijking vind je niet? Als een keeper 1 procent minder is dan Onana, zou hij prima eerste doelman van NL zijn. Dus je argument klopt niet echt. Wel leuk geprobeerd hoor.

3 juni 2021 om 09:27

Die laat het nu zien bij Jong Oranje dat hij het grote Oranje zeker aan kan.

3 juni 2021 om 09:28

Oh ja, Bijlow helemaal vergeten. Maar die heeft volgens mij niet veel gekeept dit seizoen toch? Ik vind dat wel een groot talent ja, maar nog niet de beste van de eredivisie.

3 juni 2021 om 09:35

@rannio Ja maar als ik dan zeg dat ik Pasveer de beste vind na Onana in de Eredivisie. Had ook liever gehad dat hij was opgeroepen i.p.v. Stekelenburg maar ja, ik ben niet de bondscoach

3 juni 2021 om 09:40

Volgens die logica kan Scherpen ook wel eerste keeper worden Weethetbeter, die keepte ook 1 puike pot met Jong Oranje laatst. Hij liet daarmee dus direct zie ndat hij het grote Oranje wel aan kan.

3 juni 2021 om 09:51

Maar diezelfde Scherpen heeft knikkende knietjes als hij bij jouw cluppie in de basis staat. Bijlow heeft tegen dezelfde tegenstanders als de stand-in van de stand-in van Onana laten zien het dichts bij de keeperskwaliteiten van Onana in de buurt te komen. I.t.t. tot Onana heeft hij daar geen doping voor nodig.

3 juni 2021 om 10:10

Die altijd geblesseerd is? Je telt pas mee als je ene seizoen fit blijft.

3 juni 2021 om 10:10

@JK-ajax. Je begrijpt m'n punt niet. Ik vind dat het 'ervaringsargument' te pas en te onpas wordt gebruikt. Als je het ervaringsargument doortrekt zou Ekkelenkamp meer recht hebben op Oranje dan Bijlow, want heeft in de Champions League gespeeld. Zou Robben meer recht hebben dan Gakpo want WK finale gespeeld. Vorm van de dag is veel belangrijker. Het is nou ook weer niet dat Bijlow alleen maar in de KKD heeft gespeeld.

3 juni 2021 om 10:11

@pietvdpennen. Als je die redenering dat een speler een heel seizoen fit moet zijn voordat hij geselecteerd mag worden zou Robben nooit een eindtoernooi hebben gespeeld. Gelukkig stonden vorige bondscoaches daar iets anders in.

3 juni 2021 om 10:15

Moet die sneer weer naar Onana. We weten toch allemaal prima dat hij zonder dat ene pilletje ook een topkeeper is. Daarnaast eens met SanderK(zoals wel vaker haha). Okoye en Pasveer doen het prima, maar ik schaal Bijlow minimaal even hoog in, met meer potentie uiteraard.

3 juni 2021 om 10:47

@orgullo: dat ervaringsargument zal niet zozeer opgaan voor 1 specifieke wedstrijd, maar voor een eindtoernooi is ervaring enorm belangrijk. Dus dat geschreeuw om Bijlow na 1 goed potje met Jong Oranje snap ik helemaal niet. Zoveel beter of slechter is hij ook weer niet. Dus ik snap de keus voor Stekelenburg wel. En Krul of Steek maakt weinig verschil. Die ontlopen elkaar niet veel. Hoewel dat houdbare schot dat Krul gisteren doorliet niet veel hoop geeft. Krul en Oranje is tot nu toe ook niet echt een goede combi gebleken (afgezien van die penaltyserie).

3 juni 2021 om 11:12

@pietvdpennen, Gakpo en Blind waren ook grotendeels geblesseerd dit seizoen. Maar dat maakt natuurlijk niet uit

3 juni 2021 om 11:23

Wil je Gakpo of Blind op doel zetten?!

3 juni 2021 om 11:30

Orgullo, ik denk dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn hoor zijnde het wat chargerend gezegd. Ik denk dat het ervaringsargument valide is wanneer de kwaliteit dicht bij elkaar in de buurt zit. Ekkelenkamp kan er bijv geen reet van en zit kwalitatief niet in de buurt van de opgeroepen spelers en dus is het ervaringsargument bij hem niet valide in mijn ogen. Ik denk dat Bijlow en Stekelenburg/krul best dicht bij elkaar in de buurt zitten waarbij Bijlow alleen nog maar beter kan worden en ongetwijfeld in de toekomst de onbetwiste eerste keeper wordt. Maar hij heeft geen enkele ervaring in grote wedstrijden wat ik zelf op een eindtoernooi wel belangrijk vind. Die ervaring is ook een specifieke kwaliteit die handig kan zijn zowel in het keepen als in het neerzetten van de verdediging. Zou Bijlow verkozen worden door Frank zou ik daar verder prima vrede mee hebben maar toch ook spannend vinden, het blijft koffiedik kijken. Als Steek 1 fout maakt is het de schuld van Frank en had Bijlow opgeroepen moeten worden. Speelt Bijlow een klote pot met jong gaat iedereen roeptoeteren dat Frank gelijk heeft.

3 juni 2021 om 13:00

Helder. Dan zijn we het op hoofdlijnen wel eens ja.

3 juni 2021 om 09:12

krul heeft werkelijk waar nog nooit bewezen op top niveau mee te kunnen. 2 geweldige wedstrijden met newcastle tig jaar geleden en 1 goede strafschoppenserie op het wk.

Bij Ajax en AZ wisselspeler en dit jaar niet op het hoogste niveau gespeeld.

Stekelenburg is uiteraard geen ideale oplossing, maar Krul is drama.
Ik snap echt niet waarom hij Cillessen zonder reden aan de kant geschoven heeft

3 juni 2021 om 09:15

Klopt. Krul heeft veel krediet door een paar sterke optredens maar wat Steek dit jaar al heeft laten zien is al veel beter

3 juni 2021 om 09:17

dit seizoen Maar 23 doelpunten tegen gehad met een zeer hoog reddings percentage en ja de top 13 van de championship is beter dan de nr 3 tm 13 van de eredivisie

3 juni 2021 om 09:18

Ik vind de Championship anders van een hoger niveau dan de Eredivisie en daar is Krul de beste keeper. Cillessen had natuurlijk beter geweest, Maar ik denk dat je nu gewoon moet zeggen dit of dat is de keeper en niet zeggen dat het om deze twee potjes gaat, zijn gewoon rare taferelen.

3 juni 2021 om 09:25

maar krul heeft in Oranje ook nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd gekeept. Tegen Turkije was hij echt drama. T waren misschien niet 3 grote blunders, maar ze waren alle 3 houdbaar en als je er dan niet 1 pakt is het wel twijfelachtig en gisteren was wederom niet sterk bij de eerste goal.

3 juni 2021 om 09:30

Ja maar ik vind die wedstrijd tegen Turkije was natuurlijk ook raar voor hem. Hij had natuurlijk niet verwacht dat Cillessen zou afhaken. Dan nog wel eens dat hij wat beter voor de dag kon komen, maar de verdediging hielp hem ook niet echt he.

3 juni 2021 om 10:18

Krul is gewoon dramatisch

3 juni 2021 om 10:58

Maar in oranje laat meneer het niet zien

Stekelenburg is gewoon veruit de meest betrouwbare van het stel. Krul zat er gisteren een paar keer flink naast.

3 juni 2021 om 09:13

Krul is een prima keeper, maar op afstandschoten echt slecht. Ook al tegen Turkije. Stekelenburg is wat meer een allrounder en stabieler.

3 juni 2021 om 09:42

'Veruit de meest betrouwbare van het stel' op wat is dat precies gebaseerd? Op de vrije trap van zahavi die hij netjes het goal in keek? Op het balletje dat van zijn voet stuiterte en over de achterlijn ging tegen PSV? De goal van Heerenveen thuis waar hij meer had kunnen doen bij de hoge bal? Het houdbare afstandschot van Pogba tijdens zijn laatste interland? Het feit dat hij in 5 jaar tijd iets van 15 wedstrijden had gekeept? Het feit dat hij buiten Ajax, overal geflopt is? Het feit dat zijn laatste echt noemenswaardige redding al 11 jaar geleden is?

3 juni 2021 om 09:56

Als een bal over de achterlijn laten gaan en "meer kunnen doen bij een hoge bal" zijn grootste fouten zijn geweest dit seizoen (terwijl hij niet eens tegen heereveen gespeeld heeft dit seizoen. Onana thuis en Scherpen uit) en je met een blunder van 6 jaar geleden moet komen dan heeft Stekelenburg juist goed staan keepen lijkt me? Daarnaast moet je Lille thuis maar terug kijken. Of wat dacht je van die pingel stoppen met 10 man in de kuip vlak voor rust met 0-1 voor. Lijkt me ook noemenswaardig.

3 juni 2021 om 10:14

En de vrije trap van zahavi? Ik vind het nogal wat dat je in zo'n korte tijdsperiode toch al op aardig wat (schoonheids)foutjes bent te betrappen. Vooral als je bij een club speelt waar je merendeel van de wedstrijden 5 ballen op goal krijgt. En ja, een blunder van 6 jaar geleden, maar op basis van een wk dat 11 jaar geleden heeft plaatsvonden wordt die ook nog steeds als 'betrouwbare' keeper gezien. Overigens was die blunder niet 6 jaar geleden, maar 4,5 jaar. Daarna heeft die inderdaad weinig blunders meer gemaakt om te benoemen, maar ja, hij heeft dan ook bijna geen wedstrijd meer gespeeld nadien... Het was inderdaad niet Heerenveen, maar Groningen thuis. Ik heb voor het gemak ook nog even de samenvatting van Ajax - Lille gekeken en hij heeft 1 'redding' gehad. Van de rest waren het 2 balletjes die naast werden geschoten, 1 bal over en nog 1 in zijn handen? Weet dus niet wat ik hieruit moet opmaken?

3 juni 2021 om 10:57

Nou als we zo gaan beginnen dan kan je een hele waslijst met fouten van Krul beginnen over de afgelopen 3 interlands tegen Turkije, Schotland en Gibraltar. Daarnaast een (slechte) terugspeelbal over de achterlijn laten lopen gebeurt elke keeper elk seizoen gewoon wel een keer? Daarnaast was die bal ook niet eens helemaal over de achterlijn (bleek in de herhaling). Die vrije trap van zahavi was gewoon goed ingeschoten. Die bal lag op 20 meter van de goal en wordt met veel snelheid over de muur heen gekruld richting de hoek. Als keeper ben je dan vaak kansloos. Dan vond ik die vrije trap van Yilmaz tegen Krul echt 100 keer kwalijker. Die lag verder van de goal en kwam ook nog in zijn hoek. Daarnaast vond je die penalty bij feyenoord uit niet cruciaal dan? Daar zeg je opmerkelijk genoeg niks over. Stekelenburg is geen wereldwonder, maar dat is geen 1 Nederlandse keeper tegenwoordig. Slechter dan Krul en bizot is hij niet. Dat is de hele discussie. Niet dat hij in het wereldelftal moet opgenomen worden ten koste van Courtois of Neuer, maar of hij beter is dan een middelmatige keeper uit de Championship.

3 juni 2021 om 11:20

Tja als jij de vrije trap van Zahavi goed ingeschoten vindt... Dat kan natuurlijk. De bal was alles behalve in de kruising. Ik vond het een houdbare bal, maar Stekelenburg kan niet meer echt van de grond komen, ook geen schande op zo'n leeftijd en met de laatste 5 jaar bijna alleen maar op de bank te hebben gezeten. En waar zeg ik precies dat Krul het beter doet? Ik val er gewoon over dat er telkens wordt gezegd dat Stekelenburg 'de meest betrouwbaarder' is, terwijl dat toch nergens op is gebaseerd? Uhm ik wilde daar best wel wat over zeggen, maar aangezien jij zo lekker aan het cherry picking was, deed ik even lekker mee. Maar een penalty gestopt? Gaan wij daar nou al keepers tot meest betrouwbaarder op schatten? Want ik hoor je nou weer niet reageren over Lille thuis? Blijkbaar speelde hij daar een cruciale rol, maar ik kon het mij niet herinneren en de samenvatting liet niet iets anders zien. Ik zat gewoon de gemiddelde wedstrijd van De Steek. Een paar ballen werden op hem afgeschoten en dat was het.

Tsja, dit gevalletje, de kwestie Cillessen, het 'ik bel iedere afvaller persoonlijk' incidentje. Frank de Boer mankeert gewoon iets, wie bij de Knvb neemt een bondscoach aan die gewoon totaal niet met mensen kan omgaan, niet empathisch is en geen groep kan managen?

Gisteren bij het eerste doelpunt ging hij niet helemaal vrijuit, tegen Turkije 2 blunders, kan geen normale strakke pass geven want gaan allemaal over de zijlijn en zou je hem 1ste keeper moeten maken nee dank je

3 juni 2021 om 09:38

Waar komt toch dat onzinverhaal vandaan dat Krul 2 keer heeft geblunderd tegen Turkije? Ik zie het hier regelmatig voorbij komen, maar het ontgaat me volledig waar dat gebeurt moet zijn.
Een pingel en een van richting veranderd schot. Bij de 3-0 mag er vanaf 20 meter vrij worden geschoten. Zit strak in de hoek, maar ok, had lekkerder gekeept kunnen worden. Vrije trap bij de 4-2 zit er ook prima in. Blunder? Nee. Lekker gekeept? Das misschien een ander verhaal.

3 juni 2021 om 09:49

Ik ben het na het steeds te lezen ook even gaan terugkijken, slaat inderdaad nergens op. Net als hem gisteren de schuld geven terwijl beide goals dramatisch verdedigd zijn.

3 juni 2021 om 10:09

Ik heb even de samenvatting teruggekeken en inderdaad heeft hij niet 2x geblunderd, het waren er zelfs 3. AL klinkt Blunder erger dan het was maar hij heeft 3 zeer houdbare ballen doorgelaten die er bij een beetje normale keeper niet in gaan. 1e goal van Turkije wordt buiten de 16 van richting veranderd en gaat niet extreem hard richting de goal, Krul staat op het moment van aanraken letterlijk 1 meter naast de paal waar de bal binnenvalt. De 3-0 is een schot van 30 meter waar hij alle zicht op de bal heeft, op het moment van schieten gaat hij al de hoek in waar de bal binnenvalt maar hij verkijkt zich gewoon op de stuit en duikt net als bij goal 1 als een oud wijf. De 4-2 is een typische keepersfout, een muur neerzetten maar er niet op vertrouwen, bal komt in zijn hoek en ondanks dat veel keepers dit doen is het gewoon een fout.

3 juni 2021 om 12:10

@migi

Dat beter verdedigen is nou net iets wat Stekelenburg beter aanstuurt, die zet het allemaal wel beter neer. De schuld geven is een groot woord maar ook in coaching kun je al veel betekenen als keeper omdat je het veld voor je hebt.

.maakt weinig uit wie er keept op zoiets als een EK. Bizot kan je daarom met een gerust hart veel speeltijd gunnen, en Krul +Steek op de bank laten. Als Bizot in de finale een pingel stopt,en Oranje wint,dan is ie de grote held. De Boer beseft zich dit scenario ook wel. Bizot dus Basiskeeper !

3 juni 2021 om 10:51

Helemaal mee eens. En dan gaat Gakpo de winnende goal maken denk ik.

Sorry maar dan heb ik toch echt liever Krul die een top jaar heeft gehad in het championship - dan Steek die net voor het eerst in 4 jaar meer dan 5 wedstrijden op rij gekeept heeft.

Het gaat ook nergens over. Krul is 33 jaar en Stekelenburg 38 jaar, ze lopen dus al een tijdje mee. Gaan de wedstrijden tegen Schotland en Georgië dan echt nog een verschil maken welke van de twee beter is? Maak gewoon een keuze zodat ze allebei weten waar ze aan toe en ze rustig naar het EK toe kunnen werken.

Het klopt wel wat hij meld.
krul was nr 2 achter Cillesen. Normaliter ben je dan 1e als die niet meegaat.

En nu plotseling staan alle opties open ?

Complot theorie....( De boer zag dat Schotland op papier vlak voor de match minder aanvallend speelde dat hij verwacht had en veranderde Steek in Krul ( uitwedstrijd geen supportes minder sfeer)

Hij kiest dus bewust om Thuis met toeschouwers tegen een Mindere land tegaan spelen met Steek op het laatste moment zodat hij op basis daarvan kan verklaren waarom Steek nummer 1 is)

Ik denk, mijn mening dat hij altijd al met steek wilde starten, vandaar de rare actie met Cillisen.

3 juni 2021 om 10:49

Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook door mijn hoofd heeft gespookt, zou wel heel raar zijn van onze bondscoach.

Of iemand teleurgesteld dat hij niet speelt is of al blij is dat hij bij de selectie zit is toch zeker geen criterium? Laten we alsjeblieft gewoon de beste opstellen en voor mij is dat na Cillessen gewoon Stekelenburg. Krul, die niet voor niets op het tweede niveau keept, is gewoon niet goed genoeg. En ja, ik weet dat dat tweede niveau heel behoorlijk is, maar als hij echt goed was zou een hoger team hem wel oppikken.

3 juni 2021 om 09:40

Weet je wel wat je meld??
Krul keept teminste altijd bij zijn club. Steek heeft al jaren niet gekeept en keepte nu puur omdat Onana geschorst is.

Steek keepte gewoon de laatse jaren tot dat de nr1 doelman geschorst was.

Krul keept altijd ookal is 2e niveau, het is nog steeds hoger aangeslagen dan de eredivisie ( buiten de top 2 a 3 van Nl)

het is noet dat ik het steek niet gun, die redding tegen Brazilie zit nog steeds in mijn hoofd, maar op dit moment denk ik dat hij de suplesse ( als je het zo schrjift)mist om weer zo een duik te maken

3 juni 2021 om 10:11

Ja, ik weet wat ik wil. Een keeper die zijn verdediging neer kan zetten, bijvoorbeeld. Uit de cijfers die hier laatst stonden bleek dat de verdediging van Krul beroerd staat, anders hoeft hij niet zo verschrikkelijk veel reddingen te doen. Ook gister kon hij zijn verdediging niet neerzetten. Het neerzetten van de verdediging is minstens een net zo belangrijke taak voor de keeper als het tegenhouden van de ballen zelf.
Krul is gewoon te onrustig, teveel bezig met zichzelf en kan dus niet de mensen voor hem aansturen, wat wel zijn taak is.

3 juni 2021 om 10:19

Even serieus, een verdeging in de championship neerzetten is moelijker dan in de eredivie, vergeet niet tegen wie ze speelden in de eredivise tov championship. een verdediging neerzetten ( hoeft niet eens, tegen een Ado, is makkelijker dan tegen een Swansea) alles is relatief he, De andere artikel hier op VZ over de percentages zeggen toch genoeg met de getallen van opta. Kijk, het is al jammer dat er nu een discussie moet komen over een keeper die in de laatse 5 jaar maar 20 wedstijden gespeeld heeft en over een keeper die in de championship speelt. Helaas hebben we op dit moment niet beter( of niet opgeroepen) Dus dan moet je kijken , naar mijn mening naar de feiten en niet naar sentiment

Ik blijf me verbazen over het feit dat ze in Amsterdam en omstreken echt Stekelenburg willen. Ik snap dat je een voorkeur hebt voor spelers van je eigen team maar dat kan je in landsbelang toch wel opzij zetten? Dat Stekelenburg de nul heeft gehouden tegen Emmen, Heerenveen en Twente zegt toch helemaal niks? In de meeste toppers (enkele uitzondering daargelaten) was hij er niet bij en ook tegen bijvoorbeeld Roma niet. Hoe kunnen we dan daadwerkelijk inschatten hoe goed hij is? Die defensie van Ajax is goed genoeg om ervoor te zorgen dat Stekelenburg lekker 90m langs de grachten kan wandelen en vlak voor tijd weer het stadion in kan lopen om te zien dat ze alsnog 5-0 voorstaan. Deze man heeft gewoon 10 jaar lang gebankt en moet nu na een paar nietszeggende duels weer in Oranje enkel omdat hij toevallig bij Ajax speelt? Ik vind die lobby voor Stekelenburg echt bizar. Krul voor mij dus

3 juni 2021 om 09:46

Wat heeft 10 jaar op de bank zitten te maken met zijn huidige vorm? In de wedstrijden die Stekelenburg keepte was hij gewoon degelijk. 2e seizoenshelft heeft hij vrijwel alles gespeeld. En als de defensie van Ajax zo goed was en Stekelenburg volgens jou 90 min langs de grachten kon wandelen, waarom lukte het iemand als Scherpen dan niet om op zijn gemak in het doel te staan dan?

3 juni 2021 om 09:54

Als het om de huidige vorm gaat( a.k.a. het einde van het seizoen) dan moet je toch blind kiezen voor Krul? Die heeft een topseizoen in de championship gekeept. Tegen niet misselijke spelers hoor.

3 juni 2021 om 10:05

Hoezo blind voor Krul kiezen? Hoeveel mensen volgen hier daadwerkelijk de Championship, in het bijzonder Norwich, en kunnen objectief hun mening geven zonder zomaar te zeggen dat Krul in het doel moet staan? Sinds het hele keepersdebat hebben we opeens allemaal experts over die competitie. Ik volg geen Championship, dus ik ga niet oordelen over Krul. Maar van wat ik van Stekelenburg zag, zag er gewoon goed uit dat ik het niet vreemd vind dat hij erbij zit. Dat mensen dingen roepen als Stekelenburg kan bij Ajax 90 minuten langs de grachten wandelen met de verdediging die er voor hem staat, is onzin en laat gewoon zien dat sommigen niet objectief kunnen zijn.

3 juni 2021 om 10:11

Precies wat je zegt, hij is degelijk in de gespeelde wedstijden!

krul daarin tegen is goed, in zijn gespeelde wedstijden.

3 juni 2021 om 10:23

Hebben we tegen Turkije en Schotland gezien ja...

3 juni 2021 om 10:28

@supernico31 Ja ik weet niet hoeveel mensen daadwerkelijk de Championship volgen maar ik vind het een hele leuke competitie met veel wedstrijden 46 in één seizoen! Genieten. Ik zal niet elke wedstrijd kijken maar als ik toevallig een wedstrijdje tegenkom pak ik hem wel mee. en ik lees de samenvattingen. Ik heb nooit beweerd dat Stekelenburg slecht is. Maar mijn mening is dat we beter Krul dan Stekelenburg op goal kunnen hebben.

3 juni 2021 om 09:51

Je noemt juist 1 heel erg sterk punt van Stekelenburg. De defensie staat veel beter sinds Stekelenburg op doel staat. Ja, zelfs beter dan bij Onana. De man straalt rust uit, heeft overwicht, doet geen rare fratsen en is keepend op het moment zeer stabiel. Als je inderdaad een betere lijnkeeper wilt die in de scrimmage nog een bal van de lijn haalt dan kun je beter Krul neerzetten. Wil je een organisator waar je een bal op terug kunt spelen en die verder altijd minimaal een 7 haalt, dan kun je echt beter met Stekelenburg beginnen. De Roon en De Ligt hadden het gisteren echt moeten ontgelden van Stekelenburg. Krul gaf geen krimp.

3 juni 2021 om 12:07

Inderdaad denk dat Stekelenburg het beter organiseert achterin en ook aan de bal meer brengt. Zijn reflexen hebben mij overigens nog positief verbaasd dit seizoen, die penalty tegen Feyenoord eruit halen bijvoorbeeld. Bij een scrimmage kun je van een ding zeker zijn, Stekelenburg staat goed. Komt die bal in de verre hoek, kleinere kans dat hij hem pakt, is de bal te pakken dan heeft hij hem.

3 juni 2021 om 12:04

Het is niet zo gek als je bedenkt dat hij moeiteloos Onana heeft vervangen, sterker nog, ik vraag hij werkelijk af of er zoveel minder op geworden zijn, wat ik vooraf wel had verwacht.

Tegen Feyenoord en PSV heeft hij ons een paar keer gered, onder andere door tegen 10 man een penalty uit de onder hoek te halen.

Wat mij vooral heeft verbaasd zijn zijn spelhervattingen, let er maar eens op als we de kans krijgen, legt ze overal op de stropdas.

Hij heeft qua ervaring, rust en voetballend vermogen een streepje voor bij, daarom Stekelenburg.

Kort samengevat, Krul moet keepen, want anders is die teleurgesteld en is het misschien wel lastig als hij toch moet spelen. Stekelenburg is al blij dat hij mee gaat, dus ja, die kan je prima op de bank zetten....
Oh ja en de keuze moet NU gemaakt worden, want Krul kan niet zo goed tegen onduidelijkheid.
En oh ja, stekelenburg heeft al sinds 2016 niet meer gespeeld en hoe zal het zijn als hij 3 belangrijke wedstrijden kort achter elkaar moet keepen op topniveau. Hoe zal Krul het doen met 3 belangrijke wedstrijden kort achter elkaar op topniveau? En gezien krul mentaal schijnbaar nog wel eens een klein deukje kan hebben, wat doet het met Krul als hij wel keept met gigantisch de fout in gaat ergens..

Ik zeg niet dat de ene moet keepen boven de andere, want ik zie ze niet keepen en ik weet niet wie de beste keuze is. Maar deze argumenten slaan nergens op natuurlijk allemaal.

Wij zitten als land opgescheept met de meest dramatische bondscoach na Danny Blind. Zowel communicatief als ook tactisch kan deze man er helemaal niks van. Zoveel mogelijkheden om een goede bondscoach aan te stellen en dan komt de knvb op de proppen met dit figuur...

3 juni 2021 om 10:48

Nou welke mogelijkheden waren er op dat moment dan? Iedere fatsoenlijke trainer had toen nog een job volgens mij. De Boer is inderdaad 3 keer niks dat lijkt mij duidelijk, als je ook dat verhaal van Cillessen weer leest en zijn andere leugens.

3 juni 2021 om 11:19

De knvb had prima een afkoopsom kunnen/moeten betalen voor bijvoorbeeld Peter Bosz of Lucien Favre, Patrick Viera, Edie Howe,

3 juni 2021 om 12:14

Nou bij mij ligt de keuze toch wel voor een Nederlandse trainer. Alle trainers buiten Howe hadden al een club en het is niet heel gebruikelijk dat zij even de overstap maken voor een afkoopsom. Van de Nederlandse trainers was er helaas bar weinig echt beschikbaar, dat maakt de keuze voor de Boer wel logisch maar ben er niet heel blij mee. Zou liever coaches als Cocu, Bosz, ten Hag, Koeman of van Gaal voor de groep hebben zien staan.

Laat ik voorop stellen dat we momenteel gewoon geen topkeeper hebben maar asjeblieft geen Krul in de goal. Straalt zoveel onrust uit, keeperstechnisch ziet het er ook niet best uit, heeft een aardige reflex dus pakt in Engeland weleens mooie ballen maar als je er dan in dezelfde wedstrijd 2 houdbare ballen door laat heeft het weinig meerwaarde. Ik heb zelf Niks met Ajax maar Stekelenburg is wel een verademing tov Krul.

3 juni 2021 om 10:02

Jij hebt hem dus niet bezig gezien bij Norwich? Mede dankzij zijn uitstekende seizoen zijn ze gepromoveerd. Ze dragen hem op handen.

3 juni 2021 om 10:32

Dat zal best, maar ik heb krul buiten zijn invalbeurt tegen Costa rica nog nooit een fatsoenlijke internationale pot zien keepen.

3 juni 2021 om 10:48

Ik heb hem zeer regelmatig zien keepen bij Norwich alleen ik staar me niet blind op de goede reflex die hij af en toe in huis heeft. Daar zou je een mooie compilatie van kunnen maken maar de ballen die er bij hem in gaan zijn vaak houdbaar en hij oogt altijd heel onrustig. Daarnaast kan hij weinig met zijn voeten. Norwich was ook veel sterker dan de rest dit jaar dus ik denk dat ze met bijna elke keeper wel kampioen geworden waren. Er zit een groot verschil tussen een goeie keeper en een keeper die een goed jaar draait. Anders kunnen we Pasveer wel opstellen op het EK.

3 juni 2021 om 11:59

Eens, daarentegen is Stekelenburg misschien wel de meest rustige keeper die ik ken en vergeet niet dat hij aan de bal echt geniaal is. Bij Ajax dit seizoen meerdere keren over verbaasd, die legt ze overal op de stropdas.

De zwakte van Steek zijn hoge voorzetten en dat is nou juist weer een kracht van ons centrale duo, dus het vult elkaar prima aan.

We hebben een incapabele bondscoach dat voor dit soort moeilijkheden zorgt. Daar moeten we mee dealen zolang hij daar zit en deze fouten mag blijven maken. Hopelijk is dit na het EK voorbij maar ik vrees gezien de bondscoach bij jong Oranje ook fouten maakt en mag blijven maken.

Het is wel gebleken dat de vraag “wat doet dat met zo iemand als...?” door de huidige staf niet gesteld wordt wanneer keuzes gemaakt / medegedeeld worden.

Als we in '74 en '78 Jan van Beveren hadden gehad ipv Jongbloed waren we al 2x Wereldkampioen geweest! Altijd wat met die keepers.

Ik vind het allemaal leuk en aardig dat Krul niet met onzekerheid om kan gaan, maar de Boer moet gewoon kiezen voor de beste optie en niet wie er minst last van zou hebben.

Zeker bij zoveel onrust zou ik voor Stekelenburg kiezen, die is de rust hem zelve ongeveer, daarbij is hij veel sterker aan de bal ik denk dat hij een Luuk de Jong of Weghorst beter kan bedienen met een lange bal en er in de passing minder fouten worden gemaakt achterin.

De zwakte van Stekelenburg zijn hoge ballen, maar we hebben juist prima koppers achterin dus dat is goed op te vangen. Verder is het een allround complete keeper die weinig gekke dingen doet en dus sterk is aan de bal.

Over zijn fysieke gesteldheid maak ik mij weinig zorgen eerlijk gezegd, bij Ajax heeft hij een topfitte indruk achtergelaten.

Krul kost Oranje zo’n beetje iedere wedstrijd een tegendoelpunt. Uit tegen Turkije bijzonder zwak gekeept, gisteravond weer een houdbare bal laten gaan. Ik snap niet dat velen wel commentaar hebben op een prima keepende Stekelenburg bij Ajax, maar Krul zo’n beetje de hemel inprijzen. Simpel gezegd, Stekelenburg is gewoon eerste keus, nadat de Boer zijn zoveelste (communicatie)blunder heeft begaan. Maar onze coach is zo’n beetje rijp voor een plaats achter de tralies tijdens dit EK (en komende WK kwalificatiewedstrijden). Kan hij niet meer kapot maken dan hij tot nu toe heeft gedaan. Hij is namelijk het allergrootste risico voor de Oranje selectie....

De keeperstrainer vraagt zich af hoe het lichaam van de 38-jarige doelman reageert als hij drie belangrijke wedstrijden op topniveau in een korte periode achter elkaar moet spelen.

Wat een geleuter. Het is niet zo lang geleden dat Steek in 10dagen tijd 4 wedstrijden keepte met 2maal de kampioen van Frankrijk en een keer PSV. Dat is toch niet minder niveau dan Noord-Macedonië of Oostenrijk?

Ik vind het lastig. Puur op statistieken zou je zeggen Krul (aangezien ik Norwich nooit zie). Maar als je kijkt naar zijn wedstrijden in oranje dan mag Stekelenburg ook best de voorkeur krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren