Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Marwijk optimistisch over Oranje: ‘In dat opzicht een uitzonderlijke speler’

Laatste update:

Bert van Marwijk kijkt met optimisme naar Oranje, zo schrijft de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal in zijn column in De Telegraaf. Volgens de huidige keuzeheer van de Verenigde Arabische Emiraten moet komende woensdag tijdens de oefeninterland tegen Schotland blijken welke speelwijze Frank de Boer voor het komende EK in zijn hoofd heeft. “Borduurt hij voort op de 4-3-3 van de laatste acht interlands onder zijn leiding of kiest hij voor iets anders?”, zo vraagt Van Marwijk zich af.

“Natuurlijk missen we met Virgil van Dijk een van de beste verdedigers van de wereld, maar tegelijkertijd zijn Matthijs de Ligt en Stefan de Vrij misschien wel de beste verdedigers in een competitie die juist bekend staat om zijn defensieve specialisten”, benadrukt Van Marwijk. Hij stelt dat Frenkie de Jong als een van de beste spelers van LaLiga wordt beschouwd. “En als vormgever van het spel is er op dit moment waarschijnlijk geen betere in de wereld.”

Memphis Depay heeft in de woorden van Van Marwijk een ‘heel goed en productief seizoen’ achter de rug bij Olympique Lyon en is ‘rijp voor een stap naar het allerhoogste niveau’. “In opbouwend opzicht hebben we met Daley Blind een uitzonderlijke speler in huis, terwijl Georginio Wijnaldum nu al enkele seizoenen laat zien dat hij een Europese topspeler is”, aldus Van Marwijk, die Owen Wijndal ‘een van de grootste defensieve talenten’ vindt. “We hebben de snelheid en doelgerichtheid van Depay en Malen, maar ook de fysieke kracht en kopkwaliteiten van Luuk de Jong en Wout Weghorst. Deze selectie heeft routine maar ook de ambitie van de aanstormende jeugd.”

Van Marwijk stelt dat de tegenstanders in de groepsfase van het EK - Oekraïne, Noord-Macedonië en Oostenrijk - eigenlijk geen probleem moeten vormen. “Het ziet er dus goed uit voor Oranje”, concludeert Van Marwijk, die tegelijkertijd waarschuwt dat dit nog geen garantie op succes is. Hij haalt een voorbeeld van het WK van 2010 in Zuid-Afrika aan om het belang van het hotel en de trainingsaccommodatie te benadrukken. Oranje moest destijds zijn hotel verlaten, omdat deze werd opgeëist door officials. “De routine die we alle weken hadden in onze voorbereiding was plotseling verstoord. Kleine, onbeduidend lijkende details, kunnen uiteindelijk allemaal van invloed zijn op het resultaat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fijn zo'n optimistisch bericht op de vroege morgen.
Het is vaak net hoe je het bekijkt. Bert heeft gelijk!

1 juni 2021 om 06:58

Heerlijk inderdaad. Als ik dit zo lees zijn we kanshebber voor de titel! Laat het toernooi maar beginnen. Ik heb mijn oranje bril alvast op!

We hebben inderdaad een veelzijdige selectie, alleen komen we in de breedte echt wel wat tekort. Maar met een beetje geluk is veel mogelijk, een halve finale zou een uitmuntende prestatie zijn denk ik.

1 juni 2021 om 07:13

Heb toevallig een pooltje gedaan, en NL kan heel ver komen mits het eerste wordt in de groep. Dan speel je achtereenvolgend tegen een nummer 3 en 2 uit andere pools en kan je idd doorstoten naar een kwart/halve finale.

1 juni 2021 om 08:37

Een EK kan iedereen winnen momenteel. is ook een kwestie van geluk met loting,kaarten,blessures. Zou fantastisch zijn als een complete outsider wint,op spectaculaire wijze. Liever dat dan een saaie finale tussen de grootmachten.

1 juni 2021 om 07:23

Nou ik teken niet voor minder dan de titel. Het enige wat ons in de weg staat is een norse de Boer die bijv. vast blijft houden aan een Luuk de Jong en memphis op links posteert. Voor de rest ben ik louter positief.

Verder wil ik nog even kwijt dat die marktwaarde van die Franse talenten natuurlijk ook wordt bepaald door hypen en nog de wereldtitel van 2 jaar geleden. Wat mij betreft heeft gister jong Oranje laten zien dat de tijd van het Franse laffe spel voorbij lijkt.

1 juni 2021 om 07:34

Hypen gaat me wel wat ver. Bijna dat hele Franse elftal speelt in de Europese top. Kante, Mbappe, Benzema, Pogba, Griezmann etc. zijn toch allemaal wel hele goede spelers. Griezmann dan weliswaar bij Barca waar hij verkeerd wordt gebruikt niet maar in het Franse elftal speelt hij vaak gewoon heel goed

1 juni 2021 om 07:45

Beetje klaar mee dat iedereen alleen maar afgeeft op de Boer. Alsof je hoopt dat het niks gaat worden zodat hij er zo snel mogelijk uit licht.

1 juni 2021 om 08:17

Zijn goede spelers inderdaad, maar ook spelers die groot worden gemaakt soms en daardoor in zichzelf gaan geloven. Dat kan met de Nederlandse talenten ook gebeuren als we nu een paar goede resultaten neerzetten. En Griezmann ben ik nooit fan van geweest zeker niet bij Frankrijk. Is een momentenvoetballer die het op hef afgelopen WK nou niet bepaald tegen zat.

1 juni 2021 om 08:24

Lol dat doe ik helemaal niet. Ik baal er alleen van dat hij Memphis op links zet en kiest voor een andere spits om zogenaamd zijn touch aan het elftal te geven ten opzichte van Koeman. Gewoon doorborduren op het werk van Ronald, want dan kom je het verse en is Frank ook een held.

1 juni 2021 om 13:52

@MessiBazoer, juist! Ik las gisteren een reactie van iemand die zei dat hij hoopt dat Oranje snel naar huis gaat, zodat De Boer wordt ontslagen. Dat zal ik nooit begrijpen. Hopen dat je eigen land verliest.

1 juni 2021 om 07:37

@MessiBazoer We hebben een paar wereldtoppers maar we missen ook wel wat. We hebben geen beste keeper en rechtsback en we missen creativiteit en buitenspelers van topniveau. Spelers als een Klaassen, De Roon, Dumfries, Wijndal, Cilissen, Berghuis en Promes/ Gakpo zouden er bij de toplanden op dit moment niet in staan denk ik. Wijndal en Gakpo gaan waarschijnlijk wel grote spelers worden voor Oranje maar zijn dat nu nog niet

1 juni 2021 om 07:39

juist de breedte is onze kracht. Een tekort aan echte toppers op bepaalde posities hebben we dan weer wel. alleen frenkie mathijs en de vrij kun je tot de echte top berekenen. Maar qua breedte staat er ju8st een topteam!

1 juni 2021 om 07:44

Depay mits gebruikt als spits en Wijnaldum als 10 hebben ook wel bewezen een plaag te kunnen zijn voor de toplanden. Geen echte Europese top misschien maar die twee speelden onder Koeman vaak geweldig. Hopelijk zet De Boer ze dan ook gewoon op diezelfde plek neer. Dan kunnen we zeker gaan verassen

1 juni 2021 om 09:31

Ik vind het lastig wat te doen. Memphis in de spits kan zeker dan komt er ruimte in het elftal voor Gakpo die ik echt graag wil zien. Maar als Memphis vanaf links speelt kan Weghorst spelen. Ik weet nog niet wat idealer is. Tegen Scotland en Georgië allebei de varianten proberen lijkt me

1 juni 2021 om 10:35

Of je speelt 5-3-2 met Weghorst en Depay in de spits en Wijnaldum op 10

1 juni 2021 om 13:12

Depay kan tegen top verdedigers zoals die van italie helemaal niks beginnen. Dan kies ik voor Luuk de Jong met Depay als 10/schaduwspits. Wijnaldum op 10 heeft te weinig creativiteit voor de steekpass. Wijnaldum als schafudspits kan wel want hij scoort wel makkelijk. Maar doe mij toch maar het duo Depay L de jong en weghorst als stormram. Berghuis op rechts en ik zou Gravenbergh als linksbuiten in een soort pogba rol opstellen omdat hij ook goed kan verdedigen.

Bert heeft gelijk. We hebben gewoon een prima elftal die ver kan komen en in elke linie wel toppers.
EK winnen we niet maar halve finales zou echt geweldig zijn!

1 juni 2021 om 07:49

Ja, probleem is dat je wel gelijk in de 2e ronde 1 vd sterkste tegenstanders kunt treffen

Sinds de 2e helft van de groepsfase in de nations league tegen Frankrijk uit ben ik al optimistisch over dit Oranje. Die 2e helft met Frenkie als absolute motor van het elftal was volgens mij het begin van een mooie voetbalperiode.

1 juni 2021 om 07:31

Toen speelden we geweldig idd. Dat was met een fenomenale Depay in de spits. Als De Boer Depay ook gewoon in de spits zet en Wijnaldum op 10 dan kunnen we zeker stunten tegen de toplanden is onder Koeman gebleken dus hopelijk gaat De Boer dat niet opeens veranderen en Depay ofzo linksbuiten zetten en Wijnaldum als controleur bv. Als hij dat doet dan wordt het denk ik een kort EK

Ik ben zelf iets minder onder de indruk van de selectie maar na het WK2014 kijk ik nergens meer van op wat betreft het Nederlands elftal

1 juni 2021 om 07:53

Het gaat uiteindelijk om het team , in het verleden zijn er genoeg voorbeelden te noemen van teams zonder echte toppers erin die een toernooi wonnen . Kijk naar gisteren Jong Oranje had toen ook niet een selectie waarvan je onder de indruk zou raken , toch ?

1 juni 2021 om 10:37

Dat klopt alleen met een goede teamspirit en harde arbeid ga je geen heel toernooi winnen. Uiteindelijk gaat het ook om individuele kwaliteit. Depay zal optimaal benut moeten worden want dat is helaas onze enige aanvaller die het verschil kan maken

1 juni 2021 om 11:33

Je moet uiteindelijk de kwaliteiten die je in de groep hebt optimaal gebruiken. Kijk naar een Argentinië dat toch ook wel spelers heeft met individuele kwaliteiten , die hebben ook niet zo veel gewonnen . België heeft al een tijdje een team waar spelers in zitten met individuele kwaliteiten , het zelfde verhaal. Uiteindelijk geeft het team de doorslag in mijn ogen. Je kan natuurlijk ook een team bouwen om een speler met uitzonderlijke kwaliteiten, maar dan moet de rest van het team daar ook achter staan. Hoe je het ook went of keert het is een team sport

Kijk naar Jong Oranje , dat een paar toppers mist , maar wel een hele mooie teamprestatie neer zet. Het gaat er om dat het spelers van een team elkaar aanvullen en dat hoeven niet altijd de toppers te zijn . Je kan de beste spelers hebben , maar als het geen team vormt dan wordt het heel moeilijk om te winnen .

Nou ik niet Bert!
Het leeft op een of andere manier totaal niet bij mij.
Normaal gesproken nerveus, vlaggentjes buiten etc..

1 juni 2021 om 09:23

Dan kan het alleen maar meevallen.

2 juni 2021 om 12:20

Dat is zeker waar haha

Als Depay een top seizoen had gehad in de PL dan hadden wij waarschijnlijk geschreeuwd dat we kampioen werden.

Helaas missen we die speciale speler voorin die wij altijd hadden. Verdedigend staan wij er beter voor dan de afgelopen 20 jaar. Wellicht moeten wij iets meer counteren zoals onder Koeman.

Wat zou het mooi zijn als wij een fusie zouden hebben van de afgelopen 15 jaar. Stop hier Robben, van Persie, Sneijder, van der Vaart en van der Sar bij. Misschien ook nog Nigel de Jong als schopper en een fitte Virgil, dan was je de favoriet geweest.

1 juni 2021 om 08:21

Nou kijk eens naar Engeland die hebben altijd topspelers uit de pl en die bakken er niks van.

Die speciale speler hebben we wel en dat is dus Memphis alleen moet die daar wel geposteerd worden.

Daar ben ik het niet mee eens. Tuurlijk waren dat goede spelers, maar het elftal is nu ook mooi zoals het is (jammer van Virgil alleen). Zie ons zeker als 1 van defavoriets mits de boer geen gekke dingen doet.

Veel zal afhangen van de keuzes van de Boer. Als hij 433 speelt dan is het koppel de Ligt- de Vrij met de afwezigheid van van Dijk onbetwist de beste optie. Toen duidelijk was dat van Dijk het niet ging redden werd duidelijk voor elke Nederlander de Vrij en De Ligt staan centraal achterin. Maar de Boer zou het in zijn hoofd durven te halen om 1 van die 2 op de bank te zetten en blind daar neer te zetten

1 juni 2021 om 13:48

Er valt tegen de 'ingraaf landen' natuurlijk zeker wel wat te zeggen voor Blind boven de Ligt of de Vrij. Zeker in de poule zou het dus geen gekke keuze zijn. Kom je er mee tegen landen als Frankrijk aankakken heb je natuurlijk een compleet andere discussie.

Lekker beetje. Zie maar eens van Oekraïne te winnen. Vlijmscherpe counter ploeg met hele goede verdedigers en aanvallers. Dan ligt de poule wel verder open. Oostenrijk en Macedonië moeten ze wel kunnen pakken, maar echt dat Oekraïne is een luizenploeg.

1 juni 2021 om 09:37

? Oekraine is juist helemaal geen counterploeg. Die willen graag de bal hebben om via het balbezit de wedstrijd te dicteren. Nederland kan daar met snelheid juist uitstekend tegen counteren.

Lekker enthousiast stukje, en waarom ook niet! Jong Oranje heeft in ieder geval al het startschot gegeven voor een mooie zomer, hopelijk houden we die flow vast.

Ik krijg er ook steeds meer vertrpuwen in en dat komt ook mede doordat ik vermoed dat het schema ons tot de kwarfinale gunstig gezind is.

We hebben ook genoeg goede en topspelers, misschien niet zoveel als Frankrijk, maar uiteindelijk kunnen die er ook maar 11 opstellen. Daarnaast hebben we gisteren maar weer eens gezien dat de topfavoriet niet altijd wint.

Ik ben zeker niet onder de indruk van Frank de Boer, van zijn presentatie (of gebrek daaraan), van zijn coachende kwaliteiten en van zijn managersrol. Maar ik ga wel steeds meer vertrouwen op een goede kern en hele sterke as (ligt, Vrij, De Jong, Gini, Memphis), waar we ook prima goede spelers naast kunnen zetten. Uiteindelijk moeten de spelers het doen en als daar iets kan gaan groeien, dan zie ik ze ver komen.

Zoals gezegd is het schema wat mij betreft erg bepalend en ik vermoed dat we tegen Schotland in de 1/8 spelen en tgen Denemarken in de 1/4. Met alle respect, maar daar hoor je gewoon van te winnen en dan zou je al in de 1/2 finale staan en is alles mogelijk.

Mijn voorspelling:
Ned-Spa en Dui-Bel in de halve finale

We zijn geen topland, maar Jong oranje heeft gister toch mooi weer laten zien dat er van alles kan gebeuren in zon toernooi. Upamecano is meer waard dan heel Jong Oranje en ze gingen er toch mooi af. Als we de poule doorkomen is alles mogelijk (hoi open deur).

Dat De Ligt en De Vrij wereldtoppers zijn waar we ons geen zorgen over hoeven te maken staat buiten kijf. En dat Italie een walhalla van verdedigers is en men hier wel snapt hoe ze georganiseerd een bal bij het eigen doel vandaan moeten houden, ontken ik evenmin. Maar we moeten wel ophouden te doen alsof dat niveau verdedigen zó onbereikbaar groot is, dat je het steeds als argument moet opvoeren. Brazilie en Nederland spelen ook ruim 20 jaar niet het mooie voetbal vol spelvreugde als waar ze om bekend staan, terwijl Italië niet meer een en al catenaccio is. Uberhaupt is het niveau van die competitie niet onoverbrugbaar groot; Robin Gosens, Marten de Roon, Lennart Cyborra, Jerdy Schouten, Bram Nuytink en Mitchell Dijks waren als Eredivisiedeelnemers niet buitengewoon, maar houden zich in Italie toch gemakkelijk staande en sommigen slagen zelfs met vlag en wimpel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren