Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

David Neres was ‘letterlijk binnen vijf minuten’ weer op vrije voeten

Laatste update:

David Neres is in de nacht van donderdag op vrijdag gearresteerd in Brazilie. Lokale media maken melding van een illegaal feest waar ruim 120 mensen aanwezig waren. Een dergelijk samenzijn is verboden in verband met de coronapandemie in het land. De politie nam onder meer de aanvaller van Ajax en profvoetballer Robert Arboleda van São Paulo mee naar het politiebureau. Neres was 'letterlijk binnen vijf minuten' weer op vrije voeten.

Neres werd naar verluidt om twee uur ’s nachts lokale tijd gearresteerd op een feest dat in strijd is met de huidige coronamaatregelen in São Paulo. Er is momenteel namelijk een verbod op evenementen na 21 uur. Op het feest waren 124 mensen aanwezig, waarvan de meesten geen masker droegen.

"Hij stond letterlijk binnen vijf minuten weer buiten bij het politiebureau en is er met een waarschuwing vanaf gekomen”, reageert een zegsman tegenover De Telegraaf. "Meerdere mensen werden meegenomen om hun identiteit vast te stellen en gegevens te noteren.”

Neres en Arboleda werden als laatste weggevoerd om eventuele aandacht van de media te voorkomen. "Er zijn twee voetballers opgepakt: Arboleda en Neres", zo bevestigde Alexandre Frota. "Zij zouden een voorbeeldfunctie moeten hebben." Ajax heeft de arrestatie van Neres inmiddels vernomen via de media, maar heeft volgens De Telegraaf niks officieels gehoord.

Voor Arboleda was het al de tweede keer dat hij voor het overtreden van de coronamaatregelen is gearresteerd. Ook Gabriel Gabigol Barbosa werd recent gearresteerd. De aanvaller van Flamengo kreeg een boete die gelijkstond aan honderd minimumsalarissen in Brazilië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook moeilijk voor die voetballers hè, normaal doen. Ze voelen zich allemaal te hoog voor de wet omdat ze miljoenen verdienen

28 mei 2021 om 09:54

Goh, voetballers zijn ook net mensen he, heel apart

28 mei 2021 om 09:56

Niet echt menselijk om in het slechtste land qua COVID situatie een feest met 120 man te geven, terwijl er ondertussen duizenden mensen daar sterven

28 mei 2021 om 09:59

Ieder zijn ding, ik maak me er niet zo druk om als mensen willen feesten, dat moraal ridder gedoe begint onderhand wel vervelend te worden.. Alsof jezelf dag en nacht opsluiten de oplossing is

28 mei 2021 om 10:03

Je moet niet vergeten dat profvoetballers al menig privileges hebben. In Coronatijd ging hun leven wel relatief normaal door. Zij mochten en mogen dingen die wij al sinds maart vorig jaar niet mogen. Daarnaast vind ik het niet netjes naar je werkgever en een slecht voorbeeld voor anderen

28 mei 2021 om 10:05

Tussen willen feesten en elke dag en nacht jezelf willen opsluiten zit een aardig groot verschil. En denk je nou echt dat mensen zich laten opsluiten de hele dag? Je mag en kan nog genoeg dingen doen.

28 mei 2021 om 10:10

Mee eens, wij houden ons ook redelijk goed aan de regels, maar af en toe zit er wel eens een uitschieter tussen, je kan niet anderhalf jaar in je eentje thuis zitten.

28 mei 2021 om 10:11

@Kokkie, uiteraard moet een feest met 120 man gewoon kunnen joh. Dag en nacht opsluiten is geen optie, dan maar een feest met 120 mensen organiseren toch? Laat me dan maar een moraalridder zijn, ik vind het compleet ongepast en te ver doorgeslagen.

28 mei 2021 om 10:16

@bme12 Als je even terug rekent naar doden per 1 miljoen inwoners dan zal je zien dat zij het beter doen dan wij hier in NL, er wordt veel geroepen zonder ook maar te kijken naar de verhoudingen van hoeveel inwoners zo’n land heeft. Daarnaast zijn we allemaal lekker weer de moraal ridder aan het uit halen en vergeten we dat we het over normale mensen hebben. Meesten die feesten zijn begin twintig, laat mensen ook nog eens een beetje leven zeg.

28 mei 2021 om 10:18

Inderdaad ieder zijn ding Kokkie, maar tussen jezelf dag en nacht opsluiten en baden in het zweet met 120 mensen op een illegale party zitten natuurlijk nog aardig wat stapjes.

28 mei 2021 om 10:23

Ben in Nederland ook klaar met het moraalridder gedoe en ik begrijp best dat je hier wilt gaan feesten, maar in Braziliã£â« is de situatie wel enorm bedroevend. Ken mensen die daar wonen en het is daar tien keer erger dan hier. Dat je dan met 120 man loopt te feesten in plaats van een avondje met een enkel paar vrienden geeft aan wat voor aso je bent en blijkbaar weinig normen en waarden hebt. Al denk ik dat het vaak ook met intelligentie te maken heeft.

28 mei 2021 om 10:24

@FCVoetbal23 is dat zo? 470000 doden op 210 miljoen inwoners is in verhouding minder dan 17500 doden op 17 miljoen inwoners? Reken het nog maar eens uit zou ik zeggen. Brazilië heeft dus kwa miljoen inwoners ruim 2x zoveel doden.

28 mei 2021 om 10:24

@kokkieafca0341,

Dat is allemaal leuk en aardig. Er zijn gewoon regels waar je je aan moet houden. Neres heeft een voorbeeldfunctie en moet beter weten en doen. Een mening over wet en regelgeving is minder interessant. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet zo interessant wat je vind van voetballers die te hard rijden, dat mag ook gewoon niet. Daarnaast breng je ook nog eens anderen in gevaar.

28 mei 2021 om 10:36

118 mensen van de 120 waren geen profvoetballers, typisch

28 mei 2021 om 10:39

Je bent slecht geïnformeerd Sparta fan, laat je waarschijnlijk leiden door de media die overal graag drama van maken om nog wat te kunnen verkopen.

Het meeste aantal doden per capita wereldwijd zijn Hongarije, Tsjechië en Bosnie, en heb je die ooit horen huilen of is daar massa media aandacht voor geweest? Nee inderdaad, dus stop graag met die napraat populistische overdreven claims en focus je wat meer op de realiteit.

28 mei 2021 om 10:39

@FCVoetbal, ik ken ook meer dan genoeg mensen van begin 20 en die houden echt geen feestjes met 120 mensen.

28 mei 2021 om 10:43

@Piranha, hou je ook rekening met de bevolkingsdichtheid van Brazilië? En denk je dat ze perfect op de hoogte zijn wat er aan de hand is met de mensen die in het midden van het Amazonewoud (waarvan ongeveer 4 miljoen vierkante kilometer in Brazilië ligt)?

28 mei 2021 om 10:44

@ajaxglobal.. Dus jij rijdt nooit te hard? Je hebt nooit door rood licht gefietst? Je houdt afstand van je vrienden/familie? Als je ergens komt ben je nog nooit binnen 1,5 meter geweest van een ander? Je hebt vast ook nog nooit 3 mensen uitgenodigd ipv 2? Iedereen die het hardste schreeuwt over houden aan regels zijn zelf vaak mensen die het niet zo nauw nemen met de regels en hier dan even andere op hun vingertjes willen tikken

28 mei 2021 om 10:46

@ Kokkie kijk en dit is het probleem met mensen. Maakt niks uit welk onderwerp het is, het is altijd of zwart of wit. Er zit niets meer tussen. Jij nu ook weer: of je sluit jezelf dag en nacht op. Of je gaat lekker feesten. Twee extremen waar nog ontzettend veel ruimte tussen zit.

Ja ik vind het ook vervelend dat er restricties zijn, maar je kunt er ook gewoon het beste van maken. Genoeg leuke dingen die je wel kunt doen. Ook met vrienden. Alleen is dat op dit moment niet met je vrienden naar een feestje gaan, maar dat betekent dat niet dat er nog duizenden andere dingen zijn die je kunt doen.

En ja, voor dat Covid begon was ik wekelijks in het nachtleven te vinden. En nu mis ik het niet eens meer omdat er vervangende activiteiten voor in de plaats zijn gekomen.

28 mei 2021 om 10:47

@kokkieafca: Ik heb wel eens twee mensen uitgenodigd toen maar één mocht inderdaad. Ik heb nooit 120 mensen uitgenodigd op dat moment trouwens. Dat is wel een miniem verschil. Dit is gewoon dom. Echt heel erg dom. Ik heb ook wel eens zonder licht gefietst. Ik heb alleen nog nooit een konijn in een blender gestopt. Ik probeer nu namelijk een beetje met jouw vergelijkingen mee te denken.

28 mei 2021 om 10:50

Dan hoop ik voor jou dat iedereen in jouw omgeving bespaard blijft van het krijgen van Corona. Misschien krijg je andere inzichten als je een dagje mee zou lopen op een IC vol met Corona patiënten..?

28 mei 2021 om 10:59

@fcvoetbal23 Meer doden is beter in jouw opinie? Brazilie 2135 doden per miljoen inwoners, Nederland 1025. Dat is toch ruim twee keer zo hoog. En ga er maar vanuit dat het werkelijke aantal doden in Brazilie nog veel hoger ligt.

28 mei 2021 om 11:02

Dat is juist het domste dat men kan doen. Net zoals antiBACTERIELE gel gebruiken in de strijd tegen een virus. Het enige dat je daarmee kapot maakt is je natuurlijke immuunsysteem op je huid. Los nog van alle meuk die binnenkrijgt als je met je handen eet.

28 mei 2021 om 11:04

Krijg je dat riedeltje weer, een dagje mee lopen.. Ik heb het zelf gehad, familie op de IC gehad, maar dat neemt niet weg dat ik dan ineens heel bang ben.. Iedereen gaat er anders mee om, ik hou me niet zo nauw aan de regels en kreeg het, familie die alleen boodschappen deden en verder niet verder dan hun eigen tuin kwamen kregen het ook.. Dusja, leg mij maar even uit hoe ik me dan moet gaan gedragen houtapp? Blijkbaar heb jij de oplossing in pacht

28 mei 2021 om 11:07

Als een handgel desinfecterend is dan is die werkzaam tegen het virus.

28 mei 2021 om 11:08

In Brazilië doen ze het in verhouding helemaal niet beter dan hier. In Brazilië heb je per miljoen inwoners 2035 doden. In Nederland zijn dit er 1025 per miljoen inwoners. Bijna de helft dus! (Bron: worldometers) dus ga geen onzin vertellen als je niet weet hoeveel het er daadwerkelijk zijn.

28 mei 2021 om 11:11

Hij heeft wel een mondkapje op de foto.... lekker belangrijk dit item. Nee zou het zelf niet doen en ze moeten het ook niet doen maar in een land waar de overheid vertegenwoordigd wordt door een idioot van een Bolsano kun je toch niet anders verwachten

28 mei 2021 om 11:12

Buakaw.... in NLD ligt oversterfte hoger dan normaal dus er zullen er nog wel meer aan Corona overleden zijn dan de officiele cijfers neemt niet weg dat in Brazilie die cijfers ook niet kloppen ga daar maar van uit maar die Corona ontkenners en gekkies willen natuurlijk dat niet weten

28 mei 2021 om 11:17

Je gaat er dus ook vanuit, dat zij het hebben georganiseerd omdat ze aanwezig waren?

28 mei 2021 om 11:18

Als je een duidelijke indicatie wil dat iemand geen argumenten heeft, zoek naar het woord moraalridder.

OT: Oliedomme actie natuurlijk. Hij is niet de eerste en hij zal ook niet de laatste zijn, maar dom is het...

28 mei 2021 om 11:28

@Leidseplein13
Het is altijd interessant om naar die absolute getallen te kijken maar ook dat zegt weinig. Nederland is qua grootte en organisatie een land waar het makkelijker lukt om statistieken op orde te krijgen en zelfs hier lukt het niet. De Corona cijfers werden hier bijgehouden door het RIVM maar blijkbaar gebruikten zij niet de door de overheid gewenste rekenmethode en ligt het informeren nu ineens bij het CBS. Hoe accuraat denk je dat cijfers uit landen als Brazilië en India zijn? Dit zijn ook nog eens landen die de luxe hebben niet hebben om zich als Nederland 100 procent te focussen op Corona. Het is dan ook arrogant om vanuit hier me de vinger te wijzen wat wel of niet goed is. Als je kijkt naar Nederland zijn er waarschijnlijk ook weer andere landen die het beter doen moeten die dan ook maar met de vinger gaan wijzen. Leven en laten leven, straks zijn alle mensen die het willen gevaccineerd en dan hoop ik dat ze niet naar anderen wijzen en gewoon weer op een normale manier durven te leven zonder mondkap, anderhalve meter afstand, vreemde sociale omgangsvormen, oordelen over andersdenkenden en vooral niet meer zo bang.

28 mei 2021 om 11:37

Niet iedereen is hetzelfde helaas.

28 mei 2021 om 11:38

Het probleem is dat we ons door dit soort dingen dag en nacht 'moeten opsluiten'. De 'intelligente lockdown' had mi kunnen werken, had iedereen zich aan die regels gehouden. Hoe meer mensen het verneuken, hoe strenger de regelgeving voor de rest ook moet worden.

28 mei 2021 om 11:53

Heeft niks met moraalridder zijn te maken. En niemand hoeft zich op te sluiten. Dat riedeltje begint onderhand ook wel vervelend te worden

28 mei 2021 om 12:59

Of hij is natuurlijk gewoon gevaccineerd met Pfizer en daarom goed beschemt tegen het Corona virus. Wie zal het zeggen?

28 mei 2021 om 13:44

Dan had je ook profvoetballer moeten worden als je de privileges niet eerlijk vindt. Onee, jij was te lui en ging liever gamen/chillen/feesten ipv in je eentje dag in dag uit voor jezelf trainen. Je vergeet van hoe ver voetballers moeten komen en wat zij allemaal hebben moeten laten om dit te worden. En zeker dit soort jongens uit brazilie die het nooit heel goed hebben gehad en van 20x zo ver moeten komen in het leven dan hier in Nederland. Hoeveel privileges heb jij hier wel niet in vergelijking met die mensen daar? Of ga jij nooit uiteten en doneer je al je extra geld voor leuke dingen aan de armen landen? Deze jongen heeft eindelijk tijd voor iets leuks na keihard trainen en alles laten het hele seizoen in een land waar hij weinig te doen heeft. Hij is nu eindelijk weer bij zijn vrienden en familie en ik kan me best voorstellen na zo lang in corona situatie dat je misschien even voor de avond een keer de regels niet na leeft. Ook al is het niet goed.

28 mei 2021 om 15:07

@lierse1997: Klopt, maar ook tegen virussen/bacterien en microben die ons immuunsysteem helpen te beschermen. Je kan beter met gewone zeep en water wassen.

28 mei 2021 om 16:01

@ajaxglobal, dat zeiden onze oosterburen ook tijdens de inname van ons land: Je moet je aan de regels houden (in het Duits dan waarschijnlijk). Ik ben toch blij dat meerdere zich daar niet aan hielden.

28 mei 2021 om 16:17

Exact. Wat doet het ertoe dat hij binnen 5 minuten weer buitenstond? Alleen maar een rookgordijn om zijn fout af te zwakken. Hij had daar gewoon niet moeten zijn.

28 mei 2021 om 17:17

@Touro, inderdaad. Alleen is dat natuurlijk niet altijd mogelijk. Maar als het mogelijk is dan is dat zeker de beste optie.

28 mei 2021 om 09:57

Sinds covid zijn er echt belachelijk veel mensen die dagelijks de regels aan hun laars lappen. Het zal eerder met een rotte persoonlijkheid of gebrek aan intelligentie te maken hebben. Vermoed bij Neres dat laatste.

28 mei 2021 om 10:12

Combinatie van kan ook, dat vermoed ik.

28 mei 2021 om 10:31

De mensen, de regels zijn er met een reden, dat jij ze idioot vindt interesseert dan weinig.

De overheid is er niet om jou te vriend te houden, deze is er om te zorgen dat er zo min mogelijk mensen overlijden. Brazilie is een voorbeeld van hoe het neit moet en die hebben een dubbel aantal doden per 100.000 inwoners tov Nederland. Zo zie je maar dat beleid behoorlijk wat uitmaakt. Door die "idiote" regels ja.

28 mei 2021 om 16:37

Ik vind ook dat Neres dit slimmer aan moet pakken. Je bent schathemeltje rijk, geef dan een feest op een afgelegen, afgesloten lokatie. Ik heb een gewetensvraagje voor je: Je bent 24, je bent op vakantie en je hebt Covid al gehad. Ga je dan alleen op je kamer zitten of ga je dan feesten? Wat mensen er ook van denken, ik ben zelf ook van mening dat als men dit op de Aziatische/oceanische manier had aangepakt, we allang van die ellende afgeweest waren. De harde aanpak werkt aantoonbaar. Dat pappen en nathouden heeft voor de 2e en 3e golf gezorgd. Twintigers en laaggeschoolden hebben voor die explosies gezorgd, omdat men doorging met het leven alsof er niets aan de hand was.

28 mei 2021 om 17:13

Ik ben de laatste die je dat moet vragen. Ben niet zo goed in de omgang met mensen in grote groepen dus dat vermijd ik al het overgrote deel van mijn leven. Zelf zou ik in ieder geval met wat familie op een jacht vertoeven. Samen een duikje nemen en savonds een drankje doen. Lekker genieten van je luxe leventje en even genieten van die paar weken uit de spotlights.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Denk dat het bij Neres gewoon dommigheid is. Het ergste vind ik de mensen die weten wat het gevaar is en echt gewoon schijt hebben aan hun medemens.

28 mei 2021 om 09:58

Niet alleen voetballers hoor, we hebben het afgelopen jaar wel gezien dat het voor heel veel mensen moeilijk is om zich aan opgelegde maatregelen te houden. Enigszins begrijpelijk naar mate het langer duurt. Echter verstandig is het zeker niet.

28 mei 2021 om 10:09

Tsjah wat wil je? De maatregelen worden in ieder geval hier zo slecht onderbouwd. Mondkapjes werken niet, werken wel, het is een politieke keuze etc. Avondklok heeft wel waarde gehad, geen waarde gehad. Aerosolen hebben geen effect, aerosolen hebben enorm grote effecten etc. Als je een verhaal verteld wat gwoon niet voldoende onderbouwd wordt gaan mensen twijfelen en als er onder virologen zelf wordt geroepen dat bepaalde virologen met angstporno bezig zijn, tsjah dan verlies je gewoon je mandaat. Helemaal omdat er na een jaar nog altijd ruzie gemaakt wordt over wel of geen extra bedden en wel of geen bonus. Ze doen het echt helemaal zelf

28 mei 2021 om 10:20

Oprechte vraag: waarom moet je een onderbouwing hebben hiervoor? Voor mij zijn al die doden en zieken met blijvende klachten reden genoeg. Ik moet erbij zeggen dat ik misschien meer mee krijg omdat ik veel met zorgprofessionals werk. Ik ben het zeker niet met alle maatregelen eens, maar ik hou me er wel gewoon aan.

28 mei 2021 om 10:28

Draai de vraag om. Waarom zou je iets niet meer doen wat normaal is, als het niet nodig is? Als een viroloog op TV zegt de avondklok werkt niet. Als Rutte op TV zegt testen zonder klachten kan niet, als je maandenlang de mondkapjes debat hebt gehad en het enige wat van Dissel na invoering roept mondkapjes is een politieke, maar geen medisch keuze. Daarnaast riep Kuipers deze week nog dat we waarschijnlijk meer levensjaren verloren hebben dan gewonnen met de keuzes die we gemaakt hebben. En zo kan ik doorgaan.

28 mei 2021 om 10:32

Ok guys (of girls),

We gaan stoppen met de discussie over Covid, de zoveelste. We respecteren ieders mening, maar de andere overtuigen gaat toch niet meer lukken. Laten we het maar gewoon over voetbal hebben, al snap ik dat dit bij zulke topics lastig is.

Maar we gaan het toch doen, anders gaan we alle reacties verwijderen en dat lijkt me ook niet nodig.

Fijne dag allemaal!

28 mei 2021 om 10:39

@baarluh, domme vragen bestaan niet, maar deze komt wel heel dicht in de buurt. Ik geloof dat corona verschrikkelijke gevolgen kan hebben. Sterker nog heb het zelf gehad en de herstel periode is niet te vergelijken met een griepje. Kon conditioneel helemaal opnieuw beginnen.

Echter, dat is alsnog geen reden om mijn keuze vrijheden te beperken. Hoeveel mensen ik in mijn eigen huis ontvang, zou een keuze van mij moeten zijn, tenzij je er een hele goede onderbouwing met sterke argumenten voor hebt om dit in te perken.

Op welke momenten ik gebruik wil maken van mijn bewegingsvrijheid is mijn keuze, tenzij er een hele goede onderbouwing met sterke argumenten is om een avondklok in te stellen.

Enz. enz, enz. Vrijheden in perken moet altijd gepaard gaan met sterke argumenten en een goede onderbouwing. En dat is de gehele pandemie van erbarmelijk niveau geweest. Niet alle landen doen het zelfde en zelfs binnen een land zijn de regels onnavolgbaar. Hier in Nederland moeten momenteel bijvoorbeeld zonnestudio's gesloten blijven, maar mag je wel naar de hoeren???

28 mei 2021 om 10:47

Je weerstand wordt opgebouwd doordat je contact hebben met andere bacteriën. Als je alleen maar thuis zit, constant alleen schoonmaakt, niemand in je buurt komt en plus nog eens je mentale klachten, wordt je sneller ziek. Dus covid hoeft niet de enige oorzaak te zijn dat de ziekenhuizen vol zitten

28 mei 2021 om 10:47

@Groninger Hopp en in welke wetenschappelijke discipline is er dan wel uniformiteit? Dat er verscheidene opinies zijn, is gewoon een basiseigenschap en alleen maar aan te moedigen. Maar toch kun je niet ontkennen dat er werkelijk waar een naar wetenschappelijke normen enorme uniformiteit is omtrent Corona.

28 mei 2021 om 11:15

Ik zeg niet dat de maatregelen heel goed onderbouwd zijn wel is het een feit dat we het beter gedaan hebben dan heel veel landen dus ergens gaat er iets wel goed. en voor de corona gekkies in NLD die aantallen in Brazilie hadden we ook kunnen hebben als er helemaal geen maatregelen genomen zouden worden zoals die Dansleraar van een Engel het liefst zou zien.

28 mei 2021 om 12:02

@aardbei, helemaal mee eens. Ik denk dat het beter is om dit soort reacties te verwijderen, zeker omdat ik behoorlijk domme reacties hier lees zoals dat we opgesloten worden.

28 mei 2021 om 12:09

@baarluh Omdat een goede onderbouwing het logisch en makkelijk maakt om je er aan te houden. Als het OMT morgen tegen jou zegt: je moet elke ochtend 10 minuten op je kop gaan staan, dat helpt tegen corona. Dus het is verplicht. Ga jij dan elke ochtend 10 minuten op je kop staan, omdat corona op zich een ernstig probleem is? Natuurlijk moet je het goed onderbouwen. Als je eerst 6 maanden roept: mondkapjes helpen niet, sterker nog, slechte mondkapjes met slecht verbruik zijn juist gevaarlijker dan geen mondkapjes. En dan opeens: het publiek wil mondkapjes, dus we verplichten ze toch maar. Tja wat denk je dan zelf, natuurlijk zijn er dan mensen die het belachelijk vinden.

28 mei 2021 om 12:20

Haha kom op Aardbei, wat verwacht je nou als je een dergelijk artikel plaatst. Dat het niet over covid en de regels gaat? Hoe kun je het hier nou over voetbal hebben. Plaats dan gewoon een artikel zonder de mogelijkheid tot het geven van reacties. Om nu al moderator te zeggen dat we het niet over covid mogen hebben is natuurlijk de omgekeerde wereld.

28 mei 2021 om 18:14

@kyle66, waren we dan niet opgesloten een tijdje? Na 9 uur moet je binnen zitten anders krijg je een bekeuring, lekker jezelf verantwoorden wat jij na 9 uur buiten doet? Over domme reacties gesproken...

28 mei 2021 om 10:35

Dat is het niet. Kijk naar menig student. Hoorde van een net afgestudeerde dat de gemiddelde student al maanden regelmatig een huisfeest heeft zonder mondkapje met 8-20 man. Het is de leeftijd. Daarnaast hebben voetballers voor hun leeftijd (vanaf hun 19e al) een redelijk druk en verantwoordelijk leven. Blijkbaar hebben ze een uitlaatklep nodig. Over een paar weken begint hun seizoen weer.

28 mei 2021 om 12:03

@ernesto22, wat bijzonder. Mijn zoon is student, lid van het bestuur en zeer actief in het studentenleven. Maar hij noch zijn vrienden hebben het afgelopen jaar feestjes gegeven.

28 mei 2021 om 12:04

@ernesto22 het is niet alleen de leeftijd hoor. Ik heb ook totaal geen moeite met een huisfeestje van 10 man

28 mei 2021 om 12:23

Dan is het naast de leeftijd dus ook vaak een gebrek aan intelligentie.

28 mei 2021 om 12:36

@FrisianReds, ik had het niet beter kunnen zeggen. Gebrek aan intelligentie weegt waarschijnlijk zelfs zwaarder.

28 mei 2021 om 13:00

@kyle66 Aldus zei de zoon tegen zijn ouders: "ik bezoek geen feestjes hoor".

28 mei 2021 om 10:36

@bme12: is inderdaad oerdom. Verwacht van Ajax dan ook een forse berisping naar Neres toe.

28 mei 2021 om 11:00

Het is ook heel moeilijk voor die politici (en aanverwanten) hè, normaal doen. Ze voelen zich allemaal te hoog voor de wet omdat ze bij de gratie des volks “de macht” in handen hebben. (Het volk heeft de macht alleen begrijpt 90% van het volk dat niet vandaar de aanhalingstekens)

28 mei 2021 om 11:07

@BME21, de overige 122 mensen die in dat feest waren, zijn dat ook miljonairs? Stinkt naar jaloezie...

28 mei 2021 om 11:19

van de 124 aanwezige zijn er maar 2 voetballer, en toch is het volgens jou alleen voor voetballers heel moeilijk om normaal te doen? Misschien moet je nog eens lezen wat je hebt geschreven, dan weet je hoe absurd je reactie is.

28 mei 2021 om 12:03

@bme12 124 mensen aangehouden, 2 er van waren profvoetballer. Dus als die 2 voetballers het doen is het schandalig, maar die andere 122 mensen maakt niet uit. T seizoen is afgelopen, dus ik zie geen verschil tussen Neres of de persoon die naast hem stond. Wat je van de actie op zich vindt moet je zelf weten, maar dat hij profvoetballer is maakt in deze weinig uit. En trouwens...voetballers krijgen deze in veel gevallen waardeloze regels van bovenaf opgelegd. De mensen die ze zelf bedenken zoals grapperhous, Marion Koopmans en Hugo de Jonge houden zich er zelf niet aan, terwijl ze wel willen dat wij ons er aan houden. Dat vind ik veel erger dan Neres die een feestje viert

Eigenlijk mag je tegenwoordig niet meer generaliseren, maar ik doe het toch; wat een typisch Braziliaanse actie

28 mei 2021 om 09:55

Een feest organiseren? Volgens mij lig je onder een steen, want ook in Nederland gebeurd het regelmatig. Heeft 0.0 met Brazilië te maken...

Wat zijn voetballers soms zo oliedom...... Niet alleen voetballers hoor maar dit is niet heel slim.

28 mei 2021 om 12:24

Je weet dat 118 van de 120 op het feest geen (prof)voetballer zijn? Die verhouding valt me dus alleszins mee. Neemt niets weg van het feit dat voetballers over het algemeen inderdaad niet de allerslimste zijn

Steekpenning betalen en hij is weer vrij. Snugger is het niet, maar we zijn allemaal jong geweest

28 mei 2021 om 09:57

DeZe man is 24, als je verdikkie op je 24e nog steeds je handje vast gehouden moet worden, dan gaat er iets niet goed... slap excuus dus

28 mei 2021 om 10:08

Maurootje. Nja iedereen zal in verschillende levensfases volwassen worden, ik was op mijn 24e in ieder geval nog student en in het studentenleven gebeurden nou niet de meest verstandige dingen s nachts

28 mei 2021 om 10:09

Robinho, Ronaldinho en ik geloof Adriano hadden ook altijd dit soort kinderlijk domme acties. Heeft gewoon met de omstandigheden te maken waarin ze opgroeien en een gebrek aan educatie denk ik. Daarmee praat ik het niet goed, maar zij groeien op in een totaal andere wereld dan wij met veel minder kansen (behalve voetbal voor de echte toppers).

28 mei 2021 om 13:01

@jorisdijk
Waarom zou je een steekpenning moeten betalen na een corona maatregel ovetreding? Staan gewoon boetes op hoor, geen gevangenis straf.

Over 2 weken in het nieuws: Politie van Kameroen arresteert Andre Onana. Maar zonder dollen: Dit is toch oliedom? Je zit in een land waar deze pandemie misschien het ergst inslaat en je gaat een illegaal huisfeest bijwonen. Het wordt wel eens tijd dat deze spelers er echt voor worden gestraft. Als de politie dat niet kan moet de club zelf maatregelen nemen.

28 mei 2021 om 09:56

Andre Onana heeft al problemen, zou toch logischer zijn als Tadic bijvoorbeeld het hoofd van de grootste Oost Europese Maffia blijkt te zijn.

28 mei 2021 om 10:12

Dan krijgt 'Pak schaal' wel een lugubere betekenis

28 mei 2021 om 11:18

Tadic? Die wordt meteen neergelegd om in voetbaltermen te blijven.

Promes met een steekpartij, Onana met de doping, het vinkje van Haller en de soap rondom Brobbey. Daar kunnen we nu de illegale coronaparty van Neres aan toevoegen. Need a scandal? Call Ajax! Gelukkig doen we het sportief uitstekend.

28 mei 2021 om 09:55

Wat kan Ajax er aan doen dat spelers in hun vrije tijd dingen doen wat niet mag? Ze kunnen moeilijk 24/7 mensen mee sturen die alles in de gaten houdt

28 mei 2021 om 09:56

Ajax kan er ook niks aan doen. Ik geef alleen aan dat er altijd wat gebeurd bij onze club/spelers.

28 mei 2021 om 09:57

En toch de dubbel. Wij lachen het hardst!

28 mei 2021 om 10:47

Ajax was vorig jaar bang om de schaal niet te winnen. Daarom hadden zij Covid bedacht. Waarom denk jij anders dat Overmars en consorten meteen de competitie wilde stoppen??? Het gaat dieper dat je denkt...

28 mei 2021 om 13:02

Wat heeft Ajax ermee te maken wat een speler in zijn vrije tijd tijdens zijn vakantie in en ander land doet?

In het land dat het het minst nauw neemt met Corona, toch over de schreef weten te gaan. Heel knap..

Hm, daar gaan we weer. Zeker in Brazilië is het nog best heftig qua Corona, het blijft moeilijk om he aan de regels te houden blijkt

Top, de volgende idiote Ajacied die negatief in het nieuws komt. Al verbaast het me niets, Neres houd wel van een feestje..

Maar wel als eerste in de rij willen staan om gevaccineerd te willen worden. Waarom zoveel voetballers schijt aan alles?

120 mensen Neres, en jij als voetballer wilt natuurlijk iedereen met je praten, dichtbij staan, ideale manier om COVID te krijgen! Goed dat de politie ff spreekwoordelijk de deur intrapte.Maar zie dat beide mondkapje droegen, dat is het minste wat je kan doen als je binnen(ideaal voor COVID) zit met 120 man

28 mei 2021 om 10:35

Die dingen zorgen alleen voor irritaties aan de huid, en bij sommige mensen ook aan de ogen. Daarnaast circuleert de lucht die je in- en uitademt steeds weer door dat masker heen, iets wat ook niet gezond kan zijn. Als je deze dingen in overweging neemt, mag je hopen dat een mondkap meer dan voldoende bescherming geeft tegen dit virus..

28 mei 2021 om 10:57

Tuurlijk zijn de niet medische mondkapjes niet ideaal, dat is ook nooit beweerd,iets voor je mond dragen gebeurd immers natuurlijk normaliter nooit, het is dan ook een noodoplossing.. De regering zet dit niet voor de leuk in, in noodsituaties zet je noodzakelijke dingen in. Noodzaak is vaak niet ideaal.al helpt het maar beetje, vind ik het begrijpelijk dat de regering dit in zet

28 mei 2021 om 11:02

@JJ, je denkt toch niet dat mensen in de zorg al tientallen jaren mondkapjes dragen voor hun eigen plezier? Maar nee die zullen wel doelbewust zichzelf iets laten dragen wat slecht is voor hen...

28 mei 2021 om 11:26

Misschien niet echt duidelijk, maar had het meer over dat je zomaar een lapje stof voor je mond kan zetten, maar dit gewoon gezien wordt als preventie tegen het virus. Als je maatregelen treft, zorg ervoor dat deze voor 100% goed zijn, en niet halfbakken zoals zoveel van deze “maatregelen”. Doe het goed, of doe anders gewoon niks.

28 mei 2021 om 11:30

Dan had ik het inderdaad fout begrepen. Excuses.

Brazilie ligt helemaal in puin door corona, dus zo’n feest geven of er naartoe gaan is hoogst asociaal. Gek vind ik het overigens niet, volgens mij hebben die feestende Brazilianen er allemaal maling aan.

Hij ziet er ook oliedom uit dus dit is wel in de lijn der verwachting. Begrijp echt niets van dit soort acties, hoop toch dat Ajax hier tegen optreedt.

28 mei 2021 om 10:11

Wat moet Ajax hier tegen doen dan? Hij is op vakantie, en gaat in privé sferen naar een feestje...
Zou wat zijn als jouw werkgever gaat bepalen wat je wel of niet mag doen thuis....

28 mei 2021 om 10:20

Nouja, in de topsport is het nou ook weer niet zo gek dat je werkgever voor een deel bepaalt wat je wel en niet mag doen in je vrije tijd. Zo weet ik van een kennis van mij die profvoetballer is dat hij beslist niet op wintersport mag. Gewoon een bedrijfsrisico dat iets groter is dan jij en ik die accountant zijn bij een MKB bedrijf.

28 mei 2021 om 10:28

Nee hoor, zo eenvoudig ligt dat dus niet. Hij is nog altijd in dienst van Ajax en ook tijdens zijn verlof moet hij zich als goede werknemer gedragen. Hierbij hoort dus dat hij zich moet weerhouden van activiteiten die zijn werkgever in een kwaad daglicht stellen. Dit soort zaken bezorgen Ajax een slecht imago, kunnen we stellen. En dus kan Ajax hem straffen.

Ach ik zie de moraalridders hier al weer staan te dringen, maar voordat iedereen over elkaar heen valt hierover kijk eerst even naar jezelf. Iedereen heeft de afgelopen weken in ons land die regel van maximaal 1 bezoeker per dag overschreden of de 1,5 meter afstand of een feestje gehad met 6 of meer. En ja een feestje van 100 mensen of meer is iets groter of anders maar het gaat erover dat je zelf ook de regels overtreed hier. En dan Neres hier massaal aanpakken? is gewoon hypocriet.

28 mei 2021 om 10:08

Dit lijkt anders ook erg op het uithangen van de moraalridder. Over de hele wereld zal iedereen hier en daar weleens expres of per ongeluk een coronaregeltje hebben overtreden, maar in Brazilië is de situatie ronduit dramatisch en is wat Neres doet een relatief dikke vette fuck you naar zijn landgenoten en gaat ie zelf over een weekje of 2 weer pleite.

28 mei 2021 om 10:09

Wat jij beweert is hoe jij er zelf in staat. Ik leef al de gehele periode als een monnik. Hart probleempje. En zo zijn er vele net als mij persoon. Of hij het nou wil of niet hij heeft helaas een voorbeeld functie.

28 mei 2021 om 10:13

Een voorbeeld functie? Voor wie dan? Sporters krijgen dik betaald voor 3 uurtjes in de week voetballen... Mag toch hopen dat er andere voorbeelden op deze aardkloot rondlopen

28 mei 2021 om 12:13

@feyesun de gemiddelde voetballer is nou niet al te snugger. Ik maak me kinderen altijd 1 ding duidelijk: voetballers zijn geen goed voorbeeld, de meesten hebben gewoon geluk dat ze tegen een bal aan kunnen trappen, maar zijn verder te dom om te poepen.

Dus ik zeg altijd tegen mijn kinderen: Nee, je hoeft geen grote tattoo van papa op je been te zetten, omdat een paar voetballers dat ook hebben.
En je hoeft ook geen plakplaatjes in je nek en hals te zetten, omdat voetballers doen alsof dat stoer is.

28 mei 2021 om 13:11

Waarom leef jij de hele periode als een monnik? Heb je nog geen vaccinatie gehad dan?

28 mei 2021 om 10:17

Haha met je eens inderdaad. Mensen vinden het heerlijk om online hun mening te geven over andere mensen die 'in de fout' gaan mbt corona. Domme actie van Neres maar ja, wat doen we zelf allemaal wel niet.

28 mei 2021 om 10:40

Ja en het gaat nog om gasten die nog maar 19 t/m 28 jaar zijn en dan maak wel eens fouten op die leeftijd.

Nadeel voor die gozer is wel dat als hij de hele avond aan de Spa Rood heeft gezeten hij er nog steeds uitziet alsof hij een mengeling van Keta en XTC naar binnen heeft lopen harken. Theo Lucius keek nog frisser uit z'n ogen dan hij.

Niet echt verstandig van Neres. De Braziliaanse overheid treed hard op tegen Corona, maar Westerse media probeert ons vaak het tegenovergestelde te geloven. Hopelijk blijft het bij een “kleine” boete.

28 mei 2021 om 11:26

Bolsonaro helpt daar zelf ook wel aan mee. Of is die in dienst van "westerse" media.

28 mei 2021 om 12:07

@Michael1, je bedoelt de Braziliaanse president die nu naar het Hooggerechtshof is gestapt omdat hij wil dat de coronamaatregelen van tafel gaan omdat hij niet gelooft in covid?

Ik zie iedereen reageren: typisch Braziliaans enzo... maar dit gebeurd dus elke weekend op hinderden plekken in NL ook.
Mensen zijn jong... mensen hebben er genoeg van... mensen denken massaal: politie zal wel niet komen.....
We kunnen het steeds hebben over de voorbeeldfunctie die voetballers hebben, maar Neres is ook gewoon een begin twintiger en een mens.

1.) Jongen mensen gaan zich nou eenmaal jong gedragen, 2.) De meeste mensen zijn prima in staat om zelf de risico's in te schatten, daar hebben ze de overheid niet voor nodig (en al helemaal niet die clown in Wibra-pak en Scapino-schoenen die hier in Nederland aan de touwtjes trekt), 3.) Er is nooit een discussie geweest over wat gezondheid in een mensenleven nou eenmaal betekent en of het überhaupt wenselijk is om zo lang mogelijk te blijven leven (want is niet oppervlakkig, moeilijk, "immoreel" etc.).

In mijn kringen gedragen mensen zich niet heel anders dan voorheen, mensen reizen en hebben (intiemere) feestjes, terwijl er vrijwel niemand ziek is geworden, en al helemaal niemand ernstig. Zolang je in je bubbel blijft, in de contact momenten met andere mensen je netjes aan de regels houdt, en met je koppige kop binnenblijft als je symptomen hebt is er niets zoveel aan de hand.

Dus Neres moet gewoon lekker blijven feesten en genieten van zijn jonge jaren. Mocht er wel iets gebeuren ben jij degene die verantwoordelijkheid draagt, daar hebben de overheid en de zondeloze moraalridders helemaal niets mee te maken.

28 mei 2021 om 10:18

'zolang je in je bubbel blijft, in de contact momenten met andere mensen je netjes aan de regels houdt, en met je koppige kop binnenblijft als je symptomen hebt is er niets zoveel aan de hand.' Met 120 mensen die niet in de woon/werk bubbel van deze speler zitten, in een klein, donkere, vochtige discotheek staan. Uh, lijkt me niet dat dat aan jouw bovenstaande definitie voldoet.

28 mei 2021 om 13:18

Het probleem was niet het bezoeken van het feestje an-sich. Het mag in Brazilie alleen niet na 21.00 uur.

28 mei 2021 om 11:27

Haha mensen zijn prima in staat zelf risico's in te schatten. Haha. Hahahahaha.

28 mei 2021 om 16:43

😂😂

Prima feestje. Ziet er gezellig uit. Laat die gasten toch joh. Die pannenkoek van een president heeft maanden geschreeuwd dat Corona niet bestond en dat het allemaal een Hoax was. Dan krijg je dit...

Iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes, hij kiest ervoor om een feestje te geven, zoals mijn neefjes van 21+ elke week naar een feestje gaan. Als hij een boete krijgt zegt hij: "ik heb nu zoveel geld bespaard met niet opstap gaan, als ik een keer een boete krijg van 90 euro dan maakt me dat niet uit".
Neres heeft een feestje, word gepakt en de consequenties zijn voor hem. Die zal hij ook vast wel accepteren. Prima toch. Mensen die op dat feestje zijn hebben er blijkbaar ook geen probleem mee, degenen die dat wel hebben blijven weg. En als iedereen zich netjes aan de regels houd dan zal hij ook niemand anders besmetten. Degenen die zich er niet aan houden moeten ook niet zeuren als ze het krijgen. Ik zit ook wekelijks samen met mijn broers bij mij ouders, of samen met mijn vrienden bij elkaar (ongeveer 8 personen). Als je 10 kilometer per uur te hard rijd hou je je ook niet aan de regels, maar dan is het ineens minder erg ?!

Nu werd ik nieuwsgierig naar het min. salaris in Brazil.

Dat schijnt € 252,- te zijn. Dus die speler moet € 25200,- betalen, dat lijkt mij een peulenschil voor hem.

Waar ik ook ontdekte dat ze in de hoofdstad een vorm van basisinkomen hebben.

Interessant dat hoor je niet zoveel, ik had het iig niet in Brazilië verwacht.

Ik hoor het Ten Hag nog zeggen in een interview. " wij wijzen onze spelers er continu op dat ze verantwoord om moeten gaan met de coronamaatregelen". En nu lees je dit. Ze kunnen misschien goed voetballen maar nadenken blijkt toch een stuk lastiger te zijn

Wie had ooit kunnen denken dat je door het geven van een feestje gearresteerd zou worden laat staan gezien worden als een crimineel. De wet is de wet maar ja....

Wat stel een moraalridders hiero! Ga eens zelf nadenken ipv alles maar voor waarheid aan te nemen wat je wordt voorgeschoteld door de MSM en overheid. Man man verbaas mij elke keer weer hoeveel mensen er zijn gehersenspoeld 🤦🏽

28 mei 2021 om 10:45

En welke YouTuber gebruik jij als hoofdbron als het over covid gaat?

28 mei 2021 om 10:47

Ga eens een dagje meelopen op een IC en dan zal jij ook anders piepen....

28 mei 2021 om 10:55

Zelf met een paar rietjes in je neus gelegen in het ziekenhuis?? hoop het niet voor je maar in mijn dierecte omgeving 2 pers. dus genoeg verhalen gehoord. tippie draai even een dagje mee op de IC

28 mei 2021 om 10:55

Hou je muil eens man. Ik ken meerdere mensen die aan Covid zijn overleden, heb er zelf maandenlang last van ondervonden. Ga eens in de spiegel kijken wie de gehersenspoelde is en kom terug als je iets van waardigheid hebt hervonden.

28 mei 2021 om 12:17

@orgullo ik ben het niet met Davidkj eens hoor, maar ik ken mensen die in het verkeer zijn overleden en nog steeds rijden we 100 op de snelweg ipv 30.
Ik ken mensen die aan welvaartsziekten zijn overleden en nog steeds ligt de supermarkt vol troep, beweegt bijna iedereen te weinig, heeft half Nederland overgewicht enz enz.

Corona is er, corona is ernstig, maar t is geen reden om op te houden met leven, want dood ga je ook wel zonder corona.

28 mei 2021 om 12:28

Dat hoor je vaak hè, maar als je dat toch roept. Hoeveel mensen gaan er aan 100 per uur dood op de snelweg?

Laat die jongens lekker feesten, dat doet iedereen toch wel. Iedereen weet dat dit hele zaakje stinkt, het zijn slechts nog degene die graag willen voordoen alsof ze correct zijn en of zogenaamd zoveel begrip hebben voor de zwakken en zorg, die hier een zaakje van maken.

28 mei 2021 om 11:29

In werkelijkheid maakt de overgrote meerderheid van de bevolking zich gewoon zorgen over covid en willen ze meewerken aam een oplossing, tuurlijk af en toe overtreden mensen een regel, maar eenf eest met 120 man is iets anders. Er is gewoon een heel hard schreeuwende internetgekkies bubbel die de hakken in het zand zet en stampvoet als een kind van 3.

28 mei 2021 om 15:51

Gekkies, ja die term kennen we nou wel, niet echt origineel meer Migi, en alleen omdat ze een andere mening hebben die jij bent toegepraat? Denk dat in Europa minimaal 1/3 van de bevolking zich niet wil laten vaccineren en 1/3 het alleen doet omdat ze anders niets meer kunnen. Veel beloftes vanuit de overheid als er veel wordt gevaccineerd, dat alles dan open gaat, maar we zullen zien welk konijn ze weer uit de hoge hoed trekken om toch maar weer maatregelen door te zetten. En iedereen maar achter dat worteltje aan die hengel aanhuppelen. Je moet maar in ze blijven geloven, terwijl ze de zorg geen hand toestaken in de benarde situatie waarin ze zaten en ongelofelijk veel betalen voor ontwikkeling van vaccins die worden gemaakt door productenten die ze niet kunnen controleren omdat het allemaal Us/uk is. Dat de rest van Europa zich met een naïve volgzaamheid van een kind van 3 laat blijven manipuleren is zorgzaam. Zelfs de Oostenrijkse leider van het derde rijk had het lastiger mensen voor zich te winnen.

28 mei 2021 om 18:12

Haha afsluiten met Godwin, classic gekkie. Nee maar ff zonder gekheid, ja de zorg is flink gemismanagement in de jaren voor Covid, maar dat neemt niet weg dat de Coronamaatregelen niet voor de lol zijn. Kritiek op het beleid is prima (en zeer terecht), maar dat betekent niet dat mensen alleen nog maar voor de maatregelen zijn, omdat ze willen deugen of correct willen zijn. Dat het zaakje stinkt interpreteer ik (waarschijnlijk door een te hoge blootstelling aan internet) als een soort complot of iets van een verborgen agena, en mensen die oprecht denken dat Covid wereldwijd wordt misbruikt om er een soort nieuwe orde door te drukken, vind ik een gekkie. Niet omdat ze met me van mening verschillen, maar omdat die notie gewoon gestoord is. Misschien bedoel je iets heel anders met het zaakje stinkt, dan trek ik mijn gekkie in.

Hoop wel dat Ajax hem nog een boete/straf op legt voor dit idiote gedrag. Door dit soort idioten zitten wij al zo lang in deze situatie. Als iedereen zich aan de regels had gehouden de afgelopen tijd dan waren we een stuk verder geweest, maar helaas zijn er mensen die een feestje belangrijker vinden dan een mensenleven.

28 mei 2021 om 13:20

De speler is in zijn vrije tijd op vakantie naar ene ander land. Dit heeft dus niets te maken met Corona in Nederland. Jij zit hierdoor niet langer in deze situatie.
Om nou meteen over een mensenleven te beginnen omdat iemand na 21.00 uur een feestje bezocht terwijl het voor 21.00 uur gewoon prima is, een beetje overdreven, vind je zelf ook niet?

28 mei 2021 om 13:22

Nee dat vind ik eigenlijk niet. Neem eens een kijkje op een IC vol met Coronapatienten, misschien veranderd je mening dan.

28 mei 2021 om 13:46

Dus je vind echt dat iemand die een feestje bezoekt ergens in een ander werelddeel verantwoordelijk is voor de Corona situatie in Nederland.
En je argument is dat er hier en IC is vol met Corona patienten?
1) De Ic's hier zijn niet meer vol, het gaat allang de goede kant op.
2) Brazilie heeft niets te maken met besmettingen in Nederland.

Die voorbeeldfunctie is zo vermoeiend. Rutte had zich nog nooit laten testen en later zogenaamd een keer voordat ie bij Koffietijd aanschoof. Hij heeft pas een voorbeeldfunctie. Zeker omdat schoolgaande kinderen zichzelf verplicht moe(s)ten laten testen. On: Onverstandig maar dit gebeurt overal. Kijk naar een Grapperhaus, die notabene beleid dient te voeren. Niks aan de hand wat mij betreft of anders niet zoveel als bij politici en anderen met een echte voorbeeldfunctie in deze situatie.

De wereld is gewoon in de war. Moordenaars en pedo's mogen vrij rondlopen maar als je je niet aan de corona regels houd word je opgepakt.

28 mei 2021 om 11:31

Deels mee eens, echter is het zo dat je moordenaars en pedo's lastig op heterdaad kunt betrappen.
De wat minder intelligente personen die naar zo'n feestje gaan zijn natuurlijk eenvoudig te betrappen.

28 mei 2021 om 12:00

Hahaha, het onderwijs in Nederland is stuk.

Jeeeej, weer een covidtopic waarin ik mezelf uit een soort zelfkastijding dwing om alle reacties van internetgekkies te lezen.

28 mei 2021 om 12:10

@Migi, ik dacht precies hetzelfde! Dit is ook masochisme van me dat ik sommige reacties lees.

Ach leef gewoon je leven man. Covid is echt maar ik laat me niet door angst leiden. Omdat iemand er anders over denkt is hij niet gelijk dom zoals vele mensen hier beweren. Uiteindelijk gaan we allemaal dood dus als je voor de maatregelen bent respect de mensen die dat niet zijn en anders om

28 mei 2021 om 12:11

En hoe zit het met de mensen die zich wel aan de maatregelen houden omdat ze niet ziek willen worden en die dan in contact komen met die idioten die zich nergens aan houden?

28 mei 2021 om 13:23

Als je jezelf goed aan de maatregelen houdt, dan krijg je zelf geen Corona. Zodra je je vaccinatie hebt gekregen, kan je zelf weer los.
Kortom, het ligt echt allemaal aan jezelf en niet aan een ander.

28 mei 2021 om 13:47

Goh, ik sprak vandaag een vriendin die gevaccineerd is (al maanden omdat ze in de zorg werkt) en gisteren positief getest is toen ze haar schoonmoeder zag (die ook gevaccineerd is). Nee, ze is niet heel ziek doordat ze gevaccineerd is, maar wel positief getest. Dus ze kan het ook doorgeven. Dus nee en nog eens nee: je kan niet los zodra je gevaccineerd bent. Dat gaat pas gelden als iedereen gevaccineerd is.

Toch wel weer bijzonder dat je hier reacties leest van mensen die het proberen 'goed' te praten. Van in de trend van 'het kan een keer gebeuren..." Flikker toch op man. Ze hebben teveel poen en denken dat ze god zijn tegenwoordig. Kijk als je er 1 op visite mag hebben, maar het worden er 3(wel op gepaste afstand) Dan kan ik dát nog berprijpen, maar 120 man. EN neem van mij aan dat ze geen enkele regel in acht hebben genomen. Want ze denken toch. Boeien, boete/fooi lachen ze om. Maar dit zijn wél die gasten die het verzieken voor de rest. Kansloos. Maar goed Ajax zal ook niks doen, want die vonden die mensen rondom de Arena ook alleen maar mooi. Zo eens mooi zijn als ze hiervoor net zo'n schorsing geven als voor doping!

28 mei 2021 om 12:13

Ajax vond die mensen bij het kampioenschap helemaal niet mooi. Hoe kom je daarbij? Heeft Ajax ze uitgenodigd? Nee, ze hebben geprobeerd ze zo snel mogelijk weg te krijgen door even te verschijnen. Daarna is iedereen ook weggegaan.

28 mei 2021 om 13:26

Een schorsing voor een club die op verzoek van de overheid een kort feestje houd bij het stadion? Het wordt steeds gekker in deze wereld.

28 mei 2021 om 15:34

Ik vond het vooral mooi dat Ajax de moraalridders 0 reactie hebben gegeven na dat feestje. Gaan ze met Neres ook doen. Is totaal niet aan Ajax om hier wat van te vinden.

Enige manier waarop zulke mensen dit gedrag afleren is door dat ze corona krijgen, en met een beetje mazzel heeft hij er dusdanig last van dat hij niet meer op topniveau kan voetballen, kijken of hij het dan nog zo'n goed idee vond om met 120 man een feestje te vieren.
Door halve zolen zoals deze 120 (want ze zijn allemaal schuldig) blijven de lockdownregels langer van kracht. (in welk land dit dan ook is)

Iedereen die ooit in Latijns Amerika is geweest weet dat dingen daar er anders aan toe gaan.

Met een beetje geld kan je je al heel snel uit heel veel situaties uitkopen.

Wil niet zeggen dat dit het geval is nu omdat ik er totaal geen zicht op heb, maar heb een onderbuik gevoel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren