Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk dat hij naar Atalanta, Rangers, Celtic, PSV, Ajax of AZ gaat’

Laatste update:

Henk Veerman rekent op een vertrek van Joey Veerman bij sc Heerenveen. Na een sterk seizoen in de Eredivisie, waarin Joey goed was voor zeven doelpunten en tien assists, lonkt een stap hogerop. Henk ziet een vertrek van Joey als een 'serieus probleem', omdat ze een goede connectie hebben op het veld. "Dan verandert het enorm", beaamt Henk in een podcast van Omrop Fryslân.

Henk geeft desondanks wel toe dat Joey klaar is voor een transfer. "Ik heb dingen gelezen over Atalanta, Rangers, Celtic, PSV, Ajax en AZ. Ik verwacht dat hij naar een van die clubs toegaat. Ik denk ook dat Joey een meerwaarde is voor elke club in Nederland", aldus de spits, die wordt gevraagd of Lasse Schöne de rol van Joey kan overnemen. "Ik vind hem echt een geweldige speler, maar ik weet niet of Lasse een Joey is. Hij heeft een compleet andere rol. Het zou kunnen. Ik zat ook niet iedere wedstrijd van Ajax te kijken naar Schöne", lacht hij.

De binnen- en buitenlandse interesse in Veerman is al geruime tijd sluimerend. Het is onduidelijk of een club inmiddels concreet is geworden voor de spelmaker, wiens contract nog drie jaar doorloopt. Foppe de Haan raadt Veerman in een interview met de regionale omroep aan om voor PSV te kiezen, als dat mogelijk is. "Zij hebben dit seizoen moeite gehad om Donyell Malen in stelling te brengen. PSV doet veel over de zijkanten, maar door de as gebeurt er bijna niets. Die twee houterige centrale middenvelders (Sangaré en Rosario, red.) komen tekort. Een van die twee posities zou Joey moeten overnemen."

De huidige marktwaarde van Veerman door Transfermarkt geschat op 8,5 miljoen euro. Aad de Mos denkt echter dat 22-jarige middenvelder voor een veel lager bedrag op te halen is in Friesland, zo gaf hij al aan. "Ik denk dat je niet te hoog in de boom moet gaan zitten", zei de analist. "Ik denk aan een bedrag tussen de twee en de vijf miljoen euro. Als je vier miljoen krijgt en het kan nog wat oplopen door verkoopbonussen, bijvoorbeeld door het halen van Champions League of hij wordt international, dan is dat een prima bedrag."

Is Joey Veerman een meerwaarde voor iedere club in Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Atalanta zou een hele mooie stap zijn! Bij Rangers onder Gerrard is ook erg verleidelijk, het is zaak dat hij een goede keus maakt, dit is een belangrijke. Ik zie Veerman wel slagen in de middenmoot/subtop van Europa.

27 mei 2021 om 12:00

Serieus? Ik vind het echt een aardige speler, maar ook echt niet meer dan dat. Sympathieke vent, dus hoop dat ik het mis heb, maar subtop Europa is imo te hoog gegrepen. Middenmoot is een heel breed begrip, maar misschien een Bologna of Genua. Zie hem nl alleen eventueel naar Italië gaan als topcompetitie, qua type maar ook omdat ik Italie het minst hoog aansla van alle topcompetities. Misschien echtet iets anders, een Rangers of een Reims oid.

27 mei 2021 om 12:11

Italie past veel beter bij Veerman dan de intensiteit van de VK. De meeste Italiaanse clubs hebben een breker en een spelverdeler op het middenveld. En die laatste moet vooral de verbinding zijn tussen verdediging en aanval, maar hoeft vervolgens niet mee naar de 16 van de tegenstander. Ik denk dat hij voor Sassuolo een goede vervanger van Locatelli zou zijn, als hij de stap omhoog (juve) zet.

27 mei 2021 om 14:40

Ik denk dat Atalanta wel een mooie stap zou zijn. Mensen die Maarten de Roon niks vonden bij Heerenveen hebben bij de De Roon bij Atalanta raar opgekeken. De beul van Bergamo is zijn bijnaam niet voor niks. Ik denk dat Veerman daar in een goeie selectie past waar zowel De Roon als Hateboer hem eventueel kunnen helpen de cultuur eigen te maken. Bovendien moet je de coach niet onderschatten. Bij Heerenveen een dragende speler, maar niet altijd beslissend. Qua wendbaarheid in de kleine ruimtes prima. Ik denk dat Veerman (Henk) zich geen zorgen hoeft te maken wanneer Schöne ook volgend seizoen in Heerenveen speelt. Is nog wel een klasse beter dan Joey.

Ajax gaat hem niet halen niet goed genoeg. Az kan hem alleen halen als iemand vertrekt anders te duur. PSV vind hem denk ik niet goed genoeg voor het bedrag dat Hereveen wilt.
Celtic en Rangers past hij niet bij vind ik

27 mei 2021 om 13:11

Dan wordt het denk ik AZ als AZ Wijndal aan Ajax verkoopt. Is voor hem ook dichtbij huis en dat is voor Volendammers vrij veel waard.

Ik moet zeggen dat ik niet alle wedstrijden van Heereveen heb gezien, wel een paar en veel samenvattingen. Ik twijfel toch wel of zijn handelingssnelheid hoog genoeg is voor een stap hogerop. Een jaartje extra Heerenveen is naar mijn inziens geen overbodige luxe. Ajax en PSV en toch ook AZ hebben wel betere opties lijkt me, ook gezien hij waarschijnlijk wat moet kosten.

27 mei 2021 om 11:57

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Twee keer werd hij tegen Ajax echt helemaal overlopen, zowel in de beker als in Amsterdam. Toen Ajax in Heerenveen met een fantasie-middenveld speelde (Rensch als CM) en een slechte dag had speelde hij wel prima. Toen kreeg hij de tijd. Als hij de tijd niet krijgt vind ik het een bijzonder matige voetballer. Het verschil met een speler als Schone is dan schrijnend.

Een bedrag tussen de 2 en 5 miljoen? Denkt Aad soms dat het om Henk Veerman gaat? Daar gaat Heerenveen heel terecht niet mee akkoord. Die 12 miljoen die Heerenveen zou vragen volgens sommige media zou vragen lijkt me niet haalbaar, maar Heerenveen gaat echt niet akkoord met zo weinig als Aad de Mos denkt of hoopt.

27 mei 2021 om 12:19

Dan blijft Joey Veerman lekker in Heerenveen. Niemand gaat 12 miljoen euro betalen voor deze speler, wordt echt een beetje overschat. Veel te wisselvallig geweest dit seizoen.

27 mei 2021 om 12:32

Nee, voor 12 miljoen blijft hij in Heerenveen. Zeker in deze tijden zie ik niet zo’n transfer plaats vinden. Maar je hoeft ook niet te verwachten dat Heerenveen met minder dan de helft akkoord gaat. Persoonlijk zou een bieding rondom de aangeven waarde van transfermarkt een realistisch bedrag zijn. Binnenlandse transfers worden daarmee lastiger, als het een binnenlandse transfer betreft zit je echt onder die 8,5 miljoen naar alle waarschijnlijkheid.

27 mei 2021 om 13:44

Met alle respect voor Joey Veerman maar Ryan Thomas ging voor zo'n 3 miljoen euro naar PSV in 2018. Is Joey Veerman zoveel beter dan wat Thomas liet zien bij PEC? Thomas was juist nog overtuigender bij PEC en daarbij ook nog eens een stuk stabieler. Heerenveen mag wat mij betreft blij zijn als ze 5 miljoen kunnen vangen. Overigens snap ik wel dat ze daar niet zo snel mee akkoord gaan natuurlijk, ze hebben vaker spelers verkocht voor een enorm veelvoud van de eigenlijke waarde.

27 mei 2021 om 14:30

Totaal onvergelijkbare situatie wat mij betreft. Is Veerman beter en talentvoller dan Thomas destijds? In mijn optiek wel. Ryan Thomas had bovendien een 1 jarig contact, Joey Veerman ligt nog 3 jaar vast. Het feit dat transfermarkt hem op 8,5 miljoen inschat geeft ook wel wat aan. Dat betekent niet dat hij dat bedrag sowieso waard is, ik taxeer hem ook wat lager. Maar ik vind het wel een indicatie, een stuk beter dan roepen dat Heerenveen maar genoegen moet nemen met een bedrag tussen de 2 en 5 miljoen. Het is ook een beetje belachelijk dat Heerenveen zijn vraagprijs dusdanig moeten laten zakken om een binnenlandse transfer mogelijk te maken.

27 mei 2021 om 15:38

Ryan Thomas was veel talentvoller dan Joey Veerman, niet te vergeten dat Thomas het ook al liet zien op internationaal niveau.

Spelers die écht goed genoeg zijn voor de Nederlandse top zijn jongens die een middenmoter als Heerenveen bij de hand nemen als het even niet lekker draait. En dat zijn juist de momenten dat deze jongen niet thuis geeft. Laat leuke dingen zien als het goed gaat, maar volgens mij is hij meer wedstrijden onzichtbaar geweest dan bepalend (los van dat hij dan de penalty's erin schiet).
En als je dan allemaal bagger om je heen hebt kun je dat nog als argument aanvoeren, maar zelfs met Schone, De Jong, Hallilovic (ofzo) en/of Kongolo om hem heen kon hij zich lang niet altijd onderscheiden.

Vlap was bijvoorbeeld bepalender dan deze Veerman en die heeft het niet eens gered. Als ik hem was, zou ik eerst proberen persoonlijk Heerenveen naar een hoger niveau te tillen, dan kun je praten over deze clubs.

27 mei 2021 om 12:23

Echter als je AZ supporter of volger bent van de club, gaat AZ zulke bedragen niet halen ondanks dat er waarschijnlijk naar enkele verkopen genoeg binnenkomt. AZ herinvesteerd maar een klein deel van de binnengekomen transfergelden. We zijn een nuchtere Noord-Hollande club, we gaan niet net als Twente boven onze stand leven en te gekke bedragen betalen. Dat heet beleid en heeft ons gebracht waar we tot op de dag van vandaag staan. Geleidelijk aan groeien, doe je normaal ben je al gek genoeg! Overigens zie ik een Joey Veerman graag komen, maar is gewoon te duur, voor binnenlandse transfers geven we niet zomaar 5 miljoen of meer uit, überhaupt is die tijd geweest.

27 mei 2021 om 12:34

Dat schopje naar Twente is niet nodig, wij hebben onder Scheringa ook eigenlijk boven onze stand geleefd. Toen DSB failliet was, zaten wij in 2010 ook aan de grond.

27 mei 2021 om 13:10

Eens, eerst zeggen dat we een een nuchtere Noord-Hollande club zijn en dan schoppen tegen Twente. Dat schopje naar Twente is niet nodig, 1 arrogante Noord-Hollande club is genoeg... (grapje)
Verder ben ik het wel eens met Thadvstyle. Hij is gewoon te duur voor zo'n binnenlandse transfer

27 mei 2021 om 17:51

Het was niet als schop of sneer bedoeld. Meer een situatie beschrijven dat we moeten oppassen niet ons beleid ineens moeten aanpassen en onverantwoord geld uitgeven. Helemaal na het Debacle wat me hebben meegemaakt inderdaad. Maar toen konden we dat verantwoorden of dat boven onze stand leven was, toen niet 🤪. Maar afin ik zal nooit vergeten hoe de meeste Twente supporters toen zich gedroegen nadat het gebeurd was.

Nederlandse clubs hebben geen geld.
AZ kan maar pas als Koopmeiers wordt verkocht.
PSV wil eerder een lopende Duitser. Nu ze Ginkel hebben binnengehouden is Veerman geen optie

Ik hoop voor Heerenveen dat waar hij ook naar toe gaat dat hij veel oplevert.
Het zal wel Duitsland worden

27 mei 2021 om 12:30

Ik ben het met je eens wat Koopmeiners en Wijndal betreft. Ik noemde Koopmeiners om twee redenen
1. zelfde positie
2. hij gaf aan dat hij al vergevorderd was met een buitenlandse club

Boadu heeft vorig jaar goed gepresteerd, maar geen verdere stappen gezet.

Ik zie AZ geen 5 miljoen neerleggen voor Veerman. Vanuit de jeugd komen Peer Koopmeiners, Goudmijn en Reijnders eraan. Dus er is absoluut geen noodzaak om een middenvelder te halen mocht Teun Koopmeiners worden verkocht.

27 mei 2021 om 12:16

Misschien beter wel, maar je moet zo'n jongen ook eerst nog inpassen in je systeem en laten wennen aan zijn teamgenoten. Of dat +5 miljoen euro of zelfs meer als ik Heerenveen mag geloven het waard is? Ik denk persoonlijk van niet. Ik heb liever dat AZ zich focust op Van der Ven, Van Rooij en kopie van Karlsson voor de rechtervleugel en een spits.

27 mei 2021 om 12:26

Ik heb hier boven ook al aangegeven dat AZ zulke bedragen niet betaald. Veerman is wel een speler die bij ons past en kwaliteiten heeft. Maar gewoon te duur. We hadden hem al moeten oppikken bij Volendam. Net als nu dat je de gok moet wagen voor van de Ven, mits Volendam geen 2 miljoen of iets dergelijks gaat vragen.

27 mei 2021 om 15:14

Tja, toen Koopmeiners doorkwam of Til waren er ook betere spelers "te koop" binnen NL, maar het beleid van AZ is om alleen te kopen als ze het niet in eigen huis hebben of de spelers er nog lang niet klaar voor zijn.

Reijnders is nu klaar voor de volgende stap en kan (met misschien enige aanpassing) prima Koopmeiners vervangen en/of Midtsjo en dat geldt ook voor Peer Koopmeiners. Dus als zowel Teun als Midtsjo vertrekken, is het voor mij niet logisch dat er sowieso vervangers worden aangetrokken.

27 mei 2021 om 13:40

Persoonlijk ook niet, als dat het bedrag is, aan de andere kant wil de leiding omhoog kijken en hebben ze zich gebombardeerd tot top4. Dan zal je toch ook wat risico's moeten gaan nemen om om dat niveau te blijven. Met waarschijnlijk het aanstaande vertrek van Teun, Wijndal, Svens, Midtsjo ga je wel heel erg veel verliezen.

Off: Zo kan ik het ook. Ik denk dat Real Madrid één van de volgende trainers haalt: Allegri, Conte, Sarri, Galtier of Klopp. Met natuurlijk mogelijke uitstapjes naar: Favre, Spalletti, Marco Silva, Villas-Boas of Pirlo.

On: Nee even serieus. Het lijkt me goed als Veerman een tussenstap maakt bij een club waar hij nog veel minuten maakt, zoals AZ. Bij een club in Schotland moet hij denk ik vechten voor een plek, dan kun je er niet bijlopen zoals hij nu soms doet.

Ik vond hem de eerste seizoenshelft nog prima voetballen maar de tweede seizoenshelft viel hij mij zwaar tegen. Voor Ajax en ook PSV lijkt hij mij in zijn huidige vorm geen versterking of zelfs aanvulling. Bij AZ zou hij denk ik wel passen en naar Feyenoord moet zo'n jongen niet naar toe willen, dat heeft geen niveau.

27 mei 2021 om 14:59

Feyenoord is ook niet voor hem op de markt. kan je net zo goed zeggen heracles moet zo'n jongen niet naar toe willen.

Ofwel alle geïntereseerden? Hij noemt nu gwn alle clubs op die met hem in verband worden gehouden.

Als Feyenoord Berghuis en Senesi weet te verkopen, dan halen ze rond de 20-25 mil binnen. Dan zou Feyenoord proberen Veerman voor max 7 Mil binnen proberen te halen. Dat is een fair prijs voor Veerman imo en dit is ook een speler die Feyenoord nodig heeft op het middenveld. Anders voor een iets minder bedrag, 3 - 4 mil Harroui van Sparta. Misschien is die zelfs nog een betere optie, goedkoper en niets veel of helemaal niet minder dan Veerman. Veerman zou ook niet veel meer moeten kosten dan 7 mil. dat is eigenlijk al teveel voor een speler van Heerenveen, maar dat is de markt van nu. Maar Veerman is wel het type speler dat Feyenoord mist op het middenveld.

Bij az zou hij prima passen. Zal er ook wel blij mee zijn. Koopmeiners gaat bijna zeker naar roma. Iig voor de komst van Mourinho was alles bijna rond hebben we kunnen lezen ...alleen zie ik az geen heel groot bedrag betalen. Verwacht dat Heerenveen hem niet voor minder dan 7 miljoen wegdoet

Plek van Rosario of Sangaré overnemen?
Dat is wel een goed idee als van Ginkel niet komt.

Ik ben niet echt overtuigd van Joey Veerman. Voor 8,5 miljoen gaan de topclubs hem echt niet pakken. 4 of 5 miljoen lijkt me het gokje wel waard.

Past heel goed bij Ajax maar......we " Ajax" hebben al zat van dat soort types. Niet nodig...wordt strax een geval Pieri

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren