Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gaat voor terugkeer Luuk de Jong en kan Jetro Willems inlijven

Laatste update:

De terugkeer van Luuk de Jong moet 'de grootste klapper' worden van de transferzomer van PSV, zo schrijft De Telegraaf dinsdagavond. De Eindhovenaren zijn van plan om later in de transferwindow, als de mogelijkheid zich aandient, 'alles in het werk te stellen' om De Jong terug te halen. De spits van Sevilla krijgt in Spanje mogelijk concurrentie van Serdar Azmoun, die in beeld is om over te komen van Zenit Sint-Petersburg, en zou mede daardoor voor een transfer kunnen kiezen.

Dit seizoen verloor De Jong de concurrentiestrijd met clubtopscorer Youssef En-Nesyri al. De komst van Azmoun zou de situatie van de Oranje-international nog ingewikkelder maken. De Jong werd over het gehele seizoen veertien keer ingezet als basisspeler, maar sinds maart gebeurde dat maar vier keer. Bovendien stond De Jong slechts eenmaal negentig minuten op het veld in LaLiga. De dertigjarige aanvaller heeft een contract tot medio 2023 bij Sevilla. Hij kwam in de zomer van 2019 over van PSV voor een bedrag van maximaal vijftien miljoen euro. Volgens het Eindhovens Dagblad is De Jong gelukkig in Sevilla en voelt hij alleen iets voor een terugkeer in het Philips Stadion als hij weg zou moeten bij zijn club.

Het loodzware programma van PSV richting groepsfase Champions League

PSV hoopt een sterke selectie samen te stellen, mede met het oog op de Europese campagne. Lees artikel

Bovendien is een rentree van Jetro Willems denkbaar. De vleugelverdediger is transfervrij vertrokken bij Eintracht Frankfurt en heeft zich aangeboden bij PSV. Hij wil 'dolgraag' terug naar Eindhoven. PSV heeft al wel de transfervrije 1. FSV Mainz 05-linksback Philipp Mwene (27) op het oog om als stand-in te fungeren achter Philipp Max, waardoor het de vraag is of PSV ingaat op de avances van Willems. Eerder op de dinsdag werd al duidelijk dat PSV op het punt staat om de centrale verdediger André Ramalho voor 2,5 miljoen euro over te nemen van Red Bull Salzburg.

De Telegraaf schrijft dat PSV bovendien rekening moet houden met een vertrek van Mohamed Ihattaren. Als Mark van Bommel wordt aangesteld als hoofdtrainer van VfL Wolfsburg, zou hij Ihattaren graag naar zijn nieuwe club halen. Van Bommel werkte samen met Ihattaren in de periode waarin de aanvallende middenvelder van PSV zich liet gelden als een van de grootste talenten op de Nederlandse velden. In de afgelopen jaargang kwam Ihattaren onder Roger Schmidt nauwelijks uit de verf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou heerlijk nieuws zijn!

25 mei 2021 om 22:34

Willems kan ook prima als centrale middenvelder spelen.

25 mei 2021 om 22:37

Malen en Luuk de Jong kun je niet vergelijken. Maar met Luuk de Jong kun je eindelijk weer lange ballen en voorzetten vanaf de zijkant hanteren, zou een welkome toevoeging zijn aan het voorspelbare voetbal van Schmidt. En ook krijgen we de doelpunten in minuut 90+5 weer terug. Ik zou dit echt toejuichen

25 mei 2021 om 22:38

Heeft hij daar ooit gespeeld dan? Lijkt me niks voor op het middenveld in een centrale rol. Als linkshalf of linksback wel prima natuurlijk.

25 mei 2021 om 22:40

Als linkshalf heeft hij best vaak wel minuten gemaakt. Dat zou kunnen, maar dan raak je ook de kracht van max wat meer kwijt ben ik bang...

25 mei 2021 om 22:46

Linkshalf vraagt natuurlijk wel andere dingen dan een centrale middenvelder in een 433. Ik kan me niet voor de geest halen dat hij daar ooit gespeeld heeft. Mocht willems kopen zou ik max verkopen en oosterwolde ofzo halen. Ik denk dat 2 linksbacks van een jaartje of 28 die allebei uit een topcompetitie komen net te veel van het goede is. Die willen alle 2 alles spelen, dus dat kan wel eens veel onvrede gaan opleveren. Zijn allebei dezelfde type en niet goed genoeg voor linksbuiten.

26 mei 2021 om 06:26

Willems heeft daar een aantal wedstrijden gespeeld en maakte daar blijkbaar wel indruk.

25 mei 2021 om 23:20

Lijkt mij dat Willems naar Newcastle gaat als hij de kans krijgt. Goede indruk gemaakt daar en werd er gewaardeerd. Grotere competitie en die paar Europese potjes met PSV gaan het verschil niet maken, plaatsing voor een Europees toernooi met PSV is niet gegarandeerd.

26 mei 2021 om 09:42

Mocht Man United winnen vanavond is PSV al gegarandeerd van europa league groepsfase.

Mocht Villareal winnen, moet psv 3 voorrondes achter elkaar verliezen om conference league mis te lopen. Wat zeer onwaarschijnlijk lijkt

26 mei 2021 om 07:06

Huh, waar is de Ronaldo of Romario. Come on, dit is wel heel makkelijk scouten. Ik zie liever een nieuwe spits daar, maar Malen en Zahavi zijn er nog.

Psv deed het altijd prima qua scouten in Zuid of midden Amerika.

Dat zou een enorme slag zijn. Alleen jammer dan weer laat in de transferperiode.. juist in het begin met VCL moeten ze er staan! Heb je dan niet 2 dezelfde spitsen in Zahavi en De Jong? De Jong is natuurlijk wel een garantie voor 20/25 goals. Heeft Max er ook meteen 10 assist bij haha.

25 mei 2021 om 22:19

Nouja, zoals je zegt hebben we natuurlijk Zahavi al rondlopen dus opzich is de spitspositie niet essentieel voor de vCL. Meer de verdediging en CM.

25 mei 2021 om 22:32

Nou Zahavi is anders ook geen man die er 30 inlegt. Als Malen vertrekt zal je toch goals in gaan leveren en zal er een nieuwe spits moeten komen. Ik moet zeggen dat ik niet geweldig enthousiast word van de Jong, maar goed denk dat hij wel beter dan Zahavi is.

25 mei 2021 om 22:20

Zahavi is beweeglijk, kan iets met z'n voeten en is niet heel goed met het hoofd. De Jong is statisch, niet heel technisch en een van de beste koppers van Europa. Ik vind ze totaal niet met elkaar te vergelijken tbh. Bovendien verwacht ik dat Zahavi na dit seizoen vertrekt, aangezien zijn vrouw al had aangegeven dat ze zich niet meer veilig voelt in d'r eigen huis na de overval.

26 mei 2021 om 01:48

Hahaha de jong een garantie voor goals noemen. Ik kan me nog een seizoen herrineren waarin hij 20 wedstrijden op rij niet had gescoord. De jong is iets beter dan Jorgesson, en die is weer maar ietsje beter dan Kramer. Als je de Jong nog 3 jaar als spits gebruikt weet je dat hij er in 2 van de 3 helemaal niks van bakt. Waarschijnlijk komt dat dan omdat de backs geen voorzetten geven en de buitenspelers voor zichzelf gaan. Een echte spits als Suarez of Cavani hoor je daar overigens nooit over. Dat Luuk de jong zo goed kan mee voetballen vind ik ook altijd maar overdreven. Benzema en Kane die kunnen goed meevoetballen. Luuk staat daar maar, prima spits voor in de eredivisie waar verdedigers van 19 de defensie leiden, maar zelfs in de Europa League gaat psv lastig in hun spel komen met een aanspeelpunt als Luuk de jong in de spits. Hij is overal mislukt. Nu ook weer bij Sevilla, op het begin zijn trainers wel onder de indruk van z’n voetballende kwaliteiten en prikt hij een belangrijk goaltje mee. Maar alleen in Nederland krijgt Luuk het vertrouwen van een trainer als hij 4 wedstrijden op rij 0 goals maakt. Voor een 10 is hij voetballend te beperkt. Voor een spits maakt hij weinig doelpunten. Misschien als CV gebruiken omdat hij zo goed een team in het spel kan laten komen?

26 mei 2021 om 10:43

"hahaha de jong een garantie voor goals noemen. Ik kan me nog een seizoen herrineren waarin hij 20 wedstrijden op rij niet had gescoord."

Seizoen 2016-2017. Hij maakte dat seizoen 8 goals. De andere vier seizoenen bij PSV maakte hij in 127 wedstrijden 86 goals. Dat is een gemiddelde van twee goals per drie wedstrijden.

Dus de vraag is wanneer een spits een 'garantie voor goals' is, in jouw ogen én de vraag is hoe het komt dat jij van een spits die aantoonbaar veel goals gemaakt heeft bij PSV jij alleen het seizoen herinnert waarin hij iets minder scoorde. Is dat de manier waarop jij spelers beoordeelt? Want als 86 goals 'weinig doelpunten' zijn, dan voetballen er in Nederland dus louter spelers die weinig doelpunten maken.

26 mei 2021 om 09:23

Ik vind De Jong en Zahavi echt totaal niet dezelfde voetballers hoor. Zahavi is voetballend een veel beter aanspeelpunt. Zelf ben ik meer fan van een Zahavi. Je mist inderdaad wel de diepgang van malen als je dat soms bedoeld, maar goed als je zorgt dat je andere spelers dat wel hebben is dat geen probleem. Ik weet niet of het persã© een versterking is als malen weggaat, ik zie malen gezien zn leeftijd het aankomend seizoen alleen maar beter doen dan afgelopen seizoen maar als Malen blijft alleen maar beter natuurlijk. Je team is zo goed als de breedte van je selectie.

26 mei 2021 om 09:58

Ik vind Zahavi niet een speler die een lange bal kan ontvangen en kan vast houden. Luuk is wel heel sterk met het hoofd, terwijl zahavi vooral heel sterk en tweebenig is.

Wel enorm veel (europese) ervaring in de aanval, met 2 spelers die enorm veel energie in het team brengen en niet opgeven.
(malen laat regelmatig zijn hoofd hangen)

PSV kan het Ajax zo aardig moeilijk gaan maken komend jaar. Ben benieuwd of ze hiermee al anticiperen op een vertrek van Malen of dat ze een duo gaan vormen. LdJ heeft al bewezen een garantie voor goals te zijn in de eredivisie. Willems zou ik persoonlijk wat minder enthausiast over zijn. Wat me wel op valt is dat PSV vooral in zet op wat oudere spelers deze zomer. Ramalho al bijna rond, eerder ook al geruchten over van Ginkel en Pröpper.

25 mei 2021 om 22:20

Dachten we dat ook niet over dit seizoen? Op papier lijkt het elk jaar alsof PSV serieus een bedreiging is voor Ajax en dit jaar werd zelfs door sommigen gezegd dat PSV de favoriet was...

25 mei 2021 om 22:21

PSV is buiten de afgelopen 2 jaar altijd een serieuze bedreiging. Met Ajax gewoon wéér favoriet, met of zonder De Jong.

25 mei 2021 om 22:40

Sterker nog, twee jaar geleden was Luuk de Jong de enige reden waarom PSV het zolang volhield in de titelstrijd met het beste Ajax van de afgelopen 25 jaar. Hij was fenomenaal dat seizoen

25 mei 2021 om 22:42

Het spelersmateriaal om het Ajax lastig te maken is er wel degelijk. Echter lijkt Schmidtje mij niet de ideale man voor PSV met zijn 4-2-2-2 systeem. Wellicht gaat het volgend jaar wel ineens draaien als bijna iedereen er straks van begin af aan, aan gewend is.

25 mei 2021 om 22:43

Op papier is PSV ook gewoon een serieuze bedreiging. Aan kwaliteit in de selectie eigenlijk geen gebrek. Het is vooral de balans in de selectie en Schmidt zal komend seizoen toch echt meer moeten laten zien. Het helpt natuurlijk ook wel dat Ajax al vrij snel geen enkele bedreiging meer heeft gehad. Die hebben niet onder druk gestaan en dan is resultaten halen makkelijker. Bovendien hebben ze een brede selectie voor Eredivisie-begrippen. Het is niet zo dat dit Ajax nou echt zo'n geweldige ploeg is. Dit was gewoon het minste Ajax van de afgelopen 4 jaar op kwalitatief vlak. Ik denk niet dat er Ajacieden zijn die het daarmee oneens zijn.

25 mei 2021 om 22:54

Op kwalitatief vlak wellicht het minste Ajax van de afgelopen 4 jaar, maar dit jaar zat er meer dan ooit een bepaalde drive in de ploeg die ze tot het einde liet strijden. Normaal gingen de koppies vaak hangen bij een achterstand maar nu werd er harder dan ooit geknokt om toch nog de 3 punten te pakken.

25 mei 2021 om 23:00

Wat zeg jij nou Sirius? Minste Ajax van de afgelopen vier jaar? Ik mag hopen dat vrijwel geen Ajacied het met je eens is. In 2017-2018 plaatste Ajax zich voor het eerst sinds iets van dertig jaar niet eens voor een poulefase van de Europa League. Ajax had geen Daley Blind, geen Tadic, geen Haller, geen Martinez, geen Klaassen. Dat is pure kwaliteit. We speelden vaak zat met Kristensen, Siem de Jong en Cerny. Frenkie de Jong, Donny van de Beek en ook Matthijs de Ligt zouden pas het jaar daarna daadwerkelijk doorbreken. Sterker nog: Donny liep te klagen omdat hij teveel op de bank zat en Frenkie speelde vooral bij Jong Ajax. Ik vind het huidige Ajax na 18-19 het meest stabiele Ajax van de afgelopen pakweg 15 jaar. We missen absoluut een Ziyech, maar dit Ajax heeft met Kudus, Gravenberch, Timber en Rensch weer enorm veel talent en voetballend vermogen. Met Klaassen, Blind, Tadic en Haller zijn de gerenommeerde namen er ook.

25 mei 2021 om 23:02

Sluit ik me bij aan LaPaloma, zolang Schmidt vast blijft houden aa n 4 4 2 gaan ze geen bedreiging vormen voor Ajax. Verkopen ze Zahavi, Malen en Rosario en pakken ze een 433 systeem met Luukinho in de spits, zijn ze meteen weer kanshebber op de titel. Vooral met Gakpo en Max/Willems op links die de balletje panklaar kunnen leggen. Ik zie ook Gotze nog wel vertrekken, maar met een fitte Van Ginkel en klasbak als Propper wordt je er wellicht juist sterker op. Belangrijke transferwindow iig voor Psv.

25 mei 2021 om 23:26

Elk jaar zelfs. Kort geheugen, maar dat is logisch als je kijkt naar de Toekomst..

25 mei 2021 om 23:31

Sorry myvision, maar in mijn ogen kun je 17-18 en het slecht doen in de voorrondes niet loszien van Nouri. Ik vind dat je die kanttekening altijd moet maken.

25 mei 2021 om 23:49

Helemaal eens Jd026, Nouri heeft erg veel impact gehad op het mislopen van Europees voetbal. Daarnaast zat het niet mee qua coëfficiënten, Ajax had de EL-finale gehaald maar Nederlands stond er op die lijst nog niet zo goed voor dat na het verliezen van voorronde CL je sowieso poulefase EL had, maar het is ook kwaliteit dat je geen Europees voetbal haalt. Die kwaliteit ontwikkelde zich wel gedurende het seizoen natuurlijk, maar Ajax 17-18 was bij lange na niet zover als Ajax 20-21.

26 mei 2021 om 00:12

Waar haalt iedereen toch telkens die onzin vandaan dat het kwam door Nouri?.... Nouri speelde in jong Ajax en die werden kampioen. Dus.....leg mij eens uit waarom Ajax1 er zo'n last van had en jong Ajax niet

26 mei 2021 om 00:22

van begin af aan met een ek voor de deur ? komen allemaal weer op andere tijdtippen bij de club

26 mei 2021 om 00:28

Misschien omdat Nouri die hartstilstand krijg tijdens de oefencampagne van Ajax 1? Wat denk je dat zo'n verschrikkelijk voorval als van Nouri de eerste weken en maanden met de mentale weerbaarheid doet Voetvolley? Nouri ging in juli in de voorbereiding naar de grond, kort daarop waren de voorrondes voor Europees voetbal waar Ajax zich niet voor wist te plaatsen. Later gedurende het seizoen zag je dat de spelers beter met de situatie leken om te gaan maar ik denk dat het voor iedere teamgenoot van Nouri een litteken is.

26 mei 2021 om 00:28

Wauw dit is echt de grootste onzin van de dag. In welk blad heb jij dit gelezen???Vanaf begin seizoen werd dit jaar als tussenjaar beschouwd. Na drama met v bommel moest Schmidt opnieuw beginnen. Er werd niets verwacht en iedereen wist dat Ajax 10 stappen verder was.... Wat jij zegt is lachwekkend.

26 mei 2021 om 04:23

@myvision

Je doet net alsof er B-garnituur op het veld stond toen ze eruit werden geknikkerd door Rosenborg. Kristensen, noch Cerny, noch De Jong zaten toen bij Ajax. Dat elftal was een jaar eerder nog El-finalist. Je had geen Blind, maar wel De Ligt, geen Klaassen maar wel Van de Beek, geen Haller maar wel Dolberg (die het jaar ervoor alles er in schoot)

7 van de 11 spelers die tegen Rosenborg basis stonden een jaar later in de halve finale van de EL.

26 mei 2021 om 10:50

NL Modric
"sluit ik me bij aan Lapaloma, zolang Schmidt vast blijft houden aa n 4 4 2 gaan ze geen bedreiging vormen voor Ajax. Verkopen ze Zahavi, Malen en Rosario en pakken ze een 433 systeem met Luukinho in de spits, zijn ze meteen weer kanshebber op de titel. "

Ik denk dat als Schmidt vasthoudt aan zijn systeem PSV niet alleen een bedreiging vormt voor Psv, maar zelfs dat PSV kampioen gaat worden.
Sowieso snap ik die fixatie op het systeem niet zo goed. Alsof het succes van de spelersgroep louter van een systeem af zou hangen. .. terwijl in de praktijk het 'systeem' eigenlijk alleen aangeeft hoe je elftal staat opgesteld bij inworpen van de tegenstander op hun eigen helft. Tijdens wedstrijden vloeien linies in elkaar over. Dus klasbakken als Van Ginkel en Propper spelen natuurlijk even lekker in het ene als het andere systeem.

26 mei 2021 om 10:51

Toss

"vanaf begin seizoen werd dit jaar als tussenjaar beschouwd."

Dat heb ik totaal gemist. Wie zei dat? Waar? Want ik heb dat nooit gehoord. Hooguit als suggestie van goedwillende Ajax supporters.

26 mei 2021 om 10:54

De Toekomst

" Op papier lijkt het elk jaar alsof PSV serieus een bedreiging is voor Ajax"

Dat lijkt niet alleen zo te zijn, dat is in de praktijk ook nagenoeg altijd zo. Daarnaast zijn er seizoenen dat Ajax op papier een uitdager en bedreiger van PSV lijkt. Die dingen fluctueren en veranderen. Het is nu weer even Ajax hoogconjunctuur. Volgens de wetten van de natuur zal ook deze periode eindigen, en dan drijft PSV weer boven. Wellicht is dat komend seizoen al het geval. Het daadwerkelijke verschil tussen Ajax en PSV is nu eenmaal zoveel minder groot dan mensen denken (en hopen).

26 mei 2021 om 14:58

"terwijl in de praktijk het 'systeem' eigenlijk alleen aangeeft hoe je elftal staat opgesteld bij inworpen van de tegenstander op hun eigen helft"

Ik neem aan dat je een grapje maakt ?

25 mei 2021 om 22:21

Ze zouden het dit jaar ook lastig gaan maken, 16 punten lijkt me daarmee niet overeen te komen

25 mei 2021 om 22:32

Dit jaar waren een nieuwe trainer, 7 nieuwe basisspelers, een nieuw systeem, corona en veel blessures in januari idd iets teveel van t goede. Ik zeg niet dat het enkel hierdoor komt, maar met enkele versterkingen en meer ervaring denk ik wel dat psv stabieler gaat worden komend jaar en dus dichter bij ajax kan komen. Daarvoor zijn nog wel een sterke cv en cm nodig.

26 mei 2021 om 00:01

Psv heeft juist meer talent nodig om het ajax ooit nog moeilijk te maken... als psv aan komt zetten met luuk de jong en willems daar word ajax nu niet bang van en in de toekomst al helemaal niet. PSV moet juist voor talent gaan op het kapitaal op het veld blijven te vergroten.. ajax heeft met Blind, Tadic en Haller al een paar aankopen gedaan die dat niet doen en stel PSV blijft alleen maar aankopen doen die dat wel doen komt ajax van zelf in zicht. Er word gezegd dat psv Malen en Dymfries gaat verkopen dan zou ik persoonlijk zeefuik, een hele talentvolle spits en een hele jonge rechtsbuiten er voor terughalen. Met Gakpo Madueke de nieuwe spits en de nieuwe rechtsbuiten staar er dan ook bij PSV een aanval om van te dromen over een paar jaar. Terwijl je aan luuk de jong over een paar jaar niks meer hebt... Weet iemand gie get met die argentijnse spits gaat waar ooit bijna 10 miljoen is voor betaald? Alles staat of valt natuurlijk bij goede scouting maar met talent inkoop groeit je kapitaal op het veld bijna altijd.

26 mei 2021 om 00:17

Romero bedoel je, die is verhuurd en zoals altijd weer geblesseerd

25 mei 2021 om 23:00

Denk je niet dat als je allemaal oudere spelers op het veld zet dat je op gegeven moment een probleem krijgt

Als je toch malen dumfries en itaren kwijtraak en je haalt willems en luuk de jong terug dan haal je welicht wel wat kwaliteit. Als je dichter bij ajax wil komen moet je ook echt jonge talenten gaan kopen of opleiden en dan doorverkopen zodat je ook talenten op de bank kan hebben en elk jaar je selectie in de breedte beter word.

25 mei 2021 om 23:12

Het probleem met dit PSV is juist het gebrek aan ervaring. Daarnaast heeft Malen dit seizoen samen met Zahavi simpelweg te weinig kansen omgezet in doelpunten, wat nou net de kwaliteit van De Jong is gebleken (i.i.g. in de Eredivisie).

26 mei 2021 om 00:03

Gebrek aan kwaliteit zul je bedoelen zahavi is notabene 33?! Zoals ik hierboven al zei het gaat om het vergroten van je kapitaal op het veld en dat gebeurd niet als je verglane glorie binnen haalt.

Persoonlijk zou ik dit niet doen als PSV. Luuk is nu nog een publiekslieveling, dit kan alleen maar tegenvallen denk ik. Of je moet hem als pinchitter in de selectie gebruiken. Als je met hem basis speelt moet je daar je selectie ook op afstemmen, want voetballend is het natuurlijk niet veel. Minder dan Zahavi nog. Interesse in de Jong geeft wel aan dat er wel eens 4-3-3 gespeeld kan gaan worden volgend seizoen, waar Schmidt al naar hintte.

25 mei 2021 om 22:20

Haha huh? Je haalt hiermee 20/25 goals binnen. Kent de club, Nederlandse jongen en aardig wat ervaring. Dit zou ik mits het financieel verantwoord is altijd doen als ik PSV was.

25 mei 2021 om 22:23

Ja ik ben denk ik een van de weinige PSV supporters die dit geen goed idee vindt haha. Maar dat maakt niet uit. Was al aan het wachten op dit gerucht eerlijk gezegd. Ik ben gewoon bang dat het in dit geval erg gaat tegenvallen. Zeker ook omdat je met Luuk 0 voetbal vanuit de spits hebt en je dus al snel verzand in lange ballen voor de goal als het even niet loopt. Daarom zou ik het prima vinden als hij als pinchitter gehaald wordt (uitstekend zelfs) maar voor de basis vind ik het minder.

25 mei 2021 om 22:27

Ik zie ook geen duo Zahavi de Jong voor me..

25 mei 2021 om 22:32

90+6 voorronde CL tegen Benfica. LDJ omhaal in een uitwedstrijd de 4-5 scoren.

25 mei 2021 om 22:34

De Jong kan ook prima een bal vasthouden en kaatsen met de lopende spelers als madueke en gakpo. Blijft wel de vraag wat je met zahavi doet, want dat lijkt me idd wat te traag samen.

25 mei 2021 om 22:45

Wat mij betreft blijft Luuk in Sevilla. Ik denk dat je naast Zahavi een snelle bewegelijke spits nodig bent in plaats van een kapstok. Ook verwacht ik dat Schmidt gaat afstappen van zijn systeem en 4-3-3 gaat spelen. Dan moet je Zahavi of de Jong op de bank zetten en dat zal niet geaccepteerd worden denk ik. Het liefst zie ik daarom Madueke als opvolger van Malen.

25 mei 2021 om 22:50

@skede

Eens met jou. Dezelfde type als Zahavi. Kan alleen maar tegen vallen. Past ook niet in het voetbal wat Schmidt wil spelen.

25 mei 2021 om 22:51

Skede valt mee hoor, ik zou liever Zahavi behouden. Luuk de Jong is alleen met het hoofd fenomenaal, en voor de rest vind ik het niet veel soeps. Bovendien al een 30 jarige jongen, die misschien net zoveel als Götze wilt gaan verdienen. En met Luuk voetbal je min of meer met 10 man, in tegenstelling tot de superbedrijvige Woutje Weghorst.

25 mei 2021 om 22:57

Sulejmani Wil je met je laatste zin suggereren dat De Jong niet bedrijvig is? Want dan heb je een totaal verkeerd beeld van hem. Is net zo vaak in de eigen 16 te vinden om mee te verdedigen dan dat hij in de 16 van de tegenstander is. Ik heb nog nooit een spits met zo'n goede work rate gezien bij PSV

25 mei 2021 om 23:02

Ik vind dat Luuk wel onderschat wordt. Is sterk in de lucht, iets wat Psv het afgelopen seizoen gemist heeft. Daarnaast heeft hij al wat meer ervaring opgedaan en niet te vergeten de EL winst waarin hij een groot aandeel had. Ik denk dat in het huidige spel iemand als Luuk echt wel wat kan toevoegen aan Psv. De vraag is wat je dan met Zahavi van plan bent, wordt wel een dure bankzitter, want Luuk haal je voor de basis.

25 mei 2021 om 23:24

Davila7 geen luie spits, maar niet te vergelijken met Wout Weghorst. Maar je hebt een punt dat Luuk sowieso meeverdedigd, maar ik vind alsnog dat hij qua werk ethiek niet in de buurt komt van Weghorst. Jij wel dan?

25 mei 2021 om 23:30

Als je Luuk de Jong iets níet kunt verwijten is het een gebrek aan werkethiek 😅

25 mei 2021 om 23:31

@Pro: Dat werd hij, en wordt hij nog steeds blijkbaar. Als er iemand Ajax als laatste gesloopt heeft, is het Luuk. Nee hij is niet heel technisch, maar wel zo ijzersterk met zijn hoofd. Als PSV de druk erop kreeg ging er een bal naar de zijkant, voorzet en dan werd het altijd gevaarlijk. Zeker als je om hem heen wel veel techniek hebt kun je dat prima opvangen. Een wapen en ervaring. Denk alleen dat het bij een gerucht blijft..

26 mei 2021 om 10:05

Skede ik blijf het vergeleken met Wout Weghorst wel meevallen, die speelt iedere pot alsof zijn leven ervan hangt.

25 mei 2021 om 22:26

Heeft Schmidt gehint naar 433 dan? Lijkt me vreemd. Dat het dit seizoen niet liep lag toch niet aan het systeem, maar aan de drukke programma's, corona en meer van die randzaken. Anders zou ik het ook met terugwerkende kracht idioot vinden als hij er niet eerder op terug heeft gegrepen. De spelers had hij er gewoon voor.

25 mei 2021 om 22:29

Ja hij gaf laatst aan dat het voor volgend seizoen een optie is om in een (variant van de) 4-3-3 te gaan spelen.

25 mei 2021 om 22:39

Oke. Had ik niet mee gekregen. Niet dat ik een duidelijke lijn heb gezien in de formatie van dit jaar; het leek mij meer een 3-1-6, met 2cv's en een VM die de opbouw verzorgden, 1 CM daarvoor en de rest Lv/rv + 2am's + 2SP meestal voor de bal. Ik mag toch hopen dat het niet weer een seizoen wordt waarbij "wennen aan een nieuw systeem" ons al voor de winterstop op onoverbrugbare achterstand heeft gezet. Ik weet t, klinkt negatief, maar heb denk ik iets te lang naar dat gerommel gekeken.

25 mei 2021 om 22:59

Schmidt heeft de laatste 2 wedstrijden van dit seizoen (PEC en Utrecht) al 4-3-3 gespeeld dus die hint was er zeker

25 mei 2021 om 23:13

Niet mee eens. PEC heb ik weliswaar niet gezien, maar Utrecht wel: dat mag op papier 433 heten, maar met Gakpo en Vertessen op de 'vleugels' gaat alles gewoon over de grond en door het midden. Ik heb ook weinig overlap gezien van de backs. Je kan het 433 noemen, maar het is geen 433 waarin De Jong goed rendeert denk ik.

25 mei 2021 om 23:18

Tegen Utrecht was dat niet gewoon een opstelling waar van Ginkel en Sangare de mids waren en de rest ergens in de aanval mocht opduiken, zoals alle andere wedstrijden dit seizoen. En tegen PEC zag ik toch gewoon malen, zahavi, gakpo en Vertessen, 4 aanvallers. Bij 4-0 is er wellicht in 433 geëxperimenteerd, maar dat is dan ook niet zo best uitgevallen. Maar oké, hintjes. Ik had ze dus niet als zodanig opgepikt.

25 mei 2021 om 23:33

Nee niet op basis van laatste wedstrijden hoor, want PSV heeft dit seizoen wel vaker 4-3-3 (of een variant) of 5-3-2 gespeeld bijvoorbeeld. Schmidt gaf echter zelf tijdens 1 van de laatste persconferenties en interviews aan dat het voor hem een goede optie is om volgend seizoen anders te gaan spelen. Is altijd afwachten natuurlijk maar het was geen politiek correct antwoord zeg maar.

26 mei 2021 om 11:06

Aan deze discussie over hoe Schmidt in de laatste twee duels heeft gespeeld valt al op te maken hoe irrelevant die discussies over het systeem wel niet zijn. Als je aan het veldspel al kunt afzien dat het net zo goed 4-2-2-2 als 4-3-3 genoemd kan worden, zegt dat toch voldoende? Zoals 4-2-3-1 eigenlijk ook gewoon een 4-3-3 is maar dan met de vleugelspelers die vijftien meter inzakken, liggen de meeste systemen uiteindelijk gewoon heel erg dicht bij elkaar en betekenen ze in de praktijk soms vaak niet meer dan het vragen van een of twee spelers om tien tot vijftien meter verder op te schuiven of in te zakken. En je systeem is alweer anders. Zelfs diverse varianten van 4-4-2 zijn met een kleine ingreep bijna gelijk aan een 4-3-3.

Er wordt dus in mijn ogen veel te veel waarde en aandacht geschonken aan het systeem van Schmidt als oorzaak en Leitmotief van alles. De problemen van PSV zaten veel meer in de blessures, corona uitbraak, het wisselbeleid van Schmidt dat averechts werkte (hij wilde daarmee zijn ploeg juist fitter maken en houden maar ze leken eerder uitgeblust dan fris), en de mindere vorm waar een aantal spelers in heeft gestoken. Al deze dingen kunnen komend seizoen anders zijn en dan is het vrij eenvoudig voor PSV om flink meer punten te halen dan dit jaar (psv haalde een heel laag puntenaantal).

26 mei 2021 om 13:54

deels eens. Dus wat denk je dat Schmidt gaat doen? Met 2 spitsen spelen, maar een ervan vragen om tot 15 meter op de eigen helft ook mee te verdedigen, of spelen met 1 spits, maar de aanvallende middenvelder vragen om wat vaker voor de goal te komen? Van wat ik heb gezien speelde Schmidt met 2 spitsen die druk zetten op de 2 cv's van de tegenstander. Een uitzakkende VM werd vaak vergeten. Dan zag je dat een van de twee Cm's (rosario, Sangare) niet doorlekten en dan stonden malen en Zahavi voor aap. Dit is voor mij zo triviaal, daar kun je afspraken over maken, maar t is Schmidt niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen. Dat zou ook kunnen zijn om dat de spelers niet in staat zijn om dat te doorgronden (gebrek aan inzicht), of dat het gewoonweg onmogelijk is om het uit te voeren. En dat laatste sluit ik ook niet uit. Als ik zie hoe diep de back staan in balbezit (allebei) en de afstanden die zij dan moeten afleggen om dat te corrigeren. Max en Dumfries kwamen echt vaak te laat om een uitbraak in de kiem te smoren en aan beide heren zag ik ook wel dat het pijpje in de tweede competitie helft wel leeg was. Juist op het moment dat PSV geen Europese of nationale bekerwedstrijden meer speelde.

Wellicht is het systeem niet het probleem, maar daarom ben ik des te verrast dat Schmidt zelf aan zou hebben gegeven daar in te gaan veranderen. Als daar het probleem niet ligt. Maar OK, we gaan het zien.

25 mei 2021 om 22:32

Wat mij voornamelijk irriteerde in de tijd van Luuk was dat derest van het team als het even niet liep, meteen de lange bal hanteerde, zonder enige vorm van opbouwen. Zolang Schmidt die manier van spelen niet hanteert en zoveel mogelijk met voorzetten van de zijkanten gaat werken weer (afgelopen seizoen vaak lage voorzetten op malen/zahavi), zie ik het eigenlijk wel zitten. Misschien doet ie het wel leuk in een 422 systeem tbh, qua mentaliteit en altijd voorop lopen missen we zeker zo een speler. Willems zie ik dan wel weer als een speler voor 'erbij' (kan bij nood rb spelen ook).

25 mei 2021 om 23:58

Waarom zou psv in een 422 opstelling gaan spelen? Dan speel je met 9 man😉

Zou PSV dan met Willems en Max willen spelen? Dan zou je als Luuk de Jong wel heel erg veel aanvoer kunnen krijgen vanaf links.

26 mei 2021 om 00:10

De interesse in Willems begrijp ik dus niet. Houden ze rekening met een vertrek van Max?

26 mei 2021 om 00:24

Zou zo maar kunnen, als Duits international is hij wel interessanter geworden. Maar Max was dit jaar ook gewoon een half seizoen 'op' omdat we niet konden rouleren. Daarbij heeft Max bij zijn vorige club ook vaak linkshalf en zelfs linksbuiten gespeeld, dus dan rouleer je Max / Willems , Gakpo / Max. Die Ramalho is ook multifunctioneel; links en rechts in het centrum + CVM. Dus ik denk dat PSV met zo min mogelijk geld zoveel mogelijk posities dubbel wil bezetten.

Willems zie ik niet zo snel gebeuren. Wilt zelf het liefst naar de Premier League dacht ik. Wellicht een terugkeer naar Newcastle. Luuk de jong moet psv niet doen. Is een goede spits voor psv, maar raakt ook op leeftijd. Zou lekker verder zoeken naar talenten. Mocht Luuk de jong goedkoop op te pikken zijn, is het zeker de moeite waard. Anders niet aan beginnen

25 mei 2021 om 22:22

De kwaliteiten van Luuk de Jong zijn natuurlijk niet echt afhankelijk van leeftijd. Hij moet het niet van zijn snelheid of zo hebben.

25 mei 2021 om 22:56

Maar wanneer zijn snelheid en bewegelijk nog minder wordt, dan kan het wel heel snel afgelopen zijn met zo'n spelers.

25 mei 2021 om 22:37

Staat in t artikel dat die zichzelf heeft aangeboden bij psblv.. Transfervrij lijkt me niets mis mee.. Na Max heb je helemaal niets op de lb..

25 mei 2021 om 22:39

Willems heeft afgelopen jaar vaker gehint op een terugkeer via instagram. Lijkt me dat die er wel voor open staat, alleen is de vraag wat je doet met 2 linksbacks? Beide lijken me geen bankzitters.

25 mei 2021 om 22:43

Laat ze het maar uitvechten, goede back up is belangrijk met die drukke speelschema's van tegenwoordig

De Jong zou natuurlijk een hele goede aankoop zijn voor Psv. Maar dan denk ik wel dat ze moeten afstappen van een 442. Hij komt meer tot zn recht in een 433 formatie.

Tja , betreft Willems. Dat lijkt me dan een back up moeten worden voor Max.

Als PSV hem voor een zacht prijsje over kan nemen dan is dit een geweldige zet. In de Eredivisie heeft hij het erg goed gedaan voor PSV en heeft hij bewezen dat hij een garantie is voor goals.

Dat zou mooi zijn met een LB als max die assistst levert en een killer in de punt

Misschien wil Jan Heintze en Luc Nilis ook nog wel meevoetballen. Willems als back up kan wellicht nog, maar geld uitgeven aan de Jong is zonde. Geef dat geld uit aan verdedigers die iets toevoegen en een reserve keeper zodat mvogo weg kan.

Als alles klopt gaan ze te veel oudere spelers zonder restwaarde halen.. van Ginkel, Propper, willems, de Jong, Ramalho.. wanneer komen er nieuwe talenten dan?

25 mei 2021 om 22:23

Gakpo, Madueke, Teze, Drommel, en dan nog de categorie Vertessen. Talent zat. Ervaring mag wel hoor. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Rosario nog een talent is. Die kunnen we dan rustig, heel, héél rustig brengen.

25 mei 2021 om 22:24

Je bedoelt talenten als Vertessen, Gakpo, Marieke, Sambo, Boscagli en Sangaré? Die hebben juist ervaren spelers om zich heen nodig.

25 mei 2021 om 22:31

Marieke in de spits of op de flanken, ik hoop het niet!

25 mei 2021 om 22:38

Misschien heeft Marieke ook wel ervaren spelers nodig? :P Madueke trouwens ook!

25 mei 2021 om 22:40

We zijn in Nederland zo ontzettend door gedraaid in ''spelers met restwaarde''. Als je 2 of 3 goudmijntjes in je team hebt zitten is het toch prima. Bouw daar een groep van enigszins wat oudere jongens die hart voor de club hebben en je hebt een geweldige basis die jarenlang je team naar de eerste of tweede plaats kan loodsen en daardoor je de mogelijkheid verschaft om CL te spelen (voorronde of direct).

26 mei 2021 om 09:08

We zijn doorgedraaid op restwaarde omdat dat het enige is waardoor Nederlandse clubs overeind blijven. Zonder transfer komen de meeste clubs aan het eind van het jaar niet rond.
En gokken op 2 of 3 talenten kan dan heel verkeerd uitpakken. Im ga er daarnaast wel vanuit dat Malen deze zomer vertrekt en wellicht Madueke ivm de belangstelling vanuit Engeland.
Ervaring is goed maar dan moet het wel een versterling zijn voor je basiself. De Jong zou ik daar wel voor halen maar Willems is onnodig

Wauwww dat zou wat zijn zeg. Lang niet zoveel transfergeluid rondom PSV gehoord, laat staan positieve geluiden. Als alles doorgaat moet ik als grote John de Jong criticaster straks nog een bescheiden standbeeldje voor hem in elkaar knutselen ook.

25 mei 2021 om 22:44

Die is zeker heel bepalend. Maar denk wel dat John de Jong ze uiteindelijk binnenhengelt, meer dan een enthousiasmerend praatje van Schmidt zal diens input niet zijn. Maar misschien is hij daar wel heel goed in.

25 mei 2021 om 22:45

Ja, De Jong en Willems komen ook uit zijn koker denk ik. Net als Van Ginkel, Drommel en Propper. Iedere trainer legt wensen neer bij een TD, snap niet waarom iedereen zo op Schmidt afgeeft wat transfers betreft.

26 mei 2021 om 00:05

Dan ligt het probleem meer bij de scouting. Waar JdJ , toegegeven, ook lang verantwoordelijk voor is geweest. En waaruit de ultieme miskoop Bruma uit voortkwam. De link van Schmidt met Sangare heb ik trouwens gemist.

25 mei 2021 om 22:46

De afgelopen zomerse transferwindow kwam PSV met Gotze, Zahavi, Sangaré, Max en Mvogo...dat was toch ook al een behoorlijk transfergeluid? Gotze was zo ongeveer de grootste transfer naar een Nederlandse topclub van de afgelopen 25 jaar, die kwam met een hoop bombarie binnen. Dan vind ik om eerlijk te zijn een transfer van Luuk richting het oude nest nog wel meevallen. Overigens zou het dan wel mooi zijn dat Luuk de winnende scoort in de EK-finale, daar zou ik voor tekenen :D

25 mei 2021 om 22:52

Haha, ja, maar toen was het laat in de transferperiode. Bij mij is dat gevoel van zeuren om al die spelers nog wat blijven hangen (linksback, cv, middenvelder). Dat passieve is ook een groot kritiekpunt op De Jong van mij. Hij is er lekker vroeg bij!

25 mei 2021 om 23:03

Aaah, dan begrijp ik je beter. Erg goed dat PSV er mooi op tijd bij is inderdaad, het is top om eind juni de zaakjes wel goed voor elkaar te hebben voordat de Europese voorrondes weer gaan beginnen. Ik hoop dat PSV dit jaar naast Ajax in de CL actief gaat zijn. Alleen maar goed voor de concurrentiestrijd en het niveau in de Eredivisie. Ik zou het mooi vinden als Luuk terugkomt, die gaat PSV in Europa en de Eredivisie echt wel aan de goals helpen.

25 mei 2021 om 23:53

Zou top zijn als we na het absolute drama seizoen (+ 2e seizoenshelft het jaar ervoor) met Van Bommel, en het overgangsjaar onder Schmidt, eindelijk weer eens tegengewicht kunnen bieden. Straks worden de Ajax spelers nog lui - waren ze dit seizoen zelf al een beetje en dat kon ook makkelijk.

25 mei 2021 om 22:57

Ik snap John de Jong wel dat hij nu al druk bezig is met aankopen. De selectie moet er op tijd staan voor de voorronde CL. 2 jaar geleden tegen Basel waren ze bijvoorbeeld te laat met een goede verdediger wat ze toen nekte

25 mei 2021 om 23:41

Precies! Nu al heel snel met Ramalho, wat een tweebenig verdediger met ervaring, én een koopje is. En voor het eerst sinds zijn aanstelling zoemen er ook vroeg al allerlei transfergeruchten rond, dat vind ik toch een teken aan de wand want in de voetbalwereld blijft niets geheim. John de Jong heeft heel veel fouten gemaakt, maar als hij van al die fouten leert wordt hij gewoon een PSV waardige Technisch Manager. Dan ga ik verder ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dan noemen we het gewoon leergeld. Next up is de cursus verkopen, want Luckassen is bv nog steeds van PSV, evenals Bruma en Baumgartl, en tot nu toe heeft hij spelers die PSV wil lozen zwaar onder de marktwaarde verkocht. Als je dan kijkt wat Ajax bv nog voor Marin en Magallan krijgt... daar ben ik best jaloers op.

25 mei 2021 om 23:45

Voor spelers als Bruma en Doan is er nu genoeg interesse na hun jaar bij Olympiakos en Bielefield, dus ik verwacht dat beide wel worden verkocht. Baumgartl zal wel een uitdaging worden, maar verlies hierin is onvermijdelijk. Trouwens Ajax heeft Marin en Magallan niet verkocht, maar verhuurd. Die zullen beide ook met verlies worden verkocht of opnieuw verhuurd.

26 mei 2021 om 00:02

Oh, ik dacht dat ik al transfersommen gelezen had betreffende de Ajax spelers. Excuus. Ik vind een beetje verlies op Baumgartl en Bruma ook niet zo erg. Dat zijn enorme misperen geweest die je normaliter nooit 2x in één seizoen hebt. Normaal zelfs maar eens in de 5 jaar ofzo. Zoveel geld en dan zo slecht komt echt weinig voor. Ik doel meer op het niet verkopen van Luckassen, en de transfersommen voor Hendrix en Zoet die erg laag uitvielen. Lammers vind ik net kunnen, evenals Bergwijn waar ik ook meer van had verwacht. Zo los lijkt het niet zo erg, maar als je de gemiste miljoenen en tonnen bij elkaar optelt kom je toch op een bedrag uit waarvan je een basisspeler kunt kopen.

26 mei 2021 om 07:08

@andres

Marin is niet verkocht?

Die jongen is dit seizoen verhuurd met een verplichte optie tot koop van 9.5-10 miljoen.

Ken je feiten.

26 mei 2021 om 11:11

grasveld.

Feiten? Feit is dat Marin, op dit moment, verhuurd is toch? Dus Andres heeft gelijk, niet?

Gaan Zahavi en Malen weg dan? Anders lijkt het mij vrij zinloos. Willems wil neem ik aan geen 2de linksback zijn bij PSV, dus lijkt mij ook niet zo reeël. PSV kan volgens mij beter investeren in verdedigers (cv’s en een rechtsback) en nog 2 middenvelders.

Ik was altijd een aanhanger van Luuk in zijn PSV tijd. Zijn sterktes zijn duidelijk. Zijn waarde voor het team destijds ook. Maar toch, toen hij weg ging werd door critici juist zijn aanwezigheid als oorzaak genoemd van het matige spel. Met Luuk in de basis ben je namelijk geneigd om de lange bal te spelen en beter zou PSV af zijn met snelle behendige aanvallers. Nu zit ik 2 seizoenen (eigenlijk 1.5) te kijken naar een behoorlijk falende voorhoede en zijn we zonder Luuk ook niet veel wijzer geworden. Maar Luuk terughalen terwijl je met afjagende aanvallers speelt in een 424 systeem? die kan ik toch echt niet rijmen. Luuk is wel in staat het voortouw te nemen, maar als ik CV zou zijn, dan waagde ik bij het druk zetten toch wel om m uit te kappen en een mannetje meer op het middenveld te creeëren.

25 mei 2021 om 22:32

Dat dacht Ten Hag ook toen hij Frenkie tegenover Luuk zette. Onderschat niet hoeveel verdedigende arbeid hij levert, hij is van origine ook een 10 geloof ik. En met zijn fysiek en kopkracht zal hij in de eredivisie domineren.

25 mei 2021 om 22:51

Ja maar sinds die wedstrijd tegen Frenkie, onderschat niemand Luuk's druk zettende kwaliteiten....behalve ik blijkbaar Grapke. Ik zag ook vaak dat Luuk de beroerdste niet was om mee te verdedigen. Afgezien van het feit of het Luuk moet zijn, we kunnen wel wat kopkracht en duelkracht in dit team gebruiken. Hoeveel kopgoals heeft PSV dit seizoen gemaakt? Zonder onderbouwing lijkt het me minder dan in de jaren met Luuk de Jong. Een beetje gif kunnen we ook gebruiken. Want deze selectie is wel heel lief. Maar of ik dan voor de Jong zou gaan...denk t niet.

25 mei 2021 om 23:08

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het slechte veldspel meer aan ons wonderduo Rosario en Hendrix lag. Daar kun je misschien ook maar beter de bal hoog overheen spelen haha. Gelukkig hadden we ook Angelino, met zulke voorzetten is Luuk gewoon ideaal. Max heeft ook een goede, en Willems ook. Dus denk dat met een écht middenveld het voetbal, ook met Luuk, er alleen maar op vooruit gaat.

25 mei 2021 om 23:21

Met het middenveld van afgelopen seizoen waren we maar wat blij geweest met de lange bal, waarna we balbezit zouden kunnen houden. Type Luuk zou wel wat variatie kunnen brengen.

Moeilijke keuze voor Luuk lijkt mij. Teruggaan is toch soort bevestigen dan je echt niet structureel hebt kunnen slagen in de topcompetities. Heeft een legendarische week gehad vorig jaar, maar verder toch wel te weinig laten zien tot op heden om echt van een structureel succes te spreken.

Nu moet ik toegeven dat hij wel echt pech heeft met zijn concurrent. Dat kan zomaar een waanzinnige spits worden. Als een club komt voor El-Nesyri, dan zou ik lekker blijven zitten als ik Luuk was.

Luuk de Jong natuurlijk een held in Eindhoven, maar ook ruim een seizoen niet gepresteerd. Dus benieuwd hoe die terug zou keren. En wat doen ze dan met Zahavi. Want zou niet met beide gaan spelen. Eerder wat meer beweging er om heen.

Allebei goede spelers met meerwaarde, maar ik mag wel hopen dat ze een paar posities openlaten voor eigen jeugd of jongere aankopen, want anders blijft er weinig restwaarde in de selectie over straks.

2 goaltjesdief, Zahavi en de Jong, het zou een goeie aankoop zijn, maar ik denk persoonlijk niet dat dit een echt goed duo is, kan het fout hebben, maar snelheid is denk ik wat je hebben naast Zahavi..

Dit zou fantastisch zijn, ik ga duimen

Psv heeft in mijn ogen de verkeerde spelers op t oog. Ervaring is belangrijk maar doorslaan is ook niet nodig. Die gaan met Mvogo-Max-Boscagli-Ramalho-Teze-propper-willems-Van Ginkel-gotze-Zahavi-Luuk spelen ofzo? Gaat wel meedoen om t kampioenschap dan maar of je ajax ook voor blijft weet ik zo 1,2,3 niet

25 mei 2021 om 22:41

Uiteindelijk moet je niet alleen in de diepte maar ook in de breedte investeren. Luuk is een garantie voor goals in de eredivisie, zeker met Max die de ballen panklaar op t hoofd legt. Fantastische aankoop, ik juich t enorm toe. Kan voor PSV dezelfde waarde hebben als Tadic voor Ajax heeft

Het blijft de Telegraaf lijkt me sterk dat PSV echt werk van de 2 gaat maken

Het voordeel van Luuk is wel dat je dan een extra oplossing hebt als je onder druk staat of er niet goed doorkomt: de lange bal.
Nu moest PSV er telkens combinerend komen en dat is toch makkelijker verdedigen dan als je kunt variëren tussen combineren en lange bal.

Ik kan me vergissen natuurlijk, maar van wat ik van PSV gezien heb zou ik zeggen dat ze vrijwel niet over de zijkanten spelen. Het is vnl diepte of half spaces zoeken. Of De Jong daarvoor geschikt is betwijfel ik. Eventueel kan je wel 4-4-2 met lange ballen op De Jong spelen, zoals Ten Hag met Haller bij Utrecht deed.

25 mei 2021 om 22:43

Dit dus voor de nieuwe manier van spelen die ze voor ogen hebben is de Jong totaal ongeschikt en verder mag ik toch niet hopen op 1 voorhoede de Jong en zahavi. Niet complementair, 0 diepgang en weinig technisch vernuft + 0 restwaarde.

25 mei 2021 om 23:04

Met Max en Dumfries spelen ze wel over de zijkanten, zij hebben samen aardig wat assists verzorgd. Met een kopsterke spits kan het aantal assists nog een stuk hoger komen te liggen.

Als dit gebeurt verlies ik ook m'n vertrouwen in jdj. Eerst alle heisa en moeite om schmidt aan te trekken met de idee anders te willen gaan voetballen (aantrekkelijker). Transfers doen om dit te kunnen bewerkstelligen en dan de Jong weer willen aantrekken die juist totaal niet geschikt is voor het spel dat ze begin vorig jaar voor ogen hadden. Waar hebben al die transfers dan voor plaatsgevonden als je toch weer terugvalt in oude gedachtes? 0 creativiteit en dan staan ze dus ook niet 100% achter hun eerste idee. Waar was afgelopen seizoen dan voor nodig? 1 ding zeker de Jong kan absoluut niet in een 2 spitsen systeem functioneren.

25 mei 2021 om 22:53

Als ik dit lees dan denk ik ook weer, dat het niet heel creatief is. De Jong is echter wel een goede speler maar in het huidige systeem zie ik er niks in, dat ben ik volledig met je eens. Ik vind ook dat PSV wel wat meer in mag zetten op het aantrekken van jonge talenten want dat is wel iets wat ik mis de afgelopen jaren. Er worden weinig transfers gedaan waarbij spelers echt het dubbele waard worden. Toch denk ik dat met de huidige namen die genoemd worden PSV al best een aardig elftal op kan zetten.

Drommel
Teze/aankoop
Ramalho
Boscagli
Max
Sangare
Propper
Madueke
Gotze
Gakpo
de Jong
25 mei 2021 om 23:01

Zeker het probleem dit seizoen was vooral het middenveld en de breedte in de selectie. Aanval basis is gwn al goed en zie dat liever aangevuld worden met een talent dan de Jong. Willems zou wel een goede zijn. Kan met max worden afgewisseld en kan op het middenveld. De Jong nu niet aan beginnen dan kunnen alle revolutionaire plannen weer overboord. Zie het al voor me de Jong die steeds wordt diepgestuurd met zijn snelheid

25 mei 2021 om 23:05

Ik ben echt een fan van Willems maar vind het wel onbegrijpelijk dat hij op deze leeftijd voor deze overstap staat, gezien zijn talent. Ik zou graag zien dat hij terugkomt, maar ik zie Willems en Max niet zitten dat zijn gewoon linksbacks en die zitten elkaar in de weg.

de Jong graag! Mits Zahavi vertrekt of genoegen neemt met de bank. Groot fan van Willems, maar omschakelen duurt bij hem altijd 1 minuut. Heeft bij PSV volgens mij ook nooit een seizoen gespeeld waar hij niet een paar maanden afwezig was. Ik ken Mwene niet maar een speler die op beide backposities kan spelen lijkt mij perfect met het oog op de ontwikkelingen van Sambo en Oppegard.

Jetro zou wel een dure back-up zijn, maar dan heb je wel een behoorlijke bezetting.
Psv is mogelijk leuk bezig op de transfermarkt. Misschien maken ze de gok om voor CL kwalificatie te gaan. Belangrijk is dat het verdedigend dan goed staat. Zou een mooie uitgaande transfer van Dumfries ook mooi vinden.
En hopelijk krijgen ze wat brandhout gesleten (Baumgartl, Rosario (leuke prijs), Romero en die linksbuiten die in Griekenland speelt.

Ik zou het echt ongelooflijk belachelijk vinden als hij nu alweer besluit om terug te keren. Blijf eens lekker in het buitenland en maak het daar eens waar. PSV is ook weer creatief tot en met. Van Ginkel en De Jong, what else is new.

Willems zou ik per direct voor tekenen, Max was op het begin natuurlijk goed maar leek steeds slechter te worden, Willems is in mijn ogen een betere LB, helemaal verdedigend. Luuk zou ik toch liever niet terug in Eindhoven zien, was destijds scorend natuurlijk kei belangrijk voor PSV maar het PSV onder Schmidt wilt voetballen, daar past Luuk toch helemaal niet in? Bij Luuk moeten de ballen naar voren gepompt worden en op het hoofd, niet in de voeten, dat is niet het voetbal wat PSV op dit moment speelt. Zie liever (als Malen inderdaad weggaat) een soort spits als Malen wie met de bal aan de voet erg sterk is.

25 mei 2021 om 22:57

Het lijkt er op dat ze op 2 gedachtes hinken de oude succesformule of doorzetten op de ingezette weg om anders te gaan voetballen. Hoop toch niet dat ze na 1 jaar alweer terugkrabbelen om een nieuwe manier van voetballen in de club te krijgen, dat kost logischerwijs tijd.

Neeeee. Ik was zo blij toen deze gast eindelijk weg ging en nu komt hij weer terug? Ja hij kan aardige cijfers overleggen bij PSV maar het blijft gewoon een super slechte spits. Die ambities om bij de top 32 van Europa te horen kun je met deze transfer in ieder geval definitief gedag zeggen.

25 mei 2021 om 23:48

Wat heb jij toch tegen Luuk de Jong? In Luuks laatste vier seizoenen behoorde PSV maar liefst drie keer tot de beste 32 van Europa. En alle drie de keren had hij daar een belangrijk aandeel in. En sinds hij weg is lijkt het nergens meer op. En nu wil je dus zeggen dat de terugkeer van De Jong zou betekenen dat PSV de ambities om bij de beste 32 van Europa te horen definitief gedag kan zeggen? Dat is de wereld op zijn kop

26 mei 2021 om 00:03

Luuk de Jong kan er echt niks van hoor. Heb je enig idee hoeveel kansen die man verprutst? Hij is traag en kan niet voetballen, wat betekent dat je het hele spel weer op hem zou moeten afstemmen. Met de Jong gaat PSV er gewoon op achteruit.

26 mei 2021 om 00:11

Malen heeft dit seizoen ook gigantisch veel kansen verprutst. Betekent ook niet gelijk dat hij er niks van kan. Wel eens hoor dat De Jong met zijn voeten geen geweldenaar is, maar is toch heerlijk om een geweldige kopper in je elftal te hebben. In de Champions League van 18/19 had De Jong meest gewonnen kopduels van alle spelers en jaar later besliste hij al koppend de EL. Het hoofd van De Jong is een gigantisch wapen als je hem goed gebruikt, ook op het hoogste niveau. Je hoeft niet je hele speelstijl op hem af te stemmen, maar twee hoogstaande backs die hem van een voorzet kunnen voorzien is al genoeg om hem goed te laten renderen. En met Max en een nieuwe rechtsback zie ik dat wel voor me

26 mei 2021 om 11:18

Benzema

Vind over het algemeen dat er terecht kritiek is op Luuk de Jong, zijn beperkingen zijn bekend. Maar zijn kwaliteiten volgens mij ook. En als PSV er met De Jong er zover op achteruit zou gaan dat ze weer op het niveau belanden waar ze zaten in de vijf seizoenen dat Luuk voor PSV speelde (drie keer kampioen in vijf seizoenen), dan zie ik PSV heel graag achteruit gaan ja.

Luuk is een goede spits maar ik zou hier niet aan beginnen als PSV zijnde. Dan moet PSV weer lange halen voetbal spelen met alleen maar lange ballen op Luuk de Jong. Die periode is voorbij ook denk ik dat Zahavi er gewoon 25 in kan schieten volgend seizoen, als Malen weggaat heb je Madueke als goede opvolger niet aan beginnen zou ik zeggen. Willems als backup voor Max zou ik wel prima vinden.

Sja hoewel ik nooit fan van Luuk ben geweest, is hij toch erg belangrijk voor Psv geweest. Ik vraag me alleen af waarom Luuk terug zou komen en waarom Psv interesse toont wanneer je Zahavi, misschien zelfs een betere spits, hebt rondlopen. Met het hoofd is Luuk wereldklasse, voor de rest toch niet zo? Overigens niet vervelend bedoeld hoor, maar hij heeft geen snelheid en kan geen man passeren. Heeft niet de killerinstinct zoals Huntelaar die wel had/heeft, maar is bij een vertrek van Zahavi wel meteen de beste optie voor Psv. Echter zou ik me als Psv zijnde richten op buitenspelers. Leuk dat Zahavi en misschien Luuk er straks staan, maar die ballen moeten wel komen. Overigens hebben wij in Amsterdam een held met de naam Siem de Jong. Die jongen kan nooit meer stuk bij de fans, maar zijn terugkeer viel enorm tegen.

PSV heeft ook die Romero nog volgens mij... gaan ze daar mee doen? Is die afgeschreven of krijgt ie nog een kans?

Na 3 mislukte buitenlandse avonturen is een terugkeer naar de Eredivisie een serieuze optie. Buiten de EL finale eigenlijk een superdun bij Sevilla. Wel benieuwd welk prijskaartje er om zijn nek hangt.

26 mei 2021 om 00:19

Eh, wat?

Het is nog maar een paar jaar geleden dat Luuk de Jong z'n basisplaats bij PSV kwijtraakte en daarna voor een habbekrats naar Mexico leek te gaan verkassen.

Toen ging hij naar Sevilla. Hij speelde daar in twee jaar tijd 94 (!) wedstrijden, werd twee keer vierde in La Liga, scoorde twee keer in een gewonnen EL-finale, en er was in die hele periode maar één interland waarin hij niet in actie kwam.

En dat noem jij een mislukt avontuur?

26 mei 2021 om 05:00

Hij scoorde nauwelijks in die 94 wedstrijden als spits. Je gaat weinig spitsen vinden met een slechter ratio.

En dat noem jij geen gefaald avontuur?

26 mei 2021 om 08:21

Ik vind het ook een mislukt avontuur. Je kan niet met één goede wedstrijd 2 slechte jaren goedpraten. Luuk de Jong heeft 94 wedstrijden (4843 minuten) gespeeld waarin hij 19 goals en 5 assist heeft geleverd. Dat is 1 goal per 255 minuten, dat is ronduit matig voor een spits van een subtopper. Ook doe je alsof 94 wedstrijden heel indrukwekkend is, maar in feite speelt hij gemiddeld 51 minuten per wedstrijd.

26 mei 2021 om 10:09

Scorebordjournalistiek. Als hij het zo slecht heeft gedaan, hoe komt hij dan in twee jaar tijd aan 94 wedstrijden? En waarom heeft hij dan al die tijd vrijwel geen interland gemist? Zijn de trainers die hem maar op blijven stellen achterlijk?
Omdat zijn voetballende kwaliteiten beperkt zijn en er seizoenen zijn geweest waarin hij heel veel scoorde, wordt vaak gedacht dat scoren het enige is wat De Jong kan. Maar dat is onzin. Waar hij in zijn PSV-tijd voornamelijk in uitblinkte is het opknappen van het vuile werk voor de technische spelers om hem heen. Harde hoge ballen naar voren opvangen en vasthouden, de vleugelaanvallers wegsturen, steeds twee verdedigers tegelijk bezig houden. Ik weet zeker dat iemand als Depay het heerlijk vindt om De Jong in de spits te hebben staan.

PSV moet wel echter kan dit wel fataal worden voor PSV als ze weer geen champions League halen en geen kampioen worden. Max, Zahavi, Gotze en de Jong zijn gigantische miljoenen salarissen. Als je het mij vraagt speelt PSV alles of niets en het kan goed lopen maar ook flink terugvallen als het mis gaat.

26 mei 2021 om 00:06

Dat van die "gigantische salarissen" valt wel mee. Voor zover ik weet krijgen Zahavi en Gotze twee miljoen plus bonussen, maar ze zijn dus transfervrij gekomen. Had je wel voor ze moeten betalen, dan was je waarschijnlijk een veelvoud van dat jaarsalaris kwijt geweest.

Uiteraard zijn het vooralsnog vooral een hoop geruchten en vage avances, maar het zou wel wat zijn als volgend seizoen ineens Van Ginkel, Propper, De Jong en Willems weer rondlopen bij Psv... Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die echt allemaal terug gaan komen, maar wie weet...het zou op z'n minst interessant zijn om een mix van die spelers en het huidige PSV op één veld te zien...

26 mei 2021 om 00:02

Wat mij betreft komt ook Arias terug als vervanger voor Dumfries. Ben niet per definitie voorstander van het terughalen van spelers maar als ze een echte kwaliteitsimpuls geven zou ik het altijd doen

Ah de Feyenoord methode. In het buitenland gefaalde spelers terug halen. Garantie voor succes…

Dit moet PSV niet willen. Hij heeft het bij PSV een tijdje goed gedaan, maar had ook een periode waar die er niks meer van bakte en zelfs voorbij werd gestreefd door Locadia. En met zijn huidige vorm is het niet zo dat je een veelscorende spits binnen gaat halen. Enorme risico en ook een afbreuk aan de opgebouwde krediet. Er zal voor dat geld wat je aan hem gaat besteden echt wel betere opties zijn.

26 mei 2021 om 06:23

Maar tadic en blind hebben helemaal niet gefaald in het buitenland

Als Newcastle Willems terug wil zien dan gaat ie daar heen. Hij is zeer geliefd geworden daar in die korte tijd dat hij daar zat. En luuk, sorry die zie ik nu echt niet terugkeren naar psv. Grootste kans op een terugkeer denk ik aan Willems.

Soms heb je spelers die moeten gewoon alleen in Nederland blijven voetballen.Luuk heeft in het buitenland nooit echt een voet aan de grond gekregen.
Hij heeft natuurlijk zijn bijdrage gelevert in het seizoen dat ze de Europa league wonnen maar zijn avonturen in het Duitsland waren ook niet echt succesvol en om de spanning enigzins spannend te houden kan hij hier tenminste zorgen dat er meerdere clubs vechten voor de titel in de Eredivisie.
Die Youssef En Nesry had alleen zijn 1ste seizoen bij Sevilla wat aanpassingproblemen maar als je ziet wat voor namen bij Sevilla spelen past Luuk daar ook totaal niet die spelers hebben allemaal al meerdere successen gekend bij hun vorige clubs.Luuk heeft alleen in onze mickymouse competitie iets kunnen betekenen.

Waarom zou je Willems vastleggen als Max nog blijft? Max is een jongere en betere versie van een LB. En daarnaast geloof ik niet dat Luuk de Jong terug komt naar Psv. Ten eerste denk ik niet dat PSV zijn salaris kan betalen en denk zelf ook niet dat De Jong het wil. Die wil nog een paar jaar in het buitenland voetballen.

26 mei 2021 om 11:26

"waarom zou je Willems vastleggen als Max nog blijft? "

Omdat PSV een seizoen speelt met een heleboel wedstrijden en je niet een selectie met elf spelers hebt maar eentje met 24+. En het verstandig is om zo goed mogeljike backups te hebben. Sowieso, concurrentie maakt Max ook weer beter. PSV is een topclub en het is evident goed om ook hele sterke backups te hebben om blessures, corona aanvallen, schorsingen en vormverlies te kunnen handelen.
Daarnaast, dit gaat niet over het halen van een dure speler die voor veel geld binnen gehaald wordt. Willems heeft zichzelf aangeboden. Transfervrij. Dus je hoeft hem ook niet een topsalaris te betalen.

Vraag aan jou. Wat zou erop tegen zijn precies? PSV wil toch een sterke selectie, dus waarom zouden ze dit dan niet doen?

26 mei 2021 om 12:16

Akooord. In dát geval, dan staat het Willems natuurlijk vooledig vrij om elders emplooi te zoeken en vinden. Ik lees ook dat er interesse was van Newcastle. Wie weet willen ze hem daar hebben met beloftes van een basisplek.
Maar onder de door mij geschetste omstandigheden zie ik niet goed hoe PSV daar ooit slechter van zou kunnen worden.

26 mei 2021 om 13:47

Als Willems genoegen zou nemen met een rol op het 2e plan bij Psv, waarom zou hij dan niet verlengen bij Freiburg?

26 mei 2021 om 14:43

Freiburg? Frankfurt! Hij heeft de aanbieding die hij van Frankfurt heeft gekregen naast zich neergelegd. Daarover zei hij zelf het volgende:

" 'een van de belangrijkste redenen is dat ik het gevoel heb dat ik klaar ben voor een nieuwe uitdaging. Ik wil iedereen uit de grond van mijn hart bedanken: de spelers, teamgenoten, medische staf en niet te vergeten de fans. Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke en leerzame jaren.'"

Voor wat het waard is dan maar, .... Anyway, hij heeft zichzelf, zegt men, aangeboden bij Psv. Dus onder die voorwaarden en de kaders die ikschetste zou ik het als PSV zijnde wel doen. Maar als hij elders betere aanbiedingen heeft, ja dan moet hij natuurljik daarvoor gaan, datis helder.

Als max een goed ek draait dan zou Willems de beste vervanger mogelijk zijn met de beperkte financiële mogelijkheden die we hebben.luuk is een held maar daar zou ik niet aan beginnen.Als malen verkocht word moet je gewoon een nieuwe aanvaller halen die waarde kan creëeren.

De interesse van Nufc was volgens mij wederzijds met Willems. Dus hopelijk komen ze eruit. En waarom zou hij als backup moeten fungeren achter Max, dat is toch niet aantrekkelijk ? Laat Luuk maar terugkeren naar de Eredivisie, dat is zijn niveau, dat weet hij na 3 verschillende buitenlandse reisjes ook wel.

Dat word een groot fiasco... Al die oude spelers terug halen... Kapitaalvernietiging!!

Waarom zou psv een gedaagde concurrent zijn voor de titel met L. de Jong erbij?

Vergeet niet dat hij ook alweer een paar jaar ouder is, daarbij vertrekt je belangrijkste spits waarschijnlijk.
Middenveld is maar te zien of Gotze blijft, dan heb je Gakpo nog over op het middenveld. van Ginkel en Propper is weinig van te zeggen aangezien die laatste tijd gewoon weinig/niet hebben gespeeld. Verder heb je op het middenveld niets.

Verdedigend heb je Max, die niet kan verdedigen, overigens wel heel goed kan aanvallen. Teze zie ik al "standaard" verdediger, niets speciaals. Boscagli doet het prima. en je moet nog maar eens zien hoe die nieuwe speler gaat aarden. Daarbij weet ik ook niet welke keeper het gaat worden.

26 mei 2021 om 11:31

"waarom zou psv een gedaagde concurrent zijn voor de titel met L. de Jong erbij?"

PSV is al een gedaagde concurrent. Met Luuk erbij zou dat alleen nog maar meer kunnen worden.

"daarbij vertrekt je belangrijkste spits waarschijnlijk."
Klopt ja, ik ga er ook vanuit dat Malen weggaat. Met dat geld dat PSV dan voor hem vangt, gaat PSV een vervanger voor Malen halen die er direct kan staan. De Jong is dus niet de vervanger voor Malen.

" Verder heb je op het middenveld niets."
Doordat PSV bezig is met het aantrekken van Cv's, enramalhoal binnen is, kun jij ervan uitgaan dat Boscagli ook op het middenveld gaat spelen als creatieve midenvelder. Daarnaast zal ook Ledezma terugkeren van zijn blessure.

"teze zie ik al "standaard" verdediger, niets speciaals."

Teze heeft een doorbraak seizoen achter de rug en is nu al de beste CV van PSV van het afgelopen seizoen. Maar nogmaals, PSV gaat nieuwe Cv's halen. Teze zal zeer waarschijnlijk als RB verder gebruikt worden. Dat Max 'niet kan verdedigen' is onzin. Hij wordt niet al jaren daar neergezet, ook in Duitsland, als hij dat niet zou kunnen.

26 mei 2021 om 12:18

@constant Kante, "psv is nu al een gedaagde concurrent" Besef je: 16 punten, veel minder doelsaldo. "doordat PSV bezig is met het aantrekken van Cv's" .... " Uitgaan dat Boscagli ook op het middenveld gaat spelen als creatieve middenvelder". Boscagli komt voor het middenveld snelheid in zijn balbehandeling tekort. een lekkere pass alleen gaat je nergens brengen. En waar denk je dat PSV het geld heeft om die Cv's aan te trekken. Voor 2,5 miljoen kan je niet uitgaan dat je een verdediger hebt die het verschil gaat maken. Daarbij moeten ze eerst verkopen om wat meer uit te kunnen geven. En ik denk dat ze niet echt het seizoen hebben gehad om mega bedragen te krijgen voor spelers. "en is nu al de beste CV van Psv" zegt dat iets over hem? of over de rest van de verdedigers? Je vind Max goed (die mening deel ik niet) en Dumfries is aanvoerder, dat zal niet zijn als hij als 1 van de mindere word gezien. En toch krijg je 35 doelpunten tegen. Dat is Ruim 1 doelpunt per wedstrijd, ongelofelijk veel voor een club die jij ziet als "concurrent". "dat Max niet kan verdedigen is onzin. Hij wordt niet al jaren daar neergezet, ook in Duitsland, als hij dat niet zou kunnen" . Hij word daar neergezet omdat zijn pass/schot subliem is. Hij word ook vooral aanvallen gebruikt. Opkomende back. Maar bijvoorbeeld tegen Ajax (nog wel meer wedstrijden) zie je gewoon dat hij verdedigend echt niet goed is, en veel duels verliest. Hij komt verdedigend echt wel tekort als je naar de top wil. Edit: Je zegt dat psv met het geld dat ze ontvangen voor Malen een nieuwe spits halen die er meteen staat. Maar heb je in de gaten dat psv nog niet verzekerd is van CL, dat ze al paar jaar geen kampioen meer zijn geworden, geen beker hebben gewonnen, geen goede Europese reeks hebben neergezet. Waarom zou het voor een goede spits intessant zijn om naar Einhoven te verkassen?

26 mei 2021 om 12:46

"@constant Kante, "psv is nu al een gedaagde concurrent" Besef je: 16 punten, veel minder doelsaldo." Ja? Volgend seizoen begint iedereen toch op nul? Ajax moet alle goals en alle punten ook gewoon nogmaals eerst binnenhalen. Zie niet in hoe dit met komend seizoen te maken heeft. "boscagli komt voor het middenveld snelheid in zijn balbehandeling tekort. " De wedstrijden die ik van hem zag op die [positie was hij een verademing, verdeelde hij het spel perfect en was met zijn handelingsnelheid weinig mis. "en waar denk je dat PSV het geld heeft om die Cv's aan te trekken. Voor 2,5 miljoen kan je niet uitgaan dat je een verdediger hebt die het verschil gaat maken. " Waar? In kas, bij de bank, of via de normale en gangbare financieringsmanieren die bij PSV en alle andere Bvo's van enig kaliber gangbaar is. Als je ervan uitgaat dat PSV krap bij kas zit en geen geld heeft om investeringen te doen, dan vrees ik dat je een onjuist beeld hebt van de financiã«le mogelijkheden van Psv. Die reizen niet tot aan de hemel, maar PSV is gewoon in staat om een goede CV binnen te halen, naast deze Ramalho. Want 2,5 miljoen is inderdaad niet veel. Dus PSV haalt naast hem nog een speler voor die positie. "en toch krijg je 35 doelpunten tegen. Dat is Ruim 1 doelpunt per wedstrijd, ongelofelijk veel voor een club die jij ziet als "concurrent"." Hier heb je een goed punt. PSV kreeg teveel goals tegen dit seizoen. Daar moet wat aan gebeuren. Vandaar ook mijn opmerking dat PSV Cv's gaat aantrekken. Alle 35 goals toeschrijven aan het feit dat Max niet kan verdedigen vind ik iets te frivool. Met nieuwe Cv's kan die 35 goals tegen drastisch omlaag. "edit: Je zegt dat psv met het geld dat ze ontvangen voor Malen een nieuwe spits halen die er meteen staat. Maar heb je in de gaten dat psv nog niet verzekerd is van CL, dat ze al paar jaar geen kampioen meer zijn geworden, geen beker hebben gewonnen, geen goede Europese reeks hebben neergezet." Yep. Ik heb dat in de gaten. Maar ik die niet in wat dit met de mogelijkheid van PSV om met het geld van Malen een goede vervanger te halen te maken heeft eigenlijk. "waarom zou het voor een goede spits intessant zijn om naar Einhoven te verkassen?" Oooooh, dã¡t bedoel je. Haha, okay, nou dat is eigenlijk bijzonder simpel. Ik zie dat jij supporter bent van Ajax. Dan snap ik wel dat het voor jou ondenkbaar en onmogelijk zou zijn om PSV te zien als een topclub met ambitie, een uitstekende reputatie in Nederland én in Europa, over inmiddels alweer vier decennia, die voor spelers op diverse vlakken zowel sportief als financieel aantrekkelijk kan zijn. Terwijl de praktijk leert dat dit voor spelers wel degelijk het geval kan zijn. Sterker, zelfs voormalige Ajaxspelers hebben in Eindhoven een warm en zeer succesvol huis gevonden en een club van formaat. Dus op zich maak ik me echt geen zorgen over de aantrekkingskracht van topclub Psv. Het staat je verder vrij om laatdunkend of negatief te doen over PSV hoor, maar verwijt anderen niet dat ze in dat opzicht een iets andere visie erop na houden. PSV is meer dan aantrekkelijk voor een heleboel capabele en kwalitatief sterke spelers. Je hoeft je echt geen enkele zorgen te maken wat dat betreft. Ajax gaat het komend seizoen én de jaren daarna gewoon weer heel erg moeilijk krijgen. Zoals dat gedurende jouw leven ook al het geval was. Daarnaast, Eindhoven is als stad niet heel spannend nee. Maar dan gaan ze toch lekker in Amsterdam wonen of zo? Doen er wel meer. Geen probleem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren