Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona denkt aan twee voormalig Eredivisionisten op linksbackpositie’

Laatste update:

Barcelona is naarstig op zoek naar een nieuwe linksback. De Catalanen willen het eerste elftal komende zomer verjongen en houden volgens Sport rekening met het vertrek van Jordi Alba. Tegelijkertijd heeft Barcelona een lijst met mogelijke versterkingen voor linksachterpositie opgesteld, waar Robin Gosens van Atalanta en Angeliño van RB Leipzig op staan.

Alba geldt al negen seizoenen als de vaste linkervleugelverdediger van Barcelona en ook dit seizoen was de Spaans international een vaste waarde onder Ronald Koeman. De slechte resultaten van dit seizoen zouden Alba kunnen motiveren om komende zomer het Camp Nou te verlaten, zo schrijft Sport. Bovendien zou Barcelona alleen verder willen met Alba als hij akkoord gaat met een aanzienlijke salarisverlaging. Indien hij daar geen trek in heeft, wordt hij op de markt gebracht. Verder wil Barça ook afscheid nemen van Junior Firpo, die te licht is bevonden.

Robin Gosens

Gosens wordt in Barcelona naar verluidt gezien als 'de perfecte linkervleugelverdediger'. De voormalig speler van Vitesse, FC Dordrecht en Heracles Almelo kende een ijzersterk seizoen bij Atalanta en wordt daarvoor beloond met een plek in de EK-selectie van Duitsland. Gosens zou uitstekend passen in het systeem van Koeman met vijf verdedigers, daar Atalanta een vergelijkbare tactiek hanteert. Eerder vroegen de Italianen veertig miljoen euro voor Gosens, maar Barcelona hoopt daar komende zomer een flinke hap vanaf te halen. De linksback ligt nog maar één seizoen vast en Atalanta zal een transfervrij vertrek willen voorkomen.

Daarnaast denkt Barcelona ook aan voormalig PSV'er Angeliño. De 24-jarige Spanjaard, die niet meegaat naar het EK, werd afgelopen zomer door RB Leipzig voor achttien miljoen euro overgenomen van Manchester City. Volgens Sport ligt zijn vanafprijs rond de dertig miljoen euro. Verder kijkt Barcelona ook naar José Gayá. De linksback van Valencia concurreert op het EK met Alba om een basisplaats in het Spaanse elftal en geldt als de goedkoopste optie van de drie. Valencia wil gezien de grote financiële problemen bij de club meewerken aan een transfer van de 25-jarige vleugelverdediger.

Wie is de beste optie voor Barcelona op de linksbackpositie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit doorgaat, is het einde nabij. Gosens doet het leuk, maar is niet het niveau dat je terug naar de top gaat brengen. Daarnaast heb ik heel erg mijn twijfels bij de kwaliteiten van de Atalanta selectie. Ze worden perfect gescout en renderen allemaal fantastisch in het systeem van Gasperini maar dat maakt het niet meteen goede voetballers. Of ze dan ook elders renderen, is altijd maar zeer de vraag. We hebben ook meer dan genoeg voorbeelden dat dit echt geen zekerheid is: Papu Gomez bij Sevilla, De Roon bij Middlesbrough, Hateboer bij het Nederlands elftal. Brandt hier nu niet je vingers aan Barcelona! Ik vind de andere opties, Angelino en Gaya, veel betere en logischere keuzes.

24 mei 2021 om 20:43

Besef je wel dat er geen geld is voor Barcelona waardige aankopen? Dus dat er zeer waarschijnlijk geen spelers komen die Barcelona gaan versterken.

24 mei 2021 om 20:50

Dat gaan we toch niet menen? Laurens de bock is denk ik ook transfervrij.

24 mei 2021 om 21:03

jetro wordt puur naar voor geschoven omdat het een Nederander is... De chauvinistisch pet moet eens af. als je dan namen naar voren schuif doe het dan beetje realisitisch of iemand die je daadwerkelijk goed genoeg vind, en Willems die geen beuk in een pak boter slaat bij Frankfurt moet Barca ff help, man man man.

24 mei 2021 om 22:23

@De Toekomst, waar vraag ik dan om een aankoop van 100 miljoen? Ik ben van mening dat je beter niet kunt kopen, dan verkeerd kopen. Kijk naar jongens als Firpo, Braithwaite, pjanic, Neto, Umtiti en Matheus Fernandes. Aankopen die je niet beter maken en nu een probleem vormen: hoe kom je van ze af? Dan kun je beter wachten, sparen en goed scouten tot een waardevolle aankoop wel mogelijk is. Daarnaast is Gaya ook niet duur deze zomer. Valencia heeft ook enorme financiele problemen en zijn bereid mee te werken aan een transfer. Dan kun je beter tot het gaatje gaan tot je een echt goede speler hebt dan weer een halve bak aankoop.

24 mei 2021 om 23:54

Maurootje en Lierse, ik had beter van jullie verwacht, het lijkt me toch duidelijk dat Hangover in deze sarcastisch is...

24 mei 2021 om 20:49

Goossens zit bij de Duitse EK-selectie. Daar zit je niet zomaar bij. Laten we het EK eens afwachten en beoordelen hoe hij het daar doet. Bij Atalanta doet hij het erg goed. De grote vraag is m.i. vooral wie de trainer is en welk systeem hij zal hanteren. Want in een verdediging met 4 man vind ik Goossens weer minder dan in een systeem met 5 verdedigers.

24 mei 2021 om 21:54

Wat een onzin, De Roon heeft bij Middlesbrough meer dan prima gedaan. Heeft alles gespeeld en heeft nog zelfs gescoord tegen City. Dat Middlesbrough zelf geen succes was dat jaar, zegt meer over Middlesbrough dan over De Roon. Of had je verwacht dat hij 20 goals en 20 assists op tafel ging leggen? Het zegt toch genoeg dat Atalanta hem voor 6 miljoen meer terughaalt naar Bergamo (16,7 miljoen). En Gomez nu al afschrijven is echt belachelijk. Hij is net pas een halfjaar in Sevilla. Scoorde nog zelfs de winnende afgelopen weekend. Alleen over Hateboer geef ik je gelijk, maar ligt meer aan hateboer zelf dan aan het Nederlands elftal. Hij kan gewoon niet met de druk omgaan. Maar om een paar voorbeelden te noemen die je doodleuk niet opnoemt: what about Kessie bij Milan? Mancini en Cristante bij Roma? Castagne bij Leicester (was veelal rotatiespeler bij Atalanta)? Kulusevski bij Juventus? Bastoni en Gagliardini bij Inter? Als je de club niet volgt, moet je daar ook geen woorden aan vuil maken. Wat een onzin om het niveau van Atalanta in twijfel te trekken.

24 mei 2021 om 22:17

Atalanta heeft inderdaad een goede opleiding. Dat daar veel goede spelers uit voort komen, is niet verrassend. Alle spelers die je nu noemt hebben zich echter nog flink ontwikkeld bij hun latere clubs. Ze kwamen daar nooit binnen als de speler die ze nu zijn. Kessie is bij Milan enorm gegroeid, Kulusevski bij Parma, Bastoni bij Inter. Ik vind nu niet dat een speler van Atalanta halen een garantie is op succes. Ze worden daar in het eerste zo specifiek gebruikt dat het echt nog geen zekerheid is dat ze ook top zijn in een andere ploeg. Wellicht dat Gosens het bij Barcelona nog naar behoren zou kunnen doen als linker wingback bij een driemans defensie, maar uiteindelijk zullen ze denk ik toch weer switchen naar een 4-3-3. Dan wordt het wel een heel ander verhaal voor hem en ik durf gerust in twijfel te trekken of hij dat kan. Hij heeft het tot nog toe nooit laten zien in ieder geval. Vandaar dat ik liever Gaya of Angelino zie komen (hoewel ik bij Angelino ook mijn vraagtekens heb bij zijn defensieve capaciteiten).

24 mei 2021 om 22:38

Wat? Kessie was bij Atalanta al een van de betere spelers. Dat hij aan het begin wat tijd nodig had om aan te passen aan het spel, dat hebben alle spelers wel. Kulusevski en Bastoni hebben amper tot geen minuten gemaakt bij Atalanta 1, en zijn nog eigenlijk jeugdspelers. Maar hoezo Castagne, Mancini en Cristante niet noemen dan? Zijn dat geen spelers die nu belangrijk waren de afgelopen seizoen(en)? Ik vind Gosens ook niet bij Barcelona passen, maar hij is echt wel klaar om een stap hogerop te maken. Mensen hier zijn zo ignorant om te denken dat Gosens, Hateboer en De Roon nog dezelfde spelers zijn van voor hun vertrek naar Atalanta. Ze denken dat ze zich totaal niet hebben ontwikkeld, en blijkbaar nog steeds onzichtbaar zijn. Kijk maar gewoon een seizoen Atalanta en oordeel dan maar. Angelino heeft dit seizoen ook amper als linksback gespeeld (9 wedstrijden maar), en toen hij bij City daar speelde, zat hij best vaak te zwemmen. Dus lijkt me sterk dat je Angelino echt goed hebt gevolgd, en denkt dat hij nog steeds als linksback speelt bij Leipzig.

Alba gaat echt niet weg, is momenteel gewoon de beste linksback ter wereld ook. Is een gewaardeerde kracht bij Barca.

24 mei 2021 om 20:45

Defensief is Timo Cauwenberg momenteel van een gelijkaardig niveau denk ik eerlijk gezegd.

24 mei 2021 om 20:45

Dat zagen we inderdaad tegen Real Madrid, beide flanken van Barcelona werden stuk gespeeld door Vinicius en Valverde. Alba ging in de fout bij de 1-0 van Benzema, ook bij de 2-0 zag hij er niet goed uit. Barcelona heeft zeker een linksback nodig om te concurreren met Alba. Voor rechts lijkt Emerson mij prima.

24 mei 2021 om 20:47

Andrew robertson? Alphonso davies? Theo hernandez?

24 mei 2021 om 21:18

Alphonso davies is so bizar overrated, alleen maar door die paar goeie wedstrijden in de CL van vorig jaar

24 mei 2021 om 21:32

Klopt, maar als je op linksback kijkt naar de grootste talenten op die plek dan hoor Davies daar in mijn ogen wel tussen. Heb eigenlijk geen idee wie de toekomstige toplinksback wordt, jij wel? Vind er niemand echt boven uitsteken

24 mei 2021 om 21:36

Theo Hernandez vind ik wel sterk presteren bij Milan.

25 mei 2021 om 00:23

Alba de beste linksback ter wereld? Jouw wereld bestaat sec uit de stad Barcelona? Small world. Wat een onzin.

Ze moeten gewoon balde uit la masia een kans geven

24 mei 2021 om 21:15

Ze hadden de voorgaande seizoenen ook al lang grimaldo en cucurella kunnen gebruiken als backup, maar hebben ze toen ook niet gedaan. Heb ik altijd een rare keuze gevonden, hopen dat ze nu met balde slimmer zijn

24 mei 2021 om 21:31

Baldé achter Alba om te wennen bedoel je dan? En dan over 2 jaar het overnemen? Niet meteen basis hoop ik?

24 mei 2021 om 21:49

@pedri16 balde is nog onervaren gaya lijkt mij de ideala vervanger

Angelino is gewoon een topper en ik zie hem zo een succes worden bij Barcelona. Ben altijd al fan van hem geweest en geloof echt in hem. Begreep al niet dat City hem zo makkelijk liet gaan.

24 mei 2021 om 21:00

ik vind Angelino geen wereldtop. aanvallend heel sterk maar verdedigend gezien niet je van het. als je dan ook ziet dat de centrum verdedigers van Barca matig zijn zal dat waarschijnlijk een probleem worden achterin

24 mei 2021 om 21:08

Achterin is al een probleem. Dat gaat denk ik niet opgelost worden binnen de kortste keren. Tenzij er een clone van puyol in het b team rond loopt.

24 mei 2021 om 21:25

Ligt dus ook aan het systeem dat je speelt. Bij een 532 of 352 systeem past het wel, en dat er centraal versterking nodig is is ook evident.

24 mei 2021 om 21:26

Ramos Mingo van barça B ben ik persoonlijk erg van gecharmeerd, zal er zeker weten niet direct staan. Wel eentje om in de gaten te houden met het oog op de toekomst. Volgens mij werd hij eigenlijk naar voren geschoven voor het eerste van barça, maar raakte hij geblesseerd waarna Mingueza werd doorgeschoven. Achterin hebben we echt n bizar probleem; Dest kan niet verdedigen, Alba kan niet verdedigen. Araujo is oké maar soms een beetje onstuimig, Pique is te oud, Lenglet is slecht, Garcia is defensief ook nog niet betrouwbaar. Ik zou echt bizar graag daar de Ligt/Koundé/Soyuncu willen zien, maar dit lijkt me een utopie.

24 mei 2021 om 23:11

Ik vind hem verdedigend wel sterker dan Alba of Zinchenko. Denk dat als hij bij de wereldtop speelt, hij ook als wereldtop ingeschat zal worden. Kan sowieso nog een stapje hoger.

24 mei 2021 om 21:01

Eens, met Angelino heb je iemand die ook assist verzorgd. Gewoon een uitstekende back. Met Martinez van Ajax heb je ook goede voetballende back, maar minder beslissend in aanvallend opzicht.
Als Barcelona zou ik voor beiden gaan.

Kom op zeg Gosens leuke speler voor Atalanta maar natuurlijk niet wat Barcelona moet nastreven maar gelukkig komen dit soort berichten negen van de tien keer toch niet uit

24 mei 2021 om 21:29

Grimaldo, Gaya en misschien Cucurella lijken me de ideale linksbacks voor barça. Cucurella is denk ik het goedkoopst maar ook het minst “zeker”, ik weet niet of hij defensief betrouwbaar genoeg is. Rechts moet er ook wat bij komen, Dest is verdedigend dusdanig zwak dat met hem spelen tegen een ook maar oké tegenstander, zelfmoord is. Aan de bal vind ik hem overigens ook heel blind en matig. Kan alleen leuk dribbelen tja, daar kom je niet ver mee

24 mei 2021 om 22:12

Bij de genoemde namen voor de linksback positie lijkt mij Gaya de beste optie of misschien Grimaldo en voor rechts zou ik graag Emerson van Real Betis willen zien

Ik denk eigenlijk dat alba nog mee kan. Zijn probleem zit hem in het hoofd. Toen onder valverde was hij tijdens de rust tegen liverpool aan het huilen vanwege zijn fout. Eerder dit seizoen dook er ook een audio fragment op waar jordi alba zei dat hij niet geloofde dat ze de copa zouden winnen na de verloren el classico.

24 mei 2021 om 21:27

Wel beter dan alle spelers die worden gelinkt aan barca. Pers alles er nog uit en laat balde alvast ruiken hoe t is volgend seizoen. Dan kan hij na 1/2 de plek van alba overnemen. Veel beter dan alle eredivisie spelers die worden gelinkt, het kan toch niet allemaal kloppen. Ik bedoel komop je hebt dest al en dan wil je martinez en nu weer een speler van eredivisie niveau. Je wilt toch niet strijden om de groepsfase te overleven maar juist om het te winnen. Raar allemaal.

Alba gaat echt niet weg is al 2-3 seizoen de beste linksback ter wereld vooral sinds koeman 3-5-2 speelt speelt alba als half linksbuiten en speelt ie ook vanouds waar door die bijna geen verdedigend werk voor hoeft te doen

24 mei 2021 om 20:47

Sinds wanneer ben je de beste linksachter als je pas uitblinkt als je je niet meer moet focussen op je defensieve taken?

24 mei 2021 om 20:50

@Lierse1997 aub lees goed mijn reactie

24 mei 2021 om 20:51

“Is al 2-3 seizoenen de beste linksback ter wereld”. Dat kan ik toch moeilijk dubbelzinnig interpreteren?

24 mei 2021 om 21:05

Ah inhoudelijk reageren, altijd een aanwijzing dat iemand een sterk punt kan maken.

24 mei 2021 om 21:07

@lierse1997 en jij altijd reageren wat met barca te maken heeft pff

24 mei 2021 om 21:10

@Lierse1997. Ik ben het er wel mee eens dat Alba aanvallend de beste linksback ter wereld is. Helaas laat hij zoals je zegt verdedigend veel te veel steken vallen, dus is het tijd voor een goede concurrent. Mijn voorkeur gaat uit naar Gaya. Hoop dat hij niet al te veel hoeft te kosten.

24 mei 2021 om 21:29

Je hebt theo hernandez al die nu gwn beter is. Mendy die in vorm mijlenver van alba is. En zo kan je nog een heleboel opnoemen

24 mei 2021 om 21:59

Mendy is aanvallend absoluut niet sterker toch? Verdedigend overigens wel klassen beter. Theo Hernandez vind ik inderdaad ook een goede kandidaat.

24 mei 2021 om 22:35

Een back blijft een back. Dus verdedigen is prioriteit nmr 1 en daarin is mendy gwn veel en veel beter

25 mei 2021 om 00:27

Ja maar ik heb het letterlijk over aanvallen in mijn reactie?

Is Tagliafico niet gewoon een optie? Niet de jongste, maar voor het bedrag waarvoor hij weg mag kan je er denk ik wel twee seizoenen plezier aan beleven. Vind het zelf meer een Atletico speler dan Barca, maar heeft wel bewezen een betrouwbare kracht te zijn, af en toe wel een onnodige overtreding.

24 mei 2021 om 21:51

Blijkbaar niet. Wordt weinig genoemd. Net te laag niveau ben ik bang, teveel slippertjes

Filip Kostic een optie? Longen als een paard, echte strijder/gifkikker en past zich ogenschijnlijk makkelijk aan aan hogere niveau’s. (Beetje het Weghorst-effect zeg maar)

24 mei 2021 om 21:03

Is geen linksback, dus dan moet hij wat meer aanpassen dan dat. Voelt zich toch meer op z'n plek op de linksbuiten positie.

Angelino zie ik er wel wat van maken bij Barca, maar dat is het dan ook. Verder vraag ik me af waar Jordi Alba heen zou moeten.

24 mei 2021 om 20:56

Ik vraag het me af. Gewoon een leuke aanvallende linksachter is niet genoeg. Want dan zou firpo wel voldoen. Er moet ook een vrij specifieke vorm van voetbalintelligentie aanwezig zijn. En het feit dat Pep het niet echt in hem zag zitten, is dan toch niet echt een goed voorteken.

24 mei 2021 om 21:25

Angelino was bij PSV wel echt goed. Zowel aanvallend als verdedigend. Weliswaar ander niveau, maar Peps oogappeltje Zinchenko heeft ook bij PSV gespeeld en die bakte er dan weer vrij weinig van. Moeten ook niet doen alsof Pep heilig is he, die maakt ook wel eens een inschattingsfout. Nagelsmann heeft ook wel een aardige kijk op het spelletje en die besloot Angelino naar Leipzig te halen. En daar doet hij het toch ook gewoon fantastisch op wellicht de laatste weken na? Prima stats en zit in Bundesliga team of the season. Dit is wel ander niveautje dan Firpo hoor

24 mei 2021 om 21:30

Ik heb het dan ook niet over zijn intrinsieke kwaliteiten maar of hij geschikt is voor het Barcelona-spelletje. Want dat is het grote probleem bij Firpo, die echt wel iets kan.

24 mei 2021 om 21:36

Echt? Vind je Firpo iets kunnen? Hij kan er niet helemaal niks van dat snap ik ook, maar ik bedoel iets speciaals/bijzonders? Ik vind hem een goed loopvermogen hebben maar verder best matig, ja hij heeft ook sprongkracht. Defensief niet heel goed, aanvallend niet altijd het overzicht, geen geweldige techniek. Ik zie hem wel mee kunnen bij Villareal misschien maar hoger niet.

24 mei 2021 om 21:40

Als je bij Villarreal meekan dan kan je wel iets. En een voldoende iets voor een back-up.

24 mei 2021 om 21:51

Jazeker, maar dan ben je toch een gemiddelde speler? Ik bedoel daar heeft het systeem niks mee te maken. Als hij bijvoorbeeld naar Chelsea gaat waar ze “zijn” systeem spelen, is hij alsnog te matig. Niet alleen omdat hij het Barcelona spelletje moet spelen is hij matig. Hij is gewoon een gemiddelde speler, toch?

24 mei 2021 om 21:57

Ja maar dat komt er bij Barcelona zelfs niet uit omdat hij het spelletje niet snapt.

25 mei 2021 om 10:24

Daarin heb je wel gelijk. Mocht Koeman blijven, is het echter wel te verwachten dat de 3-5-2 nog vaker gebruikt gaat worden. In die opstelling zie ik wel wat in Angelino.

Ik vind het allebei twee backs die floreren in een spelsysteem waar de backs veel meer naar voren spelen, dan bijvoorbeeld in een viermansverdediging. Dus of Barca moet met een ander systeem gaan spelen of ze kunnen beter voor een andere linksback gaan. Bovendien spelen beide spelers hele goede seizoenen voor hun huidige club, dus zal het prijskaartje ook wel hoog zijn. Zeker voor Gosens die naar verluidt bij meer clubs in beeld is.

Ach Laporte komt deze of volgende week aan met zijn revolutie en wie weet wat hij dan uit zijn hoge hoed tovert. Hij gaat gaat wel weer bij een Amerikaanse bank geld lenen om de nodige versterkingen en om Koeman af te kunnen kopen. Die heeft het vuile werk van het wanbeleid van het bestuur mogen oplossen en mag nu vertrekken door het vriendje van Laporte. Zou verbazend zijn als Koeman man blijven zitten en dan komen er wel andere backs in aanmerking. Daarbij komt dat Alba nog echt niet afgeschreven is of hij moet weg omdat hij veel in moet leveren.

24 mei 2021 om 21:24

0 punten? Krijg je tegenwoordig 0 punten bij een gelijkspel?

Als Koeman blijft en hij gaat weer met 3 centrale verdedigers spelen wat heel goed ging dit seizoen dan zijn Gosens en Angelino heel goed te gebruiken. In een 433 zijn ze wel kwetsbaar. Gaya is in een 433 systeem een betere keuze.

24 mei 2021 om 21:53

Met 3 centrale verdedigers ging juist niet goed
Dat kon men wel zien tegen psg real en nog meer wedstrijden waarin barcelona te veel goals tegen kreeg.dus gewoon 433 of 343.
En aub die amateur van lenglet niet meer opstellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren