Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

St. Juste biedt De Boer extra wapen: ‘Daarmee troeft hij zelfs Haaland af’

Laatste update:

Een flink aantal Oranje-internationals is zonder blessures zeker van een plek in de definitieve selectie voor het naderende EK, maar er is ook een groep in het voorlopige keurkorps die in spanning zal moeten afwachten. Voetbalzone helpt Frank de Boer en de overige zeventien miljoen bondscoaches een handje door in te zoomen op die laatste categorie. In de zevende aflevering aandacht voor Jeremiah St. Juste, die in maart voor het eerst tot de selectie behoorde en nu een ultieme beloning kan krijgen voor zijn sterke seizoen in de Bundesliga.

Door Thijs Verhaar

Het is een klassieke vraag die elke debutant in een voorselectie van Oranje krijgt. Van wie hoorde je het goede nieuws? Meestal is dat dan via de trainer van de club, rechtstreeks via de bondscoach of de speler in kwestie las het zelf op teletekst. In het geval van St. Juste was het echter zijn oma die blijkbaar boven op het nieuws zit en hem in maart als eerste een berichtje stuurde. “Eigenlijk op het moment dat het bekend werd gemaakt via social media. Ik kreeg een appje van mijn oma: ‘top, top met de voorselectie van het Nederlands elftal’. Ze is altijd op de hoogte, dus ging ik ook even op internet kijken en toen zag ik het zelf ook", grinnikte de 24-jarige verdediger van FSV Mainz 05 in gesprek met ESPN.

Het artikel gaat verder onder de video
"Het zijn moeilijke keuzes geweest" | Frank de Boer over de voorselectie Oranje
Meer video's

Na de felicitatie van zijn grootste fan volgden nog talloze berichtjes en al helemaal toen hij op 19 maart hoorde dat hij ook de definitieve selectie had gehaald. Een terechte beloning in de ogen van St. Juste, al zag hij de uitverkiezing ondanks de absentie van Virgil van Dijk, Daley Blind en de toen met het coronavirus kampende Stefan de Vrij niet aankomen. “Je hoopt natuurlijk wel dat je wordt gevolgd, maar hoe kan je dat verwachten als je nooit eerder bij de selectie hebt gezeten? Ik werk heel hard en het gaat persoonlijk ook heel goed bij Mainz. Daarom hoopte ik er wel op”, stelde de verdediger destijds. Hij zat dus bij de selectie tegen Turkije, Letland en Gibraltar, maar maakte nog geen minuten in de WK-kwalificatie.

Jeremiah St. Juste zat in maart voor het eerst bij de Oranje-selectie.

Om die reden gaan veel analisten er vanuit dat hij de laatste schifting voor de start van het EK niet gaat overleven. Bondscoach Frank de Boer moet zijn 34-koppige voorselectie woensdag terugbrengen tot 26 spelers, dus gaat er ook stevig gesnoeid worden in de lijst van dertien verdedigers. Daarvan zijn Owen Wijndal, Patrick van Aanholt (linksbacks), Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij, Nathan Aké (centrumverdedigers) en Denzel Dumfries (rechtsback) zeker van hun plek en de rest ontloopt elkaar niet veel. Alleen Daley Blind is een geval apart. Als hij – zoals De Boer verwacht – op tijd wedstrijdfit is, gaat hij mee en anders komt er een extra plekje vrij voor de groep Joël Veltman, Jurriën Timber, St. Juste, Rick Karsdorp, Hans Hateboer en Kenny Tete.

De drie laatstgenoemden zijn pure rechtsbacks en zullen dus met elkaar strijden om het plekje achter Dumfries, terwijl Veltman (Brighton), Timber (Ajax) en St. Juste (Mainz) met hun multifunctionaliteit kunnen spelen als centrumverdediger of als rechtsback. Zoals bekend mag de bondscoach drie extra namen oproepen voor dit EK en naar schatting gaat hij er in elke linie een veelzijdige speler bij halen. Het drietal strijdt dus om één plekje, tenzij Blind niet tijdig fit is. In dat geval kunnen er twee van hen mee, maar zelfs dan zijn er weinig analisten die in de kansen van St. Juste geloven. “Hij weet van zichzelf al dat hij niet meegaat en Veltman doet het niet geweldig bij Brighton”, meldde Johan Derksen bijvoorbeeld bij Veronica Inside nadat de voorselectie bekend was gemaakt.

Tafelgenoot René van der Gijp liet weten te verwachten dat Veltman wel mee genomen gaat worden ‘omdat hij overal neergezet kan worden’, maar deelde de mening over St. Juste, die ook bij Studio Voetbal unaniem bij de acht verwachte afvallers werd geschaard. Vanuit Duitsland worden echter argumenten aangevoerd waarom De Boer hem wel serieus zou moeten overwegen. Oliver Maywurm volgt de Bundesliga namens Goal ‘als een havik’ en is van mening dat de Nederlander dit seizoen grote progressie heeft doorgemaakt. “Het klopt dat Bayer Leverkusen recent naar hem heeft geïnformeerd en dat is verdiend. Hij heeft zich zonder meer ontwikkeld tot een van de beste centrumverdedigers van de Bundesliga en kan bij Leverkusen een mooi duo vormen met Edmond Tapsoba”, laat hij weten aan Voetbalzone.

St. Juste was dit seizoen een vaste waarde bij Mainz, waar hij menig topspeler wist te frusteren met zijn sterke optredens.

St. Juste was in zijn tweede seizoen in Duitse dienst onomstreden bij Mainz, waar hij in januari twee wedstrijden aan zich voorbij moest laten gaan met een bovenbeenblessure en verder geen minuut miste. Onder leiding van trainer Achim Beierlorzer wisselde hij zijn plek van centrumverdediger af met een incidentele rol als rechtsback en volgens Maywurm haalde hij op beide posities een ruime voldoende. “Hij begon echter pas echt op te vallen toen Bo Svensson halverwege het seizoen het stokje overnam. De coach zette het 4-2-3-1-systeem om naar een 3-4-1-2-variant en liet St. Juste de opbouw verzorgen met Moussa Niakhaté en Stefan Bell naast zich. In die rol hielp hij de ploeg transformeren van degradatiekandidaat tot een sterk team om serieus rekening mee te houden in de middenmoot. Ze hadden zelfs nog wat hoger dan twaalfde kunnen eindigen als het seizoen langer had geduurd.”

Mainz won in de laatste maand bijvoorbeeld van Bayern München (2-1) en versloeg op de slotdag ook het VfL Wolfsburg van Wout Weghorst (2-3). “Het hele team ging beter draaien door die omzetting en St. Juste was wat mij betreft een uitblinker”, aldus Goal-journalist Maywurm, die ook aanhaalt dat trainer Svensson recent op een persconferentie nog vol lof over de Nederlander sprak. “Ik ben dol op hem. Niet alleen als speler, maar ook als mens. Hij is typisch zo’n kerel die werkelijk alles doet om het team beter te maken”, prees de oefenmeester. Maywurm beaamt dat die winnaarsmentaliteit in de smaak valt bij het Duitse publiek en noemt nog een ‘extra wapen’ van St. Juste. “Naast zijn opbouwende kwaliteiten is vooral zijn snelheid opvallend. Hij heeft dit seizoen de hoogst gemeten snelheid gelopen. Daarmee troeft hij dus zelfs Erling Haaland af.”

Inderdaad blijkt uit de officiële gegevens van de Bundesliga dat St. Juste een topsnelheid van 36,1 kilometer per uur haalde, terwijl de Noorse sensatie bleef steken op ‘slechts’ 36,04 kilometer. Alphonso Davies maakt de top 3 compleet met 35,97 km/h. Het is dus veilig om te zeggen dat St. Juste – die zijn wens om naar een grotere club te gaan intern al kenbaar heeft gemaakt - met ruimte in zijn rug kan spelen en dat is precies wat hem zo interessant maakt voor Leverkusen en nog enkele niet nader genoemde Duitse topclubs, die door Sport1 ook in verband worden gebracht met de 24-jarige Nederlander. De op ’15 tot 20 miljoen euro’ getaxeerde ex-speler van sc Heerenveen en Feyenoord kan daarnaast in meerdere systemen uit de voeten, hetgeen ook een pluspunt oplevert in het boekje van de bondscoach. De Boer heeft al aangegeven te willen schakelen tussen varianten met twee en drie centrumverdedigers en kan dus bouwen op St. Juste.

De statistieken van St. Juste, Veltman en Timber ontlopen elkaar niet veel. Naar verwachting mag een van hen zich melden op het EK, of twee als Daley Blind toch niet fit genoeg is om mee te gaan met het keurkorps van Frank de Boer.

Cijfers van statistiekenbureau Opta tonen ook het beeld van een stabiele verdediger. Hij maakte meer minuten dan Veltman en Timber, won gemiddeld per negentig minuten nipt de meeste persoonlijke duels, veroverde het vaakst de bal en werd het minst vaak voorbij gedribbeld. Wel verzond hij ondanks zijn opbouwende rol minder succesvolle passes dan zijn voornaamste concurrenten, terwijl hij weer veel minder kansen creëert dan Veltman en Timber. Die statistiek is volgens Opta echter eenvoudig te verklaren omdat de twee laatstgenoemden bij hun clubs dit seizoen vaker rechtsback hebben gestaan en dus meer moeten inschuiven. Bij dode spelmomenten kan de kopsterke St. Juste bij Mainz wel voor gevaar zorgen, maar dat leverde dit seizoen geen doelpunt op. Zijn beide concurrenten scoorden wel eenmaal.

Zo hebben ze alle drie hun plusjes en minnetjes. Toch ontlopen ze elkaar op papier vrijwel niets. Veltman heeft echter als grote voordeel dat hij veruit de meeste ervaring heeft, terwijl het voor Timber gevoelsmatig wel heel wrang zou zijn als hij naast deelname aan een eindtoernooi grijpt. Hij was zo goed als zeker van een EK met Jong Oranje en kan daar nu niet aan meedoen omdat die selectie eerder definitief gemaakt moest worden dan die van het Nederlands elftal. Zo bezien zou de klap voor St. Juste het minst hard zijn als hij afvalt, maar hij mag door zijn sterke opmars in de Bundesliga net zo goed hoop koesteren dat hij de schifting wel overleeft. Op woensdag wordt de definitieve selectie bekend en heeft hij eindelijk zijn antwoord. Geeft de bondscoach St. Juste goed of slecht nieuws? Zijn oma zal het hem zo snel mogelijk vertellen.

Aflevering 1: ‘Veltman is een goede kandidaat om beste aankoop van het jaar te worden’
Aflevering 2: ‘Als Bakker dat aan zijn spel weet toe te voegen, kan hij echt heel ver komen’
Aflevering 3: ‘Als je Klaassen en Gravenberch door elkaar doet, kom je bij Schouten uit'
Aflevering 4: Waarom ‘leeuw’ met nul goals en nul assists tóch de beste optie voor Oranje is
Aflevering 5: ‘Gezien zijn seizoen verdient hij het niet om met Oranje naar het EK te gaan’
Aflevering 6: Derde plek achter Weghorst en Depay levert mogelijk ultieme bekroning op

Verwacht jij dat Jeremiah St. Juste woensdag bij de definitieve selectie zit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hele goede statistieken. Valt me op dat hij steevast in de lijstjes met afvallers zit. Puur op zijn naam, want velen hebben hem de laatste seizoenen niet zien spelen. Behoort op dit moment bij de betere cv's van de Bundesliga en kan ook nog als rechtsback worden ingezet.

25 mei 2021 om 09:36

Dat is toch altijd zo. Spelers die niet bij een topclub, Engeland of in de eredivisie voetballen die worden altijd naar beneden gepraat. Uiteraard belachelijk en soms gewoon onterecht maar zo is het wel.

25 mei 2021 om 09:39

Het is een goede verdediger voor het type spel wat Mainz speelt. Heb Mainz meerdere malen zien spelen dit jaar en het zou terecht zijn als St. Juste een stap omhoog maakt. Als je aanvallender wilt spelen bezit Timber dan wel weer meer voetballende kwaliteiten. Eigenlijk vind ik het bizar dat Aké zo “zeker” is van zijn plek. Zie St. Juste en Timber allebei liever meegaan, meer body, drive en meer wedstrijdritme

25 mei 2021 om 09:41

Meer body? St. Juste misschien maar Timber zeker niet. Ik heb st. Juste dit seizoen niet zien spelen maar Aké is echt wel een topverdediger hoor die veel beter is dan die twee.

25 mei 2021 om 09:41

Klopt, maar ze worden vooral naar beneden gepraat omdat men nog een vergelijkingskader heeft van een aantal jaren geleden, terwijl zo'n speler zich prima kan ontwikkelen. Dat zag je ook bij Van Dijk. Pas bij Liverpool kreeg hij in Nederland echt waardering. En nu wordt een Timber door velen ruim boven St juste ingeschaald, terwijl dat wellicht onterecht is. (Mensen, let op het woordje wellicht). Timber is overduidelijk een groter talent, maar St Juste kan op dit moment wel verder zijn in zijn ontwikkeling. Voor een EK zou ik gewoon gaan voor de beste op dat moment. Of dat nou Timber of St juste is. Zeker omdat St Juste ook nog velen jaren te gaan heeft.

25 mei 2021 om 11:15

Tja, het gaat vaak om de media aandacht die bepaald hoe een speler wordt beoordeeld door supporters. Omdat Botman vertrok bij Ajax en het daarna heel goed deed bij Lille, zag men hem opeens als één van de beste NL verdedigers. Terwijl het vrij duidelijk is dat Botman goed past in het voetbal van Lille, maar ook behoorlijk wat beperkingen heeft in een ander speelsysteem. St. Juste is daardoor ook niet goed te beoordelen, omdat hij bij een bescheiden ploeg speelt. Timber heeft daarin een voorsprong omdat hij speelt bij een NL topclub, tegen goede tegenstanders in Europa. Daarnaast heeft Timber iets 'aanvullends' op De Ligt/de Vrij: Dribbel naar voren, voetballend vermogen en drive.

25 mei 2021 om 12:01

Ja, precies. Bij veel analytici ( Derksen, kuch) wordt er veel meer vanuit losse pols en gevoel geluld, dan daadwerkelijk de statistieken erbij worden gepakt.

Mainz is een hekkensluiter van de middenmoot in de Bundesliga, keurig dus. Als je als verdediger daar wekelijks speelt en je staande houdt heb je echt wel wat in je mars.
Dan speel je elke week tegen teams van het niveau van AZ, Ajax én natuurlijk Dortmund en Bayern.

Natuurlijk is het centrum van Oranje onomstreden, maar het is wel fijn om een dergelijke speler als St Juste als backup te hebben

25 mei 2021 om 12:22

Ik denk dat de mensen die St. Juste meer dan 15 wedstrijden hebben zien spelen hier op 1 hand te tellen zijn. Die mensen kunnen dus onmogelijk een goed oordeel vellen over hem.

25 mei 2021 om 12:30

Wil even kwijt dat ik Fr010frdam verfrissend objectief vind en goed beargumenterend zijn mening uit. Valt mij op bij meerdere comments. In dit geval ook eens met de mening. Moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk erg moeilijk vind om in dit geval een keuze te maken. Ligt er ook aan wie je nog meer meeneemt en waar je de speler neerzet. Ontloopt elkaar weinig denk ik al heb ik te weinig beeld van st. Juste.

25 mei 2021 om 12:46

En hoeveel wedstrijden heb jij hem zien spelen?

25 mei 2021 om 13:18

@Op de Brommer, dankje. En eens, het is een hele lastige keuze voor De Boer. Maar hij ziet ze gelukkig van dichtbij en kan het beter beoordelen@schijntrap, ik de laatste tijd maar 2 wedstrijden en van Timber 5, daarom geef ik ook geen oordeel over wie er beter is, maar stip ik enkel aan dat ik het bijzonder vind dat mensen oordelen zonder spelers te hebben ziet voetballen. Overigens baseer ik dat hij bij de betere cv's van de bundesliga behoort op de statistieken, cijfers en verhalen van hem.

25 mei 2021 om 16:00

Of in het geval van deze bondscoach geen ajax verleden hebben. Ik heb deze jongen heel vaak zien spelen dit seizoen en hij heeft echt een enorme progressie geboekt. Hij is snel, sterk, op meerdere plekken inzetbaar en hij kent zijn eigen kwaliteiten. Ik zou deze jongen altijd meenemen en sowieso een Tete en Veltman thuis laten.

25 mei 2021 om 16:41

Dat vind ik onzin. Het is niet zo dat niemand St. Juste twee jaar geleden heeft zien spelen bij Feyenoord of wat dan ook. Echter heeft hij gewoon veel concurrentie. Zelfs nu Van Dijk er niet bij is, is de concurrentie nog steeds flink. Dan zou je 'm mee kunnen nemen als rechtsback, maar ook Veltman heeft daar een prima seizoen gespeeld en dat in een sterkere competitie. Laat ik het zo stellen; betreft St Juste ben ik het niet eens met die analyse gezien de flinke concurrentie. In algemene zin snijdt jouw punt overigens wel hout. Met name die laatste is te vaak een te grote factor. Ineens bombarderen we een Gakpo tot geweldig talent zonder dat daar iets concreets aan vastzit vanwege een wedstrijd tegen een zwakkere tegenstander dan de gemiddelde Eredivisieploeg; Jong Hongarije nota bene. Niets ten nadele van Gakpo overigens. Een goede speler wel, maar niet veel meer dan dat naar mijn mening.

25 mei 2021 om 16:53

Johan Derksen voorop. Die beweert dan dat het lachwekkend is dat St. Juste erbij zit, 'want hij ziet veel wedstrijden van Mainz waar hij door het ijs zakt.' Nou acht ik de kans dat hij wekelijks gaat zitten voor Mainz al heel klein, maar waarschijnlijk keek hij ooit alleen naar het feit dat Mainz er veel tegen kreeg. Niet naar hoe St. Juste individueel presteert. Een stap naar Gladbach, Frankfurt of Wolfsburg kan hij ongetwijfeld aan

25 mei 2021 om 09:42

Valt me sowieso op dat De Boer nooit Bundesligs kijkt. Weghorst heel lang genegeerd, Kluivert nooit een kans geven en deze St. Juste.

25 mei 2021 om 09:48

@derkaiser, nou hij kijkt er dus wel naar want St juste was eerder ook niet meer in me opgekomen en hij zit er voorlopig bij. Ik kan niet beoordelen of hij er al eerder bij had moeten zitten. Weghorst negeren sloeg idd nergens op. Kluivert komt voorlopig nog te kort, had ik liever Lang erbij gehad

25 mei 2021 om 09:55

Kluivert speelt regelmatig basis bij Leipzig en was ex basisspeler bij Roma. Zal niet weten waarom hij tekort komt en Lang, Gakpo, Berghuis bijv allemaal hoger worden ingeschat.

25 mei 2021 om 10:11

Kluivert kan best prima voetballen, maar zijn rendement is gewoon (nog) te laag. Laatst wel twee keer gescoord, maar ik zag dat hij dit seizoen op 4 goals en 1 assist staat in competitie + CL. Nou heeft hij natuurlijk niet alles gespeeld, maar dat is wel mager. Voetballend heeft hij wel echt stappen gezet. Niet voor niets dat hij ook meer speeltijd kreeg de laatste tijd.

25 mei 2021 om 10:15

Gakpo met 7 doelpunten in de Eredivisie en Berghuis heeft iets van 8 penalty's gescoord haal die er af en het wordt ook een stuk minder. In oranje tot dusver ook weinig gescoord. Zijn rendement kan omhoog, maar het is nou niet zo dat de concurrentie beduidend zoveel beter is. Kluivert had ik zekers meegenomen, aangezien hij uit het niets iets kan creëren.

25 mei 2021 om 10:27

Ik denk dat hij vanzelf in beeld komt als hij zijn recente vorm doortrekt. Het is niet alsof hij het hele seizoen erg constant is geweest en heeft zodoende ook regelmatig moeten banken. Hem basisspeler noemen gaat dus wat ver. Bij Roma was hij als basisspeler ook nog niet geweldig. Hij zet nu bij Leipzig stappen, Oranje komt dan vanzelf.

25 mei 2021 om 10:43

Gakpo en Berghuis hebben dit seizoen allebei ruim twee keer zoveel minuten voor hun club gemaakt als Kluivert. En dan was Gakpo ook nog eens een behoorlijk deel van het seizoen geblesseerd. Dat geeft wel aan dat Kluivert niet veel gespeeld heeft dit seizoen. Volledig logisch dus dat De Boer hem niet oproept en liever jongens ziet met veel minuten en vertrouwen in de benen. Wat betreft St. Juste kan ik het ook wel begrijpen dat hij niet vaak wordt opgeroepen. Met De Ligt en De Vrij hebben we twee rechtsbenige centrale verdedigers die beter zijn en als je St. Juste afzet tegen bijvoorbeeld Veltman dan heeft laatstgenoemde WK-ervaring, ruime CL-ervaring en uberhaupt veel meer ervaring met het spelen in een voetballend elftal dat het spel wil maken, wat een totaal andere benadering vraagt dan degradatievoetbal. Ik vind het bijzonderder dat iemand als Botman niet is opgeroepen.

26 mei 2021 om 12:45

Davilla Het kan wel dat Gakpo en Berghuis meer minuten hebben gemaakt dan Kluivert, maar denk je nou dat Berghuis of Gakpo veel zou spelen bij een club als Leipzig die op dit moment gewoon in de top speelt? Denk het niet. Vergelijking is dus niet nodig. Bij Psv of Feyenoord zou Kluivert alles spelen en zou hij super belangrijk zijn.

25 mei 2021 om 11:52

Toch vind ik het wel vreemd dat Botman, basisspeler van de kampioen uit de Ligue 1 er niet bij zit en Ake een bankzitter van City en deze St.Juste wel

25 mei 2021 om 12:22

Je hebt een punt. Botman wordt door iedereen weer beoordeeld op twee wedstrijdjes tegen Ajax en op jong oranje. Maar st juste gaat de concurrentie aan met Veltman en Timber, waar Botman met Ake en Blind moet strijden.

25 mei 2021 om 12:29

St.juste is dan idd het verkeerde voorbeeld maar dat Ake wordt verkozen boven Botman vind ik op zijn minst opmerkelijk. die heeft mede door blessures amper gespeeld afgelopen seizoen

25 mei 2021 om 17:07

Sowieso lijkt het me helemaal niet verstandig om met verdedigers te spelen die gewend zijn bij een aanvallende, en verreweg bovenliggende partij te spelen. We hebben gasten nodig die onder zware druk, met de kont tegen de 16, niet bezwijken. In dat profiel past Botman perfect. Oranje is gewoon niet goed genoeg om fris, aanvallend tiki taka voetbal te spelen. Laten we lekker met drie centralen gaan spelen en gaan counteren.

26 mei 2021 om 12:47

Vind je? Zou Botman wel de bankhalen bij City? Denk het niet. Rare vergelijking. Ake en Botman voetballen op verschillende niveau's. Al vond ik wel dat Botman op de lijst zou moeten staan.

25 mei 2021 om 22:45

Kleine kanttekening is wel dat St. Juste als, meest rechterverdediger in een 3 mans centrum speelde bij Mainz na de komst van Bo Svensson. Eerder begon hij als rechtsback (waar hij Brosinski uit de ploeg heeft gespeeld) maar na de komst van Da Costa schoof hij op naar het centrum. Hij is ontzettend snel, heeft een goede inspeelpass en in de lucht is ie ook betrouwbaar. Multifunctioneel en met specifieke kwaliteiten. Ik zou hem ten alle tijden meenemen tov Veltman. Timber zou ook een goede keuze zijn hoor maar die vind ik nog te bleu. Jerry speelt toch al een tijdje op hoog niveau in de Bundesliga en heeft de wind in de zeilen. Toen Bo Svensson aangesteld werd stonden ze op degraderen maar sindsdien wonnen ze bijna alles en werden ze gewoon 12e. Echt een bizarre wending zonder echte nieuwe aankopen bij Mainz (alleen Gladzel maar ze lieten eerder al Mateta gaan).

Veltman wordt vaak afgekraakt maar heeft uit deze drie spelers gewoon de beste statistieken, vooral aanvallend. Speelt dan wel meer op de flank, maar dit zijn gewoon goede statistieken voor de Premier League.

25 mei 2021 om 10:08

Dat ben ik niet met je eens. Dat al die aanvallende statistieken hoger zijn is gewoon voor een groot deel te danken aan de positie waar hij op speelt.

Daarnaast moet je je afvragen hoe belangrijk deze statistieken zijn, dit geeft namelijk niet aan wie van deze verdedigers de meeste fouten heeft gemaakt. Als jij als verdediger iedere wedstrijd 1 bal inlevert waaruit een goal ontstaat zal je dit nooit terug zien in deze statistieken, of als je zit te slapen en je man laat lopen.

25 mei 2021 om 10:27

Het is maar net waar je naar kijkt, je moet je niet blind staren op de kleurtjes. Je ziet dat in de verdedigende facetten st Juste er een stuk beter uit komt. Lijkt me toch leidend voor een verdediger. Sowieso valt trouwens op hoe dicht de meeste statistieken bij elkaar liggen.

25 mei 2021 om 16:47

Het zegt ook tevens dat er gewoon niets bijzonders tussen zit. Het is eigenlijk gewoon lood om oud ijzer, want geen van die jongens laat echt zien een duidelijke meerwaarde voor Oranje te zijn. Het is ook niet zo dat we St Juste hier in Nederland nooit eerder hebben zien spelen. Statistieken van spelers zijn nou eenmaal afhankelijk van meerdere factoren. Dat heeft niet enkel met ontwikkeling te maken, al kijk ik liever naar statistieken (mits er een compleet plaatje geschetst kan worden) dan naar meningen. Bij verdedigers is dat nogal moeilijk. @memphisdepay kaart dat hierboven al heel goed aan. Ik bedoel; waar gaan we Veltman op afrekenen? Al die jaren dat we hem hebben gezien of een handjevol statistieken van dit jaar bij Brighton? St Juste is overigens lastiger te beoordelen gezien z'n leeftijd en het feit dat hij nog vol in ontwikkeling kan zijn, maar ik heb niet het idee dat we naar een geheime parel staan te kijken als ik 'm zie spelen.

25 mei 2021 om 17:59

Tja, het zijn inderdaad geen sleutelspelers die bakken met minuten gaan maken, maar dat is ook wel een dooddoener. Je wil gewoon de beste meenemen voor het geval je er een beroep op moeten doen, al dan niet vanwege omstandigheden. Verder zijn we ook wel erg verwend hoor, want dit zijn ook echt geen koekenbakkers. We hebben het over een groot talent dat zich goed manifesteert bij Ajax (ook Europees) en twee spelers die in een sterke competitie tot de beste verdedigers van hun team behoren. Het schijnt dat Leverkusen en Dortmund bereid zijn 15 tot 20 miljoen neer te leggen voor st Juste. Dat zal niet voor niets zijn. Tuurlijk is het een andere categorie dan vdijk, de Ligt en de Vrij, maar dan praat je ook over de absolute wereldtop. Niet zo heel lang geleden speelden gasten als Bruma, Rekik en Hoedt regelmatig in Oranje en zaten spelers als Viergever en Letschert op de bank. Nu klagen we als st Juste misschien meegaat als 4e CV.

Heeft een behoorlijk seizoen achter de rug, is ook nog maar 24. Kan nog een mooie stap maken.

Tsja, volgens mij hebben ze alle drie (veltman, St. Juste en Timber) een goed seizoen gedraaid, waarbij je van Veltman weet dat ie stabiel is en je hem zonder problemen ergens in het team kan inpassen.

Timber is het grootste talent van deze drie en St. Juste heeft zich dit seizoen verder doorontwikkeld.

Het ontloopt elkaar niet echt heel veel.
Ik zou zelf in dit geval voor Veltman gaan op basis van het krediet dat hij heeft opgebouwd in de laatste jaren.

25 mei 2021 om 10:54

Goede analyse, maar ik zou uiteindelijk niet voor Veltman kiezen maar de keuze maken voor St Juste of Timber. Van Veltman weet je dat dit zijn maximale niveau is en dat hij nog wel eens een steek laat vallen.
Van St Juste en Timber weet je dat ze meer toekomst hebben.

25 mei 2021 om 11:07

FR010FRDAM met je eens, de jeugd heeft de toekomst.
Veltman vindt ik multi functioneel en je kan altijd op hem rekenen maar maakt op zijn tijd echt hele domme fouten of pakt hele domme kaarten.
Neem dan een jonge vent mee.

25 mei 2021 om 12:21

We gaan naar een eindtoernooi... Daar moet je presteren en dan speelt leeftijd geen enkele rol.

25 mei 2021 om 12:29

Klopt, maar als het verschil in kwaliteit minimaal is dan zou ik voor jongens met toekomst kiezen

25 mei 2021 om 17:25

@mitchajax, wil je svp even laten weten wanneer Veltman voor het laatst zo'n "hele domme kaart heeft gepakt" of "een echt hele domme fout heeft gemaakt"?

26 mei 2021 om 10:06

In zijn Ajax tijd genoeg

Ik zou voor St. Juste gaan. Overlegt soortgelijk stats als Timber in de Bundesliga. Is eveneens multi-inzetbaar. Daarnaast speelt St. Juste tegen spelers zoals Haaland en Lewan, Timber tegen Malen en Boadu. Veltman moet je niet eens willen. Krijg keer op keer een hartstilstand als hij aan de bal is. Staat garant voor minimaal één grote fout en een gele kaart.

25 mei 2021 om 16:59

Het is vooral zonde dat je door het programma nu eigenlijk geen tijd hebt in de voorbereiding om de complete voorselectie op trainingen etc aan het werk te zien. In het verleden was het zelfs zo dat er vóór het definitief maken van de selectie er nog oefenwedstrijden waren. Dan kon je nog dingen uitproberen. Ik geloof dat St. Juste er nu zelfs nog niet eens is, dus die drie kun je nog ook nog niet eens echt in levende lijve tegen elkaar af zetten, terwijl dat bij zo'n eindtoernooi gewoon belangrijk is. De vorm van de dag en de klik met zo'n groep maakt vaak veel uit. We hebben in het verleden genoeg voorbeelden gezien van speler die een relatief anoniem seizoen draaiden en dan vervolgens (soms juist daardoor) in topvorm waren op zo'n eindtoernooi.

Statistieken voor verdedigers zijn verschrikkelijk. Snap dan ook niet dat iedereen zich hier blindstaart op dit soort nietszeggende analyses. Zoals Maldini het zei "als ik een tackle moet maken heb ik al een fout gemaakt". Dat betekent namelijk dat je de spits niet goed gedekt hebt waardoor die überhaupt al de bal van je aan mag raken. Juist de belangrijkste karakteristiek van een verdediger, positionering/mandekking, zeggen statistieken niets over. Daarnaarst worden deze statistieken ook nog enorm beïnvloedt door de manier waarop een team speelt.

Wat mij betreft Blind thuislaten. Teveel risico qua fitheid en heeft eerlijk gezegd ook niet zijn beste seizoen achter de rug (zeg ik als Ajax fan). Dan Timber mee en 1 van Veltman of St Juste. ik heb geen sterke voorkeur, omdat ik St Juste niet vaak genoeg zie spelen, maar vind het argument dat hij snel is wel een mooi extra wapen.

25 mei 2021 om 21:31

Niet zijn beste betekent nog altijd tien keer beter dan een Veltman, Ake of St. Juste. Blind is een geniale passer, behoud altijd overzicht en is een van de pilaren waar het succes van Ajax op gebouwd is. Ja hij mist snelheid maar met zijn inzicht en ervaring behandeld hij de meeste situaties perfect. Als je niet ziet hoe belangrijk Blind is voor het team dan ben ik bang dat je met een dikke zwarte zonnebril naar de wedstrijden kijkt.

25 mei 2021 om 22:21

De fitheid was dan ook het eerste en belangrijkste argument. Ik zie geen reden om een speler mee te nemen die de afgelopen 2 maanden niet heeft gespeeld tenzij het 1 van de top 5 spelers van de ploeg is. En dat is Blind voor mij echt niet. Defensief blijft hij voor mij 1 van de zwakste schakels in het NL elftal, ondanks de sterke punten die jij noemt.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat St Juste het zou gaan redden in Duitsland ik dacht echt dat hij na 1 of 2 jaar weer verhuurd mocht worden. Maar wat ontwikkeld hij zich goed zeg. Dat had ik niet verwacht. En het is ook niet zo dat zijn ontwikkeling stagneert hij kan echt nog doorgroeien naar de top van de bundesliga. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Gouweleeuw. Die speelt al jaren bij Augsburg is ook aanvoerder maar die kan echt geen stap hogerop maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren